Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Er bestaat geen twijfel dat er nu niemand ter wereld beter is dan Mo'

Laatste update:

Mohamed Salah maakt een droomseizoen door bij Liverpool. De Egyptenaar scoorde in alle competities maar liefst 36 keer in 41 wedstrijden en maakt veel indruk op zijn ploeggenoten. Andy Robertson is in gesprek met Sky Sports lovend over Salah, maar beaamt wel dat hij zijn huidige vorm langer moet etaleren om vergeleken te worden met Lionel Messi.

“Messi doet het al jaren. Mo heeft een geweldige carrière gehad, maar het lijkt erop dat hij nu aan het pieken is. Als hij de komende kan blijven doen wat hij nu doet, zal hij ongetwijfeld tot de beste spelers ter wereld gerekend worden. Er bestaat geen twijfel dat er op dit moment niemand ter wereld beter is dan hij. Mo moet dit zien vol te houden volgend seizoen en dat zal lastig worden, want de verwachtingen zijn nu een stuk hoger”, stelt de Schotse verdediger van Liverpool.

“Het is zeker dat het makkelijker is om met hem te spelen dan tegen hem. Iedereen vindt het op dit moment vervelend om op de training tegen hem te spelen, want hij is op dit moment de beste. Tegen Watford was hij niet te stoppen”, vervolgt Robertson. Tegen the Hornets was Salah vier keer trefzeker en Liverpool won uiteindelijk met 5-0. “Hij was echt ongelofelijk, absoluut zijn beste wedstrijd tot dusver.”

“Hij mist geen kansen en dat is goed voor ons. Hopelijk kan hij dat doorzetten, want dan kunnen we een goede reeks neerzetten richting het einde van het seizoen. Als de drie aanvallers zo trefzeker blijven, zal het een stuk gemakkelijker worden om onze doelen te behalen”, besluit de verdediger. Liverpool bezet momenteel de derde plaats in de Premier League en is nog actief in de Champions League, waarin men in de kwartfinale Manchester City treft.

Denk jij dat Mohamed Salah deze vorm de komende jaren vast kan houden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou, dat hij de beste ter wereld genoemd wordt is 1 ding, maar dat er aan toegevoegd wordt dat er geen twijfel over bestaat gaat dan net weer wat te ver. Ja hij gaat een fantastisch seizoen door. Maar hoe vaak hebben we dat al meegemaakt? Ronaldo en Messi doen het nu al 10-12 jaar op het hoogste niveau. Laat Mo het eerst maar eens 3-4 seizoen zien vol te houden.

20 maart 2018 om 11:35

Om op een bepaald moment de beste van de wereld te zijn maken de voorgaande jaren natuurlijk niet uit. Kijk bijvoorbeeld naar de Ballon d'or, daar wordt gekeken naar prestaties van het afgelopen jaar. En bepaald dus (in meer of mindere mate) wie in dat jaar de beste was. Daar aan toevoegend ben ik het wel met je eens dat Messi en Ronaldo nu nog steeds op eenzame hoogte staan.

20 maart 2018 om 13:07

Je kunt beter moe worden van mensen die maar hun uiterste best blijven doen om Ronaldo (of Messi for that matter) naar beneden te halen, terwijl alles erop wijst dat zij de twee grootheden van deze tijd zijn. Kan je ook niet moe van worden natuurlijk, want dan moet je moe worden van jezelf.

Samengevat; jij zegt dus dat Salah beter is dan Ronaldo. Bedoel je op dit moment of als speler in zijn geheel? Heel benieuwd naar je reactie.

20 maart 2018 om 13:21

Oke, dus jij reageert alleen op de titel?

20 maart 2018 om 13:35

Samcro ik begrijp überhaupt niet waarom je zo serieus op Ian-PSV ingaat. Op zijn profiel staat dat hij 29 jaar is en een HBO opleiding volgt / heeft afgerond, maar hij kan geen fatsoenlijke reactie typen. Salah heeft een bijzonder goed seizoen, en legt er tegen Watford 4 in en geeft een assist. Ronaldo doet dit de dag erop ook en heeft dit al vaker gedaan in het verleden. Ook nu, op dit moment, komt Salah niet in de buurt van Ronaldo.

20 maart 2018 om 11:45

Naku

Als er in 1 adem spelers genoemd worden met Ronaldo of Messi dan haak ik meestal al af. Salah doet het echt wel geweldig, ook kwa doelpunten. Hij is in bloedvorm, maar het niveau van Ronaldo en Messi halen, dan moet je bij Salah nog minstens 10 jaar wachten. In dit artikel wordt gesproken over momentopname, dan kan je nog zeggen ok. Al hebben die 2 grootheden gewoon alweer goeie cijfers zoals altijd. Als ik me niet vergis heeft Ronaldo er zelfs 1 meer dan Salah in alle competities samen. Terwijl hij zogezegd een slecht seizoen draait. Ik ben benieuwd wat Salh kan laten zien tegen City, want Ronaldo en Messi staan er in de grote potjes ook

20 maart 2018 om 12:04

Ronaldo heeft zowel Messi als Salah ingehaald met doelpunten met veel mindere wedstrijden inderdaad.

20 maart 2018 om 12:35

Om maar te zeggen dat die uitzonderlijke prestatie van Salah voor die 2 andere geweldenaren dagelijkse kost is. Om het verschil aan te tonen

20 maart 2018 om 12:41

Als je het artikel leest zie je dat hij het over Salah's huidige vorm heeft, en dat hij al precies aanhaalt dat hij nog veel seizoenen zo moet presteren om vergeleken te worden met Messi. Maar hij zegt dat Salah momenteel in de beste vorm steekt, en aangezien hij als winger voorop loopt voor de gouden schoen, heeft hij gewoon gelijk. Gewoon goed lezen. Erg vervelend als mensen het niet kunnen hebben dat een andere speler momenteel beter presteert dan hun idool.

Ook echt verschrikkelijk slecht dat Robertson in het interview zegt 'I think he is one of the best in the business and nobody can deny that', wat al een gigantisch verschil met deze titel van vz is. Vervolgens wordt hem door de verslaggever naar Messi gevraagd, waarna Robertson antwoordt dat Salah het eerst maar een paar seizoenen moet laten zien.

20 maart 2018 om 17:33

Als je zo denkt kan er nooit meer iemand anders 'op dit moment' de beste ter wereld zijn. Als je kijkt naar dit seizoen, wat ik zie als dit moment, dan is Salah samen met Messi de beste. Maar goed, op dit moment blijft lastig. Je kunt ook weer zeggen dat Ronaldo daarbij hoort op dit moment, want die is de laatste maand weer enorm op dreef. Blijft altijd lastig.

Niemand kan zich meten met Messi of Ronaldo, maar je kunt wel spreken over spelers die op dit moment beter zijn, dus op dit moment beter zouden presteren.

Oke, mag de storm nu weer even gaan liggen of krijgen we nog 4 mensen aan het woord over Salah?

Hij is een spectaculaire speler, kent idd een geweldig seizoen, hij zal het langer vol moeten houden om in 1 adem met de groten der aarde genoemd te mogen worden en het was maar Watford die hij opgerold heeft. Exact hetzelfde gebeurde bij Suarez na zijn wedstrijd tegen Norwich, iedereen moest een duit in het zakje doen en niemand vertelde iets nieuws of verfrissends....en toen ging ie weg.

20 maart 2018 om 15:41

Voordat je denkt dat ik fan ben van CR7 en niet van Messi, doe geen moeite.

Ik vind het alleen zo opzichtig om nu Salah tot beste van de wereld te bombarderen, terwijl hij alleen een superseizoen draait. Net zoals Vardy, Ramsey een paar jaar terug en Hazard daar tussenin. Dan valt opeens alles en iedereen die iets met Salah of Liverpool te maken heeft over elkaar heen om hem de hemel in te prijzen. Daar word ik misselijk van en dan zeg ik daar wat van.

Ronaldo en Messi zouden het verdienen en daar gebeurt het niet eens bij, maar nu bij Salah moet het maar normaal gevonden worden?

20 maart 2018 om 17:35

Je moet wel bijna 10 jaar op wereldniveau presteren om bij Messi en Ronaldo te komen, dat is zeker waar. Toch kun je wel over Salah zeggen dat hij op dit moment zowat de beste ter wereld is, want dat is hij gewoon. Zijn prestaties zijn werelds en zitten op hetzelfde niveau als die andere 2. Haal je de woordjes 'op dit moment' weg dan mag hij nooit in dat rijtje. Maar goed, zo gaat het toch altijd. Als een andere speler als Messi of Ronaldo zo presteert hebben ze het er het hele seizoen over. Bij die andere 2 is het gewoon normaal.

Volgens mij loopt er een meneer in Madrid rond, die keer op keer grote wedstrijd beslist, tegen de grootste tegenstanders, jaar in jaar uit. Daarnaast heeft Barcelona volgens mij ook zo'n ventje lopen die al jaren hetzelfde doet.
Ik vind Salah een grote speler, maar de beste op dit moment? Zonder twijfel? Dan wil ik wel zien dat hij City de CL uitschiet of dat hij langer constant presteert. Hij heeft een fantastisch seizoen en doet het geweldig, maar spelers als Ronaldo en Messi maken eigenhandig het seizoen van hun clubs, dit doet Salah vooralsnog (nog) niet.

20 maart 2018 om 12:02

Het is natuurlijk een mening en daar valt over te twisten, maar dat hij tot de beste op dit moment hoort is volgens mij wel duidelijk.

De fout die jij alleen in je argumentatie gebruikt is 'jaar in jaar uit' laten meewegen met 'dit moment'. Op dit moment kunnen spelers beter spelen dan bijvoorbeeld Ibrahimovic die alles al gewonnen heeft en jaar in jaar uit in elke competitie scoorde. Dat is dus niet relevant voor de argumentatie van een speler's vorm op dit moment, wat dus eigenlijk dit seizoen is of deze laatste paar maanden.

Messi en Ronaldo zijn de beste over de afgelopen jaren, maar over de laatste maanden vallen de meningen echt wel verder uit elkaar bij veel mensen.

20 maart 2018 om 12:45

Dit is inderdaad precies wat mensen niet kunnen lezen wanneer het over Salah gaat. Of niet willen lezen. 'Wanneer ik Messi en Salah in 1 adem zie stop ik met lezen' zie je dan overal verschijnen. Diepe zucht, slaak ik dan.

Ja, hij is echt goed bezig, maar 4 goals tegen watford... Ene Messi pakt Chelsea nog in de CL afgelopen week..

20 maart 2018 om 12:02

4 goals tegen watford is niks natuurlijk, elke andere speler zou dat simpeltjes kunnen,

Wij van wc-eend adviseren wc-eend.
Hij is de beste Afrikaanse voetballer op het moment. Hij is 1 van de beste in de Engelse competitie. Maar hij is op dit moment de beste ter wereld?

Hij liet het zeker zien tegen Watford, maar tegen United was hij bijvoorbeeld nergens. Er zijn spelers die elke wedstrijd een 8 of 9 spelen en niet de ene week een 3 en daarna een 10, want dat is samen ook een 6,5..

20 maart 2018 om 12:31

Ow ja en tegen Tottenham en City was hij er weer wel... sjongejonge

20 maart 2018 om 12:35

Klopt, en tegen Swansea weer nergens. Sjongejonge

20 maart 2018 om 14:03

Ook een Messi en Ronaldo spelen niet elke week een 8 of een 9. Wat hij presteert is gewoon ontzettend knap en dat in de zwaarste competitie naar mijn mening.

Dus Salah moet het een paar jaar bewijzen volgens leden, oke duidelijk. Op basis van wat is Neymar een van de beste dan, die doet het ook geen 10 jaar ofzo? Salah verdient meer credit hoor.

20 maart 2018 om 12:02

Dit is salah ze eerste echt uitzonderlijke seizoen, neymar laat toch al eem paar seizoenen een constant niceau zien

20 maart 2018 om 12:32

Een constant niveau, maar heeft Neymar ooit DIT niveau gehaald? Sowieso nooit begrepen waarom hij genoemd wordt met Ronaldo en Messi.

20 maart 2018 om 15:09

Ja. Neymar heeft dit niveau ook gehaald.

20 maart 2018 om 12:08

Mensen laten staat van dienst inderdaad teveel meewegen als ze gaan beoordelen op vorm van dit moment, maar die fout is al snel gemaakt als je geen moment neemt om twee keer na te denken

Lezen mensen überhaupt nog weleens het gehele artikel of gaan wij meningen plaatsen gebaseerd op een titel.

Robertson geeft in zijn eigen mening aan dat hij Salah op dit moment de beste van de wereld vindt. Echter geeft hij ook aan dat als hij deze vorm meerdere seizoenen op rij etaleert er pas gesproken kan worden over het rijtje met o.a. Messi. Precies wat de meeste mensen dus als weerwoord gebruiken zegt Robertson zelf ook.

Verder is het genieten geblazen met Salah, wat een "koopje" blijkt dit dus te zijn eigenlijk gezien de huidige marktwaarde van spelers.

20 maart 2018 om 12:41

@ orange

Dan weet jij denk ik niet zo goed wat een 'mening' is.. Een mening is iets wat jij vindt en dus niet per se als waarheid gezien kan worden.
Robertson brengt zijn 'mening' echter als waarheid en is daardoor al ongeloofwaardig. Als hij had gezegd "ik vind Salah de beste", dan zeggen we dat het leuk is dat hij dit vindt en gaan we verder tot de orde van de dag. Hij brengt echter zijn mening als een feit en zijn feiten zijn niet de feiten van de rest van de wereld.

"er bestaat geen twijfel dat er op dit moment niemand ter wereld beter is dan hij."

"iedereen vindt het op dit moment vervelend om op de training tegen hem te spelen, want hij is op dit moment de beste."

Qua veldspel vind ik Messi en de Bruyne beter en qua goals heeft Ronaldo hem al ingehaald, met minder wedstrijden. Dat van Ronaldo en goals is een feit overigens.

20 maart 2018 om 12:49

Ronaldo staat op 22 en Salah op 28. Ik adviseer om je feiten te checken, voor je met het woord 'feit' gaat strooien. Over het veldspel van Messi en KdB ben ik het eens.


Edit: heb even het hele interview gelezen, hij zegt er bijna bij elke zit 'I think' voor.

"In training, I think everyone dreads it [coming up against him] but just now, I think he's one of the best in the business and nobody can deny that.

"I thought on Saturday he was unplayable. I thought he was unbelievable and I think that could have arguably have been his best game so far.

Sterk staaltje falen met de titel, voetbalzone. Dit wordt zo echt volledig verkeerd neergezet.

20 maart 2018 om 13:11

Sterk staaltje falen met de titel, voetbalzone. Dit wordt zo echt volledig verkeerd neergezet.

What's new

20 maart 2018 om 13:28

Ja Ian, maar hij zegt ook 'een van de besten' in plaats van 'de beste.' Ook zegt hij 'ik denk dat dat zo is' wat vz weg heeft gelaten waardoor het nu lijkt alsof Robertson een statement maakt dat Salah beter dan iedereen is, zonder twijfel. Terwijl hij zegt dat hij 'denkt dat Salah zonder twijfel een van de besten is.' Dat is een gigantisch verschil. Hier komen de Messi fans en fanboys natuurlijk als bijen op honing op af, terwijl Robertson niks verkeerd heeft gezegd.

20 maart 2018 om 13:38

In alle artikelen (zo ook in dit artikel) wordt uitgegaan van 'overall' doelpunten. Dit doe ik derhalve ook.

Ronaldo; 35 wedstrijden - 37 goals en 6 assists
Salah; 41 wedstrijden - 36 goals en 12 assists
Messi: 43 wedstrijden - 35 goals en 16 assists

Bron: Whoscored

20 maart 2018 om 14:44

@isco24
Zijn die cijfers wel relevant?

Wanneer je de top 3 van de competities weglaat, dan spelen Messi en Ronaldo, met alle respect, wel tegen zeer matige tegenstanders. Dat is niet alleen mijn stellige mening, maar vertaalt zich ook in de marktwaarde van de selecties.

Zeg dat iets over de kwaliteiten van Messi en Ronaldo? Niet direct. Zegt dat iets over het seizoen van Salah? Zeker weten, dit aantal goals en assists is uitzonderlijk in een competitie als de PL, al helemaal als een buitenspeler.

20 maart 2018 om 15:43

@gunnero

Dat is denk ik een andere discussie. Op die manier kan je namelijk niemand meer vergelijken, zelfs Ronaldo en Messi niet want Ronaldo heeft ook een team met lagere marktwaarde om zich heen. Dat wil echter niet zeggen dat dat team slechter is?

En dat is nou juist wat er mis is in de Bpl. Men wil met veel geld veel succes kopen.
Zelfs een Watford koopt spelers van 40+ miljoen.

Athletic de Bilbao doet het met enkel Basken in het team en heeft jarenlang (zonder hoge transfersommen) meegedaan in de top van Spanje en speelt regelmatig Europees.

Nee, de discussie of BPL beter is dan La Liga is een hele andere. Ik pak enkel feiten erbij die iets kunnen bijdragen aan een discussie of Salah momenteel de beste is.
Als je een discussie over La Liga en BPL wil starten, wil ik je verzoeken dit op mijn persoonlijke pagina te doen. Dan kan ik daar op antwoorden.

Groetjes.

20 maart 2018 om 15:44

Maar Salah is eenzelfde type speler als Ronaldo, is dat ook een buitenspeler? Salah staat gemiddeld genomen hoger dan Firmino terwijl dat de speler in de punt is als 9. Daarnaast staat hij ook zeker niet tegen de lijn aan geplakt als je zijn heatmaps bekijkt.

Zo mooi dit. We zien de prestaties van Messi en Ronaldo niet meer als 'normaal' en zelfs ondermaats en als er 1 speler is die 1 seizoen enigszins in de buurt komt van deze cijfers, is hij rijp voor de gouden bal en wat al niet meer.

Ze draven weer eens te ver door daar in Liverpool. Een week geleden werd Salah nog uit de wedstrijd gespeeld door Young. Vier goals tegen Watford later en nu durven ze dit soort uitspraken te maken.

20 maart 2018 om 12:47

Ja, dat hij verder tegen zo goed als alle tegenstanders (waaronder Spurs, City, Arsenal en Chelsea) gescoord heeft, staat natuurlijk in schril contrast met een enkele wedstrijd tegen United (waar de andere tien ook totaal niet thuisgaven en Young een vrijbrief kreeg voor shirtje trekken en dergelijke).

Die vier goals onderstrepen nogmaals hoe geweldig hij bezig is dit seizoen en vandaar die uitspraken. Het is niet zo dat die vier goals tegen Watford pas zijn eerste topprestatie dit seizoen is.

20 maart 2018 om 15:05

Salah is geweldig bezig, maar niks van wat hij heeft laten zien rechtvaardigt een uitspraak als "op het moment is niemand beter dan hij". Wat niet inhoudt dat het niet indrukwekkend is wat hij laat zien.

Zo'n uitspraak mag alleen niemand durven te maken in een tijdperk waarin Lionel Messi of zelfs Cristiano Ronaldo op de velden rondloopt. Dat is mijn punt. Als je zoiets durft te zeggen, dan is zo'n prestatie van niks tegen United amper een week geleden gewoon zeer relevant, want zo hoog is de standaard die Messi heeft gemaakt. Ook die van Ronaldo zit veel hoger. Het maakt niet uit hoe goed iemand speelt, die Messiaanse opmerkingen zijn op het moment belachelijk.

Er bestaat geen twijfel? Nee. Twijfel niet. Korte termijngeheugen helaas wel.

Dat was toch Kane?
Of..lewandowski?
Of toch Suarez?
Wie de beste afmaker is, weten we zo langzamerhand wel.

Wie de beste "voetballer" ook. Toch? Ook voor de slomme onder ons.
En de grote coming men ook.

Neymar.
Bale ooit maar die is ondertussen aan het dwalen.
Pogba ook.
Mbappe misschien. Ooit. Later. Veel later, of helemaal nooit.

Het voetbal is inderdaad erg vluchtig tegenwoordig.
Want ondertussen is iedereen schijnbaar Aubameyang alweer vergeten.
Vardy ook. de held van Engeland 2 jaar geleden.
Een gokje: over 2 seizoenen heeft niemand het nog over Salah. Die zal dan nog wel voetballen maar zoals met velen, met goede en mindere periodes.
Het is vooral wat je met nu bedoelt.

20 maart 2018 om 13:32

Denk je dat Pogba nog zijn belofte gaat inlossen? Ik bedoel dan echt het niveau dat we gewend waren van de grote middenvelders in de Premier League. Scholes, Lampard, Vieira, Giggs, Gerrard, dat soort spelers? Ik heb er sterk mijn twijfels over.

Bale met nu (met de nadruk op nu) weer gaan presteren, want die is straks 29 en moet dan echt nog eens kunnen laten zien wat ie waard is.

Neymar is iemand die zeker nog beter kan worden, maar in de Ligue 1 gaat dat niet gebeuren. Na dit jaar moet ie eigenlijk weg, maar dat zie ik niet gebeuren helaas.

Mbappe is inderdaad nog veel te vroeg. Die jongen mag niet gaan zweven of dan zijn we hem ook kwijt.

Je hebt gelijk dat mensen heel snel vergeten, omdat de media voor ons zijn gaan kiezen wie de beste is. Vaak heel ongefundeerde artikels schrijven en doen alsof het de waarheid is. Kan ik ook niet goed tegen.

Nou ja, ik vind op dit moment Messi toch wel beter.

Salah, is goed maar je kan hem nooit vergelijken met messi of ronaldo!

Salah is een eendagsvlieg. Gaat 1 a 2 seizoenen pieken. Dan alweer afgelopen. Te laat begonnen met pieken helaas!

Opmerkelijk dat iedereen helemaal lyrisch is na een wedstrijd tegen fucking Watford, dat Watford verdedigde als een stel oma's. Tegen United gaf hij niet thuis bijvoorbeeld, ik zie veel liever dat hij het laat zien tegen City, want 1 goal tegen City is mij meer waard dan 4 tegen Watford.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren