Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax eist meer en legt tegenbod bij West Ham neer voor transfer Álvarez’

Laatste update:

Ajax heeft het eerste bod van West Ham United op Edson Álvarez geweigerd, zo meldt transfermarkspecialist Florian Plettenberg. The Hammers hadden een bod van 34,7 miljoen euro op de middenvelder van Ajax uitgebracht. De Amsterdammers hebben inmiddels een tegenbod gedaan en de verwachting is dat beide clubs elkaar gaan vinden in een transfersom van 39 miljoen euro.

Álvarez bereikte zelf al een persoonlijk akkoord met de Londense club. Volgens De Telegraaf ligt er bij West Ham een contract klaar tot medio 2028. De verdediger annex middenvelder kan naar verluidt ongeveer negen miljoen euro bruto per jaar verdienen in Engeland.

Álvarez staat al maanden in de belangstelling van West Ham, maar de Mexicaan gold niet als eerste keus. The Hammers probeerden eind juli om Conor Gallagher weg te halen bij Chelsea, maar een bod van 46 miljoen euro werd volgens transferjournalist Fabrizio Romano meteen afgewezen. Chelsea verlangt 58 miljoen euro voor de Engelse middenvelder, een bedrag dat West Ham niet op tafel wenst te leggen.

De regerend houder van de Conference League gaat in plaats daarvan alsnog voor Álvarez, die een stuk goedkoper is. Álvarez kwam in 2019 voor een bedrag van 15 miljoen euro over van Club América. Hij staat op 147 officiële wedstrijden voor Ajax, waarin hij 13 goals en 6 assists voor zijn rekening nam.

Ajax sorteerde al voor op het vertrek van Álvarez door Benjamin Tahirovic aan te trekken. De Bosniër kwam al meerdere keren in actie in de voorbereiding. Álvarez zou niets liever willen dan tekenen bij West Ham. De Mexicaan zag eerder een transfer naar Borussia Dortmund afketsen en wil dat scenario een tweede keer voorkomen.

Opvolger van Rice
Bij West Ham moest Álvarez de opvolger worden van Declan Rice, die daar deze zomer de duurste speler uit de clubgeschiedenis werd. Arsenal maakte ongeveer 116 miljoen euro over voor Rice. West Ham deed deze zomer opvallend genoeg nog geen enkele aankoop. De club legde wel diverse aanbiedingen neer, die steeds werden afgewezen. Zo wilde Manchester United niet meewerken aan een transfer voor Harry Maguire, voor wie West Ham 23 miljoen euro overhad.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die komen er wel uit. Wel positief dat ze nog niks gekocht hebben. Dan is de druk voor hun hoger om nu wel iemand binnen te halen. Rond de 40 moet iedereen tevreden zijn lijkt mij!!

7 augustus 2023 om 12:02

39 miljoen is echt een prima bedrag. Die extra paar miljoentjes die Mislinat er uit haalt kunnen dan naar Sutalo waarna hij gewoon binnengehaald gaat worden. Zou een Kroatisch centrum in de defensie wel zien zitten eigenlijk. Kunnen goed met elkaar communiceren onderling en hebben tenminste een goede mentaliteit in plaats van dat flegmatieke en nonchalante van Timber en ook rensch.

7 augustus 2023 om 12:57

Top als Edson voor 39 vertrekt. Prima speler voor ons geweest, grote dank naar hem, maar het is voor iedereen goed als ie nu gaat. Je zag aan hem dat ie afgelopen seizoen al af en toe met een ontevreden kop rondliep omdat ie toen niet weg mocht.
Nu Daramy nog van de hand doen voor 18 oid, en van mij mag Klaassen ook uit de selectie, ben wel klaar met hem.
Donny en Sutalo welkom?

Alvarez is een prima speler, maar verre van wereldklasse. Als je die voor 39 miljoen kunt verkopen dan moet je daar gelijk je handtekening onder zetten. Jammer dat er dan nog een "vaste kracht" vertrekt, maar zo'n bedrag kun je niet laten lopen.

7 augustus 2023 om 08:41

Wat een ondergewaardeerde man blijft het ook... Hoeveel in zijn rol zijn er nou echt beter rond die prijs? Iedereen wil alleen maar sierlijke doelpuntenmakers zien, maar zonder deze types heb je geen team. Ik hoop dat ie blijft, al is dat bijna ondenkbaar

7 augustus 2023 om 08:43

Ajax heeft in het CLseizoen laten zien dat je zonder deze types een meer dan prima team hebt.

7 augustus 2023 om 08:52

Ja alleen hebben we nu geen spelers meer zoals De Ligt, Frenkie, Ziyech, Onana en Mazraoui eromheen staan die best fatsoenlijk kunnen spelen. Dus dan heb je vechters nodig…

7 augustus 2023 om 09:12

Volgens mij hebben we genoeg verloren met hem in het team, zie niet zo wat hij precies toevoegt anders dan veel overtredingen en het in de weg lopen.

7 augustus 2023 om 09:14

spursfan

"ajax heeft in het Clseizoen laten zien dat je zonder deze types een meer dan prima team hebt."

Of je had met Alvares ipv Schone wel de finale gehaald van de CL

Het is gewoon een goede speler. WHU gaat gewoon erg goede zaken doen. Rice voor jackpot verkocht en voor amper 40 miljoen een meer dan prima vervanger. Met hem gaan zij er echt niet op achteruit. Alvares heeft ervaring in de CL , spelen om kampioenschappen en international.

7 augustus 2023 om 09:39

Ziyech keert terug bij Ajax. Alvarez is te vervangen door Van den Boomen en Kian Fitz Jim kan het eerste ook aan.

7 augustus 2023 om 09:40

Wat zeg jij nou? West Ham gaat er tuurlijk wel op achteruit. Rice is veeeel beter dan Alvarez.

7 augustus 2023 om 09:42

@vtotheb:
Alvarez heeft een aantal prima potten gespeeld, maar is ook een aantal keer door het ijs gezakt. Leuke speler, maar geen gozer die het team kan dragen en waar je altijd van op aan kon. Gravenberg als centrale middenvelder vond ik beter, maar laten we maar niet nog een speler terugkopen.

7 augustus 2023 om 10:11

Krilin, whu gaat er hoe dan ook ontzettend op achteruit. Zij kunnen geen vervanger zoals Rice halen.

7 augustus 2023 om 10:19

@MrKrillin: Alvarez is echt wel een prima speler, maar beweren dat WHU er "echt niet op achteruit gaat" als je Rice verkoopt en Alvarez binnenhaalt is echt je reinste nonsens. Natuurlijk doe je dan wel een jasje uit. Je hebt alleen een waardig vervanger. Een mindere. Al kon het ook niet beter dan Rice

7 augustus 2023 om 10:19

Waar lees jij dat Ziyech terug komt? Lijkt me niet namelijk. Alvarez en van den Boomen zijn compleet verschillende spelers, niet te vergelijken en Fitz Jim is er echt nog niet klaar voor. Is dit serieus?

7 augustus 2023 om 10:34

Of hadden ze er dan misschien in de kwartfinale al uitgelegen ? Wie zal het zeggen!

7 augustus 2023 om 10:36

@davy de Pauw,

De enige wedstrijden dat hij door het ijs zakte, was als hij als CV werd neergezet. Iets wat totaal niet zijn positie is. Verder was hij juist (vooral afgelopen seizoen) een van de meest betrouwbare en constante spelers.

Vind het wel knap dat je Gravenberch beter kan noemen, vooral omdat het 2 totaal andere posities zijn. Gravenberch was een nummer 8, die vooral de spelmaker moest zijn, waar Alvarez alleen ballen moest afpakken.

7 augustus 2023 om 10:57

Psvchelsea Samcro

Hoezo is Rice veel beter? Rice heeft zich niet eens bewezen in de CL. Alvarez heeft meegedraaid met de top daar en staande gehouden.
Als Rice geen Engelsman was, zou hij ook niet gelijk naar de PL top gaan en helemaaaaal niet voor dat bedrag.

In de Europese wedstrijden vond ik hem helemaal niet zo uitblinken.

Alvarez is gewoon meer dan prima speler en zou m.i zelfs stap hoger dan WHU moeten/kunnen spelen.

7 augustus 2023 om 11:27

Rice speelde geweldig bij Engeland en ook bij West Ham. Rice is PL proven en Alvarez niet. Alvarez is niveau West Ham, een stap hoger kan hij nu echt nog niet aan.

7 augustus 2023 om 11:51

Kom op zeg Alvarez had alleen al in de Eredivsie een karrevracht aan gele kaarten nodig om zich staande te houden. En het is echt geen slechte speler hoor maar hij staat zo vaak positioneel verkeerd dat ik bang ben dat hij in Engeland nog vaker aan de noodrem moet trekken. Daar speelt hij veel vaker tegen veel betere directe tegenstanders. Enige voordeel voor hem is dat West Ham geen topploeg is en hij niet vaak zo hoog op het veld komt te staan als bij Ajax.

7 augustus 2023 om 12:02

Zou niet zeggen dat hij ze nodig had. Sterker nog, een groot deel van zijn gele kaarten waren juist totaal onnodig. Dat is ook een behoorlijk verbeterpunt maar wel echt iets anders dan ze nodig hebben om staande te houden.

7 augustus 2023 om 12:13

Fitz jim kan het eerste van vvv nieteens aan

7 augustus 2023 om 12:23

Het probleem is denk ik zijn rol, hij wint veel ballen die hij zelf heeft ingeleverd. Als je het mij vraagt is hij vooral een goede RCV, als middenvelder komt hij tekort op voetballend gebied. Zeker toen Blind weg was had Ajax echt weinig voetballend vermogen van achteruit.

Ajax heeft er goed aan gedaan van den Boomen te halen, juist met al die snelheid voorop, ze hebben nu drie pijlsnelle voorhoede spelers wil je iemand die een lange bal goed kan wegleggen. Zo eentje heb je een linie daar achter ook nog nodig, liefst had je Blind gewoon nog gehad, maarja.

7 augustus 2023 om 14:08

Rice heeft zich bewezen tegen Premier League teams. Seizoenen lang. Dat is meer waard dan die paar CL-partijen.

7 augustus 2023 om 09:10

Het is meer dan een prima speler, voetballend natuurlijk wel wat minder. Alleen neemt hij ook hele spirit mee. Met hem zag je vorige jaar ook tegen PSV dat het anders is zonder hem. Ook al werden beide wedstrijden verloren. Alleen met hem zag je ook de strijd en passie.

Mocht Alvarez vertrekken, dan is Kudus volgens mij nog de laatste speler met echt veel waarde in de team.

7 augustus 2023 om 09:22

Eens, je hebt vaak wel zulke spelers nodig en na het gunnen van Tagliafico en de goede verkoop van Martinez is dit wel de laatste echte strijder die gaat, dus hopelijk zit er in de nieuwe lichting talenten dan wel aankopen ook wat powerhouses.

Kudus is inderdaad de speler met de hoogste marktwaarde bij Ajax (40 miljoen volgens transfermarkt), maar na Kudus dient Ajax ook niemand meer te verkopen deze zomer. Dan hebben we weer een seizoen om waarde aan de talenten als Hato, Vos en Godts en jonge aankopen als Tahirovic (20) en Conceição (20) toe te voegen. Komt nog bij dat er ook nog genoeg waarde in het elftal zit met Bergwijn en met name Brobbey. Ja, dat waren dure aankopen maar Bergwijn kan na een goed seizoen makkelijk zijn aankoopbedrag opleveren en Brobbey, die nog altijd maar 21 is en nog 4 jaar vastligt, kan met gemak zijn aankoopbedrag vermenigvuldigen.

Ajax heeft deze zomer schoon schip gemaakt nadat het vorig jaar teveel heeft verkocht. Deze zomer is dat prima, maar Ajax moet uiteindelijk weer terug naar het natuurlijk verloop waarbij je max 2 sterkhouders per zomer verkoopt.

7 augustus 2023 om 09:37

Na Kudus heeft Ajax toch ook niemand meer om te verkopen?

7 augustus 2023 om 09:39

Myvision. Eens. Eigenlijk zat het natuurlijke verloop er ook nog steeds in als je ziet welke namen er deze zomer verkocht zijn. De bedoeling was vorige zomer volgens mij namelijk om in ieder geval Timber en Alvarez te verkopen van de sterkhouders, en aan Kudus werd toen ook al getrokken, dus die stond er wellicht ook al tussen. Het probleem is alleen dat er vorig jaar verkeerd is aangekocht, en er te veel op doorontwikkeling is geleund van spelers die simpelweg niet goed genoeg lijken (taylor, Rensch) waardoor er geen nieuwe sterkhouders zijn gekomen in het afgelopen jaar, die het normaal gesproken natuurlijk overnemen. Met Bergwijn, Wijndal en Bassey had je aankopen die afgelopen seizoen al een grote rol hadden moeten pakken, maar die konden die handschoen niet oppakken.

7 augustus 2023 om 09:53

@Woeke: heb je überhaupt m'n verhaal gelezen? Na Kudus en Alvarez gaat Ajax niemand meer verkopen. We kunnen gewoon rustig komend seizoen afwachten hoe de talenten hun waarde vermeerderen en of de vedetten zoals InkeMontana zegt de handschoen gaan oppakken. Helemaal eens Inke.

7 augustus 2023 om 09:57

@myvision en Inkemontana,

Welke aankopen verwachten jullie nog? Of denken jullie wat er nu staat voldoende is?

7 augustus 2023 om 10:02

Nope de speler met echt veel waarde in het team is Brobbey. Brobbey was uiterst effectief, maar had geen inhoud. Nu lijkt die inhoud gekweekt te hebben, maar is zijn efficienty weg. Dat is echt niet zomaar opeens verdwenen. Het is ook echt het afmaken en niet zozeer in de positie komen. Als de effectiviteit weer terug komt, dan heb je een moster, met een veelvoud van de waarde van Alvarez. Inmiddels is namelijk duidelijk dat zijn fysieke wapens zich ook vertalen naar betere competities met sterkere spelers. Oefenwedstrijd van gisteren was daar een perfect voorbeeld van. Daar stonden geen slappe eredivisie verdedigers, toch kon Brobbey met gemak die duels aan. Waarbij hij ook nog eens een goede voortzetting heeft op het moment dat hij wint. Als clubs al bereid zijn om te gokken op de inconsistentie van Kudus, zijn ze dat ook bij Brobbey (die ondanks zijn mindere effectiviteit wel veel betrouwbaarder is in zijn taakuitvoering).

7 augustus 2023 om 10:02

mr_knowledge. Verwacht in ieder geval dat Sutalo gaat komen, maar wellicht wel pas na die CL wedstrijden. Verder denk ik nog een rechtsbuiten of nummer 10 (hangt beetje af hoe ze het willen invullen) op het moment dat Kudus vertrekt. Ik hoop zelf eigenlijk dat ze dan vol voor Ziyech gaan (gelukkig verraad m'n profielfoto niet dat ik die nogal hoog heb zitten ), dan trek je gelijk een nieuwe leider van het elftal aan. Er gaat ook nog een spits komen, want op dit moment is er geen back-up voor Brobbey. Verder zou ik zelf graag nog Sanchez of Rensch zien vertrekken ( is me een beetje om het even ) , en Wijndal, en daarvoor nog een nieuwe rechts- en linksback komen, maar denk niet dat dat 'm gaat worden. Verwacht zelf dus nog 3 aankopen, waar er wat mij betreft nog 5 mogen komen.

7 augustus 2023 om 10:09

Ajax moet echt iets creatiefs toevoegen. Ziyech is de kortste klap dan inderdaad.

7 augustus 2023 om 10:12

Ik ben bang dat Sutalo lastig gaat worden. Zagreb lijkt weinig haast te hebben en langzaam lijken vermogende clubs ook interesse te krijgen... Zagreb zal de clubs wel tegen elkaar op laten bieden ben ik bang.

7 augustus 2023 om 10:43

Waarom zou je een 39 jarige kopen voor veel geld met een kapotte knie?

7 augustus 2023 om 11:03

Hij is 30 jaar was typ foutje maar krijg het niet veranderd.

7 augustus 2023 om 11:22

Mbttbm

"ik ben bang dat Sutalo lastig gaat worden"

Steijn gaf gisteren aan dat we juist heel dichtbij zijn. Heb dus wel vertrouwen afgaande op zijn woorden.

7 augustus 2023 om 11:26

Woeke

"na Kudus heeft Ajax toch ook niemand meer om te verkopen?"

Tuurlijk wel.

Je moet ook doorselecteren op spelers die het niveau niet meer hebben. Bijv

- Wijndal (hopelijk rond de 5 mil opleveren);
- Sanchez mag weg (4 miljoen);
- Rensch lijkt niet aan te haken;
- Gorter als hij niet verder ontwikkelt

En komende jaren hopen op goede ontwikkeling van Sutalo, Hato, Tahirovic, Bergwijn, Brobbey, Forbs, Concecao, Godst en aankomende talenten zoals Vos, Misehouy, Alex Dongen

7 augustus 2023 om 11:30

Ik denk dat er al lang een akkoord is over Sutalo. Dat Ajax hem voor een bepaald bedrag koopt als Dinamo geen CL haalt. Halen ze dat wel, vragen ze de hoofdprijs of gaan ze met hem de CL in.

7 augustus 2023 om 09:15

39 miljoen is ook een bedrag verre van wereldklasse. Als het doorgaat is het prima uitonderhandeld, maar dit zijn ook gewoon de bedragen die Ajax dient te vragen voor modale maar ervaren dienende spelers die bovendien gerespecteerd international zijn en het goed hebben gedaan in de CL. Hij is daarbij ook "al" 25, zit tegen zijn fysiek sterkste fase aan van zijn leven. Daarom vind ik de verdiensten door Ajax voor de drie jaar jongere Timber die ook nog een veel betere voetballer is en meer potentie heeft matig te noemen. Alvarez is niet onvervangbaar, dus voor 10-20 miljoen heb je iets dergelijks in een jongere versie wel weer terug.

7 augustus 2023 om 10:03

Het gaat niet alleen om wereldklasse, maar ook hoe belangrijk een speler op dit moment is voor je team. Plus, het andere team wil hem hebben. Dan mag je hoog in de boom gaan zitten. Sterker nog, je bent dom als je dat niet gaat doen.

En het scheelt dat je in de PL technisch niet zo mega sterk hoeft te zijn. Gewoon goed genoeg. Op zijn positie vinden ze vaak genoeg andere zaken belangrijk, daar.

7 augustus 2023 om 10:28

@davy de Pauw,

Geen idee wat het doet van je reactie is. Alvarez is gewoon een rete goede verdedigende middenvelder die toe is aan een volgende stap.

39 miljoen is helemaal niet overdreven veel. Ook een Sangare gaat voor 35 miljoen plus weg. Ajax heeft vooral de pech dat de meeste topclubs net voorzien zijn van een goede verdedigende middenvelder, waardoor er geen urgentie zit. Het is niet voor niets dat diverse topclubs belangstelling hebben toch?

7 augustus 2023 om 10:29

@davy de Pauw

Ben het hier wel mee eens. Mooi bedrag, maar ga hem wel missen, zeker na afgelopen seizoen.
De beste man heeft zich prima ontwikkeld, vaak de pass naar voren durven geven afgelopen seizoen, en met corners vaak gevaarlijk. Maar voor dit bedrag moet je hem verkopen inderdaad.

Dat gezegd hebbende, mocht Kudus en Alvarez gaan, dan hebben we een erg mooi bedrag aan uitgaande transfers dit jaar. Een kleine 140 miljoen (niet uitgerekend maar een gokje).

Ook op salarissen is dan enorm bespaard, Tadic, Kudus, Timber, Alvarez, Eventueel Daramy en de jeugdspelers die zijn vertrokken. Ik gok hier ook op een slordige 15 mil.

Nu verwacht ik deze week mits de transfers rond komen wel vuurwerk van Mislintat, de doelstellingen van het gat dichten en salaris besparen zijn behaald, Nu is het tijd om dit weer te herinvesteren in de selectie. Ik hoop dat Sutalo wordt gepresenteerd, ook hoop ik op een extra CV erbij, een nieuwe middenvelder die van goede kwaliteit is, zodat Taylor en Klaassen kunnen gaan banken. Een extra spits en een rechtsback zou tof zijn. Misschien is die Gaaije nog een optie.

Ik ben benieuwd met wat Mislintat gaat komen, vooralsnog krijgt hij van mij een ruime voldoende, (hij heeft van de totale chaos financieel, het gat gedicht en salarishuis omlaag gebracht) Er moet nu nog op sportief gebied aan het elftal gesleuteld worden.

7 augustus 2023 om 10:34

We praten allemaal heel erg neerbuigend over veel spelers die zich jarenlang bij Ajax hebben bewezen. Zo jammer. Alvarez is een strijder en voor ons een bepalende kracht. Hij gaat keihard worden gemist en iemand van zijn kwaliteit gaan wij niet direct kunnen vervangen. Welk bedrag we ook krijgen, ik baal van zijn vertrek.

7 augustus 2023 om 10:44

Je vergeet alleen te vermelden dat echte wereldklasse middenvelders 100+ miljoen kosten. Voor 40 miljoen haal je een subtopper met goede mentaliteit en echte krijger.al denk ik dat je voor dat geld beter Sangare weg kan halen bij psv.meer potentie en voetballend en fysiek nog net wat beter.mentaal wat minder.

7 augustus 2023 om 11:00

Voor ons Ajax afgelopen seizoen zeker wel van wereldklasse. En nee, op mondiaal niveau vind ik van niet. Maar ik vind wel dat hij door velen teveel wordt weggezet als iemand die er weinig van kan (en nee, daar bedoel ik jou niet mee). Ik denk wel dat de 'koek' op is voor Alvarez en hij heel graag weg wilt. Als je dan op zo'n 40 miljoen kan uitkomen, is dat denk ik een uitstekend bedrag. Er is al op zijn vertrek ingespeeld, dus deze 40 miljoen (en daar houd je natuurlijk heel veel minder van over) kan je dan investeren op de andere posities waar het nodig is.

7 augustus 2023 om 11:03

@Davy
Als je beetje kijk op voetbal had, dan wist je dat hij onmisbaar is voor deze Ajax. Hij is de enige die kan koppen, nu zijn je doelpunten in de corners weg en ook je duelkracht.

7 augustus 2023 om 11:18

Ik zie in hem wel wereldklasse. Helaas zie je dat door het spel van Ajax wat minder vaak. Maar je ziet dat hij in de wedstrijden waar het tempo extreem hoog ligt en de handelingssnelheid hoger ligt, dat hij boven komt drijven. Die 5-1 tegen Dortmund, kijk hem daar eens voetballen, bijna alles speelde hij goed en direct. Ergens denk ik dat hij dat nodig heeft in zijn spel, die snelheid en weinig tijd, omdat hij anders teveel gaat nadenken.

Blind paard, maar wel voorop in de strijd.

En daar gaat straks de laatste echte leider van ajax. Tuurlijk kunnen de nieuwe spelers ook de kar trekken. Maar ik verwacht niet zoveel van dit ajax

7 augustus 2023 om 08:36

Ik heb wel het vertrouwen in Berghuis eerlijk gezegd.

7 augustus 2023 om 08:38

Heb je alleen wat aan als het goed gaat

7 augustus 2023 om 09:02

Daar ben ik het niet mee eens.

Kijkend naar afgelopen seizoen was hij meer dan regelmatig de enige die wel het gewenste niveau haalde onder het gestuntel van Schreuder.

7 augustus 2023 om 09:09

@MartijnStoop: je zag gisteren direct z’n meerwaarde toen hij in het veld kwam. Ik zou op het middenveld met Vd Boomen, Tahirovic en Berghuis spelen. Dat is in mijn ogen een prima middenveld.

7 augustus 2023 om 09:36

Ik denk dat je weinig balans hebt met Tahirovic. Er is dan geen power in het elftal. Ik zou eerder kijken of Silvano Vos uiteindelijk die rol kan vervullen.

7 augustus 2023 om 09:42

Jaa k ook die gaat wel opstaan, verwacht dat hij gewoon op 10 gaat en Bergwijn in de spits

7 augustus 2023 om 09:44

Os1908

Eens.

Tahirovic valt mij nog tegen en Vos doet het juist goed. Ze moeten allebei wennen aan het niveau, maar Vos lijkt dat sneller op te pakken.

Nieuwe omgeving kan ook even wennen zijn, zie Alvarez! Dus kan ook maar zo een prima basisspeler worden.

7 augustus 2023 om 08:38

Dat vind ik juist mooi. Dat heel het land niets verwacht van Ajax. Met Sulato er straks nog bij, misschien een LB of RB, en een 2e spits komt het vast wel goed.

7 augustus 2023 om 08:53

Je ziet aan het Feyenoord van Slot van afgelopen seizoen, dat een hecht team met 2/3 uitblinkers ook gewoon kampioen kan worden. Steijn kan dit natuurlijk ook bij Ajax bewerkstelligen, zo slecht is het bij Ajax allemaal ook weer niet voor ED niveau.

7 augustus 2023 om 09:09

ED niveau is één, maar Ajax streefde onder Sar, Overmaars toch duidelijk naar een hoger niveau. Bij dat streven stond sportieve succes op de voorgrond en financiën op plaats twee. Nu zie ik weinig ambitie, komt mede omdat er geen CL wordt gespeeld, maar wel dat de financiën de boventoon voeren. Ajax onwaardig.

7 augustus 2023 om 09:10

Redisthecolour 2-3 uitblinkers? Ik tel er toch wel een stuk of 6-7 eigenlijk.

7 augustus 2023 om 09:18

In mijn optiek is er maar 1 ding ajax-onwaardig en dat is kopen, kopen, kopen.
Ajax is goed als er een paar exceptionele talenten doorgroeien en de selectie in balans is met aankopen. Alle andere momenten gaat het gewoon minder en dat moeten we als Ajax fan accepteren.
In de CL doen we af en toe superleuk mee en zullen we dat in de toekomst echt nog wel vaker hebben, maar niet iedere 5 jaar. In de EL kunnen we gewoon jaarlijks meedoen voor kwartfinale of beter en dat is mij prima.

7 augustus 2023 om 09:21

Die zijn er hellaas niet meer vanwege domme besluiten nu moet er nieuwe route onder een nieuwe TD worden gekozen.

7 augustus 2023 om 09:30

@eduard1962: Ajax is in deze situatie gekomen omdat het vorig jaar het sportieve voorop stelde t.o.v. de financiën. Als je goede spelers haalt die perfect passen in het team/spel van Ajax kan dat. Maar vorig jaar is te veel betaald voor spelers die niet in het systeem paste of niet goed genoeg waren. Dan wordt er niet gepresteerd en haal je de CL niet. Logisch dat je dan een stapje terug moet doen op Europees niveau. Want in de tussentijd zijn er ook nog even 7/8 basisspelers vertrokken (t.o.v. einde tijdperk Ten Hag).

7 augustus 2023 om 09:41

Ik vind zelf dat Kokcu, Hancko en Geertruida de echte uitblinkers waren. Maar dat is mijn bescheiden mening.

7 augustus 2023 om 10:07

@PaulR
Ik krijg wel echt een beetje PSV vibes bij Ajax. Veel kracht en snelheid voorin, veel kansen creëren uut omschakeling momenten en een wankele verdediging. Het is dan per wedstrijd bekijken wat de doorslag geeft, de goede aanval of de wankele verdediging.

7 augustus 2023 om 10:23

Redisthecolour ik vind dat daar sws gimenez bij hoort, maar ook wieffer, hartman en szymanski blonken haast wekelijks uit.

7 augustus 2023 om 11:13

Ninjakai: We hebben de hele voorbereiding gespeeld met een verdediging die van KKD-niveau was. Met Medic op de plek van Aertsen gaat Ajax er al een stuk op vooruit. Medic heeft al veel meer ervaring. Aertsen heeft het niveau niet en ik vraag me af of hij het ooit gaat halen. Als we binnenkort Medic ook weer kunnen vervangen door Sutalo dan staat er weer een veel stabielere verdediging.

Ik heb de wedstrijden in de voorbereiding niet allemaal helemaal gezien. Maar gisteren hebben ze wel genoeg kansen gecreëerd tegen Dortmund. Weet niet precies of die allemaal uit snelle omschakelingen voortkwamen, maar het feit dat Ajax tegen zo'n tegenstander zoveel kans krijgt is al wel positief.

7 augustus 2023 om 12:29

@magikhetwete

Juist en die opleiding heeft juist te weinig kans gekregen laatste paar jaar, dat is het grote probleem. Een talent als Regeer dat wegloopt, doodzonde of Hansen die geen kans kreeg.

Dit jaar kunnen we de oude lijn van veel talenten weer oppakken. Hato staat er nu al maar ik zie ook meer in Jermoumi dan in Rensch op dit moment voor de RB.

Salah Eddine is prima, Vos is een groot talent, Godts, Misehouy, Hlynsson, van Axel Dongen, Banel, Rasmussen, Fitz-Jim, Aertssen kunnen ook allemaal goed mee en langzaam gebracht worden in Ajax 1. Vooral die Godts, wat een genot, dat soort spelers zijn om te kopen vrijwel onbetaalbaar.

Paar gerichte aanvullingen erbij en er staat ons een leuk seizoen te wachten met hopelijk veel positieve verrassingen.

7 augustus 2023 om 12:38

@lausho: Ik weet niet wat iedereen in Fitz-Jim ziet, maar dat vind ik niets bijzonders. En Aertsen heeft de hele voorbereiding gespeeld en overduidelijk aangetoond dat hij er nog lang niet klaar voor is, als hij dat niveau ooit gaat halen.

En Godts vind ik ook een groot talent, alleen hebben we die afgelopen seizoen weggehaald bij Genk.

7 augustus 2023 om 09:16

Je verwacht niet zoveel. Dan kan Ajax je nog gaan verrassen. We hebben gister goede dingen gezien waar we op verder kunnen bouwen. Met Branco in de basis gaat het al een stuk beter en medic die nog niet eens had mee getraind speelde prima. Tegen Dortmund! Als je zoveel kansen kansen kan creëren tegen Dortmund dan komt er langzaam verbetering in. Vorig seizoen konden we amper kansen creëren

hoog in de boom zitten is verstandig, want west ham heeft genoeg geld. Ajax koop aub een goede centrale verdediger.... en een knappe linksback. iedereen zal dit al hebben gelezen of gecomment. maar het is een feit. een linksback en centrale zijn nodig !!

7 augustus 2023 om 08:38

Liever een cv en een spits die de bal er wel in schiet. Aanvoer genoeg gezien deze voorbereiding, het afmaken is echter verschrikkelijk slecht.

7 augustus 2023 om 10:01

het afmaken is niet zo zuiver als het zou moeten inderdaad, mijn vertrouwen in brobbey is er nog steeds, maar hij zal een leraar nodig hebben. het zal niet verkeerd zijn in mijn ogen als je een spits kan halen van de leeftijd 29/30. eentje die alles erin legt. ik weet zelf niet of het mogelijk is om een Milik te halen, Luis Muriel van atalanta... ik weet dat veel fans een jonge speler zien komen, maar ervaring maakt jonge spelers beter. kijk wat de impact van huntelaar toen die tijd was.

7 augustus 2023 om 08:41

Niet alleen een links en rechtsback maar ook een centrale verdediger extra spits zou ook fijn zijn.

7 augustus 2023 om 09:15

"hoog in de boom zitten is verstandig"

Dat kan Ajax dus niet doen. Helemaal niet na afgelopen winter toen Chelsea een bod deed van 58 miljoen op hem. Ajax ontnam hem de kans om bij een topclub te spelen.
Ook door te hoge prijs is Dortmund ook doorgeschakeld.

Je kan die jongen niet weer een club ontnemen waar hij veel meer kan gaan verdienen.

7 augustus 2023 om 09:56

mrkrillin, ik heb het erover dat je niet meteen akkoord hoeft te gaan bij een club als westham. je kan gemakkelijk meer vragen dan zij bieden, uiteindelijk vind ik inderdaad dat ajax akkooord moet gaan.

7 augustus 2023 om 10:13

dit zou voor mij een droom zijn

Rulli
Rensch
medic/sutalo
Hato
Tagliafico?
Boomen
Tahirovic
Forbs
Berghuis
Bergwijn
Milik

Heb Alvarez nooit echt een topper gevonden op de een of andere manier. Werd afgelopen 2 jaar naar mijn mening teveel opgehemeld.

Ik hoop dat Ajax Tagliafico probeert terug te halen. Maak je hem ook maar gelijk aanvoerder. Dat zou een toptransfer zijn maar denk dat de data Duitser een of andere speler uit de 2e Bundesliga gaat halen

7 augustus 2023 om 08:50

hey daar hebben we er weer eentje. een knul die 1x in de week zijn lievelings clubje ziet spelen en verder niet kan kijken dan zijn neus lang is.
lekker vissen in je geheugen voor leuke spelers die ooit voor je club hebben gespeeld en die terug willen zien bij je club, lekker he.. zo makkelijk denken, geen onderzoek hoeven te doen, geen andere wedstrijden bekijken, lekker in je selecte groep van 100 spelertjes kijken.

jij wil zeker ook ziyech terug? en was ook voorstander van davinson sanchez terughalen?

7 augustus 2023 om 09:07

Anderzijds weet je wat je aan Nico hebt. Je kunt wel weer een onbekende naam halen, maar dan spelen we straks het hele jaar met twee zwakke backs. Ziyech mrt zn rotte knieen is een beetje overbodig. We hebben al teveel middenvelders en zijn met Forbs, Conceicao Berghuis al voorzien op de rechterflank. Sanchez heeft het niveau niet.

7 augustus 2023 om 09:18

En hoe vaak heeft Nico geprobeerd weg te komen. Waarom vergeten mensen dat toch keer op keer. Die wilde al anderhalf jaar weg en is nu weg en dan moet Ajax hem terug proberen te halen? Die komt niet terug, heel simpel dus waarom beginnen mensen steeds over hem.

7 augustus 2023 om 10:44

Gast ik heb 5 jaar een seizoenskaart gehad van Ajax. Iedere zondag vanuit Brabant naar de arena. Kom niet zo bijdehand interessant doen.

We gaan dit type eikelbijtertjes wel missen zo. Medic lijkt ook wel een behoorlijke pitbull maar met het verlies van Martinez en Alvarez hebben we wel nog wat meer pit nodig.

Gewoon nee zeggen en Sangare halen, clausule betalen en klaar.

7 augustus 2023 om 08:53

En de speler zelf heeft niets te willen?

7 augustus 2023 om 08:56

tegenwoordig vrij weinig
Maar of die nu naar Nottingham gaat of West Ham daar zal hij zelf niet om malen denk ik. En liever in Londen willen wonen.

7 augustus 2023 om 08:58

Aangezien jouw club Alvarez 9 miljoen bruto per jaar aan salaris aanbiedt lijkt het me extreem twijfelachtig dat ze niet alsnog een deal maken met Ajax nu vraag en aanbod erg dichtbij elkaar is

7 augustus 2023 om 09:08

Dat zal ook wel gebeuren helaas, ik zelf zie liever een Sangare komen ipv Alvarez.

Er zit een bedoeling achter, lijkt me.

Dat was ook de reden dat Kudus gisteren nog speelde: Ajax probeert te rekken en bovendien eerst over Alvarez te onderhandelen, daarna pas over Kudus. Met als bedoeling tijd te rekken en Kudus inzetbaar te houden voor de eerste twee competitiewedstrijden en de heenwedstrijd van de pla off voor Europa League. Eigenlijk, om het tijdelijke gemis van Berghuis te kunnen opvangen.

Dus eerst Alvarez, daarna Kudus - in die volgorde. Tezamen moeten ze ca. 80 miljoen opleveren. En uiteindelijk zullen ze beide vertrekken, maar net zoals Zagreb rekt met Sutalo, zal Ajax ook gaan rekken in haar eigen belang.

7 augustus 2023 om 09:17

Eindigt de markt niet eerder in de PL? Was toch steeds gedoe afgelopen seizoenen dat zij eerder gestopt waren.

7 augustus 2023 om 09:23

Bij hun zoals bij ons: 1 September middaguur (dus voor hun 11:00). Ik zeg ook niet dat het ze gaat lukken, maar ik zeg dat het is wat Ajax probeert.

Als vandaag of morgen West Ham gewoon lapt wat gevraagd wordt dan heeft Ajax wel makkelijk wat miljoenen erbij, maar is het wel sneller de ene, dus ook de andere speler kwijt.

7 augustus 2023 om 10:56

Die logica volg ik niet helemaal. Stel dat ze Kudus inderdaad tot eind augustus willen behouden, dan kan dat toch prima? Of je Alvarez nou vandaag, morgen, over 3 weken verkoopt - voor Kudus kan je gewoon hoog in de boom gaan zitten en vertellen dat hij pas in de laatste week verkocht mag worden (als dat zou zijn wat je wilt). Door de verkoop van Timber kwam de verkoop van Kudus toch ook niet in een stroomversnelling?

Wat betreft Alvarez heb ik liever dat het vandaag dan morgen is. Als het zo concreet is, het verschil zo 'weinig', geef er dan ook maar snel een klap op zodat het team zo snel mogelijk gewend raakt aan trainingen en wedstrijden zonder Alvarez en laat de rest maar in hun rol groeien. Hem nog 2 potjes in de basis tegen Heracles en Excelsior gaat de rest van het team niet helpen om snel ingespeeld te raken.

7 augustus 2023 om 14:02

De logica erachter is dat tijd geld kost. Indien jij een speler pas de 31e zou willen laten gaan, gaat het je winst kosten. De biedende partij kan zeggen 'later verkopen = lagere prijs' of zelfs 'later verkopen = we gaan voor andere speler. Houden jullie je speler, besteden wij ons geld elders.'

Maar soms kan het de prijs opstuwen, bijvoorbeeld als een derde club/bieder in het spel komt. Kijk maar naar Sutalo van Zagreb. Iedere keer gaat er bij Ajax iets bij, dan voor Fiorentina en speelt Zagreb dat heel goed en terwijl ze de speler nog steeds hebben kunnen ze een steeds hogere transfersom verachten. Dat is het spelletje. Wat nu, als er een andere kaper op de kust komt voor Kudus? Als hij eenmaal verkocht is, kan er niet meer gespeeld worden om de verkoopprijs. Dus: tijd rekken.

En in theorie kun je die speler binnenboord houden natuurlijk, maar het gaat Ajax er iedere keer om een speler voor de ideale prijs van de hand te doen. Het jaar voordat Tagliafico naar Lyon ging was hij 20-25 miljoen waard; toen koos Ajax voor behoud en een jaar later haalden ze nog nipt de aankoopprijs er nog uit. Dat is dus wanneer tijd geld kost.

7 augustus 2023 om 14:14

Ja maar ik zie nog steeds de afhankelijk tussen de verkoop van Alvarez en Kudus niet Met Kudus kan je welk (oneerbiedig) transfer'spelletje' spelen dat je wilt, maar dat is dan toch niet afhankelijk van of en wanneer je Alvarez verkoopt.

39 Miljoen zou weer een mooie transfersom zijn. Alvarez heeft het uitstekend gedaan bij Ajax. Speelde altijd op het randje van rood. Voetballend heeft hij weinig gebracht, wel hulde voor zijn mentaliteit en grote wil om te winnen.

Alavarez en Kudus begeven zich zo goed als zeker bij de uitgang. Nu Daramy, Sanchez en Wijndal nog.

Daarvoor in de plaats: Sutalo - Ziyech - een rechtsback - een linksback - (back)spits. Sven heeft en krijgt het druk

7 augustus 2023 om 08:54

Voetballend inderdaad niet top. Toch vind ik dat je wel kan zien dat hij voetballend beter geworden is in zijn tijd bij Ajax. Wist de bal steeds beter bij zich te houden onder druk.

Deze transfer past helemaal in het plaatje van dit seizoen. De ‘oudere’ garde eruit en helemaal nieuw opbouwen. Gemengde gevoelens, maar er moet gebouwd worden en dat moet ergens beginnen. Dus prima.

We gaan Alvarez flink missen bij Ajax. Geweldige mentaliteit. Het is hem gegund, een kleine €40 miljoen is niet misselijk.



Bijna 40 miljoen moet je gewoon gaan cashen, Ik geloof dat we Alvarez niet gaan missen net zoals Kudus.

Kudus ook gewoon verkopen, Gisteren ook weer niet best, Kop naar beneden, geen team player en vooral verdedigend zijn werk niet doen,



Alvarez de opvolger van Rice…? Alvarez is gewoon een degelijke speler maar is zeker niet de opvolger van Rice daarvoor komt hij veel en veel te kort.

7 augustus 2023 om 09:18

Ik denk dat ze Alvarez zien als vervanger voor de verdedigende taken, wat een prima rol voor hem is, en dat ze naast hem iemand zetten voor het voetbal.

30 miljoen lijkt mij toch meer dan zat voor deze speler. Misschien nog wat bonussen erbij maar meer zie ik er niet in.

Als ik ajax was, zou ik niet te hoog in de boom klimmen. Zo goed is alvares nu ook weer niet.

De image die Ajax heeft opgebouwd als het aankomt op vraagprijzen is waanzinnig! Vele andere clubs zouden hun handjes dichtknijpen met het laatste bod, zo niet Ajax, dat staat ergens voor en waardeert de eigen spelers telkens zodanig hoog in dat ze per saldo alleen maar zwaar winst op maken. Knap als het het mij vraagt... En in dit specifieke geval niet meer dan terecht! WH weet ook dat als ze hem nu laten gaan, er binnen drie weken alsnog een PL club komt die hem voor een vergelijkbaar bedrag zal overnemen. En voor een ieder die afgeeft op de speler, alleen al het feit dat er voortdurende interesse is in deze speler bevestigt, naast zijn prestaties in Ajax 1, eens te meer dat het hier niet om een koekenbakker gaat en dat Ajax zijn inbreng op zeker gaat missen... Dit soort spelers zijn essentieel in welk team dan ook... Denk bijv. aan een Jantje Wouters in '88, een Modric bij Real, spelers die als cement fungeren in een elftal om anderen te laten excelleren.

Typisch een speler die je in je eigen team moet hebben om hem te kunnen waarderen… echt een zuiger 1e klas. 39mio is een mooi bedrag 💰

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren