Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Verhaal wordt triester en triester: aanvaring verdreef Blind naar amateurs

Laatste update:

Daley Blind heeft in de dagen voor zijn vertrek naar Bayern München zijn conditie op peil gehouden bij AFC. De verdediger annex middenvelder raakte in conflict met Ajax en trainer Alfred Schreuder en was van de een op de andere dag niet meer welkom bij de club waar hij sinds zijn zevende actief was. Blind ging daarop zelf op zoek naar een alternatieve plek om te trainen en kwam uit bij AFC.

In gesprek met het Algemeen Dagblad kan Blind er achteraf wel om lachen. "Het is wel grappig dat de groepstraining bij de amateurs van AFC 1 mijn voorbereiding op Bayern is geworden", aldus de 99-voudig Oranje-international. "Die club ligt bij mij naast de deur en in eerste instantie wilde ik er een paar ballen vragen om in mijn eentje wat te kunnen doen. Maar de trainer van AFC was zo aardig om jongens op te trommelen die in hun kerstvakantie ook zin hadden om bezig te zijn."

Blind noemt zijn laatste periode in dienst van Ajax een 'wekenlange, pijnlijke rollercoaster. De club deelde hem mede dat hij zich op een gegeven moment niet meer op de club hoefde te melden. "Het is dus zover gekomen dat ik zelfs niet meer welkom was bij de club waar ik vanaf mijn zevende heb rondgelopen. Op 26 december zei de directie dat ze me definitief de 27ste niet meer bij de herstart van de trainingen wilden hebben en kwam het tot contractontbinding. Dat was het einde van een wekenlange, pijnlijke rollercoaster.''

Sportschool
Niet veel later stond Blind op het veld om met een deel van de eerste selectie van AFC te trainen in afwachting van een nieuwe club. "Een mannetje of acht, negen vond het leuk om met mij samen overdag te trainen. Dat hebben we zo een aantal keer gedaan. Daarnaast had ik voor het eerst in mijn leven een abonnement bij de sportschool genomen." Heel lang hoefde Blind zijn conditie niet op peil te houden, daar hij op 5 januari zijn transfer naar der Rekordmeister afrondde.

Bij Bayern kan Blind meteen aan de bak. Vrijdagavond bij de herstart van de Bundesliga wacht meteen een treffen met nummer drie RB Leipzig. De Duitse recordkampioen verbleef onlangs in Qatar om zich voor te bereiden op de tweede seizoenshelft. "We gingen een dag nadat ik had getekend meteen op trainingskamp naar Qatar. Dat was ook wel apart: in Doha had ik mijn laatste groepstraining op profniveau gedaan, op 8 december met Oranje tijdens het WK", aldus Blind.

Blind deed een klein half uur mee tegen Red Bull Salzburg, een duel dat eindigde in een spectaculaire 4-4. "De eerste oefenwedstrijd ging goed. Altijd fijn als de eerste schroom eraf is met een invalbeurt. In een gesprek heeft trainer Julian Nagelsmann me de tactiek van Bayern uitgelegd. De spelprincipes doen me wel denken aan die van Erik ten Hag bij Ajax. Bijvoorbeeld de backs die aan de binnenkant de bal vragen op het middenveld, aan de contrakant. Of het doordekken van de verdedigers als we hoog druk zetten."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bah, dat het zover heeft moeten komen dat hij niet eens meer mocht trainen. Iemand die bijna zijn gehele leven voor de club heeft gespeeld moet plots bij de amateurs gaan rondlopen om zijn conditie op peil te houden.

Zo ga je niet met clubmensen om. Maakt niet uit of hij terecht gewisseld werd, ruzie had met Schreuder. Eigenlijk bevat dit seizoen al meer dan genoeg ellende voor meerdere seizoenen. Maar goed, we zijn pas halverwege het seizoen. Er blijft ruimte voor nieuwe dieptepunten, en dus ook deze week hebben we er minimaal 1 bij.

19 januari 2023 om 07:50

Ik vind screuder een fantastische tweede man maar geen manager. Ik zou wel willen weten wat Blind allemaal gedaan heeft. Zo een maatregel neem je niet zo 1-2-3.

19 januari 2023 om 07:59

De vraag is of je dit bij Schreuder moet leggen, die nog 10.000 andere dingen te doen heeft, of bij de directie die het conflict heeft zien aankomen/groeien. Ook vind ik het niet erg chique van Blind om dit een paar dagen voor de Klassieker allemaal in zulk detail op straat te gooien

19 januari 2023 om 08:05

Als het gaat om iemand al dan niet mee te laten trainen is dat toch echt een beslissing van de hoofdtrainer.

19 januari 2023 om 08:19

Een paar dagen geleden was hier de tendens dat Blind niet zo geheimzinnig moest doen en zijn kant van het verhaal moest vertellen en nu is het niet chique. Wat hij ook doet, het is nooit goed.

19 januari 2023 om 08:21

Hij vertelt eigenlijk alleen dat hij niet welkom is naar afc moest en een basic fitje heeft afgesloten.

19 januari 2023 om 08:39

Tja we zullen nooit weten wat er precies is gebeurd.
Het is niet chique om zo met een kind van de club om te gaan.
Anderzijds, als hem is medegedeeld dat hij ook op de training niet meer welkom is door meerdere mensen binnen Ajax zal er meer hebben gespeeld.
Als hij bijvoorbeeld begon met kliekjes smeden en/of zich constant negatief uitliet over alles en nog wat. Dan is zo iemand op dat moment echt een rotte appel in je selectie, helemaal als het al voor geen meter draait.

19 januari 2023 om 08:45

@Aad er was op verzoek van Ajax een clausule in het contract opgenomen dat beide partijen niet mochten uitweiden over de breuk. Nu AJAX (Klaas) daar echter zelf eea over heeft gezegd is Blind van mening dat hij zich daar ook niet meer aan hoeft te houden. En voilà hij reageert. Dat moment is dus door Klaas Jan kunnen gekozen. Ik vraag mij wel af hoe het kan dat Blind door de club dermate is behandeld zonder dat er iemand ingegrepen heeft. Als ik het eea zo lees is het gedrag van Blind nu namelijk niet zo erg geweest dat dit zo mag escaleren. Mijn vraag is dus, is er meer gebeurd en/of is het wel erg triest binnen de club.

19 januari 2023 om 08:49

@aad; nou werden er ook vanuit mensen van Ajax (o.a. Huntelaar) redenen genoemd voor het vertrek waar Blind wat hij in de interview ook ophelderde. Daarnaast gaf Schreuder ook een interview waar dit ter sprake kwam dus waarom zou Blind dan niet wat mogen zeggen?

19 januari 2023 om 08:50

@Onside, in het oorspronkelijke artikel staat ook dat Blind opstond tegen Schreuder toen die steeds aan spelers vroeg hoe ze het liefst speelden. Blind zei toen: "trainer, bepaal jij gewoon hoe we moeten spelen". Voor mij zegt dat genoeg.

19 januari 2023 om 08:51

Ja inderdaad. Medestanders zijn zo gevonden. Dusan die de bui al ziet hangen. Davey Cl die niet altijd speelt en ook senioriteit bezit. Kudus di weg wil. Ik zou daar ook heerlijk huishouden als ik ontevreden was en flink smeden.

19 januari 2023 om 09:11

Zo te zien hebben velen slechts een of enkele artikelen op Voetbalzone gelezen. Zoals vaker hebben ze een compleet interview in stukjes geknipt. Bovenstaand artikel is slechts een deel.

19 januari 2023 om 09:15

Dat heeft Schreuder van Ancelotti, alleen is Ancelotti is tactisch 100x beter. Schreuder imiteert vaker toptrainers, zoals de omgekeerde restaanval van Nagelsmann.

19 januari 2023 om 09:25

Nouja chic, het is wel ajax dat hem zo voor de bus heeft gegooid in het nieuws. Met alle respect dan kan je dit terug verwachten.

19 januari 2023 om 09:37

Ga er maar van uit dat Blind het zat was met steeds de vragen aan spelers hoe er gespeeld moest worden van Schreuder. En steeds weer andere opstellingen enz.Blind zal ongetwijfeld bezig zijn geweest om aan de stoelpoten van Schreuder te zagen. En waarschijnlijk terecht. Hij heeft erg veel ervaring hoe er op de Ajax manier gespeeld zou moeten worden en zag met pijn in zijn Ajax hart zijn club achteruit gaan. Daar kon hij niet tegen en terecht. Helaas is Blind nu vertrokken naar een van de grootste clubs in de wereld die hem wel op zijn waarde inschatten.Als Ajax zondag verliest van Feijenoord zal neem ik aan Schreuder de volgende zijn die vertrekt.

19 januari 2023 om 10:53

Wanneer Huntelaar volgens Blind zich niet aan een afspraak houdt, en volgens hem onwaarheden verkondigt, heeft hij het grootste recht om dat tegen te spreken. De huidige situatie vloeit natuurlijk voort uit bijzonder slecht leiderschap. Maar met van der Sar aan het stuurwiel hoef je ook geen illusies te koesteren dat dit anders wordt. Met Schreuder alleen al een garantie voor de absolute neergang van een Nederlandse topclub. En niet gecorrigeerd door de RVC. Kan het nog bonter?

19 januari 2023 om 13:00

@Aadhandgranaat, dan had Huntelaar zijn bek moeten houden ipv het straatje schoon proberen te vegen door de schuld bij de supporters neer te leggen. Blind daarop de beerput open en maakt duidelijk hoe zijn vertrek tot stand is gekomen. Ook dat gelul van zelfreflectie enz. Van der Sar heeft al meerdere keren aangetoond totaal incapabel te zijn. Het ontslag Keizer is ook zo'n voorbeeld waarbij er weinig nodig was om iemand de club uit te werken. De wind bergkamp werd de wind Overmars en van de Sar was om. Hoppa trainer eruit op basis van slechte resultaten, maar dan op het moment dat die het juist weer op de rit heeft. Slap excuus. Het was onze AD die eerst vol achter Bergkamp ging staan, waarbij eerst Jknk en vervolgens Bosz moesten wijken. Om vervolgens vol achter Overmars te gaan staan. We zien nu gewoon hetzelfde gebeuren. Vol achter Schreuder staan. Zodra er iemand met visie komt (of TD of RvC lid met voetbslprofirl
voetbalprofiel) vliegt Schreuder er dan weer bij het minste of geringste eruit. Danny Blind wordt vaker uitgemaakt voor Scholletje, maar Edwin kan er ook wat van.

19 januari 2023 om 07:51

Zondag na de nederlaag tegen Feyenoord krijgen we toch een groot hoogtepunt. Dan zijn we van die vreselijke Schreuder verlost

19 januari 2023 om 07:58

Ik vrees dat dat enkel gaat gebeuren als de supporters flinke druk gaan zetten of als Schreuder zijn leuter naar de secretaresse stuurt. Beide geen wenselijke situaties natuurlijk. Zodra ze Schreuder om sportieve redenen de zak geven zetten ze zichzelf hoe dan ook flink voor l*l omdat ze dat niet al in november deden en iets zegt mij dat zo'n afgang liever bespaard blijft door Edwin. Het zijn barre tijden

19 januari 2023 om 09:00

Het zal mij niet verbazen als Ajax ineens een herrijzenis beleefd en ons helemaal kapot speelt met 1-5 ofso. Daar is het wel weer de ideale wedstrijd voor😅 Feyenoord in vorm, Ajax in crisis en hoppaaaa… Ineens de rollen omgedraaid voor 1 wedstrijd.

19 januari 2023 om 09:23

Feyenoord kun je in principe altijd verliezen. Een 2-1 waarbij het beide kanten op kan, overleefd Schreuder vast wel. Een kansloze 4-0 zal een ander verhaal zijn….

19 januari 2023 om 09:40

Normaal gesproken eens Psvchamps, maar niet als je al 5 competitiewedstrijden niet hebt gewonnen (en niet tegen alleen maar de sterkere clubs uit het linkerrijtje). Daarnaast ook nog eens kansloos uitgeschakeld in de CL en clubiconen weggejaagd. T is echt meer dan tijd.

19 januari 2023 om 09:40

Haha heb er geen vertrouwen in, maar waar mag ik tekenen???? 0-1 vind ik trouwens ook prima.

19 januari 2023 om 09:49

Daar hoef je helemaal niet bang voor te zijn. Er zijn echt 0,0 signalen dat dit gaat gebeuren. De spelers spelen zonder spelvisie, onsamenhangend. Onze trainer heeft geen benul welke spelers op welke plek horen en heeft het tactisch inzicht van een kleuter en Feyenoord heeft het gewoon goed staan. Ik voorspel een harde nederlaag voor mijn cluppie (maar ik hoop natuurlijk op een stunt)

19 januari 2023 om 10:28

PSVChamps, Feyenoord kan je altijd verliezen. Maar 6 wedstrijden op rij niet winnen, maar 4 punten halen en een sfeer die compleet is omgeslagen in een half jaar tijd...... Nou, er zijn trainers voor minder gewieberd.

19 januari 2023 om 14:49

Zou zomaar kunnen en dat hij die 11 de rest van seizoen laat staan.

19 januari 2023 om 08:33

Werd CR7 niet ook bestempeld als “Clubman” bij ManU. Clubmensen stellen het belang van de club boven hun eigen belangen. In het geval Blind, CR7 en binnenkort ook Tadic hebben ontzettend lang een belangrijke rol vervuld binnen de club, maar op alles zit een houdbaarheid. Als je niet meer functioneert zoals gewoonlijk word je op de bank gezet. Clubmensen begrijpen dit (hoe pijnlijk het ook is), egoïsten niet.

19 januari 2023 om 10:31

loewiegan, als het nou fatsoenlijk gecommuniceerd was naar Blind was het wellicht heel anders geweest. Maar nu was ie van de een op andere dag ineens 4e keuze. En dat toevallig na een botsing in de kleedkamer de wedstrijd ervoor. Neig ik toch naar Blinds kant van het verhaal, want Schreuder communiceert slechter dan mijn zoon van 3. Dat, en dat het persoonlijk was, heeft ie bewezen na zijn felicitaties en succeswensen voor het WK naar elke international, behalve naar Blind. En bij het afscheid van Blind, waar hij niet naar toe is gegaan. Hij trok Blind slecht en kon daar niet mee omgaan.

19 januari 2023 om 08:34

Werd CR7 niet ook bestempeld als “Clubman” bij ManU. Clubmensen stellen het belang van de club boven hun eigen belangen. In het geval Blind, CR7 en binnenkort ook Tadic hebben ontzettend lang een belangrijke rol vervuld binnen de club, maar op alles zit een houdbaarheid. Als je niet meer functioneert zoals gewoonlijk word je op de bank gezet. Clubmensen begrijpen dit (hoe pijnlijk het ook is), egoïsten niet.

19 januari 2023 om 08:46

Loewie

CR7 ging muiten door niet in te willen vallen, weg te lopen tijdens de wedstrijd en een waanzinnig interview te geven met Piers M. Blind heeft alles binnenskamers gehouden tot hij weg was. CR7 is ook veel ouder en is naar Saudi Arabie gegaan. Blind naar Bayern. Dus ook sportief zit er bij Blind nog meer in het vat. Ik vind het onvergelijkbaar. Bovendien heeft Blind veel meer dienstjaren bij Ajax dan CR7 bij United

19 januari 2023 om 08:53

Cr7 is geen clubman, is een kampioenschap, wil alleen spelen voor een club die kampioen kan worden. Hij dacht waarschijnlijk dat hij de missing link was voor Utd, want het seizoen voordat hij naar Utd kwam, werd Utd gewoon 2e. Maar ja, dat liep toch even anders...

19 januari 2023 om 08:44

Het is gewoon een triest verhaal. Zo ga je niet met clubmensen om, maar met geen enkele speler denk ik. De directie moet dit toch ook zien en gaan ingrijpen? Hoe het momenteel gaat bij mijn club doet echt pijn. Onder Bosz werd er begonnen met bouwen, wat Ten Hag fantastisch door heeft gezet en nu wordt afgebroken door Schreuder en een stel incapabele technische managers. Nu kun je Huntelaar niks kwalijk nemen, die leert nu het vak, maar er moet iemand naast met ervaring, dit kan zo niet langer!!

19 januari 2023 om 09:54

Misschien juist wel met clubmensen. Want die hebben nog redelijke invloed en om zichzelf te behoeden. Als hij daar elke dag chagrijnig rondloopt, dan lijdt dat toch alleen maar de groep af waar je een positieve sfeer wilt brengen. Wellicht heeft hij zichzelf ook wel onmogelijk gemaakt en gaf hij gewoon een negatieve sfeer in de groep.
Neemt niet weg dat het bestuur mogelijk meer had kunnen doen om Schreuder en Blind weer professioneel met elkaar om te laten gaan.

Ja dat is pijnlijk maar ik zou graag beide kanten willen horen. Op een gegeven moment lijkt het me als oudere speler goed om een stapje terug te doen. En zo op een mooie en nog steeds waardevolle manier af te kunnen sluiten. Dat lukte bij Blind niet en bij Dusan lijkt het ook mis te gaan. Als je niet levert... niemand is groter dan het team.

19 januari 2023 om 07:58

Volgens mij heeft hij zich niet groter dan het team gedragen. Hij heeft zijn mening gegeven. Echte managers kunnen hiermee omgaan. Omhoog gevallen losers zonder zelfvertrouwen niet.

Ajax moet echt schoon schip maken. Schreuder, Huntelaar en Hamstra moeten er uit. Ja ook Huntelaar. Het aankoopbewijs is echt drama. Echt dramatisch. Ik heb er geen woorden voor. Alles wat is opgebouwd hebben deze eikels ik enkele maanden weg gegooid.

Komend weekend ben ik bang dat we vernederd gaan worden. Ik hoop het niet. Maar als dat gebeurt mag ik toch hopen dat er eindelijk consequenties zullen volgen.

19 januari 2023 om 08:03

Huntelaar kan bij mij niet veel meer fout doen. Maar Hamstra en Schreuder zijn niet opgewassen voor hun taak.

19 januari 2023 om 08:32

Daar ga je dus de mist in want Blind heeft zich wel degelijk groter dan het team gedragen. Hij ging meteen muiten toen ie terecht (!) wissel kwam te staan na de zoveelste blunder. Daarnaast sprak hij alleen met Klaassen en niet met de rest van de groep. Nee, dat is lekkere teamspirit. De Schreuder haat slaat zo door dat men niet meer objectief kan oordelen over de hele situatie. Blind gaat ook niet vrij uit maar men nuanceert hier voor geen meter. Schuimbekkend Schreuder out roepen alsof dat alles op lost en Ajax vervolgens een winnende reeks zal neerzetten. Noem het waar twee vechten hebben beiden schuld

19 januari 2023 om 08:41

Muiten is nogal een groot woord volgens mij. Hij gaf zijn mening. Het is ook aan de manager om hiermee om te gaan. Voetballers zijn net mensen, geen robots. Verder leg ik mijn ongerief alleen neer bij de collega’s met wie ik het best match. Niet met iedereen, of in de groep. Dat zou namelijk opruiing zijn. Dus wat jij als een slechte eigenschap brengt is in mij ogen juist chique.

19 januari 2023 om 08:43

Blind heeft toch gezegd dat diezelfde Huntelaar de media op zocht en dat hij loog ondanks de clausule?

19 januari 2023 om 08:46

@Savano jij doet hier een beetje hetzelfde maar dan richting Blind. Er is nog nergens duidelijk dat hij zich groter dan de club heeft gedragen. Zijn reactie naar de trainer was een logisch gevolg maar had hij anders kunnen doen en heeft ie zijn excuses voor aangeboden. Maar hoe ze met Blind in zijn algemeenheid zijn omgegaan is bizar slecht management van zowel Schreuder als de club zelf en daar schaam ik me echt voor.

Zo ga je niet met elkaar om en al helemaal niet met een jonge van de club die nog een toekomst voor zich zag na zijn actieve voetbal loopbaan.

Gewoon slecht gemanaged.

19 januari 2023 om 09:26

Idd Huntelaar hoeft er niet uit. Hij is een uithangbord voor Ajax en je kan hem eigenlijk niet veel kwalijk nemen in zijn nog prille carrière als TD.

19 januari 2023 om 09:47

En heeft Huntelaar gelogen? Of klopt het gewoon dat Blind er slecht mee omging toen hij uit de basis viel?

19 januari 2023 om 11:23

Heb je gezien hoeveel geld er is weggegooid afgelopen transferperiode? Ongelooflijk veel. En wat heeft hij nou laten zien? Als ik moet oordelen over de aankopen die hij heeft gedaan, en de verkopen, dan kan ik niet anders dan concluderen dat hij eerst maar eens ervaring op moet gaan doen in de marge.

19 januari 2023 om 08:59

@ Reinaldinho Inderdaad niemand is groter dan de club. Maar op dit moment lijkt het erop dat schreuder groter is dan de club, die bepaalt alles. Aankopen, verkopen. Gooit de belangrijkste speler uit de selectie. Zet Tadic op rechts terwijl de linkerkant geweldig was al jaren, alles kwam daar vandaan. Heeft nu zijn tweede linksback op de bank zitten want die is niet goed genoeg. Zijn derde linksback staat nu op links terwijl hij in het centrum moet. Een rechtsback staat nu links centraal. Man man man wat een wanvertoning. Schreuder moet eruit, maakt in een half jaar alles kapot waar Ajax voor staat. Schreuder out!

Even tellen hoor… inmiddels artikel 16 over Blind.

Volgende kop: Blind douchte de laatste maand liever thuis.


Ik weet het, het gaat om de kliks.

19 januari 2023 om 08:01

Hoe meer hoe beter!

Als t aan de Telegraaf ligt is t namelijk allemaal de fout van Blind… als je verhalen leest hoef je niet heel slim te zijn om de geloofwaardigheid van de Telegraaf in twijfel te trekken.

Laat Blind die beerput maar volledig los trekken, om zijn club te redden.

19 januari 2023 om 08:19

Je moet toch wat als redactie zijnde wanneer ihattaren even rust aan het nemen is

19 januari 2023 om 08:58

@Diablejambe

Of als Frenkie niet speelt

19 januari 2023 om 08:43

Lijkt me in ieder geval een interessanter item dan het lezen van jouw reactie, maar goed. Lees lekker wat anders joh.

19 januari 2023 om 14:52

Tjah is allemaal 1 interview maar voetbalzone knipt het in stukjes en post er 16 artikelen over. Om ons 16x de advertenties te kunnen laten zien die ze anders konden laten zien. En ons de hele dag de app te laten openen, want er is vast weer iets nieuws gepost. (Menselijk brein houdt van verrassingen. Wat zal er nu op staan? Oh iets nieuws! Klein dopamine shotje) Zo werkt het helaas.

Ik vind het altijd stuitend hoe treffend de gelijkenissen kunnen zijn tussen een professionele organisatie en een kleuterschool. Als ook maar de helft van wat Blind allemaal zegt klopt, zegt dat heel veel over de slangenkuil die Ajax als vanouds is geworden. Waar is in godsnaam Edwin van der Sar? Ach, de vraag stellen is hem beantwoorden. De man staat bij succes vooraan maar verstopt zich altijd wanneer het moeilijk wordt

19 januari 2023 om 08:45

De vraag stellen is hem eigenlijk ook weer zelf beantwoorden. Waar is Edwin over het algemeen als er iets bijzonders is. In ieder geval niet daar waar je hem verwacht.

19 januari 2023 om 09:48

Waar moet Edwin van de Sar zijn dan? Als een trainer en een speler niet meer door een deur kunnen, dan zal er een keuze gemaakt moeten worden. Trainer eruit of speler eruit.
Die keuze is gemaakt, de directie is erbij betrokken geweest. Wat verwacht je daarna nog meer van de directeur?

Mogen we anders nog even weten wat Blind voor het laatst heeft gegeten bij ajax?

Zelfreflectie is bij Blind wel echt heel ver te zoeken. Je wordt niet zomaar verbannen van een club, daarvoor moet je jezelf echt wel vervelend hebben gedragen. Schreuder en Ajax zullen allicht fouten hebben gemaakt in de aanpak en communicatie, maar het komt echt wel van 2 kanten. We hebben allemaal de beelden gezien van hoe Blind is na een (terechte) wissel en hoe verongelijkt hij meteen voor de camera doet als hii wordt geïnterviewd. Het ligt volgens hem nooit aan hem, terwijl iedereen ziet dat hij juist wel de zwakste schakel is.

19 januari 2023 om 08:22

Volgens mij is blind de enige die in deze echt zelfreflectie heeft getoond hoor.

19 januari 2023 om 08:50

En hoe doet hij dat dan volgens jou? Van wat ik heb gelezen en gehoord, is het contant de schuld van iemand anders en ligt het eigenlijk niet aan hem. Ook in dit stuk weer. Hij mocht van de ineens niet meer op de club komen. Dat is waar dit stuk grotendeels over gaat en nergens geeft hij aan dat het misschien ook wel aan hem gelegen kon hebben. Ook in andere interviews deed hii allemaal vaag, maar liet wel doorschemeren dat andere mensen schuldig zijn aan deze hele soap.

19 januari 2023 om 09:00

Nou, aan de hand van die bewuste rust bij RKC heeft Blind zijn excuus aangeboden, mocht hij te ver zijn gegaan. Schreuder gaf in eerste instantie aan dat er geen wrevel was, om vervolgens later te zeggen dat hij na die bewuste rust toch actie moest ondernemen tegen Blind.

19 januari 2023 om 09:04

Blind de enige? Schreuder toch ook, dat hij Blind gedag had moeten zeggen. Waar hebben we het eigenlijk over. Het leest gewoon als een kinderachtig verhaal, waar beide kanten zich vervelend hebben gedragen. Ik zou inderdaad het verhaal van de andere kant ook wel willen horen, want zoals Trissy aangeeft; je wordt niet zomaar verbannen bij de club.

19 januari 2023 om 09:49

Is dat zo? Vond Blind zelf ook dat het niet meer ging aan de linkerkant? Accepteerde hij dat hij wisselspeler werd?

19 januari 2023 om 08:51

Helemaal mee eens. Je wordt never nooit zomaar verbannen. Dat is wettelijk ook nog eens niet toegestaan als je onder contract staat. Werknemers zijn nogal beschermt tegen powertrippende bazen. Als de gehele directie je verteld dat je niet welkom bent rest mij slechts 1 conclusie: hoe Schreuder ook heeft gedragen... Blind is alles behalve schoon in deze zaak. En heeft zich kennelijk dusdanig misdragen/niet aan afspraken gehouden dat hij op non actief is gezet.

Degene die Blind nog als heilige verdedigen moeten de roze bril eens afdoen. Niet alles is de schuld van Schreuder. Blind is alles behalve een clubmens. Ongeacht dienstverband. Hij is een verongelijkte narcist.

Waar er twee vechten hebben er twee schuld. Blind zal zich ook niet gemakkelijk hebben opgesteld en Schreuder had het anders moeten managen. Einde discussie en weer door.

Laat Blind maar eens vertellen wat er allemaal is gebeurd. Het moet wel iets vreselijks zijn, anders komt het toch niet zo ver? En dan wil ik de andere kant van het verhaal ook horen van Ajax.
Tjonge wat gedoe. Op deze manier hebben we straks 30 artikelen gelezen hierover en zijn we nog niks wijzer.

Typische reactie van een speler, het ligt nooit aan hem. Mijns inziens was het tijd voor een verandering. Blind was altijd goed in de passing, zijn positie kiezen en zijn leiderschap en dat hij verdedigend daardoor meestal niet in de problemen kwam. De verhouding veranderde, Blind kwam steeds vaker in de problemen en zijn passing (cijfermatig) werd ook slechter. Als je de trainer openlijk " aanvalt" ten overstaan van de rest van het team dan vind ik dat ook laakbaar. Je kunt dat ook met andere bewoordingen doen, of je gaat daags na de wedstrijd bij hem langs en doet het onder vier ogen. Al met al zorgde het voor een aantal minnetjes en kwam Blind enkele posities naar achter in de pikorde. Zo werkt dat, ik ben er van overtuigd als zijn passing op niveau was gebleven, hij minder in de problemen was gekomen en hij "gewoon" nog had gespeeld. Het is te hopen voor hem dat hij in Duitsland de draad weer op kan pakken. Als ik hoor hoe hard de Nederlanders daar trainen om fysiek op het niveau van Bayern te komen dan heet Blind nog wat te doen, vermoed ik.

19 januari 2023 om 08:19

Ik zie in deze hele vete een contrast met Van Gaal en Cilissen. Dezelfde mensen die nu schrijven dat Schreuder niet kan managen, namen het een paar maanden geleden op voor Van Gaal.

19 januari 2023 om 10:27

Waarom is het laakbaar als je tegen een trainer zegt dat hij zeof beslissingen miet nemen. En niet moet bkijven vragen hie soelers het willen als het niet loopt. Dan heb je dat vioraf al gedaan en kunnen ze er dus niet mee omgaan en moeten ze duidelijkheid hebben. Dus daar mag best wat van gezegd worden. Zoals je in het hele stuk in het AD kan lezen, gebeurde dat in de tijd van Ten Hag ook. Waren felle discussies en daar werd aan beide kanten goed mee om gegaan. Daar is dus gewoon helemaal niks mis mee. Allemaal makke schaapjes die alleen Ja en Amen zeggen komen helemaal nergens

19 januari 2023 om 11:46

Omdat zijn benadering dusdanig was dat je de trainer schoffeert ten overstaan van de groep. Hij riep dat ie zelf eens beslissingen moest nemen. Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te snappen dat dat niet lekker overkomt. Zo heb ik het gelezen.

Ik ben zeker voor discussies in de kleedkamer en spelers onder elkaar kunnen het best heftig doen maar een trainer " aanvallen" waar de groep bij zit op deze manier is denk ik niet goed.

Het gaat er mij niet om of Schreuder nou wel of niet een goede trainer is en je kunt prima in discussie met hem, als ik het goed begrepen heb, maar als aan aanvallers wordt gevraagd over drukzetten en een verdediger valt de trainer aan met bewoordingen dat hij maar eens moet vertellen wat ze moeten doen dan snap ik dat Schreuder daar niet blij mee is.

Mijn hele punt is dat nergens in het verhaal bij Blind hij even een stapje terug doet en denkt of zegt, wat had ik hier anders of beter moeten doen.

Inmiddels is toch duidelijk dat Blind, in de rust bij RKC, de trainer verbaal heeft aangevallen omdat hij de mening van de aanvallers vroeg omtrent het druk zetten. DE manier waarop hij zelf aangeeft hoe hij de trainer benaderde is niet heel positief, dat ten overstaan van de groep plus zijn slechter wordende cijfers ten aanzien van passing naar voren en vaker in de problemen komen....

Ik lees hierboven over zelfreflectie en " waar twee vechten hebben twee schuld". Ik denk dat ook, Schreuder heeft al aangegeven spijt te hebben van het niet afscheid nemen van Blind, ik denk dat hij er op dat moment geen zin in had. Maar hij komt er mee naar buiten dat hij dat had moeten doen. Blind zie ik nergens enige zelfreflectie tonen.

19 januari 2023 om 08:43

Eens .. de positieve reacties hierboven zijn vooral van mensen die “Schreuder- Beu” zijn. Dan is de trainer het makkelijkste slachtoffer. Als schreuder 10 punten los stond, piepte niemand meer en was Blind de Nederlandse CR (met zijn ego).
Schreuder verdient bij mij alleen maar credits. Hij heeft ervoor gezorgd dat de op dat moment beste spelers spelen (muv Tadic mijns inziens) en heeft schoon schip gemaakt met mensen die de kleedkamer onder druk zetten.
Net als Ten Hag heeft Schreuder hiermee indruk gemaakt. Nu hopen op resultaten..

19 januari 2023 om 08:58

Hou toch op, je gaat me niet serieus vertellen dat je vindt dat Schreuder 'alleen maar credits verdient'? Ja, tenzij je fan bent van een andere ploeg en wil dat Ajax faalt. Kijk even in welke situatie Ajax zich nu bevindt ten opzichte van de situatie onder Ten Hag. Kansloze positie in de Eredivisie, uitgeschakeld in de groepsfase, geen enkele topper gewonnen, vrijwel geen wedstrijd in de Eredivisie overtuigend gewonnen, geen vaste basis en telkens maar weer spelers op de verkeerde positie. En dan heb ik het nog niet eens over het lekken naar de media en zijn algemene verschijning voor de camera. Schreuder is totaal, maar dan ook totaal, ongeschikt als hoofdcoach van Ajax.

19 januari 2023 om 09:42

Laten we wel even vooropstellen dat dit voor 75% uit bestuurlijk falen voort is gevloeid. Als je een 200miljoen op de bankrekening krijgt… dan ga je toch voor ECHTE kwaliteitsinjecties. Met alle respect Bergwijn was een tribuneklant/ bankzitter bij Tottenham.. (speelt weliswaar 2 leuke interlands en de eerste 4 weken verfrissend… daarna is het één en al ellende) Bassey was uitblinker bij een kick&rush ploeg uit Schotland .. Een totale dissonant van de school waar Ajax om bekend staat, ombouwende kwaliteiten. dan heb je al 1/4e van je geld verbrast. Brobbey is een leuke spits voor de eredivisie.. daar lijdt je 20 miljoen verlies op. Blind en Tadic waren zwaar op hun retour. Sanchez en Wijndal is leuk voor de Nederlandse competitie maar komt internationaal ook zwaar te kort.
Conceicao is een prima deal voor de toekomst, Lucca heeft potentie als spits.
Welke aanwinst heeft Ajax nu de kwaliteitsimpuls gegeven die ze nodig hadden na het verlies van Antony en met name Martinez? Je hebt 130 miljoen uitgegeven en pure middelmaat gekocht of spelers die over 2/3 jaar pas echt renderen.
Schreuder heeft niet de beschikking gehad over de Selectie van Ten Hag, dus het is niet te vergelijken.
Er is wanbeleid gevoerd.. Schreuder moet roeien met de riemen die hij heeft.
Dat het niet loopt is zichtbaar, frustrerend en dieptriest.. maar de daadwerkelijk oorzaak is H&H die als een echte “HandigeHarry” een bom geld heeft verknalt.

19 januari 2023 om 10:17

Als de Ajacieden die vorig jaar goed presteerden bij de club, dat nu dit jaar ook deden, zou ik veel kritischer kunnen zijn op het aankoopbeleid. Nu zijn er absoluut signalen dat er slecht is ingekocht, er zitten een aantal transfers bij waar ik tegen was. Het clubrecord breken voor een bankzitter die zijn beste positie heeft waar je MVP staat. Sowieso voelde het nu vaak alsof er werd gekocht om het kopen, had ik liever dat we ook financieel qua aankopen een "tussenjaar" hadden en meer kansen gaven aan jeugdspelers. Dan had Schreuder ook wat meer krediet gehad.

Maar momenteel is er wel voor 100 miljoen uitgegeven. Weliswaar soms overbetaald, maar individueel heeft Ajax nog steeds het beste team van de Eredivisie. Alleen speelt bijna iedere speler 2 klassen minder dan vorig jaar en is het voetbal niet om aan te zien. Als Timber zoveel minder is dan vorig jaar, hoe kan je dan aankoop Bassey al compleet afschrijven. Zonder het krediet dat Timber onder betere coaches heeft opgebouwd met goede prestaties, zou hij ook ter discussie staan. Voor mij is duidelijk: zolang Schreuder er is kan je de aankopen eigenlijk niet goed beoordelen. Pas onder een fatsoenlijke coach kan je zien of spelers werkelijk zo slecht zijn als ze lijken of dat er toch meer in het vat zit.

19 januari 2023 om 10:47

Je onderschat toch de rol van Schreuder. Want die heeft zich nadrukkelijk - met zijn zaakwaarnemer - bemoeit met het aankoopbeleid. En is hoofdelijk verantwoordelijk voor de voortgaande neergang van het Ajax vlaggenschip. Voor wat betreft je constatering van bestuurlijke wanorde, ben ik het helemaal mee eens. De spelers langs de meetlat is altijd een fijne bezigheid. En in jouw beoordeling kan ik me voor 90 vinden. Alleen Luca vind ik een houten Klaas. Alleen bruikbaar bij een benodigd slotoffensief. Maar ook dan kan hij me niet bekoren.

19 januari 2023 om 11:29

Je constateringen zijn absoluut juist. Timber vorig jaar en dit jaar is een groot verschil, maar dit is natuurlijk wel inherent aan vertrouwen. Timber is een coming man, die voortreffelijk klikte met Martinez, een gelouterde verdediger met internationaal aanzien. Dat heeft Bassey natuurlijk niet.. Daarnaast was Martinez de leider in de defensie.. Timber kan momenteel niet aan deze kwaliteiten voldoen.. en wellicht hebben we vorig jaar de beste versie van Timber ooit gezien. Is het vormverlies dan compleet aan Schreuder te wijten? Ik ben het roerend met je eens dat Schreuder niet het maximale uit de selectie haalt, maar je moet natuurlijk wel kijken op welke manier je jouw “dragende spelers” laat floreren..

@Pinko,
Tuurlijk zijn ze er samen verantwoordelijk voor.. Maar ik betwijfel of deze spelers bij Overmars voor dit geld waren aangetrokken. Bestuur is in deze hoofdverantwoordelijke. Lucca kan in zijn rol groeien, maar is natuurlijk geen typische “Ajax spits” kijkende naar het Verleden…

19 januari 2023 om 11:58

Dit draadje gaat een andere kant op....

Het gaat erom hoe en waarom Blind is weg gegaan bij Ajax.

Blind heeft in een discussie in de rust bij RKC, Schreuder kwaad gemaakt omdat hij hem " aanviel". Schreuder was daar niet gelukkig mee en is Blind anders gaan benaderen en hem ook op de bank heeft gezet. Blind schijnt zich oncollegiaal gedragen te hebben en alleen met Klaassen normaal te hebben gecommuniceerd.

Het gaat hier dus om twee ego's die beide niet naar elkkaar kunnen komen en zeggen, joh ik had het anders moeten doen.

Ik vind dit gewoon niet netjes van Blind . Hij komt helemaal terecht op de reservebank te zitten, en dan breekt er oorlog uit . En dan ligt het aan iedereen, behalve Blind zelf .

19 januari 2023 om 09:04

Hoezo niet netjes? Volgens mij is Huntelaar begonnen met praten middels een interview, dan kun je een reactie verwachten, wat in mijn ogen 100% terecht is.

19 januari 2023 om 09:08

Was het Blind zelf niet die maanden geleden al de pers op zocht om te vertellen hoe onterecht hij behandeld werd? I.p.v. daarover intern te spreken.

19 januari 2023 om 13:46

Dat verhaal heeft niks te maken met dit verhaal, hoe hij nu weggaat bij Ajax.

We horen natuurlijk alleen het verhaal aan de kant van Blind. Ben wel benieuwd wat het verhaal van Schreuder en Ajax is. Er moet toch echt wel iets meer gebeurd zijn als je zelfs niet meer bij de club mag komen. Ik denk echt niet dat Ajax dat zo maar heeft gedaan.

19 januari 2023 om 09:32

Precies! Primair zeg ik: hoezo mag Blind niet meer meetrainen?
Primair zeg ik ook: dat zal er veel meer aan de hand zijn geweest dan alleen uit vorm zijn.

19 januari 2023 om 09:36

Daarom dus. Het kan niet zomaar dat een clubicoon als Blind opeens niet meer bij de club mag zijn. Dat is gewoon erg vreemd en dat hebben ze echt niet zomaar gedaan. Een verhaal heeft twee kanten en we hebben er maar 1 gehoord.

19 januari 2023 om 09:47



Oh, dat kan ik heel goed begrijpen.

Sommige zielen zijn snel gekrenkt. Waarschijnlijk wilde Schreuder een statement maken na de uitbarsting van Blind in de kleedkamer. Ik vind het vooral heel erg infantiel... "jij mag niet meer meedoen".

Van je doet mee met mij of niet. Ik denk dat Blind er gewoon klaar mee was, met het geflater van deze man (net als veel supporters al langer klaar zijn met deze man, die met een prima selectie negatief record op negatief record stapelt). Het liep niet lekker, dan word je als speler gefrustreerd en al helemaal als de trainer dan niet weet wat er moet gebeuren en dit aan spelers gaat vragen.

Zoiets doe je op een training.... Dan pak je je twee belangrijkste spelers erbij en ga je met hen om tafel om te kijken of zij nog goede ideeen hebben.dan betrek je hen erbij...

In de rust van de wedstrijd tegen (met alle respect) RKC vragen aan de aanvallers hoe er druk gezet moet worden.... kom op zeg.... Je speelt tegen RKC Alfred. Zorg ervoor dat je spelers goed voorbereid de wedstrijd ingaan, gemotiveerd zijn en 100 geven. Dan hoef je je daar helemaal geen zorgen over te maken, dan gaat het vanzelf.

Deze man is gewoon een clown.

Ik vind het echt schandalig wat er met Blind is gebeurd. Zelfs al zou hij even gedrag hebben vertoond dat niet door de beugel kan (wat ik betwijfel), dan nog ga je niet zo om met een speler die zoveel voor de club heeft betekend.

Ik hoop dat de komende thuiswedstrijd het gehele stadion unaniem achter Blind gaat staan en Schreuder weg wenst. Deze man is geen Ajacied (wat opzich geen probleem hoeft te zijn, neem Ten Hag), maar ook nog eens een zeer matige (people)manager.

Als meerdere mensen niet weten wat ze moeten doen, dan ligt dat niet meer aan de spelers. Dan zal dat toch echt aan de boodschapper liggen.

Weg met die man....

Hoe het allemaal is gelopen is niet sjiek..van 2 kanten...het had iedereen gesierd om het binnenskamers te houden..en zelfreflectie is hier ook op zijn plaats. Begint nu wel een verongelijkt mannetje aan het worden.

Het zal wel aan mij liggen maar dit is toch nieuws dat je gelijk wil weten. Dit zou toch mr Driessen zijn werk moeten zijn, dat hij dit binnen 2-3 dagen weet? Ow nee, die heeft het te druk met onrust stoken bij de grootste club van Nederland en zijn vriendje Schreuder beschermen. Alles wat Ten Hag en Overmars hebben opgebouwd over een periode van een jaar of 4-5 is vakkundig gesloopt binnen een half jaar en er zijn 100de miljoenen verdampt. Trek die hele beerput maar open, er worden weer ouderwetse spelletjes gespeeld in Amsterdam en dat moet dit jaar nog eindigen. Stap 1 lijkt me inmiddels duidelijk.

Hoe je dit ook wendt of keert, het is dieptriest dat een volbloed Ajax speler door het reilen en zeilen van een passant, de achterdeur wordt gewezen. Dit bevestigt het totaal ontbreken van regie vanuit de directie kamer. En bevestigt ook het beeld dat het kwartet Van der Sar, Schreuder, Hamstra en Huntelaar, zich onlosmakelijk aan elkaar heeft verbonden. Dat is heel slecht nieuws, want dat houdt in dat iedere kritiek op b.v. Schreuder in de kiem wordt gesmoord. Eigen ik (positie) eerst. Ongeacht de resultaten. Dus kan eigenlijk alleen de RVC ingrijpen. Of ten laatste een supporters opstand. Anders gaat Schreuder volgend seizoen gewoon door. Want moet hij weg, moet ook de rest weg. En dat is dus een stuk moeilijker te realiseren. Wat een ongelooflijke bende binnen Ajax.

19 januari 2023 om 20:53

Wat voor supportersopstand? Ik heb echt het gevoel dat de huidige directie zelfs dan de rijen gesloten houdt. Daarbij merk ik bij veel supporters zelfs berusting. Dit is een verprutst jaar...

19 januari 2023 om 22:31

Dat laatste denk ik ook. Maar daar ga je toch niet in berusten? Want als je niks doet is Schreuder ook volgend seizoen trainer van Ajax.

Enge figuren de leiding van Ajax, om misselijk van te worden..🤮

19 januari 2023 om 20:48

Helemaal mee eens. Bizar dat Ajacieden als Huntelaar en Van der Sar dit laten gebeuren of zelfs hebben geïnitieerd... Ik heb andere clubs vaak met de grond gelijk gemaakt als hun beleid om te janken was en ze richting spelers ondankbaar handelden, maar bij dit Ajax zit er al ruim een halfjaar ook weinig goeds meer tussen qua handelen. Elke keuze lijkt een verkeerde te zijn en de onrust wordt door de club zelf georganiseerd. Het is echt bijzonder om te zien hoe zoveel structurele fouten elkaar blijven opstapelen zonder dat er ook maar iemand ingrijpt.



de statistieken bewijzen dat blind in het kalenderjaar 2022 veruit de meest succesvolle passer was.
ja hij is kwetsbaar als er geen rugdekking is, zoals timber kwetsbaar is in de lucht en bassey het niet moet hebben van zijn opbouwkwaliteiten. het is aan de coach om een team op te stellen dat elkaar versterkt. ten hag had dat wel door. laat onverlet dat je moet door selecteren, dus ook een blind en tadic zullen, op termijn, ruimte moeten gaan maken voor jongere spelers. echter blijkbaar zijn wijndal en ook rensch (nog) niet de aangewezen opvolgers van blind. dus blijft het doodzonde dat je een geroutineerde speler (en kind van de club) als blind wegjaagt.

Wat een soap wordt dit zo, echt wel het laatste wat we kunnen gebruiken. Al met al ziet het er allemaal niet fraai uit hoe het is gegaan en is het treurig dat Blind zo via de achterdeur vertrekt

Ziekelijk... Dat Huntelaar en Van der Sar dit, als zogenaamde echte Ajacieden, hebben laten gebeuren of wellicht zelfs geïnitieerd... Dat is toch onacceptabel? Dat er iets is voorgevallen dat mogelijk niet gewenst was, oké, en dat een vertrek daarom wenselijk was vanuit Ajax, oké... Maar dat je een clubicoon als Blind op zo'n afschuwelijke en vooral ondankbare manier richting de uitgang drijft is in mijn ogen onacceptabel. De club wordt in razend snel tempo naar de vernieling gebracht dat het onwerkelijk aanvoelt...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren