Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Afellay kijkt op van Ajax: ‘Schrijnend, kinderlijk: hij mist basisvaardigheden’

Laatste update:

Ibrahim Afellay is niet te spreken over het optreden van Gastón Ávila. De van Royal Antwerp overgekomen linksback maakte een ongelukkig debuut in het duel tussen Ajax en Fortuna Sittard, ziet de analyticus. Afellay concludeert in het programma Studio Voetbal van de NOS dat Ávila niet zomaar een slechte dag had, want hij zou zelfs ‘basisvaardigheden’ missen.

“Ávila... Ook weer een investering die Ajax heeft gedaan...”, begint Afellay. “Ik las dat Mislintat heeft gezegd dat Ajax nu een uitgebalanceerd team heeft. Maar hij heeft nu vijf spelers die op de linksbackpositie kunnen spelen, terwijl hij geen enkele rechtsbuiten heeft gehaald. Salah-Eddine kan er spelen, Wijndal, Hato, Sosa en deze jongen”, somt de analist op op, terwijl hij naar beelden van Ávila in duel met Fortuna Sittard (0-0) kijkt.

“Hij laat zich kinderlijk eenvoudig uitspelen. Kinderlijk eenvoudig! Het is veel te makkelijk.” In de zestigste speelminuut werd Ávila aan de linkerzijlijn aangespeeld, maar hij kreeg de bal niet onder controle en gaf een ingooi weg. “Schrijnend”, concludeert Afellay. “Hij werkte ook een keer de bal niet goed weg, waardoor Noslin een goede kans kreeg.”

“Het is natuurlijk een eerste wedstrijd en we spelen allemaal weleens een mindere wedstrijd. Maar bepaalde basisvaardigheden... een aanname en een bal op het juiste been aanspelen zie je gewoon niet bij hem”, besluit de oud-middenvelder van onder meer PSV en Barcelona.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Affelay slaat gewoon de spijker op de kop.
Iedereen geeft als excuus dat de spelers aan elkaar moeten wennen. Maar we hebben het over de basis vaardigheden. Bijvoorbeeld, balaannames of passing.

4 september 2023 om 00:29

Nou poeh poeh Avila heeft de bal een keer over zn voet heen laten springen over de zijlijn. Dat is Roberto Carlos denk ik ook wel eens gebeurd... Nou wil ik Avila absoluut niet met het niveau Roberto Carlos vergelijken, maar elke analist is nu waanzinnig aan het zoeken en dingen uit aan het vergroten om maar kritiek op Ajax en vooral de aankopen van Mislintat te kunnen hebben.

4 september 2023 om 01:05

Nou heb ik slechts de samenvatting gezien maar die gast deed weinig goed hoor. Ik snap wel dat het zijn eerste wedstrijd was maar het zag er nu niet al te best uit.

4 september 2023 om 01:29

Nu heb ik wel gelezen dat hij bij Antwerp ook slecht begon. Hij raakte daar zijn basisplaats kwijt, maar wist deze in de playoffs van het kampioenschap terug te winnen en speelde toen ijzersterk. Wel had hij soms onbesuisde acties waar Nico een lieverdje bij vergeleken was.

4 september 2023 om 01:35

Maar moet je nagaan 4fRedondo. Hij was reserve bij Antwerp nadat ie zijn basisplaats kwijtraakte. Deed het daarna leuk tijdens de playoffs en daarna legt Ajax 12,5 miljoen(!) euro voor hem neer. Om de prijs nogmaals erbij te halen, deze jongen zou bij Feyenoord met afstand de duurste aankoop ooit zijn. Ik heb de hele wedstrijd gekeken en ik ben me echt kapot geschrokken van (met name) Avila. Dat zag er echt niet goed uit hoor.

4 september 2023 om 06:35

Ik heb de hele wedstrijd gezien. Avila begon heel slecht idd maar naar mate de wedstrijd vorderde verbeterde hij zich gewoon en in de tweede helft stond hij gewoon zijn mannetje. Negatieve stemmingmakerij dit

4 september 2023 om 06:57

Sorry hoor, maar als je alleen de samenvatting hebt gezien, kan je niet over een speler oordelen.

4 september 2023 om 07:04

Volgens mij is het juist Affelay die juist altijd redelijk voorzichtig is met kritiek geven en zegt hij ook hier niks geks. Maar hij geeft kritiek op Mislinat en een Ajax speler, dus hij zal vanaf nu wel in het rijtje van Driessen en Verwij geplaatst worden

4 september 2023 om 01:13

Tja, Senesi deed bij zijn debuut bij Feyenoord ook zo ongeveer alles fout wat hij fout kon doen. Dus het is wel erg vroeg om harde conclusies te trekken. Maar veelbelovend zag het er niet uit wat Avila liet zien. Sowieso ook wel een teken aam de wand dat ze Sosa ook nog gehaald hebben.

4 september 2023 om 06:37

Weef
Ik denk wel dat je de reactie van affelay breder moet trekken en meer naar het uitgebalanceerde moet kijken.
Of deze jongen er uiteindelijk kom moeten we zien niet afrekenen op 1 wedstrijd.

Ik vind de smoes van 12 nieuwe spelers ook onzin je hoef ze niet allemaal direct op te stellen. Hij had gewoon met een back kunnen beginnen die er al zat. Daarnaast hadden wij vorig seizoen ook rond de 12 nieuwe spelers .

Hetgeen wat je zorgen moet baren is dat de td en de trainers beide andere spelers wil en hebben gehaald.
Beide zijn ze passanten maar je gaat toch wel iom de trainer om
Te kijken wat Je wil. Ik kan me niet voorstellen dat dit voor beide goed blijf gaan en dat er 1 van de 2 voor einde seizoen weg is.

4 september 2023 om 06:45

Ik kan me nog wel meer gevallen herinneren. Chivu, Alex “de tank” van psv, maar ook nog recenter Alvarez, Martinez, Tagliafico. Begonnen allemaal heel slecht en werden afgezeken in de praatprogramma’s

4 september 2023 om 06:54

Als ik de verhalen over Sosa moet geloven is Avila backup. Wijndal en Salah-edine zijn beide niet goed genoeg.

4 september 2023 om 07:10

Maar dan is het toch ook erg bijzonder dat je 12,5 miljoen uitgeeft voor een backup linksback? Een speler die dit soort bedragen kost, moet direct leveren. En een slechte wedstrijd kan gebeuren, dus is het nu misschien te vroeg om hem af te schrijven. Maar ook bij Antwerp was hij niet altijd zeker van een basisplaats, dus wat is zijn niveau/waarde?

4 september 2023 om 07:35

@Bliek: Ik reageer vooral op dit artikel en de reactie hierboven over het missen van basisvaardigheden. Het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat dat echt het geval is bij deze jongen en wel erg snel geoordeeld. Naar wat ik begrijp heeft hij het goed gedaan in België.

Over de gehele situatie bij Ajax ben ik wel met je eens dat er veel meer fout lijkt te gaan, maar als ik daar als Feyenoord supporter over uit ga wijden werkt dat vaak als een rode lap voor sommige Ajax supporters, wat ik overigens ook wel begrijp. Het seizoen is nog jong, maar persoonlijk heb ik ook niet het idee dat er een uitgebalanceerde selectie staat. En dat de trainer publiekelijk de TD afvalt is natuurlijk ook geen goed teken.

4 september 2023 om 08:25

Ik denk zelfs dat Salah-edine nu wordt doorgeschoven naar het middenveld. Wijndal is klaar en dat lijkt mij terecht.

4 september 2023 om 09:18

Sosa is sws beter dan Avila… maar dat betekent wel dat je nu 3 linksbacks hebt van 10mln+, waarvan er 2 gaan banken… Mislintat dacht ff dat ie td was bij City denk ik.

4 september 2023 om 08:20

Ik vertrouw er op dat hij Avila hoger inschat dan Wijndal. Hij heeft daar ongetwijfeld een beter beeld over dan jij en ik. Wij kunnen het er enkel op houden dat hij niet goed gespeeld heeft.

4 september 2023 om 09:56

Affelay kan alleen maar anderen napraten en met cliches komen. Iemand afserveren op 1 wedstrijd is krankzinnig. Ik ga hier niet verkondigen dat hij een topaankoop is, maar je kan onmogelijk een conclusie trekken. Dat zegt hij ook wel, maar gaat vervolgens hem wel afkraken en over z'n basisvaardigheden hebben. Het hele team liep niet, de druk is ongekend en heeft net een paar keer meegetraind. Dan zegt een 'basisvaardigheid' ook nog niets.

4 september 2023 om 12:32

Afellay (want zo schrijf je dat) slaat de spijker volledig naast de plank. Je kunt een speler niet beoordelen op zijn eerste wedstrijd in een niet ingespeeld elftal. Onmogelijk.
Daarnaast kan ik ook een filmpje voor je maken waarin Frenkie de Jong, Neymar of Ronaldo eruit ziet als een koekenbakker. Geef die mensen even tijd zeg. Maar Ibrahim '4x Amsterdam' Afellay heeft nog altijd een lichte aversie jegens Ajax. En dat mag best, maar het is niet zo professioneel.
Even buiten het feit dat de afgelopen transferperiode van Ajax ook mij grote vraagtekens brengt, dat is een ander verhaal.

4 september 2023 om 15:54

Zo vermoeiend... meteen conclusies trekken na 1 wedstrijd... en meteen allemaal eendjes... ja ja ja... Wel grappig dat al die oud voetballers (analisten) die stuk voor stuk doen waar zij vroeger een hekel aan hadden. Zichzelf profileren door maar snel wat te schreeuwen... Ook wel kenmerkend voor de Nederlandse zeik cultuur

Is Affelay met Perez op de koffie geweest?

4 september 2023 om 01:10

Precies dit. Bovendien is die Avila toch gewoon een cv, of zit ik er nu helemaal naast?

Een cv die op linksback moet spelen in z'n eerste wedstrijd met vele andere debutanten. Dat is inderdaad het afbranden waard...

4 september 2023 om 01:36

Bij Antwerp was hij linksback die ook als cv kan spelen. Onze Geertruida, maar dan links.

4 september 2023 om 01:37

Avila is volgens mij een linksback die ook centraal kan Gluubster. Ik heb de hele wedstrijd gekeken en wat Affelay zegt kan ik me heel goed in vinden. En dat heeft niets met de voorkeur voor mijn eigen club te maken.

4 september 2023 om 01:44

Ah ik dacht dat hij aangetrokken was voor de cv positie met lb als nevenpositie. My bad, want voor een linksback lijkt hij inderdaad over te weinig technische bagage te beschikken.

4 september 2023 om 01:44

Ik heb die man bij Antwerp geen wedstrijd als CV zien spelen en daar lijkt me helemaal niet klaar voor eerlijk gezegd.

4 september 2023 om 07:53

Ja, hij is ook als links centraal gehaald Gluubster. Volgens Mislintat en Steijn was een heel seizoen vertrouwen op een 17 jarige jongen te veel van het goede. Hato zou blessures of een dipje kunnen krijgen, wat ik een logisch verhaal vind. Van origine speelde Avila ook links centraal, alleen heeft het soms afgewisseld met spelen als links back bij bepaalde clubs, zoals Antwerp. Ikzelf weet het ook niet zo goed wat ik moet verwachten van deze jongen, maar na een slechte start leek hij wel in de wedstrijd te groeien.

Ik vind het ook bizar dat hij niet gewisseld is.

Het is toch duidelijk gebleken dat ASE en Wijndal helemaal niet op linksback kunnen spelen. Wijndal hoort niet eens bij Ajax op de bank te zitten. Het zal waarschijnlijk Sosa wel worden. Salah en Avila mogen het daar achter met elkaar uit vechten. Hato centraal laten staan die kan mooi onder de vleugel van Sutalo groeien.

4 september 2023 om 00:43



Avila voor 12,5 miljoen halen zodat hij met ASE kan uitvechten wie de reserve linksback is,,,klinkt als geld door de plee spoelen.

4 september 2023 om 03:50

Het is niet voor niets dat ze hem zo makkelijk lieten gaan.ongelovelijk slecht ingekocht alweer van ajax.ja ze waren niet op elkaar ingespeeld maar dat heeft niks met basistechniek en spelinzicht te maken. Daaruit kan je direct zien dat het geen echte toppers zijn

4 september 2023 om 06:51

Daar is Ajax de laatste jaren helaas erg goed in geworden (geld door de plee spoelen)

Ik ben echt niet tegen geld uitgeven maar dan wel voor gerichte aankopen. Niet wat er de laatste drie transferperiodes gedaan is.

Vorig jaar:

Bergwijn voor een recordbedrag aantrekken terwijl je Tadic hebt rondlopen en ook miljoenen hebt uitgegeven om Brobbey terug te halen.

Wederom een speler van AZ halen tegen een veel te hoog bedrag.

Dit jaar:

Een jeugdspeler van Man City halen voor 14m die een linksbuiten is (je weet wel die plek waar Bergwijn voor is gehaald tegen een record bedrag) en die vervolgens leuk als rechtsbuiten gaan gebruiken.

Mikautadze (een aanvaller) kopen voor 16m en hem vervolgens vervolgens als 10 gaan gebruiken. Dat terwijl je net Akpom (ook een spits) voor 12.3m hebt gekocht en ook Brobbey nog hebt rondlopen.

Avila kopen voor 12.5m en Sosa voor 8m terwijl je Wijndal (gekocht voor 10m) en ASE ook nog hebt. Voor de linksback positie hebben we in twee zomers tijd dus 30.5m(!!) uitgegeven en hebben we vier (!!) spelers op de loonlijst staan voor die positie.

Tahirovic & Mannsverk kopen terwijl Vos er aankomt! Op zich is het niet erg dat je talenten koopt maar nu heb je drie spelers in grofweg dezelfde leeftijdscategorie voor die positie (21, 20, 18 jaar)

En tegelijkertijd is bijna al je ervaring verkocht of weggegeven (tadic en Klaassen)

Ik hoop echt dat het gaat draaien maar het gelul over een uitgebalanceerde selectie is pertinent onjuist en het geld is op een belachelijk domme manier uitgegeven.

4 september 2023 om 07:30

Ajax stond altijd bekend om technisch voetbal met hoge bal snelheid.daar is niks van over.sommige hebben een baltechniek en aanname dat niks te zoeken heeft in de top van de eredivisie. Het is jammer dat de opleiding ook vooral alleskunners opleid en weinig echte specialisten.types Klaassen,Taylor,Salah eddine, vd Beek, Fitz Jim..en de lijst is eindeloos.

4 september 2023 om 11:31

Fitz-Jim heeft een geweldige baltechniek en hoge handelingssnelheid. Ken je deze speler wel?

4 september 2023 om 17:30

Ja een degelijk talent dat goed is in heel veel dingen en nergens in uitblinkt. Daarom kan hij op deze leeftijd ook nog niet concurreren bij het eerste

Ik denk dat ik zes of zeven duidingen mbt Ajax, interviews met ajacieden en meningen over Ajax heb gezien vandaag en precies nul quotes van iemand die iets met Fortuna te maken heeft, jammer

4 september 2023 om 01:07

Wel gelijk. Halilovic had een paar gruwelijke acties. Wat een speler.

4 september 2023 om 01:39

Halilovic vond ik bij vlagen echt goed spelen. Makkelijk kappen en draaien en die ene bal dwars door het hart van de verdediging was echt fenomenaal.

4 september 2023 om 06:53

Maar zo'n bal is dan ook redelijk makkelijk tegen het huidige Ajax

Ongelofelijk war de Data Duitser uitgeeft voor B garnituur spelers. We gaan er veel afschrijven komende zomer...

4 september 2023 om 00:20

En dan te bedenken dat die Overmars die Gastón Ávila naar Antwerp haalde en van Bommel met die speler kampioen wist te worden. Hoe kan Sven die speler nou halen?

4 september 2023 om 06:53

En Overmars vervolgens de speler voor 12,5 miljoen liever kwijt dan rijk is. Overmars heeft ook een flink aantal misperen gehad bij Ajax a la Magallan. Daarnaast heeft Avila lang niet altijd basis gespeeld bij de kampioensploeg. Mij lijkt 12,5 miljoen enorm veel geld

4 september 2023 om 00:23

Met dat afschrijven zijn de meeste al bezig @hansje1969. Mijn inziens onterecht, wacht allemaal gewoon even af. Niet elke keus van Mislintat (zo heet hij) kan ik in komen en begrijpen, maar hij onderbouwd zijn aankopen goed en ik laat mij graag verassen.

4 september 2023 om 00:52

Ja onderbouwen is 1 ding maar uiteindelijk moeten ze het wel laten zien. Natuurlijk moet je afwachtten maar je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te begrijpen dat de druk er volop staat.

De trainer kraakt hem nu al openlijk af min of meer. Na de interlands Twente, Marseille en Feyenoord verlies je een paar van die wedstrijden dan gaat het publiek zich al snel tegen je keren.

4 september 2023 om 01:05

Verassen is ook fijner dan begraven dus wat dat betreft sluit ik mij graag aan.

Buiten dat ook eens met de rest van je pleidooi. Er zijn tal van spelers op te noemen die een matig debuut hadden maar vervolgens uitgroeide tot belangrijke speler. Niet alleen bij Ajax, maar bij bijna alle clubs. Dat is ook voetbal.

Men is jarenlang verwend geweest en als Ajax dan eens een keer opnieuw moet beginnen(wat heel logisch is voor zo'n beetje elke club ter wereld) gaat men bokken.

Jongens als Avila, Sutalo, Tahirovic en Mannsverk zijn gewoon uitstekende aankopen. Die Mannsverk gaat een ieder ver(r)assen, let maar op.

4 september 2023 om 01:12

Juist! Kan me nog herrinneren dat ene senesi een verschrikkelijk debuut had. Dat is ook prima verlopen

4 september 2023 om 01:18

Zo en of, die hadden we met z'n allen al een enkeltje FC Dordrecht toebedeeld. Het kan verkeren, dat lijkt duidelijk.

4 september 2023 om 06:57

Tja die goede onderbouwing heb ik nog niet gehoord @patrick. Wel veel gelul gehoord maar geen goede onderbouwing. Ik reken dit trouwens niet Mislintat aan maar de gehele directie. De club is een rommel op bestuurlijk niveau en dat zie je terug bij het runnen van het voetbal gedeelte. Er is een lange, lange weg te gaan voor Ajax.

4 september 2023 om 01:08

Op mij komt het een beetje over als 'we trekken een blik spelers open voor veel geld' en we zien wel wat ervan komt. En als je dan een x aantal maanden moet wachten totdat iedereen op elkaar ingespeeld is, ben je als Ajax zijnde, te laat.

Ik vond Avila echt niet zó slecht. Het hele team is 0 ingespeeld. Sutalo leek ook niet op een CV van 20+ miljoen. Te vroeg allemaal. Het is gewoon veel, veel te veel spelers gekocht. Een soort surrealistische ervaring om Ajax te zien. Alsof een joch van 14 career mode op fifa had gespeeld en op die basis een elftal had gekocht.

4 september 2023 om 11:30

Ik vond Sutalo juist uitstralen dat hij kwaliteit heeft. Verdedigend goed, maar ook zijn passes naar voren waren ook een verademing. Ik ben ervan overtuigd dat hij een steunpilaar wordt, of misschien gewoon al is.

Ávila heeft op mij geen indruk gemaakt, maar als je nu al spelers gaat afserveren is dat bijzonder voorbarig. Mikautatze kwam amper in het spel voor, maar had toch kunnen scoren na een goede actie. Forbs was matig, terwijl hij tegen Ludogorets de enige was die er wat van wilde maken maar toen heel, heel slecht bediend werd.

Mannsverk op 6 om de balans te bewaren is wat mij betreft noodzakelijk. Tahirovic kan doorschuiven naar 8 en Berghuis op 10. Patronen ontwikkelen en weer gewoon drukzetten als de mogelijkheid er is.

4 september 2023 om 12:17

Hij was verschrikkelijk slecht. Deed alles fout wat je maar fout kon doen. Zowel in balbezit als balverlies

K vind serieus waar affelay een van de beste analisten, soms komt ie wel houterig over, maar desondanks vind ik hem een verademing ten opzichte van vele andere

4 september 2023 om 11:22

Eens, trapt nooit open deuren in en zegt gewoon waar het op staat (in ieder geval elke keer als ik kijk).

4 september 2023 om 20:31

Dat is hij zeker. Wat een voetballer was het ook zeg man man man zonde

Dat media hem vanaf dag 1 linksback hebben genoemd, betekent nog niet dat hij dat is. Die hebben snel transfermarkt erbij gehaald, die hebben gezien dat hij de laatste wedstrijden bij Antwerp inderdaad linksback stond en hebben hem tot linksback gebombardeerd.

Maar dat klopt niet. Omdat Avila helemaal geen linksback is, althans niet zoals linksbacks worden verwacht te spelen in een 4-3-3 systeem. En misschien lost in translation, maar Mislintat was daar niet onduidelijk over: een linkscentrale verdediger die tevens ook linksback zou kunnen spelen (zoals Hato, voegde hij er nog aan toe).

Hij speelde als meest linkse verdediger in een driemansdefensie in Argentinie, maar dat maakt iemand nog niet een linkervleugelverdediger. Tegen mindere tegenstanders allicht te camoufleren, maar deze jongen hoort in het centrum te spelen. Deze jongen eindigt linkscentraal om te rouleren met Hato. En iedereen ophouden hem linksback te noemen, Valentijn Driessen voorop.

Je hebt dus Hato, Avila, eventueel straks Kaplan voor links centraal en je hebt straks Sosa, Wijndal en eventueel Salah-Eddine voor de linkervleugelverdediging. Voetbal is niet moeilijk, maar het wordt regelmatig onnodig moeilijk gemaakt.

4 september 2023 om 01:49

Heeft geen wedstrijd in het centrum gespeeld bij Antwerp hoor. Je kan maximaal zeggen dat hij de meest linkse was van drie als er offensief gespeeld werd en de rechtsback dan doorschoof.

Maar mensen die in hem een cv zien (met twee cv’s) die gaan, zeker dit seizoen, bedrogen uitkomen denk ik.

4 september 2023 om 07:55

@Lierse, even daargelaten of hij klaar is voor een plek in het centrum. Dit is toch totaal geen linksback of zie ik dat verkeerd? Is niet dynamisch en meer een passer in balbezit. Daarin vind ik hem (normaal gesproken) best sterk. Normaal ook gewoon lekker fel in de duels en verdedigend sterk. Ik zie er qua kwaliteiten dan ook veel meer een CV in, of ben je het daar mee oneens? Bij aankoop vroeg ik mij echt af of hij voor linksback kwam of dat er geschoven ging worden met Hato naar links.

4 september 2023 om 10:37

Ik vind het een defensieve back eigenlijk. Iets wat bij Antwerp wel nodig was omdat Bataille of De Laet (zeker de eerste) vaak heel hard opschoven tijdens de aanval.

Maar ik vind hem positioneel gewoon niet echt heel sterk. En dat is centraal achterin toch gewoon een groot probleem.

Hij is dan ook echt een linkercentrale in mijn ogen. Puur aanvallend voegt hij weinig toe, verdedigend vond ik hem een aantal keren best sterk. Back-up van Hato lijkt mij momenteel de beste optie voor nu.

4 september 2023 om 08:33

En zo ziet Steijn hem ook zei hij. Maar mensen hebben het 4 linksbacks nu weer in hun hoofd hè. Sosa zal gewoon linksback worden

4 september 2023 om 15:17

Maar Sosa was toch een buitenkansje die toevallig voorbij kwam. Anders was deze man de vaste linksback geworden.

Dit ajax is natuurlijk ook voer voor analisten. Er zijn zoveel nieuwe en onbekende spelers waar je iedere week een andere mening over kunt hebben. Persoonlijk vind ik het wat vroeg om een back na 1 wedstrijd zo af te schrijven maar als statement komt het wel sterk over...

Dat is uiteindelijk het grote doel van al die analisten op TV. Niemand wil een saai en genuanceerd verhaal, ze willen allemaal opvallen en de dingen roepen waar wij het vandaag bij de koffie over gaan hebben. Doodvermoeiend vind ik het...

Ja en Alvarez,Martinez, Nico en Anthony konden er in het begin ook niets van en kijk eens waar zij nu staan.
Mijn god dat gemekker, de nieuwe spelers staan net een paar dagen op het trainingsveld en moeten nog van alles regelen, denkt die appelvlaai soms dat ze er gelijk staan en de pannen vh dak spelen.

4 september 2023 om 07:27

Ik hoop dat je zelf wel heel blij bent met deze uitgebalanceerde selectie dan. De spelers waaronder ook Avilla hebben toch gewoon een drama start? Van spelers die dusdanig veel hebben gekost, mag je toch verwachten dat ze in ieder geval een positief resultaat kunnen neerzetten tegen een team als Fortuna? Voor Ajax komt de interlandbreak als geroepen. Nu krijgt Steijn in ieder geval even 2 weken de tijd om aan dit team te gaan sleutelen. Dat zal ook nodig zijn met het komende wedstrijd programma (Twente, Marseille en Feyenoord)

4 september 2023 om 07:44

Dus jij denkt en vindt dat als er nieuwe spelers in het team staan terwijl zij koud net in Nederland staan, dat zij gelijk het verschil maken???
Ook al zijn het nieuwe dure spelers, mogen die niet even tijd hebben of denk jij dat zij nier zoveel aan hun hoofd hebben waaronder een nieuw land, cultuur verschil, huisvesting moeten regelen nee zij moeten er gelijk staan voor jou.
Ik heb er vertrouwen in en het duurt gewoon even om een goed elftal te smeden, dat kun je niet verwachten als zij net een paar dagen hier zijn ongeacht hoe duur zij zijn

4 september 2023 om 08:31

@markerazzi…..Jij hebt te veel verwachtingen van spelers die net een keer meegetraind hebben en z’n medespelers nog niet eens kent. De beste stuurlui staan weer aan wal hoor. En Steijn heeft geen 2 weken als je spelers kwijt raakt omdat ze interlands moeten gaan spelen.

4 september 2023 om 10:12

Deze kerel heeft al in Antwerpen gespeeld he. Lijkt me niet een enorm cultuurverschil met Amsterdam. Spelers voor zulke bedragen moeten er gelijk staan of in ieder geval momenten hebben waar je hun klasse ziet.

Ivanusec is een goed voorbeeld bij Feyenoord, maar ook Hancko vorig jaar speelde gelijk een dijk van een wedstrijd.

4 september 2023 om 10:34

Als er dusdanige bedragen voor spelers betaald worden, vind ik inderdaad dat je meer mag verwachten. Zo'n Avilla komt vanaf Antwerp, dus cultuurverschil valt dat al mee. Verder gaan spelers meestal na een overstap eerst een poosje in een hotel en krijgen ze bovendien alle hulp om een huis te vinden. Het gaat om voetbalkwaliteiten die je mede door het prijskaartje wel een beetje zou moeten kunnen zien en die zie ik nauwelijks. Maar als jij er alle vertrouwen in hebt dan vind ik het ook goed. Die Forbs verwacht ik ook meer van maar ook dat zie ik totaal nog niet en die is hier in ieder geval al wat langer. Dat Ajax het niet kan brengen tegen sterkere tegenstanders zou ik niet verrassend vinden maar tegen Ludogorets en Fortuna verwacht ik gewoon meer. Volgens mij speelden alleen Sutalo en Gorter wel oké de laatste wedstrijd en dat is tevens ook het probleem. Die zouden de hele wedstrijd nauwelijks in het spel moeten voorkomen tegen een ploeg als Fortuna.

4 september 2023 om 10:44

Misschien heb ik wel te veel verwachtingen maar dat is iets wat ik van Ajax suppotters vaak hoorde: dat we in Rotterdam de lat niet hoog genoeg legden. Van de grote uitgaven verwacht ik gewoon meer. Dat doe ik zelf ook van Timber, Stengs en Zerrouki. Die vallen ook tegen alhoewel Timber en Stengs zich langzaam verbeteren.dat Steijn geen 2 weken heeft vanwege interlands zie ik dan misschien verkeerd. Ik heb geen idee welke spelers van Ajax allemaal international zijn.

4 september 2023 om 15:19

Je kunt niet zeggen dat deze 4 nu echt naar de top gegaan zijn. Waarbij een anthony zelfs bij MU moeite heeft te laten zien waarom hij gehaald is (en dan heb ik het niet eens over het bedrag want dat sloeg natuurlijk nergens op).

Ik vind dit niet helemaal fair. Avila deed niet alles goed, maar als je Ajax spelers gaat beoordelen op basis van deze wedstrijd kun je ze allemaal afschrijven. Ik vond Avila juist nog wel aardig en zijn gele kaart was volstrekt onterecht.

Steijn moet keihard aan de bak om automatismen er in te gaan slijpen en het gewenste systeem er in te krijgen. Al kan ik mij goed voorstellen dat dit veel tijd gaat kosten, omdat hij de kwaliteiten van zijn nieuwe spelers ook nog niet kent. Er zit echt wel potentie in deze groep, alleen zal het heel lang duren voordat er een stabiel niveau gehaald wordt. Spelers als Neres, Antony en Martinez hadden ook meerdere maanden of een jaar nodig om zich echt aan te passen.

4 september 2023 om 08:29

En die tijd moeten wij ze geven. We wisten dat dit ging gebeuren en nu hoor je mensen die spelers al afkraken na 1 wedstrijd en misschien 2 trainingen en dat terwijl ze elkaar nog niet eens kennen. Echt te triest voor woorden. En het ergste vond ik een groep uit supporters die de spelers helemaal uit stonden te kafferen na de wedstrijd. Hoe moeten de nieuwelingen zich dan voelen. Ze snappen niet dat we opnieuw moeten beginnen.

4 september 2023 om 15:21

Maar wordt dat afkraken ook niet gevoed door de trainer die openlijk zegt of het nog maar de vraag is of de spelers genoeg kwaliteiten hebben.

Met deze analyse ben je toch gewoon af als Affelay. Vijf opties als linksback benoemen, waarvan er twee duidelijk niet goed genoeg zijn en geen enkele vorm van verbetering laten zien, de andere een centrale verdediger is die aanvallend nog minder zal brengen en er alleen bij hoge nood neergezet kan worden, waardoor je twee opties hebt. Avilla en Sosa. Avilla heeft een stuk minder verdedigende steken laten vallen dan Wijdal en ASE samen en ook flink minder ballen verspeeld dan die twee samen . Ook was het in een klap afgelopen met dat slappe verdedigers en beentjes terug trekken. Doorjagen betekend een reële kans op vliegles ipv balbezit. In alles was het dus vele malen beter dan wat Ajax tot voor kort had. Dan is het op z'n zachts gezegd erg raar om een dergelijke speler niet als aanwinst te zien. Een speler die niet veel duurder was dan Wijndal overigens, die door analisten Nederland als fantastische aankoop werd bestempeld en in geen enkele wedstrijd het niveau haalde van Avilla in zijn eerste wedstrijd.

4 september 2023 om 08:02



Eens. Was heerlijk om weer eens een speler te zien die er vol in klapte. Je zag die Fortuna speler inderdaad vliegen. Niet bang zijn, geen pootje terugtrekken of half duel ingaan.

Meest bizare wat ik van de analisten gehoord heb, volgens mij Kwakman, was dat gezegd wordt. Ik ken geen enkele speler.
Een Sosa bijv hoe kan je die gemist hebben?

Betekent echt dat die analisten totaal geen voetbal buiten NL kijken.

Voor hen is het, als ze een naam kennen, dan is het goed.

Een interviewder vroeg Sven, waarom zijn er geen NL spelers gehaald of spelers met Eredivisie ervaring. Zo een genante vraag, alsof we opeens in de PL spelen qua niveau. Ook gewoon xenofobisch steeds over NL hebben.




4 september 2023 om 08:25

Eredivisie ervaring idd. Alsof onze competitie boven alles en iedereen staat. Met die Nederlandse spelers win je de oorlog ook niet. Maar die vragen worden niet gesteld als een Feyenoord een 10e buitenlander haalt hè. Dat is totaal niet belangrijk lijkt het wel. Ajax, daar moeten we bovenop zitten blijkbaar. En dat ze de spelers niet kennen elke keer…. Als je zo gaat scouten dan kunnen we nooit meer pareltjes uit zuid Amerika halen.

4 september 2023 om 08:50

Ik begrijp het ook niet.

Vorig seizoen waren oa Wijndal, Bergwijn en Brobbey gehaald. Hebben niets gebracht afgezet tegen de prijs wat betaald was.

Rensch en Taylor krijgen alle kansen, alleen blijven zwak ingaan.

Opeens is het een issue dat spelers Nederlands moeten zijn. Opeens spreken mensen over Ajax DNA. Wijndal en Taylor hebben zeker de Ajax DNA. ZIjn beiden echt heeeeeel zwak. Had lang opgenomen van Taylor maar moet toegeven dat het gewoon niveau Heerenveen is en amper rek in zit. Af en toe een leuke wedstrijd maar meeste wedstrijden slecht.

Zou fijn zijn als er gekapt wordt met dat gepapegaai.

Oh nu zijn het ineens al 5 linksbacks. Het worden er elke dag meer hè om het verhaal wat aan te sterken. En meteen na 1 training en wedstrijd beoordelen. En dat noemt zich analist? Heeft hij Wijndal en salah niet zien spelen de afgelopen weken?

4 september 2023 om 11:34

Eerlijk gezegd vond ik Salah-Eddine goed invallen tegen Ludogorets thuis. In 10 minuten bijna een assist en een goal en was fel, in hem zie ik zeker nog potentie en hoop dat hij de 1e back-up wordt. Wijndal moeten we in de winter echt van af zien te komen.

4 september 2023 om 15:22

Je hebt nu toch 5 spelers die wel vaker op deze positie gespeeld hebben ? Of tel jij er soms nog meer ?

Avila is eigenlijk geen linksachter. Hij heeft er bij Antwerp gespeeld ja, maar eerder uit noodzaak, en omdat het centrum er nu eenmaal stond met Alderweireld en Pacho die hij niet uit de ploeg kreeg.
Hij was oorspronkelijk met veel bombarie binnengehaald bij Antwerp, want zeg nu zelf, als je van Boca Juniors komt komt dat wel binnen.
Vervolgens was hij maandenlang niet te bespeuren op het wedstrijdblad. Blijkbaar was hij toch niet zo'n afgewerkt product als eerst gedacht. Goed, dat kan gebeuren want hij is nog jong.
Dat hij dan uiteindelijk zo snel aan Ajax werd verpatst voor een niet onaanzienlijk bedrag verbaast me wel eerlijk gezegd.
Het is op z'n zachtst gezegd een nog zeer ruw onafgewerkt product.

4 september 2023 om 09:48

Bij Boca speelde hij wel het gros van zijn potten als Lcv.

Ruw product ja, maar hij komt er denk ik wel als LCV. Moet nog aan gewerkt worden, maar hij is echt wel talentvol hoor.
Positioneel is er nog veel voor verbetering vatbaar

Tsja ik vind het een lachwekkende stelling.
Avila brengt meteen wat meer pit en agressie, prima!

Ik gok wel dat Sosa de eerste linksback gaat worden. Toppertje is dat hoor. En ik hoop ook snel op Gaaei i.p.v. Rensch!

4 september 2023 om 11:41

Avila deed mij oprecht soms denken aan Martinez. Centraal zetten als Hato een keer niet beschikbaar is en dan gaan we echt zijn kwaliteiten zijn ben ik van overtuigd. Sosa en Gaaei durf ik nog geen uitspraken over te doen.

4 september 2023 om 12:25

Gaaei durf ik ook niet direct, maar alles beter dan Rensch tegenwoordig. Die vind ik echt een diepe ondergrens hebben.

Sosa is niet o.b.v. Ajax periode natuurlijk, maar VfB Stuttgart en Kroatisch elftal periode. Dat is een absolute basisklant en nobrainer in mijn ogen

4 september 2023 om 12:33

Rensch heeft bijna altijd weer een moment wat hij niet moet hebben. Gisteren de penalty weer. Sosa is verdedigend vrij zwak van wat ik heb gezien, maar zijn kwaliteit is vooral zijn voorzet. Moeten dus wel iemand hebben die ze erin kopt. In Kroatië is hij nog geen basisspeler volgens mij en veel mensen vonden hem slecht op het WK omdat zijn kwaliteiten daar niet tot uiting kwamen. Ben dus benieuwd hoeveel er van hem overblijft als hij zijn dag niet heeft met voorzetten.

Vind hem meer een wingback voor een 5 mans verdediging.

ja je hebt nu 5 spelers die op linksback kunnen, maar vergeet dan ook niet te melden dat avila links centraal kan staan en sosa als linksbuiten kan spelen.
waarbij de voorkeur van hato en avila centraal ligt, klopt het dat de overige 3 de linksback plek als een favoriete positie hebben. een salah-eddine en wijndal die natuurlijk nog mogen vertrekken.

4 september 2023 om 10:59

De linksbuiten waar je met Bergwijn en Forbs bijna 50 miljoen aan spelers hebt staan?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren