Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Contract Lionel Messi ligt op straat: 555.237.619 euro in vier jaar

Laatste update:

El contrato faraónico de Messi que arruina al Barça’, zo staat zondag met levensgrote letters op de voorpagina van El Mundo. Plus een bedrag van 555.237.619 euro. Vrij vertaald: ‘het immense contract van Messi dat Barcelona ruïneert’. De publicatie van Spaanse kwaliteitskrant, inclusief de eerste pagina van het contract, wordt gretig opgepikt door Spaanse en internationale media. Het is niet meer dan logisch dat het kamp-Messi niet blij zal zijn met het uitlekken van deze gegevens.

Het gaat om het contract dat Messi in november 2017 met Barcelona ondertekende. De clubtopscorer aller tijden verzekerde zich volgens El Mundo van 138.809.404,38 euro aan salaris in elk van de vier seizoenen, bestaande uit een vast en een variabel bedrag. De krant verzekert dat de matige prestaties van Barcelona in de Champions League niet of nauwelijks effect hebben gesorteerd op de inkomsten van Messi sinds 2017, daar hij liefst 92 procent van dit bedrag reeds heeft ontvangen.

De voorpagina van El Mundo.

Als tekenbonus ontving Messi daar nog eens bovenop liefst 115.225.000 euro, uitsluitend omdat hij zijn handtekening onder de verbintenis tot 30 juni 2021 zette. Daarnaast ontving de 33-jarige Argentijn ook een totaalbedrag van 77.929.955 euro en concepto de fidelidad, oftewel een riante loyaliteitsbonus.

De publicatie van El Mundo gaat viraal op sociale media, waar presidentskandidaat Victor Font al heeft gereageerd. “Messi heeft elke euro die Barcelona heeft uitgekeerd volledig verdiend”, lichtte hij op Twitter toe. “Hij heeft ons niet geruïneerd. Sterker nog, hij is de beste voetballer in de geschiedenis en we willen dat hij voor altijd bij ons blijft.” Messi diende vorig jaar zomer een transferverzoek in bij Barcelona, maar bond uiteindelijk in omdat hij geen trek had in een juridisch gevecht met de liefde van zijn leven.

Het is nog onduidelijk of de toekomst van Messi binnen of buiten Barcelona ligt. De vedette werd gelinkt aan clubs als Manchester City en Paris Saint-Germain, maar enkele weken geleden sloot hij het vervolgen van zijn loopbaan in de Major League Soccer ook niet uit. De aanvaller kocht enige tijd een luxueus appartement in Miami en sinds zijn uitspraken wordt hij ook gelinkt aan het Inter Miami FC van mede-eigenaar David Beckham.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is me niet geheel duidelijk of dit inclusief vakantiegeld is.

31 januari 2021 om 07:29

haha niet normaal hè. daar moet ik 40 jaar voor werken...

31 januari 2021 om 07:35

40jaar? Of 4000jaar als je zolang te leven hebt en 3000 per maand zou verdienen😄 dan nog zou je niet tot zon bedrag komen

31 januari 2021 om 07:36

Dan verdien je vrij netjes. Ik vrees dat ik nooit 555 miljoen bij elkaar gewerkt krijg en ik vind dat ik niet eens zo heel slecht verdien

31 januari 2021 om 08:46

loodgieter kan inderdaad best lucratief zijn

31 januari 2021 om 08:57

Als je iets met pijpen doet, ben je nog niet automatisch een loodgieter ;-)

31 januari 2021 om 10:20

Precies, kijk maar naar Jizz

31 januari 2021 om 07:30

Schijnt exclusief te zijn, reiskostenvergoeding is daarentegen wel opgenomen in zijn basisloon

31 januari 2021 om 07:31

Moet hij eind van de maand wel zijn bonnetjes declareren

31 januari 2021 om 07:46

Duidelijk dat El Mundo tracht om Messi en Barca definitief van elkaar te doen scheiden. beetje laffe streek van die krant,ook al is het een bizar hoge vergoeding in crisistijden.

31 januari 2021 om 07:59

El Mundo is de favoriete krant om te lekken in Spanje. Soms is het fake news om politici te beschadigen. Dit lijkt echt.

31 januari 2021 om 09:10

Lol laffe streek. Journalistiek mag niet meer als het je club niet uitkomt? Dit is gewoon hele interessante informatie met een schreeuwerige kop erbij. 555 miljoen verdienen is absurd. En als nu de club failliet aan het gaan is al helemaal. Dan helpt 20 procent inleveren niet meer.

31 januari 2021 om 09:23

Ik hoop voor hem inclusief, anders is dit echt belachelijk weinig.

31 januari 2021 om 09:28

Als dat niet zo is, dan snap ik wel dat hij weg wil. Moderne slavernij is het en niets minder. Heeft hij geen zaakwaarnemer of zo?

31 januari 2021 om 09:45

Zal hij een reiskostenvergoeding krijgen? Zo niet moet hij misschien toch een keer een andere zaakwaarnemer overwegen.

31 januari 2021 om 10:40

Aan alle bedragen te zien denk ik toch exclusief 😅

31 januari 2021 om 11:15

En geen grappen over dyscalculie?

Een belachelijk bedrag, maar beide partijen hebben met het volle verstand getekend. Barcelona doet dit zichzelf aan door wanhopig aan hem vast te houden, maar ze zullen jaarlijks ook wel flink wat op Messi verdienen dus de kosten zullen wel flink wat lager uitvallen.

31 januari 2021 om 07:32

Messi brengt sponsors in maar verdient ook nog eens zijn eigen image rights. Dus veel gaat naar Messi. De vraag is wie dit heeft gelekt. Ik vermoed iemand in de omgeving van Bartomeu. Echte clubliefde daar lijkt geen sprake van en de Bartomeu clan slaat zo terug naar Messi. Het contract is onhoudbaar voor welke club dan ook. Alleen bij goede prestaties in CL zou het uit kunnen. Het salaris van Messi weegt zo zwaar dat dit andere versterkingen in de weg staat. De zwakke selectie is naast de vele slechte aankopen een resultaat van deze kostenpost.

31 januari 2021 om 07:37

Dit is toch gewoon de fout van de club zelf? Messi zou wel gek zijn dat contract af te slaan. Onthoudbaar of niet. Iemand binnen de club heeft toch echt zijn handtekening gezet en is akkoord gegaan met dit salaris.

31 januari 2021 om 07:40

Maar de wereldwijde shirtverkoop zal een aardige stuiver opleveren en veel publiek (nu even niet dan) komt toch speciaal voor hem naar het stadion. Ook schiet hij er elk jaar nog tussen de 30 en 50 ballen in en geeft hij nog 10-20 assists en is daardoor cruciaal in het behalen van en verdergaan in de Champions League.

31 januari 2021 om 07:43

Als Bartomeu dit gelekt heeft zet hij zichzelf indirect ook voor schut. Door hem zo'n buitensporig contract te geven kan de club geen kant op zoals je aangeeft totdat Messi weg is of er andere topspelers verkocht worden.

31 januari 2021 om 07:43

Bartomeu en zijn bestuur. Die was bang voor de hoon van de fans die hem ten deel zou vallen. Als voorzitter zit er voor de club en moet je de lange termijn van de club bewaken.

31 januari 2021 om 07:49

Nogmaals, Messi heeft potretrechten en dus ook op shirtverkoop.
Daarnaast pompt Barca hun inkomsten op met 150 miljoen aan verwachte transferopbrengsten. Dit halen ze geen enkel seizoen en daarom slaat corona zo harder in dan bij Real.

31 januari 2021 om 08:01

Creatieve jongens daar in Barcelona. Dan kunnen ze het zich eigenlijk niet veroorloven om Messi niet te laten gaan deze zomer. Wellicht dan nog een dure speler proberen te verkopen als Coutinho, Griezmann of Dembele.

31 januari 2021 om 09:43

Ik denk dat ze moeten. La Liga heeft vrij strenge eisen tegenwoordig als het op begroting aankomt. Ik denk dat zelfs over Frenkie valt te praten eerlijk gezegd.

31 januari 2021 om 10:59

@Dr. Mario niet helemaal waar natuurlijk. Messi krijgt niet out of the blue zo'n contract aangeboden. Hij heeft ook een zakenwaarnemer en zij zullen ook wel bepaalde dingen geeist hebben

31 januari 2021 om 14:14

Zo werkt shirtverkoop niet. Barca krijgt maar een klein deel vanwege het contract met nike. Die betalen een vast sponsorbedrag en incasseren dan het overgro

31 januari 2021 om 09:59

Echte clubliefde dat Messi zolang bij Barca is gebleven 😂😂

Bizar hoog. Maar wat zou hij aan merchandising binnenbrengen? Wellicht dat het dan nog ietwat te verantwoorden is.

31 januari 2021 om 07:30

Volgens moj heeft Messi ook nog een groot deel van zijn potret-rechten zelf in bezit.

31 januari 2021 om 07:33

Inderdaad, bijna alles. Hij brengt wel grote clubsponsoren binnen. Maar zonder successen in de CL kan het volgens mij niet uit.

31 januari 2021 om 09:27

Nu ik denk dat dat andere fenomeen hier nog niet eens een derde van verdient. Dus het is toch gewoon een buitensporig bedrag.

31 januari 2021 om 10:54

Alles bij elkaar 187 miljoen per jaar. Als je er iemand anders neer zet kost die misschien 20 miljoen per jaar. De vraag is dan of Messi 170 miljoen binnen brengt. Puur Messi he, niet het hele team.

Ik heb het idee dat als je de transfersommen, salaris en alle kosten voor de miskopen bij elkaar optelt dat het bedrag misschien wel hoger is. Dan lijkt me dat eerder een oorzaak. Iemand enige idee wat alle miskopen bij elkaar hebben gekost?

Belachelijk bedrag, maar beide partijen hebben hier natuurlijk mee ingestemd. Het lijkt me niet verkeerd om na dit seizoen dan toch echt afscheid te nemen van Messi. Bouw een nieuw team wat over een paar jaar om de CL kan strijden. De kans dat je de CL met Messi in je team nog gaat winnen is door zijn leeftijd behoorlijk klein. En wat een ruimte komt er vrij als je Messi laat gaan. Lijkt me een ABC-tje, ondanks alles wat Messi gepresteerd heeft bij Barcelona en nog steeds presteert.

31 januari 2021 om 07:37

Die ruimte kun je nu niet echt gebruiken. Die is vooral om de gaten in de begroting te dichten. Maar het is zeker zo dat Messi financieel gezien beter had kunnen vertrekken. Daar was ik ook een voorstander van.

31 januari 2021 om 08:10

@Visca, Barcelona moet vermoedelijk een behoorlijke pas op de plaats maken. Het zou me niet verbazen als ze de komende jaren een aantal spelers moeten vervangen door kwalitatief mindere spelers die de potentie hebben om door te groeien. De CL zullen ze wel blijven halen vermoed ik, maar als favoriet zie ik ze de komende jaren niet. Al kan dat natuurlijk snel veranderen, want ook bij de concurrenten gaat het niet altijd even geweldig.

31 januari 2021 om 08:49

Barcelona moet geen Firpos of Semedos meer kopen. Eigen jeugd anagevuld met een paar absolute toppers wordt de strategie. Gelukkig levert de jeugdopleiding nu weer. Er was even een mindere periode maar nu komen er weer een paar toekomstige basisspelers aan. Het team is ook heel jong gelukkig met Araujo, Pedri, Frenkie, Mingueza, Fati, Dembele Dest, Puig. Daar komen spelers als Balde (vervanger Alba) en bijvoorbeeld Ilaix bij. De verdienen opgeteld niet super veel. Buiten Frenke en Dembele dan.

Er is volgens mij geen enkel Barcelona speler die zo constant presteert als Messi. Als Messi er niet was zou Barcelona waarschijnlijk al tot de middelmotor van Spanje behoren. Er zijn nog weinig ploegen in Spanje die angstig worden van Barcelona en als je dan beseft dat ze straks tegen een Barcelona zonder Messi moeten opnemen, dan zullen ze vol op de aanval kunnen spelen haha.

Natuurlijk zijn die bedragen belachelijk hoog, maar ik denk serieus dat hij het geld dik waard is geweest.

Bizar overigens hoe laatste tijden zo makkelijk informatie gelekt wordt op de straat. Zou Bartomeu na zijn verkiezing dit soort praktijken uitoefenen gezien zijn band met Messi?

31 januari 2021 om 07:42

Serieus. Middenmoot. Is Barcelona ooit buiten de CL plaatsen terecht gekomen. Dankzij Rivaldo nooit. Voor dit bedrag kun je het salaris van 6 topspelers betalen.

31 januari 2021 om 09:23

1 keer zijn ze toch niet in de CL gekomen? In 2002-2003 werden ze 6e in Laliga en moesten ze het seizoen erop logischerwijs Uefa Cup spelen.

31 januari 2021 om 15:13

Inderdaad. Dat had ik blijbaar verdrongen.

31 januari 2021 om 08:13

Wat een gelul allemaal. Barcelona was al een grote club voor Messi en zal een grote club zijn na Messi. Niemand is groter dan de club, ook Messi niet.

31 januari 2021 om 09:19

Er is echter zeker een sprake van een periode voor messi en na messi. Alle statistieken wijzen daarop. Aantal goals, aantal records, head to head in classicos.
Messi heeft barca zeker naar een hogere orde getild. Nog nooit heeft een speler zoveel impact gehad op voetbal resultaten in barca.
Dit geldbedrag is schrikbarend hoog, maar ik neem aan dat barca dit kon betalen zonder corona toestanden. Echter is het wel duidelijk dat dit gewoon op het randje leven is.

31 januari 2021 om 09:38

Er is net zo goed of nog veel meer een periode voor en na Xavi en Iniesta.

31 januari 2021 om 09:38

Barcelona won de champions league 5 keer, 1 keer zonder Messi en 4 keer met Messi ! En zoals salaaf zei, er zijn zo veel records verbroken door Messi in Barcelona, dit bracht Barcelona op een heel ander niveau, Barcelona 2009 werd gezien als allerbeste club OOIT, met 6 bekers in 1 jaar

31 januari 2021 om 10:31

Barcelona won er 4 met Iniesta. Die speelde zelfs als invaller in de finale toen de 2e titel werd behaald. En 0 nadat hij vertrok. Messi speelde alleen tegen Chelsea een rol in die 2e CL. Del Horno blesseerde hem.

31 januari 2021 om 11:18

Nee er is zeker niet meer sprake van een periode voor en na xavi en iniesta dan een periode voor en na messi. Beste middenveld duo wat ik ooit heb gezien. Maar messis impact is wel beduidend groter.Ik heb het idee dat je je laat leiden door messis belachelijk hoge salaris.Hier is geen enkel twijfel over, messi is met kop en schouders de beste speler die barcelona ooit heeft gehad. In bijna elke team, behalve die van rijkaard is messi de beste speler in het team geweest. En onder rijkaard was hij ook een van de beste in het team. Ronaldinho was echter het kroonjuweel destijds. Onder rijkaard ronaldinho, onder guardiola messi, onder vilanova messi, onder martino messi, onder luis enrique messi, onder valverde messi, onder setien messi, onder koeman nog steeds messi. Kijk maar naar de titels voor en na messi, naar classico head to head, naar aantal titels, naar aantal champions league titels. Zeker xavi en iniesta hebben daarin ook hun aandeel.

31 januari 2021 om 12:01

De combinatie van Xavi, Iniesta en Messi maakte Barcelona zo goed. Mijn punt is juist dat je het niet alleen aan Messi moet toeschrijven. Het was een gezamenlijke prestatie. Messi's impact is zeker niet groter geweest dan dat van die 2. Xavi en Iniesta wonnen ook nog eens alles met Spanje. Zonder Messi.

31 januari 2021 om 13:53

Zeker gezamenlijk en dat zeg ik ook. Maar messi's impact is groter dan beide heren . Beide xavi en iniesta hebben niet kunnen presteren zoals messi. Xavi en iniesta wonnen alles met spanje, jeetje moet ik de subtiele verschillen tussen spanje 2008-2012 en argentinie afgelopen 10 jaar ook uitleggen? Spanje was een compleet team, op elke linie hadden ze wereldklasse spelers, nee niet wereldklasse spelers maar zelfs de beste spelers op de wereld op elke linie. Ramos puyol pique xavi iniesta busquets alonso, en ook nog eens heel brede bank. David villa, pedro, torres. Vergelijk dat eens met argentinie waar alleen de aanvals linies : di maria aguero messi higuain van die klasse zijn.

Hallo mensen, we hebben het hier over meer dan een half miljard euro.
Daar kun je in deze ongelooflijk vervelende tijden ontzettend veel mensen mee helpen.
Dit is toch gewoon niet meer te handhaven in de voetbalwereld....is de totale vervreemding van de normale maatschappij.
En dit is in 4 jaar niet terugverdiend met verkoop van shirtjes natuurlijk.
Dit absurde beloningsbeleid moet toch gewoon gestopt worden, bij iedere topclub.

Barcelona heeft bijna 1,2 miljard euro schuld...waarvan iets meer dan de helft in het salaris van de afgelopen 4 jaar van Messi zit!

Je kunt nu toch niet meer zeggen, dat Messi zo een doodnormale jongen is gebleven...toch?!

Echt....SCHANDE.

Als Messi zo'n normale jongen is, dan zou hij de komende 4 jaar het normale personeel van Barcelona uit zijn goed gevulde portefeuille moeten betalen...want die worden ook gekort in hun salaris of zijn zelfs ontslagen door dit exorbitante WANBELEID

31 januari 2021 om 07:54

Het kan niet uit en is te hoog. De schuld is netto wel een stuk lager overigens. En niet alleen van de voetbaltak. Er staan ook de nodige activa op de balans zoals het stadion en andere complexen. Maar dat Bartomeu op het randje heeft geleefd staat vast. Puur wanbeleid.

31 januari 2021 om 08:02

Als hij een normale jongen is dan laat hij het betalen van de personeel over aan het bedrijf (club) en doet hij dit niet zelf. Sorry hoor maar het is niet aan de voetbalspelers om de personeel te betalen.Als de club aan het einde niet de personeel hadden kunnen betalen hadden ze nooit zulke salarissen moeten uitgeven. Het is dan hun eigen schuld.

31 januari 2021 om 09:07

@ergi, stel jij zou een miljoen verdienen en de 100 overige medewerkers op kantoor zouden hun salaris niet krijgen of sommigen zelfs ontslagen worden: Zou jij in hun gezicht durven te kijken en dood leuk op werk verschijnen en doen alsof er niks aan de hand is? Dan ben je wel erg geobsedeerd door geld moet ik zeggen...

31 januari 2021 om 09:35

Messi zelf krijgt zijn salaris ook niet. Daarbuiten is het niet zijn probleem dat hij een contract van 555 miljoen krijgt, toch? Als jou werkgever zou zeggen bij de contractonderhandelingen dat ze je zo graag willen behouden dat jij 200K krijgt terwijl je collega's 2K krijgen, zeg je dan ook nee? En besef dat deze vergelijking een stuk ruimer is dan Messi en zijn ploeggenoten.

31 januari 2021 om 12:02

Het is wel een probleem als je je club min of meer dwingt te investeren in spelers. Eerst moesten we Neymar per se terugkopen. Dat liep gelukkig op niks uit. Maar ook de aankoop van Griezmann past daarin. De club was geforceerd op zoek naar versterkingen.

31 januari 2021 om 09:14

Je hebt helemaal gelijk. Maar dit is niet Messi zijn fout he. Topsalarissen in de voetbalwereld zijn absurd. In het algemeen. Wel eens dat hij gezien de situatie van de club met zijn salaris rechtstreeks bijdraagt aan hun dreigende faillissement en daar meer verantwoordelijkheid in mag nemen.

31 januari 2021 om 11:51

Vind je?? Anders speelde die bij Manchester city. Liever een half miljard dan dat messi bij city speelt zullen ze wel gedacht hebben.

Als hij buiten dit salaris ook nog een auto van de club krijgt is het echt abnormaal.

31 januari 2021 om 08:01

. Zo'n auto is een schijntje. Barcelona spelers rijden een Cupra tegenwoordig.

Dit gaat toch helemaal nergens meer over. Wat een beleid wordt er daar gevoerd zeg.

Een half miljard voor Messi onder contract te hebben sinds 2017, wat een bedrag zeg... Daar kun je gewoon een geheel CL waardig eftal van halen, of zelfs een club die uitkomt in de Champions League!

31 januari 2021 om 08:03

Over 4 jaar genomen is het opgeteld meer dan een 1 jarig budget van Juventus bijvoorbeeld.

31 januari 2021 om 08:04

Of hun schulden mee afbetalen

31 januari 2021 om 09:06

Gezien het beleid van Barcelona de afgelopen jaren zouden ze die half miljard eerder uitgeven aan 4 transferflops a la Coutinho, Dembele en Griezmann. Of toch werk gemaakt van een terugkeer van Neymar a 300 miljoen plus ook zo'n salaris. Het is niet alsof dat bestuur heeft laten zien veel betere dingen met zulk geld te doen...

De beste ter wereld moet ook al de beste betaald worden natuurlijk.. Nee sorry, dit is absurd. Dat hij de beste van de wereld is wil niet zeggen dat je geen rekening moet houden met je financiële huishouding. Dit is zeer dom geweest van Barcelona.

Tuurlijk, mede door Messi zijn er veel successen geboekt over de afgelopen jaren, maar hij doet het in teamverband. Ik zie de rest van de oudgedienden dit niet binnen harken!

Ik kan mij niet aan de indruk intrekken dat die Abidal als TD wel heel erg lief is geweest voor z’n vriendjes/oud ploeggenoten. Daar mogen ze wat mij betreft echt wel nader onderzoek naar doen.

Dit bedrag is het alleen waard als een speler je in die 4 jaar 4 kampioenschappen en 3 champions league titels brengt. Maar lekker, laat die geld clubs zich maar kapot betalen. Natuurlijk zal de UEFA wel weg kijken want dit soort clubs met super veel plastic success supporters brengen geld in het laatje.

31 januari 2021 om 08:29

Wat heeft de UEFA hiermee te maken dan? Er zijn geen regels over het maximale salaris van een speler...

31 januari 2021 om 08:44

De UEFA heeft er best wel wat mee te maken door jaar in jaar uit voor het grote geld te zwichten in hun beslissingen.

31 januari 2021 om 09:41

Er was een salaris cap. Die moeten ze naar beneden bijstellen vind ik. Nu voldoet overigeens bijna geen enkele club aan een cap.

31 januari 2021 om 11:03

Dit bedrag van alles bij elkaar 187 miljoen per jaar is Messi waard als Barca met Messi minstens 170 miljoen extra inkomsten meer heeft per jaar dan zonder hem. Gewoon een simpele kosten baten berekening.

Messi verkopen is het beste voor Barcelona. Eind tijdperk en zijn salaris en alles erop en eraan is way to much. Ronaldinho tijd is ook opgevangen. Er komt echt wel weer een tijd dat er iemand opstaat. Met Frenkie Fati en Pedri staan er alweer 3 klaar voor de komende 10 15 jaar

Ik zie veel mensen zeggen dat Messi Barcelona kapot maakt met dit salaris in deze slechte tijden, maar Barcelona heeft zelf ook haar handtekening gezet. Daarbij wilde Messi afgelopen zomer weg en kon dit Barcelona nog een mooi bedrag opleveren volgens de geruchten, maar Barcelona dwong Messi om te blijven. Het is dus vooral te wijten aan Barcelona dat Messi (nog steeds) voor dit bedrag op de loonlijst staat.

31 januari 2021 om 09:30

Nu ik denk niet dat Barcelona vrijwillig bedragen als deze bij Messi aanbiedt. Die zullen met hun rug tegen de muur gestaan hebben.

31 januari 2021 om 10:38

Hoezo stond Barca met de rug tegen de muur? Het is toch algemeen bekend dat Spaanse clubs en supporters het de Spaanse banken heel moeilijk maakt om niet te investeren of leningen aan de voetbalclubs te geven. Banken die door de rijke landen van de EU overeind gehouden worden. Dan krijg je zulke belachelijke salarissen. Ik denk eerder dat barca uit zichzelf dit bedrag aan Messi geboden heeft om hem maar te behouden en niet andersom.

31 januari 2021 om 11:36

Ja uiteraard. Wanbeleid pur sang. Maar hij heeft de club zo ook wel zitten uitmelken zeg. Absurd. Ben ik blij dat Perez daar niet in mee ging en gewoon keihard was. Dan maar Ronaldo verkopen en cashen. Dit zijn echt bizarre cijfers.

Met een half miljard kun je een provincie op poten houden in de Rijksbegroting. Wat een bedrag pff.

Je moet zo’n bedrag maar durven vragen als speler en dan zegt de club nog ja is goed ook. Ik vind het van beiden kanten eigenlijk te bizar voor woorden.

31 januari 2021 om 09:17

Andere wereld. Mensen die zoveel verdienen staan los van de realiteit waar jij en ik in leven. We maken het zelf mogelijk met z'n allen door onze overheden hier niks tegen te laten doen.

31 januari 2021 om 09:41

Wat gaat de overheid hier tegen doen? Zou jij het goed vinden als de overheid zich met jouw salaris zou bemoeien? En zeg niet dat het gaat om het bedrag, want juist door dit bedrag brengt hij meer dan het gehele bedrijf waar jij werkt meer belasting in het laatje.

31 januari 2021 om 11:00

Belasting die hij overigens probeert te ontduiken, waar de overheid gelukkig wel iets tegen doet. Daarnaast kan de overheid natuurlijk wel degelijk regels opstellen voor salarissen, belastingen op salaris en belastingen op vermogen. Ik ben zelf een groot voorstander van meer gereguleerde topsalarissen. Ik zie echt niet de meerwaarde van salarissen boven de - noem eens wat - 10 miljoen per jaar. Dus ja, ik denk 1) dat de overheid zich al bemoeit met mijn salaris (ik werk nota bene voor de semi-overheid), en 2) dat het een goede zaak is dat salarissen iets meer gereguleerd worden. Bij teveel ongelijkheid heeft niemand baat. Het hoeft niet alleen via de overheid te gaan natuurlijk. We kunnen ook als voetbalsupporters meer eisen van de clubs waar we fan van zijn, maar dat doen we ook niet. Prima hoor, maar doen moeten we nu niet klagen over dit soort salarissen van Messi. Die maken we zelf mede mogelijk.

Absurd bedrag. En laten we niet vergeten dat hij in het verleden er alles aan gedaan heeft om over dat soort bedragen belasting te ontduiken. (Zoals zoveel psychopaten die op bergen geld van dit kaliber liggen.) Ondertussen kijkt hij rustig toe hoe de club waar hij groot geworden is naar de afgrond rolt. Het lijkt me goed om dit in het achterhoofd te houden als er weer eens een sportjournalist is die roept dat hij zo lekker gewoon is gebleven en 'gewoon lekker wil voetballen'.

31 januari 2021 om 08:57

Hèhè, Messi wilde weg. Dan was Barcelona voor dit jaar gered. Barcelona wilde hem echter perse houden....

31 januari 2021 om 09:17

Ik kan er deels mee inkomen. Messi draagt tegelijkertijd meer af aan de Spaanse schatkist dan wie dan ook. Honderden miljoenen. Die kwestie betrof volgens mij vooral image rights.

Logisch dat ze de koffiejufrouw moeten korten op haar salaris om Messi te kunnen blijven betalen.

Pff. 100 miljoen krijgen alleen omdat je een handtekening onder een contract zet. Absurd

Mocht dit allemaal waar zijn , dan is het nog vreemder dat Barca Messi afgelopen zomer niet verkocht. Als je dan ziet wat je dit jaar had kunnen besparen.
Ben wel.benieuwd wat voor inkomsten Messi voor Barca genereert?

Ik begrijp nu wel beter de frustratie vanuit Messi. Met alleen de loyaliteitsbonus van 77.929.955 euro kan je nog net geen Feyenoord overkopen.

Alle stafleden (Inc, bartomeu en abidal) en de iconen hebben hun zakken gevuld en laten Barca achter met een teringzooi. Niemand van hun die ook maar enige cent zou inleveren uit eigen wil en als het kon zouden ze het zo opnieuw doen. Heeft die gekke perez het toch goed gezien met Ronaldo en Ramos he. Maakt niet uit wie, niemand is groter dan de club zelf. Ook Messi niet!.

Wow dat is ongelooflijk veel geld. Bij verre na het hoogste salaris ooit in voetbal denk ik. Barca dacht dit dus wel gewoon te kunnen betalen in normale omstandigheden (als er geen corona was).
Ik snap nog steeds niet waarom bartomeu messi niet liet gaan toen messi weg wilde.

31 januari 2021 om 09:22

Ik snap het niet. Ik vind het onbegrijpelijk nu we allemaal de situatie van de club kennen.

31 januari 2021 om 09:39

Ik vond het toen al onbegrijpelijk., mesi heeft zoveel betekend voor barcelona, een legende ga je niet tegen zijn zin houden.

31 januari 2021 om 11:39

Ik snapte dat echt niet. Afgelopen zomer hadden ze hem gewoon moeten laten gaan. Wanbeleid pur sang van Barto en co. Bizar en deze cijfers zijn echt absurd. Wat ben ik blij dat Perez daar niet in mee ging en Ronaldo verkocht. Ook al weet je het gaat daarna minder worden. Dit is echt te bizar voor woorden. Gewoon even de club dik uitmelken, poeh.

Messi is Messi maar zo'n contact aanbieden is surreëel. Ik betwijfel dat Barça dit zomaar kon betalen zonder oneindige leningen. Echt geen medelijden dat ze nu financiële problemen hebben.

Schandalig dit.
Zoveel mensen leven in armoede.
Clubs moeten genzen stellen op de salarissen.
Die makelaars doen veel slecht, tot uiterste drijven.
uefa en fifa moeten hier komaf mee maken.
Uit respect voor al die andere mensen die zich uitsloven op hun werk voor een hongerloon.
Misselijk wordt je hier van

31 januari 2021 om 10:43

Hoe hoog moet die grens worden, en hoe ga je die grenzen controleren? Wie mag er in de boeken kijken van de clubs? Daarnaast kan zo’n rijke eigenaar een salaris met allerlei constructies of externe partijen alsnog tot zo’n absurd hoog bedrag laten oplopen. Dat kun je nooit tegenhouden.

31 januari 2021 om 12:38

Instanties opstellen.
Mensen bevoegd maken die dit mogen doen en zorgen dat alles volgens de aangenomen regels gebeurd.
Zodoende een grote kuis en nieuwe wetten maken hiervoor.
Bv geen clubs meer in handen van rijke oliebaronnen.
Clubs met enorme schulden blijven hun gang gaan.
Dit is een kaakslag in het gezicht van clubs die op hun eigen benen staan en wel gezond zijn, zonder inmening van buitenstaanders.
uefa en fifa doet veel te weining.
Zij kijken naar andere zaken die primeren

31 januari 2021 om 12:42

Waarom focussen op die oliebaronnen? Voor zover ik weet zit er geen bij Barcelona.

31 januari 2021 om 15:15

In het algemeen spreek ik.

31 januari 2021 om 11:21

Moreel gezien heb je misschien gelijk, maar we leven in een capitalistische maatschappij waarin ieder zelf mag bepalen wat hij met zijn geld doet en dat is moreel gezien ook wel te billiken. Een (gezonde!) club kiest er voor om het merendeel van het inkomen te verdelen over vooral die werknemers die voor dat inkomen gezorgd hebben: de spelers. Hoeveel anders is dit in het normale bedrijfsleven waar de top zich het 200-voudige toeeigent omdat het veel vergadert, ten koste van die werknemers die het product bedacht, ontwikkeld en gefabriceerd hebben. Hulde derhalve voor hoe het in het voetbal geregeld is en je kunt je verontwaardiging moreel gezien beter op de andere bedrijfstakken richten.

De Uefa moet gewoon van de clubs eisen dat ze bv maximaal 70% van hun inkomsten per jaar aan salarissen mogen spenderen. De clubs regelen het maar in de contracten dat het salaris afhankelijk is van een variabel budget. Zo worden spelers navenant betaald naar de clubinkomsten die ze genereren.

En over die armoede: Schandalig dat we blijven stemmen op overheden die dit in stand houden. En schandalig dat we met ons allen liever ons geld spenderen aan voetbal dan aan een eerlijkere wereld. Eerlijk delen heb je zelf in de hand en moet niet van een voetbalclub worden afgedwongen.

Ik kan maar 1 dingen: ban zulke clubs.
Ik heb overigens niets tegen hoge brutoschulden, wel tegen gigantische nettoschulden.
D.w.z. dat een club niet over voldoende liquide middelen beschikt om de kortetermijnschulden op tijd te betalen.
Bij Barcelona ligt het probleem dat de inkomsten niet voldoende zijn om de gigantische salariskosten te betalen.
De vergelijking gaat dan ook niet op met iemand die een huis afbetaalt m.b.v. een hypothecaire lening.

Elk einde van je contract piepen dat je niet gewaardeerd wordt en de club is nog zo gek ook om gewoon een half miljard aan je te betalen. Geen wonder dat die onderhandelingen zo lang duurden. Meteen ook een signaal dat je Barcelona niet serieus hoeft te nemen als je huilen over Corona, dit is gewoon jaren lang wanbeleid en verdiend wat mij betreft geen enkele vorm van coulance.

Messi is de beste speler van de wereld, maar dit blijft toch wanbeleid. Hoe geweldig Messi ook is, geen enkele speler is zóveel geld waard. Toch is dit niet het grootste financiële wanbeleid van Barca de afgelopen jaren, dat ook honderden miljoenen door de wc heeft gespoeld door Griezmann, Dembele en Coutinho te kopen. Die hebben samen qua transfersom+salaris nog wel meer gekost en veel en veel minder gebracht dan Messi.

Dat gezegd hebbende is dit natuurlijk wel één van de vele symptomen van het gruwelijke wanbeleid van Barca de afgelopen jaren onder Bartomeu. Ook zonder Corona was de situatie zeer ongezond en dat geeft ze nog een extra zetje naar de afgrond. Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.

Ik neem aan dat dit nog peseta,s zijn , toch 🤔😃

En UEFA maar steeds maar roepen over iets wat financial fairplay moet gaan worden , ze hebben er alleen nooit een jaartal bij genoemd, echt bizar !

Dit is meer dan de gehele selectie bij elkaar. En ver boven de stand van een voetbalclub die niet in handen is van een sjeik.

Lijkt allemaal veel, maar moest vorig seizoen wel salaris inleveren ivm covid.

Het kanvan voor naar achter fake news zijn. In dat geval hing ik als ik Messi was die journalist op aan de hoogste boom. Zou het iemand zijn die vanuit Barcelona zelf lekt dan was die wel aan de beurt. Wie immers heeft het recht zich te uiten over contractafspraken tussen een speler en een club ? Was ik profvoetballer dan zou ik ook altijd contractueel laten vastleggen dat niemand namens de club over mijn salaris mag spreken en daar ook een dwangsom achter plaatsen. Ik beschouw dat als iets soortgelijks als medische gegevens. Die zijn ook niet voor de pers bestemd ook al kletst iedereen daar over.

Nog een paar jaar...dan pikt de normale Jan met de Pet dit niet meer. Iedereen wil een eerlijke wereld....de voetballers van nu zijn de paria van de toekomst.

31 januari 2021 om 11:43

En wat hebben de voetballers precies gedaan? De club is verantwoordelijk voor een financieel gezond beleid, niet de voetballers. Die genereren enkel een groot inkomen voor de club. Niet meer dan eerlijk om daarvoor navenant betaald te worden.

Typisch voor onze samenleving om altijd de verkeerde "daders" aan te willen pakken. Klaag liever over bestuurders die geen financieel gezond beleid voeren maar gokken. Of over zaakwaarnemers die pas echt bizar teveel betaald worden voor hun werkzaamheden. Of over overheden die de ongelijkheid in de wereld in stand houden. Of over de mensen die op zulke overheden blijven stemmen.

FF realisme, Barcelona heeft zijn leningen uit staan bij de Spaanse banken, de Spaanse banken vragen om een lening bij de EU, de EU ontvangt geld van de EU leden en de burgers hun belastinggeld gaat daar naartoe. Fijn hoor zo een voetballer! Totaal geen zelfreflectie niet bij de banken, club of speler.

Barcelona is veel te ver gegaan om Messi te behouden. Een goede Messi in een topteam zorgt ervoor dat je prijzen wint dus wat dat betreft snap ik dat ze ver zijn gegaan. Maar dan moet Messi natuurlijk wel constant dat absolute topniveau halen en alle aankopen moeten goed zijn. Beide zijn nu niet het geval en dan zorgt Messi er nu alleen maar voor dat er geen nieuwe spelers gehaald kunnen worden. Met de kennis van nu is dit dus zeker een misser, van dit geld kun je een team betalen dat de CL voor je wint en ook nogeens meerdere afrikaanse dorpen een jaren lang te eten geven.

Moet echt heerlijk zijn om al die cijfertjes op je rekening te hebben. Ing appje openen en een dansje doen

We kunnen erom lachen of ervan opkijken. Extreem is het wel. Persoonlijk vind ik het asociaal veel geld. Niet realistisch.

Ja beide kanten met vol verstand getekend. Club gaat eraan kapot versus elke euro dubbel en dwars verdiend. Dus geef je mening.

Ik kijk graag voetbal, echter ik kijk ook realistisch wat ik per maand verdien en waar ik hard voor moet werken

Een combinatie van schromelijk overschatte meerwaarde als voetballer , desastreuze taxatie van eigen middelen en inkomsten en overdreven heiligverklaring. De enige die hier gezond verstand hadden bij de totstandkoming van dit contract waren Messi en zijn zaakwaarnemer. Voor minder dan de helft wil ik ook wel verklaren dat Barça in mijn hart zit. Wat ik nog het meest opvallend vind is dat dit contract in 2017 is ondertekend, toen Messi/Barça al "minder" begonnen te voetballen. Naar mijn mening was het zo veel beter geweest als ze eerder uit elkaar waren gegaan. En als klap op de vuurpijl verdedigt Font het complete mismanagement van zijn voorgangers.

Bizar maar logisch. Heel erg dom van Bartemou en co....als dit fout genoemd mag worden dan zijn zij volledig verantwoordelijk hiervoor. Bewust club kapot willen maken, mag niet ongestraft blijven. Betreft Messi: niks mis mee. Zou het ook niet weigeren. Heb toch vermoeden dat Barca uiteindelijk door Messi's naamsbekendheid toch wijzer wordt op jaar basis. Hier hebben wij totaal geen besef van hoe groot Messi wereldwijd is.

Dat je dit exorbitante bedrag als mens ook accepteert... Ik zou mij zo bezwaard en slecht voelen, daar er zoveel leed, ellende en armoede in de wereld is terwijl je op een goudmijn zit. Beste voetballer allertijden, maar als mens heb ik hem nooit bijzonder gevonden, maar goed, je kan niet alles hebben uiteraard.

Wauw en ook nog een loyaliteits bonus er boven op.
Voordat hij zijn contract verlengde zei de financiële directeur van Barca nog dat ze Messi niet teveel geld konden bieden aangezien de club dan is een slechte situatie terecht zou komen. Iets wat nu dus gebeurt. Messi viel hem aan en als ik het goed zeg is die man zijn baan kwijt geraakt. Nu zie je dus dat hij alles goed had voorspeld.

wat loopt iedereen toch te zeuren. Barcelona maakt al 9 jaar op rij winst. Dus ze kunnen dit salaris gewoon betalen. Tuurlijk is het dit jaar anders en zal er flink verlies gemaakt worden maar je kan Barcelona niet verwijten dat ze geen rekening hebben gehouden met een globale pandemie. Heeft geen 1 club rekening mee gehouden. Genoeg clubs die zonder Corona al verlies boekten. Ook in de Eredivisie. Wie is er dan onverantwoord bezig; Barca die ondanks deze loonkosten gewoon jaar op jaar winst boeken of een club als FC Den Bosch waar ze het minimumloon verdienen maar al jaren verlies draaien...

31 januari 2021 om 12:43

Barcelona is wel de club die veruit het meest op de lijn zit van wat mogelijk is. Dat is nooit gezond.

Dat doen ze in de Amerikaanse NBA toch een stuk beter. Salarycaps - zelfs voor de absolute toppers. En soms zie je dan dat ze zelfs met iets minder genoegen nemen om nog voor ruimte te zorgen zodat de club andere topspelers kan halen, want het gaat om winnen. Als je als Messi voor dit bedrag gaat en dan nog klaagt dat je teamgenoten niet goed genoeg zijn, dan leef je in een fantasiewereld. Je hebt het dan namelijk zelf veroorzaakt. Schandelijk bestuur ook dat ze dit daadwerkelijk geboden hebben. Denk dat Messi's populariteit ook gaat afnemen hierdoor. Geldwolf etc. Gaat alle perken te buiten dit.

Absurdisme ten top. Dit moet nu stoppen! En dan heb ik het eigenlijk over de totale ontwikkeling van en rondom voetbal met absurde bedragen. Aub stel grenzen.

Zou die clubliefde ook nog zo groot zijn bij Messi als dit loonstrookje verdween? Denk het antwoord wel al te weten. Begrjip me niet verkeerd; we hebben het hier over 's werelds beste voetballer ooit, volgens velen. Maar dit wil je je club toch niet aandoen... Dit valt bij mij toch echt onder het kopje Je eigen ego boven alles. Vooral als je hoort dat de financiën op z'n zachtst gezegd niet op orde zijn, al jarenlang. Maar goed, wij horen alleen de kant van de media. Wie weet wat er allemaal aan vooraf gegaan is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren