Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax maakt aanvangsdatum van werkzaamheden Alex Kroes bekend

Laatste update:

Alex Kroes gaat per 15 maart 2024 beginnen met zijn werkzaamheden als algemeen directeur en directievoorzitter bij Ajax, zo maken de Amsterdammers bekend middels een officieel persbericht. Kroes geldt bij Ajax als gedroomde opvolger van Edwin van der Sar, maar mag wegens een concurrentiebeding in zijn contract bij AZ niet eerder dan de genoemde datum beginnen.

Volgens het concurrentiebeding in zijn contract mocht Kroes binnen een jaar na zijn vertrek bij AZ niet aan de slag bij een andere club in het Nederlandse betaald voetbal. Ajax en AZ hebben echter een overeenkomst gesloten over een termijn van zes manden. Hierdoor is de clausule uiteindelijk beperkt gebleven tot een half jaar. Het nieuws betekent ook dat technisch commissaris Jan van Halst tot 15 maart 2024 zijn honneurs zal waarnemen.

Het feit dat Kroes nog zo lang moet wachten om aan de slag te kunnen, zal hem niet vrolijk stemmen. Volgens Hugo Borst maakt hij zich grote zorgen over de club waar hij straks algemeen directeur van wordt. “Ik heb hem zelf niet gesproken, want ik ken de beste man niet. Maar ik heb van anderen gehoord dat hij zich al hele grote zorgen maakt over wat er nu allemaal aan de gang is”, vertelt Borst. “Het is gruwelijk onrustig. Ik heb afgelopen week nog wat mensen gebeld, maar wat een teringzooi is het intern zeg. Niet normaal”, aldus Borst zaterdagavond bij De Eretribune van ESPN.

Kroes is afgestudeerd bedrijfseconoom en medeoprichter van Sports Entertainment Group, een groot internationaal opererend kantoor van zaakwaarnemers, met name in het voetbal maar ook in andere sporten. Van februari 2019 tot augustus 2022 was Kroes actief als (groot) aandeelhouder van Go Ahead Eagles en sinds december 2022 is hij werkzaam bij AZ als directeur International Football Strategy. Kroes heeft als speler vanaf zijn negende tot zijn negentiende de jeugdopleiding van Ajax doorlopen. Inmiddels is hij meer dan dertig jaar lid van de vereniging Ajax en is hij nog steeds actief als voetballer bij de zaterdagafdeling van Ajax, thans in het vijfde elftal.

Dit artikel betreft een update van een eerder nieuwsbericht. De reacties onder het bericht kunnen daardoor minder actueel zijn.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
5 september 2023 om 11:12

Lewy daar is een concurrentiebeding toch voor? En ondanks dat het sportief gezien misschien geen exacte concurrenten zijn, al zal dat dit seizoen nog moeten blijken, ben je natuurlijk op het gebied van bijvoorbeeld scouting wel degelijk concurrenten.

5 september 2023 om 11:12

Ajax dus ook, want anders hadden ze geen akkoord gesloten. Verder slaat zo'n concurrentiebeding over het algemeen niet alleen op concurrenten in sportieve zin, maar gewoon de overstap naar een bedrijf in dezelfde sector, voetbal dus. Als hij naar Telstar wilde had je precies hetzelfde probleem.

5 september 2023 om 11:33

Ik denk wel dat AZ dan een stuk coulanter was geweest. Maar zoals IronManUtd zegt, daar zijn die dingen ook voor.

5 september 2023 om 11:39

Dat weet ik wel zeker, maar Telstar speelt dan ook in een heel andere competitie.

5 september 2023 om 17:21

Denk dat Ajax best wel een goede kans maakt wanneer ze dit aan de rechtbank voorleggen dat die periode korter geweest was. Recent zijn er uitspraken geweest dat een concurrentiebeding strijdig is met de wet naar redelijkheid. in die cases werd het concurrentie beding teruggebracht naar 3 maanden maar ik denk dat Ajax er voor kiest om dat niet te doen richting AZ wat ik ook wel kan begrijpen

5 september 2023 om 11:15

Hoezo dat? Ze staan volledig in hun recht om dit te doen.

Daarnaast lijkt AZ me dit seizoen absoluut een concurrent voor Ajax. Normaliter natuurlijk niet, maar er gaat nogal wat mis bij Ajax.

5 september 2023 om 16:19

Wat gaat er dan mis dan? Buiten wat de media ons allemaal in ons hoofd probeert te planten. Ze hebben een paar slechte resultaten gehaald. So what. Er is vanaf dag 1 al gezegd dat dit project zo zou gaan. Helemaal opnieuw beginnen en dat dat tijd kost. Vanaf dag 1 al. Maar nu gaat iedereen hysterisch doen.

5 september 2023 om 16:30

Ik snap dat ook niet. Lekker boeiend dat Ajax al drie kwart jaar brandhout is. Ze roepen in Amsterdam niet voor niets altijd heel hard, wij zijn Ajax wij doen leuk mee maar als het niet loopt is het ook niet erg.

5 september 2023 om 17:40

In Amsterdam zijn ze ervaren met het hebben van succes. Ze weten daar dat er na een succes periode een opbouw fase volgt met wat mindere resultaten waarna er weer succes komt. De typische Ajax cyclus.

In Rotterdam is het precies andersom, na het eeuw feest was het heel lang maar dan ook heel lang opbouwen om uit de shit te komen. Dus is het daar nu groot feest. Het kan daar werkelijk niet op.

Maar ja, volgend jaar merken ze ineens dat Slot weggaat, dat Kloese wellicht ook weggaat. Dat spelers niet bij willen tekenen en mooie transfers gaan maken.

En dan slaat de schrik om het hart, worden er wedstrijden verloren, valt het ineens allemaal erg tegen. En dan heb je ineens grote paniek.

En dan zingen wij inderdaad weer: "wij zijn Ajax, wij zijn de beste."

Zo gaat het.

5 september 2023 om 11:16

Poeh poeh, Az blijft juist een kleine club als ze dit niet doen.

5 september 2023 om 11:46

AZ zal altijd relatief klein blijven toch? Het achterland is gewoon beperkter, Alkmaar spreekt minder aan dan Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Eindhoven.

Wat dat betreft doet AZ het al fantastisch en structureel, in die zin is dus ook vrienden maken en houden ook geen slecht idee. AZ doet het gewoon echt goed en daar kan je respect voor hebben, tegelijkertijd is de kans in NL echt nihil dat ze ooit een serieuze topclub kunnen zijn, niet omdat ze niet goed zijn maar omdat ze gewoon de mogelijkheden nooit kunnen krijgen vanwege de ligging.
Dat bedoel ik dus ook echt niet lullig, ik heb enorm respect voor hoe AZ het doet, maar Amsterdam of Rotterdam structureel verslaan is gewoon super ingewikkeld en NL is daar denk ik niet sportland genoeg voor om als kleine stad dit soort grote steden te verslaan.
Idem geldt voor Ajax, Feyenoord (en PSV) tegenover grotere steden als Londen, Parijs, Barcelona

5 september 2023 om 12:00

Ja, maar dat betekent niet dat je dan maar alles moet pikken van de grote clubs, omdat jij anders klein bent. Uiteindelijk is het Villareal ook gelukt de EL te winnen, ondanks het feit dat Villareal zelf een ministad is.

5 september 2023 om 11:16

Nee, we moeten natuurlijk direct meebewegen met het grote Ajax. Man man man. In het bedrijfsleven gaat het ook gewoon zo.

5 september 2023 om 11:56

Vind dit wel een beetje een drogredenering. Het 'grote Ajax' heeft er mede voor gezorgd dat AZ nu ook mee kan spelen om directe plaatsing voor de CL. Als je wil dat het Nederlandse voetbal blijft groeien is het best slecht nieuws dat het bestuurlijke crisis is bij de grootste club van het land. Ja op de korte termijn kun je zeggen dat je met ze concurreert voor het huidige seizoen, maar als je op de langere termijn kijkt vind ik dit toch wel kleinzerig van AZ.

De beste man gaat toch wel, of het binnen 1 maand, 6 maanden of 1 jaar is.

Logisch dat de conurrentiebedinging er is hoor, maar kom tot een mooi bedrag met Ajax zodat je er ook nog iets uit haalt en laat het gaan.

5 september 2023 om 12:02

Superfijn dat Ajax dat doet, maar dat doen ze uiteindelijk toch ook vooral voor hunzelf? Kan er echt met m'n pet niet bij dat men vindt dat AZ maar gewoon akkoord moet gaan omdat Ajax in de problemen zit. Dit is juist een kans voor AZ om eens een gooi naar kwalificatie CL te doen, dan wuif je toch niet zo'n concurrentiebeding maar weg omdat dat je grote broer beter uitkomt?

5 september 2023 om 12:25

Kijk aub ook even na hoeveel punten Az zelf heeft gehaald voor het Nederlands voetbal en voor zichzelf.
En nee, voor het Nederlandse voetbal is het helemaal niet zorgelijk dat het nu crisis is in Amsterdam, hoe kom je erbij.
Wat een hoop onzin en preken voor eigen parodie in 1 commentis dit zeg
Wat een slappe hap deze onzin.
En nogmaals Ajax heeft geen accoord, het is puur Az dat maar met Alex in gesprek is gegaan omdat Ajax dat weigerd te doen,....jaja Ajax, jou grootste en belangrijkste club.
Bron; Az zelf.

5 september 2023 om 12:42

Prima, mag je vinden. Maar je kunt niet met droge ogen beweren dat AZ net zoveel voor het Europees voetbal heeft gedaan als Ajax en ook Feyenoord de afgelopen jaren. Persoonlijk ben ik van mening dat een sterke competitie met een hoop concurrerende teams ook goed is voor de grootste club van dat land. In die zin gun ik jullie ook succes. Maar ik vind dat AZ zich hier niet van zijn beste kant laat zien. Zoals ik al eerder zei: hij komt toch wel naar Ajax. Wat maakt het dan uit wanneer dat precies is. Wees slim en haal er nog een mooi bedrag uit zodat het voor beide partijen een goede deal is.

5 september 2023 om 13:42

Jtjevtt, ik kruip weer even uit mijn hol om te reageren. Want volgens mij weet half Nederland dat AZ de afgelopen 15 jaar ook ongelooflijk veel bij heeft gedragen aan de coëfficientenlijst. Wellicht misschien minder dan Ajax, maar als je het afzet naar grootte van de club is dit toch niet iets wat je als reden kunt gebruiken voor Ajax.

En het 'meedenken met Ajax omdat het de grootste club van het land is' is natuurlijk een drogreden. Ajax moet haar zaken gewoon goed op orde hebben en dat is haar eigen verantwoordelijkheid. Daar kun je AZ nu echt niet op aanvallen. De reden erachter is heel simpel; bij de overgang van Slot naar Feyenoord is het complete scoutingbestand (niet alleen spelers voor het 1e elftal, maar ook jeugdspelers in Nederland en het buitenland) overgeheveld naar Rotterdam. Zelfs het beleidsstuk dat geschreven is voor de scouting is bijna 1 op 1 gekopieerd. En ja, ik weet dat, want ik heb ze beide ingezien. Als daar geen afspraken over zijn gemaakt kun je daar als AZ zijnde natuurlijk weinig van vinden; sindsdien maken ze daar dus afspraken over in de vorm van een concurrentiebeding. Je zwakt natuurlijk je eigen standpunt gigantisch af als je die dan ineens maar niet meer gaat respecteren.

5 september 2023 om 13:46

Jtjevtt, kijk toch uit met zulke uitspraken. Op de Europese club coefficienten lijst staat AZ net aan 4 plaatsen onder Feyenoord, met maar een paar punten afstand. Afgelopen 2 jaar heeft AZ zelfs meer punten gepakt voor NL dan Feyenoord. AZ draagt daar gewoon heel erg haar steentje in bij.

En zoals ik hierboven als zei; het maakt gewoon veel uit wanneer iemand met inzage in eventueel gevoelige informatie naar een andere club verhuist.

5 september 2023 om 14:46

Meer punten dan Feyenoord? Hoe is dat überhaupt mogelijk als Feyenoord vorig jaar kwartfinale EL haalde en het jaar daarvoor Conference League finale. Bijzonder systeem dan. En feitelijk is het dus toch niet onjuist wat ik zeg? Dat Ajax en Feyenoord meer hebben gedaan voor het NL voetbal de afgelopen jaren? In feite bevestig je dus dat AZ inderdaad onder Feyenoord staat in de lijst.

Daarnaast, het is gewoon slechte publiciteit voor jullie als elke trainer of bestuurslid die binnenlands een stapje hogerop wil zo veel tegenwind krijgt. Ja hij heeft een contract ondertekend, dit komt echter zo vaak voor. Daarvoor kun je onderhandelen toch? En een prijs afspreken om dit soort afspraken af te kopen.

Je zou je als AZ zijnde juist kunnen profileren als een mooie tussenstap naar de absolute Nederlandse top voor spelers, trainers en bestuursleden. Maar je gedraagt je alsof je al 10 jaar een van de titelfavorieten bent. Ik snap het niet. Maar goed, we hoeven het gelukkig niet eens te zijn.

5 september 2023 om 15:40

Azrico weet je dat heel zeker? Het eerste van die 2 jaren had feyenoord namelijk 28.5 punten en az 14. Kan me niet voorstellen dat ze afgelopen seizoen 15 punten meer dan feyenoord behaald hebben.

Hoe dan ook. Az heeft ook gewoon heel veel punten behaald europees de afgelopen jaren en een enorme rol gespeeld in de opmars van nederland op de lijst.

5 september 2023 om 15:42

Nee wat er nu met Ajax gebeurt is lekker publiciteit wil je zeggen? Je kan je als AZ zijnde inderdaad profileren als tussenstap voor de traditionele top 3, of je kunt je als AZ zijnde profileren als mooie subtop en springplank richting de subtop van Europa. Je mag toch als ambitie hebben om het gat naar de traditionele top 3 te verkleinen? Lijkt me alleen maar leuker en spannender voor de Eredivisie. Daarnaast is het natuurlijk gewoon absolute onzin wat je zegt. Als er een club is in Nederland waarvan het bekend is dat het een stabiele en rustige organisatie heeft, dan is het AZ wel. Dat is juist prettig werken. En zoals eerder ook al aangegeven; het is in heel veel topsport takken gebruikelijk om een concurrentiebeding te hebben. Iemand van Mclaren mag ook niet morgen bij Red Bull aan de slag in de Formule 1. Terwijl dat ook niet bepaald concurrenten zijn. Ajax had hier gewoon slimmer mee om moeten gaan, dan hadden jullie nu niet met die druiloor van Van Halst gezeten.

5 september 2023 om 15:44

Kroes heeft toch dat beding met Az. Dan zijn dit toch de enige 2 partijen die dat met elkaar moeten oplossen. Zijn namelijk ook de 2 partijen die een handtekening onder dat contract gezet hebben.

5 september 2023 om 15:47

Ironman, Ik heb de tabel op de site van de uefa er even bijgepakt, maar ik las hem in de vluchtigheid achterstevoren. In het jaar van de finale EL heeft Feyenoord inderdaad een veelvoud aan punten gepakt. Dat is natuurlijk nog maar een jaar geleden. De twee jaar daarvoor pakte AZ meer punten. Afgelopen seizoen ook. Dus van de laatste 4 Europese seizoenen pakte AZ in 3 seizoenen meer punten voor Nederland dan Feyenoord.

5 september 2023 om 16:07

Azrico leuk weetje, maar zeer irrelevant. Je had het over de afgelopen 2 seizoenen. Daar reageerde ik op.

5 september 2023 om 16:26

Ironman En ik reageer daar weer op en leg uit wat de situatie is. Dat maakt het dus relevant.

5 september 2023 om 16:38

Tja Rico, we kunnen een eindeloze welles - niettes discussie gaan voeren maar daar heb ik niet zo'n trek in. Ik ben persoonlijk blij om te zien dat het bij PSV allemaal wat meer op de rit komt en dat Feyenoord zo lekker draait. Ook leuk dat AZ en Twente toch redelijk consequent aan te lijken sluiten bij de top. Het is goed voor mijn eigen team als de competitie sterk is en het is goed voor het Nederlands voetbal als zo veel mogelijk teams lekker draaien in Europa. Als wij een werknemer binnen boord hadden die weg wil, en hij kan tekenen bij een concurrent waar het even niet zo lekker loopt dan zou ik daar zelf niet zo'n groot probleem mee hebben.

En ja, AZ is inderdaad een rustige en stabiele organisatie om voor te werken, zolang je geen ambities hebt om te vertrekken naar Feyenoord, Ajax of PSV

Ik vind het een mooie club hoor, altijd gevonden. Leuk dat jullie het nu zo goed doen, grote pluim ook daarvoor. Dat ik de gang van zaken hier een beetje treurig vind doet daar niks van af. AZ staat natuurlijk gewoon in zijn recht, maar wij mogen daar wel wat van vinden.

5 september 2023 om 16:44

Een club A moet een andere club B (die hun concurrent is) helpen met hun bestuurlijke crisis, omdat club B in het verleden Europees veel gedaan heeft voor het land waarin die clubs zitten.

Vul eens willekeurig namen en een land in, zoals Chelsea, Arsenal en Engeland, en kijk nog eens of het klopt dat het zo werkt Jtjevft.

Supporter zijn, ik snap het, maar dat moet je toch niet blind maken voor de realiteit hoop ik.

5 september 2023 om 16:54

Ik zeg niet dat AZ Ajax moet helpen met een bestuurlijke crisis, ik zeg dat het hen uiteindelijk ook ten goede komt als het bij Ajax weer iets beter gaat draaien. Dat is een stuk genaunceerder dan wat jij er nu van maakt. Ajax heeft een vervanger gevonden die graag wil, AZ gaat daar voor liggen. Voor alle partijen is dit natuurlijk een vreemde situatie maar ik benoem alleen dat het AZ niet echt ten goede komt als ze op deze wijze Ajax actief proberen dwars te zitten omdat het ze niet bevalt dat een personeelslid die kant op gaat. En dit is ook niet de eerste keer dat AZ zo kleinzerig reageert op een overstap naar een concurrent (lees: Slot).

En laten we niet pretenderen also alles opeens om gaat draaien bij Ajax op de dag dat Kroes binnen loopt dus dat 'buitenkansje' van AZ dit seizoen zouden ze gewoon kunnen verzilveren hoor.

5 september 2023 om 17:49

Slot was een andere situatie. Slot was met de concurrentie op dat moment aan het praten over een overgang ver voor hij dit überhaupt mocht. Twente sprak er schande over bij Zerrouki en Volendam bij Eiting. Zijn dit dan ook meteen kleinzerige clubs? Ik vind van niet. Een contract is een contract. Je tekent deze met je volle verstand. Mocht je iets anders willen dan dat je contract voorschrijft dan mag dat, maar dan betaal je er voor. Zo gaat dit overal en ik elk bedrijf. Ajax wil nu samen met Kroes dit contract aanpassen dus mag er simpelweg voor betaald worden en Ajax gaat nieteens aan de tafel zitten. Dat ze het er bij lijken te laten zitten geeft al genoeg aan dat dit contract gewoon rechtsgeldig en goed vast staat. Wil je meer moet je dus betalen. Dat heeft niks met kleinzerig te maken.

5 september 2023 om 11:21

Het heeft niet betrekking tot alleen ajax maar tot alle eredvisieploegen...
Net zoals vele andere concurrentiebedingen bij bedrijven, winkels etc. etc.

5 september 2023 om 11:22

AZ vindt wel weer een opvolger. Die worden elk jaar leeggeroofd van spelers tot trainers tot directie leden. Ze halen superveel geld binnen en worden elk jaar toch gewoon weer 3e of 4e met Europees voetbal. We mogen superblij zijn met clubs als AZ in Nederland.

5 september 2023 om 11:22

AZ een kleine club noemen, maar ze snakken in Amsterdam naar de man die in Alkmaar slechts een bijrol speelt. Denk nou niet Kroes is binnen en het lek is boven.

5 september 2023 om 11:24

Zo gek is dit toch ook niet? Die man bezit naar aller waarschijnlijkheid over veel AZ kennis en dat wil je als club toch niet naar een concurrent laten vertrekken…. Ajax mag nog blij zijn dat het 6 maanden betreft. Az staat namelijk in hun volste recht om het bij een jaar te houden… Dat weten alle partijen ook bij het ondertekenen van zo’n contract en dan moet men achteraf niet klagen.

5 september 2023 om 11:25

Jouw denkwijze is wat dat betreft vrij klein om te denken dat men maar moet meewerken aan wat Ajax (direct) wil. AZ z'n goed recht om dit gedaan te hebben.

5 september 2023 om 11:31

Wat een onzin. Die Kroes tekent toch met z'n volle verstand zo'n contract? Dan staat AZ toch volledig in z'n recht om zich daar aan te houden?

5 september 2023 om 11:36

Een club die al jarenlang een standvastig en succesvol beleid voert een kleine club noemen omdat ze Ajax tegemoet komen door het concurrentiebeding te halveren zegt meer over jouw verstandelijke vermogens dan over AZ. Maar ik neem aan dat de redactie van Voetbalzoen dit soort provocerend geleuter snel verwijderd.

5 september 2023 om 11:37

Wat een opmerking @ Lewy?
DIt soort clausules zijn heel normaal. En top-4 club AZ heeft alle recht om zich hieraan te houden.
Twee volwassen partijen hebben met het volste verstand deze overeenkomst getekend, dus kleine club... Nee... Volwassen besluit noem ik het.

5 september 2023 om 11:51

Ajax heeft overigens helemaal geen accoord bereikt met Az omdat Ajax hierover niet wilt onderhandelen tot nu toe.
Az heeft met Alex een accoord gesloten, hij stort €50.000 euro in het Alkmaar foundation fonds.
Hij kan eventueel mog eerder van start mocht Ajax wel nog willen praten met Az over de gang van zaken.

5 september 2023 om 11:55

Hij zal al wel betrokken worden bij allerlei zaken bij Ajax.

5 september 2023 om 12:19

Uuh, nee dus.
Daar gaat het juist om allemaal.
En er is duidelijk met hem afgesproken dat hij zich ook niet eerder voor Ajax mag gaan inzetten.
Daar volgt anders normaliter minimaal een boete op.

5 september 2023 om 11:54

Je weet dat dit concurrentiebeding ook gewoon in werking was getreden als hij naar een willekeurige andere Nederlandse club was vertrokken? Als hij naar Twente of Utrecht wilde had hij ook in maart '24 aan de slag gekund, had AZ dan ineens gebrek aan ambitie dat ze die clubs als concurrent zien?

Bijna een heel seizoen later dus. Dit is precies de reden waarom ik zo verschrikkelijke chagrijnig ben om de komst van Van Halst. Je kan veel kapot maken in driekwart seizoen, met een beetje wanbeleid zal rond maart Ajax in de huidige flow nergens meer voor meedoen. Waarom worden er niet fatsoenlijke Ajacieden interim gevraagd?

5 september 2023 om 11:10

@myvision, wat (en hoe) kan je dingen kapotmaken als titulair directeur?

5 september 2023 om 11:14

Die denkt dat van Halst de ballen voor de doellijn eruit gaat koppen.

5 september 2023 om 12:15

Maar dan zou die de boel toch juist redden voor Ajax?

5 september 2023 om 12:44

Hoe kom je toch bij titulair? Van Halst is gewoon algemeen directeur tot maart 2024. Als hij niets te vertellen zou hebben, had het helemaal geen zin gehad hem aan te stellen tot die tijd. Dat 'op de winkel passen' vind ik ook zo'n simpel argument. Onder deze omstandigheden is het bij een club nooit slechts op de winkel passen. Als het goed gaat, heeft een AD al genoeg te doen. Bij een club als Ajax is er altijd wel werk te verzetten en vooral nu.

5 september 2023 om 13:20

@sirius, hoe ik er bij kom dat ie titulair bestuurder is? Omdat dat dat in het persbericht staat. Anders check je de KvK ook nog even. Goeiemorgen, wat een discussie dit joh. Kom na 1 maart 2024 nog maar eens bij me terug.

5 september 2023 om 11:12

Overdrijf niet zo joh. Van Halst gaat echt niet opeens allerlei beleidswijzigingen doorvoeren. Focus ligt nu volledig op de prestaties van het elftal, daar heeft Van Halst nul invloed op.

5 september 2023 om 11:19

@ajaxchamps, precies, hij kán niet eens beleidswijzigingen doorvoeren. Maar goed, de onderbuik moet er af en toe ook even uit he.

5 september 2023 om 11:20

We zijn inderdaad allemaal chagrijnig om de prestaties van Ajax, maar om nu ook Jan van Halst al te kielhalen is ook niet fair. De lijn is eerder ingezet. Het gaat wel even duren nu er een heel nieuw team/stage/beleidsbepalers staan.

5 september 2023 om 11:19

Ik las van de week al ergens dat de man zich al kapot aan het ergeren was over de huidige situatie binnen Ajax.
Hoop voor hem dat hij in de aankomende maanden zijn ergernissen wat kan temperen, begin Maart is nog ver met V.Halst als stand in.

5 september 2023 om 11:34

Je las dat inderdaad. Van een 'journalist' die zelf niet met Kroes heeft gesproken maar via-via van anderen hoorde dat Kroes zich grote zorgen maakt.

Staat overigens gewoon boven in het artikel.

5 september 2023 om 12:45

Als deze Kroes capabel is, lijkt het me wel duidelijk dat hij zich zorgen maakt. Als buitenstaander maak ik me al zorgen, want organisatorisch is het momenteel een puinhoop.

5 september 2023 om 11:24

Het is belangrijk dat Mislintat een contact partner heeft in de diectie voor dagelijks contact. Dat is nu ingevuld. De man stapt weer op in Maart. Op dit moment lijkt Ajax niets goed te kunnen doen bij de boze buitenwereld.

5 september 2023 om 11:29

Oh, jij denk dat het allemaal aan de buitenwereld ligt of de media.
Neen, Ajax heeft er zelf een puinzooi van gemaakt en ja....ook nu blijven ze de grootste club met de meeste aandacht.
Vervelend he...

5 september 2023 om 11:39

Ja het ligt aan de buitenwereld. Want er is geen puinzooi. Die wordt verzonnen. Ook jij doet daar aan mee met de suggestie dat Kroes het allemaal een grote puinhoop vind bij Ajax.

Allemaal gehoord van via-via geruchten zonder bron vermelding. Zonder zelf de man de contacteren, hoor-wederhoor.

Gisteren nog dat de welbekende Ajax scout Olsen het niet eens was met het halen van Gaaei.... alleen is de beste man allang met pensioen en werkt geeneens als scout meer bij Ajax.

Overal 'ajax haalt een vierde linksback.. wat een puinhoop'. En vandaag, Wijndal is weg, wat nou vier linksbacks?

Overal 'wat een middelmaat heeft Ajax gekocht'. Maar niemand heeft het over Sosa. Of over Sutalo. Of Manssverk, of Tahirovic.

En nee, Forbs kostte geen 20 miljoen euro, hij kostte 14 miljoen euro.

En zelfde laken een pak, Ramaj kostte geen 8 miljoen euro, Ajax betaalde 4 miljoen euro.

Wat vervelend is is dat er maar weinig aan waarheidsvinding gedaan wordt. Zogenaamde journalisten vertellen bewust onwaarheden of laten zaken weg. Zeer ergerlijk inderdaad.

5 september 2023 om 12:51

Precies Speedy. Velen roeptoeteren maar wat. Waar is de tijd dat berichten op wat voor medium dan ook eerst geverifieerd worden? Je hoeft maar iets op een vage site te zetten onze “analisten” nemen het aan en gooien het in de media.

Daarbij weet bijna niemand wat van Halst echt nu echt gaat doen. En welke taken hij op zich gaat nemen. Iedereen weet wel zogenaamd dat het 1 groot zooitje is nu met van Halst… Lekker kort door de bocht…

5 september 2023 om 12:56

@speedy,
Met je eens dat het journalistieke niveau binnen Nederland behoorlijk laag is, zeker rond voetbal, maar jij praat wel even alles goed.
3 linksbacks is ook veel, 14 miljoen voor een jeugdspeler gaat ook nergens over, 10 miljoen voor een reserve keeper ook niet.
En vergeleken met wat Ajax normaal aan spelers haalt zijn er enorm veel gokjes aangetrokken.
Daarbij hebben ze Bosz laten lopen....

5 september 2023 om 12:59

@Speedy Dat men het vaak te negatief neerzet klopt. Nuances lijken in de media niet meer te bestaan. Maar jij zet het nu te positief neer. Olsen kan ondanks dat hij niet meer in dienst is, wel degelijk nog eea hebben gezegd over Gaaei. Die 4e linksback is feitelijk juist. Dat Wijndal nu weggaat doet daar niets aan af en of dat een goede deal is weten wij ook niet. Of Forbes 20 gaat kosten weet de media niet maar jij kunt ook niet stellen dat hij 14 kost. Jij weet immers niet welke voorwaarden er mbt bonussen in staan. Wie weet heeft hij er daar nu al van gehaald. Feit is dat er grof geld is uitgegeven en er nog weinig kwaliteit zichtbaar is. Verder is alles muv Hato, dat enige waarde had verkocht is. Op het veld staan nu dus (muv Hato) geen spelers die op dit moment meer waard zijn dan waar ze voor gekocht zijn. Het is dus best belangrijk dat er dit jaar successen behaald worden. Als ik Sven dan hoor dat het nog een paar maanden duurt ben ik bang dat dit te laat is. Als ze niet opletten sta je straks op een te grote achterstand. Nog een seizoen zonder CL zou funest zijn voor de boekhouding.

5 september 2023 om 13:29

Serieus, mer droge ogen beweren dat het geen puinbak is bij Ajax.
Doe maar ff bordje voor kop weghalen en brilletje af.
Jij wilt namen, Stevie Wonder.....zelfs die zier dat het niet best is bij Ajax.
Mauries Steyn nog gehoord van her weekend? Ook niet zeker....

5 september 2023 om 15:04

@Tinus45

Als je de ins en outs van Ajax niet weet, dan snap je inderdaad niet dat Speedy volledig gelijk heeft.

5 september 2023 om 16:00

@FR010FRDAM

Onbewust maak je precies mijn punt. Door de media trap ook jij erin.
Ajax heeft geen reserve keeper gekocht voor 10 miljoen euro.

Wat betaalde Ajax ook alweer voor de jeugdige Daramy vier jaar geleden? 12 miljoen euro voor een jeugdspeler. Nauwelijks in het eerste gespeeld.Vier jaar later via de achterdeur vertrokken.

Maar ja, Ajax won prijzen dus niemand viel erover.

5 september 2023 om 17:23

@Speedy dat was in een tijd waarin er buffers waren. Bovendien werd Daramy gekocht door iemand die zich al bewezen had en die al die buffers had opgebouwd. Dan mag je dus een “gokje” nemen. Nu is de situatie volledig anders. Geen buffers meer maar vooral, niet een Daramy maar meerdere tegelijkertijd en in een team dat er niet staat. En dan nog het grootste verschil, Daramy speelde op het hoogste niveau. Nu wordt er zelfs meer uitgegeven aan spelers van het 2e niveau.
Wat ik niet begrijp is dat jij het verschil niet tussen de inkopen van Mark en Sven op het moment dat AJAX er niet zo rooskleurig voor staat.

5 september 2023 om 18:33

Oké hier heb ik speciaal een account voor aangemaakt, het zal me namelijk een worst wezen dat je club er een puinhoop van maakt. Maar dat je denkt dat dit door de buitenwereld komt?

Stein is de trainer, aangesteld door die scout ( je kan dat denigrerend vinden maar als td geflopt en ontslagen) Stein speelt een bepaald soort voetbal, daar moet je dan spelers voor halen,of eerst spelers halen en dan bijpassende trainer. Dat is een kapitale fout om alles alleen te doen zonder je scouts te gebruiken.

2e fout, al je dan buiten de deur werken,kan lukken als je een plan hebt, maar dr zit geen plan achter, je koopt spelers die allemaal vele malen minder zijn dan vertrokken. Dat vind jij niet maar kan je vertellen heel veel ajacieden vinden van wel en maken zich echt vreselijke zorgen, zeker diegene die de Cruyff revolutie toejuichen.

Er zijn nog veel meer fouten te vinden, maar steek jij maar je kop in t zand, ik hoop oprecht dat dit nog 1 jaar doorgaat, maar vind het sneu voor de ajacieden die wel zien hoe 2 jaar alles verziekt wat er in 12 jaar is opgebouwd... Succes in t zand

5 september 2023 om 11:30

Weet je, bij mij heerst al een tijdje vooral berusting. Deze club maakt al ruim een jaar zo veel bizarre keuzes, we kunnen er wel boos om worden maar we hebben er 0 invloed op. Ik verwacht zelf dat we weer een aantal jaar het zullen moeten doen met de spannende potjes bij Jablonec uit. Zodra er een goede trainer staat, de jeugd weer eens een goede lichting heeft en er een paar uitstekende aankopen tussen zitten kan het allemaal wel weer op z'n plek vallen, maar dat is echt nog ver weg vrees ik

5 september 2023 om 12:00

Hahah Jablonec uit; dat is even geleden. Mooie herinnering uit wat voor enorm dal het Nederlandse voetbal gekropen is de laatste vijf á zes jaar (PSV heeft natuurlijk zijn eigen Jablonecs met Osijek et cetera).

OT: Ik heb het idee dat heel veel Ajacieden ook wel enorm aan het doemdenken zijn hoor. Ik ben niet overtuigd van Steijn als trainer voor de top en denk ook niet dat jullie kampioen gaan worden, maar er staat wel een selectie die echt wel wat kan en op dit moment niet laat zien waartoe ze eigenlijk in staat zijn. Het zou mij niks verbazen als Steijn er ergens dit seizoen uitvliegt (als ze een beetje een herenclub zijn laten ze hem in ieder geval zitten tot het einde van het seizoen tenzij de resultaten echt flink tegenvallen) en komt daarna alsnog (en dat kan vanaf de winterstop al, dan is het Noorse seizoen afgelopen) Kjetil Knutsen op het bankje te zitten bij Ajax; maar dat laatste is puur onderbuikgevoel natuurlijk

5 september 2023 om 11:38

Het is tijdelijk zeg doe niet zo zuur. Alsof hij nog veel invloed gaat hebben. Het seizoen is al begonnen en de spelers staan er al. Ook intern gaat er echt niet veel veranderen zoals het nu is hoor. Je kan prima wachten voor nu. Zo werkt het nou eenmaal in het bedrijfsleven.

5 september 2023 om 12:00

Ik had gehoopt op veel eerder. Begrijp eigenlijk ook niet waarom Kroes niet naar de rechter stapt. Een concurrentiebeding houdt vaak geen stand. Nu heb ik dat vaker meegemaakt (niet zelf, maar bij collega's). Toegegeven, dat is niet op bestuurlijk topniveau, maar had dit wel willen zien bij de rechter.

5 september 2023 om 17:20

Omdat Ajax dit blijkbaar niet nodig vind. Als Ajax Kroes eerder wilde aanstellen dan hadden ze dat er simpel uit kunnen onderhandelen met AZ. AZ wil alleen wat centen zien wat simpelweg geen miljoenen zullen zijn. Als Ajax denkt dat van Halst prima deze overbruggingsperiode zal kunnen 'overleven' neem ik aan dat dit niet op onderbuikgevoel is en dat er weinig aan de hand zal zijn.

5 september 2023 om 13:02

Nou als ik de media zo hoor dan is er al een hoop kapot gemaakt voordat van Halst begonnen is.
Volgens de media heeft ajax teleurstellend ingekocht, en is het seizoen al verloren na 3 wedstrijden.

5 september 2023 om 15:59

Terwijl Feyenoord ook net zoals Ajax al 2 keer gelijk heeft gespeeld whahahaha. Echt hoe mensen ineens helemaal hysterisch doen….

5 september 2023 om 15:58

Want als je een fatsoenlijke Ajacied bent ben je automatisch geschikt voor die rol? Er gaat echt niets raars gebeuren in die tijd hoor. Dat kan niet eens.

5 september 2023 om 17:02

Echt he... Van Halst past tot maart op de winkel, veel spannends zal er tot die tijd niet gebeuren.

5 september 2023 om 19:37

Ik neem toch aan dat V Halst gewoon stroman is voor kroes.

Wat heeft Borst toch een prima bronnen (!). Lekker dat dit twee dagen na hij beweerde dat Kroes op 1 december zou beginnen naar buiten komt.

Nu is die man als analist al niet serieus te nemen, als nieuwtjesbrenger is hij ook geen knip voor de neus waard dus.

5 september 2023 om 11:46

Hij geeft toch eerlijk toe geen bronnen te hebben. Hij heeft niet met Kroes gesproeken, heeft niet met Ajax gesproken maar via-via wat opgevangen. En dat brengt hij dan als nieuws.

5 september 2023 om 17:27

Dan moet zuurpruim Borst gewoon die datum van 1 december niet noemen. Ze zuigen aan masse de zaken uit hun duim.

Als je dit als werknemer aanvecht bij de rechter, heb je dan geen goede kans om onder het beding uit te komen?

Er zijn maar een paar clubs in Nederland waar deze man realistisch gezien naartoe kan in zijn huidige functie. Dan is een concurrentiebeding van een jaar wellicht niet te handhaven omdat de werknemer er te veel nadeel van ondervindt.

5 september 2023 om 11:18

wanny voetbal is internationaal, dus ik weet niet of er alleen word gekeken naar opties binnen nederland. Verder denk ik dat ze als ze een sterke zaak hadden ze wel een eerdere datum eruit hadden kunnen slepen. In de f1 is dit ook heel gebruikelijk trouwens, en ook daar zijn weinig opties voorhanden.

5 september 2023 om 11:56

Zou ook kunnen dat Kroes geen zin heeft om met een rechtszaak te vertrekken natuurlijk.

5 september 2023 om 12:38

Dat zou kunnen. Maar denk jij dat dat waarschijnlijker is dan dat het concurrentiebeding misschien gewoon sterk genoeg is?

5 september 2023 om 13:42

Met zijn achtergrond (master Degree Economie ) en als voormalig aandeelhouder van SEG moetje wel een heel sterk verhaal hebben bij de rechter. Gezien deze achtergrond snapt hij zelf ook wel dat het bij de rechter een kansloos verhaal is.

5 september 2023 om 11:37

Je tekent een contract met volle verstand en een concurrentie beding is in de zakenwereld vrij normaal ivm gevoelige informatie doorgeven.
Dit is niet anders. Denk je echt dat Ajax gelijk weer kampioen wordt met een nieuwe directeur.
Klinkt allemaal wanhopig wat er zich nu in Amsterdam afspeelt.
Tijd voor een nieuwe fluwelen revolutie 😁😁

5 september 2023 om 11:57

Zo'n concurrentiebeding levert weinig op denk ik. Je denkt toch niet dat Kroes tot maart geen contact heeft met mensen bij Ajax?

5 september 2023 om 17:30

Precies dat. Hij kan dan officieel nog geen algemeen directeur zijn, maar wie controleert of hij vriend van Halst al niet souffleert?

6 september 2023 om 12:01

Daar kan je flinke boetes voor krijgen, dat zal Ajax niet riskeren. Je mag onder concurrentiebeding geen werkzaamheden uitvoeren, dus ook geen advisering.

Had Ajax maar correct moeten handelen. Het is echt een foutenfestival dit jaar.

5 september 2023 om 11:20

Waarom heeft Ajax niet juist gehandeld dan?
Dit vraag ik oprecht Ajax heeft toch gewoon iemand aangenomen die zijn baan had opgezegd.

5 september 2023 om 11:28

Iedereen is blij met de keuze voor Kroes. Ajax heeft het contract tussen Kroes en AZ niet opgesteld dus heeft als Kroes willen dit beding tussen Kroes en AZ te respecteren. Als vd Sar niet ziek was geworden had hij misschien aan kunnen blijven tot maart. Heelaas is dit als optie weggevallen.

5 september 2023 om 11:47

Ajax heeft correct gehandeld. Je verzint zelf zaken.

En helaas gaat het zo al de hele zomer. Zie mijn opsomming boven.

5 september 2023 om 12:54

Welke fouten dan Redondo? Zou je ze eens kunnen benoemen? Wat is er met de aanstelling van Kroes mis gegaan?

5 september 2023 om 13:03

Hoezo dit jaar? De ellende begon al vorig jaar hoor. 80% van de aankopen van vorig jaar zijn al verkocht of verhuurd. Dat zegt toch al genoeg.

RvC moet niet moeilijk doen en gewoon 2 miljoen aftikken. AZ wil spierballen tonen en ik snap dat ze bang zijn dat hij kennis meeneemt. Volgens mij maakt deze man een dusdanige positie verbetering dat dat beding eigenlijk van tafel geveegd kan worden. Hopelijk kan Kroes achter de schermen het eea betekenen en zijn veto over zaken uitspreken.
Ik hou mijn hart vast voor de winter transfer periode met van Halst.
Aan de andere kant, er komt een nieuwe bestuursraad binnenkort, aan die kan het hele zooitje wegsturen, met name de RvC. Laten we hopen dat dat gaat gebeuren.

5 september 2023 om 11:46

Eigenlijk zonder inhoudelijk te weten wat er omschreven staat onder het concurrentiebeding in zijn contract bij AZ ken je er niks over zeggen. Uit het oogpunt van AZ is het te begrijpen dat als ze een concurrentiebeding opnemen dit ook breed insteken om veilig te zitten en laat dat dan zoals nu blijkt lastig te zijn voor Ajax en de beste man zelf.

5 september 2023 om 11:50

Twee miljoen euro weg gooien voor een kantoor medewerker? Het moet niet gekker worden zeg.

Veto's worden al regelmatig uitgesproken bij Ajax door de directie en/of Rvc.

Zo mocht Spersyan niet aangetrokken worden van een Russische club. Zo mocht Thiago Almada niet aangetrokken worden want te duur.

Er komt inderdaad een nieuwe bestuursraad en waarschijnlijk gaat dat impact hebben op de RvC.

5 september 2023 om 14:11

Die 2 miljoen even daargelaten; een Algemeen directeur is niet zomaar een kantoormedewerker natuurlijk. Die kan voor Ajax een stuk meer betekenen dan een 4e back, bijvoorbeeld.

AZ zal nooit een topclub zijn want ze missen de zakelijke klasse. Het compromis van 6 maanden geeft het benepen denkniveau aan. Enige goodwill is hiermee geëindigd

5 september 2023 om 11:40

Das gek. AZ mist zakelijke klasse? En Ajax trad in de kwestie Nouri op als een gentleman??? Dat verdiende op menselijk vlak ook niet echt de schoonheidsprijs... Is Ajax dan ook geen topclub? Bij elke transactie, bij elke beslissing, bij elk akkoord zijn er 2 partijen die verschillend naar de uitkomst kijken. Slechts zelden is de uitkomst voor beide partijen naar volle tevredenheid....

5 september 2023 om 11:52

Jazeker, in de zaak Nouri heeft Ajax voorbeeldig gehandeld.

Direct alle medische kosten betaald, verhuizing naar groter huis betaald. tot de dag van vandaag worden de verpleegkundigen door Ajax betaald, Ajax fysio's gaan nog wekelijks bij Nouri langs. Oh ja, en Nouri heeft de hoogste schadevergoeding ooit ontvangen in Nederland.

5 september 2023 om 14:22

Wat verschrikkelijk fijn van Ajax zeg. Alleen enorm jammer dat ze dat allemaal hebben gedaan omdat die jongen de rest van z'n leven als een kasplantje in een rolstoel moet doorbrengen. 'Medische kosten betaald', dat mag ook wel als die jongen tijdens werk onder jouw toezicht en dat van medische experts alsnog onherstelbare hersenschade heeft opgelopen. Ik vind het echt allesbehalve netjes om nu te stellen dat Ajax ontzettend gul is geweest. Ze hebben het minimale gedaan om niet voor de rechter te worden gesleept, niet om het goed te maken met de familie.

5 september 2023 om 14:29

Ajax is niet verantwoordelijk voor het hartfalen wat bij Nouri optrad. De enige discussie die je kan hebben is dat de club arts niet adequaat opgetreden heeft toen Nouri's hart het af liet weten.

De reden daarvan weten we inmiddels, Nouri droeg een hartslagmeter en die gaf gewoon een hartslag aan. Daarom dacht de arts per abuis dat er niets mis was met het hart van Nouri.
Achteraf bleek dat een sporthartslagmeter onbetrouwbaar is wanneer een sporter een hartstilstand heeft. De behandeling van de clbu arts was dus niet adequaat en heeft bijgedragen aan een slechtere toestand voor Nouri .

Ajax heeft absoluut niet het minimale gedaan om niet voor de rechter gesleept te worden. De schadevergoeding is echt de hoogste ooit. Een rechter had veel minder toegekend.

5 september 2023 om 17:28

Speedy op dit topic ben ik het met best veel met je eens maar dit is natuurlijk gewoon het grootste lulverhaal dat ik heb gehoord. Als arts hoor je niet enkel en alleen af te gaan op een sporthartslagmeter. Je hoort voldoende medische kennis te hebben om als er geen ademhaling is hier adequaat op te handelen. Mocht dit niet gebeuren ben je simpelweg verantwoordelijk voor verdere gevolgen die hierdoor ontstaan. Degene die de arts heeft ingehuurd is vervolgens verantwoordelijk door de arts en dat is in deze gewoon Ajax. Dan kun je gaan ouwenelen over hoe goed Ajax het allemaal geregeld heeft maar ik kan mij nog heel veel berichten herinneren dat de familie Nouri er heel anders over dacht. Soms moet je goed weten wanneer je het straatje van je club terecht schoonveegt en dit keer sla je de plank mis.

5 september 2023 om 17:34

Natuurlijk vond de familie van Nouri dat, die hebben belang het maximale eruit te halen. En hoe weet jij zo zeker dat er geen ademhaling was? Stond je er naast?

5 september 2023 om 20:17

Alle berichtgeving heeft dit bevestigd denk ik zo? Of klopt elk bericht niet? Heb jij weleens hartfalen gezien dat iemand rustig door ademt? jaakke hou op hoor.

5 september 2023 om 14:14

Als ik het bericht lees is Ajax juist degene die niet in gesprek wilde gaan met Az. Az heeft de gesprekken vervolgens met Kroes gevoerd. Met dit compromis als resultaat. Als ik een club zou moeten aanwijzen die niet professioneel heeft gehandeld dan is het Ajax wel.

5 september 2023 om 14:31

Juist niet. Ajax is geen partij in deze discussie. Kroes heeft een contract met AZ, Ajax staat daar buiten. Kroes neemt ontslag en is gebonden aan de ontbindende voorwaarden zoals overeengekomen in zijn contract met Az.

AZ wil wel van die voorwaarden afzien als Ajax vele tonnen aan AZ wil betalen. Voor een algemenw functie. Dat doet Ajax niet. Dat is niet gebruikelijk in de voetbal wereld.

6 september 2023 om 12:04

Deels met je eens. Maar Ajax is wel een partij, namelijk belanghebbende. Hoewel Ajax niets verkeerd doet door niet met AZ te onderhandelen, kan je je afvragen of het verstandig is om een half jaar te wachten met zo'n functie. Ik neem aan dat de beste man op basis van een bepaald beleid tot zijn functie is verkozen.

Wat een bijzondere titel weer. Ajax bereikt geen akkoord met AZ, AZ bereikt een akkoord met Kroes. Dat is net even wat anders.

Van de website van Az:
"gesprekken en voorstellen hierover richting Ajax bleken geen respons op te leveren, waarna AZ verder met Kroes in gesprek is gegaan."

Dus nee, Ajax wilde zich niet constructief opstellen. Dat laten ze weer fijn merken door niet te reageren.

En dan AZ hier een 'kleine' club noemen

5 september 2023 om 17:44

Lachen, dit schreef ik vanmorgen al in bijna exact dezelfde verwoording.
Die werd verwijderd omdat het een reactie op een reeds verwijderde reactie was?

In de media wordt overal geroepen dat Ajax in brand staat en er ongelofelijk veel onrust is binnen de club waarbij niemand tevreden is over het functioneren van iedereen. Ik denk eerlijk gezegd dat dat reuze meevalt. Het is het begin van het seizoen, de selectie is rond gekomen (volgens de TD), na 3 wedstrijden is er feitelijk nog niets aan de hand, ondanks het puntenverlies. Ik geloof oprecht dat de media Ajax compleet de grond in wil praten! PSV en Feyenoord doen alles goed, ondanks puntenverlies dat ook Feyenoord heeft geleden. Ajax doet alles verkeerd. Als over 5 wedstrijden Ajax op rij aan het winnen is en de concurrentie flink punten morst, zal de media dan ineens anders schrijven? Meer positief voor Ajax of zullen er andere smoesjes gebruikt worden dan?

Triest van AZ, wat hebben die er nu aan om Ajax dwars te gaan zitten. De man is daar al weg, leven en laten leven. Ajax heeft ze ook dik gesponsord door Wijndal voor 10 miljoen over te nemen. Kunnen ze ook wel iets voor terug doen.

5 september 2023 om 12:54

Inderdaad heel triest van AZ. Er is gewoon één grote hetze tegen Ajax. Excelsior, Fortuna die Bulgaren. Als ons grote Ajax iets wil dan moet men dat gewoon doen....... En als ze dat niet doen dan is dat een klein clubje. Want wij zijn wel groot..........

5 september 2023 om 12:59

Ach, Kroes gaat gewoon achter de schermen van Halst instrueren. Dus kan AZ wel denken dat ze Ajax weer eens dwars kunnen zitten. Die vlieger gaat natuurlijk niet op. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks....

5 september 2023 om 13:45

Je bent niet echt slim hè. Op een concurrentiebeding zit een boetecalusule, waarschijnlijk voor een niet misselijk bedrag. Deze mag Alex zelf aftikken als hij toch werkzaamheden voor Ajax uitvoert. En dat gaat hij echt niet willen......

AZ denkt en ziet het ook: Ajax zwemt eenzaam in de oceaan, die gaan verdrinken. Laten we onze bouwer voor een nieuw en stabiel Ajax maar lekker pas met ingang van maart volgend jaar in de JC Arena starten. Kunnen we eerst 3/4 seizoen Ajax uitlachen en hebben we in ieder geval een concurrent minder voor dit seizoen. Zo iets. Nee bullshit natuurlijk. Ajax heeft dit gewoon niet goed geregeld, punt uit.

Nou, AZ laat zich weer eens van haar kleinzielige kant zien. Jammer, maar Ajax moet hier nu maar mee dealen. Vergeet dit seizoen, weer eentje om snel ter vergeten. En vanaf nu kan Kroes achter de schermen, en vanaf 1 maart officieel aan het puinruimen. Hopelijk zijn Mislintat, Steijn, die 2 wijsneusjes naast Steijn, en een gros spelers dan weer vertrokken. Al weet ik dat de wens de vader van de gedachte is, en we waarschijnlijk nog steeds opgezadeld zitten met a load of rubbish....

5 september 2023 om 17:38

Ajax was juist degene die niet aan tafel wilde plaatsnemen en het tussen AZ en Kroes te laten. Vind ik juist een beetje een arrogante houding. Heeft dus niets met kleinzielig van AZ te maken. Ajax benaderd een man met een concurrentiebeding. Ajax zal dan moeten dealen met de voorwaarde in zijn oude contract. Als Kroes of Ajax een opening zou zien om er vanaf te zien dan had het al voor de rechter geweest dus Heeft AZ blijkbaar gewoon een goed dichtgetimmerd contract. Mocht je hier onderuit willen zul je gewoon moeten betalen.

6 september 2023 om 12:07

Als de heer Kroes blut wil worden moet hij dat doen. Staat boetes op die niet leuk zijn om te betalen hoor. Daar wordt ook rekening gehouden met vermogen.

6 september 2023 om 12:32

Ga jij dat in de gaten houden? Je weet toch hoe dat werkt. Ook wanneer een trainer geschorst is, maar gewoon vanaf een andere plek instructies doorgeeft. Niet tegen te houden.

6 september 2023 om 12:57

Ik niet. Maar zodra AZ vindt dat zij ook maar enig nadeel uit halen, kunnen zij flink geld eisen. Ik durf je te zeggen dat Kroes dat niet gaat riskeren. Ajax mag dat namelijk niet voor hem betalen.

Allemaal dat via via gelul van die analisten, komt toch eerst gewoon met echte feiten, soms kan een verhaal dus een eigen leven gaan leiden…..

volledig terecht, alleen hadden ze vast moeten houden aan 12 maanden ipv 6 maanden. Had Kroes etc maar beter moeten kijken/opletten bij contract tekenen. Gewoon een terechte actie van AZ

Dan kun je er vergif op innemen dat komende zomer weer een flinke bezem door organisatie en selectie zal worden gehaald, want ik denk dat Kroes het heel anders ziet dat de huidige RVC en de huidige technisch directeur van Ajax.

Of Steijn er op dat moment nog is moeten we nog zien; indien Ajax tegen Twente en Feyenoord getrakteerd wordt op een flink pak slaag (wat ik eigenlijk verwacht) en tussendoor niet lekker aan de Europa League begint, dan lijkt mij dat Steijn tegen die tijd al zoveel tegen heeft, dat een ontslag vervolgens niet lang meer gaat duren.

Het blijft hoe dan ook (opnieuw) niet saai bij Ajax.

Hahaha, ja daar kon je op wachten natuurlijk. Az ruikt zijn kans voor een plek bij de eerste 3 ploegen. Jaartje Jan van Halst vergroot die kans denk ik zo.

Uiteindelijk heeft v halst toch het gewenste salaris binnen, zei het met een omleiding!

Wat een gejank weer van sommige Ajacieden. De concurrentie-afspraken gelden voor alle clubs in de ED, niet alleen voor Ajax. Zulke afspraken in het contract zijn heel normaal bij AZ. Of je nou naar Ajax of RKC wilt.

Ajax laat zich hier piepelen door AZ. Geef die armoedzaaiers toch een afkoopsom of ga een rechtzaak aan, belachelijk dat je meer als n half jaar op een AD gaat zitten wachten. Slecht onderhandeld van Ajax (gebeurt niet vaak in dit soort situaties)

Mensen lezen te veel bullshit van journalisten. Omdat hun zeggen dat Ajax in crisis zit, Denkt 90% van de mensen dat het zo is... ik denk dat er best wat dingen zijn maar dat is bij elk voetbalclub/bedrijf. Kroes werkt gewoon al bij Ajax hoor. Van Halst zou wel tijdelijk zijn loopjongen zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren