Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

AS Roma schrikt van exorbitante vraagprijs van Feyenoord voor Karsdorp

Laatste update:

AS Roma moet het transferrecord van Feyenoord breken als het Rick Karsdorp wil inlijven, zo meldt De Telegraaf dinsdag. Volgens het dagblad ligt de vraagprijs van de Rotterdamse club 'boven de twintig miljoen euro' en is de Serie A-club daar erg van geschrokken. Het Algemeen Dagblad schrijft daarentegen dat Feyenoord denkt aan 'ruim vijftien miljoen euro', terwijl media in Italië stellen dat de transfer voor een bedrag van twaalf miljoen euro, exclusief bonussen, reeds is afgerond.

De Telegraaf stelt dat AS Roma de komende dagen wil nadenken over de eventuele komst van de 22-jarige Karsdorp. Feyenoord kan het zich veroorloven om het spel hoog te spelen, omdat de financiële situatie rooskleurig is én omdat de verdediger een contract bezit tot de zomer van 2021. Karsdorp, die voor vijf seizoenen kan tekenen in Rome, wacht geduldig op de uitkomst van de onderhandelingen tussen beide clubs. Volgens het Algemeen Dagblad zou hij vanaf zijn vakantieadres op Mykonos 'even heen en weer' gevlogen hebben voor een gesprek met technisch directeur Monchi. In Rome trof hij zijn vader Fred Karsdorp en zaakwaarnemer Kees Ploegsma junior.

Het feit dat Karsdorp een van de meest aanvallend ingestelde vleugelverdedigers in Europa is, bleef niet onopgemerkt bij Monchi. De technisch directeur van AS Roma volgt de Feyenoorder al enkele jaren, vanaf het moment dat zijn ex-werkgever Sevilla en Feyenoord in Europa tegenover elkaar stonden, ook al kwam hij toen niet in actie. Bayern München bekeek Karsdorp negen keer in het afgelopen seizoen. De Duitsers twijfelden uiteindelijk of Karsdorp de onlangs gestopte Philipp Lahm al kan vervangen.

Karsdorp speelde in drie seizoenen 78 competitieduels voor Feyenoord en was daarin goed voor één doelpunt, in de afgelopen voetbaljaargang tegen sc Heerenveen (2-2). De Oranje-international, die zich in 2014 door Fred Rutten liet omscholen van aanvallende middenvelder tot aanvallende rechtsback, debuteerde in augustus 2014 in de Eredivisie.

Rick Karsdorp is goed genoeg voor een club als AS Roma

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat zijn iets betere prijzen.
Maar ik dacht dat hij al weg was?

20 juni 2017 om 07:06

Nee nog niet.
Was gisteren in roma voor de medische keuring.
Dus persoonlijk akkoord zal er denk ik wel zijn.
Alleen de clubs nog. Ik verwacht vandaag akkoord

Ik hoop dat ze rond de 18 uitkomen dan ben ik best tevreden voor een back.
En dan kan Feyenoord gelijk doorpakken en zorgen dat de selectie op orde komt.

20 juni 2017 om 09:23

Ja! Verbaasde me wel net.. denk dies weg. Groot gelijk Feyenoord. Wat hoger in de boom zitten . Eindig je beter dan 15. Afgelopen nou es met onze Nederlandse talenten voor een habbekrats weg te pikken.
18 zou mooi zijn.. Vind zelfs we dat 20 moet kunnen voor zijn potentie..

Shall see!

Feyenoord heeft groot gelijk. Gewoon de hoofdprijs vragen! Persoonlijk vind ik dat Kasdorp een voorbeeld kan nemen aan hoe Klaassen zijn carriere heeft laten verlopen tot zo ver. Kasdorp kan nog genoeg stappen zetten in Rotterdam. Zeker met de CL dit jaar.

20 juni 2017 om 07:08

Ben het deels met je eens hoor. Aan de andere kant steekt hij erbovenuit op zijn positie.
En dat te bedenken dat Rutten hem op die positie gezet heeft is eigenlijk een middenvelder

Het enige wat hij moet leren is doseren dat maakt hem ook minder blessure gevoelig.

20 juni 2017 om 07:32

Je kan het ook andersom bekijken. Dit seizoen was een hoogtepunt. Hij heeft zich in de kijker gespeeld en kan een topmove maken. Daarbij gaat ie dan 3-4x het salaris verdienen wat ie nu verdient en hij gaat naar een prachtige club.
Gaat feyenoord volgend jaar af als een gieter in de CL en wordt je 3e in de eredivisie, dan zal de interesse een stuk minder zijn. Daarbij komt dan de vraag of je ook 3-4 mln salaris kan vragen.
Al met al zijn dit voor spelers dus ultieme momenten om een transfer te pakken.

20 juni 2017 om 10:55

Op deze markt lijkt 20 mln niet heel erg gek voor een Neo-international met veel potentie en een contract voor nog eens 5 jaar.

Ik snap dat "exorbitante" in de titel dan ook niet; nogal subjectief.

20 juni 2017 om 13:01

Nou op zich, zou het de allerduurste Nederlandse verdediger ooit zijn die uit de Eredivisie verkocht wordt..
en de 6de duurste Nederlander...
Als hij daadwerkelijk dus voor 20 miljoen verkocht wordt..

20 juni 2017 om 13:45

Duurste Nederlandse verdediger ooit die uit NL vertrekt, dat kun je wel enigszins exorbitant noemen dan opzich toch? Niks mis mee overigens want de transfermarkt is crazy vandaag de dag en het is alleen maar goed als alle Nederlandse ploegen daar mee mee doen betreft uitgaande transfers.

niceee goed gedaan feyenoord! hij hoeft ook niet weg toch, dit seizoen goed spelen en meneer is nog meer waard

20 juni 2017 om 07:26

Als hij dit seizoen slecht speeld is hij minder waard. Kijk maar naar de spelers van PSV hoe snel het kan gaan. Kampioen en groepafase CL overleven en elke speler was alleen voor de hoofdprijs op te halen. Na afgelopen seizoek koop ke ze voor een appel en een ei..

De miljoenen van Salah mogen ze best in karsdorp steken😁😁

20 juni 2017 om 07:21

Overdrijven is ook een kunst, geen enkele speler is zoveel waard in Rotterdam.

20 juni 2017 om 07:31

Dus? Het verschil tussen waard zijn en het daadwerkeljjk betaalde bedrag is aanzienlijk groot deze tijden van het jaar. Ik kan nu ook wel spelers opnoemen van jouw favoriete club die voor te veel zijn weggegaan, maar ik kies ervoor om mij wat volwassener te gedragen en dit niet te doen, alleen omdat het mooi is dat jullie veel krijgen voor je spelers wat onze competitie goed doet.

20 juni 2017 om 11:42

Lijkt me dat Jorgenson dat bedrag dubbel en dwars waard is...als 'ie bij Ajax had gespeeld was 'ie categorie Milik uitgekomen qua prijs.

En terecht. Gewoon 20 miljoen minimaal. Indien hij fysiek sterker wordt (wat ik zie gebeuren in Italië), dan kan hij vh niveau Alves worden. Met de nadruk op kan!

20 juni 2017 om 07:38

Alves als in Dani Alves? Wauw, dan mag Juve ook wel eens een poging wagen hehe. Heb al veel postieve verhalen over Karsdorp gehoord, maar te veel Nederlandse spelers die eerst opgehemeld worden vallen mij later tegen, nu kijk ik zelf geen NL voetbal dus kan ik er zelf weinig over zeggen, alleen Karsdorp heb ik enkele malen zien spelen en dat beviel me wel.

20 juni 2017 om 08:34

Haha... Vergelijkbaar met Alves. Dat is hetzelfde als zeggen dat iemand die goed kan dribbelen vergelijkbaar is met Messi. Technisch gezien kan iemand trekken hebben van een topspeler maar kwalitatief is het lichtjaren van verschil.

Karsdorp is vergelijkbaar met Alves in de trant van een super aanvallend ingestelde back die soms bijna als een rechtsbuiten speelt. Verschil is dat Alves 10 klasses beter is. Karsdorp kan het misschien in de Nederlandse competitie maken om zo nu en dan gaten te laten vallen en qua verdediging minder sterk te zijn. In Italiã« heb je dan echter een probleem.

Ik vind het een leuke speler om te zien. Maar net zoals van der Wiel dat ook was. Maar ik zie niet een absolute topspeler in de maak. Maar goed wellicht heb ik het hier volledig mis en wordt deze jongen absolute wereldtop. Zou goed zijn voor het Nederlandse voetbal. Ik zie het echter nog niet.

20 juni 2017 om 09:20

Karsdorp is voetbaltechnisch ondermaats, die gaat nooit van zijn leven ook maar Alves benaderen. Ik ben bang voor hem dat zijn trage en slechte balbehandeling en spelinzicht hem in Italie gaat opbreken. Daarnaast blijft het natuurlijk gewoon een slechte verdediger die alles op snelheid corrigeert, daar kunnen ze in Italie ook wel snel genoeg van hebben.

Indien Feyenoord meer dan 15miljoen ontvangt voor Karsdorp hebben ze uitstekende zaken gedaan en de absolute hoofdprijs gekregen voor Karsdorp, EN verdient van Geel een groot compliment!

Echter de grote vraag is dan; durven ze geld te her-investeren en gaan ze doorselecteren in de selectie. Mijn inziens heeft de huidige selectie een te povere kwaliteit om ook maar iets te presteren in de Cl,danwel om wederom kampioen te worden.

20 juni 2017 om 07:46

Je moet als Nederlandse club niet willen investeren om in de CL goed voor de dag te komen. Je steekt je nek uit voor een investering van 10 miljoen extra terwijl je concurrenten in de champions league lachen om dat bedrag.
Vooral aanvallend moet er wat gebeuren bij feyenoord. De vleugels maakten dit jaar het verschil tov ajax en psv en die zijn beiden vertrokken

20 juni 2017 om 08:37

@ijsmuts;

als Nederlandse clubs moet je zulke bedragen altijd investeren in duurzame trajecten. En dan bedoel ik in de jeugdopleiding. Want hoe beter je kan opleiden in Nederland hoe beter je spelers kan maken. Hoe beter je spelers kan maken in een korte tijd hoe meer waarde je kan toevoegen aan een speler en hoe meer winst je dan kan maken op spelers. Maar goed dat is mijn logica altijd.

20 juni 2017 om 10:05

Ik denk dat een combinatie van beiden op zich het beste werkt, dus kwaliteit inkopen en een paar jeugdspelers proberen in te passen. Ik zie karsdorp, vilhena en kongolo grote stappen maken naast ervaren ploeggenoten. Zo hou je imo de kwaliteit hoog en vergroot ie de waarde flink van enkele jeugdspelers.
Ik zou graag nu Nieuwkoop doorgroeien

20 juni 2017 om 07:47

Rutten verdient anders dan ook wel een mooie bos bloemen en een flesje wijn. Hij was immers de man die in Karsdorp een rechtsback zag.

Zou voor Feyenoord wel lekker zijn als ze een bedrag boven de 15 miljoen voor een speler uit de eigen opleiding pakken. Voor Ajax en PSV zijn dergelijke transferbedragen niet meer vreemd, zou een goede ontwikkeling zijn als Feyenoord ook hoge bedragen voor hun spelers kan krijgen.

Benieuwd of ze met dit geld bij Utrecht aan gaan kloppen voor Troupé en/of Amrabat.

Voor zover ik het heb kunnen nagaan zit er een verschil tussen vraag en aanbod van ongeveer 3 miljoen. Of dat is toch wat Di Marzio van Sky meldt. Dat moet te overbruggen zijn.

20 juni 2017 om 07:48

Inderdaad, AS Roma heeft zat geld dus die drie miljoen meer is zo op te hoesten voor ze.

20 juni 2017 om 07:57

Dus omdat je geld hebt moet je het maar uitgeven? Roma heeft vast wel een alternatief achter de hand, ze kunnen volgens mij voor een vergelijkbaar bedrag bij Ajax en PSV een RB vinden die kwalitatief vergelijkbaar is.
Ik denk dat het uiteindelijk rond de 14 uit gaat komen.

20 juni 2017 om 08:00

Dan gaan ze maar naar Ajax en PSV. Ik weet overigens niet over welke RB je het hebt bij Ajax.

20 juni 2017 om 08:17

Tete is slechts 3 miljoen. Dat is echt ene schijntje voor een international. En verdedigend iets sterker dan Karsdorp, maar aanvallend weer iets minder.

20 juni 2017 om 09:21

Dus kwalitatief verschillen ze enorm. AS Roma is een team wat vaak de bovenliggende partij is. Dan heb je simpelweg meer aan Karsdorp dan aan Tete die continue verkeerd staat.

20 juni 2017 om 10:19

Het is niet alsof Karsdorp een wonder is in positionering. Leuk aanvallend maar verdedigend moet alles op snelheid. Ik zie hem niet slagen in een competitie waar goed inzicht een van de belangrijkste punten is. Qua inzicht is Karsdorp misschien nog wel slechter dat Tete, alleen lossen ze het beide anders op. Tete is een beest in een duel en Karsdorp is snel. In Italiã« zie ik eerder degene slagen die zijn duels wint dan een snelle vleugelverdediger.

20 juni 2017 om 11:00

AS Roma is een club die over het algemeen de bovenliggende partij. Dan heb je meer aan een back die kan excelleren aan de hand van zijn aanvallende kwaliteiten dat een back die een duel meer wint.

20 juni 2017 om 12:47

Alleen speelt Roma laatste paar jaar met een snelle, opkomende rechtsback. Zie Maicon, Florenzi en Bruno Peres.

20 juni 2017 om 13:23

@ Fr12jules, kijk je echt puur aanvallend dan is Arias een goed alternatief voor Roma. Die was in het kampioensjaar van PSV ook vaker betrokken bij goals Al had die dit jaar net als heet PSV een minder seizoen . Maar ik vind dat persoonlijk wel de meest complete back van NL.

Ik hoop eigenlijk dat ie gewoon blijft. Is zo enorm belangrijk voor het aanvalsspel van Feyenoord, dat wordt echt onderschat. Is ook een geweldige atleet en de snelste speler uit de selectie van Feyenoord op dit moment.

Het verschil tussen 12 en 15 miljoen is te overbruggen. Deze deal gaat wel goedkomen. In deze tijden met waanzinnige transferbedragen is de prijs voor Karsdorp echt niet zo extreem.

Spelers mogen toch pas met een club praten als de clubs samen een akkoord hebben?

20 juni 2017 om 07:49

Nee, volgens mij moet club zich eerst melden bij de verkopende club. Daarna mogen ze onderhandelen mits ze toestemming krijgen van de verkopende club.

20 juni 2017 om 07:58

Dat ligt eraan, de club waar de speler onder contract staat bepaald. Het is meestal zinloos om enkel met de club en niet met de speler te onderhandelen, omdat interesse vaak niet eens bekend is, en omdat de salariseisen vaak roet in het eten gooien.

Verwacht zelf dat de deal vandaag wel rond zal komen voor 14/15 miljoen. Dat is ook mooi zat voor Karsdorp, die zich, met alle respect, nog steeds moet bewijzen op hoog niveau. Erg blij met Monchi als td!

20 juni 2017 om 07:55

14 a 15 miljoen is dus te weinig volgens dit artikel. Als Feyenoord het transferrecord wil verbreken zal er een transfersom van boven de 15 miljoen uit moeten komen rollen. Als de vraagprijs rond de 20 miljoen ligt lijkt het me strek dat van Geel genoegen neemt met 15 miljoen of minder.

20 juni 2017 om 08:39

Volgens dit artikel ja. Gisteren was het nog rond voor 12 miljoen. We wachten het wel af, vooralsnog blijft het gissen totdat de clubs een en ander bekend maken.

Ik vind 12-15 miljoen een prima bedrag om te ontvangen voor Karsdorp. Maar goed dat Feyenoord hoog in zet. Als ze hem echt graag willen betalen ze maar!

20 juni 2017 om 08:39

Ik vind het mager hoor, mocht het daar op uitkomen. Nog 4 jaar een contract, veel potentie, vaste basiskracht en international. Ajax kreeg 17,5 voor Blind, ik zou als Feyenoord zijnde toch minstens daarop mikken.

20 juni 2017 om 09:22

Blind had wel een aantal kampioenschappen en paar jaar CL voetbal op zijn naam.

20 juni 2017 om 09:38

Je kan Blind dan ook niet vergelijken met Kasdorp, Wat jules ook al aan geeft, prestaties en europeese ontwikkelingen wegen heel zwaar mee. Vooral omdat de Eredivisie toch best mager aangeschreven staat, wordt er gewoon weg meer naar wedstrijden in de EL of CL gekeken.

20 juni 2017 om 09:56

@Jules en grasveld7,

Klopt, maar Blind had nog maar 2 jaar een contract. Karsdorp het dubbele, dat is echt lang. Het contract is iets bindends, tastbaar en kwantificeerbaar in waarde. Daar wordt als eerste naar gekeken bij het bepalen van een prijs. Ze zijn toch geïnteresseerd in Karsdorp,, niet in zoveel interlands of wat dan u ook? Als de Eredivisie zo mager is, waarom zijn ze dan bij Karsdorp uitgekomen? Niet vanwege z'n 3 caps neem ik aan.

20 juni 2017 om 10:24

@spandoek,

Je moet niet vergeten dat het ook van belang is welke clubs er interesse hebben en hoeveel die uitgeven. United betaald altijd vele malen meer dan Roma. Als een Engelse club langskomt dan gaat er gewoon een fiks aantal miljoen op de prijs, iedereen weet dat het hen niet uitmaakt (vooral top 6 clubs).

20 juni 2017 om 10:34

Ja, dat is inderdaad een goed punt.

Logisch dat Feyenoord hoog inzet. De vraag is of Roma bereid is 20+ miljoen uit te geven voor Karsdorp. Ik denk dat de prijs nog wel iets zal zakken tot om en nabij de 17 miljoen en dan heb je een prima deal eruit gesleept voor een back uit Nederland. Toch denk ik eerlijk gezegd dat het voor Karsdorp zelf te snel is deze stap. Hij is hier in Nederland nog lang niet uitgeleerd en ik vond hem dit seizoen eigenlijk een stuk minder sterk spelen dan vorig seizoen. Weliswaar verdedigend stappen gemaakt maar juist op aanvallend gebied was het vrij pover met maar 4 assits uit mijn hoofd. Een jaar extra en CL bagage meenemen zou hem absoluut niet verkeerd doen denk ik zo. Toch kan je hem deze transfer niet verwijten, een goede club als Roma komt natuurlijk ook niet elke dag langs.

Hoog inzetten Feyenoord. Stel dat hij een jaartje bij roma speelt en hij weet daar de lijn door te trekken, dan weet ik zeker dat Roma nog hoger inzet bij bijvoorbeeld een transferbod van Bayern, van rond de 45 a 50 miljoen. En dat in een jaartje 🌞

Zoals ik gister al meldde, hij is gewoon zo'n 17 miljoen waard en of dat exclusief bonussen of inclusief bonussen is, laat ik in het midden. Heeft nog een lang contract, is international en aanvallend ingesteld (Fredje heeft hem in 2014 inherent tot aanvallende rechtsback). Lekker water bij de wijn doen Roma, graag of niet.

Het lijkt mij sterk dat AS Roma meer dan 17 miljoen voor Karsdorp gaat betalen. Als Feyenoord 20 of meer wil, dan zal Roma wel afhaken en ik vraag me af, welke club dat wel voor een rechtsback van de Eredivisie gaat betalen.

Anderzijds heeft Feyenoord groot gelijk. Waarom een eigen talent, international en die nog een jarenlang contract voor een spotprijs laten vertrekken.

Deze week zal de geruchtenmachine over deze transfer wel volop draaien...

Aan 20 miljoen is niks exorbitants . Is gewoon een reeele prijs voor Karsdorp

En zo hoort het Feyenoord! Gewoon 25 miljoen lappen of hij blijft lekker bij ons.

Ik vraag me af of Fey 15 miljoen kan weigeren. Ze mogen dan nu wel uit de shit zijn, ze hebben nog steeds geen vermogen zoals Ajax. Dus ik verwacht dat ze beetje bluffen en uiteindelijk ook met 15 akkoord gaan. En uiteindelijk is dat ook een prima bedrag. Realiteit is hier ver te zoeken bij sommige.

Ik hoop dat ze 18 miljoen kunnen bereiken. dan op de volgende manier investeren:

7 miljoen Berghuis
2 miljoen Boetius
3 miljoen Tete (ja echt!)
3,5 miljoen Amrabat

Dan hou je nog een klein bedrag over.

20 juni 2017 om 09:19

Ik denk dat berghuis wel voor minder te halen is. Z'n salaris zal wel lastig blijven.

En kan me niet voorstellen dat ajax tete laat gaan naar ons voor 3m. En hij zal zelf ook op zoek zijn naar een vet contract. Goede speler, maar voor ons denk ik niet haalbaar. Bovendien hebben we al een goede vervanger voor karsdorp.

20 juni 2017 om 10:22

Als je 18 miljoen krijgt hou je daar netto misschien net 2/3e aan over om te herinvesteren. Gelukkig schijnt Boetius minder te kosten (1 tot 1,5 miljoen) en hebben we Tete niet nodig. We schuiven gewoon Nieuwkoop door. Berghuis kan denk ik wel iets goedkoper opgehaald worden en Amrabat misschien ook wel. Al zou 3,5 miljoen voor hem wel een realistische prijs zijn.

Feyenoord noet niet de handgaan overspelen, anders zit je straks met een ontevreden karsdorp en 0 euro

12 tot 15 miljoen voor een hard werkende, technisch wat beperkte speler is een prima bedrag. Je moet ook maar afwachten of ie het gaat redden, dus ook voor Roma is het een gokje. Veel ervaring buiten de zwakke eredivisie heeft ie niet.

Gewoon even laten schrikken. Geeft niks. Zo werkt het spelletje. De transferperiode duurt nog lang zat.

Feyenoord kan en mag gewoon de hoofdprijs vragen. Dan is het aan AS Roma of ze eraan willen voldoen of niet. Ik denk alleen dat Roma wel goedkopere opties dan Karsdorp kan halen (goedkoper dan meer dan 20 miljoen). Ben benieuwd hoe het afloopt. Wel goed om te zien dat Feyenoord z'n spelers nu eens niet voor een appel en een ei hoeft te verkopen.

Feijenoord kan dan wel de hoofdprijs vragen, maar hoe staat Karsdorp
er zelf in? Je gaat niet zomaar een medische keuring bij een club ondergaan.
En hoe dan ook, hij is betaald voetballer, dus misschien speelt een behoorlijke
financiã«le verbetering ook mee in zijn overweging; ondanks dat ik niet twijfel
aan zijn liefde voor Feijenoord, Maar zoals altijd heeft alles een prijs. En als
je jezelf financieel onafhankelijk kan spelen? Zeg het maar...

20 juni 2017 om 13:05

Karsdorp kan die medische keuring doen omdat Feyenoord daar toestemming voor geeft. Kortom dit moet wel raar gaan wil deze transfer nog afketsen.

Ik vind het raar dat serie a clubs alles mogen vragen en nu doet Feyenoord dit moet jr dan eend lezen. Ze denken dat ze voor een paar centen Feyenoord leeg kunnen kopen.

En dan zelf 2 miljoen bieden voor Amrabat. Verkoop als een kampioen maar koop dan ook als Eem Kampioen.

Er is nog niets verkocht en Amrabat is ook nog niet aangetrokken. Van Geel had echt niet de illusie dat hij Amrabat voor 2 miljoen zou kunnen aantrekken ( wel de hoop) Het is een spel van bieden, beledigd zijn met het lage bod, met een tegenbod komen, uitgelachen worden om de belachelijk hoge vraagprijs en vervolgens ergens in het midden (3,5 miljoen) waarschijnlijk om en bij uit te komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren