Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Henk de Jong bagatelliseert 9-0 verlies: ‘Ik heb het niet verkeerd gedaan toch?’

Laatste update:

SC Cambuur was zaterdagavond, op de eerste vijftien minuten na, de speelbal van Ajax. Het team van trainer Henk de Jong verloor met liefst 9-0 in de Johan Cruijff ArenA, waar de toeschouwers om een tiende treffer riepen. Die vernedering bleef Cambuur bespaard, mede omdat Ryan Gravenberch in blessuretijd de paal trof. De noorderlingen werd, zelfs al tijdens de wedstrijd, verweten dat er te naïef werd gespeeld en dat de monsternederlaag niet meer dan logisch was.

“Laten we eerlijk wezen, we hebben echt van alles geprobeerd. Laag staan, hoog staan, een ander systeem. Ajax was op alle vlakken gewoon beter. Ze lopen uit en dan weet je dat het een klote-avond wordt. Je krijgt ze gewoon op een verkeerd moment, zo na die geweldige wedstrijd in Portugal”, doelde De Jong in gesprek met ESPN op de 1-5 winst van Ajax in de Champions League-wedstrijd tegen Sporting Portugal.

“Ik heb het niet verkeerd gedaan toch?”, repliceerde De Jong toen werd gesuggereerd dat een andere spelopvatting tot een minder zware nederlaag zou hebben kunnen geleid. “We hebben gecounterd, maar Ajax was te goed. Ze drukten ons terug op eigen helft. (...) Je kan van een heel goed Ajax verliezen. We hebben een klote-avond, maar morgen (zondag, red.) sta ik weer recht voor de groep. Ze waren gewoon te goed voor ons, op alle posities.”

Calvin Mac-Intosch hoorde hoe de fans ‘tien-tien’ riepen. “Dat ze tien-tien roepen op de tribune is vervelend, dat wil je echt niet horen”, vertelde de verdediger aan de Leeuwarder Courant. Cambuur is een ploeg die altijd uitgaat van eigen kracht en dat kan tegen topclubs soms vervelend uitpakken. “Misschien is dat tegen Ajax zelfmoord’’, erkende Mac-Intosch, al zag De Jong dat anders. “Als we hier met tien verdedigers hadden gespeeld, hadden we nog dik verloren.”

Met vijf verdedigers op het veld, bij een stand van 4-0, kreeg Cambuur nog vijf doelpunten tegen. Een andere speelwijze past de club ook niet. “We kunnen wel gaan schoppen, maar dan krijgen we rode kaarten en daar hebben we donderdag dan weer last van”, verwees de trainer naar het komende duel met Heracles Almelo. Het woord naïef viel ook in het gesprek met de regionale krant. Daar wilde De Jong niets van weten. “Ze zijn gewoon veel te goed.”

“Dit is niet leuk’’, erkende De Jong. “Maar ze zijn sneller, handiger en op alle fronten beter. Tegen Ajax in topvorm kan dit gebeuren. Als het eenmaal loopt, dan zijn ze niet te stoppen.” Hij laat zijn spelers ondanks de grootste Eredivisie-nederlaag in de historie niet vallen. “Dit ga ik gebruiken om ze donderdag weer scherp te krijgen. Dan staan we er weer. Tegen Ajax heb je 99,9 procent kans dat je verliest, tegen de andere ploegen moeten we de punten pakken.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Daar zul je hem weer hebben, de opper-simp Henk de Jong. Natuurlijk kun je uit verliezen bij Ajax, maar kom op zeg 9-0? En dan ook nog beweren dat je je best gedaan hebt? Nee dat gaat er bij mij echt niet in.

19 september 2021 om 08:38

Als dit Ajax het op z'n heupen heeft en zo door blijft gaan tegen een club als Cambuur, kan het zo'n uitslag worden ongeacht wat Cambuur wil doen of doet. In de loop van de wedstrijd werd Cambuur ook steeds verdedigender, maar in het spelbeeld zag je dat totaal niet terug. Kortom, dan kan je als trainer of spelers doen wat je wilt, maar je komt er niet aan te pas. Al had dit Cambuur 10 verdedigers opgesteld, dan nog zouden ze gisteren weggevaagd zijn.

19 september 2021 om 08:44

Misschien moet je dan als cambuur verdedigender beginnen, ipv eerst van eigen spel uitgaan tot het 4-0 staat. Dit kan echt alleen in Nederland zo naïef

19 september 2021 om 09:46

Toen Cambuur verdedigend ging voetballen kwamen er nog 5 bij dusja dat heeft ook goed geholpen.. Ajax haalde gewoon weg CL niveau en dan is een club als Cambuur gewoon kansloos, je ziet hetzelfde bij Bayern München, als die volgas spelen tegen mindere teams fan wordt het ook 7-0

19 september 2021 om 10:10

Cambuur speelde tegen Psv ook aanvallend en scoorde zelfs, of is het dan prima omdat het niet tegen Ajax is?

20 september 2021 om 00:05

Sorry maar als cambuur met meer verdedigers hadden gespeeld hadden ze wel kans gehad? Het verschil tussen deze teams is inmens, van de waarde van sommige individuele spelers van ajax kan je de hele club van cambuur opkopen dus ja dan gebeuren deze uitslagen wel eens. Valt de coach of spelers vrij weinig in te verwijten.

19 september 2021 om 09:14

Als een ajax (en ook psv) het in deze competitie tegen het rechter rijtje op zijn heupen heeft, dan krijg je deze uitslagen. Dan kun je nog zo je best doen, maar het niveau verschil is veel te groot. Je moet hopen dat de clubs het wel best vinden en het als verplichting benaderen als je tegen ze speelt.

19 september 2021 om 09:29

Ik heb het sterke vermoeden dat mensen die het ongelofelijk stompzinnige Amerikaanse trendwoordje simp gebruiken, zelf al tijden niet meer interessant zijn op de fysieke contactmarkt. Dat gezegd hebbende had Henk best wat meer peper in zijn ploeg mogen stoppen.

19 september 2021 om 10:09

@AFCArjen Arme boomer, ik kan je verzekeren dat mijn aandeel op de fysieke contactmarkt er niet minder op wordt omdat ik wat woordjes gebruik die wat te modern zijn voor jou. Ik hoop dat ik je er niet al te erg mee gekwetst heb. Gelukkig kan ik aan je laatste zin wel lezen dat we het met elkaar eens zijn ondanks deze generatiekloof, het is mooi dat dat gewoon kan!

19 september 2021 om 10:40

@Moraat. Simp is alles behalve modern. Het woord werd al gebruikt in begin 20ste eeuw door de Britten. Het komt eerder neer op taal verloedering.

19 september 2021 om 11:51

@Futures Nou ja dat zal dan, maar iedereen weet wat ik ermee bedoel. Beetje jammer dat hij dat eruit moet pikken terwijl de boodschap in mijn comment volgens mij heel duidelijk is. Ik ga ook niet op basis van wat ik van hem zie concluderen of hij wel of niet 'interessant is op de fysieke contact markt' of wat dat wel niet mag wezen.

19 september 2021 om 11:54

Haha. En dan boomer gebruiken als reactie. Gevoelig snaartje geraakt? Maar inderdaad, plaagstootjes kunnen we gelukkig op dit moderne platform met een knipoog uitwisselen. En ik ben het verder zeker met je eens. Tuurlijk gaat Cambuur niet zomaar een resultaat pakken in de Arena, maar je zo laten afslachten is weer het andere uiterste. Dan mag je wel iets meer ergernis tonen als coach.

19 september 2021 om 13:27

Maak je niet zo druk, druk maken is voor compressors

19 september 2021 om 14:32

Mwa gevoelige snaar niet echt, maar ik vond hem onnodig op de persoon dus wie de bal kaatst. Maar idd, die Henk de Jong vind ik inmiddels zo doorzichtig met zijn one-liners. Ga je de oorlog echt niet mee winnen. Dan heb ik liever zo iemand als de coach van Brugge, die zijn ploeg heel duidelijk maakte dat hij niks vriendschappelijks wilde zien. Fan zijn doe je thuis maar, maar op het veld moet er strijd zijn. Dat laatste heb ik bij Cambuur totaal niet gezien en dat mag je ze best verwijten.

19 september 2021 om 09:49

Wat moet ie anders zeggen. 1 speler van Ajax is 3 keer meer waard dan hun hele selectie. Het heeft niets meer met gezonde competitie te maken natuurlijk.

19 september 2021 om 13:24

@ceesjelok
Dit zie je werkelijk in alle voetbalcompetities. Je kan een ploeg die structureel aan de top staat met miljoenen fans simpelweg niet vergelijken met een ploeg die net vanuit de KKD is gepromoveerd.
Cambuur zal zich nu een aantal jaren moeten handhaven in de eredivisie, dan krijgen ze meer TV gelden, meer van hun sponsoren etcetera en dan worden ze vanzelf beter.

19 september 2021 om 11:24

100% eens. Die Henk de Jong voert zijn taken uit als een liefhebber en niet als een coach. Het is een ontzettend lieve man om te zien volgens mij, maar net zo naïef in alles wat met trainerschap te maken heeft.

19 september 2021 om 13:13

Ik vind het juist wel mooi dat ploegen aanvallend durven spelen tegen Ajax. RKC had daar ook een handje van. Beter dan zo'n club die zich helemaal gaat ingraven, schoppen en tijdrekken

En dit is dus een coach van een volwaardig professioneel voetbalteam in de eredivisie van het Nederlandse voetbal. Ik zeg het maar even, want je zou bijna denken dat hier een potje voetbal is gespeeld tussen Ajax en amateurs in de knvb beker. Waar de spelers en vooral de coach heel gelukkig zijn met een loting in de arena. Een droom die uitkomt. Wat er ook gebeurt, deze dag pakken ze niet van ons af.

Het gaat natuurlijk al fout in de weg er naar toe. Vooraf alweer reppen over hoe geweldig Ajax wel niet is en dat je als Cambuur zijnde niets fout kan doen. En dan na een 9-0 verlies doen alsof er nog niets ergs gebeurd is (in sportieve zin). Ieder mens begrijpt dat Cambuur 9 vd 10 keer verliest in Amsterdam, maar kom op man. Neem je team en je supporters serieus. Waarom kom je uberhaupt opdraven. Overigens staat deze coach niet op zich. Helaas zijn er een aantal in de eredivisie die deze wedstrijden zo wensen te benaderen. Wat dat betreft kun je een voorbeeld nemen aan Spanje waar ieder team vecht en uitkijkt naar het moment om tegen real en barca te spelen met als enig doel om hoe dan ook minimaal een punt te pakken.

19 september 2021 om 07:30

Ja precies dit. De beste man is misschien een hele leuke oom, maar totaal ongeschikt als coach op dit niveau. Heeft het niet in zich een team klaar te stomen voor topwedstrijden en dat bewijst hij keer op keer.

19 september 2021 om 07:34

Nee, hij stoomt ze niet klaar voor topwedstrijden. Maar wel voor wedstrijden tegen Twente, Go Ahead Eagles en Heracles, want die moeten gewonnen worden.

19 september 2021 om 07:55

Dat zijn de topwedstrijden voor Cambuur. Tegen Ajax is het inderdaad gewoon hopen op een beetje geluk dat Ajax kalm aan doet. Dat was duidelijk niet het geval. De coach valt niks te verwijten. Iedereen roept dat Ajax met zijn begroting dik van alle clubs moet winnen, dan doen ze dat en is het weer niet goed volgens de zogenaamde kenners 😅

19 september 2021 om 08:23

kom op zeg Je mag toch wel iets meer tegengas geven.
Krijg je straks dat gelul weer dat ajax geen tegenstand heeft, Mickey Mouse competitie en als er dan wel een ploeg is die er vol op vliegt daar weer over zeuren.

19 september 2021 om 08:34



Ach Mickey mouse competitie is ook weer overdreven. Bayern wint met 7-0 van Bochum. Dit seizoen heeft borrusia met 6-1 van herta Berlin gewonnen. Manchester city wint met 5-0 van Arsenal en norwich. En Manchester United heeft ook met 5-1 gewonnen dit seizoen. Inter heeft net met 6-1 gewonnen. Alleen in Spanje zijn er dit seizoen nog geen grote uitslagen geweest. Maar weet zo gauw niet of de topclubs daar al tegen promovendi gespeeld hebben. En feit blijft dat de kkd een stuk lager niveau is dan de championship, Bundesliga 2 of de segunda Division. Budgetten zijn in de kkd ook een fractie van die 2e competitie. Dus nee, de eredivisie is geen Mickey mouse competitie. Die kkd is gewoon een lachertje.

19 september 2021 om 07:52

@Ajfcd: ze hebben alles geprobeerd. Dan kan je alleen nog overstappen op schoppen en kaarten pakken. Maar wat bereik je daarmee? Dat je jongens straks geschorst zijn voor wedstrijden die je wel kan winnen? 2e helft was puur dichthouden van Cambuur met een extra verdediger erbij en liepen we uit van 4-0 naar 9-0. Ik vind De Jong gewoon heel realistisch, ze komen niet naar Amsterdam voor de punten (zou echt een pure bonus zijn), die halen ze elders vandaan.

19 september 2021 om 07:58

Natuurlijk zeggen vele Ajacieden dit, maar je zou maar fan zijn van Cambuur in hart en nieren. Er naar toe leven met het idee om misschien wel te stunten in Amsterdam, om er alles aan te doen voor een goed resultaat, want dat moet je wel als degradatie kandidaat. Maar nee, we gaan er heen voor een lekker potje avond voetbal, want we maken toch geen kans. Ik zou gek worden als fan. Realistisch doen kan na het potje vol met strijd en passie, maar deze coach doet gewoon interessant ten koste van zijn eigen bühne.

19 september 2021 om 08:34

Die resultaten hoef je niet tegen Ajax te halen maar tegen je directe concurrenten

19 september 2021 om 08:52

@romarky, als je denkt dat Cambuur in enige scenario kans had gemaakt op een stunt, snap je niet hoe gigantisch groot het kwaliteitsverschil is. Onze KKD is geen vetpot en het niveau daar is een stuk minder dan in de Eredivisie. Clubs die net gepromoveerd zijn, zijn dus hele zwakke broeders in de Eredivisie. Ajax is echter uitgegroeid tot een volwaardige Champions League club. Het gaat tussen Cambuur en Ajax is gewoon enorm. Als Ajax het dan op z'n heupen heeft en geen gas terugneemt ben je gezien. Hoe je ook speelt, dat maakt helemaal niks meer uit. Als Cambuur 10 verdedigers had opgesteld, waren ze gisteren ook weggevaagd. Cambuur wisselde in de loop van de wedstrijd ook verdedigend en trokken zich alleen maar terug om de schade zoveel mogelijk te beperken, maar dat had echt 0,0 invloed. Sterker nog, ik vond dat ze Ajax hiermee in de kaart speelde. In het eerste kwartier had Ajax juist moeite met Cambuur, omdat ze zich aanvallend ook lieten zien. Ze kregen ook enkele goede kansen, dus wat dat betreft denk ik dat hun eerste strijdplan het beste was, maar nogmaals, hoe je ook had gespeeld, dit was compleet kansloos voor Cambuur. En dit kan tegen Fortuna zomaar net zo gaan.

19 september 2021 om 08:45

Helemaal mee eens, wat een amateurisme hier zeg! Grote mond over ‘schande in de Nederlandse sport’ wanneer je niet mag promoveren als de competitie wordt stilgelegd. En dan ben je gepromoveerd en ga je naar Amsterdam alsof je de Ajax-fandag bezoekt! Als zo’n 9-0 je niets doet en je bent er vooral op uit om in de aanloop naar donderdag geen kaart te halen, kol dan de volgende keer niet opdagen en accepteer een reglementaire 3-0 nederlaag.

19 september 2021 om 09:17

Ik vind dat zo'n onzin. Ditzelfde Cambuur kwam met dezelfde spelopvatting naar Eindhoven, maar toen hoorde ik niemand klagen. Als je steeds te laat bent en niet in de duels komt, is elke overtreding een gele kaart. Of een rode. Dat heeft toch helemaal geen zin?

19 september 2021 om 09:53

Ach die Gomes1psv is sinds gister avond 10 uur al gefrustreerd over deze overwinning, meneer downgrade kan je hem beter noemen.. Waarschijnlijk was hij 1 van de gene die na de JC schaal stond te roepen dat Ajac niet meer zo goed is als ze denken en dat ze na Gala thuis makkelijk de CL gingen halen.. Cambuur is een KKD club, dan kan 9-0 gebeuren, niveau verschil is veel te groot, als we met 4-0 winnen is het niet goed, als we met 9-0 winnen is het niet goed.. Gewoon accepteren dat Ajax en ook Psv vooral in thuis wedstrijden waarschijnlijk amper tegenstand gaan krijgen van het rechter rijtje

19 september 2021 om 09:30

De beste man staat nog negende met Cambuur. Zijn taak is de ploeg niet te laten degraderen. Zolang deze ploeg twee van de vijf potjes wint zitten ze goed.

19 september 2021 om 09:54

Volgens mij is dit gewoon een heldere en eerlijke analyse van Henk de Jong: Ajax was en is op alle vlakken beter. Als Ajax (of PSV) een off day heeft, wordt van de meeste ploegen in het rechter rijtje nog steeds met 2, 3-0 gewonnen. Laat staan als Ajax in de flow zit...

19 september 2021 om 10:16

Precies, ze hadden veel beter kunnen spelen zoals VVV afgelopen seizoen: lekker met een verdedigende instelling de wedstrijd ingaan. Oh ja, dat werd.. 0-13. De Graafschap bijvoorbeeld heeft ook meerdere malen met dergelijke grote cijfers verloren van Ajax, en het lag echt niet aan 'inzet' of 'benadering'. Ajax is gewoon heel goed en daarom gebeuren dit soort uitslagen soms, simpel zat.

Of je nou met 1-0 of 9-0 verliest, het resultaat blijft op doelsaldo na hetzelfde. En Cambuur zal van de 100 wedstrijden tegen Ajax er 95x hard afgaan. Snap ook niet zo goed waarom er zo zwaar kritiek volgt als ze een pak slaag krijgen van het beste Ajax in jaren. Cambuur heeft vorig jaar aangetoond dat ze terecht naar de ED promoveerden, en ze staan nu keurig in dd middenmoot. Zij moeten het hebben vd resultaten tegen de directe concurrentie, en dat is alles buiten de top 7.

19 september 2021 om 07:46

Helemaal mee eens.

19 september 2021 om 07:51

Ik snap dit gezeik ook niet. Vooral Van Gangelen was gister zo aan t zeuren hierover. Laat Cambuur gewoon hun eigen spel proberen te spelen, eraf gaan ze toch. Tegen de beste tegenstanders leer je dan nog sneller en beter te spelen, omdat je vol onder druk staat. Dit zijn niet de wedstrijden voor de punten. Die moeten ze halen tegen Sparta, Heracles etc. Het zit ook niet in hun spelopvatting en daardoor zijn ze nu ook 2x bovenaan geëindigd in d'r KKD en staan ze nu mooi middenmoot. En toen ze met 5 verdedigers speelden werd het NB ook niks, omdat ze dat niet kunnen. Ik hou er van, uitgaan van je eigen kracht. En vertrouwen daarin hebben. Daar is het NLse voetbal ook groot mee geworden.

19 september 2021 om 08:42

@oortap mensen willen gewoon populair doen, met waarom niet schoppen en kaarten pakken. Oke sta je 5/6-0 achter en dan pakken 2 spelers rood, loopt Ajax naar 14-0. Mis je 2 basisspelers de volgende wedstrijd.

19 september 2021 om 09:09

Zelden zoiets gehoord. Dan kun je net zo goed gewoon niet op komen dagen als je tegen de top 7 speelt. Wat een non-sport opmerking.

19 september 2021 om 09:32

Het is vooral erg realistisch. Als buitenstaander zonder enige verantwoordelijkheid is het wat makkelijker roepen, maar de realiteit is dat het waar is. Cambuur moet het van potjes tegen RKC, GAE, Zwolle en op hele speciale dag tegen AZ of Feyenoord hebben.

19 september 2021 om 11:34

Grasnaaier, daar leer je dan toch juist van? Nog sneller denken, nog sneller handelen, nog sneller spelen. Van voor je eigen 16 hangen leer je helemaal niets als je er dan ook af gaat. En volgens mij speelde PSV ook tegen Cambuur begin dit seizoen, toen speelde Cambuur ook zo en hoorde je niemand.

20 september 2021 om 10:55

@sashaha, Ik ben het ermee eens dat cambuur de punten moet pakken tegen de concurrentie. Ik heb het er alleen totaal niet mee eens dat 1-0 verliezen hetzelfde betekent voor iemand als 9-0 verliezen. Dat kun je, als je zelf een beetje gesport hebt, niet zeggen. Al is het alleen al voor de mentale dreun die je krijgt. Doelsaldo daargelaten. Als dat de instelling is, dan kun je wat mij betreft beter stoppen.

@formus, Waar leer je van? Ik denk dat we op 1 lijn zitten. lijkt me dat je wilt voetballen en als je dan fouten maakt, je daar lering uit trekt. Ik val dan ook meer over de stelling dat 1-0 en 9-0 hetzelfde resultaat geeft. Dat lijkt me een misvatting.

Ach ja, vorig jaar was het vvv en we weten allemaal hoe die zijn geëindigd. Als hij erin blijft dit jaar heeft hij het beter gedaan, en dat zie ik wel gebeuren.

Ik hou van de spelopvatting van Henk de Jong. Hij is ook geen trainer die zijn spelers laat schoppen en ook dat zou trouwens zinloos zijn geweest tegen een Ajax dat momenteel nog beter voetbalt dan in het seizoen 18/19. Er wordt teveel de nadruk gelegd op het feit dat Cambuur zo naïef heeft gespeeld maar daarmee doe je Ajax tekort. Ajax speelt echt super de laatste weken en laat zien dat de 0-4 tegen PSV een incident is geweest. Het is wel erg duidelijk dat Ajax en PSV mijlenver van de rest ploegen in de Eredivisie vandaan zijn.

Wat een huilverhaal. Tuurlijk ging je hier altijd verliezen, dat weet Henk ook wel. Maar om de de poorten dan maar gewoon open te zetten is natuurlijk pure onkunde. Cambuur had de ballen beter zelf in eigen doel kunnen trappen, dan was het na 5-0 klaar geweest

Ik vind het zo typisch, als Ajax gelijk speelt of verliest van een laagvlieger, roepen Ajacieden “ Altijd tegen ajax wordt er extra hard verdedigd”. Een coach als Henk wil dit niet en probeert eens iets ander dan wordt dit naïef genoemd.

Dit Cambuur heeft nooit achteruit hoeven voetballen en daar is ook weinig op getraind. In de kkd wonnen ze zelf met zulke uitslagen.

Dus het is uithuilen en de punten pakken tegen de directe degradatie kandidaten. Uit eindelijk zal het om de punten gaan.

19 september 2021 om 08:57

Het is ook zo dat elke club tegen Ajax extra veel gebrand is op een goed resultaat. Tegen Ajax wordt echt altijd 110% gegeven. Ook Cambuur deed dat nu, maar het krachtsverschil is gewoon te groot.

19 september 2021 om 09:38

@DeToekomst dit is weer zo’n verhaal die vooral Ajacieden vinden, totaal subjectief dus.. @Tjissevan, als Cambuur zijnde wanneer je bent gepromoveerd kan doelsaldo net zo een belangrijke rol spelen als punten. Nu is het leuk en aardig wanneer je 6 uit 5 wedstrijden hebt, maar kan natuurlijk heel snel weer kantelen en moet je tegen degradatie vechten. Ik vind ook het allemaal ook leuk en aardig maar als Cambuur fan wordt je soms wel gek kan ik me voorstellen.

19 september 2021 om 10:37

Ik vind weer dat Heerenveen, Willem II en zelfs Feyenoord veel beter hun best doen tegen PSV dan tegen Ajax. Cambuur kan daar inmiddels ook wel bij. Feyenoord verkrampt tegen Ajax maar zijn de grote concurrent/rivaal uut Mokum vaak welgezind door tegen PSV de beste wedstrijden van het seizoen te spelen.

19 september 2021 om 11:45

Ja en psv doet beter hun best tegen ajax.. Utrecht tegen ajax.. sommige clubs spelen om 1 of andere reden beter inderdaad. Weet niet precies waar het aan ligt. Toornstra bijvoorbeeld veranderd in prime Zidane tegen psv

19 september 2021 om 11:56

Hahaha zei vd week nog zoiets vergelijks. Mooi omschreven Kssskjsjaa. Toornstra heeft tegen PSV de snelheid van Mbappe, de techniek van Zidane en de onverzettelijke werklust van Dumfries. Onvoorstelbaar.

19 september 2021 om 12:10

Is Toornstra trouwens fit voor vanmiddag? Mag hopen van niet zeg.. Haha

19 september 2021 om 12:41

Een Toornstravrije zondag. Liefst 2x per jaar. Zonder de beste man een blessure toe te wensen.

Als Sporting er thuis 5 tegen krijgt kan je als Cambuur zijnde uit 9 tegen krijgen op dit moment

Tis wel geinig proberen te voetballen, maar Twente is ook een flutteam en die hanteren dan toch een slimmere tactiek. Wel leuk om 9 goals te zien natuurlijk.

19 september 2021 om 10:05

Migi wat maak je me nou? Fantastisch team/club dat Twente. Vol stadion, broodjes beenham en boerenkool voetbal.

Ben benieuwd wat hij roept als hij op het eind Vd competitie op doelsaldo degradeerd😭😭😭

Je kan met an allen gaan verdedigen, iedere bal gewoon wegrossen en uiteindelijk met 1 of 2 nul verliezen.
Wat heb je daar dan aan
Helemaal niets.
Nu heb je nog geprobeerd te ballen

19 september 2021 om 10:43

En nu verlies je met een vernederende 9-0 wat je wellicht in de laatste speelronde de kop kan kosten.

19 september 2021 om 11:05

Nu al gaan denken aan doelsaldo en dat je laatste kan worden is met billen dicht geknepen gaan voetballen. DAT gat je juist punten kosten.
Heel weinig spelers en trainers die dit gedaan hebben zijn hoger op gekomen.
Iedereen, ook jij en ik kunnen met 10 man achterin iedere bal wegrossen. GEEN enkele club zal ons zien staan.
Moed hebben, proberen te ballen. Als Timber niet per ongeluk de kogel van Kallon? tegen z'n rug had gekregen had ik het nog moeten zien,. Maar verliezen zal je tegen Ajax en Psv sowieso, pak je punten tegen clubs die onder je staan (en iets boven je staan) dan eindig je Nooit onderin
Hoe zal een speler zich voelen als hij met maar 2 of 3 nul heeft verloren, maar niets en dan ook niets heeft geprobeerd? Waardeloos denk ik.

Pfffff bassie 2.0, de echte is deze week 86 geworden maar ben blij dat er eindelijk een volwaardige vervanger is gevonden.

Klopt,uiterst knap hoe Cambuur de schade beperkt heeft weten te houden. 0 kaarten, schone broekjes. Scheelt toch wassen en dat kost geld. Nee voortreffelijk resultaat Henk. Of moet ik zeggen gekke Henkie? Beste vent verder .

Henk de Jong is stiekem gewoon een Ajax fan. Natuurlijk ga je niet lopen schoppen, want dan maak je het jezelf lastig. Maar met wat meer inzet en focus kun je zeker beter voor de dag komen.

Oh, het is weer zo makkelijk uit de luie stoel allemaal "ze hadden beter hun best moeten doen". Als je de wedstrijd had gekeken, dan had je kunnen zien dat Cambuur echt wel hun best deed, dat ze ook niet heel slecht of onscherp verdedigden, en dat ze kansen kregen (vooral toen ze in de eerste helft nog aanvallend speelden). Ze hadden kunnen gaan zitten schoppen en zagen, maar dat is alleen maar dom want het levert je alleen maar schorsingen op voor belangrijke wedstrijden, je bereikt er echt helemaal niks mee. We kunnen met z'n allen zeggen wat we willen, feit is dat elke ploeg uit het rechterrijtje die tegen Ajax of PSV speelt alleen maar kan hopen dat Ajax of PSV uit vorm is en minder motivatie heeft. Feit, punt. Ajax was deze wedstrijd overduidelijk niet alleen gemotiveerd, maar ze hebben ook tot het eind heel goed en foutloos en geconcentreerd gespeeld. En als dat gebeurt, gaat elke ploeg uit het rechterrijtje er keihard af. De bus parkeren had ook niks uitgemaakt. Vorig seizoen had VVV de bus geparkeerd, maar had Ajax diezelfde motivatie en concentratie, nou, we weten allemaal hoe dat eindigde. Als Cambuur heel agressief was gaan spelen, of heel verdedigend was gaan spelen (wat ze ook waren gaan doen op een gegeven moment gisteren, het maakte niks uit), dan was het score waarschijnlijk net zo groot geworden. Ja, het had 6-0 kunnen worden, maar het had ook 13-0 kunnen worden. Zeker als je door die agressiviteit een rode kaart pakt. Verder heb je met eventuele schorsingen alleen maar jezelf genaaid. Ook moet je nooit onderschatten hoe kansloos je bent als een topploeg geconcentreerd loopt te tikken, en de spelers actief vrijlopen en constant overtalsituaties creeeren. Of je er nou dicht op zit of niet, je komt gewoon overal te laat in de duels, hoe je ook speelt. Cambuur had er voor gekozen om aanvallend waarschijnlijk dik te verliezen, in plaats van superverdedigend waarschijnlijk dik te verliezen. Ik vind dat best logisch.

De grootste schande in de Nederlandse sport ooit!

Een coach die gewoon eerlijk antwoord durft te geven. Kan ik alleen maar waarderen, geen gemekker over weggegeven doelpunten oid. Hij zag wat wij ook zagen, en dat was dat cambuur gewoon geen tegenstand kon bieden tegen Ajax in deze vorm.

Er zouden meer van dit soort trainers moeten zijn in Nederland.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren