Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Beerput nog niet open bij Ajax: ‘Hij communiceert nauwelijks met Ten Hag’

Laatste update:

Erik ten Hag krijgt regelmatig kritiek te verduren, maar na de plaatsing voor de groepsfase van de Champions League blijven de kritische noten op de trainer van Ajax veelal achterwege. Valentijn Driessen zegt bij Veronica Inside echter dat de oefenmeester nog steeds niet stevig in het zadel zit bij de Amsterdamse club.

“Soms hoor je wel eens wat dingen. Daar wacht je dan mee en dat komt nog wel", zegt de journalist van De Telegraaf over de berichtgeving van zijn krant. "Er staat helemaal geen rekening open, maar het is helemaal niet zo florissant als wat iedereen denkt omdat ze drie wedstrijden hebben gewonnen. Intern binnen de technische staf en de club zijn er veel vraagtekens."

“Iemand als Richard Witschge bijvoorbeeld communiceert nauwelijks met hem. De rest van de staf ook nauwelijks. Er is best wel wat aan de hand, maar dat wordt verdoezeld door de resultaten. Twee weken geleden bij Vitesse heeft hij het over een tactische omzetting en ik, ik, ik. Dat horen ze dan, maar dat komt helemaal niet van hem. Dat komt vanuit de staf met Schreuder, Bruins-Slot en Winter.”

Driessen stelt dat de spelersgroep Ten Hag momenteel gedoogd. “Hij moet gewoon zorgen dat Hakim Ziyech een vrije rol krijgt en Dusan Tadic doet en laat wat hij wil. Daar gaat het gewoon om. Frans van Seumeren van FC Utrecht vindt hem een geweldige people manager, daar denken ze in Amsterdam heel anders over. Daarom denk ik dat hij uiteindelijk ook tekort komt."

Verwacht jij dat Ajax overwintert in de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kunnen we hier geen artikelen plaatsen over wat elke voetballer en trainer van Valentijn Driessen vindt?

18 september 2018 om 08:43

Dat interesseert mij eigenlijk vrij weinig.

18 september 2018 om 08:48

Valentijn Driessen de grootste clown in media land man man man. Laat Ten Hag gewoon zijn werk doen in plaats van continu te willen stoken. Waar of niet waar laat het gewoon.

18 september 2018 om 09:23

Waar of niet waar? Is toch een beetje zijn taak als journalist?

18 september 2018 om 09:33

Nee feiten checken en bronnen vermelden dat is meer journalistiek. Maar daar heeft deze clown nooit van gehoord. Hij wil alleen maar stoken niet meer niet minder.

18 september 2018 om 09:46

En als wij einde van rit met de Cup + grote oren in de handen staan is Erik ineens een supertrainer. Nogmaals, laat hem zijn werk doen 🤗🤗🤗.

Niets is beter dan ene woord: "Aaaaajax". 😍

18 september 2018 om 09:53

Skede
Ik zou het wel fijn vinden als een journalist objectief zaken belicht of in ieder geval niet alles maar schrijft gebaseerd op 'van horen zeggen' of onderbuikgevoelens om maar het eerste verhaal te hebben. Die Driessen heeft het omtrent mijn club ook al zo vaak mis gehad met zijn verhalen vol aannames, vooral op tv zag je hem gewoon vaak gokken om maar sensatie te genereren.
Wat mij betreft is de taak van een journalist om nieuws te schrijven en niet om halve waarheden die goed scoren te verkopen. Het blijft wat mij betreft een smerige rioolkrant dat Telegraaf (al weet ik dat hij dit gisteren op tv gezegd heeft) met als toppunt die walgelijke journaliste die ten tijde van de Tripoli ramp koste wat kost dat jongetje dat het overleefd had moest en zou spreken. Typerend. Ik had toen ook een massale boycot verwacht, maar die bleef uit helaas.

Begrijp ook niet dat mensen een krant als de Telegraaf kopen, dan ben je wat mij betreft niets beter dan iemand die bv. crazy frog als ringtone heeft en door daarvoor te betalen alles wat irritant is in stand houdt.

18 september 2018 om 10:25

Laten we afspreken dat ten Hag een supertrainer is wanneer Ajax de cup met de grote oren wint dit seizoen, ok?

18 september 2018 om 11:32

Bjp79

" Laat Ten Hag gewoon zijn werk doen in plaats van continu te willen stoken. Waar of niet waar laat het gewoon."

Toen in het verleden altijd negatief werd geschreven over PSV door de pers uit de Randstad werden PSV fans steevast voor zielige calimerootjes met een minderwaardigheidscomplex uitgemaakt. Dat ze niet zo moesten janken, als er wat negatieve dingetjes gezegd werden.

Mij valt toch wel op dat nu Ajax onder een vergrootglas ligt en dit soort dingen over de interne verhoudingen binnen Ajax naar buiten komen ik toch een beetje het zelfbewustzijn mis dat ik van Ajaxfans zou verwachten. Waarom doen er nu zoveel Ajaxfans massaal huili-huili en, nog veel erger, wordt er nu constant de suggestie gewekt alsof De Telegraaf (nota bene al decennialang bevolkt door mensen met een seizoenkaart bij Ajax) dit allemaal verzint en het allemaal niet waar zou zijn? Denken Ajaxfans werkelijk dat een landelijke krant in Nederland echt zomaar weg kan komen met het dagelijks alleen maar verspreiden van leugens? Nou, dan roep je dus maar wat. Is natuurlijk pure bullshit. De Telegraaf graaft haar eigen graf als het aan dergelijke praktijken mee zou werken. Dit is geen Rusland hier. Of Saoudi Arabië.

En al roepen heel veel mensen van wél, Valentijn Driessen is niet gek natuurlijk. Maar doodnormale supporters moeten gewoon niet denken dat zij het allemaal beter weten wat er intern gebeurd dan redacteuren als Driessen. Die hebben hun bronnen. Binnen Ajax zijn er nu eenmaal meer dan genoeg mensen die, om welke reden ook, heel graag met de pers praten en op die manier anoniem gewoon de feiten doorgeven. Het is dan aan de krant om te bepalen welke van die verhalen ze naar buiten brengen en welke niet. Maar dat maakt die dingen echt niet minder waar of zo.

Wat dat betreft vind ik jouw quote ook wel erg passend binnen deze discussie. 'waar of niet waar, laat het gewoon'! Huh????? Hoezo zeg, wat bedoel je hier eigenlijk mee? Is Ajax dan immuun of zoiets? Dat zelfs als het waar is, dit niet mag worden gepubliceerd? Mogen over de interne spanningen bij Feyenoord soms wel dingen naar buiten komen maar van Ajax niet? Waarom dan niet eigenlijk? Omdat supporters dat niet willen? Ja, sorry, jammer dan joh! Uiteraard mag dit naar buiten komen. Meer dan genoeg mensen die dit dus wél willen weten.

Wat dat betreft lees ik hier dan ook weer de suggestie dat De Telegraaf dit doet omdat ze Ajax dit niet gunnen (hoezo dan, wat een onzin, De Telegraaf is al decennia lang de huiskrant van Ajax, wat een apert merkwaardige suggestie!) en, nog interessanter, omdat ze er een 'belang bij hebben dat Ajax het niet goed doet'. .... Dat is echt een absurde suggestie. Het tegendeel is aantoonbaar waar. Als Ajax het goed doet en goed presteert, dan ziet De Telegraaf dat direct in de verkoop cijfers. Als Ajax een Europees succes haalt, dan verkoopt De Telegraaf méér kranten. Is gewoon een feit. Dus die suggestie is bullshit.

Overigens heb ik zelf ook nog een suggestie. Zou het niet gewoon kunnen dat dit gewoon waar is. Maar dat je ook je schouders kunt ophalen en kunt stellen 'okay, dus ook op deze werkvloer, zoals op mijn werkvloer, heb je mensen die niet heel erg goed met elkaar door één deur kunnen. Maar who cares, we winnen en dus gaat het goed en zoeken jullie het maar lekker uit!' Zou een, in mijn ogen, volwassener en betere reactie zijn dan de hele goedkope en lege reacties over liegende Telegraaf en het zogenaamd Ajax willen treffen.

18 september 2018 om 11:38

Skede

Klopt, het is de taak van de journalist om achter dingen aan te gaan. En als hem wordt verteld over de verhoudingen binnen de technische staf, dan zou hij echt direct een omscholing moeten volgen tot oliebollenbakker als hij daar niet achteraan zou gaan en daar verder niets mee zou doen omdat hij zou denken 'ach, in plaats van dat ik als sportverslaggever verslag doe van wat ik hoor en zie ius het mijn taak om Erik ten Hag zijn taak als coach van Ajax te laten doen en, waar of niet waar, dus maar niet mijn baan uit te voeren.'

Journalisten zijn de luizen in de pels van het establishment. Zo gaat dat in een liberale vrijheidsstaat, en zo hoort dat dus ook.

18 september 2018 om 12:16

@constant; niet heel je verhaal gelezen maar probleem is dat je alleen maar eenduidige verhalen krijgt. Het is duidelijk dat ten hag niet 1 van zijn bronnen is. Maar wel.de anti- ten hag mensen binnen ajax. Oftewel we krijgen alleen maar slechte verhalen te horen over ten hag. En helaas.de, zoals altijd, wil de helft van de club links en de helft van de club rechts. Zo snel ajax een keef verliest zal driessen vooraan staan met wat er allemaal mis met ten hag is. Dan staan die "'anonieme bronnen" weer op

18 september 2018 om 12:37

Rolo1984

Maar natuurlijk is het zo dat dit gaat over 'anti-mensen'. Althans, over mensen die, om wat voor reden ook, motieven hebben om dingen die intern moeten blijven naar buiten te lekken. En lekken, dat is zo oud als de weg naar Rome, zeg maar. Is wat dat betreft echt niks nieuws. Kijk maar eens hoe dat destijds is gegaan bij de Cruijff Revolutie. Ook daar had je continu allerlei collones die puur voor hun eigen hachje dingen lekker naar de pers. En soms kwam dat uit het kamp Cruijff (en dan publiceerde De Telegraaf dat) en soms kwam dat uit andere kampen (en dan konden we het lezen in het AD of in andere kranten en periodieken).

En dat is nu dus nog steeds zo. Dus je hebt gelijk, het gaat om ontevreden mensen. Maar dat is mijn punt. Het mag zo zijn dat het van mensen komt die niet tevreden zijn (spelers die niet spelen hebben ook altijd kritiek op de trainer en gaan dan hun verhaal anoniem doen bij journalisten), het is wel de waarheid. En die waarheid gaat, in dit specifieke geval, over hoe Erik ten Hag werkt en communiceert. En kennelijk stoot hij met die manier mensen voor het hoofd.

Nou, poehoe zeg, ik vind het nogal geen schokkend nieuws eigenlijk. Jij wél? Andere mensen wél? Dat Ten Hag een beetje horkerig is, soms, en dat dit wrevel wekt bij de Witschges van deze wereld? So what? Waarom lachen Ajaxfans hier eigenlijk niet gewoon om? Ik zou zeggen, als de mate van horkerigheid van Ten Hag ongeveer evenredig is aan zijn succes met Ajax, dan wens ik dat hij nog een heleboel andere mensen voor het hoofd stoot, of iets dergelijks! het gaat toch om de resultaten? En laten we eerlijk zijn, Ajax draait toch als een tierelier of heb ik dat nou mis? Op dat ene smetje thuis tegen Heracles, wat overduidelijk een uitzondering was, staat het team als een huis. Morgen is AEK ook kannonenvoer en zondag wacht een mooie test tegen Psv. Hoezo liggen er dan zoveel mensen in een kronkel omdat iemand heeft gezegd dat Richard Witschge Ten Hag een lul vindt?

Mijn hemel, tel je knopen en ben gewoon blij zou ik willen zeggen.

18 september 2018 om 13:16

Dat hij zaken vermeld.... tuurlijk. Probleem is welke waarde het heeft. Door het ontbreken van ijkpunten is het niet mogelijk om de juiste waarde aan dergelijke items in te schatten. En dat geeft Valentin de macht om het zo te verkondigen als hij wil. Hij brengt het nu als iets spectucalairs maar wellicht is het helemaal niet zo groot. Wellicht heeft hij een puntje maar scoort de communicatie eigenlijk wel een 9 op 10...
Dat is het probleem, de journalisten kunnen iets net zo belangrijk maken als zij willen. Daar creëren ze sensatie mee.

Wat jou eerdere post betreft: Nu Ajax onder een vergrootglas.... sorry maar Ajax ligt altijd onder een vergrootglas. Verschil met PSV is dat er bij Ajax als je de pers moet geloven altijd grote issus zijn. Daar waar dit bij PSV eens in de zoveel tijd het geval is. Maar dat heeft puur met verkoopcijfers te maken.

18 september 2018 om 10:06

Wat Driessen ervan vindt maakt niet zoveel uit, maar hij heeft bronnen binnen Ajax, dus ik zou dit serieus nemen.

Mij viel het wel hard op het dak, want ik hoopte dat het rustig was geworden binnen de leiding, en dat is het dus niet. Het is een kwestie van tijd dat dit ontspoort. Ik hoop dat Overmars voor die tijd ingrijpt.

18 september 2018 om 10:48

Wees maar niet ongerust. Driessen vind Ten Hag niets (zal hem geen inside information geven) dus zaagt hij aan zijn stoelpoten. Echt dit betekend oprecht niets. Het is al een langere tijd aan de gang en sowieso Driessen heeft volgens mij bar weinig bronnen binnen Ajax meer, je ziet dat tegenwoordig Verweij achter begint te raken op VI die transfers eerder melden en minder fouten maken.

18 september 2018 om 11:09

Heeft Witsche dan een belangrijke rol binnen Ajax? Als hij niet wil praten dan is het zijn probleem maar Ten Hag concentreert zich op voetbalzaken zoals dat hoort.

18 september 2018 om 10:24

Net zoals onze vriend Valentijn elke keer maar aanhaalde dat Ziyech en Tadic een probleem met elkaar hadden, terwijl ze de grootste lol met elkaar hebben op het veld en plezier spat eraf. Misselijke vent die Valentijn en wil alleen maar onrust stoken.

18 september 2018 om 11:30

Maar het zou mij niet verbazen dat Witsche zelf naar Driessen is gestapt. Misschien is hij wel zeer ontevreden over de beperkte rol die hij binnen de technische staf heeft gekregen.

18 september 2018 om 12:19

Dat lijkt me niet want de directe relatie driessen-witachge is zo gelegd. Zou wel.heel dom zijn. Al is richard volgens mij geen "ja en amem" type

Ben benieuwd wat er echt waar is van dit verhaal. Waarschijnlijk helemaal niks.

18 september 2018 om 09:23

Vooral dat ik, ik, ik is volgens mij onzin. Het valt mij juist op dat EtH het altijd heeft over 'wij'. Over de rest kan ik niet oordelen, maar het lijkt me een bericht om met een korreltje zout te nemen.

18 september 2018 om 12:20

Ik denk wel dat het waar kan zijn hoor maar de vraag is of het een probleem is?

Heb persoonlijk het idee dat De Telegraaf en Derksen iets tegen Ten Hag hebben...

18 september 2018 om 08:56

@ownedbyrick

Je schrijft: "heb persoonlijk het idee dat De Telegraaf en Derksen iets tegen Ten Hag hebben..."

Een krant als de T. wil gewoon macht hebben en invloed uitoefenen. De kans daarop is beperkt als het goed gaat en resultaten geboekt worden. Bovendien is Ten Hag een persoon die zich daarvoor niet leent. Als er onenigheid is, zijn de mogelijkheden daartoe veel groter en relletjes kun je ook creeren als ze niet vanzelf ontstaan. Het zegt natuurlijk genoeg dat dergelijke uitspraken vlak voor een belangrijke CL-wedstrijd en competitietopper gedaan worden. Dat is geen toeval, maar zo geensceneerd. Het lijkt me duidelijk dat de T. in het algemeen en Driessen in het bijzonder er geen belang bij hebben dat Ajax daarin positieve resultaten boekt.

De T. wil Ten Hag weghebben omdat ze geen vat op hem hebben en dat is noodzakelijk als je invloed wilt uitoefenen. Hetzelfde gold voor Peter Bosz. Aan diens poten hebben ze ook een half jaar gezaagd, tot men daar, toen het team eenmaal begon te draaien en ook Europees succes boekte, niet meer verder mee kon gaan zonder ongeloofwaardig te worden. Nu wordt Peter Bosz gebruikt om Ten Hag en Van der sar onder druk te zetten. De huichelarij van de T. kent dan ook geen grenzen en nu men na het overlijden van Cruijff geen voet meer tussen de deur heeft bij Ajax en het AD vaak beter geinformeerd is over het reilen en zeilen bij de club en er met de meeste scoops van tussen gaat, worden alle vuile trucjes uit de kast gehaald om iets van het verloren terrein terug te winnen. De T. kan je dan ook het beste gebruiken om er vis in te verpakken. Aan verse vis zelf al een luchtje die de rioolstank van die krant nog enigszins maskeert als de vis erin wordt verpakt. In de titel van dit artikel heeft men het overigens over een beerput bij Ajax, maar dat is natuurlijk misleidend omdat de geestelijk vader van betreffend artikel zelf 1 grote beerput is, met karaktermoord als voornaamste handelsmerk.

18 september 2018 om 10:45

Mooie reactie, Scepticus. Goed verwoord en inhoudelijk raak. Het is echt droevig waar de T. mee bezig is.

Wat zou het heerlijk zijn als Ajax een fantastisch seizoen speelt. Vooraleerst omdat Ajax mijn cluppie is, maar ook om die kwallenbak van een Driessen het zwijgen op te leggen. :-)

18 september 2018 om 08:59

De TG voert al een hele tijd oorlog tegen Overmars en vd Sar. Ten Hag is nu het bokje omdat hij uit hun koker komt. Maargoed, je went er aan. Ajax is nooit zonder soaps

18 september 2018 om 12:50

Dit is al van ver voor Overmars en vd Sar.
Driessen begon al Jol eruit te schrijven met de grootst mogelijke nonsens.
En uiteindelijk ziet 50% van de lezers die onzin als waarheid en dan is het einde nabij.
Enige dat dan werkt zijn resultaten.

Maar als Ajax straks de groepsfase overleeft, Barcelona loot en daar 1-0 verliest, dan zal Driessen zeggen dat het einde nabij is en dat Ten Hag met iedereen ruzie heeft tot aan de bushalte voor de Arena aan toe.

Driessen is aan t zoeken. Media zoekt altijd wel een pootje om te zagen. Zal best kunnen hoor dat niet iedereen beste maatjes zijn. Als t werk maar goed gedaan wordt. En dat gaat tot nu toe steeds beter.
Zeuren dus.

18 september 2018 om 09:00

En als het wel klopt? Want iedereen zegt hier dat telegraaf overdrijft of liegen en Derksen etc. Maar wat als het wel gewoon klopt? Geruchten bestaan niet voor niks, hopelijk besef je dat ook. Ma goed leugens ook niet, vandaar dat ik het op 50/50 laat

18 september 2018 om 09:15

Driessen is over het algemeen wel goed ingevoerd, wat je ook van hem vindt. Ik heb alleen hier wel héél erg mijn twijfels bij, omdat Witsche als ik mij niet vergis juist op verzoek van ten Hag bij de staf is gehaald ( eerst tijdelijk, nu vast).
Ook lijkt het prima te klikken (als je de beelden ziet) tussen ten Hag, Schreuder en Winter. Dit was ook toen de resultaten minder waren mijn inziens.

18 september 2018 om 09:16

Nou als als... ja als t wel klopt , klopt t.
Dat staat los vh stoelpoten gezaag. Want wat wil je ermee bereiken? Als t spel voldoende is. Je hebt de CL gehaald. Sportief goede resultaten halen. Maar toch willen ze boren om iets aan t licht te houden.
Dus 'hopelijk besef je dat ook'.. aub zeg. Elk huisje heeft zn kruisje. Dit is zoeken om te schrijven. En als je t maar vaak genoeg vermeld gaan balletjes rollen.

18 september 2018 om 11:40

after

Tja, Wim Jonk en Dennis Bergkamp waren ook ooit vrienden van elkaar. Maar door de ontwikkelingen om hen heen zijn die twee ook lijnrecht tegenover elkaar komen te staan.

En waar mensen samenwerken gebeuren nu eenmaal dingen. Zo gek is dit echt niet hoor.

18 september 2018 om 11:48

Kush

"dit is zoeken om te schrijven. En als je t maar vaak genoeg vermeld gaan balletjes rollen."

Werkelijk? Dus als wat Driessen beweerde allemaal echt niet klopt, dan wordt het vanzelf waar als hij het maar vaak genoeg herhaalt? Nee natuurlijk! Het is waar of het is niet waar. En als Driessen al die dingen die hij heeft geschreven echt allemaal uit zijn duim zou hebben gezogen (wat zo'n beetje in dit topic de consensus is, ...) dan lijkt mij de normale reactie dat Driessen niet alleen de toegang tot de Arena, Toekomst, etc wordt geweigerd én dat binnen Ajax daarnaast alleen maar een sterker besef zal groeien dat wat die buitenwereld schrijft alleen maar leidt tot een sterkere interne band en onderling vertrouwen. Het gevoel dan van 'wij tegen de rest'. Althans, dat lijkt mij, als het echt allemaal verzonnen zou zijn, de meest logische reactie.

Maar dát gebeurt dan niet. Raar, niet? Ik bedoel, toen het TH rollend over straat ging waren er hier ook mensen die riepen dat het allemaal stokerij van de Telegraaf was. En dat het niet waar was, want het waren toch allemaal vrienden die oud spelers? Inmiddels weten we wel beter. Telegraaf had en heeft dus gewoon uitstekende bronnen.

18 september 2018 om 12:01

Heel stuk.. dat zal allemaal wel. Maar wat is de meerwaarde? De zelfde mensen die roepen dat t Nerderlands voetbal niets meer is. Gaat er een club goed dan nog maar even zagen. Kan je wel allemaal roepen maar wat als.. en zo hoort t ook'. Je schiet er geen reet mee op.
Dus ja dit is zoeken. Mensen willen zien vallen.

Net zoals t aanhalen van 'toen PSV fans calimerootjes werden genoemd ' gaat daar nu niet over. Dit is problemen als die er zijn alleen maar vergroten. Da's media ja.. Maar t slaat werkelijk nergens op.

18 september 2018 om 12:10

Nee, zonder meer waar. Alleen dit is wel waarom ik er persoonlijk op z'n minst behoorlijke vraagtekens bij zet. Maar het zou prima waar kunnen zijn, zeker weten.

18 september 2018 om 12:47

"maar wat is de meerwaarde? Je schiet er geen reet mee op. "

Dit ziet eruit als een argument om dan maar gewoon de (vrije) pers helemaal af te schaffen. Of beter gezegd, verbieden! Want ja, als we al gaan aannemen dat het publiceren van de waarheid alleen maar opportuun is als het 'een meerwaarde' heeft dan zijn we ongeveer wel aanbeland bij de kern van waar een vrije pers voor nodig is.

Want wie bepaalt die meerwaarde? Jij? Ik? De directie van Ajax? Dus, dat als het bericht positief is ('ziyech en Tadic houden weer van elkaar' mag dan wel maar 'bepaalde spelers pruimen Ten Hag niet maar dankzij het sicces gedogen ze hem' mag dan niet...?

"net zoals t aanhalen van 'toen PSV fans calimerootjes werden genoemd ' gaat daar nu niet over."

Uiteraard gaat het hier daar ook over. Ik vind Ajaxfans die nu suggereren dat dit allemaal verzonnen is door Driessen zelf en dat het allemaal fake news is naief, onvolwassen en Ajaxonwaardige supporters. Zo, ik heb het gezegd! Sta hier in godsnaam boven joh! Zelfs als het niet waar zou zijn, wat nogal onwaarschijnlijk is. Wat kan het al die Ajaxfans die zich nu enorm opwinden eigenlijk precies schelen? Alsof ze banger lijken te zijn voor wat de Telegraaf zou kunnen doen dan wat de tegenstanders Ajax dit seizoen kunnen aandoen. Nou, dan ben je echt met de verkeerde zaken bezig. En dat vergelijk met die PSV fans van toen is echt super relevant.

18 september 2018 om 13:45

Vindt dat niet relevant. Das gebeurd en gaat niet over dezelfde club. Zo kunnen we blijven wijzen in mijn optiek.Diezelfde Ajacieden die jij voor ogen hebt zullen lang niet allemaal dezelfde zijn die calimeros roepen. Ik iig niet. En tuurlijk mogen ze van alles de wereld inslingeren. Of t nou waar is of niet. Geeft mij net zoveel recht om daar tegenin te gaan bij meningsverschil.
T slecht mn dag niet, maak me er niet druk om, maar vindt dit soort stukjes maar storend. En voordat iemand wil aanhalen dat ik er niet op moet klikken, je wil toch Eet En wat ze schrijven. Over t stukje sta erboven.. kom op man.. t echte leven is heel wat anders. Dit is 'vrije tijd'. Of heb jij nooit gereageerd op calimeros geluiden vanuit andere kampen ?😉

Vind t onzin..zelfs als er een kern van waarheid in zit.
Lees ik liever feitjes en weetje o er de komende tegenstanders en games.


Ik krijg trouwens geen melding van je reactie. Mocht ik niet reageren... had net lunch.. spreek je en succes vanaaf👍🏽

"Soms hoor je wel eens wat dingen. Daar wacht je dan mee en dat komt nog wel"

Zegt toch genoeg over watvoor een krant de telegraag is. Proberen gewoon altijd te stoken en mensen te naaien bij clubs. Ajax doet het gewoon goed dit seizoen niet alleen de laatste drie wedstrijden. Ze hebben een goed team, goed ingekocht, spelen goed, voor de cl gekwalificeerd wat wil je nog meer...

Ik ben blij dat het eindigt met “dat denk ik”. Laat hij in ieder geval in één deel van het stuk blijken dat het subjectief is.

Onze heer Driessen komt weer eens met een provocerend stuk zonder bronvermeldingen en allemaal horen zeggen. Natuurlijk, de goede resultaten verbloemen negatieve zaken, net zoals negatieve resultaten de positieve zaken laten ondersneeuwen.

Maar de waarheid is ook dat EtH kennelijk een omgeving kan creëren als eind verantwoordelijke, waar deze resultaten in kunnen worden gehaald. Al communiceert hij met precies niemand, is het een lul eerste klas of juist een softie die geen verstand heeft van voetbal, het werkt. Hij haalt punten, speelt aantrekkelijk voetbal en spelers worden meer waard. En dat is, als het gaat om de toekomst (financieel en qua aanzien) het enige wat telt voor Ajax.

Dus Driessen, doe ons allen een plezier, en kies een ander vak.
Dank u beleefd

Volgens mij ontkomt Ajax uiteindelijk niet aan een scenario ala Keizer. Vraag is voor mij alleen wanneer het exact gaat gebeuren. Wanneer komt Ajax in een dipje om Ten Hag eruit te gooien.

18 september 2018 om 08:50

Niet Ten Hag gaat er niet uit.

18 september 2018 om 08:51

Waarom denk je dat? Ik denk namelijk dat het een kwestie van tijd is.

18 september 2018 om 08:57

Waarom denk jij dat?

18 september 2018 om 09:08

Omdat ik denk dat dit stukje waar is. Ik heb het idee dat spelers en de mensen binnen Ajax, dus oa de assistenten helemaal klaar met hem zijn maar nu eruit gooien kan niet. Dus is het wachten tot het wat minder gaat en dan kan het.

18 september 2018 om 09:23

Het was vorig jaar al duidelijk dat de spelers het niet zo op hem hadden. Dat is heus niet ineens allemaal weer goed. Ik vind de supporters van Ajax trouwens wel vermakelijk. In het begin van seizoen konden ze zijn bloed wel drinken, Ajax moest gered worden van deze gek etc etc. Nu heeft hij drie keer gewonnen en mag je niet meer zeggen dat het een kwestie van tijd is. Ten Hag is nu het beste dat Ajax ooit is overkomen. Tot de Champions League gaat beginnen, dan gaat het ineens hard met verliespunten in de competitie kan ik je vertellen. Daarna is het weer drama met hem en in de winterstop schreeuwt heel voetbalzone weer om zijn vertrek. Dat is een beetje het verwachtte scenario.

18 september 2018 om 09:25

Dan blijft hij dit seizoen dus gewoon de trainer.

18 september 2018 om 09:26

Waarom zullen de Assistenten klaar met hem zijn? Volgens mij is schreuder op advies van hem gekomen? en Witschge dacht ik ook? Dus waarom zullen die 2 naar een paar maanden gaan zeuren?

Ik geloof dit totaal niet.
En ik vind Ajax dit seizoen met zoveel overtuiging spelen dat ik ook niet verwacht dat er een slechte periode komt. Ja die hebben ze 1x gehad tegen Heracles maar verder.

18 september 2018 om 09:28

@moridin: ga gerust terug zoeken naar mijn reacties over Ten Hag en je zult zien dat ik hem al die tijd heb verdedigd en dat blijf ik doen. Heb veel vertrouwen in deze man. Maar moet toegeven dat er genoeg (teveel) die niet achter hem en dus indirect niet achter Ajax stonden (helaas).

18 september 2018 om 09:43

Ik doelde niet specifiek op jou, maar op de algehele tendens. Het oppertunisme. Dat zie je overigens niet alleen bij Ajax maar overal waar een paar keer gewonnen wordt.

18 september 2018 om 09:50

Ik verwacht nog wel een slechte periode. Vrijwel ieder jaar hetzelfde liedje in de eredivisie als de CL gaat beginnen. Alle energie en focus wordt dan daar op gericht. Dat mag nooit, maar gebeurt vrijwel altijd. Daar komt nog bij dat Ajax een poule met mogelijkheden heeft, dat versterkt het nog extra. Vaak blijkt: Ver komen Europees = geen landstitel

18 september 2018 om 10:37

@Moridin: eens over de algemene tendens wat ik ook als een ergenis ervaar.

18 september 2018 om 09:03

Ik denk het stiekem ook. Het enige positieve aan Yen Hag vooralsnog is naar mijn mening dat Labyad nauwelijks speelt. Ik vind Driessen echt zo'n soort jeuk die onder je kleren gaat zitten, maar in dit geval geloof ik hem volledig. We wisten allemaal al dat hij communicatief erg slap is en in de media is het ook, hoe lullig dan ook, alleen maar ik ik ik ik. Zeker gezien zijn eigen wisselbeleid meermaals fout gegaan is en hij op slechte voet stond met enkele spelers, zou het mij niks verbazen als de assistenten nu hebben ingegrepen. Ook in de media is het nu nog steeds een groot circus, maargoed niemand is perfect. Nu zij n de resultaten super en heeft niemand echt te klagen, maar reken maar dat Ten Hag bij een mindere periode een probleem heeft, en dat zou best na komend weekend al zo kunnen zijn wanneer deze week niet helemaal goed gaat. Ik heb niks met en niks tegen Ten Hag, maar mij kan hij nog steeds niet overtuigen. Velen zullen het oneens met me zijn, maargoed.

18 september 2018 om 09:11

@ Rutgerr

Ten Hag heeft eigenlijk overal zijn ploeg goed aan het voetballen gekregen, en overal waar hij weg is gegaan is de ploeg na hem eigenlijk in elkaar gestort. Zie onder andere Utrecht en Bayern 2 waar hij heeft gezeten. Erik Ten Hag krijgt het voor elkaar om elke ploeg onder hem aan het voetballen te krijgen en spel plezier te creeeren. En eigenlijk overal heft hij redelijk tot goed resultaat gehaald.

De kwaliteiten die Ajax in de selectie heeft zijn erg hoog, alleen een trainer moet ook de poppetjes aan het spelen krijgen. Het is dan ook gedurfd geweest om basis speler Donny VD Beek wissel te maken. Aankoop Labyad zit ook gewoon op de bank. Hij is niet bang om impopulaire beslissingen te nemen die het team beter maken.

Is het allemaal hosanna? Absoluut niet, er zit altijd wel iets en daar is het Ajax voor. Maar zolang ik goed voetbal zie en spelers zie lachen op het veld, inclusief de invallers als Donny/zakaria, dan maak ik mijzelf nog niet zo een zorgen.

Het drukke programma begint nu pas, en juist nu gaan er meer en meer spelers speeltijd krijgen. Dus is het ook veel makkelijker om ze tevreden te houden.

Doet ie het goed, is het weer niet goed. Dat ten Hag niet bij ajax of hoger heeft gespeeld zal hem uiteindelijk wel de das om doen. Niet fair natuurlijk maar inherent aan ajax ( woar heef die panne..koek eigeluk gespeeld dannn?)
Zonde.

18 september 2018 om 08:52

Denk niet dat dat het probleem is. Ik ken genoeg trainers die niet het gewenste niveau hebben gehaald en nu toch de beste papieren hebben om trainer te zijn. Dat zijn echt wel goede trainers. Resultaat behaal je nog altijd door de kwaliteit van je selectie, maar je moet nog altijd de poppetjes op de juiste plek zetten! Tactiek bepalen... inzicht moet je toch wel hebben! People manager moet in je zitten... heb je dat wat minder, ja dan heb je altijd minder vrienden in je selectie!!

Duidelijk dat de Telegraaf er van baalt dat ze niet overal welkom zijn en scoops krijgen. Dan gaan ze maar stoken. In en in triest.

Kwestie van reacties uitlokken!! Is toch iets wat de media wil uitlokken. Geen probleem, dat mag! Maar soms heb ik het gevoel dat Driessen een Feyenoord hart heeft! In plaats van oprechte stukken met waarheden in de krant te zetten, maar is ook moeilijk als alles goed gaat bij Ajax natuurlijk!!

18 september 2018 om 08:53

Geloof dat maar niet, dat van dat Feyenoord hart

En als het over een half jaar allemaal koek en ei blijkt te zijn, is Valentijn de eerste om te vermelden dat ze bij Ajax hard gewerkt hebben aan de cohesie en dit sluipende dramastuk op die manier hebben weten te voorkomen.." Maar er speelde echt wel wat hoor....".

Zo lust ik er nog wel een paar.

18 september 2018 om 08:53

Wat dat betreft kan hij wel familie van Derksen zijn!

18 september 2018 om 09:19

Ach. Aan de lezers/kijkers te bepalen wat je wil geloven natuurlijk

Heb het gisteren live gezien, maar wat is die Driessen een mannetje met een hoop rancune zeg. Je zag gewoon aan zijn houding bij VI dat hij op zoek is naar kleine vuurtjes binnen Ajax om die weer eens lekker op te stoken. Het lijkt bijna wel of dat komt omdat hij een persoonlijke vete met Ten Hag heeft. Het vervelende is dat Valentijn een dagelijks podium heeft om z'n verhaal te doen en ik ben bang dat dit uiteindelijk weer leidt tot een gedwongen ontslag.

Zullen er bij de telegraaf alleen maar vriendjes van elkaar werken?? Bij geen enkel groot bedrijf kan iedereen het heel goed met elkaar vinden. Ook bij PSV en Feyenoord niet!
Dit is geen journalistiek, maar simpel op noemen van voor de hand liggende zaken.

Daar hebben we Driessen weer met een uitspraak om zelf in de media te komen. Wat een laag niveau heeft deze man zeg. Walgelijke vent. Het draait nu goed bij Ajax en hij probeert nu gewoon te stoken. Laag. Heel laag dit.

Wat een naar persoon, zielig ventje. Loopt te zoeken en onnodige onrust te creëren.

Waarom heb ik vaak het gevoel bij Driessen dat hij zomaar wat uit zn duim zuigt en dat hij schrijft en roept alleen omdat het gewoon zn werk is en niet omdat het waarheid is?? Ik heb niks tegen deze meneer maar toch geloof ik zelden wat hij ons vertelt!

Ik heb echt de neiging om heel veel nare dingen over deze man hier neer te zetten. Wat een ongelofelijke bloedzuiger is dit toch, ik kan me niet voorstellen dat ie een gelukkig leven leidt.

Toch gewoon lachwekkend dit. Eindigd met 'dat denk ik'. Daar bedoelt hij eigenlijk 'dat hoop ik'. Het is te rustig bij Ajax daar hebben ze niks aan bij de Telegraaf. Er moeten krantjes verkocht worden. Gebaat bij onrust, wordt steeds gekker. Dit soort vage verhalen weet hij ook altijd alleen over Ajax te melden. Driessen moet hier echt mee ophouden, zijn geloofwaardigheid begint een nulpunt te bereiken.

Driessen, de man die met de week steeds meer zijn geloofwaardigheid verliest.

Net als dat Ziyech en Tadic samen niet zouden klikken vanwege het rugnummer...

De sfeer in de spelersgroep is meer dan prima, ook lijkt Ten Hag gewaardeerd te worden als trainer en manier van spelen de laatste weken, dus ik snap niet waarom er nu weer onrust aangepraat moet worden.

18 september 2018 om 09:30

Inderdaad en deze man moet eigenlijk opgepakt worden als pyromaan. Altijd maar brandjes stichten.

Misschien ligt het dan aan Witschge als hij niet communiceert, misschien praten ze liever per mail. Er zal best iets niet goed gaan bij Ajax. Op een plek waar vervelende beslissingen worden genomen komt dit nou eenmaal voor, misschien komt dit wel van een ontevreden gepasseerde speler af. Het zijn nou eenmaal de intriges die bij een topclub horen.

Het gaat weer goed even en het is rustig , dus moet er weer gestookt worden

Hier word ik zelfs als PSV-supporter een beetje moe van. Ik hoorde het hem gisteren zeggen, maar Driessen klonk zo verbeten dat je bijna zou denken dat die ergens nog een persoonlijke rekening met Ten Hag te verefferen heeft.

Sowieso, Ajax draait als een tierelier en de spelers stralen uit dat ze allemaal lekker in hun vel zitten. Ziyech loopt vrolijker over het veld dan ik ooit eerder heb gezien, hij klikt prima met Tadic, De Jong groeit met de week, Huntelaar wordt ineens weer in verband gebracht met Oranje... Zelfs als er spanningen zijn in de technische staf, het lijkt allemaal vrij weinig effect te hebben op het team, dus wat is nou eigenlijk het grote nieuws?

Kom op z'n minst met iets concreets voordat je op de vooravond van een belangrijke CL-wedstrijd onrust gaat stoken...

Resultaten verbloemen altijd veel. Laten we hopen dat ze nog tot het einde van het seizoen verbloemd worden...

Deze selectie verdient een coach a la Bosz (in de geest van JC) zoveel techniek, gogme, klasse.

Maar goed als de spelers maar blijven presteren, dan kan het een heel mooi seizoen worden !!

18 september 2018 om 09:09

Bosz was heerlijk binnen het Ajax frame maar toen de belangerijkste wedstrijd om een planB vroeg gaf hij ook niet thuis evenals de spelers in het veld.

18 september 2018 om 09:16

@ Fcbogarde

Peter Bosz heeft ons naar de Europa League finale gebracht met in enkele thuis wedstrijden goed voetbal. Alleen roept iedereen Hosanna over Peter Bosz. Ze vergeten dat we dat seizoen ook 30 wedstrijden hebben gezien waar in het totaal niet om aan te zien was. We vergeten dat er voor heel veel geld met spelers ruzie is gemaakt door Peter Bosz. We vergeten dat hij ruzie had met iedereen binnen de technische staf. Als er 1 coach is geweest waarbij de resultaten de rest verbloemde was het wel Peter Bosz.

Het is nog te vroeg om te oordelen. Ten Hag speelt aantrekkelijker voetbal, geeft veel jeugd de kans, prestaties zijn meer dan prima, heeft hij geen ruzie met wissel spelers of iets dergelijks. Op het moment heeft Ten Hag de zaakjes veel beter op orde dan Peter Bosz ooit gehad heeft bij Ajax. Omdat Peter Bosz ook een eigenwijze hork is.

18 september 2018 om 09:26

D-Bergkamp, juist. Volgens mij is iedereen het seizoen Bosz een beetje aan het romantiseren.

Cambuur uit in de beker werd bijvoorbeeld verloren en er zijn heel wat slechte wedstrijden gespeeld.

Maargoed, als ten Hag weg moet dan is Bosz voor mij ook gewoon de beste opvolger hoor. Ik vind alleen dat ten Hag het goed doet in zijn eerste volledige seizoen nu.

18 september 2018 om 09:29

Precies dit dus. Vergelijk alleen al de seizoensstart. Het verschil is immens. Bosz is een puike trainer, vast en zeker. Maar Ten Hag heeft het beduidend beter voor elkaar.

18 september 2018 om 12:35

Kijk dan ook even naar het verschil in beide selecties....

18 september 2018 om 12:39

@D-Bergkamp

Overal heeft Bosz een aanloopperiode nodig. Dus ook bij Ajax. Hij moest met een mindere selectie (tov de huidige selectie) werken en boekte daarin geweldige resultaten. Waar jij die 30 saaie wedstrijden vandaan haalt vraag ik me af.

Jammer dat hij er uiteindelijk door Stille Willie eruit gewerkt is, anders hadden we flink kunnen oogsten.

Maar goed, de actuele situatie.... De selectie is goed, het spel over het algemeen ook, nu maar hopen op goede resultaten. Om te beginnen morgen en zondag; gewoon 2x de volle buit !!

20 september 2018 om 08:00

De uitwedstrijden tegen Schalke en Lyon vergeten? Die waren dusdanig slecht dat we zo met 5-0 hadden kunnen verliezen.

En 30 van de 50 wedstrijden slecht? Noem maar eens 20 goede wedstrijden op onder Bosz. Dat is al moeilijk genoeg.

Een trainer is iemand die moet zorgen voor 18 fitte spelers en vervolgens de logische 11 binnen het raamwerk van een club opstelt! Hij mag na afloop een praatje voor de pers doen en ook vooraf maar bij grote of goede ploegen regelen de 11 in het veld de rest zelf!
Otto rehagel was een bekend en gerespecteerd coach maar in het boek van Seedorf komt naar voren dat bij Madrid voor de cl finale de beste 7 spelers die ook opgesteld stonden de dag voor de finale bij elkaar kropen en bepaalden hoe te spelen... een trainer is zo goed als zn materiaal meer niet!!

Ik ben normaal wel fan van Driessen maar dit artikel hangt te veel van vage suggesties en insinuaties aan elkaar. Het is gewoon een zwak artikel dat kan Driessen veel beter.....

Ben geen fan van ten Hag, maar geef hem het voordeel van de twijfel.
Ben overigens nog minder een fan van dhr Driessen. O.a. zijn columns hebben tot gevolg gehad dat ik de Telegraaf al helemaal niet meer lees.
Daarnaast wordt het wel duidelijk dat als het even goed gaat bij Ajax de heer Driessen wel klaar staat om te stoken..

Ik heb Driessen het zien verkondigen gisteravond en stond er van te kijken.. Als je een beetje Ajax supporter bent en de trainingen bezoekt zie je dat er continue overleg is in de technische staf.. Puur gelul, sensatie voor de centen!

18 september 2018 om 09:33

Ik vermoed dat Driessen echt wel z'n lijntjes heeft die ook elke training volgen ook zal hij z'n klokkenluiders hebben binnen Ajax. Er zal best wat rommelen hier en daar in grote bedrijven is er altijd wel iemand die ontevreden is.

18 september 2018 om 11:41

@ Tornado72

De klokkenluiders zijn dan ook meestal degene die zelf buiten boord staan wanneer het goed gaat met Ajax. Waarin eigenlijk aangetoond word dat ze zelf niet competent genoeg zijn voor goed beleid/structuur bij Ajax. En dat dat krenkt ze, in plaats van de hand in eigen boezem te steken gaan ze zagen aan degene die volgens hun daarvoor verantwoordelijk is: Meneer Ten Hag.

En aangezien de teksten van Driessen steeds vager, minder onderbouwd en meer eigen mening is. Is bovenstaande tekst heel erg goed van toepassing op de heer Valentijn Driessen zelf. Incompetent, niet intelligent en dreigt buiten de boot te vallen. Dus ga je maar zagen en zagen.

Triest voor een journalist...

18 september 2018 om 12:34

Ik ben het met je eens dat dit stuk uitermate zwak is.

Het wil niet zeggen dat mensen die buiten de boot vallen de waarheid niet spreken natuurlijk. Ik ben het niet met je eens dat mensen die buiten de boot vallen incompetent zouden zijn, dat hoeft natuurlijk niet perse. Trainers die ontslagen worden vallen ook buiten de boot aangezien elke trainer wel een keer ontslagen wordt in z'n carrière zou dat betekenen dat alle trainers incompetent zijn....

Ik vindt Driessen over het algemeen een prima journalist die niet mee doet aan hielen likken en mensen te vriend houden. Programma's te over waar kritiekloos mee gebrabbeld wordt en ja en amen geknikt wordt. Jack "bla bla" van Gelder is een voorbeeld van iemand die heel z'n leven kritiekloos mee lult met Jan en alleman. Als ik dan mag kiezen, doe me dan alsjeblieft Driessen....

18 september 2018 om 09:49

Trainingen bezoeken? Die zijn altijd besloten op 1 max 2 na in de vakantie.

Waar staat Wirsche in de hierarchie bij Ajax dat hij veel moet communiceren met ten Hag. Als ik hoofdredacteur was bij de T zou ik meneertje Driessen terugzetten naar de politieberichten en hem daar lekker zijn stukjes over laten schrijven. Wat een zelfingenomen balletje gehakt is hij. In plaats van trots te zijn, maar weer proberen zijn gelijk toehalen en te provoceren. Bah bah bah

Valentijn Driessen is een journalist en journalisten geven weer, wat er in de maatschappij speelt. Als ze serieus zijn, hebben ze ter ondersteuning van hun observaties vaak goede bronnen.

Dat Erik ten Hag geen goede spreker is, hakkelt, niet uit zijn woorden komt en daardoor vaak onzin loopt te verkopen, ziet niet alleen Valentijn Driessen. Over zijn al dan niet verstoorde verhoudingen met andere leden van de technische staf van Ajax zullen we ongetwijfeld op een later tijdstip wel meer vernemen, net als destijds met Marcel Keizer.

18 september 2018 om 09:29

Met wie kon Keizer niet in zijn staf?

18 september 2018 om 11:26

Valentijn Driessen is inderdaad een journalist en journalisten weten dat wij van negativiteit en drama houden. Want slecht nieuws verkoopt. Vaak worden dan veel info achterwege gelaten of gelogen. Daarom moet je nooit klakkeloos geloven wat de heer Driessen verteld.

Het lijkt er na dat verhaal van Ten Hag over Nouri en nu dit weer steeds meer op dat de Telegraaf Driessen en Derksen graag verhalen in het leven roepen om onrust te stoken bij Ajax. Als buitenstaander en niet-Ajax fan vind ik het al opvallend. Vooral met dit bericht terwijl Ajax uitstekend draait lijkt het er mijns inziens nu op dat men de berichtgeving van een paar weken geleden een beetje probeert te lijmen. Toen werd er al flink aan de poten gezaagd alleen ging Ajax steeds beter spel en resultaten boeken... door nu dit weer te proberen denkt Driessen minder voor lul te staan met terugwerkende kracht.

Driessen is alleen maar op onrust zaaien uit bij Ajax. Hij zegt dus dat ze 3 wedstrijden hebben gewonnen en dat het nu even rustig is. Nee Ajax heeft dit jaar nog geen officiele wedstrijd verloren, zo kan je het ook zien. Word ontzettend moe van Driessen. Enige wat hij doet bij praatprogramma’s is zeuren over clubs en mensen. Heeft in mijn ogen weinig tot geen toegevoegde waarde op tv.

Ah onze bommenlegger is weer bezig wat een verschrikking is die vent toch het gaat momenteel goed bij Ajax en Driessen weet er toch weer een negatieve draai aan te geven , maar aan goed nieuws over Ajax heeft deze zak hooi natuurlijk niets want hij wil alleen wat te melden hebben als het slecht er gaat want dat is nieuws en dat zint meneer natuurlijk niet , wat een vent zeg .

Vorige maand was het de zogenaamde rugnummer discussie met nr 34 dat de telegraaf gebruikte om een breuk to forceren tussen ten hag en de achterban. Dat mislukte faliekant en nu komt men weer met dit verhaal...

Ik word een beetje ziek van die Valentijn Driessen

@pagabrem. Excuus voor het fonetisch niet juist weergeven van het accent. Bedankt dat je me daarop wijst. De spelling is overigens pannenkoek. Pannenkoek.

18 september 2018 om 22:02

👍👍👍, oeioeioei.

Ik wordt hier zo schijtziek van. Waarom worden dit soort verhalen nog serieus genomen. De heren van VI en de Telegraaf hebben duidelijk iets tegen ten Hag. Ze kunnen hem gewoon niet objectief beoordelen, heel kinderachtig. Nu maar hopen dat de directie van Ajax hier niet naar luisterd.

18 september 2018 om 10:36

Ik heb besloten nooit meer naar VI te kijken, hopelijk volgen er meer mensen en is het programma binnenkort van de buis.

Ha daar is die weer. Rioolrat Driessen. De meest domme voetbaljournalist van Nederland. De Telegraaf zit qua nieuws wel heel vaak goed, maar voetbalinhoudelijk is het echt de meest domme krant van Nederland. Denk aan de hetze tegen van Gaal in 2014, de hetze tegen de Knvb, de hetze tegen Ajax, alles buiten het kamp Cruyff. Die vent loopt tegen alles aan te schoppen als het niet in de lijn van Cruyff ligt. Waardeloos incompetent mannetje is het.

Ben niet voor Ajax, Dus ik weet niet alle inside informatie etc. Maar was dit niet ook toen met Bosz het geval? Dat er geen goede band was met de staf

Alle respect voor Richard Witsche, wat heeft hij als trainer gepresteerd? Ze hebben bij de VI weer wat gevonden wat hun oplage moet verhogen.

18 september 2018 om 13:29

Iets meer respect mag wel, is mijn inziens de enige die nog weet hoe men vroeger de opleiding groot maakte onder Cruijff. Helaas hebben we hem bij de opleiding weg gehaald.

Die man heeft zijn eigen merk azijn in de schappen staan. Wat een irritante man is dit zeg. Al sinds Jol is deze vent bezig om trainers bij ajax eruit te schrijven. Enkel en alleen maar negativiteit. Maarja, het kan nog erger, er is waarschijnlijk ook iemand met deze zak zuur getrouwd.

Zwak dit van Driessen. In essentie zegt hij dus dat hij wat modder heeft opgeduikeld, maar het nu niet het moment vindt om het wereldkundig te maken. Tussen de regels door zegt hij dus dat hij zijn geloofwaardigheid (aannemend dat hij die nog heeft) te grabbel gooit als hij in de periode dat het goed gaat met Ajax zulke dingen plaatst. Zodra het even slechter gaat, gaat de beerput dus open. Is dus allemaal van horen zeggen en subjectief. Als het feiten waren had je ze ook kunnen brengen in goede tijden. Erg zwak staaltje journalistiek van Driessen...het feit dat hij zegt dat er geen rekening open staat draagt alleen maar bij aan het beeld dat dit wel degelijk het geval is.

Dit matched exact met mijn gevoel. Ik hekel werkelijk dat Ten Hag, trainer en dus passant in het technische hart zit en mede beslist over lange termijn zaken, terwijl een trainer zich moet focussen op de korte termijn. Ik snap nog steeds niks van het vertrek van Bergkamp en ook niet van Keizer en mijn inziens is daar ook weinig tot nooit een verklaring over gekomen. Ik heb het idee dat ze steeds verder van de lijn Cruijff afwijken, als je gewoon simpelweg naar Jong Ajax kijkt zie je dat enkel Bakboord, Bakker, Gravenberch en de Wit echt uit de opleiding komen, de rest is later ingestroomd of simpelweg gekocht.

Instroom als Dolberg, Eriksen en nu Kotarski op Danilo vind ik niet eens verkeerd of fout. Echter de verhouding raakt weer een beetje zoek en ik twijfel aan de huidige kwaliteit van opleiden nu de echte grondleggers Jongkind, Jonk en Bergkamp etc. vertrokken zijn. Tot overmaat van ramp heeft Ten Hag, Witschge ook nog eens uit de opleiding getrokken, die mannen zaten perfect op hun plek. Ik vrees dat Gravenberch, van Gelderen, Unuvar, Brobbey en nog 1 of 2 straks de laatste (deel) door Cruijff opgeleide spelers worden terwijl we nou net op niveau zaten met de Ligt, van de Beek, Nouri, Kluivert maar ook de vertrokken Dilrosun, Redan, Malen en Castillo.

Verder ben ik groot voorstander van echt goede aankopen als Blind, Tadic, Ziyech en Neres maar we moeten dat combineren met uitstekend opleiden en het lijkt nu weer eenrichting kopen te worden. Ten hag moet zich hier niet mee bemoeien en verder vind ik hem communicatief zeer slecht, kan mij niet voorstellen dat het op de spelers anders over komt.

Ajax laat leuk voetbal zien en is aan het winnen. Zullen we dan maar over interne problemen schrijven om gewoon te kunnen zeiken op Ajax? Man man man.

Volgens mij kan Driessen beter voor de Privé gaan werken, die man schrijft louter sensatieverhalen..

Is het mogelijk dat deze zogenaamde journalist de platvorm ontnomen wordt? Zijn kijk op voetbal laat een zwaar tekort aan inhoudelijke kennis zien. Net zo een zelfingenomen persoon als de snor .

Valentijn kan beter bij de Story of Privé gaan werken. En dan slaat hij nog een slecht figuur met z'n gestook.

vermakelijk dit en typisch voetbalzone. Wanneer er een slecht bericht is, ligt het aan de journalist/krant/stand van de zon/wathever, maar vooral niet aan de club.

Het is de taak van een journalist om over dit soort dingen te schrijven. Journalisten moeten er juist voor zorgen dat niet alles zomaar in een doofpot verdwijnt. En dat er 'iets' speelt bij de technische staf van Ajax is zeer aannemelijk, er speelt namelijk altijd iets. Het blijven een stel haantjes en als je iemand van buitenaf aantrekt zal het altijd gedonder opleveren. In hoeverre dit ook invloed heeft op het voetbal is een tweede natuurlijk....

18 september 2018 om 16:56

Het is ook aan de journalist om zaken op basis van bronnen en inzicht en niet louter subjectiviteit te beoordelen. Als je bovendien een 'goed' moment afwacht (lees: wanneer het slechter gaat met Ajax) om dit te publiceren, doe je echt af aan je eigen geloofwaardigheid.

Ze moeten Ten Hag gewoon niet. De media kan je maken en breken.

Verbaasd me niks. Zodra de prestaties minder worden bij Ajax zou dit een reden kunnen zijn om Ten Hag zijn ontslag te geven.

Ik krijg van dit soort artikelen altijd een beetje een studentencorps-achtig beeld van Ajax. Knorren worden zolang de resultaten goed zijn gedoogd, maar uiteindelijk kent ons ons en worden mensen zonder Amsterdams accent nooit echt toegelaten tot de circle of trust.

Die azijnzeiker kan het schijnbaar niet hebben dat ten Hag het goed doet. Geef die man gewoon eens wat credits nu hij gewoon presteert en gemiddeld meer punten haalt dan Ajax deed onder de Boer en Bosz.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren