Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Clubicoon geeft Barcelona advies: 'Messi vertroetelen'

Laatste update:

Het leek lange tijd ondenkbaar, maar steeds vaker verschijnen er geruchten dat Lionel Messi denkt aan een vertrek bij Barcelona. Zijn moeizame verstandhouding met coach Luis Enrique zou voor de Argentijnse sterspeler een nieuw argument zijn om komende zomer zijn opties af te wegen. Clubicoon Hristo Stoichkov snapt dan ook niet waar los Azulgrana mee bezig zijn.

/

De Bulgaar reageert op speculaties in de Spaanse media, die flink zijn opgelaaid na het verlies van Barcelona tegen Real Sociedad (1-0). Luis Enrique koos ervoor om die wedstrijd te beginnen zonder vaste krachten als Neymar, Gerard Piqué, Dani Alves én Messi. De toch al sluimerende onvrede bij la Pulga is daardoor alleen maar toegenomen, weten insiders. "Alle problemen komen vanuit de club", vindt Stoichkov.

"Er is veel gepraat over boetes, contracten, advertentie-inkomsten... Je moet de beste speler beschermen en vertroetelen", vervolgt hij in gesprek met Onda Cero. "Messi moet zijn carrière bij Barcelona beëindigen, en nergens anders. Het is de taak van de club om de speler goed te behandelen en hem het hof te maken." Stoichkov ziet echter een patroon: "Geef mij de naam van één buitenlandse speler die de club niet via de achterdeur heeft verlaten."

Volgens de oud-international komen de problemen voort uit de interne onrust, die maandag werd onderstreept met het plotselinge ontslag van sportief directeur Andoni Zubizarreta. "De club verkeert op dit moment in chaos. Alles moet ondersteboven worden gekeerd", adviseert Stoichkov. "Ze moeten uitkijken dat ze niet terugkeren naar de dagen onder Louis van Gaal. Barcelona werd toen kampioen, maar er kwamen slechts 13.000 mensen op de wedstrijden af. Het gaat weer die kant op."

Denk jij dat Lionel Messi komende zomer vertrekt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Verlies tegen Real Sociedad kon niet beter voor Barca. Er gaan eindelijk veranderingen komen en ik zie de verkiezingen in de zomer al aankomen. Nu alleen nog verliezen van Atl. Madrid en dan is Lucho weg.
A Blessing in disguise.
Visca Barca

6 januari 2015 om 15:21

Wie zou hem überhaupt kunnen betalen? Niemand, dus dan zal hij waarschijnlijk transfervrij vertrekken en een monstersalaris vragen.

6 januari 2015 om 20:49

Wat denken jullie van messie naar real madrid samen met ronaldo?

Geloof me, Messi gaat naar Man city. Hij heet in Spanje alles bereikt wat je maar kan bereiken. Er valt daar niks meer te halen. Messi heeft vaker aangegeven dat hij graag met Aguero wilt voetballen en Man city is ook de enige club die heb ook zo kan betalen.

Hij is dringend op zoek naar een nieuwe uitdaging.

6 januari 2015 om 13:03

Dan eerder Chelsea. Die hebben Adidas als sponsor.

6 januari 2015 om 13:08

Zou kunnen, maar ik gok op Man City.

@medellin, denk dat dat ook gaat gebeuren, ze vinden/verzinnen wel een manier

6 januari 2015 om 13:18

Jullie gaan te makkelijk aan clubliefde voorbij en dat is wat Messi wel bezit. Twee seizoenen tegenslag en iedereen denkt meteen dat Messi de handdoek in de ring gooit, ik mag aannemen dat Messi strijdbaarders is dan dat.

6 januari 2015 om 13:25

@blondknowledge. Strijdbaar voor wat? er valt nergens meer voor te strijden. Hij heeft alles gewonnen en gehaald wat er te winnen en bereiken was.
Hij mist plezier en medespelers die ook strijdlust laten zien en nog niks hebben gewonnen. Daarom denk ik aan Man city en Aguero.

Messi loopt 2 jaar, ik herhaal, 2 jaar als een lamme, totaal ongeintereseerde lamzak over het veld. Toont totaal geen interesse. Als je over aantal maanden hebt begrijp ik je, maar 2 jaar? kom op, voetbal je zelf?

6 januari 2015 om 13:40

Als Messi het enkel voor het veld deed, was hij al weg geweest. City bood al eens een salaris van 25 miljoen.

6 januari 2015 om 13:56

Zou mooi zijn als het gebeurd

6 januari 2015 om 14:12

Maradona, Cruijff, Ronaldo, Romario, Ronaldinho, Eto'o, Rivaldo en Ibrahimovic zijn stuk voor stuk topvoetballers die allemaal zijn weggepest door het bestuur van Barca. Mijn voorspelling is dan ook dat Messi ook via de achterdeur zal weggaan. Barca is wat dit betreft een rare club.

6 januari 2015 om 16:31

Verschil is wel dat Messi een kind van de club is en de rest allemaal passanten ...

6 januari 2015 om 13:04

Hoe kan City hem halen? Dat betekent toch dat ze heel wat spelers ook moeten verkopen om het in balans te houden?

6 januari 2015 om 13:14

Zowel man city als chelsea en psg kunnen hem niet halen vanwege de finaciql fair play. Ervan uitgaand dat hij tussen 150 en 200 mil kost. Want je mag alleen spelers kopen met t geld wat je verdient hebt, en in hun geval lijkt dat moeilijk.

6 januari 2015 om 14:07

Chelsea heeft in dat opzicht een groot voordeel, want die zijn ondertussen winstgevend geworden. En ze hebben de afgelopen transferperiodes bewezen spelers voor belachelijk veel geld te kunnen verkopen. Chelsea heeft in ieder geval minder snel last van de FFP dan Manchester City en Paris Saint-Germain.

6 januari 2015 om 14:49

Hadden PSG en City niet al eens een boete van 60 miljoen gehad omdat ze de regels hadden overtreden? In ieder geval zei de sjeik van één van die clubs (weet niet precies welke, ik dacht City) dat die boete hem niet deerde en dat de club vrolijk verder zou kopen. Dat financial fair play stopt die sjeiks niet hoor, het kost ze alleen hun kleingeld.

6 januari 2015 om 16:20

@meddelin man city heeft heel veek geld en maak je geen zorgen want ze hebben ook een reuze selectie als de helft verkopen hebben ze nog steeds genoeg spelers

6 januari 2015 om 16:22

@alexis "zowel man city als chelsea en psg kunnen hem niet halen vanwege de finaciql fair play. Ervan uitgaand dat hij tussen 150 en 200 mil kost. Want je mag alleen spelers kopen met t geld wat je verdient hebt, en in hun geval lijkt dat moeilijk."

Maar deze clubs kunnen gewoon alles kopen wat ze willen alleen de vraag is hoe ze het op papier gaan zetten , Ze kunnen ook misschien 2 a 3 spelers voor veel miljoenen verkopen en vervolgens wat geld bij leggen om hem te betalen.

andere manier is wel dat misschien adidas zoveel geld in hem zie dat ze bv de helft van de transfer in een soort sponsoring geven en dan komt hij ook gewoon ! ( geld overigens alleen bij clubs die door adidas zijn gesponserd)

6 januari 2015 om 13:11

City is echt niet de enige die hem kan halen hoor, chelsea en united kunnen hem ook betalen

6 januari 2015 om 13:13

City was toch gestraft door Uefa? Volgens mij mogen die hem niet halen.

6 januari 2015 om 13:14

Er zijn nog genoeg uitdagingen voor Messi bij Barca:
Barca die langzamerhand een zinkend schip is weer aan de winnende top brengen. Moeilijker dan je denkt met zoveel onrust in je club.
Mensen snappen niet dat hij een echte culé is. Ik denk dat Messi denkt dat het zijn taak is om zijn club weer naar de top te slepen.

6 januari 2015 om 13:15

Haast alle grote topclubs met adidas kunnen hem betalen. Chelsea Real Madrid en Bayern. Niet dat ik verwacht dat hij naar Madrid gaat, maar die hebben de financiële middelen ervoor.

6 januari 2015 om 13:18

En niet te vergeten hoeveel geld Messi zal opleveren voor zijn nieuwe club. Haast bijna iedereen gaat een nieuwe shirt kopen en dan ook nog neutrale fans die fan zijn van Messi.

6 januari 2015 om 13:25

Ja daarom, en Perez kennende is dat (bijna) het enigste waar hij naar kijkt. De marketing. Perez zou dus zeker wel geintresseerd zijn, al zou dat heel veel stof doen opwaaien tussen beiden rivalen. Het is niet realistisch in ieder geval, maar ik zou het als Real supporter gewoon toejuichen.

6 januari 2015 om 13:31

Inderdaad Perez zal zeker proberen, maar hij weet vast ook wel hoe moeilijk het zal zijn. Het is niet de eerste keer dat hij dit zou proberen.

6 januari 2015 om 13:45

@nikes

Want het is natuurlijk handig voor het commercialiseren van spelers dat je ze puur marketinggericht koopt en niet op kwaliteit?

Commercie is een tweede. Kwaliteit het eerste en Perez koopt vrijwel altijd kwaliteit.

6 januari 2015 om 13:54

@ Larseboy

Natuurlijk, maar meestal gaan die twee goed samen mee.

6 januari 2015 om 13:55

Spelers met een hoge commercie hebben toch vaak kwaliteiten? Anders kom je niet aan commercie lijkt me.

6 januari 2015 om 14:00

Haha, Messi bij Real. Prachtig!

6 januari 2015 om 14:12

Dan zou United hem in de zomer dus kunnen aantrekken aangezien zij dan Adidas zijn?
Als Messi weg wilt heeft hij het voor 't kiezen, wat het gaat worden is voor iedereen een vraag, maar voor het zelfde geldt kiest hij gwn voor Barca

6 januari 2015 om 14:26

@takemehome

Met Di Maria en Rojo heeft hij daar in ieder geval 2 landgenoten.

6 januari 2015 om 14:31

Achjoh hij moet gewoon lekker naar Real Madrid komen en meegenieten van de opmars van de nieuwe Galacticos.

7 januari 2015 om 01:43

Past niet bij dit real. Enige manier is dat Ronaldo dan gaat, anders gaat het een rare strijd worden. Dus liever niet!

6 januari 2015 om 14:41

City gaat helemaal geen Messi kopen en Chelsea ook niet. hij gaat niet weg hij blijft gewoon bij barca vorig jaar was CR7 aan de buurt en nu weer messi. Is wel grappig om te zien hoeveel mensen deze spelers constant zwart maken maar als supporter van hun club vooraan staan als deze spelers daadwerkelijk zouden komen. Messi en CR7 zijn niet te koop hoe graag mensen het ook willen deze mannen blijven lekker in Spanje

6 januari 2015 om 14:56

Vendetta013 : dat zou kunnen maar tot op dit moment kunnen we jou inderdaad enkel "geloven" aangezien er niks concreet is.

Heel erg veel van wat in de pers verschijnt zou ik niet met een korrel zout nemen maar met een hele container zout.

Iedereen roept maar wat en ten lange leste gaan die verhalen een eigen leven leiden, geen rook zonder vuur maar men zorgde wel zelf voor de rook.

Trouwens ook City moet voorzichtig zijn met de FFP ; ik denk (dus ook speculatief) dat Uefa een eventuele transfer van 250 mio (want voor minder laat Barcelona hem niet gaan) van heel erg dicht zullen bekijken.

13000 mensen? Jeetje, dat was wel erg sneu zeg.. Maar dat zal nooit gebeuren, Camp Nou zal altijd wel volgepakt zijn in de topwedstrijden. Verder heb ik liever dat Messi een nieuwe uitdaging aangaat. Hij is het allemaal een beetje zat daar bij Barcelona. Neymar kan het dan overnemen van Messi.

6 januari 2015 om 13:04

Messi is Barcelona helemaal niet zat. Zonder Barcelona was Messi nooit waar hij nu is. Dat weet hij ook. 2 slechte seizoenen zullen dat niet veranderen. Messi is Barcelona en Barcelona is Messi. Die gaat nergens heen. Acht de kans dat Ronaldo Real verlaat eerder groter dan dat Messi Barca verlaat.

6 januari 2015 om 13:15

Dat Messi zonder Barcelona nooit zou zijn geworden wat hij nu is, is waar. Maar dat betekent niet dat hij de club nooit zat kan worden.

Truth is, niemand van ons weet wat zich afspeelt in het hoofd van Messi. Er kan van alles aan de hand zijn, misschien is zijn vrouw wel boos op hem, misschien is ie de club zat, misschien is ie gewoon in een slechte bui.

6 januari 2015 om 17:06

En zonder Messi had Barcelona nooit het niveau gehaald dat ze onder Pep haalde. Hadden ze ook geen 2 Champions League titels gewonnen en hadden ze niet de wereld gedomineerd met fantastisch voetbal.

6 januari 2015 om 13:16

Met als diepte punt :9500 tegen Bilbao en meer dan 20 punten achter Real.

6 januari 2015 om 14:39

Wow. Bron? Of heb je dat toevallig meegemaakt. Dat is wel heel erg idd. Maar toen kon real ook al onze spelers wegplukken. Nu lukt ze dat niet meer.

6 januari 2015 om 18:32

Ben voor 95 % zeker dat het in 2002 was en ik hoor het kommentaar nog op de B R T :een stadion dat plaats bied aan 100000 mensen en er zitten er maar 9500 in.
Overmars en Coccu stonden in de ploeg en Van Gaal is toen op de straat stenen gezet.

Messi vertroetelen? Nee alsjeblieft niet zeg! Meneer moet gewoon een keer normaal gaan doen, en niet gaan roepen bij elke trainer die hem niet aanstaat dat hij weg wil. Hij beseft zich niet hoe goed hij het heeft bij Barcelona!

6 januari 2015 om 13:06

dat zegt toch meer over zijn denkwijze dan over de trainers. Hij laat duidelijke signalen zien dat hij het niet meer naar zijn zin heeft bij Barcelona en weg wilt.
Hij ziet zijn beste vrienden (valdes, puyol, dani alves, xavi, iniesta, fabregas) 1 voor 1 stoppen en via de achterdeur verdwijnen. Rare constructies na rare constructies, rare aankoopbeleid, lugubere transfersoms en zelf aangeklaagd voor belastingontduiking.

Hij heeft al zijn doelen bereikt qua records van Spanje en Barcelona, tijd voor iets nieuws denkt hij.

6 januari 2015 om 13:09

Messi zou normaal in de beste periode van zijn voetballeven komen (27-29 jaar). Omdat de club geen waardige vervangers haalt, blijft Barca falen. Terecht dat Messi kritisch is en dat hij eist dat de club de gepaste inspanningen doen.

Als de club geen ambitie toont, vertrekt Messi gewoon. Voor hem is dat geen probleem, hij kan zo naar Psg, Chelsea, City, Bayern,...

Trouwens Messi was niet verantwoordelijk voor vertrek van Guardiola, Tito of Martino.

6 januari 2015 om 13:11

Inderdaad. Messi huilde toen Pep weg ging. Messi huilde nog harder toen Tito weg gng, reden is wel duidelijk. Maar Martino was ook gewoon een stapje teveel voor hem, maar hij was er uiteindelijk Eerlijk over.

6 januari 2015 om 13:15

Inderdaad. Messi had telkens niets te maken met hun vertrek. Maar sommige willen hem gewoon zwartmaken en gaan dan alles eraan doen.

Telkens als iemand vertrek is het Messi zijn schuld. Ibra, Villa, Alexis,...

6 januari 2015 om 13:10

Als Messi iets zegt dan is hij opeens een dictator, als hij niets zegt dan is hij geen echte ''leider.''
Ik vind het terecht dat Messi Luis Enrique niet toe laat om zijn club te verzwakken. lucho blijkt arrogant te zijn, niet alleen bij de pers, maar ook in de kleedkamer. Hij doet dingen fout en hij geeft het niet toe. barca speelt slecht, zonder systeem, en dat zien ze allemaal. Er wordt altijd gedaan alsof Barca geen geluk had, maar er is gewoon geen systeem.
Het bestuur heeft Messi nooit ter bescherming gebracht wanneer hij vals werd beschuldigd voor dingen zoals drugs etc. Zo'n speler moet je beschermen.

6 januari 2015 om 14:41

Waar baseer je je argument op? Er is geen enkele bron aangegeven en dus allemaal kletskoek. Vorige keer zeiden ze nog dat Messi martino had gehaald waar ook niks van waar was.
Je doet je naam zeker geen eer aan als papegaai.

oneens, Messi is en wordt genoeg vertroeteld. Niemand is groter dan de club, een keer op de bank beginnen, overigens uit voorzorg, moet niet resulteren in onvrede over de trainer of club

6 januari 2015 om 13:08

Hahaha jij snapt het spelletje niet volgens mij of wel? Laat me het plaatje nog even voor je schetsen: Sociedad uit, Madrid verloren, 1e plek in zicht. Zo'n wedstrijd pak je alle risico's die er zijn en begin je met je sterkste 11. Desnoods wissel je Messi dan in de 60e minuut uit voorzorg. Wat een slap gelul. Is gwn een waardeloze zet geweest van de trainer. Snap Messi's onvrede volledig. Die wilt prijzen winnen en dat gaat niet met hem op de bank dat weet iedereen die een beetje voetbal verstand heeft.

6 januari 2015 om 14:47

Plus neymar had daarvoor al een extra week rust maar ook hij moest gespaard worden. Dan nog het feit dat we sinds 2007 niet uit hebben gewonnen van sociedad. En dat ze ook nog eens altijd 90 min lang als een gek rond rennen. Dan zet je ook xavi neer die compleet word overlopen . Daar had rakitic moeten zijn die ook vaak mee helpt achterin. Het was gewoon een ramp van een opstelling. Misschien wou hij wel een signaal geven om zubi weg te hebben . Als hij echt dacht dat hij hiermee weg kon komen dan mag is hij nog dommer dan ik dacht.

6 januari 2015 om 14:55

volgens mij snap jij het niet vanuit een trainers oogpunt. ja madrid heeft verloren ja je kan de 1ste plek pakken. maar je moet ook een keer je topspelers rust gunnen en de trainer dacht dat dit het moment was, en werkelijk iedere andere coach op de wereld zou daar over na gedacht hebben om in deze wedstrijd wat top spelers te laten rusten. dat het verkeerd uitpakt is zwaar klote inderdaad en helemaal omdat het een eigen goal was. en het word eens tijd dat messi zich niet als een koning gedraagt als de coach zegt dat hij op de flank speelt dan speel je daar gewoon, en je geeft aan tegen de coach van ik speel liever daar en niet op de flank maar dan ga je niet als een klein kind boos zitten doen. als je echt prijzen wilt winnen dan ga je ervoor op welke positie je ook speelt. en het word ook eens een keer tijd dat daar een coach komt die daar wat spelers met de neus op de feiten gaat drukken en tegen ze zegt het is leuk dat je geweldig kan voetballen maar je moet er ook nog steeds voor werken en bij die spelers die dat nodig hebben hoort messi ook bij op het moment.

6 januari 2015 om 15:02

Ok dus Messi was als een klein kind boos. Bron? Je hebt hem zeker zelf gesproken? Of haal je dit eruit nadat hij boos was om het puntverlies? Dus Messi moet gewoon blij zijn dat er punten verloren worden?
Vz lijkt steeds meer op een iqloos kindercrèche aan het worden van papegaaien.

6 januari 2015 om 15:29

het is al in eerdere interviews naar boven gekomen dat messi niet blij is met zijn rol op de flank. en ik zeg nergens dat hij blij moet zijn met puntverlies daar moet je juist boos om zijn. maar ik zeg wel dat hij moet accepteren dat hij op de flank moet spelen van de coach. want ik denk serieus dat elke andere coach die sterk in zijn schoenen staat het zelfde van hem zou vragen op dit moment met deze selectie.

6 januari 2015 om 13:12

Vertroetelen?
Echt niet he. Hij moet gewoon hard werken voor zijn geld. Gewoon triest om te zien hoe er soms bij loopt als een zak aardappel. Ik zou helemaal gek worden als ik zijn medespeler was. Als hij vindt dat hij alles heeft bereikt moet hij gewoon weggaan.


Hij is zeker de beste, maar dat wil niet altijd zeggen dat t ook goed is voor een team. Door hem kunnen heel vaak andere topspelers zich niet laten zien.
Kijk maar naar. Sanchez, Zlatan, Villa, nu suarez en neymar een beetje.


Laat neymar t maar overnemen.

6 januari 2015 om 13:18

Hahahaa weetje wel wat je zegt? Je denkt dat Messi niet minstens 10 andere aanbiedingen binnen heeft waar hij 2x zoveel kan verdienen. Als de club hem niet tevreden houdt is Barcelona ten einde. Dat weten hun en Messi ook. Messi red zich wel. Die komt bij een Chelsea of Bayern en die wint wel lekker de CL met ze. Maar Barcelona zonder Messi haalt de groepsfase van de CL misschien niet eens. Messi MOET je tevreden houden als je mee wilt blijven doen. Een trainer kan NIKS tegen Messi. Hij kan alleen Munir een Pedro op zijn plek zetten. Messi Iniesta enzo zijn daar gwn te groot voor.

6 januari 2015 om 14:50

Jij heb duidelijk geen verstand van voetbal. Waar inde wereld zie je een spits zo lopen als jij wilt? Dit jaar heb ik Messi nog het meest zien lopen en jij komt me vertellen dat hij dit niet doet? Je kijkt duidelijk niet naar de wedstrijden.

6 januari 2015 om 14:52

Voorzorg volgens mij snap jij het niet Real had 2 uur daarvoor verloren en Barca kon boven real komen. Messi en Co hadden nooit op de bank moeten beginnen. Luis Enrique heeft Alweer gefaald. Enrique vliegt eruit is een aanstelling van Zubizarreta dus die kan na Atletico ook ze spullen pakken. Klopp maakt goeie kans om er weer iets van te maken of R. de Boer. Zelf Low zou een betere trainer zijn dan deze clown. 17 wedstrijden 17 verschillende opstellingen moet niet gekker worden. de tactische beslissingen worden gemaakt door die clown verander je speelstijl naar de spelers die je hebt Messi IN EEN Vrije ROL zo moeilijk is het toch niet en Suarez in de spits pffffffffffffff mascherano naast busquets en ik zou kiezen voor Batra en alleen al omdat Mascherano zo goed voor zijn verdediging kan spelen en busquets mee kan voetballen.

Bravo
Alv
Pique
Batra
Alba
Sergio
Mascherano
Iniesta
messi
Neymar
Suarez

Stoichkov heeft ook gesproken over Bartomeu en dat hij niet de echte president is, enkel een vervanger van een lafaard (rosell).

Stoichkov zei verder ook dat hij zelf in fout is omdat hij voor huidige bestuur gestemd heeft. Wat een baas!

6 januari 2015 om 13:13

Hij snapt zijn club binnenste buiten

6 januari 2015 om 13:15

Echt fantastisch, hij zegt gewoon wat hij denkt, niets proberen verbloemen.

Volgens mij zijn het geen loze berichten en heeft messi gisteren gewoon niet getraind vanwege z'n ontevredenheid. En is hij chelsea gaan volgen omdat hij serieus overweegt om de club te verlaten. Ik vind niet dat een sterspeler zich zo moet gedragen maar ik snap z'n onvrede. Er gaat zoveel fout bij de club hey gedoe rond de transfer neymar het transferverbod. De idiote opstellingen van henrique elke x en het slechte bestuur die er serieus over nadenkt om ook de Catalaanse shirts te veranderen. Als messi zich echt niet meer kan motiveren bij barça is het de juiste tijd voor een transfer maar ik heb liever bartemau en henrique weg. Ik had echt vertrouwen in henrique maar dat is gewoon weg naar echt onbegrijpelijke blunders. Ik vind een coach moet ook kritisch op zichzelf en de speler groep zijn maar dat is hij niet en denk dat hij dezelfde fouten blijft maken.

6 januari 2015 om 14:55

Hij heeft de griep volgens mij en zal volgende wedstrijd missen. Pff wat een een napraters hierzo.

Dit is nu een verkeerd beeld wat die man heeft, niks vertroetelen, messi moet gewoon gaan voetballen zoals het moet en niet blijven jammeren ( als alle geruchten waar zijn). Hij is toch niet groter dan de club, hij mag de ster zijn, maar moet net zo als ieder ander speler zijn werk verrichten waar hij voor betaald wordt. Dat men als ster wat meer status en rechten krijgt, is wat logisch, maar ondanks dat is barca de werkgever en hij de werknemer.

6 januari 2015 om 13:16

Nee messi is niet groter dan barça maar hij moet zich wel laten horen als et bij een club dingen gebeuren doe niet goed voor de club zijn. Als hij echt elke keer gaat dreigen om weg te gaan moet hij weg maar spelers als iniesta messi puyol zijn wel echt spelers die barça in hun bloed hebben en niet simpel alleen voetballen maar op meerdere niveaus betrokken zijn bij de club. Hij had beter wel kunnen trainen maar de spelers moet wel hun onvrede uiten. Want lucho maakt er echt een potje van en barça heeft vorig seizoen ook al verspeeld.

6 januari 2015 om 14:39

nestoo2, dat hij zich laat horen is ook niet zo erg, dat mag ook, daar heb ik niet zo het probleem mee, maar bij mij komt het toch echt iedere keer over dat hij zich hoger voelt dan de club, ook al komt hij bescheiden over en daar heb ik altijd van gezegd, die zo stilletjes en bescheiden zijn, die zijn meestal geniepig en dan heb ik liever iemand die het gewoon hard op zegt en doet, bv ronaldo of zlatan.

6 januari 2015 om 15:08

Geniepig of gewoon volwassen? Als Messi echt z'n invloed zou willen gebruiken dan deed hij het zoals jij zegt Ronaldo en ibra. Dan had Enrique nu al z'n koffers moeten pakken. Als Messi tijdens de persconferentie na de wedstrijd had gezegd dat dit aan de coach lag en dat hij niet tevreden was dan was het gebeurt met Enrique. Dit doet Messi niet en dit laat hij het bestuur maar doen. Dit is gewoon prima aangezien je alleen maar nog ergere chaos kan verwachten als je straks zonder coach zit en de geruchten weer overal doorgaan dat Messi weg gaat bij barca uit onvrede.
Het is duidelijk dat je voorkeur hebt voor speles zoals Ronaldo en ibra maar je draait de feiten gewoon net zo lang tot je gelijk lijkt te hebben maar dat is niet zo. Ik ken hem persoonlijk ook niet maar als hij zo is zoals jij beweert zou hij dingen anders aanpakken.

6 januari 2015 om 19:29

Ik ken hem ook niet persoonlijk, ik kijk naar iemand hoe hij doet en hij komt als de ideale schoonzoon over en die bestaan niet, als je goed oplet op hoe hij soms doet, dan zie je dat er geniepigheid in zit, maar het is lastig te zien.
Iemand zoals bv ibra, die zijn eigen speler als grap in de nek stamp, daar zie je aan dat die het je recht in het gezicht zal zeggen en dit weet ik niet bij messi, maar het is wel samen met ronaldo de beste spelers van de wereld.
En ja ik zie als vrouw liever Cr7, maar dat is smaak verschil.

Ik zou hem graag bij een andere club zien spelen. Hopelijk om alle criticasters de mond te snoeren.

6 januari 2015 om 13:20

Ruildeal met Lewandowski?

6 januari 2015 om 14:52

Wil wel ruilen met Giroud + Sanogo.

6 januari 2015 om 14:56

Ruildeal met Boateng en Benetia zou voor Barca beter zijn denk ik.

6 januari 2015 om 15:09

Pfff ben jij gek? Als je lord bendtner nou erbij deed misschien maar nee. No deal.

8 januari 2015 om 12:29

Bendtner zit bij Wolfsburg he

Ze moeten hem juist aanspreken op zijn instelling. Maar ze moeten eerst Luis wegsturen want die is echt niet goed genoeg.. Het echt samenspel is helemaal wat ze proberen het soms wel een beetje maar het zit er niet in om dat er niemand streng genoeg is.. Zoals pep dat was

Barcelona zal er nog heel lang zijn, Messi nog maar even. Ik krijg het idee dat steeds meer mensen Messi belangrijker vinden dan Barcelona. Barca is een aantal jaren geleden een revolutie begonnen in het voetbal en heeft jarenlang het Europese clubvoetbal gedomineerd. Echter, dat kwam niet door Messi, maar door het geheel, waarin Messi uitstekend paste.

Nu heb ik het idee dat Barcelona zich afstelt op Messi, in plaats van andersom. Barca moet voor haar eigen identiteit kiezen en als Messi daarin niet voldoet, dan voldoet hij niet. Dan moet je hem verkopen. Zo gaat dat bij elke club en elke speler. Of misschien beter gezegd: zo zou het bij elke club en elke speler moeten gaan. Als Ronaldo niet meer past en presteert binnen Real Madrid, dan moet hij weg. Als Robben niet meer past en presteert binnen Bayern Munchen, moet hij weg. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Dat is volgens mij een normale gang van zaken.

De technische leiding bepaalt. Niet Neymar, Messi, Suarez of Xavi (ik noem maar een aantal spelers op). Als Messi gaat, dan gaat hij. Iedereen moet een hele hele diepe buiging maken voor hetgeen Messi heeft gepresteerd en nog steeds presteert. Echter, niemand is groter dan de club, hoe moeilijk dat misschien ook is. Messi is niet Barcelona. Barca, neem je eigen identiteit terug!

6 januari 2015 om 13:52

Het geheel waarin messi uitstekend paste?? Niet mee eens Messi had de meeste inbreng en was absoluut een beslissende factor.

6 januari 2015 om 14:10

Dat zeg ik toch ook? Natuurlijk was hij de absolute ster, maar niet alles was op hem afgestemd. Hij ging op in een superieur geheel. Nu gaat het geheel op in hem. Dat is het punt wat ik probeer te maken. Dat is volgens mij de omgekeerde wereld!

Messi is de beste ooit je moet lief tegen hem zijn! Gevoelig kereltje om goed te spelen moet hij goed in z'n vel zetten

Messironaldo

Barca moet stoppen met het vertroetelen van Messi. Vorig seizoen zag je al dat Messi wandelde tijdens slechte wedstrijden van Barca en zichzelf belangrijker vindt dan de club. Ook dit is een reden dat je liever Ronaldo in je team hebt dan Messi, op en top prof en de laatste jaren steeds meer een teamspeler. Teamplayer betekend meer dan de bal afgeven ipv zelf schieten. Messi verkopen en een nieuw barca uit de grond stampen moet een reële optie worden

6 januari 2015 om 14:59

Alleen in jou dromen joh. Messi doet 10x meer op het veld dan Ronaldo ooit zal kunnen. Zelfs in z'n topjaren bij man u is Messi nog altijd beter. Als je geen verstand hebt van voetbal en dit niet kan zien dat is een andere verhaal.
Enigste argument dat er telkens opnieuw word gebruikt is dat hij niet genoeg loopt. Messi speelt bijna elke wedstrijd. Hoe moet je in hemelsnaam als spits elke keer mee verdedigen.
De coaches zijn ook niet dom. Die willen hem daar hebben voor als barca kan counteren. Ook jou raad ik aan om gewoon korfbal te gaan kijken of zo.

Mensen denken ook dat barça niks is zonder messi maar ik denk dat het tegenovergestelde het geval is. Messi is een geweldige speler maar barça heeft hem alles gegeven zodat hij zich kon ontwikkelen tot de speler die hij is met de status die hij heeft. Als messi weggaat gaat hij het misschien geweldig doen misschien niet en barça kan een terugval krijgen maar ik weet bijna zeker dat neymar het stokje gaat overnemen als aanvals leider en hij heeft de kwaliteiten om in de toekomst ook gouden balletjes te winnen. Omdat hij bij vertrek messi nog belangrijker word kan hij nog meer tot z'n recht komen maar toch blijf ik hopen dat messi blijft omdat hij een club legende is

6 januari 2015 om 13:39

Messi en Neymar werkt perfekt samen, het is nu dat Suarez ook speelt dat het niet meer werkt.
Messi en Neymar spelen te ver van elkaar door Suarez die centraal speelt.
Komt er nog eens bij dat de trainer elke week met iets anders afkomt

6 januari 2015 om 15:05

tipi09, geef suarez maar de schuld lekker makkelijk. Messi liep al te zeiken en te mokken en over het veld bij barca en argentina te schokken voordat suarez daar speelde. En als je suarez volgt met spelen, weet je ook dat hij zowel op de flanken als centraal kan spelen.

6 januari 2015 om 15:43

Het gaat hier over dit seizoen.
Messi speelde heel goed samen met Neymar, was miss de beste duo van europa.
Nu met Suarez werkt het niet, omdat Messi op de flank moet spelen.
Messi rendeert het best centraal.

Als Real-fan hoop ik dat hij blijft, maar waarschijnlijk wordt hij ontslagen

Het is toch vrij logisch dat Messi niet tevreden is, Barca heeft prutsers gekocht, en de trainer experimenteert ook nog is elke wedstrijd.
Zo win je geen titels, en zo kan Messi ook niet schitteren.

6 januari 2015 om 15:01

Als oud topspeler van Barca is Koeman zeker in beeld, hij had alleen een trein te vroeg gepakt en dat heeft zijn zaak een tijd geen goed gedaan. Nu heeft ie de laatste jaren wel laten zien het een en ander in huis te hebben dus het kan maar zo dat ie weer op de nominatie staat.

6 januari 2015 om 20:51

nee, ik geef antwoord op Stoichkov zn vraag: "geef mij de naam van één buitenlandse speler die de club niet via de achterdeur heeft verlaten."

ahha ja joh ga hem nog meer verwennen. hij bepaalt al bijna alles daar bij barcelona. ik krijg bijna het idee dat hij niet eens zijn eigen reet hoeft af te vegen daar. messi moet zich niet aanstellen, ja het loopt even niet bij barcelona maar als je echt een vent bent dan blijf je help je jou ploeg er door heen. als hij nu weg zou gaan dan zou ik hem een ongelofelijke lafaard vinden. en hoe slecht sta je er nou werkelijk voor je staat 1 punt dacht ik van de koploper. het voetbal is niet goed maar daar kun je aan werken het is zaak dat je dit seizoen probeert kampioen te worden op elke mogelijke manier en dan vanaf volgend seizoen weer proberen mooi te voetballen. kun je dit seizoen alweer beginnen met goed voetbal vertonen dan is dat alleen maar mooi meegenomen.

Stoichkov slaat de spijker op zijn kop. Bestuur van Barcalona is echt niet goed bezig.
De trainer maakt ook steeds cruciale fouten waardoor het net allemaal misloopt.

Je kunt wel zeggen je moet Messi niet zo pamperen hij verdient al genoeg enz... maar hij wordt wel gezien door veel mensen als de beste speler op dit moment en misschien wel ooit, dus lijkt mij dat je daar best wat meer moeite voor mag doen als voor een andere speler.

Ik snap zowiezo het aankoopbeleid voor geen meter, Suarez die zoals het er nu uitziet duidelijk techniek tekort komt om tussen Neymar en Messi te staan. en dan die Matthieu die nog trager op gang komt dan een stoomlocomotief en die op de training standaard in het midden staat als er een balletje rondgetikt wordt. en dan nog opstellen als linksback in belangrijke wedstrijden ook kan toch echt niet.
Als ze dan Aguero had hadden gehaald, dan was ten eerste Messi ook weer helemaal happy en dat is ook een topspeler maar die wel in dienst kan spelen van zijn vriend en daar absoluut geen probleem mee heeft.

Het wordt tijd dat Barcelona eens wakker wordt en stop met dit wanbeleid.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren