Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Hij is een paniekaankoop, een bewijs dat het Ajax-beleid niet deugt’

Laatste update:

Ajax nam Hakim Ziyech eind augustus voor elf miljoen euro over van FC Twente, terwijl directeur spelersbeleid Marc Overmars kort daarvoor nog had aangegeven dat hij de aanvallende middenvelder niet zou halen omdat Ziyech anders de ontwikkeling van ander talent in de weg zou kunnen staan. Typisch, vindt Youri Mulder.

/

“Natuurlijk is hij een paniekaankoop, wat alweer een bewijs is dat het Ajax-beleid niet deugt”, is de oud-aanvaller duidelijk in een interview met het magazine 1900. “Maar vanuit paniek liever een goede dan een slechte aankoop of helemaal niks doen en Hakim is zeker geen miskoop”, voegt de 47-jarige analyticus eraan toe.

“Door zo lang te wachten is het ‘een ding’ geworden. Al zal hij het mooi vinden dat hij als grootste aankoop is gehaald. Tegen Ziyech moet je zeggen: we zijn heel blij met je. Dus moeten ze bij Ajax God - of Allah - op hun blote knieën danken dat Ziyech er nu is”, aldus Mulder.

Was Hakim Ziyech een 'paniekaankoop'?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

We zijn blij yoeri! Nu zondag er nog een paar inknallen!!!

22 oktober 2016 om 16:57

Hij was zeker een paniekaankoop. Vanwege de wedstrijden tegen Rostov, Willem2 en Roda. Maar wel de beste die ze hadden kunnen halen. De media en vooral de social media schreeuwende om hem. Ze zijn daarvoor gezwicht. Daar ben ik wel blij mee.

22 oktober 2016 om 09:06

Ik heb ook zo'n enorme hekel aan die man. Kan nooit zn klep houden en heeft nog minder verstand van voetbal dan de meeste voetbalzone reageerders, dus dat is niet veel.

22 oktober 2016 om 09:44

Toch denk ik dat hij meer van het voetbal weet als jou.

22 oktober 2016 om 09:50

Er is er maar een erger dan Yoeri en dat zijn Pa, ik zit regelmatig naar zijn dronkemans praat met plaatsvervangende schaamte te luisteren maar bizar dat deze mensen nog altijd mogen komen bij wedstrijden.

22 oktober 2016 om 12:59

Arno vermeulen, leo driessen zijn toch wel slag irritanter.

Daar heb je spuit elf ook weer. Als er één analist is die je niet serieus moet nemen, is het Youri Mulder wel. Die man kraamt alleen maar onzin uit, voegt nooit iets toe aan een discussie of papegaait wat anderen al gezegd hebben.

22 oktober 2016 om 00:14

Hij praat Johan Derksen gewoon na... Maandag in VI zei Johan nog dat Ziyech een paniek aankoop was maar dan wel een zeer goede paniekaankoop. Youri lult nu gewoon Johan na..

22 oktober 2016 om 17:08

Want 2 mensen in Nederland kunnen niet dezelfde mening hebben?

22 oktober 2016 om 00:15

Maar op dit punt heeft hij wel gelijk. Overmars had Ziyech natuurlijk al voor de voorronde CL moeten halen als grote aankoop en niet pas op het laatste moment nadat er was verloren in de voorronde CL. Toen werd hij een (uistekende) paniekaankoop die Overmars door zijn strot werd geduwd door de publieke opinie.

22 oktober 2016 om 02:06

Het is een paniek aankoop staat gelijk aan = Aankoop

En nu gaat het leven echt verder Youri, je kan er toch niet mee naar de rechter of iets mee winnen. Misschien een paar zieltjes en papegaaien. Daarom ben ik blij dat Ajax zich met Ajax bezig houdt en niet watvoor aankopen Twente of wie dan ook doet.
Om daar nog over een oordeel geven, hoe Twente aankopen doet.
Je moet er maar zin in hebben....toch?

Ziyech is in onze ogen een prima aankoop en ook dat staat gelijk aan = Aankoop.

22 oktober 2016 om 06:40

Ajax is dan ook geen analyst. Youri Mulder wordt gewoon betaald voor dit soort dingen. Of hij nou serieus te nemen is of niet (ik vind van niet hoor). Maar het is z'n werk om over dit soort dingen te praten hah

22 oktober 2016 om 09:39

En dan maar 1 Europees puntje halen na 3 wedstrijden net als psv? Wat hebben we daar nou weer aan. Het gaat om de punten voor nl of niet soms? Die behalen we in de el. Ja dat is het niveau van dit Ajax.
Of gaat het toch om het geld? Waarom zeurde men altijd op ajax dan ? Vooral toen we keurig derde werden in een groep met real, Dortmund en city.

22 oktober 2016 om 10:33

Haha en dan maar een puntje halen net als PSV? Want Ajax had nu het Ziyech heeft wel even van Atletico en Bayern gewonnen?

22 oktober 2016 om 00:32

Hij heeft toch gewoon gelijk of niet dan? In dezen voegt jullie reactie veel minder toe dan zijn bijdrage bij de verschillende programma's.

22 oktober 2016 om 00:33

Over napraten gesproken. De pot verwijt de ketel, zeg.

22 oktober 2016 om 01:10

Toch roeptoetert hij precies wat ik ook al vond en heb gezegd. Ze hadden hem veel eerder moeten halen.

Zeker geen miskoop maar pleister op de wonden na al die mislukte aankopen en ook nog eens onnodige verkopen van topspelers. Bovenop het missen van de CL.

22 oktober 2016 om 02:15

Maar hij liegt niet

22 oktober 2016 om 07:34

Spuit elf zal best maar hij heeft wel gewoon gelijk hoor. Ziyech had al veel eerder gekocht kunnen worden door Ajax maar dat wilde ze niet voor talent. En toch haalde ze hem, nadat tegen Rostov verloren werd. De druk was erg hoog en dit is de uitkomst. Ziyech was een paniekaankoop want er moest wat gebeuren.

22 oktober 2016 om 10:10

Volgens mij wordt hem dit gewoon gevraagd in een interview van een ajax tijdschrift wat 4x per jaar uitkomt. Dus waarschijnlijk de eerste uitgave na de aankoop. Waarop hij gewoon zijn mening geeft.

22 oktober 2016 om 13:49

Hij heeft gewoon gelijk.

Het was ook een paniekaankoop, en bovendien zei Youri allang voordat Ziyech goed presteerde bij Ajax dat ze hem moesten halen. Net zoals ontzettend veel andere analisten.

Als je hem nu ook ziet spelen is het gewoon ontzettend duidelijk dat de smoesjes destijds lachwekkend waren: iemand als Ziyech moet je altijd halen als dat kan, ook al heb je 100 middenvelders.

De selectie was gewoon weer niet op tijd op peil, Ajax heeft alle geluk van de wereld dat Dolberg er direct staat anders hadden ze ook gefaald om de spitspositie goed in te vullen. Bosz wordt nu ook geprezen, maar het ging pas draaien toen Ziyech op 10 kwam en Traore uit de spitspositie ging. Iets wat het overgrote deel van de Ajax aanhang allang had gezien. De voorbereiding en de wedstrijden zonder Ziyech waren niet om aan te gluren.

Er wordt gewonnen dus is het makkelijk om dan maar te concluderen dat het allemaal heel goed gaat, maar feit blijft dat zowel Bosz als het bestuur echt hebben lopen blunderen.

Paniek aankoop of niet, wat kan ons het schelen. Ik denk dat ik voor 99% van de Ajacieden spreek dat we gewoon erg blij zijn dat hij er is. Dit is toch weer indirect zagen aan de stoelpoten van Overmars, jammer.

22 oktober 2016 om 07:39

Lekker kortzichtig. Als Ziyech eerder was gehaald was de kans dat we nu CL spelen een stuk groter. En dit paniek beleid is er elke transfer window weer opnieuw sinds Overmars er is. Dat het dit keer een goede is die in paniek is gekocht is fijn. Maar vorige jaren waren het de zimlings en de sanogo's waar ze bij uitkwamen. Hopelijk heeft Overmars hier nu dan eindelijk wat van geleerd,maar ik betwijfel het.

22 oktober 2016 om 11:00

Zooo zeg elke transferwindow, zelfde paniek??? Sánchez, Troare zijn eerder gehaald. Wat een grote paniek was dat. Inmiddels is heel Nederland onder de indruk van Sánchez, maar daar zeggen we lekker niets over want overmars doet alleen aan paniek.

Vervolgens aankoop Ziyech, hoeveel paniek was het daadwerkelijk. Zijn eerder met hem in contact geweest zagen er toen vanaf. Waren ook bezig met Bailey, wilde daar zelfs heel ver voor gaan. Dan is er ook nog een trainer die aangaf dat Cassiera en Dolberg niet klaar waren voor een rol in de spits....
Dan moet je gaan kiezen tussen een dure vleugelspeler of een dure middenvelder. Middenvelders genoeg vleugelspelers te weinig.
Vervolgens faal je de laatste wedstrijd in de voorronde CL en zegt de vleugelspeler af. Wordt alsnog de middenvelder gehaald, maar gebruikt als vleugelspeler. Inmiddels is het allemaal anders, maar in hoeverre is dat paniek. Ik vind het meer een inschattingsfout van zowel overmars als Bosz. Troare eerder bestempelen als aanwinst voor de vleugels en Dolberg eerder beoordelen op zijn kwaliteiten ipv zijn leeftijd had een wereld van verschil kunnen maken. Waren ze waarschijnlijk eerder voor Ziyech gegaan en hadden ze misschien nog een extra vleugelspeler kunnen huren/kopen

Misschien een paniekaankoop, maar misschien kwamen ze er gewoon achter dat ajax een speler als ziyech nodig had. Creativiteit was hard nodig. Als het een paniekaankoop was, was het in ieder geval een goede paniekaankoop.

Hoezo deugd dat aankoopsbeleid niet? Van de startende 11 spelers zijn er 9 aangekocht. Zo zie je maar dat het de hoofdcoach is die bepaald of het technisch beleid goed is of niet onder De Boer was het heel anders.

Wel de beste paniek aankoop ooit. Wij weten allemaal dat de nederlaag tegen Rostov goed uit kwam om Ziyech toch te halen. Masr ik ben er blij mee na Eriksen niemand meer gehad.

22 oktober 2016 om 00:24

Maar toch moeten we ook kritisch durven te zijn op Overmars dat hij niet de visie had om Ziyech voor de voorronde CL te halen.

22 oktober 2016 om 01:00

Alsof Overmars de enige is die zo'n keuze maakt, kom op zeg..

En daarnaast is het ook niet gek, als Frank de Boer hartstikke veel succes heeft gehad zonder supercreatieve spelers op het middenveld, dat je denkt dat het ook nu met de aanwezige spelers wel goed zal gaan. Als je dan na een paar wedstrijden als technisch hart toch besluit dat je dat mist en dus daarom Ziyech haalt, dan vind ik het alleen maar goed dat je je eigen mening kan herzien en een concrete oplossing zoekt en vindt.

22 oktober 2016 om 07:50

Misschien was dat wel om PSV en Feyenoord op het verkeerde been te zetten.

22 oktober 2016 om 13:28

Man man, denk je nou echt dat Twente hem al zo vroeg had laten gaan? Die zaten natuurlijk te wachten op meer miljoenen uit het buitenland.
En Ziyech zelf zou ook hebben gewacht, want wie weet kwam er wel een grote buitenlandse club langs, zoals iedereen verwachtte, want hij was toch minstens goed genoeg voor de Europese subtop?

Dat bleek tegen te vallen want er kwam nauwelijks noemenswaardige interesse van grote buitenlandse clubs. Terecht overigens, want het is een zwaar overschatte speler. Buitenlandse scouts hebben er gelukkig meer kijk op dan de gemiddelde Nederlandse 'kenner'.

Hij doet het leuk in wedstrijden tegen PEC en Willem II waar de ban al gebroken is en wanneer er ruimte ligt, maar hij heeft nog niet laten zien het tegen een verdedigend team dat de bus parkeert te kunnen doen.
Ja hij maakt de 1-0 tegen Celta en dat is prima, maar dat was wel uit een counter. Hij heeft nou eenmaal ruimte nodig zo lijkt het. Je ziet ook veel minder steekpasses achter de verdediging dan bij Twente, omdat er bij Ajax minder ruimte ligt om dat te doen.
Wel nuttig bij spelhervattingen natuurlijk, maar scheelt ook dat je daar een Sanchez hebt staan die sterk in de lucht is.

Daar heeft Mulder helemaal gelijk in. Pas nadat Ajax verloor van Willem 2, gelijk speelde tegen Roda en uit de CL vloog kwam die pas. Hele zomer de tijd gehad om hem te halen maar toen deden ze het niet en pas nadat het minder ging werd die snel gehaald.

Het is een paniekaankoop en wederom een bewijs dat het technisch hart van Ajax niet klopt.

youri schreeuwde het hardst in alle programma's waar hij mocht aanschuiven.. dat ajax ziyech moest halen...frappant dit

22 oktober 2016 om 03:11

En uiteindelijk halen ze hem na een reeks verloren wedstrijden en op het laatste moment, slechts twee weken na een uitspraak dat ze hem niet nodig hadden. Wat is dan frappant aan wat Youri zegt? Het is toch ook gewoon een paniekaankoop? Wel een geweldige aankoop.

Als Ajax Ziyech in de winterstop had gehaald, wat veel mensen zeiden, was Ajax kampioen geworden en speelde het CL.

22 oktober 2016 om 02:17

Volgens jou kan Ajax geen kampioen meer worden dus? Man man man..

22 oktober 2016 om 02:36

Juist wel ze hebben Ziyech toch nu. Ik heb het over vorig seizoen.

24 oktober 2016 om 04:43

Sunmaster

Excuses, ik had je reactie verkeerd begrepen. Het blijft spannend, de top drie is aan elkaar gewaagd.

Ja hij was een paniekaankoop. Was het een slechte aankoop, ik weet zeker van niet. Er valt niet te twisten over de kwaliteiten van deze jongen en je kunt niet altijd een team hebben op basis van alleen talenten.

22 oktober 2016 om 06:54

Er valt niet te twisten over dat het een goede aankoop was

We zijn zeker blij met Hakim.

Wat een vervelende man is hij toch. Toen het goed ging met Twente was hij voorop in de strijd om dat ff aan te wakkeren. Dankzij Ajax kan hij nog op de bank zitten bij Twente. Club was nagenoeg failliet. Maar goed zo iemand hoeven we niet serieus te nemen. Blijft een ezel...

Ik vraag me echt af of hij echt een paniekaankoop is. Ze waren immers met een andere speler bezig die nog duurder was. Daarbij denk ik dat er dan veel meer voor Ziyech betaald had moeten worden, nu was het ook al meer dan 10 miljoen. De garantie dat je met hem wel de Champions League had gehaald had je niet, waarbij ik me afvraag of dat ook echt zaligmakend is. Het levert veel geld op, maar of Ajax dit nu al aankan is helemaal de vraag. Een paar afslachtingen tijdens het opbouwen van een nieuw team kunnen desastreus zijn. Ik zie liever dat ze doorgaan in de Europa League, ze lijken daar te overwinteren. Het is beter voor het team om zich te vormen tijdens deze wedstrijden. Pas daarna kunnen ze de Champions League ook echt weer aan.
Verder wil ik ook eens zeggen dat Ajax wel degelijk goed beleid heeft. Overmars heeft net als elke andere td zich in moeten werken, dus pluk je daar pas nu de vruchten van. Zijn miskopen waren relatief goefdkoop en meestal gehuurd. Het niveau van de aangekochte spelers wordt per jaar hoger. Misschien was Milik niet de ideale spits voor Ajax, maar niemand anders had zijn potentie gezien, hij was bankzitter in Duitsland. Met zijn aankoop en verkoop is het Champions League verlies al lang goedgemaakt. Younes is misschien geen topper, maar voor de Nederlandse competitie een leuke speler. Sanchez is een voltreffer. Verder zijn er veel jonge spelers gekomen met veel potentie. Het Ajaxstempel maakt voetballers waardevoller, zoals je overal merkt. Opeens loopt daar Zeegelaar weer rond in de Champions League, een speler die mislukt is als linksbuiten bij Ajax, maar nu linksback bij Sporting. Al met al heeft Ajax nu zowel kapitaal op de bank als op het veld.
Vorige week werden de jaarcijfers van PSV bekendgemaakt en die zien er veel minder rooskleurig uit. Die moeten spelers verkopen als ze de Champions League niet halen met minder kapitaal op het veld. Op de lange duur zal het beleid van Ajax beter uitpakken dan dat van Psv.

22 oktober 2016 om 13:10

Juist! Ben blij dat meerdere mensen nu ook inzien hoe goed het beleid van Ajax is. Wat je nog aan jouw stuk kan toevoegen is dat er vooral heel veel ingevesteerd is in de opleiding, daar gaan we vooral de vruchten van plukken. Kijk eens naar jong ajax, dolberg, onana en de A1, barst van het talent en dan is er ook nog een elftal vol verhuurd aan talenten.

Ajax is niet afhankelijk van CL en transfers, die transfers die we wel maken is enkel een bonus waar we nog beter beleid mee kunnen voeren. Het hoeft niet, maar het is de vraag wie de volgende is die voor 25-30 miljoen vertrekt, en hoeveel dat er zijn, de opvolger daarvan komt wss uit de opleiding. Ziyech (25 miljoen), Klaassen (20), Gudelj (10), Bazoer (25), Riedewald (15) alleen ons middenveld kunnen we voor tegen de 100 miljoen verkopen, dan heb je nog pareltjes zoals Sanchez, Tete, Dolberg, Younes, Cerny en El Ghazi rondlopen.

Om het eerst met eigen spelers te proberen vind ik een goed beleid. Om vervolgens niet de hoofdprijs te betalen vind ik ook goed. Beleid van Twente om spelers te huren om kortstondig succes te boeken duidt niet op een goed beleid. Dus wat wil je nu eigenlijk Youri?

Een super paniekaankoop haha
Zonder hem was de transferperiode een fiasco! Westermann blijft echt de lachwekkendste transfer van allemaal! Traoré huren voor twee miljoen is een risico voor je eigen jeugd en Krul huren terwijl hij nu al twee maanden niet kan spelen, chapeau! Maar Ziyech gaat bergen geld opbrengen straks

22 oktober 2016 om 11:25

Sanchez neem je niet mee in de beoordeling? Apart laten we het daar maar op houden.

22 oktober 2016 om 16:14

Ik kan je een ding zeggen: Westermann is geen miskoop! Hij speelde een slechte eerste wedstrijd inderdaad, maar sindsdien heb ik wel 3 goede wedstrijden van hem gezien. Hij is alleen in mijn ogen wat traag, maar kan goed koppen en heeft een goede pass. Hij kan vanuit de verdediging razendsnel de aanval bedienen.

Ajax heeft er veel voor moeten betalen en hij is nodig in het veld dus hoezo paniekaankoop? Houd toch op.

youri schrijft: "natuurlijk is hij een paniekaankoop, wat alweer een bewijs is dat het Ajax-beleid niet deugt”

Een goede analist zegt niet zomaar wat, maar onderbouwt zijn betoog. Wat Youri doet is niet meer dan zijn mening geven. Dat is zijn goed recht, maar het voegt niets toe aan de discussie. Het is bovendien ook opvallend dat juist een (ex-)werknemer van Twente zoiets zegt. Die zou zich wel wat nederiger mogen opstellen. Of Zyech daadwerkelijk een paniekaankoop is, valt nauwelijks te bewijzen en wordt alleen maar gebaseerd op het standpunt dat Overmars eerst innam en het feit dat hij daar later op is terug gekomen. Voor dat eerste had hij goede argumenten en bovendien had Ajax op dat moment andere prioriteiten, namelijk het aantrekken van een buitenspeler. Als de aankoop van Bailey doorgang had gevonden, was Zyech nooit aangetrokken, dus dat hij toch is gekomen, is derhalve eerder toeval dan paniek. Waaraan ook heel makkelijk wordt voorbij gegaan, is het feit dat Ajax een beursgenoteerde onderneming is, waardoor iedere aankoop een directiebesluit is en er derhalve onder het contract van speler de handtekening van alle directeuren dient te staan om rechtsgeldig te zijn. En bovendien moet ook de RvC haar toestemming eraan verlenen. Dat zijn allemaal hobbels die moeten worden genomen om een aankoop af te kunnen ronden en daarmee wordt vaak nauwelijks rekening mee gehouden bij de vorming van een mening.

En zelfs als Zyech een paniekaankoop is geweest, dan is daarmee natuurlijk nog niet het hele beleid slecht. De vruchten van het beleid bepalen uiteindelijk hoe succesvol het is. En het beleid van Ajax heeft de club zowel sportief als financieel geen windeieren gelegd. De club heeft nog nooit zoveel geld op de bank gehad en is vier keer in 6 jaar landskampioen geweest en kwam 1 doelpunt tekort voor de vijfde titel. Terwijl de zeven jaar daarvoor zo met geld was gesmeten dat bijna het hele eigen vermogen er doorheen was gedraaid en dat hoegenaamd geen enkele sportieve prijs had opgeleverd. Het Ajax van nu is veruit de rijkste club van NL, heeft ook zonder deelname aan de CL een zo goed als sluitende begroting en een hele rits grote talenten onder contact die normaliter ook nog het nodige geld in het laatje zullen brengen. De uitspraak dat het beleid niet deugt, kun je dan ook niet anders met een flinke korrel zout nemen, helemaal als die kwalificatie in de mond wordt genomen door een werknemer van een club die door wanbeleid normaal gesproken helemaal niet meer zou bestaan.

Lulkoek eerste klas, al was het een paniek aankoop dan nog is het de vraag of het Ajax beleid niet deugd.

Sánchez is namelijk uitstekend, Dolberg lijkt op het eerste gezicht goed gezien en Younes heeft ook toegevoegde waarde. Ook onana staat uitstekend het doel te verdedigen. Allemaal spelers jong gehaald en zelf verder ontwikkelen. Twee middels een deel van de jeugdopleiding en twee als talenten voor meteen het eerste. Alle vier volgens de regel geen breedte aankopen maar kwaliteit...

Klopt. Ajax had Zyech al veel eerder moeten halen. Dat middenveld van vorig
seizoen was toch van een armoedig niveau - vooral gemodelleerd door de Boer.
Afgelopen woensdag speelde Gudelj weer eens mee. Dan zie je hetzelfde obligate
spel van vorig seizoen weer terug. Kappen daarmee, er lopen bij Ajax veel betere
nummer zessen rond dan deze pseudo vedette. En zet daar dan Zyech eens tegenover.
De vraag stellen is hem beantwoorden....wel een paniekaankoop maar net als Sanchez
een schot in de roos. En nog even doorzeuren over het beleid van Ajax: als je van der Sar
aanstelt als algemeen directeur, geef je jezelf een brevet van onvermogen.
Gelukkig voor Ajax is de spelkoers van de club weer naar voren gericht.....

Die mensen die paniekaankoop roepen zijn gewoon jaloers op de financiele mogelijkheden van Ajax.
Het is toch logisch? Ze dachten eerst dat de selectie goed genoeg was maar na de uitschakeling komen ze tot de conclusie dat ze er naast zaten (ja ze, dus niet alleen Overmars). En het feit dat ze (als enige club in Nederland) ff 10 miljoen aftikken alsof ze een pak melk uit de supermarkt kopen. Dat stoort veel mensen en gaan ze dingen roepen puur uit afgunst om toch een goed gevoel te blijven houden

22 oktober 2016 om 13:04

Juist! Daarnaast komt dat ook door goede begrotingsdiscipline en geduld, ajax geeft al jaren niet teveel uit en hebben de begroting in orde zonder afhankelijk te zijn van transfers en CL, dan kunnen we alsnog zo 10 miljoen op tafel leggen als we dat het echt waard vinden.

Ondertussen staan er 4 elftallen klaar voor nu en in de toekomst, als je mij vraagt wie moet er volgend jaar komen dan zeg ik, kijk eerst aub naar de A1 en Jong Ajax en de buslading verhuurde spelers die op goed niveau spelen. Oftewel we hebben ook heel veel kapitaal al op het veld staan van de toekomst, is ook jaren in geinvesteerd, weinig met paniek te maken maar vooral met visie en goed beleid.

Ziyech balde zijn vuisten toen PSV vorig seizoen toch nog kampioen werd. Ziyech is geen club speler, ziyech speelt voor de BV Ziyech.

Heel lastig ventje.

Zat met Feyenoord rond de tafel en eiste een basisplek. Recalcitrant als hij is koos hij voor Marokko.

22 oktober 2016 om 13:00

Ben ik het niet mee eens, ja het is wel een mannetje, maar dat was Cruijff ook om maar iemand te noemen. Hij werkt hard, stelt zich zeer positief op en als zo als tegen Celta blijft spelen met geweldige passes over 50 meter en een geweldige actie de schaal in handen dan zijn we dat vuistje allang vergeten.

Tja, Mulder is inderdaad mosterd na de maaltijd hierin. Ik vind het ook helemaal niet belangrijk wat hij of anderen er van vinden. Ziyech speelt bij Ajax en doet het behoorlijk goed. Ajax en de supporters zijn er blij mee. Hopelijk doet hij feyenoord zondag de das om, dan kan hij helemaal niet meer stuk.

Iedereen op tv roeptoetert elkaar maar na. Paniekaankoop! Als Overmars in de afgelopen jaren ergens nou niet op te betrappen is geweest, dan is het paniek. Die gozer is zo onverstoorbaar als wat. Misschien zelfs wel iets te flegmatiek. Volgens mij is dat wat de heren analisten zo stoort, dat ze er niet in slagen om de directie van Ajax te beinvloeden of te raken. Dus als Ajax na het afhaken van Bailey doorschakelt naar 'ziyech moet dat in godsnaam maar op paniek duiden. Pfff.

22 oktober 2016 om 12:56

@spaanse Bas

Juist, men probeert gewoon telkens spectakel en sensatie te zoeken, ze worden met de dag ongeloofwaardiger en blijven het maar proberen. Overmars was de heel de tijd al duidelijk dat men nog versterkingen zocht voorin dat heeft men met Ziyech creatief opgelost door te schuiven met Traore en Sinkgraven, wat ook nog uitstekend uitpakt tot nu toe.

Ajax heeft zoveel kwaliteit in gekocht en uit de opleiding gekregen met Traore, Krul, Ziyech, Dolberg, Onana, Sanchez en Casseirra. Een aankoop als Dolberg getuigd van enorm goed lange termijn beleid en niet van paniek, met Casseirra gaat men een zelfde weg in die wordt ook voor de toekomst klaar gestoomd net als een heel elftal vol spelers in jong Ajax. Qua aangekochte spelers heb je het dan over Frenkie de Jong en Cerny bv. Maar het barst ook van talent die al langer bij Ajax zijn, Zeefuik, de Ligt, Eiting, Nouri, van de Beek, Dekker bv. En wellicht dat Bay, El Idrissi en Leyder ook weer bovenkomen drijven.

En daarachter komen Nunnely, Kluivert, Sierhuis, Boultam, Antonucci, Bakboord, de Lange, Mezzraoui alweer en is ook flink aangekocht met Doekhi, Struijk, Kemper. Kortom paniek? Nee Ajax kan het huidige elftal driedubbel bezetten en het elftal daarachter wordt ook alweer over nagedacht. Dat gezegd hebbende, linksachter is een aandachtspuntje voor de toekomst.

Jong Ajax blaast menig tegenstander van het veld, zoals de graafschap bv. die vorig jaar nog eredivisie speelde. Bij het eerste helft hebben behalve meer kwaliteit in de basis ook een extra spits voor de breedte en liggen de meeste spelers erg lang vast. Sanchez en Ziyech liggen bv. gewoon 5 jaar vast net als Dolberg.

Milik, Fischer, Cillessen, van der Hoorn mis ik al totaal niet meer en dat zit er ook nog enorm veel rek in de huidige selectie. Traore, Younes en Dolberg kunnen alle drie nog veel beter, Ziyech is aan het wennen, Klaassen zit niet in zijn beste periode (blijft altijd minimaal een 6,5 maar toch, hij kan beter), Sinkgraven went op LB en in Sanchez, Onana en Veltman zit ook nog zeker rek. Dan komt Krul nog terug die denk ik beter is bij corners dan Onana, dat gaat ons nog enorm helpen.

Veltman, Klaassen, Schone en Viergever zijn hele constante factoren en Viergever vind ik ook elk jaar ietsjes groeien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren