Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax wil meer Barça-spelers: 'Hopelijk blijft het hier niet bij'

Laatste update:

Ajax versterkte zich op de slotdag van de winterse transfermarkt met Isaac Cuenca, die voor vijf maanden wordt gehuurd van Barcelona. De van een knieblessure herstelde aanvaller was al eerder in beeld bij de Amsterdammers, die bovendien hebben geprobeerd om nóg een buitenspeler van Barcelona te huren. Dat zei directeur voetbalzaken Marc Overmars voor de camera van AjaxTV.

/

De sportbestuurder wil niet verklappen om welke speler het ging. "Maar het is niet gelukt. Het is natuurlijk ook best lastig, omdat iedereen bij Barcelona wil blijven. Het is een fantastische club, daar ga je niet zo snel bij weg", zei Overmars. "Het kost tijd om ook de club daarvan te overtuigen. Barcelona ziet in dat wij voor zowel de club zelf als voor hun spelers de beste partner kunnen zijn. Daar proberen wij natuurlijk een vervolg aan te geven. Hopelijk blijft het niet alleen bij deze speler."

Cuenca heeft maandag voor het eerst meegetraind bij de selectie van Ajax en denkt dat hij fit genoeg is om aankomende zondag, in de thuiswedstrijd tegen Roda JC Kerkrade, zijn debuut voor de Amsterdammers te kunnen maken. Overmars speelde zelf in zijn actieve loopbaan voor Barcelona en datzelfde geldt voor Frank de Boer, nu hoofdtrainer bij Ajax. Bovendien heeft Johan Cruijff bij zowel Barcelona als Ajax veel invloed.

Ajax moet niet teveel spelers van Barcelona huren

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
5 februari 2013 om 18:40

Hier moeten we wel mee oppassen, Cuenca komt goed van pas, omdat we op de posities voorin spelers tekort komen, maar ze moeten niet onze jeugd ophouden. Eigen jeugd gaat voor.

5 februari 2013 om 18:42

Denk eerder Rafinha of Sergi Roberto, ook allebei talentvolle jongens. Ben zeer blij met Cuenca, Tello zou alleen maar Viktor in de weg lopen. Vind Cuenca trouwens nog een stuk beter dan Tello.

5 februari 2013 om 18:44

Zo lang het blijft voor posities die nog niet sterk bezet zijn, vind ik het best.
Kan ook handig zijn om wat minder druk te leggen op de talenten dat ze iemand hebben die met ze concurreren.

5 februari 2013 om 18:46

Helemaal gelijk vd Vaart!
Ik vind dit een domme, kortzichtige visie van Overmars. Ik heb verschillende jeugdwedstrijden gezien van de Ajax jeugd tegen die van Barca. Zoveel beter zijn die spaanse jongens niet, waarom zou je ze dan gaan huren? De grootste talenten houdt Barca zelf en dan kan ajax 2e garnituur jongens gaan entertainen. Breken ze door dan kunnen ze terug naar het grote Barcelona...

Ajax moet zich met haar strategie richten op spelers die ajax vooruit kunnen helpen. Met hun spel en met een toekomstige stransfersom. Niet als opleidingsclub fungeren van een club die evenveel Europacups heeft gewonnen en nu met geleend geld en een gouden generatie toevallig aan de top staat.

5 februari 2013 om 18:49

Alleen zat Cuenca etc niet bij die lichting...
Je bent het met V/d vaart eens, terwijl hij juist aangeeft dat er wel spelers mogen komen zolang er op die positie weinig spelers voor zijn of als de spelers die daar voor beschikbaar zijn, het niveau (nog) niet aankunnen...

5 februari 2013 om 18:53

Stefano Denswil, Ilan Boccara, Boban Lazic, Riechedly Bazoer ect ect.. zijn jongens die in de toekomst bij het eerste aan de bak komen. Deze jonge-knappen maken een goeie indruk op de Toekomst (ofterwijl) Jeugdopleiding van Ajax.

5 februari 2013 om 19:27

Het gaat om de posities die vanuit de jeugd niet goed opgevuld kunnen worden. Hoe een goede jeugd je ook hebt je zult nooit alle posities kunnen invullen met jeugdspelers. Kijk bijvoorbeeld de lichtingen maar die de komende tijd bij Ajax er aan komen.

Keepers zitten we goed.
Verdedigers zitten we goed
CVM positie zitten we goed
CAM positie niet helemaal dus word Andersen aangetrokken.
Spits zitten we goed
Linksbuiten zitten we goed met Fisscher en Boerrigter
Rechtsbuiten hadden we niemand, Boerrigter staat daar verkeerd, Lukoki kan het niveau (nog) niet aan en de Sa waarschijnlijk ook niet. Dus moet je daar een speler voor halen.

5 februari 2013 om 19:30

Juist, Barcelona is prachtig maar over een paar jaar kunnen de verhoudingen in Europa wel eens wat anders kunnen liggen, waarbij het financieel solide Noord-europa met de eredivisie in de slipstream van de Bundesliga een stuk beter uit de bus komt. Dat van die cups vind ik trouwens wel grappig wat je zegt in relatie tot clubs als Arsenal, Chelsea, Manu en zelfs City die allemaal zooooooveel groter en beter zouden zijn in de ogen van velen.

5 februari 2013 om 21:51

@clarkkent2

Nja... Uiteindelijk draait het om sportief succes.
Dat willen we bereiken door jeugd in te passen die makkelijk kunnen mee doen in het systeem van Ajax. Later brengen zij geld op, maar Ajax zal Ajax niet zijn als zij altijd om het kampioenschap moeten spelen. Vorig jaar hebben we Vertonghen verkocht en Anita en nu verwachten we dat Erikssen , de Jong en Alderweireld zullen vertrekken.
Om zo structureel successen te boeken word heel lastig omdat Ajax toch wel leeg word gekocht en je weer opnieuw moet beginnen.
Met geld kopen wij versterkingen terug en kunnen we jeugdspelers halen.
Een kampioenschap levert sportief succes op door mee doen aan de CL en zal je daardoor meer inkomsten krijgen en meer mogelijkheden om te groeien. Dit verhaal ken je al...

Het mooie aan spelers huren is dat zij geen risico factoren zijn, je zit immers maar voor een half jaar aan deze speler vast.
Je betaald een beetje salaris en krijgt daar waarschijnlijk een hoop voor terug en als het niet uitpakt dan stuur je hem lekker terug.
Deze speler hangt tegen het eerste aan vd beste club van de wereld en zou dus zeker wat moeten toevoegen aan Ajax.
dus..

- Weinig financieel risico
- Meer kans op sportief succes en dus meer inkomen.
Dus een kortzichtig beeld vind ik dit niet echt...

5 februari 2013 om 23:48

Sterker nog, het kan juist goed zijn om een speler te huren. Bv als de aankomende talenten nog een jaartje nodig hebben om. Je koopt immers niemand voor een jaar.

Alleen huren als het echt nodig is en geen talent in de weg zit. Op de rechtsbuiten was het echt nodig, lukoki,derk zijn beide dramatisch.

5 februari 2013 om 19:53

Jonathan dos Santos als vervanger van Poulsen voor een half seizoen huren totdat Boccara klaar voor de overstap is? Verder is er inderdaad niemand nodig bij Ajax behoudens de eerdere transfer van Cuenca, dus ben het wel met je eens. Enkel huren als de eigen jeugd het niet in kan vullen.

5 februari 2013 om 19:59

Ik verwacht ook niet dat ze nu ineens een grote groep Barca-spelers gaan halen. Maar als er een speler tussen zit die een meerwaarde kan zijn, is altijd welkom. En als dit goed uitpakt heb je kans dat de barca-talenten ook eindelijk willen komen. Want Bojan en Tello zagen het eerder nog niet als een goede stap.

Als Cuenca volgend jaar teruggaat zou Deulofeu wellicht een goede aanwinst zijn voor Ajax.. groot talent.

5 februari 2013 om 20:07

Die Deulofeu, heb hem 1x mogen aanschouwen tot nu toe. Maakte direct een sterke indruk op mij. Was met Rafinha de 2 sterkhouders op het veld. Die gast kan me rennen, maar houd wel degelijk het overzicht !

Guaporta zal wel meer weten

Moeten ze niet doen, dan staan ze de ontwikkeling van de eigen jeugd in de weg, af en toe zou wel kunnen zoals nu met cuenca, maar niet consequent.

5 februari 2013 om 18:40

Agree, ze moeten gewoon meer geld stoppen in de jeugdopleiding , meer talenten dagen etc.
Alleen maar spelers uit het buitenland en een paar homepage grown spelers, dat is idd jammer.

Ah well meer jeugd van fey in oranje i guess

5 februari 2013 om 19:24

Jullie zien wat over het hoofd, Overmars richt zich met de wens te huren duidelijk op korte termijn versterkingen. Iedereen weet, Cruijff en Co. voorop, dat Ajax het niet moet hebben van huren maar van opleiden. Echter zal ook iedereen het eens zijn dat bijvoorbeeld voor de positie rechtsbuiten geen acceptabele alternatieven voor handen waren.

Uiteraard krijgt een jeugdspeler de voorkeur, maar als die niet goed genoeg zijn, moet je ze de tijd geven goed genoeg te worden. En, ten overvloede, dat doe je niet door ze week in week uit speeltijd in het eerste te geven, terwijl ze daar verzuipen. Dat is niet de manier, ze moeten met invalsbeurten gebracht worden en die invalsbeurten gaan een of twee voor een half jaar gehuurde spelers niet in de weg staan.

Geloof me nou, jij, ik of niemand hier hoeft Overmars iets uit te leggen. Laat ze nou maar even schuiven en reken ze af op het moment dat ze afgerekend mogen worden: over een jaar of 2/3. Dit is een lange termijn project en de jeugd staat absoluut op nummer 1, maar die stoom je niet in een keer klaar.

5 februari 2013 om 19:28

Je kan consequent spelers halen om een periode te overbrugge waar nog geen talent klaar voor is, is maar net hoe consequent jij iets vind. Is natuurlijk een uiterst goedkope manier om periodes te overbruggen.

En voor Barca is het een ideale manier om spelers die nog niet in aanmerking komen voor het eerste, wel vast aan het systeem te wennen. Uiteraard op een lager niveau maar weer hoger dan Barca 2. En het zelfde systeem wat je bij andere topclubs weer niet heb.

5 februari 2013 om 21:54

Om een periode zoals deze te overbruggen is uitstekend ook in de toekomst, maar ik denk dat je als Ajax moet zien te voorkomen dat die periodes er zijn, en het kan wel eens voorkomen natuurlijk, maar niet jaarlijks en voor het gehele seizoen zou ik uitsluiten. Hoogstens alleen voor de tweede seizoenshelft op de plaats waar je echt iemand nodig hebt, en ik denk niet dat Barcelona dan altijd aan die wens kan voldoen.

Dat is toch slecht voor Nederlandse voetbal!? geef dan eigen jeugd de kans! Je weet toch dat je spelers van Barca die jong en getalenteerd zijn niet kan kopen.. waarom huren? dat is gewoon voor een korte periode een speler die uit vorm is lenen slaat nergens op!

En dan zeuren we als een 25 jaar oude Muslera, 27 jaar eboue, 28 jarige Melo/sneijder naar GS gaan dat ze oud zijn en ze slecht beleid voeren, hiernaast ze de jeugd meer kans moeten geven..

Ik zie helaas geen verschil in deze twee.. Ja alleen dat huren van een speler die 20 is dus niet eens top is en ook nog eens uit vorm is (ajax niet op een hoger level kan brengen) erg slecht beleid voeren betekend..

5 februari 2013 om 18:39

Die krijgen genoeg de kans.
Het gaat er om dat als er een plek is om op te vullen dat je dat met huren kan oplossen.
Zie lukoki kan een leuke speler worden maar is nu nog niet constant.

Terwijl een cuenca al een veel hoger niveau heeft gespeeld dan lukoki.

5 februari 2013 om 18:40

We hebben ook echt talenten voor in de aanval he.

5 februari 2013 om 18:49

Ajax wilt voor elke positie een Ajax waardige speler hebben. Het liefst is dit een jeugdspeler, maar helaas is niet elk jeugdspeler een goudmijntje en moet je wel eens buitenhuis kijken, zoals nu dus. Dat is ook prima, zolang je maar eerst naar de jeugd kijkt.

In dit geval is het dus duidelijk dat Lukoki nog niet klaar is voor een basisplaats en is het experiment Boerigter op rechts geen succes, terwijl Sulejmani een gesloten boek is.

5 februari 2013 om 19:05

Momenteel is dit alleen maar goed voor het Nederlands voetbal. De rechtsbuitens die nu bij Ajax rondlopen voldoen gewoon niet, er moest die iemand bij komen. Dan kan je gaan kopen of huren. Omdat er nu voor een huur constructie is gekozen, staat deze speler in de toekomst dus niet een talent in de weg. En kan je in de zomer gaan kijken of je iemand laat doorstromen of dat er als nog iemand van buiten af moet komen. Dit heeft dus niet een slecht beleid te maken maar getuigd juist van een langetermijnvisie.

Als het echt van toegevoegde waarde is en eigen talent niet in de weg staat geen probleem.

Doe maar niet, dan wordt Ajax straks een satellietclub van Barcelona en daar zit ik (en volgens mij wel meer weldenkende Ajacieden) totaal niet op te wachten. Ajax heeft (of hoort te hebben) een jeugdopleiding die zelf van wereldniveau is, waarom dan andermans talenten gaan zitten opleiden?

5 februari 2013 om 18:47

Denk dat hij het over Gerard Deulofeu had. Maar inderdaad het is erg leuk die contacten maar eigen jeugd gaat voor.

On: Weet iemand hoe de Barca supporters hier op reageren?

5 februari 2013 om 19:09

Als je zelf op het moment niemand hebt lopen op die positie dan is het toch juist slim om iemand te huren in plaats iemand te kopen voor veel geld. Als je iemand koopt dan moet je die weer een lang contract laten tekenen terwijl je in de jeugd speler hebt die er nog niet klaar voor zijn maar wel dicht tegen het eerste aan zitten.

5 februari 2013 om 19:57

Het kan in een uitzonderlijk geval wel, denk ik. Maar het moet geen regel worden enk ik. Zo slecht gaat het niet met Boerrigter en Lukoki. Ook niet goed, maar dat was ook een tijd met Blind en Van Rhijn, waarvan Blind het nu uitstekend doet. De basis moet zijn dat Ajax nu een goede speler opleidt of haalt. Ik zou bij dergelijke samenwerkingen meer neigen naar een overname/contract voor 3 jaar en dat Barcelona het eerste kooprecht krijgt,na 2 jaar bijvoorbeeld. Maar dat moeten e andere partijen ook willen, natuurlijk.

Zal allemaal afhangen van hoe Cuenca het er van af brengt. Als Cuenca met goed spel én met goeie verhalen terugkeert naar Catalonië, dan weten die jeugdexponenten wel welke weg ze moeten bewandelen. Als het allemaal goed verloopt, dan doet Ajax er goed aan, om ze de volgende keer een heel seizoen te huren. Dan kunnen ze je helpen om in de CL te overwinteren.

een talent huren om een tijdelijk gat op te vullen zoals met cuenca nu is perfect. Geen zusterclub worden zoals vitesse van chelsea of excelsior van feijenoord.

5 februari 2013 om 19:17

Hangt er wat mij betreft maar net vanaf hoe dit vorm gegeven zal worden. Een speler als Kalas die zich bij Vitesse twee seizoenen lang stormachtig ontwikkelt is heel prettig. Kost ook niks, enige is dat je geen transfersom kan beuren, maar ach als je daarvoor zelf geen som hoeft te betalen + geen salaris hoeft te betalen.

5 februari 2013 om 19:27

je kunt er dus geen beleid op voeren, want talent breekt niet door en je verdiend er niks aan dus als chelsea ermee stopt heeft vitesse niks. Het is net als een bedrijf dat bijna al zijn winst van 1 klant haalt, zee labiele situatie, daarnaast heeft geen supporter, behalve de successupporters, er niks mee.

5 februari 2013 om 19:46

Ligt eraan hoe het gaat..
Zo'n deal als PSV met Chelsea had over Alex was toch zeker lekker.. Als je een speler voor 2 jaar of langer kunt gebruiken kun je erop bouwen, mits het een meerwaarde is..
1 of 2 spelers max, anders gaat het ten koste van jezelf..

Dit vind ik toch wel weer vreemd. Spelers huren is geen probleem overigens, als het echt nodig is. Had wel respect voor de visie van Ajax, maar dit is toch echt het tegenovergestelde van zelf opleiden. Moet Ajax ook niet doen, veelste grote club om veredeled opleidingsclubje van Barca te worden. Sowieso valt het me op dat Ajax steeds meer een vreemdelingenlegioen wordt. Steeds minder Nederlanders in de basis, iets wat doorgaans meer van mijn club van toepassing was. En daar is het juist nu omgedraaid, veel Nederlanders in de basis.

5 februari 2013 om 18:53

Dit is voor alle partijen een goed iets. Zo krijgen jeugdspelers die bij Barca nog geen kans krijgen wel de mogelijkheid om ervaring op te doen, te trainen onder leiding van goede leermeesters en ze hoeven geen nieuw systeem te leren.

Ajax kan zo haar gaten opvullen middels een goedkope oplossing, zodat een jeugdspeler rustig gebracht kan worden.

En Barcelona krijgt een tevreden jeugdspeler terug die wellicht een stap dichter bij de selectie is gekomen.

Het is een tijdelijke en goedkope oplossing zodat jeugdspelers van Ajax klaar gemaakt kunnen worden om daarna het stokje over te nemen.

Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij Poulsen. Dit jaar staat hij er omdat Boccara en/of Sporkslede er nog niet klaar voor zijn. Beiden kunnen nu rustig gebracht worden zodat zij volgend seizoen de concurrentie strijd met Poulsen aan kunnen gaan.

5 februari 2013 om 20:53

Lunny dat snap ik, en is ook een goed iets. Maar roepen dat het zo werkt is nog niet hetzelfde als het ook zo uitvoeren. Bedoel als je nu al gaat roepen dat je hoopt dat er meer komen vind ik apart. Zou toch eerst plekken moeten hebben waar je nog geen jeugd dan wel Telentvolle speler hebt lopen.

5 februari 2013 om 21:23

Dat is denk ik bijna de volledige voorhoede, aangezien boerrigter en sana veel tekort komen sulijmani klaar is sigthorson altijd geblesseerd en hoesen & lukoki het nog moet laten zien houd je alleen Fischer over. Dus als je dan zeer goede(ivm bovenstaande spelers) kunt huren om het tekort op te vullen lijkt mij dat top!

6 februari 2013 om 13:22

Ah oke, ik vatte jouw opmerking waarschijnlijk verkeerd op. In de praktijk moet het altijd nog gaan werken. Echter denk ik ook dat dit een beetje een 'slijm' praatje is van Overmars, om je goede contacten te behouden zodat je, als het nodig is, je weer beroep kunt doen op hen. Je moet toch op een bepaalde manier een streepje voor hebben, want er zijn altijd veel clubs geïnteresseerd in talentvolle spelers van Barcelona.

Zolang Ajax maar geen satalietclubje wordt van Barcelona en het niet ten koste gaat van eigen jeugdspelers vind ik het een prima iets. Goede contacten hebben met het beste team van Europa/wereld is nooit slecht en wie weet krijg je door die goede contacten wel 'afdankertjes' van Barcelona. Die afdankertjes zijn vaak goed genoeg voor Ajax, zie Gabri en Oleguer.

Denk dat het om Deulofeu gaat die bij Barca B de sterren van de hemel speelt en te boek staat als groot talent. Tello zou heel misschien ook nog kunnen, maar ik denk niet dat Ajax daarvan sowieso had gedacht dat het mogelijk zou zijn. Als Ajax spelers als Rafa Alcantara en Deulofeu wel kan toevoegen hebben ze meteen de meest technische jongens van de eredivisie. Lijkt me echter dat Ajax niet teveel de eigen jeugd in de weg wil lopen en dat deze jongens liever voor hun kans bij Barca gaan. We zullen het in de toekomst zien...

5 februari 2013 om 18:51

Precies, Deulofeu... geweldenaar en als hij zo door gaat ook zeker basisspeler van Barca over een paar jaar.
Heb hem ook bij jong spanje gezien.

5 februari 2013 om 18:55

Daar druipt de klasse gewoon vanaf. Zou als ik Barca was die Alexis verkopen en gewoon Deulofeu in laten vallen. Als hij naar Ajax komt dan kan het een hele leuke tijd voor Ajax zijn. Zie hem gelukkig echter niet komen.

5 februari 2013 om 19:00

Deulofeu, weet ik zeker, was een speler die ajax ook wilde lenen.
Helaas voor ons, en gelukkig voor jullie is hij niet gekomen

Leuk voor boerrigter, sana en lukoki. DIe jongens zijn uitgespeeld in amsterdam en kunnen op zoek naar een andere club als ze nog eens wat willen spelen.

5 februari 2013 om 18:43

Hahaha. Dan zouden ze wel heel erge losers zijn, als ze nu weg zouden gaan. Cuenca blijft maar een half jaartje. En sowieso is Boerrigter beter op links. Maarja.. daar speelt Fischer nu.

5 februari 2013 om 20:55

Azet als ze je nu gaan vervangen voor een half jaar door een speler die echt maanden uit de roulatie is geweest geeft dat niet veel goede hoop voor over een half jaar.

5 februari 2013 om 18:55

Boerrigter en Sana presteren beter op links en zullen er voor moeten gaan knokken. Beiden hebben een tegenslag te verwerken momenteel.
Lukoki is nog niet klaar voor de basis en zou verzuipen als er nu te veel druk op zijn schouders gelegd zou worden. Hij kan nu rustig gebracht worden, hij is tenslotte nog jong.

Ik denk dat ze hebben geprobeerd Tello ook binnen te halen, een ander zou ik niet zo gauw weten

denk dat met een man als Cruijf die een grote status heeft in Barcelona dat dat in ieder geval wel goed zit

Ik hoop voor Ajax dat Cuenca slaagt. Dan denk ik dat Barca wel meer spelers aan Ajax uitleend

Op de flanken links ook(fischer scoort wel maar speelt ook niet top), heb je best wel middelmaat.
Dus is het voor mij geen verassing dat ze ook nog een bij wouden halen.
Ik denk dat ze ook alleen doen voor tijdelijke en noodzakelijke oplossingen!

5 februari 2013 om 19:02

fischer is nu niet top nee (ook geen middelmaat)maar hij is 18 en is een geweldig groot talent en voor die plek zal ajax echt niet een nieuwe speler gaaan halen.

on: op kort termijn is dit goed maar dit moet zeker niet ten koste gaan van onze talenten!

5 februari 2013 om 19:28

Hij kan niet alle wedstrijden 90 minuten spelen, daarvoor kan je een andere tijdelijke optie van barca halen toch?

vz cuenca heeft maandag helemaal niet meegetraind morgen is pas zijn eerste training

Denk dat de naam die niet genoemd is een verdediger zal zijn aangezien ze vorige zomer nog Muniesa wilden hebben voordat hij geblesseerd raakte. Neem dus aan dat ze Bartra of Muniesa die nog herstellende is. Vind het dan logisch dat Barcelona geen verdediger heeft laten gaan aangezien ze die zelf nodig hebben.
Ajax heeft zelf al een goede jeugdopleiding, neem aan dat ze alleen bij Barcelona zullen kloppen indien echt nodig.

5 februari 2013 om 18:48

Er staat toch duidelijk een buitenspeler...

5 februari 2013 om 18:54

Je hebt gelijk, heb er te snel overheen gelezen.

Denk dat toch dat het om Deulofeu gaat, het grootste talent die rondloopt bij Barca B. Logisch dat Barcelona hem dan niet uitleent.

5 februari 2013 om 19:12

Volgens mij ging het om Christian Tello.

Ik denk ook dat het om Deulofeu gaat. Voor zo ver ik weet hebben ze in de zomer wel geinformeed naar de diensten van hem.

Ik roep bij deze op om van Cuenta een soort Guidetti te maken, ook als hij wat minder presteert, als hij in Barcelona positieve verhalen verteld komen er vanzelf wel meer!

Ik denk dat Muniesa ook wel komt als hij dadelijk weer compleet hersteld is van zijn blessure. Ik lees hier allemaal afkeurende reacties maar Ajax is al jaren de opleiding instituut geweest van Nederlands elftal laat o.a Psv dit nou maar een keer gaan doen. Ajax moet aan zich zelf denken en als doelstelling hebben komende 5 jaar 3 a 4 keer champions League spelen.

5 februari 2013 om 19:20

Dit slaat dus werkelijk nergens op.. waarom hebben ze Muniesa nodig? Denswil komt eraan, en ze hebben nu Moisander. Totaal onnodig. Je moet alleen spelers halen of huren wanneer je zelf op die positie geen jeugdspeler hebt die voldoet aan het niveau.

5 februari 2013 om 20:22

Heb jij nou nog niet door dat bij een club als Ajax er altijd op elke positie 2 super spelers moet hebben. Als Alderweireld vertrekt heb je gewoon nog een speler nodig. Ajax tovert veel uit de eigen jeugd maar af en toe is versterking nodig.

5 februari 2013 om 21:29

Ja twee super spelers volgens mij zit er achter alderweireld Veltman en als alderweireld vertrekt komt daar bazoer weer achter terwijl je dan ook denswil en moisander nog hebt.

Ik denk dat ze hoog hebben ingezet en geprobeerd Tello te horen maarja dat gaat Barca natuurlijk nooit doen! Misschien Montoya? (als ik het goed spel)

Als Ajax Barca spelers ter overbrugging wilt gebruiken, is dat toch goed? Ajax heeft aangegevn dat er zo'n 3-5 jaar nodig is voor de jeugd op nivo doorstroomt, behoudens de supertalenten, dus heeft men tijdelijk spelers nodig die het nivo van het eerste hoog houden. Tenslotte gaan er per jaar 3 basisspelers en vaak niet de minsten, naar het buitenland.

Sorry hoor. Maar spelers van het niveau Cuenca voegen amper wat toe aan het niveau van ajax. Ajax heeft genoeg goede buitenspelers (boerrigter,sulejmani,babel). Ik snap deze verhuur periode ook niet, het slaat helemaal nergens op.

5 februari 2013 om 18:51

Babel speelt meestal in de spits en om Boerrigter en Sulejmani goede buitenspelers te noemen. Volgens mij ergeren alle Aajcieden zich aan Boerrigter na zijn blessure. En Sulejmani heeft het op een paar momentjes na gewoon nooit waar kunnen maken. En als Cuenca fit is en in 't team past, dan voegt hij heel wat toe aan Ajax. Meer dan de buitenspelers die jij opnoemt ooit zullen doen.

5 februari 2013 om 18:53

Hahaha Cuenca heeft meer techniek in zijn pink dan Boerrigter in zijn hele lichaam. Sulejmani is al helemaal passe en lukoki kan vooral heel hard rennen maar daar heb je het ook echt wel mee gehad.

Begrijp me niet verkeerd ik heb veel sympathie voor ajax, maar cuenca speelde bij Barca heel aardig mee in de basiself. Dat zie ik geen van die 3 die jij opnoemt doen.

5 februari 2013 om 18:55

Haha deze jongen gaat wss een hele grote worden, en het is voor Ajax alleen maar mooi dat ze deze spelers morgen huren, hopen dat het niet een gevalletje boyata wordt ;-)

5 februari 2013 om 18:59

Nou als dat gebeurt zie ik het somber in voor Ajax. Maar ik vind het eerlijk gezegd niet slim wat Ajax doet. Ze moeten meer spelers uit de eigen jeugd laten spelen want dat zijn spelers van Ajax en die gaan nog lang spelen bij de club. Cuenca gaat al over een paar jaar weer terug naar Barcelona en wat heeft Ajax daarmee gewonnen? Helemaal niets. En Ajax kan ook kampioen worden zonder spelers van Barcelona B. Ajax moet zich gewoon richten op hun eigen jeugd want er lopen echt veel goeie spelers in de jeugd bij Ajax rond.

5 februari 2013 om 19:20

Frank de Boer staat erom bekend dat hij jeugd de kans geeft. Als hij Lukoki nu nog niet goed genoeg vind en niet tevreden is over Boerrigter en je kan een versterking halen waarvan ze verwachten dat hij het team beter maakt zou het stom zijn om het niet te doen. Zeker als je in deze titelstrijd met veel teams verwikkeld bent. Want als de andere teams vrij zijn doordeweeks speelt Ajax (2 mis wel 4)zware Europese wedstrijden. Hiernaast nog bekerverplichtingen (1 of 2x) Lukoki zal als talent echt nog wel aan zijn minuten komen. Net als Boerrigter op links want Fischer moet ook rustig gebracht worden. Hiernaast is het verschil in wel of geen CL natuurlijk gigantisch. Niet alleen financieel maar ook met de ervaringen die je dan opdoet als speler.

5 februari 2013 om 19:39

Delijesbija, welke jeugdspeler zou jij op rechts zetten op dit moment bij Ajax?
En niet met Lukoki komen, die is 'volwaardig selectiespeler'.

5 februari 2013 om 19:07

Ehm? Voegen weinig toe? Cuenca heeft meer talent dan Boerrigter en Sulejami bij elkaar. Maar ik ga niet in discussie het is jou mening al ben ik het er niet mee eens en ik zal dat je even uit gaan leggen:

Cuenca was elf jaar toen hij bij de jeugdopleiding kwam van FC Barcelona, Hij is 21/22 jaar, en is met die leeftijd erg jong. Die jongen speelt niets voor niets bij Barcelona, denk je nou echt dat Barca mensen opleid die niet kunnen voetballen? Denk je dat Ajax zomaar deze jongen haalt. Ik weet zeker dat hij wat toevoegt aan het spel van Ajax, talent, techniek etc.
Hij is er een tijd uit geweest, maar ik denk na een paar trainingen en wedstrijden dat hij weer de oude is en gaat schitteren bij Ajax al is het maar voor 5 maanden .

Tog niet normaal eigenlijk hebben ze een speler op de bank zitten die 1.8 miljoen per jaar verdient gigantisch veel geld voor betaald en dan gaan ze een speler huren die terug komt van een lange blessure. Over wanbeleid gesproken

5 februari 2013 om 19:44

Daarom zijn we ook van dat wanbeleid afgestapt, Micky is de laatste waar we nog vanaf moeten en dat gaat gelukkig deze zomer gebeuren.
En zolang Mickey niet eens uitblinkt bij Jong Ajax, komt hij niet in beeld bij Fdeb..

Ik hoop persoonlijk dat het nooit meer dan 1 hooguit 2 spelers zullen zijn..... want we leiden niet primair op voor Barcelona, ook eigen jongens moeten natuurlijk volop kans krijgen en iedere keer dat een Barca speler opgesteld gaat worden betekent het dat je een eigen speler niet kunt opstellen en laten doorontwikkelen.....dus graag niet al teveel huren!.

Als ze eens in de paar jaar een speler huren omdat het echt niet kan wat er in de eigen selectie zit dan zeg ik ok een huur kan geen kwaad. Maar om nou te fungeren als extra opleidclub voor Barcelona daar heeft Ajax toch teveel trots voor?

Wat moeten we in godsnaam met spelers van Barça. Ik vind het vernederend dat een club als Ajax spelers moet gaan huren(!), je hebt daar helemaal niets aan. Als dit zo doorgaat worden wij in Nederland allemaal sattelietclubjes van de grote clubs. Dat zijn we nu ook al, maar nu verdienen we nog op de verkoop van talenten. Nu krijgen we straks Barcelona C, Real Madrid C, Manu B, Manc B in Nederland.

Slecht zaak dit, wat heeft Ajax hier nu aan?

Wat een slechte poll, ik heb vroeger altijd geleerd dat te altijd slecht was dus dan blijft er maar 1 antwoord over.

5 februari 2013 om 19:48

Behalve te-vreden..

5 februari 2013 om 20:01

hahah inderdaad

6 februari 2013 om 05:20

En te-meier

Niet doen want dan belemmer je de weg naar de top voor nederlandse jeugd

En dan wordt er gezegd dat Vitesse de opleidingsinstituut van Chelsea is. Daarnaast past het volgens mij toch helemaal niet in de filosofie van Ajax. Volgens is toch de bedoeling dat ze zelf spelers opleiden en heb ik zelfs de Boer horen zeggen dat spelers die geen langlopend contract hebben niet opgesteld gaan worden !!

T zou wat zijn als er nog meer komen...spelers van barca blijven logiezerwijs lekker daar in barcelona

Nu een speler is gehaald moet men ook niet overdrijven.. Het moet toch niet de bedoeling zijn dat Ajax hier tallenten van andere clubs uit gaat lenen om deze de minuten te gunnen die ze bij hun club(s) niet/amper krijgen..

Want aan het einde van het seizoen is de speler weer weg.. Of men kan er wellicht nog de huurperiode verlengen misschien nog 1 seizoen.. Maar uiteindelijk heb je er niet veel aan.. Cuenca kan ook zo'n gevalletje Bojan worden.. Hij was zogenaamd ook "dé" nieuwe held waar men gingantisch veel van had verwacht.. Maar uiteindelijk kwam het er allemaal niet uit..

Als Cuenca zo'n type wordt.. dan zou Ajax hem wellicht definitief over kunnen nemen.. Maar het is dan ook de vraag of hij een verblijf in Nederland ziet zitten.. Of liever naar de subtop van Spanje zou willen of naar een totaal ander land zou willen gaan..

Zoals ik al zei spelers huren.. waarbij je een kansje maakt om ze wellicht over te nemen zou een goede optie zijn.. Maar spelers huren die je gegarandeerd weer af moet staan kan geen optie zijn voor een club als Ajax..

Het blijf beter om je eigen jeugd dan op te leiden..

5 februari 2013 om 19:26

Sommige mensen hebben nou eenmaal een bepaald IQ waardoor ze snel conclusies trekken. Maar tuurlijk, eigen jeugd gaat voor. Dat heb ik hier al honderden keren uitgelegd, vooral de laatste dagen. Wanneer eigen jeugdspelers niet voldoen aan het gewenste niveau, mag je spelers huren of kopen, wat mij betreft. Je moet zo'n de Sa, die naar mijn mening nog veel te veel tekort komt voor het niveau, niet laten spelen omdat je jeugdspelers wilt laten spelen. Dat is de jeugd de kans geven om de jeugd de kans te geven, maar niet om er zelf beter van te worden.
Ik denk trouwens dat ook Bojan nog een hoger niveau dan dat van Ajax bezit. Dus deze jongen gaat het sowieso verder schoppen dan Ajax

Villa...? Gokje kan je wagen?

Het belangrijkste vind ik nu dat Cuenca zich thuisvoelt bij Ajax. En hem proberen de komende zomer aan te trekken.
Zulke (jeugd)spelers kunnen voor zowel Ajax en Barcelona goed uitkomen. Kunnen ze zich in alle rust ontwikkkelen, en voor Ajax een aanwinst zijn. Kunnen ook af en toe een Europese wedstrijd meepikken.

Voor Barcelona is dat ook lekker. Dan houden ze het bankje daar niet warm, en als ze spelers verhuren zijn ze die niet kwijt.

Visca Ajax y Barca!

5 februari 2013 om 19:58

Villa ?? haha yeah right.
Keep on dreaming.
Ik snap dat je als ajaxied maar wat graag nieuwe spelers ziet voor sterren als sana boerighter en lukoki maar druist deze huurhype niet tegen het alom geprezen beleid in?
Of noemen jullie dat na twee weken ook weer eigen jeugd?

5 februari 2013 om 20:19

Is nog altijd beter dan eeuwige prutsers Wijnaldum , Derijck ,bouma , Marcello,

En je kan met je 43 jarige leeftijd wel weer een sneer uit delen aan de opleiding van Ajax. Ajax heeft tenminste een opleiding. In Eindhoven kennen ze het woord eigen jeugd niet. Alleen Depay is dit jaar een klein beetje doorgebroken staat 60 miljoen op het veld waarvan de helft maar kan voetballen. Nederland lacht jullie uit

5 februari 2013 om 20:23

En trouwens Prutser Sana heeft maar een goal minder gescoord dan jullie Lens die bijna alles heeft gespeeld. Verschil is dus statistisch gezien minimaal

5 februari 2013 om 20:37

Ajax moet inderdaad ook gewoon zelf spelers opleiden, daar kom je op de lange termijn gewoon het verst mee. Voor de korte termijn beperkte voetballers met wat meer Eredivisie ervaring kopen als Mertens en Lens is ook een mogelijkheid. Dan heb je wel spelers die er meteen staan. Dat zijn echter spelers waarvan de top in de Eredivisie ligt en Europees niets zullen toevoegen. Dus zo'n beleid zie ik Ajax niet voeren.

5 februari 2013 om 22:21

Ach je focust je zou op Ajax en de Ajax jeugd...
Is er niets leuks bij PSV te zien of zo?
jij kan werkelijk niets positiefs of leuks over ajax zeggen.

Sluit je account want jouw soort personen zie ik liever hier niet.
totaal niet objectief en continue provoceren.

5 februari 2013 om 23:11

En ja hoor. Daar heb je Stratumseind weer met zijn verhaaltjes over "eigen jeugd". En nu begin je al te zeuren over het beleid van Ajax? Iedereen mag natuurlijk zijn mening geven, maar ik denk dat jij beter gewoon op je eigen club kan gaan richten, want je weet blijkbaar totaal niets over Ajax en begint alweer onzin te verkondigen.

Een huurling "eigen jeugd" noemen? Grap van de dag zeker.

Ben benieuwd wie ze nog meer wilden huren. Als cuenca het goed doet willen misschien ook supertalenten als deulofeu en montoya een jaartje naar ajax komen.

Vergelijk het met guidetti bij feyenoord. Feyenoord heeft ook genoeg talenten maar op die spits positie momenteel niet.

Als het bij één á twee spelers per seizoen blijft kan het voor zowel Ajax als Barcelona een win-win situatie zijn. Maar het lijkt me onverstandig als Ajax nog méér spelers wil gaan huren. Ajax moet gewoon lekker doorgaan met de eigen jeugd en het aantrekken en opleiden van eigen contract spelers. Profiteren van de jeugd van Barcelona is dan slechts een bonus. Wil Ajax toegroeien naar dat niveau in de toekomst dan is het onverstandig om teveel spelers te huren.

Het lijkt me overigens ook niet zo dat Overmars van plan is om meer dan twee spelers per seizoen te huren, De Boer en Overmars zullen samen wel een goede balans weten te vinden tussen eigen spelers en aanvullingen van buitenaf.

Eigenlijk kan ajax alleen een goede rechtsbuiten gebruiken van barca want de andere posities zijn goed bezet. Tenzij eriksen vertrekt en ajax niet de hoofdprijs wilt betalen voor maher dan is een nummer 10 ook welkom.

Serieus ik snap niet waarom mensen hier zo negatief over zijn. Sinds Ajax en Barcelona een samenwerkings verband sloten in 2007 vond bijna iedereen dat een goed idee. Door de jaren heen is daar qua spelers ruil weinig van terecht gekomen, omdat de spelers van Barcelona niet stonden te springen om naar Amsterdam te komen. In feite is dat hetzelfde probleem wat Ajax had met haar talenten die geen trek hadden in een tijdelijk verblijf in Haarlem en tegenwoordig Almere City.

Als deze jongen het goed doet trekt dit hopelijk meer spelers over de streep om tijdelijk naar Amsterdam te komen. Spelers van Barcelona hebben zo ie zo het niveau wat Ajax wilt nastreven en zullen minder problemen hebben om zich op spel technisch gebied aan te passen.

Een ander voordeel is dat als Ajax weer haar sterkehouders moet verkopen dat je zeker weet dat je spelers van enig niveau daarvoor in de plaats krijgt die bekend zijn met het spelletje. Op deze manier hou je dus de kwaliteit van de selectie op een bepaald niveau en niet zoals nu vaak het geval is dat we kwalitatief teveel verliezen. Op deze manier hou je dure paniek aankopen buiten de deur waarvan je ook nog een risico loopt dat je ze niet kwijt raakt. Op deze manier kan je op een voordelige manier tijdelijk een probleem opvangen en de eigen jeugd weer naar voren schuiveven als ze daar klaar voor zijn.

Het enigste nadeel is dat je geen transfersom kan bedingen maar dat hoeft ook niet perse nadelig te zijn. Als je mede door deze spelers kampioen word en/of ver komt in de Champions League compenseert dat al aardig een transfersom.

Dit gaat mijn inzien helemaal niet in tegen de plannen van Cruijff, er is altijd gezegd dat Ajax ook buiten haar eigen opleiding zal kijken. Dit is gewoon onderdeel van het plan, als Nederlandse clubs zijnde moeten we gewoon creatief zijn, Want het is natuurlijk een illusie om te stellen dat je alles uit je eigen jeugdopleiding kan halen. Ik heb hier alle vertrouwen in dat de huidige beleidbepalers bij mijn club hierin de juiste balans zal vinden want daar denken ze heus wel aan. Wat dat betreft moeten sommigen mensen even verder kijken dan hun neus lang is.

5 februari 2013 om 19:41

Wel leuk maar in Nederland speel je nu eenmaal niet jaarlijks CL omdat er maar 1 zeker er naartoe gaat en 1 moet voorrondes spelen. Kortom die inkomsten had je misschien eens in de 2 jaar. Transferinkomsten heb je misschien jaarlijks wanneer je goede spelers hebt en daar verdien je wel meer mee.

Ik ben meer voor die aanvullende spelers ergens anders vandaan halen en ze zelf op leiden en uiteindelijk te verkopen dan elk jaar maar weer een lichting spelers te huren van Barca uiteindelijk gaat dat niet werken. Of je moet echt 1/2 toppers binnen halen wat bv Psv had met Alex. Dan kan je het wel doen maar je moet er gewoon mee oppassen dat het niet teveel huurlingen gaan worden.

1 die echt basis speelt en 1 eventueel als achter de hand prima maar meer ook zeker niet.

5 februari 2013 om 19:53

@ sebasjuh

"wel leuk maar in Nederland speel je nu eenmaal niet jaarlijks CL omdat er maar 1 zeker er naartoe gaat en 1 moet voorrondes spelen. Kortom die inkomsten had je misschien eens in de 2 jaar. Transferinkomsten heb je misschien jaarlijks wanneer je goede spelers hebt en daar verdien je wel meer mee."

Ik zeg toch nergens dat we structureel Chammpions League spelen ? volgens mij zeg ik toch heel duidelijk " Als je mede door deze spelers kampioen word en/of ver komt in de Champions League compenseert dat al aardig een transfersom." Met de nadruk op ALS en En/of

"ik ben meer voor die aanvullende spelers ergens anders vandaan halen en ze zelf op leiden en uiteindelijk te verkopen dan elk jaar maar weer een lichting spelers te huren van Barca uiteindelijk gaat dat niet werken. Of je moet echt 1/2 toppers binnen halen wat bv Psv had met Alex. Dan kan je het wel doen maar je moet er gewoon mee oppassen dat het niet teveel huurlingen gaan worden."

Volgens mij zeg ik toch heel duidelijk dat dit gewoon onderdeel van het plan van Cruijff is (dus het totale plan en alles wat daarbij hoort). Volgens mij zei ik ook heel duidelijk dat ik erop vertrouw dat onze beleidsbepalers deze balans heel goed in de gaten zullen houden. Sorry maar moet je hier tegenwoordig echt alles letterlijk zeggen zoals in rechtzaak ? Niet om arrogant te doen doen ofzo maar eerlijk gezegd snap ik jouw reactie niet omdat je feitelijk gewoon herhaald wat ik zei.

Leuk en aardig maar we moeten er wel voor waken dat we geen satellietclub worden van Barcelona want we hebben ook een eigen lichting die eraan zit te komen.

5 februari 2013 om 19:28

Weet jij wel wat een Satelliet club is??? Blijkbaar niet.

Cuenca heeft maandag voor het eerst meegetraind bij de selectie van Ajax

Dat is niet waar zn eerste training met het 1e ismorgen pas.

Ik ben geen fan van het huren van spelers. Een samenwerkingsverband waar wij spelers over kunnen overnemen en Barcelona een terugkoop optie bedingt is wel interessant. Enkel het huren van spelers van Barca staat onze talenten in de weg.

5 februari 2013 om 19:33

Het is juist de reden waarom ze huren! Er staat nu niks klaar vanuit de jeugd. Je kan wel doorgaan met die jonge spelers opstellen maar je ziet aan Lukoki dat die gasten er nog niet klaar voor zijn. Hoe moeilijk is het dan om te begrijpen dat ze dan even iemand huren die ervaring heeft! Er zijn namelijk wel prijzen te winnen. Tis geen speeltuin waarin je 20 pubers uit kan proberen in wedstrijden.

5 februari 2013 om 19:34

Welke talenten staat Cuenca dan in de weg, als ik vragen mag? Welk talent zou de komende seizoenshelft veel spelen zonder Cuenca? Vertel het eens.

We hebben Boerrigter al, dus wat nou Pedro, Villa of Messi.

Nee Ajax en Barca zouden best wat meer samen kunnen gaan werken, hun spelletje lijkt wel wat op elkaar. Bovendien is Ajax bekend door hun geweldige jeugd, dus een speler een poosje bij Ajax neerzetten zal Barcelona uiteindelijk ook ten goede komen.

Hoop mensen zijn behoorlijk jaloers aan de reacties te zien. En Ajax huurt deze speler omdat er in de jeugd nu even niets te vinden is....je kan moeilijk je hele elftal vol 18 jarige spelers stoppen dus af en toe even een speler huren om de jeugd nog wat tijd te geven is niks mis mee. Maar ja als PSv en Vitesse Chelsea spelers huren is het geweldig en als Feyenoord een City spits huurt is het fantastisch maar Ajax mag niks!

Leuk dat ze het willen maar we moeten gaan oppassen dat we niet een opleidingsclub gaan worden voor Barca. Leuk als ze soms een talentvolle speler kunnen huren op een plek die op dat moment zwak bezet is (achteraf gezien) maar je moet ook niet straks 4 of 5 Barca huurlingen rond hebben lopen want dan kan je beter je eigen jeugd een kans geven.

Logische samenwerking. Ajax zal geen opleidingsclub van Barcelona worden, daar is Ajax te groot voor en zijn De Boer, Overmars en de overige toppers te slim voor.

Wel hoop ik dat Cuenca niet de ontwikkeling van Lukoki in de weg staat. Lukoki heb ik vrij hoog zitten, denk dat ie ver kan komen. Ik zou niet weten waarom Cuenca de voorkeur zou krijgen boven Lukoki. Maar concurrentie is natuurlijk een must bij een topclub.

Hoop in ieder geval voor Ajax dat het geen Chanturia is en dat ie gewoon iets toevoegt (behalve als ie in het Philips Stadion speelt )

Deulofeu, Marc Bartra, Sergi Gomez, Sergi Roberto, Carles Planas, Kiko, Rafa Alcentara, wie zou het zijn!

wat een negatieve reacties. hier zou je toch blij mee moeten zijn. zal wel afgunst zijn.

Ik vraag me toch af,waar die zelf opgeleide talenten blijven ? Het huren van in potentie goede voetballers is een zwaktebod en niet positief nieuws voor de eigen jeugdopleiding.

5 februari 2013 om 20:22

Ik telde er afgelopen zondag een stuk of 7 en jij?

5 februari 2013 om 22:09

eigen jeugd vermeer van rhijn blind en denswil en de rest is gekocht

5 februari 2013 om 22:19

Moisander speelde ook bij de ajax jeugd.
Eriksen kwam op zijn 16e naar Ajax en heeft dus 3 jaar voor zijn 21e in de jeugd gespeeld en mag dus volgens de Uefa eigen jeugd worden genoemd.
Babel,
Ach Ajax verkoopt ook continue spelers.
Er staan niet altijd even goede spelers op ...

5 februari 2013 om 22:49

eigen jeugd kopen is bij mij geen eigen jeugd, eriksen kosten toen 1,1 miljoen.

5 februari 2013 om 23:09

Nee spelers 'jatten' van Sparta en Fortuna wel?
Of vind jij Willems ook eigen jeugd?

Spelers komen ergens vandaan, of denk je dat er een kraamafdeling is op de toekomst, varkenoord of de herdgang?

6 februari 2013 om 00:14

Willems is ook geen eigen jeugd. echte jeugd vind ik als spelers niet gekocht worden en als ze vanaf de c bij de club zitten.

wat is bij jou dan eigen jeugd?

5 februari 2013 om 21:18

staan er toch aardig wat, en voordat die talenten komen duurt het een paar jaar, je kan die veranderingen nooit binnen een jaar zien.

Marc Overmars, hopelijk blijft het hier wél bij. Uitleg; zodra je meer spelers gaat of wilt huren je in mijn ogen daarmee direct afbreuk doet aan je eigen status, identiteit en filosofie. Naast het feit dat Barca niet op haar achterhoofd is gevallen en nooit haar grootste talenten zal verhuren moet Ajax juist ervoor zorgen (filosofie) dat zulke toptalenten in eigen huis spelen i.p.v. elders zoals het beleid zich voorschrijft. Marc Overmars, je levert puike werk af tot nu toe, maar ik mag toch hopen dat je intern terug wordt gefloten op een soortgelijke wijze de scheids het vroeger deed toen je weer eens buitenspel liep...

Huren zou een goede optie zijn als de spelers voor de basis worden gehaald. Als de buitenspelers van Barca beter zijn dan de huidige spelers dan moet je ze gewoon halen en jonge spelers als Lukoki verhuren zodat ze wekelijks spelen. Zo hebben beide clubs er profijt van.

Eerst maar eens afwachten of deze speler van toegevoegde waarde is. Is het een speler die binnen een maand Ajax bij de hand neemd neemt of is hij niks beter als onze eigen jongens. Is het eerste het geval dan kun je best vaker beroep doen op dit soort spelers wanneer je eigen echt niet goed genoeg blijken te zijn. Voorlopig is menig Ajacied tevreden met de Fischers en de Denswils.

Het is leuk dat Ajax 1 a 2 spelers max per seizoen van Barca gaat huren, dit moeten dan wel spelers zijn die dicht tegen het eerste aan zitten. Het Ajaxspel is vergelijkbaar met het Barcaspel dus de kans dat spelers van Barcelona renderen is erg groot. Ben geen voorstander van het huren van spelers maar als spelers echt een meerwaarde zijn en als er niet teveel word gehuurd dan ben ik wel een voorstander hier van.

Laten we a.u.b. geen opleidingscentrum voor Barcelona worden en gewoon onze eigen jeugd de kans geven.
Een speler gaat nog wel, maar meer moeten het er ook niet worden!

"ajax wil meer Barça-spelers: 'hopelijk blijft het hier niet bij'
Niet te geloven dat ajax nog serieus genomen wordt door de ajacieden.
Is dit de bedoeling van de fluwelen revolutie van Cruijff, spelers van Barcelona laten rijpen en ritme op laten doen bij ajax.
Nou succes ermee zou ik zeggen, hoeveel tolken lopen er al rond op de toekomst en in de arena.
Dat zullen er wel wat zijn met al die nationaliteiten.

Die andere zal wel Deulofeu zijn geweest. Of Teilo wellicht.
Maar beter wordt je er alleen op op korte termijn.

Je kan beter Lukoki rechts zetten, ook al is hij minder.
Voor het volgend seizoen is hij dan ingespeeld met het team en waarschijnlijk ook beter.
Als je er een huurling zet en hij gaat weer weg, moet je in de zomer een nieuwe rechtsbuiten hebben , die je weer moet inspelen.

Bij Dortmund, Shachtar en Barca, spelen ze goed omdat ze jaren in elkaar zijn ingespeelt.

5 februari 2013 om 23:02

Je hebt zeker wel gelijk, maar Lukoki is (nog) niet een speler waarmee je prijzen wint en Ajax strijd momenteel nog voor drie prijzen.

ik denk dat Barca eerst wil kijken hoe Cuenca zich in 3,5 maanden ontwikkeld voordat ze meer jeugdspelers naar ajax sturen

Wat is er nou gebeurd met Ajax? Eerst Deense spelers halen en nu Spaanse spelers? Wat is er mis met Nederlandse talenten? Ajax moet gewoon net als Feyenoord focussen op het opleiden van Nederlandse talenten. Laat zien dat Ajax opleiding is ook een van de beste jeugdopleidingen in de wereld.

5 februari 2013 om 21:20

Misschien is Nederlands talent op het moment schaars of te min.
En Ajax geeft weinig om het Nederlands elftal...en dat is prima!
Want een club hoort aan zichzelf te denken en de sportieve aspecten.
Ajax heeft in principe niets aan het nationale belang.

Ik begrijp je wel, maar puur vanuit Sportief en financieel gebied is dit het beste.

5 februari 2013 om 22:28

nee en als er dan nederlands talent is dan kapen ze het weg (bazoer)

5 februari 2013 om 22:32

Ach calimero alarm.
Probeer je leuk te provoceren jochie?!
Vergeet die Amsterdammers in jullie jeugd niet even op te noemen.
ajax kaapte Bazoer niet weg, Bazoer wilde zelf weg...geen kansen daar in Ehv!
Dus kwam Ajax, en daar krijgt hij wel de kans.
Wees blij dat zo iemand behouden blijft voor Nederland ipv dat hij vertrekt naar Engeland.

5 februari 2013 om 21:23

Ajax heeft vroeger genoeg aan Nederlandse elftal gedacht nu wordt het tijd voor hun eigen.

5 februari 2013 om 21:43

Ja, daarmee laat je je eigen land in de steek. Vroeger was Ajax trots op zijn eigen jeugdopleiding - nu moet die maar in Denemarken en Spanje de meerdere erkennen

5 februari 2013 om 21:53

Als het er niets is is het er niet en daarbij talenten verdwijnen alvorens ze het eerste halen tegenwoordig al naar het buitenland....iets wat vroeger veel minder gebeurde...clubbelang gaat boven landsbelang...voor zowel de club als de supporters.

5 februari 2013 om 22:17

Er loopt zat Nederlands talent rond in de ajax jeugd...99% er van is Nederlands.
Maar nog niet van een dusdanig niveau dat het van meerwaarde is voor ajax dus laat staan het Nederlands elftal.

5 februari 2013 om 22:22

De huidige A1 en A2 zijn gewoon wat mindere lichtingen met wat uitzonderingen daargelaten. Dus lijkt met mij helemaal niet onverstandig om de banden met Barca wat aan te scherpen en zo voor Ajax, Barca en de spelers in kwestie een goede deal te sluiten.

Zal vast om Deulofeu gaan. Ik vind dat Ajax dit net níét moet doen, omdat de plaatsjes daar al duur zijn en enorm veel jeugdspelers staan te popelen om mee te doen bij het eerste elftal. Dan moet je niet constant spelers lopen huren.

Sorry hoor.. maar mensen die gaan roepen dat Ajax jeugd voorrang moet krijgen. Deze speler is gehaald als directe versterking, omdat er geen goede (jeugd) speler is voor die positie. Het is toch beter voor Ajax dat ze een speler van Barcelona kunnen huren en gelijk verbreden in hun selectie. Ik vind het een goede zet. Gr, een PSV supporter

Dat druist in tegen de visie van Cruijff, namelijk zelf je spelers opleiden. Je eigen jeugd komt door dit soort acties op de bank terecht en worden dan uitgeleend aan een of andere B ploeg, zonder dat je er zelf van geprofiteerd maar wel geïnvesteerd hebt!

De grootste Ajacied, Johan Cruijff, is degene die dit Barça zo groot heeft gemaakt. Afdankertjes worden verhuurd naar de club waar het voor de legendarische nummer 14 allemaal begon. En men is blij? Man, wat is er gebeurd met Ajax en jullie gevoel voor trots?

uiteraard leuk voor de posities waarvoor je zelf niets in huis hebt...anders enkel kapitaal vernietiging...en 2 of 3e garnituur Barca wil niet zeggen dat het nog steeds 10 klasses beter is dan wat er bij Ajax zelf rondloopt...dus samenwerking...prima...structureel inhuren lijkt me onverstandig....zou enkel werken als er ook Ajax jeugd naar Barca zou gaan...maar 1 richting op werkt demotiverend voor eigen jeugd en staat verdere ontwikkeling en daarmee toekomstige transfers in de weg.

Ik snap het niet. De filosofie van Ajax is toch om spelers te laten doorbreken en zelf op te leiden. Waarom zouden ze dan spelers willen huren/kopen van Barça? Kan iemand mij dit uitleggen

5 februari 2013 om 22:15

Te weinig goede spelers voor die positie,
Op het moment loopt er ook niemand rond als RV in de jeugd die er meteen kan staan.

5 februari 2013 om 22:19

Ipv Moisander, Poulsen en Schone had je misschien Fontas, Dos Santos en Sergio Roberto voor 1 seizoen kunnen huren, totdat Denswill, Bocarra en Andersen er klaar voor zijn. Helemaal geen verkeerde opties lijkt mij.

5 februari 2013 om 22:54

Vind Denswil wel rijp voor het eerste,
Veltman ook maar die zou ik liever even een tijdje in het krachthonk zien.
Denswil is al gespierd en heeft echt body, Veltman is een enorm slimme speler en zijn visie/tactisch vermogen ligt hoger dan gemiddeld.
alleen jammer van die actie tegen Janssen, daarvoor werd hij geroemd dus mensen die hem om die ene foute actie afzeiken vind ik echt hypocriet .

5 februari 2013 om 23:00

Alexpsvfan21,

Het is heel simpel. Ajax wilt inderdaad jeugdspelers door laten stromen, maar niet ten kosten van de titel.

kan me voorstellen als je op een bepaalde positie geen aansluitende jeugd hebt dat je zo'n positie graag tijdelijk wil opvullen tot dat er een aansluiting is (bijv. CS positie of Rb)...maar structureel meerdere spelers huren is funest voor de opleiding zoals men die in gedachten heeft.

nog nooit van deze speler gehoord maar zijn statistieken aan de rechterkant zijn niet echt om over na huis te schrijven kan iemand mij wat meer vertellen?

Wat een negatieve reacties het huren van spelers heeft bij Feyenoord wel uitstekend geholpen (guidetti en Pellé), waarvan laatst genoemde nu definitief overgenomen is. Men moet begrijpen dat dit een ideale korte termijn oplossing is voor als de eigen talenten nog tekort komen of dat de huidige basisspelers gewoon niet het gewenste rendement opleveren. Boerrigter op rechts kon je van tevoren al voorspellen dat het een drama zou worden, want die kan niks met rechts dus weet elke tegenstander dat hij naar binnekomt. Zijn wendbaarheid is ook gewoon onvoldoende, dus krijg je de Boerrigter te zien die wij al maanden zien. Lukoki? Heeft letterlijk alleen snelheid maar voor de rest voegt hij niets toe. In de kleine ruimte wordt hij vaak gewoon gekauwd, fysiek is hij zwak en z'n voorzetten zijn iets verbeterd maar nog altijd veels te weinig voor Ajax 1.

Tello en Cuenca zijn niet de grootste talenten bij Barca, maar ze kunnen wel mee met het niveau. Dat niveau ligt veel hoger als dat van Ajax, dus ik weet zeker dat ze beiden zouden vlammen in de Eredivisie. Cuenca is geen basisspeler voor Barca en ook niet in de toekomst, maar hij zou Ajax zeker wel sterker maken. Ik snap die rare reacties dan ook echt totaal niet. Boerrigter, Lukoki en Sana zijn op rechtsbuiten allen geflopt en dan krijg je nu Cuenca en dan door blijven zeuren? Wat willen jullie dan? In de jeugd is er blijkbaar niemand, dus moet er direct met geld gesmeten worden? Goede zakenman die Overmars prima gedaan en hoop dat hij zo doorgaat. Overigens was die andere buitenspeler waar het om ging Cristian Tello daar ben ik van overtuigd. Deulofeu is dé revelatie van de Segunda Divisíon en die kan elk moment zijn minuten gaan maken in het 1e.

Als Muniesa niet geblesseerd was geraakt dan weet ik zeker dat Moisander nooit aangetrokken zou worden. Moisander doet het de laatste tijd goed, maar Muniesa zou écht een toegevoegde waarde zijn. Aan de andere kant: Denswil is ook al jaren een gruwelijk talent en had je ook voor de leeuwen kunnen gooien. Muniesa is wel verder in z'n ontwikkeling als Denswil denk ik. Poulsen is nuttig, maar voetballend stelt hij echt geen moer voor. De Jong op het middeveld geniet niet mijn voorkeur, maar de Jong is je aanvoerder, werkt hard en haalt altijd een voldoende als hij speelt. Dos Santos had een betere tijdelijke oplossing geweest ipv Poulsen. Zo had je Boccara en Sporksklede dit seizoen echt door kunnen laten ontwikkelen om ze volgend seizoen naar het 1e te halen en Dos Santos weer naar Barca te laten gaan. Hetzelfde verhaal geldt voor Muniesa en Denswil. Muniesa speelt binnen nu en 2 jaar naast Pique dat weet ik zeker. Denswil had dan mooi het stokje over kunnen nemen en je had jezelf 4 miljoen bespaard.

Deze visie van Overmars bevalt me wel. Waarom? Die Barcelona talenten maken je direct sterker en voetbaltechnisch zit het allemaal goed bij die gasten. Dos Santos, Muniesa en Cuenca zijn een directe toegevoegde waarde en maken je team overduidelijk sterker. Want ze zijn beter en verder als Moisander, Poulsen en Sana/lukoki/boerrigter. Dit team zou qua namen op papier wel gelijk zijn aan PSV (dat nu overduidelijk de beste spelers heeft op papier), maar als collectief en voetballend vermogen had het Ajax van mijn opstelling écht veel en veel verder gestaan. Ik durf hardop te roepen dat wedstrijden als uit bij Heerenveen, Utrecht en Vitesse niet onnodig puntverlies hadden opgeleverd. Ook in de CL had je wellicht hogere ogen kunnen gooien (vooral City uit) en ook in de EL. De Barca talenten acteren ook graag op dat niveau en is goed voor hun ontwikkeling en het boeken van progressie. Naar mijn idee is het een win-win situatie, maar ja wie ben ik?

Cillessen, Veltman, Denswil, Boilesen, Boccara, Sporkslede, Serero, Andersen, Fischer, Hoesen, Babel en Sana als wissels en reserve. Heb je een sterke 22-koppige selectie met voetballend vermogen in overvloed. Met Alderweireld, Muniesa, De Jong, Boerrigter, Sigi, Babel, Denswil en Boilesen heb je ook fysiek sterke spelers in je selectie. Het enige nadeel is dat er minder 'ervaring' zou zijn en daarom is Poulsen waarschijnlijk gehaald maar ik vind dat zo een onzin. Goed genoeg, is oud genoeg.

Vermeer
van Rhijn
Alderweireld
Muniesa
Blind
De Jong (C)
Dos Santos
Eriksen
Cuenca
Sigi
Boerrigter

Mooi dat een speler als Cuenca naar Nederland komt, hij is een hele goede voetballer en kan later een hele grote worden. Hij speelt bij Barca toch regelmatig als invaller, dus vind ik het toch een goed teken dat hij Ajax verkiest boven invallen in het grote barca.

Ik denk dat Overmars het hier of heeft over Tello of misschien wel Dos Santos. Alleibei hadden ze interesse in. Maar die zijn helaas niet gekomen.

Huren is leuk, het nadeel is alleen dat het niks oplevert. Maar als je Cuenca kan huren word je elftal darar alleen maar sterker op. Maar je meot antuurlijk niet gaan huren als je daarmee je eigen jeugd in de weg zit...

Hopelijk is Cuenca fit, want dan gaat hij zeker van toegevoegde waarde zijn.
Want laten we eerlijk zijn, de komst van Cuenca is een geschenk, want we zijn eigenlijk vleugellam.
We gaan ons opmaken voor 3 op een rij !

Cuenca kan speelritme en ervaring opdoen bij Ajax. En Ajax is verzekerd van een goede buitenspeler. Dan weten de beleidsbepalers dat we echt op zoek moeten naar een echte rechtsbuiten.

Hele goede zaak, als de aanvulling vanuit de beloften en of de jeugd op dit moment stokt omdat deze niet de gewenste kwaliteiten bezitten dan is dit een uitstekende optie. Uiteindelijk zal de eigen jeugd de voorkeur moeten krijgen maar dan moet de kwaliteit individueel een stuk omhoog.

ik sta volledig achter het huidige beleid waarin de technische staf het juiste pad bewandelt. Dit pad zal nog lang zijn met de nodige up- en downs, maar Ajax wordt weer een voetbalclub!

Als ik bij Barca zou weg moeten dan zou ik liever bij Ajax gaan voetballen dan bij clubs als Man City of Liverpool.

Waarom zou je een rbuiten Huren (da s toch per definitie tegen de Cruijff-doctrine?), zolang 433 niet verplicht is? Ik ben geen ajax supporter hoor, hou me ten goede, maar huur creeert geen transferwaarde, integendeel: vernietigt transferwaarde. Lijkt me wat paniekerig, want alleen als je er bijna absoluut van overtuigd bent geen CL te halen zonder die huur, lijkt me dat verdedigbaar. Verder verbaas ik me af en toe over Ajax, bijv. : Waarom een Boerrigter kapot maken op rechts terwijl dat al veel eerder in zn carriere (2009 bij Rkc) al eens mislukt is, dan lukt het al zeker niet bij het betere ajax. Of weten ae dat niet? Ander voorbeeld: sana is geen 442 spelr, Boerrigter juist alleen een 442 spits; ze samen opstellen, wat gebeurd is, is contraproduktief.
Nee, tenxij het Messi zelf is, zou ik als Ajax in principe jiet huren, je maakt er meer kapot mee dan je denkt. Maar ik begrijp de korte termijnbin Adam wel, nog nietzo als in Ehoven....slecht signaal voor aanstormende jeugd en de wat onzekere gejoemde spelers

Dit seizoen Cuenca, volgend seizoen Delofeu!!

ik ben zelf groot aanhanger van barca en vind het dan ook een pracht om te zien dat er jeugdspelers van barca naar nederland komen.. als dit inhoud dat ik nog meer naar ajax moet kijken dan zij het zo
ik hoop dat deze jongen zal schitteren bij ajax en in de eredivisie!!

Volgens mij is het B team van Barcelona ook nog een stuk sterker dan wat er nu rondloopt bij Ajax.
Dus laat maar komen, hoe meer Barca hoe beter het is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren