Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax wordt compleet afgedroogd door Aston Villa en is klaar in Europa

Laatste update:

Ajax is donderdag volstrekt kansloos uitgeschakeld in de Conference League. De Amsterdammers reisden na de 0-0 in het heenduel met Aston Villa hoopvol af naar Birmingham, maar kwamen er totaal niet aan te pas. De Engelsen wonnen via goals van Ollie Watkins, Leon Bailey, Jhon Duran en Moussa Diaby afgetekend: 4-0. Ajax-middenvelder Sivert Mannsverk, die dramatisch speelde, pakte in de 66ste minuut zijn tweede gele kaart en dus rood. Tot overmaat van ramp verloor Ajax drie verdedigers door blessures.

Brian Brobbey keerde bij Ajax als verwacht terug in de spits, op de plek waar Chuba Akpom tegen Fortuna Sittard (2-2) nog startte. Op de rechtsbackpositie was er de rentree in het elftal voor Devyne Rensch, die op die positie de geschorste Tristan Gooijer verving. Ten opzichte van het heenduel kwam Josip Sutalo centraal achterin in de ploeg.

Aston Villa spaarde in het heenduel in Amsterdam enkele grote namen, die bij de return in Birmingham wél opgesteld stonden. Het ging om verdediger Diego Carlos, middenvelder (en aanvoerder) John McGinn en aanvaller Bailey.

In de vijfde minuut leverde Ajax-keeper Diant Ramaj de bal zomaar in bij Ollie Watkins, maar die wist daar door een slechte aanname niet van te profiteren. Ajax bleef in de openingsfase onder druk staan en moest in de 21ste minuut de eerste doelpoging toestaan aan Villa. Bailey zocht van vrij dichtbij de verre hoek, maar schoot een behoorlijk eind naast.

Groter gevaar volgde drie minuten later, toen Ramaj te laat was bij de doorgebroken Moussa Diaby. De Fransman aarzelde vervolgens iets te lang, waardoor Ramaj met een sliding alsnog kon ingrijpen. Bij de daaropvolgende hoekschop was er geen houden meer aan voor Ajax. Douglas Luiz legde de bal bij de eerste paal op het hoofd van Watkins, die in alle vrijheid binnenkopte: 1-0.

Snel daarna moest de doelpuntenmaker zich laten vervangen. Watkins had tien minuten daarvoor een blessure opgelopen na een tackle op Ramaj, die vooral voor de spits ongelukkig uitpakte. Hij probeerde het nog even en scoorde in die periode dus zelfs, maar moest de strijd uiteindelijk toch staken. Duran viel in voor Watkins.

In blessuretijd volgde de eerste kans van de wedstrijd voor Ajax en direct een behoorlijk grote. Akpom zette vanaf de achterlijn laag voor op Brobbey, die zijn inzet richting verre paal vlak voor het doel zag worden opgeruimd door een verdediger. De intikker van Brobbey miste ook kracht en richting.

Ajax kroop in de tweede helft meer uit zijn schulp. Kristian Hlynsson claimde direct een penalty na licht te zijn aangetikt, maar kreeg nul op het rekest. In de counter kreeg Villa veel meer ruimte dan voor rust. In de 56ste minuut ontsnapte Duran via een snelle uitbraak aan de bewaking van Sutalo, al werd de Kroaat ook bij de nek gegrepen in dat duel. Duran mocht door van de scheidsrechter en vuurde voorlangs.

Vier minuten later leverde Ajax-middenvelder Sivert Mannsverk diep op eigen helft zomaar in. Bailey ging met een dubbele schaar voorbij Hato en tikte binnen: 2-0. Ajax kwam er totaal niet meer aan te pas en kwam tot overmaat van ramp in de 66ste minuut met tien man te staan. Mannsverk liep tegen zijn tweede gele kaart aan door Duran vast te houden.

Laatstgenoemde bleef een groot gevaar vormen voor Ajax. Duran schoot een kwartier voor tijd van zeventien meter verwoestend de 3-0 binnen. De bal suisde langs Ramaj tegen de onderkant van de lat en ging nét over de doellijn, zo gaf ook de aanwezige doellijntechnologie aan.

Het werd nog erger voor Ajax toen Borna Sosa in de 81ste minuut hopeloos mistastte met een sliding. Diaby kon daardoor over rechts in vrijheid doorlopen en schoot feilloos raak in de korte hoek: 4-0. Vlak voor tijd werd Brobbey een-op-een met Emiliano Martínez gezet door Kenneth Taylor, maar de spits van Ajax kreeg de bal niet voorbij de Argentijnse goalie gedribbeld.

In de slotfase raakte Ajax overigens na Kaplan ook Sutalo en Rensch kwijt door blessures, waardoor de Amsterdammers nauwelijks verdedigers dreigen over te houden voor de competitiewedstrijd van zondag op bezoek bij Sparta Rotterdam.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik dacht dat ik er aan voorbij was en ik er niet eens meer boos om kom worden, maar wtf, wat een fucking amateurs. Mannsverk doet letterlijk alles verkeerd wat een jeugdspeler (wat hij niet eens is) maar zou kunnen doen en onze trainer kijkt rustig toe hoe hij fout op fout stapelt. Ik zei in de 25e minuut al dat hij rood ging pakken, maar laat lekker gaan joh.

Kaplan ook geblesseerd… Brobbey nog een langdurige blessure en ik ben gewoon in staat om de rest van het seizoen lekker hockey te gaan kijken ofzo. Vreeeeeeslijk. Vanaf 12 uur vanavond hebben we een nieuwe directeur toch? Laat hem alsjeblieft om 00.01 een nieuwe trainer presenteren.

14 maart 2024 om 22:56

Achja Eredivisie-Ajax, dit kan er ook wel bij joh? Gelukkig winnen we dit seizoen nog wel een prijs, de bokaal van het verbreken van alle negatieve records...💪🏾

14 maart 2024 om 23:05

Sulejmani wees blij dat het seizoen er binnenkort op zit en we hopelijk naar een wat boeiender en spannender EK mogen gaan kijken. PSV wordt dan weliswaar de kampioen, maar als we internationaal met z’n allen zo’n flater slaan vind ik er eerlijk gezegd weinig aan. Gelukkig schoot Memphis er als Nederlander nog zo’n pingel in gister.

14 maart 2024 om 23:20

Ach beter alle pech en ellende nu , volgend jaar rug rechte en weer opnieuw beginnen. Met een nieuwe frisse trainer die deze spelers eerst de basis nog even moet leren, paar aankopen erbij, vertrouwen kweken en het kan weer snel anders zijn. Bedoel die gaaten kunnen echt wel een bal overspelen maar hebben zo weinig vertrouwen en bangheid in zich dat zelfs dat niet meer lukt. Europese top gaat hem niet worden , is gewoon niet meer realistisch voor Eén Nederland team. Zie psv gisteren zo goed in de eredivisie en dan tegen een niet al te goed Dortmund eruit vliegen.

14 maart 2024 om 23:30

Dominee kan je voor ons bidden, ondanks je voorkeur voor Feyenoord? 😅 Je zegt het eigenlijk heel treffend man, deed me eigenlijk weer even realiseren dat we best verwend zijn. Jullie gifbeker duurde veel langer ja, maar gelukkig zijn jullie nu in de lift. 🙂

14 maart 2024 om 23:33

Pieterpost thanks voor je sportieve reactie man, wat gisteren gebeurde was echt jammer ook. De tweede helft was voor jullie, het is met het kampioenschap nu al een super seizoen voor jullie! Maar een ronde verder was de kers op de taart geweest! Het EK kijk ik ook naar uit man, ga zeker richting Duitsland voor een paar potjes. En gelukkig is Memphis weer fit.

14 maart 2024 om 23:37

Rkc thanks man voor je reactie, nieuwe trainer, en geheel voltallige technische staf. Voor Psv was ook balen, als we maar overwinteren als Nederlandse clubs dan doen we het goed.

15 maart 2024 om 01:07

Sportieve reactie dominee. Wordt gewaardeerd. Sulejmanii is de koning van de positiviteit. Ook dat wordt gewaardeerd. Ik wist al dat we gingen verliezen, prima, maar gek genoeg was de manier waarop toch weer teleurstellend. Hopelijk duurt onze magere periode wat korter dan die van Feyenoord, maar eerlijk gezegd zie ik niet hoe je zonder enorm goed technisch beleid volgend jaar wel weer een aardig team met een goede coach zou weten te vormen. We gaan het zien! Zonde dat dit Nederlandse seizoen Europees gezien echt als een nachtkaars uit gaat en dan de eredivisie ook nog eens niet echt spannend is (bovenin dan).

15 maart 2024 om 02:03

Ondanks de rivaliteit en de echte haat onder veel supporters, vind het overgrote deel van beide supporters het volgens mij veel leuker wanneer Ajax daadwerkelijk een concurrent is (niet denigrerend bedoelt).

De keren dat je met knikkende knieën naar de ArenA ging als underdog vond ik interessanter dan bijv de editie van dit seizoen, waar je eigenlijk al wist dat Feyenoord ging winnen.

Maar zoals Dominee zei, zo'n seizoen heeft iedere club wel eens. Wij destijds onder Mario Been dacht ik toen we 10e werden. En de jaren erna haha.

15 maart 2024 om 06:00

Sulejmanii
Het klinkt misschien gek maar wat er vandaag is gebeurd lijkt me juist heel goed. Verlies je liever met 1-0 of 2-1 en hou je daardoor in je achterhoofd dat je met bepaalde spelers nog wel door kan? Dat lijkt me ook niks. Je kan dan, vooral als Alex Kroes zijnde, beter afgedroogd worden tegen een tegenstander waar Ajax normaliter minimaal gelijkwaardig aan is. Zo zie je meteen wie je definitief kan afschrijven voor volgend seizoen en zijn de pijnpunten compleet blood gelegd. Met oog op volgend seizoen lijkt mij dat prima. Nu weet je zeker dat de 2 Kroaten achterin helemaal niks toevoegen. Rensch idem dito. En weet je van jongens als Hlynsson en Mannsverk dat ze nooit de kar voor je gaan trekken. Ajax komt er wel weer bovenop joh. Het blijft de grootste club van Nederland en het blijft een gigantische aantrekkingskracht hebben. Dead wood wegwerken, kwaliteit kopen en vooral een goede coach voor de groep zetten. Gelukkig is de club financieel niet in zwaar weer dus komt allemaal wel goed.

14 maart 2024 om 22:56

Al die persoonlijke fouten is gewoon absurd. Als je nu wordt weggespeeld door een flitsend Villa, oké. Maar dit gaat helemaal nergens over.

14 maart 2024 om 22:58

Gebrek aan kwaliteit plus een trainer zonder tactisch plan, dan is dit een vrij logisch resultaat

14 maart 2024 om 22:58

Letterlijk elke goal is het schuld van individuele fouten. Bij de eerste is het nog niet meelopen maar de overige drie gaf je echt cadeau met als kers op de taart die fout van Sosa. Perfecte assist was dat.

14 maart 2024 om 22:59

Precies dat, je krijgt er op deze manier ook gewoon 4 tegen tegen Almere City. Dit Aston Villa is weinig speciaals. Maar je laat ze nog goed lijken ook door zelf als een stel amateurs te spelen. Als we hier met VZ een zaterdag vriendenteam vormen maken we nog een kans tegen dit Ajax..

14 maart 2024 om 22:59

Precies. Aston Villa was verre van indrukwekkend. Ik denk dat een PSV, Feyenoord, Twente, NEC en AZ die lui gewoon hadden weggeveegd

14 maart 2024 om 23:02

Overdrijf nou eens een keertje niet. Nec die de nummer 4 van de premier league eventjes weg had geveegd?

14 maart 2024 om 23:02

Az heeft het nog slechter gedaan dan Ajax tegen dit Aston Villa, dat is misschien nog beschamender.

14 maart 2024 om 23:02

Nou myvision, NEC? AZ? Ik denk dat Feyenoord en PSV het ze wel knap lastig kunnen maken maar wegvagen denk ik zeker niet hoor

14 maart 2024 om 23:03

AZ heeft dit seizoen 2x verloren van Villa, waaronder thuis met dikke cijfers. Dus AZ heeft ze iig niet weggeveegd.

14 maart 2024 om 23:03

Heel eerlijk, vond ik villa lang niet zo goed, zo dwingend, als ik had gedacht. Vorige week stond je gewoon goed en zag je dat het misschien we in zat. Maar vandaag was het drama bij Ajax, pas na de 2-0 en de rode kaart werd het opportunistisch bij Villa, maar echt aan Ajax zelf te wijten.

Onwaarschijnlijk slecht. Horror moet dat zijn voor Brobbey om in zo’n systeem te spelen. Rennen, sleuren duwen trekken en dan 2x in de 16 een bal krijgen en voor de rest je medespelers op 30 meter.

14 maart 2024 om 23:04

Feyenoord en PSV hadden ook wel verloren tegen dit Aston Villa. PSV had misschien nog een gelijkspel hieruit kunnen halen. Naar Villa is gewoon dit seizoen een zeer goeie club. De Jong was gisteren door 1 wedstrijd toch niet meer welkom bij Oranje. Brobbey nu ook niet meer welkom? Was ook weinig te zien.

14 maart 2024 om 23:11

Niet zo raar nr.11. Als Ajax over de middellijn was, speelden ze m weer terug op Ramaj. Je kan heel veel schuldigen aanwijzen, maar als je Brobbey deze afgang verwijt heb je er weinig van begrepen. De enige bruikbare bal die hij kreeg werd van de doellijn gehaald.

14 maart 2024 om 23:11

Dit verlies heeft niets met de trainer te maken. Je verliest op basis van kwaliteit (lees maken van fouten).

14 maart 2024 om 23:12

Villa is helemaal niet slecht. Ik kijk ze geregend in de PL. Ja de laatste weken loopt het minder, maar daarvoor speelden ze echt heel goed. Hun focus ligt echt vooral op de PL. Ze staan 4e en kunnen CL halen. Dat zou een enorme prestatie zijn. Daarom spaarden ze het heenduel ook spelers. Ze gaan er geen 100% op, omdat ze die energie willen houden. Zij hebben Ajax gewoon op minimale inspanning verslagen.

14 maart 2024 om 23:15

Brobbey is sterk tegen RKC en Volendam. Maar tegen echte verdedigers is zijn fysieke voordeel weg en is het ook maar een beperkte spits. Vandaag gewogen en te licht bevonden.

14 maart 2024 om 23:15

Maar dan weer wel 2x van Ajax gewonnen

14 maart 2024 om 23:21

Brobbey stond op een eiland en moest tegen minimaal 2 verdedigers opboksen. Niet dat hij de nieuwe van basten is, maar deze wedstrijd kan je hem niet kwalijk nemen dat hij niks klaar maakt…

14 maart 2024 om 23:23

Staan gewoon 4 de in Engeland, gister psv niet gezien. Overdrijven is ook een vak

14 maart 2024 om 23:23

Manssverk deed ook goed mee.

Individuele fouten achterin, maar geen enkele intentie naar voren.
Ik ben geen fan van Forbs, maar had hem er nu maar ingezet. Hetzelfde geldt voor Godts. Die durft tenminste een actie te maken.

15 maart 2024 om 00:18

Spijker op z n kop. Hij kan gewoon niet ballen. Zeer beperkte balvaardigheid en keuzes. Ik heb hem nog nooit een bal zien aannemen en actie op souplesse.

15 maart 2024 om 00:21

Feyenoord en psv hadden beide gewonnen van dit villa. Ik vond ze namelijk verre van overtuigen dit tweeluik. Ajax is gewoon los zand, klaar, als ajax zijnde op dit moment geen schande als je hier van verliest. Maar zowel psv als feyenoord waren waarschijnlijk doorgegaan tegen dit villa

15 maart 2024 om 02:20

Ik geloof niet dat Forbs of Godts hier een verschil hadden gemaakt.
Die hebben ook aanvoer nodig en die krijg je met deze spelers niet, daarnaast hadden we dan weer naar een verdedeging gekeken die ook zonder individuele fouten aan alle kanten werd overlopen.
Daarnaast waren die 2 denk ik fysieek weg geblazen tegen Villa.

15 maart 2024 om 06:42

Heb je Feyenoord en psv zien spelen? Die waren er ook gewoon uitgegaan. Villa heeft gister echt de hele wedstrijd gedomineerd.

15 maart 2024 om 06:58

Aston Villa was dramatisch. Heeft geen fatsoenlijke aanval opgezet tegen dit allerslechtste Ajax ooit. In ieder geval niet tot de rode kaart, daarna heb ik de tv uitgezet.

15 maart 2024 om 09:16

Villa is geen wonder ploeg. Zij stijgen dot jaar boven zichzelf uit dankzij een hele goede coach. Normaal gesproken zijn zij een middenmoter in de Premier League . Nu een ronde verder zie ik ze niet verder komen. Ajax is gewoon een uiterst zwak team dat Villa er goed uit laat zien.

14 maart 2024 om 22:57

Ja klasse dit weer. Top gedaan mannen, gestreden en met de broek op de enkels eraf.
Schandalig. Hopelijk is t seizoen snel klaar

15 maart 2024 om 01:10

Hopen we nog op die 4e plek? AZ lijkt het wel net op tijd onder controle te hebben en we verdienen hem ook niet eigenlijk, maar toch. Of gaan we hopen op de 5e plek en het zo nog spannend maken tov de achtervolgers? Moet wel spannend blijven.

14 maart 2024 om 22:59

Tegen dit fletse Aston Villa ga je zelfs 4-0 af. Diep triest dit Ajax. En dan met name John van t’schip en zijn technische staf. Wat doen die gasten allemaal op de training. Er worden zulke simpele fouten gemaakt zoals het dekken bij corners.

14 maart 2024 om 23:17

Ik vind dit zo makkelijk, de coach de schuld geven. De persoonlijke fouten zijn toch gewoon niet bij te houden? Ja, de coach is verantwoordelijk maar deze gasten zijn allemaal aanmaakhout

14 maart 2024 om 23:51

Deze fouten zijn al het hele seizoen zichtbaar. Mede omdat de coaches geen flauw benul hebben hoe ze het team willen laten voetballen. Dit team heeft zelfs moeite tegen Fortuna en Heerenveen. Dat kan toch niet het geval zijn. Een goeie coach kan echt veel meer betekenen. Zie maar is Leverkusen die vorig jaar rond de 17e plek stonden en toen Alonso het overnam gingen ze naar de 5e plek.

15 maart 2024 om 02:13

Alonso laat ze fantastisch spelen.
Alleen hebben ze daar toch ook de halve basis vervangen? volgens mij stonden er ten opzichte van een jaar eerder toen ze tegen Bayers speelden 6 of 7 andere spelers in de basis (geeft misschien voor Ajax en elke andere club met een slecht jaar hoop voor het seizoen er op).

14 maart 2024 om 22:59

Geen nood. Johnny gaat nu weer een nieuw plan verzinnen om het team nog defensiever te laten spelen en het aanval spel helemaal eruit te halen, zodat we zo (zoals Mcclaren het ooit zo mooi zei) op meer clean sheets kunnen gaan spelen

14 maart 2024 om 23:00

Ach laat het maar. De gifbeker moet helemaal leeg dit seizoen. Ik denk dat spelers blij zijn met blessures op dit moment. Want het zelfvertrouwen ligt op min 100 op dit moment.

Maar man man man, wat een individuele fouten. Was Branco geblesseerd ofzo, want Mansverk was na 10 minuten al rijp voor een wissel.

En dan die aanvallende onmacht. Om te janken.

14 maart 2024 om 23:07

Dat je hier verliest dat verbaasd niemand, maar de manier waarop. Gewoon angsthazen voetbal en alsnog gewoon 4 goals om de oren. Mannsverk die je moet beschermen, maar gewoon laat sukkelen. Spelers zoals Sosa en Rensch blijven mij ook gewoon nog verbazen wat hun ondergrens is. Ondanks dat je weet dat ze slecht zijn kunnen ze gewoon nóg slechter. Triest triest triest. Dat dit Ajax anno 2024 is dat is toch beschamend. Gelukkig is het Europees klaar scheelt iig 2 extra beschamende wedstrijden. Als Ajax fan blijf je wedstrijden kijken, maar pfoe wat is het zwaar elke keer.

14 maart 2024 om 23:09

Mannskverk gaat bij de 2-0 niet vrijuit maar je moet eens kijken wat een Taylor doet als Manskverk wordt omsingelt: ipv dat Taylor uitstapt om zich vrij te maken kruipt hij nog wat dichter op zijn tegenstander! Hij zou het wel koud gehad hebben die arme stakker want hij had ook al handschoentjes aan.

Net zoals de thuiswedstrijd kon Ajax geen vuist maken op misschien 15 minuutjes na dan. Aston Villa te sterk en Ajax gewoon te weinig kwaliteit.

14 maart 2024 om 23:12

Schuldige: John vh Schip.
Beginnen met zo'n opstelling waarbij Brobbey op een eiland staat.
Geen buitenspelers.
Mannsvkerk die elke bal inleverde niet wisselen en dan pakt ie rood.
Geen Rijkhof en vd Boomen erin voor wat creativiteit en goede diepteballen.Wij zijn Ajax en stappen van ons geloof af. Ongeloofelijk diep gezakt dit Ajax.

14 maart 2024 om 23:17

Ik snap je frustratie helemaal. Ik ben geen Ajacied maar vond Ajax toen ik klein was een van de mooiste clubs. Jari Litmanen was mijn held. Maar wat hier gebeurt is ongekend. Je kan een mindere periode hebben als club maar alles hieraan is zo amateuristisch. Geen idee, geen kwaliteit, iedereen zakt door het ijs. Ik ben alleen niet met je eens dat je alleen de trainer hiervan de schuld kan geven. Het is gewoon ongekend wanbeleid.. Al 2 jaar! Hij had eerder moeten wisselen, correct. Maar met deze spelers kan je niets.

14 maart 2024 om 23:23

Ligt werkelijk alles aan de trainer? Van 't Schip is op een persoonlijk zwaar moment ingestapt bij een zeer slecht draaiend Ajax met een zeer matige selectie. Hoe durf je te suggereren dat je hem nu al moet ontslaan? Toegegeven, het is tactisch geen meester, maar het getuigt van clubliefde dat hij dit heeft willen doen. En of je nou Van 't Schip of Guardiola hebt staan, de persoonlijke fouten van vanavond voorkom je er niet mee.

14 maart 2024 om 23:47

Neejoh je moet hem niet nu ontslaan. Had je in de winterstop moeten doen. Bedoel trouwens niet ontslaan, maar in z’n oorspronkelijke functie plaatsen. Neem het hem persoonlijk niet kwalijk; het is gewoon geen goede trainer.

15 maart 2024 om 01:12

Alleen ontslaan als de vervanger al klaarstaat waar je volgend seizoen mee in zee wil. Anders zou ik ontslaan wel heel grof vinden, al maakt de man enorm veel fouten helaas.

15 maart 2024 om 02:24

Zelfs dan moet je hem niet ontslaan. Er valt niet veel te beginnen met deze selectie waardoor een nieuwe trainer al beschadigd aan het nieuwe seizoen zou beginnen.
Dan kun je beter een compleet nieuwe start maken in juni

15 maart 2024 om 05:33

Als de scheidsrechter normaal had gefloten had de tegenstander al met 10 man gestaan na de overtreding op Ramaij. Dan had het totaal anders geweest.

Dit team is echt nog labieler dan de gemiddelde vrouw in hun maandelijkse periode. Wat een verschrikking. Bij de eerste tegenslag, dondert het weer als een kaartenhuis in elkaar en spelen ze met een instelling alsof ze een stille tocht lopen. Ook doodmoe van Van ‘t Schip die dan met z’n hoofd staat te schudden alsof hij naar een stel debielen zit te kijken, terwijl hij voor verantwoordelijk is dat er geen enkel tactisch plan is. Net als Steijn echt de zelfreflectie van een vaatwastablet. Kan niet wachten tot Kroes knopen gaat doorhakken en we, op meerdere vlakken, weer structuur krijgen binnen de club. Hopelijk doet hij dat op Kroes control.

14 maart 2024 om 22:56

Mijn zwager omschreef het net mooi: “Er waren jaren dat de tegenstander in de arena alleen maar de bal naar voren weg kon roeien. Die tegenstander zijn wij nu.”

14 maart 2024 om 22:59

We zijn voornamelijk de grootste tegenstander van onszelf. Het is echt geen Ajax-waardig materiaal, maar het is echt niet zo slecht als het er onder Steijn en Van ‘t Schip uitziet. Ben echt toe aan een nieuwe trainer, want dit seizoen duurt voor m’n gevoel al drie jaar.

14 maart 2024 om 23:02

Behalve op de momenten dat we de bal echt naar voren moeten roeien. Dan zetten we de tegenstander 1 op 1 met onze eigen keeper

14 maart 2024 om 23:03

Ajax speelt juist alleen maar de bal terug. Nog nooit gezien dit.

14 maart 2024 om 23:04

Natuurlijk is het wel zo slecht. Noem jij eens een trainer die met deze slechte spelers wel een resultaat weet te halen. Er is werkelijk niemand die iets op dit niveau heeft te zoeken. De enige die de potentie heeft is Brobbey maar die is vanavond ook gewogen en te licht bevonden. Henderson had het wel maar niet meer. De rest is gewoon Ajax onwaardig

14 maart 2024 om 23:12

Brobbey heeft 1 bruikbare bal gehad en die wordt van de doellijn gehaald, dus vraag me echt af hoe je hier precies überhaupt nog iets aan kon doen als Brobbey zijnde.

14 maart 2024 om 23:15

Indien we onder john waren begonnen, dan was het ook beter geweest. Er is geen nul vertrouwen en dat mag je steijn aanrekenen. John maakt er nog het beste van. Echter indien er 1 ding fout gaat, dan is alle vertrouwen direct verdwenen.

14 maart 2024 om 23:18

Dit elftal laat je nu aan 2 trainers twijfelen. Ligt het dan aan de trainers, of is je elftal gewoon echt zo slecht?

Geen enkele trainer kan hier een goed lopend elftal van maken

14 maart 2024 om 23:19

Ben het met je eens dat hij op een eiland stond en dat zijn team hem niet hielp. Maar hij was ook geen aanspeelpunt, hield geen bal vast zodat spelers konden aansluiten.
Die toevalskans was weer op zijn Brobbies ingeschoten. Weer half vallend zonder kracht.

Brobbey is een groot talent en zal heus een goede spits worden in de Europese middenmoot. Maar vooralsnog moet hij nog behoorlijk wat bijleren.

14 maart 2024 om 23:21

@Musi26,

Steijn is een half jaar weg en inmiddels is er een winterstop geweest met trainingskamp en een nieuwe aankoop. Hier kun je Steijn echt niet meer de schuld van geven. Dit team mist gewoon talent en senioriteit.

14 maart 2024 om 23:26

Genoeg trainers, kom op de basis regels zijn nog niet een duidelijk bij dit team lopen als kip zonder kop rond durven geen bal te geven. Zit geen vertrouwen in momenteel. Een goed trainer kan dat al beter doen, zie Ron Jans bij Utrecht

14 maart 2024 om 23:26

Het ligt eraan wat je onder “resultaat” verstaat. Kampioen word je inderdaad niet, maar mits iedereen fit is (want dat zit dit seizoen ook niet echt mee), moet je gewoon derde worden en speel je volgend jaar CL. Dat had al een hoop ellende gescheeld. Je hebt echt geen mindere spelers dan AZ en Twente. Er zijn zat voorbeelden van trainers die met minder materiaal goede prestaties neer kunnen zetten. Tuurlijk is dit niet waar Ajax naar moet streven, maar laten we alsjeblieft niet meegaan in dat Van der Vaart-achtige gelul dat we materiaal van het niveau Excelsior hebben.

14 maart 2024 om 23:40

@musi26 - Dat vind ik veel te simpel. Je ziet zoveel meer mankementen dan enkel een gebrek aan vertrouwen. Bovendien had Ajax een reeks onder Van 't Schip waar ze prima op voort hadden kunnen borduren als vertrouwen de grootste factor was.

15 maart 2024 om 00:06

Burdy, sterker nog, ik begin op het punt te komen dat ik geloof dat JvS nog minder tactisch vernuft heeft dan Steijn. Het enige probleem is dat Steijn het persoonlijk gezien al zo had verprutst met de spelers dat niemand zich meer op kon laden voor hem dus doorgaan met Steijn was uiteraard ook geen optie. En het voetbal was toen ook al niet om aan te zien maar ik denk dat Steijn nog wel een logische 5-3-2 erin had gekregen als hij niet eerst al zijn eigen ruiten had ingegooid (alleen zouden de fans zouden dat van hem dan weer niet pikken).

Maar wat we nu te zien krijgen aan tactisch falen van de staf slaat eigenlijk gewoon alles. Ik heb echt nog nooit naar een team gekeken dat zo vaak van systeem wisselt (en er alleen maar slechter van gaat spelen), spelers die totaal verkeerd gebruikt worden. Je beste speler staat nu opeens op een eiland, Forbs wordt er alleen maar ingezet als de ruimtes klein zijn en wanneer er ruimte komt wordt hij meestal gewisseld. Hlynsson op wingback vandaag..... Akpom op 10 om het aanvalsspel te maken. Schiet mij maar lek.

15 maart 2024 om 09:26

Jawel. Onder Frank de Boer.

14 maart 2024 om 22:58

Ik moest hier wel om lachen. Ik erger me vooral aan dit ongelofelijke grafsysteem. Het is toch veel beter om onderuit te gaan maar wel je eigen systeem te spelen en van eigen kracht uit te gaan. Roemloos dit.

14 maart 2024 om 22:59

Ik zou oprecht niet weten wat onze eigen kracht zou moeten zijn.

14 maart 2024 om 23:00

Eigenlijk ben ik wel blij dat we verliezen met 4-0 door een anti-Ajaxsysteem. Al heeft de arbitrage ook enige invloed gehad.

15 maart 2024 om 01:16

ItsTom dat een PSVer de Cruyff filosofie moet uitleggen is tekenend. Je hebt wat mij betreft helemaal gelijk. Een van de beste quotes van Cruyff, ik ga liever tenonder met m'n eige visie dan met die van een ander. Daar ga je.

15 maart 2024 om 01:24

@LeidseGood; we weten allemaal wat het zou moeten zijn. Maar als je gelooft dat dat er in zit met dit materiaal sta je wat mij betreft wel wat ver van de realiteit. Natuurlijk kan er veel meer uitgehaald worden, maar attractief aanvallend voetbal met deze spelers, ik zie echt niet in hoe dat zou moeten kunnen.

15 maart 2024 om 01:30

Eens dat het niet zal lukken met deze spelers, maar je moet het in eerste instantie wel proberen en willen om het niet te kunnen. Nu proberen en willen we niet eens ons eigen voetbal spelen. Ja, dan leer je ook niks. Ik vind niet dat we onze 433 visie waard zijn als we zodra het slecht gaat ervan af stappen. Juist als het slecht gaat geeft een visie toch houvast? Dan gaat het nog steeds slecht, maar leer je wel. Wat leren de spelers hier nou van? Hoe ze niet 541 moeten spelen. Nou, woepdiedoep. Ik bedoel, voor het resultaat hoeven we het niet te doen toch?

14 maart 2024 om 23:06

Met labiel suggereer je dat ze beter kunnen, dat betwijfel ik persoonlijk.

14 maart 2024 om 23:19

Bedankt Cas94, nu kan ik tijdens dit klote seizoen nog even hardop lachen. Je slaat de spijker op z’n kop met je mooie analyse 😂

14 maart 2024 om 23:20

Vrij smakeloze eerste zin. Ben het overigens wel eens met de rest van je reactie

15 maart 2024 om 01:15

Haha prachtig Cas94. Mooie analyse en met name dat hoofdschudden langs de zijlijn is eigenlijk gewoon grappig als je het zo omschrijft. Ik zie een team dat zo speelt zoals mijn vriendin FIFA speelt. Ze worden gewoon bestuurd door iemand die de controls niet kent. Hlynsson rent op een gegeven moment nog compleet de verkeerde kant op ook. Alsof hij lag had, om in FIFA termen te blijven. Zaaddodend.

Opgelucht dat we eruit liggen. Er blijft ons niets bespaard. Wat een ellendige pot. Wat een kloteseizoen. Schandalig spel van Ajax, ze hebben er geen seconde in geloofd, ze krijgen strafpunten als ze naar voren spelen ofzo. Maar nog schandaliger is dat Aston Villa na 25 minuten gewoon met 9 man had moeten staan. Watkins die met een doodtrap doorloopt op de keeper en enkele minuten later de 1-0 maakt. Dan weet je gewoon al dat Ajax wel die rode kaart gaat krijgen. En natuurlijk valt het kleine lichtje in de pikzwarte duisternis uit in een Kaplan.

Dat Ajax dat op een soort van rugbymethode altijd de bal terug wil spelen, eigenlijk al bij de doeltrap, is echt het meest verschrikkelijke wat ik ze Europees ooit heb zien doen.

Aston Villa hoefde zelf verre van indrukwekkend te zijn. Dieptrieste avond in de historie van Ajax. Laat Kroes beginnen met een grote schoonmaak.

14 maart 2024 om 23:03

Kaplan is toch wel klaar mocht hij er weer langdurig uitliggen. Bizar zonde dat zo'n speler zoveel blessureleed kent. Dit seizoen wordt echt niets gespaard bij Ajax. Maar ook een Henderson, die miljoenen aan salaris vangt, die staat zelf telkens op de verkeerde plek en zet anderen met zijn leidinggevende kwaliteiten ook verkeerd neer. Komop zeg! Met zoveel ervaring mag je wel beter verwachten van hem!

14 maart 2024 om 23:04

Je vindt de beslissingen van de scheidsrechter nog schandaliger dan Ajax? Ik denk niet dat je de schuld moet leggen bij de arbitrage. Dit is een schandalig elftal en zelfs als concurrent doet het pijn aan mijn ogen om Ajax zo te zien schitteren. Een paar jaar geleden werd er nog gesproken over het Bayern München van Nederland, en nu ben je niet eens het lachertje meer want het is oprecht niet leuk. Vooral omdat dit niet binnen een jaar is opgelost.

14 maart 2024 om 23:14

Schuld ligt niet bij de arbitrage, maar dat Villa minimaal 1 rode kaart had moeten lijkt me duidelijk. Al had je hier als Ajax zijnde waarschijnlijk ook tegen 9 man nog tegen een paar dodelijke counters aangelopen.

14 maart 2024 om 23:14

Ajax had bij 0-0 tegen 9 man kunnen staan. In plaats daarvan scoort een 100 procent rode kaart en na 2-0 komen ze zelf met 10 man. Dat vind ik nogal schandalig ja.

15 maart 2024 om 07:58

Ik begrijp niet dat ze bij Ajax achterin de meeste gevaarlijke passjes naar hun medeverdediger spelen maar een bal naar voor spelen durven ze niet...

Het is een hele aimabele man hoor, maar als trainer is Van t Schip totaal ongeschikt (idem assistenten). Die staat er gewoon bij en kijkt ernaar wanneer het huis in de fik staat. Hoe die man Manssverk heeft laten aanklooien zonder in te grijpen is echt onverklaarbaar.

Net wanneer je dacht dat dit misschien een aankoop kon zijn die een beetje kan voetballen, lijkt hij juist ook weer een speler te zijn die voor een goed bod weg mogen in de zomer. Dat lijstje wordt lang.

Echt, zowel op als naast het veld is het een amateuristisch gebeuren. Ongekend hoe het hele zooitje binnen korte tijd als een kaartenhuis in elkaar is gevallen. Van een club die weer mondiale aanzien had gekregen door de prestaties in Europa is nu geworden tot een lachertje.

14 maart 2024 om 23:02

Precies volledig schoon schip maken, die gehele technische staf is zo apathisch, straalt niets uit en maken ons niet beter! Nieuwe trainer en voltallige staf is broodnodig.

15 maart 2024 om 08:01

Van het Schip lijkt mij een prima assistent van een tactisch begaafde trainer. Maar Van het Schip is een people manager en als assistent heeft hij iemand die hij gewoon wel aardig vindt. Er zit totaal geen vakkennis bij hem of zijn staf.

Ondanks 3 persoonlijke fouten die vooraf gaan bij de tegengoals mag je dit verlies wel op het conto van de technische staf schrijven.

5-4-1 prima maar herken dan ook de zwaktes van deze formatie, Villa rekt het veld en Hlynsson/taylor komen in ruimtes die ze niet kunnen belopen dan heb je voorin dus echt helemaal niemand meer bij Brobbey. De wissel Akpom/kaplan waardoor Hlynsson als rechtsback(?) speelt en waardoor je staat op te bouwen in een soort U vorm. Mannsverk die keer op keer werd aangespeeld in de dekking en hierdoor in de problemen kwam maar nee er wordt gewacht totdat hij een 2e gele kaart pakt.

De spelers kun je van de zomer aanpakken maar wat mij betreft is het eerste wat Kroes doet vanavond om 00:01 de technische staf eruit gooien voordat je die 5e plek ook nog kwijt raakt.

14 maart 2024 om 23:03

Yep, van t schip en de staf zou echt niet meer houdbaar mogen zijn. Wat een tactisch zwak en passieloos voetbal iedere x op de mat. Wat doen ze in godsnaam op de training, dat er gewoon 0,0 progressie zit in het spel en de vorm.

14 maart 2024 om 23:19

John moet tot het einde van het seizoen blijven. Ik reken hem niets aan. Echt helemaal niets. Een echte Ajacied die in de slechte periode van zijn leven wil instappen die ontsla je niet. Die steun je.

14 maart 2024 om 23:44

Tis toch geen filantropische instelling daar?

14 maart 2024 om 23:57

Lijkt me niet, maar je seizoen is toch al verloren.

15 maart 2024 om 07:58

Tuurlijk toch niet, p3 moet je toch nog voor gaan lijkt me

15 maart 2024 om 08:04

Schip mag van mij het seizoen afmaken maar gooi die Griekse australier eruit en zet daar een goede veldtrainer neer.

Compleet afgedroogd vind ik ook een beetje overdreven. Je geeft notabene elke goal weg op een persoonlijke fout, los daarvan heeft Villa nauwelijks iets weten te creeeren. Dit leest alsof Ajax voetballes kreeg van Villa.

Tuurlijk is het slecht en had je hier veel meer kunnen halen maar dat je uiteindelijk nog flink wat goals te verwerken krijgt is toch uberhaupt niet zo heel raar als 3 spelers van je laatste linie geblesseerd uitvallen en je verdedigende middenvelder rood krijgt toch? Je staat gewoon wel tegen de nummer 4 van de PL te spelen. En laten we vooral niet vergeten dat Villa ook gewoon 2 keer rood had moeten krijgen. Dit is gewoon zo'n dag dat alles tegen zit en dan ga je nooit winnen. 4-0 is m.i. wel redelijk geflatteerd op basis van wat Villa tot aan die rode kaart liet zien. Ajax kon nauwelijks iets klaar spelen maar Villa liet ook heel weinig zien.

Maar laten we realistisch blijven, er is heel veel aan te merken op Ajax. Het is vooral een schande dat je met zo'n ruk systeem begint en dat systeem nog dramatischer maakt na een 'tactische' omzetting na de eerste blessure. Ook de rode kaart is gewoon een blunder van de staf. Dezelfde fouten worden gemaakt door John en co. week in week uit. Brobbey op een eiland, Hlynsson die maar mag blijven aankloten, elk halfuur een onbegrijpelijk systeem wissel. En wat is nou eigenlijk het plan? als je niet kan scoren dan kun je ook nooit winnen. Maar die woorden als ondergrens, afgedroogd, dieptepunt die ik nu op tv en van de commentator hoor vind ik zwaar overdreven. Hebben jullie Hercules - Ajax gezien???

14 maart 2024 om 23:00

Maat, 0 schoten op doel, toen de laatste 2 verdedigers wegvielen stond je al 2-0 achter..

Vind helaas echt dat Ajax niks in te brengen had

14 maart 2024 om 23:04

Maar wat wil je daarmee zeggen dan? 2-0 is toch wat anders dan 4-0 wat het na de rode kaart werd? En dat je aanvallend niks in te brengen hebt wil niet gelijk betekenen dat je bent afgedroogd, vernederd of door de ondergrens zakte. Villa had tot aan die rode kaart ook nauwelijks iets in te brengen, wist 1,5 kans bij elkaar te spelen met veel hulp van Ajax geblunder achterin.

Aanvallend was het totaal onmachtig maar tot aan de 2-0 (wat gewoon een enorme blunder was op het middenveld) speelde Villa ook gewoon heel zwak. Het was echt niet om aan te zien van beide kanten, dat Villa er daarna overheen walst tegen 10 man en 3 verdedigende invallers vind ik niet zo gek. En dat twee spelers van Villa gewoon echt 100 procent rood hadden moeten krijgen kan ook ongelofelijk bepalend zijn voor een wedstrijd.

Genoeg om je zorgen over te maken maar 'afgedroogd' bij deze pot vind ik echt zwaar overdreven. Het was tot aan de rode kaart gewoon net zo'n zaadpot als vorige week alleen geef je op twee momenten van verslapping twee goals weg (net als tegen Fortuna).

14 maart 2024 om 23:05

Ajax had niks in te brengen, daar heb je helemaal gelijk in. Maar dat hebben ze dit hele seizoen al niet. Laten we eerlijk zijn, dit Ajax is gewoon subtop Eredivisie. Niet verwonderlijk dat ze daar ook staan.

14 maart 2024 om 23:55

Ik denk dat Jtje doelt op het feit dat je hier niet met 4-0 had hoeven te verliezen als je minder slordig speelt en er niet zoveel individuele blunders gemaakt worden. Want Villa was eigenlijk niet zo goed.

Maar goed, dan had je 2-0 verloren.
Met name de aanvallende onmacht, tikkie terug, vind ik echt om te janken.

15 maart 2024 om 00:14

Ajax had niks in te brengen maar villa gaf ook geen voetballes. Tuurlijk was ajax drama en sneed villa vooral de laatste 30 minuten als een warm mes door boter. Maar afgedroogd vind ik wel iets teveel van het goede. Dit ajax voetbalt op dit moment niet beter dan ploegen als go ahead Eagles. Als die hier 4-0 hadden verloren werd er ook niet gezegd dat ze waren afgedroogd. Gewoon een verdient verlies wat na een rode kaart uitvalt in een relatief hoge score. Hij afdrogen denk ik toch aan iets anders. Duitsland vs Brazilië in 2014 bv

14 maart 2024 om 23:07

Ajax heeft niet eens geprobeerd om een goal te maken, dat is wel erg kwalijk. Tuurlijk wordt het afzien als je rood krijgt en 3 verdedigers wegvallen maar ga dan super compact spelen om het te beperken. Beide niet, geen aanvalsdrang en geen wil om te knokken voor je ploeg, echt een schandalige vertoning. Dat mag je Van 't Schip zeker kwalijk nemen.

14 maart 2024 om 23:11

Maar hoe wil je compact gaan spelen dan? Ajax speelt notabene met 5 verdedigers om iets van compact te kunnen spelen achterin. Als daar 3 van uitvallen dan vind ik het niet zo vreemd dat je daarna, met ook nog een middenvelder minder, wordt overlopen.

14 maart 2024 om 23:16

Nouja als je Taylor nota bene op linksbuiten ziet lopen, die kan natuurlijk meer naar achteren gaan spelen. De ruimtes tussen de linies waren te groot, twee passes van Villa en er stond iemand 1 op 1 met Ramaj. Als Eredivisie clubs het normaliter tegen Ajax kunnen, moet Ajax het ook kunnen tegen Villa.

14 maart 2024 om 23:19

Als eredivisie clubs het tegen Ajax kunnen moet Ajax het ook tegen Villa kunnen, huh? Wat een vreemde vergelijking. Slaat kant noch wal. Ajax kan tegen Fortuna of zelfs Almere al nauwelijks compact staan dit seizoen.

Maar met 9 man op Villa park (en met 2 van je basis verdedigers nog maar op het veld) zou dat dan wel even moeten lukken?

14 maart 2024 om 23:36

Dan leg ik de vraag bij jou neer, hoe kan Ajax met dit materiaal (we zeggen tenslotte allemaal dat het subtop eredivisie is) niet compact spelen? Clubs uit de onderste regionen eredivisie kunnen dat wel? Mijn vergelijk is dan misschien scheef maar als je een team, excuus losse pionnen, niet als een team kunt laten spelen op de basisbeginsellen van het voetbal (compact staan), dan heb je als trainer(s) en club heel erg gefaald. Er valt dus geen team van te maken en je kunt tactisch blijkbaar niks doen, dan houdt het heel snel op.

14 maart 2024 om 23:47

Waarom moet ik aan jou uitleggen waarom Ajax niet compact kan spelen? Ik ben toch niet de trainer van Ajax?

Ik vind het vreemd dat jij verwacht dat Ajax het wel eventjes kan met 10 man tegen Villa nadat notabene 3 van de 5 basisverdedigers uitgevallen zijn, terwijl ze met het het hele seizoen al niet kunnen.

15 maart 2024 om 00:01

Rustig maar, je hebt gelijk.
Hoewel het compact staan ook overdreven wordt. Je kunt ook op minder dan 2 meter van je man verdedigen en gewoon eens je duels winnen ipv overal 2 passen te laat te komen. Is gewoon een kwestie van opletten.

Maar de echte crux zit m in de aanvallende onmacht. Er lag zo ontzettend veel ruimte achter de laatste linie van Villa. Maar iedere aanval naar voren waar een beetje snelheid in lijkt te zitten wordt de nek omgedraaid door het tikkie terug.

Dan volgt gebrek en verkrampt inpassen, waardoor je iedere tegenaanval uit positie staat.

Trap Godts er gewoon in. Boeien als hij een paar keer de bal verspeelt. En Forbs hadden we met zijn snelheid ook kunnen gebruiken vandaag.

Sowieso 1 van de 2 ipv Hlynsson of Taylor

15 maart 2024 om 00:45

Ajax hoeft niet te domineren met 10 man tegen Villa. Maar je kan wel kort zitten en de ruimtes klein houden. Ja met 10 man, klopt, maar we hebben het wel over Ajax hè. Je mag wel verwachten dat ze zulke dingen kennen en kunnen. De ruimtes klein houden is geen hogere wiskunde, of heeft Ajax echt alleen maar amateurs aangetrokken. Dat kan ik me bijna niet voorstellen.

15 maart 2024 om 08:22

Ajax was vanaf het eerste fluitsignaal dramatisch, apathisch en niet in staat om een bal over te spelen. Dus ik vind dit een non discussie.

15 maart 2024 om 02:53

Het zat misschien niet helemaal mee, maar Villa had zo nog 5 of 6 fouten van Ajax af kunnen straffen, misschien wel meer, dat werden alleen niet allemaal grote kansen doordat ze zelf ook heel veel fout deden.

Ik had Mannsverk er ook af gehaald, maar zou echt niet meer weten wie je dan op moet stellen. nog niet heel lang geleden was dat een van de spelers waar veel fan hier een deel van hun hoop op vestigden en hij moest eigenlijk wel beter zijn dan de spelers die de rest van het seizoen in de basis hebben gestaan (kan nog komen, maar heb het de afgelopen wedstrijden nog niet gezien). Het zelfde geld voor Hlynsson, sowieso is er buiten Taylor eigenlijk geen fitte speler die die rol ook in kan vullen en de meeste fans zien hem ook liever op de bank zitten. Tahirovic speelt ook maar eens in de 3 of 4 weken een goede wedstrijd. Vd Boomen is leuk als je ruimte krijgt en hij die bal weg kan leggen maar als hij onder druk staat heb je niets aan hem, en hij heeft niet het loop vermogen om de verdediging bij te staan.

Ik zou niet meer weten wie het dan moet gaan doen of welke, fitte, spelers je dan op had kunnen - moeten stellen. Je hebt buiten de spelers die nu speelden en de namen hierboven alleen nog een paar jeugdspelers op de bank die, en niet 100 fit zijn, en/of ook niet altijd de beste indruk hebben achter gelaten. En Medic, die zelfs bij het niet meespelen van Gooijer, en blessures van Kaplan, Sutalo en Rensch op de bank mag blijven zitten.

Misschien moet Johnny volgende wedstrijd maar eens met 6 man achterin proberen te spelen, zodat het defensief dan nóg beter staat. Brobbey heeft toch geen ondersteuning nodig heeft. Die is goed genoeg om de bal op te halen, een aantal man uit te spelen en er zo een paar goaltjes in te prikken. Lijkt mij een geweldig plan

14 maart 2024 om 23:18

Verdedigend is het zo matig dat je inderdaad beter kunt zorgen dat Brobbey er drie maakt. Dan moet je alleen hopen dat je er geen 3 of meer tegenkrijgt. Ajax heeft alles al geprobeerd, dan kun je misschien wel meer gaan aanvallen en gewoon 433 spelen.

14 maart 2024 om 23:26

Ik zei het voorheen al. John moet gewoon afstappen van die losers tactiek. Met die 5 man achterin houdt je in principe het spel van de tegenstander tegen, maar aanvallend heb je dan gewoon helemaal geen stootkracht om iets te bewerkstelligen. In de counter staan er teveel spelers achterin en sta je in principe alleen met Brobbey voorin om te counteren. Die jongen wordt gewoon aan zijn lot overgelaten. Zolang Kaplan fit is moet je ten alle tijden gewoon met vier achterin spelen. Dat kan gewoon makkelijk. Als hij daadwerkelijk geblesseerd is, dan wordt het misschien lastiger. Al is dat nog altijd 10x beter dan deze losers tactiek.

14 maart 2024 om 23:46

Tja, je kunt er wel een extra verdediger bij posteren, maar als die ook staat te schutteren en de vereiste kwaliteiten niet heeft, verandert er niets. Dan heb je alleen maar een extra kans om domme fouten te maken en je maakt het voor de tegenstander tevens makkelijker om de boel vast te zetten.

15 maart 2024 om 08:40

Het idee is dat Sosa en Rensch/Gaai dan de vrijheid hebben als een soort Dumfries op te stomen en een goede voorzet te geven.

Maar dat blijken ze ook al niet te kunnen.

Jammer dat Ajax er als laatst overgebleven Nederlandse club in Europa er niet in is geslaagd de eer hoog te houden. Toch ook knap dat naast de wanprestatie van verschillende Ajacieden en trainer van het Schip de arbiter het voor elkaar kreeg met afstand de slechtste man van het veld te zijn.. Niet op dat de schuld te geven, verdrr was je zelf ook gewoon verschrikkelijk slecht.

Ik weet ook nog altijd niet wat je met deze tactiek aan wilt. Een aantal mensen hebben zichzelf wijs gemaakt dat het een goed systeem was omdat je er een paar keer acceptabel mee speelt. Maar het is zo makkelijk te ontregelen als je Brobbey het lastig weet te maken in de duels, en tactisch hier en daar goed dekt en druk zet in de opbouw. Zo kan je wel zeggen dat zo'n Mannsverk slecht speelt. Maar 9/10 keer waren er ook nul afspeelopties - de fout zijn niet eens alleen de spelers, maar ook voor een groot deel het systeem.

Zelfs al verliezen we alle overgebleven duels, degraderen zullen we niet meer. Laten we nu in godsnaam gewoon normaal 4-3-3 spelen. Een centrum van Sutalo - Kaplan is best degelijk verdedigend. Hato weg uit het centrum. Om de een of andere reden krijgt Sutalo weer alle kritiek, maar zo'n Hato die zich bij de 2-0 als een junior uit laat spelen hoor je niks over. Afijn, hij is als opbouwende linksback goed genoeg, maar haal die toch weg uit het centrum. Verder ophouden met die Hlynsson op de vleugel zetten, dat kan hij niet - dat gaat hij nooit kunnen. Laat staan spelen als rechtsback, wat is dat voor idioterie?? Plaats een blok Mannsverk - Henderson voor de verdediging, en kies daar voor voor Taylor of Hlynsson. Maar houd toch op spelers op posities te laten spelen die ze niet machtig zijn. En ach, geef die Godts op de vleugel maar een kans in Ajax 1.

Het seizoen is toch al verloren. Laten we in ieder geval proberen het nog enigzins leuk af te sluiten. En dat betekent gewoon proberen te voetballen, niet als een Mourinho achtige formatie in een 5-4-1 consolideren.. Punten verspelen tegen clubs als Volendam doen we toch wel. Dan kijk ik liever naar wat lichtpuntjes hier en daar dan mij vanaf minuut 1 kapot te schamen voor de manier waarop wij "voetballen." Wat heb je nou gedaan? Je hebt niet gevoetbald, niet gestreden, niet gevochten. Kansloos, een schandalige wanvertoning grotendeels op het conto van Van het Schip..

14 maart 2024 om 23:07

Nou volgens mij staat er nog Europees voetbal op het spel voor Ajax. Dat lijkt mij toch wel vrij cruciaal voor de financiële positie en de aantrekkingskracht voor nieuwe spelers komend seizoen. Ik kan mij niet herinneren wanneer Ajax voor het laatst geen Europees voetbal heeft gespeeld dus je moet als club de reputatieschade nog enigszins beperken

14 maart 2024 om 23:26

Zowel de EL als de losers league levert financieel helemaal niets op. Ook beide competities helpen niet voor het aantrekken van spelers.

14 maart 2024 om 23:29

Ik denk dat veel spelers echt wel meewegen of een club bijvoorbeeld EL speelt of helemaal geen Europees. Ook met het oog op een toekomstige transfer of het oproepen voor een nationaal team. Ook voor een nieuwe trainer kan wel of geen Europees voetbal een factor spelen

15 maart 2024 om 00:01

@musi26 - Natuurlijk helpt dat wel. Althans, meer dan helemaal geen Europees voetbal spelen. Als je groepswinnaar wordt in de Conference League, pak je al snel zo'n 6 miljoen euro. Dat is nog exclusief de inkomsten die de club zelf opstrijkt door bijvoorbeeld kaartverkoop, catering en noem het maar op.

Ook al strijk je maar 8 tot 10 miljoen euro op over een seizoen, maar in horrorseizoenen als deze kun je die maar beter wel hebben. Daar haal je gewoon een goede speler voor als je geen gekke dingen doet(!).

Sowieso vind ik het nogal kleinerend om de Conference League de 'losers League' te noemen. Dan snap je wellicht niet helemaal hoe het voetballandschap is opgebouwd en dat het voor sommige clubs een prestatie van formaat is om daarin te presteren.

Tja jd moet al snel tegen 9 man staan maar krijgt zelf rood en nog maar even 3 blessures erbij

Aanvallend waardeloos met deze tactiek. Verdedigend net zo slecht. Snel terug naar 3 aanvallers

15 maart 2024 om 01:19

Het verschil tussen 433 en 541 qua defensie is dat er bij 541 niet 4 maar 5 slechte verdedigers staan opgesteld. Ga je daar nou beter of slechter van verdedigen? Vraag het de coach.

15 maart 2024 om 10:01

Welke aanvallers?

Schuldige: John vh Schip.
Beginnen met zo'n opstelling waarbij Brobbey op een eiland staat.
Geen buitenspelers.
Mannsvkerk die elke bal inleverde niet wisselen en dan pakt ie rood.
Geen Rijkhof en vd Boomen erin voor wat creativiteit en goede diepteballen.Wij zijn Ajax en stappen van ons geloof af. Ongeloofelijk diep gezakt dit Ajax.

Je wordt gewoon geslacht door je eigen domme fouten. Het is gewoon niet nodig om hier met 4-0 te verliezen. Maar zover individuele fouten.

Aston Villa kleine club. Ik begrijp de supportersvreugde van deze prachtige overwinning, maar om Manssverk bij zijn rode kaart met een 2-0 spottend het veld af te zwaaien en Ole Ole te roepen bij elke pass op Ajax' helft is gewoon niet nodig. Mooi en respectvol was geweest als ze ook respect tonen voor de club Ajax. Afgelopen transferzomer is Ajax niet in de koude kleren gaan zitten. Dit is mogelijk het slechte Ajax ooit. In ieder geval het slechtste Ajax wat ik heb meegemaakt (rond de eeuwwisseling was Ajax ook niet best natuurlijk).

Gefeliciteerd Villa. Was vanaf het begin vand e wedstrijd al duidelijk dat Aston Villa het Ajax lastig zou maken.

Ajax is nu Sutalo, Rensch en Kaplan kwijtgeraakt. Hopen dat het meevalt...

14 maart 2024 om 23:00

Er is niemand die Rensch en Sutalo mist. Gooijer & Medic is lood om oud ijzer.

14 maart 2024 om 23:02

Jij niet misschien maar Šutalo speelde gewoon prima tot hij uitviel.
Rensch daar in tegen ja daar heb je niets aan

14 maart 2024 om 23:11

"Prima". Aandoenlijk en hilarisch dat de lat voor kluns Sutalo steeds lager gelegd wordt.

14 maart 2024 om 23:22

Nickyy: Kaplan, Rensch, Hato en Sosa geven alle 4 vandaag een goal weg. Maar goed, blijf vooral zeiken op Sutalo hier.

15 maart 2024 om 00:06

Vergeet Manssverk niet.
En Ramaj heeft ook aardig wat gevaarlijke tegenaanvallen ingeleid, maar daar kwam geen doelpunt uit.

Sutalo was best oké vandaag. Toch zie ik hem liever in de mandekking en dan niet opbouwen.

14 maart 2024 om 23:00

Als dat een club klein maakt, bestaan er geen grote clubs.
Bernabeu die klapt voor Ronaldinho, dat soort uitzonderingen zijn natuurlijk mooi.
Maar waarom verwacht je dat een stadion vol fans zich in gaan houden om zodoende jou en de spelers niet te kwetsen? Natuurlijk gedragen ze zich zo. Als een ploeg zo slecht speelt en een speler dan ook nog dom rood pakt, ja dan gaan ze natuurlijk een beetje jennen en trollen. Hoort er gewoon bij!

14 maart 2024 om 23:01

Dat gebeurd toch overal? Is niks persoonlijks naar Ajax toe, maar denk je echt dat die supporters het interesseren hoe pijnlijk seizoen ajax draait? Dit hadden ze net zo gedaan bij Feyenoord, psv of een engelse club.

14 maart 2024 om 23:29

Rond de eeuwwisseling? 2x finale CL en een halve finale...daarna nog een kwart finale. Dus dit is echt slechter.

15 maart 2024 om 03:10

Rond de eeuwwisseling inderdaad, na de glorie jaren van Van Gaal en een top jaar onder Olsen werd Ajax in 98/99 6e en 99-2000 5e. Olsen werd al vrij snel in 98/99 ontslagen en vervolgens kreeg Jan Wouters het ook niet op de rit en die werd ergens in het seizoen 99/2000 ontslagen.

Die periode was inderdaad ook dramatisch slecht. Niet voor niets dat Adriaanse toen hij kwam begon over een drie jaren plan met als doelstelling om het eerste jaar (dus 2000-2001) bij de eerste 5 te eindigen (ze zouden uiteindelijk derde worden).

14 maart 2024 om 23:52

Da's toch totaal subjectief en naief? Waarom zouden Villa-supporters ook maar enigszins rekenschap houden met een buitenlandse club? Het is wellicht kinderachtig, maar je ziet het werkelijk overal. Als je denkt dat Ajax daar de uitzondering in zou moeten zijn, heb je als supporter echt grootheidswaanzin...

Dit was niet best, tactisch zo slecht neergezet.
De spelers zagen er daardoor nog slechter uit dan ze zijn.
En het is al zo overduidelijk dat het merendeel in eerdere Ajax selecties nooit zou hebben gespeeld!

Complete schande!!! Het hele team en coach kunnen wat mij betreft oprotten! Kotsmisselijk wordt je ervan. Nog nooit zo’n slecht Ajax gezien!

Zoals de Engelsen tegen Henderson: BOEEEEEEE!

Schande

Toch niet zo'n pretcompetitie dus.

Een passend einde van een teleurstellende Europese campagne van de Nederlandse clubs. Er was er dit jaar niet één bij die naar vermogen presteerde.

14 maart 2024 om 23:03

Volgens mij heeft Ajax wel degelijk naar vermogen gespeeld.
Wie verwacht had dat dit Ajax verder zou komen moet naar de oogarts!

ik weet dat voetbal vaak gaat om de persoonlijke fouten, maar hier heb je gewoon 4 goals om de oren door 4 persoonlijke (ok die corner was misschien collectief falen) fouten.
verder wel een soort van verwacht, dat je zo kansloos eraf gaat tegen de nr4 van de PL.

14 maart 2024 om 23:01

De corner die die Colombiaan in de tweede helft ook vrij in kan koppen stonden de verdedigers ook weer stil. Dus ik vermoed dat het een afspraak is om op de vijf meterlijn stil te gaan staan wachten tot een bal al dan niet op een hoofd valt.
Het lijkt dus geen collectief falen maar de bedoeling. Sja. Goed coachwerk wel.

0 schoten op goal wat een afgang. Excepted goals 0.3. Het allerajax laat zich weer goed zien

14 maart 2024 om 23:18

Godsamme, hebben die statistiek bobos ons enige schot op doel (van Brobbey vlak voor rust) nou nog afgepakt ook?! Die gifbeker is gewoon bodemloos of wat?

15 maart 2024 om 01:21

Misschien ging die net naast? Was ook wel tragisch ingeschoten hoor van onze beste speler. Die was ook zwaar matig vandaag, helaas.

Beter gaan ze alvast veranderen van coach en Sutalo gewoon nooit meer een bal bij Ajax laten aanraken.

14 maart 2024 om 23:01

Ja het lag weer aan Sutalo, zelfs als de koffie te koud is is het zijn schuld maar over Hato of Rensch hoor je niemand . Hato denkt gewoon mijn contract is verlengd dus ik zie wel

14 maart 2024 om 23:24

1-0 dekfout Kaplan. 2-0 Hato wordt uitgekapt als een F-pupilletje. 3-0 Rensch met een slippertje. 4-0 Sosa met zijn signature verdedigende actie: de vastgeroeste lantaarnpaal.

Nee het lag weer aan Sutalo vandaag.

Ontluisterend. Veelzeggend en passend in dit seizoen. Maar je hoopt -tegen beter weten in- dat het toch iets beter kon. Gauw dit seizoen uitzingen. Het niveau van Ajax is onherkenbaar weggezakt.

Ajax was de laatste club die voor nederland de punten kon binnenhalen en ze laten dit zien. Waardeloos!! Ik had er veel meer van verwacht en de amsterdamse branie is ver te zoeken... nu gaan we frankrijk niet meer inhalen op de uefa competitie.. het is te hopen dat ajax snel betere spelers en een goede trainer haalt anders wordt het volgend seizoen Europees ook een heel moeilijk jaar...

14 maart 2024 om 23:15

Ik ben benieuwd op basis waarvan je meer verwacht had. Ajax is het hele jaar al historisch slecht en zo instabiel als wat.

15 maart 2024 om 00:10

En daar ben je vanavond achtergekomen? Was je de rest van het seizoen op vakantie?

Zo lang Ajax dat achterlijke 5-4-1 speelt kijk ik geen wedstrijd van Ajax meer. Het is om je rot te schamen, vanaf minuut 1 heb je gewoon alle ballen blind naar voren staan rammen. En wat koop je er voor? Je wordt met 4-0 afgedroogd.

Dit is enkel op basis van het verknalde shirt nog Ajax. Verder is het in helemaal niks Ajax. Belachelijke vertoning weer gezien. En misschien dus voor het laatst, deze puinhoop Ajax noemen is deadnamen, om het met een populair woord in Amsterdam (zuid) aan te duiden.

15 maart 2024 om 00:13

Eens! Maar los van het systeem, is het belangrijk met wat voor intentie je het veld inloopt.

Dat systeem kan best werken want er komt best veel ruimte in de omschakeling. Maar dan moet je niet iedere bal weer terugspelen. Juist op die momenten moet je snelheid naar voren hebben.

Sorry hoor maar ben nu wel helemaal klaar met van het Schip. Wat een drama is die man. Ben ook wel klaar met dat lange gewacht met passen naar je medespeler achterin. Dat gaat keer op keer fout en toch blijf je het doen. Ook nog eens drie verdedigers geblesseerd dus als ze er allemaal lang uitliggen gaat je plek 5 er ook aan. Wat een kansloos elftal is dit Ajax zeg.

Sosa en Manssverk waren de slechtste. En dat is echt een hele prestatie wanneer de rest een 1 verdient, inclusief meneer Ramaj.

Wat een schande dit Ajax. De spelers mogen zich echt schamen. Geen passie, geen niks. Schip er uit, de hele staf er uit. Wat hebben Maduro en zijn vriendjes nou de afgelopen tijd toegevoegd? Grote schoonmaak moet NU beginnen. Alvast voorsorteren op het volgende seizoen.

14 maart 2024 om 23:01

Potverdikkeme, en dan zie ik jouw profielfoto LitmanenOHOH. Bleven we maar in die tijd hangen.

14 maart 2024 om 23:02

Maduro en zijn vriendjes??? Hij is maar 2de assistent

Bedankt Overmars en vd Sar. Club kapot gemaakt en waardeloos achter gelaten. Hopelijk volgend jaar geen Europees voetbal voor Ajax. Misschien gaan er dan eens een paar ogen open dat het anders moet.

14 maart 2024 om 23:00

De huidige situatie van Ajax kan je toch moeilijk aan Marc Overmars verwijten in mijn ogen. Tuurlijk had hij nooit zo stom moeten zijn, maar je verwacht van een club als Ajax dat ze wel een capabele vervanger voor hem kunnen vinden.

15 maart 2024 om 01:24

Hij was het eerste dominosteentje is hoe ik het zie. Ik neem hem, in tegenstelling tot veel ajacieden, heel veel kwalijk. Gek genoeg meer dan Van der Sar, die natuurlijk gewoon broddelwerk heeft geleverd nadat Overmars weg was. Maar dat was onvermogen. Wat Overmars deed was gewoon zo dom, onnodig, slecht, en desastreus.

14 maart 2024 om 23:03

Begon allemaal bij Schreuder. Die heeft het verval ingezet.

Me hele club is naar de klote geholpen. Echt ik ben er zo ongelofelijk chagerijnig van. Hoe is het mogelijk.
Gelukkig hadden ze bier in de kroeg, dat was dan weer prima.

Aston Villa kan niet klagen dat ze na 26 minuten niet met 9 man op het veld stonden.

Dat gezegd hebbende verdien je ook helemaal niks.
Het is geen elftal, het is complete chaos, geen idee in het spel. Middenveld staat hoog op een rij en verwacht blijkbaar dat de verdedigers iedereen uitspelen. Verdedigen doet men als een zak hooi. Geen drive. Sosa liep na 2 minuten al sloffend terug terwijl Villa in de aanval was.

Ik snap ook de wissels van Schip absoluut niet, waarom je niet een Mannsverk niet naar de kant haalt, want het is maar 4x eerder gebeurd dit seizoen in Europa..
Het is echt een dieptepunt weer. Totaal geen progressie

Na vandaag kunnen we stellen dat Sutalo,
Rensch en Sosa bij het grofvuil kunnen.
Mannsverk aan het lijstje kan worden toegevoegd van de troep die die duitser heeft binnengehaald.

Van het Schip volgend jaar weer ergens in Australie zit. Brobbey die volgend jaar bij een Brentford of Luton Town speelt.
Kaplan weer terug is bij af. Akpom niet kan worden verkocht, omdat niemand hem wilt en volgend jaar verhuurd word aan Zulte Waregem.

Henderson in het nieuws komt met, “ik heb spijt dat ik bij Ajax heb getekend.”

14 maart 2024 om 23:04

Tot aan zijn blessure speelde Šutalo gewoon een prima pot.
Ik wil het volgend jaar nog wel zien als er een hele voorbereiding met de selectie wordt afgewerkt

14 maart 2024 om 23:06

Alle drie de Kroatische spelers mogen wat mij betreft geloosd worden. Zijn een parodie op profvoetballers. Kunnen werkelijk niets aan de bal en schieten die bal het liefste zo ver mogelijk naar voren. Als ze dan nog kunnen verdedigen, maar dat ook niet. Weg ermee, kansen zat gehad.

14 maart 2024 om 23:36

En waarom spelen zij bij Kroatië wel redelijk tot goed? Zou dat niet kunnen komen dat er nul vertrouwen in het team zit en dat ze met poep in de broek aan het voetballen zijn

14 maart 2024 om 23:12

Maar je kan nu toch wel stellen dat Henderson ook in het rijtje mag? Kwam binnen als de verlosser maar veel beter gaat het niet met hem erbij. En dat voor maar liefst 4,5 miljoen salaris.

Van het Schip moet ook echt weg! Die maakt het met zijn keuzes alleen maar erger ! Jeetje was een schande

Totale afgang. Dat je verliest, ach dat was ingecalculeerd. Maar de manier waarop is om je kapot te schamen. Helaas lijkt het de spelers allemaal niet zoveel te schelen dat ze de club ten schande maken. En dan moet je nog 9, 10 of 11 wedstrijden met deze zogenaamde topsporters …

Ajax dat verliest van een Aston villa dat op 70% speelt, de nummer 4 van Engeland, en dat terwijl er nog zo veel Ajax supporters er zo zeker van waren dat ze een beter resultaat zouden behalen dan Psv, best beschamend.

Het voetbal was niet om aan te zien, zo extreem veel individuele fouten, de verdigers die ik vandaag heb zien voetballen zouden nog niet eens stand kunnen houden in de 3de klasse.

Hopen dat de blessures meevallen, want vooral Kaplan zou Ajax nog heel hard nodig moeten hebben om op z'n minst play off voetbal te kunnen halen.

De vraag is hoe nu verder. Duidelijk is dat Kroes een enorme opgave krijgt. Een nieuwe trainer, maar vooral veel nieuwe spelers. Vooral verdedigend is het een grote chaos, vanavond werd dat maar weer eens onderschreven.

Maar wie stapt er in? En hoe slijt je de , ja, prutsers ?

Taylor een 5,5? Deed hij überhaupt mee???

Als Van 't Schip gisteren naar de persconferentie van Bosz heeft gekeken dan weet hij wat hij moet zeggen.....#zelfreflectie

Dat Mannsverk er nog in stond was natuurlijk ontzettend dom. Emery haalt op zijn beurt wel Rogers eraf die met geel rondloopt. Daarmee geef je de wedstrijd wel helemaal weg.

Met 5-4-1 weet je dat je niet veel gaat creã«ren met dit elftal, dus dan is het hopen dat je lang op 0-0 kan blijven en dan met een lucky goal weet te winnen. De aanvallers van Aston Villa waren echt veel te goed voor de Ajax-verdediging vandaag helaas.

Ook Akpom, heeft werkelijk helemaal niks gedaan. Had je veel beter Rijkhoff erin kunnen zetten, of Forbs die dan maar lekker kan gaan rennen en wat gasten bezighoudt. Akpom heb je echt heelemaal niks aan gehad. Dus eigenlijk speelde je dan 5-2-1..

15 maart 2024 om 01:26

100% gelijk, denk ik. Dat deed Villa veel slimmer dan Ajax, je man met geel wisselen. Gewoon durven ingrijpen. Verder heb je ook helemaal gelijk, Akpom is een rare wissel in een 532 naast Brobbey. Dan is er zo weinig snelheid voorin terwijl je juist op de counter lijkt te willen spelen.

Verloren door individuele fouten. Wat staan er toch amateurs op het veld. Nog een hele lange weg om dit te herstellen.

2/3 van de spelers lozen, en nog een gigantische trap nageven bij hun definitieve vertrek.

Wat een schandalig slecht Ajax zien we dit seizoen. Geen inzet, geen klasse, geen kwaliteit. Ik begin er moeite mee te krijgen om dit nog langer aan te moeten zien.

Gaaei —> ❌
Sutalo —> ❌
Sosa —> ❌
Medic —> ❌
Tahirovic —> ❌
Mannsverk —> ❌
Akpom —> ❌
Ramaj —> ❌
Forbs —> ❌
Henderson —> ❌
Gorter —> ❌
Fitz-Jim —> ❌
Rensch —> ❌

Technische staf —> ❌

Allemaal te treurig voor woorden. Ik zie nog liever de Onder 18 in de basis verschijnen.

14 maart 2024 om 23:07

Sommige hebben nog geen eens gespeeld door van t Schip. Ben je een waarzegster om te beoordelen dat ie niet geschikt is?

14 maart 2024 om 23:14

Ik heb iedere speler dit seizoen genoeg zien spelen om zelf een oordeel te vellen. Maakt me helemaal niets uit of die spelers al wel of niet onder van ‘t Schip hebben gespeeld. Respect voor John dat hij op een heel moeilijk moment is ingestapt maar na dit seizoen is het wel klaar. De bezem moet door de club en dat gaat gebeuren. Daar heb je geen glazen bol voor nodig.

14 maart 2024 om 23:22

Als je denkt dat er 13 spelers gaan vertrekken (en je er dus ook weer een stuk of 8-10 minimaal moet aantrekken) dan ga je van een koude kermis thuis komen vrees ik. En dan zie ik namen als Ramaj, Henderson en Rensch op jouw lijstje, terwijl je absolute misperen als Avila en Mikautadze er bijv. niet op hebt staan.

15 maart 2024 om 00:43

Alle respect voor van ‘t Schip dat hij instapt alleen Ajax is beursgenoteerd en de emoties moeten ze niet mee laten spelen. Hij verdiend een andere functie, maar er staat nog veelte veel op het spel (goede spelers die weg willen, goede aankopen geen doorgang gaan krijgen, etc).
Hij kan niet eens met zijn technische staf bedenken om Mansverk te wisselen en een risico te nemen met een andere frisse speler…time to gooo

Wat een blamage. Dat je hier kan verliezen wisten we van tevoren, maar de manier waarop is werkelijk beschamend. Blijven roepen dat de selectie matig tot slecht is kan je niet als excuus blijven gebruiken als geen organisatie is. Van het Schip is gewoon niet in staat om dit Ajax beter te maken. Het blijft allemaal los zand en dat mag je net als bij Steijn nu ook van het Schip op afrekenen. Schandalig dit.

Sinds Sutalo terug is begon het gezeik weer. Hij is een schimmel in het team ook al maakt hij geen fouten. De rest word onzeker door hem omdat hij er onzeker uitziet. Brengt ongeluk en een gebrek aan alles

Mannsverk is een voetballer? Die man weet totaal niet wat te doen met een beetje druk. Kan helemaal niets. Daar is Guus Til Maradona bij.

Hlynsson met pikante foto’s van de trainer? Wat een laffe speler zonder enige vorm van techniek is dat. Kaatsen en nog eens kaatsen. Wat is dit voor grap. Wie laat dit doorstromen?

Henderson is over datum. Kan niet meer snel handelen en speelt daarom op rust. Die lange ballen zijn gewoon uit nood

14 maart 2024 om 23:20

Als je zo ongelofelijk slecht gaat spelen door de uitstraling van je teamgenoot ben je bij mij in de 4e klasse ook niet welkom. Dat afgeven op Sutalo is volkomen uit proportie, zeker als je ziet hoe zijn mede-verdedigers spelen.

14 maart 2024 om 23:40

Schei uit met dat beschermen van Sutalo. Wat is dit voor grap? Doet alles fout sinds zijn komst en toch zijn er mensen die het nog voor hem opnemen. Een soort mythe dat het nog goed komt met hem en alle kuddedieren gaan erin mee. Dat je nog twijfelt aan dat afgeven zegt genoeg over je inzicht. Hebben ze 2 keer de 0 gehouden zonder hem of niet? En niet allerlei onzin redenen verzinnen met tegenstanders er toevallig niet voor gingen die wedstrijden blabla. Hij heeft sinds zijn komst al meer dan 100 schandalige fouten gemaakt. Of was je bij Bassie ook zo begripvol? Nee zeker want het was een hype om wel af te kraken en het zeker niet minder deed

14 maart 2024 om 23:28

Mannsverk hahaha, dat is een wielrenner. En Hlynsson is een

14 maart 2024 om 23:43

Loodgieter?

15 maart 2024 om 01:32

Fruitvlieg?

Niet dat ik veel hoop had op een overwinning op Villa. Maar de laffe, zoutloze manier waarop is beneden alle peil. 1 schot op goal… Alles waar Ajax voor staat ontbrak. Geen lef, geen branie, geen dappere strijd. Ik wens Alex Kroes alvast veel succes met z’n eerste werkdag.

Als je als coach gierig gaat wisselen en niet in ziet dat een speler om een 2de gele kaart solliciteert dan ben je ….niet geschikt en is het tijd om te gaan. Je gaat spelers met veel bombarie terughalen van een huurperiode. Je laat Brobbey staan en hij loopt zich straks helemaal stuk…Hoe maak je spelers kapot.

Afgedroogd door Aston Villa....zielig, ik begin langzaam gewoon medelijden te krijgen met de Ajax supporters. Wat een wanvertoning, die verdediging is echt niveau KKD

Tis toch ook onbegrijpelijk, verdediging is de slechtste linie op het veld, WAAROM GAAT DAN ALLES TERUG.?
Tikkie terug Hato, wat ben ik aan het doen Sutalo, oh wat ben ik geweldig Rench, klaasvaak Sosa enz.enz.enz.
Dat is onze verdediging

14 maart 2024 om 23:13

De aanval is niet veel beter. 0 schoten op doel

Zo nog 11 potjes (uitgeschakeld na eerste ronde playoffs) afzien en dan zit het seizoen er op. Dachten we dat het vorig seizoen niet erger kon. We zitten nu naar iets te kijken wat in helemaal niks meer op Ajax lijkt.
Niveauloos op alle fronten, Kroes heeft een hele grote bezem nodig. Dit valt niet in 1 zomer te repareren.

Als Ajacied zijnde heb ik Ajax meer dan genoeg Europese wedstrijden zien verliezen. Vaak had ik dan (misschien onterecht) het idee dat we voetballend beter waren, maar naïef waren.

Dit gevoel hadden er dan vaak meer, maar dit is bij dit Ajax nooit het geval geweest. Ik blijf kijken, omdat ik supporter ben. Maar als liefhebber is er geen mens die graag naar Ajax kijkt. Hooguit als liefhebber van de tegenstander, omdat je dan weet dat je club grote kans maakt tegen Ajax.

Ik was gewoon chagrijnig dat ze die keeper nog gingen opjagen in de 83e minuut, laat hem gewoon die bal 8 minuten vasthouden want elke keer als Ajax probeerde iets wat lijkt op voetbal op de mat te leggen ging je je meer schamen. Nee, op deze manier ga je die playoffs niet eens halen laat staat winnen.

Wat was het weer beschamend slecht zeg. Geen enkele speler in de selectie die dit niveau aan kan. En Villa is geen wereld ploeg hè. Vielen mij eigenlijk zwaar tegen. Die kunnen veel beter volgens mij maar dat was totaal niet nodig vandaag. Even dacht je na de gewonnen wedstrijd tegen Utrecht, dit gaat wat beter allemaal. Maar we zijn weer terug bij af. Het gestuntel en geblunder is er weer in zijn volle glorie. Zoveelste domme rode kaart ook weer, puur uit totale onkunde. Tactiek of strijdplan ontbreekt in zijn geheel. Of je moet het inzakken met 11 man op de eigen 16 een tactisch idee willen noemen. Je komt niet eens over de middenlijn in balbezit op deze manier. Het is tegenhouden en in balbezit hebben ze geen flauw idee wat te doen want iedereen staat achter de bal. Medelijden met Brobbey, die staat daar te wachten op ballen die toch niet gaan komen of over hem heen vliegen, of veel te hard worden ingespeeld, of op kin hoogte. Zo frustrerend, je beste speler wordt niet bereikt zo. Lekker ook weer al die blessures erbij. Eredivisie gaat ook nog helemaal fout zometeen. Plek 4 wordt nog heel lastig. Als ik de ploeg zo zie spelen denk ik dat plek 4 wel eens snel verloren gaat worden. Wat een bizar en wanhopig seizoen is dit toch, kan het nog steeds bijna niet geloven.

Om dan toch een klein voordeel te benoemen: de uitschakeling betekend minder verschrikkelijke potten te zien in dit hopeloze seizoen… Helaas weer door de ondergrens gezakt vandaag, al vond ik Villa ook gewoon erg goed spelen. Wel was ik van mening dat die Morgan van hun wel een 2e gele had kunnen pakken op de overtreding bij Rensch, en ook Ollie Watkins had imo geluk met geel bij die charge op Ramaj, heeft het geluk dat Ramaj geen theater show maakt en gelijk op stond, en tijdens de actie nog enigzins opsprong. Anders had hij ook van het veld gegaan denk ik, maar goed, als als als, daar koop je niks voor.

Gewoon het seizoen uitzitten en hopen op kleine verbeteringen van week tot week.

15 maart 2024 om 01:34

Dat was volgens mij ook gewoon twee keer rood. En dan krijgt natuurlijk Mannsverk hem wel (terecht hoor). In het live meepraten zagen er heel veel dat al aankomen. Geen rood voor Aston Villa, wel voor Mannsverk.

Gewoon paar spelers uit eigen kweek opstellen, kijk naar klopp 💪🏻💪🏻

14 maart 2024 om 23:46

Ja, wie? Niveau in de jeugd is nog lager blijkbaar…

Bij 1-0 stond het allemaal nog wel redelijk, je creeert niks maar gaf ook niet veel weg. De 2-0 en de rode kaart waren wel direct de nekslag. Rench moet daar Mannsverk niet zo in de problemen brengen, maar Mannsverk doet het daarna ook drama en daarna natuurlijk ook een ontzettend domme overtreding met al geel op zak. Wel leuk dat Mannsverk bejubeld werd toen hij net terug was en nu compleet afgemaakt wordt na een slechte wedstrijd. Hij heeft wat langer de tijd nodig om hier een oordeel over te kunnen vellen. Vandaag natuurlijk onvoldoende. Dit seizoen maar uitzingen met de middelen die je hebt en hopen dat je 5e wordt (wordt nog moeilijk zat) en dan maar alle hoop op Kroes die toch wel schoom schip moet maken.

Dit is sowieso het slechtste Ajax van de afgelopen 60 jaar en misschien wel ooit. En we worden ook echt geen 5e in de eredivisie.. Komende 5 potjes zijn ook zwaar zat. Ik zei eerder al dat we beter uitgeschakeld hadden kunnen worden, dit soort wedstrijden doen alleen maar pijn. Bodo was ook al ellende. Beter volgend jaar geen Europees en bouwen aan een team en beter resultaat in de eredivisie.

Veel mensen hebben het hier over een nieuwe frisse start volgend jaar, maar zelf denk ik dat het probleem veel dieper zit, wat mij opvalt dat Ajax Sinds het vertrek van ten hag conditioneel gewoon heel slecht is. En hoeveel trainers. Hebben we al niet gehad? Hoe krijgt de medische staf het voor elkaar dat dat die spelers zo lang weg blijven? Na een blessure? Nee dit is ook niet ff op te lossen met weer een nieuwe trainer en wat nieuwe spelers vrees ik

Hoogtepunt van de wedstrijd was toch wel de poging tot voorzet van Sosa op Hlynsson, alsof die mee deed. Al dat wanhoop met ballen inleveren bij Henderson die dan maar op goed geluk de eenzame Brobbey opzoekt. Taylor die constant faalt met het naar vooruit spelen en die moet dan zogenaamd goed met Brobbey kunnen ballen, echt...

Allemaal leuk en aardig dat we nu 5e staan maar het is gewoon net zo slecht als voorheen, er zit echt totaal niks in dit Ajax.

Heb hier in 20 jaar nooit iets geschreven maar moet het nu toch wel even kwijt. Heel dit Ajax is niks, hoort het shirtje niet te dragen en dan zet je de enige positiviteit (brobbey) lekker in z'n uppie alsof die ook maar iets kan doen zonder bruikbare ballen.

Au..
Slecht, dom en eigenwijs.

Waarom wisselt hij Mannsverk niet, en gooi ipv akpom dan maar een godts of rijkhoff er in. Jonge gasten die hier en daar een leuke opleving kunnen hebben en iets van balgevoel.

Is het seizoen al voorbij..

Ach we wisten toch dat dit gedoemd was?! En als de scheidsrechter in de eerste helft tot 2 keer toe een terechte rode kaart aan Vila niet geeft (inkomen op ramalj had direct rood moeten zijn en even later 2e geel die de ref niet geeft) en je dan later zelf wel die 2e geel incasseert dan weet je al dat je vecht tegen windmolens (uefa) 2e helft begon Ajax nog best redelijk Vila werd uitgefloten totdat die 2-0 viel en alles weer uit elkaar…. Die sosa ook met buitenkant voet een sliding doen.. ongelofelijk!! Hoop dat Ajax de rug recht en vanaf nu z’n wedstrijdjes gaat winnen.

Had verwacht dat ze veel goals tegen krijgen. Het meest onverwachte is dat ze er zelf geen 1 maken. Hoe dan ook, denk niet dat er veel mensen dachten dat Ajax hier nog zou winnen, of zelfs gelijks spelen. We hoopte natuurlijk voor het Nederland, maar wisten wel dat het niks werd.

Letterlijk het enige positieve dat ik kan bedenken is dat de ogen nu toch wel open zijn bij de scouting. Dat er volgend seizoen bijna een compleet nieuw team staat. Brobbey, Berghuis, Hato en Kaplan en de rest moet gewoon allemaal vervangen worden. Ramaj kun je nog als tweede keeper op de bank houden, maar al die andere.. nee zelfs niet bij de selectie.

De genoemde 4 en dan vul je er zo nu en dan 1 van de jeugd bij. Je hebt 10 nieuwe spelers nodig van Ajax niveau. (normale ajax niveau).

Als je de voorselectie van het Nederlands elftal ziet dan weet je eigenlijk al hoe Ajax ervoor staat. Nauwelijks nog spelers die of bij Ajax spelen of een Ajax achtergrond hebben. Die paar jaar dat Ajax goed gespeeld heeft onder ten Hag was puur te danken aan Overmars. Dat was een een uniek team. Men durft die tijd ook nog te vergelijken met het topteam uit de jaren 90. Je kunt nu wel concluderen dat van dat team van ten Hag op Frenkie na niemand de top heeft gehaald. Dat was in de jaren 90 wel anders. Conclusie. Ajax heeft een paar jaar een topteam gehad en geen top wereldtop spelers. Dit gaat nog jaren duren. De echte toppers gaan niet meer naar Ajax komen.

16 maart 2024 om 09:41

De Ligt speelt bij Bayern Munchen, das gewoon de top van Europa. Hij is ook pas 24 he, toen speelde Van Dijk voor Southampton.

Sowieso kan een Nederlands team nooit allemaal absolute topspelers hebben, want daar hebben ze het geld niet voor. Laat Ajax nou juist vrijwel altijd succes hebben geboekt met een goede tactiek en manier van opleiden waardoor het team boven de som der delen uitstijgt.

Het zal straks echt wel weer beter gaan, hopelijk hebben we dan wel geleerd van deze periode en blazen we niet meer zo hoog van de toren en tonen we wel respect voor andere clubs.

Het was echt dramatisch slecht maar laten we niet vergeten dat Ajax eigenlijk niet in deze wedstrijd hoorde te staan aangezien ze in 2 wedstrijden al werden weggespeeld door een simpel ploegje uit Noorwegen. En in de eredivisie met NEC en Go Ahead Eagles in gevecht zijn om de 5e plaats.
Ajax heeft op dit moment niet meer kwaliteit dan te spelen in de middenmoot van de eredivise en heeft Europees al helemaal niets te zoeken. Er moet voor volgend seizoen een heel nieuwe selectie worden opgebouwd, bijna alles wat er nu rondloopt mag weg wat mij betreft. In ieder geval Sosa, Rulli, Sutalo, Mannsverk, Tahirovic, vd Boomen, Hlynsson, Forbs, Akpom, Gaaei, Gooijer, Rensch, Gorter en Medic. Nog iemand vergeten?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren