Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Telegraaf onthult geste Berghuis om transfer naar Ajax door te laten gaan

Laatste update:

Steven Berghuis heeft afgezien van tien procent van de transfersom die Ajax naar Feyenoord overmaakt, zo schrijft De Telegraaf. De geste van de 29-jarige aanvaller heeft er mede voor gezorgd dat hij binnen afzienbare tijd, na de gebruikelijke medische keuring, een contract tot de zomer van 2025 bij de Amsterdamse club zal ondertekenen. De medische tests staan na de vakantie van Berghuis op het programma.

Volgens de dinsdageditie van De Telegraaf hebben de commissarissen van Feyenoord en Ajax ook een grote rol gespeeld om een arbitragezaak rond Berghuis te voorkomen. Beide partijen waren van mening dat een dergelijk scenario bij de fans olie op het vuur zou zijn, maar vooral omdat Ajax en Feyenoord ook de komende jaren in goede harmonie moeten kunnen samenwerken. Een mondeling akkoord tussen de aartsrivalen uit Amsterdam en Rotterdam was het resultaat.


Transfers van Feyenoord naar Ajax



Speler Jaartal Terugkeer bij Ajax?
Henk Groot 1965 Ja
Jan Everse 1977 Nee
Arnold Scholten 1995 Ja
Steven Berghuis 2021 Nee

Feyenoord had gehoopt op een bedrag van acht tot tien miljoen euro, al was Ajax ervan overtuigd dat Berghuis een gelimiteerde transfersom van vier miljoen euro in zijn contract met de Rotterdamse club heeft. Ajax verhoogde het bod met 1,5 miljoen euro aan min of meer gegarandeerde bonussen tot 5,5 miljoen euro en keert nog maximaal een miljoen euro uit bij Europese (Champions League) successen. Ajax laat Feyenoord meedelen bij een eventuele doorverkoop van de aanvaller.

Berghuis gaat bij Ajax bijna twee keer zoveel verdienen als hij bij Feyenoord deed, zo vertelde journalist Mike Verweij maandag in een video-item van De Telegraaf. Hij streek bij Feyenoord circa twee miljoen per jaar op en kan in Amsterdam dus een jaarsalaris van bijna vier miljoen euro tegemoet zien. Dusan Tadic en Sébastien Haller verdienen eveneens vier miljoen euro per jaar, al is in het salaris van laatstgenoemde ook nog een bonus van een miljoen euro opgenomen. Toch is de financiële vooruitgang volgens Verweij niet het belangrijkste argument voor de gevoelige transfer.

“Dat zal ook een argument zijn, hoewel zijn schoonvader (Lesley Bamberger, red.) schathemeltjesrijk is en hij zelf ook meer dan voldoende verdiend heeft. Dat zal niet de belangrijkste reden zijn. Bij Ajax speel je gegarandeerd mee om het kampioenschap Dat zal hij belangrijk vinden, hij gaat gegarandeerd groepsfase Champions League spelen. Dat zijn dingen die beter zijn dan bij Feyenoord op dit moment.”

Berghuis maakt een historische transfer: hij is pas de vierde speler die Feyenoord inruilt voor Ajax. Henk Groot (1965), Jan Everse (1977) en Arnold Scholten (1995) gingen hem voor; Groot en Scholten hadden al eens voor Ajax gespeeld en keerden in feite dus terug. Berghuis beloofde in januari 2020, toen hij in verband werd gebracht met PSV, nog dat hij niet binnen Nederland zou transfereren. "Ik ga geen binnenlandse transfer maken", sprak hij klare taal.

Berghuis speelde sinds 2016 voor Feyenoord. De linkspoot werd eerst een seizoen verhuurd door Watford. Met zeven goals en zes assists in de Eredivisie had hij een belangrijk aandeel in het behalen van de landstitel. Na het aflopen van de huurovereenkomst tekende hij een permanent contract in De Kuip. Berghuis kwam voor circa 6,5 miljoen euro over. In totaal speelde hij 199 officiële wedstrijden voor Feyenoord, waarin hij 87 keer scoorde en 64 assists gaf.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een hele mooi geste terwijl hij het dubbele gaat verdienen.

Mooie geste van Berghuis. Al gaat hij nu ook al bijna 4 miljoen per jaar verdienen hé. Dan is de 10% van transfersom (550.000) een peuleschil. Die boert echt wel goed de komende jaren bij Ajax.

13 juli 2021 om 07:46

Precies, dat is gewoon in zijn nieuwe salaris verrekend. Pure PR praat dit.. Bullshit.

13 juli 2021 om 09:16

Jij en ik was er niet bij. Dus we weten niks.Enigste wat we lezen is dit en 4 miljoen. Maar of het waar is ? Ze kunnen alles schrijven om ons te foppen. Ik zou het ook doen met dat bedrag.😄

13 juli 2021 om 09:47

Huh? Stel hij gaat bruto bijna 4 miljoen per jaar verdienen, hoe is ruim een half miljoen dan een peuleschil? Niet dat we medelijden moeten hebben met z’n salaris hoor, maar denken dat iemand die een paar miljoen verdient niks geeft om meerdere tonnen slaat nergens op.

13 juli 2021 om 12:17

Die halve miljoen heeft hij wel op zijn bankrekening staan. Als je iets wil forceren in de onderhandelingen, zal je een geste moeten doen. In dit geval de 10% van de transfersom. Ik heb het vermoeden dat hij er niet zo wakker van ligt.

Ik blijf dit een geniale transfer vinden, wat er ook gebeurt. We laten duidelijk zien hoe de verhoudingen in Nederland zijn. In ieder geval tussen Ajax en Feyenoord. En Berghuis kan een groot succes worden en dan is het een toptransfer of een flop, maar in dat geval is het mij ook het geld waard om tegen Feyenoorders te kunnen zeggen dat hun jarenlange sterspeler bij ons niet eens aan de bak komt. Ik vind het als Ajacied mooi om te zien hoe dominant Ajax zich profileert met deze transfer. Anderen zullen het wellicht, eerder waarschijnlijk, een vorm van arrogantie vinden. Hoe dan ook een erg goede speler voor erbij. En over zijn maniertjes; dat was bij een ploeg die niet zijn type voetbal wilde/kon spelen en waar hij haast altijd de enige speler was die het moest doen. Bij Oranje zag ik een Berghuis die nederig was, zijn plek kende en hard werkte. Die Berghuis verwacht ik bij Ajax ook. Een beetje hetzelfde als wat Ziyech doormaakte na zijn komst van Twente. Die leefde ook helemaal op in een team dat aanvallend speelde en waar zijn spel volledig in tot wasdom kwam. Bij Berghuis zie ik dat ook gebeuren.

13 juli 2021 om 07:34

Waar een mens tegenwoordig zijn geluk uit kan halen... Maar ik ben blij voor je. Hopelijk wordt het een success, want dat is goed voor het Nederlands voetbal.

13 juli 2021 om 08:24

@ducktaildo:

Ik denk dat dat juist niet goed zou zijn voor het Nederlandse voetbal. Een club die jaar na jaar op z'n sloffen kampioen wordt en zonder veel moeite de sterspeler van een van de grootste concurrenten op kan pikken, daar wordt de eredivisie absoluut niet beter of interessanter van.

13 juli 2021 om 08:39

Heb het nu puur over Berghuis zelf. Vind hem onze enige buitenspeler waar ik iets extra's in zie. In Gakpo zie ik hetzelfde potentie, maar die moet nog wat vlieguren maken. Daarom ben ik wel blij dat Berghuis straks CL gaat spelen en zich daar kan meten met de (Europese)top. En nou pikt Ajax natuurlijk Berghuis op, maar voor dat bedrag is het toch ook niet echt een wereldprestatie? Het zou pas tot nadenken zetten als Ajax even Malen bij PSV weghaalt.

13 juli 2021 om 11:21

Geniet er nog even van. Spelers zijn top op hun 26ste en Berghuis is 30.

13 juli 2021 om 14:14

Direct niet, maar indirect vergroot je de kans op succes in Europa hiermee. Hiermee is de kans dan ook groter om spelers naar Nederland te halen. Door het structureel falen van heel veel ED in Europa hebben we veel aanzien verloren, z'n jaartje dat je halve finale CL haalt is natuurlijk een enorme boost voor het NL voetbal.

13 juli 2021 om 07:37

Nou inderdaad! Ajax koopt een speler die een gelimiteerde afkoopsom in zijn contract heeft! Wat zijn de verhoudingen hierdoor duidelijk geworden zeg..

13 juli 2021 om 07:42

De speler heeft alsnog zelf een keus gehad en vond Ajax duidelijk een dusdanig grote verbetering dat hij deze gevoelige overstap liever maakte dan een transfer naar het buitenland.

13 juli 2021 om 07:49

Hij kon niet eens naar het buitenland. Ja naar een club in de onderste regionen. Maar Ajax is de enige geweest met een bod misschien zegt dat wel hoe andere clubs baar hem kijken

13 juli 2021 om 07:53

Wolfsburg was anders ook geïnteresseerd. Dat is geen club uit de onderste regionen hoor. En is het misschien een mogelijkheid dat clubs niet concreet werden, omdat Berghuis alleen naar Ajax wou?

13 juli 2021 om 07:54

Geïnteresseerd is iets anders dan een bod doen toch? Hij werd gelinkt door journalisten toen van bommel er geen ging. Van bommel zei letterlijk we zoeken jongere spelers….

13 juli 2021 om 07:57

Wolfsburg was helemaal niet geinteresseerd. Heeft Van Bommel duidelijk aangegeven: die vonden hem te oud.

13 juli 2021 om 10:17

Gelimiteerde transfersom of niet. Deze transfer is echt wel een statement. Is gewoon de meest gedurfde transfer van deze eeuw, klaar. De captain en beste speler van Feyenoord gaat voor een habbekrats naar Ajax.

13 juli 2021 om 11:23

Haha jij zet jezelf wel een beetje voor lul hoor. Wolfsburg heeft duidelijk aangegeven dat ze Berghuis te oud vonden en wat blijft er dan over? Een 30 jarige buitenspeler die bij Watford niet aan de bak kwam. Leuk voor de Eredivisie hoor, maar dit is Europees gezien een stapje opzij.

13 juli 2021 om 12:36

Tja. Het is ook niet dat ik elk nieuwtje, bericht of persconferentie volg. Enige wat ik heb meegekregen is dat Wolfsburg en Norwich geïnteresseerd waren. Dat Van Bommel aangaande Berghuis had gezegd heb ik gemist.

13 juli 2021 om 18:21

De Toekomst

Allereerst, dit is voor Ajax een perfecte transfer natuurlijk. Geen discussie. Maar jouw conclusie dat dit illustratief is voor de verhoudingen vind ik een iets te grote broek. Nu lijkt het alsof Ajax zo machtig is geworden dat zij een contract met Berghuis kunnen laten opstellen die hen in staat stelt Berghuis voor een spotprijs op te halen.... Zo zit dit verhaal natuurlijk niet in elkaar. Als Ajax Berghuis wil kopen zonder die clausule hebben we het vanzelfsprekend over héle ander bedragen. Dat snap jij ook wel.

Dat Berghuis bereid is een gevoelige stap te maken vind ik ook niet echt een verdienste van Ajax. Dat Ajax het dubbele salaris kan bieden dan dat Feyenoord kan, dát is inderdaad een gegeven en verdienste maar vind dat je statement vooral leunt op een toevalligheid en het karakter van deze speler.

Desalniettemin, prima aankoop verder, als je niet ook nog Sulemana gaat halen.

13 juli 2021 om 07:38

Die verhouding laat je niet met deze transfer zien vind ik. Als hij niet zo goedkoop was was hij niet gekomen en had Ajax geen bod gedaan.
Omdat hij nu voor een relatief laag bedrag op te halen is en Berghuis geen clubliefde kent komt hij.
Bied 4 miljoen salaris aan Bijlow dan kunnen we zien of je dan ook over de verhouding praat?

Daarnaast voor Ajax is dit een prima transfer en voor Feyenoord ook.
Waar we zeker onze beste speler gaan missen gaan we niet zijn karakter
Missen. Hij is bij ons een negatieve sfeerbepaler. Als het meezit kruipen nu spelers uit hun schulp.
Berghuis speelde bij Feyenoord voor 1 ding en dat waren zijn eigen statistieken.
Ik denk persoonlijk dat hij bij Ajax mindere cijfers laat zien dan bij ons.

Daarnaast is zijn krediet denk ik vrij laag bij jullie. Ja er zijn er veel die de stap stoer vinden en dit een vernedering voor ons is. Maar ik ken er ook die hem niet eens bij Ajax hadden willen zien.

13 juli 2021 om 07:50

Hoe geef je nou 14 assists om je eigen statistieken omhoog te krijgen? Het waren geen assists waar Berghuis elke keer voor open goal staat en dan besluit te passen om zijn assist stats te verhogen of zo. En dat Berghuis mindere cijfers bij ons laat zien kan. Hij speelt met meer spelers die wat meer met een bal kunnen, waardoor het niet voornamelijk vanuit Berghuis hoeft te komen. Maar juist omdat er meer kwaliteit in de ploeg zit, kunnen zijn cijfers ook beter zijn omdat het voetballen wellicht makkelijker gaat.

13 juli 2021 om 07:53

Hij maakte bij ons 8 panels. Daarnaast een Haller gaat niet met de rug naar de goal speler om de 1-2 met berghuis te zoeken. Allen ballen bij Feyenoord werden bij hem ingeleverd.
Nogmaals ik vind hem een supergoede voetballer alleen zijn statistieken worden bij Ajax minder dat is wat ik denk

13 juli 2021 om 07:58

Ja, en? Elke club heeft toch een penalty specialist? Of moet elke penalty door een willekeurige speler worden genomen? Als Berghuis bij Feyenoord de specialist was, dan lijkt het mij logisch dat hij die neemt. Heeft vrij weinig met voor je eigen statistieken voetballen te maken.

13 juli 2021 om 08:10

Eens met Bliek qua statistieken, die gaat hij bij Ajax niet halen maar dat ligt zowel aan het elftal als aan de rol van de speler. Je hebt meerdere spelers die bepalend en beslissend zijn, hij krijgt dus niet dat alles via hem gaat en hij neemt geen penalty’s meer.

13 juli 2021 om 08:14

Dit dus JK.
Daarnaast moet hij een aanspeelpunt in de spits hebben voor de 1-2 naar binnenkomen korte combinatie en dan verre hoek.
Denk dat dit met Tadic beter gaat in de spits dan met Haller.
Nogmaals het is een prima speler denk alleen als de verwachtingen op basis van statistieken zijn het tegen gaat vallen.

13 juli 2021 om 08:23

Ik zeg toch ook dat het kan dat zijn statistieken minder kunnen zijn, maar dat het ook dat het de andere kant op kan doordat er meer kwaliteit in de ploeg zit? Het gaat mij om het stukje waar Bliek zegt dat Berghuis vooral voor zijn eigen statistieken voetbalde Feyenoord. Dat hij zulke statistieken neerlegde, de penalties nam en vaak de bal kreeg is omdat hij de beste speler was. Dat wisten zijn medespelers ook gewoon. Heeft vrij weinig te maken met voor jezelf voetballen. Of denk je serieus dat Berghuis het veld opging om er de grote Berghuis show van te maken en dat zijn medespelers daar graag aan mee wilden werken?

13 juli 2021 om 08:28

Berghuis speelde heel vaak niet vanuit zijn positie. Liep centraal dan weer links dan weer op het middenveld. Doe je dat als je je schikt in je rol. Waar was hij als de en van de tegenstander op kwam ? Niet bij zijn man.
Ja berghuis vond zichzelf wel altijd boven het team staan. Waar denk jij dat de negatieve sfeer vandaan kwam?

13 juli 2021 om 08:42

@Bliek, onzin. Kijk eens hoe vaak Advocaat het voor hem op heeft genomen. Kijk eens hoe hij zich binnen Oranje heeft opgesteld. Ik snap dat niet alles positief is maar nu doe jij hem veel te kort. Als hij geen gelimiteerde afkoopsom had was jou vraagprijs heel anders geweest.

13 juli 2021 om 08:55

Nogmaals het was verreweg de beste voetballer die we hadden. Maar niet alles was positief.
Hij heeft ons 2 keer flink benadeeld. Door hem gingen we Europa uit.
Tuurlijk verdedigd advocaat hem hij zou wel dom zijn als hij zijn beste speler aan de schandpaal hang. Advocaat kennen we ook voor de korte termijn succes en daar heeft hij berghuis voor nodig.
Mijn vraagprijs had rond de 10 uitgekomen denk ik.
Nederlands elftal en Feyenoord kan je natuurlijk niet vergelijken. Ik heb ook al eerder gezegd hij had
Moeten spelen op het ek

13 juli 2021 om 08:55

Van wie moest het afgelopen seizoen dan anders komen bij jullie Bliek? Kokcu? Toornstra? Jorgensen? Pratto, Linssen, Diemers? Heb even de statistieken van Feyenoord bekeken en geen enkele speler haalt de dubbele cijfers, behalve Berghuis. Zowel qua doelpunten als assists. Snap je dan niet waarom Berghuis overal op het veld rondrent om zich met het spel te bemoeien?

13 juli 2021 om 09:08

Over penalties gesproken, we hebben nu met Tadic, Berghuis, Haller en Klaassen gewoon 4 specialisten in huis 😁

13 juli 2021 om 11:35

Nico als hij zich wat meer had bekommert om de rest van het team dan had de rest misschien wel beter gaan voetballen.
Stel je voor dat Kokcu zeg eeeej hier krijg ik geen ballen ik ga maar laatste man spelen. Dan wordt toch een pestbende.

Maak dan geen opstelling en zeg dan ga lekker allemaal je gang en zie maar waar je het beste uit jezelf haal.

13 juli 2021 om 12:34

Sorry, maar heb je de rest van jullie team gezien? Wie zou er opeens beter moeten gaan spelen als Berghuis zogenaamd de anderen met had betrokken? Diemers, Linssen en Toornstra zijn niet meer dan middelmaat. Jorgensen mist zelfs nog voor open doel in zijn meest recente vorm. Om over Pratto maar te zwijgen. Kokcu is misschien een talent, maar ik zie het eerlijk gezegd niet. Enige die mij nog een beetje kan bekoren is Sinistera.

13 juli 2021 om 12:56

Voorlopig speel je met 11 man.
Dat we geen wereldploeg hebben mogen duidelijk zijn maar om het nou als een g-10 tal over te laten komen gaat ook nergens over.
Je kan ook Berghuis alleen het veld insturen....
Denk dat je Toornstra te kort doet maar dat maakt niet uit.
Leuk dat je pratto en Jorgensen noemt natuurlijk maar die speelde volgens mij niet.
Volgens mij pakte linssen bij Vitesse prima cijfers. Je mag uiteraard de schuld b ij de spelers neer leggen hoor. Je kan ook verder kijken en naar de trainer wijzen.

13 juli 2021 om 07:46

Niet dat ik denk dat ajax veel opschiet met berghuis omdat hij geen diepte in zijn spel heeft. Heb je straks dat ajax veel voorspelbaarder is om te verdedigen voor clubs. Eigenlijk doet ajax hier zichzelf de das om want anthony heeft veel diepte in zijn spel en dat is voor verdedigers veel lastiger om te verdedigen.
Daarnaast zie ik dat je liever geen concurrentie hebt? Dus wat je eigenlijk zegt is dat je af wil van de titelstrijd en met kerst al met 30 punten voorsprong kampioen wil zijn. Het is maar waar je van houd. Ik vind het namelijk leuk naar competities te kijken die ergens om gaan.

13 juli 2021 om 11:17

@varenak......het is dan toch logisch? Waarom een 2e antony dan? Je hebt juist verschillende types nodig. En Berghuis past perfect bij het spel van Ajax. En Ajax speelt voor Ajax. Niet om de titelstrijd zo spannend mogelijk te maken. Zij willen schitteren in de CL en moeten elk jaar kampioen worden. Dat de rest niet die ambitie heeft is niet de zorg van Ajax. Je moet nu niet verongelijkt gaan doen omdat Ajax goed beleid voert.

13 juli 2021 om 11:30

Als je als club een heel jaar in de championsleague wilt meestrijden heb je concurrentie nationaal ook nodig, maar goed dat ajax er zit om haar eigen beleid uit te voeren dat hoef je mij ook niet te vertellen. Ik ga alleen in op wat iemand zegt dat mag toch? of ben ik te negatief? moet ik mijn mening even bijstellen naar de Ajax richtlijnen?

13 juli 2021 om 07:51

Ik vind dit een beetje zout in de wonde strooien en persoonlijk zou ik mij nooit op deze manier uitlaten, omdat het gewoon provocatie is en je juist olie op het vuur gooit hiermee.

Zeker, ik vind als Ajacied het ook leuk dat Berghuis bij Ajax komt spelen, maar ik zou hier dan zeker een keertje stilletjes van genieten. Nu klink je inderdaad arrogant en bevestig je eigenlijk het stereotype van de arrogante ajacied ... jammer ...

13 juli 2021 om 08:12

Een van de verstandigste comments die ik vanochtend heb gelezen op vz. Chapeau!

13 juli 2021 om 10:34

Mooie reactie, zo hoort het ook. Geniet ervan. De voetballer Berghuis gaan we missen, de persoonlijkheid wat minder maar hoe dan ook een gemis. Dat provoceren is nergens voor nodig en laat alleen maar zien wat voor persoon je bent als je uit zulke zaken je voldoening haalt

13 juli 2021 om 07:54

Je gaat er wel met gestrekt been in merk ik. Fijn dat je er zo gelukkig van wordt. Waar je iets te gemakkelijk aan voorbij gaat is het relativeren van het scenario als deze aankoop een flop wordt. Ik ga er namelijk vanuit dat waar jij nu buitensporig gelukkig bent vanwege een aankoop van een rivaal, er hier voldoende berichten en hoongelach zal verschijnen wanneer het een desastreuze aankoop blijkt te zijn. Ben benieuwd of je t dan ook kunt laten gaan. Verder veel succes met berghuis en deze mooie aankoop.

13 juli 2021 om 17:32

Voor5,5 milj kan Ajaxzich zoets veroorloven.. wel een concurrent veel zwakker gemaakt dus denk dat feyenoord hier wel wakker van ligt

14 juli 2021 om 07:59

Tuurlijk ligt Feijenoord er wakker van, en ja Ajax kan het zich veroorloven. Daar zeg ik ook niks van. Maar bovenaan dit artikel, en daar reageer ik op, laat De Toekomst zijn blijdschap zien door te stellen “ En Berghuis kan een groot succes worden en dan is het een toptransfer of een flop, maar in dat geval is het mij ook het geld waard om tegen Feyenoorders te kunnen zeggen dat hun jarenlange sterspeler bij ons niet eens aan de bak komt”, waarmee hij eigenlijk bagatelliseert indien Berghuis een miskoop blijkt te zijn. Maar mocht dat echt zo zijn, begrijp ik het echt helemaal als in dat geval daarover artikelen verschijnen met reacties van happy Feijenoord fans. Dan heeft Ajax namelijk een vermogen aan salaris uitgegeven aan een historische aankoop die mislukt, nou geloof me als dat gebeurt wordt er hard gelachen. Maar laten we gewoon kijken, zo ver is het lang niet en eerlijk is eerlijk, de kans kijkt me groter dat Berghuis slaagt.

13 juli 2021 om 08:04

Nou nou… je geluk kan niet meer op. En ik hoop dat hij zich gaat misdragen als het niet loopt en de sfeer negatief gaat bepalen, waardoor geen synergie meer aanwezig is in het team. Hij vaak rode kaarten gaat krijgen, wanneer hij het veld op komt, omdat hij zijn frustratie niet op een andere manier kan uiten.
Afijn… laten we hopen dat hij het goed doet. Van een bepalende speler van Feyenoord naar een bepalende speler van Ajax wordt. Het is jullie gegund. Mooie transfer voor een mooi bedrag.

13 juli 2021 om 08:15

Ik hoop niet dat je verwacht dat hij zo goed zal zijn als Ziyech, want dat niveau zal hij nooit (meer) gaan aantikken. Hij komt zo langzamerhand op een leeftijd dat het niet meer beter wordt, ik verwacht ook niet dat hij Ajax echt verder helpt. Voor de Eredivisie hebben ze hem niet nodig, want zonder hem worden ze normaal gesproken ook wel kampioen. In de CL zal hij echt tekort komen, dus de toegevoegde waarde zie ik er nog niet in.

13 juli 2021 om 08:23

Ik vind het niet zozeer arrogant hoor. Het is met name ontzettend triest dat je voldoening haalt uit deze transfer om Feyenoorders te kutten. Het is maar waar je als 'weldenkend' mens gelukkig van kan worden. Het is treurig gesteld met je kerel. Hopelijk maak je nog wat van je leven.

13 juli 2021 om 08:24

Kijk nou uit, zodra wordt je nog als griezel en eng uitgemaakt, agh. Tsja, nee maar idd dit zegt echt heel veel. Ik zie ook allerlei reacties zo van alsof dit de normaalste zaak is. Maar ja dat is het dus niet. Dit is een absurde transfer. Je grootste rivaal beroven van hun beste speler. En dan die clausule, waren ze destijds dronken ofso? Je had toch minimaal een blokkade erop kunnen zetten zo van uitgezonderd de rivalen Ajax en Psv bijv. Een hele vreemde actie en ja dat Berghuis nu naar Ajax vertrekt zegt heel wat. Waar Ajax staat maar ook waar Feyenoord staat en dat is zeker niet best!

13 juli 2021 om 08:32

De toekomst,jij was degene die het vorig jaar een schande vond dat feyenoord berghuis niet strafte na een tackel. Jij was ook degene die hem daarom geen plaats in het NL elftal gunde. Door al zijn idiote acties. Als je een man van je woord bent, dan zeg je dat deze man niet bij jou club past. Maar nee, zoals veel ajacieden, is het nu opeens een geniale transfer.

13 juli 2021 om 08:33

En als mensen commentaar hebben is het zeker "afgunst en jaloezie"? Stereotypering Ajaxsupporter en de voornaamste reden dat men een grote hekel aan Ajax heeft. Mensen die niet tegen tegenspraak kunnen, stoer doen met succes waar ze weinig bijdrage aan hebben gehad omdat ze nooit in t stadion zijn geweest en dat succes gebruiken om altijd het laatste woord te hebben. Nooit blij kunnen zijn met wat je bereikt, maar alleen wanneer je een ander ermee om de oren kan slaan. Dat roept ergernis op, maar in plaats van de welbekende jaloezie eerder ontzettend veel medelijden. Er is buiten Ajax niemand die graag bij die groep wil horen. Misschien dat het kwartje een keer gaat vallen.

13 juli 2021 om 08:55

Er zit natuurlijk ook wel een kansje in dat hij is gekocht zodat hij niet naar PSV gaat, want die hadden ook belangstelling voor hem. Verder denk ik dat hij een goede traptechniek heeft, die zeer bruikbaar is bij corners en vrije trappen. Maar ik maak wel wel een beetje zorgen over zijn lichte ontvlambaarheid. Dat vind ik er een nadeel aan.
Ook vind ik dat voetballers in Nederland gewoon van de ene club naar de andere mogen gaan. Ik heb dus moeite met de opmerkingen dat je niet van Feyenoord naar Ajax mag gaan als echte Feyenoorder. Dat is lachwekkend. Zo lang je het netjes speelt en de clubs er niet slechter van worden moet het toch kunnen. Feyenoord ontvangt nu voor Berghuis een royale transfersom. Die had PSV bijvoorbeeld nooit betaald....

13 juli 2021 om 10:08

Hoezo had PSV dat nooit betaald? Waar haal je deze informatie vandaan? Ik denk dat Berguis zijn persoonlijke voorkeur gewoon bij Ajax ligt ten opzichte van PSV.

13 juli 2021 om 22:38

PSV wilde hem al eerder halen...

13 juli 2021 om 09:17

Hoe de verhoudingen liggen? Dat vind ik zo’n onzin. Spelers kennen geen clubliefde. Die maakt het niet uit of ze voor Ajax, AZ, PSV of Feyenoord voetballen. Deze zet hebben ze alleen kunnen doen door een clausule die door een interim in het contract is geplaatst. Net zoals destijds met Vermeer die de omgekeerde weg bewandelde. Als Ajax 12 mln had moeten betalen hadden ze het niet gedaan. Pas dan had je laten zien hoe de verhoudingen liggen.

13 juli 2021 om 09:59

@De Toekomst, dit is wel een heel zielig bericht haha.
Het is maar voetbal he, hoop dat je weet dat er heel veel andere dingen spelen in de wereld dan je zo druk te maken over wat je kan zeggen tegen Feyenoorders.
Maar ben blij dat je zo blij bent hoe zielig ook haha

13 juli 2021 om 10:04

Alsof Ziyech bij Twente al niet fenomenaal speelde. Bij Ajax werd hij wat gebalanceerdet qua meeverdedigen maar dat heeft ook deels te maken met het spelen van meer wedstrijden. Uiteindelijk ontwikkelen spelers zich het meest door veel wedstrijdervaring op te doen

13 juli 2021 om 10:12

Er was geen enkele andere club die hem wilde ophalen, dus zo geniaal is doe ook weer niet. Daarnaast is feyenoord denk ik ook tevreden. Strik erom.

13 juli 2021 om 10:48

Dit is echt zo’n uitspraak van zoals ze vroeger zeiden, daar heb je weer zo’n teletekstsupporter. Wzawzdb maar ondertussen nooit naar een wedstrijd gaan en spreken over wij wanneer het over Ajax gaat maar eigenlijk alleen fan is geworden omdat het de club is met de meeste prijzen.

Mooi dat je lange neus kan ophalen naar Feyenoord supporters omdat Berghuis nu daar speelt en je als Ajax zijnde 4 miljoen salaris betaald voor een speler van bijna 30 en Feyenoord dat niet kan betalen. Misschien ook maar goed. Feyenoord moet het niet hebben van egocentrische mannetjes als Berghuis dat eigenlijk, hoe goed hij ook is, nooit echt ontvangen is in het legioen. Het leek eind vorig seizoen te gaan gebeuren nadat hij echt het publiek opzocht, helaas was dat een afleiding waarin hij zo goed is als voetballer.

13 juli 2021 om 11:40

Dat is juist het probleem met Ajax, die vind en zichzelf hartstikke goed en alles, maar je wilt toch als Nederlander dat de gehele competitie beter wordt en niet alleen jou club, nu heb je alleen topwedstrijden op internationaal niveau en binnen de top team, maar je wilt toch dat je net zoals in de premier league elke week kan genieten van een top wedstrijd?

13 juli 2021 om 12:17

@De toekomst: Tegelijkertijd kunnen we van een AZ of een Psv, dat er financieel beter voorstaat dan Feye, weer geen spelers halen. Het is maar dus waar je blij van wordt..

14 juli 2021 om 00:02

Deze comment is de exacte reden dat ik geen Ajax supporter ben. Ik vind het juist zorgwekkend dat Ajax zo de sterspeler van Feyenoord koopt. De verhoudingen zijn totaal uit de hand gelopen. De Eredivisie wordt wel heel saai zo. Als Ajax de komende seizoenen niet kampioen wordt is het een wonder.

Als je de komende seizoenen 4 miljoen per jaar gaat verdienen, iets wat je nergens anders zou hebben gekregen, dan is het niet zo gek dat je die ruim 5 ton van de transfersom laat schieten. Dat pak je wel weer terug met salaris.

13 juli 2021 om 07:39

Hij kost Ajax gewoon ruim 20’mil over de 4 jaar. Is 1 van de grootverdieners daar zal een Gravenberch wel gelukkig van worden 🙄

13 juli 2021 om 07:45

Niet goedkoop inderdaad, ook wetende dat op die positie ook 2 spelers rondlopen die alleen al qua transfersommen 20 miljoen per persoon hebben gekost. Denk dat er over dat salaris en het kostenplaatje over 4 jaar gerekend genoeg af te dingen valt. Zoveel heeft Berghuis Europees ook niet laten zien, dat je kunt verwachten dat hij Ajax daarin naar een hoger niveau tilt. Een Gravenberch wiens contract je dit jaar eigenlijk ook nog moet verlengen zal vast niet minder willen verdienen.

13 juli 2021 om 07:47

Een gravenberch moet nog grote stappen maken, wil hij hetzelfde gaan verdienen.. Die jongen is pas 18

13 juli 2021 om 07:50

Ja maar is nu al belangrijker voor het team. Gaat het om leeftijd of om wat je betekend voor het team. Hij is gewoon basisspeler

13 juli 2021 om 07:59

Gravenberch zal volgende zomer vertrekken vrees ik. Contract verlengen en Raiola als zaakwaarnemer……

13 juli 2021 om 08:01

Ook als zijn salaris flink opgekrikt word?

13 juli 2021 om 08:14

Al wordt het salaris opgekrikt, Raiola haalt er in het buitenland wel een betere deal uit. Kijk naar Brobbey die bij Leipzig 3 miljoen gaat verdienen, terwijl hij zich bij ons nog echt moest bewijzen. Als salaris ook de drijfveer voor Gravenberch zal zijn tussen wel of niet verlengen, is ie weg hoor.

13 juli 2021 om 08:56

SuperNico31. Dan was die toch al lang weggeweest? Overigens heeft Ryan aangegeven dat Raiola hem adviseerde om bij Ajax te blijven, dus je reactie slaat eigenlijk als kut op dirk

13 juli 2021 om 08:01

Was al grootverdiener bij Feyenoord met 2.5 miljoen

13 juli 2021 om 09:00

Berghuis verdiende 2 miljoen bij Feyenoord, niet 2,5. Desondanks absoluut de grootverdiener, waar hij bij Ajax tussen de grootverdieners komt te staan. Geeft ook wel aan wat er budgetair mogelijk is bij beide clubs, zeg ik met pijn in mijn hart.

Lijkt me dat de clubs het netjes hebben opgelost. En op zich vallen de reacties van de supporters toch ook mee. Natuurlijk zijn er Ajacieden die als een blad gedraaid zijn en hem plots helemaal geweldig vinden. Ik weet het nog niet. Ik kan het beeld dat hij een bal keihard het publiek intrapte maar niet vergeten. De voetballer is gewoon goed, als persoonlijkheid op het veld heeft hij toch vaak kortsluiting. Dat wordt leuk met Tadic en hem voorin. Van de andere kant als je niet voor Ajax bent, dan ben je er tegen. Alleen nu heb je weer een extra reden. En zo zijn er ook zat Feyenoorders die het helemaal niet erg vinden dat hun by far beste speler weggaat. Want zo goed was hij toch niet. We zullen zien hoe het gaat lopen. Maar bij mij heeft hij toch nog wel behoorlijk wat good will te winnen (niet dat dat wat uitmaakt)

13 juli 2021 om 07:41

Tuurlijk was hij wel goed en was het
Onze beste speler. Dat de
Mensen het niet erg vinden dat hij gaat heeft met zijn persoonlijkheid te maken.
Ik vind nog steeds dat hij een EK had
Moeten spelen.

Ik spreek ook genoeg Ajacieden die hem helemaal niet bij Ajax willen zien. Zijn krediet zal laag zijn

13 juli 2021 om 08:05

De clubs hebben het zeker netjes opgelost. De kortsluiting die hij af en toe had is uitgelegd door Advocaat: dat heeft te maken met frustratie omdat het niet gaat zoals hij graag zou willen. Dat begrijp ik wel, maar is zeker niet goed te praten omdat je daardoor je eigen team benadeeld. Dat zal eruit moeten. Verder denk ik dat hij gaat passen bij Ajax. Hij kan namelijk en een voorzet geven op Haller en hij kan naar binnen komen en zelf schieten. Daarnaast heb je nu iemand die weer een vrije trap binnen kan schieten. Vorig jaar was een overgangsjaar volgens Overmars. Dit jaar zou Ajax Europees weer moeten overwinteren in de CL. Dan snap ik deze aankoop prima. Het geeft voorin meer mogelijkheden. Nu die Sulumana nog voor zijn snelheid en dan is de selectie denk ik al rond.

13 juli 2021 om 08:11

Het probleem is huis die voorzet. Die kan hij niet geven. Hij moet altijd naar zijn linkervoet. Voorzet met rechts is niet zo best. Berghuis’ is juist een speler die graag naar binnenkomst en de 1-2 wilt zoeken. Alleen Haller gaat niet met zijn rug naar de goal spelen.
Dit gaat denk ik wel werken als Tadic in de spits staat

13 juli 2021 om 10:51

Antony geeft ze ook met links. Het is onder Ten Hag haast een trademark dingetje dat de back eroverheen raast en de buitenspeler met links de voorzet geeft. Die voorzetten zijn ook lastiger te verdedigen. Wat dat betreft verwacht ik voor Berghuis weinig problemen.

Ook het naar binnen trekken kan je op meerdere manieren doen. Kaatsen met de spits idd maar je teamgenoten kunnen ook met een slimme loopactie ruimte creëren voor je. Of door snel combinatiespel etc. Ik verwacht eerlijk gezegd dat het door de spelopvatting en betere medespelers alleen maar makkelijker word voor hem.

Al zullen zijn statistieken vast minder worden. Hij zal hier een van de beteren zijn maar het spel wordt niet opgehangen aan slechts 1 speler. Ben razend benieuwd.

13 juli 2021 om 09:03

Ik vind het niet erg dat Berghuis vertrekt vanwege zijn gedrag. Daarom was hij ook nooit populair in De Kuip terwijl hij met afstand de beste voetballer was. Hij had met iedereen, zowel op als buiten het veld problemen. Pakte regelmatig een rode kaart, had problemen met de technische staf, meerdere incidenten met ploeggenoten op de trainingen. Dat zorgde voor een gespannen sfeer. Ik denk dat de spelers zich nu bevrijd voelen en Feyenoord wordt minder voorspelbaar omdat er nu niemand is die alle ballen zoals Berghuis wel deed, opeiste. Met Berghuis werd Feyenoord 5e, zonder Berghuis zou Feyenoord dat ook moeten lukken en met Arne Slot aan het roer waar ik veel vertrouwen in heb denk ik dat top 3 gewoon mogelijk is.

13 juli 2021 om 09:51

Dus samenvattend, je beste speler met die bij 44,5% van de goals is betrokken verdwijnt en jij verwacht dat Feyenoord daardoor hoger gaat eindigen? Die snap ik niet helemaal, ondanks je onderbouwing dat Feyenoord minder voorspelbaar gaat worden. Het is toch onmogelijk dat er zoveel goals wegvallen en er toch beter wordt gepresteerd.

13 juli 2021 om 11:19

Ik heb statistieken bekeken van vorig seizoen en Feyenoord had toen weinig scorende spelers. Zelfs Geertruida stond op nr 3 met 8 doelpunten uit 37 wedstrijden. Dat is echt bizar. Dit seizoen is het toch anders, met Slot die aanvallender wilt spelen. Spelers zoals Til en Toornstra komen dan beter tot hun recht. Van Toornstra verwacht ik volgend seizoen net als Til minimaal 10 doelpunten. Van Sinisterra verwacht ik volgend seizoen minimaal 10 doelpunten. Als Jahanbakhsh komt verwacht ik het eea van. Niet dezelfde statistieken als Berghuis maar dat kunnen de overige spelers opvangen. Een Kokcu die dit seizoen veel dichter bij de '16' van de tegenstander gaat spelen zal veel gevaarlijker zijn dan de Kokcu onder Advocaat die dichter bij de '16' van Feyenoord speelde. Die zal hierdoor ook een hoger rendement halen. Linssen zal denk ik wisselspeler worden maar als invaller ook een aantal doelpunten mee pikken. Bannis of Bozenik heb ik ook vertrouwen in, vooral vanwege het veldspel. Zo zijn er 6 a 7 spelers die een hoger rendement zullen halen tov vorig seizoen.

Berghuis is geloof ik voor 6.5 miljoen gekocht door Feijenoord en nu verkocht voor een bedrag van 5.5 miljoen of iets meer. Iest zeg me dat je dan toch iets verkeerds doet als Feijenoord zijnde. Lijkt me ook het beste dat er afgezien is van een arbitrage zaak .

13 juli 2021 om 08:02

Voor 6 miljoen gekocht destijds! Nu nog 1 jaar contract en wordt 30 en is dus best veel voor een 1 jarig contract ( 6.5 miljoen, waar geen restwaarde meer op zit)

13 juli 2021 om 10:37

Ze hebben dat gewoon onhandig aangepakt met de constructie. Fey wilde hem zo graag houden dat ze die gelimiteerde som erin hebben gezet. Berghuis is enorm waardevol maar ze hadden ook kunnen doorselecteren. Al met al krijgen ze best veel geld voor hem voor 1 jaar

13 juli 2021 om 11:16

Zo veel is het niet , voor een speler met goede statistieken. Maar ik begrijp het wel , de kans was groot dat die volgend jaar transfervrij weg zou gaan. Wat dat betreft had Kuyt wel een beetje gelijk , als Berghuis zich kon laten zien op het EK dan had Feijenoord meer kunnen vangen voor Berghuis.

Ik ga het maar nog een keer zeggen; als aanvoerder van feyenoord doe je dit gewoon niet. Dat zegt heel veel over de persoon berghuis. Alle ellende moet ie dan maar op de koop toe nemen. Voor feyenoord op dit punt natuurlijk beter zo, hopen op een goeie vervanger met wat meer cellen in z'n pan.

Mooi die reacties uit Rotterdam, hij was een held, DE topscorer, een van de beste van Nederland en als hij weg gaat verbranden ze zijn shirt en schelden hem uit.Misschien is het bij Feyenoord dus helemaal niet zo leuk als dat ze zelf denken.Kijk nu al uit naar de klassieker.

13 juli 2021 om 08:27

Nu was hij opeens de held in de Kuip. Zeker de beste speler maar populair was hij niet zo. Werd echt amper toegezongen terwijl hij dus de beste speler was.

13 juli 2021 om 09:04

Als je een mooie, slimme en grappige vriendin hebt en ze gaat er op een gegeven moment vandoor met een bekende die je niet uit kan staan, dan verbrand je wellicht ook een foto van jullie samen toch? Zo gek vind ik die reactie niet. Ze blijft mooi, slim en grappig, maar je wil er niks meer mee te maken hebben. Logisch. Ik kan me nog een pop herinneren met een vermeer shirt. Wellicht is het niet zo gezellig bij Ajax als men zegt

13 juli 2021 om 10:15

Wat zeuren jullie toch allemaal ik vind de overstap van Propper naar Twente veel heftiger🤣

13 juli 2021 om 10:52

Wat je zegt! zijn er al Proppershirts in de fik gestoken?

13 juli 2021 om 10:39

Hij was gewoon de beste speler punt. Maar hij werd vaak genoeg uitgescholden etc om zijn maniertjes en rare fratsen. Waar ik me vooral aan irriteerde is dat hij 2x zo hard leek te rennen bij oranje. Bij fey was hij bij uitstek de beste en wandelde hij maar wat erbij. Kwam ook gewoon door het kwaliteitsverschil maar je zag dat het negatieve impact had op spelers op het veld. Als aanvoerder moet je denk ik het tegenovergestelde bereiken

Vind het een uitstekende aankoop. Heb momenteel liever Berghuis dan Neres en ook wel dan Antony, want die is nog wat wisselvallig. Berghuis-Haller kan een gouden koppel worden.

13 juli 2021 om 11:20

Als Berghuis dan niet continu naar binnen trekt en zelf gaan schieten. Haller kan zijn mooie voorzetten heel goed gebruiken. Kan een top koppel worden.

Ajax betaald dus uiteindelijk toch nog veel meer dan die 4 miljoen. Wees daar dan blij mee als Feyenoord supporter. Investeren en goed beleid voeren en mee doen om die titel over een paar jaar. Niet gaan janken. Aanpakken.

Vind het wel mooi dat veel Ajacieden berghuis altijd een lul vonden en nu zijn ze blij met hem

Mooi om te zien dat de beste speler bij feyenoord gewoon naar Ajax wil omdat het gewoon de betere club is, beter voetbal gespeeld worden, om de echte prijzen gespeeld wordt en omdat het gewoon kan.

Elke speler veinst clubliefde als het nodig is.
Uiteindelijk kiezen ze voor henzelf, wat ik ook zou doen.

Daarnaast is het gewoon heel zielig om haat te hebben voor een andere voetbalclub. De mensen die dat hebben missen duidelijk een paar chromosomen en flink wat hersencellen.

Mensen die Berghuis hiervoor dus haten: get a life en laat je onderzoeken door psychologen want jullie zijn echt het laagste soort mensen.

13 juli 2021 om 13:15

De 100% salaris stijging zal er iddniets mee te maken hebben. Toch wel vreemd zo’n hoog salaris voor Berghuis. Eerst waren het de grote spelers die uit het buitenland gehaald werden, die zoveel verdiende. Nu zelfs Berghuis. Verdient ie nu meer dan Tadic en Blind? Kan me niet voorstellen dat de selectie daar blij mee is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren