Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Dit is by far de aller- allerslechtste periode uit de geschiedenis van Ajax’

Laatste update:

Rob Jansen heeft in de podcast KieftJansenEgmondGijp klare taal gesproken over de huidige situatie bij Ajax. De voetbalmakelaar, die onder meer de belangen behartigt van Ronald Koeman, ziet de Amsterdamse club ten onder gaan aan het nieuwe beleid onder leiding van directeur voetbalzaken Sven Mislintat. In de ogen van Jansen had 'nobody' Mislintat nooit aangesteld mogen worden door de Raad van Commissarissen.

Volgens Jansen ligt een groot deel van de verantwoordelijkheid bij de RvC. "De club heeft een nieuwe Raad van Commissarissen. Laat maar even in het midden wat je van die mensen wil vinden. Die staan dit dus toe. Je stelt een Duitse meneer aan die een totale nobody is in het internationale voetbal. Een totále nobody. En door wie is hij aangesteld? Door Maurits Hendriks. Nul voetbalachtergrond. Dna Ajax: nul. De club is terug bij af. En het moet nog blijken hoe groot de schade daadwerkelijk is."

Jansen stelt wel dat hij bevooroordeeld is en subjectief is in de discussie, gezien de 'Heitinga- en Edwin van der Sar-zaak'. "Maar het is niet dat ik blind ben voor feiten. Ik loop te lang mee dat ik geen processen kan zien. Ik denk regelmatig dat het fout gaat en dan komt het uit. Als men vóór het aanstellen van Mislintat had besloten om het intern op te lossen, hadden ze deze ellende nooit gehad. Ze hadden Huntelaar de tijd moeten geven om op te leiden. En ze hadden tegen Heitinga moeten zeggen: 'Jij blijft zitten waar je zit, want jij bent Ajax.' Alles was onder controle op dat gebied."

Jansen ziet het nu somber in. "Dit is by far de aller- allerslechtste periode in de geschiedenis van de voetbalclub Ajax. Alles van Cruijff, Ajacieden, dna van de club is volledig weg. Dat is niks meer. Helemaal kapot. De jeugdopleiding kun je ook sluiten voorlopig, want hij (Mislintat, red.) heeft een berg spelers aangetrokken in die leeftijdscategorie dat je niet weet wat je met de rest moet doen. Hij heeft oude spelers gehaald met een vijfjarig contract die onverkoopbaar zijn. Niemand kent die spelers, een uitzondering daargelaten."

Alex Kroes
In toekomstig algemeen directeur Alex Kroes ziet Jansen het wel zitten. "Ik denk persoonlijk dat dat een hele goede keuze is. Ik denk dat hij gepokt en gemazeld is om deze klus te klaren. Daar geloof ik echt in. Als ik Ajax was, was ik naar AZ gegaan en had ik gezegd dat het klaar was met deze onzin. Even alle ego's aan de kant, met je contractjes en afspraken die nagekomen moeten worden. Wat hypocriet. Dan geef ik AZ liever een miljoen meer om hem te halen, dan een ego wedstrijdje te spelen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
8 september 2023 om 11:32

Mee eens hoor, kan zomaar zijn dat Ajax in mei kampioen is en dan blijken dit allemaal enorm voorbarige opmerkingen te zijn.

8 september 2023 om 11:53

Mislinat is vanaf 1998 werkzaam in de voetballerij. Werd in 2006 scout bij Dortmund. Werd in 2009 hoofdscout. Werd in 2017 directeur profvoetbal en scouting. Volgens mij kwamen er in die jaren goede spelers bij Dortmund terecht die goed werden verkocht. Toen naar Arsenal gegaan: hoofd scouting van 2017 tot 2019. Toen naar Stuttgart: sportief Directeur vanaf 2019 tot aan Ajax. Dat is dan toch geen nobody? De selectie is wat betreft gemiddelde leeftijd even oud als Feyenoord. Selectie van PSV is 1 jaar ouder. Dus vergelijkbaar. Er is nu een mix van meer ervaren jongens (Rulli, Pasveer, Sosa, Bergwijn, Berghuis, Akpom, van den Boomen) en talenten. Over Mannsverk, Sutalo en Sosa hoor je alleen maar positieve verhalen. Ook over Tahirovic, die zich als jongeling knap staande houdt in een slecht draaiend niet ingespeeld Ajax met een nieuwe coach. Verder heeft hij spelers gehaald waarvan hij als technische man denkt dat ze zich goed kunnen ontwikkelen en meer geld waard gaan worden, of alsnog prima verkocht kunnen worden. Zo’n Akpom is Engels, dus goed te verkopen daar. Zo’n Medic is een Kroaat, die zijn nu hot and happening, kleine gok voor 2 miljoen maar stel hij speelt wat wedstrijden dan is hij makkelijk voor 2-3-4 of misschien 7 miljoen te verkopen. Avila is een Argentijn nou die zijn goud waard als ze goed spelen. Toegegeven, 12 miljoen is wat veel, maar hij is 21 en speelde een prima seizoen in België bij de club die kampioen werd. De enige aankoop die mij tot dusver echt niet kan bekoren is die Forbes. Dat is gewoon een nieuwe versie van Lukoki. Te weinig techniek en te licht.

8 september 2023 om 12:11

@Feliix: tuurlijk zijn deze woorden van Janssen overdreven,maar de kans dat Ajax in mei kampioen is schat ik serieus wel lager dan 5%. Dat gaat echt niet gebeuren

8 september 2023 om 12:13

Mislintat is ook geen nobody. Ik ben in principe wel tevreden over Mislintat, hoop alleen wel dat Kroes over pakweg een halfjaar zich ook meer kan gaan bemoeien met de transfers. Kroes wordt dan algemeen directeur en van der Sar bemoeide zich in de tijd met Overmars eigenlijk bijna nooit met transfers, toen Overmars vertrok heeft van der Sar dat wel gedaan samen met Huntelaar en Hamstra en dat is een grote debacle geworden. Kroes heeft als voordeel dat hij natuurlijk een zaakwaarnemerskantoor, SEG Groep, heeft gehad, aandeelhouder van Go Ahead Eagles is geweest en zich in beide gevallen veel met transfers bezig hield en daardoor ook ervaring heeft.

Kroes moet Mislintat dan niet voor de voeten gaan lopen, maar ik bedoel dan meer dat Kroes bepaalde transfers misschien dan tegenhoudt en hij zelf ook wel weet hoe het werkt en welke spelers Ajax wel of niet moet halen. En ik hoop dat Mislintat dan ook wat meer op de Nederlandse-tour gaat. Ik vind het prima dat hij verschillende onbekende spelers heeft gehaald, maar een speler als pakweg Schouten maar ook bijvoorbeeld Olij en Mbuyamba (in plaats van Medic bijvoorbeeld) had ik ook graag bij Ajax gezien. Medic vind ik tot nu toe oké voor de breedte en stiekem hoop ik dat hij misschien wel beter zal presteren dan verwacht, maar Mbuyamba had denk ik een vergelijkbaar bedrag gekost, paar jaar jonger, Nederlands en heeft een hoger potentieel waardoor ik hem zeker competitief inschat tegenover zijn concurrent wat dan ook alleen maar goed zou zijn.

Maar ik ben wel aardig tevreden over de aankopen van Mislintat, op enkele spelers na. Bij Akpom en Ávila heb ik mijn twijfels. Akpom was afgelopen seizoen voor het eerst echt heel goed in zijn carrière, maar in de seizoenen daarvoor was hij niet meer dan oké in de Championship, Griekenland en België. Hij speelde het afgelopen seizoen vooral als nummer 10, maar dat vulde hij in als een soort tweede spits en niet als een creatieve 10 zoals vaak bij Ajax het geval is (bijv. Ziyech, Berghuis en Eriksen) of een loper die goede combinaties aangaat (zoals Klaassen en van de Beek) en daardoor heb ik mijn twijfels bij hem.

Bij Ávila heb ik als linksback mijn twijfels, maar daar zal hij uiteindelijk niet komen te staan verwacht ik. Sosa (een serieuze topaankoop, al meerdere jaren een van de betere backs van de Bundesliga en dacht dat hij vanaf Stuttgart de stap naar een grotere competitie zoals de Premier League zou vertrekken) is sowieso al veel beter als back en zal eerste keus worden. Maar Ávila vulde de rol als linksback bij Antwerp vooral in als een soort 3de centrale verdediger die niet of weinig mee opstoomde als linksback.

Een goede centrale verdediger zie ik dan wel weer in hem, maar daar heb je nu met Hato iemand rondlopen die al heel goed is. Als centrumverdediger zie ik wel een hele goede speler in Ávila, is dan echt een bijtertje, snel, kan met ruimte in zijn rug spelen en heeft vooral van die crosspasses zoals Vertonghen en Alderweireld ook hadden bij Ajax. Ávila is dan meer een beetje een type Alderweireld, maar Hato krijgt misschien nog wel een terugval.

Uiteindelijk denk ik dat Hato sowieso de eerste keus moet en zal blijven links centraal. Maar Ávila is eerst vooral met het oog op linksback gehaald en daar heb ik mijn twijfels dus bij, niet bij hem als centrumverdediger.

8 september 2023 om 12:19

Feliix

Nou precies! Wat Jansen hier zegt is grote onzin. Het is in het verleden weleens stukken slechter gegaan met Ajax. Denk aan de periodes eind jaren '80 en eind jaren '90. En destijds zat Ajax ook nog eens financieel helemaal aan de grond. Daarvan is nu nog geen enkele sprake. Ajax moet wel enorm uitkijken natuurlijk, want de begroting is afgestemd op het jaarlijks spelen van de groepsfase van de CL, dus ieder jaar dat Ajax dat niet haalt kost dus tientallen miljoenen. Maar van een volledige financiële malaise zoals in voornoemde periodes is nog geen sprake.

En het is gewoon voetbal. Iedereen reageert vanuit de waan van de dag terwijl het waanzin is om het Ajax van vorige week, met zes debutanten in de basis, als maatstaf te nemen. Die gasten hadden hooguit twee keer in deze samenstelling met elkaar getraind. Daar kan je toch niets van verwachten? Ze kennen elkaar nog totaal niet! Maar zodra de spelers wat aan elkaar gewend zijn geraakt, kan Ajax natuurlijk gewoon weer om de titel meespelen. Bovendien is het halen van de tweede plaats dit seizoen ook gewoon prima. Ook dan bereik je namelijk de groepsfase van de CL. En de derde plaats geeft nog recht op kwalificatiewedstrijden voor de CL. Dus het is gewoon mogelijk dat PSV, Ajax en Feyenoord straks allemaal de CL in gaan.

Rob Jansen overdrijft een beetje naar mijn smaak.

8 september 2023 om 12:44

@rochester

"maar ook bijvoorbeeld Olij en Mbuyamba (in plaats van Medic bijvoorbeeld) "

Sven heeft natuurlijk wel uitleg over gegeven.

Een Medic komt graag als breedteversterking. Vind het niet erh om op de bank te zitten. Een speler die altijd 100% inzet zal geven op trainingen en wanneer de trainer eem beroep doet op hem.

Mbuyamba heeft leeftijd en ambities om iedere week te spelen. Je krijgt dan misschien speler die down gaat worden en niet 100% meer geeft. Dan neemt concurrentie af richting Sutalo en Hato. Druk op ze houden dat wil Sven.

Olij geldt denk ik zelfde. Rulli was niet off toen en Olij zat tegen Oranje aan. Gaat zo een speler zonder mokken op de bank?

8 september 2023 om 12:45

@johan Vlerksen,

Rob Jansen gaat wat kort door de bocht, maar je kan me niet wijsmaken dat alles wat Mislintat doet goed is. Hij acteert als een Hoofd Scouting en niet als een Technisch directeur. Hij moet niet alleen zijn pareltjes van zijn lijstjes naar binnen halen, maar ook rekening houden met de trainer, de jeugd en de filosofie van Ajax.

En mooi dat je zijn carriere schetst. Maar daar heeft hij zijn succes vooral behaald als scout en niet als directeur. Sterker nog in zijn periode als directeur is VFB Stuttgart gedegradeert naar de 2e Bundesliga.

Misschien hadden ze hem beter als hoofd scouting aan kunnen stellen want er zullen best wel goede aankopen bij zitten zoals Sutalo of wellicht Sosa. Maar het was beter geweest een TD uit de Ajax school aan te stellen die hem controleert en tegengas geeft aangezien hij nu vrij spel heeft en amper gecorrigeerd wordt door de RvC met een technisch lichtgewicht als Van Halst die al lang blij is dat hij weer een baantje heeft.

8 september 2023 om 13:27

Constant KanteKlopt eind haren 80 verloren we 4 van de eerste 7 wedstrijden en 1 gelijk spel .En we moeten ook niet vergeten dat de meeste spelers eind augustus zijn gekomen en nog nooit met elkaar samen hebben gespeeld .Het zal ongetwijfeld allemaal wel goed komen .Maar Steijn moet het wel snel op de rit krijgen de komende weken word het zwaar met Twente , Marseille , Feyenoord en AEK op het progamma .

8 september 2023 om 14:32

Forbs is goed in de snelle omschakeling. Maar dan moeten ze hem wel zo gebruiken.

8 september 2023 om 14:44

Wanneer speelt Ajax precies op de counter? 2x per jaar?

8 september 2023 om 14:45

Je moet ook concurrentie hebben op LCV en dat is er met Avila nu. Hato kan een vormdip krijgen of een blessure. Dan moet je een goede vervanger hebben. Of Sosa kan een blessure krijgen, dan kan hij daar ook spelen. Logische aankoop dus, de prijs…tsja, 9 miljoen was ook passend geweest.

8 september 2023 om 15:53

Het is veels te vroeg om aankopen nu al te beoordelen. Het enige wat Mislintat beter had kunnen doen is de selectie eerder rond krijgen. Je moet nu al beginnen aan een inhaalslag waarvan je moet hopen dat Steijn het wel even op de rit krijgt.

8 september 2023 om 11:34

Jansen doet waarschijnlijk omdat zijn client Heitinga ontslagen was.

Benieuwd of er nog mensen zijn die vinden dat Heitinga echt een Ajacied is.
Als dit zo was, dan had hij dit nooit geacccepteerd van zijn manager.

8 september 2023 om 12:29

Inderdaad, en ook kritiek geven op Mislintat en Huntelaar kansen willen geven terwijl Huntelaar 105 miljoen uitgaf aan Bassey, Brobbey, Bergwijn, Ocampos, Grillitsch, Wijndal, Sanchez, Lucca, Conceicao en Kaplan. Kan niet zeggen dat die nou echt veel gebracht hebben.

8 september 2023 om 12:56

Manager? Een zaakwaarnemer is geen manager. Jansen heeft niets te willen of te zeggen over de woorden en daden van Heitinga. En vice versa.

8 september 2023 om 13:09

"en Huntelaar kansen willen geven terwijl Huntelaar 105 miljoen uitgaf"

Inderdaad zeg.

En ook geen woord over zijn andere client Edwin die in 1(!!!!) seizoen Ajax - de Bayern Munchen van NL - intern helemaal heeft (laten) gesloopt. Van favoriet naar nu top 5.

Waarom kraakt hij beleid van Edwin niet af? Die heeft echt een zooitje gemaakt zoals zijn andere client Heitinga.

8 september 2023 om 14:46

Staat toch letterlijk in de tekst dat hij er niet geheel objectief instaat door wat er is gebeurd met Heitinga? Maar Janssen loopt lang genoeg mee in de voetballerij. Dus die weet echt wel waar hij over praat.

9 september 2023 om 09:37

@Suc6Magnet
Hij loopt al een tijdje mee in de voetballerij? Het is een prutser eerste klas. Al mislukt elke aankoop van Mislintat, voor nu verdiend de beste man alleen maar applaus. In een transferzomer werkelijk waar alle puinzooi van je voorgangers oplossen en de financiële schade maximaal beperken verdiend niets anders dan applaus. Zowel het salarishuis dat volledig geëxplodeerd was onder Overmars als de dure miskopen van Hamstelaar en van der Sar. Hele bord schoon geveegd in 7 weken. Vervolgens blèren dat de beste man 100 mln. Heeft uitgegeven aan onbekende spelers. Het is een grof schandaal. Alleen al op basis van zijn prestaties verdiend de beste man iets meer krediet. Hij heeft immers al gepresteerd door schoon schip te maken zonder mega verliezen. Sterker nog, als ajax derde wordt zonder CL, dan is er nog steeds geen probleem. Immers al die spelers die daar dan verantwoordelijk voor zijn, krijgen ook minder salaris. Terwijl duur betaalde Brobbey en grootverdiener Bergwijn nog steeds hetzelfde mega salaris hebben als in de periode dat Ajax jaarlijks CL veiligstellen. En die werden Nora bene derde en zijn verantwoordelijk voor de doffe ellende.

8 september 2023 om 11:39

Maar daar hebben we blijkbaar niets van geleerd.
Nu is Ajax wel Ajax, dus die komt er altijd wel bovenop. En tussen de aankopen hoeven maar 2 goede spelers te zitten en financieel trekken we alles wel weer recht.

Maar ik mis wel beleid. Wat voor voetbal wil ik spelen, wat heb ik hiervoor nodig, hoe ziet mijn selectie er nu uit, is deze in balans qua talent en ervaring, wat loopt er in de jeugd, welke persoonlijk groeiplan maak ik hiervoor? Hoe zit het met mijn technische staf, wat zijn hun wensen, komt dat overeen, wat moet ik nu voorinvesteren om later de vruchten te plukken?

Dat moet wel echt veel beter

8 september 2023 om 12:03

DNSDKR

"ik mis wel beleid"

Aantal aankopen begrijp ik zeker. Alleen aanstelling van Steijn snap ik helemaal niet. Deze light version van Advocaat last helemaal niet bij Ajax.

Dat stukje beleid is echt onbegrijpelijk.

8 september 2023 om 12:50

Mr Krillin,

Je mag best kritisch zijn op Steijn. Maar dat ben je al vanaf dag 1 en je hebt hem geen eerlijke kans gegeven. Maar Mislintiat moeten we wel vertrouwen en een kans geven. Dat vind ik met 2 maten meten.

Sterker nog, Steijn is voor een groot deel afhankelijk van het beleid en aankopen van de TD. En laat nou net de TD de trainer negeren. Straks gaat Steijn zijn kop eraf als het niet goed gaat want zo werkt het in de voetballerij. Maar elke trainer is zo goed als zijn materiaal. Kijk maar naar ETH bij United, laat ook niets zien.

8 september 2023 om 13:03

MrKrillin, als je beleid voert dan past het profiel van je coach hier naadloos in (als het goed is)

8 september 2023 om 13:18

Burdym

"maar dat ben je al vanaf dag 1 "

Dat klopt niet helemaal. Had natuurlijk wel twijfels vanaf dag 1.
Maar gaf zeker een kans, als je oudere berichten kan vindne dan lees je ook.

Vond qua comminicatie goed en was echt benieuwd.

Na laatste kwalificatie wedstrijd vorige week donderdag is echt helemaal omgeslagen.

Zag hem alleen maar zeuren over de aankopen, heel slecht wisselen (hij had in de eerste helft al bijv Wijndal of Taylor er af moeten halen), geen tactiek, je zag hem hulpeloos aan de kant.
Tegen Fortuna werd het alleen maar erger. Passief in de wedstrijd en daarna alleen maar weer klagen. De man die jou de kans heeft gegeven paar keer onder de bus gegooid.

"maar Mislintiat moeten we wel vertrouwen en een kans geven. "

Sws komt een TD voor lange termijn. Er zijn paar punten waar ik zeker kritiek op heb. Heel lang was hij bezig met Knutsen, die een bepaald profiel heeft en opeens komt hij met Steijn op de proppen die niet het niveau heeft voor NL top en ook qua profiel niet past (te veel resultaat, geen jeugd inpassen).

Ik snap en begrijp deze move echt totaal niet.

Qua aankopen, ben ik wel redelijk tevreden over meeste spelers. Akpom is eigenlijk 1 van de aankopen die ik niet begrijp. Zie hem niet passen.
Tuurlijk had ik graag Almada gehad of een echte rechtsbuiten.

Denk dat Sutalo, Sosa, Avila, Tahirovic, Mannsverk en Mikautadze zeker waarde zullen hebben.
Mikautadze zie ik wel slagen in een vrije rol aan de rechterkant, beetje zoals Suarez.

Medic ook prima als back-up.

Die Gaaie nog te weinig van gezien.

8 september 2023 om 14:50

Aanstellen Steijn is juist het simpelste stukje van de puzzel. Een lichtgewicht trainer die zo graag trainer van Ajax wil zijn dat hij vermoedelijk wel mee zou gaan in het gevoerde beleid van Mislintat. Daarbij is Steijn geen kind van Ajax dus als hij eruit getrapt moet worden krijgen ze daar geen ruzie met de achterban van. En als hij het toch onverwacht goed zou doen dan kan Mislintat mooi zeggen dat hij een perfecte aanstelling heeft gedaan. Kortom: Mislintat wint altijd met de aanstelling van Steijn.

8 september 2023 om 16:49

Laten we eerlijk zijn, Mislintat was de 3e keuze en hij laat ook zien waarom. In 1 transferperiode heeft hij een team met een Nederlandse basis omgetoverd tot een vreemdelingenlegioen zonder enige binding met de achterban. Allemaal spelers met een kleine naam.

Daarbij de 3e keus trainer aangesteld, die als een soort marionet kan dienen, en zijn eigen doodvonnis al getekend heeft door te klagen over de transfers. Met wat slechte prestaties vliegt hij er direct uit.

Bestuursmatig is dit inderdaad het slechtste Ajax van de afgelopen decennia. Hopelijk wordt het met Kloese beter.

8 september 2023 om 11:43

Onder Olsen won Ajax in zijn eerste (en enige hele seizoen) de dubbel met een doelsaldo van 90, nog steeds een record.
Helaas bedachten FenR de Boer na dat seizoen dat ze een transfer naar Barca moesten forceren zodat er niet meer normaal met die groep te werken viel. Die hebben daar richting Olsen later hun excuses wel eens voor gemaakt.
Maar na dat eerste jaar zou het zou denk ik tot Ten Hag duren voordat Ajax over een langere periode zo goed speelde.

8 september 2023 om 11:49

Ajax heeft toch daarna wel goede seizoenen gehad?

8 september 2023 om 11:55

Onder Koeman met Sneijder, van der Vaart, van der Meyde en bijvoorbeeld Zlatan liep het ook prima. Kijkend naar de succesvolle jaren bij Ajax zie je altijd een goede mix van jeugd, gekochte (Nederlandse) talenten en ervaring. Nu ontbreekt echter beleid en dat zie je terug in de selectie. Hoe kan het zijn dat mensen zonder voetbalverstand bepaalde mensen gaan aanstellen zoals dhr Hendriks heeft gedaan? Hoe kan het dat je een RvC hebt die het allemaal toelaten en totaal niet naar de identiteit van de club kijken, ook met Steijn als coach.

8 september 2023 om 12:20

@johanvlerksen Wel goede seizoenen, maar in ieder geval in mijn beleving lange tijd niet meer zo goed als dat. Dat ene seizoen was echt fantastisch om te zien.

Ajax haalde dat jaar onder Olsen ook 89 punten, dat is daarna geen ploeg meer gelukt, en van de Ajax teams kwam alleen Ten Hag daar in de buurt.

Na Olsen ging Ajax een hele magere perdiode in. Eerst had je co-Adriaanse die begon met een doelstelling om bij de eerste 5 te eindigen. Onder Koeman werd er bij vlagen nog best aardig gespeeld, daarna kom je in de periode dat ze 6 jaar geen kampioen werden en vervolgens moesten ze het 6 jaar doen met het kwalitatief arme team van de Boer.

8 september 2023 om 12:31

Precies en Olsen moest veel spelers inpassen

8 september 2023 om 12:48

Als je iets beweert, doe je er goed aan om te verifiëren of het klopt wat je zegt. Je slaat de plank nl. helemaal mis. De tijd waar je naar verwijst (2003) had Ajax een vergelijkbare selectie met die van nu met heel veel buitenlanders. Er waren regelmatig wedstrijden waarin het team met maar 2 of 3 Nederlanders aan de aftrap verscheen. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de wedstrijden tegen Milan in de CL, toen stonden er zowel in de uitwedstrijd als de thuiswedstrijd maar 2 Nederlanders aan de aftrap (VD Meyde en Sneijder). En dat was een terugkerend fenomeen.

Door de clubleiding nu een gebrek aan beleid te verwijten en de periode 2003 te roemen, maak je jezelf behoorlijk ongeloofwaardig omdat die periodes heel veel met elkaar gemeen hebben. De selectie 2002-2003 telde 15 buitenlanders exact evenveel als de huidige selectie. Ik adviseer je om voortaan wat minder op je onderbuik te vertrouwen en wat meer op je feiten te letten. De vele buitenlanders zijn volledig te verklaren omdat het vorige en ook dit seizoen zonneklaar aantonen waar het aan schort bij Ajax en dat is een slappe mentaliteit.

De afgelopen wedstrijd tegen Fortuna stonden er 8 Nederlanders in het veld en die bakten er helemaal niets van. Het is duidelijk dat Mislintat met zijn aankopen vooral karakter aan de selectie heeft willen toevoegen en daarvoor moet je doorgaans niet bij Nederlanders zijn. Ook in het seizoen 2002-2003 waren de buitenlanders er met name verantwoordelijk voor dat het testosteron van de kleedkamer muren droop en de scharen er in het rond vlogen. En dat je als speler gewoonweg niet de kans kreeg om je te verstoppen.

8 september 2023 om 13:09

@dolorasinum ik weet niet of deze reactie bedoeld was bij deze posts. Olsen zat er in 1998 en niet in 2003 en in dat team zaten nog genoeg Nederlanders (o.a. vd Sar, 2x de Boer, Blind en Witschge, een aantal nieuwe talenten uit de jeugd, en Litmanen die als halve nederlander werd gezien).

8 september 2023 om 13:36

Nee, ik heb gereageerd op een reactie op een reactie waar over de periode Koeman werd gesproken en de naam van Zlatan werd genoemd en dat was in het seizoen 2002/2003. En toen bestond de selectie net als nu uit 15 buitenlanders en ook toen was dat het gevolg van de zelfde oorzaak nl. dat er de seizoenen ervoor te veel (nederlandse) spelers waren vertrokken en dat niet zonder kwaliteitsverlies kon worden opgevangen met talenten en spelers met de Nederlandse nationaliteit. Dat zijn altijd momentopnames, als je kijkt naar de selecties van de jaren daarna zie je het aantal buitenlanders vanzelf weer langzaam afnemen.

Ik verwacht dat ook nu weer, deze selectie is bedoeld om een fundament te leggen en ik verwacht dat er de komende jaren meer jeugd en Nederlandse spelers zullen instromen. Je moet volgens mij ook niet de illusie hebben dat grote talenten als Tahirovic en Sutalo tot in de lengte der jaren bij Ajax zullen blijven en Mancity heeft natuurlijk niet voor niets een terugkoop clausule van 45 miljoen in het contract van Forbs laten opnemen. Ik vind dat hysterische gedoe over die buitenlanders vooral amusant omdat ik inmiddels te lang supporter ben om er niet van doordrongen te zijn dat het volgend seizoen weer helemaal anders kan zijn.

8 september 2023 om 15:22

Heitinga, Stekelenburg, Nigel de Jong, Nieuwenburg (van Sparta), Sneijder, van der Vaart, Witschge, Sikora, van der Meyde die veel minuten kregen. Dan had je grim, Vierklauw, Akachar, Boukhari en Stefano Seedorf nog. Wat ik zeg is toch geen leugen?

Op Grim, Akachar, Nieuwenburg en Seedorf na kregen de Nederlandse jongens ondanks veel buitenlanders ontzettend veel minuten. De selectie bestond voor 50% uit Nederlanders namelijk ervaring en jeugdige talenten.

Zullen we na de interland break nog eens even tellen hoe dat zit met Ajax, hoeveel Nederlanders nog in de basis zullen starten? Ik nam overigens Koeman als voorbeeld dat Ajax na Olson ook succesvol was en waarop ik zei dat als je kijkt naar de geschiedenis van de club je kan zien dat ze die jaren met de juiste mix succesvol waren m. Waar ben je dan met je jaren 90 en daarvoor analyse?? Daar hoor ik je natuurlijk niet over.

8 september 2023 om 12:21

Typische reactie van een onnozelaar die vol zit met wrok en uitlatingen doet over iets waar hij helemaal niets van af weet. Iedereen die wel wat af weet van de clubgeschiedenis van Ajax weet dat de periode 2003-2010 veel zwaarder op de maag van de gemiddelde Ajax supporter ligt omdat in die tijd de geldkraan wijd open werd gezet en bijna de complete beursgelden er doorheen werden gedraaid terwijl het sportief nauwelijks een prijs heeft opgeleverd en de club gedurende maar liefst 7 jaar verstoken bleef van de titel. Die periode was de aanleiding voor Cruijff om de knuppel in het hoenderhok te gooien bij Ajax en zijn revolutie te ontketenen. Ook die revolutie zelf is een veel zwartere bladzijde in de clubgeschiedenis van Ajax omdat die er voor zorgde dat mensen die zich tientallen jaren belangeloos voor de club hadden ingezet, onnodig zwaar beschadigd werden. Rob Jansen kan zich beter tot ADO beperken, van Ajax weet hij helemaal niets. Maar dat krijg je met wrok, dat doet hele rare dingen met een mens.

8 september 2023 om 14:53

Inderdaad het nieuwe tijd perk Ajax.
Deze ellende nu al . Ik betwijfel dat. Al die de nieuwe baan bekleden zijn heus niet gek. Alle nieuwe spelers moeten wennen aan elkaar. En als Ajax weer wedstrijden gaan winnen word het weer rustig rond Ajax.

Ja ik ben benieuwd waar dit naartoe gaat. Het wordt of een succes, of 1 groot fiasco. Daar tussenin zal het denk ik niet komen. Hopelijk wordt het 1 groot succes, want dat is goed voor het Nederlands voetbal, maar tot nu toe ben ik nog niet heel erg onder de indruk van alles. Ach als het goed is moet Ajax 6 maanden te tijd krijgt, dus moet het volgend seizoen gebeuren. Dit seizoen kan je al gaan afschrijven als dat de verwachtingen zijn.

8 september 2023 om 11:54

Moet het dit jaar niet gebeuren ? Ik dacht dat de premies voor CL volgend jaar verdubbeld worden. Dus als ajax volgend seizoen geen CL speelt loop je niet alleen 70 miljoen mis, maar gaan je concurrenten met dit bedrag ervan door. Dan is de financiele voorsprong die je met de uitgifte van aandelen en de prestaties van afgelopen jaren opgebouwd hebt heel snel verdwenen.

8 september 2023 om 12:32

Daar staat wel tegenover dat we dit jaar 2 directe CL tickets hebben en ook nog een voorronde ticket. Dus de 3e plek geeft gewoon de mogelijkheid op CL. Qua financiën is dit dus inderdaad een belangrijk jaar om CL te halen maar voor de tickets is dit ook het jaar met een extra grote kans om je te plaatsen.

Natuurlijk is het een gok om je hele team overhoop te gooien en ik snap dat de spelers die gehaald zijn niet echt tot de verbeelding spreken maar ik denk wel dat het hele drama Ajax verhaal nogal overdreven word. Vorig jaar was het ook al drama en er moest gewoon wat gebeuren. Ik snap dat mensen met een Ajax hart altijd voor de titel willen gaan maar als buitenstaander denk ik dat als de coach en deze spelers de tijd krijgen om er een geoliede machine van te maken, Je bij de eerste 3 eindigt en in de winter en zomer tranferperiode je team gericht versterkt, je er volgend seizoen gewoon heel goed voorstaat.

Krijgt steijn het binnen een paar weken aan de praat doe je gewoon mee voor de titel, duurt het wat langer is plaatsing voor de CL gewoon reëel en kunnen er stappen gezet worden, Lukt het niet dan heb je inderdaad wel een probleempje.

8 september 2023 om 14:10

Het is dubbel dit jaar dubbel. Ja, ik snap dat er veel moet gebeuren. Vorig jaar was het al niet goed genoeg en dan zijn de beste spelers ook nog vertrokken. Van de overgebleven spelers kun je je afvragen of ze goed genoeg zijn.

Echter moet je dan insteken op 12 nieuwe spelers of had je een paar meer gerichte sterkere spelers / leiders moeten halen ? Waarbij je ook geen garantie krijgt dat dit werkt, maar dat krijg je met de huidige gehaalde spelers ook niet. Het grootste probleem zit hem vooral in het feit dat je hele voorbereiding overbodig was en dat je nu pas begint.

8 september 2023 om 12:02

Het is maar wat je verwachtingen zijn. Stel, Ajax wordt 2e in de Eredivisie, halve finale KNVB beker, kwartfinale Europa League. Da's in mijn ogen een middelmatig seizoen, maar een groot fiasco is het ook weer niet. Maar ik weet nu al dat veel Ajax fans met zo'n seizoen volledig uit hun plaat gaan en het vertrek van alles en iedereen eisen.

Oude spelers met vijfjarige contracten? Wie dan?

8 september 2023 om 11:35

Akpom? Maar met zijn Britse paspoort wrl goed te verkopen.

8 september 2023 om 11:38

Ja das ook gelijk de enige. Rest allemaal vrij jong. Ik vind 28 jaar nou ook weer niet zo oud trouwens. Hij zal nooit 5 jaar in het ajaxshirt gaan spelen.

8 september 2023 om 11:45

Akpom is 27 en is homegrown speler met Engels paspoort, die is verre van "onverkoopbaar" dus inderdaad. Moet raar lopen wil je daar niet minimaal je aankoopbedrag voor terugzien eerlijk gezegd.

8 september 2023 om 11:51

Anderzijds was er niemand echt aan het wachten op hem blijkbaar want anders had een engels team die schamele 12 miljoen toch wel neergeteld?

8 september 2023 om 12:10

Maar eerlijk wie zit te wachten op die zaakwaarnemers? Mening van Rob omdat zijn client ontslagen is.

Zo vol haat nog. Enige wie echt boos mag zijn, is Reiziger. Was schandalig hoe hij door Edwin gepasseerd is om Heitinga aan te stellen ala hoofdcoach.

Maar geen enig negatief woord van Reiziger. Pet af.

8 september 2023 om 12:22

Die Rob is inderdaad totaal niet serieus te nemen.

8 september 2023 om 12:32

Je koopt zulke spelers omdat je wil dat ze een meerwaarde in het veld hebben. Ook voor een Bassey kreeg je een leuk bedrag, maar ook die speler kocht je met de intentie dat die een bepalende basisspeler zou worden.

8 september 2023 om 15:52

Precies. Ouwe hap. Die heeft zijn tijd gehad. En ook behoorlijk rancuneus.

8 september 2023 om 16:03

Zo kan je altijd op die manier redeneren. Wat een drogredenatie is dat zeg. Normaal zeg je hele zinnige dingen maar nu sla je de plank mis.

8 september 2023 om 11:43

Inderdaad.. Bij "oude spelers die onverkoopbaar zijn" denk ik aan spelers van 28 jaar of ouder, minimaal. Daar heeft Ajax er maar liefst 4 van in de selectie: Pasveer (zat er al, aflopend contract), Rulli (niet door Mislintat gehaald, 3-jarig contract), Berghuis (zat er al, 2-jarig contract) en Van den Boomen (transfervrij opgepikt met inderdaad een 5-jarig contract, pas net 28 geworden).

Verder heb je enkel Akpom (27), Bergwijn (25), Sosa (25) en Medic (25) die nog enigszins wat "ouder" zijn, voor de rest is letterlijk heel de selectie tussen de 17 en 23 jaar oud. Bijna knap om zo gruwelijk verkeerd te zitten als je zulke uitspraken wil doen in je podcast. Ajax speelde vorige week met een basiself van gemiddeld 21.3 jaar, was geloof ik meer dan 10 jaar geleden dat ze met zo'n jonge ploeg hadden gespeeld.

8 september 2023 om 11:56

Ik dacht al dat ik niemand vergeten was. Ik ging uit van 30+ inderdaad. 28 jaar betekent dat je in je prime zit, echt heel bizar om zulke spelers te kopen inderdaad.

Maar goed, Jansen zal via die podcast nog wel even doorgaan met zijn vete. Al heb ik ook een hard hoofd in dit beleid.

8 september 2023 om 11:54

En als je vergelijkt met andere ploegen: In de Eredivisie zijn er drie ploegen met een jongere selectie dan Ajax (23.1 jaar), namelijk AZ (22.9), Excelsior (22.9) en Volendam (21.7).

Kijk je naar de Europese competities dan zie je dat er van de 96 deelnemers (in de CL, EL en ECL samen) slechts 6 ploegen zijn met een jongere selectie dan Ajax. Hoe kom je er dan bij om te stellen dat Ajax een hoop oude lui heeft gekocht..? Dan ben je toch gewoon niet met je vak bezig als je zulke onzin de wereld in slingert xD

8 september 2023 om 12:44

Ik vind de jonge selectie trouwens wel een probleem. Welke speler is echt een leider en heeft ervaring. Nu zegt leeftijd daarin niet altijd alles, maar meestal wel. Zeker als het niet loopt is ervaring toch zeer wenselijk.

8 september 2023 om 12:48

Dat is inderdaad eerder een probleem omdat je te weinig ervaren jongens hebt. Des te gekker, die uitspraken van Jansen in zijn podcast hahah.

8 september 2023 om 14:12

Het stomme is dat Jansen misschien best wel gelijk heeft, maar dat hij alleen de verkeerde redenen aangeeft. Dit vooral uit rancune ?

8 september 2023 om 14:58

Nee, hij heeft mijns inziens helemaal niet "best wel gelijk". In tegendeel zelfs, hij kletst gewoon uit zijn nek met meerdere beweringen die echt haaks op de werkelijkheid staan.

"je stelt een Duitse meneer aan die een totale nobody is in het internationale voetbal. Een totale nobody". Onwaar, zie ook post #30 van Johanvlerksen.

"dit is by far de aller- allerslechtste periode in de geschiedenis van de voetbalclub Ajax." Onwaar. Toch zeker te vroeg om dit te stellen, er zijn wel slechtere periodes geweest in de clubgeschiedenis, meerdere. Dat dit geen hoogtijdagen zijn staat buiten kijf, maar dit is overdreven.

"de jeugdopleiding kun je ook sluiten voorlopig, want hij (mislintat, red.) heeft een berg spelers aangetrokken in die leeftijdscategorie dat je niet weet wat je met de rest moet doen." Complete onzin natuurlijk, er zit nu in de leeftijdsgroep 16-19 jaar een vrij magere groep bij Ajax. De prestaties van Jong Ajax spreken voor zich, buiten Hato zit er in die leeftijd gewoon weinig talent wat echt al aanspraak maakt op het eerste elftal. Talent komt altijd in golfbewegingen, vlak voor het doorbreken van De Ligt, Vd Beek, F. de Jong, Mazraoui, etc. was het ook een aantal jaren magertjes geweest. Over een jaar of twee kunnen er zo weer drie pareltjes uit de opleiding gerold zijn. Als ze goed genoeg zijn gaan ze gewoon spelen hoor.

"hij heeft oude spelers gehaald met een vijfjarig contract die onverkoopbaar zijn." Allereerst een beetje tegenstrijdig i.c.m. bovenstaande zinsnede. Bovendien ook totaal onwaar: Mislintat heeft 1 (!) speler van 28 jaar of ouder gehaald en die was nog transfervrij ook...

Al met al is het gewoon knap om zoveel onzin aan elkaar vast te lullen zonder dat er een houtsnijdend argument te bespeuren is. Gelukkig stelt Jansen zelf dat ie "bevooroordeeld is en subjectief" is, maar beter wordt zijn betoog er niet op.

Lekker makkelijk praten van de zijlijn. We zijn 3 speelrondes bezig. Wekunnen nog niks zinnigs zeggen over Mislintat en Steijn

8 september 2023 om 13:15

Helemaal mee eens hoor. Maar je weet hoe het werkt in het voetbal. Als Ajax straks 3x niet weet te winnen en dat kan zomaar tegen Twente, Marseille en Feyenoord, dan breekt de hel los in Amsterdam.

Daarbij ontbrak het Ajax aan spelers tussen de 25 en 30 jaar. Volgens VI was het ook een doel om dat segment te vergroten.

Mislintat en zijn aankoopbeleid na één wedstrijd al zo afserveren vind ik wel erg goedkoop. Maar wat Alex Kroes betreft kan ik hem niet anders dan gelijk geven. Van Halst kan in zes maanden als AD meer kapot maken dan het geld dat het Ajax zou kosten om dat concurrentiebeding van tafel te krijgen.

8 september 2023 om 11:56

Ik denk toch wel dat Kroes achter de schermen al aan de touwtjes gaat trekken en Van Halst meer een soort stroman wordt.

8 september 2023 om 12:34

Lang leve Teams. Dat AZ getreiter is een wassen neus in de praktijk

Overdrijven is ook een vak, er zijn zeker slechtere tijden geweest. Het beleid afgelopen zomer was vrij onnavolgbaar, maar we moeten uiteindelijk toch afwachten wat de kwaliteit van de nieuwe spelers gaat zijn, als er een paar toch succesvol blijken dan valt get allemaal wellicht wel mee.

8 september 2023 om 12:48

Waarom afwachten wat de kwaliteit van de spelers is? Dat kan je in de afgelopen 3 wedstrijden toch al zien? Of denk je dat je deze spelers in de komende 2 maanden enorme stappen gaan maken?

8 september 2023 om 13:32

Omdat Sutalo, Avila, mikoutadze, Akpom en Gaaei nog maar 1 (gedeeltelijke wedstrijd hebben gespeeld, en Mannsverk en Sosa nog geen minuut hebben gespeeld. Dan is het nogal moeilijk om deze spelers over 3 wedstrijden te beoordelen. Daarbij trainen verschillende van deze spelers nog maar heel kort met de selectie mee. Dus ten eerste kan je deze spelers nog niet individueel beoordelen, ten tweede kunnen deze spelers op korte termijn idd veel meer laten zien dan ze tot nu hebben gedaan, en ten derde zal het team als geheel logischer wijs beter worden als ze wat langer samen spelen en trainen.

8 september 2023 om 14:14

(oud) spelers zeggen meestal wel dat ze al bij een rondo binnen 10 minuten kunnen zien of een speler echt kan voetballen. Nu zal dit overdreven zijn, maar de echt goede voetballers haal je er al wel heel snel uit.

Is nog te vroeg om te zeggen. Over een paar maanden kan je zulke uitspraken doen. Het seizoen is nog maar net begonnen.

'ik denk regelmatig dat het fout gaat en dan komt het uit'

Dan is verder geen enkele discussie valide of nuttig als deze man dit zo beleeft. Sowieso natuurlijk erg treurig de rancune van Janssen naar Ajax, alleen omdat zijn lievelingetjes de tent uit zijn gejaagd

Als makelaars wat roepen over een club dan denk ik altijd dat ze zelf weinig business hebben gekregen. Ajax heeft wel meer slechte periodes gehad, ook de laatste 20 jaar. Daarnaast is het seizoen pas net begonnen, dus het is ook wat voorbarig om nu al over een slechte periode te spreken. Dat er weinig vertrouwen is, daar kan ik inkomen.

Dit kun je toch niet serieus nemen van een man die een persoonlijke vete heeft tegen Mislintat? Hij is op z'n teentjes getrapt na het Heitinga gebeuren en Mislintat klopt niet aan bij Rob's spelers, en dan is het nu huilen, heel voorspelbaar.

8 september 2023 om 12:51

Maar zelfs dan doet hij gewoon observaties, en die doe ik ook. Alles wat die club vanaf 2017 heeft opgebouwd is in 4 maanden tijd (sinds MISlintat is aangetreden) afgebroken vanwege echt onvoorstelbare keuzes en aankopen. Maar dat mag hij niet zeggen omdat hij een cliënt had die door MISlintat is weggestuurd? Wat een onzin.

8 september 2023 om 13:01

Wellicht even een training observeren volgen, want deze slaan helemaal nergens op. Deze conclusie is veeeel te voorbarig. Zullen we een oordeel pas vellen over een paar maanden

8 september 2023 om 13:02

Afgelopen 4 maanden? Ging het vorig seizoen zo goed dan? Wat een onzin en roeptoeterij zeg.

8 september 2023 om 13:29

Wat is er precies afgebroken dan? Ja, het spel lijkt nu nergens op en er moet een nieuw team gebouwd worden. Je hebt belangrijke spelers voor ongelofelijke winstbedragen kunnen verkopen en investeert in 12 spelers die, bij een beetje succes, makkelijk in waarde kunnen stijgen.

Ik lig helemaal in een stuip als Ajax bij de eerste 2 eindigd, ver komt Europees.Dan piepen die azijnzeikers wel anders, 5 wedstrijden ver en zulke gasten weten het al weer

8 september 2023 om 11:56

Maar hoe groot schat jij die kans ? Heb je ook niet het gevoel dat je niet teveel achterstand op moet lopen bij PSV en Feyenoord en dat de aankomende lastige wedstrijden tegen Twente en Feyenoord daarin niet al heel belangrijk zijn ?

8 september 2023 om 12:04

kan er niets over zeggen, wel dat Feyenoord en Psv een zwaar programma hebben in de CL en ik vindt vooral Psv echt niet zomaar even 1ste of 2de wordt dus daar ligt nu veel meer druk bij en dat kan ten koste gaan van het spel enz enz. Om nu al te zeggen van dat het een klote jaar gaat worden bij Ajax vindt ik te voorbarig.

8 september 2023 om 12:14

@janssen,

Of je hebt juist de wedstrijden tegen Twente en Feyenoord nodig?

We hebben nu 5 wedstrijden tegen een muur aan staan voetballen.
Ajax is nog niet genoeg op elkaar ingespeeld om zich daar doorheen te tikken.

Nu ga je tegen Twente en Feyenoord spelen, die beiden bloed ruiken, en dus zullen willen domineren.
Daardoor ga je veel druk naar voren krijgen, en laat momenteel onze centrale verdedigers de beste voetballers zijn. Vanuit daar zou je misschien met de snelheid van Forbes, Bergwijn, Mikautadze, Brobbey en Akpom (weet niet wij hij gaat opstellen) en de passing van Tahirovic, Sutalo en Hato op de counter kunnen spelen.

Maar het probleem van Ajax is dat ze altijd willen domineren. Misschien moeten we momenteel zien dat we niet zo ver zijn, en daarom gewoon ons ingraven en op de counter spelen.

8 september 2023 om 12:14

Ajax heeft toch net zo goed een zwaar Europees programma? Sterker nog: die spelen telkens op donderdag dus minder rust voor competitiewedstrijden

8 september 2023 om 12:29

Klopt maar de tegenstanders van Ajax zijn van een veel lager niveau dan dat van Feyenoord en Psv, wat veel meer een slijtageslag kan worden

8 september 2023 om 12:29

@mitchajax020,

Ajax heeft net zo goed een zwaar Europees programma. Vind de clubs waaraan zij geloot zijn zeker niet veel onder doen voor de tegenstanders van Feyenoord en PSV. Verder is je verhaal over PSV net zo goed over alle andere clubs te zeggen. Natuurlijk is het voorbarig maar denk wel dat Ajax momenteel de slechtste papieren van de 3 heeft. Ze hebben echt niet meer zoals seizoenen geleden zoveel meer kwaliteit op het veld staan. Van het huidige Ajax zouden er momenteel weinig spelen bij de concurrentie. Maar goed om te doen alsof ze er helemaal niets van kunnen is onzin. Maar het moet wel snel gaan draaien, want na de interlands heb je een aantal moeilijke potten.

8 september 2023 om 12:40

Dat de tegenstanders van een minder niveau zijn klopt (normaal gesproken). Maar zo treft Ajax en PSV elkaar na een europese week. In deze week speelt psv op dinsdag en ajax op donderdag. Dat maakt een groot verschil. Daarbij is statistisch bewezen dat vooral de ploegen die op donderdag Europees spelen in de competitie meer punten verspelen.

8 september 2023 om 13:06

@jeroentje,

Vond jij dat Fortuna een muur optrok ? Ik vond dat dat reuze meeviel. En ja, het kan meezitten of het kan zijn dat dit de wedstrijden zijn die je nodig hebt. Echter heb ik juist het gevoel dat grote wedstrijden belangrijk zijn als de motivatie er niet is. Dat is nu het probleem niet. Het probleem is nu dat je wel 11 spelers hebt maar nog geen team. Waarbij je dit ook niet mag verwachten omdat heel veel spelers pas heel laat aangesloten zijn.

Maar als jij mag kiezen ga jij dan ook niet liever met een ingespeeld elftal en met vertrouwen deze wedstrijden in ?

Het is natuurlijk allemaal erg negatief maar er zit gewoon een punt in het feit dat Ajax wel erg onherkenbaar aan het worden is.. Uiteindelijk wil je ook een bepaalde uitstraling en DNA door de club hebben.

Tuurlijk, Ajax is ook een beursgenoteerd bedrijf maar er zitten te weinig voetballers op de juiste plekken nu. Je kan van VD Sar zeggen wat je wilt, maar het was wel een uithangbord. Ik mis dat nu wel.. maar ik ben dan ook voorstander van Cruijff en zijn ideeen daarover. Het gaat ook om herkenbaarheid naar buiten.
Ik denk dat hij zich zou omdraaien in ze graf als die zou zien wat er nu gaande is.

8 september 2023 om 12:17

@Mini-Lens,

We hebben afgelopen seizoen het slechtse jaar sinds lange tijd gehad.

Wil jij met diezelfde Ajax DNA door blijven gaan, en weer strijden om de 3e plek?
Of wil je nieuw bloed zien, en meestrijden om het kampioenschap?

Als jij Rensch, Salah-Eddine, Taylor, Klaassen wil behouden, dan denk ik echt niet dat je hoopt dat Ajax presteert...

8 september 2023 om 12:56

Je punt klopt, maar het gaat om de uitvoering ervan. Daar gaat het nu dus finaal mis. De nieuwste aanwinsten zijn soms zelfs nog van een lager niveau dan de namen die je noemt.

8 september 2023 om 13:03

Net als je eerdere opmerking kun je hier nog totaaal niet over oordelen. Geef het een paar maanden

8 september 2023 om 13:07

@jeroentje,

maar zijn een Medic, van de Boomen of een Avila beter dan een Klaassen ?

8 september 2023 om 13:39

Ik heb het over bestuurlijk niveau.
Van de spelers kan je weinig verwachten nog vind ik.. Maar gaat me om de uitstraling naar buiten die de mensen in bestuur en op belangrijke plekken hebben.

Zal dit volgende keer iets beter aangeven.

8 september 2023 om 13:56

Medic, Vd Boomen of Avila beter dan Klaassen? Wat is dat uberhaupt voor vergelijking, die jongens spelen op heel andere posities.. Davy had ik er opzich best graag bijgehouden als super-sub hoor, daar niet van. Maar hij behoorde tot de absolute topverdieners en kwam niet (meer) in aanmerking voor een vaste basisplek. Dan is het met a) het oog op de bezem door het salarishuis halen en b) de fantastische kans voor Klaassen om op zijn leeftijd nog een mooi avontuur bij een club als Internazionale aan te gaan helemaal geen gekke keuze om hem te laten vertrekken. De aankopen van die drie heren die jij noemt staan daar volledig los van, die hebben helemaal 0,0 te maken met het vertrek van Klaassen.

8 september 2023 om 14:17

@sander,

Jeroentje vindt o.a. Klaassen niet goed genoeg voor Ajax. Ik vraag mij af of dat ook niet voor een aantal gehaalde nieuwe spelers geldt.

8 september 2023 om 14:57

@janssen Sutalo, Sosa, Avila, Tahirovic, vd Boomen en Mikautadze zijn denk ik nu al goed genoeg voor dit Ajax, en zijn ook nog jong genoeg om veel beter te worden. Van Mannsverk heb ik ook wel hoge verwachtingen. Forbs en Gaaei zijn vooral obv hun potentie gehaald, en zullen nog stappen moeten maken. Medic en Akpom zijn voor de breedte gehaald.

11 september 2023 om 10:43

@janssen,

Klaassen is inderdaad niet goed genoeg voor de basis bij Ajax. Hij is een heerlijke supersub, maar om daar nou een topsalaris tegenover te zetten is een beetje krom.
Wat betreft de nieuwe spelers;
Hoelang volg jij Medic, Forbs, Akpom, Mikautadze, Gaaei en Avilla al ?

Denk dat dat namen zijn waar bijna niemand iets van weet. Geef ze even tot begin November, daarna oordeel ze even opnieuw.

8 september 2023 om 12:38

Volgens mij is Mislintat heel wat ideeen van Cruyff weer aan het invoeren

8 september 2023 om 12:55

Hou op over Ajax DNA. Pff sinds iemand dit geroepen heeft, wordt het steeds gebruikt.

Toen Taglifico, Sanchez (de Colombiaan), Martinez, Neres, Antony, Tadic, Alvarez gekocht waren hoorde je helemaal niets van Ajax DNA.

Paar vd beste spelers afgelopen jaren Ziyech en Frenkie waren ook geen Ajax producten. Gewoon aangekocht.
Zelfde geldt voor Schone die razend populair was.

Jongens als Sutalo, Sosa, Tahirovic, die Noor en Georgiër en mogelijk Forbs hebben het ook inzich om populaire spelers te worden.

Als zij elke wedstrijd 100% geven voor de club worden ze mega populair

Laatste wedstrijd mooie blok gezien van Avila. Van genoten! Nooit gezien bij ASE en Wijndal of zelfs een Blind

8 september 2023 om 13:43

Beste Krillin,

Ik heb het over de mensen op bestuurlijk niveau.
Een voetbalclub kan je niet alleen leiden door mensen die buiten de voetbalwereld afkomen vind ik..
Cruijff wilde ook alleen maar oud voetballers omdat die weten hoe het wereldje werkt.
Grote oud ajax spelers op bepaalde plekken in de club zorgt naar mijn mening voor wat meer uitstraling waar ook jeugd tegenop kijkt.
Die hebben toch ook wel wat meer binding met de club.

8 september 2023 om 15:38

Ook dan geldt je moet altijd voor kwaliteit gaan.

Edwin was een Ajax man maar een zooitje uiteindelijk gemaakt.

Mannen als v Basten hebben het helaas ook niet in de vingers.

Ook niet als trainers. Laatste trainer die echt goed was, was Ten Hag. Geen Ajax man.

Prima dat hij kritiek heeft op Mislintat en de RvC, ook zeker terecht. Maar dan Heitinga en Huntelaar als 'oplossing' aandragen is toch net zo lachwekkend.

8 september 2023 om 12:57

Als hij zo begaan was met Ajax, had hij eerlijk moeten zeggen dat Edwin schandalig was door Heitinga te benoemen tot hoofdcoach ipv de zeer loyale en ervaren Reiziger.

Dan was hij pas eerlijk!

Onder Wouters, Olsen en Danny Blind heb ik ergere periodes meegemaakt hoor, lekker objectief trouwens een zaakwaarnemer van heitinga en van der Sar. En die laatste die Ajax als een zinkend schip achterliet, met allemaal mislukte aankopen waar hij fiatering voor heeft gegeven. En daar hoor je Rob niet over. En dan Huntelaar en Heitinga als oplossing aandragen, echt dan neem ik je niet meer serieus hoor.

8 september 2023 om 12:20

1ste Seizoen met Olsen stond je wel op 3 gespeeld, 9 punten.. 17 voor en 1 goal tegen..

8 september 2023 om 12:38

Daar was iedereen ook wat sceptisch wat heel logisch te verklaren was omdat ze toen hij binnen kwam 2 jaar ervoor de cl hadden gewonnen en een jaar ervoor in de finale stonden en enkele maanden voor Olsen er was ze nog nog in de halve finale stonden.
De lat lag erg hoog, met net een nieuw stadion en beursgang etc.

Wel nee joh, getuige de reacties hier van de aanhang van Ajax is her een media dingetje en gaat alles gewoon zijn gangetje......of.....of zou er toch wat aan de hand zijn en reageren Ajacieden nu zo omdat ze deze kritieken niet gewend zijn en blind zijn voor de chaos die er nu heerst.

8 september 2023 om 11:55

Je zegt het al, het is een media dingetje.
Die vergroot het gelijk uit en kraakt alles gelijk af.
Ik denk zelf en misschien vele met mij(of niet) dat nu er een heel nieuw elftal staat, dat je niet kan verwachten dat het vanaf dag 1 gelijk staat en de pannen vh dak speelt en elke tegenstander wegspelen.
Het heeft zijn tijd nodig.

8 september 2023 om 11:59

Het gaat zeker niet zijn gangetje, maar Jansen kletst uit zijn nek en komt met oplossingen die in het verleden ook niet goed uitgepakt zijn. Dus wat dat betreft..

8 september 2023 om 12:53

Welke chaos?? De media creeert een chaos en mensen laten zich er in mee slepen.

8 september 2023 om 13:10

Een trainer die aangeeft dat hij liever andere spelers had gezien en zich nog afvraagt of de spelers echt wel de kwaliteiten hebben die ze moeten hebben kun je toch wel onder chaos zetten.
Daarnaast schijnen er verschillende afzonderlijke verhalen te zijn van de scouting die ontevreden is. Of is dit allemaal verzonnen ?

8 september 2023 om 13:29

@Janssen Steijn kan wel zeggen dat hij liever Nederlandse spelers had maar noem jij er dan een stuk of 7 dan.
Ik pik alleen Schouten en Lang eruit voor de rest vindt ik niemand anders van dat niveau

8 september 2023 om 14:11

Lang is nooit een optie geweest omdat op het moment dat hij vertrok naar PSV, Ajax nog ene meneer Tadic had rondlopen met daarachter nog Bergwijn.
Lang zou de raarste aankoop uit de geschiedenis zijn met die wetenschap.

Toch schieten mij namen te binnen als John Jaakke en Steven ten Have als ik denk aan slechte periodes bij Ajax.

Kritiek leveren en dan Huntelaar als oplossing noemen. Huntelaar heeft zonder ook maar enige relevante ervaring een post gekregen met een grote verantwoordelijkheid. De kans dat het goed ging was kleiner dan 10%. Kijk naar het CV van Max Huibers, zo bouw je een carrière als TD op. Dat je ooit een goede spits was is geen voorbereiding. Ik vraag me af of Steyn het eind van de maand haalt overigens met wedstrijden tegen Twente, Marseille en Feyenoord op het programma en de ramkoers die hijzelf heeft ingezet. En helaas voor Ajax is er geen Cruyff meer om een aantal mensen een dolk in de rug te steken onder de meest misplaatste benaming ooit, de fluwelen revolutie.

8 september 2023 om 12:25

Een dolk in de rug steken omdat die andere ideeen had?
Met oud voetballers op bepaalde plekken werd ajax toch 4 ( 5 ) jaar op rij Kampioen en haalde ze de halve finale Cl.
Klinkt alsof die toch wel wat goede ideeen had.

8 september 2023 om 12:35

Ik zeg allereerst niet dat hij geen goede ideeën had. Ideeën waar Overmars overigens voor een flink deel van afgeweken is. Het gaat erom hoe hij ten tijde van zijn "revolutie" met zittende mensen om is gegaan. Dat had veel beter gekund. Er zijn mensen levenslang beschadigd en daarom was er helemaal niets fluwelen aan deze revolutie.

8 september 2023 om 13:47

Levenslang beschadigd?
Volgens mij stonden er gewoon 2 kampen tegenover elkaar en is er van beide kanten dingen gedaan die niet zo handig waren. Maar gaat mij om de ideeen die beide kampen hadden.
Verder is de naam voorgekomen door iemand in de media en hebben ze dit zelf nog nooit zo genoemd.

Toe maar, slechtste periode ooit zelfs. Eerste seizoen onder Overmars was toch ook niet echt heel denderend. In 1965 werd je 13de en in 2000 6de. Dat gaat nu helemaal niet gebeuren, dus slechtste ooit is onzin

Mooi om te zien hoe Ajacieden het geloof blijven houden in Mislintat en zijn aankopen. Het zal mij benieuwen. Al zal ik niet verbaasd zijn als de capuchonnetjes zich ruim voor de Kerst verzamelen voor een spontaan onderhoud met spelers en staf

8 september 2023 om 14:26

Waar bijna alle Ajaxieden hem vooraf al afgeserveerd hadden, lopen ze nu blind weg met hem omdat hij Overmars zijn gespaarde centjes zonder schroom uitgeeft aan voetballers die amper gepresteerd hebben.
Mooie wereld leven sommigen toch in.

Het is wellicht het wat vroeg om alle aankopen nu al af te schrijven, maar je kan Mislintat wel beoordelen op zijn timing. Dat je na 3 speelronden al 4 verliespunten hebt tegen kleine ploegen zegt vooral dat Mislintat zijn zaakjes niet voor elkaar heeft en pas veel te laat de selectie rond had. Gross van de aankopen had er begin augustus al moeten zijn.

8 september 2023 om 12:52

Mislintat bepaald niet alles in zn eentje. Als hij pas nadat er geld binnen komt mag uitgeven dan heeft hij ook te luisteren. Dan moet je bij de RVC zijn. Of de juiste keuzes aan spelers is gekomen moeten we nog zien. Maar hij mocht gewoon niet eerder uitgeven.

8 september 2023 om 13:40

Prima, dan is Ajax de weg kwijt. Iedere voetbalclub wil haar selectie zo vroeg mogelijk op orde hebben. Bij Ajax hebben ze geld zat en Timber al redelijk vroeg verkocht. Waarom dan wachten?

8 september 2023 om 13:45



Ja idd iedere voetbalclub wil dat. En lukt iedere voetbalclub dat? Nee. Aangezien de deadline day een chaos is elk jaar weer. En hoe kan je de selectie op orde hebben als het pas in augustus op gang komt en er dan pas clubs bij je op de stoep komen staan voor je spelers. Wil je dit oplossen dan moet je eind juli de stekker er al uit trekken uit die hele transferperiode en niet eind augustus. Elke club heeft hier mee te maken en als je veel spelers kwijt raakt dan weet je dat dit gaat gebeuren. En mislintat is duidelijk geweest toch. Er zijn geen CL inkomsten maar ze delen wel CL salarissen uit. Dat moest eerst in balans zijn. Dat is met de verkoop van Timber gelukt. Daarom is er niet meteen als een malle geld uitgegeven. Supporters denken altijd zo simpel. Oh geld dan meteen uitgeven. Nee zo werkt het niet. Als ze hadden gedaan wat supporters wilden dan raakt Ajax heel snel failliet. En dan heb je de poppen echt aan het dansen.

Na al dit negatieve voorbarige geneuzel van iedereen die denkt verstand van voetbal te hebben, hoop ik haast dat Ajax kampioen gaat worden met overmacht.
En dan zou eigenlijk een echte journalist een rondje moeten maken langs Valentijn Driessen, Mike Verweij, Rob Jansen en ieder ander dit nu al geconcludeerd heeft dat Mislintat bij voorbaat echt nergens geschikt voor is...

het slechtste Ajax zou ik niet roepen want dan ga je te snel voorbij aan de bloeiende periode met Jan Wouters en Co Adriaanse als hoofdcoach. Het probleem is dat trainer in dit geval niet goed kan communiceren met de beschikbare spelers. En daarnaast twijfel ik of de huidige trainer een attractieve speelstijl durft te hanteren. Dit omdat het baltempo vreselijk laag ligt in de wedstrijden. Volgens mij is dat trainbaar. Gezien manier waarop bijv. PSV nu speelt. Maar ik twijfel eerder aan de coach dan de spelers. Ookal is het fijne normale gozer.

Hahaha ik moet altijd zo lachen om Rob Janssen. Dat is een Hagenees en spreekt gewoon graag in superlatieven. Rob is een zaakwaarnemer en daarmee zelf een absolute tumor in de voetballerij. Hij mag uiteraard van alles vinden van Ajax en Mislintat in het bijzonder maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er wat rancune bij Rob zit. Meneer is in zijn eer aangetast omdat hij wat cliënten heeft die door Ajax en Mislintat aan de kant gezet zijn. De periode vlak na de beursgang was denk ik nog wel iets slechter denk ik dan de huidige situatie hoor.

Rob Jansen is totaal niet objectief door zijn band met Heitinga en zou daarom vooral zijn mond moeten houden. Daarbij diskwalificeert hij zichzelf nog verder door Mislintat een "totále nobody" te noemen. Dat is hij simpelweg niet. Niet serieus te nemen.

Het is allemaal de waan van de dag die regeert, want ik kan mij nog wel slechtere zomers van Ajax herinneren. Maar oké, momenteel is het allemaal verre van denderend, dus op zich kun je deze mening hebben. Het is veel te voorbarig, maar het kan. Het is alleen nauwelijks serieus te nemen als we weten dat er een luchtje van quasi belangenverstrengeling bij komt kijken, omdat meneer Jansen ontdaan is vanwege de manier waarop Heitinga zeer terecht de deur werd gewezen.

Het hedendaagse Ajax team is gewoon de dupe van de achterlijke samensmelting van vrouwen in de voetbalwereld.

Voetbal is voor mannen, alleen zijn er in Nederland mensen die denken dat het leuk is om vrouwen te betrekken in deze wereld.

Als er bij ajax gewoon een mannencultuur was geweest had overmars nog bij Ajax gezeten. Een beursgenoteerd bedrijf dat zijn kop gek laat maken door vrouwen aan te nemen en ook nog een vrouwenteam op te stellen. Ongelofelijk.

Dit is overigens een mening. Je hoeft het er niet mee eens te zijn.

Wauw, er klopt echt he-le-maal niks van wat hij zegt, zoveel dat ik er niet aan ga beginnen om het helemaal uit te typen.. Mislintat is absoluut geen totale nobody. Dit is niet de by far slechtste periode van Ajax. Oude onverkoopbare aankopen, serieus, hoe kom je erbij? Heitings had alles onder controle? Nou, dat was te merken, gedurende zijn halve seizoen stortte het sportief helemaal in. Onbekende aankopen, een enkele uitzondering daargelaten: onder welke enorme steen heb je dan geleefd? En verder, hoe kan je uberhaupt dit soort conclusies trekken terwijl het seizoen nog maar net begonnen is? Sterker nog, veel van de aankopen hebben nog maar 1 wedstrijd gespeeld, sommige zelfs nog nul.

Mooi een gekrenkte zaakwaarnemer van Heitinga die even zijn gal moet spugen…. Ik ben 40 en heb al ergere periodes gekend

Is dit diezelfde Rob Jansen die geen vinger in de pap meer heeft bij Ajax mbt transfers? Oh dat is hem wel ja, ok ja, zijn verdienmodel is er natuurlijk niet meer en meneertje is boos aww boehoe...

Ik lees die titel en denk wat een onzin dat is niet waar. Ik zie wie het zegt en heb niet eens zin om verder te lezen. Wat een bagger kom er uit die man zeg. Ik heb in al die jaren Ajax volgen wel ergere periodes gezien. Maar dit is weer puur rancune wat hier uit komt. Mislintat is door vd Sar aangesteld niet door Hendriks. Dat is op zich al een leugen.
En over totale nobody beginnen als zijn eigen client een totale nobody is op trainersgebied. Met alle respect voor zn voetbalcarriere.
Heitinga moeten laten zitten. Op basis van Wat?
Sven heeft de juiste keuze gemaakt om niet door te gaan met Heitinga. Of Steijn een juiste keuze is is nog af te wachten.

Mr nobody himself die meneer koeman naar posities brengt die nooit verdiend waren of zijn.

De media in nederland is kapot vies.
Iemand die carrière heeft gemaakt door transfers, vs een voetballer die op naam teert. Gatsie.

Jansen is gewoon op zijn pik getrapt vanwege Heitinga. En Jansen is zelf een nobody. Zaakwaarnemers, kom op zeg. Waar hebben we het over. Dit zowat het enige beroep waar ik geen respect voor heb.

Hoe kan iemand nou beweren, dat dit de meest zwarte periode is? Het zeizoen is net begonnen, en wat de jeugd betreft dit is gewoon niet zoon goeie lichting op een paar uitzonderingen na mischien, ze staan niet voor niks onderaan in kkd, maar goed Jansen is eens te meer het bewijs dat iemand die rancune heeft. Geen interviews niet laten doen, want meer als gal spuwen komt er niet uit

Dit is wel erg voorbarig na 4 wedstrijden.

Wellicht niet de slechtste maar wel 1 van de slechtste periodes die ik als Ajacied heb meegemaakt

8 september 2023 om 13:42

Omdat ze 2 keer hebben gelijkgespeeld?

8 september 2023 om 13:45

Dan ben je benijdenswaardig jong, beste mede-Ajacied. De periode 2003-2010 was vele malen erger, en op Europees vlak duurde die periode zelfs nog tot 2016. Nu wordt er weer aan een nieuw team gebouwd, met een jonge selectie en nog altijd aardig wat geld in kas. Dat is Ajax en heb ik in de 45 jaar dat ik Ajax support regelmatig meegemaakt.

8 september 2023 om 13:59

Precies. Na goede jaren kwam er altijd een mindere periode. En van mindere periode kan je nu nog niet eens praten. We moeten alles nog afwachten. We zijn gewoon opnieuw aan het bouwen maar met al die podcasts en social media laten mensen zich helemaal gek maken. Seizoen is amper onderweg....

8 september 2023 om 16:28

Dankjewel Bas, ik vrees dat ik ouder ben dan jij. Kan me allerlei slechte periodes herinneren maar kon altijd erop vertrouwen dat in de jeugd onze volgende toppers klaar stonden. Heb ik helaas door de jaren minder zien worden. We waren tot vorig jaar aan het bouwen met behoorlijk geld in kas. We zouden de next step gaan maken. In plaats daarvan is het voetbal al bijna een jaar niet om aan te zien, is er een totale leegloop geweest en hebben we nu een selectie vol vraagtekens. Na Feyenoord thuis kan dit seizoen wellicht worden afgeschreven. Enige wat we hebben is hoop dat die Mislintat de juiste spelers heeft gehaald. Tot nu toe heeft geen aankoop me overtuigd. Waar we nu staan had nooit mogen gebeuren. Tel daarbij alle interne toestanden op en ik maak 1 van de slechtste periodes mee.

Johnny Heitinga is een 'nobody' als trainer. Maar die had hij graag bij Ajax gezien samen met Huntelaar die werkelijk iedere speler vorig jaar verkeerd heeft aangekocht. Ik denk dat Andrea Bocelli nog beter had kunnen scouten.

Ik ben benieuwd als Ajax zijn volgende wedstrijden wint. Dan zal iedereen het wel weer fantastisch en het beste Ajax ooit vinden.

Kan Rob Jansen niet even zijn mond houden over Ajax.

8 september 2023 om 14:25

Want?

Hij zegt op zich niks raars. Wat wordt bedoeld is dat je met deze zet in een keer de complete Cruijff gedachte eruit hebt gegooid. Spelers die totaal onbekend zijn aangetrokken met lange contracten. Spelers als Berghuis en Bergwijn hebben niet zo gek veel restwaarde meer. En je was voorheen een ploeg met een eigen jeugd focus, wat nu door de aankopen ook niet meer zo lijkt te zijn. Jansen zei in de podcast dat hij Heitinga had gehouden voor het Ajax DNA, wat logsich lijkt. En Huntelaar had hij opgeleid onder de vleugels van Te Kloese.

Dan houd je in ieder geval nog wat van je eigen gedachte vast. Daar is nu niks meer over.

8 september 2023 om 15:00

Leuk het idee om Heitinga als trainer te houden.. Dus je zet een onervaren trainer voor een nieuwe groep die in geen enkel opzicht heeft laten zien dat het een goede trainer is? Puur en alleen dus om het "ajax Dna"?

8 september 2023 om 15:34

Dat is niet wat Westend zegt. Heitinga houden voor het Ajax-DNA kan ook bij Jong of lagere elftallen he. Of als assistent, ballenjongen, koffiemeneer, toiletassistent etc.

Jansen preekt heel erg voor eigen parochie. Deels heeft hij gelijk v.w.b. de aanstelling van Mislintat. Die had nooit voor 100% de sleutels van Ajax in handen moeten krijgen. Of zijn aankopen wel of niet een succes worden moet gewoon worden afgewacht, al heb ik bij een groot deel gerede twijfel. Zijn opmerkingen over Huntelaar & Heitinga bij Ajax aan het roer laten, zijn grote onzin. Dan waren we misschien nog wel verder van huis geraakt. Over de situatie Kroes heeft hij gelijk. Los dat onderling als grote kerels op. Eventueel met een afkoopsom. Maar er is dus wel 1 constante in de vele, huidige ontwikkelingen: een volledig falende RVC. Nu schijnt RVC voorzitter en baantjeshopper Eringa weer ergens anders voor worden gevraagd. Om daar zijn zakken te vullen met het uitkramen van heel veel onzin. Daarnaast, een stuk of wat vrouwen in diezelfde RVC vertegenwoordigd. Onze KNVB voorzitster is exemplarisch voor de kwaliteit van die vorm van diversiteit en inclusiviteit. Dus is kwaliteit ondergeschikt. Daar moet je als de wiedeweerga van af als je echt vooruit wil. Resumerend, er moet nog steeds een flinke bezem door de eigen winkel. En aan dit seizoen gaan we ook weinig plezier beleven, dus moet het dan maar vanaf volgend seizoen. Gelukkig is er geld genoeg om sommige noodzakelijke stappen te zetten. Al mag dat van mij ook in de loop van dit seizoen.

8 september 2023 om 14:54

Ik denk dat veel zaken nog wel het deksel op de neus gaan krijgen voor het niet aannemen van de beste mensen op de beste posities. Laat die trend uitrazen, en overwaaien.

Ik ga binnenkort stoppen met voetbalsites want dit is echt zo'n onzin. We zijn in de periode voor Frank de Boer geloof ik 5 jaar of iets geen kampioen geworden. We hadden geen cent op de bank moesten spelers huren en konden bijna niks kopen. Nu hebben we het misschien even iets zwaarder, maar het seizoen is net begonnen. We hebben meer eigen vermogen dan welke (nederlandse) club ook en er zijn ook enorm veel goede dingen veranderd. Zoals het salarishuis ingericht dat als we CL spelen daar spelers van profiteren en als we EL spelen we wat minder hoge loonkosten hebben. Enige minpunt tot nu toe van Sven Mislintat en de nieuwe organisatie vind ik de aanstelling van Steijns. We hadden gewoon een toptrainer moeten nemen, of als dat niet kon gewoon Bosz die open sollicitatie deed.

Dit artikel gewoon met een korreltje zout nemen. Mensen spreken over een “wanbeleid”, maar hoe is het mogelijk om een veranderende beleidskoers te beoordelen op de enkele maanden dat Mislintat er is? Ik werk zelf als beleidsadviseur bij een hele grote organisatie en beleid wordt geschreven om de richting, middelen, tijdspad te bepalen om de gestelde doelen van de organisatie te realiseren binnen een bepaald en genoemd tijdspad. Dit gebeurt nergens op basis van enkele maanden, maar juist voor jaren vooruit (minimum 3 jaar tot veelal 10 jaar). Ajax is een nieuwe weg ingeslagen maar je ziet nog steeds dat de basis intact gehouden worden. Ajax is dus volop in ontwikkeling en heeft tijd nodig. Dat de resultaten in het begin bij een veranderend en vers beleid nog niet super zijn is niets meer dan logisch, op de lange termijn kan Mislintat hierop afgerekend worden en wellicht nog niet eens na 1 seizoen. Mensen die niet weten wat een beleid precies inhoud, moeten absoluut niet spreken van een wanbeleid, want daar kan op dit moment nog geen sprake van zijn!

Ajax heeft als doel op de korte termijn om een selectie waardig team op te richten. Daarin is Mislintat grotendeels geslaagd (op rechtsbuiten na vind ik, maar zeker nog mogelijkheden), doel voor de middellange termijn, een draaiend team te creëren, dat kan na paar maanden te zien zijn, lange termijn sportieve resultaten, spelers een flinke transferwaarde boost creëren, marketing, promotie en communicatie aspecten uitbreiden, meer inkomsten hierdoor genereren en modernisering van het complex. Dan kan het zijn dat de resultaten dit jaar wat minder worden en wellicht 2e of 3e worden. Maar als de champions league alsnog bereikt wordt einde van het jaar kan Mislintat van daar weer verder bouwen met een nog hoger budget. Dus mensen die spreken over wanbeleid, alsjeblieft reageer gewoon niet

Als een makelaar dit zegt moet je meteen sceptisch zijn en wat maakt het uit wat Rob Jansen van Ajax vindt. Hij zal wel geen stuiver meer aan Ajax verdienen.

Hij is dus de aller aller aller hypocrietste makelaar van allemaal. Die vent weet niet wat ie zegt en heeft totaal geen verstand van voetbal en verdient aan spelers en clubs als contract begeleider.

Een makelaar moet je nooit serieus nemen, alsof hij zo begaan is met Ajax.
Zijn mening is totaal irrelevant en puur eigen belang.

Mensen vergeten snel😂 7 jaar op rij geen kampioen was een slechte periode, bijna geen geld niks meer.. nu een jaar geen prijzen nou poeh poeh laten we even afwachten wat dit seizoen brengt ook alsof het niet net begonnen is.. dit word echt irritant nu het schoppen van een Ajax dat het moeilijk heeft.. NL verdiend Ajax niet man hypocriet gedoe

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren