Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Jong siert de cover van Sport: ‘Barça bereikt akkoord over transfersom’

Laatste update:

Frenkie de Jong staat donderdagochtend groot op de voorpagina van Sport. De Catalaanse krant schrijft dat Barcelona een akkoord heeft bereikt met Chelsea over een transfersom van tachtig miljoen euro voor de 25-jarige middenvelder. Dat wil echter nog niet zeggen dat de De Jong daadwerkelijk naar Stamford Bridge gaat, want zelf zal hij ook akkoord moeten gaan met een overstap. In de afgelopen maanden werd duidelijk dat de spelmaker uit Arkel niet weg wil bij Barcelona en zijn zinnen heeft gezet op een langer verblijf in het Camp Nou.

Zaakwaarnemer Ali Dursun was woensdag in Barcelona om de situatie van De Jong met de clubleiding te bespreken. Het toonaangevende The Times meldde niet veel later dat Chelsea bijna overeenstemming had bereikt met Barça over een transfer van De Jong. Volgens Sport hebben the Blues en Barcelona elkaar inmiddels gevonden in een transfersom van tachtig miljoen euro. Barcelona ging enkele weken geleden ook al akkoord met een bod van 85 miljoen van Manchester United, maar toen zette De Jong zelf een streep door die transfer.

Een samenwerking met Erik ten Hag op Old Trafford zag de middenvelder echter niet zitten. The Red Devils zijn komend seizoen veroordeeld tot het spelen van Europa League-voetbal en De Jong wil per se in de Champions League uitkomen. Het blijft ook de vraag of een overgang naar Chelsea doorgang gaat vinden. Een langer verblijf in het Camp Nou geniet nog altijd de voorkeur van de middenvelder, maar The Times berichtte maandag dat de Catalanen dreigen met juridische stappen om zijn contract ongeldig te kunnen laten verklaren.

Aubameyang
Chelsea is niet alleen in de markt voor De Jong. De Londenaren azen volgens transfermarktexpert Fabrizio Romano ook op Pierre-Emerick Aubameyang. De Gabonese aanvaller wordt door manager Thomas Tuchel als interessante optie gezien om de aanvallende gelederen te versterken. Daarnaast blijft Chelsea hopen dat het verdediger Wesley Fofana deze zomer kan overnemen van Leicester City. Een bod van meer dan 83 miljoen euro werd door the Foxes echter naar de prullenbak verwezen, maar Romano laat weten dat Chelsea snel terugkomt met een nieuw bod.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laat barca eerst maar eens het achterstallige salaris betalen, daarna kan de jong kijken of hij wilt vertrekken of niet

11 augustus 2022 om 09:35

Het zou toch echt skitterend zijn als hij vertrekt en ergens anders de pannen van het dak speelt. Ik hoop gewoon echt dat deze zielige club naar de kloten gaat. Laat ze maar lekker afzakken, anders komt het toch niet binnen bij dat schandalig incapabele bestuur. De barca fans mogen zich toch doodschamen met dergelijke praktijken.

11 augustus 2022 om 10:16

ALS Frenkie vertrekt kan de spoeling nog wel eens dun worden op het middenveld van Barca als ze ook Kessie niet kunnen inschrijven en Gavi hebben verhuurd. Moet geen probleem zijn met hen 7 aanvallers..

11 augustus 2022 om 10:31

Chelsea middenveld = 2 plekken en concurrenten zijn : Kovacic, Kante, Jorginho, RLC, Gallagher en Chukwomeka veel succes Frenkie 💪🏽

11 augustus 2022 om 10:49

Frenkie basis, appeltje eitje. Met Kante en Frenkie samen heeft Chelsea al top 3 beste middenveld, wat een combi!

11 augustus 2022 om 11:06

De fans mogen zich doodschamen? Wat kunnen wij als fans hieraan doen dan? Overigens is het te verwachten dat Frenkie elders de pannen van het dak gaat spelen als zijn beste positie daar wel bestaat.

11 augustus 2022 om 11:08

Waarom zet je Gallagher en Chukwue hierbij? Die hebben nog geen wedstrijd in het eerste gespeeld en zitten daar ook niet dicht tegenaan. Rouleren met Kova, Kante, Jorg en Frenkie zou hemels zijn. Opent ook veel deuren om in andere systemen met 3 controleurs te spelen.

11 augustus 2022 om 11:11

Frenkie is gewoon niet goed genoeg voor Chelsea. Hij kan het niveau van FC Barcelona en LaLiga amper aan laatstaan de Premier League.

11 augustus 2022 om 11:19

Je hoeft je niet te schamen voor het feit dat je Barca fan bent. Jij kan er idd niets aan doen Fcb.
Maar plaats vervangende schaamte zou ik zeker hebben als mijn clubje op deze manier bezig zou zijn.

Helaas zit hier een heel stel blinde Barca "supporters" op VZ die werkelijk waar iedere drol die Laporta legt helemaal goud vinden en alles wat deze man doet maar goed blijven praten.

11 augustus 2022 om 11:22

Laporta maakt er wel een lekker teampie van zo. Ik denk dat Barcelona fans meer aan Laporta hebben dan een Frenkie waarop je geen seizoen lang kan bouwen en 0,0 rendement heeft. Bovendien zet ik enorme vraagtekens bij de mentaliteit van Frenkie en laat hij snel zijn koppie hangen als het niet loopt hoe hij het wil hebben.

11 augustus 2022 om 11:34

Dus.....zolang Laporta met goeie spelers aan komt zetten is in principe alles geoorloofd wat jou betreft?

En als die fantastische aankopen straks een beetje tegenvallen.....vindt je dan dat die gasten op net zo'n achterlijke manier de deur uit gejaagd mogen worden? Zo lang er maar goeie nieuwe spelers voor in de plaats komen?

11 augustus 2022 om 11:36

Kessie kan wel ingeschreven worden als Frenkie vertrekt.

11 augustus 2022 om 11:38

Jij niet persoonlijk natuurlijk. Maar net als bij misdragingen van fans bij voetbalclubs hoop je toch dat er vanuit het grote collectief goede fans meer tegenstand is tegen het gedrag van de kleine minderheid. Natuurlijk zien wij deze situatie niet vanuit allerlei hoeken, maar ik heb nog weinig afkeuring van het grote collectief richting dit bestuur gezien.

11 augustus 2022 om 11:43

Voetbalclubs zijn fabrieken. Als het werk niet loopt het hoe het zou moeten lopen dan worden er mensen vervangen. Wil je dan dat Laporta elke ochtend met een boeketje bloemen bij Frenkie aanbelt en hem verteld hoe hoog hij hem heeft zitten?! Frenkie presteert extreem ondermaats en heeft niet laten zien dat hij tot de absolute top behoort. Barcelona wil de stap terug maken naar de absolute top en ziet dat dat met Frenkie niet gaat lukken. Logisch dat je dan van Frenkie afwil en zoekt naar betere opties en als die spelers waar jij het over hebt ook niet gaan presteren worden ze ook vervangen.

11 augustus 2022 om 11:50

FCB_Catalunya, och och niet meteen zo op de teentjes getrapt zijn. Ik zeg alleen dat je je als Barca fan toch dood zou mogen schamen als jouw ooit zo mooie club nu voornamelijk in het nieuws komt met dit soort trieste praktijken. Ik weet wel dat als ik Barca fan zou zijn, ik me zou schamen voor mijn club. Maar het is jammer dat veel leden hun gekleurde bril niet af weten te zetten.

11 augustus 2022 om 11:50

Als de mensen in de fabriek geen salaris krijgen, gaan ze staken, vakbonden opzetten en zetten de eigenaar van de fabriek onder druk. Niet andersom zoals nu bij Barca gebeurd.

11 augustus 2022 om 11:58

Jlopez

Jij verzint gewoon een compleet eigen verhaal.
Schattig dat je (tegen beter weten in) het wanbeleid van Barca probeert recht te praten, maar als je verhalen uit je hol gaat trekken weet je dat je fout zit.

Xavi roept constant dat hij FdJ wel goed vind en wil gebruiken. Hij is speler van het jaar geweest. Maar nu ineens zou hij weg moeten omdat hij niet presteert?
Je lult maar wat. Hij moet weg omdat Barca niet normaal met geld om kan gaan. Dat is de enige reden.

11 augustus 2022 om 12:05

JLopez7, onvoorstelbaar hoe jij hier het wanbeleid probeert te downsizen. Doe even die gekleurde bril af en bekijk het opnieuw. Kijk even objectief naar de feiten. Hij heeft een contract. Nu wordt hem gevraagd dit contract te herzien. Hij wil dat niet. Hij wordt neergezet als geldwolf. Kom op man! Dit slaat toch helemaal nergens op? Het bestuur heeft er een zooitje van gemaakt en probeert dat nu op te lossen door druk te zetten op spelers en middels trieste praktijken hen weg te pesten. Maar volgens jou valt Laporta niets te verwijten. Houd toch alsjeblieft op man hahaha

11 augustus 2022 om 12:17

Jongens toch, hap toch niet zo. Account van Jlopez is gisteren aangemaakt. Even een dagje trollen totdat ie weer geblokt is en dan maakt ie weer een nieuw account aan.

11 augustus 2022 om 12:41

Iets met een klok en een klepel.
1 als hij gaat kunnen de andere twee ingeschreven worden.
2 Nico wordt verhuurd.
3 als frenkie blijft hebben ze een probleem met inschrijven

11 augustus 2022 om 13:01

Ik praat natuurlijk puur over het voetballende gedeelte. Frenkie heeft wel gewoon recht op zijn salaris en Barcelona dient hem dit te betalen.

11 augustus 2022 om 15:34

JLopez7

Dat dit 25 duimpjes omhoog heeft gekregen laat echt zien dat menig voetbalfan echt geen verstand van voetbal heeft. Frenkie zou voor iedere ploeg een meerwaarde zijn, je kunt zeggen hij is al die jaren nooit op ziin allersterkste punten gebruikt, maar kijk naar Nederland waar van Gaal hem op een goede manier gebruikt en dan zie je dat Frenkie bij de beste middenvelders van de wereld behoort,

Frenkie is met afstand de beste middenvelder van Chelsea. Man man man wat een haat en bizar slechte voetbalinzicht heb jij zeg.

11 augustus 2022 om 17:08

Ik denk dat ie technisch meer dan goed genoeg is voor een Engelse topploeg maar fysiek niet. Die competitie is zwaar door al die wedstrijden, en het spel is ook nog eens sneller en fysiek veeleisender dan la Liga. Ik vraag me af of ie dat aan kan, het joch is zowel mentaal als lichamelijk geen wonder namelijk.

11 augustus 2022 om 19:14

Het joch? Wat een respect weer. Overigens heeft de Jong een meer dan prima loopvermogen hoor. Hij is meer mentaal een beetje instabiel met zijn gezeik steeds tgeen de scheids.

12 augustus 2022 om 00:04

Als mijn club keer op keer op deze wijze in het nieuws komt, dan zou ik me ook schamen, ook al kan ik er zelf helemaal niets aan doen.

11 augustus 2022 om 09:38

Hij kan gewoon vertrekken en nog steeds dat achterstallige salaris eisen. Frenkie moet gewoon zsm weg uit die slangenkuil en over een paar jaar een contract tekenen bij Real, dat zou schitterend zijn.

11 augustus 2022 om 09:51

Droomscenario

11 augustus 2022 om 09:51

klopt, maar wel even wachten tot zondag met zijn vertrek. Laat ze maar even bloeden voor hun wanbeleid,

11 augustus 2022 om 10:10



@ruiz_fct: Als je eenmaal weggaat in deze situatie, kun je fluiten naar je centen wat je naderhand ook eist. De afgelopen jaren is wel gebleken dat deze club zich niks aantrekt van regels, fatsoen en steeds overal mee weg lijken te komen.

Als ik Frenkie zou zijn had ik pas gaan praten zodra al het financiã«le geregeld was en de bedragen op m'n rekening stonden, zeker bij deze club.

11 augustus 2022 om 10:58

Ik ben een echte barca fan maar als hij tekent bij Real hoop ik gewoon dat hij Barcelona kapot maakt in de “ el classico “ .. voor de rest moet barca gewoon kampioen worden natuurlijk 😁

11 augustus 2022 om 11:18

Eigenlijk vind ik dat Frenkie een beetje boter op zijn hoofd heeft. De voetbalclubs zijn geen normale werkgevers en kotsen je uit wanneer het hen uit komt. Als compensatie voor het zijn van een pion in dit spel worden de heren goed betaald.
Als de club zegt je moet gaan, dan moet je gewoon gaan. Uiteindelijk krijgt Frenkie anders de opinie tegen zich. Je ziet dat nu al een klein beetje gebeuren. Er wordt straks gewoon gezegd dat ze niet mee kunnen doen om de prijzen omdat Frenkie niet verkocht wilde worden of in wilde leveren.
Uiteraard moet je dan wel gaan onder de juiste voorwaarden: achterstallig salaris dient betaald te worden plus eventueel compensatie voor misgelopen salaris in de toekomst (maar ik vermoed dat Chelsea en Manutd een prima salaris neer leggen) en uiteraard wat tekengeld ;-)

11 augustus 2022 om 11:32

Ik snap na je hele verhaal nog steeds niet helemaal waarom Frenkie boter op z'n hoofd heeft.

Omdat hij gewoon voor de club wil blijven spelen waar hij een doorlopend contract mee heeft? Jij vindt werkelijk dat als een club zegt, we vinden je heel goed en willen wel met je door maar dan voor aanzienlijk minder salaris, anders lazer je maar op, dat je daar je oren maar gewoon naar moet laten hangen?

11 augustus 2022 om 18:05

Misschien heb ik het niet helemaal goed verwoord. Ik vind niet dat ie voor een lager salaris moet gaan spelen.
Maar als je baas zegt: ik wil dat je gaat, dan ga je. Uiteraard wel met goede financiële compensatie. Geen compensatie? Dan blijven spelen tegen afgesproken contractvoorwaarden.
Ik vind het niet goed, maar zie dat het zo meestal werkt.
Laten we nog even afwachten en kijken wat Frenkie doet.

11 augustus 2022 om 18:34

Bij Real Madrid kan hij dan meteen aanschuiven bij de rest van de bankers. Hij speelt nooit Modric Kroos en Case eruit. En de vervangers van die geweldenaren zijn er al in de vorm van Tchou, Cama en Valverde. Ook die zijn allen stuk voor stuk beter dan Frenkie.

11 augustus 2022 om 22:30

Veruit de beste uitleg die je hier aantreft. Perfect Nederlands.

11 augustus 2022 om 13:30

Frenkie speelt bij zijn droomclub, hij en zijn partner hebben het heerlijk in het prachtige en warme Barcelona en daarbovenop kan Frenkie over de komende 4 seizoenen bijna 100 miljoen tegemoed zien.

Zie jij het gebeuren dat Mikky weg wil uit Barcelona, Chelsea minstens een salaris van 25 miljoen per jaar gaat geven en Frenkie opeens Chelsea als droomclub ziet?

Ik niet.

Dit soort berichten worden door Laporta de wereld in geslingerd om Frenkie onder druk te zetten en de publieke opinie te beinvloeden. Want het ziet er naar uit dat Barcelona geen van de zes nieuwe aankopen zal mogen inschrijven voor de competitie. Barca heeft heel snel veel geld nodig. dus zal kroonjuwelen moeten verkopen.

Misschien moet Laporta ook met Pedri. Gavi en Fati moeten gaan leuren, alleen staan die spelers niet voor gemiddeld 25M per jaar op de loonlijst en de salarispost is een van de grote financiele problemen van de club.

Kan goed zijn, maar die gaat nergens meer heen. Zat afgelopen zondag in het stadion en hij is echt geliefd bij de fans. Xavi gaat hem nodig hebben tijdens het seizoen.

11 augustus 2022 om 09:27

Precies wat je zegt. Mensen lullen soms van alles hier, je ziet aan alles dat Barca een speler als Frenkie nodig heeft voor nu en in de toekomst. Ik hoop dat er iets geregeld kan worden en dat Frenkie gewoon bij Barça blijft. Gavi is nog lang niet klaar om basis te staan bijBarca. Middenveld moet gewoon Busquets/ Pedri en Frenkie zijn

11 augustus 2022 om 09:58

Hoe veel wedstrijden van Barcelona heb je afgelopen seizoen gezien?

11 augustus 2022 om 10:33

Frenkie is echt niet geliefd in Barcelona, fans scholden en beledigde hem notabene nog uit. Frenkie moet zsnm weg daar want bij Barcelona wordt het hem niet meer.

11 augustus 2022 om 10:47

messibra

"hoe veel wedstrijden van Barcelona heb je afgelopen seizoen gezien?"

De vraag moet zijn, hoeveel FdJ topics heeft hij gelezen afgelopen seizoen...

11 augustus 2022 om 11:00

Ik heb alles gezien en hij is zeker nodig op dit middenveld .. is veel verder dan bv gavi en busquets word met de wedstrijd trager, die houd het niet meer lang vol

11 augustus 2022 om 11:02

@JLopez7 dat groepje die hem uitschold is een klein hersenloze groepje, net zoals Koeman werd opgewacht door een paar hersenloze.
Ook bij de presentatie dit seizoen toen Frenkie de jong zijn naam werd geroepen ging het stadion uit ze dak, hij is zeker geliefd !

11 augustus 2022 om 11:04

@JLopez, ik heb het natuurlijk over de meerderheid. Bij de presentatie werd hij warm onthaald, dat was echt heel luid en duidelijk positief. Dus het zit wel goed daar. Ze staan achter Frenkie.

11 augustus 2022 om 11:29

@JLopez7 drie pubers die hem uit schilden en dan gaan generaliseren door “fans” te gebruiken…

11 augustus 2022 om 12:12

@JLopez dat handje paar fans op die video? Je mist erg veel JLopez7.

11 augustus 2022 om 18:37

Hahahaha nee nee Frenkie is geliefde onder de Barca fans uit Nederland! Men doet hier alsof hij echt zo geweldig is. Is wat mij betreft heel simpel. Als hij zo goed was en zo broodnodig is dan doen ze toch gewoon alles om hem binneboord te houden? Maar nee hij wordt weggepest door Laporta en ook Xavi doet eraan mee. Heb niks met salaris te maken, maar met hem en zijn kwaliteiten. Hij is niet goed genoeg.

11 augustus 2022 om 10:11

Nou Laporte heeft de publieke opinie helemaal bewerkt en Frenkie wordt uitgejouw bejegend wanneer hij van het trainingskamp vertrekt.... supporters willen dat hij die salaris verlaging accepteert, met allerlei negatieve bewoordingen.....niet leuk voor Frenkie. Toch knap dat hij niet bezwijkt voor die criminele activiteiten van Barça ....

11 augustus 2022 om 10:25

@domburg:

Dat valt wel mee, niet altijd alle media geloven. Het grote merendeel steunt Frenkie, een handje vol Laporte fans scheld hem uit, maar dat zijn de hersenloze volgers.

Zal me niet verbazen als deze 'fans' zelf door Laporte zijn ingehuurd...

11 augustus 2022 om 10:50

Niet altijd alle media geloven maar wel zelf met een complot op de proppen komen. De beelden spreken toch voor zich?
Frenkie wordt door een grote groep 'supporters' de huid vol gescholden zodra hij het trainingscomplex verlaat. De publieke opinie is veel breder dan enkel de supporters die daar staan. Misselijkmakend geheel, de club Barcelona en haar fans. Dit is puur gedreven op de hunkering naar prijzen.

11 augustus 2022 om 11:07

@pango - Nou ja, een grote club als Barcelona bestaat voor zo'n beetje 90% uit successupporters. Niet voor niets is er vanuit de supporters nauwelijks iets gedaan om die Laporta tot bedaren te brengen zodat hij de toekomst van de club niet op het spel zet met allerlei merkwaardige constructies. Momenteel is alles in en rondom de club ontzettend giftig en die achterban is helaas geen uitzondering. Enkel de echte supporters snappen dat er sprake is van wanbeleid, gebaseerd op wanhoop en blinde ambitie.

11 augustus 2022 om 14:43

Gaat hem heel hard nodig hebben. Helemaal als de andere spelers niet ingeschreven kunnen worden.

Niet slim van Chelsea. Barcelona lijkt me niet in de positie te zitten om veel geld te vragen voor de Jong.

11 augustus 2022 om 09:28

inderdaad, als Barca zo graag van hem af wil is de helft van dat bedrag ook voldoende

11 augustus 2022 om 11:12

Niet helemaal waar. De Jong moet nog minimaal 17 miljoen euro krijgen en gaat vanaf dit jaar zo'n 18 miljoen euro per seizoen verdienen door z'n coulante houding tijdens corona. Daarnaast is Barcelona Ajax ook nog 32 miljoen euro verschuldigd voor de transfer en is het De Jong nog inkomsten vanuit (een) loyaliteitsbonus(sen) tegoed. Als Barcelona dus zo'n 60 miljoen euro zou toucheren, zou het waarschijnlijk niet eens quitte spelen.

Edit:

Barcelona is de tussenpartij 32 miljoen euro verschuldigd betreft de transfer van De Jong van Ajax naar Barcelona.

11 augustus 2022 om 11:53

Maar is het wel zijn salaris kwijt en kunnen ze nieuwe spelers inschrijven. Dat ze niet break-even draaien moet Chelsea zich niets van aantrekken. Veel verlies of weinig verlies is de keuze die je ze dan moet geven lijkt me.

Frenkie zelf wil niet weg en gaat ook niet weg. De enige ploegen voor wie Frenkie wel weg zou gaan, zijn Bayern München, City en PSG.

11 augustus 2022 om 09:29

Dat heeft hij jou natuurlijk persoonlijk verteld

11 augustus 2022 om 09:29

Jij bent Frenkie zijn zaakwaarnemer?

11 augustus 2022 om 09:41

Kan je ook vertellen hoeveel hij wil gaan verdienen bij die clubs?
En of z'n vriendin dan meer zin heeft in Parijs, Munchen of Manchester?
Weet je ook wat z'n favoriete kleur is toevallig?

11 augustus 2022 om 09:48

@bizzlad: Ik vermoed blaugrana (of hoe je dat ook schrijft).

ON: wat een soap zeg. Kan me voorstellen dat de Jong graag bij Barca wilde spelen maar als ik in zijn schoenen zou staan dan was die lol er nu wel een beetje vanaf.

11 augustus 2022 om 18:39

Bij Bayern Munchen mag hij meteen aanschuiven bij de rrst van de bankzitters. Hij speelt Kimmich en Goretzka er nooit uit! Bij City heeft hij te maken met Gundogan en Rodri dat is ook kansloos. Bij PSG zou hij wel misschien basis kunnen spelen.

12 augustus 2022 om 00:17

Wow. Jij onderschat frenkie wel heel erg. Bij zowel Bayern als City zou hij bssis komen te staan.

12 augustus 2022 om 13:00

Hahaha want hij is beter dan Kimmich en Goretzka? Of beter dan Gundogan en Rodri? Ik onderschat hem niet, het is een goeie voetballer en ik als Bayern fan zou zijn komst toejuichen. Maar het is geen bijzondere speler die het verschil maakt vanuit zijn positie. Net zoals een Thiago dat doet bijvoorbeeld zn dat ook bij Bayern voor ons deed.

Lijkt me dat hij zal moeten concurreren met Kante? Die schat ik wel wat hoger in, of gaat die naast hem spelen.

11 augustus 2022 om 09:39

Lijkt mmij wel een mooi middenveld zo hoor:
Frenkie - Kante
Havertz

Je hebt van alles wat en alle 3 de spelers zijn echt van top kwaliteit.

Hoop voor hem dat ze er uit komen en dat hij weg kan uit de slangenkuil....als hioj dat wil natuurlijk. Want vind het persoonlijk best bijzonder dat er nog steeds in ieder bericht gemeld wordt dat hij het liefste wil blijven.

11 augustus 2022 om 11:54

Kovacic speelt ie er heus niet uit.

11 augustus 2022 om 18:17

Maar Kova is wel blessure gevoelig, net als Kante. Daarbij is Kova defensief en qua spel opbouw van achteruit minder dan Frenkie. Kovacic is echter wel creatiever in de eindpase dan Frenkie. Wel is het zo dat Frenkie niet per se harde noodzaak is bij Chelsea, gezien de hoeveelheid middenvelder.

11 augustus 2022 om 09:53

Ze zijn totaal andere spelers... En beiden een 10 op hun positie. De één meester in afpakken, de ander in wegsteken... Lijkt me geweldig moeilijk tegen te spelen

11 augustus 2022 om 10:14

Kante had vorig seizoen niet echt de goede vorm en zaterdag tegen Everton was het ook niet top.
Trouwens Kante zit in zijn laatste contract jaar, misschien vertrekt die nog ....

11 augustus 2022 om 11:16

@domburg heb je de wedstrijd wel gezien afgelopen zaterdag? Kante was ongeveer de beste man op het veld..

11 augustus 2022 om 11:13

Pardon? Hoe kun je balafpakker kante vergelijken met frenkie. Die is toch veel en veel beter joh.
Tijd om busquets op te offeren...

11 augustus 2022 om 11:28

Pardon? Hoe kun je Kante alleen een balafpakker noemen?

11 augustus 2022 om 11:49

Omdat Kante alleen een bal afpakker is. Opbouwend is hij zeer matig. Dribbelen kan hij ook niet echt.

Een bal afpakker, of zoals wij in Nederland zeggen, de stofzuiger, is overigens een zeer belangrijke rol in een elftal. Haalt de counter eruit en zorgt dat je weer in bal bezit komt.

11 augustus 2022 om 11:56

De Jong beter dan Kante... Op fifa wellicht.

11 augustus 2022 om 12:53

"hoe kun je ze vergelijken"

En vervolgens zelf vergelijken, lekker man, goeie reactie.

11 augustus 2022 om 18:41

Moet je niet eens op ingaan. Dit zelfde dacht men ook toen hij naar Barca ging. VZ kwam met een artikel genaamd :" Busquets heeft een probleem genaamd Frenkie". Men zei Busi oohh die speelt hij er wel lekker makkelijk uit , maar niets is minder waar. Kante is 3x beter dan dan Frenkie joh.



Als ik de Jong was zou ik dit aanpakken om lekker dwars te liggen.. Zeker omdat Barcelona over 2-3 dagen spelers moet inschrijven...

Laat ze maar lekker zweten in het ooit zo geweldige Barcelona.

Lekker in gesprek gaan, om op het laatste moment het af te ketsen.

Ik begin wel erg moe te worden van deze hele soap en schaam me kapot hoe Barcelona hiermee omgaat.

Het liefst hou ik Frenkie met een salarisverlaging erbij om de selectie in nieuwe salarishuis te laten passen.

Maar getekend door beide partijen en dat is zijn goed recht!

Hoop dat er snel een einde komt aan de situatie.

Hoop echt niet dat Frenkie weg gaat. Sinds zn 1e wedstrijden bij Ajax al een favoriet van me. Herbergt enorm veel kwaliteit en we zullen hem nodig hebben komend seizoen, zeker na het vertrek van Nico. Busquets, Kessie, Pedri en Gavi lijkt me net iets te weinig breedte voor een heel seizoen. Komt nog bij dat Kessie en Christensen voor het weekend ingeschreven dienen te zijn. Barca heeft er zo een zooitje van gemaakt dat ze nu financieel gezien Frenkie wel moeten verkopen. Echt oneerlijk en ik hoop van harte dat Frenkie blijft.

Dit gaat hem toch ook gewoon niet worden, anders zat hij dus al voor 85 miljoen bij Manu.
Wat wel leuk is is dat Frenkie naar alle waarschijnlijkheid met dit bericht de VZ top 3 aanvoert deze zomer terwijl er dus nog helemaal niets is gebeurd, best knap.

11 augustus 2022 om 09:41

Zit nogal een verschil in wonen in manchester of londen..

11 augustus 2022 om 09:49

Als je het mij vraagt: beiden stukken minder dan Barcelona, al is het alleen al vanwege het weer.

11 augustus 2022 om 09:57

London is een geweldige stad.

Daarnaast speelt Chelsea CL, wat volgens mij ook een groot bezwaar was om voor Utd. te kiezen.

11 augustus 2022 om 10:13

Manchester of Londen, dat is echt een enorm verschil. Niet voor niets wonen veel speler van United en City niet in Manchester zelf. Dat is echt een oerlelijke stad. Daarnaast speelt Utd ook geen Champions League. Nu vind ik Spanje qua weer en cultuur altijd beter dan welke Engelse stad dan ook, maar zou echt wel begrijpen als hij wel naar Londen zou willen.

11 augustus 2022 om 11:43

@4everajax, dat is absoluut niet waar. Ze wonen niet in Manchester zelf maar de wijken erom heen omdat dikke villa wijken zijn. Dat Manchester een 'oerlijke' stad is is jouw mening, niet als een feit brengen

11 augustus 2022 om 11:47

Er zullen vast spelers wel in de buurt wonen, maar genoeg die er echt buiten wonen. En inderdaad, oerlelijk is mijn mening uiteraard. Denk wel dat het een breed gedragen mening is, maar dat blijft natuurlijk subjectief. Daar heb je helemaal gelijk in.

11 augustus 2022 om 17:19

Manchester had in de jaren 70/80 een hele slechte naam maar tegenwoordig komt de stad niet meer voor in top 10 slechtste plaatsen van het VK. Aan de andere kant, mensen gaan nog steeds niet massaal op stedentrip naar Manchester. Misschien is de stad gewoon van "slecht" naar "saai" gegaan. Het is zeker geen London qua vibe, cultuur, uitgaansleven etc.

11 augustus 2022 om 10:16

Frenkie wil niet naar United en wil bij Ten Hag .....dat is toch duidelijk geworden.....United speelt zelfs geen CL.....

11 augustus 2022 om 11:14

Chelsea speelt natuurlijk in de Champions League. Toch wel een dingetje voor heel veel spelers van dat kaliber.

11 augustus 2022 om 18:21

Voor 1 jaar ja, maar jaren daarna absoluut geen garantie, gezien je jn Premier League 6 topclubs hebt die CL kunnen halen, waarvan er maar 4 plek is voor een CL ticket. Chelsea is verre van zeker dat het na dit jaar ook CL speelt met hun zwakke aanval en de groei die Spurs en Arsenal doormaken. Alleen blind staren op toevallig dit jaar CL is dom. Voor elk jaar CL garantie zijn alleen: Real Madrid, Barcelona, PSG l, Bayern en misschien City een optie.

Ik zou het fantastisch vinden als De Jong naar Real zou gaan en daar de sterren van de hemel speelt.

11 augustus 2022 om 09:36

Dat zou echt mooi zijn hahah. Als het niet nu is, dan misschien over een paar jaar!

11 augustus 2022 om 09:36

Die hebben net wat franse klasbakken op het middenveld gehaald. Was anders wel mooi geweest inderdaad.

11 augustus 2022 om 10:50

Jimmie

Wie in de toekomst moet gaan banken dan? Tchouameni, Valverde, Camavinga?

11 augustus 2022 om 11:15

Valverde is naar mijn mening wel een beetje overschat, maar Real Madrid is inderdaad al wel voorzien. Die hebben geen middenvelders meer nodig totdat Modric of Kroos besluiten te stoppen (of te verkassen).

11 augustus 2022 om 12:01

Die is net onderschat. Geweldige speler. Kan werkelijk alles. Hij heeft snelheid, techniek, kracht en zo'n beetje de beste mentaliteit in de huidige selectie (en dat zegt wat). Tackles, dribbels, rushes, intercepties, passes, een gruwelijk afstandsschot... Bij Madrid wordt hij centraal als box-to-box ingezet centraal omdat je daar maestro's als Modric en Kroos hebt lopen maar bij Uruguay deelt ie dan weer de lakens uit centraal. Daarbovenop cijfert hij zich altijd weg voor het team en is hij ook nog eens een verstandige jongen. Imo een van de beste allround voetballers na Kimmich.

Ik gok dat hij bij het brede publiek pas de erkenning gaat krijgen die hij verdient op het wk wanneer ze hem in een andere rol te zien gaan krijgen met Uruguay.

11 augustus 2022 om 12:32

@real8madrid - Oh, begrijp me niet verkeerd hoor. Ik vind het wel een uitstekende speler, maar die geweldenaar zoals men hem omschreef toen hij net doorbrak, dat zie ik er persoonlijk niet in. Maar goed, hij is nog jong dus er kan nog genoeg veranderen.

11 augustus 2022 om 12:38

Sirius

"maar die geweldenaar zoals men hem omschreef toen hij net doorbrak, dat zie ik er persoonlijk niet in. "

Probleem voor hem is vooral dat het als huis staat/stond met KCM. Probeer daar maar tussen te komen als je net doorbreekt en jong bent. Zie ook Kovacic, die krijgt nu bij velen pas echt de erkenning nu hij veel meer speelt, ipv invaller bij Rm.

11 augustus 2022 om 13:56

Daar had ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Je hebt wel een punt maar er komen ook n paar pensionarissen bij dus de ruimte zou er eventueel wel zijn. Buiten het feit dat rancune wel echt een hele goede drijfveer is in de sport.

Bij deze club wil je toch gewoon niet meer spelen. Buiten het hele salaris verhaal las ik gister dat de fans zich nu ook tegen Frenkie keren. Is er nou echt niemand in die stad/club die beseft dat Frenkie hier niet de boosdoener is maar het achterlijke beleid van de voetbalclub zelf? Pak toch lekker je spullen naar Engeland en haal middels een rechtzaak nog even het restant van je salaris op. 10 jaar geleden had ik niet gedacht dat ik het zou zeggen, maar man wat hoop ik dat Barcelona alle hoeken van de Primera krijgt te zien komend seizoen.

11 augustus 2022 om 09:37

Er zitten altijd rotte appels tussen
Over het algemeen is Frenkie gewoon enorm geliefd!

11 augustus 2022 om 09:38

Het achterlijke beleid van de vorige voorzitter ja. Die had al jaren eerder moeten vertrekken.

11 augustus 2022 om 09:52

Alsof het beleid onder laporte wel goed te noemen is..🤦‍♂️

11 augustus 2022 om 09:46

Je las gister een verhaal en zag een filmpje waarbij twee pubertjes een beetje aan het roeptoeteren waren. Als hij echt de fans tegen zich zou hebben, zouden we dat wel gehoord hebben in de wedstrijd tegen Pumas. Of waren er meer dan die twee pubers.

Frenkie is over het algemeen geliefd en wordt gewaardeerd door de culers.

Hoewel dit bestuur niet de schoonheidsprijs verdient(verre van, zelfs) met het hele gedoe rondom Frenkie, gedraagt 80%-90% van VZ zich als een stel dramaqueens bij ieder artikel over Barça en/of Frenkie.

11 augustus 2022 om 09:54

Het grootste gedeelte gedraagt zich als een stel dramaqueens? Je eigen spelers vragen om 50% salaris in te leveren om vervolgens lukraak 70 miljoen hier en 80 miljoen daar voor nieuwe spelers neer te leggen is normaal? En dat is enkel 1 van de voorbeelden. Ik denk dat de meeste het er over eens zijn en dat heeft niks met dramaqueens te maken: belachelijke club is het geworden.

11 augustus 2022 om 10:00

Almogaver gaat geregeld los op anderen hier en brengt zijn oordeel en mening als feiten. Leuk dat die aanhanger is van Barca maar hierin is die verre van objectief.

11 augustus 2022 om 10:02

Je onderstreept het alleen maar. Deze praktijken vinden niet alleen plaats bij Barã§a, maar ook bij andere clubs als Betis en Valencia. Dat komt nu eenmaal door de bijzonder strenge eisen (waarvan ik niet zeg dat ze goed of slecht zijn) van de spaanse competitie.

Daarnaast is het weinig meer dan begrijpelijk dat Barã§a spelers koopt om mee te blijven doen. De gevolgen van niet mee kunnen doen aan de CL, doordat we buiten de top 4 vallen (iets dat zã©ã©r reã«el was, ware het niet dat Xavi het uitmuntend deed), zou ronduit desastreus zijn voor Barã§a. Daarmee zouden we veel en veel meer inkomsten mislopen.

De spelers aan wie gevraagd(!) wordt om salaris in te leveren hebben dan ook een torenhoog salaris. Ze hoeven er niet mee akkoord te gaan, maar het wordt ze gevraagd door het nieuwe bestuur dat een heel goed beeld heeft geschept van de huidige situatie en de mogelijkheden. Willen de spelers enkel een torenhoog salaris ontvangen of willen ze strijden voor prijzen? Daar komt het feitelijk op neer.

Daarnaast, 70 miljoen hier en 80 miljoen daar? Welke spelers, pikkie? Voor sommige spelers is een redelijke prijs betaald, maar jij verzint er tientallen miljoenen bij. Zoals aangegeven: je onderstreept m'n punt.

11 augustus 2022 om 10:28

De fans gaan zich tegen Frenkie keren wanneer ze zien dat door hem de nieuwe aanwinsten niet ingeschreven kunnen worden. We moeten maar even zien of het allemaal echt waar is, maar ik zal er niet gek van opkijken als Frenkie daadwerkelijk bejegend wordt.

Het helpt ook niet dat iedere nieuwe aanwinst dat beter rendeert dan hem voor veel minder geld komt. Recent nog Dembele die een salarisverlaging van 40% accepteerde om te blijven en hij was veel belangrijker dan Frenkie.

Als je van de club houdt neem je gewoon minder een minder contract en als je geld wilt vertrek je naar een club die je naar behoren betaald. Frenkie is goed opweg naar het stempel geldwolf...

11 augustus 2022 om 10:31

Deels mee eens. Het bestuur is zeker vrij om dit te vragen, maar wat ik niet begrijp is dat er gezegd wordt dat Lewandowski rond de 20M salaris ontvangt per jaar en dat Frenkie zou moeten inleveren. Dat lijkt me totaal onzinnig dan. Hoezo zou een nieuwe speler zoveel salaris ontvangen als je het niet kan betalen?
Als ze Frenkie die 18M achterstallig salaris betalen lijkt me dat hij wel wil vertrekken. Met de betaalde transfer bedragen is dit geld er ook. Dus snap ik niet dat ze dit zo op de spits drijven terwijl ze hem gewoon netjes kunnen betalen volgens afspraak en dan tot verkoop over gaan.
Wat je jouw mening hierin?

11 augustus 2022 om 10:58

@Almogaver; Amen! Niks aan toe te voegen. Zitten echt een stel schapen elkaar na te bleren, terwijl ze geen flauw idee hebben wat gaande is en totaal niet objectief naar kijken. Als Barca weer successen boekt, juichen ze mee.

11 augustus 2022 om 11:04

@Pato80; dat zijn ook die onzinverhalen die door velen de wereld in zijn gebracht: EERST DIE 18 MILJOEN BETALEN JOH, ZODAT FRENKIE WEG KAN!!!!

Dat soort kreten… Serieus lopen mensen echt alleen maar te trollen of kunnen ze even niet rustig nadenken (of wat anders). Als Frenkie recht heeft op 18 miljoen, zal die dat ook hebben als die vertrekt naar United bijvoorbeeld. Dat recht blijft. Zie geen enkele reden dat Frenkie moet blijven om dat geld te ontvangen. Maar als dat wel zo is, hoor ik het graag hoor.

Dat over Lewan en dat salaris wat je opnoemt… geen idee of die zoveel verdient. Maar goed, Lewandovski is een speler die jarenlang tot de absolute top der absolute top behoorde. Frenkie heeft jarenlang ondermaats gepresteerd. Logisch dat ze hem graag ziek vertrekken met zo’n achterlijk salaris. En dat ze vragen of die salaris zou willen inleveren, tsja, ik geef ze geen ongelijk. Barca moet groeien, niet stil staan.

11 augustus 2022 om 11:09

En jij bent wél objectief? LOL

Ik ben ook supporter van Barcelona maar heb genoeg fatsoen om toe te geven dat dit gedrag walgelijk is. Er is willens en wetens een contract met hem opgesteld en getekend. Hij is vorig jaar akkoord gegaan met een uitgestelde salarisbetaling en Barca weigert daaraan nu te voldoen. En ze hopen dat door een transfer Frenkie af zal zien van de 17 miljoen waar hij recht op heeft. Echt, hoe kan je dit beleid verdedigen en dan anderen een schaap noemen? Mensen als jij die zo blind zijn, zijn de echte schapen.

11 augustus 2022 om 11:12

Voordat je begint te jammeren dat hij dat geld ook krijgt als hij weggaat, gebruik alsjeblieft het beetje verstand. Het gaat om geld dat hij door middel van salaris uitbetaald hoort te krijgen. Als hij geen salaris krijgt, krijgt hij dat geld ook niet.

En hoezo jaren ondergepresteerd? Hij is nota bene speler van het jaar geweest.

11 augustus 2022 om 11:14

Hilarisch dat jij men iets verwijt terwijl je zelf de andere kant van het spectrum bent. In jouw ogen is alles maar iets kleins en Laporta iemand die zelden tot nooit iets fout kan doen. Jij moffelt werkelijk alles onder het tapijt van kritiek, enorme plaat voor je kop zeg haha

11 augustus 2022 om 11:21

Ik vind het salaris van Lewa ook aan de hoge kant, maar er moet wel begrepen worden waar het vandaan komt. Uiteindelijk levert hij ~25% op het salaris dat hij bij Bayern had en hebben we wel te maken met de topscoorder van Europa. Die gaat niet komen voor de helft van zijn salaris of minder dan dat.

Wat Frenkie betreft heb ik vaker mijn mening gegeven hier: ik vind het verre van netjes hoe Barça met hem omgaat. Frenkie verdient veel beter. Hem willen verkopen zou in mijn ogen idioot zijn, maar is het goed recht van de club. De mate waarin hij maar halfslachtig verdedigd wordt in de media en dat iemand zijn salaris heeft gelekt is echter betreurenswaardig.

11 augustus 2022 om 11:22

Barça weigert helemaal niet om het te betalen. Er wordt gekeken naar mogelijkheden om deze niet te hoeven betalen. Groot verschil.

11 augustus 2022 om 11:51

@janter
Frenkie moet wel degelijk blijven m zijn achterstallig salaris te ontvangen. Het is namelijk zo geregeld dat zijn salaris vanaf dit seizoen aangevuld wordt met wat hij afgelopen seizoenen in mindering heeft geaccepteerd.

Gaat hij nu weg, dan ontvangt hij geen salaris meer dus loopt hij heel veel geld mis.

11 augustus 2022 om 12:01

Galapago

Je kunt de situatie Dembele toch niet eens een heel klein beetje vergelijken?
Die had een aflopend contract wat verlengd is. Als je contract afloopt is het niet meer dan logisch dat er nieuwe voorwaarden opgesteld worden waarover je kunt onderhandelen. FdJ heeft een doorlopend contractw aar ze onderuit willen.
Zie je het verschil?

En dat Dembele zo belangrijk is voor Barca is ook pas sinds een paar maandjes he. Eigenloijk heeft hij gedurende zijn hele contract nooit gebracht wat iedereen van hem verwachtte, behalve het laatste half jaartje.

11 augustus 2022 om 12:04

Torres en Raphina komen toch aardig in de buurt. Die spelen dan nog eens op dezelfde positie ook.

11 augustus 2022 om 12:07

Janter neen helemaal niet. Omdat hij contractueel helemaal nergens recht op heeft als ie vertrekt...

Er is nergens iets ondertekent dat hij dat bedrag sowieso moet en zal ontvangen. Ze hebben hem een nieuw contract voorgeschoteld waar dat bedrag mee is opgenomen in zijn salaris de komende jaren. Als hij de komende jaren geen speler is van Barca heeft hij dus contractueel geen poot om op te staan.

Logisch dus die kreten. Als ze hem nu gewoon netjes die 19 miljoen betalen op voorwaarde dat ie vertrekt is de kans een stuk groter gok ik.

11 augustus 2022 om 12:44

Raphinha zit volgens mij rond de 6 mil. Torres heb ik niet kunnen vinden.

11 augustus 2022 om 13:20

@Janter, het staat u meerdere keren uitgelegd waarbij hij moet blijven om zijn salaris te krijgen. Is het zo wel duidelijk? Lijkt me niet zo moeilijk toch?
Zoals jezelf al zegt, even rustig nadenken dan kun je het zelf misschien ook invullen .

11 augustus 2022 om 11:19

Het gros van de supporters van zulke grote clubs zijn successupporters. Die kijken niet naar wat er achter de schermen gebeurt of hoe de lange termijn eruit moet gaan zien. Die willen gewoon wat te juichen hebben en sterren zien. In het buitenland zijn er zo'n beetje alleen maar successupporters. Kijk alleen al op dit platform. Als er drie tot vijf echte supporters zijn die kritisch naar het beleid kijken, dan is het veel. De rest gaat nooit inhoudelijk een discussie aan (zeker niet als er cijfers en feiten mee geboeid zijn), spelen het op de man of halen een kleine randzaak uit een betoog en haken daarop in om nog iets van een reactie te kunnen hebben. Dat, of ze praten zaken goed die niet goed te praten zijn maar een poging doen ze toch.

Voor hem beter dat hij vertrekt. Waarom zou je blijven als ze je niet moeten? Graag of niet zou ik denken. Ja geld natuurlijk. Maar bij Chelsea gaat hij natuurlijk ook vet verdienen. Je kan er een principekwestie van maken, maar daar word je niet gelukkig van. Wel de parasol inruilen voor een paraplu.

Tachtig miljoen euro. deze jongen kan er zeker niets van.
Cl spelen was een eis.
Achterstallig salaris wordt natuurlijk betaald uit de €80 mln.
Ik denk dat Barca nu wel beseft dat de zaakwaarnemer niet met zich laat sollen

frenkie zijnde gewoon lekker 3 dagen onbereikbaar op een eiland gaan zitten, dan terug komen en verder kijken wat er is gebeurd haha. laat barca maar lekker stressen om de spelers die ze wel of niet kunnen inschrijven, met hun wanbeleid

Lekker blijven zitten bij Barcelona! Contract uitdienen en dan pas vertrekken. Normaliter ga je netjes met elkaar in gesprek maar als de club zich zo gedraagt dan moet je dat met gelijke munt terug betalen!!!

Ik zeg doen, maar denk dat Frenkie blijft. Als Frenkie boos is, dan lacht ie nog waarschijnlijk... Ik zou het wel weten, wat moet je nog bij een club die zo met je omgaat? Belachelijk!

De Jong kan Barca 2 opties geven 1 hij blijft en accepteert geen salarisverlaging , zodat baca geen nieuwe spelers meer kan inschrijven .
Optie 2 hij laat barca zijn contract ontbinden en gaat transfervrij naar een nieuwe club en ontvangt een mooi bedrag aan tekengeld .
Ik zou gewoon blijven al was het alleen om laporta het leven zuur te maken .
Want zonder alle nieuwe aanwinsten die niet ingeschreven mogen worden , zullen frankie harde nodig hebben dan frankie hun .

11 augustus 2022 om 09:50

Ja dat kun je doen, maar je moet altijd voor eigen geluk gaan. Als je ergens niet meer gewild bent, dan ga der elders waar dat wel zo is. Er ie bijna niemand die floreert in een negatieve omgeving. Frenkie is zo'n mooie voetballer, die moet gewoon weg bij Barca. Een nieuwe omgeving zal hem goed doen, inspireren en hopelijk naar een hoger niveau tillen.

11 augustus 2022 om 11:25

Toch is het allemaal zo makkelijk niet. Even los van de privezaken is de club hem nog wel erg veel geld verschuldigd. Als je zo respectloos behandeld word, wil je diezelfde mensen niet belonen. Dergelijk gedrag dient afgestraft te worden. Het is vooral schandalig dat andere partijen nog niet hebben ingegrepen, want het is overduidelijk dat hier sprake is van drang, het manipuleren van de buitenwacht en het uitoefenen van enorm veel druk jegens de speler. De hielenlikkerij van Xavi laat overigens ook wel zien uit welk hout hij is gesneden. Die denkt ook niet bepaald na over het beleid en denkt aan z'n eigen hachje. Een beetje een vent toont ballen en zegt tegen zo'n Laporta dat dit niet des Barca's is en tevens niet de manier is om de club er weer bovenop te krijgen.

Ik snap het beleid niet van Barcelona. Voorheen een favoriete club van mij, maar hoe ze nu met spelers en transfers omgaan is niet uit te leggen. Goed dat Frenkie voet bij stuk houdt. In alles zie je de wanhoop van een club zonder goed, structureel beleid.

Zou ik enorm zonde vinden. Frenkie is toch niet gemaakt voor het beton voetbal van Tuchel. Ook de club Chelsea staat me persoonlijk niet aan. Zo’n jongen verdient te werken met een type trainer als Guardiola.

De Jong past niet in de PL. Waarom zou hij daar tot zijn recht komen onder Tuchel ? Zelfs een Ziyech wil daar vertrekken dat zegt mij al genoeg.

Al die akkoorden zijn leuk en aardig, maar volgens mij wordt steeds (voor het gemak) even voorbij gegaan aan de wens van de spelers zelf. Al is er een club die 100 miljoen voor hem over heeft: als hij niet wil vertrekken is het snel klaar.

Als ik de insta van Frenkie en die van z’n vriendin zie begrijp ik heeeel goed waarom hij liever bij Barca blijft dan naar dat grauwe Engeland gaat

Ik hoop eigenlijk dat de jong naar city gaat ruilen met Bernardo Silva en dat de jong z'n 20 miljoen meekrijgt

Heerlijk als Chelsea Auba haalt word namelijk drie keer niks daar in London want is een soort Werner kan hard rennen maar verder heb je er niks aan.
Ik zou Gabriel Jesus voor geen goud nu meer willen ruilen voor Auba.
Wel mooi dat tijden snel kunnen veranderen.
Paar jaar geleden haalde Arsenal de 'restjes' bij Chelsea nu probeert Chelsea dan wel met een omweg afdankers van Arsenal halen

Krijgt Ajax nog centjes als opleidingsvergoeding, of zit dat bij Willem II?

11 augustus 2022 om 11:25

Ah....het woordje Ajax wordt toch weer ingebracht in een topic....stel je voor...een topic zonder Ajax !!!!!

11 augustus 2022 om 11:27

Ajax krijgt sowieso nog 32 miljoen euro van Barcelona voor de transfer van De Jong destijds.

11 augustus 2022 om 11:49

Klopt niet. Dat is gegaan via een tussenpersoon. Ajax heeft al het geld al binnen, Barca is die tussenpersoon wel nog iets verschuldigd.

11 augustus 2022 om 12:12

Hebben ze allang gekregen van een of andere bank. Zo'n beetje elke club die nog geld krijgt van Barca hebben dat krediet al lang en breed verkocht aan financiele instituten en hebben allemaal dat geld al ontvangen. Zelfde met de transfersom voor Dest.

11 augustus 2022 om 12:31

@ajax1812 - Hoe dan ook is dat geld wat Barcelona verschuldigd is.

11 augustus 2022 om 19:27

Ja, Ajax, Willem II en RKC krijgen een percentage hiervan, omdat hij van het ene naar het andere land gaat. Als hij bijvoorbeeld in Spanje was gebleven, dan hadden ze niets gekregen.

Voor Ajax is dat bedrag verwaarloosbaar (ten opzichte van de begroting), voor RKC en Willem II is dit een enorme meevaller, als dit door gaat.

Is dit een gevalletje "eieren voor je geld kiezen" ?
Ik denk dat Frenkie er goed aan doet om te vertrekken, zeker om een statement te maken en bovendien om zijn eigen "voetbalwaarde" hoog te houden. Om nu te gaan banken of reservespeler van Barcelona te gaan fungeren is niet goed voor deze jongen.

11 augustus 2022 om 11:29

Maar om zomaar even tientallen miljoenen euro's in te leveren lijkt me ook niet lekker, zeker niet als je er contractueel gezien gewoon recht op hebt. Er moeten echt externe partijen in deze kwestie gaan mengen, want als je zo'n club hiermee weg laat komen, gaat het in de toekomst nog veel vaker gebeuren. Zeker bij clubs in panic-mode die wanhopig zijn.

11 augustus 2022 om 11:38

Mijn opmerking was voor het sportieve deel en niet voor het financiële. Hij heeft zeker nog recht op dat geld en dat zal Barcelona ook zeker moeten betalen.

Ik had al niets met Barca maar begin steeds meer een afkeer te krijgen tegen deze club. Vieze spelletjes die er gespeeld worden. Als speler zou je toch niet voor zo'n club willen uit komen? Krijg je een contract voorgeschoteld, wordt deze een aantal jaar later niet eens gerespecteerd omdat je teveel verdient. Contract is contract en Barca hoort zich daar gewoon aan te houden. Als ik Frenkie zou zijn zou ik lekker ergens anders heen gaan waar je wel wordt gerespecteerd. Misschien is Real een optie?

Ik begrijp het niet, waarom zou je zoveel voor de Jong betalen, als je weet in wat voor problemen Barcelona zit? Je kan ze gwn keihard naaien met de transfersom, omdat ze toch wanhopig zijn =\

Frenkie iedere dag op de cover van de kranten. Krijgt zijn plakboek zo wel vol

Als je goed Spaans kan lezen en anders neem je Google vertaler, staat er dat Frenkie kan blijven als hij 50% van zijn salaris inlevert. Het is of inleveren of vertrekken. Zowel Laporta als Xavi hebben dat tegen hem gezegd.

Barca is zijn droomclub. Lijkt mij niet dat hij zomaar gaat verkassen. Is ook gewoon een topspeler voor die club. Hoewel de PL en mooiere competitie is, mijn mening.

Waarom zou men Frenkie ook nog weg willen hebben, nu Nico verhuurd is?
Verder is Frenkie al ingeschreven & kunnen ze de rest van de aankopen al niet inschrijven. Als ze Frenkie nu verkopen, gaan ze waarschijnlijk Bernardo halen. Die komt ook niet voor een appel of ei en dan kun je die dadelijk ook weer niet inschrijven...

Hoewel ik Frenkie graag zou zien vertrekken bij FCB, zie ik het (nog) niet gebeuren.

Als Frenkie zou ik sowieso de eerste speelronde afwachten, zodat die spelers niet ingeschreven kunnen worden en het contract wordt ontbonden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren