Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

België en Italië zitten Oranje op de hielen, beschermde status in gevaar

Laatste update:

Het gelijkspel dat het Nederlands elftal vrijdagavond boekte tegen Estland kan nadelige consequenties hebben voor de ploeg van bondscoach Louis van Gaal. Nadat Oranje onlangs tijdens een oefeninterland genoegen moest nemen met 1-1 tegen Portugal, werd het in Tallinn 2-2.

/

Het is daarom waarschijnlijk dat Oranje twee plaatsen gaat verliezen op de nieuwe wereldranglijst van de FIFA, die op 12 september zal verschijnen. België en Italië zitten Nederland op de hielen en slaagden er wél in om hun WK-kwalificatiewedstrijden te winnen; de Rode Duivels versloegen Schotland met 2-0, la Squadra Azzurra was met 1-0 te sterk voor Bulgarije.

Het Algemeen Dagblad heeft berekend dat Nederland hierdoor vermoedelijk door zowel België als Italië gepasseerd zal worden en dat men zakt van plaats vijf naar de zevende plek. Daarmee komt ook de beschermde status van groepshoofd tijdens het WK van 2014 in Brazilië in gevaar, waarvoor de zeven hoogstgenoteerde landen samen met het gastland in aanmerking komen. De nummers één tot en met vier op de FIFA-ranglijst zijn Spanje, Argentinië, Duitsland en Colombia. Nederland neemt het dinsdag op tegen Andorra.

Denk je dat Nederland op het WK van 2014 groepshoofd zal zijn?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoezo? We hebben toch gewoon 6 keer dik gewonnen en dus 1 keer gelijkgespeeld. Nederland heeft verdomme het best gepresteerd dus snap er niks meer van.

7 september 2013 om 12:56

betere tegenstanders = meer punten en de punten uit 2010 (wk) worden elk jaar steeds minder waard.

7 september 2013 om 12:57

oefeninterlands tellen ook mee

7 september 2013 om 12:58

Je krijgt meer punten als je van betere tegenstanders wint.
Belgie krijgt dus meer punten met de overwinning op Schotland dan Nederland met die op Andorra

7 september 2013 om 13:05

België heeft gewoon het sterkst gepresteerd, 7 overwinningen en 1 gelijkspel tegen Kroatië. Dat is sowieso beter dan gelijkspelen tegen Estland.

7 september 2013 om 13:18

Lekker handige vergelijking, van één land pak je de laatste wedstrijd en van het andere land de laatste zeven wedstrijden. Net alsof Nederland de andere kwalificatie wedstrijden niet (dik) heeft gewonnen.

7 september 2013 om 14:00

Gelijkspelen tegen Estland, Belgie heeft zelfs verloren van Estland uit als ik me niet vergis.

7 september 2013 om 14:20

op 14 oktober 2009 ja, inderdaad...

7 september 2013 om 15:25

huh hebben ze acht keer gespeeld tegen Kroatië? Gekke poule dan

7 september 2013 om 17:58

Och hebben we weer zo'n Belg die die denkt dat het voetbal niveau van België hoger ligt... Jammer

7 september 2013 om 13:10

Die lijst wordt ook op een vreemde manier berekend. Nederland stond ook een tijdje eerste terwijl Spanje beter was. Blijkbaar gelden alleen de meest recente prestaties en wordt er niet gekeken naar de prestaties op eindtoernooien. Maar goed, Nederland heeft het zelf ook verknoeid door tegen een land als Estland gelijk te spelen. Dat zal weinig punten opleveren.

7 september 2013 om 13:48

De resultaten uit 2013 tellen voor 100%, die uit 2012 voor 50 %, 2011, 30 % en 2010 20 %. En dat is ook goed zo want de wereldranglijst moet toch ook een afspiegeling van het recente niveau zijn.
En de prestaties op wks worden met de faktor 4 vermenigvuldigd, die bij het ek en de confedcup met 3, de kwalificatiewedstrijden voor ek en wk met 2,5 en vriendschappelijke wedstrijden met 1.
Ik vindt dat de lijst op een goede manier berekent wordt. Natuurlijk heb je vaak het gevoel dat iets niet klopt bijv. de vierde plaats van Colombia. Maar hoe wil je het anders berekenen?

7 september 2013 om 14:02

Columbia presteert eigenlijk bizar goed. Staat eerste met Argentinië en is bijna zeker van deelname.

7 september 2013 om 14:45

Dat klopt maar dat is alleen deze kwalificatie. Ze hebben al heel lang geen WK gespeeld bijvoorbeeld daar zijn toch de meeste punten te verdienen.

Brazilie speelt nu bijvoorbeeld geen kwalificatiewedstrijden. Die kunnen hierdoor ook een stuk minder punten halen.

7 september 2013 om 16:01

Op zich goed dat de recente prestaties meer meetellen en de andere minder. Maar je zou verwachten dat als je kwalificeert voor een eindtoernooi je bonuspunten krijgt. Daarnaast vond ik het apart dat Oranje tot gisteravond zonder punt verlies was in de kwalificatie en toch stegen ze niet op de ranglijst terwijl de andere ploegen wel punten verspeelden. Dat vond ik apart.

7 september 2013 om 16:59

zo bizar is dat niet alleen maar bekende namen. ze hebben gewoon erg veel talent rond lopen.
ik hoop dat we samen met colombia in de poule komen.
dus geen veilige status

Het is helemaal nog niet zeker dat de fifa de ranking als criterium gaat gebruiken. Ze maken dit doorgaans pas bekend nadat de kwalificaties zijn afgelopen.

Groepshoofd of niet, denk dat Nederland met Van Gaal aan het roer daar niks te zoeken heeft.

Zouden we met een andere trainer gaan, acht ik onze kansen stuk groter. Want dan zou het selectie beleid niet zo raar zijn als nu.

7 september 2013 om 13:12

Nederland heeft altijd iets te zoeken op een WK. Zeker nu we vice-wereldkampioen zijn, dan behoor je je te kwalificeren. Wel mag van Gaal eens in de spiegel kijken met zijn waanzinnige selectiebeleid.

7 september 2013 om 13:22

Stekelenburg

V/d Wiel Bruma Rekik Emanuelson

N. De Jong Strootman

Sneijder

Robben. Robin vP. Narsingh/John


Sowieso dat wij wel wat hebben te zoeken op het wk

7 september 2013 om 14:29

Vd Wiel speelt al een jaar niet meer in Oranje, Steek is ook al enige tijd geen (basis)speler van Oranje meer en Emanuelson is geen linksback, hoewel ik hem daar beter als middenvelder vind maar dat terzijde.

7 september 2013 om 16:25

Ik neem aan dat vreqrz zijn favoeriete opstelling geeft Wess3l. En dat lijkt mij een prima opstelling. Alhoewel het centrale duo erg onervaren is.

7 september 2013 om 17:49

Vdwiel vervangen door Janmaat denk ik

8 september 2013 om 13:43

Snap ik en ik ben het volkomen met hem eens, in vorm is dat de beste opstelling van het NL elftal. Maar het is niet realistisch, helaas.

8 september 2013 om 22:16

Ik zou echt bondscoach moeten worden.. Maar ik vind dit de sterkste opstelling die we kunnen hebben, Robben op rechts, zag je vrijdag wel en bij bayern, is gewoon te geil. Heb zelf liever Huntelaar in de spits met Sneijder die de lange ballen geeft. Of vd vaart met rvp die combinaties maakt. Maar ja we zullen het maar moeten slikken met rvp....

Stekelenburg
V/d Wiel
Bruma
Rekik
Emanuelson
N. De Jong
Sneijder
Strootman
Robben
Robin. vP
Narsingh

Dat krijg je ervan als je al die zwakke feijenoordspelers selecteert...............

7 september 2013 om 13:39

Gelukkig waren Willems en Schaars wel goed.

7 september 2013 om 15:19

Nee , dat was ook niet wat, maar zoals de vorige keer 7 feijenoordspelers selecteren
die nog geen deuk in een pakje boter kunnen schieten is natuurlijk vragen om problemen.

7 september 2013 om 15:23

Ben in ieder geval wel blij dat we van dat gezeur af zijn dat Immers ook in het Nederlands
elftal moet , die is gelukkig gigantisch door de mand gevallen , en daar praat nu ook
niemand meer over.

7 september 2013 om 16:02

Ach, dat was alweer een tijd geleden. Nu zaten er maar 4 en eigenlijk hoort momenteel maar 2 Feijenoorders bij de selectie. Dat zijn Janmaat en Martins Indi.

Ik weet niet wie jou heeft wijsgemaakt dat Immers bij het Nederlands Elftal hoort maar diegene is in ieder geval een grapjas. Immers moet gewoon lekker een paar stapjes omlaag gaan voetballen. Feijenoord is al te hoog gegrepen voor hem.

7 september 2013 om 17:22

waarschijnlijk heb je een andere wedstrijd gezien. Willems leverde de meeste ballen bij de tegenstander in, Schaars was ookmatig. Maar goed hele defensie was nogal amateuristisch bezig.
Haal Douglas eens bij de selectie samen met Bruma heb je een goed centrum.

7 september 2013 om 18:17

Was sarcastisch

Dan zal Nederland ook eens in een poulefase uitkomen met landen als Kroatië en Servië, en niet enkel met landen die amper iets voorstellen à la Roemenië, Estland, Hongarije, Turkije en Andorra.

7 september 2013 om 12:58

Het gaat over de poulefase van het wk.... niet over een kwalificatiepoule.

7 september 2013 om 12:59

Edenhazard:
Je leest niet goed. Het gaat over het zijn van groepshoofd voor de loting voor het WK in Brazilië.
Niet over de kwalificatiereeks.

Ot: Als je het WK wil winnen moet je van iedereen kunnen winnen. Dus maakt het in mijn ogen niet veel uit of je nu groepshoofd bent of niet.

7 september 2013 om 13:06

Hij bedoelt toch duidelijk de kwalificatiepoule, jullie halen nooit veel punten omdat jullie altijd makkelijke poules hebben.

7 september 2013 om 13:27

En waardoor krijg je makkelijke kwalificatiepoule????
Juist!
Door jaren lang goed te presteren en dus in een betere pot terecht te komen bij de loting.
Dan is het zo gek dat je vaak mindere tegenstanders loot he.
Of dacht je eigenlijk dat bv Andorra een slapende reus is, die allen altijd pech heeft met loten?

7 september 2013 om 13:01

Ik wil je eraan herinneren dat we ook last hadden met turkije. We zouden er nu misschien van winnen, maar toch niet zo provocerend doen richting de noorderburen

7 september 2013 om 13:06

Het Turkije van nu is slechts een schim van het Turkije waar tegen België toen moest spelen.

7 september 2013 om 13:08

Turkije in huidige toestand is bedroevend helaas.. zowat het drama van voor 96

7 september 2013 om 17:58

Het Turkije waar Belgie tegen moest was al niet erg sterk meer, we moeten gewoon eerlijk durven zijn dat we toen ook gewoon heel zwak waren. Het is pas sinds het begin van deze campagne dat we constant een hoog niveau halen.

7 september 2013 om 13:09

Want landen als Roemenië of Hongarije zijn ook zo veel zwakker dan servie, not. Servië stelt tegenwoordig ook niks meer voor, kijk maar naar hun resultaten van de afgelopen tijd. Wel leuke spelers, maar totaal geen hecht team.

7 september 2013 om 13:15

Tuurlijk joh, ten eerste gaat dit om een wereldranglijst. Ploegen die boven ons staan zijn oa Argentinië en Colombia. Die doen dus niet eens mee met de Europese kwalificatiecyclus. Maar daar zal je als domme Belg wel niet over hebben nagedacht. Voorts wijs ik er ook nog op dat België de vorige kwalificatiecyclus achter een land dat niet voorstelt, zijnde Turkije, eindigde. En nu weer in je hok.

7 september 2013 om 13:29

Waarom pak je nu prestatie uit het verleden der bij België heeft gewoon een wereldteam stel dat Nederland zo team zou hebben zou je allang zeggen dat we kandidaat waren voor de titel.

Nederland hoort niet eens bij de top 15 beste voetballanden.

Wen der maar aan dat Nederland binnen kort niks meer voorstelt en dat België de aankomende toernooien gaat domineren.

7 september 2013 om 14:30

Arme supersub, die frustraties moeten maar blijven groeien...

7 september 2013 om 14:37

@ Youngblood16

België heeft inderdaad een wereldteam en ik ben erg benieuwd hoe ze gaan presteren. Jullie creëren hierdoor extra druk dus ik kan niet wachten op het Wk.

Wij hebben momenteel een overgangsperiode dus als we een klein beetje presteren dan is dat mooi meegenomen. Over 4 jaar denk ik dat we gewoon weer een goed team hebben. We hebben namelijk veel talenten die net in de Eredivisie spelen.

Wat eigenlijk bij ons fout is gegaan (wat vroeger altijd goed ging) was het door selecteren. We hebben daarom nu veel 29+ spelers maar ook veel talenten. Weinig spelers van de categorie: 24-28.

Ik maak me dus vrij weinig zorgen, we moeten gewoon geduld hebben en hopen dat de talenten de juiste keuzes maken.

7 september 2013 om 15:49

Overgangsperiode gast dramatiseer niet zo. Dit team is juist in balans, omdat je 3 absolute vedette hebt en de rest moet in dienst van gaan spelen. Ongelooflijk hoe je zo door kan draven na een gelijkspelletje tegen Estland. Ben ervan overtuigd dat v Gaal ten tijden van het WK een goed team heeft staan dat op z'n minst de kwartfinale haalt.

7 september 2013 om 15:54

Waarom het verleden erbij pakken, omdat er wordt gesuggereerd dat Nederland in een gemakkelijke poule zou zitten. De vergelijking met Turkije is in die zin dan relevant omdat diezelfde tegenstander in de vorige kwalificatiereeks nog bij België in de groep zat.

7 september 2013 om 15:54

Goede inhoudelijk reactie Blieke, daar kunnen we wat mee.

7 september 2013 om 15:55

Prima toch om in een overgangsperiode gewoon weer je te kwalificeren voor een eindtoernooi. Nummer zes op een rij.

7 september 2013 om 16:24

Ik weet niet wat ik erger moet vinden. Supersub die nog maar eens een zielige reactie komt geven of de idioot die die reactie ook nog een groen duimpje geeft.

7 september 2013 om 18:21

@ Pieterpost

Ik dramatiseer het eigenlijk niet. Er zitten heel weinig spelers van 24-28 tussen. Het is dus gewoon wachten tot deze spelers zo oud zijn en dat de nieuwe lichting ook zulke talenten zijn. We krijgen dan misschien wel weer een selectie zoals in 98 en 2000.

Misschien is dit team in balans alleen het is wel veel minder qua kwaliteit. Over een paar jaar zijn we denk ik veel beter en dat bedoel ik met overgangsperiode.

7 september 2013 om 13:29

Kroatië is inderdaad redelijk maar Servië is matig. Hongarijë en Roemenië staan zelfs hoger op de ranglijst.

7 september 2013 om 14:02

Estland verloor Belgie daar niet van, gozer niet zo minderwaardig doen.

7 september 2013 om 14:40

ik herhaal, in oktober 2009 inderdaad, bijna 4 jaar geleden... Iedereen weet dat België de laatste jaren exponentieel verbeterd is.

7 september 2013 om 16:40

De meeste belgen vinden deze site veel overzichtelijker en het is goed om met een andere cultuur over voetbal te praten.
Een negatief effect is wel dat door de 'huidige succesjes' van de belgen er hier een aantal lopen te provoceren of te snel doorslaan.
Heb veel respect voor oranje, aangezien jullie structureel op een wk/ek staan en de rode duivels niet.

8 september 2013 om 12:50

Ik heet alle belgen juist welkom hier, hoe meer zielen hoe meer vreugde. Ik hoop natuurlijk dat er niet teveel negatief en provocerend word gereageerd. Verder is het prima om met onze zuiderburen over voetbal te praten.
Ik vind het ook leuk dat Belgie weer meedoet en ook al is de concurrentie soms groot, Belgie is toch het land dat ik supporter als Nederland niet tegen ze speelt.

7 september 2013 om 18:38

Nog 1 wedstrijd dan zijn we geplaatst jonguuhhhhhh!!!

Ach, al die landen die boven ons staan zijn op dit moment ook gewoon beter (alleen geen idee wat betreft Colombia). Zal al lastig genoeg worden om door de poulefase te komen als groepshoofd, laat staan als nummer 2.

7 september 2013 om 13:05

Falcao, Martinez, Rodriguez, Guarin, Zuniga, Armero en Zapata. Colombia heeft een heel goed elftal, dat ik als 1 van de outsiders zie. Een soort Uruguay van het vorige WK.

7 september 2013 om 17:04

colombia heeft uruguay het zelfde elftal van het vorige wk met 5-0 verslagen. dus ik schat colombia erg hoog in. ik denk zelfs dat er een halve finale plaats mogelijk is.
spanje colombia- brazilie- duitsland
nederland eerste ronde eruit. belgie kwart finale.

gelukkig maar, anders is het al hosanna voordat het WK begint

Voetbal in Nederland is zo extreem. Niet alleen interland voetbal, ook club-voetbal. Nu dreigen we weer in een crisis te raken, hiervoor was het weer geweldig met al die talenten van Feyenoord. Chill 'm uit, probeer lekker te winnen maar wees uberhaupt blij dat je mee mag naar het WK in plaats van lopen zeiksnorren over een eventuele plaatsing.

7 september 2013 om 13:39

Je bedoelt 'voetbalmedia in Nederland'. Ik irriteer me ook mateloos aan dat zwart-witte beeld dat de media altijd schetst. En je ziet gewoon dat de spelers er last van hebben.

Zo'n De Vrij vond ik in het begin een stabiele verdediger. Hij maakt een keer een foutje en gelijk komt heel de media (plus Koeman) over hem heen dat hij meedogenloos moet zijn. Gelijk de wedstrijd erop pakt hij een belachelijke rode kaart. Heeft al zijn zelfvertrouwen verloren en is op dit moment 1 v/d lachertjes van de eredivisie.

Fischer, speelt drie keer erg goed in belangrijke wedstrijden en wordt gezien als het grootste talent van Ajax. Dit is de nieuwe topper. Fischer gaat het zelf geloven, en is nu geen schim meer van wie hij was. De Boer geeft zelfs al aan dat hij zichzelf al te veel druk op legt. Maar doet de media dat niet evengoed?

Willems, begon erg sterk als vervanger van Pieters. Mocht zelfs mee naar het EK, als jongste speler ooit, waar hij redelijk aardig meevoetbalde. Het zag er goed uit voor hem. Had vervolgens één mindere wedstrijd waar veel van zijn aanvallende acties mislukte. Werd vervolgens weggezet als 'een mislukte buitenspeler' (hij is nooit buitenspeler geweest!). Probeert nu veel soberder te spelen, wat absoluut zijn spel niet ten goede komt. Is nu aan het opkrabbelen en probeert plezier weer te vinden.

Een paar jaar geleden zouden dit soort spelers meevoetballen tussen de meer ervaren jongens. Zouden ze foutjes kunnen maken, dingen uitproberen etc. Met die extreme (ongenuanceerde) mediadruk zie je speler gewoon al hun zelfvertrouwen verliezen, of de andere kant van de medaille, ze worden belachelijk arrogant.

Voetbal is al een hele tijd een droog stukje entertainment. Het heeft iig weinig nog met voetbal te maken vind ik. Spelers worden zwaar overhypt om ze vervolgens volledig de grond in te boren. Maarja, wij kunnen er elke maandag en vrijdag weer flink om lachen toch?

Achja,groepshoofd. Wat heb je eraan als met ploegen als Duitsland, Portugal en Denemarken in een groep kwam. Leuk groepshoofd zijn dan zit je nog bij de sterkste landen(zie ek) als je wilt winnen moet je zulke ploegen verslaan.

7 september 2013 om 13:27

Tja deze keer heb je daar dus best veel aan, aangezien het organiserend comittee dit keer toevallig niet van het niveau Polen en Oekraine is. Pot 1 wordt hoogstwaarschijnlijk in de trant van Brazilie, Spanje, Duitsland, Italie, Portugal, Argentinie en Belgie, en als dat mogelijk is sla ik die landen toch liever een rondje over.

Op het ek was je inderdaad vreemd genoeg beter af in pot 2, zoals we hebben gemerkt.

7 september 2013 om 13:53

Mwa belgie, italie, zou ik niet wakker van liggen. Moet nog maar zien of ze gaan presteren. Ze hebnem wel heel veel talent, maar voetballend is het nog niet geweldig. Toen wij daar met het ned elftal speelde vorig jaar, met een heel nieuw elftal hadden we eigenlijk moeten winnen. Kwartier voor tijd sta je 2-1 voor met kansen op 3-1. Met een heeel jong elftal. Tegen italie had je dik moeten winnen. Bij rust al 4-0 moeten staan, al staan die er altijd op toernooien. In belgie zijn er maar weinig die prijzen hebben gewonnen zoals een sneijder, robben, vd vaart, op topniveau. Hele goede spelers maar moeten het wel doen. Servie en kroatie zijn geen italie, portugal of duitsland.

7 september 2013 om 14:52

Het grappige is dat er op het komende wk er evenveel wakker gaan liggen van Oranje...

7 september 2013 om 18:25

Gezien de status en het verleden is Oranje altijd een ploeg waar rekening mee moet worden gehouden. Belgie gezien het verleden is een lastig obstakel maar zeker niet een ploeg waar je rekening mee moet houden. Er spelen leuke spelers in die in de Premier League spelen (ow wat zijn we onder de indruk, not!) maar daar is alles ook mee gezegd!

7 september 2013 om 18:30

Het scheelt dat al die leuke spelers op de bank zitten bij Engelse laagvliegers...

We zullen zien op het wk

7 september 2013 om 18:41

Ach nog 1 wedstrijd dan zijn we geplaatst jonguhhhh!!! Dan gaan we de samba doen jonguhhhh! Brasil lalalalalaaaaaaaaa...

7 september 2013 om 19:29

Hahahaha

En terecht, we kunnen dan nog wel winnen van een stelletje lamzakken uit een kwalificatiepoule en tegen een ongeïnteresseerd en ongemotiveerd Portugal gelijk spelen, maar de laatste tijd hebben we geen relevante wedstrijd gewonnen waaruit blijkt dat Oranje ook op 't WK wat kan betekenen.

7 september 2013 om 15:53

Alsof een oefenwedstrijd van een groot land winnen, enige effect heeft op het Wk.
Nederland heeft deze loting zo gekregen en Roemenië, Hongarije en Turkije zijn zeker geen slechte landen hoor.

Tevens zegt de hoogste pot niks, bij het EK kregen we ook toen Duitsland en Portugal.

En mochten we er nu niet in komen, dan kunnen we heus wel winnen van Belgie, Colombia, Argentinië of Italie
Brazilie, Spanje en Duitsland dan liever niet.

7 september 2013 om 16:35

Je kan het niet vergelijken met het EK. Bij EK zaten Polen en Oekranië in pot 1 waardoor Duitsland en Italië in pot 2 kwamen.

Nu is Brazilië gastland, die zit automatisch in pot 1 maar dat is ook een top land dus verandert er niet zoveel.

Wat doet colombia op plek 4? onvoorstelbaar!

7 september 2013 om 14:28

Colombia presteert gewoon goed. Staat momenteel met Argentinië 1e en is bijna verzekerd van deelname.

7 september 2013 om 16:25

Dat ze goed presteren in Zuid-Amerkia is tot daar aan toe, maar een land dat niet vanzelfsprekend deelnemer is van elk WK en zo hoog staat op de lijst vanwege de kwalificatiepunten, dat vind ik vreemd. Zo te zien is het een momentopname, overigens is het net zo vreemd als dat Belgie dat 6 of 7 staat op die lijst.

7 september 2013 om 17:15

onder welke steen kom jij vandaan.... Colombia heeft zeer goed gepresteerd. ze staan eerste in de kwalificatie en met de zuid amerikaanse beker zijn ze ook erg ver gekomen.
dus ook deze punten worden meegeteld. en ze hebben allemaal zware oefenwedstrijden gespeeld.
Colombia heeft een ongeveer hetzelfde soort team als wat ze hadden in 1995
En ze hebben inderdaaad erg dikke spelers. Martinez, Falcao, Zapata, Muriel, Falcao, Guarin en zo kan ik nog wel even doorgaan.

7 september 2013 om 14:40

Wel die verbazing van jou zegt genoeg over jou voetbalkennis, als je niet eens snapt waarom een Colombia zo hoog staat, hebben dikke spelers hoor...

7 september 2013 om 14:50

Ik snap de verbazing wel.
Ik weet dat Colombia een sterk team heeft nu en goed bezig is met de kwalificatie. Hiervoor hebben ze echter jaren niets gepresteerd. Dat je zo snel kan stijgen op die lijst (zonder nog resultaten te hebben neergezet op een eindtoernooi) verbaast me dan wel.

7 september 2013 om 16:16

@thebutcher: Inderdaad, want een Colombia op plek 4 gezien hun resultaten in het verleden en hun voortreffelijke deelnames aan grote toernooien spreekt voor zich, je hebt helemaal gelijk!

7 september 2013 om 16:57

Tuurlijk napule, het verleden is een uitstekende graadmeter voor de huidige vorm van het team!

7 september 2013 om 15:23

Zuid-Amerika werkt met een systeem van 1 grote poule, waardoor er veel sterke teams tegen elkaar moeten spelen. Colombia wint wedstrijden die meer punten waar zijn dan Europese teams.
Het is een klein onevenwicht in het systeem, maar ik stoor me er niet aan.

7 september 2013 om 17:17

Het is geen kleine onevenwicht in het systeem heb je de selectie wel eens gezien en het soort voetbal dat ze spelen. En probeer maar met 5-0 van Uruguay te winnen....
Dat kan onze Nederland of Belgie niet

7 september 2013 om 15:33

Check voor het gemak die selectie even..

Ach ja, als je verkeerd loot dan kan je alsnog in een groep komen met bijvoorbeeld Frankrijk. Alleen ik vind pot 1 toch erg belangrijk. Stel je voor dat je zelf in pot 1 terecht komt en je loot normaal dan zit misschien een Zwitserland of Griekenland in pot 2. Eigenlijk ben je dan verplicht om 1e te worden en dan is de kans aanwezig dat je een ander groot land ontwijkt omdat ie ook 1e is geworden.

Stel je voor als we in pot 2 terecht zouden komen dan kunnen we in een poule terecht komen met oa Brazilië of Duitsland. Kans is dan groot dat we 2e (of zelfs 3e worden) en als we 2e worden dan moeten we tegen een ploeg die 1e is geworden uit een andere poule. Dat kan wel eens Spanje, Italië etc zijn en dan is het klaar.

Dus voorlopig sta je nog steeds veilig op plek 7.
Zonder beschermde status, gaat het Nederlands elftal denk ik wel de kant op van onze eredivisieclubs buiten de landsgrenzen. Dus word het zaak weer toppers te zoeken en op zijn minst de persoonlijke blunders er uit te krijgen.

Sfeertje is precies al wat aan het omslaan... In den beginne werd het die toen nog sympatieke Belgen wel gegund en nu Belgie een effectieve bedreiging vormt voor de stek van Nederland zijn al die Belgen arrogant en is de wijze waarop de Fifa-ranking wordt samengesteld niet echt koosjer.

Ten gronde is het zo dat Belgie nu over zijn ongeveer beste lichting ooit beschikt en dat het bij Nederland even matig is als rond 1980.

Nederland is aan het afscheid nemen van een mooie generatie en aangezien dat hetgene dat nu komt gewoon minder is, vormt het doorselecteren een probleem, gewoon omdat er geen echte toppers bij zitten. Kan gebeuren en al helemaal bij een kleiner land.

Laat Belgie nu maar gewoon genieten van die generatie, over 10 jaar kan het weer helemaal anders zijn.

7 september 2013 om 13:56

Ik vind het allemaal wel mee vallen. Alleen wij moeten wennen dat er een overgangsperiode komt. Normaal gesproken hebben wij altijd veel toppers, nu minder. Alleen dat heeft ermee te maken dat er 4-6 jaar geleden niet goed is door geselecteerd. Je ziet ook in het team dat er heel weinig spelers van 24-26 zijn. Allemaal talenten of oudere spelers die 29+ zijn.

Nu komen er veel talenten aan en het is gewoon wachten tot ze wat ouder zijn. Uiteindelijk krijgen we dan weer ontzettend veel concurrentie. Kijk alleen maar eens naar onze verdediging:

* Van der Wiel, Janmaat, Bruma, De Vrij, Martins Indi, Rekik, Van der Hoorn, Van Dijk, Denswill, Kongolo, Willems, Brenet, Van Rhijn, Ligeon, Büttner. Ze zullen niet allemaal de top bereiken maar Rekik, Denswill en Kongolo zie ik toch wel erg ver komen. Als Martins Indi dan later de juiste keuze maakt (bijvoorbeeld naar een team waar ie niet fatsoenlijk hoeft op te bouwen) dan zie ik hem ook ver komen. Van der Wiel zit al bij een topclub en zou eigenlijk gewoon opgeroepen moeten worden. Als Büttner meer ervaring op gaat doen bij Man United dan kan het ook een prima verdediger worden. Vergeet niet dat ie dagelijks met grote spelers traint, alleen daarvan wordt je al beter.

7 september 2013 om 14:14

Precies. Verdedigend zit het wel goed voor de toekomst. Ook het middenveld heeft veel potentie met Van Ginkel, Strootman en Maher. Aanvallend heb ik nog wel mijn twijfels, maar Depay gaat hoop ik nog veel stappen maken, Boëtius heeft potentie, meer ook niet echt.

7 september 2013 om 14:20

Inderdaad, aanvallend is het momenteel niet goed maar als ik Locadia zie spelen dan vind ik dat echt een top talent. Ik hoop echt dat ie veel minuten in de Eredivisie en Europa League gaat maken. Dat kan namelijk wel eens de opvolger worden van Van Persie.

Op de flanken, tja. Wij hadden altijd goede flankspelers maar momenteel is het gewoon matig. Qua talenten zie ik alleen Narsingh, Ola John, Depay, Boetius en daarachter komen er weer een paar. Weet niet precies bij de andere clubs maar bij Feijenoord bijvoorbeeld Idrissi.

Ik lach mijn eigen kapot ik ben hart en nieren ajax supporter.maar als ik iemand nog een misselijkere vent dan morinho,dan is dat absoluut van gaal deze man loopt egt werkelijk naast zijn schoenen.
Ik vondt het daarom ook heerlijk dat de amateurs van estland nederland op gelijke hoogte hield.
Spelers van bayern,man utd,roma,galatasaray ik kan het niet begrijpen.
Nederland heeft niks te zoeken op het wk volgend jaar.
En daarom hoop ik ook dat ze het deze keer eens niet zullen halen.
K ben holander maar ik spuug op nederland

Nederland en België gaan op het WK niet ver komen denk ik. België is een overschat team.

7 september 2013 om 13:58

Kan je denk ik nooit van te voren zeggen. Nederland was in 2010 eigenlijk matig maar had gigantisch veel geluk met de tegenstanders. Groep: Japan, Denemarken en Kameroen. Play-offs: Slowakijë, Brazilië waarin alles mee zat, Uruguay en toen stonden we al in de finale.

7 september 2013 om 14:53

De loting zat mee (dat mocht trouwens ook best wel een keertje) maar als je matig bent dan haal je niet de finale die je ook nog eens net aan verliest in de verlenging.

7 september 2013 om 14:56

Matig is een groot woord maar vond niet dat we goed speelde zoals op het EK van 2008. Zakelijk is denk ik het juiste woord. Alleen ik denk dat jij ook wel toe moet geven dat we ongelooflijk veel geluk hebben gehad tegen Brazilië.

In mijn ogen is een geplaatste status vrij cruciaal, als we die verliezen dan lijkt me het ook zomaar mogelijk dat we de groepsfase niet eens overleven.

Vond het vooral verdedigend zwak zelfs tegen de Esten, daar moet je niet mee aankomen tegen landen als Duitsland, Brazilie, Argentinie en Spanje, dan heb je er gewoon veel om de oren.

Je mag dan hopen dat 3 en 4 kleinduimpje zijn want anders gaat van Gaal gewoon op het allerhoogste podium finaal af, in plaats van dat hij indruk maakt.

7 september 2013 om 14:11

Verdedigend waren er twee individuele fouten, dat kan gebeuren met 4 jonge jongens in de achterste linie. Wat ik zelf schrikbarend vind is de hele opbouw bij Nederland, het loopt voor geen meter. Hoeveel kansen heeft Oranje gecreëerd in de tweede helft met spelers als Sneijder, Robben en Van Persie? Aanvallend is het juist erg slecht momenteel.

7 september 2013 om 14:38

Het probleem die individuele fouten worden iedere wedstrijd gemaakt en de toplanden dwingen ook meer fouten af, dan zal je gewoon ten onder gaan.

Vind nog steeds dat het beste is om een 4-2-3-1 opstelling te spelen, dan heb je een veel betere opbouw dan nu het geval is, de Jong en Strootman als blok en Sneijder op 10.

7 september 2013 om 14:40

Sneijder op 10? Dan kan je Van Persie thuis laten.

Dat krijg je ervan als clubs in Nederland voor buitenlandse jonge voetballers kiezen ipv voor de eigen jeugd. Ajax is een vreemdelingenlegioen geworden.

Ik vind het wel grappig. Iedereen is enorm kritisch op Oranje (terecht natuurlijk) en Van Gaal. Gelijk komt iedereen met zijn eigen opstelling. De Vrij eruit voor Bruma, ja wat een wereld van verschil zeg. Emanuelson voor Willems, oké begrijpelijk maar Willems speelde helemaal niet slecht gisteren. En dan, Nigel de Jong voor Schaars, omdat Nederland zo aanvallend speelde gisteren tegen Estland? Hilarisch.

ja en nu klopt het puntensysteem zeker weer niet. toch wel grappig hoe paranoïde sommige mensen hier zijn want o het zou maar moeten zijn dat Begië nederland voorbijsteekt.

het is toch normaal dat je niet veel punten krijgt als je tegen nr. 130 van de ranglijst speelt..

7 september 2013 om 14:40

Haha, het zijn niet alleen de Nederlanders die doorslaan. De Belgen kunnen er ook wat van.

7 september 2013 om 14:41

zeg mij eens welke belg hier doorslaat? geef mij eens een quote?

7 september 2013 om 14:46

Edenhazard was gisteren al raar aan het praten maar vandaag weer.

7 september 2013 om 16:05

België is hier enkel aan het provoceren, blijkbaar mag dat als je een niet-Nederlander bent.

7 september 2013 om 16:36

Niet iedereen over dezelfde kam scheren aub. Heb veel respect voor oranje, kan alleen maar dromen dat de rode duivels structureel wk/ek gaat spelen in de toekomst.

7 september 2013 om 17:01

waar provoceer ik dan?

Dit is toch idioot! Belgie heeft al zo verrekte lang niet op een eind toernooi gespeeld en dan zullen ze hoger staan dan nederland?? Heel bizar!

7 september 2013 om 14:44

Ze presteren de laatste jaren gewoon goed dus is het volkomen normaal. Zo zorg je ervoor dat landen moeten blijven presteren anders zakken ze gewoon (net als bijvoorbeeld Frankrijk die gewoon 23e staat).

@adonai, ik ben het helemaal met je eens. Iedereen loopt hier ook achter Derksen aan heb ik het idee. Als je Van Gaal gewoon objectief gaat beoordelen, dan is hij gewoon aan het werken naar een volwaardige selectie voor het WK. Spelers als Sneijder, Van Persie, Robben en Van der Vaart zijn al een zekerheidje, maar je hebt meer spelers nodig om mee te nemen naar het WK. Dus selecteert hij iedere keer een aantal andere spelers om te kijken hoe dat uitpakt. De basis zal hij wel al min of meer uitgedokterd hebben. Stel Sneijder raakt net voor het WK geblesseerd, dan zal je toch wel al moeten weten wie je daarvoor in de plaats moet oproepen en diegene zal toch ook al wel enige ervaring in het Nederlands elftal hebben moeten opdoen. Selectiebeleid is in die zin wel begrijpelijk, maar omdat Derksen er zijn vraagtekens bij stelt, omdat hij door Cruijff nu eenmaal een hekel heeft aan Van Gaal, wordt er een hetze opgestart tegen Van Gaal, terwijl hij tot nu toe prima resultaten heeft.

Toen Nederland voor 1 maand op nummer 1 stond was er toch niets mis met die ranking?

7 september 2013 om 14:50

Nu is nog steeds niks mis met die ranking.

7 september 2013 om 14:55

Toen ook al. Er zal altijd wel iets mis zijn met die ranking. Perfecte FIFA-ranking is een utopie.

Ik gun het België ook gewoon. Als Italië maar achter Nederland blijft, dan ben ik tevreden. Maar daar zal iedereen wel zn eigen mening over hebben.

En terecht, onze nieuwe lichting is zwak, we hebben een debiele trainer. Het zal vast nog erger worden.

7 september 2013 om 16:18

Zwak? Waarom vind je dat?

7 september 2013 om 17:44

Ze kunnen allemaal wel goed voetballen, maar als je een WK wilt winnen en naar de bekende kanshebbers kijkt zijn onze spelers mentaal beduidend minder. Ik zie maar zelden bij Oranje spelers die echt de wil hebben en die ook tonen, om een belangrijke overwinning veilig te stellen. Deze spelers wekken bij mij meer de indruk dat ze goed willen voetballen, en verwachten dat dan alles wel goed komt.

aiai, het groepshoofd zijn is echt cruciaal voor het wk...alleen dan kan Nederland met een loting als in 2010 ver komen. Dit puntverlies kan dus toch nog heel duur worden want winnen van Andorra levert bijna niks op en bij Turkije moet je nog maar zien te winnen.

Die ranking is en blijft een lachertje, en dat zeg ik als Belg. Vaak is de logica zoek en je kan heel snel stijgen na een paar simpele zeges tegen nietszeggende landen. Ik zou mij er niet te druk in maken, al is het natuurlijk wel leuk dat mijn land de 6e plek op die ranking gaat innemen, terwijl we een paar jaren geleden nog rond de 50e plek stonden. Maar hoe snel je ook kan stijgen, kan je ook weer dalen, het blijft een momentopname.

We blijven wel bij de 1e 7 plaatsen hoor.
En anders worden we ingedeeld in pot 4, zo erg is dat ook weer niet.
Alsof we niet van een Columbia, Italië kunnen winnen.

7 september 2013 om 16:01

Moet het maar is zien hoor en zeker met deze spelers van Nederland. Vind de selecties van Italie en Colombia net ietsje beter dan Nederland. Colombia met spelers als Radamel Falcao, Juan Camilo Zuniga, Pablo Armero, Fredy Guarin , James Rodriguez, Carlos Bacca, Jackson Martinez etc. En Italie natuurlijk met Marco Verratti, Giovinco, De Rossi, Pirlo, Insigne, Ranocchia, Balo, Stepan El Shaarawy. Deze spelers zie ik niet gedekt worden door spelers als Bruma, De Vrij (wat een grap deze speler), Indi of een Rekik met alle respect.

7 september 2013 om 16:09

Ach, Nederland heeft wel vaker in de poule des doods gezeten en toen werden bijvoorbeeld Italië en Frankrijk gewoon vernederd. En anders moet Van Gaal gewoon een paar Ajacieden opstellen. Die zijn n.l. wel gewend om in een zware poule te spelen.

7 september 2013 om 16:17

Hahah ja zo gaat het ook! Maar effe serieus he, ik vind dat Ajax Bazoet dit jaar veel speelkansen moet geven zeker nu Toby weg is. En deze jongen klaarstomen voor het Nederlands elftal, want heb hem paar keer zien spelen en hij kan echt een van de beste verdedigers ter wereld worden. 16 a 17 jarige maken het verschil in deze tijd. En dan nog spelers als Van Ginkel, Maher, Vilhena, Boetius, Ola John, Narsingh en het komt goed met Oranje. Louis moet de jeugd meer kansen geven en het komt goed. Want de Nederlandse school is toch een van de beste zoniet de beste van de wereld. Eerlijk lekkere selectie he? Echt waar in Nederland zit echt veel potentie!

Stekelenburg
Van Rhijn
Rekik
Douglas
Emanuelson
Fer
Strootman
Narsingh
Sneijder
Robben
Van Persie

Jaja Louitje voelt het warm worden . Maar effe serieus, natuurlijk is Belgie Nederland aan het inhalen op de Fifa ranglijst. Als je gewoon al de selecties vergelijkt van de 2 landen, dan is Belgie kwalitatief toch beter hoor. Wat een ploeg! Ik als Marokaan zijnde supporter voor hen op het aankomende WK. Die ploeg heeft gewoon alles, fenomenale spelers. En dan nog te bedenken dat ze gisteren zonder Dembéle, Hazard, Kompany, Vermaelen speelden. En dan hebben ze nog toppers rondlopen in Italie (begrijp niet waarom Wilmots ze niet oproept) zoals Radja Naingolan, Luis Pedro Cavanda van Lazio.

7 september 2013 om 16:03

Ja is wel waar, maar deze lijst word om de 2 a 3 maanden vernieuwd op basis van de resultaten van de afgelopen maanden. En Belgie won al zijn matchen dat terwijl Nederland 2 keer gelijkspeelde. En dat ze tegen Estland gelijk speelde heeft er zeker ook wat mee te maken. Maar wat je zegt klopt, deze lijsten begrijp je soms niet.

Eerst wordt er op tv geroepen dat we bezig zijn met een record en dat we 14 kwalificatie wedstrijden op rij gewonnen hebben en heerst er een euforie, maar in werkelijkheid is het over het geheel gekeken niet zi bijzonder wat " we" laten zien.

Ik vind het vreemd dat oefeninterlands ook meetellen voor de punten. Je kunt nooit een keer zonder zorgen iets totaal nieuws uit proberen zonder dat het je punten kan gaan kosten.

Pijnlijk hoeveel fouten de sportredactie van het AD de laatste tijd maakt. De fifa ranglijst is een factor maar de resultaten van de afgelopen wk's tellen zwaarder mee. En daar scoort Oranje tov Belgie iig een stuk beter.

Wij zijn gewoon wereldtop! Die wereldbeker is van ons

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren