Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax komt met de schrik vrij door late strafschop tegen PSV

Laatste update:

Ajax heeft zondag op de valreep een punt overgehouden aan de uitwedstrijd tegen PSV. De koploper van de Eredivisie was bijna de volledige wedstrijd de mindere partij, maar stelde een punt veilig via een late penalty van Dusan Tadic: 1-1. Daardoor blijft het gat tussen beide ploegen zes punten; Ajax heeft nog een wedstrijd tegoed. Het doelpunt van PSV kwam voort uit een vrije trap van Eran Zahavi.

In de vijfde minuut ontstond voor het eerst een moment van opschudding. De opgestoomde Devyne Rensch verstuurde vanbinnen het strafschopgebied een lage voorzet, die vlak voor de doellijn werd verwerkt door Jordan Teze. In de paniek tikte de verdediger de bal tegen de eigen paal en dat was genoeg om het gevaar te beëindigen, zonder een corner weg te geven. Ajax zette PSV in de openingsfase onder druk, maar die periode overleefde de ploeg van Roger Schmidt. Daarna verschoof de balans en kwam het initiatief steeds meer bij PSV te liggen.

De ommezwaai resulteerde halverwege de eerste helft bijna in de 1-0. Jordan Teze verstuurde van achteruit langs de rechterflank een lange bal richting Denzel Dumfries en zag dat Daley Blind naliet de bal te onderscheppen. Daardoor kon Dumfries het zestienmetergebied bestormen. Hij sneed binnendoor langs Lisandro Martínez, werd nog even gehinderd door Jurriën Timber en stuitte van dichtbij op Maarten Stekelenburg. PSV creëerde niet veel kansen, maar was wel de bovenliggende partij.

Uiteindelijk bood een vrije trap uitkomst voor de thuisploeg. Eran Zahavi mocht aanleggen van net buiten het strafschopgebied, op een vergelijkbare positie als de plek waarvandaan hij donderdag scoorde tegen Olympiacos, en plaatste de bal met succes over de muur. Maarten Stekelenburg stond als aan de grond genageld: 1-0. Het was alweer het derde competitiedoelpunt van Zahavi tegen PSV dit seizoen; de laatste PSV’er die drie keer in hetzelfde seizoen scoorde tegen Ajax, was Jeremain Lens in 2012/13.

De tweede helft begon met een grote kans voor Ajax. Na een fraaie hakbal van Antony volgde vanaf de linkerflank een scherpe voorzet van Dusan Tadic, die resulteerde in een vrije kopkans voor Sébastien Haller van dichtbij. De inzet van de spits zeilde echter voorlangs. Bij Ajax kwamen David Neres en Mohammed Kudus tien minuten na de pauze binnen de lijnen voor Antony en Edson Álvarez. Tot grote offensieve dreiging van Ajax leidden die wissels echter niet. Integendeel: dertien minuten voor tijd leek Yorbe Vertessen er 2-0 van te maken na een rappe uitbraak.

Ryan Gravenberch raakte de bal kwijt, waarna Donyell Malen met Vertessen combineerde en laatstgenoemde in twee instanties trefzeker was. De videoarbitrage merkte echter op dat Vertessen de bal met de arm had getoucheerd, waardoor hij blijft wachten op zijn eerste goal in de Eredivisie. Daarna voorkwam Stekelenburg ternauwernood dat Philipp Max de wedstrijd besliste via een geplaatste vrije trap. In de laatste minuut ging het echter helemaal mis voor PSV. Danny Makkelie wees naar de strafschopstip toen Dumfries een schot van Davy Klaassen van dichtbij met de arm tegenhield. De aanvoerder kreeg een gele kaart; de daaropvolgende penalty werd door Tadic hoog door het midden binnengeschoten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Excuus aan de PSV fans, ook al zullen jullie daar niks aan hebben. Martinez was 1000000% rood, penalty was natuurlijk wel gewoonten penalty, maar PSV verdiende de overwinning dan toch wel, maar eigenlijk ook weer niet want beide was gewoon heel slecht. Slecht dat de var niet eens keek naar Martinez.

28 februari 2021 om 16:34

Waarom bied jij je excuses aan?? Belachelijk. Dit was een dramatische wedstrijd van Ajax waarbij PSV ook echt heel slecht was. Dan krijg je een rare wedstrijd waarbij bijna niets goed gaat. Dan is PSV wat beter maar zit het Ajax mee. Elke week gebeurt dit en ja Martinez was rood en onbegrijpelijk net zoals Teze op Haller op zelfde manier op zijn voet staat. Dus ook rood.

Maar excuses aanbieden omdat je alsnog de punten deelt? PSV heeft nog nooit zo n zwak Ajax gezien en mag exuses aan bieden aan hun supporters.

28 februari 2021 om 17:10

Bedoel je Teze bij Haller op 't einde? Dat was namelijk echt geen rood en al helemaal niet hetzelfde als wat Martinez deed.

28 februari 2021 om 17:12

Dus jij ging niet vol met zijn voet op die van Haller staan? Dat Martinez dit doet en naar hem toe loopt is zeker belachelijk. Maar wat Teze doet mag ook gewoon weg niet hoor.

28 februari 2021 om 17:22

Teze doet het in een duel, dat kan gebeuren. Dat is geel en die krijgt hij ook. Martinez stampt op die voet zonder dat de bal in de buurt is en er al lang afgefloten is. Daarom is Martinez in mijn optiek rood en Teze niet.

28 februari 2021 om 18:10

Of het in duel gebeurt of niet, de regelementen geven aan dat het met agressieve intensie was. De scheids heeft beoordeeld dat dit voor beide niet het geval was. Martinez was dom maar was echt geen stamp lol maar hij zet zijn voet daar neer en haalt hem er meteen af. Bij Haller krijgt Teze geen geel want dat had zijn 2e geweest. Die kwam vanuit een duel maar hij was te laat en onbezuist.

Nogmaals dit zijn de regels en die heeft de scheids goed toegepast echter snap ik niets van die regel en had ik Martinez ook rood gegeven want die had daar niets te zoeken.

28 februari 2021 om 18:16

Geen excuses geven, was rood geweest en zeker blij dat de var niet optrad hier tegenn

28 februari 2021 om 18:33

Van mij mag het rood zijn alleen de scheids en de VAR hebben dit volgens hun eigen regels gedaan. VAR heeft geen correctie gegeven omdat de scheids volgens de regels niet fout was. Daar hoef ik geen excuses voor te geven, ik heb het niet bedacht. Ik heb dat letterlijk gehoord bij Espn.

28 februari 2021 om 19:05

Ik denk dat wij het niet over hetzelfde moment hebben. Teze kreeg namelijk wel geel voor die actie aan de zijlijn tegen Haller. En als je een duel waarin iemand op een voet gaat staan gelijk vindt aan express even naar iemand omdraaien en dan op de voet gaan staan, dan heb je wat mij betreft een gekleurde bril op.

28 februari 2021 om 19:17

@jarl, Ik zeg letterlijk 'nogmaals dit zijn de regels en die heeft de scheids goed toegepast echter snap ik niets van die regel en had ik Martinez ook rood gegeven want die had daar niets te zoeken.'

Dit is toch geen gekleurde bril? Ik geef aan welke regels er zijn en waar ze onder vallen en geef ook nog aan dat ik ze belachelijk vinden. Maar goed jij mag dat alsnog vinden hoor.

28 februari 2021 om 22:04

Oh sorry, niet helemaal goed gelezen. Mijn excuses daarvoor! Ik ben het er niet mee eens dat ze hetzelfde beoordeeld zouden moeten worden. Ik vind die van Martinez namelijk wel echt duidelijke agressieve bedoeling uistralen, anders doe je zoiets ook niet. Dan loop je niet naar iemand toe om op zijn voet te gaan staan. Teze was wild en onbesuisd, maar niet agressief. Ik vond dat eerder fel, vol voor de bal gaan. Daarom kreeg Teze daar ook terecht geel voor in mijn ogen. Daarom zouden de regels voor mijn gevoel dat van Martinez ook anders moeten beoordelen dan dat van Teze.

1 maart 2021 om 08:43

Prachtig dit, wat die Teze deed. Was precies hetzelfde, en had op dezelfde manier bestraft moeten worden.

28 februari 2021 om 16:39

Deze wedstrijd verdiende geen winnaar. Sterker nog beide clubs zouden strafpunten moeten krijgen. Wat was dit slecht zeg.

28 februari 2021 om 17:02

No way dat deze wedstrijd een winnaar verdiende. 2 bizar slechte ploegen. Ga nou nou niet hielen likken.

28 februari 2021 om 17:05

Ach hou aub...
Hij schets de wedstrijd zoals hij is en schaamt zich voor het spel en gedrag van zijn ploeg. (Dit geval ajax).
Als er iemand überhaupt aanspraak maakte op 3 punten was dit psv.
Wat kunnen sommige mensen toch zeuren, het is ook nooit goed.
BME12, thanks en alvast felicitaties voor de titel.

28 februari 2021 om 17:10

je kan je net zo hard schamen voor het gedrag van Psv, het was van beiden beschamend en zeker geen topwedstrijd. Maar in het buitenland zie je dit vaker en daar wordt het geroemd. Misschien moeten we in Nederland iets harder worden als we mee willen doen. Dan het gezeur over de scheids, vond hem naar beiden kanten zeer matig fluiten maar iedereen is subjectief en vindt dat zijn club het meest benadeeld is. Twee keer tegen elkaar gespeeld, twee keer gelijk.

28 februari 2021 om 17:14

@ -Riciotto- Gebrabbel van "we verdiende meer" koop je helemaal niks voor, dan had jezelf maar meer moeten scoren. Overigens is dit ook zo vaak andersom gebeurd en toen hoorde we ook geen PSV supporters die er een traan om lieten; en terecht. Excuses aanbieden vanwege een handeling van een ander vind ik niets meer dan goedkope symbool politiek. Ook al gaan ze af en toe over het randje, ik ben er blij mee dat Ajax tegenwoordig ook spelers heeft die het randje opzoeken. Hoe vaak wij al niet in dat mes zijn gelopen omdat wij niet over zulke spelers beschikte zijn legio, en heb je simpelweg gewoon nodig.

28 februari 2021 om 17:25

Excuses voor? Max smerige overtredingen? Meerdere psvers die ballen wegtrappen zonder bestraft te worden. Schwalbes? Ik kon na zo'n slechte wedstrijd leven met een nederlaag maar het gehuil van dumfries en co zorgt ervoor dat ik gewoon nog aan het genieten ben!

28 februari 2021 om 17:40

Zo hadden ze vorige week ook moeten staan met rood of met een penalty tegen. Soms wordt jé wel heel erg genaaid. Lekker dat de psv supporters zich zo nu voelen

28 februari 2021 om 17:43

Die Tadic zal iets verschrikkelijks hebben gezegd over de moeder van Humfries. Die Serviër is een gemene racist!

28 februari 2021 om 19:52

@amakuru misschien toch eens de betekenis van racisme opzoeken... je kan hem een kwal vinden of een aansteller, maar waarom een racist?

28 februari 2021 om 21:01

Bme12. Wat een onzin om je excuses aan te bieden. De scheidsrechter en de VAR hebben nou eenmaal die beslissing genomen. Natuurlijk had een rode kaart op zijn plaats geweest. Maar in praktisch elke wedstrijd zie je tegenwoordig dit soort overtredingen wel eens. En ook verlies je wel eens "onterecht" een wedstrijd. Net zo goed als dat je wel eens een wedstrijd " onterecht" wint. Dat i s nou eenmaal zo in sport.

Wat een offday vandaag.
Ik mis scherpte vrij willen lopen
, naar de bal toe bewegen.
Neres en Antony allebij voetballen ze redelijk in 1 tempo, antony doet alleen nooit iets gevaarlijks rond de 16 van de tegenstander.
al heeft die wel meer potentie dan neres, wat ik het ergste vond was dat ajax aan het rondtikken was rond de 16 van PSV tot dat Neres de bal kreeg.
en waar gaat de bal naartoe? naar de laatste man van Ajax daar kan ik zo boos op worden want je valt in dan moet je het laten zien en speel je als een angsthaas.
Ik betwijfel of Haller wel de juiste speler is voor Ajax in de kleine ruimtes, heel veel borstaannames van hem vliegen 2 meter terug.
al met al we hebben geluk gehad vandaag.

28 februari 2021 om 16:31

haller is gewoon een hele goeie speler voor ajax, maar teze had het hem heel moeilijk gemaakt.

28 februari 2021 om 16:45

Ik vind hem een uitstekende aankoop, mede omdat hij voetballend ook erg belangrijk is. Een echte killer vind ik hem alleen niet. Hij heeft nog nooit een gooi kunnen doen naar het topscorerschap en scoorde voorheen ook veel penalty's. Zo'n mega kopkans die hij miste hoort daar wel een beetje bij, als je echt een neusje voor de goal hebt is dat een 100% goal.

28 februari 2021 om 16:47

In de voorgaande twee duels met PSV speelde Haller uitstekend. Offday kan er altijd eens tussen zitten.

28 februari 2021 om 17:11

AzChelsea spijt me zeer, maar als je er net bent. En al 7 goals en 7 assistent op je naam hebt. Dan ben je wel degelijk een goaltjes dief in mijn ogen dan.

28 februari 2021 om 17:19

Maar het klopt toch wat Azchelsea zegt. Bij Utrecht scoorde Haller vooral penalty's en bij Frankfurt speelde hij in dienst van Jovic en Rebic. Om nog maar te zwijgen over zijn prestaties bij West Ham. Haller is een topper aangezien hij behoorlijk veelzijdig is, maar een killer vind ik hem ook niet. Wel een uitstekende aankoop natuurlijk, maar er waren genoeg supporters van Ajax die de Haller van Utrecht destijds niet wilden.

1 maart 2021 om 09:12

Dan verschillen we van mening, ik blijf het een killer vinden die heerlijk kan voetballen. Zo kan je alles downplayen wat een onzin zeg, bij Frankfurt heeft hij het buitenverwachting goed gedaan. En bij Westham ligt het spelletje hem niet, rennen vanaf de middellijn daar heeft hij niet de absolute top snelheid voor.

28 februari 2021 om 17:12

verschil is wel dat Antony vaak nog verder meeverdedigd waar ik het idee heb dat Neres nog vaker niet even doorverdedigd.

Gestolen gelijkspel zeg. Kan er niks van anders maken, Ajax was zo tergend slecht. Martinez mocht er ook van af. De penalty was terecht. Tadic enorm onsportief. Was nog redelijk vriendelijk maar aan het eind waren er meerder spelers die zich niet van hun beste kant hebben laten zien. Wel echt benieuwd wat er is tussen Tadic en Dumfries. Beide enorm boos.

Goed, als Ajacied blij maar wat schaam ik me voor dit spel.

28 februari 2021 om 16:32

De penalty stip kapot schoppen als de tegenstander een pingel moet nemen, verdiend natuurlijk ook niet de sportiviteits prijs.

28 februari 2021 om 16:46

Lijkt me wel wat overdreven om zo tekeer te gaan tegen iemand die een penaltystip kapot schopt. Vraag me af hoe Tadic reageert als iemand hem echt iets aandoet.

28 februari 2021 om 16:52

Lekker bagatelliseren. Dumfries was de hele wedstrijd al aan het duiken en zeiken. Maakt dan de stip kapot voordat Tadic onder hoogspanning een pingel moet nemen om het punt binnen te halen. Maar blijkbaar heeft ook Dumfries ergens een grens, je mag niets over zijn moeder zeggen. Hoepel toch een eind op, wat een schijnheilige B acteur.

28 februari 2021 om 17:06

Inderdaad. Hadden alledrie geel mogen krijgen

28 februari 2021 om 17:08

Onder hoogspanning? Ja staat theoretisch 6 punten voor, leeg stadion, en alle druk is bij PSV... is algemeen bekend dat tadic een heethoofd 1e klas is.
Dumfries verdiend ook zeker niet de schoonheidsprijs

28 februari 2021 om 17:14

wat niet meer in beeld is gebracht is dat Dumfries ook na het kapottrappen van de stip, net voordat Tadic de penalty nam, ook nog even door liep te emmeren. Wil overigens niet de schuld ergens neerleggen, ben Ajacied maar begrijp best hoe irritant Tadic kan zijn. Gewoon vooral erg onvolwassen maar wel begrijpelijk, er stond voor PSV toch wel iets op het spel.

28 februari 2021 om 18:37

Haal nou eens dat moment met Martinez aan in plaats van selectief te kijken naar momenten waar Ajax niet direct schuldig aan is. Ik wordt zo moe van het alsmaar bagatelliseren van de aanslagen die die slager uit Argentinië pleegt.

28 februari 2021 om 19:46

Tadic is ook buiten deze wedstrijd een compleet gestoorde fanaat. Zijn eigen teamgenoten zijn toch gewoon het bewijs? Die proberen hem terug in de werkelijkheid te brengen, maar meneer Tadic vond zichzelf weer zo verheven tegenover de stervelingen. Zijn gedrag in andere wedstrijden, ook tegen zijn ploeggenoten als ze hem een keer over het hoofd zien of een andere keuze maken dan hij zou doen. Zijn uitvallen naar Dest, naar Lang, deze man is echt buitenproportioneel fanatiek. Dat is gewoonweg niet te ontkennen. Ook zijn interview na het voorval met Dumfries. Hij reageert echt als een 12 jarige wiens speelgoed is afgepakt.

28 februari 2021 om 16:32

Ik zou mij vooral schamen voor mijn aanvoerder. Blij dat 'ie niet bij mijn club zit, dan maar minder succesvol. Brr, krijg de rillingen van die vent. Verder vond ik het gelijkspel wel redelijk terecht. Beide erg slecht, verdiende m.i. geen winnaar.
Klaassen begin ik wel een held te vinden. Wat een inzet!!!

28 februari 2021 om 16:35

@gluubstertj elke club heeft spelers die niet altijd sportief zijn. Dumfries deed echt net zo hard mee. Eerst de penaltystip, daarna hoe hij zich zelf liet gaan en dan ook nog de wedstrijd zelf waar hij voor elk duel ging liggen.

28 februari 2021 om 16:54

Ja berghuis is een sieraad voor de sport en laat zich zelden van zijn slechtste kant zien. Wees er maar blij mee.

28 februari 2021 om 16:54

Schamen voor mijn aanvoerder??? Wat heef ie gedaan? Iemand ernstig letsel aangebracht? Kom op zeg, sinds wanneer mag een speler met een Balkan hart niet meer met emotie uit zijn plaat gaan? Hij hoeft niet alles te pikken. Dat hele PSV was niet van plan te voetballen maar was zo opgepomt dat ze wilden vechten. Dan over Tadic beginnen?? Dumpries kan wel wat hebben want volgens mij was hij het kinderachtige jochie dat wilde pesten ipv voetballen.

28 februari 2021 om 17:03

Gluubster, je hebt het over zowel Tadic als Dumfries toch? Ik vond namelijk beide knulletjes niet voor elkaar onderdoen qua gedrag.

28 februari 2021 om 17:04

Eens, ook Dumfries was erg onsportief vanmiddag. Dus boontje komt een klein beetje om zijn loontje. Nu ga ik snel Fey kijken, want ondanks dat Berghuis onze belangrijkste speler is ben ik ook geen fan van hem als aanvoerder. Mede door zijn fratsen. Maar goed dat is weer een hele andere discussie haha. Gefeliciteerd met het punt!

28 februari 2021 om 17:05

Kaal of kammen: Klopt inderdaad, Dumfries was ook naar bezig. Merk dat de sire heel traag is en dat er delen van m'n bericht missen sorry. Oh en Kaal trouwens, kammen zou er niet uit zien bij mij😜.

28 februari 2021 om 17:17

neem aan dat je het over Dumfries hebt? anders kan ik je als Feyenoorder natuurlijk nooit serieus nemen. Daarnaast heeft zowel feyenoord en zeker PSV de afgelopen decennia niet te klagen gehad over vervelende spelers. Ik vind Tadic een winnaar, dat de tere hollandse zieltjes er niet tegen kunnen is een beetje jammer.

28 februari 2021 om 17:20

Hoeft mij ook niet serieus te nemen hoor. Geen bevestiging benodigd van deze zijde😉. Denk dat je slechte winnaar bedoelt trouwens. Echte winnaars hebben dit niet nodig.

28 februari 2021 om 17:57

En de 3e aanvoerder van de topclubs is Dumfries. Alleen az heeft een aanvoerder van onbesproken gedrag.

28 februari 2021 om 18:25

Kijk je zelf wel eens naar die aanvoerder van jou clubje??? DIt was ook weer een duidelijke Rode kaart van Berghuis waar die weer goed wegkomt. Hij trapt gewoon vol door. Maar jij hebt liever iemand die er hard in gaat dan iemand die wat woorden gebruikt.

28 februari 2021 om 21:02

Dan maar minder succesvol met berghuis in de ploeg :’)

Wij hadden vandaag nergens aanspraak op! En Tadic mag zijn aanvoerdersband inleveren hoor, wat een walgelijk onsportief gedrag was dat! Dumfries is wel een geweldige acteur en stervend zwaan, maar dat gerechtvaardigd het gedrag niet van Tadic. Als aanvoerder moet je er boven staan, ook al word je uitgedaagd. Wij waren vandaag de meest gelukkige, want Psv verdiende de winst.

28 februari 2021 om 16:28

Het doet me deugd om zo'n sportieve reactie te zien van een Ajacied. Bedankt. Erg zure afsluiter van de wedstrijd. Gefeliciteerd met het kampioenschap, het is je gegund.

28 februari 2021 om 17:36

Vijfmeterlijn geen enkel probleem, probeer altijd mijn mening zo eerlijk te ventileren. Al lukt het natuurlijk niet altijd natuurlijk. Als we vandaag gewonnen hadden, zou ik zeggen de titel is binnen. Nu kan alles nog in mijn ogen.

28 februari 2021 om 16:38

Helemaal niet mee eens Suljamii. Waarom moeten we Tadic zijn band afnemen? Dit heb ik je namelijk nooit eerder gezien van jou en wat hij nu deed is niet zo anders dan hij altijd doet. Hij heeft enorm veel emotie in zijn lijf en dat kwam eruit door het continue schoppen van Teze en Dumpries, dan nog even tijdens die penalty je compleet belachelijk maken als Dumpries zijnde dan mag je bij een beladen wedstrijd je wel even laten gaan. Hij is namelijk ook mens.

Verder was Ajax super super slecht maar PSV was echt niet veel beter. Dit was een draak van een wedstrijd en zoals goed gezegd door de analisten een vermoeidheid wedstrijd.

28 februari 2021 om 17:54

Thamike vindt jij het aanvoerder waardig dan? Het uitlachen van een speler na een benutte penalty, is toch nergens voor nodig! Tadic is onze belangrijkste speler, waar ik dankbaar voor ben. En hij rolt en doet wel vaker gekke dingen, alles om te winnen dat is waar en is prima. Maar ik vond het van vandaag gewoon iets te ver gaan, we zijn een chique club. En Tadic doet altijd wel alles om te winnen, tegen het gekke aan maar ik vond het echt wat te ver gaan vandaag. En zonder dat gedrag, hadden we ook een punt behaald. Ik vond dat Psv betere kansen had, en ons eigen spel zwaar teleurstellend.







28 februari 2021 om 18:22

Sulejmanii, ja soms moet je als aanvoerder aangeven dat je zaken niet pikt en niet over je heen laat lopen. Dit kun je doen door te negeren maar ook door eens je emoties te laten zien. Hij heeft niemand geslagen of geschopt maar is zelf wel geschopt, uitgescholden, belachelijk gemaakt en dat doet een Balkan jongen zijn emotie oproepen. Dat hier zo n heiso overgemaakt wordt is mij een wonder. Zijn we in ons voetbal domeintje nu echt zo soft geworden?

Dit was provocatie na provocatie en dan mag je best eens een emotionele uitspatting hebben als je maar met je handen van elkaar afblijft. Bruggink zei het al zo mooi, PSV ging deze wedstrijd in volledig opgefokt, dat liet de heer Schmid na een kwartier al horen. Is het chique? Nee, maar ik begrijp hem volledig en zie geen enkele reden om zijn aanvoerdersband af te namen daar heeft ie zich al te vaak voor bewezen zeg.

1 maart 2021 om 08:51

ThaMike op zich ben ik het met je eens hoor, het was duidelijk van beide kanten en dat gaf ik al aan. Maar van onze beste speler en dat is Tadic nog altijd, kijk maar naar zijn statistieken. Had ik zoiets van nergens voor nodig, met die late gelijkmaker heb je al jouw gram gehaald. Wat daarna gebeurd is te triest voor woorden, die hooligans zullen wel stadion verboden krijgen.

28 februari 2021 om 16:43

Psv verdiende de winst ? Sorry hoor, maar niemand verdiende de winst. Verschrikkelijk slechte wedstrijd. Psv overigens 40 procent balbezit en een passnauwkeurigheid van slechts 66 procent. Dan heb je echt niet meer recht op een overiwnning. Hadden daarbij ook 2 x zoveel overtredingen nodig. Ik vraag mezelf nog steeds af waar ik naar heb zitten kijken. Beide ploegen konden de bal nog niet 3 x naar elkaar overspelen. Ongemotiveerd, slap en het leek in de verste verte niet op voetbal. Dan nog het toneelspel en de rotschoppen erbij opgeteld. Schandalig dat deze spelers miljoenen per jaar verdienen.

28 februari 2021 om 16:55

@modric

Kansen laat je heel toevallig buiten beschouwing?

28 februari 2021 om 16:56

5 schoten op doel tegenover 3 ? Nounou, wat verdien je dan een overwinning.

28 februari 2021 om 17:11

Zie je? Dan laat je het toch bewust weg?

28 februari 2021 om 17:27

Oh jongen toch. Ik laat de 17 schoten totaal van Ajax tegenover 9 van Psv toch ook weg. Dus nee, ik laat ze niet bewust weg.

28 februari 2021 om 18:39

Op basis van kansen vond ik, daarbij was ik extreem teleurgesteld in ons spel vandaag. Ik dacht echt dat we 3 punten zouden behalen, al kan een mindere partij er altijd tussen zitten natuurlijk.

28 februari 2021 om 16:46

Dumfries is meer dan een acteur en een stervend zwaan. Elke overtreding zie je zijn boze kop, dan is hij het er weer niet mee eens. Dan komen er wegwerpgebaren en nog wat uitschelden. En gaat hij doodleuk de penaltystip schoffelen en nog wat dingen zeggen tegen Tadic. En als iemand dan wat terug zegt wordt hij boos! Grootste engnek en hypocriet op de Nederlandse velden.

28 februari 2021 om 17:10

Ik vind dat de arbitrage had moeten ingrijpen bij die 3 van psv die de stip molesteren. Ongekend. De emotie nam de overhand bij Tadic, mag niet maar snap het wel.

28 februari 2021 om 17:12

Geef maar aan Klaassen. Dat is een nuchtere gozer, lijkt me ook iets verstandiger qua gedrag.

28 februari 2021 om 17:18

Doe niet zo overdreven Sulejemanii. Ja het gedrag van Tadic was kinderlijk, maar iemands aanvoerdersband hierom in te leveren is wel echt extreem overdreven. Storm in een glas water.

28 februari 2021 om 18:22

Finalvoetbal ik vind dat wij een chique club zijn, en dan hoort zo raar dan na een goal niet bij in mijn ogen. Alles wat daar voor gebeurde alah van beide kanten, maar wat daarna gebeurd is toch nergens voor nodig.

28 februari 2021 om 18:53

In de emotie doen mensen weleens gekke dingen. V Nistelrooy deed ook ooit iets soortgelijks. Dat komt weleens voor bij voetballers. Een aanvoerdersband afnemen is buiten proportioneel.

28 februari 2021 om 17:21

vind vaak dat je goede dingen zegt, maar om je eigen aanvoerder, die juist door zijn karakter zoveel heeft bereikt met en voor Ajax zo te laten vallen, valt me van je tegen. Praat zijn gedrag niet goed maar emotie hoort ook bij sport. Daarnaast liep dumfries, terwijl Makkelie met zijn rug naar hem toe stond terwijl hij al weg gestuurd was, gewoon nog een minuut tegen Tadic te emmeren voordat de penalty genomen werd. Dus die was zeker nier heiliger. Maar lekker duimpjes scoren joh.
Verder ben ik het met je eens, dit gedrag hoort niet en wij waren zeker lucky Ajax.

28 februari 2021 om 18:27

Raffa1 geen enkel probleem, ik vind het leuk dat je het meestal wel met me eens bent. Geen enkel probleem als dat een keer niet is. En het was een beetje chargeren wat ik deed. Tuurlijk zijn ze allebei in de weer, en alles wat daarvoor gebeurde hadden bij schuld aan. Maar ik vond aanvoerder onwaardig, om na die rake penalty nog zo opzichtig te doen nergens voor nodig. Maar nogmaals het was wat gechargeerd, en bovendien heb ik Dumfries acteur genoemd en stervende zwaan dat is toch al duidelijk net zo schuldig.

28 februari 2021 om 17:33

Ik moet altijd een beetje binnensmonds kotsen van dit soort politiek correcte reacties. 100 % dat jij stond te juichen toen Tadic de 1-1 binnen schoot! Vroeger hadden we slapjanussen zoals jij wenst, nieuwsbericht; we verloren alle wedstrijden waarbij er karakter gevraagd werd. Natuurlijk verdient het niet de schoonheidsprijs, maar het hoort er gewoon bij. Ga eens wedstrijden terugkijken uit de jaren 90, ver voor de VAR. Of ga nog verder terug in de tijd, toen er nog niet zoveel camera's langs de lijn stonden. Spelers als Wouters en Van Hanegem werden aanbeden. Tijdens de wedstrijd irriteer ik mij natuurlijk aan Dumfries, die jongen heeft elk grassprietje wel gezien, hij was vandaag de minst gelukkige, maar hij bikkelt ten minste. Gotze wordt genoemd omdat hij zo lekker rustig bleef, maar hoe bepalend was hij nou daadwerkelijk vandaag?! Heerlijk man die strijd. Zeker in een topper.

28 februari 2021 om 18:38

Lunny wat mij betreft kots je over jezelf, heb ik geen enkel probleem mee hoor! Ik ben hier om mijn mening te geven, al bijna 10 jaar om precies te zijn. Als mijn mening jouw niet bevalt, is dat niet mijn probleem. Natuurlijk stond ik te juichen toen Tadic scoorde, wat hij altijd doet als hij een penalty moet nemen! Hij is onze belangrijkste speler, met een staat van dienst waar je u tegen zeg en geweldige statistieken heeft! Maar ik vind dat wij een chique club zijn, en dan hoef je echt niet na een gescoorde goal nog zo belachelijk te doen. Wat daarvoor gebeurde heb ik niks gezegd, en heb ik Dumfries een acteur en zwervende zwaan genoemd want dat vind ik van hem. Ik had het puur over wat op het laatst gebeurde, en voor de rest niets want dat mag zeker in een topper en hoort ook bij een topper. Je reageert zo overspannen op iets, wat niet zoveel voorstelt. Daarbij chargeerde ik ook een beetje, wat ik al tegen Raffa zei. Paar dagen geleden zei ik nog, hoe blij ik wel niet ben met onze bikkelharde Latinos en de weken daarvoor ook! Ik vond alleen op het laatst kan je gewoon boven alles zijn.

28 februari 2021 om 19:08

Je mag je mening hebben, geen probleem, maar laten we niet zo gaan overdrijven. Uitleg van zowel Tadic als Dumfries zijn duidelijk, tel daarbij het moment van de wedstrijd, de belangen en spelverloop bij. Dan komen er gewoon allerlei emoties los. We hoeven ook zeker niet hypocriet te zijn dat we zogenaamde chique club zijn, want dat is geen enkele club! Elke generatie, elke club heeft zijn klootzakken. Als supporter juich je voor ze, als tegenstander kots je ze uit. Dat was gister zo, vandaag en morgen ook. Zonder die klootzakken win je geen prijzen. We hoeven ons ook niet te schamen dat we een beetje subjectief zijn. Daarvoor ben je supporter. Doe mij maar 10 x liever Sjaak Swart, gebroeders van de Kerkhof en Boskamp dan een Ronald de Boer. Heerlijk die passie bij de eerste 4. Dat het niet altijd helemaal klopt heeft juist zijn charmes. Vooral Boskamp is een heerlijke vent. Heeft humor, praat fijn en schaamt zich er niet voor een clubvoorkeur te hebben. I.t.t. Ronald de Boer die zich bijna verontschuldigd als hij iets positiefs over Ajax zegt. Hij wilt zo graag de deugdmens zijn.Om nou hiervoor de band af te pakken zou in mijn ogen lachwekkend zijn.

1 maart 2021 om 09:23

Lunny volgens mij heb je echt niet door, dat ik het grotendeels met je eens ben. Enige wat ik bedoelde, is dat ik het aanvoerder onwaardig vond wat Tadic op het laatst deed. Ik had zoiets van sta er boven, de ultieme pijn met het gelijke spel is al voltrokken. Van oudsher zijn wij een chique club, en dat vind ik persoonlijk nog steeds maar goed. En nogmaals nergens heb ik gezegd dat we geen klootzakken nodig hebben, volgens mij heb ik Alvarez, Tagliafico en Martinez vaak genoeg bewierrookt en dat weet jij zelf ook. Voor de rest ben ik het helemaal eens, alleen die laatste actie hoefde voor mij niet. En jij bent ook vaak actief hier, dus zou ook moeten weten dat Boskamp mijn favoriete Rotterdammer is en gast bij voetbal international. Dat vind ik een geweldige bent, en het is altijd lachen met hem. Ronald de Boer heb ik sowieso nooit wat mee gehad, en als bent botox enzo heb ik mijn vraagtekens bij. Maar goed de laatste tijd zijn we het nooit eens, alhoewel alleen als het over Schuurs gaat. Wat ik dan van mijn kant weer niet snap, is dat je zegt dat je altijd wilt winnen nou dat wil ik ook. Maar met Schuurs is die kans al een stuk kleiner, al vond ik dat hij gister prima inviel. Ik hoop dat je nog hier op reageert, want ik ben benieuwd op je antwoord. Fijne dag!

1 maart 2021 om 12:43

Oke, dan was mijn punt wellicht wat overdreven of heb ik jouw punt niet geheel goed ingeschat en zal dus mijn sneer naar jou intrekken. In het perfecte wereldje moet Tadic hier boven staan. Zelf ben ik nooit profvoetballer geweest, maar zelfs bij de amateurs kunnen de emoties hoog oplopen. Het is de laatste minuut, vlak daarvoor is de 2-0 afgekeurd (eigenlijk dacht je al dat de wedstrijd gedaan was), je krijgt een allesbepalende penalty, je bent grotendeels van de wedstrijd uitgekafferd, ze proberen met z'n drieën je te intimideren, één daarvan zegt ook nog nare dingen. De belangen zijn groot en je schiet de bal er in. Zie dan nog maar eens een ijskonijn te blijven. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je er dan wat uitvloept.Wat betreft Schuurs, daar heb ik simpelweg nog veel vertrouwen in. Hij heeft alle facetten om de subtop te halen in mijn ogen. Hij is afgelopen zomer voor de leeuwen gegooid. Dat kun je ten Hag kwalijk nemen. Hij had Schuurs al veel eerder langzaam kunnen en moeten brengen. Ondanks dat dit zijn 3e jaar is bij Ajax, begon hij pas dit jaar als basisspeler. Heeft dus eigenlijk weinig ervaring, maar draagt wel onterecht de erfenis van de Ligt. Dat was buitencategorie en zo goed zal Schuurs nooit worden, maar een stap daaronder is nog steeds erg netjes. Er waren voorgaande jaren mooie momenten om Schuurs in te passen, maar ten Hag liet dat na, waardoor Schuurs nog niet volledig basiswaardig is. Wanneer hij een fout maakt zijn mensen er als de kippen bij om hem aan te wijzen, terwijl jij nu de eerste bent waarvan ik lees dat je hem complimenteert met een goede wedstrijd. Timber maakt dezelfde fouten en dat wordt hem vergeven of niet benoemd. Niet omdat men Timber per se in de basis willen, maar vooral omdat ze Schuurs eruit willen. Timber had gisteren enkele rare momenten. Dribbelde soms, al struikelend het middenveld in, wat allemaal maar net goed ging. Verdedigde enkele keren blindelings door het midden uit, verprutste 100% kans, waarbij hij desnoods nog kon afleggen op de geheel vrijstaande Antony en stond als rechtsback eens plots als linkshalf te spelen. Begrijp me niet verkeerd, dit is geen hetze richting Timber, maar vraag eens bij je af hoe men gereageerd had als dit Schuurs was overkomen! Niemand heeft het er nu over. Ik vind dat oneerlijk richting Schuurs. In het verleden heb ik al vaker spelers die matig begonnen verdedigt. Denk aan Zlatan, Alderweireld, Vertonghen, Blind en recent nog Alvarez. Elke keer werd ik voor gek verklaard.

Deze wedstrijd verdiende ook gewoon geen winnaar qua getoonde spel, al had PSV wel de betere kansen doordat Ajax achterin alles lieten lopen.

28 februari 2021 om 17:59

En ajax verdiende geen punt, en martinez verdiende een rode kaart. Zelfs met de var mag dit gedrag als je een ajax speler bent.

Jeetje ik dacht dat scheidsrechters in Turkije slecht waren, maar dit doet anders vermoeden. Heb alleen de tweede helft gezien maar Makkelie heeft lopen blunderen zeg pff.

Hoe kan je die rode kaart missen. Verder dit gelijkspel aan onszelf te wijten, we hadden de kansen in een eerder stadium af moeten maken, Ajax onverdiend punt. We waren de betere partij

28 februari 2021 om 16:42

Die penalty is gewoon terecht, Martinez kon absoluut rood krijgen maar Zahavi weer kinderachtig met die bal. Maar goed blijkbaar hoort dit bij een topper.

Verdiende uitslag... Beide partijen even slecht vond ik. Ontzettend slechte partij voetbal was dit.

Hoe leuk de 1e was, hoe slecht deze was. Ajax 10 minuten leuk gevoetbald, PSV 15 minuten en een prima ingeschoten vrije bal. Waar Stekelenburg meer aan had kunnen doen. Gelijkspel terecht maar als 1 van de 2 het verdiende was het PSV. Kampioenschap is binnen nu, dat kan je wel stellen. Gênant hoe beide ploegen hun agressie over het slechte spel op elkaar afreageren. Plaatsvervangende schaamte voor Tadic.

Er worden niet veel wedstrijden beslist door de Var, maar deze wel. Echt schan-da-lig. 150% rode kaart van Martinez wordt in 2 seconden weggewuifd, goal van Vertessen wordt net zo snel afgekeurd. Echt onbegrijpelijk, verschrikkelijk zeg. En zo wordt in 4 dagen tijd 2 wedstrijden in de slotfase op negatieve manier beslist. Tja.

28 februari 2021 om 16:32

Skede, ik ben het met je eens over die rode kaart. Vertessen was gewoon hands, en aanvallend is hands altijd hands. Jullie hadden meer verdiend, maar niet aankomen met dat soort argumenten joh, helemaal niet nodig. Iedereen heeft gezien dat PSV beter is en dat Makkelie niet goed was, maar die hands van Vertessen en Hands van dumfries zijn geen foute beslissingen genomen.

28 februari 2021 om 16:34

Over het trappen van Alvarez helaas wel. Had de wedstrijd heel anders beïnvloed. De VAR is een leuk idee maar de uitvoering laat vaak te wensen over.

28 februari 2021 om 16:36

Martinez bedoel je uiteraard. De VAR zelf is natuurlijk niet het probleem, het probleem zijn de mensen die er achter zitten. Het gezegde "al draagt een aap een gouden ring.."

28 februari 2021 om 16:40

Excuus, bedoelde inderdaad Martinez. Ik ben een groot fan van videobeelden gebruiken voor beslissingen om zo de scheids- en grensrechters van hun werk te verlichten, want ze kunnen niet alles zien. Als dan de beelden niet gebruikt worden is dat heel frustrerend.

28 februari 2021 om 17:11

Ik zeg ook niet dat het een verkeerde beslissing was bij Vertessen/Dumfries. Ik zeg dat het heel apart is dat zo'n VAR heel snel kan zien dat het wel/geen hands is maar bij Martinez hebben ze geen seconde gekeken om te constateren dat het geen rood is terwijl het o-ver-dui-de-lijk is.

28 februari 2021 om 17:40

Maak je niet druk. Ajax wordt zoiezo kampioen. Mooie voorsprong en betere ploeg. Zo simpel is het. 6 of 9 punten had niet uitgemaakt.

28 februari 2021 om 16:40

Jammer Skede. Jullie hadden hem verdient vind ik, al vond ik het wel degelijk hands van Vertessen. Over dat incident met Martinez; vreemd dat er niet naar gekeken werd. Denk dat het komt omdat Zahavi hele tijd al aan het janken en zuigen was, wat het niet goedpraat trouwens. Gewoon P2 pakken nu Skede!

28 februari 2021 om 17:13

Zie hierboven. Vertessen terecht afgekeurd maar dat je dat als VAR zo snel ziet maar die van Martinez direct (!) wegwuift is schandalig.

28 februari 2021 om 17:33

Denk dat het niet eens wegwuiven was, volgens mij hebben ze het gewoon gemist zelfs. Tenminste, dat mag ik hopen. Anders totaal incapabel.

28 februari 2021 om 17:45

Zou nog schandaliger zijn.

28 februari 2021 om 17:03

Aanvallend hands is altijd hands, dus das wel logisch. Martinez moet idd rood hebben.

28 februari 2021 om 19:53

Zuur zuur zuur en onzuiver.
Diep teleurgesteld in het hele voetbal na vandaag.

Van beide kanten was het bijzonder pover, dus ik vind het gelijkspel wel terecht. Wat was Ajax slordig in de passing zeg, zo slecht heb ik ze het hele seizoen nog niet gezien. PSV was ook maar een paar keer gevaarlijk. Ajax leek er een slotoffensief uit te gaan persen, maar dat kwam niet echt van de grond. De penalty biedt redding. Overigens ben ik van mening dat de schaal nu naar Amsterdam kan, ik zie PSV dit niet meer inhalen nu beide onderlinge confrontaties hebben plaatsgevonden.

Dacht even half uurtje kijken, maar dit is een topper in de Eredivisie? Wat een slechte half uur was dit zeg. Fout op fout op fout en leek echt nergens op. Die Tadic is ook een complete gek. Hoe kan zo iemand aanvoerder zijn bij de grootste club van Nederland?

Heel slechte pot waar PSV nipt verdiende te winnen. Zeker gezien de arbitrale dwalingen. Geen penalty voor PSV bij een overduidelijk blok en de meest donkerrode kaart sinds tijden over het hoofd gezien. Gadverdamme wat een engnek die Martinez. Hoe kan je dat laten lopen als VAR? Kan hij nog geschorst worden? Echt veel donkerder en smeriger ga je het niet krijgen, schandalig. Daarna ook nog de aanvoerder die als voorbeeldfunctie nog een schepje onsportiviteit erbovenop gooit. Kan die gast al jaren niet luchten met zijn schwalbes en het zeuren om alles en niets, maar dit spande de kroon wel weer.

28 februari 2021 om 16:28

Ah ik zie nu dat Dumfries ook erg onsportief was met die stip aanpakken. Allebei ongelooflijk onsportief.

28 februari 2021 om 16:49

Uiteraard was het donkerrood van Martinez, maar wat mij toch wel echt verbaast is dat het dan niet over Zahavi gaat. Hoe ongelooflijk kinderachtig hij alle moeite doet om die bal weg te trappen, terwijl ie al op de grond ligt. Als hij van die bal afblijft, zoals hij zou moeten doen, is hier helemaal niks aan de hand.

28 februari 2021 om 16:55

Maar die krijgt toch ook gewoon terecht geel? Dan hoeft daar toch niet verder over gesproken te worden.

28 februari 2021 om 19:42

@azchelsea ah die gele kaart heb ik gemist.

28 februari 2021 om 19:46

@Emilio Estevez, ik quote mezelf: "Uiteraard was het donkerrood van Martinez". Ik bagetalliseer dus helemaal niets. Ik vind alleen wel dat er ook sprake is van uitlokking. Martinez hoort daar niet op in te gaan, en dat doet hij op een waardeloze manier, maar Zahavi gedraagt zich ook belachelijk in deze situatie.

Onterecht gelijkspel vind ik, allebei erg slecht. Dumfries en Tadic samen allebei enorme zeikerds. PSV verdiende meer maar enorm blij dat we een punt pakken.

Hoe leuk de 1e was, hoe slecht deze was. Ajax 10 minuten leuk gevoetbald, PSV 15 minuten en een prima ingeschoten vrije bal. Waar Stekelenburg meer aan had kunnen doen. Gelijkspel terecht maar als 1 van de 2 het verdiende was het PSV. Kampioenschap is binnen nu, dat kan je wel stellen. Gênant hoe beide ploegen hun agressie over het slechte spel op elkaar afreageren. Plaatsvervangende schaamte voor Tadic.

Absurt, hoe martinez daar geen rode kaart heeft gekregen en als gevolg ajax wint. naar mijn mening onverdiend.

Ik kijk eigenlijk nooit naar de eredivisie maar voor deze wedstrijd ben ik toch maar eens gaan zitten. Ik hoor vaak dat Rosario ‘er niks van kan’ maar ik vond hem goed zeg! Had iedere afvallende bal, verdeelt het spel goed en is zich bewust van de ruimtes om zich heen en waar hij zich moet positioneren om van waarde te zijn voor het team. Op basis van vandaag was ik echt onder de indruk! Sowieso vond ik PSV goed, het druk zetten van Schmidt zie je toch echt wel terug en ze hebben veel goede spelers. De backs vond ik goed, aan Gotze merk je toch echt wel dat hij waanzinnig veel talent heeft en Zahavi is ook belangrijk de laatste tijd.
Ik vond Ajax toch wel heel erg matig hoor. Creeeren nauwelijks kansen en krijgen het niet voor elkaar om de wedstrirjd te domineren. Dat mag je toch echt wel van ze verwachten gezien het gat dat ze de afgelopen jaren met de rest van Nederland hebben geslagen. Komen gelukkig weg met de penalty op het eind en verdienden het punt absoluut niet in mijn optiek.

Heel onterecht gelijkspel. PSV was duidelijk beter, wel terechte penalty natuurlijk. Veel pech bij PSV, Martinez had rood moeten hebben lijkt mij? Weet niet of Tadic bezeten is, maar totaal aanvoerder onwaardig.

Wat maakt de Var hier zich belachelijk zeg.. Die goal van Vertessen ga je toch nie afkeuren.. En dan geen rood voor Martinez is al de 3e x minimaal dat ze rood hadden moeten hebben..

Met behulp van Makkelie toch nog een gelijkspel. Niet normaal hoe partijdig die floot, vooral die niet gegeven penalty op het einde, geen rode kaart voor Martinez. Te bizar voor woorden dat de VAR 2x niet ingrijpt. En Tadic, tja, de meest walgelijke voetballer op de Nederlandse velden en waarschijnlijk wel de Europese velden. Ik erger me bij Feyenoord ook aan Berghuisâ´ gedrag, maar Tadic is toch wel echt de overtreffende trap. Ik zou me echt doodschamen als zoâ´n speler in mijn elftal zou spelen.

28 februari 2021 om 16:56

Kan jij uitleggen wat Tadic precies fout heeft gedaan vandaag? Ik kan me zijn reactie na de penalty wel voorstellen namelijk, nu we de verhalen van beide spelers hebben gehoord. Als er nou 1 speler vandaag ongelofelijk fout bezig was, dan was dat toch wel Dumfries.

28 februari 2021 om 17:16

Sinds de komst van Duran Tadic zijn de resultaten wel beter. Ook de mentaliteit van de hele ploeg. Maar vandaag over de scheef uiteraard.

Wat een zaadpot keek er best naar uit en dan krijg je dit voorgeschoteld haha.. wel zuur voor PSV pff en donker rood voor martinez walgelijk actie en snap niet dat de var niet in greep

Ik kijk eigenlijk nooit naar de eredivisie maar voor deze wedstrijd ben ik toch maar eens gaan zitten. Ik hoor vaak dat Rosario ‘er niks van kan’ maar ik vond hem goed zeg! Had iedere afvallende bal, verdeelt het spel goed en is zich bewust van de ruimtes om zich heen en waar hij zich moet positioneren om van waarde te zijn voor het team. Op basis van vandaag was ik echt onder de indruk! Sowieso vond ik PSV goed, het druk zetten van Schmidt zie je toch echt wel terug en ze hebben veel goede spelers. De backs vond ik goed, aan Gotze merk je toch echt wel dat hij waanzinnig veel talent heeft en Zahavi is ook belangrijk de laatste tijd.
Ik vond Ajax toch wel heel erg matig hoor. Creeeren nauwelijks kansen en krijgen het niet voor elkaar om de wedstrirjd te domineren. Dat mag je toch echt wel van ze verwachten gezien het gat dat ze de afgelopen jaren met de rest van Nederland hebben geslagen. Komen gelukkig weg met de penalty op het eind en verdienden het punt absoluut niet in mijn optiek.

Ajax en psv beide bar en bar slecht maar die penalty was terecht. Martinez had ook rood moeten krijgen.
Dit was van Ajax gezien echt de meest slechte wedstrijd van Ajax dit seizoen. Blind Gravenberch, klaasen. Allemaal slecht.

Nu zie je dat Dumfries de penalty stip zit te molesteren waardoor tadic dus kwaad over werd. Moet niet zo reageren natuurlijk maar wat onsportief van Dumfries zeg

Weer ben ik blij met het resultaat , maar weer een slechte ajax onwaardige pot gezien.

Het vechten van onze ploeg is meer dan prima , maar wat was ons positie spel slecht.

Enough said, inpakken en wegwezen

Heel slecht Ajax vandaag. PSV verdiende de overwinning ookal speelde dat ook niet echt goed. Maarja al dat gezeik op het einde kan je maar 1 iemand de schuld van geven. En dat is Malen. Met een oerdomme overtreding waar die vrije trap onstond.

Haha vermakelijk slot, maar PSV wordt wel keihard genaaid. Die moeten natuurlijk een pingel hebben en Martinez moet gewoon rood krijgen. Ben wel benieuwd wat er tegen Tadic werd gezegd. Die had me een lading zand in z'n vagina.

28 februari 2021 om 16:31

Welke pingel moeten ze hebben gekregen dan?. Dat moment met dumfries waar eerst Zahavi onderuit wordt gehaald?. Als dat zo is, dan is het naar mijn weten altijd dat de 1e overtreding wordt afgefloten, dus die op Zahavi. Dat was geen penalty. Maar misschien heb je het over een ander moment

28 februari 2021 om 16:35

Tuurlijk niet. Dan geef je voordeel en krijgen wij die penalty met terugwerkende kracht. We worden gewoon vol genaaid door Zeist, niet voor de eerste keer dit seizoen. Lucky Ajax was weer lekker bezig

28 februari 2021 om 16:38

Nee Psverein, zo werkt voetbal niet. De regels zijn toch echt anders. Dat gaat niet veranderen omdat dit toevallig goed uitkomt voor psv.

28 februari 2021 om 16:48

Absoluut niet. Ik raad je aan of de spelregels met betrekking doet dat nalezen of meer voetbal kijken en letten bij zulke moment. De scheids moet altijd de eerste overtreding bestraffen. Maar omdat het jouw PSV zo uitkomt, moeten de spelregels anders. Zo werkt dat niet

28 februari 2021 om 17:05

Hij gaf toch voordeel? Althans, hij floot pas toen Dumfries viel..

28 februari 2021 om 17:05

Natuurlijk werkt het wel zo. Als je voordeel geeft betekent niet dat een speler daarna alles mag doen bij de tegenstander. Dan kun je dus 2e keeper spelen en de bal uit de goal halen met je handen, maar dan nog is het geen penalty omdat er daarvoor een overtreding werd gemaakt?

28 februari 2021 om 17:06

Lucky ajax was weer lekekr bezig?want ajax zit achter de var?
en als er vordeel word gegeven en er blijkt er geen voordeel uitgehaald word,ga je terug naar de overtreding. heel simpel.

28 februari 2021 om 17:10

Precies. En op het moment van dumfries is er dus geen voordeel meer van het moment op Zahavi. Dus dan moet er voor dat eerste worden gefloten, daar wordt immers voordeel voor gegeven.

28 februari 2021 om 17:16

Op dat moment is er alweer een andere situatie aan de gang, want dan heeft de voordeel krijgende ploeg een schot op goal gehad. Daarom krijgen ze ook voordeel omdat er mogelijkheid is tot een schot op goal of gevaarlijke aanval. Dat hebben ze op dat moment ook gekregen omdat de bal richting goal wordt geschoten. En op het moment iemand dan als 2e keeper speelt, wordt er dus een nieuwe situatie gecreëerd, en is het dan dus een overtreding vanwege hands. De bal was nog niet richting goal geschoten door iemand van Psv, geen voordeel meer, dus overtreding op Zahavi moet bestraft worden. Niet alles wat erna gebeurd.

Ajax mag blij zijn want ze komen goed weg. Ajax was echt gewoon dramatisch. Ook martinez had wel rood kunnen hebben, al valt hetzelfde te zeggen over Dumfries (die handsbal die tot de penalty lijkt). Vertessen zijn goal werd ook wel licht afgekeurd en die penaltyfout op Dumfries werkt ook wel nogal gelukkig ongedaan gemaakt door die eerdere fout op Zahavi.

Dit duel verdiende geen winnaar en kreeg er gelukkig geen. Dit was het slechtste ajax dit jaar en toch knokken tot het laatst. Dat zou vorig seizoen gegarandeerd verlies hebben opgeleverd. Ik ben boos en trots op Ajax tegelijkertijd.

Haha. Dit is echt de 6e of 7e keer dit seizoen dat ik een speler van Ajax heb zien natrappen zonder dat hier wat aan wordt gedaan.

Buiten dat, Ajax heeft hier het kampioenschap verzekerd.

Van Tadic als ervaren speler verwacht je wel wat meer volwassenheid, had hier zomaar een nutteloze dure gele kaart (welke terecht was geweest) op kunnen lopen.

28 februari 2021 om 16:31

Gele? Dit soort gedrag mag wat mij betreft, net als de actie van Martinez overigens, gewoon met Rood beloont worden. Heeft precies niets met voetbal te maken en is een ontzettend slecht voorbeeld voor de jeugd.

Nou hier heeft PSV zichzelf (met wat hulp van Makkelie) toch echt tekort gedaan. Niet als provocatie, maar kan iemand uitleggen waarom PSV geen penalty kreeg? In mijn optiek had het toch echt voordeel gevolgd door overtreding moeten zijn? Net als dat je dat zag bij de welbekende rode kaart van Ajax tegen Chelsea?

28 februari 2021 om 16:32

Volgens mij wordt altijd de eerste overtreding bestraft. Dus die op Zahavi. Gewoon volledig terecht geen penalty gegeven.

28 februari 2021 om 17:16

Dat werd toen ook uigeld door scheidsrechters als fout. ook daar had de eerste overtreding bestraft moeten worden met een vrije trap in plaats van de penalty. of je het eens moet zijn met de regel kan je over discussiëren natuurlijk.

Voor al die PSV ers die alweer over Tadic beginnen. Check maar even de beelden die ze net laten zien bij Espn. Dumfries probeert de penaltystip te slopen voordat Tadic de strafschop moet nemen. Ehhh hadden we het over onsportiviteit?

Nick Viergever for president. We spelen zoveel stabieler met hem achterin. Ik kan nu echt niet meer terug naar Teze - Boscagli. Laat die tweede maar op het middenveld, daar heeft hij veel meer aanvallende waarde dan Rosario of Sangaré. Maar net zo belangrijk is Viergever op CV. Hij is gewoon een echte verdediger, dat maakt het verschil. Voor de rest Malen weer uit alle onmogelijke hoeken zien schieten. En voorin hebben ze zoveel kansen laten liggen, niet normaal. Er lag echt enorm veel ruimte. Als laatste natuurlijk die smerige stamp op de enkel van Zahavi, en weer geen rood. Schandalig. Dit soort acties hebben niks met voetbal te maken, en de hoeveelste is dit al? Vier? Vijf? Het is allemaal rood. Nogmaals, schandalig.

28 februari 2021 om 16:54

Inderdaad, Viergever Motm voor mij; speelde met zo veel rust. Van de zomer nog een verdediger (ervaren) er bij halen en Boscagli lekker met Sangare op het middenveld laten staan!

Verder ben ik erg benieuwd of ze in Zeist nog naar die actie van Martinez gaan kijken..

Dramatische wedstrijd van Ajax. Dan toch winnen tegen een PSV dat ook weinig wist te creëren ondanks het dramatische spel van Ajax. PSV had de zege verdiend na de (in mijn ogen) weggever van Steek. Maar heerlijk voor Ajax als je niet verliest ondanks de slechtste wedstrijd van het jaar.

Haha met de schrik vrij. Oke het was een matige wedstrijd van Ajax maar PSV was net zo matig slechte topper met Ajax de gelukkigste.

Slecht spelen en toch nog een punt pakken. Heerlijk Tadic maximaal genieten. Deze man is goud waard voor Ajax. Top zondag dit. Vooral extra lekker om je directe concurrent een genadeloze tik te geven in een onderlinge wedstrijd. Zie overigens veel afkeer op Tadic. Ik snap het als hij niet in je team speelt, maar andersom niet. Tadic is puur emotie en een ware strijder.

28 februari 2021 om 17:08

Inderdaad, slecht spelen in een topper en dan alsnog winnen of een gelijkspel wat qua moraal aanvoelt als een overwinning zijn het lekkerst.

Haha met de schrik vrij. Oke het was een matige wedstrijd van Ajax maar PSV was net zo matig slechte topper met Ajax de gelukkigste.

Hoe kan Martinez geen rood krijgen? Waar is de VAR dan? Dumfries geeft net in het interview aan dat Tadic zijn moeder aan het beledigen was... lekker kinderachtig.

28 februari 2021 om 17:29

Ah jah kom we nemen dat meteen als waarheid aan want Denzel is altijd zo'n spontane en sportieve knul! Met zijn bruine puppyoogjes echt betrouwbaar!

28 februari 2021 om 18:01

Ga nou eens in op dat natrappen van Martinez (overigens niet de eerste keer dat er kortsluiting bij die gozer plaatsvindt).

In het voetbal, moet je soms geluk hebben. En deze week heeft PSV twee keer geen geluk gehad, waardoor je bent uitgeschakeld in de Europa League door een erg laat tegendoelpunt, en nu deze keer krijg je een penalty in de blessuretijd om de oren, terwijl je zelf de kansen had om de 2-0 te maken. Helaas, ook deze wedstrijd past ook wel in het seizoen van Psv. Al had je hier gewonnen, dan nog was de titel denk ik een kansoze opgave. Dit PSV is veel te labiel om een reeks van overwinningen te zetten. En waar had Tadic last van op het eind? Vreselijk mannetje. Het zou een zegen zijn als ik die kop niet meer op het Nederlandse velden zie, aparte gozer. En die Makkelie was ook wel geweldig bezig de laatste 10 minuten. Was erg op zoek om Ajax een handje te helpen. De 2-0 kan je afkeuren, daar had PSV geen geluk. Maar een rode kaart voor Martinez zou zeer terecht zijn geweest, wordt niet gegeven. En de handsbal aan de andere kant, is Makkelie er wel als kippen bij om hem te geven. Achja, het is niet anders. Accepteren dat je hoogstwaarschijnijk tweede gaat worden, ongeacht of je hier had gewonnen of niet.

Haha met de schrik vrij. Oke het was een matige wedstrijd van Ajax maar PSV was net zo matig slechte topper met Ajax de gelukkigste.

Topper met spanning die in een topper hoort. Wij hadden verdiend te winnen. Terecht penalty, terecht afgekeurde goal.

Martinez had gewoon rood moeten hebben.

28 februari 2021 om 16:35

Ik vind ook dat jullie verdende te winnen,maar meer om dat Psv minder slecht was dan Ajax.of hoe zag jij dat?oprechte vraag

Even los van de wedstrijd die niet veel woorden meer verdiend. Zullen we zowel Dumfries als Tadic even een wedstrijdje schorsen? Dramatische vertoning van beide aanvoerders.

Gaan ze Martinez nu schorsen op basis van de beelden???

Zonde, als we die ajacieden hadden kunnen pakken, was het vandaag wel! Geen goeie pot, maar Psv wel meer kansen gehad, hadden imo moeten winnen. Psv kreeg itt Ajax wel veel meer kaarten om kleine dingen. Martinez ook smerig, waar de VAR dan niks aan doet verder. Tadic, wat een vuil mannetje.

Hahaha wat een slechte wedstrijd man man, maar toch lekker dat we op de valreep geen 3 verliespunten lijden. Snap niet dat de Eindhovenaren claimen recht te hebben op meer, want deze hele wedstrijd ademde een gelijkspel. Op die knappe vrije trap van Zahavi na heeft PSV echt helemaal niets laten zien en Ajax continue gegrossierd in foute passjes, slechte loopacties, weinig concentratie.

Waar ik de Psv'ers om hoor schreeuwen.. Er is toch geen scheids in de wereld die Dumfries daar een penalty gaat geven, ja, die van Lille - Ajax misschien.

Natuurlijk is Tadic zeer onsportief in zijn reactie. Zeker als aanvoerder. Maar kijk naar dat gedrag van Dumfries. Eerst net doen alsof je in je gezicht geraakt bent, om vervolgens daarna de stip kapot te schoppen. Dan ben je ook gewoon reacties aan het uitlokken. Naast het feit dat die de hele wedstrijd heeft lopen vallen en schreeuwen.

Heel onterecht gelijkspel. PSV was duidelijk beter, wel terechte penalty natuurlijk. Veel pech bij PSV, Martinez had rood moeten hebben lijkt mij? Weet niet of Tadic bezeten is, maar totaal aanvoerder onwaardig.

Ik begrijp totaal niets van de arbitrage. Totaal niet. Ajax krijgt een terechte penalty en de gele kaarten voor de Psv'ers waren terecht. Maar waar is die gele kaart voor Tadic voor zijn onsportiviteit? Ruud van Nistelrooy kreeg hem wel tegen Cyprus na het scoren en de tegenstander uitdagen. En Martinez hoort overduidelijk rood te krijgen maar de VAR kijkt er niet eens naar. Ze doen niet eens moeite het terug te bekijken!? Nee, het was niet hard, maar het was zeker opzettelijk en dan is het gewoon rood. Daarnaast vind ik die goal van Vertessen afkeuren vanwege hands een beetje flauw hoor. Als dat al hands is? Een bal op nog geen halve meter afstand in de kluts tegen je bovenarm krijgen, terwijl deze strak langs het lichaam hing. Waar gaat het over? Verder snap ik niet dat er gefloten wordt voor een overtreding van Zahavi buiten het strafschopgebied, terwijl de scheids eerst voordeel gaf, waarna er ook nog een overtreding IN het strafschopgebied plaatsvond, op ik meen Dumfries. Dan fluit je toch voor deze overtreding? En niet voor degene die daarvoor plaatsvond? Wat is dat voor onzin? Je geeft goed voordeel, en fluit dan voor de 1e overtreding ipv de 2e...nee, de arbitrage was vandaag erg slecht en Ajax krijgt weer een punt cadeau.

28 februari 2021 om 16:41

Over dat moment van Zahavi, je zegt het zelf: hij geeft op dat moment voordeel. Op het moment dat PSV er geen voordeel uit haalt, ook al is het door middel van een andere overtreding, dan wordt het eerste moment bestraft. Daar geeft de scheids immers voordeel. Hoe graag mensen het ook zou willen, op dat moment is het gewoon geen penalty. En wordt er gefloten voor dat moment.

28 februari 2021 om 20:28

@brainfart
Ik vond eigenlijk de arbitrage de enige die het wel redelijk deed vandaag.
natrappen is helaas niet meer direct rood als de intensiteit mist. Ben ik het ook niet mee eens maar volgens de nieuwe regels klopt het wel. Dus dat het niet hard was maakt hier denk ik wel het verschil Ik vind het onbegrijpelijk dat ze die regel hebben aangepast, volgens mij vind iedereen natrappen verwepelijk en gewoon rood alleen is het dat dus volgens de regels niet meer.
Aanvallend hands is tegenwoordig altijd hands maakt niet uit of het bewust of onbewust is. Flauw wel, tot 2 jaar geleden had die, ook met var, denk ik gewoon geteld, maar aanvallend hands is volgens de regels sinds vorig seizoen altijd hands.
In het duel tussen Schuurs en Dumfries was niet zo veel aan de hand, ik denk dat er langs de andere kant kritiek was gekomen als ze hiervoor een penalty hadden gegeven.
Rond het incident met Tadic en Dumfries kwam het heel erg van twee kanten. Volgens mij had de scheids beiden geel voor moeten geven voor dat puberale gedoe, allen was dit 10 tellen voor het einde en Dumfries had al geel (als de ene een kuil in de grond trapt en iemand een pussy noemt en de ander vervolgens de eeste een scheldwoord toe schreeuwt over zijn moeder en dit een tijde door gaat dan is het maar net aan welke kant je staat wie er het meeste fout zat).

Mijn hemel wat waren wij slecht, op de eerste tien minuten na had ik niet het idee dat Ajax er echt voor ging. Het was zo ontiegelijk slordig en flegmatiek, maar goed gezien het spelbeeld kan ik leven met een gelijkspel. Dat "opstootje" op het laatst hoort er ook wel bij in the heat of the moment.

Gestolen punt dit. Wat waren we slecht. Sterk eerste kwartier, maar daarna hielden we de bal maar niet in de ploeg. Steeds veel te makkelijk balverlies waardoor PSV het favoriete omschakelspel kon spelen. En lang niet altijd onder druk, maar gewoon zomaar een pass over 2 meter fout. Ongelooflijk. Zo win je ook niet van Heerenveen hoor. Die penalty was een heel erg welkom cadeau. En Tadic moet zich niet zo laten gaan. Ja die Dumfries was gruwelijk vervelend bezig de hele tijd met z'n gezanik en gedoe, maar daar moet je gewoon boven blijven staan. Blij zijn met het punt en blij zijn dat de voorsprong hetzelfde blijft. Handjes dicht knijpen en wegwezen.

Vond niemand het een overtreding van Haller voorafgaand aan het penaltymoment? Ging met zijn elleboog in de nek van een PSV-speler...

Martinez leek inderdaad rood maar ik ben er niet minder tevreden om. Slechtste wedstrijd denk ik van ons kant dit seizoen en alsnog een punt gepakt vooral in de titelstrijd heel belangrijk. En Ik weet niet wat Dumfries heeft gezegd tegen Tadic maar ik denk niet dat hij anders zo reageert. Mocht hij wel zonder aanleiding zo reageren is dat niet goed en met zijn ervaring hoort hij zich koeler te houden. Maar alle frustatie en ontlading kunnen de meesten die hebben gevoetbald wel herkennen of bij zichzelf of meegemaakt hebben. Maar goed wil dit achter laten en door naar de volgende!

Kudus slechtste man van het veld 0,0 passes goed.
balverlies leidde bijna tot 2-0
Maar er waren meer Ajax spelers onder de maat
Teze redde in het begin dus man van de wedstrijd

Wat een schandalige wedstrijd van Ajax, maar ook van PSV hoor. Gelukkig komt Ajax weg met een gelijkspel, maar vraag niet hoe. De meeste simpele ballen gingen verkeerd, hooguit 3 fatsoenlijke aanvallen gecreëerd. En dan kom je ook nog een goed weg met een niet gegeven rode kaart voor Martinez. Eigenlijk het enige moment waarop de arbitrage Ajax echt bevoordeeld. Nu maar gewoon als Ajax zijnde stil zijn en het gelijkspel nemen, want we komen zeer goed weg. Met dank aan Dumfries die even dacht als 2e keeper te mogen spelen en vervolgens te faken dat hij in het gezicht werd geraakt. Tadic mag ook wel even op orde geroepen worden, want het gedrag en actie op het einde is natuurlijk schandalig. Maar voordat PSV-ers over hem beginnen te praten, kijk eerst naar je eigen spelers met name Dumfries, die is net zo ongelofelijk onsportief

Als ajacied toch een wrange nasmaak na dit gelijkspel. Allereerst omdat het veldspel echt beneden ieder pijl was. Letterlijk alles ging fout. De meest simpele dingen lukte niet. Gravenberch de hele wedstrijd aan het zwemmen. Positioneel moet het bij hem echt beter. Ik hoop dat Erik hem even in bescherming neemt. Als Nico fit is gewoon het middenveld zoals tegen Lille uit. Bij Haller sprong alles van zijn voet. Klaasen idem. Ik vond Antony nog het minst slecht van de voorwaartsen. Kudus viel gretig in, maar juist door zijn bewijzingsdrang enorm slordig. Schuurs ga ik geen woorden meer aan vuil maken. Aardige knul, maar gewogen en te licht bevonden. Blind en Steek ook bizar slordig (met als toppunt die weggegeven corners). Al met al gewoon enorm matig. Als je Europees iets wilt gaan bereiken, dan moet het gewoon echt veel en veel beter! Daarnaast kan ik niet anders dan toegeven dat we vandaag geluk hebben gehad met de arbitrage. Ik kan mijn excuses niet aanbieden, maar jullie begrijpen denk ik wel wat ik bedoel. Het afkeuren van die tweede goal is (hoe zuur ook) gewoon terecht. Aanvallend hands is namelijk altijd hands heb ik mij laten vertellen. Correct me if im wrong. Dumfries had een penalty kunnen krijgen, ware het niet dat er al gefloten was door de scheidsrechter. Ik denk dat Makkelie heel laf de makkelijkste weg nam. Hij had voordeel moeten geven. Andersom zou ik ook gek zijn geworden. Het meest jammere vind ik eigenlijk Martinez. Die staat gewoon bewust op het been van Zahavi. En dat is, vind ik, gewoon rood. Ondanks dat het wegschieten van de bal echt bloedirritant is, mag je je nooit zo uit de tent laten lokken. Je kunt je team enorm in de steek laten op die manier. Ook van Tadic vind ik het jammer, maar in zijn geval kan ik me er nog iets bij voorstellen vanuit emotioneel oogpunt. Die is de hele wedstrijd uitgescholden door Dumfries plus iedere keer hoofden boven zijn hoofd (teze met name). Maar dan nog vind ik dat je daar boven moet staan.

Varjax mag wederom niet klagen. Als ze Euopees ineens niet bevooroordeeld worden is het ineens een schade. Maar zoals al het hele seizoen met natrappen en andere zaken worden ze in Nederland nergens voor gestraft en krijgen tegenstanders alles tegen. Ook vandaag is het weer een duidelijk voorbeeld hiervan.

Waarom hoor je verder niks over die Martinez?? Was gewoon een rode kaart! Gebeurt dit bij een Feyenoorder zoals Kramer toen dan wordt het twintig keer herhaald en aangehaald..

Wat mankeerde er aan de beslissingen van de arbitrage? Van beide kanten werd er geschopt en geslagen. En de 2-0 werd terecht afgekeurd en de pingel was terecht. Dumfries mag nog blij zijn met geel i.p.v. rood, vanwege het bewust wegslaan van de bal. Maar goed, met geel kan ik wel leven en met de 1-1 nog meer;-). Na de eerste tien minuten steeds slechter spelen en dan op het laatst toch nog een punt binnenslepen. Ajax begint op PSV van een paar seizoenen eerder te lijken! Steeds scoren in de laatste minuten. Zo kom je verder in de Europa League en wie weet, straks kampioen....

28 februari 2021 om 16:51

Omdat de uitslag in het voordeel van ajax is. Dat snap je toch? Dan worden ze altijd geholpen door de scheids. Nu ineens worden ze ook kampioen door de scheids. Zo gaat het al jaren. Laat lekker gaan.

1 maart 2021 om 00:48

Heren, jullie vergeten het niet geven van de rode kaart aan Martinez 😉. Toch wel een kantelpunt gedurende een wedstrijd.

Hier had je vandaag dus gewoon met een 2 of 3-0 moeten winnen.
Ik ga verder niet zeuren om arbitrale keuzes, want daar schieten we achteraf niks mee op.
Maar Tadic.... dat is met afstand de grootste engnek die er in de Eredivisie rondloopt... Zat door Dumfries totaal niet in de wedstrijd, gaat een paar keer erg makkelijk liggen en gedraagt zich als een enorme diva na de penalty te hebben gescoord. Kom niet aan de grote Tadic.... man man

28 februari 2021 om 16:51

Ik irriteer me als ajacied ook enorm aan Tadic. Vooral omdat ik vind dat zo'n goede voetballer dat helemaal niet nodig heeft. Maar eerlijk is eerlijk, Dumfries is toch geen haar beter? Laat zich ook altijd vallen, zoekt ruzie met alles en iedereen, wegwerpgebaren. Ze lijken in dat opzicht wel verdacht veel op elkaar. Verre familie wellicht? Enfin, Ajax heeft vandaag wat geluk gehad met de arbitrage (met name Martinez en de laffe Makkelie die geen voordeel gaf, waardoor geen pingel). PSV verdiende meer, maar dan enkel op basis van strijdlust. Want qua veldspel was het van beide kanten echt bar en barslecht.

28 februari 2021 om 16:54

2/3-0 winnen? beide teams hebben amper een mogelijkheid gehad.

PSV had hier 3 punten verdient, maar het scheelt allemaal heel weinig. Het gebrek aan fitheid bij PSV is heel opvallend. Zelfs spelers die dit seizoen niet super veel hebben gespeld lijken leeg. Verder was het allemaal heel voorspelbaar. Malen die onmogelijke acties probeert en het ook bijna voor elkaar krijgt, Rosario die de bal bij zich houd met 3 Ajax spelers in de rug, om vervolgens heel dom de bal in te leveren met een terugspel bal. Gotze en Zahavi gewoon wederom heel goed, maar meer dan dit zit er bij dit PSV ook niet in.

Ajax was nog slechter. Volgens mij hebben ze nooit langer een 30 seconden de bal in de ploeg gehouden in de eerste helft. de meest simpele ballen werden ingeleverd, aannames waarbij de bal een 3 meter van de voet springt. Heel vaag allemaal.

28 februari 2021 om 17:19

3 punten verdiend? Op basis van wat? Ajax was heel slecht maar psv was gewoon iets minder slecht om dan te zeggen dat ze iets hebben verdiend is best raar!

Dumfries heeft dus bij die penalty gezegd tegen Tadic gezegd dat hij een pussy was en geen leider. Plus nog ff de penalty stip molesteren.
Tadic reageert niet goed natuurlijk maar snap de frustratie.

Ik ga hier niet eens praten over hoe partijdig Makkelie vandaag was want dan ben ik weer een slechte verliezer. De wedstrijd was echt extreem slordig, beide ploegen helemaal niet best maar gezien de hele wedstrijd is 1-1 misschien ook wel terecht, ookal had PSV hier gewoon kunnen winnen als er een andere scheidsrechter en VAR voor deze wedstrijd werd aangesteld. Een ding is duidelijk en zelfs de Ajacieden kunnen hier niet meer onderuit: Tadic is een walgelijk vies mannetje wie helemaal niet aanvoeder waardig is. Dumfries z'n moeder uitschelden, hoe oud ben je nou man? Jullie worden dit seizoen gewoon kampioen, waarom word er als een kind gedragen. Veel emotie onder PSV-ers na deze wedstrijd wat volkomen begrijpelijk is. Zware rotweek. Fijne avond.

28 februari 2021 om 16:56

Ik begrijp je frustratie maar al te goed Aguerooo. Ajax heeft vandaag geluk gehad met de arbitrage. Dat ga ik zeker niet ontkennen. Martinez had rood moeten hebben. En Makkelie nam gewoon de makkelijkste weg bij dat moment met Zahavi en Dumfries. Had gewoon voordeel moeten geven (en dus een pingel). Laf besluit. Als Tadic dat echt gezegd heeft, dan vind ik dat echt beschamend. Laag gewoon. Maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Dumfries en Teze niets gezegd hebben eerder (toen ze boven zijn hoofd iedere keer stonden). Waarom zou je nu, na al die wedstrijden die je al gespeeld hebt in je carriã¨re, plots iemands moeder uitschelden?

28 februari 2021 om 17:20

Geen idee, maar iedereen (buiten Ajacieden) weten dat Tadic een verschrikkelijke zuigert is dus het zou mij iig niet verbazen. Ik zie ook echt genoeg Ajacieden wie hem continue proberen te verdedigen wat ik echt niet begrijp. Het is gewoon de engste speler in de Eredivisie.

28 februari 2021 om 17:27

Dumfries en Tadic is toch gewoon lood om oud ijzer? Prima dat je je uitspreekt tegen Tadic (terecht zelfs), maar het zou je sieren als je ook zo stellig was ten aanzien van jullie captain.

28 februari 2021 om 17:22

Niet alles geloven wat ze zeggen he ;-).

28 februari 2021 om 20:08

Ik heb 22 spelers gezien die een wanprestatie leverden en een scheidsrechter die het best aardig deed.
Wat er rond de penalty en na afloop gebeurde kwam van twee kanten. Gedrag wat je van een stel pubers verwacht maar niet van twee volwassen mannen. Volgens mij waren ze daarin beiden fout, en degene die ze daarin verdedigen kijken of met een Ajax bril of met een PSV bril.
Het enige var moment waar ze mogelijk naast zaten was dat moment met Martinez en Zahavi, al is natrappen tegenwoordig helaas niet meer direct rood dus ze zullen spelregel technisch nog wel gelijk hebben ook. .

Geweldig gedaan van Ajax. Zeer slecht spelen en dan toch nog een punt eruit slepen tegen de "concurrentie". Dat kunnen alleen de echt grote clubs. De wedstrijd was van beide kanten het aanzien niet waard al droop hij wel van de spanning. Ondanks alles verdient Ajax wel een eventueel kampioenschap. Maar het blijft afwachten.
.

En opnieuw een paar merkwaardigheden beslissingen in het voordeel van Ajax. Onbegrijpelijk hoe vaak dit in voordeel van Ajax gebeurd.

Situatie met voordeel waarbij Dumpfries een penalty hoort te krijgen. Makkelie geeft een vrije trap, terwijl je de situatie door laat gaan en dus de penalty gegeven hoort te worden. Daarna de bal wegtrappen van Zahavi. TErecht geel, maar daarna toch overduidelijk bewust op zijn enkel gelopen en dus een rode kaart.

Gedrag van Tadic is opnieuw weer een schandalige actie. Waarom laat Makkelie hem ermee weg komen? Duidelijkere gele kaart is er niet maar in plaats van te handelen laat hij het doorgaan en bestraft PSV daarna wel.

28 februari 2021 om 17:25

Ik denk dat Makkelie Tadic geen geel gaf in die situatie, omdat ook Dumfries zich in die situatie misdroeg. Dan had hij die ook geel had moeten geven en omdat die er al één had, zou dan het gedrag van Tadic "beloond" worden.

PSV heeft vandaag 2 punten te weinig gekregen. Ajax speelde een fantastisch eerste kwartier, daarna heeft het 75 minuten lang achter PSV aangelopen. Ajax heeft verdomd veel mazzel met een gelijkspel, iets wat ik van te voren echt niet zou zeggen. Martinez had rood moeten hebben, zonder twijfel. Tadic en Dumfries zijn beide kleine kinderen. De 2 schwalbe koningen van de Eredivisie tegen elkaar. Tadic die domme dingen roept, Dumfries die na zijn handsbal doet alsof hij neergeschoten is en vervolgens de penalty stip bewerkt. Pit en agressie mogen erbij horen hoor, maar beide heren hebben zich van de slechtste kant laten zien. Ik vind die hands-regel ook erg vaag. De penalty van Ajax was natuurlijk terecht, niemand die daar aan twijfelt, hooguit een corona-wappie. Maar die afgekeurde 2-0 van Psv vind ik zo'n onzin. Ja, hij is terecht afgekeurd omdat aanvallend hands altijd afgefloten wordt, maar dit was typisch een voorbeeld waarbij de speler er gewoon niks aan kan doen. Mazzel voor Ajax dat we met een punt weg komen. We speelden niet goed, Psv speelde eigenlijk ook niet bijzonder goed. Maar Psv verdiende de 3 punten.

Wat is dit lekker zeg! Ajax speelde zeer slecht, dat was donderdag ook al het geval. Jullie kunnen allemaal hier Tadic gaan afbranden maar uiteindelijk is er een oorzaak en gevolg. Als je als dumfries zo de penaltystip vernield dan kan je wachten op een reactie als die bal er in gaat!

28 februari 2021 om 17:37

Tadic en Dumfries worden beide terecht afgebrand.

Wat is dit lekker zeg! Ajax speelde zeer slecht, dat was donderdag ook al het geval. Jullie kunnen allemaal hier Tadic gaan afbranden maar uiteindelijk is er een oorzaak en gevolg. Als je als dumfries zo de penaltystip vernield dan kan je wachten op een reactie als die bal er in gaat!

Van beide slechte pot, beide verdiende een rode kaart en beide hebben een captain die zich kinderlijk en zeker niet captain waardig heeft gedragen...al met al 1-1 voor deze zaadpot een correcte uitslag.

Spannende pot. Slecht voetbal over en weer. Var weer vreselijk wispelturig, snap dat psv'ers zich genaaid voelen. Waar het spel niet voldeed aan de verwachtingen deed de var dit wel....

Was natuurlijk heel duidelijk dat PSV voor zijn laatste kans ging en op basis van de laatste 30 minuten 1e helft terecht op voorsprong maar weer kunnen ze het niet 90 minuten lang volhouden. Vond het een intensieve wedstrijd maar geen goede want er werd teveel fouten gemaakt door beide ploegen.
Dat Martinez ontsnapt is aan rood, daar zijn we het wel over eens. PSV kan zich nu gaan concentreren voor de 2e plek.

28 februari 2021 om 17:40

PSV heeft het dit keer toch gewoon 90 minuten goed volgehouden? De penalty is gewoon lucky, anders had je hier zeer terecht verloren.

28 februari 2021 om 20:07

Zelf niet goed spelen maar toch punten pakken is ook een kwaliteit en geluk dwing je af .

Samenvatting van de pot:
Beide partijen slecht, maar Psv toch iets beter. PSV haalde Ajax uit hun spel en hebben zelf toch redelijk wat kansen gecreeerd.
Dumfries hoorde een penalty te krijgen, wordt licht aangetikt en uit balans gehaald, gaat vervolgens toch door om het uiterste eruit te halen, waardoor hij geen penalty krijgt. Een Zahavi of Tadic was hier direct gaan liggen en strafschop geen discussie.
Schakelde pas na een kwartier in en heb daardoor niks meegekregen van het 1e kwartier waar Ajax domineerde, maar PSV was buiten dat kwartier licht de bovenliggende ploeg in de 1e helft.
Op de grote kans van Haller na (aan het begin van de 2e helft), heeft Ajax amper wat gecreerd in de 2e helft. Ze kwamen ook vaak weg met smerige/kansontnemende overtredingen, waar Psv'ers wel geel voor kregen, zoals de vrije trap op de rand van de 16 die max nam. De actie van Dumfries was natuurlijk geen pingel daarna. De goal van Vertessen werd natuurlijk wel terecht afgekeurd, ondanks dat zijn arm langs zijn lichaam was en het eigenlijk niks uitmaakte. Aanvallend hands is hands. Daarna kwam de actie van Martinez, waar heel Nederlands (zelfs de meest fanatieke Ajacieden) niet begrijpt wat de Var/makkelie aan het doen waren. Penalty was overigens 100% terecht, zwaaiende beweging, wat daarna gebeurde keur ik van beide kanten af. Wel heb ik hier een subjectieve mening over. Tadic is imo echt een naar ventje, gewoon een slecht persoon. Dumfries daarentegen doet er alles aan om te winnen (schwalbes, penaltystip kapot trappen etc), maar is geen slecht persoon. Nogmaals dit is een mening, die gebaseerd is op waarnemingen.

28 februari 2021 om 18:04

Ik keur het gedrag van Tadic niet goed, maar dat hoeven we van Dumfries ook niet te doen. Wat jij dus zegt is dat als Tadic het doet is het onsportief en een naar ventje maar als Dumfries het doet iets is waar je alles doet voor de winst. Kom op zeg , Tadic kan soms erg onsportief zijn, maar Dumfries idem.

Gezien het spel het maximale resultaat wat erin zat. Na een goed begin zakte Ajax ver weg. Ook de verdiensten van Psv, wat er steeds beter in kwam. Uiteindelijk viel de goal de kant van PSV op, het gevolg is dat je een nog lastigere pot speelt. Daarna zowel kansen op 1-1 als 2-0, uiteindelijk valt het in de slotfase toch nog goed voor ons. Maar afgezien van de openingsfase was duidelijk dat de definitieve knock-out in de titelrace vandaag niet zou komen. Ik kan er wel mee leven, februari is positiever verlopen dan ik op voorhand had verwacht.

Waarom is er een var als die niets doet bij martinez? Of mocht hij niet ingrijpen van de knvb? Of durft kamphuis makkelie niet te overrulen. Durft hij wel bij goal van psv de lafaard..
Penalty was terecht. Maar die tadic is na promes de volgende crimineel bij ajax.

weet je, eigenlijk kan ik alleen maar genieten van de uitslag als Ajacied. We hebben misschien onverdiend een puntje gesnoept, maar ik geloof niet in onverdiend. En dan wat een slechte verliezers hoor ik hier, gewoon terecht zowel een doelpunt afgekeurd als een penalty gegeven voor hands. Duidelijk in de herhaling en toch gaan mensen de Knvb weer beschuldigen. Nee vandaag was best lucky Ajax, want PSV had ons bij de ballen en Makkelie blunderde naar beiden zijden. Maar de penalty en de afgekeurde goal? Helaas voor PSV en lucky voor Ajax, maar terecht. Denk dat de PSV fans beter even naar de heer Schmidt kunne kijken. Die heeft ervoor gezorgd dat alles al gespeeld is voor Psv. Heeeel misschien nog een kansje in de competitie als Ajax zo door blijft ballen.

Waardeloze potjes met een goed resultaat afsluiten tekent de ware kampioen. Bedankt en tot ziens.

Qua resultaat is het prima. Ajax wint zelden in Eindhoven dus is gelijkspelen in Eindhoven prima. Ook blijft de voorsprong nu 9 verliespunten+een beter doelsaldo. Het kan nog wel voor PSV maar dat wordt nu wel heel lastig en mogen ze eigeijk geen misstappen meer veroorloven. Ajax heeft slecht gespeeld, maar 11 gewonnen wedstrijden verbloemt natuurlijk ook veel want zoveel echt goede wedstrijden heeft Ajax ook niet gespeeld. Vaak spelen ze redelijk wat in de eredivisie meestal gewoon goed genoeg is om wedstrijden te kunnen winnen. Daarnaast zit PSV met zn basiself nog echt niet zover verwijderd van Ajax. Ajax heeft een bredere bank en het niveauverschil binnen de selectie is kleiner bij Ajax dan bij PSV maar de toppers van PSV zijn niet direct slechter dan die van Ajax. Dumfries en Tadic laten zich als aanvoerders wel van hun slechtste kant zien zeg. Penaltystip verbouwen is erg onsportief, maar Tadic moet ook niet zo tekeer gaan, de goal maken, en ff wijzen dat je een puntje steelt is natuurlijk al wraak genoeg.

Wat is Tadic toch een nare speler. We zijn het normaal gaan vinden, onder het mom van winnaarsmentaliteit, maar ik kan hier niet echt van genieten. Arbitrage laat het allemaal toe door het niet te bestraffen en wanneer bijvoorbeeld spelers van Getafe het spelletje nog ‘beter’ spelen, zit meneer Tadic in de hoogste boom om verwijten te maken over onsportiviteit. Schiet die bal gewoon in het net, vier je feestje met je teamgenoten en probeer nog 3 punten uit de strijd te slepen.

Dus bij de goal van Vertessen wordt door VAR gelijk vanalles gecheckt en wordt er hands gezien maar het feit dat Haller met z'n elleboog vooruit vol bij Viergever in de rug beukt zien ze niet en geven ze een pingel aan ajax. De Ligt kreeg gisteren geel bij Juve voor precies zelfde duel. Wel duidelijk waar var voor staat... Video ajax referee

En ik maar zoeken hoelaat Psv vs Ajax zou beginnen. Maar als ik het zo lees heb ik niet veel gemist, kwam deze wedstrijd op het eerste kanaal van Espn? Ik was gewoon rustig Fortuna aan het kijken tegen Groningen die geloof ik op het eerste kanaal te zien was.

We hebben geluk gehad met die strafpunt, maar ze gaven niet op en dat geld, punt is binnen en nu beter gaan doen

Laten we nu eens respectvol tegen elkaar doen en geen haat en nijd en accepteren dat het een spelletje is en er met elkaar van genieten achteraf

In korte tijd heeft PSV drie keer tegen Ajax gespeeld en drie keer gen...id door de scheidsrechter en VAR. Die Mexicaan moet eraf met rood. Hoe duidelijk wil je het hebben. De penalty is dezelfde situatie als met Gravenberg in A'dam. Maar nu is het wel hands en penalty en toen niet. Volgend jaar beter zullen we maar zeggen

Dit was echt bizar slecht, van beide kanten. Verdiende geen winnaar deze wedstrijd. PSV (Malen) maakt zelf een oliedomme overtreding aan de zijkant, Tadic kon geen kant op daar. Dus zeker geen ongelukkige 1-1, zelf gedaan PSV. Ajax kon daardoor vanuit de vrije trap gevaarlijk worden, met een penalty als resultaat. Was maar goed dat ze tegen elkaar moesten vandaag en niet tegen Emmen ofzo.. bah wat slecht.

Wat een slechte pot zeg. Wat me trouwens bij Steek opvalt is dat hij nauwlijks duikt naar rechts, de vrije bal van Zahavi leek houdbaar als je duikt....

Ik heb de wedstrijd geluisterd op de radio. Ajax speelde zo te horen zwak maar weet toch een punt te pakken. Als ik kijk naar 2021 dan heeft Ajax het goed gedaan en PSV matig. Voor PSV blijft dit seizoen weinig over behalve de tweede plaats en als Ihattaren vanavond van de ‘like’ knop op Instagram weet af te blijven dan kan hij misschien behouden blijven. Voor Ajax ligt de weg open naar een succes seizoen!

Ik kan niet onder de dumfries-tadic gerelateerde artikelen reageren dus moet ik het hier maar even kwijt. Ik hoor die dumfries verwijten maken over dat er iets over zijn moeder gezegd zou zijn, maar ja wat moet je geloven. Als je een blessure veinst bij die handsbal waar precies niets gebeurde, dan kun je zoiets ook wel vijnzen. Ja, Tadic heeft een nogal nare uitstraling op het veld, maar Dumfries is zo mogelijk nog erger. Schwalbe, blessures veinzen, zaniken bij elk wissewasje. Past mooi in het rijtje van Bommel toivonen en strootman psv onwaardige aanvoerder

Tja, schmidt zal zeggen dat hij profetische woorden sprak mbt de var en ajax. We hebben allemaal kunnen zien dat hij gellijk heeft

Absurd toch, de arena waarin je speelt saboteren? Alsof je je eigen goal kleiner gaat maken. Ik vind het schorsingswaardig. Tegelijkertijd heel treurig om te zien dat Tadic (32 jaar oud) het zo laat escaleren naderhand. Dumfries reageert alsof hij racistisch bejegend wordt terwijl een 'moeder'-opmerking toch niet meer zo hard moet aankomen als je de middelbare school hebt doorlopen. Tenzij het iets persoonlijks was (een specifieke opmerking over een ziekte van zijn moeder o.i.d.), dan kan ik het wel begrijpen.

Ronduit onprofessioneel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren