Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Beleid staat daar haaks op, na paniekaankoop Sinkgraven nu Gudelj’

Laatste update:

Het is de vraag hoe goed bij Ajax het contact nog is tussen enerzijds clubicoon Johan Cruijff en anderzijds hoofdtrainer Frank de Boer, zijn assistent Dennis Bergkamp en directeur voetbalzaken Marc Overmars. De huidige gang van zaken in Amsterdam is niet zoals Cruijff het graag voor zich ziet.

/

De oud-topvoetballer heeft aangegeven dat de fysieke en mentale ontwikkeling van talenten in de jeugdopleiding van Ajax gecombineerd moet worden met technisch-tactische zaken, en dat dit moet leiden tot een doorstroming van beloften in de hoofdmacht. “Maar voordat dit proces in gang kan worden gezet, zijn de Amsterdammers al aan het inkopen geslagen”, schrijft De Telegraaf-journalist Jaap de Groot.

Dat zou erop duiden dat er ‘nauwelijks nog sprake is van communicatie’ tussen Cruijff en het trio De Boer, Bergkamp en Overmars. “Terwijl Cruijff beter wil opleiden en minder wil kopen, is er momenteel sprake van een beleid dat daar haaks op staat. Na de paniekaankoop Daley Sinkgraven, is de transfer van Nemanja Gudelj nakende en speuren de scouts inmiddels de Zuid-Amerikaanse velden af.”

Voert Ajax op dit moment volgens jou het juiste beleid?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
8 april 2015 om 10:25

Die jongen (sinkgraven) kan zich ook vast voorbereiden op een plaats op de bank. Met Bazoer en Klaassen, Gudelj, is er voor hem geen plaats in de basis. Ok, af en toe een invalbeurt, hopen op een schorsing of een blessure. Daar had ie van te voren wel anders over gedacht. Het gaat weer helemaal nergens over. Ik weet niet wat er allemaal waar is wat de media schrijft, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het al na 1 seizoen zonder prijs begint te rommelen in A'dam. En dan wordt er zelfs nog eens gevraagd om 5 jaar geduld te hebben voordat de "talenten" door beginnen te stromen en "we" weer met de Europese Top mee kunnen doen.
Cruijff had werkelijk aan alles gedacht, hij was alleen 50.000 man op de tribune vergeten, een kritische pers en een onervaren "technisch hart" met al hun eigen wensen en verlangens.

8 april 2015 om 12:11

Sinkgraven is in potentie beter dan al die spelers die jij opnoemt.

8 april 2015 om 12:25

Die noem ik niet op..... die heeft Ajax gecontracteerd en die staan in de rangschikking boven die jongen van 8 miljoen.

8 april 2015 om 13:02

Correctie: 12.5 mil

8 april 2015 om 13:02

Correctie: 12.5 mil

8 april 2015 om 15:00

hahahaha ik kan hier hard om lachen

eindelijk gaat ajax eens investeren in jonge potentiele spelers die wat kunnen (zeker geen wereldtop) en dan worden het paniekaankopen genoemd x)

wat een clowns. ben blij als gudelj komt, hij heeft best wat power!
verbetering tov serero dus ik zie het probleem niet

zijn toch heerlijke spelers man, bazoer klaassen sinkgraven gudelj.
zo dik zitten we niet in de middenvelders hoor.
serero zal wel byebye, anderssen overtuigd niet, zimling byebye

nee ik vind ajax de goede kant op aan het gaan. geef het nog een seizoen of 2 en er staat een frisse selectie.

middenveld is nu van goed niveau.
nu de LB en de RB nog vervangen ^^

Zo gaat ineens lekker bij de telegraaf. Bericht nummer 5 die over de paniek in Ajax gaat omdat ze na 5 jaar eindelijk weer eens 2x een paar miljoen durven uit te geven en omdat ze dat extra geld niet aan de jeugd wilde geven omdat er onduidelijkheid was over de bestedingsredenen.

Overigens werden zowel Sinkgraven als Gudelj al langer gevolgd door Ajax dus hoezo paniekaankopen? Voor beide spelers is naar mijn inziens een prima bedrag gemoeid. Alleen hebben ze Sinkgraven een periode eerder binnen gehaald. Of daardoor het bedrag hoger/lager zou liggen zou ik niet weten maar volgens mij niet dus wat is het probleem.

8 april 2015 om 10:27

Ze hebben wel ene punt. Ze willen dit officieel niet doen maar kopen er lustig op los ineens en ook nog overbodige spelers.

Gudelj hadden en moeten ze zeker halen een speler die er gelijk staat! En het team verder brengt en dus een directe meerwade is. Maar Sinkgraven is gewoon je eigen beleid uitlachen. Als je zo jonge niet zelf kan opleiden (leeftijdn en kwaliteit) dan faal je daar in.

Het erge is dat ze daar nu nog 1 van de toppers van de eredivisie hebben lopen (klaasen). En komen 2 grote talenten voor die postitie aan uit de jeugd. Ik ben blij dat Ajax Gudelj wil halen want we hebben in de top van Nederland gewoon spelers als hem nodig. Net als Guardado bij Psv. Maar dit staat lijnrecht tegenover het beleid van Cruyf.

En laat ik dara nu heel blij mee zijn. Want je doelstelling moet geen jeugd/leeftijd zijn je doelstelling moet kwaliteit zijn. En bij PSV en Ajax en deels Feyenoord horen gewoon de beste spelers van de Eredivisie te spelen.

8 april 2015 om 10:40

Toch vind ik het raar want Cruijff zijn visie is meer dat de jeugd elke jaar een paar echte talenten moet afleveren. Niet perse dat er niks ingekocht mag worden. Ik ben sowieso ook blij dat er spelers gekocht worden. Het moet alleen niet zo idioot gaan als voor de tijd van FdB maar ook niet zoals de afgelopen jaren waar allemaal b niveau spelers werden gkocht voor 3 ton.

8 april 2015 om 10:43

Ik vind het onzin om te stellen, dat als je een bijzonder talent als Sinkgraven aantrekt, je jeugdopleiding gefaald heeft.

In je opleiding heb je te maken met het aanbod van talenten dat je kan aantrekken. Niet elke lichting heeft enkel talenten die goed genoeg zijn om het eerste te halen.

Je kunt niet zomaar van elke talentvolle middenvelder een speler maken met de specifieke kwaliteiten en het inzicht als Sinkgraven heeft.

Vormen en kneden van een jeugdspeler heeft ook zijn beperkingen. Als het er niet inzit, dan kun je het er ook niet uithalen.

Ook al ligt je speerpunt bij het opleiden van talenten voor het eerste elftal, een speler als Sinkgraven of Gudelj, spelers die niet voortkomen vanuit je opleiding, zou je dan toch van buitenaf moeten aantrekken.

Dat lijkt me niet direct een teken van falen van je eigen beleid.

En of het zo lijnrecht staat tegenover het beleid van Cruijff is ook maar de vraag, hij vond dat de beste talenten, feitelijk zijn Sinkgraven en in iets mindere mate de oudere Gudelj ook nog maar talenten op hun positie, bij Ajax horen te spelen.

Cruijff heeft als trainer destijds Wouters en Blind gehaald om zijn selectie van eigen talenten compleet te maken, dat type spelers miste hij vanuit de jeugd, dus trok hij ze aan om het elftal te laten draaien zoals hij het wilde zien.

8 april 2015 om 10:47

@capis,

Ik ben het helemaal met je eens. Ajax moet, net zoals Psv, durven te investeren in de selectie. Gudelj is een topspeler voor eredivisie begrippen, en ik denk ook dat hij Ajax direct een kwaliteitsinjectie geeft. Enige vraag is waar hij gaat spelen. Persoonlijk denk ik dat Ajax inspeelt op een vertrek van Klaassen en/of Serero. Klaassen op 6 en dan Gudelj en Bazoer ernaast. Prima middenveld!

8 april 2015 om 11:02

Gudelj zeker prima aankoop, maar dan halen ze in korte tijd 2 spelers voor dezelfde positie, terwijl het middenveld al het sterkstbezet is. Had dan in je aanvalslinie geinvesteerd waar Kisnha en schone ondermaats presteren. Ook de verdediging met viergever en Boilesen is middelmaat.

8 april 2015 om 11:12

Viscaa

Zal me idd niet verbazen als Ajax met Gudelj heeft ingespeeld op een mogelijk vertrek van Serero. Serero komt denk ik ook net te kort voor Ajax.
Het is een geweldige balafpakker met een oneindige energie en is begaafd in de kleine ruimte, maar als je vooruit wilt voetballen en meerdere middenvelders wil opstellen die instictief de ruimte voor zich zien, dan is Serero niet de man.
Klaassen blijft nog wel even, denk ik en hoop ik ook.

Een middenveld met Klaassen, Gudelj en Bazoer is prima, echter mis je dan wel een echte spelverdeler, iemand voor de steek- of dieptepass.
Ik zou daarom wel in eerste instantie een plek voor Sinkgraven reserveren, die dat inzicht daarvoor het beste heeft.

8 april 2015 om 11:38

Echter roepen ze bij Ajax nu al 2 jaat dat de 2 talenten voor deze posities wel goed genoeg zijn. Daar komt bij dat Bazoer er ook nog is.

8 april 2015 om 11:54

Steef71

Ik denk dat je Nouri en Van de Beek bedoelt? Die jongens zijn ook zeker nog steeds goed genoeg om uiteindelijk het eerste te halen.

Ze zijn echter nog allebei A-junior, dus het duurt nog één á twee seizoenen voordat ze volwassen en klaar zijn om een heel jaar lang alle wedstrijden op Eredivisie niveau te kunnen spelen.

Er zit ook nog een lichting tussen waarin minder talent en bepaalde spelers voor die posities niet zitten.

De meeste A-junioren zijn nog niet volgroeit genoeg om bij de senioren mee te draaien, zoals Bazoer een uitzondering op de regel is.

Met Nouri en Van de Beek moet je gewoon voorzichtig zijn en ze rustig brengen. Niemand is gebaat als er roofbouw op die jongens gepleegd wordt.

Over twee, drie seizoenen vertrekken spelers als Klaassen, Bazoer, Gudelj en Sinkgraven weer en kunnen zijn de opengevallen posities overnemen.

8 april 2015 om 14:37

Helamaal eens. Ajax heeft een rare move gemaakt om singraven te kopen voor 12 miljoen.
Gudelje maakt ajax direct beter ( 90%, zeker). Daar moet ajax na handelen. Die 12 miljoen moesten ze inversteren in een spits. Daarnaast afstappen van het ouderwetse 4-3-3 als je de spelers niet heb.
als een bony voor 3 miljoen te halen valt bij praag, dan moet de scouting van ajax toch wel ergens een goede spits kunnen halen.
neem vd vaart lekker als hangende spits bijv. Zie opstelling, moet zeker haalbaar zijn.

cillesen
van rhijn
veltman
riedewald
van aanholt
klaassen
gudelj
bazoer
vd vaart
milik
el ghazi
8 april 2015 om 22:16

Tuurlijk en jij denkt dat je opleiding elk jaar/twee jaar zo'n talent als Sinkgraven kan opleiden en klaarstomen voor het eerste? Dat is onmogelijk om elk jaar te doen. En als je dat niet hebt en de mogelijkheid is er kan je ze aankopen.

8 april 2015 om 10:59

Klopt, maar ik snap het wel. Die aankoop van Sinkgraven is belachelijk eigenlijk. Ze hadden behoefte aan een type Gudelj, die hadden ze eigenlijk voor dat geldt moeten halen. Een type Sinkgraven was overbodig met de aanwezigheid van Andersen, Nouri en Fischer. Dat vind ik ook wel weer een blunder. Bovendien speelt die Sinkgraven nauwelijks nu.

8 april 2015 om 11:32

kom kom.. Deed in (bijna) elke wedstrijd mee tot hij geblesseerd raakte.

8 april 2015 om 10:59

Ik vind ook dat Ajax geld moet uitgeven maar om dan 2 middenvelders te gaan halen voor vele miljoenen terwijl je dat juist je sterkste linie is slaat natuurlijk nergens op. Ajax heeft een goede buitenspeler nodig en nieuwe backs. Boilesen is een drama en Van Rhijn heeft het ook niet in zich.

Dit is slechts het zoveelste bewijs van het feit dat Overmars een totaal onbekwame pannekoek is.

8 april 2015 om 11:52

Ik vind het wel meevallen. Middenveld is zeker toe aan een kwaliteitsinjectie, fysiek word je weggeblazen, kwalitatief werd je op het middenveld overlopen door Feyenoord wat geen schande is maar geeft wel aan dat ook daar versterkingen nodig zijn. Met gudelj, sinkgraven, klaassen en bazoer jeugd(vd beek, nouri) is prima! Serero is het net niet, andersen nog niet en bazoer zal ook geen 60 wedstrijden kunnen spelen dus een gudelj is zeer gewenst!

Ook de verdediging en aanval zullen versterkt moeten worden maar dat word ook aangegeven, transferperiode is nog niet eens begonnen dus denk dat we geduld moeten hebben. Komt er niets waar we iets mee kunnen zal er kritiek komen en is die kritiek naar mijn mening oom terecht, nu nog niet.

ja , we moesten toch allemaal het voorbeeld uit amsterdam volgen want daar hadden ze het licht gezien . met alleen maar " eigen " mensen terughalen win je de oorlog niet . het blijft allemaal te vriendelijk en de waarheid wordt niet meer verteld . Ik snap nu nog niet dat het hele voetbal achter jullie heeft aangelopen want dit zag je al een paar jaar aankomen .

8 april 2015 om 10:46

Ja dit heb jij allemaal zien aankomen. (er is niet eens iets aan de hand) Ajax heeft al 4 jaar op rij de oorlog gewonnen. Nu wint PSV met veel eigen jeugd en mensen van de club de titel. Ik kan me voorstellen dat jij de crisis in 2004 al aan zag komen. Jij moet econoom worden. Ze zoeken vaak nog mensen die dingen aan zien komen.

Ajax haalt 2 potentiële topspelers binnen om het kwaliteitsgat te vullen. Je kunt zeggen dat de opleiding en het beleid gefaald hebben, omdat er niet elk jaar 11 jeugdspelers doorbreken (wat onmogelijk is). Maar er staat wel degelijk een team met grotendeels jeugdspelers die bij Ajax door zijn gebroken. De één is op 10 jarige leeftijd naar Ajax gekomen, de ander op 16 jarige leeftijd. Met Gudelj, Sinkgraven en Milik als aankopen erbij staat er een sterker team dat tevens kan door groeien. Dit is de strijdkracht die ze aan het opbouwen zijn om de CL in te gaan en de 34e titel binnen te slepen.

8 april 2015 om 11:36

als ik jou was zou ik mijn reakties eens teruglezen . ik ben de mening toegedaan dat het logisch is dat bij jullie zoveel jeugd rondloopt en vraag me af of jullie wel zoveel bereiken met die jeugd . jullie hebben het geluk dat jullie in het westen zitten en daar is nu eenmaal de bevolkingsdichtheid veel groter . ook veel nieuwe nederlanders vestigen zich in de grote steden in het westen en niet in het noorden of zuiden . als je dan eens gaat kijken wat die jeugdopleiding eigelijk oplevert bij jullie qua echte top talenten dan valt dat tegen . jij hebt het nu ook alweer over allemaal jeugd in het eerste maar het is toch echt een beetje anders . cillesen en schöne komen van nec , badoer of hoe die heet komt van psv , elghazi heeft zijn opleiding grotendeels gehad bij sparta en kishna bij denhaag . veltman en van rhijn zijn spelers die eigenlijk bij een sub topper horen . en serero of hoe die mag heten komt uit afrika . dan kun je toch niet zeggen dat andere ploegen koopclubs zijn en dat jullie het met eigen jeugd doen lijkt mij ?

8 april 2015 om 11:58

Als ik praat over jeugdspelers, dan praat ik over spelers die nog niet of nauwelijks op het hoogste niveau hebben gespeeld. Het interesseert bar weinig waar die spelers vandaan komen, of wanneer zij naar Ajax zijn gekomen. Eigen jeugd bestaat naar mijn mening niet. Het beleid schrijft voor dat Ajax haar resultaten behaald met het laten doorstromen van jeugdspelers. Een behoorlijk winstgevend beleid en als Nederlandse club kan je eigenlijk ook niet anders dan jonge spelers kopen en/of jonge spelers laten instromen in het 1e.

8 april 2015 om 12:07

nou , jullie hebben het altijd over het ajax " systeem " . ik vraag me tot de dag van vandaag nog af wat dat dan moge zijn . als een speler 1 of 2 jaar pas bij jullie zit is dat natuurlijk geen eigen jeugd . eigen jeugd is het als die op 11 of 12 jarige leeftijd bij jullie binnenkomt en alle jeugdelftallen doorloopt , geen jonge mannen van 16/17 die hun opleiding ergens anders genoten hebben . dan ben je je veren in de kont aan het steken die er niet horen . ik snap best dat psv er een beetje onpasselijk van wordt als jullie het hebben over bazoer . dat is op zijn minst niet netjes , dan druk ik me nog zachtjes uit . tel trouwens bij het elftal ook eens sinkgraven en die spits van groningen die jullie gehaald hebben en nu dan ook nog gudelj ? er loopt bijna geen eigen jeugd bij jullie .

8 april 2015 om 12:41

Het Ajax systeem is met jeugdspelers resultaten behalen in het 1e elftal. Er staat nergens dat die jeugdspelers er vanaf hun 12e moeten lopen... Het liefst wel natuurlijk, maar dat is onmogelijk aangezien je niet kan inschatten wat er gebeurt tussen 10 en 18 jaar.
Dat mensen altijd lopen te pronken over dingen van hun club (eigen jeugd, bla bla) en dingen verkeerd interpreteren is vervelend. Maar goed, daar krijg je mee te maken haha.

Snap ook niet zo goed dat ajax voor gudelj gaat. Je hebt een prima middenveld met klaassen bazoer en sinkgraven. Gudelj dan wissel? En wat gebeurd er met serero en andersen?

8 april 2015 om 10:45

Ik hoop echt dat Gudelj Ajax afwijst en naar een club in Engeland/Duitsland gaat, want dit is echt kapitaalvernietiging. Deze spelers kunnen allemaal op het middenveld spelen en staan nog onder contract na dit seizoen: Klaassen, Serero, Sinkgraven, Andersen, Bazoer, Duarte, Riedewald, Schöne, VD Beek, Nouri, Viergever. 11 spelers die op 3 posities kunnen spelen! En dan gaan we naar de linksback positie: Boilesen, een wisselvallige, jonge en blessuregevoelige speler. En 2 spelers die eigenlijk liever lcv zijn: Viergever en Riedewald. De logica van Overmars: laten we geen 2e linksback halen, maar een 12e middenvelder voor 6 miljoen!

8 april 2015 om 11:06

Toen je Duarte noemde verloor je me. Jammer man

8 april 2015 om 11:18

Hahahahaha heerlijk verwoord!

8 april 2015 om 12:46

Duarte heeft nog een contract tegen een heerlijk salaris dus hij hoort zeker in die rij. Overmars moet hem eerst maar eens zien te lozen alvorens je hem weg kunt strepen. Dat ie geen minuten meer gaat maken snappen wij ook.

11 april 2015 om 20:00

Ik bedoelde niet dat ik hem goed genoeg vind voor Ajax, maar hij staat nog steeds onder contract en heeft toch een paar miljoen gekost. Als hij niet kwijt wordt geraakt zal hij waarschijnlijk in Jong Ajax moeten spelen en dat gaat weer ten koste van de ontwikkeling van Nouri, VD Beek enz.

8 april 2015 om 11:01

Ze hadden Gudelj van de winter moeten halen en Sinkgraven in Friesland moeten laten. Types Sinkgraven lopen er genoeg rond in Amsterdam.

8 april 2015 om 12:47

Dat zou je verwachten ja. Maar dat is dus niet zo.

8 april 2015 om 21:27

@deveste

Serero gaat Ajax deze zomer verlaten dus wordt daar nu al op geanticipeerd. Ajax is bezig met het elftal voor te bereiden op de voorronde CL, vandaar men vroeg klaar wil zijn met de inkopen.

Sinkgraven vind ik een overbodige aankoop als je andersen, Nouri en vd Beek achter de hand hebt. En 7 miljoen is veel te duur voor zo'n speler. Als er 1 speler is die ajax direct sterker zou maken is dat davey Propper van Vitesse.

8 april 2015 om 10:21

Precies! Ik heb oook veel liever davy propper dan deze gudelj die het in iedere topwedstrijd laat afweten.

8 april 2015 om 12:37

Nouri en Van der Beek zijn A junioren. Volstrekt idioot om die namen te noemen.

8 april 2015 om 16:47

waarom onzin? Sinkgraven is ook pas 19 , dus zo'n groot verschil is dat niet.

Wat een onzin is dat toch.. die gasten zijn het er toch allemaal over eens dat sinkgraven en gudelj de top van nl zijn of worden? ook cruijff vindt dat! dus die spelers moet je halen als je ze nog niet hebt, en kunt betalen!

Het probleem is volgens mij juist niet dat er geen gebruik wordt gemaakt van de talenten uit de jeugd en dat er geen doorstroming is omdat er spelers worden gehaald. Maar het probleem is dat de boer geen talenten van dit niveau doorkrijgt vanuit de jeugd, of dat deze talenten nog niet goed genoeg zijn.
Dat duurt ook al vier jaar dus ik kan me voorstellen dat de boer niet meer wil wachten op die "toekomstige toppers" maar ze zelf elders haalt!

De "schuld" zou dus niet liggen bij de boer maar bij de opleiding lijkt me..

8 april 2015 om 10:24

Theojanssen. Ik denk dat je daar gewoon een goed punt hebt. Er is gewoon nog te weinig uit de jeugd doorgekomen. Vandaar Sinkgraven op die positie erbij. Gudelj wordt er daarentegen bijgehaald om het team op sleeptouw te kunnen nemen. Hij is zelf nog redelijk jong maar wel met genoeg ervaring en een speler die dit gewoon in zich heeft. Niks mis mee.
Er is ook redelijk wat talent wat er aan zit te komen maar nog niet voor komend jaar. Zowel in B als de A jeugd zitten er erg goede spelers maar als je die jongens ook direct zou inpassen dan is je 1e elftal straks jonger dan Jong Ajax.

8 april 2015 om 10:55

Of bij het feit dat er niet genoeg talent is om door te stoten.
De fysiek sterke spelers moeten steeds gehaald worden, mar dat is niet direct een diskwalificatie van de opleiding.
Een speler halen, of een aantal is niet direct een probleem, spelers als Zimling wel, althans dat was een gok, soms heb je dan wel geluk, maar het blijft gokken.
Ik vindt het artikel een beetje Hypen en zieken, de Telegraaf, begint overal over te blaten voor er werkelijk iets gebeurd is. Dat is irritant, daarmee beïnvloeden ze ook eventuele onderhandelingen, als daar sprake van zou kunnen zijn. Ik vond het langzamerhand aardig irritant worden hoe de media invloed uitoefent op de politiek en het maatschappelijk leven, maar dat terzijde.
De "schuld" is er niet, tenzij je meer op fysiek gaat selecteren,....dat kan een optie zijn.

8 april 2015 om 11:12

idd gerichte scouting is nooit erg! dat doet iedere club en je kan niet verwachten dat je elk jaar ieder type talent op kunt leiden om iedere speler die weggaat op te vangen..

En dat over de media vind ik ook.
Zelf supp van vitesse. natuurlijk is daar de laatste jaren het een en andere gebeurd waar je vraagtekens bij kunt zetten, maar de telegraaf en ook vi blinken uit in onruststokerij en onwaarheden en opruiende geruchten om zo hun krantje te verkopen. Zijn eigenlijk gewoon roddelbladen. En rectificeren ho maar...

Uitstekend beleid, na jaren lang middelmaat aankopen en afromen van eigen kwaliteitis aax over gegaan tot een kwaliteitsinjectie. En niet meer dan terecht. Vergelij het Ajax van nu eens met het Ajax dat de eerste titel onder de boer won. Dat was kwaliteit en was een mix van aankopen met goede jeugd (al dan niet gekocht). Nu hebben we een mix van vooral jeugd en daarbij troep, doordt we opvulling kochten. Opvulling koop je niet, die leid je op.

Nu stappen ze over, echte kwaliteit kopen, met top eigen jeugd en opvullig eigen jeud.

Ze mogen van geluk spreken dat PSV en Feyenoord een tijd een aantal seizoenen in een mindere fasen zaten anders hadden ze 2 of 3 van de 4 kamioenschappen op hun buik kunnen schrijven en was het eigen vermogen ook de helft geweest van wat het nu is.

Maargoed, dat is achteraf. Gelukkig krijgen we dit jaar wel goed te zien dat dat revolutionare beleid toch niet zo geweldig is als door de Ajacieden werdt gedacht.

Iets wat ik al jaren roep en waarbij ik nooit mn gelijk krijg. Fijn dat ik nu mijn gelijk kan halen. Feels so good.

8 april 2015 om 10:22

Goezdzo jongen. Jij hebt wel een koekje verdient.

8 april 2015 om 10:34

Ik vind helemaal niet dat je je gelijk krijgt. Snap ook niet waar je dat vandaan haalt. Er zijn de afgelopen jaren een aantal leuke talenten doorgebroken. Een aantal zijn nog wisselvallig. Prima niks mis mee. Talent moet je altijd combineren met ervaring. Als dat niet een voormalig talent is die er ondertussen een tijdje speelt moet je dat van buitenaf halen.
Als Ajax Blind dit jaar namelijk niet verkocht had dan vraag ik mij serieus af of PSV wel kampioen zou worden. Probleem van de laatste tijd is gewoon dat de meeste spelers die ze halen net 3 ton kosten en telkens het beoogde niveau toch niet hebben.
Belangrijkste is gewoon dat men niet moet denken dat er ineens elk jaar 5 spelers doorbreken direct voor een eerste elftal. Er zitten nu aardig wat goeie talenten aan te komen. O.a. voor de verdediging maar denk dat je de eerste daarvan volgend jaar pas een paar keer gaat zien en pas daarna echt bij het eerste gehaald gaan worden.

Maar wees trots dat je voorspelt hebt dat het jeugdbeleid er niet voor heeft gezorgd dat er binnen 3/4 jaar ineens grote talenten in de jeugd zitten die al doorgebroken zijn in het eerste. Een jeugdbeleid is er niet in 1x. Dat moet je gefaseerd invoeren. De spelers die afgelopen jaren zijn doorgebroken zaten er al of zijn pas bij de B of A erbij gehaald dus die vallen ook nog niet perse onder het nieuwe beleid. Die hebben misschien 2 jaar begeleiding gehad op de manier zoals ze dat nu willen doen.

8 april 2015 om 10:37

Mooi om te zien, die afgunst. Ajax is gewoon vier jaar op rij de terechte kampioen geweest, de concurrentie was gewoon niet beter. Volgend jaar word het weer een spannende strijd en als Ajax doorgaat met dit soort aankopen, doen ze gewoon wee volop mee voor de titel.

8 april 2015 om 10:53

@afamitch

Mooi om te zien dat Ajacieden alle kritiek als afgunst zien.

Ajax is zeker terrecht kampioen geworden echter kwam dat op het 1e jaar na niet omdat ze de pannen van het dak speelde.

Ze waren de besten, ja, maar vond je Ajax echt zo indrukwekkend? PSV speelt dit jaar ook niet goed maar gaat zo goed als zeker meer punten halen dan Ajax de afgelopen 4 jaar heeft gedaan.

Ik ben er ook van overtuigd dat Ajax volgend jaar gewoon weer om het kampioenschap zal gaan strijden maar ik vind die 4 jaar kampioen oprij een verkeerd beeld schetsen van het aankoopbeleid dat Ajax heeft gehanteerd de afgelopen jaren.

Voor het kampioenschap was het genoeg om de hand op de knip te houden, maar Ajax had hogere ogen kunnen gooien in Europa als ze wat fatsoenlijke aankopen hadden gedaan wat we van de grootste club van Nederland historisch gewend waren.

Het is mede aan Ajax te danken dat zelfs Belgie ons voorbij is gestreeft op de uefa ranking. Ajax heeft de financiele middelen en de capaciteiten om het veel beter te doen dan ze de afgelopen jaren hebben gedaan.

Dat gierige beleid heeft zijn vruchten totaal niet afgeworpen als je het mij vraagt.

8 april 2015 om 11:03

Mijn reactie staat los van het aankoopbeleid. Ik ben het met je eens dat dit ondermaats is geweest. Het is echter zo dat Ajax terecht kampioen is geworden, Daarom ben ik ook ondanks het slechte jaar blij dat dit een keer gebeurt Ajax heeft genoeg geld dus men moet investeren. Een speler als Gudelj is broodnodig, iemand die wij nog niet hebben. Ik snap je punt, maar het is gewoon zo dat Ajax ondanks het slechte aankoopbeleid terecht kampioen is geworden.

8 april 2015 om 12:40

Ajax gaat dit seizoen ook meer punten halen dan de afgelopen 4 seizoenen. Competitie is gewoon zwakker geworden. Bovendien is Ajax in de eerste twee jaren van de Boer op schandalige wijze bestolen door de arbitrage. Anders hadden ze 8-12 punten meer gehad aan het eind van de rit.

8 april 2015 om 10:39

Kan je me uitleggen wat je bedoeld? Wat is niet zo geweldig? Jeugdteams staan vrijwel allemaal bovenaan, spelen flink wat talenten die allemaal ajax 1 kunnen halen, helaas zijn er wat spelers vertrokken(dilrosun, fosu mensah) maar zelfs in die lichting zitten er nog 3/4 spelers met erg veel potentie. Kortom er komt voldoende jeugd aan.

Ajax 1 speelt weliswaar belabberd maar worden gewoon 2e terwijl we de jaren hiervoor enkel kampioen zijn geworden. Onder Frank met dit beleid dus 4x kampioen en 1x 2e, niet verkeerd toch?

Dan de financien, kan niet beter! Worden geen achterlijke salarissen meer betaald en hoeven geen cl meer te begroten om break even te draaien.

Spelers met lange contracten, jeugd dat doorstroomt, super financiele positie en 4x kampioen in 5 jaar. Ideaal lijkt me?

Het enige wat op de schop mag is de scouting maar als dat alles is? Ja ok, het spel kan beter maar euj, met een paar gerichte aankopen zal je dit vrij simpel voor elkaar moeten krijgen, tenminste als je de juiste poppetjes uitkiest en deze poppetjes ook op de juiste plek laat spelen.

Ik zie niet echt in wat nu echt zo slecht is? Zou je mij dit willen uitleggen?

8 april 2015 om 21:09

Ik begrijp wel wat hij bedoelt, helemaal na het lezen van een artikel geplaatst door Catenaccio. Het kopen van jeugdspelers kan ik begrijpen maar in 3 jaar tijd zijn er wel heel veel spelers gekocht, daarbij zijn bijna alle aankopen van boven de 22 jaar niet geslaagd. Er is zeker wat mis bij Ajax. Google even op "ajax is een hardnekkige ezel Catenaccio" en lees het gehele stuk even, nee er gaat nog genoeg mis bij Ajax en die 4 kampioenschappen hebben gewoon een hoop verbloemd.

9 april 2015 om 13:42

Ik vind het erg meevallen! Lees mijn stuk hierboven en je hebt een prima basis voor de komende jaren! Prima financiele positie, komt veel goede jeugd aan en de spelers die onder contract staan hebben (vrijwel) allemaal een langdurig contract dus Ajax staat wat sterker en hoeven hun sterkhouders niet 123 meer te laten gaan, zeker niet voor een habbekrats. Dit gezegd hebbende denk ik dat Ajax er het beste voorstaat van alle nederlandse clubs dus snap ik de kritiek ook niet echt, heb dan kritiek op andere clubs.

OK, er word van Ajax verwacht dat ze langer meedoen in Europa. Om dat voor elkaar te krijgen heb je versterkingen nodig, dan is Ajax bezig met versterkingen en dan hoor je daar weer gezeur over, kopen ze niets komt daar weer gezeur over. Het is jarenlang stil geweest rondom Ajax en ze worden een keer geen kampioen(met dramatisch spel overigens) en de hel barst los, maar wat is nou het probleem als je kijkt naar hetgeen ik hierboven beschrijf? Erg weinig vind ik, heel erg weinig want met enkele gerichte aankopen is Ajax een stuk verder en de goede jongens/jeugd nu kunnen zich weer aan die gasten die komen optrekken qua niveau. Ik ben van mening dat jeugd zich moet optrekken aan spelers die beter zijn, Ajax haalt die spelers nu(gudelj kan vd Beek wel wat leren denk ik, Bazoer wat minder als je begrijpt wat ik bedoel) dus ik juich enkel toe wat er nu gebeurt.

Kritiek is leuk maar ongegrond vind ik, zou met geen enkele andere Nlse club willen ruilen qua beleid en/of financien(wat voorkomt uit het beleid). Wel zou ik graag willen dat Ajax betere scouts aantrekt maar dat geef ik hierboven ook aan, dat is ook mijn enige punt van kritiek, ik ben dan ook benieuwd welke spelers er uit de hoge hoed worden getoverd. Met Gudelj ben ik erg blij, als je kan rouleren met Bazoer, Klaassen, Sinkgraven en Gudelj(hierachter Nouri/vd Beek) mag je van een prima middenveld spreken. Als het goed is komen er nog 3/4 versterkingen voor het eerste elftal, dan heb je een prima elftal voor de komende jaren, je kunt na die aankopen(mits goed) zelfs de hand op de knip houden omdat je dan een uitstekende basis hebt voor de komende jaren + de goede jeugd die eraan komt, de goede financien. Nee, ik zie echt het probleem niet.

Hoe kijk jij hier dan tegenaan?

8 april 2015 om 11:18

Werdt met dt pfff, niveautje! Lekker aan het provoceren nu Psv weer een keer kampioen gaat worden. Best droevig.

8 april 2015 om 11:30

Na 5 jaar je gelijk halen *proest*, nee jij bent echt een voetbal visionair

8 april 2015 om 11:39

Word je niet moe van jezelf??
Je kan geen artikel lezen waar het woord Ajax in voorkomt en jij staat weer klaar om af te geven op Ajax. Je mag gerust gelijk hebben hoor dat hoef je niet in elk topic weer proberen te halen...het wordt namelijk een beetje sneu.

Je bent naar mijn mening wel heel erg druk met Ajax!

Wat een onzin man, als je jeugd niet goed genoeg is of je hebt bepaalde spelers niet in de jeugd rondlopen die je wel nodig hebt moet je kopen. Je kan wel blijven trekken aan de jeugd maar als een stevige middenvelder met een goed fysiek en een winaarsmentaliteit niet rondloopt op de toekomst, dan koop je hem. Zo simpel is het, dat gebeurt overal. Dus ook bij Ajax.

8 april 2015 om 11:34

je ziet de tweespalt nu ontstaan. De telegraaf kiest vanzelfsprekend weer blind de kant van cruijff waardoor er veel onrust ontstaat. Overmars, de boer (en bergkamp waarschijnlijk omdat die zich toch niet uitspreekt) komen dadelijk tegenover de opleiders, cruijff en de telefgraaf te staan. De afloop hiervan is eigenlijk wel bekend.

Investeren prima, maar als het ergens niet nodig is is het op het middenveld. De verdediging hoort aangepakt te worden, want die vind ik al jaren een aanfluiting. Allemaal schooljongens waar geen fysiek bij komt kijken. En als je dan toch naar middenvelders zoekt, verhuur er dan een aantal. Denk daarbij vooral aan Andersen.

Pff, als je niet eens een naam kan schrijven zeur dan ook niet. Geven ze niks uit klagen ze dat ze niks kopen met 100 miljoen op de bank. Kopen ze wel spelers is het weer niet goed.
Ajax moet door selecteren, Serero is niet goed genoeg, Andersen laat het ook niet zien, dus Klaassen, Bazoer en Sinkgraven over terwijl ze geen van drieën 50 wedstrijden top kunnen spelen

Een topper bij AZ maar ik twijfel nog steeds of Gudelj ook een topper bij Ajax word zoals met veel spelers uit die club die het net niet gered hebben bij Ajax. Sinkgraven vind ik nou niet een paniekaankoop omdat deze een supertalent is en had hem vorig seizoen al gelinkt met Ajax. Alles is nu gericht op de eigen jeugd maar het word tijd dat Ajax een echte scouting gaat opzetten en niet 1 die alleen over de schutting bij de buren gaat kijken.

Gudelj is op zich geen slechte aankoop, maar deels ben ik het er wel mee eens dat de jeugdopleiding beter had gemoeten en/of verder had moeten zijn.

Gewoon vaker trainen, meer voetballen, noem maar op.
Tegenwoordig zitten kinderen meer uren achter de spelcomputers dan op het veldje, de helft van de voetbalveldjes staan gewoon leeg?!

Toen ik jong was speelden we voor de lol gewoon 2 á 3 uur per dag na school, weliswaar op een wat kleiner veldje, maar dat voetballers na 120 minuten al moe zijn vond ik als kind al vreemd.

8 april 2015 om 17:34

None, zo een aanjager als Gudelj met pit die leidt je helaas niet zomaar op.

8 april 2015 om 19:33

Ik denk dat het mogelijk moet zijn, gewoon een iets grotere jongen met een wat grotere mond, ik denk echt wel dat die er tussen lopen, is gewoon een kwestie van talent vinden en goed opleiden.

Helaas zijn ze in Nederland in beiden niet goed, daarom was vd Wiel op zijn 20e zo'n beetje amateur en stond hij nog geen 2 jaar later een Wkfinale te spelen. Daarom hadden we van de 20 jarige Strootman nog nooit gehoord en is de 23jarige Strootman plots 50 miljoen waard voor zijn knieblessure.

(exacte cijfers weet ik niet meer, maar hier kwam het wel op neer)

Op dit moment worden de grootste schreeuwlelijkerds en media gehypte personen naar voren geschoven en echt talent zonder praatjes vrijwel genegeerd.

Tijdens het eerste jeugdwk mocht Messi in eerste instantie niet eens meedoen, Piet de Visser heeft Maradonna persoonlijk gevraagd om de jeugdtrainer te bellen om hem te laten spelen en werd uiteindelijk de speler en kampioen van het toernooi.

Er wordt zo enorm veel talent simpelweg over het hoofd gezien, dat is niet normaal.

8 april 2015 om 19:44

None

Hopelijk leiden we in de toekomst meer van dat soort types op, omdat je ook types als Wouters nodig hebt wanneer er overleeft moet worden. Vooral Strootman is het beste voorbeeld, eeuwig zonde van die blessure hoop dat hij terugkomt op zijn oude niveau.

Haha ja dat Messi is helemaal bizar, er word lacherig gedaan over Piet Visser maar hij heeft er aardig kijk op..

Zo lang de jeugdspelers nog niet uniek genoeg zijn en niet het niveau van een Bazoer halen zul je verder moeten kijken.
Desnoods verhuur je ze 1 a 2 jaar aan een eredivisie laagvlieger.

Gwn een middenveld met Bazoer, Gudelj, Klaassen en Sinkgraven

Gudelj is meer type voetballer die beter bij Feyenoord past
Ajax koop weer een midenvelder terwijl goede middenvelders op de bank belanden of op verkeerde positie worden neer gezet denk hierbij an Sinkgraven en Schone
of Gudelj is gekocht op voorhand dat er middenvelders worden verkocht ?

8 april 2015 om 10:41

Ik blijf mijn twijfels houden met de aankoop van Gudelj maar in het verleden kwam ook Jan Wouters naar Ajax omdat Cruyff een mannetjesputter op het middenveld wilde hebben die zich niet snel liet intimideren. Misschien is dat wel de rol van Gudelj.

Nou helaas jongen maar je gaat de oorlog niet winnen met een stel 19 jarigen

Als Ajax niks koopt is het wanbeleid omdat deze selectie te kort komt. Kopen ze wel spelers er bij is het wanbeleid omdat er dan niet genoeg jeugd door komt.

Ik ben altijd fan geweest van Cruijff, maar dit geeft misschien aan dat ook hij niet altijd gelijk heeft. Ajax kan niet alleen leven van de eigen jeugd. Hoe graag ik dat ook zou zien. Aankopen zijn noodzakelijk. Elke club doet notabene aankopen en ook Ajax heeft niet voor elke positie de juiste kwaliteit rondlopen op De Toekomst. Sinkgraven en wellicht Gudelj zijn prima versterkingen voor Ajax. Combineer dit met Bazoer en eigen jeugd in de vorm van Klaassen, Riedewald, Van de Beek en Nouri en je hebt een prachtig middenveld met bijzonder veel potentie. Andersen behouden voor een buitenpositie en Schöne, Serero en Duarte verkopen.

je kunt 7 miljoen per jaar aan opleidingen uitgeven. Je kan ook ieder jaar de twee grootste nederlandse talenten kopen. maakt qua geld niet uit, maar je hebt een veel kleinere organisatie nodig.

Helemaal niet! Als duarte en zimling vertrekken gaan er net zoveel middenvelders in als uit, hebben we alleen meer talent en kwaliteit. Sinkgraven was broodnodig, moest meteen starten want Andersen, Klaassen en Serero konden niet spelen. Daarnaast kreeg Bazoer (jeugd) de kans.

Die Cruijff heeft een veel te grote invloed binnen Ajax als je het mij vraagt. Alles moet lopen zoals meneer dat wil en dat geeft nu wederom een hoop ellende binnen deze club... Hij zorgt continu voor onrust met zijn fluwelen revoluties... Meneer weet alles beter, maar neemt nooit een officiële rol aan, want dat kan hem alleen maar van zijn sokkeltje doen vallen.
Het wordt tijd dat men bij Ajax eens opstaat tegen het Orakel en hem zachtjes buiten werkt en hem bedankt voor bewezen diensten...

De transfer van Sinkgraven kan ik zelf niet zo goed begrijpen zeker als je kijkt wat Ajax voor hem heeft betaald. Maar als je kijkt naar dit elftal kun je toch moeilijk concluderen dat een speler als Gudelj niet aangetrokken zou moeten worden. Als Ajax wilt blijven concurreren met PSV en Feyenoord zal het toch echt aankopen moeten gaan doen want de jeugd is, zo blijkt, nog niet klaar voor het echte werk. Stel je voor, een middenveld met Klaassen, Gudelj en Bazoer, dat is op het middenveld in ieder geval al een niveau omhoog. De verdediging is ook bittere armoede vind ik daar zullen ook zeker een of meerdere versterkingen moeten komen maar zoals het er nu staat ga je zowel in de competitie als in de EL of hopelijk CL geen potten breken, laten we even realistisch zijn.

Nu ben ik absoluut geen Ajax supporter maar de competitie is wel een stuk aantrekkelijker als het niveau wat hoger zou liggen. Daar komt ook nog bij de PSV en Ajax naar mijn mening de enige clubs zijn die op Europees niveau nog enigszins tegenstand kunnen bieden. Al met al een slechte zaak hoe Ajax er nu voor staat en het lijkt mij toch dat er toch geïnvesteerd zal moeten worden. Ajax had altijd spelers als Suarez, Huntelaar, Vermaelen, Vertonghen etc. en nu heb je eigenlijk alleen Klaassen als enige veldspeler waarvan ik denk dat ie het nog wel ver zou kunnen schoppen.

8 april 2015 om 10:54

Sinkgraven is een geweldige aankoop, kost wat maar als je netto meer dan 20 miljoen winst draait en een verbeterde sponosrdeal hebt kun je dat prima verantwoorden. Bazoer uit de opleiding is er net als Riedewald, tete, el ghazi en kishna allemaal klaar voor. Menig zal de volgende zijn.

8 april 2015 om 17:29

Wat is dat toch met Ajacieden en jeugdspelers ? Ik noem Willems ook geen jeugdproduct van Psv, net zoals Bazoer geen jeugdproduct van Ajax is. De spelers die jij noemt zijn inderdaad talentvol maar je kunt niet een elftal bouwen met alleen talenten er zal ook hier en daar een speler met ervaring moeten zijn, als voorbeeld bij PSV Guardado en de Jong. Dat zijn spelers die het team op sleeptouw nemen wanneer er een paar een mindere periode hebben en die weten hoe het gaat in de voetballerij.

Ik zeg overigens niet dat Sinkgraven een slechte aankoop is, in tegendeel, ik snap alleen niet waarom Ajax geen ervaren speler heeft gekocht of een speler voor in de defensie.

Ajax heeft een talentvolle selectie maar talent is niet genoeg om een heel seizoen goed te draaien.

8 april 2015 om 17:35

@mattiaspsv

Wat jij jeugdspelers vind en niet zal mij een zorg wezen. Bazoer heeft twee jaar in de opleiding gezeten net als El Ghazi, Eriksen, Kishna, Boilesen, Fischer, Alderweirld, Verthongen allemaal in de opleiding hebben gezeten. Dus ze komen uit de opleiding, veel moeilijker wordt het niet. Jeugdproduct, dat woord gebruik ik niet!

En dat is 100 in lijn met het beleid aangezien we de jeugdopleiding als levensader willen, aankopen of niet, dat maakt niet uit.

Wat een onzin weer. Waarom zijn het paniekaankopen? Het is toch wel gebleken dat je niet met Alleen maar eigen jeugd kampioen kunt worden, laat staan in Europa iets betekenen.

Ze spelen nu al met El Ghazi, Klaassen, Serero, Bazoer, Van Rhijn, Veltman, af en toe Riedewald, Kishna ,fischer en Boilesen misschein ook nog wel, uit de eigen jeugd. En er komen weer een aantal goede talenten aan. Maar je moet dit team gewoon aanvullen met ervaring (gudelj). En een Sinkgraven die staat er komend seizoen ook gewoon, in tegenstelling tot de jonge gasten uit Jong Ajax/a1, die volgend jaar echt nog niet (veel) in het eerste spelen. Komop zeg, Ajax moet in principe ieder jaar kampioen worden, dus dan heb je ook spelers nodig die er meteen staan.

8 april 2015 om 11:38

dit soort ervaring moeten ze toch genoeg hebben. de meeste spelers zijn al 23 en ouder. Eigenlijk ouder dan gudelj al. Bazoer en el ghazi zijn eigenlijk de enige echt jongere spelers.

8 april 2015 om 13:22

Viergever heeft bijvoorbeeld wel ervaring ja, maar vind ik niet echt goed genoeg voor Ajax. Laat ik het zo zeggen, ik zie naast Veltman liever iemand die groot en fysiek sterk is, zodat Veltman de opbouw kan verzorgen en de nieuwe aanwinst echt wordt aangetrokken op verdedigende kwaliteiten.

Serero is ook geen slechte voetballer, maar heeft totaal geen body en gaat niet voorop in de strijd. Daarom vind ik Gudelj een welkome versterking.

Maar niet alles is op te leiden en dan nog, Gudelj is gerijpt, iets waar bij Ajax geen tijd oor is!

Ik zou ook Ake halen, kan back en centrum, is linksbenig, zoals men wilde en heeft geen perspectief bij Chelsea! Misschien Douglas voor achter Veltman en dan ben je er wel!

Mocht Kishna vertrekken zou ik die jongen van NAC ophalen, Thigadouini, maar met een terugkerende Fischer en de aankomende Muric en Menig hoeft dat ook niet perse!

Het beleid van Ajax is juist om zoveel mogelijk spelers zelf op te leiden voor het eerste elftal EN het eerste elftal aan te vullen met gerichte aankopen. Dus als je een beetje gif mist (en dat zit ook niet bij een paar jeugdspelers die binnenkort kunnen aansluiten) dan moet je dat van buitenaf halen. In dat opzicht zou Gudelj een logische aankoop zijn.

Opleiden is om te voorkomen dat dure middelmaat moet worden aangetrokken. Spelers als Luque, Atouba die categorie. Eventueel ook Duarte, Sana en Hoessen. En als je het gemiddelde niveau van je jeugdopleiding omhoog kan krijgen is de kans ook groter op die exceptionele (financiele) uitschieter (depay, Willems, Blind, de Vrij).

Een jeugdopleiding gaat niet binnen 1 jaar om. Daar moet je wel 4 of 5 jaar de tijd voor nemen. Dus vanaf nu zouden vanuit de jeugd de resultaten van de "revolutie" te zien moeten zijn. Hopelijk volgt er binnenkort dus meer na Bazoer (eigenlijk een aankoop) en el Ghazi.

8 april 2015 om 10:53

@cactus

El Ghazi is overgenomen van Sparta in 2013, dus volgens de richtlijnen ook een aankoop.

Er word dus nu gesproken van paniek aankopen...van Sinkgraven kan ik dat nog enigzins wel begrijpen aangezien hij in de winter voor (te) veel geld gehaald is. Gudelj vind ik toch wel een andere aankoop. Laat al 2 jaar zien dat hij het niveau aan kan en geeft altijd 110% procent.
Het moet voetballend veel beter en dan red je het niet met alleen maar talenten. investeren is een must! Nu hopen dat er verdedigend gezien nog een ervaren kracht bij komt en dan ben ik in principe wel tevreden.

Alsof Ajax geen spelers meer moet kopen. Dat is helemaal niet wat Cruyff heeft gezegd. Cruyff wilde de jeugdopleiding verbeteren, zodat er betere spelers uit kwamen (en terecht, want na de generatie Sneijder/heitinga/van der Vaart is er bijna niks meer doorgebroken). Vervolgens wilde Cruyff dat deze jeugdspelers in het eerste een kans zouden krijgen, gecombineerd met ervaring en exceptionele kwaliteit van buitenaf. In de jeugd voetballen nu gelukkig weer meer grote talenten dan een tijdje geleden, dus dat gaat vooruit. Maar er zal (ook volgens de ideeën van Cruyff) altijd ervaring en talent van buitenaf nodig blijven. Deze Telegraaf dude verdraait de ideeën van Cruyff volgens mij.

Wat een onzin, ten eerste was sinkgraven geen paniekaankoop want werd al langer gevolgd en was een welkome toevoeging aangezien andersen het ook niet liet zien. Ten tweede, hoezo haaks op het beleid, ervan uitgaande dat serero en andersen volgend jaar er niet meer bij zitten, (of zelfs als 1 van de twee blijft) en je wilt op alle vlakken meedoen dan heb je gewoon meerdere middenvelders nodig van kwaliteit. Bazoer en sinkgraven zijn beide nog erg jong, zullen geen 40 wedstrijden spelen en al zouden ze dat wel kunnen dan moet je maar zien dat ze geen terugval krijgen. Ten derde bij ajax krijgt de jeugd veel langs dat zie je wel als je naar het basiselftal kijkt, alleen de Groot Had toch niet verwacht (en cruijff wilt dat lijkt me ook niet) dat je ergens komt met alleen maar jeugd? Dat zou het ideaal zijn, maar dan moet er wel vanuit de jeugd enorm veel kwaliteit doorstromen dat er meteen staat en dat Is op t niveau van ajax (of psv) niet te doen. Als je ervaring mist of gewoon op een bepaalde plek te weinig talent hebt moet je kopen, daar Is niks mis mee.

Moet een Gudelj die afgelopen zondag volledig van de mat werd gespeeld door beurtelings El Ahmadi, Clasie en zelfs Immers nu de redder van Ajax worden? Dat voorspelt voor Ajax niet veel goeds in de komende klassiekers.

Het gaat niet met alleen maar jeugd. Maar ik zie liever ervaring komen in de achterhoede. 23 jaar noem ik nou ook niet echt ervaren.

Heeft niets met dat beleid te maken. Spelers als Sinkgraven en Gudelj zijn voor Ajax een aanwinst. Welke jeugdspelers hebben het nou "direkt" gemaakt bij Ajax?

Ik lees dat mensen Sinkgraven overbodig vinden. Ik denk juist dat hij heel belangrijk is, aangezien hij de enige echte spelmaker is. Serero mist de creativiteit en een goede pass, Bazoer is een goede voetballer maar geen spelmaker en Klaassen is teveel een diepgaande middenvelder. Hij biedt zich te weinig aan om echt als spelmaker te fungeren (wat ik vreemd vindt, want hij heeft de techniek en pass ervoor).

Gudelj is wel een goede speler, maar ook geen creatieve spelmaker. Als ik een speler zou moeten kiezen die Ajax echt beter zou maken (eigen jeugd buiten beschouwing gelaten) op de Nederlandse velden is het Clasie, maar die gaat natuurlijk nooit komen.

Die hele jeugdopleiding van Ajax is matig. Voordat dat een topopleiding is zijn we 5 jaar verder, dus dan is het slim op dat op te vullen met aankopen. De smaakmakers van de laatste jaren heeft Ajax niet eens zelf opgeleid (suarez, Huntelaar, Eriksen, Vertonghen).

De laatste Nederlandse toppers van Ajax waren Sneijder en Vd Vaart.
Categorie Emanuelson, Vd Wiel, Van Rhijn, Anita zijn goede profs maar geen wereldspelers. De jeugdopleiding in Nederland is al lang niet meer wat beweerd wordt. Ook bij Feyenoord worden geen wereldspelers opgeleid.

Kan gudelj het heilige ajax systeem wel spelen of moet hij eerst een tijd in het tweede om het ajax systeem te leren

Wat ik zo mooi vind: wanneer PSV een speler koopt dan is het volgens een hoop ajacieden een koopclub, die nooit de jeugd een kans zal geven. Wanneer ajax een speler koopt, dan is dat volgens diezelfde ajacieden noodzakelijk omdat nu eenmaal niet realistisch is dat alle selectiespelers uit de eigen jeugd moeten komen, en dat voor kwaliteit best betaald mag worden.

Bovenstaande is overigens niet bedoeld als kritiek op het aankoopbeleid van ajax: zoals ik wel vaker heb beargumenteerd hier op voetbalzone gaat de titel in de eredivisie aan het eind van het seizoen naar de club met de meeste punten, niet naar de club met de meeste zelfopgeleide spelers. Je moet gewoon een zo sterk mogelijke selectie samenstellen, waarbij het zelf opleiden van spelers een middel is, niet een doel. Gudelj had ik verder graag bij PSV gezien.

Ja je kan met jeugd redelijk ver komen. Maar je moet soms ook spelers soms halen omdat je geen type jeugdspeler heb wat je zoekt of hij nog niet goed genoeg is. Feyenoord heeft al tijdje moeite om een spits uit de jeugd te laten komen en die echt heel veel scoort. Maar het kan dat annas of herman wel meer gaan scoren. Ajax heeft veel talent en hebben vergeet niet jong ajax daar komen ze wel aan spelen toe. Ik hoop maar dat ging nog niet gebeuren dat feyenoord het voorbeeld volgt

Wordt nu een beetje lachwekkend deze discussie. Wat dat betreft zal Ajax het nooit goed kunnen doen....!

8 april 2015 om 12:24

Jawel, ze mogen best investeren maar ze investeren nu op posities waar dat niet nodig is. Als ze een goede linksback hadden gekocht had je waarschijnlijk alleen de azijnzeikers en provocateurs gehoord. Nu zijn er ook een hoop ajacieden die het er niet mee eens zijn, dat wil ook wel wat zeggen.

Nederland moet zijn oude helden zeker blijven respecteren, dan doel ik dus met name op Cruyff en van Hanegem, maar we moeten ook langzaam van het idee afstappen dat alles wat hun vinden, de enige waarheid is en de enige juiste manier.

Cruyff is inmiddels de 65 gepasseerd, hij is bijna 20 jaar geleden gestopt als trainer.
20 jaar in voetbaltermen staat gelijk aan 200 jaar in de burgermaatschappij.
Ik beweer niet dat hij geen verstand meer heeft van voetbal, want voetbal zal altijd voetbal blijven, maar hij is wel blijven hangen in zijn eigen antieken denkbeelden.
Wat hij voor ogen heeft: jonge talentvolle spelers vanuit de jeugd laten doorstromen naar Ajax 1 en die dan gezamenlijk met technisch perfect voetbal Europa laten gaan veroveren, is een mooie idealistische droom, maar in werkelijkheid niet meer dan een naïef wereld vreemd sprookje.
Hij is er volledig van overtuigd dat een 18 jarige op basis van zijn sublieme techniek, de spelers van in de twintig van de grote clubs in Europa, puur voetballend de baas zal zijn, daar deze op de o zo unieke Ajax manier is opgeleid!!!
En als je een elftal vol hebt met dit piepjong grut, die geheel zijn opgeleid volgens de revolutionaire, unieke jeugdopleiding, zal ieder team aan gort moeten worden gespeeld....
Was het maar zo simpel Johan.
Volgens mij heeft nog nooit een elftal vol met tieners een titel, beker, europa league, champions league, EK of WK gewonnen.
Ieder succesvol team is altijd een mix van talent en ervaring, soms wat meer ervaring ( zie je vaak bij de Italiaanse teams ) soms wat meer talent dan ervaring ( Ajax 95 ) maar alleen talenten, dat bestaat niet!!!
Als Cruyff niet wil inzien dat er toch echt wat routine aangekocht moet worden om die talenten beter te laten renderen, begin ik te twijfelen aan zijn verstandelijke vermogens!!!
En dan hoeven die aankopen niet eens voetballend beter te zijn dan de al aanwezige talenten, maar ze kunnen wel andere kwaliteiten meebrengen die die jonge talenten nog niet hebben: mentale hardheid, body, leiding gevende kwaliteiten voor op het veld, aanvoelen wanneer er aangezet moet worden en wanneer er getemporiseerd moet worden ( wedstrijd lezen ) al deze extra kwaliteiten naast het pure voetbal; mag je nog niet verwachten van een 18 jarige, die hebben het als druk genoeg met zichzelf.
Cruyff denkt dat deze kwaliteiten bij de jeugd al kunnen worden aangeleerd, maar dat kan helemaal niet!
Stomweg omdat men in de jeugd geen gelouterde topvoetballers tegenkomt die zijn gehard ( fysiek en mentaal ) door de internationale wetten van het topvoetbal.
Men krijgt die harde leerschool bij de jeugd gewoon niet, hoe kan je je als jeugdspeler dan die kwaliteiten al aanmaken?

8 april 2015 om 13:46

Je weet dat niemand dat lange stuk van jou gaat lezen he...?

On:sinkgraven is een uitstekende aankoop. Middenveld samen met klaassen en Bazoer, heerlijk

Ik vind alle ophef over deze transfer(s) behoorlijk overdreven hoor..

Zimling, en Andersen en/of Serero zullen vertrekken. Dan houd je Klaassen, Sinkgraven, Gudelj en Bazoer over met daar achter alweer veel jongere en meer onervaren spelers..

Ik kan me eenzelfde gezeur herrinneren over het middenveld van PSV afgelopen zomer, het zou te druk worden en ten koste gaan van bijvoorbeeld een Maher. Het lijkt me duidelijk dat dit seizoen is gebleken dat deze luxe niet overbodig is..

Ik denk dat het huidige technische hart inzag dat er met alleen jeugd geen succes kan worden behaald en dat ze het nu gaan proberen of het met aankopen wel lukt. Dat staat inderdaad haaks op het beleid van Cruyff maar niks doen en wachten tot de talenten tot wasdom komen over 2/3 jaar is toch ook geen optie? Je zult ook in het heden moeten presteren en de talenten langzaam brengen en laten ontwikkelen tussen betere spelers.

Wat een gedoe om helemaal niks zeg. Zometeen heb je vier basiswaardige middenvelders, namelijk Gudelj, Klaassen, Bazoer en Sinkgraven. Prima toch? Een daarvan zou moeten banken (waarschijnlijk Sinkgraven) maar komt dan alsnog tot 25+ wedstrijden omdat Bazoer niet elke wedstrijd gaat spelen. Dan is er toch niks aan de hand? Kijk, als Frank volgend jaar opeens weer met Serero of Andersen wekelijks gaat spelen, dan klopt er iets niet.

Sinkgraven is gewoon de nieuwe Eriksen.
Gewoon een talentvolle "paniek"aankoop.

Ik wil een linksback, een rechtsback en een centrale verdediger.
De rest van de onderwerpen zoals Gudelj, paniek in Amsterdam, onenigheid en beleid zijn minder relevant.

9 april 2015 om 10:09

Het is april en Ajax heeft z'n selectie nog niet rond voor 2015/16, meteen slaat de paniek toe bij de media, ik lach me suf hier! Iedereen doet alsof Ajax al klaar is op de transfermarkt, terwijl die pas over ruim 2,5 maand(!!) uberhaupt opengaat.. Gaat echt nergens over hier..

Ik hoop dat Ajax inziet dat er genoeg talent is om volgend jaar echt mee te doen in de CL mits de juiste aankopen gedaan worden. Volgens mij is Ajax lekker bezig. De mensen die schrijven voor de media hebben er helaas niet zo'n geweldig zicht op dus ja lekker zo onverantwoord kritisch schrijven als mogelijk is natuurlijk het beste.

Huidige analyticus en oud-Ajaxspeler Kenneth Pérez behoort tot de betere gedane aankopen van Ajax, afkomstig van de hoofdleverancier in Alkmaar. Ook hij kon zijn belofte bij Ajax niet inlossen. Diezelfde Perez stelt terecht vraagtekens bij de mogelijke miljoenenaankoop van Gudelj en de toevoegde waarde hiervan. Leuk ballen bij AZ is één ding, Ajax daadwerkelijk 'versterken' vraagt simpelweg meer natuurlijke voetbaltalent. De aankoop van Gudelj schijnt (niet geheel verrassend) uit de koker van Frank de Boer te komen, die op zijn beurt weer kan buigen op een fantastische trackrecord (viergever, Siggy, vd Hoorn, Duarte, Zimling,) in aankopen. Al laat ik mij graag verassen en wens Nemanja Gudelj hierbij dan ook veel succes bij Ajax.

Ik verbaas mij wel een beetje over alle paniek die er is, nu Ajax een slechte 2e seizoenshelft speelt. Ze hebben het toch hartstikke goed gedaan de afgelopen jaren?

Volgens mij kan Sinkgraven onmogelijk een paniekaankoop genoemd worden en hetzelfde geldt voor Gudelj. Of het goede aankopen zijn, is een tweede. Ik vind het raar dat iedere keer als Ajax een speler koopt, er kritiek is.

Volgens mij is scouting een heel belangrijk onderdeel en daar horen ook aankopen bij. Dit is een feit bij zowel de jeugd als de senioren. Men is te verwend geworden daar, maar het beleid dat gevoerd wordt is helemaal niet zo slecht.

Wat is er mis met spelers kopen? elke club investeert miljoenen, Ajax wilt doorstromen in de CL terwijl ze een team vol 19 jarige onervaren spelers hebben,kijk maar naar Porto die kopen spelers voor 10 miljoen en verkopen ze na 3/4 jaar voor 30/40, waarom zou Ajax dat niet kunnen doen? de Bankrekening puilt uit? verhoog de salaris huis, koop het liefst ervaren Nederlandse top spelers die ervaring en kwaliteit meebrengen.

cillesen
rijn
vlaar
veltman
maxwell
sinkgraven
serero
sneijder
el ghazi
Milik
kishna
8 april 2015 om 17:38

Juist! Gudelj is een prima aankoop. Moeten vooral de selectie eens bij elkaar houden.

9 april 2015 om 09:23

Jij snapt gelukkig ben jij geen directeur technische zaken
De voorbeelden van hoe t niet moet zijn nog vers en jij schudt t zo even uit je mouw!
Mag ik bij deze even de situatie van Feyenoord aanstippen! En nog meer recent Twente ? Wat levert het op? Ik denk dat wat jij wil verleden tijd is! Welk toptalent komt nog naar Nederland? Moet die fixatie op een Europees succes zo ver gaan dat je een berg schulden krijgt!
En daarbij wat Manchester C en soort gelijke clubs doen moet je niet willen ! Neem dan een voorbeeld aan red bull Salzburg !

9 april 2015 om 18:28

Is ajax er dan sportief vooruit gegaan de laatste vier jaar? het verschil tussen Ajax en twente is dat Ajax het geld er wel voor heeft, ze hebben dik in de 100 miljoen, als je de salarishuis vergroot dan blijven talenten langer, nu vertrekken ze op hun 21ste,
als ajax het salarishuis vergroot en wat duurdere talenten (23,24,25) koopt dan kun je die na 4 jaar weer voor het drievoudige verkopen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren