Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Fernandão dompelt Ajax met late kopbal in rouw

Laatste update:

Ajax heeft aan de Europa League-uitwedstrijd tegen Fenerbahçe nul punten overgehouden. Het team van Frank de Boer leek Aziatisch Istanbul donderdagavond met een doelpuntloos gelijkspel te verlaten, maar in de slotfase kopte Fernandão de 1-0 tegen de touwen. Ajax staat nu met twee punten uit drie speelronden op de derde plaats in Groep A.

/

Ajax kreeg via Lasse Schöne, die in de punt van de aanval stond, een eerste kans en had in de eerste tien minuten ook aardig wat balbezit, maar verder was de beginfase duidelijk voor de gastheer uit Kadiköy. Na elf minuten ontsnapte Ajax aan een achterstand: Jasper Cillessen bracht redding op een grondscherend schot van Lazar Markovic en luttele seconden later voorkwam hij met een katachtige reflex op een inzet van Robin van Persie opnieuw de 1-0. De thuisploeg zette de tegenstander vast en was bij vlagen heer en meester.

Het team van Vítor Pereira slaagde er echter ook niet in om veel uitgespeelde kansen te creëren. Van Persie deed na een half uur nog een poging, maar Cillessen doorzag die geplaatste inzet. Ajax probeerde het nog via een afstandsknal van Nemanja Gudelj die maar net over ging, maar in de eerste helft werd er dus niet gescoord in het Ülker Stadion. Ajax hoopte in de tweede helft te scoren om zodoende voor de eerste keer sinds oktober 2011 een Europees uitduel voor de winterstop te winnen.

/

Ajax had het in verdedigend opzicht aardig onder controle, maar voorin liet men ook in het eerste kwartier na rust niet veel zien. Fenerbahçe loste via Nani en Van Persie schoten, maar werd ook niet echt gevaarlijk en de wedstrijd leek dan ook een doelpunt nodig te hebben om echt los te komen. De Boer greep in ieder geval het eerst in; na 63 minuten kwam Amin Younes in de ploeg voor de teleurstellende Viktor Fischer. Het bezoek uit Amsterdam ging plots beter spelen en twintig minuten voor tijd was men zowaar dicht bij de 0-1.

Davy Klaassen zette zijn voet tegen een vrije trap van Schöne en dwong Fabiano tot een redding, waarna Mitchell Dijks in de rebound net niet aan schieten toekwam. Bij Fenerbahçe greep Pereira na 72 minuten in: Van Persie en Diego werden afgelost door Fernandão en Ozan Tufan. Het spel golfde vervolgens op en neer, maar er leek niet meer gescoord te worden. Leek, want na 88 minuten kopte Fernandão bij een hoekschop van Caner Erkin raak. Ajax moet zich nu richten op de competitiewedstrijd van komende zondag tegen Vitesse.

Een terechte zege voor Fenerbahçe?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hallo allemaal.
Ik had meer van Fener verwacht moet ik heel eerlijk bekennen, geef ik ook gewoon toe. Zo ben ik.
Toch maken ze dat gewilde doelpuntje. Fernandao, die gozer is lekker bezig dit seizoen.
Kjaer en Ba vind ik een goed blok.
Diego, agressief mannetje die op een gegeven moment veel te opgefokt was.
Robin van Persie, die wilt denk ik gewoon alleen maar buitenspel staan, vind ie leuk. Moet je respect voor hebben.
Joel Veltman heeft me toch een potje goed staan verdedigen, sodeknetter.
Anwar El Ghazi had een paar mooie straat acties uit de doos gehaald maar meer dan dat werd het echt niet en Jairo Riedewald had een aantal goede passes. Amin Younes komt ver maar schiet niet.
En hebben jullie die goedlachse Schone gezien? Zo, die liep me toch een partijtje te glimlachen in het veld, goed om te zien, hij heeft plezier.

22 oktober 2015 om 23:00

Hahahahaha! Heerlijke samenvatting

22 oktober 2015 om 23:20

Ik ben blij dat Schöne nog zo goed lachs is. Goed opgemerkt Ivanovich. Verder mooie analyse hoor en gefeliciteerd met de overwinning

23 oktober 2015 om 07:46

Een klein ding dan...
Wat is die Nani een aansteller zeg.

22 oktober 2015 om 23:01

Toch goed om te zien dat Schone het kind in zich zelf niet is vergeten.hij speelt nog stees voor zn plezier.maar goed wie zet hem dan ook in de spits,kan die jongen dan ook el weer weinig aan doen.

22 oktober 2015 om 23:01

Mooi positief verhaal, uiteindelijk bakte Ajax er helemaal niets van tegen een erg zwak Fener. En dan komend weekend weer wel 3 punten halen en aan het eind van het jaar bovenaan staan zodat ze de CL in gaan. Lekker nederland vertegenwoordigen.

22 oktober 2015 om 23:03

Je hebt helemaal gelijk. Psv, Az, Groningen(Feyenooord,Vitesse afgelopen jaren)bakken er wel veel van.

22 oktober 2015 om 23:05

Nou met de uitslagen van NLse teams kun je die CL plaats ook vergeten denk ik over een jaar!

22 oktober 2015 om 23:07

Had deze reactie al verwacht van jou, kansloos. Waar was jou clubje gisteren? Tegen een toch matig Wolfsburg.. Psv bakt er net zoveel van als de rest, 0,0.

22 oktober 2015 om 23:12

Ik schat Wolfsburg vele malen hoger in dan Fener. PSV was trouwens echt niet kansloos, 1ste helft gewoon beter.

22 oktober 2015 om 23:23

PSV creëerde inderdaad wel kansen de eerste helft. Dat kan je van Ajax niet zeggen. Tweede helft gisteren niet gezien. Wolfsburg is beter dan Fener natuurlijk

22 oktober 2015 om 23:25

Ajax speelde 1-1 tegen Wolfsburg. Dus wat wil je er nu mee zeggen?

22 oktober 2015 om 23:26

Wolfsburg is toch wel een paar klasse beter dan fener. Gistere ging het nog vrij gelijk op maar vandaag was het verschil wel erg groot.

22 oktober 2015 om 23:26

Az dort het altijd wel naar behoren vitesse komt nooit ver door de loting feyenoord is vorig seizoen gewoon eerste geworden in zijn poule.Groningen moet je niet te veel van verwachten dan kom je bij ajax en die presteert al jaren ondermaats in Europa met een paar goede wedstrijden daar gelaten. Psv vind ik eigenlijk hetzelfde van. Alleen dit jaar is het logisch als psv er direct uit gaat. Voor ajax zou het schandalig zijn.

22 oktober 2015 om 23:32

Nou maak je maar geen zorgen hoor, ook dit weekend gaat Ajax de puntjes niet pakken. Dat hebben we de afgelopen drie jaar wel gezien.

22 oktober 2015 om 23:33

Ik snap niet wat iedereen hier een Ajax - PSV discussie zit te voeren. Het niveau van nlse clubs in europa wordt steeds bedroevender. Uiteraard zijn Wolfsburg en fener gewoon goede teams, maar we voetballen leuk mee in Nederland maar als puntje bij paaltje komt staan we zonder punten. Dit zal de komende jaren alleen maar verder omlaag gaan. Net alsof ze er niet alles voor over hebben om Europees te spelen.. Hoe vrij alles en iedereen stond bij de 1-0 gisteren en hoe sommige er vandaag weer bij lopen te lamstralen. Wat Eem bedroevend niveau voor alle clubs in nl! Enige die er Europees altid voor gaan is az..

23 oktober 2015 om 00:09

Oefenwedstrijd

23 oktober 2015 om 00:10

Indoexpert
Dat was in een oefenwedstrijd kan je niet vergelijken met cl groepsfase

23 oktober 2015 om 00:38

Precies. Twente won enkele jaren geleden nog bij Fener.

23 oktober 2015 om 03:24

Hoop het.....hoef je savonds ook niet thuis te blijven

23 oktober 2015 om 04:35

IndoExpert, als Ajax 1-1 tegen Wolfsburg speelde. Dan moeten ze zich schamen dat ze niet van fener kunnen winnen

23 oktober 2015 om 06:37

@asroma

Blijf lekker dromen jonge, eet je pizza. Welke helft beter? Wolfsburg is de hele wedstrijd op misschien 5 min na de betere geweest, psv bakte er totaal niks van..

@gomes

Welke verschil? Ajax was alles behalve minder dan fener. Het resulteerde alleen niet in kansen, veels te slordig met het laatste stukje voor de goal, gelijkspel was terecht geweest.

23 oktober 2015 om 06:51

En ajax 2 jaar geleden van barcelona thuis met 2 0 whats your point???

23 oktober 2015 om 09:09

Meen je dit? Dat was een oefenwedstrijd. Als het ergens om ging had Wolfsburg waarschijnlijk gewonnen.

23 oktober 2015 om 12:35

in een oefenwedstrijd waarbij er 6 wissels tegenaan gegooid worden. Kun jij je beter niet met gado gado bezig houden voordat je zo'n opmerking maakt. ps psv wint in amsterdam van ajax.......

23 oktober 2015 om 12:35

dubbelpost

23 oktober 2015 om 15:33

Je hebt het nu wel over Ajax die Nederland slecht vertegenwoordigd maar PSV presteert al jaren niks in Europa. Dit jaar was er een gelukkige overwinning op United en 2 kansloze nederlagen in de CL.

23 oktober 2015 om 18:18

@roodje PSV overleeft tenminste de europa league als het daarin speelt. En in zo'n goede CL poule niet overwinteren is ook geen schande (net zoals bij ajax in de Cl). Het gaat erom dat clubs als Feyenoord, Psv, AZ overwinterden in moeilijkere poules dan waar Ajax nu in zit. Dat kost Nederland heel veel punten, volgend jaar spelen we zo niet eens CL meer.

24 oktober 2015 om 14:39

@asroma08

Volgens mij is het nog helemaal niet zeker dat Ajax niet overwinterd in de EL. De afgelopen jaren heeft Ajax in de CL het beter gedaan dan PSV nu doet in naar mijn mening betere poules. PSV heeft geen echte zwakke tegenstander in de poule zoals Ajax dat had maar daarentegen hebben ook geen echte topclubs als tegenstanders.

22 oktober 2015 om 23:09

Klopt zeker Ik schoot ballen overigens (in mijn rijke carrière) altijd gewoon hard weg rond de achterlijn in de 88 minuut

22 oktober 2015 om 23:28

Wat een prachtig verhaal!!
Is ajax klaar voor de andere topper feye ajax? Wat denk jij

22 oktober 2015 om 23:39

@gomes01 Tja of je bent de 55ste minuut al knock-out of je verliest door een corner in de 90ste minuut. Verder vond ik Wolfsburg gister ook niet bijzonder goed ofzo, maar Ajax had zeker wel een punt verdiend. Na die grote kans van van persie in de 10de minuut hebben ze geen grote kansen meer gehad. Verder heb ik me dood geergerd aan die nani. Wat een diva is dat zeg. Verder was Fischer een drama en die Van Rhijn ook niet meer opstellen AUB. Schone speelde slecht en El Ghazi was ook matig. Verder valt Klaassen sinds hij op 10 staat ook tegen. Al met al was een puntje verdiend geweest, want ze verdiende allebei niet om te winnen.

22 oktober 2015 om 23:56

Allemaal leuk en aardig, maar Schöne stond gewoon op de verkeerde positie. Hij doet zijn best, en je kan hem overal neerzetten, maar in de spits.....?
Van Rhijn heeft het hele seizoen in de Jupiler Leaque gespeeld, en komt daar niet eens overtuigend over. Waarom laat je hem in de Europa Leaque überhaupt spelen? Fischer als linksbuiten i.p.v. Younes, die wel een actie durft te maken.... Dan komt Sinkgraven invallen, als rechtsbuiten notabene.... Pffff wat mag je verwachten van zo'n campingelftal?

23 oktober 2015 om 16:57

Ik snap niet waarom Sinkgraven steeds op de flank wordt geposteerd.

Zet hem verdomme op 10

23 oktober 2015 om 00:03

"robin van Persie, die wilt denk ik gewoon alleen maar buitenspel staan, vind ie leuk. Moet je respect voor hebben. "

Hahahaha, ik ga kapot.

Ajax(/de Boer) moet echt eens iets aan de manier van spelen gaan doen, hier schiet je verder niks meer mee op. Het lukt al jaren niet om mooi voetbal te spelen, dus tijd voor wat anders.

23 oktober 2015 om 01:10

Fernandao was vorig jaar bij Bursaspor al geweldig bezog hij zet het uitstekend door, hij is erg belangrijk voor Fenerbahce, had het totaal niet verwacht dat hij zo goed zou spelen.

23 oktober 2015 om 03:33

Denk eerder dat zijn teamgenoten hem graag buitenspel zien staan. Kan je wel lollig gaan doen, maar vaak komt de pass gewoon te laat.

Het gaat de laatste tijd goed met het Turkse voetbal in Europa. Galatasaray 3 punten, Fener 3 punten en Besiktas uit 1 punt. En natuurlijk de deelname aan het EK. Mooi!

22 oktober 2015 om 23:05

Mooi? Mooi dat Nederland weer punten laat liggen? En hoezo mooi? Fenerbahce vind ik toch een vreselijke club op basis van spelers, aanhang en mentaliteit.

22 oktober 2015 om 23:06

Sluit ik me volledig bij aan.

22 oktober 2015 om 23:08

Misschien moet je ff goed naar mijn profielplaatje kijken, dan snap je misschien dat ik een Turk ben. Fener vind ik ook niet echt een mooie club(zacht uitgedrukt), maar dat is ook logisch(kijk naar profielplaatje)

22 oktober 2015 om 23:08

Misschien omdat Emre een Turk is en het Fener gunt?
Als ik in Turkije zou wonen zou ik het Ajax ook gunnen, of moet ik dan ineens voor de Turkse clubs zijn?

22 oktober 2015 om 23:32

Moeten we dan Nederlandse clubs en het nationaal elftal van jullie steunen i.p.v. ons eigen land & club.

22 oktober 2015 om 23:33

Ja ik zie niks van je profielfoto op mobiel dus daar heb ik niks aan. Maar ik vind het nogal jammer dat je Nederland zo lijkt te misgunnen.
En die ajacied boven me: hij heeft het over het turkse voetbal en niet over fenerbahce want dat is zijn club niet.

22 oktober 2015 om 23:36

Mehmet nederland is toch ook jullie land? Kan aan mij liggen maar ik vond heel jammer dat er in sommige cafes er turken zaten te feesten terwijl turkije nederland vernederde laatst.

22 oktober 2015 om 23:51

Ja maar stel je gaat in australie wonen. Ben je dan opeens geen nederlander meer? Stel dat oranje tegen australie speelt. Ga je dan niet meer voor oranje juichen.

23 oktober 2015 om 00:03

Ik zou neutraal zijn winst of verlies beide goed haha dat heb ik nu met canada

22 oktober 2015 om 23:25

Gefeliciteerd met alle overwinningen.

Ik baal natuurlijk dat het ook dit jaar weer ontzettend slecht gaat met alle Nederlandse clubs en ons eigen elftal. We zijn echt naar een dieptepunt gezakt en vooral de Knvb moet hier wat aan doen.

Ons voetbal is niet meer van deze tijd, ik schat alleen PSV nog als een ploeg die Europees wat kan neerzetten maar zelfs dat lijkt een illusie.

22 oktober 2015 om 23:34

Fenerbahã§e verdient gewonnenen voor de Turken is het mooi dat er een stijgende lijn is te zien dit seizoen.wij als Nederlandse clubs het land van opleiden en totaal voetbal moeten echt uit een ander vaatje ga tappen

22 oktober 2015 om 23:20

Viel mij ook op, leuke ontwikkeling dat er nu ook aantrekkelijke spelers rondlopen in Turkije met onze Nederlanders maar vooral ook spelers als Nani, Ba, Diego ect. ect.

En wat te denken van Calhanoglu, echt een leuke voetballer. Ik ga turkije wel volgen op het EK haha

22 oktober 2015 om 23:42

Wat was dit een belachelijk slechte wedstrijd.. Zit midden in mijn drukke tentamenweek en dan verspil ik mijn tijd aan dit... Iedereen kan wel zeggen mooie aankopen maar kom op man wat voegen ze toe Van Persie staat ook alleen vanwege zijn naam op het veld.. Je doet Sow weg die een garantie is voor 15 doelpunten je hebt Fernandao op de bank en dan laat je zo iemand nog spelen. Diego ook erg slecht. Enige goede aankoop is Souza en in mindere mate Nani

Het was weer werkelijk om je kapot te schamen met dat trio voorin (en het middenveld ook trouwens).

Schone te klein en geen spits. El Ghazi speelt in slowmotion en Fischer kijkt verongelijkt als hij weer wordt gewisseld. Gast je speelt ook als een krant. Wat een zelfreflectie.

En die goal, daar kon je natuurlijk op wachten. Dat gebeurt altijd bij Nederlandse clubs.

22 oktober 2015 om 23:00

Ik reageer al een tijdje niet meer op wedstrijden van Ajax want er verandert onder De Boer toch niks. Maar wat was het weer triest vanavond. De voorkeur geven aan spelers die niet presteren (schöne/fischer), die voorspelbare wissels en het allerergste toen hij El Ghazi naar de kant haalde voor een extra middenvelder. Speel eens om te winnen man lafbek die je bent, ik vond het net goed dat die 1-0 nog viel, wij zijn Ajax en angsthazenvoetbal en op safe spelen hoort niet in Amsterdam thuis. Blij als Frank volgend jaar eindelijk weg is want dat saaie geschuif zonder ook maar 1 kans te creëren in 90 minuten voetbal is te zielig voor woorden.

22 oktober 2015 om 23:00

Waarom speelt milik nooit? Fischer was een drama, maar wel lopen mekkeren als ie gewisseld wordt.

Ik vond Ajax nog niet eens zo slecht. Eerste 20 minuten hadden ze het zwaar. Waar ze normaal dan vaak door het ijs zakken vond ik ze daarna juist sterker terug komen. Het was niet briljant, maar dit is wel een ontwikkeling die je zelden ziet bij Ajax. Wel weer typisch Nederlands. Az, Ajax en Groningen alle drie lullig de boot in.. Toch mentaliteit?

22 oktober 2015 om 23:02

Milik is geblesseerd

22 oktober 2015 om 23:05

Weer zeer zwak.
El Ghazi zakt weer eens door het ijs. Fischer is helemaal niets en een spits hebben we niet. Fantastisch beleid Overmars!
Nou de EL is voorbij. Kunnen we ons op de competitie richten en die EL lekker laten lopen.

22 oktober 2015 om 23:35

@Hansje,

Als ik jou was zou ik alle wedstrijden laten lopen. Jij ziet echt nooit iets positiefs ben bang dat je depressief gaat worden.

Ik heb toch veel positieve punten gezien. Bazoer was gewoon prima. Veltman heeft zich prima staande gehouden. Tete is een uitstekende back en lijkt voor niemand bang. Gudelj eindelijk veel energie in de wedstrijd en wat heeft die veel dicht gelopen. Riedewald ook prima.

Voorin was het 3x niets en dan is het voor de rest wel heel hard werken om met niets naar huis te gaan. Cillessen was weer een verademing tov Diederik. Iedereen roept maar om ervaring nou Fenerbahçe zit vol met ervaring en was niet veel beter dan Ajax. Nani en de scheids waren een beetje verliefd.

Als je Ajax als kleine club in Europa beschouwt hebben ze het niet gek gedaan echter lijkt het wel of de meeste Ajax beoordelen als een subtopper en dan valt alles snel tegen. Deze jonge jongens zijn weer een stapje verder.

22 oktober 2015 om 23:40

Applaus Thamike!! Eindelijk een objectieve Ajacied met verstand van voetbal. En Hansje moet gewoon gauw zijn seizoenskaart en Ajax spullen inleveren. Die ziet nooit iets positiefs. Altijd het glas half leeg etc etc.

22 oktober 2015 om 23:26

Het is echt lachwekkend dat je verliest tegen een Fener dat met zn hoofd al bij de wedstrijd van zondag is...

Cillessen - heeft goed gekeept, maar vind ik erg naar overkomen. Hoe hij Van Persie ook weer een kaart probeert aan te naaien is lachwekkend.
Van Rhijn - speelde dramatisch en bewees waarom hij er niet meer in staat. Het enige wat mij in positieve zin opviel was zijn kapsel.
Veltman - verliest wederom een beslissend kopduel. Echt een zeer matige speler.
Riedewald - speelde leuk mee, maar doet niks beslissends. Kan ook nog niet op die leeftijd.
Dijks - is ver teruggezakt en blijkt aan het begin van het seizoen overhyped te zijn.
Bazoer - groot talent, maar dat weet hij zelf ook (net iets te goed). Speelde okee vandaag.
Klaassen - kon alweer zn stempel niet drukken. Toch niet zo'n groot talent als sommigen je willen doen geloven.
Gudelj - waar is de Gudelj van AZ? Is geen schim meer van zichzelf...
El Ghazi - is ook overhyped. Zo goed is hij niet. Scoort wat goaltjes tegen matige verdedigers in de Eredivisie, maar valt daarbuiten ook steeds door de mand.
Fischer- heeft die meegedaan? Schijnt een groot talent te zijn, maar hij laat het alleen nooit zien.
Schone - ook niks van gezien. En dat is dan je ervaring op het veld

23 oktober 2015 om 00:16

Om even in te haken op het punt van Gudelj, de Gudelj van AZ zie je iedere week bij Ajax op het veld lopen. Het is dezelfde speler, echter heeft hij nu een ander verwachtingspatroon gekregen welke hij niet waar kan maken. Dit komt omdat hij bij AZ alles op de derde versnelling moest (en kon) doen en bij Ajax moet het in de vijfde versnelling. Erg matige middenvelder.

23 oktober 2015 om 01:06

@feyenielz "Riedewald doet niks beslissend" toen ben ik gestopt met lezen. Kom op zeg wat moet Riedewald beslissend doen dan? Hij is geen aanvaller en die goal viel niet aan hem te wijten. Wat bedoel je dan met beslissend? Als een jongen van 19 die CV staat niet scoort of een assist geeft dan vind ik dat niet gek. Ik verwacht niet van een CV dat ie er minimaal 2 maakt. Verder zie ik in je naam feye staan, dus ik zou maar niks over prestaties van Nederlandse clubs zeggen als je de afgelopen 10 jaar 2x de poulefase van de EL hebt bereikt en er in de play-offs in de Eredivisie er uit vliegt tegen de nummer 7.

23 oktober 2015 om 17:01

Ik ben geen Ajax supporter.

Maar Veltman maakte 1 foutje, hij heeft enorm veel kansen omzeep geholpen van de tegenstander, en stond echt goed te verdedigen.

Schöne zie je niks van omdat hij misbruikt wordt, ze kunnen nog beter van Der Hoorn in de spits zetten....

Gudelj deed het redelijk, maar hij zal wel weer te veel taken hebben meegekregen.

Bazoer was goed
Klaassen was ok

El Ghazi wou té veel, en de hele rechterflank is prut omdat de back niet fatsoenlijke samenspeelt.

Fischer moet meer werken voor het team, of in de spits.

De Turkse top is beter dan die van de Nederlandse, Fener heeft van begin tot eind gedomineerd ! Ajax was nergens fener speelde goed aanvallend en zette druk waaronder ajax bezweek

22 oktober 2015 om 22:59

Lachwekkend, een wanvoorstelling in eigen huis, mag je trots op zijn.

22 oktober 2015 om 23:19

Maar wel winnen

22 oktober 2015 om 23:27

Tja, je ziet wie met lege handjes terug naar Amsterdam gaat he... Hahah

22 oktober 2015 om 22:59

Ik sluit me daarbij aan, Ajax heeft geen 1 echt doelpoging gehad.

22 oktober 2015 om 22:59

Fener heeft alleen in het begin gedomineerd, ajax was vanaf de 30ste minuut tot de eerste helft duidelijk beter. Daarna was lange tijd van beide kanten slecht, waar fener bij fases beter was, maar fener heeft zeker niet de hele wedstrijd gedomineerd

22 oktober 2015 om 23:01

Ajax heeft maar 2 schoten op doel, en die waren niet eens gevaarlijk.

22 oktober 2015 om 23:03

Toch pakt Fener de punten, dit gebeurd telkens weer. Waar ligt dit dan aan? Juist, Nederland inclusief de "top"clubs stellen helemaal niks voor in Europa, helemaal niks. Die misplaatste arrogantie is dus nergens voor nodig.

22 oktober 2015 om 23:05

Graafschap Doe...zoek de betekenis van arrogantie eens op.
Met je populistische geneuzel.

22 oktober 2015 om 23:10

Ik zou me kapot schamen als ik jou was.
Niet dat ik iets tegen Ajax heb, maar het feit dat een groot deel van de supporters dachten dat Ajax minimaal 2e werd in deze poule zegt genoeg lijkt me.
De realiteit is al jaren dat o.a. Ajax geen flikker voorstelt in Europa. Zelfs een club als Astana stelt tegenwoordig meer voor in Europa.
Populistisch gelul m'n reet.

22 oktober 2015 om 23:25

Het is geheel logisch dat mensen dat denken...
Celtic stelt niks voor, Molde...als je het ziet voetballen schiet je spontaan in de lach(ja nog meer als bij Ajax, het is mogelijk!)

99% van Nederland zou dit gedacht hebben aan het begin.

1.fener
2.ajax
3.celtic
4.molde

Met populistisch doel ik op het feit dat je arrogantie noemt...dat heet realiteit aan het begin van het seizoen.

22 oktober 2015 om 23:30

Met een team zonder ervaring kom je nergens. Daarnaast denk ik ook niet dat je als Ajacied kunt stellen dat Celtic niks voorstelt. Ajax heeft het moeilijk tegen iedere club in Europa; zelfs tegen de nummer 7 uit Noorwegen!

23 oktober 2015 om 00:10

Ajax vervolgens beter? Gast, ik weet niet van welke trap jij bent gevallen maar dat moet een hele hoge zijn. Jij bent zeker familie van Wim Kieft met zijn top analyses?

23 oktober 2015 om 10:16

@NDisdenaam

Kijk, dit bedoelt hij nou met misplaatste arrogantie. Hoezo beweer je dat Celtic niks voorstelt? Alsof Ajax zo goed presteert in Europa. Tegenwoordig is de realiteit dat Celtic een club is waar Nederlandse clubs het moeilijk mee hebben. En het is ook een feit dat Ajax 3e staat in de poule achter Fener en Molde. Molde heeft trouwens met 3-1 gewonnen van Celtic, terwijl Ajax gelijkspeelde met 2-2.

23 oktober 2015 om 14:02

Ik begrijp jouw redenatie niet. Waar baseer jij die logica op van 99% op? Ik neem aan niet op de prestaties van het Nederlandse voetbal.
De realiteit is dat we al jaren te vergelijken zijn met landen als Noorwegen, Zweden, Tsjechië, Zwitserland, Schotland en Oostenrijk qua clubvoetbal. De laatste keer dat Ajax nog enigszins iets voorstelde in Europa was in 2003. Tijden zijn in die 12 jaren compleet veranderd.
Dat jij zo onderschat over de andere ploegen (Celtic en Molde) praat snap ik echt niet. Dat Ajax in het (verre) verleden de Europa cup heeft gewonnen zegt niets, immers Nottingham Forrest heeft deze ook, en waar staan zij? Juist.

22 oktober 2015 om 23:00

De Turkse top is zelfs veel beter dan de Nederlandse. Ajax serieus geen kans gecreeerd, ik schaam me dood.

22 oktober 2015 om 23:03

Dat zeg ik al jaren, ook de Turkse nationale elftal is een stuk beter, lopen meer toppers rond dan bij NL

22 oktober 2015 om 23:09

Karamaan, volgens mij is het allebei gewoon dramatisch. Maar Turkije op het moment iets minder slecht.

22 oktober 2015 om 23:10

Hahah zo lekker arrogant, je zal vast van je stoel vallen van het lachen. Ajax was vandaag alles behalve minder dan fener, dat je dan 2 min voor tijd de 1-0 maakt wil naar mijn mening niet zeggen dat je dan ook beter bent. We zullen zien als fener naar ajax komt, verwacht dan toch een andere uitslag. Hadden meer verdient

22 oktober 2015 om 23:12

Is het heel raar als ik al die toppers van Turkije niet zo voor de geest kan halen? Arda ken ik, en waarschijnlijk vergeet ik 1 iemand, maar voorderest? Toppers?

Robben, v Persie, Sneijder?

22 oktober 2015 om 23:33

@Karamaan: Nederlands elftal(en Ajax wat zojuist verloren heeft van Fenerbache)is al tientallen jaren wereldtop. Helaas met slechts 1 Europees kampioenschap. Omdat Turkije nu voor de 1e keer in de historie 2x op rij van Nederland wint doet niets af aan het feit dat jullie internationaal niks voorstellen. Nu niet, en de komende tientallen jaren(waarschijnlijk)ook niet. Wat de wedstrijd zojuist betreft, Fenerbache was vele malen feller in de duels en had het beste van de wedstrijd en was vaker in de 16 te vinden als Ajax bij hun. Maar gedomineerd? Nee. Fenerbache, kopen, kopen, kopen & nog eens kopen en belachelijke salarissen uitkeren voor veelal over-de-top voetballers op leeftijd en dan slechts 1-0 winnen van de jonkies van Ajax. Een kopbal die 2x via eerst een Ajax speler te raken in het doel gaat waarna Cilissen niet meer tijdig kan reageren.......Chapeau aan het Turkse voetbal. Was niks, is niks, wordt niks dat Turkse voetbal.

23 oktober 2015 om 00:14

Arsz, jij kan geen Turkse toppers opnoemen? Maar wel oudere spelers zoals een RvP Robben en Sneijder? Volgens mij moet jij nog het vuur vinden en ontdekken vriend. Turkije heeft een Arda, Hakan "Freekick" Calhanoglu en Semih Kaya. Beste mannen zijn tussen de 22 en 28 in.

23 oktober 2015 om 01:19

Nou daar lig ik echt wakker van van arda, calhanoglu en Kaya waar nog nooit iemand van gehoord heeft. Verder is Robben 20 klasses beter dan die spelers die jij opnoemt en ik schat Sneijder ook veel hoger in. Die van persie is inderdaad vergaande glorie. Vraag 1x aan een Duitser, Spanjaard of Fransman om 10 Nederlandse spelers op te noemen en 10 Turkse. Denk dat de gemiddelde voetbalfan niet verder komt dan Arda, maar ze kunnen er zo 10 van Nederland opnoemen. Zelfde geld als je aan iemand vraagt noem 10 Nederlandse voetballegendes en 10 Turkse. Denk dat niemand 1 turkse weet, maar Van Basten, Cruijff, Bergkamp, V/D Sar, V nistelrooy, Koeman, Stam, Kluivert, Rijkaard en gullit komen er moeiteloos uit. Ik wil niet lullig overkomen maar Turkije is gewoon geen voetballand qua spelers. Leuk dat ze allemaal vedettes van 32 terug halen door ze 10 mil salaris te geven, maar dat is ook de enige reden waarom. Nederland zal altijd veel en veel beter blijven dan Turkije accepteer dat gewoon. Dat EK kan gebeuren, maar met Robben waren jullie kansloos.

23 oktober 2015 om 02:25

Verschil is dat de turkse top in opkomst is en daarintegen valt de nederlandse top bergafwaarts. Omgekeerde wereld noemen we dat. Waar jullie nu nog opscheppen met een robben dat nog max 2 jaar te gaan heeft,komt er wen hele lichting turkse talenten.
Vooral sinds de buitenlandse limiet is opgeheven voelen de turkse spelers zich meer verplicht harder te trainen en minder t verdienen.
Potentie is er, bij jullie dat niet eens meer.

23 oktober 2015 om 10:43

@9reyes9

Wow.... Ik ga ervan uit dat je nog flink teleurgesteld was na het verlies van Ajax toen je dit gisteravond schreef. Maar de helft van wat je heb getypt is echt je reinste onzin of pure afgunst.

Wat is er mis met een koopbeleid? Je kunt niet alles met eigen jeugd doen. Ajax is daar het perfecte voorbeeld van. Met jonkies alleen ga je niet voor de prijzen, misschien in de Eredivisie maar niet in Europa. Aankopen zijn noodzakelijk om de balans in een team te bewaren.

En hoezo wordt het Turkse voetbal niks? Geef me dan één legitiem argument waarom je denkt dat het niks wordt. Als ik naar de statistieken kijk dan liegen deze er niet om. Vanochtend is een artikel op Voetbalzone geplaatst waaruit blijkt dat Turkije nog maar 0,7! punt minder heeft dan Nederland op de coëfficiëntenlijst van de Uefa.

Sterker nog, ik zou eerder zeggen dat het Nederlandse voetbal voorlopig niet uit deze neerwaartse spiraal komt.

23 oktober 2015 om 16:54

Het spel van de Turken was ook niet om aan te zien

22 oktober 2015 om 23:00

Gast, praktisch niets echts afgedwongen behalve die grote kans in de eerste helft. Gelijk spel was honderd procent eerlijk geweest.

22 oktober 2015 om 23:02

Jongens, hij heeft gewoon een punt. Nederland weggespeeld 3-0 en nu ook clubs (grootste van NL) verliest gewoon terecht.

22 oktober 2015 om 23:04

Eens!

22 oktober 2015 om 23:00

Heb je de wedstrijd wel gezien? Gedeeltes was Fener beter en gedeeltes Ajax.. Probleem is alleen dat Ajax geen kans heeft gecreëerd en Fener wel. Had Fener wel beter verwacht nadat ze er zoveel miljoenen in hebben gestopt..

22 oktober 2015 om 23:00

Jij hebt niet gekeken. Fener speelde op de counter en creeerde even veel als ajax, ze hebben heel veel geluk gehad door een corner in te koppen

22 oktober 2015 om 23:07

Fener speelde op de counter? Haha

23 oktober 2015 om 02:28

Balbezit het zelfde hoe bedoel je counter.
Ajax dacht ff op balzbezit te kunnen spelen terwijl juist fenerbahce ook een ploeg is dat graag de bal heeft.

23 oktober 2015 om 12:44

uuuh fenerbahce speelde met gestreepte shirts voor het geval je het niet wist. Weinig counter.....

22 oktober 2015 om 23:01

Nou fener speelde slecht en Ajax ook
Verdiende uitslag zou 0 0 zijn
Maar hopelijk verliest Ajax over 2 weken ook , anders moet ik nog meer droevige wedstrijden kijken

22 oktober 2015 om 23:02

De Turkse top is dan ook veel rijker dan de Nederlandse top en kan zich betere spelers veroorloven. Fenerbahce mag zich schamen dat ze zo waardeloos gespeeld hebben. Ajax heeft ook ruk gespeeld, maar dit was een ingecalculeerde nederlaag.

22 oktober 2015 om 23:12

Mooie smoes zeg! En NL heeft toch swerelds beste opleiding?!? En Ajax met zijn ruim 100milj op de spaarrekening?!?
Wat een kut-excuus zeg.
Neem je verlies op als een man. Zeg dat het zuur is, vond ik ook. Maar ga ajb niet zeiken dat fener meer gels heeft bla bla bla

22 oktober 2015 om 23:48

Het is gewoon een feit. Dat jij zo blind bent kan ik niks aan doen. Ajax kan zich geen spelers van het kaliber Van Persie, Diego, Nani en Markovic veroorloven, want dan is die 100 miljoen zo op en raak je failliet. Straal lekker op met kut-excuus, want het is gewoon zo. Fener heeft meer kwaliteit maar laat het niet zien. Dat zo'n gemankeerde spits met een van richting veranderde bal, door slecht verdedigen en veel geluk de goals moet maken is wel triest. Met zo'n aanvalskwartet moet je echt meer bieden aan he supporters

23 oktober 2015 om 16:55

Want in Turkije gaan ze zo lekker om met de regels, en boekhouding

22 oktober 2015 om 23:05

Ik vind dat een gelijkspel in deze wedstrijd terecht geweest was, maar goed het mocht niet zo zijn. Ajax creëerde te weinig en heeft voorin te weinig klasse rondlopen. Gefeliciteerd met de overwinning. Beweer dan alleen niet dat Fener de hele wedstrijd gedomineerd heeft want dan lieg je gewoon tegen jezelf. Ajax bezweek juist niet onder de druk, maar door een gelukkige kopbal uit een corner, die volgens mij niet eens gegeven had mogen worden. Anyway you've got the 3 points, gefeliciterd dus.

22 oktober 2015 om 23:06

Fenerbahçe viel mij zwaar tegen creëerde heel weinig, maar Ajax was echt drama. Ze weten aanvallend niets te creëren hetzelfde geldt voor PSV. De hele eredivisie takelt af.

22 oktober 2015 om 23:09

Gedomineerd? Fener was afgrijselijk slecht... En nee ik ben absoluut geen Ajacied maar kom op man, leek nergens op

22 oktober 2015 om 23:11

Domineren kan ik het niet noemen. Eerder schoppen en hopen op een individuele actie. Doet me denken aan Atletico, maar dan met mindere spelers en geen teamspirit.

22 oktober 2015 om 23:46

Maar psv klopte fener en trabzonspor nog in de afgelopen jaren..

23 oktober 2015 om 02:30

Volgens my heeft juost fenerbahce de afgelopen jaren telkens maar weer psv gepijnigd. En dan bedoel ik het op europees niveau en niet een vriendschappelijke wedstrijdje

23 oktober 2015 om 17:02

Gedomineerd... juist

Ze waren net zo aan het prutsen als Ajax.

Plan B: lange bal spelen op schone.

22 oktober 2015 om 23:03

Die Fernandao is wel een enorme knoest zeg. Zet die bij Ajax in de spits en hij maakt er 25 in de eredivisie. Das teminste een kerel in de aanval

22 oktober 2015 om 23:04

Meesterlijk plan toch, je moet er maar op komen.

23 oktober 2015 om 00:05

Waren die vuurpijlen op Fisher dan plan A of C? Heb Fisher regelmatig moedeloos omhoog zien staren...

bah bah bah.. goed ziek van dit onverdiende verlies.. met name ook omdat het geen corner was in eerste instantie.

22 oktober 2015 om 22:59

Onverdiend omdat de tegenstander nog slechter speelde dan jezelf…

22 oktober 2015 om 22:59

Gaat toch weg met je corner
Totaal niks te zoeken in Europa

22 oktober 2015 om 23:01

Onverdiend?
Ze hebben geen kansen gecreëerd.
Fener was bijna de hele wedstrijd door de betere partij.

22 oktober 2015 om 23:04

Thomas hèb je Groningen gekeken ? Niemand was beter Als je van Fenerbahçe niet wint , win je ook niet van qarabach

22 oktober 2015 om 23:06

Nee, heb Ajax gekeken, en heb gezien dat Fener bijna de hele wedstrijd de betere partij was. Ajax ook nog gematst dat er voor een overtreding werd gefloten waar er niks aan de hand was, anders had Van Persie hem allang gemaakt.

22 oktober 2015 om 23:02

Je roept het weer over je zelf af.. Ajax gewoon weer te matig, vooral voorin was het weer janken met de pet op..
Schone is leuk voor de vrije trappen maar verder zie ik nog liever vd Hoorn in de spits..

El Ghazi komt nog geen amsterdammertje voorbij, en dan bog maar te zwijgen over viktor Fischer die alleen al struikelt als hij het woord bal hoort.

Verder prima wedstrijd van Veltman/cillissen/tete en dijks (jammer van die laatste bal met die corner..)

22 oktober 2015 om 23:05

Het was niet onverdiend. Als je zo slecht speelt verdien je niks. Ik baal echt als een stekker. Het was weer dramatisch.

22 oktober 2015 om 23:31

Fenerbahce had gewoon de betere kansen. Ajax 1 gevaarlijk moment tegenover meerdere van Fenerbahce. Daarom is dit jammer genoeg een terecht verlies voor Ajax.

Terechte uitslag. Damn wat was ajax slecht

22 oktober 2015 om 23:07

Fener niet wil je zeggen?
Dramatisch toch...heb je spelers die voor veel gekocht zijn, spelers die miljoenen verdienen.
Kunnen geen eens overtuigen tegen een slecht Ajax!

22 oktober 2015 om 23:26

Klopt helemaal! Met zo een selectie moet je 3-0 winnen. Maar toch vond ik ajax egt egt egt slecht. Konden niet 5x pasen of ze waren bal al kwijt

22 oktober 2015 om 23:10

Jullie ook

22 oktober 2015 om 23:45

Maar ze winnen wel. Daar gaat het uiteindelijk toch om. Beter slecht en winnen, dan goed en verliezen of zoals Ajax vandaag, slecht en verliezen

22 oktober 2015 om 23:57

Fener speelt zondag een kraker die heel belangrijk is voor hun dus is het wel logisch dat ze slecht spelen.

23 oktober 2015 om 02:50

Maar wel 3 mooie punten :-)

23 oktober 2015 om 00:20

Eerste helft was fener redelijk goed. 3 kansen gehad en zelf geen kansen weggegeven. Echter was de aanvalslinie matig tot dramatisch in de tweede helft.

ik kan als fenersupporter kan zeggen dat we met heel veel geluk hebben gewonnen. Niet dat ajax goed was, zij waren nog slechter. Maar wij hebben echt een stelletje egoisten voorin lopen met name nani en ozan. Wat heb ik me toch geergergd aan nani. Werkelijk alle acties van hem zijn mislukt en heeft behalve enkele keren ook niet gepast naar de opkomende backs.

Van persie was overigens een drama. Hij speelt veel te laks en had in de eerste helft af moeten geven ipv dat zwakke schotje. Er waren 2 spelers nb vrij.

Verder heeft diego niets toegevoegd. Echter was zijn vervanger helaas de flop van het jaar ozan. Wat een drama egoqueen is dat. Lijkt wel een blinde kip.

Verder moest Alper erin komrn voor diego of nani en niet markovic! Was de gevaarlijkste speler aan de kant van fener!

Fernandao weer goed ingevallen waardoor we met een lucky goal hebben gewonnen.

Overigens was topal weer goed dankzij zijn ervaring koelbloedigheid en ondersteuning heeft de verdediging niet veel te doen gehad. Wereld van een verschil als hij speelt ipv ozan.

Zit Armenië ons al op de hielen qua coëfficiënt?

De boer rot op word elke wedstrijd slechter ! Spelers worden slechter er is geen plezier meer op het veld

Ik heb zo het gevoel dat Molde deze groep doorkomt als groepswinnaar.
Waar Fener en Celtic om de 2e en de 4e plek strijden. (klinkt raar), Ajax wordt 3e..

22 oktober 2015 om 23:02

Molde...ongelofelijk.
Ze kunnen voor geen meter voetballen, thuis verwacht ik een zege voor Ajax tegen Molde.

Motm van beide teams...veltman!
As we speak hoor je die grijze duif weer lullen over hem.

22 oktober 2015 om 23:05

Molde wint met 1
3

22 oktober 2015 om 23:05

En toch staan ze na 3 wedstrijden op 7 punten.

22 oktober 2015 om 23:09

Molde gaat niet winnen van Ajax.
Uit was Ajax ook stukken beter, thuis in de arena...op een goede grasmat en zonder wind, zie ik Ajax makkelijk winnen.
Volgens mij was het de laatste wedstrijd, dus misschien is Molde dan al geplaatst...dus dan zou het op papier nog makkelijker moeten worden.

22 oktober 2015 om 23:12

Ik verwacht dat Molde de return tegen Celtic ook gewoon wint.
Ajax moet van Fener winnen thuis.
Een gelijkspel in schotland zal me niks verbazen..

22 oktober 2015 om 23:21

Ajax moet van Celtic uit en thuis tegen Molde gewoon winnen...(gewoon met een korreltje zout).

Hopen op een gelijkspelletje tegen Fener thuis.

22 oktober 2015 om 23:21

Wanneer wordt die 'goede grasmat' geplaatst dan bij Ajax?

22 oktober 2015 om 23:26

Wat schattig, Ajax heeft al jaren lang een van de beste velden van de eredivisie vriend.

Ondanks dat de uitslag terecht is,is het toch wel zuur om zo te verliezen.aanvallend was het niks maar verdedigend vond ik ajax toch wel sterk.en dat hebben we wel is anders gezien.

Slecht wedstrijd van beide kanten. Gelijkspel was zeker op zijn plaats geweest. Heel zuur voor Ajax. Die corner kwam ook lekker tot stand zeg Dijks man man man niet te sjouwen dit

Heeft die vieze Nani toch zijn zin gehad . Zij laatste buiteling waar die idiote scheids weer intrapte zorgde voor de corner.

Let op Ajax wint komend weekend gewoon weer in de eredivisie. Totale aanfluiting dat ze geen punten voor Nederland binnenhalen.

22 oktober 2015 om 23:01

Moeten ze wel beter spelen als vandaag, want anders zijn ze kansloos tegen Vitesse hoor.

Het Nederlands voetbal moet afgeschaft worden! Mensen moeten nu massaal wegblijven uit de stadions! Geef een signaal af! Verder is het NL voetbal dood en begraven, wil er verder niets, maar dan ook niets meer over zeggen!

22 oktober 2015 om 23:01

En wat levert dat op dan volgens jou? Wees blij dat je nog naar een spannend binnenlandse competitie kan kijken. Zet gewoon je tv op een ander kanaal tijdens Europese wedstrijden van Nederlandse teams zou ik zeggen.

22 oktober 2015 om 23:06

Ik kijk alleen de samenvattingen en hooguit de toppers (Ajax-Fey) etc. Ik ga mijn tijd niet verdoen!

22 oktober 2015 om 23:03

Het Nederlands voetbal is inderdaad morsdood. Er is niks meer van over.

De 1-0 is een gelukkige goal maar ja, het is echt waar, geluk dwing je af.
Fener is de enige ploeg die fatsoenlijke pogingen heeft om te scoren met schoten op doel.
Ajax heeft helemaal niks (op 1 mazzel bal van Klaassen na) gecreëerd!
Helemaal niks! Fener kopt uiteindelijk na continue druk op doel en scoort...

Ajax verliest dik verdiend.

Helaas, had meer ingezeten, niet omdat Ajax zo goed was maar vooral omdat ik Fener erg vond tegenvallen. En dit was gisteren met psv ook zo, het is het allemaal net niet.

Dik verdiend, gefeliciteerd Fener fans!

MOTM: CANER ERKIN.. wat een inzet!!!

Ik beoordeel puur op de 2e helft, want alleen die heb ik kunnen zien. Maar oooh wat was Ajax weer dramatisch slecht. Tuurlijk, Fener bakte er ook weinig van, maar juist dan moet je toeslaan. Ik heb geen fatsoenlijke pass gezien aan de kant van Ajax. Ze kunnen de bal nog geen 3 keer overpassen. En niks geen strijd. Nogmaals, dramatisch.

22 oktober 2015 om 23:22

Nou wees blij dat je 1e helft gemist hebt, want daarin was Ajax nog slechter. Man man man wat een dramatisch team zeg. En fener idem dito.
Klaagde veel over mijn Gala, maar na wat ik vanavond heb gezien, spelen wij toch aardig voetbal

Nederland stelt zelfs in de EL geen flikker meer voor. Keiharde realiteit.
Geen EK, het lachertje in de EL. Fantastisch.

22 oktober 2015 om 23:01

Nog even en we mogen niet eens meer meedoen in de CL. Roemenie en tjechie halen meer punten....

22 oktober 2015 om 23:06

Zelfs Schotland en Wit Rusland. Té triest. Eigen schuld.

22 oktober 2015 om 23:01

En een voorzitter betaald voetbal die niet opstapt haha.

22 oktober 2015 om 23:07

We worden helaas uitgelachen door half Europa. We stellen niet voor is de harde realiteit. Een hard gelach dat Nederlandse ploegen falen in Europa wat helemaal niet nodig was. Scherpte mannelijkheid wilskracht scherpte is ik bij Nederlandse ploegen allemaal. Het is niet doortastend meer. Ik niet professioneel meer.

De strontfactor was weer hoog. Elke keer als ik een minuut of 20 van Ajax mee pak vraag ik me af waarom ik net 20 minuten van mijn leven verspild heb. Wat een poep wedstrijd, en dan niet alleen van Ajax. Fener bakt er ook helemaal niks van.

Het is een zwarte dag voor het Nederlandse voetbal.

22 oktober 2015 om 23:16

Dat is bijna elke europese ronde weer.

Jaaaaaaaa lekker hoor drie punten zijn binnen, had Besiktas maar ook gewonnen.

El Ghazi er uit voor de rest vh kalenderjaar. Man man die raakt echt alle ballen kwijt. Dit is echt zo onnodig weer dit fenerbache had je gwn moeten pakken. Thuis word ajax afgeslacht dan gaan ze achterover leunen en counteren. Triest dit geen oranje op t ek en geen enkele nederlandse club die overwintert vrees ik

Elke wedstrijd zie je weer dat Ajax het veldspel wil domineren met een gemiddeld team. Je ziet duidelijk dat ze felheid/fysiek tekort komen en er op dit moment maar weinig van zulke jongens in de jeugd zijn. (van de Beek is dit ook niet voor ik deze reacties terugkrijg) Ajax moet eens leren spelen naar kwaliteiten, en uit de counter iets proberen uit te halen. De Boer lijkt wel last te hebben van een tunnelvisie waar Wenger net is uitgekomen.

22 oktober 2015 om 23:16

Ajax kan totaal niet counteren hoor. Ze kunnen alleen een goede pass geven, maar een kopduel ofzo winnen en een vrije schietkans creëren van een redelijke afstand is er niet bij..

22 oktober 2015 om 23:28

Wie wil je gebruiken voor de counter dan? Dat is iets wat ajax totaal onder de knie heeft, dan moet je namelijk snel je aanvallers in stelling brengen.en als er iets is wat ze niet kunnen....

23 oktober 2015 om 00:00

Lees ff goed ik heb t hierover dat ajax straks thuis weg gecounterd gaat.worden door fenerbache

23 oktober 2015 om 17:06

Younes, El Ghazi, en Fischer...3 spitsen kort op een.

Wellicht nog Milik erbij of V.d hoorn om de bal vast te houden, Sinkgraven erachter

Ga op de counter in de diepte spelen. Maar Franck wilt persé positie spel spelen, en volgens mij verbied hij ze om ooit de sportschool te zien of zonder een shitload aan kussens om hun heen een duel aan te gaan.

zoals zo vaak: Frank de Boer de slechtste aan Ajax zijde.

22 oktober 2015 om 23:04

Want?

22 oktober 2015 om 23:37

schone opstellen tegen Ba en Kjaer... Sorry hoor maar de Boer heeft vaak genoeg "behendige" spelers in de spits gezet tegen twee beren en het heeft nog nooit goed uitgepakt..

23 oktober 2015 om 02:09

Wie had je dan in de spits willen hebben?

Het gaat weer lekker met het Nederlandse voetbal! Veel slechter kan het bijna niet meer gaan, haha. Iedereen verloren deze week en steeds minder ploegen hebben perspectief op de volgende ronde. Tijd voor een Benelux Liga om het niveau een beetje omhoog te pompen, of hopen dat sommige vluchtelingen goed kunnen voetballen

Geen kans gehad dus terechte nederlaag. Je zal maar seizoenkaarthouder zijn van Ajax. Ik heb met die mensen te doen. Slaapverwekkend en kwalitatiefloos.

22 oktober 2015 om 23:29

Kwalitatiefloos?

Beiden teams speelden niet goed veel balverlies. Gezien de kansen is dit een verdiende zege voor Fenerbahçe maar ze komen wat gelukkig op 1-0 door dat Klaassen de bal nog raakt en daardoor in het doel beland. Hopelijk kunnen we ze thuis wel hebben, want hier ben je niet kansloos tegen.

Jezus wat blijft Fener toch nog steeds bagger spelen. Ik ben perreira echt zat te worden ! Ik hoop dat hij echt zichzelf verbeterd of anders zsm vertrekt met zn ozans en fabiano

wat een anti-climax. vieze nasmaak aan mijn bek na dit beschamende optreden. een draak van een wedstrijd en dan nog eens verliezen ook. nederlandse ploegen niet meer europees sturen

22 oktober 2015 om 23:03

Niet meer sturen dat bespaard ons wel teleurstellingen en leed. Een al ellende met die Nederlandse ploegen.

Foei wat slecht. AZ verloren van de nr laatst in Duitsland. Ajax verloren. Groningen met mazzel gelijk... Alle NL ploegen na de winter eruit! Nog even en er mag niemand meer de CL in.

23 oktober 2015 om 17:07

AZ Speelde heel goed.

Als El Hamdoui al meespeelde hadden ze die wedstrijd 3-0 gewonnen.

Alleen Vincent Jansen heeft zoveel kansen om zeep geholpen

Halve finale moet mogelijk zijn, toch Frank de Boer?

22 oktober 2015 om 23:38

Hahaha, realiteit is ver te zoeken inderdaad. De tijd dat Nederlandse clubs ook maar enige kans maken op Europees succes is voorbij. Misschien met het nodige geluk een keer een uitschieter, maar deze doelstelling is allesbehalve reeel.

23 oktober 2015 om 11:17

Hey, ik was bijna vergeten dat De Boer met deze uitspraak kwam! Achteraf gezien is het natuurlijk altijd makkelijk om te praten maar toch is het ironisch om dit aan te halen.

23 oktober 2015 om 17:08

Is ook mogenlijk, maar dan moeten ze 'ervaring' kopen.

Dat er talent rondrent in die ploeg is allang duidelijk, maar er zijn geen oude gozers die hun een schop onder de kont geven of zorgen dat ze snappen wat inzet, respect en discipline is.

Frank kan ook maar tot zover bij die jongens rijken.

Wisselvalige wedstrijd van FB soms gevaarlijk soms niet hoop dat het zondag niet zo speelt maar vol strijdlust Ba moet zo snel mogelijk over genomen worden van Porto wat een goeie verdediger zijn passen komen bijna altijd aan staat zekerder dan die tijdbom Fabiano mag per direct terug naar Porto wat een onzekere keeper is dat misschien Babacan halen demirel zal niet meer lang mee gaan ben ik bang..

Dramatisch slechte wedstrijd met een zeer voorspelbare last minute tegengoal.Geen van de ploegen verdienden de drie punten. OT:waarom moeten die Turkse supporters altijd constant fluiten? Om die reden alleen al gun ik ze vrijwel nooit een overwinning.

22 oktober 2015 om 23:35

Volgens mij willen ze het voor de tegenstanders een 'hel' maken. Deden ze tegen Molde volgens mij ook.

Ajax verloren net zoals alle nederlandse teams. Ik voorspel dat na de winter geen enkele nederlandse ploeg nog mee doet in europa.
Dat is maar goed ook ze horen niet in europa. Zowel het landen voetbal als het club voetbal is gedegradeert. Tegenwoordig is Nederland net als een land als pakweg, finland, wit rusland of zweden.

Veel nederlanders denken ook echt dat nederland goede talenten heeft pff. Spelers als klaasen, dijks, sinkgraven, veltman is een en al middelmaat en eindigenhoogstens bij teams als fc mainz of sunderland.

Balen zo vlak voor tijd. Matig Fenerbahçe gezien en Ajax kan gewoon niet beter. Slechte avond voor het Nederlandse voetbal.

Waar zitten we nou al jaren naar te kijken. Het wordt gewoon steeds slechter. En echt waar ik ben positief ingesteld maar dit gaat helemaal nergens meer over. Het doet mij pijn om te zien dat el ghazi, Fischer helemaal niks meer over hebben van de flair die ze altijd hadden. Klaassen totaal uit vorm, jongen doet op dit moment helemaal niks meer goed. Extra op hem gelet deze wedstrijd, het lijkt wel of hij met opzet precies achter de lijn tussen de bal en de tegenstander gaat lopen. Zodat hij de bal niet krijgt. Er MOET wat gebeuren. En wel nu! De boer weg en Huntelaar en Nigel de jong halen. Een keer goede aankopen en de knip open trekken!

Ps. Veltman speelde weer zeer sterk! Enige lichtpuntje

22 oktober 2015 om 23:30

Ik zou een nieuwe bril kopen als ik jou was. Want Klaassen was 1 van de uitblinkers samen met Bazoer op het middenveld. Was vaak aanspeelbaar en maakt met zijn loop acties ruimte voor andere.

Erg jammer. Defensief zat het prima in elkaar maar aanvallend kwam Ajax behoorlijk wat tekort. Een gemiste kans als je het mij vraagt, want zo geweldig speelde Fenerbahce nou ook weer niet. Dit was dé kans om op vijf punten te komen.

het nederlands voetbal, gaat als het zo door gaat niveau luxemburg worden. het is te gek voor woorden dat az psv ajax van matige ploegen niet eens meer kan winnen. triest gesteld is het. nederlandse school is voorbij en achterhaald.

Er was maar 1 ploeg die verdiende om te winnen en dat was Fenerbahçe. Ik ben er blij mee! Yasa fenerbahce!

Houdt het dan nooit op? Hoe vaak moet Ajax nog worden vernederd in Europa en keihard falen? Europees weet dit team gewoon al jaren niks klaar te spelen. De naiviteit, het gebrek aan inzet, slechte mentaliteit, doelpunten dom weggeven, niet kunnen killen. Vandaag zat het er weer allemaal in. En daarnaast dramatisch slaapverwekkend voetbal. Je vraagt je af waarom je ooit voetbal bent gaan kijken in plaats van rugby, waar wel wat gebeurt.

Fischer en El Ghazi, die *** mentaliteit van dat soort jongens... Lekker wandelen, lekker aanmodderen. Ongelooflijk.

22 oktober 2015 om 23:19

Zo zo, heb je dat helemaal zelf bedacht? Of gekopieerd van een of andere quasi analist of columnist? Dit klinkt inmiddels als een grijsgedraaide langspeelplaat. Verdiep je eens wat meer en kijk eens een wedstrijd op een objectieve manier. Als Ajax iets toonde vandaag dan was het wel inzet en mentaliteit. Het liep voor geen meter, de passing was drama, maar iedereen heeft zich echt de ballen uit z'n broek gelopen. 2 kansen weggegeven in de hele wedstrijd. Doelpunt dom weggegeven? Was gewoon een kwestie van pech, niets meer, niets minder. Als Klaassen die bal niet tegen zich aankrijgt is ie gewoon voor Cillessen. Fischer en El Ghazi geen mentaliteit? Dat zijn de spelers die het hardst werken aan zichzelf, hoge eisen stellen, en geen grenzen kennen als het om zelfkritiek gaat. Maar goed, je hebt in ieder geval weer even lekker kunnen zeiken, is het niet?

22 oktober 2015 om 23:26

Inzet en mentaliteit getoond? Man er werd gewandeld bij balverlies. De verdediging die speelde wel goed, met spelers als Dijks en Veltman, en Klaassen speelde lekker fel. Maar Gudelj, Fischer, El Ghazi die wandelen bij balverlies.

Doelpunt was gewoon oliedom van Dijks. Hoe kan je daar nou zo een gok nemen. Gewoon wegrossen die bal. Daarna dekt Veltman ook niet goed bij de corner. Zo geven ze dus een domme goal weg op een cruciaal moment.

Die zelfkritiek van El Ghazi is leuk, maar in het veld leidt het vandaag tot niks. Fischer al helemaal verschrikkelijk. Jij vond het wel prima begrijp ik? Jij vindt de ene na de andere vernedering van Ajax in Europees verband geen reden om te zeiken, dat slik je als zoete koek, want ja je bent een "echte" supporter en die klagen nooit? Het is gewoon om te janken dit Ajax in belangrijke wedstrijden.

Fener de verdiende winnaar speelde veel beter en is de terechte winnaar.

Ja hoor! Alle Nederlandse clubs hebben verloren. Wat een schande! Ik ben de eredivisie zat.. voortaan kijk ik niet meer naar onze competitie

22 oktober 2015 om 23:41

Mooi, hopen dat er veel je voorbeeld doen volgen. Misschien worden ze dan eens wakker in Zeist. Voor mij is voetbal al niet meer ee nummer 1 sport, nog even en de interesse is totaal weg.

Alleen de 2de helft gezien, maar daar geen moment het idee dat er een overwinning voor Ajax inzat. Fener vond ik ook niet heel sterk, maar wel sterker dan Ajax. Zonde voor het Nederlandse voetbal wel weer deze week, 1 punt uit 4 wedstrijden...

Iets waar ik me ook aan irriteer, is dat de nummer 4 in de Eredivsie geen plek krijgt in Europa maar Play-Offs moet gaan spelen tegen teams die onder hun staan. Dit is waar het Nederlands voetbal ten onder aan gaat. Een Feyenoord had waarschijnlijk een beter resultaat dan Groningen geboekt. Het is echt tijd voor een grote schoonmaak bij de Knvb want dit kost Nederland veel punten.

22 oktober 2015 om 23:27

Groningen is niet via de play offs in Europa gekomen, maar door het winnen van de beker. Volgens mij is het een eis van de Uefa dat je Europa ingaat als je de beker wint, maar correct me if I'm wrong

Wat is die Nani toch een naar mannetje

Wat een dramatische wedstrijd van Fener zeg.. Wij hebben gewoon serieus geen middenveld!

Wegwezen met Diego en Kaejer, wat een drama spelers zijn dat zeg. De trainer van Fener spoort ook niet, want je gaat toch Robin er niet uithalen? Waar ben je bang voor? Speel lekker met 2 spitsen, want je speelt in eigen huis!

Ajax had eigenlijk minimaal 1 punt moeten pakken, maar het is echt zuur om zo te verliezen. In de Arena verwacht ik wel minimaal een gelijkspel.

Gefeliciteerd Fener fans!

Nederlandse clubs hebben weer een mooie.. 0.166 punten gehaald deze ronde.

Typisch Nederlands dit, typisch Nederlands, typisch Ajax ook. Ik word hier zo schijtziek van. En weer een domme verdedigende actie, dit maal van Dijks. Hij kan die bal heel hard weg schoppen, hij hoort te weten dat hij de bal het laatst raakte, dus schop 'm dan weg en voorkom vooral een corner in de laatste minuut met die reuzen. Pfffff, maar goed, van Ajax verbaast me niets meer in Europa, die gifbeker moet echt tot de laatste druppel leeg.

22 oktober 2015 om 23:06

Daar ging het inderdaad helemaal mis, bij Dijks. Ontzettend dom. Speelde verder wel goed natuurlijk.

22 oktober 2015 om 23:10

Zie gisteren Varane neemt geen enkel risico, terwijl een speler is doe voetballend een beest is. Die trap ballen de tribunes in als het moet lange ballen. Kunnen Nederlandse verdediger van leren.

Ongelooflijk dat Ajax dit nog weggeeft. Er zat werkelijk niets in de Fenerbahçe wat me angst inboezemde. Wedstrijd had bij een 0-0 een mooie afspiegeling geweest. Jammer dat het dan nog 1-0 word. En ik blijf die Nani een over het paard getild voetballerij vinden.

23 oktober 2015 om 01:29

Tete had redelijk veel moeite met Nani vind ik zelf, Nani gaf uiteraard ook niet alles die bewaard alles voor komende zondag.

25 oktober 2015 om 13:21

Volgens mij de wedstrijd niet gezien. Nani heeft de hele wedstrijd niets klaar gemaakt en alleen maar geïrriteerd op het veld gelopen

Het is toch verschrikkelijk hoe De Boer met zijn lievelingsspelers omgaat? Net zoals tegen PSV heeft Klaassen daadwerkelijk geen enkele goede bal gespeeld maar De Boer weigert hem te wisselen. De aanvallers kregen daardoor veel te weinig ballen om iets fatsoenlijks te doen.

Veltman was wel verschrikkelijk goed vandaag, Cillessen ook. Het lag vooral aan de aanvallers en Klaassen. Iedere bal die vooruit uit werd gespeeld kwam binnen drie seconde terug. We hebben geen echte spits die de bal gewoon eens vasthoudt. Hopelijk halen we die in de winterstop, laat Sanogo maar terug keren.

Nu hopen op een mirakel dat we nog overwinteren. Dan moeten we alleen iemand vinden die in de Europa League een goal kan scoren. Mike van der Hoorn maar gewoon standaard als spits spelen vanaf nu?

De grote Ajax... Ajax had altijd van die kwalitatieve krachtpatsers... Waar zyn die gebleven? Investeer eens echt. Niet 5 ton, maar 5 miljoen. Haal een blok beton of een verfijnde voetballer. Gewoon eentje als Suarez, Trabelsi ofzo. Haal karakters binnen en geen ideale schoonzonen....

22 oktober 2015 om 23:12

Ach...daar luisteren ze niet naar.
Ik heb ook ooh zo graag 1 speler van 7 miljoen dan 10 spelers van 7 ton.
Nee je heb geen garantie...echter is de kans op succes veel groter met een kwalitatief betere speler!

22 oktober 2015 om 23:17

Jammer. Le Marc doet teveel aan risicoverspreiding van investeringen. Soms moet je eens gek doen en echt investeren. Psv doet dat soms wel. Kijk naar Guardado of Moreno. Je haalt in 1 klap zoveel kwaliteit en een brok aan ervaring binnen. Of koop een geslepen sluipschutter a la Pantelic die garant staat voor goals. Jammer, want Ajax is toch altijd Ajax.

Slechte wedstrijd gebeurt weinig hierro jammer dat het dan zo eindigt.
Kan gebeuren, op naar Vitesse

Wat een frustratie. Een gelijk spel was gewoon haalbaar daar. Waarom staat schone ineens in de spits? De Boer komt met bizarre experimenten die zelden lukken. Verliezen was niet nodig geweest.

22 oktober 2015 om 23:21

Beide spitsen geblesseerd toevallig?? Pfff volgt er iemand uberhaupt nog weleens het nieuws??

Het is niet des Feners om alvorens een Galatasaray wedstrijd met de maximale versnelling te spelen. Normaal gaat er dan van alles mis, om vervolgens thuis Galatasaray met lege handen naar huis te sturen. Dit geeft mij hoop voor aankomende weekend haha.

Fener natuurlijk dik en dik verdiend gewonnen. Kenmerkend voor de verhouding waren de wissels. Fenerbahce brengt een beer uit Brazilië die vorig jaar topscorer was in Turkije. Ajax komt met een paar kleuters (met name Younes) die denken dat er Eredivisie backs tegenover hun staan. Ajax heeft geen enkele uitgespeelde mogelijkheid gehad. Ik snap Ajax niet. Echt niet. Hoe kan je nou verwachten dat jonge spelers zich gaan ontwikkelen, als ze geen ervaren as hebben ? In het veld heb je mensen nodig die weten hoe het moet, maar vooral ook hoe het niet moet. Ongekend. Maar ik neem aan dat Ajacieden dit ook beamen, anders bied ik ze gratis een cursus zelfreflectie aan.

Ba, Caner waren absolute uitblinkers. Die Jozef mogen ze direct terug sturen, die voegt echt niks toe. Het ontbreekt Fener echt aan productiviteit. Kuyt, Sow, Webo waren toch samen altijd wel goed voor 30 goals. Nani, Markovic, Persie gaan die cijfers echt niet halen. Ik vond verder Fener best goed. Favoriet voor de derby.

22 oktober 2015 om 23:12

Dik en dik verdiend gewonnen? Kom op dat kan je niet menen. Verdiend was een gelijkspel, met een licht voordeel voor Fenerbahce. Fener speelde niet goed, Ajax ook niet. Ajax geeft het verschrikkelijk dom weg.

22 oktober 2015 om 23:27

Leidsehood

Fener was continue aan het drukken met de wil om naar voren te voetballen. Ze wonnen haast elke duel. Ze hadden meer kansen. Ajax heeft gewoon geen enkele mogelijkheid gehad. Alleen Klaassen die een keer verlengde. Zeker in de eerste helft was het een wonder dat het 0-0 bleef.

22 oktober 2015 om 23:31

Niet mee eens. Fener speelde dramatisch. Ballen over 3 meter kwamen niet aan en de kansen hingen van toevalligheden aan elkaar.

In de eerste helft hebben ze 1 grote kans gehad. Verder stonden ze veel buitenspel. In de tweede helft hebben ze ook 1.5 kans gehad. Ajax heeft helemaal niks gecreerd, maar je kunt niet zeggen "dik en dik verdiend" bij zo een wedstrijd waar beide teams drama zijn.

De overwinning was verdiend, maar je overdrijft vind ik.

22 oktober 2015 om 23:34

Compromis voorstel: Fenerbahce heeft verdiend gewonnen. Eens ?

22 oktober 2015 om 23:38

Ja hoor. Helaas wel.

22 oktober 2015 om 23:15

Mooie reactie. Op naar de derby zondag. Ook in onze slechte tijden en in jullie goede tijden heeft Fener altijd weten te winnen of verloren ze niet. Echter, dit keer heb ik een slecht voorgevoel. Ik heb het niet echt met Pereira...

22 oktober 2015 om 23:32

Jij weet ook dat die kansen die er nu niet in gingen, opeens zondag er wel allemaal in vliegen. Ook toen in 2011/2012. Opeens in twintig minuten een omhaal van Sow en een bal in de kruising vsn Alex van 25 meter.

Jullie waren goed man. Achterhoede was echt sterk. Maar jullie hebben te veel draaikonten als Diego, Markovic, Nani, Persie. Schiet die bal er gewoon in joh ipv 5x om je as te draaien. Die Jozef, wat een ramp. Ozan viel ook poep in.

22 oktober 2015 om 23:44

Van Souza verwacht ik toch echt meer. Dat was echt een beest bij Sao Paulo en Vasco. Ozan Tufan noem ik al enkele maanden Ozan Tfoeman. Eeuwig talent. Drama.

@fenerbahce14 Net als velen andere Turken heb je een beetje last van grootheidswaanzin. Fenerbahce was niet zo goed en is niet zo goed. Het blijft een team van los zand met spelers die komen cashen. Ajax is inderdaad ook niet zo goed maar vond ik nou ook niet zo veel minder dan Fenerbahce. Probeer het wel een beetje realistisch te houden in plaats van je emotie erbij te halen.

Wat een dramatische wedstrijd waar de minst slechte club heeft gewonnen. Maar waar was Veltman bij de 1-0. Staat op ruim een meter te verdedigen.

Hoor net van El Ghazi dat ze met vlagen goed gevoetbald hebben en dat ze kansen gecreeerd hebben. Welke wedstrijd heeft hij gezien ? Wanneer durven spelers eens toe te geven dat het gewoon slecht was.

22 oktober 2015 om 23:15

Ach, weet niet waarom hij uberhaupt hem moest dekken...topscorer en 40 cm groter.
Overigens neem ik hem niks kwalijk, speelde een top wedstrijd...en zeker met Van Rhijn aan het begin moest Veltman voor 2 spelen.

22 oktober 2015 om 23:45

Wie had hem dan moeten dekken ? Zeker internationaal gaat het om dit soort momenten. Je kunt nog zo goed spelen, maar als je op zulk soort momenten niet thuis geeft, dan houdt het op. Natuurlijk kun je een lucht duel van iemand die geen 40, maar 10 centimeter groter is verlezen, maar je kunt zo'n duel pas verliezen als je het duel ook aangaat. Hij staat echter op 1 meter te dekken (volgens jouw telling op 4 meter).

23 oktober 2015 om 09:49

Ik neem het hem anders wel kwalijk. Dan kun je nog zo'n wereldpartij gespeeld hebben, als jouw man in de 90e minuut ongedekt kan binnen, kun je Veltman gewoon als schuldige aanwijzen. Dat hij langer is, is alleen een extra reden om het fel te dekken.

RIP Nederlands voetbal. Man, wat is dit Ajax Europees echt lachwekkend slecht zeg. Dit Fenerbahce moet ook veel beter kunnen, al verdiende ze de overwinning wel. En dan aankomend weekend zeker weer makkelijk winnen in die kansloze Eredivisie, waar El Ghazi zeker weer uitblinkt. Want laatstgenoemde heb ik verrassend genoeg alweer niet gezien in een Europees duel, net als tegen Molde en Celtic.

Fenerbache speelde werkelijk dramatisch! Echt diep en diep triest en dan toch weten te verliezen.. Voor het Nederlands voetbal ook niet echt sterk. Ajax bewijst ons wederom een goede dienst

Na ja, was te verwachten toch? Fenerbahçe is gewoon beter dan Ajax. Nou kijken of ook maar 1 ploeg de volgende ronde haalt van de Europa cup.

22 oktober 2015 om 23:15

''gewoon beter'' nog een keer kijken misschien?

22 oktober 2015 om 23:34

Hoezo?
Fenerbahçe is slimmer dan Ajax blijkbaar. Leuk dat Ajax spelers heeft die een actie kunnen maken, maar een vervolg is er nooit. Misschien over een jaar of twee als die jonkies ouder zijn

22 oktober 2015 om 23:47

Fenerbahce was ook slecht maar creeerde wel veel meer dan dat ajax. Qua voetbal verdiende niemand de punten, qua kansen was Fenerbahce de terechte winnaar.

Het doelpunt mag je Klaassen aan rekenen. Waarom verspeel je zo dom de bal op het middenveld? Trapt zo de bal gewoon weg, waardoor Gudelj een overtreding moet maken. Nani valt dan weer als een stervend zwaan, waarop de scheids een vrije trap toekent waar de corners op volgen. Bij die corner verdedigd hij ook slecht. Draait z'n hoofd weg van de bal. Klaassen misschien gewoon banken de volgende wedstrijd, samen met Fischer. Van Rhijn liet ook zien waarom Tete de voorkeur krijgt. Liep constant lucht te dekken.

Er was zeker wel een punt te halen, misschien zelfs meer. Maar we spelen weer eens te naïef en spelen alles breed of achteruit. Voorin te weinig goede passes en balaannames. Enige pluspunten zijn Veltman en Dijks. Speelden een goede wedstrijd, met name Veltman. Ook liet Cillessen zien waarom hij nr.1 bij Oranje is. Die reddingen in de 1ste helft waren echt van topniveau.

O zo slecht doet t dramatisch voetballende Grun t niet eens zie ik. Ajax na 3 wedstrijden op 2 punten en Grun op 1. Dacht dat Ajax de E.L wilde gaan winnen overigens. Zijn de doelstellingen al bijgesteld?

Wat een prachtige wedstrijd. Ik heb op het puntje van m'n stoel gezeten. Wat een inzet met combinatievoetbal. Kluivert die in de slotfase de 1-0 intikt tegen AC Milan. Het Nederlandse voetbal staat mooi op de wereldkaart.

Das war einmal. Nu zijn we een veredelde België geworden.

Toch mooi meegenomen dat mijn club Groningen een punt heeft gepakt. Sterkte Ajax supporters.

Welterusten alvast.

Erg zonde dit, gelijkspel was t meest terecht geweest! Verdedigend vond ik Ajax wel goed staan (behalve Van Rhijn), middenveld ging wel maar de aanval liet nauwelijks wat zien. Ben benieuwd naar de volgende wedstrijden in de poule, Ajax moet aan de bak!

We moeten het natuurlijk niet te moeilijk maken. Een paar goede passes op het juiste been per wedstrijd is veel te veel gevraagd voor een gemiddelde ajacied.

Jongens, er zit gewoon geen enkele lijn in het aanvalsspel van Ajax. Geen enkele! Het aantal combinaties én geslaagde aanvallen was op één hand te tellen. De keeper van de tegenstander is amper getest. Frank weet al jaren geen pure voetbal erin te krijgen. Alle lef en initiatief is aan banden gelegd door deze controlefreak. De enige linie die enigszins functioneert is de defensie. Daarvoor gaat alles mis, de passing, gebrek aan aansluiting en beweging om de bal. Nee, Frank heeft er geen grip meer op. De dag dat Frank de Boer vertrekt gaat de vlag uit!

90 min scherp blijven, het blijft lastig..

Tweede helft meegepikt met mijn teamgenoten (allemaal Ajax liefhebbers) in de kantine. Zal later even een complete samenvatting meepakken. Gefeliciteerd kleurgenoten. Broodnodige overwinning. En zondag de veel belangrijkere pot tegen onze aartsrivaal. Ik had eerlijk gezegd geen overwinning verwacht, blijkbaar heb ik Ajax groter gemaakt in mijn hoofd dan dat ze zijn. Dit was het moment voor ze om uit te winnen van ons. Ben blij dat wij hebben gewonnen.

Goedkoop is duurkoop. Dat is echt Ajax op het moment. 100 miljoen op de bank en A-selectie in het veld. Ajax glijd af zo.

Ik reageer hier nooit, maar dit moet me toch even van het hart. Ik ben ajacied in hart en nieren, maar ik heb in mijn hele leven nog nooit zo'n slecht ajax gezien. Echt verschrikkelijk om naar te kijken, er zit geen enkel lijn in het spel. Klaasen is de meest overschatte speler die ik ken, bracht 0 komma 0. Er moeten eens echte kerels komen, dit kan echt niet meer! Ik schaam me kapot als ajacied!! Dit is gewoon niet leuk meer. Dat moeten Overmars en Van der Sar toch ook zien lijkt mij. Schandalig gewoon!

22 oktober 2015 om 23:18

Stop dan maar meteen met reageren want van voetbal heb je geen kaas gegeten. Als er 1 team was die met een gedachte voetbalde was het Ajax. Fener heeft geen enkele uitgespeelde kans gehad.

22 oktober 2015 om 23:30

Haha komop man, als jij dit goed vond heb jij er geen kaas van gegeten. Hoeveel kansen heeft ajax gehad??? We stellen gewoon geen reet meer voor in Europa. Jammer maar helaas...

22 oktober 2015 om 23:31

Welke gedachten dan? Er zit juist geen enkele gedachten in.

22 oktober 2015 om 23:34

Ajax heeft 3 kansen gehad, bijna net zoveel als Fener die met een miljoenenploeg bijna een wanprestatie leverde. Alle kansen van Fener uit standaard situaties. Vroeger in 95 onder van Gaal speelde Ajax ook zo zakelijk. Vooral de 0 houden was heilig. Ajax speelde juist vandaag niet naief maar volwassen en sterkm En 1 moment dat Dijks ipv wegrossen de bal laat lopen doet Ajax de das om. Dus ja, je hebt er geen kaas van gegeten. Want onder meer Klaassen speelde vandaag gewoon een goede pot!

23 oktober 2015 om 09:15

Nou Indo, ajax heeft de ajax filosofie laten varen omdat hiermee beter resultaat zou komen. We zien het. Er is dus en geen mooi voetbal meer, het is slaapverwekkend om naar te kijken en ook worden er nog eens geen 3 punten meegenomen.

Ik zeg verlies-verlies ipv win-win. Maar blijf maar lekker hosanna roepen hoor over de schitterende spelopvatting van ajax. Voor de neutrale voetballiefhebber is ajax van een heerlijke club om naar te kijken naar één van de saaiste gegaan.

Frank de Boer zegt altijd dat er 2 teams nodig zijn voor een mooie pot voetbal. Elke wedstrijd waar ajax in voorkomt heb je dus een team dat niet attractief wil (en als ze wel willen dan kunnen ze het gewoon niet) voetballen. Ik verwacht in de Gelredome een saaie pot, niet vanwege Vitesse, maar omdat Ajax het balbezit zal reguleren met een tikkie breed en terug en sporadisch een pass naar voren. Ik hoop zo dat ik ernaast zit, maar ik verwacht wel dat dit het spelbeeld gaat zijn.

22 oktober 2015 om 23:19

Fenerbahce onterecht 3 punten gepakt,man wat een bijmekaar gekocht zooitje die fener.
Ajax maakt gehakt van ze in amsterdam

22 oktober 2015 om 23:43

Door steeds naar keeper te pasen en nul kansen te creëren zeker

En fener niet? Man man man die misplaatste arrogantie van de supporters van beide teams.. het was van allebei niet aan te gluren en ook fener mag zich schamen. Lachwekkende wedstrijd van twee

Dingen die mij irriteerde:

- Fisher: In plaats van keihard te werken en meer beschikbaar te gaan staan loopt hij alleen maar te janken. Verliest hij de bal, dan gooit hij z'n armen de lucht in ipv achter z'n man aan te rennen om de bal te veroveren. Jammer, want voetballend vind ik hem een zeer goede speler.
- Schone: Totaal onzichtbaar. Ik mistte deze wedstrijd echt een aanspeelpunt. Jammer dat Milik niet mee was. Zelfs een Sanogo had hier van pas kunnen komen met zijn fysiek.
- El Ghazi: Hij had een paar leuke acties, maar vaak levert hij totaal geen inspanning en gaat hij op 80% proberen de bal te veroveren. Toon meer inzet.
- Voorzetten: Waarom? Gaat Schone die voorzetten inkoppen?
- Gudelj: Hij vertraagt het spel zo erg en zo vaak. Dan verovert op knappe wijze de bal, verspeelt hij hem 2 seconden later omdat hij hem of te laat past en daardoor het tempo er uit haalt of hij loopt recht in de voeten van een tegenstander. Pass die ball gewoon sneller!
- Dijks: Oke, hij is echt een verademing vergeleken met Boilesen van vorig seizoen en hij presteert prima in de Eredivise, maar tegen goede tegenstanders kan het niet. Hij is sloom en hij is lomp. Bij simpele passes hou ik al m'n hart vast bij die vent. Ik geef hem alleen het voordeel van de twijfel aangezien hij nog kan groeien.
- Geen spits: Waarom hebben we naast Sanogo en Milik geen spits? We mistten vandaag echt een aanspeelpunt.
- Sinkgraven hoort op het middenveld: Toen hij er in kwam zag ik gelijk dat hij begon te kaatsten, dit hebben we nodig op het middenveld. Haal Gudelj er uit, zet Bazoer op 6 en zet Sinkgraven op het middenveld. Hij speelde een geweldige voorbereiding!

Dingen die mij bevielen:

- Klaassen: Nu Frank vandaag weer speelde met een 6 in plaats van een 10 zag je dat Klaassen weer beter begon te spelen. Het is nog niet geweldig, maar wel beter dan de afgelopen wedstrijden.
- Bazoer: Hij was overal op het veld te vinden vandaag. Wat een meters heeft hij gemaakt, wat een ballen heeft hij veroverd en vaak genoeg de rust bewaart.
- Cillissen: Erg goed gekeept, had een paar fraaie reddingen.
- Riedewald: Speelde een goede wedstrijd en strooide soms met goede passes.
- Veltman: Speelde een erg solide wedstrijd, zat er vaak tussen en laat zien in goeie vorm te zijn.

22 oktober 2015 om 23:20

Vrijwel met alles eens, alleen snap ik niet waarom je Veltman een solide wedstrijd vond spelen na zo grote fout in de laatste minuut?
Ook heb ik het gevoel dat jij met alleen maar voetballers wil spelen? Sinkgraven is nog te licht om te voetballen omdat hij de duels niet hard ingaat. Bazoer kan niet alles alleen opvangen. Kerels heb je in het moderne voetbal steeds meer nodig en daar heeft Ajax er maar 1 van.

23 oktober 2015 om 10:11

Oke, die fout is kut, maar toch vond ik dat hij 90 minuten lang goed heeft gespeeld. Ik ben het trouwens met je eens dat je ook kerels nodig hebt in het voetbal, maar dit Ajax heeft ook behoefte aan iemand op het middenveld die met steekballetjes komt etc. en daarvoor is Sinkgraven gehaald. Gudelj kan ook prima spelen, want hij veroverd vaak genoeg de bal, maar zoals ik al aangaf loopt hij of te lang door of geeft een verkeerde pass, wat jammer is. Dus als Gudelj dat verbeterd dan is hij zeker een nuttige speler met een body.

Eerste helft was Fenerbache beter, tweede helft ging gelijkop. Doodzonde dat je het dan zo dom nog weg geeft in de 89e minuut. Jammer dat het ook Veltman was die zijn man kwijt was bij die corner, want verder vond ik hem een sterke wedstrijd spelen samen met Gudelj. Aanvallend was het vrij matig en werd er te weinig klaargespeeld.

Ik zie alweer dat de pot azijnzeikers weer is open getrokken.

Nee Ajax was niet goed voorin maar achterin en op het middenveld speelde Ajax sterk. Geen enkele uitgespeelde kans weggegeven. Standaard situaties zijn gewoon een loterij met een hoge dosis geluk. Ajax speelde volwassen en met name achterin gewoon zeer sterk! Wedstrijden worden vaak op details verloren. Dijks had die bal weg moeten rossen (kan de Boer niets aan doen).

Zat duidelijk een idee achter bij Ajax. Helaas ontbreekt door blesssures nu stootkracht voorin. Fener speelde slordig en van een miljoenen team verwacht je veel meer. Maar Ajax liet duidelijk zien niet onder de indruk te zijn van de zogenaamde heksenketel. Complimenten voor de strijd van zeker 10 Ajacieden (excl. Van Rijn en Fisher). 0-0 was verdient geweest. En degene die roepen dat de Boer weg moet...lever je seizoenskaart in!!!! Weg met die korte termijn schreeuwers!!! Heb het al eerder gezegd en blijf het zeggen: Oprotten aub bioscoop publiek!!!

22 oktober 2015 om 23:27

Het wordt toch is tijd dat er voorin meer wordt gecreerd. Positiespel is de speelstijl maar uitgespeelde kansen ik zie er niet veel. En of het nou de Graafschap is of een Europese wedstrijd. Het blijft een sombere bedoening aan Ajax kant.
Maar idd Verdedigend is Ajax aardig tot goed.

Op basis van wat zou ajax hier moeten winnen? Wat hebben ze goed gedaan? Ze hebben in 90 minuten geloof ik welgeteld 1 kans gehad. Ze hebben niet 1 uitgespeelde kans gehad.

90 minuten lang weer een kwelling met uiteindelijk een domper. Wat een klotedag voor ons Ajacieden......

Zullen we gewoon stoppen met europees spelen?

22 oktober 2015 om 23:29

Zou wel eens goed zijn voor mijn humeur. Keer op keer is het drama.

Het niveau van het Nederlandse voetbal bereikt dieptepunten. Dat is wel duidelijk maar het niveau van de analisten is net zo slecht. Derksen lult maar raak vanavond. Hij zei net dat het een jaar of 5 geleden niet zo erg was, de manier hoe spelers naar het buitenland vertrekken, nou volgens mij is dat al 10 jaar ongeveer aan de gang.

23 oktober 2015 om 01:11

Sinds het Bosman-arrest en afschaffen buitenlanderregeling. 1995-1996. Het jaar waarin het Nederlandse clubvoetbal vermoord werd en niemand tegensprak. Vanaf dat moment ontbrak de filter van statengemeenschappen en werd het puur marktwerking op supranationaal niveau. Op zich niet erg wanneer onze topclubs ook de kans zouden krijgen aan de grote competities deel te nemen, maar dat is dan weer niet het geval. Gevolg: alleen de grote landen en spelers individueel profiteren.

Europees moet je Fysiek , sneller de bal spelen.. Dat mis je bij alle Nederlandse clubs die europese spelen. We spelen alleen maar op balbezit maar wat heb je daaraan als je maar telkens balletje breed, balletje terug doet. Alle andere ploegen zijn al binnen een paar passes aan de andere kant .
Als alle nederlandse club zo blijven spelen dan zal het niet lang meer duren of de kampioen van Nederland moet voorrondesspelen voor de Champions League net als dat andere clubs voorronde moeten spelen van de Europa League . Alleen de bekerwinnaar plaats zich nog rechtstreeks voor Europees voetbal.
4 ploegen europees alle 4 verloren

22 oktober 2015 om 23:26

Ajax had vandaag gewoon de 3 punten kunnen en misschien wel moeten pakken.
Tegen zo,n matig team als fenerbahce.
Je ziet dat bij fenerbahce de systeem ontbreekt totaal geen beleving chemie is ver te zoeken er zit geen lijn in.
Wat heb ik mij geirriteerd aan nani telkens als een stervende zwaan naar de grond.

Een terechte overwinning voor Fenerbache. Helaas, maar waar.
Fenerbache had de betere kansen en daarom ook meer recht op de overwinning. Toch hoop je dan nog op een gelijk spelletje of een stiekeme overwinning, maar het mocht jammer genoeg niet zo wezen.

Verdedigend zat het best goed in elkaar...ajax heeft bijna niks weggegeven. Tete, Veltman...sterke wedstrijd, dat worden toppers voor de komende jaren. Op basis daarvan had ajax wel een puntje verdient vanwege gewoon goed verdedigen...een ongelukkig doelpunt vlak voor tijd, jammer.

Maar aanvallend hebben ze echt helemaal niks klaargespeeld. Ik weet niet wat het is bij Ajax maar er is totaal geen lijn en geen aansluiting. De bal wordt naar voren gespeeld en de aanvallers moeten het maar uitzoeken. Klaassen zou dit jaar "op 10" spelen en zorgen voor meer aansluiting...merk ik niks van...het lijkt wel alsof hij zich bewust verstopt. Milik, Fischer, Schone, El Ghazi...wie is nu je spits, maak eens een keuze....waarbij ik zeg: laat Milik gewoon staan, geef die jongen eens vertrouwen. Een kaatsende spits...leuk, maar kaatsen op wie dan, 30 meter terug op een middenvelder? Hoge ballen voor de pot gooien....ook handig met die kleinde Schone tegen 2 Turkse reuzen.

Lijkt overigens een algemene NL tendens....4 wedstijden PSV-AZ-AJAX-Groningen deze ronde...0 doelpunten! Iedereen zeurt over verdedigers....maar dat is het enige waar ik me in Nederland juist geen zorgen over maak...tete, Veltman, Riedewald, Van Beek, Kongelo, De Vrij, Willems, Rekik....dat komt wel goed. We missen gewoon spelers met echte klasse...die een man makkelijk uitspelen of spitsen die die bal er gewoon inrammen, koppen hoe dan ook. En ik zie ze nog niet opstaan de komende jaren ook...ja Depay zou wellicht kunnen.

Weet je wat ik echt heel erg vind? Ik kijk gewoon niet graag meer naar Ajax.... In de 50ste minuut ben ik gaan strijken. Hoe leg ik dit later aan mijn kinderen uit? Dat ik liever strijk dan Ajax kijk? Ik ga hier eens goed over slapen....

22 oktober 2015 om 23:36

Mooi! Ga je voortaan je Barca shirtje aandoen? Supporters als jou kan Ajax missen als kiespijn.

23 oktober 2015 om 06:28

Ik slaap in een Barca pyjama. Zit erg lekker moet ik zeggen

Ajax laat dit jaar toch zien geen haar beter te zijn dan psv vorig jaar op europa league gebied. Lijken t totaal niet serieus te nemen. Alleen wordt er een stuk minder over gezeken...

22 oktober 2015 om 23:52

Daar heb je gelijk in. Ajax stelde vanavond niet eens hun best mogelijke 11 op, met oog op de competitie. Erg jammer dat ze de EL niet serieus nemen.

Ajax moet met een zes spelen in Europees verband. We presteren slecht in Europa omdat we de controle verliezen op cruciale momenten. De ruimte tussen verdediging en middenveld is simpelweg te groot. Met een tien winnen we makkelijker van de kleintjes dan vorig jaar, maar presteren we slechter tegen de wat grotere clubs...

*zucht!* wedstrijd nummer 3 waar onnodig punten zijn verspeeld. Ik wordt nou toch wel een beetje moe van Ajax hoor, mij god!

Ik vroeg me af of het wel een corner was waaruit die enige goal viel. Dijks had die corner moeten kunnen voorkomen. Maar wat werd fernandao slecht gedekt zeg. Dit bepaalde de wedstrijd. Zo onnodig, anders had Ajax een punt gepakt.
Aanvallend was het bar en boos bij Ajax vandaag. En wanneer gaat de boer inzien dat schone niet meer het gewenste niveau heeft? En El Ghazi heeft een schop onder zijn hol nodig, zo nonchalant speelt hij en slap meeverdedigen steeds. Van Rhijn nooit meer opstellen, geeft zijn directe tegenstanders altijd teveel ruimte.

Ik kan achter het voetbal van Ajax geen idee ontdekken. Fener viel me wel heel zwaar tegen met toch wat grote namen, wat een balverlies zeg, niet om aan te zien.
Een hele matig pot gezien waar ik geen 90 minuten geboeid naar kon kijken.

22 oktober 2015 om 23:55

Fener heet zeer zeker namen, maar als ik o.a. van Persie zie spelen, (maar hij is niet de enige) dan zie ik vooral spelers die het vroeger goed deden en die nu blij zijn dat ze nog wat geld op strijken. Een totaal inspiratieloos elftal.
Alleen is zo'n team al beter dan ajax.

Het is puur kwaliteit zolang er geen echte spits in je elftal staat kan je redelijk goed voetballen maar zul je het altijd afleggen tegen mindere tegenstanders die wel een goeie spits hebben.

Onnodig en onterecht verlies, maar bijzonder kenmerkend voor Ajax dit seizoen moet ik als Ajacied bekennen.

Ik denk dat we dit verlies niet als een incident moeten zien, hoewel verliezen uit bij Fenerbahce op zichzelf geen schande is. Dit is namelijk het 7de Europese duel dit seizoen, 1x gewonnen, 4x gelijk en 2x verloren. Niet tegen grote ploegen maar tegen Rapid Wien, Jablonec, Celtic, Molde en Fenerbahce. Iets meer dan 10 jaar geleden zou Ajax dit soort resultaten halen tegen de Europese (sub)top clubs. En nu lopen we te kloten tegen middenmoot van Europa, waar we inmiddels zelf ook toe behoren en wel tot de onderkant.

Ik heb tot voor kort altijd het Ajax beleid verdedigt, als voorstander van het gevoerde beleid en de revolutie. Natuurlijk zag ik ook de hiaten, maar die zouden met bijsturing opgelost kunnen worden. Tevergeefs zit Ajax nu al bijna 2,5 jaar op bijsturing te wachten, ik begin langzaam het wachten op bijsturing zat te worden. Als we nog lang wachten kunnen we andermaal van vooraf aan beginnen.

Waar is het misgegaan bij Ajax ? In mijn optiek is de zomer van 2013 een kantelpunt geweest. We waren overtuigend kampioen geworden en hadden een sterk elftal. We weigerde die zomer de portemonnee te trekken maar lieten Alderweireld en Eriksen op het laatste moment vertrekken. Het elftal leek het op te kunnen vangen, we overwinterde zelfs bijna in Europa. Maar toch ging het na de winter mis met het debacle tegen Red Bull, wat in mijn optiek de kentering tekende. Een tweede demasqué volgde in de bekerfinale tegen Pec. In plaats van de dubbel en een voortijdig kampioenschap eindigde het seizoen ondanks de titel in teleurstelling met slechts 71 punten en vrij armoedig voetbal. Op dat moment hadden alle alarmbellen moeten afgaan. Maar nee, het tegenovergestelde gebeurde.

Er kwam geen bijsturing, Ajax liet andermaal sterkhouders gaan waarvan Blind vlak voor de transferdeadline. En wat kregen we terug ? Zimling ... Het ging exact hetzelfde als het jaar ervoor, andermaal dezelfde soort resultaten. Ditmaal geen kampioenschap omdat PSV er bovenuit stak en met een straatlengte voorsprong kampioen werd. Maar de onvrede nam toe en de kritiek werd heviger.

Deze zomer werden geen sterkhouders verkocht, zover als die er nog waren (cillessen en Klaassen misschien). Maar andermaal werd de selectie te onevenwichtig samengesteld. De selectie bevat talent, maar Ajax 1 is geen belofte-elftal maar een prestatie elftal. En daarvoor komt de selectie zichtbaar tekort. Slechts het zwakke programma verhult waar Ajax staat. We mogen De Boer complimenten maken dat hij instaat is Ajax in ieder geval zo effectief is dat slechte tegenstanders verslagen worden, vooral door de specialisatie van de verdediging. Maar tegen PSV en in de Europese duels is duidelijk geworden dat wanneer de tegenstand te hoog wordt dit elftal afhaakt. En dat gaat andermaal gebeuren ben ik bang.

Europese overwintering staat op de tocht na deze nederlaag, in de competitie moeten we met een beperkt aantal rustdagen belangrijke duels in Arnhem en Rotterdam spelen en voor de beker hebben we bijna de zwaarst mogelijke loting met Feyenoord uit. Als ik bekijk waar dit Ajax nu staat dreigen we dadelijk op onze koppositie te verliezen, en is uitschakeling in het bekertoernooi en Europa voor de winter een serieus scenario. Uiteraard is het nog niet zover, maar ik zie het daar wel naar toe gaan. Ajax kraakt en piept, en staat in mijn ogen op het punt van breken.

De vraag is wat het Ajax bestuur nu gaat doen, de winter komt langzaam in zicht. Gaat het bestuur bijsturen om te voorkomen dat dit seizoen ook verloren gaat zoals vorig seizoen. Maar nog belangrijker om Ajax weer vooruit te zetten. De eerste twee en een half seizoen waren geslaagd, daarna volgde in 2013-2014 stagnatie die in achteruitgang werd omgezet in 2014-2015. Nu dreigen we andermaal niet vooruit te komen, waar is het plan van aanpak ? Ondertussen botst het bestuur steeds vaker en harder met de achterban (wat overigens niet alleen de schuld van het bestuur is) en wakkert de interne onrust sinds vorig seizoen aan. Dit kan niet zo doorgaan, de club mist sturing, eenheid en visie.

Je kan er donder op zeggen dat De Boer aan zijn laatste jaar bezig is, die zal waarschijnlijk ook beseffen in welk vaarwater de club terecht aan het komen is en zal (geef hem eens ongelijk) verder kijken. Als je bedenkt hoe belangrijke stabiele factor De Boer is kun je nagaan wat er gebeurd als hij wegvalt met Ajax 1.

Bestuur wordt wakker, de koers van Ajax moet worden bijgesteld. Als jullie niet handelen worden jullie verder achterhaalt door de realiteit. En dat betekend onvermijdelijk dat er koppen gaan rollen, nu de eenheid binnen de club is verdwenen is iedereen kwetsbaar. Onder de supporters groeit de onvrede en dus neemt jullie draagvlak af.

Dit is een wake-up call, grijp in nu het nog niet te laat is!!!!!

23 oktober 2015 om 00:43

Komt ook nog eens bij dat Cruijff niet in de positie is om zijn revolutie bij te sturen. Als de Boer weggaat heb je echt een totaal machtsvacuum, dan gaan ze elkaar helemaal de tent uit vechten.

Fener duidelijk de betere ploeg. Op naar de Derby zondag!!!

23 oktober 2015 om 07:26

Duidelijk de betere ploeg? welke wedstrijd heb jji gezien? aan je plaatje en naam te zien spreekt het al boek delen natuurlijk, stomme vraag

23 oktober 2015 om 12:19

Fener was duidelijk beter cillessen heeft het moeilijk gehad ik heb Fabiano maar een redding zien maken. Dat zegt al genoeg. Volgensmij zie je duidelijk dat ik een Galatasaray fan ben.

23 oktober 2015 om 14:14

je kan jezelf herhalen maar je praat gewoon onzin, fener was niks beter dan ajax. ajax ging te slordig om met het laatste bal contact voor de goal anders had hij stukke meer te doen gehad. onze keeper heeft ook vrij weinig te doen gehad hoor, nogmaals weet ik niet welke wedstrijd jij gezien hebt..

ja dus? van wie jij fan bent doet er niet toe als Turkse ploegen tegen Nederlandse moeten. die zogenaamde trots, fener duidelijk beter, wat een grap.

Tja je creëert zelf gewoon bijna geen kansen. Op momenten die beslissend zouden moeten zijn is er altijd wel iemand die het tempo eruit haalt. De selectie van Ajax is gewoon te matig. Verdediging en het middenveld kunnen er mee door maar Fischer bakt er al maanden geen ene reet meer van en Schone is geen spits. Zet dan El Ghazi daar neer. Onnodig dit. Fenerbahce stelt ook geen moer voor.

Laat die fside beetje rellen in europa bespaart ons zoveel afgangen de komende jaren. Iedereen doet alsof ajax redelijk heeft gespeeld hoeveel kansen hebben ze gecreerd er was gvd zoveel ruimte heel het middenveld lag open je kon zo oversteken als niet iedereen de bal steeds te ver voor zich uitspeelde. Ik pleit ervoor om achilles europa in te sturen misschien lukt het op techniek wel

Om eerlijk te zijn vind ik dat Nederland gewoon te links geworden is vergeleken met het buitenland. Spelers hebben vooral rechten, maar nauwelijks plichten. Bij het minste of geringste wordt gedreigd met vertrek naar het buitenland of een arbitragezaak. Je mag spelers nauwelijks meer op het nummer zetten als technische staf, hoe goed bedoeld ook. En fysieke arbeid wordt als minderwaardig ervaren. Allemaal aspecten die geresulteerd hebben in een laissez faire-cultuur, waarin elementaire eigenschappen ontbreken om te overleven in internationaal perspectief. Terwijl Nederland er juist een schepje bovenop had moeten doen om enigszins bij te blijven na het Bosman-arrest en het opheffen van de buitenlanderbeperking. Wat dat betreft had Cruijff qua visie gewoon gelijk dat we ons moeten herbezinnen op onze kernkwaliteiten van vroeger en deze verder moeten uitdiepen.

Een wedstrijd vol met fouten. De scheidsrechter liet zich helaas af en toe beïnvloeden door Nani, de meest oncollegiale voetballer die er rond loopt. Hij had ook wat vaker geel mogen trekken voor overtredingen van Fener spelers. De wedstrijd verdiende geen winnaar, ook al was Fener gevaarlijker met hun dure vedetten tegen een Jong Ajax. Dat de goal dan toch nog viel was ook een kwestie van geluk. De bal viel een keer goed.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren