Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Het is weleens frustrerend, maar het hoort ook bij Ajax'

Laatste update:

Bij Ajax wil men dolgraag overwinteren in de Champions League, maar dat is hoofdtrainer Frank de Boer nog niet gelukt. De oefenmeester werd weliswaar vier keer op rij kampioen, toch is er door het optreden in Europa kritiek. De Boer zelf weet wel waar het aan ligt: ieder seizoen moet hij een nieuw elftal bouwen. De beste spelers zijn simpelweg niet te houden voor Ajax.

/

“Ik wil wel een keer met een vast elftal werken vanaf het begin van het seizoen”, laat De Boer weten aan FOX Sports. “Dat je niet weer vier stappen terug wordt gezet. Maar als je bijvoorbeeld bij stap tien eindigt, dat je daar dan ook weer kan beginnen.”

De Boer noemt het gebeuren ‘frustrerend’. “Anderzijds weet je ook dat dit bij Ajax hoort en dat we blij mogen zijn dat we talenten kunnen creëren, ontwikkelen en ze uiteindelijk een behouden vaart kunnen geven naar een grote Europese club. Dat is ons lot.” De Boer wordt al tijden in verband gebracht met een vertrek naar een grotere club, maar dat is voorlopig niet aan de orde. Volgens de coach moet het sowieso klikken met de filosofie van de club, wat ze met hem willen en wat ze met de selectie willen.

Denk je dat Frank de Boer ook komend seizoen trainer van Ajax is?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De Boer moet zich niet zo aanstellen en het ligt al helemaal niet aan ' het hoort bij Ajax '.
Internationaal gezien is er geen enkele club die meerdere seizoenen op rij hetzelfde elftal heeft. Dat was 20 jaar geleden misschien zo, maar tijden veranderen.

5 december 2014 om 14:01

Dat is niet helemaal waar. Bayern Barca Madrid Chelsea zijn nagenoeg ongewijzigd. Hooguit versterkt op sommige posities

5 december 2014 om 14:16

Ashley Cole, David Luiz, Frank Lampard, Fernando Torres en Demba Ba zijn verkocht van de selectiespelers van Chelsea van vorig seizoen, allemaal behoorlijk wat minuten gemaakt.

Diego Lopez, Xabi Alonso, Angel Di Maria en Morata zijn weg bij Real Madrid van de mensen die minuten maakten.

Toni Kroos, Mario Mandzukic en Diego Contento zijn weg bij Bayern München.

Alexis Sanchez, Cesc Fabregas, Alex Song en dan nog al die Cuenca-types bij Barcelona.

Dat noem ik niet ongewijzigd (en ik noem nu de namen die minuten maakten). En dan heb je inderdaad nog de mensen die zijn binnengekomen bij die clubs.

5 december 2014 om 14:21

De meerderheid van de spelers die jij opnoemt zijn weggegaan bij hun club omdat hun club het niet erg vond dat ze gingen. Ze hadden al een betere speler in huis of zouden een betere speler gaan kopen. Slechts een enkele wordt echt gemist.

5 december 2014 om 14:23

Ja, en wat er voor terug komt is gelijkwaardig, zo niet beter, en dat is bij ajax wel even anders. Dat is juist het hele punt

5 december 2014 om 14:28

Heheheheheh noem je ook even de spelers op die er voor zijn teruggehaald?

5 december 2014 om 14:39

Al die Cuenca types. Lol!!!

5 december 2014 om 14:41

Dude, dat is wroeten in details. Maar het punt is dat de ene basisspeler vervangen wordt door een ander, terwijl bij Ajax een basisspeler wordt vervangen door een jonkie (danimal)

5 december 2014 om 14:56

Ja maar dat zijn ploegen die hun team meteen weer evenwaardig kunnen versterken als ze goede spelers verliezen. Dus kromme vergelijking

5 december 2014 om 15:02

@noverca: Jij maakt ook wel een lekkere vergelijking. Die clubs hslen gewoon topspelers voor hun vertrokken spelers terug. Ajax daarentegen verkoopt hun beste spelers en moeten dat weer opvullen met talent.

5 december 2014 om 15:12

Lul niet zo dom. De door jou opgenoemde spelers die zijn vertrokken spelen bij Europese topclubs. De meeste topclubs hebben gelijkwaardige/betere vervangers gehaald.

Bij Ajax worden de sterkhouders van het eerste elftal vervangen door jongere talenten. Daar zit een wereld van verschil in. De vergelijking die jij maakt, slaat helemaal nergens op

5 december 2014 om 15:34

Aan de mensen die op mij reageren: begrijp dat dit puur een reactie is op Stambec die beweert dat die clubs nagenoeg ongewijzigd zijn. Dat ontkracht ik door het noemen van die namen. Dat heeft verder niets te maken met de situatie waarin Ajax verkeert (ik maak dus ook geen vergelijking met Ajax), dit gaat puur over het verloop van spelers dat er wel degelijk is. Dat daar goede spelers voor teruggehaald zijn, bewijst alleen maar mijn stelling.

Hoi Danimal trouwens!

5 december 2014 om 15:58

De voetballerij is gewoon een voedselketen dus alle clubs behalve die aan de absolute top hebben hier last van. Er zijn maar een handvol clubs die weinig tot geen last hebben van vertrekkende spelers.

De Boer jammert hier wel een beetje te veel naar mijn mening. Ajax krijgt namelijk ook geld voor die spelers alleen kiezen ze er voor dit niet te herinvesteren. Dan moet je naar mijn mening ook niet klagen dat je iedere keer een stapje terug doet.

Het is te makkelijk en te zwak.

5 december 2014 om 15:59

Je moet wel kijken wat ze terugkrijgen!

5 december 2014 om 16:37

nou ik ben het vaak met frank de boer eens maar in deze niet

het hoort niet bij ajax maar dat hoort bij alle clubs die niet de financiële mogelijkheden hebben, het gaat alleen om geld...bij ajax werd in 1995-1996 ook alles weggekocht terwijl ajax de beste club van de wereld was

en daarbij vind ik dat er afgelopen zomer maar heel weinig kwaliteit ingeleverd is, alleen blind en de jong (wie vorig seizoen weinig speelde en wanneer hij meedeed ook geen meerwaarde was) dus eigenlijk alleen blind, daarbij zij el ghazi en millik er o,a. bijgekomen

het probleem is dat er elke keer verkeerd geïnvesteerd wordt bij ajax van de spelers waar een transfersom betaald is zitten geen spelers bij die ajax beter maken. Viergever, vd hoorn en duarte vind ik reelrechte miskopen, zivkovic en muric spelen bij jong ajax

ze moeten gewoon elk jaar 1 of wanneer nodig 2 spelers aankopen van een andere categorie, dan maar 15-20 miljoen per jaar uitgeven dat moet makkelijk kunnen, of een keer een uitzondering met salaris maken. Spelers die al naam gemaakt hebben maken tenminste indruk op de groep. Doe alles om een speler als bijvoorbeeld vd vaart of heitinga te halen

je ziet het al aan het feit dat boilessen aanvoerder was, dat kan echt niet voor een club als ajax

al et al presteert ajax gewoon heel erg slecht, er zit veel meer in

5 december 2014 om 16:54

je noemt nu ook spelers op. zijn totaal niet te vergelijken met ajax spelers. zoals. alderweireld verthongen vermeer anita blind pantelic suarez(uitzondering) eriksen. en waarschijnlijk moisander en schone

5 december 2014 om 16:54

je noemt nu ook spelers op. zijn totaal niet te vergelijken met ajax spelers. zoals. alderweireld verthongen vermeer anita blind pantelic suarez(uitzondering) eriksen. en waarschijnlijk moisander en schone

5 december 2014 om 14:04

Zit natuurlijk wel een verschil tussen. Clubs als real en Chelsea sturen 'mindere' spelers weg en proberen betere spelers terug te halen, terwijl Ajax zijn beste spelers verliest en de mindere over zal houden.

5 december 2014 om 14:19

Dat is logisch, inderdaad. En daar mag De Boer best op wijzen. Dus een rare reactie van Malafronte9 in mijn ogen.

5 december 2014 om 14:05

Daar ligt het wel degelijk aan een speler als Eriksen ging weg toen hij 20 was en voor heen kon je zulke spelers houden houden tot 23/24 jaar dus je reactie klopt helemaal niet , het is gewoon een feit dat spelers veel te vroeg weggaan .

5 december 2014 om 14:18

Nee, dat is geen feit. Jij vindt het te vroeg. Misschien is het ook te vroeg als je kijkt naar een ideale stappenplan zodat je uiteindelijk zover mogelijk door ontwikkelt. Maar voor een ander telt misschien weer meer om zoveel mogelijk geld te verdienen en dan kan het goed zijn dat je beter eerst naar Tottenham kan gaan als Eriksen. En zie hoe hij het nu doet, kan nu nog wel een mooie transfer maken. Niet voor niets dat PSG-trainer Blanc het een goede speler vindt die hij wel zou willen hebben.

5 december 2014 om 14:08

Dat is totale onzin. De grote clubs kunnen makkelijk hun selectie behouden zoals zij zelf willen. Als de selectie bij hen veranderd komt dat meestal omdat de trainer dat wil en niet omdat de speler dat wil. Hopelijk krijgt Frank de Boer ooit de kans om de trainer te worden van Barca. Dan kan je met een vaste groep echt ergens naar toe werken.

5 december 2014 om 14:08

@malafronte9

Wat een onzin! Het gaat om het bouwen van een basis en vanuit daaruit groeien, met wat aanwinsten. Tuurlijk hebben alle succesvolle internationale clubs dit kunnen doen. Chelsea, Bayern, Real, Barcelona etc. Die hebben al jaren dezelfde basis, waar ze op voort kunnen bouwen. Ze behouden allemaal hun beste spelers en op die manier wordt je niet na de transferperiode 4 stappen teruggezet.

Helemaal niets met aanstellen te maken, maar met een juiste analyse van de situatie. Ajax is elk jaar de beste spelers kwijt, dus aan het begin van het seizoen moeten ze weer opnieuw beginnen. Kan me voorstellen dat dit frustrerend is.

5 december 2014 om 14:11

Barca speelt al jaren met Xavi, Iniesta, Messi, Busquets
Real speelt al jaren met Casillas, Ramos, Pepe, Ronaldo, Benzema, Modric
Bayern speelt al jaren met Lahm, Schweinsteiger, Robben, Ribery, Muller
City speelt al jaren met Kompany, Aguero, Silva, Toure.

Topclubs houden wel degelijk hun kern intact voor meerdere jaren. Het verschil zit hem erin dat zij de mindere spelers vervangen door betere terwijl bij Ajax juist de beste spelers worden weggekocht en die kunnen niet vervangen worden door net zulke goede spelers.

5 december 2014 om 14:13

Dat is natuurlijk onzin.
Bayern en zo versterken zich maar de belangrijkste spelers gaan niet weg.
Bij ajax wel dus dat is een groot verschil.

5 december 2014 om 14:29

Gaan we Ajax al spiegelen Bayern München en Real Madrid?

Natuurlijk worden daar niet de beste spelers weggekocht, want dat zijn de beste teams van Europa. Ajax moet je vergelijken met Anderlecht en Benfica.

Daar tussen zit nog een laag met teams als Liverpool, Arsenal, Roma e.d. Daar worden ook nog gewoon de beste spelers weggekocht.

5 december 2014 om 15:23

Ik vergelijk ze niet dat de gene waar ik op reageer.

5 december 2014 om 14:38

Waarom moet die zich niet aanstellen, klopt toch gewoon wat hij zegt. Hij of een ander eredivisie trainer moet iedere keer opnieuw beginnen omdat de beste spelers weg zijn en dan zet je weer stappen achteruit. Nederland kan niet op tegen die geld magnaten, want daar draad het meeste om, geld

5 december 2014 om 14:48

Topclubs kunnen dit toch veel beter opvangen? Ajax en de andere kleine clubs in Europa moeten steeds hun toppers missen aan het begin van het seizoen. De vraag is alleen: hoe speel je daar op in? Je moet voorbereid zijn op het vertrek van zulke spelers en proberen een enigszins gelijkwaardige speler aan te schaffen. Dat is lastig, maar een club als Ajax moet dat toch wel lukken? Blind weg, een weliswaar oudere maar wel directe versterking ervoor terug. In mijn ogen was Guardado een prima aankoop geweest. Zimling daarentegen...

6 december 2014 om 13:23

@ Arie Vink

Precies, ook al denken velen mede Ajacieden van niet maar daar is nog een hoop winst te behalen. Tussen die middelmaat die steeds gehaald word (poulsen en Schone uitgezonderd) en de (sub)top van zit nog een groot gebied van spelers die echt wel wat zouden kunnen toevoegen aan Ajax. Daarvoor zul je creatief moeten zijn en daarin heeft Overmars wel bewezen dat hij dat niet echt is, al denk ik dat Ajax die tweede ronde gewoon kan bereiken.

Ondanks de zware lotingen kwamen we de afgelopen seizoenen steeds een (doel)punt tekort, ook dit seizoen hadden we genoeg kansen, het vervelende is steeds dat Ajax het zelf steeds laat afweten door kansen niet te pakken en er altijd weer domme fouten gemaakt worden.

5 december 2014 om 14:52

Er is een verschil of je een Diego Costa kunt halen als vervanger of 1 uit je eigen jeugd. Dus het hoort wel degelijk bij Ajax en jij zit dus mis.

5 december 2014 om 16:27

Nee, het hoort bij het hele voetbal.

Ajax koopt zelf ook de beste spelers weg bij de mindere goden uit de Eredivisie of het buitenland.
Groningen kan nooit kampioen worden, want een groot talent als Zivkovic wordt al na een wedstrijd of 20 weggekocht door Ajax. Van der Hoorn werd speler van het seizoen bij Utrecht en hoppah, Ajax kocht hem weg. Het is dat Vitesse geen zaken wilde doen, anders hadden ze van Ginkel bij Vitesse weggehaald.

Topsporters hebben ambitie en die willen hogerop. Ajax profiteert daarvan binnen de Eredivisie. Internationaal stellen ze net als de Eredivisie weinig voor en dus zullen de toppers altijd verder willen naar een niveau dat beter bij hun past.

5 december 2014 om 18:36

Je hoeft ook niet precies hetzelfde team te hebben als je maar niet te ver in kwaliteit achteruit gaat. En dat is nu wel steeds het geval bij ajax en bij de grote clubs over het algemeen niet.

5 december 2014 om 22:22

Dat is dan ook de rede dat Ajax de 2e seizoenshelft beter speelt omdat ze dan meer op elkaar ingespeeld zijn

het is inderdaad behoorlijk frustrerend dat je elke keer weer je spelers moet afstaan. Maar stel dat nou .... ik weet het is al heel vaak gezegd hier maar als je nou de spelers van de laatste 5 jaar alleen van de laatste 5 jaar bij elkaar zou gehouden hebben had je nu zeker de kwartfinale .... van de CL gehaald en had je een europees waardig team. Het is jammer dat die spelers helaas genoeg ook niet denke van als we nou allemaal blijven dan kunnen we iets moois opbouwen Europees en laten we weer zien wie Ajax is. Maar helaas genoeg is die gedachte er denk alleen bij Fans die vanaf jeugd af aan al fan zijn van Ajax.

( Iemand nog een leuke rechts voor van laatste 5 jaar ??)
Wat is het jammer dat Ajax niet deze spelers bij elkaar heb kunnen houden een droom voor elke Ajax fan

Cillesen
V/d Wiel
Verthongen
Alderweireld
Boilesen?
Klaasen
riede/blind
Eriksen
El ghazi
Suarez
?????????
5 december 2014 om 14:30

Hier had ik het laatst ook over. Als Ajax echt een topclub was in Europa en ze hadden hun selectie in de laatste 10/15 jaar kunnen behouden had je echt een bazenteam. En dat zonder al te grote aankopen.

Cilessen

Vd Wiel - Verthongen - Vermalen/alderweireld - Maxwell
Sneijder/klaassen - Blnd/ Nigel de Jong - Vd Vaart/eriksen
Huntelaar -Zlatan - Suarez

Dit zou echt team zijn dat zeker met de top 8 in de CL mee zou kunnen draaien. Ik weet dat Vd Vaart nu wat minder is, maar voorheen was het echt een topper.

5 december 2014 om 14:42

Ik denk alleen dat geen van deze spelers hun huidige niveau hadden gehaald als ze bij Ajax waren gebleven. Ook waren sommige spelers dan nooit doorgebroken bij Ajax. Ik snap wat je bedoeld maar ook als Ajax niemand verkocht had was het geen Europese topclub, daarvoor is de Eredivisie simpelweg een te laag niveau.

5 december 2014 om 14:46

Waarom Vertonghen rechts? En Huntelaar rechtsvoor?

Van der Vaart maakt geen kans om boven Eriksen in de basis te staan.

Cillessen
Van der Wiel
Veltman
Vertonghen
Maxwell
Klaassen
Blind
Suarez
Zlatan
Eriksen
Huntelaar
5 december 2014 om 15:08

Ik had het niet specifiek over dit jaar. Vd Vaart zou ik nu ook niet meer opstellen. Maar Sneijder zou bij mij er altijd instaan.

Op de plaats van Veltman zou ik eerder Vermalen zetten. Volgens mij is dat wel een linkspoot, maar dan maar 2 linkspoten naast elkaar.

Huntelaar zou ik uiteraard niet als rechtsbuiten gebruiken. Ik zou hem eerder neerzetten zoals jij dat hebt gedaan of ik zou hetzelfde spelen zoals het NL elftal deed in hun wedstrijd tegen Letland. Zlatan in de rol v Persie.

Ja, dat is het beleid van Ajax. Als je geen dure spelers wilt kopen, dan zul je inderdaad altijd worden teruggeworpen. Enerzijds lastig, anderzijds heb je hierdoor wel een dikke bankrekening. Het is het een, of het ander.

5 december 2014 om 14:50

@ Fachten

Is natuurlijk niet waar. Dit seizoen zullen Sigthorson en Moisander nog verkocht worden. Maar wanneer je de huidige basis opstelling + selectie bekijkt zullen er maar weinig spelers vertrekken tenzij er echt immense bedragen worden neergelegd

Cillessen (2019 vast) + Boer (2017)
Rhijn (2018 vast) + Tete (2018)
Veltman (2019 vast) + Hoorn (2018)
Lcv: Denswil aanbod 2019? Anders Viergever tot 2019
LB: Boilesen tot 2019
Cvm: Serero 2018 of Riedewald 2018
Cam: Klaassen 2019 + Andersen 2019
RV: Ghazi (2019) + Muric (2018)
SP: Milik (2019) + Zivkovic (2019)
LV: Fisscher (2018) + Kishna?

Komend jaar kan hij met aardig dezelfde spelers werken als hij wil.

5 december 2014 om 15:42

Natuurlijk is dat niet waar nee. Ajax kan elk jaar hun beste spelers houden. Dat heeft het verleden ook uitgewezen inderdaad....

Omdat ze misschien 1 jaar geen speler verkopen wil toch nog niet zeggen dat het niet het lot van Ajax is om hun beste spelers te verkopen!

Daarbij staat in het team dat jij hierboven schetst ook geen enkele speler die goed genoeg is om nu een stop hogerop te gaan. Dus ja, dan verkoop je inderdaad een jaar niemand nee, als je spelers niet goed genoeg zijn.

Niet zo zeuren. Dan koop je maar spelers die even goed zijn. Er is genoeg geld door verkoop en CL. Is gewoon weer een smoes voor het falen in Europa.

@ Noverca

Alsof die clubs te vergelijken zijn met Ajax.
Lekkere reactie. Die clubs die jij noemt ontslaan spelers omdat ze blijkbaar niet goed genoeg zijn en halen er een nieuwe voor in de plaats. 40 Miljoen of meer is geen probleem.

In ieder geval meer betalen waardoor je hogere transfergelden kan vragen. Dat zal mijn inziens het makkelijk vertrekken van de betere spelers kunnen vertragen. Dat ze altijd blijven is een utopie

De beste spelers zullen vrij snel vertrekken, maar je verwacht er dan wel een goede speler voor terug te zien. Je kan er op anticiperen. Daley Blind leek de hele zomer al weg te gaan, dan zorg je er voor dat je al een aantal spelers benaderd hebt die meteen een versterking kunnen zijn. Het lijkt me niet dat je dan aan Zimling denkt. We zien nu al jaren de toppers in de laatste dagen van de transferperiode vertrekken, dan hoor je daar onderhand toch wel rekening mee te houden? Het leek er een beetje op - na de komst van Zimling - dat Marc en Frank er niet helemaal achter stonden, maar om gezeik te voorkomen gingen ze 'm maar compleet de hemel in prijzen. "wat een ervaring en wat een grote naam hebben we binnen gehaald!"

Ik weet dat de echte toppers niet naar Ajax komen, maar als een Guardado een directe versterking voor PSV blijkt te zijn, dan kan Ajax toch een gelijkwaardige speler kopen/huren? Alle Ajacieden vinden het frustrerend om een topper weg te zien gaan, probeer daar dan op in te spelen door een topper terug te halen ipv b-keus naar Amsterdam te halen. Daar zouden we niet meer aan beginnen namelijk..

5 december 2014 om 14:50

Desnoods huur je spelers van topclubs. Ik denk dat zij er in Engeland en Spanje op zitten te wachten als een speler als Van Ginkel, Halilovic, Munir en Wilson worden uitgeleend aan een Champions League club, en die in eigen land sowieso in de top 3 eindigt.

5 december 2014 om 14:51

Misschien had Ajax wel voor Alexander Song kunnen gaan. Of Flamini, John-Obi Mikel of Cambiasso. Denk niet dat ze het geprobeerd hebben. De blik is gericht op onbekende spelers waar iedereen aan twijfelt.

5 december 2014 om 15:01

@ Geert Vs

Ben je serieus met die namen?
- Alexander Song, verdiende bij Barcelona 6 miljoen euro
- Flamini verdient 2 miljoen bij Arsenal en is daar 1 van de zwakste spelers.
- Mikel verdient een slordige 75.000 pond per week. Noem het 4,5 miljoen euro
- Cambiasso, verdiende bij Inter nog 4,5 miljoen euro op jaarbasis

Anders proberen we Sami Khedira te halen voor 10 miljoen op jaarbasis....

5 december 2014 om 15:18

Cambiasso was misschien wel de perfecte aankoop geweest. Ze wilde voor Eto'o een uitzondering maken, dat lukte niet, dus waarom dan niet Cambiasso? Die speelt nu voor Leicester City. Weliswaar in de Premier League, maar wel vechtend tegen degradatie. Hij had bij Ajax in de CL kunnen spelen en ook een hoog salaris kunnen verwachten.

Misschien had ie zelfs dan nog voor Leicester gekozen, maar had het op zijn minst geprobeerd.

5 december 2014 om 15:24

@ Arie Vink

En als Cambiasso bij Ajax speelde, en hij had 1 beroerde wedstrijd gespeeld. Dan had iedereen hier weer geroepen dat het een k*t aankoop was en dat hij belachelijk veel salaris verdiende. Tenslotte vangen hoge bomen veel wind. En mensen met het hoogste salaris ook.

Eto'o liet vorig seizoen in de Premier league zien nog gewoon een ongelofelijk goede spits te zijn, Cambiasso heeft zijn goede niveau 4 jaar geleden voor het laatste laten zien.

Maar wel gek, voor spelers als Eto'o wilden clubs als Liverpool en Everton ook nog wel een uitzondering maken. Maar voor een speler als Cambiasso wil gene enkele PL club investeren? Dat zegt dan toch wel genoeg over het niveau van Cambiasso?

Eto'o had 3 miljoen op jaarbasis waard geweest. Puur omdat die het jaar ervoor nog liet zien op heel hoog niveau te kunnen presteren. Nogmaals, Cambiasso heeft zijn laatste periode van enig niveau ws 2010... 4 jaar geleden.

5 december 2014 om 15:47

Ajax heeft het geld toch? En nee ik denk niet dat ze zo'n hoog salaris zouden ophoesten maar wel iets dat in de buurt kan komen.

Maar misschien is het een te grote stap. Of misschien een uitzonderingssituatie. Ajax gaat goed en moet eerst het salarisplafond van de huidige selectie verhogen. Dan kan het ook stappen zetten in het aantrekken van spelers met financiële eisen die nu buitenproportioneel zijn t.o.v. de rest van de selectie.

5 december 2014 om 14:57

@ Arie Vink

Daley Blind leek de gehele zomer al weg te gaan? Blind kwam pas op 1 augustus terug bij Ajax van het WK. Eerder was er absoluut geen interesse in Daley Blind. Oftewel er is 2 maanden vrijwel niets gebeurt omtrent Daley Blind. Er is zelfs gesproken over contract verlenging met Daley Blind.

Dus stel je voor dat Ajax had ge-anticipeerd en om een voorbeeld te pakken Mokotjo had gehaald voor 1 miljoen euro. Voor hetzelfde geval komt de interesse van United niet, wat namelijk pas de laatste week was. En dan zit je met Daley Blind, Mokotjo, Viergever, Riedewald en Bazoer. Wat voor signaal geeft dat af naar je talenten? Juist het verkeerde.

Poulsen vertrok en dus wisten de talenten Riedewald + Bazoer dat ze kansen zouden krijgen. Tenslotte zou Blind op dat moment de ervaren man zijn en er een talent bij komen. Nu Blind ook nog vertrok was er behoefte aan een ervaren man naast een jonkie en dus werd Zimling gehaald.

Anticiperen is altijd zo makkelijk geschreeuwd. Roepen van: had dit of dit gedaan achter is ook altijd zo makkelijk. De feiten zijn heel duidelijk, Blind werd pas op het laatste moment weg gehaald en dus kon Ajax er maar heel moeilijk op anticiperen. Want door alvast spelers te gaan halen "voor het geval dat" levert een grote loonlijst, een ontevreden jeugd en een slechte onderhandelingspositie op in transfers.

5 december 2014 om 15:09

Het hele WK (zelfs na de eerste wedstrijd tegen Spanje) werd Blind al veel besproken. Dat is toch 2 kleine maandjes voor 1 augustus. Na al die jaren mag je toch verwachten dat ze er in ieder geval rekening mee houden dat Blind - sterkhouder op dat moment - kan vertrekken na een goed Wk?? Je kan het toch niet aan je fans verkopen dat dit compleet als een verrassing kwam?

Tuurlijk krijgt talent kans, daarom hoef je voor het vertrek van Poulsen en Blind niet 2 spelers te halen, maar imo wel 1 ervaren rot die direct wat toevoegt. Er werden na de komst van Zimling zoveel veren in zijn reet geduwd, dat het bijna lachwekkend werd. Wat waren ze aan het proberen? De aankoop goedpraten? Of is ie daadwerkelijk zo goed? Ik vind 'm op 1 wedstrijd na vies tegenvallen. Wellicht komt het nog, maar wil je Europees succes dan mag je - zelfs al bereikt Zimling een aanvaardbaar niveau - een betere speler verwachten. Daar heb je toch een zomer de tijd voor gehad?

De namen die Geert hierboven noemt zijn misschien onhaalbaar, maar Cambiasso was zeker te doen. Die speelt bij Leicester City!! Wij speelde Cl...leicester niet eens Europees. Als je voor Eto'o een uitzondering wilde maken qua salaris, waarom dan niet voor Cambiasso? Hij was transfervrij, net als Samuel Eto'o .

Achteraf roepen is inderdaad makkelijk, maar je had mij bij de komst van Zimling al niet warm gemaakt, laat staan nu.

5 december 2014 om 15:21

@ Arie Vink

Tijdens het WK word er gesproken over Blind. Juist dat is spreken in de media en niet spreken met de clubs. JIj denkt dat Overmars de gehele zomer met allemaal clubs heeft gesproken over Daley Blind en niets zou doen? Frank de Boer en Overmars zijn tot nu toe vrij eerlijk gebleken in de media en hebben allebei verklaard dat er simpelweg geen interesse was in Daley Blind tot dat United op de stoep kwam. Dus dan is er geen reden voor vervangers. Het eerste contact tussen Ajax en United dateert van omstreeks 24 augustus. Juist een complete week voor sluiting.

Er word altijd rekening gehouden met het vertrek van een sterkhouder, maar het nadeel van het vertrek van een sterkhouder is dat degene die terug komt vrijwel altijd minder zal zijn als Ajax zijnde. Daarom is de vertrokken speler ook een sterkhouder. Die kwaliteit krijg je niet terug, tenzij je 18 miljoen betaald.

Zimling werd gepresenteerd, je gaat een speler niet presenteren en hem af zeiken. *zucht. PSV haalt Luuk de Jong binnen en praat toch ook niet over het feit dat hij 2 jaar geen knikker heeft geraakt. Je benoemt zijn positieve punten. Dat is geen veren in de reet steken, dat is gewoon zoals het hoort. Je eigen aankoop af branden zou pas dom zijn.

En of hij daadwerkelijk zo goed is, nee. Zimling is ook niet gehaald voor de basis. Zimling is gehaald als ervaren man binnen de selectie. Iemand die jonge jongens als Andersen, Fisscher, Boilesen op sleeptouw kan nemen net zoals Poulsen dat heeft gedaan. Iemand die zorgt voor evenwicht in een spelers groep. De waarde van ervaren jongens word ongelofelijk onderschat.

Cambiasso was zeker te doen, die speelt bij Leicester City. Voor het gemak vergeet je even dat hij volgens diverse media 42.000 tot 60.000 pond per week krijgt. Iets wat uit komt op 3 tot 4 miljoen euro op jaarbasis. En Cambiasso heeft bij Inter sinds 2010 al vrij weinig meer gepresteerd. Hoe een waardevolle toevoeging is zo een man dan? Maar nog beter, Cambiasso had natuurijk een succes kunnen zijn (voor 3,5 miljoen) maar wat nu als Cambiasso ook 1 kut wedstrijd speelt? Juist dan had iedere persoon zoals jij hem hier nu af zitten zeiken en zijn salaris er per direct bij betrokken.

Zimling is gehaald als goedkope back up die ervaring heeft. En daarbij is hij ook nog Deens wat makkelijk is voor jongens als Andersen/fisscher/boilesen. Oftewel in meerdere facetten heeft hij zijn voordelen. Maar het zijn uiteindelijk Viergever, Riedewald en Bazoer die moeten vechten om de CVM positie.

6 december 2014 om 13:54

Het is geen wonder dat moderator Arie Vink de discussie opgeeft. D-Bergkamp heeft op elk vlak gelijk en dat je daar geen weer woord op geeft is natuurlijk niet verwonderlijk. Wat ik niet snap is waarom een bericht van zo'n lage kwaliteit een groen randje heeft gekregen. Waarschijnlijk is het een beetje vriendjes politiek tussen de groene en de mods.

Het is ook altijd makkelijk punten score met het aangeven van dit: '' maar als een Guardado een directe versterking voor PSV blijkt te zijn, dan kan Ajax toch een gelijkwaardige speler kopen/huren?'' Maar voetbal werkt zo niet. Ja je kunt een speler halen met dezelfde kwaliteiten als onze goed vriend Guardado. Maar dan moet het nog maar blijken of hij echt iets gaat toevoegen. Hij kan het prima doen bij de ene club maar bij de andere club kan hij compleet falen. En een Cambiasso tuurlijk dan krijg je hetzelfde gejank als met een Luque prima spelers vooral Cambiasso maar als je al 4 jaar niets presteert dan heb je ook niets te zoeken in de Champions league.

5 december 2014 om 15:17

Je hebt gelijk dat Zimling een grote miskoop/huur is geweest. Dat had Ajax beter kunnen en moeten doen. Maar welke speler er ook zou komen het zou sowieso minder zijn dan Blind. Ook Guardado vind ik een stuk minder dan Blind. En om iemand van hetzelfde niveau terug te kopen is niet mogelijk. Die spelers spelen al in het buitenland en die gaan echt niet naar Ajax omdat ze hier gewoon veel en veel minder verdienen. Ajax heeft die mogelijkheden gewoon niet.
Ik kan alleen spelers bedenken die in potentie net zo goed of beter zijn dan Blind, maar niet al even goed zijn als Blind. Kan jij wel een speler opnoemen die Ajax zou kunnen kopen en wel al direct even goed zou zijn of beter is? En dit ook daadwerkelijk op hetzelfde niveau heeft bewezen?

5 december 2014 om 15:22

Hetzelfde niveau is heel moeilijk, maar je hebt genoeg opties. Misschien een oude bekende terughalen, lukt dat niet dan kijk je naar spelers zoals Cambiasso. Die was transfervrij. Eto'o ook en daar wilde ze ook een uitzondering voor maken. Cambiasso had je misschien kunnen verleiden net als Poulsen verleid werd.

Nogmaals..het is erg lastig om een enigszins gelijkwaardige speler te halen, maar Ajax heeft toch genoeg mensen in dienst die daar oog voor hebben en goed met de zaakwaarnemers/spelers kunnen onderhandelen?

De echte topclubs kunnen hun belangrijkste spelers houden, maar bijna elke andere club verliest goede spelers. Ajax kan er alleen niet mee omgaan, omdat ze weigeren om goede spelers ervoor terug te kopen en in plaats daarvan willen opleiden. Bewonderenswaardige filosofie, maar dan moet je niet gaan zeuren dat je selectie elke zomer verzwakt.

Ajax heeft in Europa hetzelfde probleem als ploegen als GAE en Cambuur in de eredivisie hebben. Zo moet je Ajax overigens ook inschalen Europees gezien. Ze doen leuk mee en kunnen eens verrassen, maar gaan nooit serieus aanhaken.

Eerlijk gezegd denk ik dat dat er ook wel aan zit te komen.
Ajax besteedt nu er er een heel talentvolle groep is (ook a-junioren meegerekend als cerny, nouri en v.d. beek) veel geld aan het verlengen van contracten, waardoor er twee mogelijkheden zijn:
1. het team blijft grootendeels staan volgend seizoen
2. andere clubs moeten fors betalen voor spelers van ajax
Dit doen ze denk ik om te zorgen dat de Boer nog een jaartje te behouden is.
Ik zie het zonnig in voor volgend seizoen, wat er dit seizoen ook gebeurt.

5 december 2014 om 15:07

@afcajaxfan: Ik denk zelfs dat beide opties van jou kunnen uitkomen. Heb je die concurrentie op de vleugels gezien? El Ghazi, Kishna, Fischer, Menig, Muric, Cerny, Meleg. Of je moet er een paar verhuren of verkopen.

5 december 2014 om 16:19

El Ghazi + Kishna: de ene week speelt de een, de andere week speelt de ander.
Fischer: gewoon weer basis wanneer hij fit is
Menig: blijft gewoon minuten maken bij jong ajax.
Muric: zal net als Menig afwisselend bij jong ajax en ajax 1 spelen. (af en toe een invalbeurt bij ajax 1)
Cerny: zal tussen jong ajax en ajax A1 gaan volgend jaar.
Meleg: wordt wederom verhuurd of speelt bij jong ajax.

Hou nou is op Frank! Je hebt geld zat op de bank en spelers vertrekken voor een mooie prijs, waar je eventueel een goeie vervanger in huis kan halen. Maar nee hoor, je haalt een speler die eigen goals maakt en een angst haas is.. genaamd: Mike vd Hoorn. Dan komen namen als Duarte: man van het kunstgras bij Heracles (laagvlieger club) en dan komt een naam als Zimling voorbij.. kijkt kip zonder kop een bal in de voeten bij de tegenstander waar elke x een goal uit komt (zoals in Parijs).

Siggy elke x keer de kans geven (omdat hij zijn prijskaartje moet verhogen) alleen maakt hij het niet waar en toch word hij steeds erin gezet. Alle Ajacieden in de Arena zeggen ''weg met die ijsschaatsers! we willen Milik'' en uit onverwachte hoek wilt heel Polen hem in de basis zien en begrijpen heel die Frank de Boer niet?

Ik ben nogmaals blij met die 4 landstitels, maar er zijn nog steeds bepaalde punten bij Frank dat ik denk.. je moet snellere keuze's maken.. want ik hoor elke x van mensen ''hij is klaar voor Barcelona, Liverpool en Tottenham'' schei uit!

Van Gaal heeft veel facetten in huis bijvoorbeeld: als zijn systeem 4-3-3 niet werkt, heeft hij andere systemen achter de hand wat dan wel werkt.

5 december 2014 om 15:10

@ Coopers

Zeiken, zeiken en zeiken en totaal geen blik met realiteit. Duarte was (met afstand) de beste speler van Heracles. Mike vd Hoorn was het grootste verdedigende talent van Nederland. En de gok met Poulsen, Schone en Babel transfervrij had goed uitgepakt. Waarom niet een gokje wagen met een Zimling?

Natuurlijk is het nu achteraf makkelijk klagen over spelers. Maar geef je hem dan ook de credits voor de goede transfers? Cillessen, Moisander, Serero, Andersen, Ghazi, Fisscher, Milik. Geef je hem ook de credits voor het zelf vertrouwen van Rhijn, Veltman, Boilesen, Klaassen. En het aantrekken van Muric, Zivkovic, Cerny en Bay bijvoorbeeld? Schreeuwen zonder nadenken noemen we dat. Als een kip zonder kop om je eigen woorden te gebruiken.

Sigthorson keer op keer de kans geven. Wel eens gedacht dat Sigthorson zijn favoriete tegenstanders de topclubs waren? Wel eens gedacht dat we in de eerste 8 wedstrijden alle topclubs kregen? Wel eens gedacht dat Zivkovic als 17 jarige bij een nieuwe club komt, met nieuwe teamgenoten, nieuwe trainers, nieuwe druk en die moet 8 topwedstrijden spelen? Of Milik, iemand die de taal niet kent en 2 jaar niet gevoetbald heeft. Die moet de 8 topwedstrijden beslissen? De kans was gigantisch groot dat deze zouden mislukken en dan door jou afgeschreven zouden worden. Sigthorson was op alle fronten de logische keuze voor de seizoens start.

Het enige dat je doet is achteraf schreeuwen dat Frank de Boer zus of Frank de Boer zo moest doen. Probeer het eens vooraf in te plannen, want dat is namelijk wat Overmars en de Boer moeten doen. Achteraf kunnen we allemaal schreeuwen.

Volgens mij is dit een beetje een excuus. Ajax heeft inmiddels veel geld (115 mil.) Dat betekent dat je dat geld niet alleen hoeft uit te geven aan nieuwe spelers, maar dat je ook bijvoorbeeld tegen een bod van 12 miljoen nee kan zeggen. Als ze dat hadden gedaan bij Eriksen, Verthongen en Alderweireld, had je een heel ander team gehad.

5 december 2014 om 15:02

@ Koenpieters1

Ajax heeft helemaal geen 115 miljoen euro. Dat is hun eigen vermogen. Maar eigen vermogen is niet direct inwisselbaar tegen liquide middelen en daarom ook niet gelijk geld dat Ajax in handen heeft. Ajax heeft ongeveer 68 miljoen aan liquide middelen. En draait pas 1,5 seizoen op een Europa league begroting.

5 december 2014 om 15:06

Frank de Boer zei afgelopen zomer dat hij 115 miljoen had, en makkelijk 30 miljoen kon uitgeven aan een speler, maar dat zo'n speler gewoon niet naar Ajax komt.

5 december 2014 om 15:29

@ Koenpieters1

En daarom is Frank de Boer een speler en geen financiële man. Ajax heeft 68 miljoen aan liquide middelen. Staat gewoon in de jaarcijfers te lezen en is zelfs in een officieel pers bericht geweest. Oftewel er staat 69 miljoen europ op de bank. De andere 46 miljoen kunnen ze dus al niet gebruiken. Scheelt al een slok op een borrel.

Daarnaast denkt Ajax niet aan de transfer van 1 speler van 10 miljoen euro. Die 10 miljoen euro investeren ze (terecht) liever in 15 tot 20 potentiële toppers als Fisscher, Andersen, Klaassen, Ghazi, Muric die samen nog geen 2,5 miljoen hebben gekost.

Eriksen vertrok, iedereen schreeuwde om Maher die 7,5 miljoen moest kostten. Frank de Boer hield vertrouwen in Klaassen en die is ondertussen 2 stappen verder dan Maher.

Iedereen schreeuwde om Narsingh voor 4,5 miljoen euro. Ondertussen hebben we Fisscher, Ghazi, Kishna, Muric en Cerny voor 1,5 miljoen euro totaal. Voor hetzelfde geld hebben we 2 vleugels dubbel bezet.

Spelers kopenv an de subtop is niet altijd goed. Dat heeft Ajax jarenlang geprobeerd en de balans daar in is ongelofelijk negatief. Terwijl de balans van de jeugdspelers ongelofelijk positief is.

Het is een piramide en Ajax staat nog steeds bovenaan die piramide. AZ is recentelijk al 6 of 7 keer haar beste speler kwijt geraakt aan Ajax en moet dat ook steeds weer opvangen. Ajax kan een vertrek dus opvangen met de beste spelers uit de subtop en dan hebben ze ook nog een vette bankrekening en goede jeugdopleiding. De laatste die dus mag klagen is Frank de Boer..

5 december 2014 om 15:03

@ David Loggie

Misschien mag je er ook wel eens over nadenken dat het mede dankzij Frank de Boer zo een geweldige bankrekening, jeugdopleiding en talentvol eerste elftal heeft. Tenslotte is er in de afgelopen 4 jaar een hoop gebeurt met Frank de Boer aan het roer.

5 december 2014 om 15:16

Wat is dan je punt? Dan moet hij toch nog steeds niet klagen over iets waar andere clubs meer last van hebben? Ajax kijkt bij AZ, AZ kijkt bij Nac, NAC kijkt bij Vvv, enz. Ajax zal binnen Nederland dus niet ingehaald worden want ze kunnen meer kwaliteit halen dan de rest..

5 december 2014 om 15:22

Vergeet de belabberde tegenstand in de Eredivisie niet van de afgelopen seizoenen.

5 december 2014 om 15:31

@ Loggie

Het enige dat hij zegt is dat hij graag één jaar zijn selectie compleet wilt houden. Is toch helemaal geen vreemde uitspraak? Dat wil een Rutten bij Feyenoord ook, dat wil een Cocu bij PSV ook. Iedere coach wil graag verder werken met de selectie die hij heeft. Alleen omdat het bij Frank de Boer vandaan komt die toevallig de beschikking heeft over een groot budget + opleiding mag hij het niet zeggen? Onzin.

5 december 2014 om 15:29

Als Ajax zijn spelers uit de subtop moet halen, waar gaat het niveau dan naartoe? Precies....subtop.

Ajax moet inderdaad niet zo zeuren, maar wel om een andere reden. Er is ergens een bestuurlijke keuze gemaakt dat Ajax geen torenhoge transfersommen meer wil betalen, maar liever bescheiden bedragen voor spelers als Christian Eriksen op tafel legt. Daarmee maak je dus indirect ook de keuze om je selectie niet altijd ruim voor de competitie "rond" te hebben, want je weet dat er een grote kans is dat deze spelers vertrekken zodra ze enigszins doorgebroken zijn.

Dit is een probleem voor de hele nederlandse (sub)top, maar Ajax heeft in mijn ogen het meeste potentie om hier op korte termijn aan te ontsnappen.

Omdat te doen moet Marc Overmars gewoon een keer de portemonnee trekken en een flinke transfersom durven betalen voor een europese (sub)topper. Natuurlijk kan je dezelfde fout maken als bij Sulejmani, maar dan moet je die jongens gewoon uitgebreid scouten en je erbij neerleggen dat zoiets nu eenmaal eens gebeurd...

Ja, maar zo kan je ook redeneren dat de mindere goden in Nederlandse voetbal die problemen hebben tov Ajax. Barca kan een speler laten gaan en er een betere of gelijkwaardige voor terughalen. Ajax kan iemand halen net onder het niveau van de verkochte speler, maar een cambuur/groningen/pec moeten vele stappen terug doen als ze een vervanger vinden voor hun topspeler.
Dus ja, natuurlijk is het frustrerend voor de Boer en heeft hij ook gelijk. Echter is dit ook één van de hoofdoorzaken waardoor Ajax in Nederland maar weinig concurrentie heeft om het kampioenschap.

Voor Frank de Boer is het zeker frustrerend. Maar hij mag de schuld ook bij de scouts leggen. Niet alleen vertrekken de beste spelers kort voor het verstrijken van de transfermarkt. Ook krijgt De Boer er niks voor terug. Wat moet 'ie nou met Zimling? Bazoer en Riedewald zijn al bijna even goed en zijn opgeleid met de Ajax-filosofie. En wat is Viergever nou? Dat is wederom een speler die je er even bijneemt, maar volgend jaar toch weer wegdoet.
In de gouden periodes van Ajax was niet alleen de jeugdopleiding goed, maar ook de scouting. Je kan niet alleen maar met jeugdspelers spelen.

Dat doet Ajax zichzelf aan, dan verkopen ze toch geen spelers? Ik snap dat nooit hoor... Alleen is dan de consequentie dat je minder geld binnenkrijgt. Maar ja, het is toch een voetbalclub?

5 december 2014 om 15:34

Tja, je kunt natuurlijk een bod principieel weigeren. Alleen heb je dan de kans dat je speler het op een arbitragezaak (denk gebroeders de Boer naar FC Barcelona) laat aankomen en dan sta je als Ajax natuurlijk niet heel sterk.

Plus dat je het risico loopt dat een speler niet wil bijtekenen en dus transfervrij de Arena uitwandelt.
Dan denk ik toch dat Ajax eieren voor zijn geld kiest bij een mooie transfersom.

Wat de Boer eigenlijk lijkt te willen zeggen: Ik ben ambitiesu en ga voor CL overwintering. Dus ik ga liever weg bij Ajax.

Want als je zo graag met een vaste groep wil werken, maar je zelf al concludeert dat het bij Ajax niet kan. Dan moet je OF daar nooit meer op terug komen in de media (ja, ook niet als daar om wordt gevraagd, anders begint het op zeuren te lijken ook al is dat het misschien niet) OF weg bij Ajax en bij een andere club (waarvan je vind dat ze de luxe van zo'n vaste groep wel hebben) je gelijk bewijzen en laten zien dat je daarmee wel hoge ogen kunt gooien.

(dit is commentaar met een knipoog, waarmee ik niet zeg dat je hier op mag reageren hoe je wilt)

Alleen maar naar excuses zoeken F. de Boer, Je bent pas een echte trainer als je daarmee kunt omgaan en een keer in europa wat laat zien.dus hou aub op met al je excuses keer op keer je bent niet meer geloofwaardig.

Het is een keuze van Ajax, maakt het ook knap dat hij er al 4 jaar is in geslaagd kampioen te worden. Hij heeft al miljoenen verdiend voor Ajax. Al speelt het falen van de concurrentie ook een rol vooral PSV maakt er al jaren een potje van. En ik sluit weer niet uit dat Ajax kampioen kan worden dit jaar, met Bruma en Rekik achterin zou dat zomaar kunnen. Al zou Feyenoord ook nog wel eens kans maken, moet er wel gewonnen worden 17 december anders wordt het lastig. Zou wel mooi zijn, Feyenoord kampioen.

De Boer moet niet zo piepen want hij en zijn TH zijn verantwoordelijk voor het aan verkoopbeleid van Ajax.
En als we een optel som maken van het aankoopbeleid onder deze FdB en zijn TH scoren hun een dikke onvoldoende. Mede door het feit dat ze beroerd hebben ingekocht zowel voor de basis of voor de breedte. En als dat goed was gebeurt had je het verlies van sommige spelers direct kunnen inpassen.
Dus hou die krokodillen tranen maar voor je. En bedankt voor je 4 kampioenschappen. Maar de wegen tussen jouw (gedomineerd )ajax moeten scheiden na dit seizoen. Een coach als Frenk Rijkaart met zijn assistenten R.jans ,d.bergkamp en Seedorf zou een prachtig zijn. Seedorf zou dan zijn ervaringen goed kunnen over brengen aan onze talenten.
En als Seedorf na een jaar of 3 de club, spelers, talenten en het vak goed beheerst de nieuwe trainer worden van Ajax 1.

Aan het begin van het seizoen had Ajax nog hetzelfde team als vorig seizoen? Dus je gaat geen stappen terug. Versterkingen kunnen ze ook halen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren