Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Arne Slot: ‘Wat de KNVB ook beslist, het is sowieso competitievervalsing’

Laatste update:

Arne Slot houdt ondanks de 0-3 voorsprong een zure nasmaak over aan de gestaakte Klassieker. De Feyenoord-trainer vindt dat hem en zijn ploeg 'een mooi moment is ontnomen'. Slot is bovenal benieuwd met welke oplossing de KNVB gaat komen voor het uitspelen. Competitievervalsing is het sowieso, zo oordeelt de oefenmeester.

Ajax - Feyenoord werd zondag na zeventig minuten gestaakt nadat er vuurwerk op het veld was gegooid. Dat gebeurde nadat het duel al twee keer was stilgelegd door arbiter Serdar Gözübüyük. Slot bespreekt bij ESPN de opties die de KNVB heeft. "Je kan doorspelen met publiek, dat lijkt me niet de meest reële optie. Dan blijven er twee opties over: doorspelen zonder publiek of dat het een overwinning voor ons wordt. Doorspelen zonder publiek is net zo goed dat als we stoppen, in beide gevallen is het competitievervalsing."

Slot verklaart zich nader. "Ajax speelde afgelopen donderdag, wij afgelopen dinsdag. Niet alleen mentaal hadden ze het moeilijk, maar ook fysiek zou hun minste fase nu aan gaan breken. Als we dan nu ergens moeten gaan inhalen – als dat al niet heel snel is maar ook nog lang duurt – is het sowieso competitievervalsing. Dat is het al omdat dit gebeurd is, en nu is het de vraag wat de KNVB gaat doen om dit tot een minimum te beperken."

Slot weet door alle randzaken niet meer wat hij van de wedstrijd moet vinden. "Dat is heel moeilijk, want het is een hele rare wedstrijd. Eerst moet je stoppen omdat er een bekertje op het veld valt, dat duurde vrij lang, dan moet je daarna nog een keer stoppen vanwege vuurwerk, dan nog negen minuten blessuretijd... Dat vraagt nogal wat van de spelers om dan nog op serieus niveau te blijven voetballen. Dus je bent tevreden dat je 0-3 voor staat, maar het is vooral vervelend dat ons een mooi moment is ontnomen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou inderdaad
De enige juiste oplossing is een reglementaire overwinning voor Feyenoord.

Maarja dat zal wel weer niet. Het zou me niets verbazen als de wedstrijd na de winter transferperiode wordt gespeeld, zodat Ajax nog eens 120 miljoen uit kan geven.

24 september 2023 om 18:04

Maar ook dan bestolen, want dan is het 0-3 en dat was het al. Het had prima 0-6 kunnen worden en dat bedoeld Slot.

24 september 2023 om 18:05

Ja daarom zou het een 0-6 overwinning moeten worden.

Heel simpel tewoon de 0-3 bij elkaar optellen.

24 september 2023 om 18:09

Ik geloof dat in de reglementen van de knvb een reguliere nederlaag altijd 3-0 is.

Daar kun je natuurlijk van alles van vinden, maar de KNVB heeft wel volgens de eigen reglementen te handelen.

24 september 2023 om 18:12

En stel je eens voor eind van het seizoen komt Feyenoord 1 doelpunt te kort voor het kampioenschap? 0-6 nederlaag + F-side leeg voor rest van het seizoen.

24 september 2023 om 18:14

Dn hadden ze een keer meer moeten scoren?

24 september 2023 om 18:17

Dan hadden ze daar ook 30 minuten tegen een labiele tegenstander meer voor moeten hebben. Die minuten zijn Feyenoord namelijk ontnomen, Hansje.

24 september 2023 om 18:17

Die kans is ons nu dus ontnomen in de Arena. Wij hebben dan bijvoorbeeld 30 minder minuten gespeeld dan PSV.

24 september 2023 om 18:18

En stel je voor dat ajax er in de 2e helft eentje had ingeschoten waardoor je op het einde 1 doelpunt teveel tegen krijgt voor het kampioenschap?

Hier worden aannames gedaan over de einduitslag wat je natuurlijk nooit in de regelementen kan verwerken

24 september 2023 om 18:19

Kan je niet zeggen. 4 schoten, 3 goals. Zeer, zeer efficiënt en duidelijk de betere, maar of dit de 2e helft nog eens zou gebeuren was verre van zeker. Gaaie, de gouden man voor de eerste 2 goals was al gewisseld😜

24 september 2023 om 18:19

En als je een goal over hebt.....?

24 september 2023 om 18:21

Precies dat. En Feyenoord heeft in dat eerste kwartier na rust niets gecreëerd. De kans op een hele saaie en gezapige tweede helft was echt groter dan een 0-6. Ajax had echt niet nog 3 goals cadeau gedaan, en Feyenoord zette ook niet echt meer aan.

24 september 2023 om 18:21

MarksmanFR , wat een onzin dit. Stel PSV komt 1 doelpunt tekort omdat jullie een 0-6 cadeau krijgen. Daar al aan gedacht ? Vast niet.

24 september 2023 om 18:25

Heb jij de wedstrijd wel gezien? Na rust had Feyenoord nog 2 mogelijkheden.

Ajax was weer precies met hetzelfde bezif als de eerste helft. Prutsen

24 september 2023 om 18:36

Laat het maar bij de 0-3 houden. Daarnaast een dikke boete, de eerstvolgende competitie wedstrijd geen supporters in die vakken en de volgende wedstrijd tegen Feyenoord zonder publiek.

24 september 2023 om 19:05

Dat lijkt me sterk dat Slot dat bedoelde. Feyenoord speelde zelf ook niet al te best. Ze kregen 3 goals van Ajax in de schoot geworpen en creëerde daarna zelf niks meer. Dat Feyenoord ging winnen was wel duidelijk, maar de 1-3 was een stuk waarschijnlijker dan de 0-4.

24 september 2023 om 19:21

Alsof jullie nog 35 minuten geen goal tegen hadden gekregen. Zeker met Salah Edddine er ook nog in. Die 1 kan best, maar de ander was eerder een 5 geweest.

24 september 2023 om 20:15

Het belangrijkste dat Slot opmerkt in dit verband is de wedstrijd die Ajax in de benen had. Je zag ook dat Feyenoord langzaam verder naar voren begon te combineren. Ajax was uitgeraasd. Of Ajax nog een keer zou scoren? Misschien. Dat Feyenoord er nog een paar in zou prikken staat als een paal boven water.

24 september 2023 om 18:07

Zelfs dat zou competitievervalsing zijn, want ik sluit niet uit dat Feyenoord in het vervolg van de wedstrijd aan het doelsaldo zou kunnen werken. Vooral ook vanwege de vermoeidheid bij Ajax die later in de wedstrijd steeds meer gaat tellen.

24 september 2023 om 18:16

Het was nou niet dat Feyenoord heel goed speelde. Het oude Ajax had heir gewoon gehakt van gemaakt. Wij geven jullie gewoon letterlijk alle doelpunten op een presenteerblaadje. Ga nu niet doen of je 0-10 had gewonnen zoals wij ooit van jullie met 10-0 wonnen. Je loopt naast je schoenen.

24 september 2023 om 18:17

De term competitievervalsing is misschien niet echt gepast hier. Je hebt altijd rekening te houden met omstandigheden. Dat Ajax donderdag een pot in de benen had en Feyenoord dinsdag kan ook als competitievervalsing worden aangemerkt, net als het later spelen door onvoorziene omstandigheden zoals noodweer. Overigens zou ik dat ook niet juist vinden. Je hebt gewoon soms mazzel en soms pech, dat zou zichzelf moeten uitbalanceren. De Ajax selectie heeft hier natuurlijk ook niet om gevraagd.

24 september 2023 om 18:22

Voetbaldier321 het is beter om even je mond dicht te houden. Feyenoord speelde op 70%, je mag blij zijn dat ze niet volle gas ajax bleven opjagen want dan had het al 0-6 gestaan. Ik ben ook voor de club die met 10-0 won van feyenoord maar je comment slaat als een tang op een varken.

24 september 2023 om 18:27

Nou moet ik zeggen dat na rust Feijenoord nou niet de indruk maakte om eens flink aan het doelsaldo te gaan werken. Het was heel tam, en gebeurde weinig. Al heb ik geen glazen bol om te voorspellen wat er exact in dat laatste half uur zou gebeuren, dus het doet niet ter zake. Van mij mag Feijenoord er drie doelpunten bijkrijgen als dat iedereen tevreden stelt. Maar het zal wel een half uurtje zonder publiek worden. Kunnen ze alsnog aan het doelsaldo werken. Wel raar dat je als Ajax supporter nu opeens aan de andere kant staat. Want voorheen was het ook vaak dat Feijenoord vol passie begon, en dat Ajax dan meestal klinisch de zaak afwikkelde. Nu is het precies andersom. Ajax begint vol vuur, en de eerste de beste aanval tegen, en de bal ligt in het netje. Een beetje van, lang genoeg in de zandbak gespeeld, nu even weten wat je plaats is. En dat zal dit seizoen voor ons heel vaak gebeuren. Waar anderhalf jaar bestuurlijke wanorde toe kan leiden. Nu maar weer pas op de plaats en volgend seizoen wel met de juiste mensen op de juiste plaats beginnen. Iets waar Feijenoord iets meer dan een jaar geleden mee is begonnen.

24 september 2023 om 18:29

Het lijkt me verstandig om niet te gaan roepen dat het 'oude Ajax' hier gehakt van had gemaakt. Je bent net met 0-3 de rust ingegaan, keihard afgestraft door een niet eens zo bijzonder goed spelend Feyenoord.

Termen als het oude Ajax... hou toch op.

24 september 2023 om 18:30

Ik snap dat het voor Slot leuk is om wat zout in de wonde te gooien maar het is natuurlijk een geweldige open deur om te stellen dat een gestaakte wedstrijd competitievervalsing betekent. Dat is het altijd. Misschien heeft Feyenoord wel geluk gehad en had Ajax een Zrinjski achtingen remontada in petto.

24 september 2023 om 18:31

Hahaha het lef om nu nog een grote mond te hebben over dat Feyenoord niet goed speelde. Feyenoord was er het laatste half uur overheen gedenderd natuurlijk. Veel fitter, en Ajax heeft donderdag nog gespeeld. Net zoals Ajax 2 jaar terug die wedstrijd nog met 3-2 naar zich toe trok. We zullen het nooit weten wat er vandaag zou zijn gebeurd, maar dat komt door het wangedrag van jullie eigen supporters. Wees er maar trots op, ik zou me maar stil houden en me diep schamen voor wat Ajax geworden is.

24 september 2023 om 18:42

Toch knap om in 1 tekst de uitspraken:

"Feyenoord was er in het laatste half uur overheen gedenderd natuurlijk"

"We zullen nooit weten wat er vandaag zou zijn gebeurd"

Wordt moe dat feyenoorders doen alsof ze een zwaar onrecht is aangedaan. Er is geen geldig doelpunt afgekeurd. Deze tijd wordt nog ingehaald

24 september 2023 om 18:56

Waarom moet een Psv'er zich schamen voor Ajax Aad? Volgens mij is de enige ploeg die ooit met 10-0 van Feyenoord won niet Ajax geweest.

24 september 2023 om 18:58

Je vergeet even dat de wedstrijd eerst stil lag vanwegen dat bekertje, en daarna lag het stil vanwegen vuurwerk en toen kwam al na minuut of 7 ofso rust. Dan kom je niet meer in ritme.

24 september 2023 om 19:43

Het lijkt me niet meer dan eerlijk dat het restant daarom na Ajax Volendam wordt gespeeld. Dan hebben ze dezelfde pap in de benen, met een extraatje voor het wangedrag.

24 september 2023 om 19:50

Voetbaldier, ik weet niet of je inmiddels van club bent geswitchd en in de war bent, maar die 10-0 was psv.

24 september 2023 om 18:08

Juist reglementair Feyenoord de overwinning geven en als fside zijnde de eerste 10 jaar niet meer in het stadion komen , eikels

24 september 2023 om 18:21

Man man het is Ajax weer , de gekste straffen worden weer verzonnen. Het hoort gewoon hetzelfde te gaan zoals het altijd word geregeld. Verder spelen zonder publiek normaal gesproken. Slot moet ook niet zo zeuren want als het bij Rkc Feyenoord was geweest had je hem ook niet zo hoor zeuren over competitie vervalsing.

24 september 2023 om 18:29

Wat wil je nou eigenlijk zeggen Ajax82? Wedstrijd is toch overduidelijk gesaboteerd omdat ze bang waren voor oorwassing en rkc supporters zijn over het algemeen niet zo zielig uitzondering daar gelaten.

24 september 2023 om 18:59

Denk je nou echt dat het ook maar enigszins iets te maken heeft gehad met deze wedstrijd. Heb je de afgelopen weken onder een steen gelegen?

24 september 2023 om 19:23

Dat je gewoon de regels moet volgen en niet zo janken. Zo gaat het al jaren bij verschillende clubs ook bij Feyenoord. Maar dat mag je niet zeggen. Want die zijn sinds dit zo goed allemaal

24 september 2023 om 18:15

Hij jouw optie is net zo goed competitie vervalsing

24 september 2023 om 18:37

Als Ajax zijnde gewoon accepteren dat je deze wedstrijd hebt verloren. Een paar koppen laten rollen daar in Adam en door zou je zeggen. Maarja zal wel weer te makkelijk gedacht zijn ;p

24 september 2023 om 19:27

Wat een onzin kraam slot toch uit. En stel Ajax had de smaak te pakken en er was een ommekeer in de wedstrijd en het werd 3-1 wat dan. Al die als verhalen als mijn vader een koning was, was ik een prins. Gewoon Feyenoord de drie punten geven en de 3-0 reglementair in de boeken doen.

24 september 2023 om 23:54

Wat een onzin. Dan ga ik volgende week bij Feyenoord zitten en als ze achter staan dingen op het veld gooien, zodat ze reglementair verliezen. Hier kunnen die voetballers toch niets aan doen

Hier is niks tegenin te brengen. Het is gewoon je reinste competitie vervalsing. En de KNVB werkt het niet alleen in de hand, maar werkt er ook nog eens aan mee door voor te stellen de wedstrijd in November pas uit te spelen. Dit is te belachelijk voor woorden. De daders worden vorstelijk beloond. Dan mag Ajax het uitspelen met een andere trainer, terwijl de selecties wel hetzelfde moeten blijven. En dan nog eens wat Slot al benoemd: de fitheid.

24 september 2023 om 18:10

Feyenoord kan uit de competitie stappen als ze het er niet mee eens zijn. Dit was bekend voor start van de competitie dus niet zeiken. Heeft Slot dan nog een alternatief of blijft het bij blaten vanaf de zijlijn. Toen er een speler van Ajax werd verwond vond Slot het allemaal niet zo'n probleem. Nogal selectief van hem zijn reactie. Staat ie wel bekend om, maar sta daar gewoon boven. Dan laat je zien dat je als persoon ook gewoon aardig in elkaar steekt.

24 september 2023 om 18:14

“Ik schaam me ja. Dit was schandalig, ik heb er eigenlijk geen woorden voor. Ik kan het misschien beter niet zeggen, maar niet alleen Klaassen werd bekogeld. Ook de spelers van Ajax die warm liepen kregen bier en voorwerpen naar zich toegegooid. Gelukkig is de persoon opgepakt die waarschijnlijk Klaassen heeft geraakt. Maar ik hoop dat de andere mensen die dingen hebben gegooid ook worden opgepakt.”

Aldus Slot na de gestaakte bekerklassieker.

24 september 2023 om 18:14

Heb je een bron voor mij waarin Slot zegt dat ie het niet zo'n probleem vond die aansteker op het hoofd van Klaassen? Heb ik helemaal gemist.

24 september 2023 om 18:15

Ah, het bekende "maar jullie dan!". Altijd een optie, als je geen daadwerkelijk argument hebt.

Die wedstrijd werd overigens gewoon dezelfde avond nog uitgespeeld. Niet een maand later.

24 september 2023 om 18:17

Niet zeiken zegt hij... Hou eens op kerel! Feyenoord heeft alle recht om te zeiken want dit heeft gigantische consequenties. Ajax was rijp voor de slachtbank. Kan je doodleuk wijzen naar het aanstekerincident. Ook een erg incident maar dat staat even los van dit voorval niet waar?

24 september 2023 om 18:19

Auw auw Rochus. Zo'n stevige portie billenkoek met feiten en onderbouwde argumenten moet hard aankomen.

24 september 2023 om 18:22

Clowneske reactie natuurlijk. Je vergelijkt appels met peren, die bewuste wedstrijd met het aansteker-incident was namelijk uitgespeeld. Wat er vandaag gebeurde was nog een toefje kanslozer wat ansich al erg knap is.
Daarnaast trok Slot toen volgens mij uitgebreid het boetekleed aan. Het niet echt gepast om in deze situatie naar een ander te gaan wijzen of vind je van wel?

24 september 2023 om 18:32

Als slot ballen had gehad had hij de wedstrijd gestaakt, of was hij publiekelijk voor Ajax opgekomen. Soms is iets niet zeggen en wegkijken erger dan iets wel zeggen. Achteraf een zwakzinnig statement geven is nog treurig. Het moment zelf had hij moeten ingrijpen.

24 september 2023 om 18:33

@Rochus: Alles voor de duimpjes, of niet Rochus? Dat je gewoon onzin uitkraamt kan die kansloze zielen die je er daadwerkelijk ook nog 1tje geven verder niks uitmaken.

24 september 2023 om 18:35

Maar hij zei toen niet “dit is sowieso competitievervalsing” en daar gaat het juist om. Niet of hij het erg vindt.

Los van het feit dat het schandalig is en dat ik als Ajacied zelf zoiets heb “dan maar 3 punten in mindering”. Flikker op met die malloten.

24 september 2023 om 19:29

Je laat geen Feyenoorder opkomen voor een Ajacied dus slot gaat natuurlijk selectief praten. Maar je hebt volkomen gelijk want ook in de Kuip was het een drama support technisch gezien

24 september 2023 om 23:19

Waarom moest hij toen zeggen "dit is competitie vervalsing" terwijl de wedstrijd is uitgespeeld en Ajax gewoon had gewonnen? Zelden zulke achterlijke vergelijkingen gezien

24 september 2023 om 23:47

@boomers het was dan ook voor de beker... de wedstrijd is ook gewoon uitgespeeld en gewonnen door ajax, hoe moet er dan competitievervalsing hebben plaats gevonden?

24 september 2023 om 18:12

So be it. Dat krijg je met gestaakte wedstrijden. Vorig seizoen werd een wedstrijd in de Kuip stilgelegd, nu in de Arena.

Volgens mij zijn er grotere issues op te lossen dan: wat had kunnen zijn.

24 september 2023 om 18:16

Vorig seizoen werd een wedstrijd tijdelijk gestaakt in de Kuip. Nu wordt er een definitief gestaakt in de arena. Dat zijn toch twee andere situaties.

24 september 2023 om 18:27

Bovendien was de aansteker een 'lucky shot' van een totaalmalloot en is vanmiddag doelbewust vuurwerk gegooid met als doel definitieve staking.

24 september 2023 om 18:34

Die aansteker vloog per ongeluk het veld op? Dat was niet doelbewust wil je zeggen. Gewoon geheel per ongeluk. Proficiat je krijgt de prijs voor domste reactie. En dat is vandaag echt een hele prestatie.

24 september 2023 om 18:43

Je doet jezelf tekort. Als je het verschil niet ziet tussen een aansteker in het wilde weg het veld opgooien en tot twee keer toe vuurwerk waardoor je weet dat je een wedstrijd stillegt ben jij echt de dommerik hier.

24 september 2023 om 18:48

@Rochus, jij als jury mag zeker niet je eigen reactie kiezen als domste reactie? Dat zou een hoop verklaren. Het punt dat gemaakt werd (terecht of niet) was dat het bij Feyenoord een niet georganiseerde actie was van een paar simpele 'supporters'. Bij Ajax lijkt het een bewuste actie te zijn om de wedstrijd te staken.

24 september 2023 om 18:53

@rochus: Dat het een idioot is die de aansteker gooide is iedereen het over eens. De situatie is echter compleet anders hier. De regel dat wedstrijden stil worden gelegd als er voorwerpen op het veld worden gegooid was er toentertijd nog niet, en sterker nog het aansteker-incident was de aanleiding voor de KNVB om die regel in te stellen.
Het vuurwerk op het veld gooien vandaag is een bewuste actie geweest door een groepje malloten met puur de intentie om de wedstrijd definitief stil te leggen. Als dit dan ook lukt haalt Ajax hier een oneerlijk voordeel uit en is het inderdaad dus competitievervalsing wat Slot hier terecht aankaart.

Als je het verschil niet kan zien tussen deze twee situaties is het op z'n zachtst gezegd ironisch dat je iemand anders ervan beschuldigd de domste reactie te plaatsen.

24 september 2023 om 18:47

Is het ook competitie vervalsing dat zowel Psv als Feyenoord al tegen Utrecht hebben gespeeld met een waardeloze trainer aan het roer. En nu zit er een bewezen trainer. Is dat eerlijk voor alle andere teams?

24 september 2023 om 20:37

Hoe is dat gerelateerd aan het saboteren van de voortgang van een wedstrijd?

24 september 2023 om 23:52

Tja aan deze domme reactie kan je wel 1000 woorden vuil aanmaken maar het beste antwoord is gewoon simpel: Nee

Ja Slot dat is het bij alle wedstrijden die gestaakt worden. Daar kunnen we niets aan doen. Dat is nu eenmaal zo.

24 september 2023 om 18:05

Meestal worden die dan ook kort erna uit gespeeld, en niet een maand later. Ajax mag gewoon flink gestraft worden, want nu wordt het opzettelijk staken van de wedstrijd beloond door de Knvb. Dat kan toch niet?

24 september 2023 om 18:14

Ja maar dit gebeurt toch niet alleen bij Ajax??? Hoe vaak hebben we afgelopen seizoen zo gezeten omdat er bij andere clubs idioten waren die de boel aan het verzieken waren.

Er zijn hier mensen die weer puur uit hun anti gevoel reageren. We gaan niet extra straffen puur omdat het Ajax is, nee we gaan alles gelijk behandelen. En zo snel mogelijk uitspelen.

24 september 2023 om 18:17

Dit is de tweede keer dat het opzettelijk gedaan wordt om de wedstrijd definitief te laten staken. De andere keer was bij Groningen. En nu kan de wedstrijd niet eens kort erna uitgespeeld worden, maar gebeurd het pas meer dan een maand later.

24 september 2023 om 18:46

Soccerfan_1, vandaag is het echt even verstandig om niks te zeggen vooral niet als Mislintat jouw profielfoto is.

Als ik de situatie bekijk vanuit een neutraal punt heb je twee ploegen die op korte termijn niet de wedstrijd kunnen verder spelen i.v.m. Europese verplichtingen. Daarnaast heb je met Feyenoord een club die namens Nederland coëfficiënten punten moet binnenslepen in de meest prestigieuze bekercompetitie in de wereld waardoor doordeweeks even opdraven gewoon een moeilijke situatie is. Tenslotte kun je de titelstrijd hiermee beïnvloeden. Reglementair 3-0 opschrijven en Ajax punten in mindering brengen zodat jullie dan ook maar geen enkel profijt kunnen hebben van deze staking.

24 september 2023 om 19:08

Ze hadden de wedstrijd überhaupt niet moeten staken. En dan ook nog punten in mindering brengen zou pas helemaal competitievervalsing zijn.

24 september 2023 om 19:42

@Forza en @Banana jullie maken het wel heel mooi met je punten in mindering EN reglementaire 3-0 voor Feyenoord.. en dan stellen dat jullie objectief zijn .. valt me wel mee dat Ajax niet ook nog eens 30 miljoen aan Feyenoord moet schenken als straf zodat de supporters in Nederland dit ff afleren ..

24 september 2023 om 18:07

Je zou netten kunnen ophangen als je vreest dat het uit de hand kan lopen

24 september 2023 om 18:12

Knvb hangt sowieso toch wel het hand boven 't hoofd van Ajax dat gaan we zeker zien.

*Dat is nu eenmaal zo.*

Complimenten aan Arne Slot uit Banthem. Geweldige prestatie en een team waar echt voor de overwinning vocht. Nu is het afwachten welke keuze de KNVB gaat maken. Feyenoord verdiende de overwinning vandaag. Hopelijk wordt dat niet afgepakt door de wedstrijd opnieuw te laten spelen..

3 punten in mindering, verantwoordelijken opsporen en 40 jaar stadionverbod. Verbod op capuchons bij de harde kern. Vuurwerk toestaan, maar gereguleerd. Niet door supporters.

24 september 2023 om 18:13

En waar in de regelementen staat 3 punten in mindering? Gebeurde dat bij Groningen ook? Of toen er vorig jaar eens speler ernstig werd verwond. Wat zou daarvoor moeten staan. 5 jaar uit het toernooi?

24 september 2023 om 18:35

Zeg het maar. Staat er niet in, maar wordt tijd. Er zitten natuurlijk genoeg bezwaren aan, want wie zegt dat het geen vermomde uitfan was bijvoorbeeld. Toch moet je eens met iets strengers komen. Klaarblijkelijk kunnen ze die dwazen persoonlijk niet genoeg pakken, dit is niet de eerste uitspatting. En ik weiger te geloven dat ieder seizoen opnieuw dit soort kneuzen daadwerkelijk als paddestoelen uit de grond schieten om hun verbannen voorgangers te vervangen.

24 september 2023 om 18:14

Ruuuuuustaaaaag. Dat gilde je ook niet toen vorig seizoen Klaassen een voorwerp tot bloedens toe op z’n hoofd kreeg gesmeten in de Kuip. Of is jouw geheugen echt zo slecht?

Staat natuurlijk los van het feit dat dit kneiterhard aangepakt moet worden he?!

24 september 2023 om 18:30

In de beker kun je moeilijk punten in mindering brengen. Maar verder heb je natuurlijk helemaal gelijk. Laten we niet doorschieten naar alle extremen 😅

24 september 2023 om 19:08

Klopt. Maar toen werd ook niet meteen Feyenoord uit de beker gezet, omdat Ajax ervoor koos de wedstrijd toch uit te spelen.

Los van dat beide incidenten natuurlijk niet voor elkaar onder doen, is de hoofdvraag hier: wat kunnen beide verenigingen doen om deze onzin te voorkomen??

24 september 2023 om 19:14

Ik blijf van mening dat Feyenoord toen de eer aan zichzelf moest houden (uit de beker stappen). Misschien dat dan meer clubs hand in eigen boezem zouden steken.

Effectiefste oplossingen: netten en geen alcohol in en rondom het stadion. Of het de beste zijn wil ik sterk betwijfelen.

24 september 2023 om 19:37

Ha Dsndkr, ik gil sowieso vrijwel nooit, dus kleine kans! Verder doe ik geen uitspraken over mijn geheugen. Mijn profielfoto (met daarop op de voorgrond twee legendes) doet het wellicht niet vermoeden, maar ik heb geen voorkeur in de Eredivisie momenteel. Ik ben voor de club die het leukst voetbalt in mijn ogen.

Verder heb ik geen boodschap aan de clubvoorkeur van dit soort primitievelingen. Aanpakken.

24 september 2023 om 19:43

Het begint natuurlijk ergens met opvoeding

24 september 2023 om 18:15

En waarom moet Ajax 3 punten in mindering krijgen en al die andere club waar dit gebeurt niet? Echt deze mensen......

24 september 2023 om 18:23

Eens moet de eerste keer zijn.

24 september 2023 om 18:32

Die andere clubs ook. Ik heb niks tegen Ajax hoor. Het interesseert me vrij weinig wie er kampioen wordt en in Europa juich ik voor iedere Nederlandse club.

24 september 2023 om 18:39

Omdat ajax niet wou afgeslacht worden en dit als red middel gebruikten.. dan moet je echt gestraft worden als je zo LAF bent!!

24 september 2023 om 20:46

Dit was niet te reden. Het is wel met opzet gestaakt. Maar het was niet om te voorkomen dat feyenoord nog meer zou scoren. Het was om een statement te maken. Een vrij slecht statement waar je niks meer bereikt, dat wel. Maar de reden was niet om te voorkomen dat het 5-0 ofzo zou worden

24 september 2023 om 18:23

Ik ben het helemaal met je eens m.b.t. die 3 punten in mindering alleen moet je die reglementen dan wel bij aanvang van het seizoen aanpassen en niet tijdens het seizoen, dat gaat een beetje lastig.

24 september 2023 om 18:29

Punten in mindering leidt tot hele andere problemen. We moeten het probleem veel breder trekken dan alleen dit incident bij Ajax nu en de Knvb, alle clubs en de regering moeten een plan gaan uitstippelen waarbij er meer geld moet komen voor het bestrijden van dit soort hooliganisme.

24 september 2023 om 18:37

Eens. Gelukkig begint volgend jaar een nieuw seizoen. En gezien de bureaucratie hier kan nu alvast begonnen worden.

Uitstekende teksten. Heel benieuwd naar de oplossing van de KNVB. Bij een reglementaire overwinning zal het zuur overheersen omdat Feyenoord een kans is ontnomen onze vrinden een onbeschrijfelijke vernedering aan de broek te smeren, maar iedere andere optie is nog veel slechter

24 september 2023 om 18:08

Iedereen heeft het alleen over deze wedstrijd maar het zou me ook niet verbazen als er tenminste nog een extra wedstrijd zonder publiek als straf voor Ajax bijkomt. Of liever nog twee zonder de f-side. Je kunt dit niet accepteren.

24 september 2023 om 18:41

Inhalen word lastig ben ik bang.
Als ik een beetje kijk kan het pas in December

24 september 2023 om 19:37

Snap niet dat ze zoiets niet gewoon vanavond gelijk of morgenvroeg uitspelen.

En daarom moet de KNVB echt het beleid veranderen als het gaat om het gedrag van supporters in combinatie met stakingen. Anders gebeurt dit straks weer steeds vaker (ala einde vorig seizoen).

Als ajax zijnde kan je beter zoals feyenoord maar netten gaan ophangen o.i.d.

Sorry maar zei die dit ook na de aansteker bij klaassen.
Wat er ook uitkomt is nooit goed..
Helaas heeft elke vkub zulke debielen ertussen.
Ajax feyenoord etc.

24 september 2023 om 18:08

Toen is de wedstrijd gewoon uitgespeeld.....en hoefde hij dat dus niet te zeggen.

24 september 2023 om 18:15

Maar daar werd een speler geblesseerd. En nu niet. Wat is erger?

24 september 2023 om 18:24

Voor de Eredivisie? Dit. Voor de beker was het avondje Rotterdam erger.

24 september 2023 om 18:48

@dnsdkr, maakt het uit wat erger is?

24 september 2023 om 19:10

Omdat ik die selectieve verontwaardiging echt niet begrijp. Is toch van beide kanten complete onzin.

24 september 2023 om 18:09

Andere situatie. Die pot is destijds gewoon uitgespeeld op de avond zelf, met overwinning voor Ajax. Kon ik destijds zelf ook volledig me leven.

24 september 2023 om 18:11

Dat was dan ook voordat de maatregelen in gingen, het was er zelfs de aanleiding toe. Is dit dan vergeten, of een selectief geheugen?

24 september 2023 om 18:10

Toen werd erg toch doorgespeeld?

24 september 2023 om 18:11

Die ging toch gewoon door. Jammer dat Ajax geen John de Wolf voorbeeldfiguur hebben

24 september 2023 om 18:26

Nee joh, die moest men zo nodig bekritiseren omdat hij de bende op zou jutten. Geen gek ter wereld die nog een keer tegen zijn eigen fans gaat zeggen dat ze normaal moeten doen.

Ik kan zijn reactie volledige begrijpen. Ik denk dat een reglementaire zege voor Feyenoord het beste van het slechtste is. Ook omdat ze anders extra terug moeten en het duel nog anders kan verlopen over een maand. Maar dit is natuurlijk iets wat niet kan, dat Feyenoord slachtoffer is van misdragingen van Ajax fans.

Dat het competentievervalsing is kan ik begrijpen maar er zijn de afgelopen maanden meerdere wedstrijden definitief gestaakt en op een doordeweekse dag ingehaald. Deze wedstrijd zal daarom verwacht ik uitgespeeld worden zonder publiek.

24 september 2023 om 18:13

Alleen is er de komende weken geen gaatje in het agenda voor Ajax. Dit zou betekenen dat het pas 1 November uitgespeeld zou worden.

24 september 2023 om 18:26

Of het in de agenda van past lijkt me serieus niet relevant. Die hebben er maar een gaatje voor te maken lijkt me. Doe je het lekker op dinsdagmiddag i.p.v. een training, wat is het probleem?

24 september 2023 om 18:33

Omdat ajax woensdag volendam heeft. Dus daar zit je mee

24 september 2023 om 18:34

Doordeweeks moet ajax nu inhalen tegen Volendam. En dan heb je doordeweeks Europese wedstrijden en daarna interland. Dus nee er is geen tijd helaas. Je benadeeld feyenoord hier te erg mee. Zelfs een reglementaire overwinning van 0-3 maar dat lijkt mij de meest "eerlijke" optie

25 september 2023 om 07:08

@stevenp99 maar dit is maar een half uurtje uitspelen, het is geen 90 minuten vollebak, zouden deze profs toch best aan moeten kunnen zou je zeggen? ik weet dat ik vroeger hup vanuit het 3e mee mocht om daarna in te vallen bij het 2e vaak ook meer dan een half uur, lukte mij ook, maar het is niet mijn vak in tegen stelling tot deze profs.



Ajax was rijp voor de slacht en helaas is Feyenoord alles ontnomen, dit was de kans om eens flink uit te halen in de arena en ze tot op het bot toe te vernederen, maar ook om aan het doelsaldo te werken. Feyenoord is veel fitter en vooral heel sterk in de tweede helft. De KNVB is streng met wedstrijden staken, maar ze binden er geen consequenties aan. Vorig jaar waren er telkens incidenten bij Groningen, maar geen wedstrijden zonder publiek en punten in mindering, dan schiet je er niets mee op en benadeel je net als nu de andere partij ermee. Hang de arena vol met netten, punten in mindering en eerst wedstrijden zonder publiek. En straf iedere club die zich misdraagt zo.

24 september 2023 om 18:10

Dit slaat natuurlijk ook echt helemaal nergens op. Al zal het door een Feyenoord bril heel logisch klinken.

24 september 2023 om 18:14

Ik vond het anders erg gezapig de tweede helft. En Ajax, hoe slecht ook, gaf echt niet nog drie goals cadeau. Voor mijn gevoel had het een 1-3/1-4 geworden, maximaal.

24 september 2023 om 18:39

En het rare is. Dat ajax aanvallend en qua drukzetten nieteens echt slecht speelde. Je maakt 3 gruwelijke fouten en je staat met 3-0 achter. Tuurlijk terecht verloren en gestaakt. Maar echt rijp voor de slacht vind ik iets teveel van het goede

24 september 2023 om 20:47

Die fouten houden meer verband met dat "drukzetten" dan uit jouw reactie blijkt. Feyenoord was hier nog dik minimaal drie keer overheen gegaan, iets wat ook zal blijken iuit het vervolg, mocht dat komen Dit Ajax is geen knip voor de neus waard, ook niet aan't eind van dit jaar.

Reglementaire 0-3 overwinning voor Feyenoord. Klaar.

En wellicht toch in ieder stadion netten ophangen, misschien dat dit de oplossing is.
Bij Feyenoord stoor ik me er niet meer aan, het went dus waarom niet?

25 september 2023 om 07:11

@raubaht, nou ik stoor me er mateloos aan, irritante dikke zwarte balk elke keer in beeld, heel irritant

Man, ik denk dat Ajax ook wel akkoord gaat met een 0-3 overwinning voor Feyenoord. Die hebben op dit moment hele andere dingen aan hun hoofd. Competitie is al klaar en nu is het de boel weer enigszins op de rit krijgen voor kerst.

Hoop dat de ajacieden hier wel inzien dat een 0-3 reglementaire overwinning op zijn plaats is. Ik als feyenoorder vind punten in mindering of iets dergelijks onzin. Maar als iets anders dan een reglementaire overwinning wordt beslist, winnen de gekke die de wedstrijd laten staken

24 september 2023 om 18:30

Ook met reglementaire overwinning hebben ze gewonnen, want zoals Slot juist aangaf, door de speeldata van CL en EL hebben we een voordeel in fitheid die we hadden kunnen afdwingen, waardoor de uitslag nog groter had kunnen zijn.

Punten in mindering. Niet meer willen voetballen en je club in de steek laten, dan maar laten voelen

24 september 2023 om 18:17

Oh dan had Feyenoord dat ook al een paar keer moeten hebben......

24 september 2023 om 18:25

Klopt. Toen in de beker, toen veiligheid van spelers zoals Klaassen blijkbaar niet kon worden gegarandeerd had er gezegd moeten worden dat Feyenoord niet door wilde spelen en de toegang tot volgende ronde aan Ajax werd gegund. Dan had je nog een greintje zelfrespect kunnen behouden

24 september 2023 om 18:19

Sentiment is begrijpelijk, maar je kan geen consequenties opleggen op basis van emotie van supporters. De knvb heeft reglementen en die moeten worden geraadpleegd.

24 september 2023 om 18:27

Reglementen zijn gemaakt op basis van het verleden. Wat er gebeurd was vorig jaar rondom Groningen had je als KNVB van kunnen leren. Wordt de wedstrijd met opzet verziekt (lastig om echt te bewijzen maar toch), laat dan een nieuwe maatregelen in gaan.

24 september 2023 om 18:41

Je kan niet mensen/clubs bestraffen op basis van reglementen die niet actief zijn op het moment van overtreden. Daar maakt de rechter gehakt van (en terecht). Je kan wel deze situatie gebruiken om de reglementen aan te passen zodat herhaling in de toekomst wel anders aangepakt kan worden.

Nogmaals, het sentiment is wel te begrijpen maar het gaat rationeel gezien niet gebeuren. En zodra de emotie gaat liggen zullen alle redelijke mensen dit snappen. ( en de rest mag nogmaals boos worden als de knvb volgens ratio zal handelen)

24 september 2023 om 22:44

Maar je kunt ook geen clubs gaan belonen waar dingen heel erg mis zijn gegaan. Als dit in. december wordt uitgespeeld dan krijgt Ajax een kans die het nooit had mogen hebben.

24 september 2023 om 18:19

Wie zegt dat Ajax niet meer wilde voetballen? Waarom punten in mindering, welke regel is dat volgens de regelementen?

24 september 2023 om 18:24

De fakkelgooiers heb ik het over, zij wilden niet meer dat er gevoetbald werd en hebben hun club in de steek gelaten. Nu wordt de wedstrijd ooit, een keer, afgemaakt en krijgt de rijkste club van NL een boete van het weeksalaris van een jeugdspeler. En dan? Dus laat die fakkelgooiers het maar voelen. Overigens stond ik vooraan de rij toen in de kuip met de beker dat Feyenoord de wedstrijd moest opgeven omdat het op deze manier niet hoeft.

24 september 2023 om 18:29

Maar zo werkt het toch niet? Ik ben het met je eens dat er consequenties moten zijn en ik hoop dat er vastgelegd wordt dat dit gewoon gestraft wordt met puntaftrek. Maar dan krijg je weer de discussie dat er misbruik van gemaakt kan worden. Het enige wat er mogelijk is, is gezichtsherkenning, mensen weren en de F-side 3 wedstrijden uitsluiten. Maar dat gaat helaas niet gebeuren. Het is te treurig las je die kinderen ziet huilen op de tribunes.

24 september 2023 om 18:31

Schandalige houding, dan kopen rellers kaarten om clubs te verzieken

Ik verwacht dat het uitdraait op het vroegtijdig beëindigen van de wedstrijd met de huidige stand. Voor alle partijen is dat de minst lelijke optie. Voor Feyenoord omdat het dan niet in een enorm druk schema, waarin het ook de eer van het hele Nederlandse voetbal hoog moet houden, onnodig belast wordt. Voor Ajax omdat het dan gespaard wordt van een halfuur voetbal tegen een in alle opzichten superieur team, en omdat het gezichtsverlies al groot genoeg is. Voor de KNVB omdat een overwinning van Feyenoord volledig conform verhoudingen op het veld is en de kans op competitievervalsing dus geminimaliseerd wordt. Voor de gemeente Amsterdam omdat ze dan niet nogmaals zo'n wedstrijd onder hoogspanning hoeven te organiseren.

Hoe vervelend alles ook is, geef Feyenoord de overwinning en sluit het af. Al die opgehitste PSV en Feyenoord fans zijn haast net zo opgewonden als de Ajax fans, maar dan ligt hun focus op het maximaal genieten van de vernedering van Ajax. Hiermee praat ik het gedrag niet goed van die malloten in het stadion.

Gewoon de winst geven aan Feyenoord klaar. Gebeurd gewoon twee keer achter elkaar omdat die stelletje watjes van de F-Side niet als een man hun verlies accepteren en zelfs hun eigen spelers in gevaar brengen met het vuurwerk.

Reglementaire nederlaag (0-5) Vak F side 3 thuiswedstrijden leeg. Hele seizoen geen sfeeracties meer

Feyenoord zou kunnen uitlopen naar 0-6. Ajax zat er helemaal doorheen. Dit is echt een kwalijke zaak. Ben heel benieuwd wat de Knvb gaat beslissen

24 september 2023 om 18:16

Feyenoord creërde dan ook ontzettend veel kansen in dat eerste kwartier na rust. 0 welteverstaan.

24 september 2023 om 18:18

Salah Eddine werd meteen twee keer heel lelijk voorbij gelopen door Minteh. Kwam geen 100% kans uit, maar wel veel dreiging.

24 september 2023 om 18:26

Vond het anders een goed punt van Slot dat Ajax op het einde van de pot, dus na dat kwartier, nog zwakker zou worden na afgelopen donderdag.

24 september 2023 om 18:35

MGMV een goed punt maakt geen garantie. Je eigen club haalde vorig seizoen diverse malen na een donderdagavond-wedstrijd toch de volle buit binnen in de laatste 15 minuten.

24 september 2023 om 19:16

Eens, maar niet na een 0-3 achterstand. En zeker niet waarbij de enige energie het eerste kwartier er was.

Punten in mindering slaat nergens op. Dat gebeurt nooit, dus nu niet opeens wel. Normaal is uitspelen zonder publiek wel logisch, maar das met het huidige schema vrij lastig. Ik zou persoonlijk kiezen voor definitieve staking met deze eindstand en door. Voor niemand de perfecte oplossing, maar gezien de stand en het drukke schema wel degene die waarschijnlijk het dichtst bij het verdere verloop van de wedstrijd komt, want laten we wel wezen; Ajax ging dit niet omdraaien en Feyenoord vond het wel best zo.

24 september 2023 om 19:13

Ik denk dat dit inderdaad de beste oplossing is en de minst kwade voor alle partijen

Ik verbaas me wel over de simpele reacties in dit topic en de andere topics over de walgelijk verlopen klassieker. Waar waren al deze mensen toen vorig seizoen wedstrijden gestaakt werden hahaha, Heitinga werd uitgelachen en Ajax moest maar begrip hebben dat ze op dinsdag moesten spelen en niet maandagochtend of een reglementaire overwinning kregen. Ik snap dat het mooi is voor veel mensen dat het slecht met Ajax gaat, maar asjeblieft blijf wel een beetje realistisch.

24 september 2023 om 18:28

Vorige week gebeurde het nog bij Zwolle VS Go Ahead. Geen 1 over het vuurwerk gehoord. Op sommige types hier hoef je niet meer inhoudelijk te reageren, zoals een El fenomeno. Als Feyenoord fan in elk Ajax topic achterlijke reacties achter laten, ga lekker wandelen of fietsen ofzo.

Zeiden de Feyenoord supporters vorig jaar bij het Davy Klaassen moment hetzelfde als nu ? Moest toen de wedstrijd ook omgezet worden in een reglementaire overwinning voor Ajax ?Hypocrisie ten top. Overigens schaam ik me voor deze zogenaamde supporters. Ajax onwaardig. Van mij mag de wedstrijd als 0-6 op het wedstrijdformulier worden afgehandeld. Maar dit beleid is gemaakt door de KNVB. Waarom niet gewoon 0-6 verlies en boete van 250k. Dan heb je deze onzin niet. Maar dat willen de oudbestuurders van Feyenoord die nu de KNVB leiden natuurlijk niet.

24 september 2023 om 18:24

Vandaag is het na 3x stil gelegd en wordt nota bene het eigen stadion bestormd. Leuk dat je vingers wil wijzen (en die aansteker was ook achterlijk), maar kijk aub vooral naar Ajax vandaag. Want als je nog überhaupt met oud bestuurd van Feyenoord wil aankomen.. Hahaha.

Op Twitter (X) zie ik nogal wat Calimero reacties, maar hier is geen enkel woord aan gelogen. Elke vorm of oplossing dat nu nog volgt is pure competitie vervalsing. Maar goed, zo’n ultieme trieste vertoning als zich vandaag plots voltrekt heb ik nog wel 3 goals voor over.

24 september 2023 om 18:42

Kijk aub eens in de spiegel Feyenoord supporters en houdt dan heel snel jullie mond. De beker van vorig jaar gegeten? Wat hebben jullie voor straf gehad. En nu voor de eerste keer een wedstrijd bij Ajax gestaakt wordt moet Ajax punten in mindering krijgen. Wat een onzin

Gewoon lekker morgen of donderdag het restant uitspelen. Het feit dat ajax woensdag en zaterdag weer speelt is hun eigen probleem. De wedstrijd maanden later pas laten uitspelen lijkt mij wel een ultiem geval van competitievervalsing.

Ook maar van die netten rondom. Als de ene het heeft de ander ook!!

Persoonlijk vind ik dat de uitslag moet blijven staan en dat Ajax punten in mindering kan krijgen bij een volgend incident gezien het precedent bij Groningen. De KNVB kan dit niet over haar kant laten gaan.ze moeten ingrijpen want zo kan het niet langer. Het is welbewuste competitievervalsing.

Even misschien een gek idee. Is het niet een optie om de wedstrijd van ajax tegen volendam verder te verschuiven naar eventueel november en dan morgen of dinsdag deze pot uit te spelen? Tuurlijk, logistiek voor volendam misschien erg vervelend, maar onmacht breekt wet

24 september 2023 om 18:45

Dan heb je nog een club die gedupeerd wordt door deze debiele "fans". Hoe lullig het ook is, ze zullen deze pot pas echt ergens in november kunnen uitspelen zonder publiek. Andere opties zijn gewoon niet reëel gezien de beslissingen die in het verleden zijn genomen in deze situaties hoe jammer dat ook is voor iedereen die hier roept om een "reglementaire overwinning" en "puntenaftrek.

Wat een vreselijke vent die Slot. Zijn we de beker allemaal vergeten vorig jaar, Ajax is toen zelfs teruggekomen op het veld en heeft daar nooit iets over gezegd. Feyenoord heeft zelfs geen straf gekregen. Dus houd aub je mond alle Feyenoorders, stelletje schijnheiligen

24 september 2023 om 19:09

Je praat nonsense hunter, er is in de media veel verteld vooral door slot en ten kloese. De wolf is zelfs het veld op geweest. Daarnaast, werd die wedstrijd uitgespeeld na een tijdelijke staking en is daarna niks gebeurd. Hier vandaag is de wedstrijd 3x stilgelegd met intentie om de wedstrijd te saborteren. Leuk geprobeerd knul

24 september 2023 om 19:53

Eh er hangen sinds die wedstrijd netten he. En Slot sprak toen ook z'n afschuw uit. En zn bewondering dat Ajax door wilde spelen.

Feyenoord is ondanks de overwinning de grootste verliezer hier. Die moeten nog eens terug komen,worden afgekapt op het moment dat ze Ajax op de slachtbank kunnen leggen en wordt zo een unieke kans door de neus geboord. Dat gehuil over Ajax en hoe sneu het wel niet is komt me nu al de keel uit

24 september 2023 om 18:54

Mooi het interview samengevat! Wellich kun je nog iets toevoegen over hoe er toen Feyenoord conference l. Speelde er geklaagd werd over de minder lange hersteltijd waarover slot nu loopt te pochen. Dat zou toen ook compettievervalsing zijn geweest.

Ach het maakt toch helemaal niets uit, Ajax is momenteel zo slecht, die gaan echt geen 3 of meer doelpunten meer maken, al zou de 2e helft nog 3 uur duren.

Zeker competitievervalsing maar het waren allemaal counters dus we moeten nu niet doen alsof feyenoord er zo doorheen combineerde. Maar goed triest voor de fans in het stadion en de kids op de tribune.

De supporters waren buiten het stadion en wilden zich weer naar binnen werken. En daar zijn de politie en mevrouw Halsema voor verantwoordelijk. Nu zijn die er, denk ik, wel vlot bijgeweest want verder dan net na de ingang zijn ze niet geweest. De grasmeester en knechten waren ook nog gewoon op het veld. Punten in minderen lijkt dus geen optie.

Oplossingen:
- Invoeren ID-plicht bij de hekken
- Gecontroleerde kaartverkoop
- Meldplicht voor mensen met stadionverbod
- Geen uitsupporters (n.v.t. op deze situatie)

Ja, het zal geld en tijd kosten. Maar dit kan toch zo niet langer? Die harde kern zijn ook gewoon criminelen met strafbladen langer dan ik wekelijks wc-papier gebruikt (spoilers: veel). En schokkende is dat die boeven een vinger in de pap hebben bij veel clubs. Maar veel mensen zijn al tegen "Big Brother is watching you". Waar dit land naar toe gaat, mogen ze van mij z.s.m. beginnen.

Tot slot aan de Feyenoorders die moord en brand schreeuwen. Die hypocrisie is nergens voor nodig, want jullie weten dondersgoed dat het bij jullie geen haar beter is. Of is dit een soort: maar hunnie deden het bij het aansteker moment. Denk even terug aan de bestorming van het Maasgebouw en hoe machteloos je je voelde als normale supporter. Nu zit Ajax is zo'n soort situatie. Sportief minder slecht - naar mijn mening - maar even ziek in de club.

Dit zijn gewoon de regels die de KNVB heeft opgesteld. De KNVB heeft de macht aan het publiek gegeven en daar maakt het publiek nu gretig gebruik van. Daarnaast moet feyenoord niet klagen over competitie vervalsing, waar feyenoord een paar jaar geleden nog bewust moest verliezen van de eigen supporters.

Schandalig in alle opzichten wat er gebeurd is. Feyenoord is gewoon slachtoffer. Dit had misschien wel een recordoverwinning in Amsterdam kunnen worden en dat is hen nu ontnomen doordat er gewoon wordt toegegeven aan een stel hersenlozen die nu volledig hun zin hebben. Waarom niet het vak leeg gemaakt en gewoon uit laten spelen? Als de wedstrijd nog wordt uitgespeeld is dat onder geheel andere omstandigheden. Wie weet zijn er blessures. Pure competitievervalsing! Ajax moet hier simpelweg zwaar voor gestraft worden. Maar ja, dat zal wel niet gebeuren, he.

Vorig jaar toen Klaassen vanaf de tribune werd aangevallen was er geen reglementaire overwinning voor Ajax, dus dat lijkt mij nu er veel minder aan de hand is helemaal ongepast. Wel opvallend dat het Slot na 70 minuten met een 0-3 voorsprong het blijkbaar nog steeds dun door de broek loopt. Maar dat komt denk ik omdat hij zelf natuurlijk ook wel gezien had dat Feyenoord zelf ook helemaal niet goed speelde vandaag.

24 september 2023 om 19:55

Het onwrikbare optimisme bij sommige Ajacieden vind ik wel mooi hoor. Je wordt door een op 50% spelend Feyenoord in tienen gecounterd en gaat onverschrokken door met de grote mond 😃

Het was vorig seizoen competitievervalsing toen Klaassen een batterij op zijn hoofd kreeg en later daardoor vervangen moest worden.

Als Ajacied, zeg ik: reguliere 3-0 zege voor Feyenoord en drie punten in mindering voor Ajax, als club waarvan fans zich misdragen hebben. Nu moet het over en uit zijn: lik op stuk beleid, nietsontziend - kappen met die opmerking dat eem kleine minderheid het zou verstieren voor het grote meerendeel, Dat is geen excuus meer: je moet het met wortel en stam uitroeien.

24 september 2023 om 22:48

die punten in mindering gaan ze nu nog niet doen omdat dat nog nooit gedaan is, maar daar moeten we misschien maar wel naartoe. Want nu stimuleert de KNVB dit gedrag. Speelt je team niet goed? Ok dan gooien we wat fakkels op het veld, dan krijgen we later een nieuwe kans.

Goh zich nu al aan het indekken dat als de wedstrijd pas ergens in November gespeeld kan worden en Feyenoord dan in een dip zit en Ajax in een goede flow dat ze die 0-3 gaan verspelen?
Dit zijn nu eenmaal de regels van de KNVB en dan weet je dat het staken van de wedstrijd door dingen op het veld te gooien gebruikt gaat worden. Ik zou gewoon voorstellen een dikke nederlaag aan het team te geven waarbij het gebeurd (en zeker in dit geval gewoon Ajax als voorbeeld stellen door met 0-6 te laten verliezen). Hard aanpakken door te laten zien dat dit soort acties niet kunnen lonen.

Dit was een kwestie van tijd natuurlijk.
Als een wedstrijd niet goed verloopt gooien de supporters bekers, vuurwerk ect op het veld zodat de wedstrijd uiteindelijk zal worden gestaakt.
Tegen Volendam hoop ik dat het F-side gedeelte is gesloten.

Als Ajacied snap ik Slot wel, hij stond 0-3 voor zonder ook maar echt moeite te hoeven doen, dit had makkelijk edn 0-6 of 0-7 kunnen worden. Echt Bizar hoe diep we gezonken zijn

Feyenoord verdient hier gewoon 3 punten . Ook al had het doelsaldo nog verder omhoog gekund, het lijkt me niet wenselijk om dit door de weeks in te halen met al die internationale wedstrijden .

Deze wedstrijd was al competitie vervalsing want Feijenoord had 2 rustdagen meer dan Ajax na de Europese wedstrijden

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren