Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Examenweken’ bij Ajax: Schreuder neemt besluit over twee posities

Laatste update:

Ajax is met de komst van Brian Brobbey bijna klaar op de transfermarkt, aldus Voetbal International. Buiten een extra targetman is Alfred Schreuder grotendeels tevreden met zijn huidige spelersbestand, waarmee hij het seizoen 2022/23 dan ook in zal gaan in het geval er niemand meer wegvalt. Jay Gorter zal steeds meer speelminuten gaan krijgen onder de lat, maar moet nog wel voorrang verlenen aan óf Remko Pasveer óf Maarten Stekelenburg. Vooral op de rechtsbackpositie lijkt het nog het meest spannend te gaan worden: Devyne Rensch móét Schreuder komende weken overtuigen, anders gaat Ajax op zoek naar een alternatief.

Rensch kende een sterk debuutjaar, maar viel afgelopen seizoen ver terug in de schaduw van Noussair Mazraoui. Ook in de huidige oefencampagne kan het Talent van De Toekomst van 2020 nog geen onuitwisbare indruk achterlaten. Overige kandidaten Youri Regeer en Sean Klaiber worden echter niet als betere opties beschouwd, waardoor Rensch nog altijd een streepje voor heeft. Mocht de enkelvoudig Oranje-international Schreuder in het restant van de voorbereiding alsnog voor zich weten te winnen, lijkt Ajax zich verdedigend niet meer te gaan roeren op de transfermarkt.

In de allerachterste linie moet Gorter dit seizoen wederom genoegen nemen met een rol op het tweede of zelfs derde plan. De geboren Purmerender keepte zijn wedstrijden afgelopen jaargang met uitzondering van één Eredivisie- en één bekeroptreden in Jong Ajax. Het streven is wel om de Gorter dit seizoen meer kansen te gaan geven, maar Pasveer of Stekelenburg zal eerste keus blijven. Alleen als een van de routiniers toch te blessuregevoelig blijkt, zal Ajax de transfermarkt opgaan.

Op het middenveld gaat er niemand meer bijkomen: Schreuder kampt er zelfs met luxeproblemen. Kenneth Taylor, die na het vertrek van Ryan Gravenberch voor zijn seizoen van de waarheid staat, zal mogelijk Daley Blind als voornaamste concurrent krijgen. De veelzijdige verdediger annex middenvelder wordt vanwege zijn spelinzicht en passing én de komst van Calvin Bassey en Owen Wijndal overwogen om een linie hoger te positioneren. Daarnaast wordt het net als vorig seizoen kiezen tussen óf Davy Klaassen óf Steven Berghuis op 'tien'. Mohammed Kudus lijkt zich te moeten richten op een plek in de aanval. Tegen KAS Eupen (1-1) experimenteerde Schreuder al met de Ghanees als valse spits.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Toch snap ik het nog steeds niet waarpm er niet zeker een rechtsback wordt gehaald. Rensch is de enige, waar al over getwijfeld wordt en daarachter heb je Klaiber..

22 juli 2022 om 09:05

Ik snap niet dat er geen keeper bijgehaald wordt.
Of heb ik er 1 gemist?
Je heb nu Gorter en de oude Pasveer en blessure gevoelige Stekelenburg.
Een betrouwebare 2 de en 3de keeper is wel wenselijk

22 juli 2022 om 09:10



Klopt Pasveer, Stekelenburg en Gorter zijn de doelmannen en er is uitgesproken met die drie het seizoen in te gaan. Veel fans vinden het een twijfelachtig besluit maar hier is Ajax heel duidelijk in geweest.

22 juli 2022 om 09:15

Nou precies dat. Vorig seizoen kon je al zien dat dat niet te doen was. We zijn nu een jaar verder, Stekelenburg en Pasveer zijn weer een jaar ouder (dus weer iets meer blessuregevoelig). Dat ga je gewoon niet redden een vol seizoen. Overal heb je nu wel een behoorlijke investering gedaan, maar de sluitpost is nog echt geen champions league niveau.

22 juli 2022 om 09:20

Pasveer heeft het vorig seizoen natuurlijk ook gewoon uitstekend gedaan, was hard op weg om de meeste clean sheets in de historie van de ED op zijn naam te zetten. En hij is -in tegenstelling tot wat sommigen beweren- helemaal niet blessuregevoelig. Had een gebroken vinger vorig seizoen, dat is echt pure pech. Verder in heel zijn carriere geen enkele serieuze blessure gehad: twee keer 1 duel gemist bij Vitesse, verder nooit iets.

22 juli 2022 om 09:24

Bliek

Daarom zo zonde dat Erik zo eigenwijs was vorig seizoen en Onana (was echt een grabbelaar) had opgesteld en bleef opstellen ipv Gorter. Dan hadden we meer gezien van de jongen of hij er klaar voor is. Kan mij niet voorstellen, dat hij slechter was dan Onana die echt uit vorm was.

22 juli 2022 om 09:26

@bliek,

Pasveer deed het afgelopen seizoen geweldig, dan heb je Gorter als back-up en Steek als het nog echt nodig is. Hoevaak heb je daadwerkelijk een 3e keeper nodig?

22 juli 2022 om 09:26

Jammer dat Kudus links is. Ik zou hem graag op het middenveld zien maar heb zo een idee dat alfred hem daar niet neer gaat zetten. Anders zou ik in hem echt wel een alternatief zien voor rechtsachter, hijs snel voetballend sterk en verdedigend ook sterk, alleen links dus helaas.

22 juli 2022 om 09:28

Sander,

Die cleansheets zijn natuurlijk niet alleen zijn verdienste.
Met de selctie en begroting die ajax heeft moet het natuurlijk gewoon 90% van de wedstrijden met gemak winnen.
Samen met PSV de sterkste selecties.
Al had Gorter er gestaan dan had die het waarschijnlijk gehad.

Tuurlijk heeft Pasveer het prima gedaan hoor ook mooie reddingen gedaan. Echter om Pasveer en de Steek als enige back-up te hebben vind ik aan de linke kant.
De Steek moet gewoon lekker keeperstrainer worden ofzo en zijn ervaringen gaan delen met de jeugd en voor de Steek een andere neerzetten.

22 juli 2022 om 09:40

Wel heel simpel om te stellen dat Gorter dat ook had gehad. Heb je gezien hoeveel Onana er door heeft gelaten. Pasveer is een ster in het goed neerzetten en coachen van zijn defensie, waar Gorter (logisch op zijn leeftijd) heel druk is met zichzelf.

22 juli 2022 om 09:44



Gorter had in de kkd ook 23 clean sheets, ik zou de voorkeur toch echt aan hem geven. Pasveer levert niets meer op in de toekomst.onana moest ook een keer voor de leeuwen geworpen worden. FDat moet je met Gorter ook doen

22 juli 2022 om 09:49

@dennis,

Het is altijd makkelijk te stellen.
Ook on Onana te bekritiseren. Voor zijn geval was het namelijk een wereldkeeper.
En had ook hij afgelopen zo vaak de 0 gehouden

22 juli 2022 om 10:25

@bliek, dat klopt. Maar na zijn schorsing zag je dat hij niet meer in staat was de verdediging goed neer te zetten. Dat is iets wat Pasveer goed kan

22 juli 2022 om 10:52

@kyle dat ben ik met je eens en ontken ik ook niet...

22 juli 2022 om 10:56

@bliek,

Volgens mij is vorig seizoen na de winterstop wel gebleken hoe belangrijk een keeper kan zijn. De verdediging met Pasveer als keeper was toch veel stabieler dan dezelfde verdediging met Maarten of Onana in de goal.

22 juli 2022 om 11:26

@janssen,

Maar dat is punt wat ik juist maakte........
Ik geef juist aan dat ik niet snap dat Ajax geen extra keeper aantrek.

22 juli 2022 om 11:27

@bliek

Toen Onana keepte had hij toch dezelfde spelers voor zich? Maar veel meer goals tegen dan Pasveer. Het klopt dus niet wat je zegt.

22 juli 2022 om 11:33

Johan beter lezen....
Ik praat van voor zijn periode met gezeik...
Maar seizoen 21-22 23 tegengoals

Maar pak even zijn statistieken

22 juli 2022 om 11:53

@bliek, ik denk dat Ajax toch een toekomst in Gorter ziet. Anders kan ik het ook niet verklaren.

22 juli 2022 om 11:54

@Johan, bliek heeft gelijk. Na zijn schorsing lukte het Onana niet om de verdediging goed neer te zetten terwijl het voor zijn schorsing geen probleem was.

22 juli 2022 om 11:56

Zou het mogelijk zijn om Adrian voor een zacht prijsje over te nemen van Liverpool?

22 juli 2022 om 11:59

@kyle ik snap gorter wel en ik snap Pasveer ook zeker.
Gorter Basis en Pasveer 2 de keeper.
Ik zou dan Steek een contract als trainer of iets aanbieden en dan voor de Steek een andere keeper aantrekken.

Maar nogmaals das mijn idee en die hoeft echt geenn 10 mil te kosten

22 juli 2022 om 12:38

Naast de keepers zit er nog een talentvolle keeper bij Jong Ajax C Setford dus die ook jeugd international is voor engeland

22 juli 2022 om 09:09

Je bent uiteindelijk een jeugdinstituut. Als je die reputatie wil waarmaken gooi je Rensch voor de leeuwen. Hij heeft een stuk meer laten zien dan Mazraoui had laten zien voor 18/19. En die Mazraoui kreeg zelfs op het hoogste niveau de kans om fouten te maken. Hoeveel ik van Mazraoui hou, zijn goals tegen Benfica en Bayern vertekenden het beeld dat hij meermaals de zwakste schakel was dat seizoen. En uiteindelijk heeft hij zich ontwikkeld tot een zeer grote meneer bij Ajax. Toen Rensch doorbrak had hij ook een tijdje nodig. En nu hoor ik opeens iedereen zeggen dat hij nooit een wedstrijd goed gespeeld heeft, maar op Ajax-fora werd er al hevig gedebatteerd over Rensch vs Mazraoui omdat Rensch in 20/21 een hoger rendement had. Geef hem nou de kans, zou ik zeggen.

22 juli 2022 om 09:31

Die andere jongens moeten verdedigend toch ook wel het niveau van Mazraoui aan kunnen tikken. Dat je aanvallend inlevert lijkt me duidelijk, maar achterin was Mazraoui een heel beperkte speler, die regelmatig bij tegengoals betrokken was.

22 juli 2022 om 09:32

@suarez 7; helemaal mee eens, geef hem een echte kans. Echter heb je voldoende backup voor het geval hij het niet red of geblesseerd raakt. Als het tussen Regeer en Rensch gaat met Klaiber als backup weet ik niet of er enige zekerheid is dat je hier de CL mee in kan. Eigenlijk moet je daar een CL waardige back bij moeten hebben. Desnoods huur je er een.

22 juli 2022 om 09:36

Dat klopt. Ik vind heel beperkte speler misschien iets tever gaan, maar het is duidelijk dat hij daar niet geweldig was. Volgens mij is hij de veroorzaker van de laatste vier strafschoppen tegen in de Champions League (herinner me in ieder geval Dortmund, Besiktas, Midtylland).

22 juli 2022 om 09:40

Vandaar Gakpo en Siniatra de uitblinkers waren in de topduels.
Helaas werden ze compleet uit de wedstrijd gespeeld.

22 juli 2022 om 09:46

Heel beperkte is inderdaad overdreven. Maar het is niet alsof Sinisterra en Gakpo puur door Mazraoui uit de wedstrijd gespeeld werden.

22 juli 2022 om 09:46

Rensch is nog jong maar genoeg potentie om in de eredivisie op de bene te blijven. De CL gaan wij als Nederlandse club toch niet meer winnen met stevige kapitaal krachtige clubs uit het buitenland dus om je dan zorgen te maken over die paar potjes in de cl.

22 juli 2022 om 09:49

Je wil in de CL wel overwinteren. Met een Klaiber kan je dan bijvoorbeeld niet komen aanzetten. Maar Rensch heeft goede wedstrijden gespeeld tegen Lille, Roma, PSV en Feyenoord. Hij heeft in ieder geval de potentie om mee te komen op dat niveau. Dus geef hem lekker de kans.

22 juli 2022 om 10:31

Je slaat de spijker op zijn kop. Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Ajax heeft 65 miljoen opzij gezet voor de realisatie van het nieuwe jeugdcomplex. Dat geld kan je net zo goed meteen weg gooien als je niet ruimte vrij laat voor de instroom van talenten. Timber en Gravenberch stonden er ook niet meteen en hebben tijd en kansen nodig gehad om uit te kunnen groeien naar de spelers die ze nu zijn. Vanwege die kansen heeft Taylor een nieuw vijfjarig contract getekend terwijl hij een clausule in zijn contract had staan dat hij voor een appel en een ei weg mocht. Had hij ook voor kunnen kiezen en zou hij ook hebben gedaan als hij geen tot weinig uitzicht op speeltijd hebben gehad. Geldt ook voor Ünuvar die zal ook een redelijk uitzicht op speeltijd moeten hebben, als Ajax hem dat niet biedt, zullen andere talenten eerst een paar keer nadenken alvorens hun contract te verlengen. En dat zou dus een grove vorm van kapitaalvernietiging zijn.

22 juli 2022 om 11:49

Precies, Rensch heeft zeker veel potentie. Ik zou hem ook de kans geven

22 juli 2022 om 09:47

Toch wel apart dat je nu niet zo'n rechtsback hebt klaar staan. Bij ajax kwam de jeugd als rechtsback wel snel doorheen. Van der wiel, van Rhijn, Mazaraoui, Dest en nu eigenlijk Rensch?

Ik zou me meer zorgen maken om keepers, ook al deed Pasveer het wel redelijk goed. Alleen heb je zo'n keeper nodig als Onana (als je zijn laatste periode niet meetelt).

22 juli 2022 om 10:42

"toch wel apart dat je nu niet zo'n rechtsback hebt klaar staan".

Ajax heeft er met Rensch en Regeer twee klaar staan en de rechtsback van Jong Ajax (diyae Jermoumi, 18) beschikt ook over voldoende talent. Tristan Gooijer is van origine centrumverdediger, maar zou daar ook moeten kunnen spelen, Rensch is tenslotte ook geen echte back maar een CV. Voor de nabije toekomst is Alvaro Henry (17) een groot talent voor die positie.

22 juli 2022 om 10:50

Het ging mij meer om; je had van der wiel en toen kwam van Rhijn en die was veel beter, toen kwam mazaraoui die was veel beter.

22 juli 2022 om 11:00

Maar als je naar de wedstrijden van afgelopen seizoen kijkt, dan zou je de conclusie kunnen trekken dat Rensch het niveau niet heeft. Daarbij heb ik ook het gevoel dat hij het in deze voorbereiding ook niet laat zien (ik heb de wedstrijden niet gezien, maar trek de conclusie met wat ik hier lees). Rensch lijkt het gewoon niet te hebben.

En ja, in de ED zul je er heel vaak wel mee weg komen (hoewel dat afgelopen seizoen bij Rensch niet zo was) maar ik had begrepen dat dit niet meer de maatstaf was.

22 juli 2022 om 11:28

En op basis van het seizoen 20/21 zou je kunnen concluderen dat Rensch de potentie heeft voor een plek in het eerste elftal. Hij mocht toen een reeks wedstrijden spelen en was uitstekend tegen Lille, PSV, Roma, Feyenoord, AZ en Young Boys. Hij speelde zelfs zo goed, dat meerdere Ajacieden pleitten voor een plek op de bank voor Mazraoui. Rensch kreeg toen een langere periode wedstrijden de kans, in plaats van telkens incidenteel spelen. Geef hem nou maar de kans, zou ik zeggen.

22 juli 2022 om 11:34

Ik vind de voorbereiding erbij betrekken een beetje oneerlijk. Rensch speelt nu met Schuurs en Blind centraal achterin. Dat is niet de zekerheid die je hebt met Timber en Bassey in je rug. En ik vond hem eigenlijk vrij degelijk, maar soms wat flets. Hij scoort net een voldoende, maar zakt niet door het ijs (zoals spelers als Schuurs, Klaiber, Magallan en Pierie). Het zou eerlijk zijn om hem een reeks van vijf tot acht wedstrijden te geven. Vind je niet?

22 juli 2022 om 11:53

Dus Rensch is de maatstaf? We moeten hem nu de kans geven....nou Nee! Hij blijft een dromer en wordt nog te veel gecoacht daar achter. Hij ziet het spelletje niet en kan geen pass geven om een aanval op te zetten. Hij heeft potentie, maar is er gewoon nog niet. Nu leveren we zoveel in, als we met Rensch gaan spelen. Over die kant zegt men hier dus eigenlijk, begin maar gewoon zwakker, het zal wel goed komen. Hij loopt al 3 jaar rond mensen. Je kan liever goed beginnen, dat moet de standaard zijn en niet hopen dat het goed komt.Ajax moet gewoon een nieuwe rechtsback kopen die al op niveau zit. Laten Rensch en Klaiber maar uitvechten wie daar meteen de nummer 2 is. Tot nu toe overtuigen beide niet naar het niveau. Niet in het verdedigen of bij balbezit. Op links is er ook niemand uitgevallen, maar Wijndal werd wel gekocht. Nu pas kies Nico voor wat anders. Maar waarom daar wel en op rechts niet...., terwijl die juist zwakker is geworden

22 juli 2022 om 12:22

Hij loopt niet al drie jaar bij het eerste. Hij sloot in 20/21 in de voorbereiding aan bij het eerste en speelde zijn eerste reeks wedstrijden in januari 2021. In 20/21 heeft hij het gewoon goed gedaan. Of vind jij dat hij door de mand viel tegen de clubs die ik hierboven opnoemde? Afgelopen seizoen was het niet goed, daar ben ik met mee eens. Maar kijk naar de situatie. Van een reeks wedstrijden spelen moest hij nu incidenteel starten en dan vaak ook in een andere formatie. En vaak met andere spelers (vaak een uitgebluste Neres voor hem en Schuurs achter hem). Hoe kan je hem eerlijk beoordelen op die incidentele wedstrijden en invalbeurten? Hij verdient een reeks wedstrijden de kans. Net als Kudus eigenlijk een reeks verdiend. Martinez, Alvarez, Neres, Mazraoui, zelfs Van de Beek... Het waren allemaal spelers die een reeks wedstrijden de kans moesten krijgen om zichzelf echt te bewijzen.

22 juli 2022 om 12:31

Seizoen 2020/21 eerste seizoenSeizoen 2021/22 tweede seizoenSeizoen 2022/23 derde seizoen is net begonnen, althans de voorbereiding daarvan.Lees goed waar dit artikel over gaat.Wie moet wie overtuigen de komende maand? En in mijn ogen terecht...sorry🤷🏾‍♂️

22 juli 2022 om 09:53

Omdat er dik 80 miljoen is uitgegeven. Af en toe word ik echt gestoord van mijn medesupporters. Rupsjes nooit genoeg, we gingen in 2018/2019 een CL seizoen in zonder verwachtingen en met nauwelijks bijzondere aankopen en haalde de halve finale. Sindsdien wordt er elke keer gesmeekt om aankopen en we hebben dat resultaat nog niet behaald, laat staan overtroffen. Er wordt geld gespendeerd en resultaat conform het spenderen geboekt maar er wordt niet geexcelleerd en dat kan ook helemaal niet want het is veel te precies, alles wordt afgemeten waardoor je nooit meer boven jezelf uit kunt stijgen.
Gok alsjeblieft met onze jeugdspelers en we zien wel hoe ver we komen. Gorter, Schuurs, Rensch, Taylor, Unuvar.. we gaan gewoon weer mooi onze spelers ontwikkelen en kijken hoe ver we komen. We overwinteren vast wel in Europa.

En selecteer door met de oudjes; waar blind en Tadic ooit de kracht van het elftal waren veranderen ze langzaam in de zwakte.

22 juli 2022 om 10:28

Nauwelijks bijzondere aankopen? Tadic en Blind werden gehaald en dat werd destijds terecht gezien als superstunts. Ben je even in de war?

22 juli 2022 om 10:46

"en selecteer door met de oudjes; waar blind en Tadic ooit de kracht van het elftal waren veranderen ze langzaam in de zwakte".

Totale onzin. Tadic was ook het afgelopen seizoen weer MVP van de eredivisie, voor het vierde jaar op rij. En dan heb ik het nog alleen maar over zijn rendement, ook als aanvoerder en gids van de ploeg is hij van schier onschatbare waarde. Geldt ook voor Blind. Maar het is precies zoals Johan Cruijff ooit opmerkte:"je gaat het pas zien als je het door hebt".

22 juli 2022 om 11:30

En daarna werd het nog veel extremer, dat waren 2 gerichte tactische aankopen. Nu wordt elke positie aangekocht en dat past voor mij niet bij Ajax.
Jaar daarna:
Promes, Alvarez, Marin, Martinez, Pierie (55mln)
Jaar daarna:
Haller, Antony, Kudus, Klaassen, Klaiber (60mln)
Vorig jaar viel het dan wel mee met Berghuis, Daramy
En dit jaar is vrij absurd.

Ajax heeft het altijd van doorgroeiende jeugd moeten hebben en ik vind de balans de laatste jaren (helaas) een beetje doorslaan naar aankopen

22 juli 2022 om 11:33

Ik mag je gezegde wel. Jij noemt precies de feiten die iedereen kan zien en daarop is het toch ook: je gaat het pas zien als je het door hebt.

De feiten die jij noemt MVP, aanvoerder, gids en idem voor Blind dat is de logische redenatie, dat zie ik ook. Ik ben ook niet tegen Tadic en/of Blind. Ik vind alleen dat er teveel van die leeftijd in de ploeg zitten, dat ze vertragen omdat het gewoon te snel gaat voor ze en dat hun rol mee moet evolueren met de leeftijd die ze hebben, het zijn in mijn optiek geen 90min onmisbare basisspelers meer. Dat betekent niet dat ik geen respect heb voor wat ze gepresteerd hebben of nog kunnen presteren maar wel dat ik observeer dat ze van onschatbare waarde, naar waardevol naar een rem aan het ontwikkelen zijn. En daar is niets mis mee gezien de leeftijd, hun waarde gaat steeds meer van binnen het veld naar buiten het veld.

22 juli 2022 om 11:38

Ik vind de balans nog net in evenwicht. Maar het moet niet doorslaan. Als je nu een rechtsback haalt terwijl twee jongens uit de jeugd op de deur kloppen, zou ik dat erg naar vinden. Verder hoop ik dat van de nieuwe generatie talenten de komende twee jaar wat spelers ingepast gaan worden.

NIet moelijk doen: beide posities moeten versterkt worden: Frimpong voor de rechtsback positie en Bizot achter Gorter.

22 juli 2022 om 09:01

Bizot achter Pasveer (en Gorter) denk ik dan

22 juli 2022 om 09:47

Bizot wil vast nog ergens 1e keeper zijn en heeft best een sterk seizoen gekeept dus die heeft echt geen oren naar een rol van 3e keeper

22 juli 2022 om 10:30

Dat denk ik ook niet, dus je moet of een onbetwiste nummer 1 halen of iemand die wel derde keeper wil zijn. Ik denk dat het met Pasveer, Gorter en Stekelenburg op 1, 2 en 3 wel goed zit eigenlijk.

22 juli 2022 om 09:02

Bizot???
Alstublieft koop dan een keeper die niet last heeft van hete kroketten

22 juli 2022 om 09:14

Frimpong moet een fortuin kosten hoor, een van de beste backs in de Bundesliga afgelopen seizoen.

Ik snap die laatste zin niet. Daar geloof ik niks van. Kudus is simpelweg geen aanvaller, hij lijkt me een echte linker of aanvallende middenvelder. Daar mag hij prima de strijd met Taylor aangaan. Ik snap ook niet dat Schreuder zei dat het middenveld goed bezet is. We komen om in de buitenspelers, maar als er 1 niddenvelder wegvalt wordt de spoeling erg dun.

22 juli 2022 om 09:02

Alvarez, Taylor, Klaassen, Berghuis, Kudus. Aangevuld met Ihattaren, Fitz-Jim en Regeer toch prima bezet?

22 juli 2022 om 09:04

Precies, en dan ook Blind daar nog spelen.

22 juli 2022 om 09:27

Alleen tegen het rechter rijtje in noodgevallen. Kan hij normaal totaal niet belopen. Een echt alternatief voor Alvarez mis ik toch wel. Vind de rest meer aanvallende middenvelders.

22 juli 2022 om 10:44

@pasevski, en als het moet kan Tadic op 10. Zie het probleem ook niet zo.

22 juli 2022 om 09:03




Ik ben het met je eens dat Kudus als middenvelder gezien moet worden maar als ik het aantal middenvelders zie denk ik dat Ajax daar wel goed bezet is, vooral als Blind ook als middenvelder gezien wordt. Je hebt dan Blind, Alvarez, Taylor, Berghuis, Klaassen, Kudus en eventueel Ihattaren voor 3 posities. Waarbij ik zelf denk dat je soms ook Tadic op 10 zou kunnen zetten met daarvoor Bergwijn, Brobbey en Antony. Ik zou zelf toch kijken voor een buitenkans als keeper en rechtsback



22 juli 2022 om 09:07

Ajax is daar goed bezet, maar Kudus is in potentie onze beste middenvelder, dus dat dondert niet. Hoort gewoon in de basis te staan op het middenveld. Blind heeft in mijn ogen niks te zoeken op het middenveld.

22 juli 2022 om 09:12

Ik denk dat Tadic sowieso op 10 zal spelen. Bergwijn en Antony op de vleugels en Brobbey in de spits.

22 juli 2022 om 09:14

Hoe komt het toch dat mensen zoveel verwachten van Kudus? Oké hij heeft 2x mooi weggedraaid van zijn tegenstander en een paar intikkers afgerond, maar verder was het heel onrustig en moeizaam. Ik hoop dat hij flinke stappen gaat zetten, uiteraard, maar ik zou niet op hem rekenen dit seizoen

22 juli 2022 om 09:15

Heb liever kudus op 10

22 juli 2022 om 09:31

Potentie druipt er van af. Gewoon onze beste middenvelder. Dat hij een moeizaam jaar had kwam door blessures. Deze voorbereiding vlamt hij weer als vanouds. Enige wat hij nodig heeft is vertrouwen en geen blessures. Hij hoeft niet persé stappen te zetten, want hij is al gewoon heel goed.

22 juli 2022 om 09:32

Kudus gaat er nooit komen bij Ajax. Veel te onrustig allemaal.

22 juli 2022 om 09:33

Hij is er al

22 juli 2022 om 09:34

Deels heeft het te maken het het feit dat toen hij bij Ajax kwam, in zijn eerste seizoen in de voorbereiding meerdere spelers tijdens die typische interviews hadden aangegeven dat hij 'de beste' of 'heel indrukkend' was etc. Nou heb je er weinig aan als je de beste op de training bent ipv in een wedstrijd... maar het zegt wel iets dat selectie spelers onder de indruk zijn. Dat had Lasse Schone bijvoorbeeld ook bij Frenkie de Jong, die toen nog niet eens onomstreden was.

Heeft daarna natuurlijk ook pech gehad met blessures. Ik hoop in elk geval voor hem dat ie een heel jaar fit kan blijven dan zien we wel hoe goed hij daadwerkelijk is want zelf heb ik ook echt geen idee nog.

22 juli 2022 om 09:43

Simpel voetballen is het moeilijkste. Daar is de zwakfe van Kudus, te veel knullig balveies.

22 juli 2022 om 09:48

Tadic blijft gewoon aan de linkerkant spelen denk ik en verwacht nog steeds dat Anthony vertrekt

22 juli 2022 om 09:57

Wel 10 posts over hoe goed Kudus wel niet is. Hendrik is voorzitter van de fanclub denk ik!

22 juli 2022 om 10:03

Eens Antony vertrekt, die positie is dan voor Bergwijn en Tadic op links. Ihattaren en Conceicao zullen daarnaast regelmatig spelen. De overige opties zijn niet goed genoeg of Schreuder moet Kudus zien als buitenspeler. Daramy en Bande zullen nauwelijks spelen en kunnen beter verhuurt of verkocht worden, wellicht 1 behouden maar we hebben ook nog Damouricio (of hoe die dan heet) die moet ook een kans krijgen net als Unuvar dan kun je die beter achter de hand houden dan een Bande en Daramy

22 juli 2022 om 11:51

@hendrik123 Hij heeft niet maar een moeilijk jaar gehad. Hij heeft twee jaren met blessures achter de rug. Doet het in de voorbereiding inderdaad goed. Maar zijn reputatie bij veel Ajax fans, dat "vanouds" dankt hij vooral aan de voorbereiding 2 seizoenen geleden.

Die voorbereiding geld natuurlijk niet helemaal als maatstaf. Als die een indicatie was geweest voor de rest van dat seizoen had Ajax met Schuurs achterin en Labyad in de spits gespeeld. Vervolgens raakte hij in zijn 4e officiele wedstrijd geblesseerd. In die eerste 4 wedstrijden zat 1 wedstrijd waarin hij zich echt kon onderscheiden dat was tegen vitesse toen Alvarez al in de eerste helft rood kreeg.

Misschien is hij in potentie wel de beste middenvelder. Maar dat heeft hij sinds die wedstrijd tegen liverpool waarin hij na 9 minuten uit viel eigenlijk geen moment kunnen laten zien. Die paar wedstrijden aan het begin van dat seizoen zijn inmiddels dus twee jaar geleden.
Hij zal dus zeker ten opzichte van de afgelopen twee jaar wel stappen moeten zetten.

22 juli 2022 om 11:52

Laat Kudus eerst maar eens laten zien dat hij fit kan blijven. Daar ligt de grootste uitdaging al met hem. Mits fit natuurlijk een kanjer

22 juli 2022 om 09:07

Kudus heeft alle kwaliteiten op als spits of valse 9 te fungeren. Alleen al op basis van passing zal hij nooit als 8 of 6 kunnen spelen

22 juli 2022 om 09:19

Zou Kudus eventueel niet omgeturnd kunnen worden tot rechtsback!?

22 juli 2022 om 09:32

Asteblaft. Het is geen verdediger.

22 juli 2022 om 11:33

Dat geld voor een heleboel spelers, dat waren Mazraoui en Dest bijvoorbeeld ook niet...

22 juli 2022 om 09:22

Misschien ben ik 1 van de weinige Ajacieden die tot dusver niet heel blij is met de transferperiode. We komen namelijk gewoon om in spelers. Ik weet niet of Schreuder Blind op de bank durft te stallen. Daarnaast zal hij voor Bergwijn en Brobbey sowieso plek maken, wat betekent dat Kudus en Daramy afgeschreven worden. Unuvar heeft z'n contract verlengd, maar ben benieuwd of en hoe hij een kans zal krijgen.

22 juli 2022 om 09:27

Sommige moet je nu verhuren.

Unuvar bijv aan een Twente en een Sontje aan een RKC ofzo. Laat die gasten lekker minuten maken. Mocht nog een targetman komen, ook Rasmussen lekker verhuren aan Emmen ofzo.

22 juli 2022 om 09:33

Ajax heeft er een handje van om hun verhuurde spelers af te schrijven en het verhuren alleen te gebruiken om de prijs op te krikken. Daarnaast dacht ik dat Unuvar al een keertje duidelijk heeft aangegeven niet verhuurd te willen worden.

Ik ben oprecht heel blij dat Schreuder een goede peoplemanager is, omdat ik oprecht alleen problemen zie ontstaan.

22 juli 2022 om 09:37

Het is inderdaad wel heel druk geworden. Ik had bijvoorbeeld wel verwacht dat Alvarez verkocht zou worden. En ik had een talentvolle LCV verwacht, die op termijn kon gaan spelen maar Blind daar nu eerst. Bassey lijkt me daarvoor te duur en te goed. Je hebt nu eigenlijk gewoon teveel basisspelers.

22 juli 2022 om 10:11

Het beleid is juist erg goed men durft nu te halen voordat men verkoopt. Als je eerst verkoopt moet je maar zien wat er dan nog beschikbaar is en clubs weten dan dat je een speler nodig hebt dus de prijs is hoger. Dat is het voordeel als je geld hebt je hoeft niet te anticiperen maar kunt regeren (daar is ook een mooi spreekwoord over, regeren is vooruitzien....). Voor het eerst is Ajax daar toe in staat, dit doet bijvoorbeeld een Bayern Munchen al jaren waardoor ze talenten kunnen halen voor veel geld maar net minder geld dan veel concurrenten omdat ze een vertrek voor zijn maar dan wel een goede speler klaar hebben staan. Zo moet je ook de komst van Gravenberch bij Bayern zien, wellicht staat hij er niet gelijk maar speeltijd krijgt hij wel, het seizoen erop zal hij echt ingepast worden. Ik verwacht dat Antony nu verkocht wordt maar als dat niet het geval is dan hebben we een echt topteam wat ook ver kan komen in de CL. Ook Rensch verwacht ik veel van nu hij zijn kans krijgt alleen moet hij eerst weer de rust krijgen en geloof in eigen kunnen een speler voor die positie aantrekken is zonde en kapitaalvernietiging in potentie (hij is twee benig) is hij de beste rechtsback van NL en ook beter dan Mazraoui, alleen is hij daar nog niet.(alternatief voor deze positie is er ook bij blessures namelijk Timber en Regeer (klaiber mag weg) Zie graag dat Q Timber nog weer gehaald wordt van Utrecht (backup voor 6, of wellicht zelfs basis dan zijn alle posities voorzien van een backup.ook Quinten is multifuncioneel kan uit de voeten als rechtsback.

22 juli 2022 om 10:50

Laat de vergelijking met Bayern nou in dit geval juist niet opgaan. Die zijn op de markt altijd iets conservatiever en voorzichtiger ingesteld. Ze regeren op het vertrek van hun spelers slimmer en zitten, als topclub zijnde, in een gemakkelijkere positie om hun overbodige spelers te slijten. Daarbij heeft Ajax als opleidingsclub nog een bepaalde waarde die ze moeten vertegenwoordigen en ook uitstralen.

Zie bijv. onze LW positie. Onze captain, die nooit geblesseerd is, staat op die positie. Daarachter hebben we Daramy, die al bij voorbaat overbodig was, vorig seizoen gehaald. Daarachter hebben we met Unuvar een enorm groot talent en nu is een recordtransfer uitgegeven aan een spelers wiens natuurlijke positie ook LW is. We moeten niet vergeten dat Schreuder ook nog eens heeft aangegeven een extra spits te willen.

Voor de LB positie hebben we met Blind een grootverdiener, daar is een basis waardige vervanger voor gehaald. Nu wordt Blind naar het middenveld gebracht, wat dan weer andere gevolgen heeft: Kudus of Taylor krijgen minder kansen of Alvarez wordt er uitgehaald. Dat laatste zal zeker ten koste gaan van de balans en van een speler die vuile meters opknapt.

Ik zie Rensch helemaal niet als een RB. Daar vind ik hem aanvallend voor tekortkomen. Ik zou hem bijvoorbeeld de kans geven om op den duur Timber als CB te vervangen. Op dit moment zou ik zelfs Schuurs verkopen, Rensch backup van Timber maken en een echte RB halen.

22 juli 2022 om 09:29

@ajaxaddict

Je hebt Blind, Alvarez en Regeer als Cvm,
De aanvallende rol heb je Berghuis, Klaassen, Taylor, Kudus, Ihattaren, Fitz-Jim, Unuvar en Conceicao.

Dan is elke positie triple bezet. Je moet je spelers ook tevreden houden, dus niet teveel willen.

22 juli 2022 om 09:34

Blind of regeer als cvm in de champions league. Ik zie het al voor me. Alvarez is een hele zwakke plek. Die moet het hele jaar fit blijven.

22 juli 2022 om 09:39

Ajax haalde de halve finale met Frenkie en Schone op die positie. Alvarez vind ik inderdaad een zwakke plek, maar dan met name omdat je om hem heen moet voetballen. Bij mij zou hij op de bank zitten, hopelijk bij Schreuder ook.

22 juli 2022 om 10:07

Frenkie was wel een heel speciaal geval he? Die deed verdedigend echt puik werk. En was aan de bal ook echt uitstekend ook op Europees topniveau. Ook had je een De Ligt achterin. Nu heeft Ajax echt wel een verdedigende middenvelder daar nodig.

22 juli 2022 om 10:24

Blind als CVM moet gewoon goed kunnen, als hij dan zijn gedachte legt op verdedigen en het spel verdelen, en niet continu mee naar voren sprint.
Hij kan zich eigenlijk gewoon als 3e CV neerzetten, waardoor hij de snelheid niet nodig heeft, omdat Timber en Bassey allebei vlug zijn.

22 juli 2022 om 09:47

Dan heb je het oefenduel tegen Salzburg niet gezien. Kudus deed het zeer behoorlijk als valse 9.

22 juli 2022 om 10:56

"ik snap ook niet dat Schreuder zei dat het middenveld goed bezet is".

De selectie bestaat met Klaassen, Ünuvar, Berghuis, Kudus, Alvarez, Taylor, Ihattaren uit 7 middenvelders en dan zijn er ook nog de grote middenveld talenten Fitz-Jim en Hlynsson. En dan heeft de club ook nog de beschikking over Regeer, die ook van origine middenvelder is en Warmerdam. Als Ajax er nog meer van buitenaf zou halen gaan de talenten nooit aan spelen toekomen en is de kans groot dat ze hun contracten niet zullen gaan verlengen. En daarmee zou Ajax zich in de eigen voet schieten. Bovendien heeft Ajax inmiddels al bijna 90 miljoen uitgegeven en is er dus niet veel geld meer over, terwi8jl de spitspositie een veel hogere prioriteit geniet.

22 juli 2022 om 11:28

Kudus was in Denemarken meer aanvaller dan middenvelder. Hij kwam binnen als multifunctionele spelerr voorin, een 10-vleugel aanvaller die in zijn laatste seizoen ook veel in de spits had gestaan.

Bij Ajax heeft hij, mede door zijn blessures de komst van Klaassen en Berghuis vooral op 6/8 gespeeld maar dat was hij dus niet toen hij kwam.

Overigens heeft Ajax meer dan genoeg middenvelders of spelers die daar uit de voeten kunnen. met Klaassen, Berghuis, Alvarez, Kudus en Taylor kom je al een heel eind. Blind in een verdedigende rol en Tadic in een aanvallende rol kunnen daar ook spelen en daar achter zit een hele rits met talenten, o.a. Ihattaren, Unuvar en Regeer

Schuurs zal verkocht gaan worden en dan geldt Rensch als backup voor Timber. RCV is ook zijn eigenlijke positie. Met het geld van Schuurs kan een nieuwe rechtsback gekocht worden met Regeer daar achter als talentvolle backup.

En tsjaaa Klaiber.... Totaal Ajax-onwaardig. Dit was meer een cadeautje van Ten Hag aan Utreg.

22 juli 2022 om 09:08

Het baart me wel zorgen dat we echt totaal niet af lijken te komen van Magallan, Pierie en Klaiber..
Had toch stiekem de hoop dat we die (misschien een beetje on eerbiedig gezegd) onnodige ballast voor een zacht prijsje al hadden geloosd.

22 juli 2022 om 09:24

Dat soort spelers worden vaak eind augustus goedkoop opgepikt. Kan me niet voorstellen dat zij bij Ajax blijven.

22 juli 2022 om 09:14

Rensch is ook gewoon een CV inderdaad die ooit op linksback is geplaatst in voorbereiding en daardoor bij eerste aan mocht sluiten en dus Jong Ajax over heeft geslagen. Een rechtsback halen, schijnt dat Ethan Laird aangeboden is, zie ik wel gebeuren. Rensch gaat dan 3e/4e keuze op CV in selectie worden. Kan ook op allebei de backposities fungeren als back-up. Wie weet kan hij fysiek de benodigde stappen zetten om volgend jaar serieuze gooi naar basisplaats te doen.

22 juli 2022 om 09:29

woltex

Hoe is die Ethan Laird eigenlijk?

Krijgen zo wel veel Engelse spelers. Bassey, Laird en de 2 jeugdspelers

22 juli 2022 om 09:29

Ik neem aan dat Ethan Laird alleen gehaald zal worden als Salah-Eddine dit seizoen verkocht wordt? Voor lb hebben we hopelijk Blind als backup. Alhoewel ik er tegelijkertijd voor vrees dat Schreuder hem als een basisspeler voor op het middenveld ziet.

22 juli 2022 om 09:35

Ik ken Laird niet. Maar is dat wel een voetballende back met verdedigende kwaliteiten?

22 juli 2022 om 09:46

Laird zou te duur zijn, omdat United alleen wilt onderhandelen als Ajax Antony zou betrekken in de deal..

22 juli 2022 om 09:47

Laird is een RB, Salah-Edinne idd een lb.
Aangezien Salah-Edinne bij jong Ajax zit in de voorbereiding neem ik aan dat Ajax al afscheid aan het nemen is van hem (helaas)

22 juli 2022 om 09:48

Ethan Laird is een lichtgewicht die goed kan dribbelen en vrij rap is. Heeft vooral als rechtermiddenvelder gespeeld in een 3-5-1 of 3-4-2 opstelling. Wel de laatste paar wedstrijden bij Bournemouth als back in 442. Maar dit is niet iemand die perse verder is dan Rensch, wel is hij een stuk aanvallender ingesteld.

22 juli 2022 om 10:24

Salah-Eddine is een linksback, gaat hoogstwaarschijnlijk vertrekken. Wilt deze week keuze maken namelijk. Laird is een rechtsback, zouden los van elkaar staan. Schijnt dat interesse in Klaiber zou zijn maar hoe concreet dat is weet ik niet.

22 juli 2022 om 10:32

Zou hem geen lichtgewicht noemen is rond de 180cm en laatste twee jaar stukje breder geworden, sla hem puur fysiek iets hoger aan dan Rensch, Dest en Mazraoui die voorgaande jaren op rechtsback opties waren. Heeft wel iets meer ervaring al met twee seizoenen als basisspeler op profniveau (league One en Championship) en kleine 4000' in benen dan Rensch die voornamelijk invaller is geweest en niet aan de 4000' speelminuten komt nog. Zoals je zegt als rechtsback en soort RM die hele flank moet aflopen gespeeld met veel snelheid en fijne dribbel, ook heel veel agressie in 1v1 duels. Heeft nog 12 maanden op contract bij Man U dus ben benieuwd hoe serieus dat kan worden.

22 juli 2022 om 10:36

Laird is van de laatste Ajax rechtsbacks meest te vergelijken met Dest imo. Snel, goede dribbel en in 1v1 agressief, al was Dest specialer in zijn manier van onder druk uitspelen. Laird meer op basis van atletisch vermogen dribbelen ipv verfijnde dribbel zoals Dest. Mindere passer dan Mazraoui en veel meer in beweging ipv combinatie aangaan. Speelt ook meer op de overlap waar Mazraoui ook inverted opdook. Zit ergens tussen Dest en Kristensen in qua profiel, meer in die hoek zoeken dan Mazraoui, Rensch of Veltman die goed waren in opbouw vanaf de backpositie.

22 juli 2022 om 10:39

Nu je de naam van Dest noemt, zou dat niet gewoon een goede aankoop zijn?
Is nog altijd jong, Barca wilt hem lozen dus zal ook niet de hoofdprijs hoeven kosten.
Dest is een aanvallende back die ene beetje op Mazroui doet lijken, ik denk dat hij in combinatie met Antony aardig kan vlammen bij ons.

22 juli 2022 om 11:53

Dest terughalen vind ik nog niet zo'n slechte gedachte moet ik zeggen. Kent het Ajax spel en kan er direct staan.

Als je al twijfelt of Rensch het aan kan en al weet dat Regeer en Klaiber een niveau te laag zijn, dan lijkt mij zaak er juist een bij te hebben. Ja Timber kan maar afgelopen seizoen is wel gebleken dat de kracht van Timber centraal ligt. Toen hij naar rechts ging en Schuurs erbij kwam vlogen de tegengoals ineens om de oren. Haal een RB erbij die er gelijk staat en laat Rensch desnoods dit seizoen gebruiken om fit te blijven en wedstrijden mee te pakken die we normaliter toch wel zullen winnen. Verder ben ik een Kudus fan. Zou hem wel eens in de Frenkie rol op 6 willen zien.

22 juli 2022 om 09:04

Met alles eens! Schuurs en Klaiber kan echt niet, ook niet als backup. Kudus is imo de veel betere voetballer voor op zes, al zou Alvarez daar wel mijn man zijn. Maar ik zie minder in Blind, Klaassen en Taylor dan in Berghuis en Kudus. Al kan kudus wel erg wisselend zijn dus kan me indenken dat je dan vaker voor Klaassen kiest. Gaan helaas mooie spelers op de bank belanden. Hoop dat dat om kwaliteit gaat en het ook eens Klaassen en Blind zijn

22 juli 2022 om 09:12

Ik vermoed ook wel dat Blind wat vaker op de bank zal belanden. Hoop dat het centrale duo Bassey en Timber wordt. Al kan het ook zomaar zijn dat Blind lcv wordt en Bassey lv en Wijndal op de bank. Kortom we hebben veel keus als iedereen fit blijft maar rcv (als back up Timber) en rv zijn wat mij betreft onze achilles

22 juli 2022 om 09:12

Mee eens, er zal echt een rechtsback van formaat bij moeten komen omdat zowel Rensch als Regeer momenteel te kort komen en Klaiber niet kan. Als Schreuder er nog een targetman in de spits bij wil dan heb je voorin een overschot aan spelers. Omdat Ten Hag nog versterkingen zoekt, verwacht ik nog steeds dat Anthony gaat vertrekken. Dat kan ook, want met Brobbey zou je dan voorin met Tadic, Brobbey en Bergwijn kunnen spelen en dan heb je nog Daramy, de portugees, Sontje Hansen, Axel van Dongen en de nieuwe targetman achter de hand. Indien ook Schuurs gaat vertrekken, dan moet er een goede rechtsback in en daarbij denk ik toch echt aan Dumfries. Niks zware voeten. Die jongen bestrijkt de hele vleugel en is garant voor een aantal kopgoals terwijl hij ze in de verdediging kan wegkoppen. Zou een aankoop zijn die je een stuk verder gaat brengen omdat er dan balans zit in het elftal. Kudus is inderdaad geen spits, het is een middenvelder en ook ik ben fan van hem. Geef hem de kans en dan moet ik nog zien of Berghuis of Taylor het gaan winnen ten opzichte van hem.

22 juli 2022 om 12:51

Dumfries speelt wekenlijks bij Inter en word eerder gezien bij clubs uit engeland dan dat een terug keer naar nederland lonkt . Ook mo ihattaren kan ook op de vleugel spelen.

Je kan wel kopen kopen maar zo haal je wel de kracht uit de jeugd opleiding.

Rensch heeft gewoon totaal het niveau niet voor Ajax 1. Valt werkelijk waar elke wedstrijd door de mand. En waarom Gorter nou niet iets meer naar voren wordt geschoven ten faveure van die 2 bejaarden is ook echt een raadsel. Die jongen heeft potentie, en zou klaar moeten worden gestoomd om op termijn eerste keeper te worden.

22 juli 2022 om 09:05

Gorter lijkt er gewoon nog niet klaar voor. Ik vind hem qua niveau eerder Utrecht / Vitesse en zeker nog geen Ajax. De potentie die heel veel in hem zien, heb ik helaas nog niet gezien. Maar zou hem als 2e keeper achter Pasveer poseren en hem minuten geven tegen de kleintjes en inde beker. Denk ook dat we Rensch gewoon een kans moeten geven, wisseld goed met slecht af maar de potentie is er wel. Als Ajax overal iets anders koopt, breekt er straks niks meer door en wordt Ajax gewoon een koopclub, en dan is het Ajax DNA wel weg in mijn ogen.

22 juli 2022 om 09:52

Gorter gaat in mijn ogen een veel hoger niveau aantikken dan Pasveer ooit heeft gedaan. Veel atletischer en reflexen veel beter. Plus aan Pasveer is het coachen door z'n leeftijd en ervaring. Dat valt Gorter nog wel aan te leren

22 juli 2022 om 09:06

Elke wedstrijd? Totaal het niveau niet? Hij heeft ‘nog’ het niveau niet. Rensch is momenteel 19 jaar! Geef m nog ff 2 jaar voor je je eindoordeel ongefundeerd geeft..

Zeker een back halen !!! Voorin geloof ik het wel wanneer iedereen blijft. Voornamelijk Anthony. Je hebt echt wel genoeg doelpunten op het veld staan. Klaassen tikt er ieder jaar ook wel wat binnen. Ik geef dan liever een speler uit de jeugd de kans. Zal toch ook wel iemand rondlopen die er een in kan schieten.

Ben echt bang dat we hier dan namen als Tete gaan zien als mogelijke versterking. Voor degelijke rb die CL waardig is ben je minstens weer 15 mln verder. Ik denk dat Rensch zijn examens niet gaat halen, want speelt ronduit ruk het laatste jaar. Straks gaan ze Timber nog rb zetten met Blind en Bassey centraal?

22 juli 2022 om 09:31

@oortap,

Wil je even opletten wat je zegt a.u.b., mijn weekend was bijna verpest. dacht dat je Teze zei...

22 juli 2022 om 10:46

Oh sorry, zei ik Tete? Ik bedoelde uiteraard Manolev.

22 juli 2022 om 11:07

Dan ga ik wel weer wat vaker naar Rene vd Gijp kijken

Manolevjeeeeeee

Schuurs verkopen, en Rensch als backup voor de RB en CV lijkt me het beste plan.

Er MOET een Rb bij komen!

Het is toch veel logischer om Kudus te laten concurreren met Taylor en Berghuis? Die drie moeten uitmaken wie op de 8 en 10 posities komen, naast Alvarez op 6.

Als er nu nog een extra spits bijkomt en Kudus zich op een positie in de voorhoede moet richten, dan heb je daar straks veel te veel spelers: Tadic, Bergwijn, Daramy, Brobbey, Antony, Conceicao, Ihattaren, Berghuis, Kudus, Unuvar en een extra spits. Mijns inziens mogen ze de spitspositie na Brobbey laten voor wat het is en steken ze het geld in een goede keeper en/of rechtsback - daar is de noodzaak (voor een kwaliteitsinjectie) vele malen groter.

22 juli 2022 om 09:11

wat mij betreft moet Kudus indd concurreren met Taylor en in de Eredivisie met Alvarez ( in de CL altijd met Alvarez spelen!).

Zelf zie ik ook veel liever een RB en misschien een keeper komen dan een spits, als je met deze Rbs de Cl in moet dan ben ik bang voor het ergste..

22 juli 2022 om 09:19

Kudus concurreren met Alvarez? Kudus is totaal geen verdedigende middenvelder. Als je hem wil misbruiken moet je hem daar neerzetten. Kudus komt overduidelijk het best tot zijn recht in een aanvallende rol. Taylor die is nog wel een paar maatjes te klein, maar het liefst zie ik Kudus op de nummer 10. Levensgevaarlijk is die jongen.

22 juli 2022 om 09:45

Kudus en Talyor kunnen makkelijk als 6 en 8 samen op het veld in 90% van de Eredivisie wedstrijden.
Taylor gaat nog verrassen, die is een stuk verder dan menigeen denkt, kan prima mee op de trainingen en in de wedstrijden die hij krijgt speelt hij altijd goed.

Wat een onzin. Tegen Salzburg zag je ook hoe goed Kudus zich onder druk kan uitvoetballen. Die gaat echt wel voldoende op het middenveld spelen hoor. Is in mijn ogen voetballend en qua inhoud echt een pak beter dan Klaassen.
En Taylor moet het niveau ook nog maar vasthouden en waarmaken.

Verder zou men Klaiber echt per direct mogen verkopen. Die is echt dramatisch. Regeer op de back is nu al 2x zo goed.

Ik zou persoonlijk Klaiber en Schuurs verkopen (fiorentina) en vervolgens een goede RB halen. Dan kan je Rensch als back-up RB en RCB gebruiken. Heb je ook een snellere back-up (rensch) achter Timber ipv de wat logge en trage Schuurs.

Daarnaast zou ik het niet snappen als Gorter 3e keeper gaat worden. Stekelenburg heeft al zo lang niet gekeept, keept echt als een opa.

Pasveer 1e keeper kan ik nog begrijpen, maar Gorter keept deze voorbereiding tot nu toe gewoon prima. Die jongen moet of 1e keeper worden of verhuurd worden.

Ik vind het vooral ongelooflijk dat er geen keeper gehaald wordt. Bijvoorbeeld een Flekken had niet misstaan.
Je gaat nu met twee (prima) stokoude keepers en een talent beginnen aan het seizoen. Dit is mijn inziens vragen om problemen.

22 juli 2022 om 13:01

Je hebt met setford en gorter 2 jonge keepers en ook nog steek en pasveer als ervaren keepers is dat niet genoeg.

Lijkt me een duidelijk verhaal. Pasveer natuurlijk als eerste doelman, deed het prima, moet alleen wel fit blijven. Dan kan Gorter minuten maken in de beker en tegen bijvoorbeeld FC Emmen. Persoonlijk had ik Gorter verhuurt en een keeper gehaald. Gorter heeft gewoon heel veel wedstrijden nodig op deze leeftijd om te groeien en komt duidelijk nog te kort,

Kudus scoort wel makkelijk, dus ik snap de gedachte wel en wellicht doet hij het op de trainingen daar ook goed. Nog een spits lijkt me overbodig, we hebben zat aanvallers.

Rensch mag inderdaad ook wel de kans krijgen. De potentie heeft hij, wisselt alleen goed met erg slecht af afgelopen seizoen. Hopelijk kan hij nu de laatste stap zetten. We kunnen overal wel voor kopen, maar Ajax moet ook zorgen dat de jeugd een kans houd, daar staat Ajax immers om bekend. Mocht Rensch echt nog door de mand vallen, dan kun je in december nog kopen. Als hij het echt giga verkloot en het echt niet kan, wat ik niet verwacht, dan kan Timber nog op rechts en bijv Blind of Schuurs naast Bassey. Blind zou dat sowieso kunnen, want bassey ruimt gewoon heel veel op, deed die ook bij Rangers,

We hebben gigantisch veel spelers in de aanval, dus Kudus moet zich echt niet richten op de aanval wat een onzin. Duidelijk het middenveld en het liefst zie ik hem als 10. Hoe dan ook hij moet gewoon in de basis. Doodzonde als je dat talent laat wegrotten op de bank.

22 juli 2022 om 09:28

Hij 'moet' in de basis, maar dat 'moeten' Bergwijn, Brobbey, Anthony, Tadic, Berghuis, Taylor, Alvarez, Blind, Wijndal, Bassey, Timber ook. Dat gaat hem niet worden, dan heb je al 12 namen en nog geen rechtsback en een keeper. En Klaassen heb ik bijvoorbeeld nog niet genoemd.

Dat gaat het grootste 'probleem' worden voor Schreuder: hoe hou je al deze spelers die er vanuit gaan dat ze basisspeler zijn tevreden...

22 juli 2022 om 09:35

klopt, en als Ihataren de lijn ook doorzet klopt die ook hard aan de deur. Als die zo doorgaat qua voetbal, dan is hij een uitstekende vervanger voor Antony in een Ziyech rol op rechts.

22 juli 2022 om 09:40

Ja, Ihattaren, Unuvar en nog wat talenten 'moeten' ook nog veel spelen.

22 juli 2022 om 09:40

@Hakkie Tja mijn favoriet opstelling is bergwijn, Brobbey, Anthony, kudus, berghuis en Alvarez. Dan heb je in mijn ogen echt een gigantisch goede aanval. Tadic kun je afwisselen met Brobbey of Bergwijn. Maar het lijkt me duidelijk dat schreuder harde keuzes moet maken. Ik vind persoonlijk dat Klaassen en Blind op dit moment ook op de bank moeten.

22 juli 2022 om 09:47

Mijn favoriete opstelling is nu denk ik Bergwijn-Brobbey-Anthony, met daar achter Tadic op 10 en dan Blind en Berghuis daar achter. Tadic en Blind beide naar de bank is onzin, dat zijn de beste 2 spelers van de afgelopen 2 jaar.

22 juli 2022 om 10:42

Tadic er uit halen?
Tadic is aanvoerder en is al 4 jaar MVP van de Eredivisie.. Lijkt mij niet dat je die er zomaar uit haalt.

22 juli 2022 om 13:37

Blind heeft niks te zoeken op het middenveld. Kan hij totaal niet belopen.

22 juli 2022 om 13:39

Ik zeg niet eruit halen. Ik zeg afwisselen met Brobbey en bergwijn.

22 juli 2022 om 09:33

Waarom moet ie in de basis dan? Vanwege een paar aardige invalbeurten waarin ie lekker aan het draven was?

22 juli 2022 om 09:38

Vanwege het talent. Maar niet iedereen heeft daar oog voor.

22 juli 2022 om 12:26

Kudus was oorspronkelijk een aanvaller die op 10 kon spelen, of een 10 die ook op eigenlijk alle posities voorin kon spelen afhankelijk van hoe je het wilt draaien. In Denemarken speelde hij in ieder geval vaker in de spits dan op 10 of verder naar achteren op het middenveld. Zo onzinnig is het dus helemaal niet.

Er zijn meer spelers die in de basis moeten, dat is nou eenmaal het lot van spelers bij een topclub. Het zal best dat hij in potentie beter is dan spelers als Bergwijn, Klaassen of Taylor. Maar dat is er de afgelopen jaren, mede door blessures vrijwel geen moment uitgekomen.

Ik hoop dat we Antony verkopen, Blind of Tadic of Klaassen mag vertrekken, Daramy mag verhuurd.
Onze selectie is veel te breed en dat gaat gedurende het jaar problemen opleveren.
RB hoeft wat mij betreft niemand bij, ik vertrouw Rensch wel en we hebben 2 back-ups. Als die niet voldoen betekent het dat er op een ander vlak gefaald is, immers die gasten zijn opgeleid/gehaald.

22 juli 2022 om 10:41

Jij bent gek met Tadic weg, is misschien op leeftijd maar is wel de man met passie en de man met de meeste assist en die wil jij weg doen.
Klaassen moet je gewoon achter de hand houden en Blind lam doorschuiven naar het middenveld

22 juli 2022 om 10:45

Ik zal nooit begrijpen waarom mensen opeens van Tadic af willen..
Tadic is al 4 jaar MVP van de Eredivisie, is je aanvoerder en de gene die op het veld iedereen 90 min lang scherp houd..

Klaassen lijkt de 12de man te worden, en voor Blind word het ook spannend, Blind heeft alleen mazzel dat hij het op meerdere positie gewoon heel goed doet.

22 juli 2022 om 11:00

@burwatti snap ik ook niet en jij vertaald het precies zoals ik wilde zeggen.
Passie, weet andere op te jutten, mvp, King of the assist.

22 juli 2022 om 11:36

Gek en genie liggen dicht bij elkaar. Ik geef eerlijk toe dat ik niet weet of het de juiste keus is. Ik zou van de 3 het liefst Tadic behouden en dan puur en alleen omdat hij de man is met passie en iets bijzonders brengt.
voorkeur van mij is Klaassen weg, dat geeft namelijk ruimte in de selectie, alternatief is Blind (en tot slot Tadic). Niet omdat ze geen waarde hebben maar vooral omdat het nieuw elan geeft en toekomstgericht is. Vorig jaar was mijn observatie dat de waarde van deze 3 heren gewoon afneemt en je wilt eigenlijk het moment dat ze geen waarde meer hebben voor zijn. Dan vang je namelijk het maximale geld er voor, ze vertrekken volledig door de voordeur en Ajax krijgt weer nieuwe ruimte.

Het is een creatieve manier van kijken en zeker ongewis wat de uitkomst zal zijn, maar ik denk dat het de juiste keus is.

22 juli 2022 om 11:37

Zie mijn post hierboven. Mijn voorkeur is vertrek Klaassen en maximaal 1 van de 3. Puur voor de ruimte en de leeftijdsbalans in de selectie

22 juli 2022 om 12:10

@magikhetwete ja Tadic moet je echt behouden, zelfs in zijn mindere dagen is hij nog erg belangrijk, Klaassen zou wel rouleren worden Blind gok ik op naar het middenveld maar ten kostte van wie????

22 juli 2022 om 14:10

Wat we vaak vergeten is dat voetbal een teamsport is. Dus de individuele waarde van een speler is niet relevant, het is de waarde die zijn aanwezigheid aan alle spelers toevoegt. Soms, en voor mij zijn Ronaldo en Messi nu voorbeelden, is de positieve waarde het ene individu een negatieve waarde op het elftal of de club.
Tadic zou ik het liefst behouden van die 3, maar overall zie ik er wel graag 1 (of 2) van die 3 vertrekken om weer nieuwe talenten te halen. Ik heb liever een nieuwe Sanchez, Martinez of Richarlison (die weliswaar niet kwam) want dat kunnen grote sterren worden en die kunnen Ajax nog een stap verder helpen waarbij je bij Klaassen, Blind en in mindere mate Tadic zeker weet dat die het niet gaan redden op CL kwartfinale of hoger niveau.
Ik zie als voorkeursopstelling bijgevoegd en dan houd je dus in de verdediging Blind/schuurs/klaiber als wissels
Middenveld Klaassen/blind/berghuis/regeer
Aanval Ihatarren/tadic/daramy/unuvar

Je snapt gelijk als je dit ziet waarom ik die opmerking maak, het is echt niet dat ik het spelers vind die te kort komen. Ik kijk vooruit en kies voor jongere namen.
Tadic weg is 'logisch' omdat we in de aanval het sterkst bezet zijn, maar het is de naam ik het minst graag zie gaan.

Als ik het zo bekijk is het niet perse overmatig druk, maar we hebben een zeer sterke selectie met net iets teveel pure basis spelers en daardoor weinig ruimte voor de talenten. Ik zou denk ik het vertrek van Klaassen het minst vervelend vinden.

Pasveer
Rensch
Timber
Bassey
Wijndal
Kudus
Alvarez
Taylor
Antony
Brobbey
Bergwijn
22 juli 2022 om 13:05

Onze aanvoerder je bent niet goed wijs

Onze selectie is te breed als pieri bande magalan weg zijn valt het wel mee

Er zijn momenteel 6 a spelers weg gegaan en 5 voor terug gekomen.

Ik vermoed dat die portugees eerst nog in jong ajax gaat mee spelen.

Zo te zien is Alvarez een zekerheidje op het middenveld. Of vergis ik me?

22 juli 2022 om 10:46

Wat wel apart is, want in het begin gingen de geruchten heel sterk dat Schreuder Alvarez zou willen lozen.
Wat mij betreft is Alvarez zeker in de toppers en in de CL een absolute zekerheid, in de Eredivisie zou je ook grotendeels met Blind/kudus/taylor daar kunnen spelen voor nog meer voetballend vermogen.

22 juli 2022 om 15:43

Dit terwijl Alvarez er tegen Benfica 2x heel slecht uitzag waarna er ook 2 tegendoelpunten ontstonden. Ik zie de meerwaarde van Alvarez dan ook niet echt. Voetballend brengt hij te weinig, en als het er echt op aankomt (zoals tegen Benfica) doet hij echt domme dingen.

22 juli 2022 om 11:36

Schreuder was aan het begin geen fan van hem. Alvarez basis betekent dat Wijndal, Bassey of Blind bankt. Alle 3 ook niet logisch.

Klaiber lekker laten gaan ...
13 in een dozijn speler...

Verder Rensch vertrouwen geven en Regeer als alternatief.

Daarnaast kan Timber ook altijd nog waardoor je centraal gaat schuiven

22 juli 2022 om 15:41

Maar wie wil je er centraal inzetten ? Magallan ?

22 juli 2022 om 20:14

Die zou ik ten alle tijden laten spelen!

Nee maar wanneer je over optie 3 of 4 denkt...
Dan kun je zelfs met Blind en Bassey centraal spelen
Of je zet Alavarez terug op centraal

Op zich heb je wel opties als je CL of tegen Fc Emmen moet

De wat relatief makkelijkere potjes kun je ook jeugd doorzetten

Het worden interessante weken. Ajax is slaagvaardig gebleken op de transfermarkt en lijken weer een competitief team neer te hebben gezet met spelers die nog volop kunnen ontwikkelen. Het basiselftal is geen uitgemaakte zaak. Wel hoop ik dat Ajax spelers als Pierie, Klaiber en Magallan nog weten te slijten. Die komen in de verste verte niet aan het niveau dat Ajax nastreeft. Het geeft de ruimte om nog een speler voor de verdediging binnen te halen en anders een talent de ruimte te geven verdere ontwikkeling te pakken zoals Salah-Eddine of Regeer.

Ik zie al een beetje hetzelfde probleem ontstaan als vorig jaar waarbij sommige spelers door hun prijskaartje al gegarandeerd van een basisplek staan, dat geeft niet veel ruimte voor een concurrentie strijd.

Wat betreft versterkingen vind ik een rechtsback wel prioriteit en het liefst iemand met de nodige ervaring. En een keeper mag er ook bij. Qua uitgaande transfers hopen dat Pierie/klaiber/magallan/klaassen te verkopen zijn en Daramy eventueel verhuurd kan worden. Verder hopen dat Kudus het vertrouwen krijgt en Blind voorlopig bankzitter is.

22 juli 2022 om 13:07

Je hebt sefort gorter als talent volle keepers en steek en pasveer als ervaren wat wil je nog meer ?

Pasveer is misschien oud maar heeft me ook in potjes in champions leaque oke gespeelt.

klaasen gaat ook sowieso niet weg.

Wat is dit voor een quatsch. Kudus in de spits? Kudus moet komend seizoen gewoon een basisplek krijgen. Klaassen komt tekort voor de basis, dus het gaat wat mij betreft tussen Kudus en Berghuis, mijn voorkeur is Kudus. Tuurlijk kan hij af en toe ook Brobbey in de spits aflossen.

Ajax heeft de laatste jaren wel tien keepers gehaald,alleen Gorter kan mij overtuigen.
Snap echt niet dat Ajax die jongen niet voor de leeuwen gooit.

22 juli 2022 om 15:48

Ik vind dat je daarmee Onana en Gorter te kort doet. Onana heeft los van zijn laatste jaar het heel goed gedaan (ik heb toch heel vaak gelezen dat hij tot de 10 beste keepers behoorde) en Pasveer heeft het toch ook heel goed gedaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren