Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Griezmann draait de rollen om na valse start Frankrijk

Laatste update:

De nationale ploeg van Frankrijk blijft op koers liggen voor Europees goud. De tweevoudig EK-winnaar keek zondag al gauw tegen een achterstand aan tegen Ierland, maar sloeg in de tweede helft in een tijdsbestek van vier minuten toe: 2-1. Antoine Griezmann scoorde twee keer en is de eerste Fransman sinds Zinédine Zidane in 2004 die op één EK ten minste drie keer heeft weten te scoren.

/

Ierland beleefde een droomstart, want Robbie Brady opende al na 122 seconden de score en dat was het snelste doelpunt op het huidige EK en tevens de snelst benutte strafschop op een EK sinds 1980. De linksback van Norwich City mocht van scheidsrechter Nicola Rizzolli aanleggen nadat Shane Long was gehaakt door Paul Pogba, al lokte hij de penalty ook wel uit. Ierland plooide hierna terug en liet de bal aan de tegenstander, maar verder dan pogingen van Dimitri Payet en Griezmann kwam het gastland tot de slotfase niet.

Les Bleus moesten bovendien blijven oppassen voor de 0-2, want Hugo Lloris moest handelend optreden op een omhaal van Daryl Murphy en Shane Duffy kopte voorlangs. Frankrijk ontwikkelde pas aan het einde van het eerste bedrijf weer wat druk, maar Payet en Griezmann lieten wederom mogelijkheden liggen. Bondscoach Didier Deschamps greep in de rust in en slachtofferde N’Golo Kanté ten faveure van Kingsley Coman. Frankrijk ging, of het nu aan die wissel lag of niet, in ieder geval gretiger spelen in Lyon.

/

Het eerste Franse gevaar kwam van de voet van Blaise Matuidi; zijn schot werd gekeerd door doelman Darren Randolph. Na een klein uur was het uiteindelijk raak in het Parc Olympique Lyonnais: Griezmann kopte op aangeven van Bacary Sagna raak in de verre hoek. De aanvaller van Atlético Madrid maakte uiteindelijk de snelste dubbelslag op een EK sinds die van Nihat Kahveçi in 2008 tegen Tsjechië, want na vier minuten werd het 2-1. Griezmann kon simpel afdrukken nadat Olivier Giroud de bal klaar had gelegd.

Er knakte iets bij Ierland, zeker nadat Duffy halverwege de tweede helft met een directe rode kaart van het veld werd gestuurd na een overtreding op Griezmann. De teleurstelling was van de gezichten van de Ieren te lezen en het was tegelijkertijd wachten op de 3-1. Invaller André-Pierre Gignac was nog het dichtst bij dat doelpunt, maar de aanvaller krulde de bal tegen de lat en tikte het leer vlak voor tijd na een voorzet vanaf links voorlangs. Frankrijk kan zich nu opmaken voor het duel met Engeland of IJsland.

Prachtig om daar te staan! Wat een uitzicht!

Geplaatst door voetbalzone op zondag 26 juni 2016

Denk jij dat Frankrijk het EK wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer dat de ieren geen wraak had kunnen nemen... Overigens zie ik voor het Nederlands Elftal kansen tegen dit Frankrijk! Ik denk dat de 1ste plek voor NL wel tot de mogelijkheden behoort, maar Frankrijk is wel favoriet voor 1ste plek.

En op dit toernooi zie ik Frankrijk niet het EK winnen, omdat ik Duitsland, Spanje en eigenlijk ook Italie hoger in schat dan Fransen. Voor de belgen ligt de weg naar finale open nu Kroatie eruit ligt. En in de finale kan van alles gebeuren, dus Belgie kan ook nog het EK winnen met wat geluk in finale!

26 juni 2016 om 17:02

Frankrijk was baas in de 4-2-2-2 opstelling

26 juni 2016 om 17:49

Ligt helemaal niks open voor Belgie ik zie ze namelijk niet winnen van een Portugal want in Nederland wordt er net gedaan of ze er helemaal niks van kunnen, maar achterin zijn ze solide en voorin hebben ze met Ronaldo en Nani een gevaarlijke voorhoede

26 juni 2016 om 17:56

Achterin solide??!! Laat me niet lachen! Ze hebben tegen een amateur elftal als Hongarije gewoon 3 goals om de oren gekregen, en Ronaldo en Nani hadden al moeite met scoren tegen Oostenrijk en Ijsland die ook een elftal van niks hebben! Belgie is gewoon favoriet tegen Portugal en als Belgie, met deze makkelijke schema die ze nu hebben, niet de halve finale halen, hebben ze gewoon keihard gefaald! Ze moeten met de selectie die ze nu eigenlijk gewoon de finale halen! Dus zelfs als ze de finale niet halen, kun je het gerust een schande noemen van Belgen met deze selectie!!

26 juni 2016 om 17:52

So so het Hollandse optimisme is terug lijkt het. Paar maanden geleden ons niet kunnen kwalificeren voor een EK met landen en nu zullen we maar eens fijn 1e worden in de WK kwalificatie poul met Frankrijk erin.
Het kan snel gaan.

26 juni 2016 om 17:54

Edit:
EK met 24 landen*

Griezmann gaat topscorder worden

26 juni 2016 om 16:58

Griezmann is on fire, het hele seizoen al. Ben echt een groot fan van hem, heerlijke speler om naar te kijken en is zeer compleet.

26 juni 2016 om 17:04

Joey91 Griezmann heeft het nare trekje met name in grote wedstrijdjes niet thuis te geven. Ben benieuwd of die het met alle respect ook tegen Duitsland kan laten zien.

26 juni 2016 om 17:12

Natuurlijk heeft hij dat weleens, maar dit seizoen heeft hij wel wat topwedstrijden beslist zoals tegen Bayern en dat bij een veel mindere ploeg.

26 juni 2016 om 17:23

Dat kan je nu niet echt meer zeggen met beslissende treffers tegen Barca en Bayern in de Cl.beslissende treffer uit tegen Real in La Liga.vorig seizoen had ik je gelijk gegeven.

26 juni 2016 om 17:26

Mentalist

Dit seizoen genoeg grote potten beslist en goed gespeeld.

26 juni 2016 om 17:01

Nee, dat is Will Grigg al. Hij blijft on fire ook al zijn ze uitgeschakeld

26 juni 2016 om 17:42

De coach van Noord-Ierland heeft gisteren een emmer koud water over Will Grigg heen gegooid door hem niet te laten spelen.

26 juni 2016 om 17:04

Mijn verwachting blijft dat Bale dat wordt.

Deze wedstrijd toonde weer zeer goed aan waarom het uitbreiden naar 24 landen op dit EK een slechte beslissing is geweest. Je hebt niet enkel tweederangsploegen, maar ook derderangs teams die in mijn ogen absoluut niet thuishoren op dit toernooi.

Ik wil op het EK de beste Europese teams zien, die élke wedstrijd vechten voor de eindwinst. Dit toernooi zie je echter een duidelijke tendens naar meer tactische spelletjes die worden gespeeld.
Heel de groepsfase leek elk land te streven naar het behalen van minstens drie punten, zodat men zo goed als zeker zou zijn van een plek bij de laatste zestien. Dit heeft er jammer genoeg voor gezorgd dat, ten eerste, de toplanden niet hun beste spel hoefden te tonen (en genoeg hadden aan 1 sterke wedstrijd en een overwinning), en, ten tweede, dat meer kleine ploegen (en die zijn er in overvloed) kans maakten om door te stoten naar de knock-outfase.

Het resultaat was vanmiddag zichtbaar. Ierland dat moest hopen op die ene goal (of geen goal) om er verlengingen of penalty’s uit te slepen, of met wat meer geluk een overwinning kan behalen bij een mindere dag van de Fransen, omdat ze, zoals ze zelf maar al te goed beseffen, niet tot meer in staat zijn. Dit zorgt er dan ook voor dat er in feite slechts 1 ploeg vol voor de overwinning speelt, en hierdoor het spelbeeld enorm eenzijdig is.
Deze achtste finales zijn in mijn ogen enorm overbodig en zorgen enkel voor meer vermoeidheid en onnodig saaie wedstrijden, met een constant tactisch steekspel.

Over de wedstrijd zelf. Ik denk dat Deschamps een enorme blunder heeft gemaakt door Kanté een basisplek te geven. Zoals ik hierboven al vermeldde, en zoals te verwachten viel, ging Frankrijk deze wedstrijd ten alle tijde domineren. Om dan één van je sterkhouders, een speler die van levensbelang kan zijn tegen een sterke(re) tegenstander (zoals bv. een Engeland in de volgende ronde), te laten starten terwijl die op 1 gele kaart van een schorsing is, is in mijn ogen een veel te groot risico. Onnodig bovendien, omdat er genoeg alternatieven voor handen zijn, die deze wedstrijd met gemak tot goede banen hadden kunnen leiden. Door de gele kaart van Kanté vandaag, komt Frankrijk al erg in de problemen voor de volgende wedstrijd, en hier is enkel 1 schuldige voor: de bondscoach.
Al bij al een makkelijke overwinning voor de Fransen. Ze hadden echter beter wat meer krachten gespaard voor de volgende wedstrijd(en). Benieuwd of ze hier de tol van zullen betalen. Ik gok dat de ploeg die het meest zijn krachten weet te sparen en verspreiden, het sterkst zal zijn op het einde van het toernooi en het meeste kans zal hebben op de eindoverwinning.

Ik ben in elk geval blij dat deze wedstrijd ook voorbij is en dat we stilletjes aan dichter bij de eindfase komen. Deze ‘schiftingsronde’ mag van mij dus gerust snel weer verdwijnen, en laat het aantal derderangslanden maar thuis in de toekomst.

26 juni 2016 om 16:59

Zo zo dat heb jij allemaal binnen 3 minuten geschreven?

26 juni 2016 om 17:08

Ivanovicfc.

Ik ben het helemaal met je eens. En die kleintjes zorgen nog voor passie en strijd.

26 juni 2016 om 17:02

Ik wil juist zo veel mogelijk landen in actie zien komen, dat vind ik leuker en cultureel. Albanie, Noord-Ierland, Ierland etc. Toch eens mooi om te zien wat ze kunnen. Heb veel passie gezien en ben tevreden over dit ek tot nu toe. Eigenlijk moeten ze het EK nog meer uitbreiden. Landen zoals NL, Finland, Noorwegen (!), Serbia, Bulgarije en Wit-Rusland mis je. Daar zitten sterken tussen. Tot slot: mensen die zeuren over een oersaai EK, dan denk ik ja als NL mee deed, zou je niet zo praten. Gegroet, Ivaan.

26 juni 2016 om 17:07

Ben ik helemaal met je eens, ik zat laatst ook te denken "waar is Wit-Rusland eigenlijk op dit Ek?". Echt een ploeg die je in actie wil zien, stel je voor: een wedstrijd Wit-Rusland tegen Finland. Genieten geblazen

26 juni 2016 om 17:08

@ivaan
24 landen vind ik wel een beetje de max voor een EK. Anders is er niks meer om voor te kwalificeren. Wel deel ik jouw mening dat het heerlijk is om de clash tussen de verschillende voetbalculturen te mogen zien. Dat gebeurt dit EK nog te weinig. Maar ik hoop dat er over 4 jaar meer leven in de brouwerij komt.. en dat men weer echt durft te voetballen.

26 juni 2016 om 17:16

24 landen vind ik ook wel een maximum, maar ik heb geen probleem met de landen die nu meedoen. Ik ben blij dat ze niet worden afgeslacht. De topploegen winnen zeer moeizaam en dat toont dat het voetbal geëvolueerd is.

Ach ja, er zijn veel conservatieve mensen in het voetbal en die zien niet graag verandering.

26 juni 2016 om 17:26

Als daar sterke ploegen tussen zitten, dan moeten ze zich maar kwalificeren voor het EK. Ik kan je vertellen dat Bulgarije onlangs deelnam aan de Kirin Cup en twee wedstrijden speelde tegen Japan en Denemarken, en ik wil enkel kwijt dat ik me diep schaam om de resultaten erbij te zetten, maar tegelijk ook enorm opgelucht ben dat Bulgarije er niet bij is op het EK (zo een vernedering hebben ze in het verleden al meegemaakt, een herhaling daarvan hoeft voor mij echt niet).

Je hebt zeker en vast gelijk dat het leuk is om die onbekende landen eens aan het werk te zien, maar ga dan eens een wedstrijd uit de kwalificaties bekijken (waar altijd ook enkele leuke streekderby's worden gespeeld), want op het EK wil ik liefst de beste spelers en de beste teams zien spelen, die het hebben verdiend om er te staan.
Ondertussen nemen bijna alle beste drie geplaatste teams uit de kwalificaties deel aan het toernooi, en bijna alle beste drie geplaatste teams gaan door naar de volgende ronde. Dat is voor mij een beetje teveel van het goede, zeker voor een klein continent als Europa.

Er zullen altijd wel enkele leuke teams ontbreken op een eindtoernooi en dat is jammer, maar tegelijk maakt het dat ook leuker, omdat er op die manier altijd enkele verrassingen dan wel meedoen. Dat Nederland er nu niet bij is, kan me eerlijk gezegd weinig schelen. Dat Albanië meedoet, vind ik heerlijk; maar dat daarnaast ook Ierland, Oekraïne, Ijsland, Noord-Ierland, enzovoort ook meedoen, vind ik eerlijk gezegd redelijk tot zeer saai.

26 juni 2016 om 17:06

@levski
Ik denk dat de saaie wedstrijden eerder de mentaliteit is van de huidige teams (je wilt als land niet verliezen, en verdedigen is makkelijker dan aanvallen) dan dat dit komt door de opzet van het Ek.

Dit is ook een grote door de media aan de huidige generatie voorgelogen drogreden. Het is niet voor het eerst dat een toernooi 24 landen kent. 1994 was een WK van 24 landen. Misschien wel 1 van de mooiste Wk's ooit. De mentaliteit was anders. Gooi hier een paar Zuid Amerikaanse landen tussen, en dan wordt het voetbal weer anders.

Verder is dit EK eindelijk een EK waar de loting niet van tevoren de sterke landen aan een makkelijke loting helpt. Verrassingen.. maken dit EK bijzonder. Zo kan eindelijk een land als Belgie of Wales zomaar in de finale belanden.. en dan heb ik het niet over een Hongarije.

Neen. De causaal verband die jij aanhaalt tussen de toernooi opzet en de slechte wedstrijden is gewoon een drogreden.

Ik deel jouw mening ook niet dat dit geen mooie wedstrijd was om te zien. Deze wedstrijd had alles. De wedstrijd had fases waarin het spel heen en weer ging. Bovendien kan een trainer idd eerst voorzichtig beginnen.. maar Dechamps durfde in te grijpen en het spelbeeld aan te passen. Tijdig. Ook hiervoor verdient hij de credits.

Dat dit een saai EK is... ben ik helemaal met jou eens.

26 juni 2016 om 17:36

Een WK met 24 landen en een EK met 24 landen is wel een klein verschil, net zoals het toevoegen van enkele Zuid-Amerikaanse landen of enkele kleine Europese landen.
En net zoals bij 24 landen, kunnen er op een toernooi met 16 landen even goed kleinere landen voor een verrassing zorgen, daar zijn eveneens voorbeelden genoeg van.

Trouwens, waar komt die verdedigende mentaliteit dan vandaag? Waarom was dat twee jaar geleden op het WK niet het geval, of waarom is dat niet het geval op de Copa America vorig jaar of dit jaar, waar overal meer goals vallen? Als het niet te maken heeft met de format van het toernooi, waarmee dan wel?

Ik pleit gewoon voor meer afvallers in eerdere fases (zoals de kwalificaties), zodat op het eindtoernooi de meest kwalitatieve ploegen overblijven, wat in dit geval (in mijn ogen) absoluut niet het geval is.

26 juni 2016 om 17:46

@levski
Mijn punt is er zijn toernooien met 24 landen, met dezelfde afvalsysteem en met ede beste 4 nummers 3, waar er veel meer gevoetbald wordt.

Jouw vraag is feitelijk heel simpel te beantwoorden. Dit ligt aan de Europese mentaliteit. Europese landen spelen veel meer tactisch en veel minder technisch. De voetballers zijn gepompt en men ziet ook dat de clubs die Mourinho heeft getraind en een Atletico met een goede organisatie en strijd ver kunnen komen en prijzen weten te pakken. Dit voetbal is gewoon meer resultaat gericht.

Zuid Amerikaanse en Afrikaanse voetballers moeten het veel meer hebben van hun frivoliteit.. van een goede techniek (afrikanen ook van hun fysiek), van hun creativiteit.. zij spelen veel meer met het hart, terwijl Europese landen veel meer met het hoofd spelen. Het is doodzonde dat een speler als Renato Sanchez van Portugal, zo een Pjaca van Kroatie, zo een Coman van Frankrijk.. mensen met een passeerbeweging op de bank moeten zitten ten koste van een tactisch spel. Dat is het verschil.

26 juni 2016 om 17:12

Waarom gun je landen als Ierland, Wales, Noord-Ierland niet? Omdat ze saai spelen en niet kunnen voetballen als ons land moeten ze verbannen worden? Jij bent erg een misgunner, deze landen hebben gestreden voor de ek en hun boeide nauwelijks of ze moeten anti voetbal spelen. Wij moeten voorbeeld nemen aan hun wat strijden is. Ik heb meer aan met long, Davis, lafferty dan depay, blind of promes.

26 juni 2016 om 17:40

Oei nu lijkt het wel heel erg zwart-wit wat ik zeg. Ik heb helemaal geen afgunst voor die kleinere voetballanden, integendeel. Wat ik enkel wil zeggen is dat ik het nu wat teveel van het goede vind, waardoor (volgens mij) de kwaliteit naar beneden daalt.

26 juni 2016 om 18:27

Dat valt reuze mee. Heb je gister Kroatië - Portugal gezien? En dat zijn geen kleine voetbal landen.

26 juni 2016 om 18:28

Jij heb wel gelijk als een neutrale supporter, saai en traag is het, maar voor de fans is het sneu om die kleine voetballand afzeiken dat ze niet te zoeken hebben op de ek.

26 juni 2016 om 18:34

Jij heb gelijk. Deze wedstrijd was ook vreselijk saai (buiten de verlenging dan). Engeland, Rusland, Frankrijk spelen ook zo saai. Anders hebben ze ook niks te zoeken. Wales is de enige kleine voetballand die nog mooi kan spelen.

26 juni 2016 om 19:32

@levski1: ik ben het met je eens dat het enorm saai is en dat de kleine landen weinig toevoegen. Maar ik zag gisteren toch ook duidelijk een 'groter' land (portugal) dat zich ingroef en zeer lafjes speelde. Dat tactische lijkt jammergenoeg toch een tendens te zijn. Als Italië het doet vind iedereen het prachtig. Als die kleine landen werkelijk zo slecht zijn, dan moeten de betere landen daar ook met dikke cijfers van winnen (ook al graven ze zich in). Ik vind dat de bondscoach op een EK geen 1 wedstrijd mag onderschatten. Je ziet vaak genoeg dat kleinere landen voor een verrassing kunnen zorgen als ze onderschat worden en als de opponent met 2e keuzes gaat spelen. Voor de rest ben ik het wel met je eens dat de opzet vond dit EK erg slecht is (3 v/d 4 teams door in de poule slaat natuurlijk nergens op). Anders was portugal bijvoorbeeld al uitgeschakeld. Maar ook al spelen de kleine landen enorm saai voetbal, de betere landen vallen ook enorm tegen! dat ophemelen van teams als frankrijk of belgië slaat natuurlijk ook nergens op (iedereen kan gewoon van iedereen winnen):

Heerlijke wedstrijd. Frankrijk uiteindelijk verdiend gewonnen. Ze kozen voor de aanval. Credits aan Dechamps.

26 juni 2016 om 17:04

Tja je kan moeilijk verdedigend gaan spelen als je 1-0 achterstaat tegen Ierland.

26 juni 2016 om 17:10

Toch zijn er voldoende trainers die tot de 70ste minuut wachten. Dechamps greep meteen in de rust in.

26 juni 2016 om 17:24

Bwa weet ik niet. Vind hem sowieso al vrij defensief starten steeds met dat middenveld. Wanneer je dan achterkomt en je creëert vrij weinig heb je niet veel keus meer.

Maar hij heeft het wel goed opgelost, dat ben ik met je eens.

26 juni 2016 om 17:48

Ik ben het met jou eens. Hij startte voorzichtig. Maar was wel bereid om snel van zijn standpunt af te wijken. Ik denk dat we het een zijn.

26 juni 2016 om 17:18

Inderdaad, meteen Kanté eruit en met een 2mansmiddenveld spelen en Coman erin. Dat is sterk, enkel was Matuidi op rechts misschien wel een foutje. Die is gewoon veel beter op rechts.

Griezmann voor Ballon D'or haha!! Nee grapje, maar Frankrijk verdiend gewonnen. Veel meer kansen en balbezit, voornamelijk de tweede helft en die goal van Ierland was onnodig. Kosielny, Matuidi en Griezmann waren on fire vandaag. Pogba en Payet niet in topvorm, al ging dat de tweede helft beter. Giroud niet meer opstellen aub, Gignac liet in zijn minuten veel meer zien.

26 juni 2016 om 17:03

Het enige dat Gignac liet zien is dat hij beter is in het missen van kansen

26 juni 2016 om 17:13

Okee Gignac miste wel veel kansen, maar die op de lat had er ook zomaar in kunnen gaan. Giroud begon in de tweede helft wel een beetje te lopen, maar ik vond hem in de eerste helft misschien wel de minste

26 juni 2016 om 18:20

Op dat schot op de lat na heeft Gignac alleen maar laten zien beter te zijn in missen, Giroud heeft in de tweede helft keihard gewerkt en alles goed gedaan.

26 juni 2016 om 17:08

Giroud was wel weer betrokken bij een goal. En was ook belangrijk bij de rode kaart.

Gignac is echt niet beter.

26 juni 2016 om 17:11

Vond Giroud in de tweede helft alles goed doen.

26 juni 2016 om 17:14

Giroud heeft 2 100procent kansen gecreerd waarvan een van de kansen de 2-1 werd en door de ander kans Duffy van het veld gestuurd werd door de tackle op Griezmann.

26 juni 2016 om 17:19

Giroud geeft een goede assist en is betrokken bij de rode kaart. Frankrijk heeft deze overwinning voor een groot deel aan hem te danken.

26 juni 2016 om 17:29

Hoezo grapje? In de Liga 23 goals gemaakt waarvan bijna allemaal belangrijk of de winnende. 7 goals in de CL en CL finale behaald. Als die nu Frankrijk naar de finale schopt zou het echt wel terecht zijn als die hem zou winnen.

26 juni 2016 om 18:05

10 jaar geleden zou ik Griezmann hem nog zien winnen ook, maar sinds Messi & Ronaldo wordt er alleen nog gekenen naar goals.

Kan iemand mij uitleggen waarom frankrijk eigenlijk tegen ierland speelde? Waarom speelde frankrijk als winnaar van groep A niet tegen de nummer 3 van groep B of C? Frankrijk speelde op zondag zijn laatste groepswedstrijd en ierland pas op woensdag. Frankrijk had dus 3 dagen langer rust. Frankrijk tegen Slowakije en Duitsland tegen Ierland was eerlijker en logischer geweest.

26 juni 2016 om 17:14

Er was een van te voren gemaakt schema.

De 4 beste nr 3 kwamen uit de poules. B C E F
en die moesten dan spelen tegen de NR 1 van poule A , B, C en D.

26 juni 2016 om 18:45

@peskens-psv
Dus volgens het schema had frankrijk tegen Slowakije kunnen spelen. Waarom dit toch ierland is geworden blijft voor mij een raadsel. Het lijkt er inderdaad op dat frankrijk word voorgetrokken. Ook voor de kwartfinale hebben ze weer een extra rustdag terwijl ze best op dezelfde dag hadden kunnen spelen.

26 juni 2016 om 21:45

Dat komt door de eindresultaten van de de nr 3's.
Als Ierland 1 goal meer had gescoord tegen Italie, speelde ze tegen Duitsland en moest Slowijke tegen Frankrijk.

28 juni 2016 om 03:04

Ik heb op de website van eurosport het schema gezien dat van te voren vaststond en dat zeg je zelf ook in een eerdere comment dus had niks met doelsaldo van ierland te maken.

26 juni 2016 om 17:18

Omdat Frankrijk duidelijk wordt voorgetrokken op dit tornooi, jammer genoeg.

Nu hebben ze ook weer een week tijd om zich voor te bereiden op de volgende match, want ze moeten pas volgende week zondag terug aan de bak.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat de ieren maar 5-6000 kaarten kregen voor deze match.

Belachelijk maar oke... Weinig aan te doen vrees ik.

26 juni 2016 om 21:48

Hoezo voorgetrokken? Echt een hilarische comment.

Engeland-IJsland speelt morgen en moet dus ook Zondag.
Nog altijd 6 dagen rust, en Frankrijk 1 dag meer.
Alsof dat het verschil gaat maken.

Beide hebben tijd genoeg om weer helemaal fit te worden.

En in een volgende ronde tegen Engeland en dan tegen Ita-Spa-Dui, is niet echt voortrekken.

27 juni 2016 om 00:10

Ok, daar geeft ik je gelijk in. Al moet wel gezegd worden dat ze een dag of 3 langer rust hebben gekregen dan de Ieren, maar ok. Toeval zeker? Geen idee hoe die lotingen zijn bepaald.

Neemt niet weg dat Ierland amper kaarten kreeg voor deze match. Is ook niet bepaald eerlijk, dat moet je wel erkennen. Supporters hebben een grote invloed en al helemaal bij de Ieren.

28 juni 2016 om 03:09

Hoezo hilarisch? Er worden toch gewoon argumenten voor gegeven? En 1 dag extra rust kan zeker verschil maken voor spelers met pijntjes en 3 dagen rust al helemaal.

Maar zelfs al zou het geen verschil maken dan nog moet je proberen als schemamaker om dit soort dingen te voorkomen, dan krijg je dit soort discussies ook niet.

En dat Frankrijk nu in de volgende ronde engeland of spanje had kunnen treffen dat komt omdat die landen 2de in de groep werden. Daar had de schemamaker geen rekening mee gehouden en dat kon hij ook niet weten.

Het enige positieve dat ik hier uit haal is dat Frankrijk op deze manier niet het EK gaat winnen.

26 juni 2016 om 17:46

Hoezo? Ze winnen toch

Erg jammer dit.

Gunde de Ieren de overwinning,maar op basis van de hele wedstrijd,heeft Frankrijk denk verdient gewonnen.
Vond de scheids trouwens een goede pot fluiten.

26 juni 2016 om 18:06

De scheids vond ik degelijk, op de penalty na. Toegegeven: was voor de scheids bijna niet te zien.

Niet alleen de zogenaamde lotingen van Frankrijk zijn verdacht, die scheids deed ook niet de moeite om objectief te ogen. Ierland heeft schitterend gestreden. De mooiste supporters zijn helaas uit het toernooi...

Edit: Verder ben ik zeker gecharmeerd van het Franse elftal, gun ze de titel!

26 juni 2016 om 17:02

Maar hij geeft wel even een penalty aan Ierland? Daarnaast waren zoveel groepen slecht dat die van Frankrijk haast nog de sterkste was.

26 juni 2016 om 17:03

Rizzoli heeft binnen 1 minuut en 15 seconde een penalty gegeven aan Ierland tegen Frankrijk. Dan ben je allesbehalve partijdig in voordeel van Frankrijk. Hij spaarde ook die Hendrick ofzo. Die had ook rood moeten krijgen. Rizzoli is topkandidaat voor de finale. Cakir is ook een optie.

26 juni 2016 om 17:07

Cakir? Dacht het toch niet. Matige scheidsrechter.

26 juni 2016 om 17:13

@thebigshow
Toch is Cakir een van de topkandidaten voor de finale. Volgens de Vlaamse televisie, althans, staat hij hoog op de lijst van de scheidsrechters..

26 juni 2016 om 17:14

Ik persoonlijk verwacht Clattenburg of Rizzoli. Steken er beiden toch wel bovenuit vooralsnog. Cakir heb ik het persoonlijk niet zo op, hij houdt het spel vaak wat té kort in mijn ogen. Echter zijn hen de enige gegadigden, Kuipers is niet reeël tenzij hij een dijk van een wedstrijd fluit (de volgende dan). Hij krijg een Halve of Kwart finale en dan mag ie naar huis.

26 juni 2016 om 17:16

Haha, heb je hem weer. Als Italie niet de finale haalt, wordt Rizzoli hoogstwaarschijnlijk de scheidsrechter. Anders wordt Cakir de finalist. Cakir is een van de meest solide scheidsrechters. Kuipers is nog paar dagen terug op de vingers getikt door Collina. Cakir gaat gewoon rustig door. Wacht maar af.

26 juni 2016 om 17:20

Kan best. Hij krijgt ook wel vaak topwedstrijden, maar ik vind het een matige scheidsrechter.

26 juni 2016 om 17:48

Leuk al die geweldige supporters maar zie toch liever de beste teams door gaan, daar horen ierland, albanie, noord Ierland niet tussen, hoe geweldig die supporters ook mogen zijn.

Hoe kan de scheids die corner voor Ierland missen?

Frankrijk was favoriet en maakt de status waar. Gefeliciteerd. Echter, wat vallen de backs in aanvallend opzicht tegen zeg. Evra en Sagna (voorzet bij goal uitgezonderd) spelen steeds een balletje terug of breedgetik. Rami is voetballend zwak, maar ook verdedigend laat hij steekjes vallen (qua snelheid en positionering). Frankrijk mist een beweeglijke spits die goed is in kleine ruimtes, dus Benzema. Het elftal is nog niet uitgebalanceerd. Wanneer dat lukt, heb je ideale mix tussen power en creativiteit.

26 juni 2016 om 17:09

Griezmann is toch die beweeglijke spits? En Giroud heeft voorin dan toch die power en kopkracht? De wisselwerking tussen de twee kwam mooi naar boven bij die tweede goal. Op dit moment mis ik Benzema niet heel erg, hoewel dat natuurlijk wel de beste Franse spits is.

26 juni 2016 om 17:23

Streepan, in Frankrijk speelt hij vaak uit de flanken. Ook vandaag zag je dat Griezmann veel gevaarlijker is als hij vanuit de 10-positie voetbalt. In een line-up met Payet en Coman/Martial of andere flankspeler op de flanken, Griezmann vanuit de 10-positie speelt, heb je veel meer aan een Benzema. Die is zo goed vanuit de combinaties, maar ook efficiënt in kleine ruimtes. Medespelers gaan beter voetballen en halen meer rendement. Giroud is goed, maar ik vind hem zo houterig en statisch. Kijk dat die vandaag vooral in de 2e helft nuttige acties heeft en een assist levert, is mooi, maar op lange termijn kan je niet bouwen op hem.

Toch mooi dat het voetbal ook kan winnen.
Frankrijk speelde zeker niet zijn beste wedstrijd, maar was sterk genoeg voor dit zwak Ierland.

Ierland alleen maar zien verdedigen en tijdrekken. Mooi dat het afgerekend wordt.
Ik zie ze met dit materiaal ook wel winnen van Engeland/ijsland.

Griezmann. Wat een speler!! Als hij op 10 speelt doet hij me denken aan Messi

26 juni 2016 om 17:16

Misschien is dat ook wel zijn beste positie. Aangezien hij geen echte nummer 9 ala Suarez, Lewa, Benzema is en ook geen echte vleugelspeler. Als schaduwspits/10 is hij veel meer dreigender

Strijdend ten onder, goed gespeeld Ierland. De eerste helft uitstekend gespeeld, 0-1 gaan rusten. In de tweede helft was het wel wat lastiger maar enkele momenten was er ruimte voor met name Mcclean. Maar als je twee keer makkelijk een goal weg geeft wordt het heel lastig, ook als je voorin zelf te weinig doet met de ruimte. Bij de rode kaart vraag ik me toch af of Giroud niet een overtreding maakt. Hoe dan ook, strijdend ten onder.

Frankrijk vind ik wel erg matig, met name dat middenveld is echt wel heel erg steunend op fysiek spel. Griezmann en Payet zijn echte de sterren van deze ploeg, twee topspelers. Verder ben ik niet echt onder de indruk van dit Frankrijk. Ik zou zelf eerder Ben Arfa daar nog bij zetten en een Matuidi of Kante eruit gooien.

26 juni 2016 om 17:02

Ben Arfa is niet mee.

26 juni 2016 om 17:22

Oh ja dat zou idd kunnen. Ik dacht dat hij het voor de volgende wedstrijd bedoelde.

Waarom hebben er zoveel mensen een hekel aan frankrijk?? Hebben ze nog steeds het prachtige doelpunt van Matuidi tegen het nederlands elftal vers op het netvlies staan dat ze zo anti frankrijk zijn ? Dit is gewoon een verdiende overwinning voor Frankrijk. Het is toch belachelijk dat je niet probeert te voetballen als je 1-0 voorstaat in de 2de minuut, er waren nog zoveel minuten te gaan. Al dit soort ploegen moeten echt zo snel mogelijk uitgeschakeld worden want dit zorgt ervoor dat het EK niet om aan te gluren is. Trouwens voor alle Nederlands elftal fans hier die zeiken dat iedereen te verdedigend soeelt en dit een zaadtoernooi is, Denk eraan dat dit het zelfde soort voetbal is dat het nederlands elftal speelde in 2014 en toen was het geweldiggg!?

26 juni 2016 om 17:05

Een hekel hebben is iets anders dan het de tegenstander gunnen. Toevallig moesten ze Ierland en die mogen mensen graag. Maar er is hier weinig haat op Frankrijk, zoals op Portugal.

26 juni 2016 om 17:06

Ligt aan een oefenwedstrijdje ja.

Doe niet zo zielig man.

26 juni 2016 om 17:07

zoveel negatieve reacties over Frankrijk zie ik niet, weet niet hoe jij erbij komt dat er veel mensen een hekel aan hun hebben. Verder heeft Ierland gewoon een hoge gunfactor, hoeft niet gelijk anti Frankrijk te betekenen

26 juni 2016 om 17:08

Waarom zou er wrok zijn door een doelpunt in een oefeninterland? Enkele redenen zouden kunnen zijn: Ierland wordt het gewoon veel meer gegund (fans, underdog) en ze werden enorm geholpen door de scheids in de laatste groepswedstrijd.

26 juni 2016 om 17:19

In alle 3 de wedstrijden stuitte frankrijk op een zeer defensief elftal. Wat verwachten mensen van frankrijk? Dat ze zoals spanje (in hun prime) even dat ontregelen? Iedereen ( met enig voetbalverstand ) kan zien dat frankrijks middenveld absoluut niet creatief is. Ik vind zelfs dat het het meest defensieve middenveld is van alle topteams. En dan word het gewoon zeer moeilijk tegen teams die bussen parkeren, dat ze dan toch nog winnen laat fe kwaliteit van frankrijk in mijn ogen zien.

26 juni 2016 om 21:23

In mijn ogen hebben ze ook aanvallend gespeeld die drie wedstrijden. het is gewoon erg lastig om te scoren tegen een team dat de bus parkeert. En ja Frankrijk mocht inderdaad wel wat meer van dat soort spelers meenemen al zou ik dan kiezen voor andere spelers dan Nasri en Ben Arfa, heb vaak gelezen dat dit onruststokers zijn. Heb persoonlijk wel altijd een zwak gehad voor Valbuena, vind hem een goede technisch begaafde speler.

26 juni 2016 om 17:16

Ik heb persoonlijk gewoon weinig op met Fransen, ik denk dat meer mensen daar zo over denken. Het is een beetje een gevoel, niet echt iets rationeels eigenlijk. In 2014 wisten we allemaal wel dat het voetbal niet heel best was maar er was met de ploeg die we hadden niet zoveel mogelijk. Er waren dan ook weinig mensen die beweerden dat het leuk was voor de neutrale toeschouwer om naar Nederland te kijken. In dit geval zijn we allemaal redelijk neutraal aangezien er geen Oranje is om aan te moedigen en dan valt het wel extra hard op dat het voetbal gewoon heel erg slecht is. Die spiegel die je ons voor probeert te houden is dus niet helemaal niet nodig, bovendien doe je er zelf ook aan mee door te zeggen dat dit EK niet om aan te gluren is.

26 juni 2016 om 17:21

Maar ik was geen fan van nederland 2014

26 juni 2016 om 17:27

moet jij weten

26 juni 2016 om 18:08

Dat kan ik goed snappen, het was ook niet echt leuk om naar te kijken. Ik hoop dat je wel kan snappen dat veel nederlanders ondanks dat het voetbal niet goed was nog wel hun land supporten?

26 juni 2016 om 19:13

Dat begrijp ik maar ik ben dan van mening dat als je eigen land anti voetbal speelt (met veel beter materiaal dan die andere ploegen die op dit ek ) je niet mag klagen over andere landen die het ook doen maar dan zelfs nog met slechter materiaal. Dat vind ik zeer hypocriet.

26 juni 2016 om 17:28

Gouden bal winnaar! Zou echt terecht zijn

Had het Ierland heel erg gegund, maar Frankrijk heeft verdiend gewonnen; daar moet je eerlijk in zijn. Ierland speelde namelijk wel gewoon lelijk anti-voetbal (waarschijnlijk konden ze ook niet beter, in tegenstelling tot Portugal gisteren).

Ierland kan één helft goed verdedigen, maar twee zijn er teveel. Tegen België speelden ze ook al zo zwak ongeorganiseerd in de tweede helft! Frankrijk had met 4-1 kunnen en moeten winnen.

De verdediging van Frankrijk gaat heel veel goals tegen krijgen als ze tegen Duitsland, Spanje/Italie of Portugal gaan spelen.
Duidelijk de zwakke plek van Frankrijk.

Ben ik de enige die het schandalig vindt dat Ierland maar 4500 kaartjes voor deze wedstrijd gekregen heeft?

Och och, wat een irritant mannetje die Griezman. Met die rare kop en dan die gebaartjes erbij. Erger me dood aan die vent.

Frankrijk maakt weer niet echt een stabiele indruk. Het gaat nu goed, maar er komt een dag dat Griezmann en Payet niet hun niveau halen en Frankrijk ligt eruit. Ik zie dat ook zeker gebeuren. Duitsland, Italie, Spanje en toch ook Portugal en Belgie maken een zekerdere indruk. Zij staan defensief goed. Die landen gaan niet zo snel op een 1-0 achterstand komen.

Lekker dat Giroud de verdediger vol in zijn rug mocht springen bij de 2-1 dat scheelt hoor.
Mooiste was nog de niet gegeven corner die scheids weigert gewoon te fluiten tsja .
Maa ok dan nog Frankrijk wel terecht gewonnen

Heerlijk Griezii!! Zou echt terecht zijn als die de Gouden Bal wint als hij Frankrijk naar de finale schopt. Zoveel goals in de Liga en allemaal van grote waarde of veel beslissende doelpunten. 7 goals in de CL finale waardoor Atleti de finale haalde. En voetballend ook zo goed. Alleen Ronaldo kan hem van de Gouden Bal afhouden vind ik als hij met Portugal ook ver komt op het EK. MSN gaf niet thuis in de CL dus ik vind sowieso dat Griezman eerder kans maakt op de Gouden Bal.

Griezmann de held van de dag! Na een zeer matige groepsfase bewees hij zichzelf maar weer, kwaliteiten genoeg deze man om het te kunnen. Chapeau aan de Ieren die het Frankrijk toch best lastig gemaakt hebben wat ik zeker had verwacht. 1e helft was van Franse zijde gelukkig stukken beter maar nog niet goed genoeg om als titelfavoriet gezien te kunnen worden. Nu maar genieten van de rest vd wedstrijden en zien wie elkaars tegenstanders gaan worden

De vraag der vragen: was het een penal?

26 juni 2016 om 18:28

Nee.

26 juni 2016 om 19:34

Nee maar 99 van de 100 zouden hem geven. Kan de scheids weinig kwalijk nemen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren