Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ruud van Nistelrooij: ‘Waar wij nu staan is het maximaal haalbare’

Laatste update:

Ruud van Nistelrooij vindt dat hij er bij PSV momenteel het maximale uithaalt, gegeven de beperkte middelen. Volgens de 46-jarige oefenmeester spelen de beleidsmatige keuzes, waaronder de verkoop van Cody Gakpo en Noni Madueke, de club parten en mag er daarom niet meer verwacht worden dan hoe de situatie nu is. PSV lijkt alleen in bekerverband nog serieus in de race voor de prijzen.

PSV staat momenteel derde in de Eredivisie met acht punten achterstand op koploper Feyenoord, terwijl er nog acht duels te spelen zijn. Ook werden de Eindhovenaren medio februari geëlimineerd in de Europa League, waardoor de TOTO KNVB Beker nog de enige haalbare kaart lijkt wat prijzen betreft. Op 4 april staat PSV in de halve finale tegen amateurclub Spakenburg.

Dat alles vindt Van Nistelrooij 'het maximaal haalbare', zo betoogt hij op de persconferentie daags voor het competitieduel met NEC. Daarbij wijst de trainer vooral op afgelopen transferwindow, waarin zowel Gakpo als Madueke werd verkocht. "Als je dat niet meeneemt in het seizoen, denk ik niet dat je in de realiteit leeft", vindt Van Nistelrooij. "Door de beleidsmatige keuzes die zijn gemaakt, staan we waar we staan. Als dit het jaar is dat het moest gebeuren, dan verkoop je niet je twee beste spelers in de winter."

PSV haalde Fábio Silva en Thorgan Hazard binnen als versterkingen, maar dat kon de opgelopen schade volgens Van Nistelrooij niet volledig herstellen. "Waar wij nu staan, is het maximaal haalbare geweest tot nu toe. Met iedereen die we aan boord hebben. Dan moet je als club stevig in je schoenen staan om te blijven knokken waar je staat. Daarom raak ik niet in de war, wij gaan gewoon door. Ik vind dat de beleidsmatige keuzes die gemaakt zijn dusdanig impact hebben, dat dit het maximale is. Met de blessures en schorsingen erbij", besluit Van Nistelrooij.

Vind jij dat Ruud van Nistelrooij er momenteel het maximale uithaalt bij PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is PSV eigenlijk nog wel een topclub? Al 5 jaar geen titel gewonnen en elk jaar krijgen we weer verschillende excuses te horen waarom het maar niet wil lukken. Is dit niet een groter probleem wat hier speelt?

31 maart 2023 om 13:28

Het begint inderdaad heel irritant te worden.

31 maart 2023 om 13:35

Ach ja de titel is ook maar 1 ding, een mooie Europese campagne is ook wat waard. En die hadden we totdat Gakpo ging. Volgend jaar hopelijk beter.

31 maart 2023 om 15:40

Een 2de plek en vorig seizoen uitgeschakeld door een middenmoter uit Engeland. Klinkt top!

31 maart 2023 om 13:35

Waarom stel je die vraag? Is Feyenoord nu wel weer een topclub nu ze bovenaan staan? En Ajax heeft ook een lange periode gehad dat ze geen kampioen werden? Het zijn ups en down, welk bestuur is er, wat is het spelers materiaal, wie is de trainer. Allemaal van invloed. Ajax kan al een jaar geen TD vinden, top club onwaardig. Is natuurlijk onzin, wel kan je je vraagtekens zetten bij de huidige beleidsbepalers. En zo is het bij PSV nu ook, die komen wel weer bovendrijven. Zie Feyenoord.

31 maart 2023 om 13:40

PSV zal altijd een topclub blijven. Datzelfde geldt voor Feyenoord. Dat verandert niet door in een bepaalde periode geen prijzen te winnen. Anders zouden Liverpool en AC Milan ook geen topclubs zijn. Ajax heeft ook een periode gekend zonder prijzen en toch is het en blijft altijd een topclub.

Verder vind ik Ruud een hele aardig kerel en vroeger een topvoetballer, maar hier ben ik het niet met hem eens. PSV en Ajax falen dit seizoen. Halen niet het maximale uit de spelersgroep. Kijk bijv. hoe Arne Slot het doet met Feyenoord dan weet je genoeg. Of Pascal Jansen met AZ. Of Maurice Steijn met Sparta is helemaal top.

Nee, PSV en Ajax moeten zich schamen dit seizoen. Gewoon keihard gefaald en je moet dan in de spiegel durven kijken en toegeven.

31 maart 2023 om 15:49

@marc, volledig eens met je reactie. Daarnaast heeft Ruud gewoon El Ghazi, Silva, en Hazard als vervanger. Die laatste is dan gebleseerd geraakt maar dat had ook Gakpo of Madueke kunnen gebeuren. Voor de rest heeft hij met Bakayoko en Saibari die je ook tegen mindere ploegen goed kan gebruiken. Het is zoeken naar smoesjes om jezelf in te dekken. Feyenoord had / heeft matige buitenspelers maar die zorgen ervoor dat hun basis en middenrif vaststaat en vanuit daaruit verder bouwen. Wat dat betreft mis ik een bepaalde visie bij Ruud, die maakt de jonge spelers ook niet echt beter.

31 maart 2023 om 13:47

Volgens die optiek is dus alleen Ajax een topclub?

31 maart 2023 om 14:31

Als je met zo’n budget niet bovenaan staat, kan je ook niet echt spreken van een topclub.

31 maart 2023 om 15:14

Volgens mij behoort de regerend kampioen altijd tot de topploegen in een land, niet? Zeker als die club vier opeenvolgende jaren bovenaan is geeindigd. Wat een vreemde discussie hier trouwens, mensen die zich in allerlei bochten wringen om te beargumenteren dat PSV of Ajax geen topclubs (voor Nederlandse begrippen) zijn, whut?

31 maart 2023 om 15:15

Wij zijn momenteel de grootste tobclub van het land, beetje respect aub

31 maart 2023 om 15:27

En dan is ook Ajax een hele tijd geen topclub geweest. En Feyenoord was dat al eennhele tijd niet. Vreemde beredenering wel. Het zijn gewoon 3 topclubs, maar de 1 is soms meer topclub dan de ander.

1 april 2023 om 08:56

Met steigerende verbazing lees ik dit. Er zit hier gewoon een groep van 10 mannen die aan het discussiëren is over het woord "topclub".

Ik heb een tijdje les gegeven/stage gelopen op een basisschool en daar werden dit soort discussies ook gevoerd.
Wat een triestigheid zeg.

31 maart 2023 om 14:04

Het valt me wel op dat ze hebben gekozen voor het verkoop van 2 sterspelers. Dat is de titel al weggooien terwijl ze er prima voorstonden. Persoonlijk had ik voor 1 gekozen, of er moet een goede plan b komen. Dat is wl ghazi in mijn ogen absoluut niet. Hazard is een paniek toevoeging en die andere huurling is niet eens een buitenspeler

31 maart 2023 om 14:38

Fabio Silva kan gewoon op de vleugel hoor, kan op alle vier voorste posities. De ene plek natuurlijk wel beter dan de andere, maar een echte spits is het ook, in ieder geval niet een type Luuk de Jong. En dat Thorgan Hazard een paniektoevoeging is: ja natuurlijk. Echter had PSV ook niet verwacht Madueke deze winter te verkopen aan Chelsea en dat kon financieel gewoon niet geweigerd. Toen moest er nog een buitenspeler bij en Thorgan Hazard huren voor relatief weinig geld is echt wel het beste wat je kan doen; alleen zonde dat hij zoveel geblesseerd is. Veel beters had je echter sowieso niet gekregen

31 maart 2023 om 14:38

Nee. Dit zei ik al aan het begin van het seizoen. Psv'ers deden net alsof ze een topclub waren met Ajax. Maar dit seizoen is Feyenoord ze definitief voorbij. Matige spelers, geldproblemen, en alle geluk met Xavi.. Nee, PSV gaat het heel zwaar krijgen, en ik denk, wat ik aan het begin van het seizoen ook al zei, dat Ajax en Feyenoord de dienst gaan uitmaken de aankomende jaren.

31 maart 2023 om 15:18

Met wat is Feyenoord PSV 'definitief' voorbij dan?

31 maart 2023 om 15:29

Het gaat volgend jaar gewoon weer tussen deze 3 clubs. Als Arne Slot vertrekt denk ik zelfs tussen 2 clubs. PSV is al jaren 1 van de 2 meest stabiele topclubs. Gelijk met Ajax, dat is de ander logischerwijs.

31 maart 2023 om 15:40

@Woenselaar ik snap de logica ook niet inderdaad. Hoevaak is Feyenoord de afgelopen 10 jaar boven PSV geeindigd?

1 april 2023 om 14:22

Tja ,als feyenoord serieus kampioen wordt. Zijn feyenoord en psv even vaak kampioen geworden sinds 2016. Is makkelijk scoren, ik weet het, maar zijn dan wel de feiten.

31 maart 2023 om 14:52

Sinds wanneer is ajax een topclub? Als dat zo is, anderlecht, celtic en kozakken boys ook een topclub.

31 maart 2023 om 16:31

@ajax01-95

als je naar de kale cijfers kijkt is het de enige topclub naast Ajax.
Ik vind dat je Feijenoord zo niet kunt benoemen, die halen eenzelfde incidenteel succes als Twente en Az.
Of je spreekt van een brede top en dan horen die er dus ook bij.
Maar puur op de harde cijfers van de afgelopen 15 - 20 jaar zijn er dus maar 2 topclubs met daaronder Feijenoord, AZ, Twente, Heerenveen, Utrecht.

1 april 2023 om 14:23

Maar lekker makkelijk de laatste 20 jaar pakken. Pak je de laatste 10 jaar zit de top veel dichter bij elkaar..

3 april 2023 om 11:51

laatste 10 Jaar:
Ajax 6 x
PSV 3 x
Feijenoord 1 x (sinds 19 jaar)

Je kunt ook de laatste 10 jaar pakken.
Of de laatse 30 jaar.
Of de laatste 40 jaar.

Jij denkt iets te constateren over een willekeurige tijdsspanne. Maar die is er niet.
Wordt hier op de site veelvuldig als argument gebruikt (veelal door Feijenoorders) maar dat zijn nou net de supporters die dit niet aan kunnen halen.
In een discussie tussen een PSV - supporter en een Ajax - supporter kan de tijdsspanne wel veel willekeuriger zijn omdat beide teams wat langere goede periodes hebben gekend.
Maar dat schijnen ze in Rotterdam niet echt te beseffen.
We zullen tot aan het einde van tijden de klassieker blijven spelen.
Maar de 2 topploegen zijn PSV en Ajax.
Of zoals ik hiervoven al zei praat je over een brede top van 6 a 7 ploegen.

31 maart 2023 om 18:28

Het probleem is idd veel groter, bescheiden is prima maar dit. Vind Ruud een topper, zeker als voetballer. Maar deze uitspraken doet hij al het hele jaar. Voor mij een teken dat PSV de verkeerde coach voor de groep heeft gezet. PSV moet elk jaar voor het kampioenschap gaan. 2e was geen ramp geweest. Maar hier tevreden mee zijn, dat kan echt niet!



Flikker op Ruud. Je laat punten tegen de kleintjes liggen. Nee, dat er totaal geen tactisch plan lijkt te zijn en dat er maar éã©n speler vol gas voor gaat (simons). Dat is het grote probleem.

Jij mist de kwaliteit om het team te motiveren om 90 minuten gas te geven. Jij mist de kwaliteit om een plamn te hebben bij zowel balbezit als balverlies. Volgens mij is tegen Fortuna de laatste keer geweest dat ik PSV echt eens hoog op het veld gegroepeerd druk zag zetten. En Ruud, jij stelt Til op. Jij stelt Teze op rechtsback op. Dat doen die spelers niet.

31 maart 2023 om 13:54

Verlies tegen emmen, cambuur, groningen, twente en az. De laatste 2 kan maar die eerste 3 niet. Heb je 9 punten meer en dan doe je mee. Dus nee dit is niet het maximale.

31 maart 2023 om 14:29

Zo kijken ander clubs ook. Ajax won thuis niet van Go Ahead en Twente. Gaven thuis een voorsprong tegen Feyenoord uit handen. En speelde uit tegen Volendam gelijk.

31 maart 2023 om 14:43

Wat iedere ploeg overkomt.
Ik zeg niet dat Ruud het maximale eruit haalt maar slecht doet hij het niet mij betreft, mis wel een duidelijke spelopvatting/ dynamiek na de verkopen.

Nee, we staan zo laag omdat er een topclub onwaardige sfeer heerst. Hoezo het maximaal haalbare? Je verliest uit bij de nr 16/17/18 en levert een partij droevige wedstrijden af waar je u tegen zegt. Zelfs met deze selectie kan je hoger eindigen.. Worden gewoon fouten gemaakt door zowel management, als de trainer, maar vooral ook hele stomme fouten door sommige spelers

31 maart 2023 om 14:07

Inderdaad ongelofelijke uitspraak van van Nistelrooy. Er zit echt wel meer in, maar helaas is hij nog geen trainer die het maximale uit zijn spelers kan halen zoals Slot bijvoorbeeld wel kan. Zijn keuzes stellen me ook teleur, hoezo Bakayoko weer naar de bank terwijl el Ghazi als een krant presteert en Bakayoko er net lekker in lijkt te komen.

Ik kan zo 4-5 wedstrijden noemen waarbij PSV het totaal heeft af laten weten onder andere Groningen uit, Cambuur uit en Fortuna uit daar moet je gewoon 3 keer de volle mep pakken vooral tegen Fortuna hoe is het mogelijk dat je die wedstrijd nog gelijkspeelt, dat is het verschil tussen in de race en uit de race.

Natuurlijk mist hij Madueke en vooral Gakpo en zijn er eigenlijk geen opvolgers gehaald die tot nu toe waarde kunnen bieden.
.

Nou Ruudje, dan moet je het volgend seizoen dus laten zien. Ik ga ervan uit dat Ernie nu wel het geld krijgt en er eindelijk gebouwd kan worden. Laat alsjeblieft Xavi nog een jaartje blijven... Feit is dat we jaren boven onze stand geleefd hebben door de vorige beleidsbepalers. Er moet nu wel iets gaan gebeuren anders dan behoren we de komende jaren echt alleen maar tot de subtop...

31 maart 2023 om 13:29

Dat je een trainer met zo'n slappe instelling nog wil laten zitten volgend seizoen. Dit zegt alles al over hem. Dit is totaal niet je spelers motiveren als je dit als trainer roept.

31 maart 2023 om 13:35

Sorry maar hier had geen enkele trainer gerendeerd. Het was management technisch nog een grotere puinhoop dan bij Ajax.

31 maart 2023 om 13:37

Hij zet Teze niet meer rechtsback dat is voor mij een signaal dat het beter gaat en Bakayoko is zich aan het ontwikkelen. Het ging ook best aardig ten tijden van Arsenal thuis totdat Gakpo vertrok. Ik zie nog wel potentie. Beter rustig ophouden dan zoals v Bommel pieken in je eerste 10 wedstrijden.

31 maart 2023 om 14:25

Het gaat om de instelling. Als je niet eens de motivatie hebt. Ga dan lekker weg

Ruudje vergeet ff pakslaag tegen de nr 18,17,16 slechtste deelnemer in de CL maar nee hoogst haalbare,
Gewoon een laffe coach die zijn jongens totaal niet kan motiveren

Eeuwig die slappe excuses

Wow wat een instelling. Dat is dus het verschil tussen een toptrainer en een amateur. Kijk naar Ten Hag. Welke troep hij ook tot zn beschikking heeft. Het is nooit genoeg, het moet altijd beter en je moet altijd hoger mikken. Altijd die focus en motivatie houden. Hoe dan ook.

Als je dit roept wat Ruud roept....dan ben je ongeschikt. Of je wil gewoon je eigen hachje redden door alle schuld op het vertrek van Gakpo en co te schuiven.

31 maart 2023 om 13:34

Schei toch uit, het is toch een feit dat het op management niveau een puinhoop is geweest afgelopen jaar? Al die lijken uit de kast en daardoor oa je beste speler moeten verkopen en niet basiswaardige verdedigers kunnen kopen. Ja Ruud valt me tot nu ook tegen maar het zit ook niet mee. Hij heeft geen bodemloze put zoals schreuder had. En je uitspraak over ten Hag is echt gelul. Die man heeft overal met miljoenen mogen smijten.

31 maart 2023 om 13:59

Het verliezen van ploegen die onderaan staan is gewoon mede de schuld van van Nistelrooij. Had je die wedstrijden gewoon gewonnen had je nu hoger gestaan. Van PSV mag je verwachten dat zij die wedstrijden winnen.

31 maart 2023 om 13:41

Welke troep Ten Hag tot zijn beschikking kreeg? Pardon. Hij had waanzinnige selecties bij zowel Ajax als nu bij United. Bij zijn komst halen ze gelijk even Martinez, Antony en de beste CVM van de wereld.

31 maart 2023 om 14:30

Jij kan mij niet wijsmaken dat je met een mctominay en een maguire en ook spelers als Elanga het ten hag spel kan spelen. Dat is pure middelmaat. Die spelers zijn gewoon troep. Het loopt namelijk met deze selectie nog steeds niet zoals hij wil maar hij heeft zijn eigen constante focus en doorzettingsvermogen op zijn spelers over gebracht. Niemand gaf er een stuiver voor met deze selectie. Maar ze vechten er elke wedstrijd weer voor. Dat komt puur door de trainer die zijn eigen instelling op die spelers afgeeft. Dan kan je veel meer voor elkaar krijgen dan je vantevoren denkt. Als je een slapjanus als trainer hebt dan weet je ook dat je dat niet voor elkaar gaat krijgen.

31 maart 2023 om 14:50

Vandaar dat exact die spelers die jij noemt (maguire, elanga en mctominay) niet vaste basisspeler bij United zijn. Maguire heeft 11 van de 26 premier League duels gespeeld, elanga moet het voornamelijk doen met invalbeurtjes van 5-10 minuten en mctominay heeft ook maar 16 potjes in de premier League gespeeld. Je vergeet even dat Erik afgelopen zomer een kwart miljard tegen de selectie heeft aangesmeten en spelers heeft gehaald die wel zijn spel al kennen (Martinez, Antony) en met spelers zoals sabitzer en vooral met casemiro ongelooflijke kwaliteits impulsen heeft gehaald zodat hij het gouden duo McFred niet meer hoefde op te stellen. Ik gaf er persoonlijk weinig voor toen hij werd aangesteld en het is zeker benoemenswaardig wat Ten Hag laat zien met zijn ploeg maar om zijn ploeg weg te zetten als pure middelmaat is natuurlijk niet waar. De middelmaat die jij opnoemt zijn dus of roulatie spelers op invallers.

31 maart 2023 om 14:51

Niemand gaf een stuiver voor deze selectie? Sorry hoor, maar dat is simpelweg niet waar. Natuurlijk had je nog steeds een paar spelers die brandhout waren, maar in het algemeen was dit de beste Unitedselectie sinds Ferguson misschien wel. De enige twee echt zwakke plekken in de selectie waren de CVM en de LCV en daarvoor heeft hij meteen twee topspelers gekregen voor 110 miljoen. Alsof dat niet genoeg was kreeg hij ook nog een rechtsbuiten naar smaak omdat Rashford toch beter was vanaf links.

De overige spelers waarom allemaal geen wereldtop, maar hebben allemaal een bepaalde periode gepresteerd bij United. Fernandes is al drie jaar wereldtop, Fred heeft goede wedstrijden gespeeld zolang hij maar niet op 6 stond, in het seizoen dat Utd tweede werd was Shaw één van de beste linksbacks ter wereld, Dalot was de enige speler die onder Rangnick beter is geworden, Ronaldo had er het seizoen daarvoor nog 18 inliggen in de PL, Sancho was bij Dortmund een talent van vergelijkbare orde als Mbappé, Rashford een prima speler op zijn belabberde 21/22 seizoen na, Varane zat qua leeftijd in zijn prime en had alles gewonnen wat er te winnen valt; Eriksen jarenlang een topspeler die hij meteen kreeg, Martial was en is niet klinisch genoeg, maar echt wel een prima spits, De Gea soms een ketser, maar vaak puntenpakker voor Utd en daarnaast nog prima wat talenten op de bank.

Ik ben een enorme Ten Hag-fan en hoop dat hij nog jaren blijft voor de rebuild van United, maar het is echt niet zo dat hij een Burnley-elftal titelkandidaat gemaakt heeft. Leg voor de grap de beginselecties van Arteta, Klopp en Ten Hag maar eens naast elkaar. Ik weet niet wat knapper is omdat Utd denk ik de allerlastigste club ter wereld (of één van de) is om te managen, maar hij had echt een veel betere selectie dan bijvoorbeeld een Klopp of Arteta. Daarom verandert het ook zo snel.

31 maart 2023 om 15:55

Fijn dat je inderdaad wissels noemt. Of noem je de selectie van Bayern ook slecht omdat Blind, Tel en Stanisic geen wereldspelers zijn?

31 maart 2023 om 13:56

@soccerfan: het is me iets te makkelijk wat mij betreft om vnistelrooij hier onderuit te halen op basis van ten Hag. Die sprak in december de doelstelling uit zich te willen plaatsen voor de champions league. Hij zat toen al heel dichtbij die plekken. Arsenal en City staken er bovenuit. Dat voelde voor hem als een kampioenschap. Nu is PSV 2 erg goede spelers kwijt en krijgt er half brandhout voor terug dan lijkt me de 3e plek het hoogst haalbare voor nu.

31 maart 2023 om 14:33

Ik geef gewoon een voorbeeld van een trainer die altijd die focus heeft dat het beter moet. Dat je moet vechten dat er altijd meer meer meer uit te halen valt. Dat is het punt. Als je die instelling hebt dan krijg je meer voor elkaar ook met mindere spelers. Dat bewijst hij ook zelf in Engeland. Daarom geef ik dat voorbeeld. Of hij nou ten hag heet of jan doedel, dat maakt mij niet uit. Als je als trainer deze woorden uitspreekt als ruud nu doet. Dan ben je gewoon een slappeling. Dan ben je een opgever. Als Heitinga dit had gezegd dan had ik precies hetzelfde gedacht. Je moet in de spiegel kijken. Niet andere factoren de schuld geven. Als je de juiste instelling niet hebt dan zie je wat er gebeurt. Hij kan veel meer uit deze spelers halen en heeft dat niet gedaan en wijst dan naar andere factoren. Heel laf

31 maart 2023 om 15:30

Maar op basis van dit stukje trek je dan de conclusie dat van Nistelrooij tevreden is? of binnenskamers niet met de vuist op tafel slaat? Ik denk dat we aan dezelfde kant staan wat betreft zijn prestaties. Al het hele seizoen vraag ik me af waar hij mee bezig is, want ik zie geen enkele logica of vooruitgang in het spel.
Nogmaals, de trainer die je aanhaalt geeft zelf aan dat een plek buiten de top 2 (nu) het hoogst haalbare is. Daarmee neemt hij (voor nu) genoegen. Dat hoeft bij Ruud toch niet anders te zijn?

Ik vraag mij af wat voor een spiegel Ruud heeft. Maar als je kijkt naar en het spel en tegen welke tegenstanders je allemaal punten verspeeld hebt, dan kun je onmogelijk tevreden zijn. Ja, met Gakpo en Madueke heb je 2 goede spelers verloren, maar dan nog mag je beter presteren tegen de kleine clubs.

Gezien het feit dat zowel Ajax als Feyenoord meer dan 5 x zoveel geïnvesteerd hebben, en Psv zelfs tussendoor nog zijn 2 beste spelers verkoopt. Zou je normaal gesproken een 3e plek prima vinden. Echter als je ziet waartegen ze de punten hebben laten liggen, had er zoveel meer ingezeten.

31 maart 2023 om 13:41

Leuk dat je zegt dat zowel Ajax als Feyenoord 5x zoveel hebben geïnvesteerd. Zullen we ook even meenemen dat die 2 clubs 5x zoveel spelers verkocht hebben? Ruud is terwijl hij het zelf al aangaf te vroeg begonnen aan zijn eerste grote klus als trainer en komt op dit moment gewoon te kort om een club als PSV te leiden. Deze opmerking die hij hier maakt pas bij een club uit het rechter rijtje, niet bij PSV.

31 maart 2023 om 14:03

@Tijger-wit Feyenoord voor 5 x zoveel verkocht? Dat zouden ze heel graag willen denk ik.

31 maart 2023 om 14:16

Ik doelde op het aantal spelers dat die clubs verkocht hebben, niet het bedrag wat ze er aan over hebben gehouden.

31 maart 2023 om 14:38

Maar de waarde geeft toch wel aan, welke kwaliteit er vervangen moet worden.

31 maart 2023 om 14:29

Ik vind dat er te makkelijk gekeken wordt naar de tegenstander tegen wie je punten verliest. Iedere ploeg heeft dergelijke resultaten ertussen zitten in een seizoen. Waar het om gaat, is dat PSV gewoon veel tegendoelpunten incasseert. Dan kun je ook tegen het rechter rijtje tegen de lamp lopen, zeker als je ook nog Europees speelt. Zoveel meer had er echt niet ingezeten. Anders kun je hetzelfde bij de concurrent doen en dan streep je het nog langs elkaar weg.

Daarnaast heeft PSV een hoger salarishuis dan Feyenoord. Laten we niet doen alsof PSV zo'n goedkope ploeg heeft, want dat is absoluut niet het geval. Daarbij heeft PSV door slecht technisch beleid een flink tekort opgebouwd. Dan kun je niet naar anderen gaan wijzen.

1 april 2023 om 05:36

Dit meen je toch niet echt? Je staat tegen Groningen bij rust met 3-0 achter. Fortuna speel je gelijk terwijl je met een man meer speelt. Ik heb wedstrijden dit seizoen gezien die ik nog nooit eerder heb gezien bij PSV. Zeer slecht



Wanneer kijkt hij nou eens in de spiegel. Helft van het seizoen zet hij Simons op elke mogelijke plek in de aanval behalve gewoon op 10 waar die hoort. Die jongen in de as van je elftal maakt een wereld van verschil. In plaats daarvan begint hij met Til op 10 waardoor elke opbouw om zeep geholpen wordt. En al vanaf de eerste wedstrijd van dit seizoen stuurt hij aan op het spelen van de lange bal. Heb bij hem geen moment de intentie gezien om een degelijk voetballend team te smeden. Ik snap dat het niet eenvoudig is met dat bestuur boven je en die transfers maar ook voor de winterstop haalde hij zelf ver van het maximale uit zijn team.

"als je dat niet meeneemt in het seizoen, denk ik niet dat je in de realiteit leeft", vindt Van Nistelrooij. "door de beleidsmatige keuzes die zijn gemaakt, staan we waar we staan. Als dit het jaar is dat het moest gebeuren, dan verkoop je niet je twee beste spelers in de winter."

Het zou ergens op slaan Ruud als PSV in de eerste helft van seizoen ook niet had verloren van Cambuur en Groningen met Madueke en Gakpo.. Ook toen was het niet om aan te gleuren en teerde wij voornamelijk op de individuele klasse van Cody. Nu die is weggevallen, zie je dat dit team op alle fronten te kort komt. Dan nog heb je een selectie waarmee je tegen 3/4 van de competitie de betere moet zijn. In mijn ogen is dat grootste stoorzender van dit seizoen. PSV is tegen niemand meer dominant en heeft nu Xavi die ons op individuele basis verder helpt vaak. Ruud komt te kort, zou graag zien dat er doorgeschakeld werd, echter acht ik die kans vrij klein.

Ruud is hier heel realistisch en eerlijk. Dit PSV verdient geen tweede of eerste plek. Ik mis toch wel een goede balans in het team. Het ontbreekt toch aan visie en goed beleid heb ik het idee.

Jeetje, dit getuigt niet echt van ambitie, wat je wel bij PSV zou verwachten eigenlijk. Als ze in Amsterdam een crisis hebben moet je ook hoger staan op de ranglijst. Ik denk dat het vooral een mentale kwestie is in Eindhoven, er loopt nog steeds kwaliteit genoeg…

Is er een manier om dat filmpje van die debiele Nederlands elftal fan niet continue bij elk nieuwsartikel af te laten spelen?

Vind het niveau in de ED niet extreem hoog, PSV zou altijd om plek 1 moeten strijden.

31 maart 2023 om 13:46

Het niveau is niet hoog maar qua ranglijst van de Europese competities doet Nederland het toch aardig goed weer. Dus de top 4 teams zijn wel van een prima niveau om dat te dragen.

Realistisch Ruud. Je kan er ook weinig aan doen als je 2 voorhoedespelers weg gaan. Het is meer de directie aan te rekenen dan de coach.

Met het collectief met Ruud aan het roer is dit het maximale ja. Maar qua selectie doe je met Simons en Sangare echt niet onder aan Feyenoord. Feyenoord heeft Gimenez eigenlijk ook maar net voluit, maar daarvoor was het ook zoekende voorin.

31 maart 2023 om 14:36

Precies. Je ziet ook de vechtlust van Feyenoord. Met ene mindere selectie dan Ajax en misschien ook wel PSV. Dankzij Slot. Datzelfde had Ruud ook met PSV kunnen doen. En niet mekkeren dat je je beste spelers kwijt bent geraakt en daar de schuld bij neerleggen. Dat heeft Slot ook niet gedaan. Die is gewoon met volle focus en veel nieuwe spelers doorgegaan en ze blijven doorgaan tot het eind. Dat is de instelling. Ruud heeft gefaald en legt de schuld ergens anders neer.

31 maart 2023 om 14:45

Als je kijkt welke spelers bij Feyenoord allemaal zijn vertrokken, dan waren dat ook stuk voor stuk sterkhouders. Malacia, Senesi, Aursnes, Diemers/ Toornstra, Sinistera en Dessers. Slot moest toch ook vrijwel overnieuw beginnen. En dan krijg je daar nog blessures van onder andere Trauner, Timber (en nu Bijlow) overheen. Daar moet je ook gewoon mee leren dealen. We hebben natuurlijk met Feyenoord wel het geluk dat Ajax en PSV echt zwaar dramatisch presteren. AZ moest eigenlijk ook vrijwel opnieuw beginnen en laten beter voetbal zien dan 'die twee'. Dus op zeker dat het aan de coaches heeft gelegen.

Ik ben het eens met hem als je enkel naar de situatie kijkt, echter als je kijkt naar waar de meeste punten verloren zijn dit seizoen dan had je nu simpelweg stijf bovenaan moeten staan en zeggen dat je na omstandigheden boven verwachting presteert.

Als je uit van de nummer 18, 17 en 16 verliest kun je zoveel roepen als je wilt, maar dan ligt het gewoon aan de kwaliteiten van de trainer. Zelfs zonder Gakpo en Madueke moet je die winnen.

De club is kapot. Allemaal wijzen naar elkaar, maar vervolgens tevreden zijn met een voorlopige 4e plek... Hopelijk gebeurt er eindelijk iets na dit seizoen, maar hoop is uitgestelde teleurstelling. Ik zie het somber in.

Ik vind dit toch wel een redelijk bizarre uitspraak. Het mag duidelijk zijn dat er momenteel geen PSV-waardige selectie staat, maar kom op... Verliezen van o.a. Cambuur, Emmen en Groningen, gelijkspelen tegen o.a. Fortuna, Utrecht, Vitesse en Sparta... Dat was zelfs met deze selectie echt niet nodig geweest.

Mee eens in de zin dat Feyenoord en Ajax het dit seizoen gewoon beter voor elkaar hebben qua selectie, en in het geval van Feyenoord ook qua coach. Oneens qua puntenaantal. Zeker in het begin van het seizoen is er teveel met Obispo en onzinrechtsback Teze gespeeld. Maar door alle mutaties en een nieuwe (beginnende) coach zie ik dit seizoen meer als opmaat naar volgend seizoen. We hebben ook wel pech gehad met ziektes en blessures op cruciale posities en momenten. 3e is niet zo rampzalig, en 2e zit er ook zeker nog in.

Ik vind dat de keuzes van Ruud steeds logischer worden, en dat zijn opstellingen tegenwoordig gestoeld zijn op winst. Waardevermindering van spelers of aflopende contracten moet hij helemaal geen rekening mee houden, dat kost hem zijn kop. Er zit veel meer lijn in het spel ten opzichte van de eerste seizoenshelft. En de grootste pluim krijgt hij voor de California Reaper die hij bij Veerman in de bips gedrukt heeft. Die gaat sinds hij even gepasseerd was als de brandweer. Benieuwd of Veerman dat doorzet na de interlandbreak.

Heel sec beschouwd is dit wat er inzit. Maar het is gewoon irritant dat wij de zaken niet op orde hadden nu Ajax eindelijk weer eens een steekje laat vallen na jaren dominantie.

Het kan zijn dat een trainer in deze situatie dit zegt , om zich in te dekken voor als het nog wat minder zou worden met het resultaat.
Maar bij Ruud van Nistelrooy heb ik sterk de indruk, dat hij weet wat ie zegt, omdat ik het een reuze serieuze en sympathieke kerel vind, van wat ik hoor en zie.
PSV heeft ook een beetje de ,,pech" dat o.a Feyenoord bezig is met een topseizoen tot nu toe.

Meteen ontslaan straalt 0 ambitie uit. Psv mag nooit minder nemen dan de titel. De mentaliteit en topspoklimaat is al jaren zoek bjj PSV. Ruud je bent coach van een topclub ga lekker nasr Utrecht Meteen ontslaan wat een idioten psv onwaardige uitspraak...

Hij heeft enerzijds gelijk, maar anderzijds is PSV wel los zand. Ik vind Van Nistelrooij verre van indruk maken als coach, maar zoveel meer haal je ook niet uit dit materiaal. Het is gewoon niet zo'n goede selectie en al helemaal niet zonder Gakpo en Madueke (al was de inbreng van die laatste dit seizoen mede door blessures sowieso gering).

Had je met een wat betere tactiek en een meer ervaren coach meer punten kunnen pakken? Ja, maar dat had de concurrentie ook. De verdediging van PSV is gewoon veel te kwetsbaar. Daar ga je nooit een keer kampioen mee worden.

Ik denk dat Ruud met dit materiaal niet heel veel meer eruit kan halen. Maar dat is denk ik ook gelijk het issue.
De beste spelers zijn verkocht op het moment dat Ajax een matig seizoen draait, en ja Feyenoord maakt een redelijk goed seizoen door maar waren qua punten best bij te houden. Ik denk dat PSV daarin wel een slechte beslissing heeft gemaakt, want als er één seizoen was waarin er een kans was voor ze, dan was dat deze.

Lachwekkend van RvN! Ook voor de winterstop verloor je van Cambuur en Groningen. Ook met Madueke verloor je punten in januari. Ruud moet even een grote spiegel kopen. Spel is vaak onsamenhangend, zit weinig lijn in. Hij zet spelers neer op posities waar ze niet goed of minder tot hun recht komen, doet rare wissels. Kortom, PSV had gewoon meer punten kunnen en moeten hebben. Heeft niks met het materiaal te maken. Uiteraard getuigd het van weinig ambitie om in de winterstop Gakpo en Madueke te verkopen. Brands heeft gegokt en verloren. Eerst om een onervaren trainer voor de groep te zetten, ten tweede om in de winterstop je beste spelers te verkopen. Maar ook met deze trainer, en zonder deze spelers had je hoger op de ranglijst moeten staan.

Dit seizoen gezien.. Als je iets andere keuzes had gemaakt stond je nu1e of 2e en liep je in op ajax doordat je met feyenoord cl speelt en zij niet. Waardoor je beide meer te besteden hebt, spelers willen komen, meer weerstand kan bieden. Nu staat ajax daar en lopen die weer uit. Ga bij jezelf te rade.

Wat een dikke onzin. Slot heeft minder materiaal en middelen en staat boven psv. Ruudje moet ook beetje de hand in eigen boezem steken.

31 maart 2023 om 15:26

Slot gaat dan ook al wat langer mee dan Ruud. Dit is de eerste grote klus van Ruud in tegenstelling tot Slot die ook al wist te presteren bij AZ.

Rare opmerking. Je strijdt nog voor de tweede plaats man. Ga er eens voor en zorg dat je het best mogelijke haalt ipv vlak voor de ontknoping met excuses te komen.

Nee Ruud je doet teveel dingen fout. Kan een beginnende trainer overkomen.



Ik presteer ook maximaal op mijn werk, de rest ligt aan een ander. Slecht team om me heen, maar ik ben de beste ! Sorry Ruud, maar het verschil tussen aardige trainer en een toptrainer is toch wel duidelijk te zien dit jaar. Slot haalt het maximale uit het team, Schreuder deed dat wat minder.

Gezien de matige selectie heeft ie wel een punt. Feyenoord Ajax en Az hebben gewoon een veel betere selectie

Nee Ruudje. Je bent een gewoon een fluttrainer!

Vind PSV een beetje een dooie boel geworden, heb ook niet echt het idee dat daar ooit stemverheffingen en vuisten op tafels voorbij komen.

Ook de spelopvatting heeft er last van inmiddels, Madueke en Gakpo kwijtraken zonder adequate opvolgers maakt het er niet makkelijker op voor RVN.

Onzin. Met de beide heren op de flanken werden in de eerste helft van het seizoen ook al dikke nederlagen geleden.

Psv heeft gewoon een matige selectie dus denk dat Ruud het goed ziet.

Dat hij zowel gelijk als ongelijk laat zien dat zowel de kwaliteitsnormen van de clubleiding als het niveau van de coach van hetzelfde niveau zijn: middelmaat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren