Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax had met tien man moeten spelen, hij moet zijn handen thuishouden’

Laatste update:

Ricardo van Rhijn ontsnapte zondag in de Klassieker tussen Ajax en Feyenoord aan een rode kaart, zo oordeelt Mario van der Ende. Jean-Paul Boëtius kon alleen af op Jasper Cillessen, maar werd even licht vastgehouden door Van Rhijn. Bas Nijhuis, de dienstdoende scheidsrechter in de Amsterdam ArenA, greep niet in. Van der Ende vindt dat Feyenoord is benadeeld.

“Dit was gewoon een op snelheid liggende speler die even wordt vastgehouden en daardoor ten val komt”, stelt Van der Ende in het Algemeen Dagblad. Van der Ende vindt het 'gelul’ dat wordt gezegd dat Boëtius zich makkelijk liet vallen. “Zijn sprint wordt verstoord en dan kun je uit evenwicht raken. Je moet als scheidsrechter alleen naar de overtreding kijken.”

“Van Rhijn moet zijn handen thuis houden en niet naar de borst van Boëtius grijpen”, claimt de oud-scheidsrechter, die zelf een directe vrije schop en een rode kaart had getrokken. “Ajax had een groot gedeelte van de wedstrijd met tien man moeten spelen.”

Ricardo van Rhijn had rood moeten krijgen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Klopt, v. Rhijn had rood moeten krijgen, maar die situatie had zich waarschijnlijk nooit voorgedaan als Kazim in de eerste helft al rood had gehad.

27 januari 2015 om 07:54

Maar Nijhuis wilde de wedstrijd toch niet doodfluiten? Dan moet hij ook niet gaan fluiten voor zo'n klein vergrijp. Maakt hem alleen maar slechter.

27 januari 2015 om 07:59

Ik vond Nijhuis juist heel consequent. Hij gaf van Rhijn geen kaart voor dit vergrijp, en hij gaf Kazim en Toornstra ook geen kaarten voor hun walgelijke overtredingen en gedrag. Ik vond dus dat hij goed floot en veel door liet gaan.

27 januari 2015 om 08:55

Ja maar wel consequent slecht, het is toch niet aan een scheids om te bepalen er een "Engelse" wedstrijd van te maken.
Hou je aan de regels die hier gelden punt

27 januari 2015 om 08:57

Nee, dat is niet fluiten voor overtredingen en ervoor zorgen dat er opstootjes komen (Cillessen en Kazim)

27 januari 2015 om 09:00

Ik vind dat Nijhuis goed floot en kon ook wel leven met het momentje v Rhijn.
Boetius moet eens stoppen met zijn theatrale gedrag. Hij moet leren beter op zijn benen te gaan staan. Dan kan hij veel meer leveren dan dat hij nu doet voor zijn elftal. Natuurlijk had Nijhuis hem kunnen geven maar alleen al omdat Boetius de stervende zwaan speelde vond ik het prima dat Nijhuis door liet gaan.

27 januari 2015 om 09:13

Niet doodfluiten houdt in dat je onbenullige overtredingen laat lopen. Een overtreding die met rood bestraft moet worden is nooit onbenullig, ook al is het contact gering.

27 januari 2015 om 10:11

Ook ik ben het met je eens, ik had graag een rode kaart gezien omdat het misschien het verschil in de uitslag had gemaakt, maar de manier waarop sommige spelers vallen is gewoon geen vrije trap of strafschop waard. Al moeten spelers die proberen overeind te blijven maar toch dusdanig uit balans zijn dat het de actie negatief beïnvloedt meer beschermd worden, dan houdt dat theater ook op.

27 januari 2015 om 10:37

Dus als een scheidsrechter twee keer geen kaart geeft js hij consequent goed. Wat een domme redenering. Het slaat nergens op. En zo is een scheidsrechter bepalend voor de wedstrijd.

27 januari 2015 om 10:39

@hoppa

Je beoordeelt de situatie verkeerd. Je moet eerst naar het vergrijp kijken alvorens je het geval in ogenschouw neemt dat het een doorgebroken speler is en dat het rood zou zijn als je het een overtreding vindt. Jij zegt er is een doorgebroken speler die moet beoordeeld worden met rood en daarmee kan de overtreding nooit onbenullig zijn. Zo werkt het natuurlijk niet. Dan beoordeel je eerst op gevolgen i.p.v. de oorzaak te bekijken.

Nijhuis beoordeelde overtredingen, zoals deze van v. Rhijn t.o.v. Boetius, de gehele wedstrijd als te licht om voor te fluiten. Er werden eenzelfde duwtjes, trekjes, en schopjes rond de middellijn van het veld uitgedeeld en daarbij vond Nijhuis dat er gewoon doorgespeeld kon worden. In dit geval werd er zo'n licht vergrijp begaan op iemand die was doorgebroken, echter was dit vergrijp net zo licht als de vergrijpen waar eerder niet voor gefloten werd. Dat iemand is doorgebroken betekent niet dat je dan ineens wel voor zo'n licht vergrijp moet gaan fluiten, dat zou hoogst inconsequent zijn als je de eerdere lichte overtredingen wel gewoon laat begaan. Nijhuis heeft in het licht van de wedstrijd deze situatie dus gewoon consequent beoordeeld.

27 januari 2015 om 13:17

Brabant precies, belachelijk zo een uilsluiken van een Van de Ende. Gelukkig hebben geen enkele Ajacied en Feyenoorder rood gehad. Complimenten Nijhuis!

27 januari 2015 om 07:58

Rood vanwege een theatrale val? Tuurlijk van rhijn zat een beetje aan hem, maar jbp valt wel heel erg overdreven. Ja je bent op snelheid en je kunt dus gemakkelijk uit evenwicht gebracht worden, maar jpb was overduidelijk uit op die val. Gewoon een duel zoals er meer waren in de wedstrijd en ook die situaties liet de scheids doorgaan. Kazim verdiende naar mijn mening ook geen rood.

27 januari 2015 om 08:03

Met het verschil dat dit een doorgebroken speler was

27 januari 2015 om 08:07

Dus? Als je eerder niet fluit voor soortgelijke overtredingen moet je dat dus ook niet in de situatie jpb/van Rhijn doen. Gelukkig deed de scheids dat ook niet. Jpb is fysiek gewoon slap evenals Andersen die ook zo vaak werd geraakt / getrokken door Feyenoord middenvelders. Kreeg Andersen een vrije trap? Nee, en terecht verman jezelf gewoon en sta op.

27 januari 2015 om 08:14

Knuppert. Dan heb je er dus niks van begrepen. Dat het een doorgebroken speler is maakt het 'vergrijp' niet zwaarder. De duels zoals deze werden de hele wedstrijd niet afgefloten. Over en weer werden er kleine schopjes en duwtjes uitgedeeld die Nijhuis allemaal liet lopen (naar mijn overdreef hij hier enigszins in. Als er dan zo'n moment zich voordoet bij een doorgebroken speler moet je niet ineens van aanpak gaan veranderen omdat de speler is doorgebroken. Consequent was Nijhuis in deze dus wel.

27 januari 2015 om 08:14

Boetius maakte een schwalbe.. Dat zag je in de vertraagde herhalingen.. Of Nijhuis het zag of niet het was een goede beslissing om niet te fluiten!

27 januari 2015 om 09:31

Een schwalbe was het nou ook weer niet, maar hij ging wel redelijk makkelijk naar de grond. In een klassieker moet je dit soort dingen door laten gaan en niet de wedstrijd dood fluiten. Buiten de klassieker om zouden de meeste scheidsrechter hiervoor fluiten en de rode kaart geven.

27 januari 2015 om 09:44

Als je 'redelijk makkelijk naar de grond gaat, dan kan je het toch gewoon een schwalbe noemen? Van Rhijn had sowieso een 'slap' handje op moment dat hij toucheerde, Boetius maakte duidelijk gebruik van de lichte aanraking. Een mooie Robben schwalbe met veel theater,

27 januari 2015 om 13:20

InkeMontana, waarom vond je dat hij overdreven floot? Volgens de regels waren aan beide kanten 8,9 man over geweest.

27 januari 2015 om 08:23

Beoordeel nou gewoon eens die situatie man!
Ik word helemaal waus van die gasten die 'ja maar hullie' zeggen.

Maar de situatie had zich waarschijnlijk helemaal niet niet voorgedaan als ...

Echt man, is de politiek niks voor jou?

27 januari 2015 om 08:54

Je beoordeelt een situatie aan de hand van andere beslissing van de scheids. Dus als Nijhuis inderdaad toelaat dat spelers elkaar het leven zuur mogen maken, dan is het logisch dat hij voor zoiets lichts met een theatrale val niet gaat fluiten. Heeft niets met 'ja maar hullie' te maken, is gewoon logisch redeneren.

27 januari 2015 om 09:10

Hij doelt erop dat Kazim (andere situatie) al rood had moeten hebben, waardoor Ajax waarschijnlijk tegen 10 man wel iets beter ging voetballen en Vermeer dus nooit die bal op Boetius had kunnen spelen. En dus van Rhijn niet aan hem had gaan hangen en een overtreding maakte.

Dat vind ik nogal vergezocht.

27 januari 2015 om 10:04

Enriqued

Het is toch gewoon een feit dat wanneer Nijhuis volgens de regels had gefloten, Feyenoord al vroeg met tien man had gespeeld en dan minder dominant was geweest.
Het wedstrijdverloop had dan een compleet ander beeld opgeleverd.
Omdat Nijhuis er bewust voor koos er een 'mannelijke' wedstrijd van te maken, kon hij ook niet voor die softe, theatrale duikeling van Boetius fluiten.
Het is van der Ende die in eerste instantie beweert, dat Ajax op een zeker moment met tien man had moeten staan, maar volgens het boekje gold rood al in een eerder stadium voor Kazim.
Keistad trekt de vergelijking gewoon door en reageert vervolgens op het 'als' van Van der Ende, dus je kritiek op hem slaat echt nergens op.

27 januari 2015 om 10:29

Nou Buitenspelval, het is je in ieder geval gelukt om een glimlach op m'n gezicht te krijgen.

Jij zou ook de politiek in kunnen zeg. Wie zegt dat Ajax dominanter was gaan spelen? Wie zegt dat Kazim rood had gekregen? Cillissen een schwalbe en een kaart aannaaien, dat is ook een kaart. Kishna naar een keel grijpen, El Ahmadi beetje lopen hangen en trekken, wie zegt dat dat geen kaart was? Zo kan je door blijven gaan.

Het topic gaat over Boetius en van Rhijn. Feyenoord zou volgens Van der Ende benadeeld zijn. Als je reactie dan is; ja maar zij deden dit en dat' dan vind ik dat een kinderachtige reactie. Zoiets deed je op het schoolplein vroeger.

27 januari 2015 om 11:23

Leuk voor je, zo'n glimlach bij je, cynisme siert de mens. Erg volwassen ook je opmerkingen. Zoiets van: dat deden we vroeger ook op het schoolplein, lekker cynisch tegen elkaar zijn.
Maar goed, je vraagt je af wie er zegt dat Ajax dominanter was geworden als Feyenoord met tien man had gespeeld? Ik in ieder geval nergens.
Ik zeg enkel dat er het een ander wedstrijdverloop had kunnen ontstaan en nergens iets over een mogelijke dominatie van Ajax.
Ook zeg ik niet dat er er niet voor meerdere overtredingen gefloten had moeten worden.
Wel zeg ik dat Kazim rood had kunnen krijgen volgens het boekje, of ik er mee eens zou zijn echter beweer ik nergens.
Ik vond de manier van fluiten door Nijhuis prima en consequent, ook al was ik het niet eens met elke beslissing. Het is een keuze die nou eenmaal discussies kan voeden.
Als je de reactie van Van der Ende goed beschouwt, dan kun je de conclusie trekken, dat hij als eerste degene is die een 'als ' stelling heeft.
Los van het feit of je de specifieke situatie op zichzelf wel of niet beoordeelt. Het werd nou eenmaal niet bestraft, klaar. Dus het zou volgens jouw inzichten al een zinloze opmerking moeten zijn, die van Van der Ende.
Wordt daar door Keistad op gereageerd met een zelfde soort vergelijking, dan kom jij met het verwijt dat het kinderachtig is en hij zo de politiek kan ingaan.
Je kunt inderdaad nog wel even door gaan met vergelijken, maar het blijft een reactie op de 'als' redenering van Van der Ende.
Het topic gaat over Boetius en Van Rhijn, dat klopt. Maar de reactie van keistad gaat daar ook over. Dat jij dat opvat als ' ja maar zij deden dit en dat', dat is jouw eigen mening.
Je opmerking over in de politiek gaan is dan ook zowel misplaatst als kinderachtig.

27 januari 2015 om 11:37

Stel; ik zou zeggen dat Boetius een kaart zou mogen krijgen voor doorgaan op de keeper en iemand anders reageert daarop met, ja maar Kishna pakt Wilkshire bij z'n keel, dus dat moest rood zijn waardoor Boetius waarschijnlijk niet door hoefde te gaan op Cillissen.

Dat is toch de totaal verkeerde kant op redeneren?
Je hoeft het er niet mee eens te zijn (gelukkig niet), maar er zijn volwassenere reacties dan deze.

27 januari 2015 om 12:02

Je hoeft het niet eens te zijn met de manier hoe iemand reageert, maar het veroordelen zoals jij doet in je reactie daarop, is minstens zo onvolwassen.
Je kunt toch ook iemands reactie respecteren, zonder gelijk met cynische opmerkingen te strooien, zoals dat degene zo de politiek in kan gaan.

27 januari 2015 om 12:23

Ik kan een 'ja maar zij deden dit' reactie niet waarderen helaas.
Dat is namelijk politiek gel...

Dus vandaar.

Maar daar hoef JIJ het dan weer niet mee eens te zijn

27 januari 2015 om 12:41

Oke, we worden het toch niet eens met elkaar, maar dat hoeft ook niet... 👍

27 januari 2015 om 12:49

Precies dit, bedankt!

27 januari 2015 om 13:21

Yep, jij ook bedankt!

27 januari 2015 om 13:29

Enrique, ach je valt al door de mand! Het is perfect beoordeeld door Nijhuis, gelukkig hebben zowel Ajacieden als Feyenoorders geen rood gehad. Deed de wedstrijd ten goede, jammer dat sommige maar door een brilletje blijven kijken. En die Boetius lachwekkend, viel als een tranny nadat hij licht aangeraakt werd door Van Rhijn.

27 januari 2015 om 13:59

Geen mand waar ik doorheen val. Ik zeg nergens dat ik vind dat Boetius een vrije trap had moeten krijgen OF van Rhijn een rode kaart. Je mag het teruglezen. Het is goed gefloten en dat deed de wedstrijd ten goede, tot daar ben ik het met je eens.

Ik kan alleen heel slecht tegen een 'ja, maar' ... dat is namelijk een teken van geen goed argument hebben. 'ja, maar deze situatie was nooit ontstaan als ...'
Dat is een slecht argument.

Van den Ende vind het rood, Nijhuis niet en ik ook niet.

27 januari 2015 om 14:28

@enriqued Je snapt het simpelweg niet. Nijhuis heeft voor/tijdens de wedstrijd een grens getrokken waar hij voor gaat fluiten en waar hij door laat spelen. Als er al 3x een situatie is voorgekomen waar een lichte overtreding wordt gemaakt en Nijhuis hier laat doorspelen. Dan kan hij niet opeens, later in de wedstrijd, die grens gaan verleggen. Daarom wordt het argument gegeven dat die halve aai met de elleboog van Kazim ook geen overtreding was. Dat geeft aan waar de scheidsrechter zijn grens legt.

Dat heeft niks te maken met: "maar hij deed dat". Dat heeft met consistentie van de scheidsrechter te maken. Ajacieden hebben niet lopen zeuren over die elleboog. En Moisander bleef zonder te mekkeren op z'n benen staan (zoals het hoort). Dan moeten de Feyenoorders het niet dagen lang hebben over de hand van RvR die de buik van JPB streelt. Feyenoord had er veel meer baat bij hoe Nijhuis floot, aangezien ze veel fysieker spelen als Ajax.

De enige fout die Nijhuis heeft gemaakt was Cillessen geen gele kaart geven voor het vragen van een gele kaart.

27 januari 2015 om 14:40

En ik zou het niet snappen?

Voor de duidelijkheid, ik reageer op deze comment;
'klopt, v. Rhijn had rood moeten krijgen, maar die situatie had zich waarschijnlijk nooit voorgedaan als Kazim in de eerste helft al rood had gehad.'

En dan doel ik speciaal op het gedeelte;
'maar die situatie had zich waarschijnlijk nooit voorgedaan als ... '

Dit doe ik omdat ik er slecht tegen kan als men zo'n soort opmerking maakt (een 'ja, maar' opmerking zoals ik dat hierboven benoem).

Nergens (lees; nergens) val ik over enige consistentie van een ref of een speler.
Het is misschien wat moeilijk te lezen voor jullie, maar ik heb het ook nergens over dat het wel een kaart zou moeten zijn. Of dat ik het eens ben met Dhr van der Ende.

Ik heb het erover dat men niet zomaar gelijk naar een andere situatie moet gaan wijzen. Beoordeel de situatie in het topic nou gewoon. En als je goed lees kan je er tussen zien staan dat ik het geen rood vind.

27 januari 2015 om 17:18

Enriqued, Dan moet je haast wel veel problemen hebben met de huidige politiek. Daarin is tegenwoordig alles, op basis van redenatie als jullie dat hadden gedaan hadden wij dit gedaan. Mensen moeten niet stilstaan bij dingen die niet gebeurd zijn. Dat Boetius valt, dat is gebeurt, Nijhuis fluit niet dat is ook gebeurt ik vond het ook te licht voor een overtreding maar dat er niets aan de hand was tja, het was een twijfelgeval, het is in ieder geval niet zo dat feyenoord hier duidelijk mee benadeeld wordt. Ik kan me echt helemaal vinden in al je bovenstaande comments. Mensen reageren vervolgens op dingen die ze er zelf van maken terwijl jij reageert op het feit dat er op een nietszeggende manier wordt doorgeredeneerd. Ze zien je plaatje en schieten meteen in verweer, zonder ook maar een beetje gelezen te hebben, klapvee niets anders.

Nijhuis floot prima, zou de nieuwe standaard mogen worden wat mij betreft want dan krijg je leukere wedstrijden als de thuisploeg ook mee voetbalt althans.

27 januari 2015 om 19:34

Ik heb aardig wat problemen met de huidige politiek ja, dat heb je goed begrepen

Goed te zien dat er mensen zijn die wel gewoon normaal kunnen redeneren.

28 januari 2015 om 05:34

Enrique

Excuses dan, we zijn het uieindelijk gedeeltelijk eens dan. Ik vind het wel een goed argument, als er aan de kant ook geen kaarten gegeven werden. Ik vond ook dat die gele kaart, aan Feyenoord kant ook niet gegeven had moeten worden.

28 januari 2015 om 08:44

Als je het wel een goed argument vindt, dan zijn we het eigenlijk helemaal niet eens

Maar ik begrijp waar je heen wilt. Ik vond Nijhuis ook erg goed fluiten.

Oneens, val moet 100 te wijten zijn aan vergrijp. Hij had door kunnen spelen en scoren als hij zijn lichaam beter had gebruikt, slap ventje.

Tja, als Ajacied vind ik dat we goed zijn weggekomen. Was het heel duidelijk? Nee. Valt hij makkelijk? Ja. Maar: "als scheids moet je alleen naar de overtreding kijken.", daar ben ik het helemaal mee eens. Dus... was het een overtreding? Jep...

27 januari 2015 om 10:23

Als je vindt dat je voor elke aanraking met de hand moet fluiten, dan moet je consequent zijn. De hele wedstrijd door houden spelers contact op die manier. Boetius was ergens anders op het veld echt niet gaan liggen na een zelfde aai van Van Rhijn. Nijhuis schatte de situatie daarmee goed in.
Ook al zijn er genoeg scheidsrechters die er wel voor fluiten, was rood geven hiervoor een aanfluiting geweest.

Dit is toch geen discussie zeker.....was overduidelijk een overtreding, jammer maar helaas niet gezien/verkeerd gezien. We hadden het zelf moeten afmaken met of zonder Van Rhijn.

27 januari 2015 om 08:06

Ja toch? Dat hier een artikel aan wordt gewijd. Iets waar er per wedstrijd 5 van voorkomen. Dit is inderdaad niet waarom Feyenoord niet won.

27 januari 2015 om 08:20

Justbecause. Op die manier hoe Nijhuis floot vind ik het zeker geen discussie waardig, maar dan om omgekeerde redenen. Dit soort lichte vergrijpen werden de gehele wedstrijd niet afgefloten, dus lijkt me ook geen reden om dat wel te gaan doen als de speler doorgebroken is. Er waren overal schopjes en duwtjes die volgens Nijhuis door de beugel konden om de wedstrijd 'mannelijk' te maken (overdreef daarin naar mijn mening), en dit zeer lichte vergrijp viel daar ook zeker onder.

27 januari 2015 om 08:39

Ja een licht vergrijp wat wel een overtreding is een doelrijke kans wat dus bestraft had moeten worden met rood!! Zou mooi zijn als je dit geen rood vind, dan zou je die hele regel wel kunnen wegstrepen. Zoals ik al zei had feyenoord het af moeten maken met of zonder Van Rhijn maar ga nou niet zeggen dat dit geen rood was.

27 januari 2015 om 08:54

Justbecause.

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Ik zeg toch niet dat ik het geen overtreding vond, maar in hoe er werd gefloten was dit volgens Nijhuis inderdaad geen overtreding waardig.

Laat ik een voorbeeld geven: Andersen kreeg 2/3 keer zo'n duwtje/trekje aan zijn shirt midden op het veld en dat werd niet afgefloten. Boilesen kreeg een schopje nadat hij wilde uitverdedigen en dat werd ook niet afgefloten. Allemaal lichte overtredingen waar niks mee gedaan werd. Dan kan je niet ineens wel gaan fluiten voor eenzelfde overtreding omdat iemand is doorgebroken. Zo werkt het natuurlijk niet. Dan zou je ook eerst naar de situatie kijken (hij is doorgebroken) en daarna pas naar de ernst van het vergrijp.

Nogmaals: de overtreding op zich die bij Boetius werd begaan is niet erger dan die bij Boilesen en Andersen midden op het veld werden begaan, en daar werd ook niet voor gefloten. Dan kan je dit vergrijp op Boetius dus ook niet affluiten.

Nijhuis heeft met deze actie gewoon de lijn consequent doorgetrokken om niet voor dit soort lichte overtredingen te fluiten. Zoals ik al zei, naar mijn mening deed hij dat 'niet fluiten voor lichte overtredingen' iets te overdreven.

27 januari 2015 om 10:39

@Justbecause om nog iets toe te voegen aan het stuk van @InkeMontana: of het een doorgebroken speler is of niet is alleen bepalend voor de kleur kaart die volgt, niet voor het al dan niet fluiten voor de overtreding. Verder ben ik het met Inke eens

27 januari 2015 om 13:06

Het neerhalen of tegenhouden van een doorgebroken speler moet altijd bestraft worden. Er werd een kans ontnomen en dus rood, dit heeft niets te maken met de manier van fluiten, dit soort overtredingen zijn het zelfde als bijvoorbeeld een handsbal. Een overtreding ergens op het middenveld kan je sneller door laten gaan of geen kaart geven (zie eerste actie van Van Rhijn en die van Toornstra), dat is op de Engelse manier fluiten.

27 januari 2015 om 13:58

Justbecause.
Dat slaat nergens op. Dat is gewoon meten met 2 maten en zou juist enorm veel inconsequentie met zich meebrengen. Als er op het middenveld bij een soortgelijke overtreding wordt doorgespeeld (engels fluiten), dan dient dat in deze situatie ook gewoon te gebeuren. De overtreding op zich is toch niet zwaarder dan die rond de middellijn? Dus waarom zou er daar wel doorgespeeld mogen worden en bij een situatie rond het penaltygebied met eenzelfde overtreding ineens niet?

Jij doet hetzelfde als Hoppa in een reactie hierboven doet. Je kijkt eerst naar het gevolg (doorgebroken speler, is rood) voordat je naar de daadwerkelijke oorzaak kijkt, en concludeert daaruit dat deze situatie altijd een overtreding is. Zo werkt het niet. Er moet naar de oorzaak gekeken worden waarna beoordeeld kan worden wat de gevolgen kunnen zijn. In deze situatie was de oorzaak een 'overtreding' waarvan Nijhuis vond dat soortgelijke overtredingen te licht waren om voor te fluiten. Dus was hij nu weer consequent en floot voor dit lichte vergrijp ook niet. De situatie is dus gewoon consequent in de lijn van de overige beoordelingen gefloten.

Edit: als het overigens gelijk is aan een handsbal dan ondersteun je mijn punt. Een handsbal op het midden van het veld of in het strafschopgebied dient altijd op dezelfde manier afgefloten te worden. Echter zijn de gevolgen (waar pas na de oorzaak, 'de overtreding', naar gekeken wordt) in het strafschopgebied meestal wel zwaarder.

27 januari 2015 om 13:33

Justbecause, zo jammer van het brilletje. Gelukkig zijn er wel enkele objectieve Feyenoorders. Als eerste viel Jpb zo belachelijk theatraal, nadat hij ligt aangeraakt werd maar dat doet hij wel vaker! Maar los daarvan, hadden al meerdere spelers van zowel Ajax als Feyenoord rood moeten hebben. Gelukkig is dat niet gebeurd, dit is de wedstrijd echt ten goede gekomen.

Tja er had zoveel gemoeten.
Ik vind dat altijd kansloze en niets toevoegende teksten.

Wat geven de lezers (feijenoorders en ajacieden) nu om zo'n reactie achteraf. Alsof de wedstrijd eigenlijk opnieuw zou moeten???

27 januari 2015 om 08:00

Inderdaad, je veranderd er toch niets meer aan. Achteraf is alles lekker makkelijk.

Feyenoord benadeeld? Wat een grap zeg, Van rhijn had rood moeten hebben, El ahmadi en Kazim net zo erg, Kazim mept Moisander 3 keer achter elkaar, dat wordt nu heerlijke duels genoemt... De scheids liet sowieso al veelste veel doorspelen, mooi dat je een wedstrijd niet wil dood fluiten, maar dat betekent niet dat op het veld alles mag, iets dat Toornstra en El Ahmadi niet echt zo goed snapten. Feyenoord is wellicht in die situatie benadeeld, maar over het algemeen zwaar bevoordeeld.

27 januari 2015 om 07:58

El Ahmadi en Toornstra? Waarom dan?

27 januari 2015 om 08:14

AjaxCunian is zelf een grote grap. Op gebied van Ajax is die jongen alles behalve objectief. Die ziet dingen die er niet zijn. Ajax werd in de eigen Arena volledig overlopen, maar meneer vind weer dat Feyenoord bevoordeeld is en Ajax benadeeld. Het is niet te geloven. Ze hebben altijd wel wat als ze niet winnen.

27 januari 2015 om 08:28

Indien van Rhijn een rode kaart had gekregen dan was Ajax inderdaad benadeeld, want er waren meerdere momenten waarop kaarten gegeven konden worden die niet gegeven zijn.

Ik vroeg me alleen af waarom El Ahmadi en Toornstra mogelijk een kaart hadden moeten hebben. Ik heb die spelers namelijk niet echt iets zien doen wat een 100% kaart was zover ik herinner.

Over de objectiviteit van Ajaxcunian, iedereen hier op Voetbalzone heeft een bepaalde voorkeur voor een club. Weinig mensen die 100% objectief zijn.

27 januari 2015 om 08:32

Mwah, wat Toornstra aangaat ben ik het met je eens! Maar el Ahmadi had wel een paar keer geel verdiend in deze wedstrijd, opgeteld had dat dan rood gemaakt.

27 januari 2015 om 08:37

@magicmike

Tja, achteraf had je wel kunnen zeggen dat bepaalde overtredingen geel waren geweest. Maar met al geel op zak neemt een speler minder risico.

Je kan naar mijn mening dus geen gele kaarten optellen, want als je nog geen geel hebt kan je wel eens wat harder door gaan dan met al geel op zak.

27 januari 2015 om 09:12

Dat Feyenoord beter was dat heeft niks met deze situatie te maken. Het enigste waar Boetius op uit was dat was van Rhijn een rode kaart aan te naaien net zoals hem dat een paar jaar gelden wel lukten. Als die een 100 procent kans had gehad dan had die daar wel voor gegaan in plaats van theatraal naar de grond. Het zit de Feyenoorders diep dat ze veel beter waren maar Ajax toch niet hebben kunnen vernederen zoals Ajax dat andersom wel zo vaak heeft gedaan.

27 januari 2015 om 13:44

Smk88, leuk voor je dat Ajax compleet overlopen is in eigen huis. Ik gun het je wel, dat is weer iets om jaren op te teren. Maar dat terzijde, die Boetius werd licht aangeraakt en ging zoals altijd erg theatraal liggen 2sec nadat hij aangeraakt was! Lachwekkend, en los daarvan hadden volgens de regels al meerdere Ajacieden en Feyenoorders rood moeten hebben! Het is ook nooit goed, erg blij dat Nijhuis zo uitstekend gefloten heeft. En dit jaar is er tot op heden geen sprake van geweest, maar hoevaak Feyenoord dubieuze beslissingen heeft meegekregen in de eigen kuip. Door Kuip vrees van scheidsrechters, en dan niet alleen tegen Ajax meerdere clubs. Dan denk ik al helemaal waar hebben we het over, Feyenoord had het gewoon zelf moeten afmaken. Punt uit!

27 januari 2015 om 14:08

Of SMK88 is zelf een enorme idioot, dat Ajax werd weggespeeld weet ik zelf ook wel, dat er mensen zijn diende realiteit niet onder ogen kunnen zien is heel wat anders. El Ahmadi en Toornstra mochten maak overtredingen blijven maken van Nijhuis, tel al die overtredingen bij elkaar op en je komt uit op rood.

27 januari 2015 om 18:40

Ajaxcunian,

Liever een idioot op voetbalgebied dan een jochie met een lager IQ dan een baksteen. El Ahmadi maakte inderdaad overtredingen, net als Toornstra. Als zij al geel hadden gehad, had dit heus niet meer gebeurd. Dan letten spelers op hun tellen. Als we dan toch naar overtredingen gaan kijken.. Waarom krijgt Toornstra geel en Cillessen niet? Volgens mij waren ze beide bij het opstootje betrokken en zet Cillessen, net als Toornstra, zijn borst tegen die van de tegenstander aan tot tweemaal toe. De o zo stoere keeper kwam er zonder kaart vanaf. Of een van Rhijn die in de eerste minuut gelijk een flinke schop van achter uitdeelt om de toon te zetten.. Ook die kwam er zonder kaart vanaf. Moet ik doorgaan? Want dat kan hoor. Het werd van beide kanten gedaan, dus flikker op met je gejank dat Ajax benadeeld is, want dat zijn ze niet.

Enige waar ik het mee eens ben is dat Feyenoord het zelf had moeten afmaken, maar daar ging heel deze discussie niet over. Je hebt jezelf weer bewezen knul en dat is niet positief.

van Rhijn had rood kunnen, misschien zelfs moeten krijgen. Maar Kazim had ook rood kunnen en misschien zelfs moeten krijgen. Leuk dat vd Ende dit zegt, maar je hebt er niks aan.

Dit was overduidelijk een 100% overtreding en dus een 100% rode kaart. Geen twijfel mogelijk

Ajax had met 10 man moeten spelen maar feyenoord uiteraard ook.
Mijn mening: Boetius benadeeld zijn elftal doordat hij zich zo makkelijk laat vallen. hierdoor ontneemt hij zichzelf een 100% kans en geeft hij Nijhuis de kans om een fout te maken. Want begrijp me wel, het had rood moeten zijn. maar hij werd natuurlijk niet zodoende geraakt dat die moest vallen.

27 januari 2015 om 08:38

Eens,

Had rood moeten zijn, maar er waren meerdere momenten waar spelers een rode kaart hadden kunnen krijgen (direct rood of twee keer geel).

Ik zelf vond ook dat Boëtius wat makkelijk naar de grond ging, waarom niet doorrennen in die situatie, of speelde hij de bal te ver voor zich uit waardoor Cillessen hem zou hebben?

Hij floot de hele wedstrijd niet voor dat soort overtredingen dus waarom zou die daar wel voor fluiten. ElAhmadi heeft niet veel anders gedaan dan aan andermans shirts trekken.. En hij floot niet eens voor elleboogjes waar die gewoon bovenop stond.. Ik vind t prima dat die de wedstrijd niet doodfluit.

27 januari 2015 om 08:11

Met zeer veel verkeerde beslissingen. Denk aan de overtreding van Kazim op Cillissen daarna stond hij nog hinderlijk buitenspel waardoor hij de bal tegenhoud maar we gingen vroilijk verder. Leuk voor het spel?

27 januari 2015 om 08:54

Nou dat wel want anders waren er bijna helemaal geen kansen deze wedstrijd.

Ik vond het geen rood maar van Rhijn nam wel een enorm risico. Van Rhijn stond te pitten en dat met de wetenschap dat Boetius ongeveer 2x zo snel is is dat niet verstandig.
Vond het half vasthouden van van van Rhijn geen rood en bij het gestoei van Kazim en Moisander was er ook geen sprake van een rode kaart.
Ik zou willen dat scheidsrechters vaker zo floten. Het mooie is wel dat als een scheidsrechter overal voor fluit dat hij het niet goed doet en als een scheidsrechter de wedstrijd een wedstrijd laat worden dat er dan ook altijd weer types zijn (waarschijnlijk dezelfde) die wat te mopperen hebben.

27 januari 2015 om 13:50

Precies! Helemaal eens..

Over de elleboog niks mario?
Oh nee ad natuurlijk.

Van Rhijn had in de 1e minuten op de charge van JP al meteen geel moeten krijgen. Heb je ook meteen een andere wedstrijd. Wat een kul zeg, is nog vroeg in de wedstrijd. ...

27 januari 2015 om 08:39

inderdaad toen liet hij al zien dat hij het niet aankon moest al veel te vroeg in de wedstrijd als een achterlijke ingrijpen.

27 januari 2015 om 10:43

Ingrijpen 'omdat hij t niet aankan' als Boetius vijf meter voor hem staat, totaal ongevaarlijk aan de zijlijn...allrighty mate. Was gewoon een tackle op de bal waarbij hij zn benen meeveegt. Overtreding, maar geen geel.

27 januari 2015 om 09:47

Oke man een kaart voor zuiver op de bal spelen... Lachwekkend als je de acties van el ahmadi en toornstra ziet en deze niet bestraft.

27 januari 2015 om 10:00

Wtf? Stront in je ogen gehad zondag? Was 100% de bal!

De woorden van van Rhijn zeggen genoeg. Hij geeft zelf aan dat hij te laat was en vast hield en dus rood was.
Toch frapant dat de speler van Ajax het gewoon toegeeft en de meeste supporters van Ajax bij hoog en laag blijven beweren dat het geen rood was.
even over die zogenaamde elleboogjes van Kazim, Hij maakt zich breed met zijn armen en Moisander probeerd zich ervoor te werken. Wat kazim deed was zeker niet netjes maar om dit gelijk als elleboog stoot te beoordelen gaat mij te ver. Pelle vorig seizoen dat was een elleboogstoot. Dit was gewoon breed maken en vbeide spelers zochten elkaar op.

27 januari 2015 om 10:44

In het eerste gedeelte van je betoog kan ik mij vinden, maar dan begin je over breed maken. Dat vind ik nou frappant en door een tante Til-bril kijken. Er was helemaal geen sprake van breed maken! Het spel bevond zich op dat moment niet eens daar en juist ook nog eens de andere kant op. Het was een overduidelijke elleboog.

In beide gevallen niet voor gefloten. Geen probleem mee..

27 januari 2015 om 11:00

niet met je eens omdat Kazim zich vrij probeerde op te stellen bij een vrije trap. Moisander komt vervolgens van achteren aan lopen teriwjl Kazim stil staat. Kazim voelt dit in zijn rug en maakt zich breed. Ok hij doet inderdaad vervelend en irritand en geel was daar op zijn plaats geweest. Maar wees aub reeel het was toch geen elleboogstoot? Dan had Moisander 1. wel ander gereageerd en 2. dan was hij ook niet zo vanaf gekomen.

27 januari 2015 om 12:16

En of het een empi is! Vraag maar aan karate-experts

27 januari 2015 om 12:55

Sla de boot toch even mis. Je bedoelt Thai boxen ga ik gemakshalve maar vanuit.
Deze mensen kunnen je prima zeggen dat je na een elleboog niet doet alsof er niets is gebeurd.

27 januari 2015 om 13:01

Nou dan heb je weinig verstand van vechtsport als je niet weet dat een empi niet alleen bij thai boksen is.

Dan op jouw punt inhoudelijk in te gaan:

1. Moisander voelde wel degelijk aan zijn gezicht.
2. Een elleboog is een elleboog ongeacht hoe hard hij is.
3. Het blijft een bewuste overtreding.

Kortom: Had rood moeten zijn.

Maar zoals gezegd totaal geen probleem mee. Eea was weg te strepen met elkaar.

27 januari 2015 om 15:51

Hoeveel punten levert een elleboog op bij karate dan? Zo ver bij mij bekend namelijk 0 omdat je alleen met de voeten en handen punten kan maken. Het gaat er bij karate al lang niet meer om om iemand pijn te doen. Staan zelfs strafpunten op als men ziet dat het bewust gebeurd. Mijn kennis van Karate is niet veel, moet je nagaan wat jouw kennis daar van is!
Achja als de aanklager al niet eens een onderzoek start zegt dat genoeg lijkt me!
Mss die Ajax bril eens afzetten! Wat vond jij dan van die acties van van Rhijn? Ook beide acties geen rood zeker?

27 januari 2015 om 16:13

Whoah ook bij karate kent men de empi. Je moet je beter informeren. Fyi: Ik heb zowel karate als nin-jitsu gedaan.

27 januari 2015 om 16:28

Hier ik help je ff: http://www.skkifwatford.co.uk/shotokan Karate Terminolog
y (punches).htm

Je kan rood geven maar als er de hele wedstrijd door hard gespeelt word dan gaat nijhuis niet voor iets lichts fluiten. Ook al was het misschien een overtreding. Ik vond hem ook wel een beetje overdreven vallen

Het had sowieso rood moeten zijn

Of je beoordeelt het als overtreding en dan is het een doorgebroken speler, of het is een schwalbe van iemand die al een gele kaart op zak had en dus ook rood.

Maar dat Kazim na zijn elleboogwerk (al binnen 15 minuten) nog op het veld stond was een veel kwalijkere zaak.

Van Rhijn had in de 3e min al een kaart moeten hebben toen hij een flinke schop uitdeelde.

27 januari 2015 om 09:00

Tja, en Feyenoord speelde constant over de grens, maar werden ook niet bestraft. Zo kunnen we wel doorgaan.

27 januari 2015 om 10:21

Je bedoelt toen hij éérst de bal tackelde?

27 januari 2015 om 11:50

Wft stront in je ogen? Om jouw termen te gebruiken. Was gewoon ruw gevaarlijk spel waarbij in pak hem beet de 60e minuut gewoon geel voor wordt gegeven. Waarom dan niet in minuut 3? Vroeg in de wedstrijd? Hou toch op

27 januari 2015 om 12:24

Sommige Ajacieden kunnen niet realistisch naar een wedstrijd kijken. Ik wel.

27 januari 2015 om 12:29

Ja blijkbaar heb je stront in je ogen ja.. Was niks ruws en al helemaal niks gevaarlijks aan, tackle op de bal en het schwalbekoninkje werd meegeveegd, that's it.. Gewoon een ingooi..

27 januari 2015 om 12:44

Als je dat realistisch noemt, ken je blijkbaar de spelregels niet zo goed, eerst bal, dan man = doorspelen, in dit geval een ingooi..

27 januari 2015 om 13:09

trodat4030,

Dus als ik een sliding maak en eerst de bal weg tik en vervolgens hef ik even mijn been om mijn tegenstander aan te pakken, is het doorspelen? Althans wel bij "eerst bal, dan man = doorspelen", toch?

Wat ik wil zeggen is dat de scheidsrechter naar de situatie kijkt bij een tackle. Het is n.l. niet altijd de regel "hij speelt (eerst) de bal".

Het was een korte risicovolle actie van Van Rhijn.

Maar als dat de maatstaf voor een rode kaart is, dan gaan we voortaan veel wedstrijden 9 tegen 9 krijgen. Oké hij had het shirtje 1 tel lichtjes vast. Maar niet in die mate dat dat rood moest zijn. Boetius ging ook wel heel gretig naar de grond.

Moet je eens kijken hoe vaak er shirtje getrokken wordt bij een corner. Worden dat straks ook allemaal penalty's ?

Jammer dat er geen doelpunten vielen, want dat had de wedstrijd echt los kunnen breken. Dankzij Nijhuis (eerlijk = eerlijk) werd het een spannend duel, want hij liet over en weer het nodige toe !

27 januari 2015 om 08:44

Nee niet bij corners want dan loop je meestal niet in de 16

27 januari 2015 om 09:00

De mate waarop hij vastpakt is niet aan de orde omdat het een doorgebroken speler betreft. Elke overtreding hoe licht deze ook is hoort bestrat te worden en gezien het een doorgebroken speler betreft zou het rood moeten zijn. Je hebt wel gelijk dat als het geen doorgebroken speler was dan was het alleen een overtreding welke nog geen geel waard was maar in dit geval betroft het een doorgebroken speler die word gehinderd waarmee een doelkans word ontnomen.
Daarnaast word er al een overtreding begaan voordat van Rhijn vast pakt. Boetius wint het duel waar van Rhijn half op de Boetius hangt. Hier werd Boetius al gehinderd maar toch ging hij voor zijn kans, nadat hij ook nog aan zijn shirt werd vastgehouden ging hij liggen.

27 januari 2015 om 09:46

@ejens
Vandaar dat onze clubs Europees niets ervan terecht brengen.

In Engeland, Duitsland, Italië lachen ze om de discussie om hiervoor een rode kaart te geven. Eveneens om elke beweging als elleboogstoot doen te geloven.

De Eredivisie is blijkbaar competitievoetbal voor jochies, mannen spelen in grote competities.

27 januari 2015 om 10:46

Juist niet kijk maar eens goed. In Engeland gaat het er veel harder aan toe daar heb je helemaal gelijk in. Hier word alleen voor d emanier van inkomen soms al geel gegeven terwijl de tackle verder correct is. Maar vasthouden word in engeland juist bijna niet gedaan.
Ze spelen harder maar wel correct.
In nederland word slap gespeeld maar ook oneerlijk. En wij nederlanders steeds maar zeuren als we weer eens fysiek worden afgetroefd.

27 januari 2015 om 13:58

Ejens, je blijft me verwennen met die objectieve reacties van je. Er was contact idd, maar je ziet toch ook hoe gewillig Boetius net als altijd overigens 2sec nadat hij aangeraakt was naar de grond ging! Kazim had allang rood moeten hebben volgens de regels, en El Ahmadi ook overigens. Maar gelukkig is dat niet gebeurd, geen enkele Ajacied of Feyenoorder verdiende een rode kaart. Een heerlijke mannen wedstrijd was het, dit is geen korfbal maar voetbal!

27 januari 2015 om 15:57

Kan niet ontkennen dat ik door een Feyenoord bril kijk maar probeer zo objectief mogelijk te zijn. Ik heb toevallig wel jaren gekorfbalt. lol.
Eerlijk gezegd ben ik ook aan het provoceren op onzinnege reactie en word daar misschien zelf ook wel wat onzinniger van.

Laten we het iid zo zeggen.
Geen van de spelers van zowel Ajax als Feyenoord verdiende rood. Al waren er zeker acties waar men rood voor kan geven.

28 januari 2015 om 05:46

Ejens

Hahaha, daar moest ik ook wel om glimlachen wel grappig dat je dan ook echt op korfbal zat. Gelukkig houd je ook van de mooiste sport en dat blijft voetbal..

We zijn het helemaal eens, aan beide kanten geven wat rood had moeten zijn. Maar ik was daar erg blij mee, het deed de wedstrijd en tempo ten goede. Van mij mag dit de nieuwe standaard worden, ik denk dat dat het tempo en kwalititeit van de eredivisie ten goede doet.. Denk je niet?

Als dit een "vergrijp" was dan kunnen we beter stoppen met voetballen. Elkaar aanraken is voortaan geel en dan is dit rood vanwege de doorgebroken speler. En van de Ende.. Hoor je ons over een eventuele 2de geel voor Toornstra vanwege die bal wegschieten terwijl een vrije trap mocht nemen?

Het was gewoon een fysiek duel die Feyenoord met ruime cijfers had moeten winnen tegen 11 van Ajax.

Zoals eerder genoemd: Feyenoord gecondoleerd met het verlies van 2 punten en Ajax gefeliciteerd met 1 punt. Maximaal gescoord naar mijn idee.

“dit was gewoon een op snelheid liggende speler die even wordt vastgehouden en daardoor ten val komt”. Wel merkwaardig dat dan die val 2 seconden later gebeurde nadat Boëtius niet meer aangeraakt werd. Men kan dus ook spreken van een schwalbe.

27 januari 2015 om 10:55

Hotch, als jij uit balans word gebracht val je toch 2 meter later pas? Je zegt het zelf al. Een op snelheid liggende speler valt nooit direct recht naar beneden! Daarnaast was bij het duel om de bal al een overtreding gemaakt door van Rhijn. Boetius speelde namelijk de bal en van Rhijn hing om zijn nek. Dus feitelijk waren het twee overtredingen waar rood voor gegeven kon worden.
Maar ben het met je eens dat in de sfeer van de wedstrijd dat rood niet nodig was.
Alleen wat Cillessen na de wedstrijd deed zal nog worden bestraft verwacht ik.

27 januari 2015 om 11:00

Ik weet niet of je gisteren VI hebt bekeken, maar die slow-motion beelden spraken voor zich. Het was een overduidelijke schwalbe. Natuurlijk was er contact. Alleen de val werd niet veroorzaakt door het contact.

En wat Cillessen betreft. Ik denk dat Cillessen er goed vanaf komt, want op de beelden was alleen maar een rondvliegende bidon te zien. Echter was het niet te zien wie die bidon gooide. Natuurlijk met logisch nadenken weten we het wel. Echter kun je niet iemand bestraffen op een sterk vermoeden.

Ik vond het zelf een overtreding en dus ook een rode kaart. De hand hoort daar niet.
Wat dat betreft werd Feyenoord benadeeld maar Feyenoord had ook al vaker (2x)geel/rood kunnen hebben.
Nijhuis floot de gehele wedstrijd niet voor kleine overtredingen, wat in mijn ogen de wedstrijd ten goede kwam. Hierdoor bleef het tempo relatief hoog.
In de lijn van de wedstrijd was het dus een "goede" beslissing maar ik denk dat in 90% van de wedstrijden gefloten werd voor dit vergrijp

Nee niet echt mr van der ende, in de trant van de wedstrijd was dit geen overtreding. Nijhuis liet de wedstrijd fysiek spelen (iets wat sowieso in het voordeel van Feyenoord is) en dan is het zeer zeer lichte vasthouden van Van Rhijn geen overtreding. Boetius was zelf dom genoeg om te gaan liggen (een probleem waar hij wel meer last van heeft) in plaats van door te gaan. Bovendien als dit al rood was konden er nog 20 gele kaarten worden gegeven en zeker een paar rode voor Kazim

En hieruit blijkt maar weer dat vd ende er niks van kon. Ik ben voor feyenoord, maar kom op man, je mag niemand meer aanraken als ie er door is. Hij raakt niet uit balans! Hij valt gewoon doordat ie iets voelt

Het is wel heel duidelijk dat Mario van der Ende zelf nooit gevoetbald heeft. Dit was namelijk echt geen overtreding! Nijhuis floot prima!

Het is gewoon een schande van meneertje Nijhuis dat hij de regels verzint om op zn engels te fluiten, zijn volgende wedstrijd gaat hij kaarten geven voor dezelfde overtredingen omdat hij dan weer het boekje volgt.. Dit vechtvoetbal is zwaar in het nadeel geweest voor Ajax en onbegrijpelijk dat het mogelijk is...

Jemig is de hele scheidsrechtersgilde pro feyenoord ofzo? Wel beweren dat van rhijn rood had moeten krijgen maar geen woord over kazim die ook rood had moeten krijgen.

Hier wordt ik zo moe van. De ene week is het in de media mooi en goed dat er op zijn Engels wordt gefloten, zo lang er wordt gewonnen door een interessante club . En een week later gaan we zout op slakken leggen omdat er niet is gewonnen.
Mario van der Ende interpreteert de regels, willekeurig richting de media.

Als je van Rhijn een wedstrijd zijn handen op z'n rug bindt. Is het waarschijnlijk een van de mindere backs in de eredivisie.
Die jongen heeft altijd zijn armen nodig om zich staande te houden. En nee het zijn geen zware overtredingen maar hij maakt ze wel de hele tijd....

En daar gaan we weer. Het AD, huiskrant van Rotterdam Zuid zou niet eens stukken plaatsen om te laten zien dat Feyenoord benadeeld is.

Beste van der Ende. De scheidsrechter heeft gekozen voor een mannelijke manier van fluiten. Iets wat wij allemaal graag willen dus kap dan eens met het klagen wanneer er niet gefloten wordt. Of heb je stiekem toch liever vrouwenvoetbal en een wedstrijd die volledig wordt doodgefloten.

Is dit een wedstrijdje tussen de telegraaf en het ad ofzo? Allebei met items dat hun favoriete club het meeste is benadeeld in de klassieker.

Vast geen populaire mening, vooral omdat ik Feyenoord supporter ben.. maar de situatie van van Rhijn en Kazim zijn toch heel anders? Wat van Rhijn deed had direct een invloed op het spel (anders was er misschien wel gescoord of een corner of iets dergelijks) en wat Kazim deed had geen directe invloed op het spel, tuurlijk was het ook rood waard.. maar het was geen onderbreking van, het was gewoon vies.

Het verschil ligt hem in aanraken en vasthouden. Van Rijn houdt namelijk niet vast maar raakt met een vlakke hand Boetius even aan. In het normale leven zou je dat niet eens merken maar onze buitelende vriend staat nu eenmaal niet zo stevig op zijn beentjes. Daar kan Van Rijn over meepraten.

Wat een azijnzeiker die vd Ende. Als nijhuis rood had gegeven had, had half Nl daar weer kritiek op gehad , inclusief vd ende....
Hij valt makkelijk, maar hij wordt ook heel licht aangeraakt. Het is echter een contactsport dus doorspelen naar mijn mening.

Echt weer een Feyenoord mannetje. Als hij dan zo eerlijk wil zijn dan had hij ook moeten vertellen dat Feyenoord met 8 of 9 man de wedstrijd uit had moeten spelen ( Kazim-El Hamadi )en dus is er echt geen sprake van bevooroordeling. Eerder benadeeld.

27 januari 2015 om 11:34

nijenhuis voelde de wedstrijd super aan over en weer overtredingen en lekker gaan met die banaan dat iedere wedstrijd zo maar gefloten werdt

Ricardo van Rhijn ontsnapte zondag in de Klassieker tussen Ajax en Feyenoord aan een rode kaart, zo oordeelt Mario van der Ende.

Hij heb wel gelijk van der Ende maar wat @voetballer 2 zeg zit ook wat in.
Maar wat Nijhuis al eerder aangaf hij liet ze van twee kanten voetballen,
en dan moet je wel of geen kaarten trekken, dus op randje liet hij ze spelen.

Ik wil eerlijk gezegd niets meer over de klassieker horen. Wat een slechte wedstrijd was dat zeg, aan alle kanten. Ook de scheidsrechter floot waardeloos. Engelse stijl hanteren, dat kan helemaal niet in één wedstrijd in Nederland.

Deze situatie is een duidelijke rode kaart (vasthouden van een doorgebroken speler) daar kun je toch niet omheen!?!?!?! en dan kijk ik alleen naar deze situatie en niet naar als,als,als.. want dat slaat nergens op!

Nijhuis, ik en met ons een miljoen anderen vonden het vergrijp gewoon te licht om rood te geven. Boetius was maar met 1 ding bezig en dat was vallen. Helemaal geen intentie om te blijven staan. Er is contact, dus een overtreding is het. Rood, schorsing enzovoort was veel te zwaar geweest. Als die k** regels zo veranderen dat je hiervoor mag fluiten zonder rood te trekken, dan gebeuren dit soort dingen niet. Met veel penalties trouwens exact het zelfde.

Zowel van rhijn als Kazim hadden rood moeten hebben.

al dat zoutloos geklets en dom gezwets over een overtreding die niet waar is om te fluiten want als je met je verstand kijkt naar de overtreding dan zie je met je ogen dat Boetius 2 sec na het vast houden en een volle stap pas valt wat een pure zwalbe is. dat mannetje is een komedie speler die juist een kaart had moeten vangen waardoor hij van het veld had gemoeten. erg zieling van onze ex scheidsrechter die net als zo veel oud voetbal wereld spelers een manier vinden om aandacht te trekken. erg zielig allemaal. een pluim voor Nijhuis die langzaam aan Kuipers van de troon stoot..

v Rijn had eerder al geel verdiend na een harde overtreding op Boetius waarbij met opzet Boetius bijde benen wegveegt. De 2e overtreding, de doorbraak van Boetius, is gewoon een rode kaart. Ook licht vasthouden en uit evenwicht brengen van een doorgebroken speler is gewoon rood. vde Ende ziet het goed.

Als je dat een overtreding rood vond ben je net zo van een droevig niveau als onze scheidsrechterkorps. Kom op man, we willen toch niet voor elk klein wisselwasje een vrije trap etc? Het is een contactsport, laat ze wat contact hebben.

De scheids heeft het dus uitstekend gezien. Was het nou een flinke zet/trap oke, had hij moeten fluiten, maar dit was gewoon voetbalcontact in een lichte vorm.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren