Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Toekomst Heitinga lijkt bezegeld na vreemde verspreking RvC-voorzitter Eringa

Laatste update:

Pier Eringa heeft als RvC-voorzitter van Ajax in het bijzijn van journalisten een opvallende verspreking gemaakt, zo meldt De Telegraaf. Bij zijn verklaring over het vertrek van algemeen directeur Edwin van der Sar wilde hij zich niet begeven op het terrein van de trainerspositie en zei daarbij dat het ‘de verantwoordelijkheid is van de zittende directie om een nieuwe trainer aan te stellen en dat hun keus daarna zal worden voorgelegd aan de RvC ter goedkeuring’.

Eringa’s uitlating zou betekenen dat John Heitinga vandaag of morgen te horen krijgt dat Ajax niet met hem doorgaat als hoofdtrainer. “Daarmee geconfronteerd wrong de RvC-voorzitter zich in allerlei bochten om te zeggen dat hij het niet zo bedoelde en sprak over de trainerspositie bij het eerste elftal in het algemeen”, zo schrijft De Telegraaf.

Heitinga zelf gaf zondag na het verloren Eredivisie-duel met FC Twente (3-1) aan in de loop van deze week duidelijkheid te krijgen over zijn toekomst bij Ajax. “Er gaat snel duidelijkheid komen, voor mij, voor de club, voor iedereen. We moeten verder”, vertelde Hetinga tegenover ESPN. “Ik ga het niet vastpinnen op een dag, want dan krijg je weer een explosie van de media. Als er duidelijkheid is, dan hoor je het wel. Ik heb nu al twee, drie keer gezegd dat er aankomende week duidelijkheid komt.”

Vertrek Van der Sar
Dinsdagochtend werd al wel officieel bekend dat Edwin van der Sar stopt als algemeen directeur van Ajax. Hij liet weten aan het eind van een dramatisch verlopen voetbalseizoen geen toekomst meer voor zichzelf te zien bij de Amsterdamse club. Het besluit van Van der Sar werd gerespecteerd door Eringa. “Wij wilden graag dat Edwin zou blijven, maar zijn besluit stond vast en wij hebben dat te respecteren. Het afgelopen seizoen is niet representatief voor de totale periode van Ajax onder zijn leiding. De club heeft heel veel successen meegemaakt, is enorm gegroeid en heeft ook internationaal aan aanzien gewonnen."

De taken van Van der Sar worden overgenomen door de zittende directie. "Edwin blijft tot augustus beschikbaar voor overdracht en advies. Spoedig na 1 augustus verwachten we de nieuwe directie-samenstelling bekend te kunnen maken. Onze ambitie daarbij is om iemand met een Ajax-achtergrond in de top toe te voegen", aldus Eringa.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou, die was al lang zeker hoor. Als ie zou blijven, had Heitinga en hadden we t al lang gehoord. Dus dit sensatieartikel van wederom De Telegraaf kan weer lekker de prullenbak in.

30 mei 2023 om 12:39

Nou ik vind het wel enige nieuwswaarde hebben omdat Heitinga hier zelf nog niks van af weet. Dus je laat iemand in onzekerheid zitten over zijn toekomst terwijl zelf de beslissing dus al is gevallen, waarom ga je zo om met een medewerker? Hij bakt er niks van maar hij heeft zich wel altijd ingezet voor de club Ajax en is gewoon een kind van de club.

30 mei 2023 om 12:57

"maar hij heeft zich wel altijd ingezet voor de club Ajax en is gewoon een kind van de club."

Juist dat als kind van de club had hij dit niet moeten doen en zijn eigen kwaliteiten kennen. Bakte er niets van bij de jeugd en op basis van wat dacht Heitinga er wel klaar voor te zijn.

Ook als kind van de club had hij het de club makkelijker kunnen maken door zelf niet door te willen gaan. Je ziet de selectie alleen maar afglijden onder hem. Waaaaaaaarom wilt die man doorgaan en de club nog meer vernielen...??!!!

30 mei 2023 om 13:03

Och Mrkrillin, zou jij dat inzicht wel hebben? Of ik? Er zijn maar weinig trainers die hun beperkingen kennen. Dat past toch niet in een opportunistische wereld van het voetbal. Nagenoeg iedereen zou instappen. Een van Nistelrooij is een van de weinige die dit liever niet had gedaan, maar dat beschouw ik als uitzondering.

30 mei 2023 om 13:23

Consy, Heitinga is ook een 'nieuwe' trainer, want die heeft geen contract volgend jaar, loopt nl tot 30 juni 2023. Ajax zoekt dus een 'nieuwe' trainer. Ik zie echt nog steeds niks verkeerd hierin.

30 mei 2023 om 13:27

Rochus

" Er zijn maar weinig trainers die hun beperkingen kennen."

En nu na paar maanden, geen enkele topper geworden in de Eredivisie, geen voetbal, geen fitheid dan moet hij toch wel inzien dat hij het niet in de vingers heeft (op dit moment).

30 mei 2023 om 13:55

Kom op zeg, het is ook nooit goed. Ontslaat Ajax hem vlak voor het einde, dan is het waarom ontslaat Ajax hem zonder evaluatie. Nu heeft Ajax hem laten zitten en volgt deze week de evaluatie.

Daarna wordt de knoop definitief doorgehakt en zal Heitinga zeer waarschijnlijk geen hoofdtrainer meer zijn.

Heitinga zit niet in onzekerheid, die weet allang wat er gaat gebeuren. Alleen mocht hij het seizoen afmaken zonder gezeur dat ie er na het seizoen uit lag.

30 mei 2023 om 14:04

Enige is dat Mislintat of Van de Sar een maand geleden had kunnen communiceren dat er in de week na de laatste speeldag gecommuniceerd ging worden. En dan steeds daarnaar refereren, dat weet iedere fan en journalist waar die aan toe is en houd je discussie in de hand. Gezien Mislintat door dat contractuele dingetje met vorige club pas 19 mei officieel in dienst had eigenlijk vd Sar dit moeten doen. Ajax moet echt die Brinkhuis eruit zetten / andere rol geven en een communicatiewonder aannemen die zulke simpele dingen bedenkt en regelt.

30 mei 2023 om 14:54

Beslissing is gevallen met het vertrek van Sar. Die was de enige die nog een hand boven het hoofd van Heitinga zou kunnen houden. Mislintat en de RvC zijn nieuw en zullen hem dan ook met veel minder emotie beoordelen. Objectief is er geen enkel argument voor het aanblijven van John. Wel zijn er subjectieve argumenten als hij is een echte ajacied die opstond toen de club in brand stond. Etc.

30 mei 2023 om 15:46

Amsterdam4

Als je dat zegt dan weet ook iedereen dat Heitinga niet door mag. Ajax heeft het goed gedaan, tot deze week. Ze hadden een dag na de laatste wedstrijd moeten gaan zitten en een beslissing nemen + communiceren.

30 mei 2023 om 13:53

Als ze Heitinga (hadden) willen houden, zou het gezien de enorme weerstand onder fans slim zijn om het juist pas tijdens de nations league naar buiten te brengen. Dan zijn alle ogen daarop gericht en is de aandacht/ophef over het aanblijven van Heitinga minder dan als ze het tijdens de afgelopen weken hadden aangekondigd.

30 mei 2023 om 13:56

Nu zal het een rotzooi zijn bij Ajax maar je kan ook sensatie zoeken. Want hij zegt anderen gaan over het aanstellen van een nieuwe trainer. Beide is waar wie de trainer wordt is nog niet bekend dus betekend de plek is vacant en anderen bepalen wie de plek gaat vullen. Vind het zoeken en nog meer onrust creeeren dan nodig in de huidige malaise die er al is.

30 mei 2023 om 15:39

Telegraaf is een prima krant hoor anders

30 mei 2023 om 17:12

Als heitinga verstandig geeft hij in de media zelf aan niet verder te willen gaan

Dit is geen verassing toch? Heitinga heeft het niet beter gedaan dan Schreuder. Ajax moet eens kijken of Nagelsmann te polsen is.

30 mei 2023 om 12:30

Nagelsmann? Die komt zeker voor twee tulpen en een paar klompen werken? Die kan Ajax nooit betalen. Heeft de miljoenen van Chelsea zelfs geweigerd.

30 mei 2023 om 12:32

Hoho, Chelsea is een zinkend schip hè?! Kan je beter voor Ajax werken voor een paar klompen en tulpenbollen 😉

30 mei 2023 om 13:05

En Ajax ligt al op de bodem?

30 mei 2023 om 13:43

Met die instelling krijg je nooit het best mogelijke. Nagelsmann zal hoogstwaarschijnlijk bedanken. Maar dat betekent niet dat je hem niet moet vragen.

30 mei 2023 om 13:55

Ajax is allang geen club meer die 2 tulpen en een paar klompen betaalt. Zelfs in vergelijking met de meeste clubs uit de top-4 competities zijn de salarissen in Amsterdam royaal.

Met de absolute top kan Ajax niet concurreren maar met alles daaronder zeker wel.

30 mei 2023 om 15:28

En waarom heeft hij Chelsea geweigerd.... die ziet ook wat voor puinhoop het daar is.

30 mei 2023 om 12:32

Waarom haalt iedereen dit constant aan? Heitinga heeft het wel duidelijk en significant beter gedaan dan Alfred Schreuder. Onder Schreuder gingen we tegen de mindere goden iedere keer de ballenbak in, vooral wegens de slechte keuzes in de tactiek. Heitinga kwam binnen, was duidelijk naar de buitenwacht & spelers en heeft de poppetjes op de juiste plek gezet. Ik begrijp dat gehaat op Johnny niet zo goed. Natuurlijk doet hij ook dingen fout, maar het was velen malen beter dan onder Schreuder. Het verlies tegen Napoli doet nog steeds pijn

Uiteindelijk was dit niet voldoende, aangezien de selectie samenstelling gewoon niet klopt dit jaar. Daar is uiteindelijk de Td/directie voor verantwoordelijk. Na Overmars had er snel een nieuwe TD gevonden moeten worden.

30 mei 2023 om 12:34

Heitinga heeft oa Bergwijn, Brobbey, Kudus, Rensch niet kunnen leren dat bij voetbal ook inzet hoort, want die werd minder en minder en minder. Dan maar op de bank. Maar t sloop ondertussen in het hele elftal leek t wel. Zelfs Hato werd wat lui leek het wel.

30 mei 2023 om 12:37

Dat kon Schreuder toch ook niet? Waarom dan dat eeuwige gehaat op Heitinga? Alleen Kudus deed het prima onder Schreuder, verder zakte het hele zooitje week in, week uit door de mand.

30 mei 2023 om 12:37

Heitinga heeft op geen enkel moment aangetoond een goede trainer te zijn. Heeft tactisch geen enkel voordeel behaald en daarnaast ook alle belangrijke wedstrijden op 1 na verloren. Er zat nul voetbal in dit team en dat is onder Heitinga niet veranderd. Heb helemaal niets op de persoon Heitinga tegen, maar hij is gewoon (nog?) niet de trainer die Ajax nu nodig heeft.

30 mei 2023 om 12:38

"en heeft de poppetjes op de juiste plek gezet."

Ja zo goed dat hij daarna 1 wissel wil toepassen en dan gelijk 3 mensen moet laten wijzigen van plek.
Weg alle vastigheden....

30 mei 2023 om 12:40

@zlatan. Nee, het is inderdaad duidelijk dat Heitinga er (nog) niet klaar voor is. Dat is ook helemaal niet gek. Maar ik haak vooral even in op het feit dat Psvchelseaboy aangeeft dat hij het niet beter heeft gedaan dan Schreuder. En dat vind ik wel het geval. Niet voldoende hoor, maar Schreuder was de allerslechtste trainer die ik in 10 jaar bij Ajax heb gezien.

Heitinga moet ook absoluut niet de trainer worden, maar ik vind dat er schandalig over hem gepraat wordt.

30 mei 2023 om 12:42

Volgens mij vinden de meeste hem gewoon (terecht) niet goed genoeg. Is dat dan haten? Beter dan Schreuder doen is ook niet heel moeilijk als er bijna niks gewonnen werd.

30 mei 2023 om 12:47

Dat Ajax/Mislintat zich in elke linie wil gaan versterken zegt toch genoeg? Of Heitinga er niet het maximale uitgehaald heeft, kun je over twisten. Maar iedereen is het erover eens dat de selectie meer kwaliteit nodig heeft dan wat er nu rondloopt. Iedereen dacht dat dit anders was en dat bij een nieuwe trainer die de spelers op de juiste plek zoi zetten, de resultaten ineens weer top zouden zijn. Helaas is dit niet het geval. Er is gewoon versterking nodig en het gebrek aan kwaliteit is niet de schuld van Heitinga.

30 mei 2023 om 12:54

Bergwijn en Brobbey gingen de laatste tijd juist harder werken. Hato is zelf gewoon ook een beetje een nonchalante speler, blijkbaar een probleem in de Ajax jeugd.

30 mei 2023 om 12:55

IMO moet een Ajax trainer een aantal dingen kunnen:
1. een selectie motiveren / team formeren
2. tactisch goed zijn - je moet kunnen analyseren hoe een tegenstander speelt, en waar je de accenten kunt leggen om het verschil te maken.
3. waarde creeeren door spelers beter te maken / te ontwikkelen
4. goed kunnen communiceren zowel intern/extern
5. rendement behalen, er moet simpelweg resultaten worden gehaald.

Als ik kijk naar Heitinga;
1. is redelijk gegaan, ik zou zeggen 6,5. Ik zag geregeld weer een glimlach. Wijndal / Bergwijn / Brobbey toonden steeds meer inzet en plezier naar het einde. Kudus tegenovergestelde naar het einde toe.
2. tactisch simpel weg slecht, 1. In topwedstrijden waar het verschil in individuele kwaliteit klein was, werd hij steeds tactisch afgetroefd. Zie bijv 2e helft Feyenoord thuis waar hij geen antwoord op de omzetting van Slot had.
3. Dit is ook matig gegaan, 5. Hato was er klaar voor, Godts toonde zijn klasse. Vos heeft zijn debuut gemaakt. Kudus toonde bij vlagen zijn kunnen.
4. Communicatie was echt tenenkrommend, 1. Enkel cliches zoals 'team gaat reactie tonen', 'goed getraind deze week', etc. brrr.
5. Wisselend, 5,5. Tegen kleintjes gewonnen, bekerfinale gehaald. Maar ook veel punten verloren.

Dan kom ik op een gemiddeld cijfer van 3,8. Dat is gewoon niet goed genoeg. Gezien de verzachtende omstandigheden van halverwege instappen, selectie die totaal uit balans is, had ik een kleine onvoldoende zoals een 5 nog wel ok gevonden, maar dit is gewoon te weinig. Vooral ook omdat het komende seizoen een nieuwe selectie nodig heeft, en ervaring nodig is om dit cruciale seizoen (kan Ajax weer door in CL of valt het verder terug) het hoofd boven water te houden. Ik zie graag een ervaren trainer komen, Heitinga is gewoon nog niet zover, een kleinere club als De Graafschap of NAC in de KKD of iets als NEC in de ED zou hem beter passen op dit moment.

30 mei 2023 om 13:05

Ajax4life: En daarom is Schreuder ook ontslagen. Rest my case.

30 mei 2023 om 13:07

Daarom is schreuder ook ontslagen..

30 mei 2023 om 13:17

Ajax12321: Harder werken? Heb je hem weer zien sjokken afgelopen zondag tegen Twente? Bergwijn heeft echt op geen enkele manier zijn transfer waargemaakt. Sjokken, alles vanuit stilstand, nooit een bal in de loop direct meenemen..... Bizar traag en bizar lui dit seizoen.

30 mei 2023 om 13:19

Heitinga heeft het niet beter gedaan, sorry. Hij heeft na Schreuder van een paar kleintjes gewonnen maar uiteindelijk zijn we een plek lager geeindigd dan waar Schreuder bij zijn ontslag stond, zijn we te kakken gezet door een Union Berlin in Europa en is er een bekerfinale verloren, laat staan dat we op de laatste speeldag zelfs 4e hadden kunnen worden. Heitinga laat niets bijzonders zien. Twente was niet de eerste wedstrijd waar ik hevige Frank de Boer-flashbacks kreeg. Veel te traag eindeloos proberen op te bouwen, maar dat een opkomende verdediger dan niemand ziet die aanspeelbaar is en dan maar weer teruggaat. Vreselijk voetbal.

30 mei 2023 om 15:30

Het was niet vele malen beter. Het was alleen maar traag tikkie breed tikkie terug en nog ff 3 tikkies terug voetbal. Dat is wat Heitinga erin heeft geduwd. Als je begin vorig seizoen zag dan had je kunnen zien dat ze wel goed konden voetballen. Zet hier een trainer voor met een speelstijl en je zal zien wat eruit komt. Heitinga kan leuk met spelers om gaan maar is gewoon geen trainer. En dat hebben we allemaal ook bij Jong Ajax kunnen zien want daar deed ie precies hetzelfde en was het ook niet om aan te gluren.

30 mei 2023 om 16:21

@allen bovenstaand. Laat ik het dan anders verwoorden. Schreuder was nog vele malen slechter dan dat Heitinga het heeft gedaan met de huidige spelersgroep. Iedereen valt er blijkbaar enorm over...

Ik zeg ook nergens dat Heitinga het goed heeft gedaan. Alleen dat het minder slecht dan onder Schreuder was. Selectie samenstelling was gewoon drama.

30 mei 2023 om 12:36

Heitinga heeft het niet veel beter gedaan idd maar dat is/was niet het criterium. Hem is gevraagd of hij het seizoen af wilde maken en daar heeft hij mee ingestemd. Er zijn volgens ingewijden geen beloftes gedaan voor daarna. Daar is de media op gedoken. Heitinga wist prima waar hij aan begon, hij had ook nee kunnen zeggen. Ik vind dat Ajax een meer ervaren trainer nodig heeft die ervoor zorgt dat Ajax weer herkenbaar speelt. Ook onder Heitinga was dat niet het geval, buiten de resultaten om.

30 mei 2023 om 12:38

En als Nagelsmann niet wil zou ik voor Pep Guardiola gaan. Wat leven sommige mensen toch volledig buiten de realiteit.

30 mei 2023 om 13:13

@korenaar
Ik snap ook niet waarom mensen denken dat Nagelsmann haalbaar is. Totaal niet realistisch.

30 mei 2023 om 13:20

Niemand die dat echt denkt, maar omdat er een Duitse TD zit koppelen mensen dit wellicht sneller. En dit keer wordt het geopperd door een Psvchelsea fan. Neem het dus niet te serieus.

30 mei 2023 om 13:47

Als je maar genoeg betaald komt uiteindelijk iedereen.
Ajax zit sportief en financieel bij de top 20-30 van Europa, soms iets hoger of lager. Als Nagelsmann, of een vergelijkbare naam, binnenkort bij Porto, Benfica, AS Roma, AS Monaco of Valencia aan de slag gaat haalt iedereen zijn schouders op terwijl die clubs hem financieel niet direct meer kunnen bieden dan Ajax.

Alleen waar de spelers salarissen inmiddels zijn opgetrokken tot 4,5 of 6 miljoen is dat voor de trainer nog een stuk minder. Nu is een jaar waarin ze geen CL voetbal speler misschien niet het moment om dat soort salarissen aan trainers te gaan betalen.

30 mei 2023 om 15:41

Hoezo dat dan? Waarom zou dat niet mogelijk zijn
Ik zie het zeker als een goede optie en kans

30 mei 2023 om 18:16

Ajax zit er warmpjes bij, maar ik denk net geen top 30 hoor. De hele PL zit er sowieso boven met een die enorme straat TV-geld. Dat zijn al 20 clubs.

Dan heb je nog top La Liga; Real, Barca, Atletico sowieso. Dan zijn er ook 3.

Dan heb je top Serie A; Napoli, Inter, Juve, Milan, Roma; die kunnen allemaal Dyballa een heel dik salaris geven wat Ajax nooit kan betalen, of Tammy Abraham halen voor 40m. Dat zijn er weer min 5.

Dan Bl; Bayern, Dortmund, Leipzig, Leverkusen, kunnen ook meer. Weer 4.

Dan heb je nog Ligue 1; PSG, en ik denk ook Stade Rennais met die eigenaar. Weer 2.

Dan nog Portugal, Benfica en Porto zal er om hangen tov Ajax. Dat zijn er net iets meer dan 30. Ajax zit realistisch gezien ergens tussen plek en 30-35 financieel. Dat klinkt bijna hetzelfde als wat jij zegt, maar verschil tussen tussen plek 20 en 30 is echt enorm, terwijl verschil tussen plek 30 en 40 relatief klein is. Een Marseille, Monaco, Atalanta of Nice kunnen echt niet veel minder dan Ajax bijv.

30 mei 2023 om 12:48

Nagelsmann? Die had het gepresteerd om met een Bayern geen kampioen te worden dit seizoen haha.

30 mei 2023 om 12:55

Nagelsmann zat letterlijk maar 1 punt achter Dortmund en moest nog tegen Dortmund spelen. Daarnaast zat hij nog in alle competities voordat hij werd ontslagen. En dat met een Bayern die totaal het vertrek van Lewandowski hadden onderschat door geen fatsoenlijke spits te halen.

30 mei 2023 om 13:39

Totaal geen verrassing.
Heitinga zal evident niet aangesteld worden als nieuwe trainer, Ajax gaat uiteraard weer voor een grotere naam en een trainer met ervaring als toptrainer. Peter Bosz lijkt mij wat dat betreft de ideale kandidaat, zeker nu degene die tegen die benoeming in de weg stond is opgestapt.

Ik hoor wel dat Heitinga misschien als assistent aanblijft, als Bosz inderdaad aangesteld zou worden. Dat zou geen gekke stap zijn.

Ook overigens, Heitinga heeft geen goede prestatie geleverd met Ajax maar ik vind dat hij wel degelijk een prima hoofdcoach kan zijn. Ik was erg sceptisch over hem, vond hem als speler een beetje een rare kwast. Maar ik vind dat hij zichzelf prima presenteert in de media en dat hij potentie heeft als hoofdocach. Ik begrijp ook dat de spelersgroep tevreden was met hem en dat spelers positief waren over hem. Als je dat afzet tegen RvN dan zegt dit ook wel iets, in mijn ogen.

Maar inderdaad, Ajax gaat echt niet verder met hem als hoofdcoach nu.

30 mei 2023 om 13:57

Nee Ajax gaat niet verder met Heitinga. Een jaartje geen CL is prima maar volgend jaar moet er gewoon weer CL voetbal gehaald worden. En gezien alle hectiek dit seizoen heb je dan een ervaren trainer nodig die de rust kan bewaren en de noodzakelijke beslissingen kan nemen.

Heeft zich versproken, maar 99,9% weet toch dat Heitinga vervangen zal worden?

30 mei 2023 om 12:31

Ach, de Telegraaf zoekt overal wat achter. Als Brobbey nu gevraagd wordt: 'Blijf je bij Ajax?' En hij zou antwoorden met: 'Eh, natuurlijk'. Dan was de 'Eh' genoeg voor de Telegraaf om hem niet te geloven, ipv zelf bv te denken: Wat een onverwachte vraag misschien wel voor Brobbey.

30 mei 2023 om 12:40

Ach, is dit nou een verspreking, of is dit zoeken? Heitinga is niet de trainer, hij is de caretaker, dus hem aanstellen is ook een "nieuwe" trainer aanstellen.

30 mei 2023 om 13:19

Niks versproken. De directie is toch ook verantwoordelijk? Zegt niet dat ze het gaan doen.

Die gaat toch gewoon weg? Ajax kan echt niet met Heitinga aankomen als trainer.

Feitelijk klopt het toch gewoon.
Heitinga is aangesteld als ad interim.

Dus ook zijn benoeming als trainer gaat langs zelfde proces.

30 mei 2023 om 12:30

Precies, alleen maakte hij het zichzelf moeilijk maar je moet officieel een trainer aanstellen voor volgend seizoen.

Verder denk ik wel dat Cruijff al klaar staat om Vd Sar op te volgen en Bosz dan trainer zal worden. Was beetje plan A volgens mij.

30 mei 2023 om 12:40

Jordi Cruyff als algemeen directeur? Op basis van wat is die geschikt om algemeen directeur te worden. Heeft zich altijd alleen met technische zaken beziggehouden en AD of TD zijn echt 2 verschillende werelden.

30 mei 2023 om 15:58

Klopt dat Cruijff voornamelijk sportief directeur is geweest en vooral met technische zaken heeft bezig gehouden maar dat waren de geruchten die nu wel erg dichtbij komen met de veranderingen. Geen idee of Ajax zich in huidige structuur blijft uitvoeren of dat ze daar ook aanpassingen in doen. Dat zullen we gaan zien.

John wist waar hij aan begon, moest de troep opruimen van... Maar het zit er ook niet in (voorlopig, laat hem assistent worden?) Maar bedankt John! ❌️❌️❌️

30 mei 2023 om 13:16

Volgens mij heeft hij al eens aangegeven dat hij vertrekt als hij geen hoofdtrainer wordt komend seizoen.

Gelukkig en lullig maar ook typisch ajax momenteel.. Als Heitinga zelf die conclusie niet had getrokken dan heeft hij ook een plaat voor zijn kop..

30 mei 2023 om 12:42

"dan heeft hij ook een plaat voor zijn kop.."

Lijkt wel een issue voor de generatie van Heitinga.

- Kuyt dacht zonder jaren leren dat hij al de nieuwe en verbeterde versie was van Klopp.
- Heitinga dacht na slecht te zijn geweest bij JAJ even Ajax te kunnen doen
- Sneijder denkt dat hij al geschikt is voor trainer of een directeurpost

Snap niet waarom deze gasten gewoon niet de lange weg nemen. Ga naar de amateurs en leer het vak rustig. Bouw stap voor stap.

Je zal al bij de generatie ervoor Stam, de Boer, Cocu en v Bronkhorst dat eigenlijk allemaal mislukken (in het buitenland). Komen gewoon te veel ervaring te kort, omdat ze vaak makkelijk doorstroomen.
Verkorte cursus en dan even kort de jeugd, 2e elftal, assistent en dan gelijk topclub.

Aan 1 kant vindt ik het best sneu voor Heitinga want door ja te zeggen maanden terug kan het nu ook zijn carrière kapot maken.
Hij had achteraf gewoon moeten zeggen nee of het samen moeten doen met Reiziger

30 mei 2023 om 12:34

Ik hoop vooral dat hij over zijn trots kan heenstappen en een als assistent behouden kan blijven. Aangezien Edwin van de Sar vertrokken is en Mislintat al eerder Bosz gepolst heeft acht ik de kans groot dat Bosz aangesteld wordt. Zou Heitinga 2 á 3 jaar met Bosz werken is hij er mogelijk wel klaar voor? Wellicht een stage bij oranje onder Koeman erbij?

Door ja te zeggen heeft hij zichzelf overschat en was Reiziger achteraf de logische keuze geweest. Tegelijkertijd heeft hij onswijs veel geleerd (verwacht ik?) het afgelopen half jaar!

30 mei 2023 om 12:39

Stage spelers oproepen die niet spelen....

30 mei 2023 om 14:18

We zagen in ieder geval geen duidelijke progressie in zijn spel. En tactisch heeft hij daadwerkelijk niks bereikt, vaak juist alleen erger gemaakt met wissels. Ik zie het niet in hem als trainer, hooguit assistent die goed met de jongens is. Als hij hoofdtrainer wil worden moet hij eerst lekker naar een Excelsior gaan ofzo.

Gelukkig maar want hij bakte er weinig van. Voordeel van zo een slecht seizoen dan maar.
Had gedroomd dat Ziyech, Gravenberch en Lozano in Amsterdam speelden. Is het een sign of had ik gewoon teveel fifa gespeeld 😂

30 mei 2023 om 13:06

In mijn droom is Arsenal kampioen geworden, ik neem je niks kwalijk.

30 mei 2023 om 14:39

Lozano? Wat een nachtmerrie. Hopelijk gaat het nu beter met je!

Je zou bijna denken dat Peter Bosz op korte termijn wordt aangesteld. Nu van de Sar weg is, zijn er geen obstakels meer en kan Bosz zijn eigen staf inrichten.

Dat is ook de enige juiste keuze. Niemand was hier verbaasd over en mooi dat ze het nu ook al bevestigen. Hij bakte er gewoon heel weinig van. Nog een seizoen met Heitinga was echt niet te doen. Ook voor hemzelf zou dat niet goed zijn als die vroeg wordt ontslagen want die kans achtte ik groot. In de media zeggen ze dat er al gesprekken zijn gevoerde met Peter Bosz. Voor mij de ideale coach en hopelijk wordt hij het ook. Ajax speelt nou eenmaal geen CL dus veel opties zijn er niet over. Als Nederlandse coach is hij sowieso de enige naar mijn mening.



30 mei 2023 om 13:30

Waarom hopen Ajax fans op Bosz? Ik schat Pascal Jansen en Ron Jans allebei hoger in, om nog maar te zwijgen over Buitenlandse trainers.

Die Pier was toch een zwaargewicht. Maar bij de eerste kennismaking met sport journalisten gaat hij op zijn corporate toontje zaken rechtbreien. Ajacieden hou rekening met 3 a 4 jaar gerommel in de top. Dit zal zich pas weer stabiliseren als er echt Ajacieden met het juiste DNA op de functie van deze Pier benoemd gaan worden. Van Halst is toch ook een aanfluiting. Een C ster op een A positie. Net als die Olympische flapdrol. Ook geen gogme en Ajax verleden. Op naar 2027/2028. Dan kunnen we pas weer opgelucht adem halen.

30 mei 2023 om 14:02

De afgelopen jaren is er altijd iemand met een corporate achtergrond voorzitter geweest van de RVC, dus ook toen het goed ging. De RVC zit er ook niet om de opstelling te bepalen of om te kijken welke spelers er komen maar om het beleid van de directie te controleren en te beoordelen. Dat is deels sportief, maar ook gewoon financieel en operationeel. Voetballers met enige ervaring op die vlakken zijn schaars, niet voor niets dat elke keer de naam Keje Molenaar weer op duikt (die overigens al 1000 heeft bedankt voor posities en het leuker vind om vanaf een afstand commentaar te geven).

Van Halst heeft overigens ook gewoon een Ajax verleden. Hij is met Ajax landskampioen geworden, en Ajax won, met hem in de basis, ook de beker. Nou is hij natuurlijk niet de grootste Ajacied, maar een verleden bij Ajax heeft hij wel. Hij heeft voor die funcite ook best een aardig CV. Beter dan dat van de meeste oud spelers die iedereen hier noemt in ieder geval. Hij zit daar niet om spelers te halen maar om het beleid van Mislintat te beoordelen. Hij heeft een eigen goedlopend management coachings bureau (voor Ceo's en dergelijke) de rol die hij daar als coach voor Ceo's e.d. vervult is redelijk vergelijkbaar met de rol die hij hier moet vervullen.

Stemmingmakerij. Heitinga is nooit aangesteld als hoofdtrainer, hij was de interim-trainer. De media, en met name de bevriende 'journalist' Mike Verweij, bombardeerden Heitinga tot de opvolger van Schreuder. Inmiddels komt Heitinga's termijn als interim-trainer ten einde en zou hij in principe benoemd kunnen worden als nieuwe trainer. Laten we hopen van niet...

Lijk me logisch dat je in deze woelige tijden een ervaren trainer aanstelt. Ik ben benieuwd wie de TD aanstelt als trainer en welke spelers er nog meer aangetrokken worden en vertrekken.

Persoonlijk hoop ik toch dat Ajax John een kans geeft op een volledig seizoen inclusief voorbereiding.

30 mei 2023 om 13:07

Fan van PSV of Feyenoord? Zonder grappen, ik hoop het niet. Het was geen ideale situatie waarin hij terecht kwam maar je mag op zijn minst toch iets van lijn in het spel of verbetering zien? Als je je spelers al niet eens op kan laden dan is het gewoon snel klaar.

30 mei 2023 om 14:47

Haha ik ben inderdaad Feyenoord fan. Als Ajacied zou ik ook hopen dat hij vertrekt hoor.
Er is geen enkele verbetering gezien sinds het vertrek van Schreuder. Je ziet echt 0 een idee van voetbal en daarnaast vind ik dat veel spelers zich raar gedragen sinds Heitinga.

30 mei 2023 om 14:52

Ben het me je eens wbt het gedrag van sommige spelers, dat is ook echt een coach aan te rekenen. Het is een beetje een stuurloos schip op het moment en dat heeft volgens mij vooral te maken met het gebrek aan autoriteit en uitstraling bij Heitinga. Bij EtH zat dat altijd goed, uitstraling maar ook gunfactor naar de ploeg. Een coach waar je respect voor hebt. Bij Schreuder verdween dat langzaamaan, bij Heitinga leek dat nooit echt aanwezig te zijn. Dat hebben jullie toch maar mooi voor elkaar in Rotterdam Zuid. Ik had Slot graag bij Ajax willen zien.

Wat een sensatiezoekerij zeg. Hij verspreekt zich niet. Een directie gaat toch over een nieuwe trainer? Of het er eentje wordt of niet. De directie gaat daar over

30 mei 2023 om 13:26

Nee idd. Ik lees hier ook geen verspreking in. Hij geeft toch gewoon aan hoe het besluitvormingsproces is ALS er een nieuwe trainer wordt benoemd.

Ik hoop dat John vervangen wordt door een meer ervaren trainer. Op Nederlands vlak zijn alleen Peter Bosch en Ron Jans beschikbaar, Hieruit zou mijn voorkeur gaan naar Bosch omdat hij al eens de EL finale heeft gehaald en echt van aanvallend voetbal houd, wel wat naïeve maar hopelijk wordt dat bijgestuurd

Zo gaat deze warme club om met club iconen. De volgende word s zwart die een stadion verbod krijgt !

Zo vreemd is de uitspraak niet. Ook als het Heitinga wordt, is hij op papier de nieuwe trainer.

Ik ben voor Zinedine Zidane als nieuwe trainer van Ajax. Why not?! Niemand die het over hem heeft... Is al een tijdje beschikbaar en zal voorlopig niet voor het Franse elftal staan, dunkt me. Peter Bosz allemaal leuk en aardig, maar de vraag is waar je de lat legt. In het geval van Ajax moet deze een stuk hoger dan ooit tevoren, willen ze komend seizoen beter voor de dag komen.

Peter Bosz moet komen! De supporters willen Peter Bosz!

Dit is fantastisch nieuws! Heintinga is een toptrainer in wording. Tactisch ijzersterk, een eigen speelstijl en bovenal zijn zn persconferenties een verademing ten opzichte van veel trainers.

Ik ben blij dat deze man ook volgend jaar aan het roer staat

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren