Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax is akkoord met Bosz en betaalt som van half miljoen euro’

Laatste update:

Peter Bosz wordt de nieuwe trainer van Ajax. De club uit Amsterdam heeft het nieuws nog niet bevestigd, maar online krant YnetSport weet dat er een principeakkoord is bereikt over een contract voor drie seizoenen en Maccabi Tel Aviv een afkoopsom van een half miljoen euro ontvangt van Ajax.

/

De 52-jarige Bosz wilde dinsdagavond op het jaarlijkse gala van Maccabi niet bevestigen dat hij zijn tot medio 2017 doorlopende contract niet gaat uitdienen, maar algemeen directeur Martin Bain durfde al wel vooruit te lopen op het vertrek van de oefenmeester. “Bosz zal niet rusten tot de laatste wedstrijd van het seizoen, maar men komt en men gaat. Echter: Maccabi Tel Aviv is er voor de eeuwigheid, niemand is groter dan de club. Het is alleen heel simpel: als je een begeerde trainer binnenhaalt, dan weet je dat je het risico loopt dat die weer weggehaald wordt door een grote club”, zo werd Bain geciteerd door onder meer ONE.

Jordi Cruijff, de technisch directeur van de huidige nummer twee van Israël, is al begonnen met het zoeken naar een nieuwe trainer. De komst van Bosz bij Ajax zal waarschijnlijk na de bekerfinale van 24 mei bekend worden gemaakt, zoals het Algemeen Dagblad eerder ook al schreef.

Een goede keuze van Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoppa eindelijk aantrekkelijk voetbal in de ArenA. Kijk er erg Naar uit!

18 mei 2016 om 12:58

Dat moet je nog maar afwachten, maar het ziet er wel veel belovend uit. Met Vitesse, dat elk jaar een ander elftal had lukte hem dat wel.

Zou leuk zijn als hij ook een beetje inzet / kracht / mentaliteit erin krijgt. Vooral in Europa heb je daar als ploeg veel aan.

18 mei 2016 om 15:11

Ik heb er alle vertrouwen in! Komend jaar wordt een knallende competitie met Ajax en PSV die elkaar weer het vuur aan de schenen gaan leggen!

18 mei 2016 om 18:30

Dat zou super zijn, weer een spannende strijd!!

18 mei 2016 om 20:32

Ik denk dat Bosz ook kiest voor onverzettelijkheid achterin. Konden wel eens een paar verassingen aankomen waar spelers nu geen rekening mee houden....

Bazoer centraal achterin naas Riedewald bijvoorbeeld.... of Appie in de basis ten koste van Younes?

Bij Bosz kun je alles verwachten dat is wel goed het maakt hem niet uit om bijvoorbeeld Cillissen of Klaassen op de bank te zetten.

Hopelijk alleen niet te naief voetbal al lag dat bij Vitesse ook niet aan hem, de (jeugd) spelers die hij kreeg van andere clubs hadden nauwelijks ervaring en maakten naieve fouten. Dat kun je hem niet aanrekenen. Met echt topmateriaal (voor nl begrippen) heeft hij nog niet gewerkt. Ben wel bang dat bij verlies gelijk een wit zakdoekje komt

18 mei 2016 om 13:01

Ik kijk er ook naar uit! Hij heeft zijn teams prachtig aanvallend voetbal laten spelen. Ik ben heeel benieuwd hoe Ajax het gaat oppakken met Bosz aan het roer! Toch wel een ander soort trainer dan FdB. Hoop dat het allemaal goed gaat komen.

18 mei 2016 om 13:47

Maar wat denk jij van zijn karakter? Ik heb het gevoel dat de persoon Bosz daar totaal niet past.

18 mei 2016 om 14:53

Het zal eerder afhangen van de resultaten. Bij Ajax moet je winnen, moet je kampioen worden. Als dat lukt, dan is alles prima. Lukt het je niet, dan krijg je het moeilijk. Karakter maakt daarin niet zoveel verschil.

18 mei 2016 om 15:08

door deze trainer gaan we de volle potentie van Bazoer zien.

ik ga niet zeggen Pogba, maar hij gaat in de eredivisie wel Pogba achtige dingen laten zien.

18 mei 2016 om 16:39

Denk ook dat Bosz teveel "eigen" is om daar te passen.
We zullen het zien....Ajax zal in ieder geval zijn aanvallende spel weer deels terug krijgen.

18 mei 2016 om 13:07

Willen we er niet op gaan vooruit lopen, ten eerste moet het nog van Ajax zelf bekend gemaakt worden en ten tweede er moet ook een klik tussen spelers en trainer zijn.

18 mei 2016 om 14:22

Klik tussen spelers en trainer is niet zo belangrijk totdat de trainer voor de groep staat. Deze info klinkt toch redelijk betrouwbaar als ik dat zo inschat. Wel vraag ik mij af hoe blij je met Bosz moet zijn. Hij presteert altijd eerste seizoenshelft leuk maar heeft maar 1 maal Europees voetbal gehaald, en werd door Petrolul uitgeschakeld... Terwijl hij bijzonder spelersmateriaal tot zijn beschikking had.....

18 mei 2016 om 14:32

Je moet ook begrijpen, dat ik het over heb, wanneer hij voor de groep staat en niet op dit moment.

18 mei 2016 om 13:10

In de Eredivisie heb je er veel aan, maar in de CL/EL moet je net als Psv spelen. Anders word je eruit gecounterd. Daarom hoop ik voor Ajax dat hij niet net als De Boer eigenwijs is en zich nooit aanpast aan de tegenstander.

18 mei 2016 om 13:21

Lukathemagican ,

Helemaal mee eens. Zeer aanvallend voetbal wordt vaak als 'aantrekkelijk' ervaren, maar qua resultaat heb je, als een club als Ajax, vooral in Europa vaak helemaal niets aan.
Men moet niet bang zijn om een keer uit te spreken dat je puur voor het resultaat voetbalt. Dat is geen schande, al helemaal niet in Europa.

18 mei 2016 om 13:31

Helemaal eens met je.

De enige reden dat ik -als niet Psv'er of Ajacied- er de voorkeur aan gaf dat PSV kampioen werd, is dat ik PSV gewoon een stuk volwassener vind spelen in Europa en daarom meer kans toedicht. Als Ajax diezelfde mentaliteit op zou kunnen brengen, zou het mij werkelijk geen klap uitmaken wie er kampioen was geworden.

Dat Europese aspect is ook het enige waar ik bij Bosz vraagtekens bij zet. In de competitie liet hij mooi voetbal zien, maar ik heb eigenlijk geen idee wat zijn prestaties in Europees verband zijn.

Hopelijk brengt hij Ajax ver in de CL.

18 mei 2016 om 13:45

De Boer was inderdaad erg eigenwijs. Maar hij moest ook nog dingen leren. Dat hij in zijn eerste jaren zei dat Ajax zich nooit aan een tegenstander moest aanpassen had zijn charme, maar dat is totaal onrealistisch. En dat heeft hij geweten ook, op een enkele prachtige CL wedstrijd na. Het laatste jaar was hij al realistischer door verdedigender te spelen. Ik heb niet het idee dat het bij Bosz leeft dat Ajax volgens haar traditionele filosofie moet spelen. Ik hoop dat Bosz kijkt naar de spelers die hij heeft en daarvan de best mogelijke opstelling maakt.

18 mei 2016 om 14:57

Volgens mij heeft Ajax toch tegen de toppers in Europa een aantal leuke wedstrijden gespeeld met aanvallend voetbal. Je moet dan wel als team staan en iedereen moet mee helpen met afjagen dan kan het echt wel succes boeken want zoals je zag met een Red bull tegen Ajax geen enkel team houdt ervan om snel afgejaagd te worden en elk team gaat dan de fout in. Ben heel benieuwd wat Bosz gaat brengen bij Ajax. Nu nog extra toppers aankopen en dan met name Ziyech die moet echt aangekocht worden om een stap vooruit te kunnen maken.

18 mei 2016 om 13:17

Fave ,

Juich niet te vroeg. 'aantrekkelijk' voetbal kan ook zijn keerzijde hebben. Bovendien is het nog maar de vraag of Bosz -- als hij daadwerkelijk komt -- Ajax ook 'aantrekkelijk' kan laten voetballen. Zeer aanvallend voetbal is verre van een garatie voor succes, vooral Europees.

18 mei 2016 om 14:48

Ik win liever 6-3 dan met 1-0

18 mei 2016 om 20:10

Valt te begrijpen, maar wat ik bedoelde is dat het maar de vraag is of je überhaupt wint met zeer aanvallend voetbal.

18 mei 2016 om 21:40

Liever 6-3 dan 1-0. Denk dan eerder aan een 3-6 of een 1-0. Over 3 jaar weer mauwen dat je al zo lang zonder prijzen zit. Ik win liever titels dan dat prachtige voetbal. Uiteindelijk is de spanning in de wedstrijd voor mij vaak al voldoende....

18 mei 2016 om 13:45

Dat hoop ik ook, al zat het ook afhangen van het transferbeleid. Daarnaast, tuurlijk is de vaak kampioen geworden, maar een kampioen viert maar een keer feest, namelijk aan het einde vd competitie. Het zou leuk zijnals er op het veld ook eens wat te vieren valt.

18 mei 2016 om 13:46

*de boer

18 mei 2016 om 13:45

Ik ben niet zo positief. Ik denk met name dat zijn karakter gaat botsen in het Amsterdamse. Mijn keuze zou het niet zijn..

18 mei 2016 om 13:54

Hier sluit ik me voorlopig ook bij aan. Ik gun hem alle tijd die nodig is, maar voorlopig ben ik nog er sceptisch. Laten we hopen dat ik ongelijk heb en dat het de juiste vervanger is voor mijn held; Frankie

18 mei 2016 om 13:49

Hoe kun je zoiets nu al weten?

18 mei 2016 om 14:24

Geen goede keuze. Deze coach heeft te weinig nog gepresteerd en te weinig internationale naam. Een gevestigde namen trekt internationale spelers aan, niemand kent Bosz. Was een goede assistent geweest voor een Seedorf

18 mei 2016 om 15:38

De Boer was ook onervaren.
Maar dat pakte goed uit. (De eerste seizoenen)
Cocu had ook nog niks laten zien. Maar al 2 keer kampioen. En CL mooie resultaten.
Seedorf is ook geen zekerheidje.

Denk dat de naam Ajax groter is dan welke trainer er staat.
Voor een evt grote trainers naam hoeft Ajax echt geen spelers te halen. Die halen alleen maar talenten.
Spelers in de Europese top zullen meer naar een trainer kijken dan naar een club.

18 mei 2016 om 14:44

Jaa klopt en zonder prijzen want je kan niet alleen maar aanvallend spelen.

18 mei 2016 om 14:49

Hij laat de ploegen mooi voetbal spelen. Maar dit was wel bij ploegen zonder druk om te presteren en was het uiteindelijke resultaat beperkt.

18 mei 2016 om 15:00

Moet wel bij gezegd worden dat de selectie van Ajax beter is dan die van Vitesse. Wedstrijden met Vitesse waar hij nog wel eens punten liet liggen zullen met Ajax misschien wel gewonnen worden. Ik kijk uit naar de komst van de man, laat Ajax maar weer eens leuk voetbal spelen.

18 mei 2016 om 15:39

Ja daar zorgt Peter zeker voor!!
Maar hij zorgt er ook nogal eens voor dat er vergeten wordt te verdedigen. Aanvallende instelling ook regelmatig veel te aanvallend waardoor hij regelmatig punten heeft laten liggen met zijn teams.... Weet niet of dat ook bij Ajax geaccepteerd wordt, daar telt het resultaat ook zeer zwaar. Geen kampioen worden is verplicht anders gewoon slecht seizoen....

18 mei 2016 om 19:31

Fave
Inderdaad, ik kijk er ook erg naar uit! Kan niet wachten op het begin van het nieuwe seizoen.
Goede zet van de directie van Ajax, dit brengt nieuw elan in de Arena!

Top! Kijk er naar uit om Bosz aan het werk te zien

Ben zeer benieuwd hoe hij het bij een topclub zal gaan doen.

Moet de Boer nou deze half miljoen euro betalen?

18 mei 2016 om 12:58

Ja, maar is zakgeld voor de Boer

18 mei 2016 om 13:02

Nee tuurlijk niet.. Dat bericht is onzin.

18 mei 2016 om 14:03

De afkoopsom voor FdB is wel flink gedaald nu voor zijn toekomstige club

18 mei 2016 om 14:19

Wat is nou 500.000 voor een voetbalclub in deze tijd. In Engeland krijgen ze standaart 220.000.000 geloof ik. Ik hoop dat Frank naar een topclub vertrekt.

ps: Ik wil Peter Bosz succes wensen op een mooie strijd tussen de nummer 1 en 2 van Nederland

Wordt een spektakelstuk dan voort in de Arena als ik af ga op het spel dat hij met Vitesse en Heracles voetbalde. Ik vind het in deze niet erg dat hij een Feyenoord verleden heeft. Ik vind hem toch niet echt 100% Feyenoord, waarom kan ik niet uitleggen ondanks dat hij 5 jaar lang daar gespeeld heeft. We zullen zien.

Peter, van harte welkom en veel succes!

18 mei 2016 om 13:58

Laten we wel onthouden dat het ook totaal geen Amsterdammer is. Voor mijn gevoel moet een coach van Ajax toch een beetje de zogenaamde 'ajax-arrogantie' hebben om de klik met de supporters en spelers te krijgen

18 mei 2016 om 14:40

Tja Jol was ook totaal geen Amsterdammer maar had volgens mij toch een klik met de supporters. Mede door het aanvallende voetbal wat hij op de mat bracht

18 mei 2016 om 15:06

Dat is zeker waar, helaas geen successen geboekt alleen. Dit kwam natuurlijk ook door de veel sterkere andere teams

18 mei 2016 om 16:00

Tja alleen Twente was op 1 punt sterker... Heeft nog wel de beker gewonnen maar alleen de titel telt in Amsterdam. Tuurlijk is de beker ook een tastbare prijs, maar Ajax moet gewoon altijd kampioen worden

Welkom! Ik hoop dat hij er wat moois van maakt en de tijd krijgt om wat op te bouwen. Van binnen de korste keren je trainer ontslaan wordt je ook niet veel wijzer.

18 mei 2016 om 14:53

Het zou trouwens mooi zijn als Bosz wat inlevingsvermogen zou kunnen bijdragen aan de selectie. Nadat Ajax gelijk speelde in Doetinchem waren er interviews met spelers die voornamelijk vertelden hoe teleurgesteld zij waren en hoe zij daar de rest van hun carrière daar last van zouden hebben. Ik heb er wellicht overheen gekeken, maar spijt en medeleven met supporters en club kwam ik niet tegen. Een gebaar als de uitsupporters schadeloos stellen voor 1,5 uur ellende zou best op zijn plaats zijn geweest. Ik hoop dat Bosz de selectie kan bijbrengen dat ze voor de eer van de club (wellicht hoogdravend, maar zo is het wel) en de supporters spelen, daarna topsport bedrijven en daarna centjes binnenharken.

Bosz is wel een Trainer die Garant Staat voor aantrekkelijk en aanvallend voetbal Maar als persoon vind ik hem totaal niet bij Ajax passen. Niet alleen heeft hij een Feyenoord verleden Maar belangrijker nog, ik vind zijn gedragingen langs de zijlijn en richting officials en de Knvb een zeer bedenkelijke.

18 mei 2016 om 13:14

Klopt. Hij is zeer disrespectvol naar de scheidsrechters en 4e man zoals uit die documentaire destijds bleek. Hij heeft echter wel bewezen teams te kunnen laten voetballen.

18 mei 2016 om 13:34

Liever een trainer met topsportmentaliteit die koste wat kost wil winnen dan een ideale schoonzoon.

18 mei 2016 om 13:38

topsportmentaliteit en respect voor hje omgeving kunnen gewoon samen gaan hoor.

18 mei 2016 om 13:59

Topsportmentaliteit is natuurlijk een must om te kunnen slagen in de top. Het gaat mij meer om het gedrag en de manier van uiten. Een Mourinho en Simeone hebben ook een heel ander voorkomen dan Benitez en Cocu is ook anders dan Gertjan Verbeek. Je haalt niet alleen een trainer in huis maar ook een persoon die als uithangbord voor je team gaat fungeren. Iemand kan een geweldige trainer zijn maar hoeft niet te passen in de cultuur en uitstraling van de club. Ik vraag mij dan ook serieus af in hoeverre Peter Bosz past bij hetgeen een beursgenoteerd bedrijf als Ajax uit wil stralen. En dan heb ik het nog niet eens over dat een en ander meer onder een vergrootglas komt te liggen.

Mijn gevoel zegt dat dit een hele slechte keuze is. Ja, hij speelt graag aanvallend voetbal. Maar zijn prestaties met Heracles en Vitesse zijn niet buitengewoon geweest. Anders dan dat aanvallende voetbal is er geen doorslaggevende reden te bedenken waarom juist deze zuurpruim naar Ajax zou moeten komen. En aangezien hij niet met een groot krediet zal beginnen, is de kans van slagen - vooraf gesproken uiteraard - niet heel groot.

Ik hoop dat mijn ongelijk wordt bewezen...

18 mei 2016 om 13:07

Juist zijn prestaties met Vitesse waren wel buitengewoon als je het mij vraagt. Dat is nu maar al te goed te zien. Bosz vertrok en Vitesse werd slechter en slechter. Hij heeft met Vitesse gewoon lange tijd mee gedaan om het kampioenschap! Dat is met de middelen die hij had zeer knap. Elk jaar weer een nieuw zooitje gehuurde spelers van Chelsea en dan nog zo goed presteren. Binnen no-time had hij er een goed lopend elftal van gemaakt.

Nu is een topclub wel ff wat anders als vitesse, dus je moet terughoudend zijn. Ik heb er wel vertrouwen in iig.

18 mei 2016 om 13:14

Meedoen om het kampioenschap?? In welk jaar dan? Volgens mij zijn ze nooit in de top3 terecht gekomen. Volgens mij waren zijn prestaties niet heel bijzonder.ondanks dat het veel gehuurde spelers waren, waren enkele echt pareltjes. Daarom niet slecht, maar om dit nou als goed te bestempelen?

18 mei 2016 om 13:20

Het jaar met Wilfried Bony zijn ze ontzettend dichtbij geweest. Bony raakte geblesseerd of was bij de Afrika cup dus die hebben ze toen een tijd moeten missen. Vitesse was toen echt een voetbalmachine en waren akelig dichtbij een kampioenschap.

18 mei 2016 om 13:27

Wat was de prestatie van Rutten dan bij Vitesse want die eindigde 4de, en Bosz deed het daarna slechter met max een 5de plek.

18 mei 2016 om 13:30

Volgens mij was dat onder Rutten, zijn toen 4e geworden, beste Vitesse prestatie deze eeuw

18 mei 2016 om 13:36

Onder Bosz stonden we wel 1e rond de winterstop van het seizoen 14/15, dus toen deden we mee om het kampioenschap. Echter was die tweede seizoenshelft niet zo fraai en werden we 5e.

Het jaar ervoor met Bony was inderdaad onder Rutten. Bony en Bosz hebben nooit samengewerkt.

18 mei 2016 om 13:15

van de sar sprak net uit dat ajax in de CL hoort. ik denk met peter bosz dat we de voorrondes niet eens overleven. en overmans belooft 2 of meer kanonen. maar geloof daar ook niks meer van. jonk kreeg een sneer door van de sar. terwijl juist cruijf acher jonk stond en dat jonk alleen het plan van cruijf uitvoerde. wat nu hun nieuwe beleid is weet ik niet. maar op papieren voeren ze het plan van cruijf uit. maar ik het praktijk lijkt het net of iedreen lkkr doet waar die zin in heeft. flut aankopen en alleen praatjes en nu ook een flut trainer waar niemand op zit te wachten die beetje verstand van heeft omdat het een grote gok is met peter bosz. geen ervaring nooit grote wedstrijden gespeeld. en daarnaast de uitspraken van vd sar waren niet nodig nu er juist die rust is straks krijg je weer 2 kampen. word 3x niks dit jaar

18 mei 2016 om 13:43

Het plan Cruijff wordt niet uitgevoerd. Waarom zou Jonk anders zijn weggestuurd en zou Cruijff daardoor zijn gestopt met zijn adviezen?
Hoe blij ik ook ben net de vier kampioenschappen onder De Boer, het heeft lang verbloemd dat de zaken bij Ajax - op sportief vlak - nauwelijks zijn verbeterd. Het beleid van het huidige bestuur is daar de belangrijkste oorzaak van. Ik raak daarom ook steeds weer bijzonder geïrriteerd wanneer Van der Sar weer een opmerking maakt over het voeren van het plan Cruijff.

18 mei 2016 om 13:35

Natuurlijk wil ik ook dat Ajax kampioen wordt, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het spel nu eigenlijk nog belangrijker vind. Ik ben van Ajax gaan houden vanwege het mooie voetbal en dat hoop ik binnenkort weer te gaan zien. Als je daardoor een keer een titel misloopt vind ik dan nog geen eens zo erg.

18 mei 2016 om 14:36

Helemaal met je eens! Wat voelt dit slecht zeg...
Hoop echt dat dit niet waar is
Dit is geen winnaar en speelt veel te aanvallend
Ik las laatst nog dat hij met Vitesse uit bij Ajax in de beker 0-4 won... geweldig knap natuurlijk maar dat weekend verloor hij vervolgens bij Groningen met 4-0
Dat kan gewoon niet bij Ajax. Dan maar niet zulk aanvallend voetbal en gewoon punten

18 mei 2016 om 15:23

@xfactor

Ajax heeft betere verdedigers en een betere keeper dan Vitesse ooit heeft gehad. Daarnaast zijn ze nu al jaren getraind in verdedigen, elk jaar hebben we de minste goals tegen. Nu komt er aanvallend voetbal bij. Het is dan niet ineens zo dat er niet meer verdedigd kan worden, er zal alleen iets meer risico genomen worden.

Meer entertainment op op veld met iets meer risico, dat is toch wat de meeste Ajacieden willen?

18 mei 2016 om 16:22

Ik wil vooral prijzen pakken en Europees realistisch voetbal. Dan maar eens afwijken van het 4-3-3. Europees of in topwedstrijden mag er best 4-4-2 gespeeld worden. Ik vind een 2-0 overwinning prima en van een 6-0 krijg ik niet zulke kriebels dat een prijs aan het einde van het seizoen daar minder belangerijk van wordt.

18 mei 2016 om 17:34

Ik ben helemaal voor aanvallend voetbal en het 4-3-3 systeem hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar aanvallend voetbal moet ook verzorgd zijn, anders behaal je uiteindelijk weinig resultaten (zoals Bosz dus ook heeft gedaan, weinig resultaat). Ik wacht al vijf seizoenen op de aanvallende impuls, maar niet door Bosz.

Nou, mij benieuwen. Ik voel helemaal niks bij Peter Bosz. Ik zie een Feyenoord shirt voor me bij die naam. Een verdediger die Ajax moet leren aanvallen. Ik heb er een negatief gevoel bij, hoop dat ik er volledig naast zit maar voorlopig ben ik niet enthousiast.

18 mei 2016 om 14:04

Ik deel dat gevoel met je. Maar goed misschien worden we positief verrast.

Ik denk trouwens dat juist dat op de aanval spelen een probleem gaat worden. Onze verdediging is denk ik te kwetsbaar om zo ver naar voren te voetballen. Maar ook daarin laat ik mij graag positief verrassen.

We zullen het zien met Bosz. Hij speelt aanvallend en aantrekkelijk voetbal, maar in mijn ogen ook vaak naïef. De laatste jaren is hij wel gegroeid hierin. Het vervelende is dat hij in augustus meteen begint met de wedstrijden in de voorronde van de CL. Ik hoop dat hij zijn team dan niet overschat.

18 mei 2016 om 13:03

Tja, wat dat betreft is het gewoon nooit goed. Spelen ze te behouden dan wordt ze verweten dat ze niet aanvielen, spelen ze te aanvallend dan wordt ze verweten dat ze niet naar hun middelen hebben gespeeld. Vergeet nou even gewoon het hele Europese voetbal verhaal. Recente geschiedenis heeft aangetoond dat dat helemaal niks voorstelt. De selectie wordt elk jaar minder en de verwachtingen elk jaar hoger.

18 mei 2016 om 13:40

Het gaat om winnen en daarna pas om mooi voetbal. Ik vind ook dat Frank de Boer het gewoon heel goed gedaan heeft. Als hij van Overmars beter materiaal had gekregen dan had hij ook anders kunnen spelen.

18 mei 2016 om 15:25

Dat is niet waar, winnen was de laatste jaren niet meer genoeg. Veel Ajacieden vonden het spel niet meer mooi en wilde meer aanvallend voetbal zien. Dat betekend dus automatishc meer risico dan afgelopen jaren.

Overigens bepaald niet Overmars maar het tehcnisch hart welke spelers er gehaald worden. Verder wordt het budget, wat de spelerscategorie bepaald, vastgesteld door de RvC en de directie.

Ik ben zeer gecharmeerd van deze coach. Laat mooi aantrekkelijk voetbal zien. Las wel dat hij het bij zijn vorige clubs statistisch niet beter deed dan zijn voorgangers. Mooi aanvallend voetbal maar dat moet niet ten koste gaan van het aantal tegendoelpunten. Laat dat nou net het sterke punt zijn bij ajax dit seizoen. Ik ben benieuwd. Een frisse wind was nodig hoewel de boer puik werk heeft geleverd de afgelopen 5,5 jaar.

Dit kan 2 kanten op gaan.

Of de combinatie verloopt net zo soepel als in Almelo en Arnhem en Ajax gaat zeer attractief voetballen.

Of het gaat tegen Bosz en Ajax werken. Ploegen die tegen Heracles en Vitesse speelden (vooral te grotere ploegen) spelen anders dan tegen Ajax. Als je dan zeer hard gaat aanvallen moet je het wel tactisch voor elkaar hebben anders wordt je in de omschakeling gesloopt.

18 mei 2016 om 13:14

Eerste normale reactie die ik lees. Kan idd lastig worden aangezien bijna elke ploeg de bus parkeert tegen Ajax. Afwachten hoe Bosz hier mee omgaat

dit jaar vergeet het maar. en dan roept van de sar dat ajax in de CL hoort. en ook een sneer naar jonk. terwijl die alleen het plan van cruijf uitvoerde. praatjes vullen geen gaatjes hoor kanonen worden aangekocht. elke jaar het zelfde praatjes. eerst zien dan geloven. met bosz weinig ervaring weinig grote westrijden gespeeld. alleen met de kop naar voren rennen en druk op de bal zitten kom je denk ik toch te kort.

18 mei 2016 om 13:08

Overmars en Van der Sar zullen wel gedacht hebben dat ze voor een half miljoen een gokje kunnen wagen...

18 mei 2016 om 13:11

Jonk zou de perfecte trainer geweest zijn. Hij heeft een hele goede band met de jonge jongens zoals Nouri, Van de Beek Cerny etc. Maar ja nu afwachten of het wat met Bosz word ik vrees het ergste

18 mei 2016 om 13:17

Jonk komt er niet meer in zolang vdsar en Overmars er zitten; dat werd vanmorgen wel duidelijk in het interview van vdsar

18 mei 2016 om 13:24

word denk een jaar weer zonder CL gaan niet eens er doorheen komen. wat zal er gebeuren als ze er niet doorheen komen?

18 mei 2016 om 14:30

Wat negatief zeg.. Bosz mag dan weinig ervaring hebben in de top, leuk voetbal laat hij wel vaak zien. Daarnaast, hoeveel ervaring had de Boer als toptrainer? Geen, volgens mij. Elke toptrainer start ergens. Het is niet zo dat Bosz zn team lekker naar voren liet rennen en dat ze het vervolgens maar moesten uitzoeken. Bosz heeft Vitesse heel verzorgd voetbal laten spelen, weliswaar de ene wedstrijd wat minder dan de ander, maar goed. Bovendien moest Bosz bij Vitesse elke zomer opnieuw beginnen moet een compleet nieuw elftal. Ik vind dat juist erg knap!

Of het een goed huwelijk kan worden, dat betwijfel ik wel. Hij lijkt mijn een, nogal, eigenwijze man. Een vrij chagrijnige uitstraling, maar oke, dat had de Boer natuurlijk ook. Ik ben bang dat het nog wel eens kan botsen met de fans of het bestuur. Maar, als de eerste gesprekken goed zijn verlopen en ze beiden een goed gevoel hebben, zal het allemaal wel goed zitten.

Ik ben hier wel heel benieuwd naar, zie het of heel goed gaan of juist heel slecht.

Ik weet niet zo goed wat we als Ajax kunnen verwachten van hem. Absoluut, hij is een trainer die graag aanvallend (misschien wel te aanvallend) voetbal speelt en dit ook heeft bewezen bij zijn vorige clubs. Echter, bij een club als Ajax komen er hele andere bij kijken. Ik denk niet Bosz geschikt is voor Ajax omdat hij de club en cultuur niet zo goed kent zoals een de Boer en er bij Ajax toch een geheel andere druk ligt dan bij zijn vorige getrainde clubs.
Bovendien, en dat maakt mij persoonlijk niet eens zo heel veel uit, heeft hij toch een Feyenoord verleden en dit zal hem sowieso minder krediet opleveren bij de fans dan wanneer er een echte Ajacied komt als trainer. En de fans hebben toch wel bewezen een grote invloed te kunnen zijn op het beleid bij Ajax en het krediet bij een trainer.
Al met al, ik ben benieuwd maar verwacht er eerlijk gezegd niet te veel van.

Speelde met Vitesse aantrekkelijk voetbal, maar was naar de media toe altijd verongelijkt. Hopelijk gaat ie bij Ajax wel normaal doen.

Bosz is een goede trainer voor de subtop maar niet voor de top in Nederland en zeker niet voor Europa. Weer zoekt Ajax de verkeerde uit, Bosz heeft Vitesse en Heracles leuk laten voetballen maar dat zegt niet zoveel. Ik ben bang dat dit een vergissing is. Van der Sar beweert dat Ajax in de Champions League thuis hoort maar schept geen voorwaarden daarvoor. Een goede en ervaren toptrainer is nodig om dit voor elkaar te krijgen en dat is Bosz zeker niet. Ook ben ik benieuwd naar de selectie voor komend seizoen, gaat geld kosten maar dat is niet voorhanden. Met dit team en deze trainer gaan we ook komend seizoen Europees geen potten breken.

18 mei 2016 om 13:19

Ruwo,

Kun je mij wat (haalbare) trainers noemen die jouw goedkeuring wel kunnen wegdragen?

En ik vind dat het geld absoluut voorhanden is voor nieuwe spelers, dat Ajax daar anders over denkt wil niet zeggen dat ze het niet voorhanden hebben. Ik neem aan dat Bosz ook nog wel een wensenlijstje heeft die hij kenbaar zal gaan maken...

18 mei 2016 om 14:31

Ik zou frank rijkaard een goede keuze vinden of een Morten Olsen, beiden trainers die al iets bewezen hebben. Ik ben met je eens dat het geld wel voorhanden is maar Ajax wil voor een dubbeltje op de 1e rij en die tijd is reeds lang voorbij.
Nog een vraagje: Is West Ham je favoriete club in Engeland, dat zou toevallig. Het is ook mijn club in Engeland, ben onlangs nog geweest bij het afscheid van Boleyn Ground of eigenlijk Upton Park.

18 mei 2016 om 15:41

Rijkaard en Olsen zijn volgens mij allang geen reele opties meer op trainersgebied. Ben het met je eens dat wellicht een gevestigde trainer die al wat bereikt heeft een logischere optie geweest zou zijn, maar opzich is Bosz 't gokken waard.

Verder hoop ik toch echt wel dat bij Ajax het gevoel heerst dat ze nu echt zullen moeten investeren en niet moeten komen met een Sanogo 2.0, wat een blunder was dat zeg.....

Ik antwoord op de rest van je vraag in je privebox

Als feyenoorder verwacht ik dat het gat tussen feyenoord en ajax groter gaat worden, omdat bosz naar mijn mening heel goed gaat presteren, leuk aanvallend voetbal met vitesse overbrengen bij ajax, maar dan met betere spelers, klinkt wel goed

18 mei 2016 om 13:19

Zowel PSV als Ajax hebben dit jaar exceptioneel veel punten gehaald. Bosz gaat dat heus niet even 123 verbeteren. Als het gat tussen Feyenoord en Ajax groter wordt, zal je dat bij Feyenoord moeten zoeken.

Hij heeft voors en tegens.... daarentegen krijgt hij nu wel het volle vertrouwen van Ajax het te laten zien met een opzich goeie selectie, mits iedereen blijft ofcourse, maar dat weet je nooit.

Ik neem aan dat ook hij nog wel wensen heeft mbt het halen van nieuwe spelers, dus dat zie ik alleen maar als gunstig.

Bij het aanblijven van de Boer zou Ajax denk ik dezelfde koers varen als eerst... amper nieuwe spelers en lekker doorgaan met het voor de leeuwen gooien van jong talent en dan jammeren dat ze beginnersfouten maakten in de belangrijke Europese wedstrijden...

Al met al.... ik geef 'm het voordeel van de twijfel.


Nog even afwachten tot Ajax zelf dit bericht bevestigt.

Maar als het waar is, dan heeft Ajax de gedroomde kandidaat binnen. Wel ben ik bijzonder benieuwd of Bosz Ajax eindelijk weer als Ajax kan laten voetballen. Want na zoveel jaren van opportunistisch (jol) en ellendig voetbal (De Boer) is het tijd dat er weer eens genoten mag worden in De Arena. Overigens ook afwachten in hoeverre de achtergrond van Bosz als Feyenoorder een rol gaat spelen. In de regel zal dat geen probleem opleveren als hij succes behaalt maar oh wee als het tegenzit.

Het zou mij niet verbazen als hij een speler meeneemt van Maccabi want hij is zeer geporteerd
van een bepaalde speler,ik meen een aanvallende creatieve Israelische jongen.

Ik vind de afkoopsom bijzonder laag gezien het feit dat hij pas net daar zit en nog een contract voor een jaar heeft. Eerst zien dan geloven.
Overigens denk ik dat Van de Brom beter bij ajax zou passen.

18 mei 2016 om 15:39

Bosz heeft bij het tekenen van zijn contract een clausule opgenomen voor de Nederlandse topclubs.

Van de Brom is een prima trainer maar ik weet niet of hij beter bij Ajax past. De fans moeten hem wel het filmpje vergeven na de overwinning van ADO op Ajax waarin hij op de bar staat te dansen terwijl massaal een bepaald liedje wordt gezongen.

Het wordt trouwens ook even afwachten of Bosz, als hij dus komt, erin slaagt om dat beloofde 'aantrekkelijke voetbal' ook te combineren met resultaat. Het één gaat zelden gepaard met het ander namelijk, als ik Barcelona als grote uitzondering even buiten beschouwing laat.

Bij elk van zijn clubs speelde die attractief voetbal maar wel een slechtere prestratie behaald dan de coach voor hem. zowel heracles en bij vitesse.

dus tja mooi voetbal, maar weinig resultaat.

ben benieuwd, geef iedereen een kans.

18 mei 2016 om 13:35

Rutten behaalde met Vitesse een hogere plek inderdaad maar die had dat seizoen ook veel betere spelers met o.a. Bony en Van Ginkel. Bosz moest het doen met minder goed materiaal en heeft er echt alles uit weten te halen.

Ik heb geen idee wat ik hier nou van moet denken. Laten we hem de voordeel van de twijfel geven en hopen dat ie sprankelend voetbal gaat laten zien. Hopelijk krijgt hij wel een paar miljoen om enige gerichte aankopen te doen indien nodig.

Aanvallend voetbal is leuk en aardig, maar daar wordt je geen kampioen mee. Dit heeft Van Gaal ook ingezien tijdens het WK 2014. Als je ook net zoveel doelpunten tegen krijgt, dan heb je niets aan aanvallend voetbal. Bosz heeft Europees nog niets gepresteerd. De druk is bij Ajax vele malen groter dan bij Vitesse en Heralcles. Dus laten we het afwachten. Vraag me af wie zijn assistenten zullen zijn.

Dus al die mensen die hier nu moraal ridder willen spelen kappen met die onzin, dus nu is hij een beter trainer dan FDB met jullie nu gaan we wel sprankelend voetbal spelen, Toen FDB 4 titels pakte gingen jullie allemaal juichen, Peter Bosz heeft nog niks bewezen ja bij teams die niks te verliezen hebben ja daar kun je vol op de aanval spelen, als hij dat met ajax gaat doen zul je zien hoe we uit gecounterd gaan worden door ploegen die wel 200% geven tegen ajax, Voor mij hoefde hij niet te komen had dan Jaap Stam genomen ofzo die heeft al een click met die jongens en weet al precies wat ze wel en niet kunnen, hele stomme keus van Ajax maar goed ik hoop dat ik het fout heb.

18 mei 2016 om 13:39

Beter als Frank de Boer zal ik nooit zeggen want hij heeft het prima gedaan 4 titels in 5,5 jaar maar het was de laatste 3 jaar vaak niet om aan te gluren met dat oeverloze getik ik hoop dat dat in vedergeval veranderd , maar dat hij beter is of wordt dan Frank de Boer moet nog worden bewezen
maar ik ben wel blij dat er een nieuwe trainer komt en dat hij bij de rivaal (feyenoord) heeft gezeten dat boeit mij nog het minst ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen .

18 mei 2016 om 13:41

ik zie het echt somber in. hopelijk gaat niemand weg en komen er wat goede aankopen anders beter geen hoge verwachtingen sub top denk ik. en dan kan het heel snel gaan. als alleen de CL niet gehaald word ga ik in vlam. elke jaar die beloftes overwinteren en vandaag van de sar dat ajax thuis hoort in de CL. dan mogen van mij overmans van de sar en bergkamp ook hun spullen pakken. jonk terug ofzo

18 mei 2016 om 15:40

De CL kan dit jaar gewoon gehaald worden. De meeste tegenstanders hebben spelers die eerst naar het EK gaan. Sommige gaan zelfs naar de OS. Kortom, dit jaar heeft Ajax alle kans om zich te kwalificeren.

Als Vitesse-supporter kan ik zeggen dat Bosz wat mij betreft echt een geweldige trainer is. Het spel was heel vaak echt leuk om naar te kijken en het voetbal is de laatste 10 jaar nooit zo goed geweest bij Vitesse als onder de tijd van Bosz. Kijk er naar uit om hem bij Ajax te zien als trainer. Hopenlijk word het dan wel weer leuk af en toe is naar Ajax te kijken.

Cruijf had hier heel blij mee geweest. Bosz gaat ajax laten spelen, zoals cruijf dat altijd voor ogen heeft had. onder de boer kwam dat er nooit uit.

18 mei 2016 om 13:41

Alleen zou Cruijff wel een kanttekening zetten bij de Ajax selectie die helemaal niet geschikt is om aanvallend en aantrekkelijk voetbal te spelen.

18 mei 2016 om 13:47

Onder Cruijff is Ajax anders nooit kampioen geworden. Al won Cruijff wel ooit de Europa Cup II (bekerwinnaars).

Het is voor mij de grote vraag of Bosz Ajax inderdaad aantrekkelijk(er) kan en zal laten spelen. Ik wil dat eerst wel eens zien. En daarnaast is het een nog grotere vraag of het Ajaxpubliek dat aantrekkelijke voetbal lang pikt als er geen resultaten mee behaald worden. Want laten we wel wezen, ik heb in de vier jaar dat De Boer de titels aan elkaar reeg nauwelijks gemor gehoord. Het morren begon eigenlijk pas de afgelopen twee seizoenen, toen PSV er met de titel vandoor ging. Dus kennelijk zijn een groot deel van de Ajaxfans toch ook meer liefhebber van titels dan van aantrekkelijk voetbal. Wat in topsport trouwens te begrijpen is. Voetbal is tenslotte geen jurysport, maar een prestatiesport. En niemand wil uiteindelijk met de schoonheidsprijs in handen staan terwijl andere clubs de echte prijzen binnenhalen.

Kunnen ze überhaupt wel nadenken bij de Ajax directie ??
Deze man zal nul krediet hebben bij de fans en als hij geen kampioen wordt zal hem dat na 1 jaar al fataal worden waardoor Ajax weer op zoek moet naar een andere trainer.
En dan nog de selectie die voor het merendeel helemaal niet in staat is om aantrekkelijk en aanvallend voetbal te spelen spelen. Cillessen zijn trap is nog steeds abominabel ,Tete is aanvallend helemaal niks, Vd. Hoorn kan totaal niet goed opbouwen, Viergever ook niet geschikt voor aanvallend voetbal, Dijks kan goed opkomen en voorzetten geven maar qua techniek is het ondermaats, Klaassen bezit geen creativiteit, Gudelj is een verdedigende middenvelder, El Ghazi komt geen lantaarnpaal voorbij, Milik kan totaal niet meevoetballen, dan houdt je alleen Veltman ,Riedewald, Bazoer en Younes over die goed zouden kunnen renderen in een aanvallend en aantrekkelijk spelend team.
Ajax zal veel andere spelers moeten kopen om dit te kunnen laten draaien en zoals bekend is Ajax niet van het veelvuldig portemonnee trekken.
Dit is weer een teken van onkunde bij Overmars en Vd.sar en van mij mogen ze per direct ontslagen worden!!!

18 mei 2016 om 13:43

Ach dat heb je hem weer ik miste ja al , al die spelers die jij noemt kunnen er helemaal niets van in jou ogen ik zou een andere club kiezen als ik jou was , want jij bent haast niet meer serieus te nemen met al je reacties maar ik denk als Ajax toevallig kampioen zou kunnen worden volgend jaar dat we jou vooraan in de polonaise zien .

18 mei 2016 om 13:52

Kijk naar de kwaliteiten van de spelers dan klopt het toch gewoon wat ik zeg?

18 mei 2016 om 14:00

Nee dat klopt niet deze spelers werden ziek van de opdrachten die ze kregen bij !-0 voor gelijk weer temporiseren want och ze mochten eens snel 2-0 maken ,de Boer heeft het prima gedaan qua resultaat maar heeft kans gezien om het hele Ajax voetbal eruit te halen door dat kleurloze en fantasieloze voetbal het is gewoon een resultaat trainer die lak heeft aan de 50.000 mensen die er zitten , er loopt kwaliteit zat alleen hij laat ze op de verkeerde manier voetballen .

18 mei 2016 om 14:08

Of hij liet de spelers juist naar hun kwaliteiten voetballen. Van Tete kun je weinig verwachten in aanvallend opzicht , Vd. Hoorn kan echt niet opbouwen, Viergever ook ongeschikt voor aanvallend voetbal , Dijks technisch zeer beperkt , Klaassen bezit geen creativiteit, Gudelj zou meer naar voren kunnen voetballen maar dat gaat wel ten koste van de balans in het elftal, El Ghazi ontbeert de kwaliteiten om zijn man voorbij te komen en ook Milik ontbeert de kwaliteiten om goed mee te voetballen.

18 mei 2016 om 14:34

@4bidden,

Ben jij eigenlijk wel voor Ajax? Het enige wat jij wilt is van Gaal, en sinds wanneer is dat een garantie op mooi voetbal plus prijzen? Kijk hoe van Gaal presteert bij United, en kom dan a.u.b. niet met een excuus m.b.t. het material wat hij daar heft, want dat is toch niets minder dan Leicester, Arsenal of Tottenham.

Je loopt wel heel makkelijk alles af te kraken maar je kraamt pure onzin uit. Frank de Boer had niets bewezen op eigen benen toen hij aangesteld werd. Leuk dat hij een jeugdtrainer was en assistent bij Oranje, maar meer dan dat was het ook niet.

Geef Bosz de tijd en de kans. De Ajax selectie is zo slecht nog niet, anders waren we niet bijna kampioen geworden. Ik begin me wel echter dood te schamen voor jouw reactie's...

18 mei 2016 om 14:42

Wat heb je eraan dat de selectie zo slecht nog niet is? Volgend seizoen tellen er geen excuses meer en zal er met niks minder dan de landstitel geen genoegen worden genomen.

18 mei 2016 om 13:48

mee eens. en ze lopen in de media iedreen zoet te maken. overwinteren in de CL 2 kanonen van aankopen overmans haal eerst maar een fatsoenlijke ervaren trainer. en vandaag van de sar ajax hoort thuis in de CL. zonder goeie aankopen en het behouden van de spelers dan kan je beter geen hoge verwachtingen hebben. zie niet eens CL halen.

18 mei 2016 om 13:58

@4bidden

Op zich wel grappig om te lezen dat jij vooral de bankzitters opvoert (tete, Vd Hoorn, Viergever) terwijl nou juist de basisspelers (veltman, Riedewald, Bazoer, Younes) dé spelers zijn die aanvallend zijn ingesteld en daarvoor kwaliteiten bezitten. En mij lijkt ook dat een Klaassen uitstekend tot zijn recht komt in een aanvallend systeem als schaduwspits. Wellicht zelfs beter dan nu het geval is.

Overigens vergeet je dan, volgens mij, ook nog dat Ajax een arsenaal aan jonge talenten heeft met spelertjes als Vdbeek, Nouri, Frenkie de Jong, Cerny en Muric, die prima kunnen gedeien in aanvallende systemen. En sowieso is Ajax naarstig op zoek naar versterkingen, zoals je waarschijnlijk wel weet. Er komt ongetwijfeld materiaal bij en niet van het niveau Poulsen, Ziemling of Sanogo.

Dus ik denk dat het wat voorbarig is om te concluderen dat de spelersgroep niet geschikt is voor aanvallend spel.

18 mei 2016 om 14:13

maar wanneer het ergens omgaat dan zijn het allemaal muizen. alles holt aachteruit met de jaren. ik was niet een tevreden met een verthongen eriksen ect. leuke talenten en wanneer ze rijp zijn gaan ze dw transfare lijst op. verwacht er maar niet veel van als er geen aankopen gedaan worden.

18 mei 2016 om 14:25

@3ziz

Tja, dat is nu eenmaal het lot van een ontwikkelingscompetitie die de eredivisie is geworden. Een team een paar jaar bij elkaar houden en opbouwen is er in Nederland niet meer bij. Ieder jaar zullen de beste spelers van PSV en Ajax worden weggekocht. En tegenwoordig zelfs eerder dan vroeger het geval was.

PSV en Ajax zullen dus in feite zo ongeveer ieder jaar opnieuw weer een team moeten opbouwen. Let maar eens op hoeveel spelers straks bij PSV gaan vertrekken. Zouden er zomaar een stuk of zes, zeven kunnen zijn. Willems, De Jong, Maher, Zoet, Bruma, Arias en Van Ginkel zijn er misschien niet meer bij komend seizoen.

18 mei 2016 om 14:32

Nou als Ajax het weer van de talenten moet hebben dan kunnen we Psv nu alvast weer feliciteren met de landstitel.

18 mei 2016 om 15:03

je kan talenten bringen en is een goede zaak geeft een team ook veel glamour. maar ervaring is ook nodig voor stabeliteit. als je zulke uitspraken doen van overwinteren en je gaat in oorlog met cruijf en jonk moet je het ook waar maken. anders ben je in mij ogen mislukt. met jonk en cruijf zag je in het begin toch een ajax die de goede kant op ging. maar de laatste jaren dat het niet boterde geen prijzen meer. misschien hebben van de sar overmans en bergkamp niet veel verstand van als het gaat om het technisch hart. en zijn ze ongeschikt. talenten worden te snel voor de leeuwen gegooid krijgen vaak een burn out. niks dat echt doorbreekt. talent moet je inpassen tussen wat ervaren spelers. en opties zat. afgelopen jaren geen talent die echt doorbreekt naar de echte top. doen net of we nu wat opleiden maar wat is het rendement. dat takent kansen krijgt maar het rendement moet ook zijn.

18 mei 2016 om 15:04

@4bidden

Zoals ik zei, Ajax is naarstig op zoek naar goede versterkingen. Dus het is sowieso gewoon heel erg voorbarig om PSV nu (de vorige competitie is ongeveer tien dagen geleden pas afgelopen) te feliciteren met de landstitel! En omdat we nog totaal niet weten hoe de selectie van Ajax (laat staan die van Psv, die ongetwijfeld spelers gaan kwijtraken) er per eind augustus 2016 als de transfermarkt sluit uit ziet is het ook behoorlijk overdreven in mijn ogen.

Zeg nou zelf, had jij verwacht dat PSV kampioen zou worden vorig seizoen na dat ramzalige eerste seizoen onder Cocu? Nou dan.

Dus nu Bosz komt zal Tete nu wel opkomen en goede voorzetten afleveren ?En Klaassen gaat nu wel creatieve steekpassjes geven en El Ghazi komt nu wel opeens zijn back voorbij ? Wat een fabeltje. Er wordt weer eens totaal geen professioneel beleid gevoerd bij Ajax.

18 mei 2016 om 14:41

Ken je Daley Blind nog? De man die uitgekotst werd en geen bal kon raken? Die speelt nu bij United. Amin Younes werd uitgelachen toen hij gekocht werd. Een buitenspeler die niet eens basisspeler was en geen bal zou kunnen raken. Younes is wat mij betreft de beste speler van Ajax dit seizoen. Is het echt je doel om letterlijk op elke speler te zeiken?

18 mei 2016 om 15:09

younes is de enige aankoop sammen met milik die ajax waardig zijn onder overmans. voor de rest bakken met geld weggegooid aan flut spelers. en van gudelje dat spreekt voor zich.

18 mei 2016 om 15:42

Maar die flutspelers zoals van de Hoorn en Viergever hebben het afgelopen jaar wel uitstekend gedaan en waren de minst gepasseerde defensie.

18 mei 2016 om 15:57

na jaren sukkelen

Misschien eens goed om iemand met geen Ajax-dna te hebben. Ik zie andere ploegen toch met meer Ajax-dna spelen met mensen zonder Ajax-dna dan Ajax zelf. We zullen het wel zien wat het brengt.

Denk ook dat Bosz toch een paar spelers moet halen om succes te kunnen hebben. Ajax mist toch een goed aanspeelpunt voorin en een goede pinchhitter (type a la John van Loen) die oorlog kan maken in de zestien als het niet loopt. Verder weet ik niet of Ajax nog een creatieve middenvelder nodig heeft. Nouri komt er aan. Achterin wellicht nog een goede centrale verdediger die ook nog spel kan maken zou ook lekker zijn.

Man man man.... Zo'n mentaliteit hebben (scheidsrechter uit principe geen handje schudden bijv.) en dan gewoon bij mijn clubje hoofdtrainer mogen worden. Schei toch uit!

Zou er bijna mijn seizoenskaart voor verbranden!!

18 mei 2016 om 13:55

Ja groot gelijk , het wordt helemaal niks meer bij Ajax zolang deze dramatische directie er blijft zitten. De ene na de andere middelmaat halen ze binnen.

18 mei 2016 om 14:03

@4bidden

Ach, als je het nuchter bekijkt dan heeft die middelmaat toch nog bijna de landstitel gegrepen (op een offday in Doetinchem na) en is die middelmaat erin geslaagd om heel erg dicht bovenop die enorme 'helden' (die zo knap overeind bleven in de CL) te blijven en maar een neuslengte (no pun intended) tekort te komen. Dus zo slecht is het allemaal nou ook weer niet.

En een bijkomend voordeel is uiteraard dat die directie er zelf geen ballen in hoeft te trappen. Dat moeten die spelers doen. En hoewel een directie inderdaad moet zorgen dat de randvoorwaarden kloppen moet de directe invloed van een directie (of in die zin zelfs van de trainer/coach) op het resultaat niet worden overschat.

18 mei 2016 om 14:36

Ajax is de beste club van Nederland aller tijden. Dan moet je toch geen genoegen nemen met dat je bijna kampioen bent geworden? Bijna telt niet in topsport en het tekent een losermentaliteit.

18 mei 2016 om 15:08

@4bidden

Wie zegt dat Ajax genoeg moet nemen met bijna kampioen? Ik niet. Uiteraard niet. Ajax hoort ieder jaar een prijs te pakken, dus het afgelopen seizoen is falikant mislukt. Zo simpel is dat.

Het enige dat ik hier zeg is dat het verschil met PSV dit seizoen gewoon minimaal was. Een seizoen eerder had PSV nog een straatlengte op Ajax. Daarmee reageer ik op jouw suggestie dat Ajax alleen maar 'middelmaat' zou zijn. Uit jouw reacties maak ik op dat jij het allemaal helemaal niks vindt en dat Ajax uit een verzameling brandhout en drie krukken bestaat. Nou, dat vind ik behoorlijk overdreven en onterecht negatief. Zo slecht is het allemaal nou ook weer niet. Dat is wat ik zeg en niet dat Ajax genoegen moet nemen met plek twee.

Mijn god het zal toch niet waar wezen.
Wat heeft deze man nu helemaal bewezen?
Ja bij Vitesse speelden ze bij vlagen geweldig voetbal. Om vervolgens knullig overal punten te laten liggen. Aanvallend voetbal moet niet naïef worden want dan gaat het mis.

Daarnaast komt Peter Bosz op mij niet over als de meest genuanceerde en uitgebalanceerde persoonlijkheid. Ik voorspel binnen een jaar met pek en veren de Arena uit na de zoveelste ruzie.

18 mei 2016 om 13:54

Ben ik het mee eens. Zeker niet de meest vriendelijke man binnen een club.
Gaat denk ik ook fout tussen Bosz en die directie van Ajax die elkaar allemaal het hand boven het hoofd houden. Zo'n type vent is het niet.

En ja dat explosieve gedrag langs de lijn dat ook ja.

Feyenoord verleden maakt geen hol uit.
Zijn ze Leo Beenhakker vergeten daar in Amsterdam?

Vind zelf dat Bosz zijn teams alleen wel veel te naïef laat spelen met continu dat aanvallen en druk zetten. Ben heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

Als dit werkelijk gaat gebeuren dan verwacht ik niet dat Ajax er op vooruit gaat op het eerste oog. Frank de Boer eruit en Peter Bosz erin. Qua spel gaat het misschien iets meer sprankelen bij Ajax, maar qua resultaat moet ik het nog allemaal zien. Een opvallende statistiek las ik laatst waarin duidelijk werd dat Bosz het zelden beter doet dan zijn voorgangers wanneer het aankomt op eindranking. Bij zowel Heracles als Vitesse eindigde hij lager dan de personen die hij opvolgde.

Ondanks de afhankelijkheid van wat er bij Ajax en PSV vertrekt en wat beiden aankopen/huren, verwacht ik wel meer stabiliteit bij PSV het komende jaar/ de komende jaren. Zij kunnen wat dat betreft een goede slag slaan komend seizoen voor een derde titel op rij. De komst van een nieuwe trainer gaat toch vaak gepaard met een "overgangsfase". Zeker het systeem dat Bosz wilt implementeren zal tijd nodig hebben totdat het in perfectie kan worden uitgevoerd.

Vooralsnog is bovenstaande vooruit lopen op de stand van zaken, maar dit is toch het gevoel dat er bij mij overheerst als PSV supporter. Ik had zelf het idee dat de Boer perfect op z'n plek was bij Ajax en dat Ajax perfect paste bij hem. Niets is echter minder waar na 5,5 jaar. Da's ook wel logisch. De "fergusons" en "wengers" zijn de uitzonderingen op de regel.

poh...ik sta nog niet te springen op de banken.
Ben erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

Weet in ieder geval wel dat ik zijn interviews en persconferenties na de wedstrijd niet ga kijken. Dat gezeur van hem tegen de scheidsrechter is helemaal niks.

aan het einde van het jaar is het game over, ik geloof niet dat dit de juiste man is om Ajax weer aan de top te brengen zo als Ajax juist dat wil, met vitese is ook een hoop geld geïnvesteerd uiteindelijk dachten veel dat wordt een prijs en dat was ook niet zo, dat zal nu met Ajax ook niet zo zijn.

maar ik hoop dat ik het mis heb, maar ben bang van niet... dit is niet een stap voorruit na de Boer maar weer een stap terug wat je doet ben ik bang.
deze man straalt totaal niets uit wat met Ajax maar een beetje te maken heeft.

18 mei 2016 om 14:43

Hoezo is er bij Vitesse veel geld geïnvesteerd ??

Vitesse kan al jaren (helaas) niet investeren in het 1e elftal. Daarom zijn we op zoek naar transfervrije spelers en zijn we deels afhankelijk van de huurlingen van Chelsea.

Met weinig investeringen heeft Bosz meer dan uitstekend gepresteerd. Hij had een behoorlijk offensieve stijl, die naadloos aansluit bij de wensen in Amsterdam. Alleen soms mag het een tikkeltje minder naief. Ik denk als Bosz de tijd en ruimte krijgt, hij Ajax wel degelijk aan de praat zal krijgen.

Alleen:
- nu is het voetbal erg saai en willen ze in Amsterdam attractiever voetbal zien
- straks zien de supporters mooi en herkenbaar voetbal maar dan zullen ze wel de punten en titels van De Boer willen zien...
Altijd wat daar in Amsterdam !

Wat een ramp is dit zeg!
Mr. Nobody als coach, enige zegen die aan zijn korte dienstverband zal kleven is het vertrek van medeplichtige Overmars. Hopeljk kunnen we Jordi zover krijgen deze winter en dan maar kijken wat er beschikbaar is qua trainers.
PSV alvast gefeliciteerd met de derde titel op rij. Een half jaar zwaar lijden voor ons, het was al geen leuk einde seizoen, geen oranje zomer, dus nu vooruit kijken naar het seizoen 2017-2018...

18 mei 2016 om 14:54

Weet je zeker dat dit een ramp wordt Piranha?

Er zijn wedstrijden geweest dat Ajax niet of nauwelijks in het strafschopgebied van de andere ploeg kwam en niet of nauwelijks doelpogingen ondernam. Als je de verdediging zo solide houdt als ie nu is, kun je er toch alleen maar op vooruit gaan?
Ik ben juist "bang" dat ie het heel goed gaat doen .....

18 mei 2016 om 15:06

Rudeboy65, weet je wat het is, die Bosz zal best wel wat lijnen in het spel brengen maar hij heeft bij elke club toch wel erg lange slechte series gekend doordat zijn spelopvatting ook erg uitblinkt in naiviteit. Het jaar voor zijn vertrek, stonden ze na seizoenshelft 1 in de onderste regionen. Ben het met je eens dat onder de Boer het er niet meer uitzag en ik me soms echt schaamde dat dat Ajax was maar de beste Peter Bosz, das een nukkige, chagerijnige, middenmoter, zonder uitstraling, zonder duidelijke aanpak, heeft nooit in de top gewerkt, heeft nooit beter resultaten kunnen voorleggen dan zijn voorgangers, kent de hele clubcultuur en de stad niet, zal zeker geen aantrekkingkracht uitoefenen op eventuele spelers met naam. Ik kan geen reden bedenken waarom het wel goed zou gaan in feite, maarja je weet het niet inderdaad, rainieri bij Leicester 5000-1, ik schat Bosz een succes bij Ajax op eenzelfde niveau.

Enne bedankt voor die smileys, geen beter vermaak dan leedvermaak, maar wij komen terug, 2017-2018 staat zo weer voor de deur

18 mei 2016 om 15:11

Juist geen leedvermaak Piranha, ik ben juist oprecht "bang" dat ie het goed gaat doen. Ik ga er vanuit dat Ajax betere spelers heeft dan Vitesse en het om die reden beter kan volhouden dan Vitesse dat deed.

18 mei 2016 om 15:44

Jordi? Wat moet Jordi nou bij Ajax?

Met afstand de meest negatieve reactie van de dag. Nog geen wedstrijd gespeeld onder Bosz en al negatief.

19 mei 2016 om 14:05

Nee, laten we jou voor de groep zetten en ook positief blijven omdat je nog geen wedstrijd hebt gespeeld. Of ga lekker op het spoor staan en wachten tot er een trein komt want dat had spelletje had je nog niet gespeeld en misschien gaat het wel goed.
Er zijn logica die je kunt vaststellen zonder het eerst te hoeven proberen Speedyafc.

En Jordi: Het lijkt me logisch dat Overmars zijn conclusies moet trekken na het ontslag van Bosz voor de winterstop en dan zou Jordi een goede opvolger zijn, om weer de Cruijff fylosofie op te pakken. Met hem heb je nou weer wel een logische kans om te slagen door zijn opgebouwde verlden en close band met zijn vader.

19 mei 2016 om 15:57

Jordi heeft toch Bosz aangesteld bij Hapoel? Dan zou Jordi toch ook Bosz aanstellen bij Ajax?

Met alle respect voor Cruyff, het was geen koning. Zijn kinderen erven niet de Ajax troon alleen op basis van hun achternaam.

Balen! Ik ben bang dat ie het goed op de rit gaat krijgen bij Ajax.

Effe serieus weer: ik ben heel benieuwd wat het gaat worden. Bij Vitesse ging het heel vaak goed, maar richting einde seizoen beet Vitesse nooit door en zakten ze weer iets weg in de rangschikking. Misschien ook wel omdat het voetbal soms boven het resultaat ging?
Er vanuit gaande dat ajax toch wel een betere selectie heeft dan Vitesse ben ik benieuwd of hij het wel gaat volhouden nu.
Mooie beloning voor Bosz, ik neem tenminste aan dat Ajax af is gegaan op zijn reputatie van aanvallend spelende trainer.

Frank de Boer heeft het uitstekend gedaan bij Ajax. Peter Bosz zal van Ajax een aanvalsmachine maken, iets wat ik toch heb gemist bij Ajax, daarom is PSV dit jaar terecht kampioen geworden. Kan niet wachten op het nieuwe seizoen, zal wederom een spannend seizoen worden.

EEen trainer waar je niet van op aan kan, dient zijn contract niet uit.
Is een onzekere factor.

Aantrekkelijker voetbal? Dat is nog maar de vraag. Maar Bosz laat zijn teams aantrekkelijk voetballen.
Maar aantrekkelijk voetbal zonder iets te winnen, word dat geaccepteerd,...?
Dat denk ik niet.

Zie de spandoeken al voor me Bosz Feyenoorder, Bosz Kakkerlak.

Ik ben heel erg benieuwd hoe die het gaat doen. Heeft in het verleden laten zien dat hij zijn teams erg goed kan laten voetballen.

Dat het een ex-Feyenoorder is doet mij eigenlijk vrij weinig. Een echte Feyenoorder zou niet voor Ajax uitkomen en hiermee laat die dus zien professioneel genoeg te zijn om ook voor de rivaal uit te kunnen komen.

Ik hoop dat die vele monden zal snoeren en dat is ook wat ik verwacht. Mocht dit dus waar zijn wens ik Bosz heel veel succes bij de club waar ik supporter van ben, Ajax.

Ajax staat toch voor " wij zijn Ajax" en " wij zijn de beste" ?
Nou, Bosz gaat altijd uit van eigen kracht en laat van uit die gedachte constructief naar voren spelen met heel veel beweging.
Dat deed hij bij Heracles en dat deed hij opnieuw bij Vitesse.

Met die visie zie ik Ajax dichtbij de 100 goals komen maar zeker meer tegentreffers als onder fdb.

Btw, Frank de Boer moet nu een half miljoen euro gaan betalen uit dank voor bewezen diensten ?

Vreemde keuze, trainer zonder Ajax verleden, weinig uitstraling, geen uithangbord voor Ajax, zijn prestaties zijn niet om over naar juiste schrijven? Dan voldoe je toch niet aan de cv vereisten?? Gun hem overigens het allerbeste en hoop dat het goed uitpakt, maar het is echt geen logische keuze.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren