Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Blind maakt bewering Schreuder met de grond gelijk: ‘Pertinente leugen’

Laatste update:

Daley Blind baalt van zijn tussentijdse en veelbesproken vertrek bij Ajax. De winteraanwinst van Bayern München dacht na over een leven na zijn profbestaan in Amsterdam en had daar zelfs gesprekken over met toenmalig directeur voetbalzaken Marc Overmars. Een moeizame relatie met trainer Alfred Schreuder maakte echter een voortijdig einde aan het tweede avontuur van Blind bij Ajax.

Blind dacht zijn loopbaan af te kunnen sluiten bij Ajax. In tweede instantie hoopte de verdediger (32) in ieder geval tot de zomer te kunnen aanblijven. Het werd dus een tussentijdse exit uit de Johan Cruijff Arena. "Maar het is zover gekomen dat ik zelfs niet meer welkom was bij de club waar ik vanaf mijn zevende heb rondgelopen", verzucht de voormalig Ajacied in een uitgebreid interview met het Algemeen Dagblad. "Op 26 december zei de directie dat ze me definitief de 27ste niet meer bij de herstart van de trainingen wilden hebben en kwam het tot contractontbinding. Dat was het einde van een wekenlange, pijnlijke rollercoaster."

Felle reactie op Huntelaar
Technisch manager Klaas-Jan Huntelaar gaf in Het Parool aan dat Blind vorig seizoen al een vertrek bij Ajax overwoog. Hij werd destijds uitgefloten en er was de roep om Nicolás Tagliafico. De vertrokken verdediger reageert fel op die bewering. Blind gaf afgelopen weekeinde bij de NOS al aan dat hij daar 'uitgebreid op zou terugkomen'. "Hij moet niet voor mij praten. Dat was niet de druppel voor mij. De druppel was: van eerste keus op een positie degraderen naar vierde keus. En dat de trainer me sowieso totaal negeerde na een aanvaring in de rust tegen RKC (in oktober, red.)", aldus de verbaasde en teleurgestelde Blind.

Daley Blind baalt van de uitspraken van Klaas-Jan Huntelaar.

"Huntelaar zet mij zo op tegen supporters. Ik heb hem dat ook meteen geappt. Zoals ik het ook typisch vind dat Ajax als eerste naar buiten treedt, terwijl er een wederzijdse boeteclausule is opgenomen in de ontbindingsovereenkomst: ik zou niks over Ajax zeggen, zij niks over mij. Die bepaling wilde de club, hè... ", geeft Blind openheid van zaken over zijn laatste periode als contractspeler van Ajax. De routinier voelt zich nu vrij om zijn kant van het verhaal te doen en een paar dingen recht te zetten. "Omdat die in mijn beleving veel zeggen over het gebrek aan communicatie bij mensen die nu aan het roer staan bij Ajax. Gebrek aan leiderschap en empathie ook."

Botsing met Schreuder
De botsing tijdens het uitduel met RKC heeft volgens Blind een hoop stukgemaakt in zijn relatie met Schreuder. "Schreuder begon in de rust over dat ons druk zetten niet goed ging. Dat moest anders. ‘What do you think?’, vroeg hij aan een paar aanvallers. ‘What do you prefer?’, want Engels is de voertaal. Ik ben toen opgestaan en heb in die kleedkamer hardop gezegd: trainer, wees duidelijk en bepaal jij nou zélf hoe we het gaan uitvoeren! Er was emotie en zijn reactie was al even fel: ‘You shut up! Shut your mouth and sit down!’", kreeg Blind te horen van de boze coach. De linksback besloot zijn mond te houden en kreeg later van medespelers te horen dat hij niet te ver was gegaan.

Blind kreeg na de aanvaring tegen RKC het idee dat Schreuder hem negeerde. "Van belangrijke speler naar echt compleet links laten liggen." Een week later, op 1 november, zat Blind om tactische redenen op de bank in het Champions League-duel met Rangers. "Mijn reactie was: ben ik het niet mee eens, maar u bent de baas. In die wedstrijd raakte Wijndal, die op mijn plek speelde, geblesseerd. Ik was al bezig om me klaar te maken, maar toen bleek dat Rensch erin kwam. Van gepasseerd als nummer 1 ging ik naar derde keus." Blind speelde tot verbazing ook niet in de topper tegen PSV van enkele dagen later. Schreuder maakt in zijn ogen een onbegrijpelijke keuze voor de linksbackpositie.

"Het klopt dat mijn gezicht dan niet vrolijk staat, zoals ik ook niet blij was na Rangers. En als dan óók nog blijkt dat er in de wedstrijd tegen PSV wordt geschoven met posities en Bassey linksback komt, ben je dus van linksback nummer 1 naar nummer 4 gedegradeerd. Én al weken compleet genegeerd", foetert Blind ruim twee maanden later. Volgens Schreuder waren het tactische keuzes en was het niets persoonlijk. Na lang aandringen erkende de Ajax-trainer toch dat hij na het incident tegen RKC een statement moest maken in de richting van Blind.

Daley Blind beweert dat Alfred Schreuder heeft gelogen.

Leugen van Schreuder?
Het Algemeen Dagblad werpt op dat Blind voorafgaand aan het seizoen toch wel moet hebben gesproken met Schreuder over een eventuele reserverol, zeker ook vanwege de tien miljoen euro die was neergelegd voor Wijndal. "Schreuder zegt dat dit besproken is, las ik. Een pertinente leugen. In de zomer, ook op trainingskamp, gaf hij aan dat hij me zo’n belangrijke pion vond. En voor meerdere posities. Links centraal achterin, linksback en linkermiddenvelder", brengt Blind in herinnering. "Laat ik duidelijk zijn, ik twijfel er niet aan dát het persoonlijk werd na RKC. Ik ben ervan overtuigd."

Dat alle WK-gangers een persoonlijke boodschap kregen van Schreuder en Blind niet, steekt de verdediger ook. "Alle Ajacieden een felicitatie-appje van de trainer, behalve ik. En toen ik op 27 december afscheid kwam nemen op de Toekomst, heb ik niet alleen de spelers maar ook stafleden de hand geschud. Reiziger, Witschge, noem ze maar op. Alleen Schreuder heb ik niet gezien, terwijl hij wist dat ik er was. Het tijdstip dat ik mocht komen was namelijk met Ajax afgestemd", zo verzekert de vertrokken flankspeler, die een gesprek had aangevraagd met de directie om over de toekomst te praten. Blind baalt er echter van dat de leiding van Ajax er niets aan deed om hem voor de club te behouden.

Teleurgesteld in Ajax-leiding
"Er is vanuit de directie geen enkele poging ondernomen om partijen bij elkaar te brengen. Nul. Eerder het tegenovergestelde gebeurde: ze hebben me heel snel in de schoenen geschoven dat ik zelf weg wilde. Ik kreeg het gevoel dat het ze wel goed uitkwam." Blind mocht transfervrij vertrekken als hij voor 1 januari een nieuwe club zou vinden. De Bayern-speler komt tot slot met een onthulling op de proppen. Vanwege zijn hartproblemen leverde hij veel salaris in en kreeg hij een korter contract, dat tot medio 2023 liep. "Van één jaar is een optiejaar gemaakt. Marc Overmars zei: ‘Top dat je meedenkt Daley. Wij gaan die optie zo inrichten dat je die voorwaarden kunt halen, áls je weer normaal fit wordt’."

"Ik had met Overmars ook mondelinge afspraken over de tijd na mijn spelerscarrière", benadrukt Blind nog maar eens. "Dat ze me zouden aanbieden om het trainersvak te gaan ontdekken binnen Ajax. Nu het met de opvolgers van Overmars zo escaleerde, werd het van onze kant ook puur zakelijk: dat eigenlijke bonusjaar had ik bijna bereikt, dus dat is in de ontbinding meegenomen", aldus Blind, die blij is dat hij bij Bayern een nieuwe en frisse start kan maken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wie neemt blind nog serieus. Een en al vriendjespolitiek om hem heen, er is tenminste een trainer die ballen heeft getoond en hem ernaast heeft gezet

18 januari 2023 om 19:54

Enige die hier ballen heeft getoond is Daley Blind door op te gaan staan in de kleedkamer

18 januari 2023 om 19:57

Zoals onder Ten Hag toen der tijd ook? Schreuder mag dan geen hoog vlieger zijn maar Blind is absoluut geen makkelijk persoon dat is meermaals nu al gebleken ook onder Ten Hag.

Blind stelde onlangs dat hij onder Overmars nog wel in Amsterdam zou spelen. Maar Overmars selecteerde wel door en durfde ook wel harde besluiten te nemen. Dat leiderschap mist nu bij Ajax lijkt het en daar ondervind men nu de consequenties van.

18 januari 2023 om 19:59

Meermaals gebleken? Als dit klopt dan is het volledig te begrijpen. Wat een onzin dat Blind geen makkelijk persoon zou zijn. Makkelijk scoren en bashen.

18 januari 2023 om 19:59

Hij geeft in het interview aan dat intense discussies met Ten Hag erbij hoorden en tot een goed eind gebracht werden. En dat deze nou eenmaal horen bij topsport en van beide kanten gewaardeerd werden. Hij geeft zelfs nog aan zijn excuses gemaakt te hebben aan Schreuder. Iedere Ajacied weet dat Alfred "het lek" Schreuder hier verkeerd zit en een clubicoon de deur uitgejaagd heeft uit zijn eigen soort onzekerheid.

18 januari 2023 om 20:01

Ik denk dat Daley misschien niet altijd de makkelijkste is, maar als ervaren speler moet je een keer zoiets kunnen zeggen in de kleedkamer. De manier waarop Schreuder vervolgens met Blind omgaat is onacceptabel. Zo ga je niet met clubiconen om. Schreuder is na zondag toch ontslagen en Blind is na zijn carrière altijd welkom als trainer.

18 januari 2023 om 20:08

Eazy en bochherief wat een bullshit. Je wil toch spelers hebben die eerlijk zijn en kritiek naar elkaar kunnen uiten. Dat hoort gewoon bij een professionele werkomgeving. Dat je elkaar de waarheid kan zeggen maar daar professioneel mee omgaat.

Weet je wat niet professioneel is? Iemand die zijn mening uit compleet negeren. Zeg dan in ieder geval hey daley ik vond dat niet kunnen en ik ga je er even naast zetten.

Wat een amateur van een manager zeg. En ik had echt meer van Klaas verwacht, kwam nog wel sympathiek over op tv vroeger. Wat een enge organisatie is dit geworden zeg.

Daley speelde niet goed dit seizoen maar zo met een clubheld omgaan. Ik vind het echt om te kotsen.

18 januari 2023 om 20:12

Hij is niet opgestaan, maar heeft Schreuder voor het blok gezet, terwijl die blijkbaar om hulp vroeg "‘what do you prefer?’". Hij heeft hem en plein public voor lul gezet.

En dan verbaasd zijn dat er ene boemerang terug komt?

De meeste Ajacieden zullen het blind voor Blind opnemen, want Schreuder kan helemaal niets goed doen (zelfs de verhoging van de bierprijzen werd hem vandaag nog aangerekend).

Prima ... ik hoop dat dit fijn doortikt in de klassieker ...

18 januari 2023 om 20:17

Enige die hier ballen heeft getoond? Hij is zwaar mislukt en veroorzaakte chaos binnen Ajax in plaats van hard te werken voor je team en waar je voor betaald wordt!!!!!

Blind wordt miljoenen betaald en vervolgens verzaakt hij het om op niveau te spelen. Het enige wat hij wel kon is een grote mond tegen je baas in plaats van je mond houden wanneer je baas tegen iemand anders praat. Als hij zijn mening had gewild dan had hij dat wel gevraagd. Soms denken die ego's (zoals Blind) dat zij van alles kunnen maken en dat zij boven de rest staan, maar helaas is dat niet zo en kan je oprotten als je denkt dat je groter bent dan je trainer.

18 januari 2023 om 20:17

Opstaan in de kleedkamer? Dat deed hij toen hij werd gewisseld.
Hij kan het gewoon niet hebben gewisseld te worden.

18 januari 2023 om 20:18

Jij snapt het echt niet Reds. Ongelooflijk.

18 januari 2023 om 20:18

NJ, sorry, maar een coach beslist. Er is niks onduidelijker dan een coach die geen beslissingen durft te nemen. En dat lijkt Schreuder niet te kunnen. En grappig: "de meeste Ajacieden zullen het wel voor Blind opnemen". Net als de meeste niet Ajacieden graag Blind bashen, omdat het een echte Ajacied is. En ze zien Schreuder graag blijven. Maar als je eerlijk bent: die Schreuder heeft Ajax tot onder de ondergrens gebracht. Daar kunnen Ajacieden toch onmogelijk blij mee zijn? Itt bv Feyenoorders als jij?! 😉

18 januari 2023 om 20:19

In het interview staat ook dat dit bij Ten Hag normaal was. Dat emoties dan weleens opliepen maar dat erbij hoorde. En dat hij zelfreflectie getoond heeft door medespelers en stafleden te vragen of hij te ver was gegaan. Die beantwoordden die vraag ontkennend. Het zegt alles over de verdeeldheid en chaos in de kleedkamer.

18 januari 2023 om 20:19

@njfromvol, Het enige waar je gelijk in hebt is dat Schreuder niks goed kan doen. Voor de rest sla je echt onzin uit. Blijkbaar snappen de spelers ook niet wat Schreuder wil. Als Blind dan vervolgens zegt dat Schreuder duidelijk moet uitleggen wat hij wil zien, krijgt hij ineens de volle laag? Spelers snappen er niks van, wat moeten ze dan doen volgens jou?

18 januari 2023 om 20:23

Hij heeft hem voor het blok gezet?. Blind zal dit niet na een keer dat Schreuder dit vraagt hebben gezegd.
Als iemand Schreuder voor schut zet is dat Schreuder zelf door niet een duidelijk plan en tactiek op te kunnen dragen aan de jongens.
Vergeet ook niet dat onder andere berwijn aangaf na een wedstrijd na de rust niet meer te weten wat te doen.

18 januari 2023 om 20:25

@mvbfan

Daley Blind was een van de aanvoerders en leiders binnen Ajax en heeft het recht om iets te zeggen. Zeker als het niet loopt en de trainer niet weet wat hij moet doen. Dan luister je naar een van de meest ervaren en succesvolle Ajacied aller tijden.

Maar nee, Schreuder denkt dat hij Louis van Gaal, Mourinho, Klopp, Guardiola 2.0 is. Hoe durft Blind iets te zeggen. Dit verhaal bevestigt gewoon wat we al wisten; Schreuder heeft Blind om persoonlijke redenen weggepest bij Ajax. En sinds hij weg is, is Ajax ingestort; 4 punten uit de laatste 5 wedstrijden en het spel is nog erger dan het Feyenoord onder Jaap Stam.

En dat Schreuder een slechte trainer is en niet met zijn spelers communiceert, heeft Pasveer heel recent aangekaart. Hij moest via de media vernemen dat Rulli 1ste keeper wordt. Tja, hoe krijg je spelers teleurgesteld en ongemotiveerd.

Schreuder was doodsbang voor dit interview van Blind en daarom ging hij alvast persoonlijk naar zijn vrienden van de Telegraaf om leugens over hem te verspreiden. En als het niet al erg genoeg is, wacht zondag Feyenoord in de Kuip. Hij doet het in z'n broek nu.

18 januari 2023 om 20:26

Nou hoor je wat je zegt? De hoofdtrainer heeft hulp nodig van zijn spelers in de rust van een competitie wedstrijd.. dat schijnt Schreuder nigal vaak te doen, de bal steeds bij de spelers neer te leggen
En dan zegt Blind daar eindelijk eens wat van, pas na aardig wat wedstrijden.
Dat je spelers in voorbereiding op wedstrijden laat meedenken lijkt me allee maar goed, maar als je de rust in gaat van een pot waarin de eerste helft ruk gaat, dan lijkt het me toch dat je als trainer al een idee hebt en dat kleine kwartiertje gebruikt om punten op de i te zetten. Niet om een kringgesprek te voeren...

Als je op zo'n moment als trainer nog aankomt met 'wat denken jullie?', alsjeblieft zeg... dat is toch kansloos? Of dat je dat Slot of ETH dat ook deden op dat soort momenten?

18 januari 2023 om 20:28

Het is ook 1 grote slangenkuil als je alle verhalen zo leest. Schreuder liegt en bedriegt er op los, Huntelaar spreekt ook alleen zijn waarheid en Van der Sar blinkt weer uit in onzichtbaar en onhoorbaar zijn. Wat een blamage! Rvc wakker worden!!!!! Onze club wordt kapot gemaakt!!!!!

18 januari 2023 om 20:29

@VLD-Oost,

Het gekke is, Schreuder vraagt om input van zijn spelers. Dan staat één van de langst dienende en meest succesvolle ajacieden op en die geeft als antwoord dat de trainer het zelfs eens moet beslissen. Dat is toch precies wat je vraagt van je spelers? Een reactie op je vraag?

Alleen het antwoord stond Schreuder niet aan,,,

18 januari 2023 om 20:31

@njfromvol,

Als je als coach vraagt om input van de spelers, en vervolgens zegt de reserve aanvoerder en een van de meest succesvolle en langst dienende spelers dat je zelf met een idee moet komen. Dan gebeurt er dus precies wat je als coach vraagt, je krijgt namelijk input/antwoord op de vraag die je stelt. Alleen het antwoord staat je niet aan.

18 januari 2023 om 20:35

Louis el Pisto, kritiek hebben is wat anders als boos zijn omdat je wissel staat cq gewisseld worden. En zoals ik reeds schreef ik denk dat beide personen schuld hebben. De trainer die opgezadeld wordt met een probleemselectie (er moet door geselecteerd worden), de kwaliteiten niet heeft om daar mee om te gaan. En Blind die gewoon zwaar vanuit de emotie lijkt te reageren bij beslissingen die in zijn persoonlijke nadeel zijn.

Ajax herbergt momenteel teveel lichtgewichten binnen de organisatie op plekken die er het momenteel erg om doen. Het probleem wat je bij Ajax ziet is overigens wel kenmerkend voor voetbalorganisaties. Na enkele seizoenen goed gepresteerd te hebben moeten vaak lastige beslissingen gemaakt worden: andere coach, afscheid nemen van (dragende) spelers etc. Bedenk daarbij ook dat Ajax al enige tijd geen capabele TD heeft...

18 januari 2023 om 20:41

@D-

Ik heb als leidinggevende ook niet altijd een antwoord op elke vraag die mij gesteld wordt (Eén gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen antwoorden. ). Dan vraag ik input van mijn mensen.

Als er eentje tussen zit die zo'n antwoord geeft, is hij blijkbaar uit op tweespalt. Mij is dat in ieder geval nooit overkomen.

Dat je het vervolgens gek vind dat de relatie ontspoort, heeft wellicht te maken met de ideale wereld waarin iemand leefde niet meer wordt beschermd door Papa en Van Gaal types ...

18 januari 2023 om 20:48

@messibazoer

En waar ik sowieso verder gelijk in heb, is dat de Ajax sups Blind blind op zijn woord geloven.

Ik vind het best ... Tweespalt heb ik geen probleem mee, maar het kritisch vermogen van veel Ajacieden op VZ is vrij eenzijdig ...

18 januari 2023 om 20:59

Waar is gebleken dat Blind een moeilijk persoon was onder ten Hag. Heb alleen een artikel van Verweij gezien?

18 januari 2023 om 21:23

@njfromvol
Het ligt er ook aan wat er zich vooraf heeft afgespeeld. Als Schreuder al eerder heeft laten blijken dat hij het niet weet, dan ik het me best voorstellen dat dit tot irritatie kan leiden bij sommige spelers.
Als leidinggevende wordt er toch uiteindelijk verwacht dat jij leiding geeft en dat jij over het algemeen met de oplossingen komt.
Schreuder komt op mij over als een trainer die daarnaast ook niet zo goed is in het communiceren naar de spelers toe en daarnaast zijn de resultaten ook niet goed ...

18 januari 2023 om 21:31

@bossie.
Schreuder maakt zeker geen goede indruk op mij (en dat vind ik eigenlijk prima), maar het eenzijdig oordelen en argumenten pro (van Huntelaar, Tadic) worden zo makkelijk terzijde geschoven (zelfs de gestegen bierprijzen worden Schreuder in de schoenen geschoven)... het is bijna lachwekkend mensen die normaliter zo kritisch zijn zo makkelijk hun oordeel eenduidig vellen.

Nogmaals ... de gedachte dat een leidinggevende een antwoord op alle vragen heeft is nogal archaïsch... Dat je steun zoekt bij je belangrijkste stakeholders in complexe situaties, vind ik niet meer dan normaal, zeker bij duurbetaalde, ervaren krachten als Blind. Als Blind echt een visie zou hebben zou hij inhoudelijk gereageerd hebben en geholpen hebben een oplossing aan te dragen.
Die oplossing had hij blijkbaar ook niet en koos voor een confrontatie model ... werkt niet vaak ,,,

18 januari 2023 om 21:56

Trainers als Ten Hag die staan ook open voor inbreng van hun spelers en zullen soms ook ben hen te rade gaan. Ik denk niet dat Blind bij die trainers zo zou reageren , daarom zei ik in me reactie iets over irritaties .
En zeker heb je als leidinggevende niet alle wijsheid in pacht , maar het gaat er ook om hoe je dat laat blijken en hoe je overkomt op de gene die onder jouw leiding vallen . Het mag denk ik wel duidelijk zijn dat er geen , of nog geen chemie is tussen de selectie en de coach.
Er zullen meerdere factoren meespelen waarom het niet loopt bij ajax zoals het zou moeten en Schreuder is een van die factoren. En ik denk ook wel dat je weet , dat als de resultaten tegen vallen de coach als eerste wordt geslachtofferd. En ik denk dat er achter de schermen nog genoeg moet worden opgelost , jammer genoeg
Ik begrijp dat jij als Feijenoord supporter het allemaal wel prima vind.

18 januari 2023 om 22:04

Zelfs ik als Feyenoorder geloof dit verhaal van Blind wel. En ik ben echt geen vriend van de familie Blind.

18 januari 2023 om 22:09

Bossie,
Ik denk dat er inderdaad sprake van een wisselwerking is tussen de spelers en in dit geval tussen Blind) en Schreuder ... Dit is gewoon niet positief.

Gelukkig is Sar een slappe zak en lat ie Schreuder nog even aanmodderen

Dat gezegd hebbende gaat wat mij beterft ook Blind niet vrij uit hierin, nog los van zijn belabberde verdedigen de laatste -pak hem beet- 2 jaar ...

18 januari 2023 om 22:11

Nj Het is nog veel erger, niet alleen weinig kritisch vermogen, maar ook erg hypocriet. Heel VZ schreeuwde moord en brand dat Blind niet meer mocht spelen en dat Schreuder daar wat aan moest doen. En toen hij het deed was er bijna een volksfeest en konden de Amsterdamse supporters nog iets waarderen aan Schreuder, nu een half jaar later wordt Blind weer in de armen gesloten omdat de hetze (terecht of onterecht) tegen Schreuder groter is. Ik snap heel goed dat het voor de Ajacieden een ramp seizoen is en dat het zeer doet om je club zo te zien spartelen na zoveel succesvolle jaren, maar ik zou de oogkleppen wel even af doen.

18 januari 2023 om 22:44

NJ, volgens jou had Blind de oplossing blijkbaar niet en "koos voor een confrontatiemodel"? Heb je er überhaupt wel eens bij stil gestaan dat wat Blind zei juist DE oplossing was?! (Dat Schreuder eens beslissingen moest gaan nemen!)

18 januari 2023 om 22:48

@NJ: Ik doe echt m'n best om het uit jouw perspectief te bekijken, maar ik kan je standpunt echt niet begrijpen. Je staat bij rust 1-1 tegen, met alle respect, RKC. Je hebt een behoorlijk belabberde helft achter de rug. Als je een beetje winnaarsmentaliteit toont, zit je niet rustig in de kleedkamer. Ik vind zo'n opmerking zoals die Blind heeft gemaakt zeker irritatie tonen. Maar idee om een tweespalt te creeren? Dat is behoorlijk ver gezocht.

Je zit 45 minuten een wedstrijd als trainer te analyseren. Juist jij moet dan in de positie zitten om spelers exact te vertellen waar het mis ging, wat de tegenstander doet en wat jij beter zou moeten doen. Ik weet niet precies in welk werkveld je zit, maar ik weet zeker dat jij als adviseur vaak jezelf in een situatie begeeft waarin je het gehele plaatje ziet en beter feedback kunt geven dan degenen die operationeel bezig zijn.

Ik zit inderdaad in kamp Blind. Ik ben wb zijn toevoeging voor een team altijd subjectief geweest, maar ik denk (hoop lol) dat ik me in deze situatie wel redelijk objectief kan uitlaten. Rode lijn in het verhaal is hetzelfde zoals hoe Huntelaar en Schreuder het vertelden. Wat mij bijvoorbeeld opvalt is echter dat Blind gedetailleerd de situatie schetst en behoorlijk belangrijke nuances weet aan te brengen.

Schreuder zei inderdaad ook dat hij Blind uit tactische overwegingen op de bank liet zitten. Maar laten we even eerlijk zijn, zijn tactiek is dus geweest om een rechtsbenige speler die al 1,5 seizoen niets laat zien opeens op een positie te laten spelen waar hij enkele keren maar heeft gespeeld? Zijn andere tactiek is om de centrale verdediging uit elkaar te halen, om 1 van de verdedigers die totaal niet op lb uit de voeten kan, daar dan te positioneren? Dat kan natuurlijk. Maar met alle respect, als ik Schreuder was zou ik liever de reputatie van wraakzuchtig willen hebben, dan volledig incompetent.

18 januari 2023 om 23:41

@regulator,

Ik zit inderdaad in een positie waarin ik een beter overzicht heb dan de operationele mensen. Dat betekent echter niet dat ik op alle vragen een antwoord heb. Dat kan ook voor Schreuder gelden.

Blind kiest voor een confrontatie model en moet dan niet gek opkijken dat de bal 2x zo hard terug komt. Zeker nu de rugdekking voor hem is weggevallen ... Beetje misrekening misschien, maar op enig moment is je krediet weg.

Misschien is de situatie niet helemaal te vergelijken, maar mijn constatering is dat op VZ per definitie stelling wordt getrokken tegen Schreuder en -in dit geval- Blind als heilige wordt gezien, terwijl 80 procent van de Ajacieden vond dat de houdbaarheid van Blind was verstreken. Zij hebben de luxe om na twee tegenvallende resultaten als een blad aan een boom te draaien.

18 januari 2023 om 23:56

NJfromVOL, nogmaals:

NJ, volgens jou had Blind de oplossing blijkbaar niet en "koos voor een confrontatiemodel"? Heb je er überhaupt wel eens bij stil gestaan dat wat Blind zei juist DE oplossing was?! (Dat Schreuder eens beslissingen moest gaan nemen!)

18 januari 2023 om 23:58

@nj,

Maar wat is nu juist de functie van Schreuder dan? Hij is toch de aangewezen persoon om de wedstrijd te analyseren en daarop veranderingen aan te brengen?

Ik kan niet begrijpen dat je als trainer niet weet wat er moet gebeuren/veranderen.

Ik kan best voorstellen dat je als trainer soms wordt overklast door een andere trainer. Maar het lijkt er gewoon op dat Schreuder gewoon echt niet weet hoe hij de mensen neer moet zetten, laat staan tijdens de wedstrijd de boel om te gooien.

En reken maar dat bij meerdere spelers irritatie moet zijn. Maar die zullen dat echt niet uiten (persoonlijke denkwijze)

19 januari 2023 om 00:03

@NJ: Laten we ook even eerlijk wezen, het zijn geen gedetailleerde antwoorden die spelers van een trainer verwachten in dat ene kwartiertje. Je kunt niet een hele powerpoint presentatie houden. Je laat ze hun rust pakket, motiveert ze of keffert ze uit en stuurt ze in grote lijnen bij wat je van ze verwacht.

Dat Blinds krediet wegvalt en hij op de blaren moet zitten kan ik (alhoewel ik het er niet mee eens ben) nog enigszins begrijpen. Vooral als je ook nog eens een nieuwe lb in het team hebt. Dat een trainer vervolgens liever kiest voor een rb op links en ook nog eens aan meerdere posities gaat sleutelen om de cb daar te plaatsen (houd in gedachten daarbij hoe fragiel onze verdediging al is), dan breng je het hele team schade toe. Dat zijn beslissingen die naar mijn inziens meer vanwege het ego worden gemaakt, dan die in het belang van het groter goed zijn.

Je hebt helemaal gelijk wb de Ajacieden. Daar stoor ik me eerlijk gezegd ook aan. Enige is wel.. zoals een winnende trainer altijd gelijk heeft (zelfs als hij eigenlijk ongelijk heeft), zo kwalijk kan het hem worden genomen als het niet loopt. Wel moet je het hier in perspectief plaatsen dat er een onaangename opstapeling is van fouten in tactiek, de opstellingen en communicatie.

Daarbij in alle eerlijkheid, EtH heeft ons ook een beetje verzadigd. Het is alsof het uit is met je vriendin waar je nog steeds van houdt. Ongeacht welk meisje daarna komt, ze zal altijd als een rebound aanvoelen die je vervolgens ook met je vorige gaat vergelijken. Het is ook redelijk oneerlijk voor Schreuder, maar man.. het voelt alsof je met Snookie in een relatie zit, terwijl je Scarlett Johansson net hebt laten gaan.

19 januari 2023 om 00:32

Snooki is best wel leuk (na 10 bier), maar idd geef mij maar Scarlett.

Probleem is gewoon dat Blind zijn hand heeft overspeeld. Hij stond zelf al onder druk (al sinds ETH) vanwege zijn verdedigende kwetsbaarheid. Schreuder heeft waarschijnlijk bij aanstelling de opdracht meegekregen door te selecteren. Als je opzichtig de confrontatie zoekt (en plein public bijdehand doen, met overduidelijk chagrijn je manifesteren na een wissel, ...), moet je niet gek opkijken als die bal keihard terug komt. Zelfs bij mensen met een laag ego roep je zo'n reactie op, laat staan in de voetballerij.

Ik denk dat Blind zijn positie ernstig heeft overschat. De polemiek die nu volgt is (uiterst vermakelijk voor niet Ajax fans ) daar het gevolg van.

19 januari 2023 om 00:49

Mijn vraag aan jou is, als je Wijndal eerste lb maakt, wie maak je vervolgens de tweede? Ga je echt na zo'n aanvaring (grote bek, laten we het ook niet meer maken dan het is) je enige overgebleven lb persona non grata houden? Dat is mismanagement pur sang.

19 januari 2023 om 04:06

Ik hoop het ook dan is het namelijk Schreuder exit! Liever dat hij snel met ontslag gaat zodat Peter Bosz kan komen nu hij nog geen nieuwe club heeft.

19 januari 2023 om 07:09

NJ, wel jammer dat je stelsmatig mijn vraag blijft negeren.

19 januari 2023 om 07:34

Botsen met een coach prima, maar los het gewoon op. Ten Hag is een coach die praat met spelers en samen een discussie kan hebben, maar Ten Hag laat zich niet piepelen, heeft die met CR7 ook niet gedaan. Valentijn zijn verhalen kloppen sowieso niet altijd, eerder gezegd vaak niet.

Overmars zou wel respect hebben en praten, had echt niet de spelers gehaald die nu zijn binnengekomen. Bassey en o.a. Sanchez, beide geen Ajax spelers. Ik geloof ook niet dat hij 30 miljoen voor Bergwijn zou neerleggen.... Overmars kijkt en overlegd wat is er nodig en vraagt ook de scouting

18 januari 2023 om 19:55

Liefde voor Ajax is Blind ❤️

Exact wat vele Ajacieden hier al weken ook aangeven. Schreuder is niet alleen ongeschikt voor zijn vak, maar blijkt ook een rat en leugenaar te zijn.

Schreuder rot op aub! Vandaag nog!
Van der Sar en H2: schaam je kapot!!

18 januari 2023 om 19:58

Van de laatste zestien duels won je er maar vijf. Van de laatste vijf duels in de competitie won je er geen een. Een historische nederlaag in Europa, 100 miljoen euro weggegooid, een clubicoon de deur uitgejaagd en negen topduels op een rij verloren. Tel daarbij op dat hij het lek naar de media is en het is een wonder dat dit gezwel er nog zit. Schreuder (en H2) OUT!

18 januari 2023 om 20:18

Schreuder is een waardeloze trainer en ik hoop dat hij nog lang bij Ajax blijft, maar de enige reden dat veel Ajax supporters Blind in deze steunen is omdat hij er niet meer is. Hoezo liegt volgens Blind iedereen behalve hijzelf?

18 januari 2023 om 20:20

Schreuder heeft een trackrecord als het lek naar de media. Dan lijkt het me logisch dat je eerder Blind gelooft (die ook nog zelfreflectie toont).

18 januari 2023 om 20:39

Bergwijn na de gelijkspel tegen Emmen:
"ik heb geen flauw idee wat we aan het doen waren en ik had ook niet het gevoel dat we wisten wat we moesten doen. Dat kan gewoon niet, dit is schandalig."

Lijkt er sterk op dat Schreuder geen flauw idee heeft wat hij aan het doen is en de spelers zelf gaan zonder duidelijk plan het veld op.

18 januari 2023 om 19:55

Ik neem hem serieus hoor. Schreuder en in mindere mate de Ajax directie krijgen hier rake klappen.

18 januari 2023 om 19:56

Blind heeft hier groot gelijk man, hou op

18 januari 2023 om 20:15

Op basis waarvan claim jij dat Blind gelijk heeft? Hij claimt dat zowel Huntelaar als Schreuder liegen en dat Ajax zomaar contractbreuk pleegt nadat ze het geheimhouding deel zelf een paar weken daarvoor in het contract hebben laten opnemen. Komop zeg, kijk eens kritisch naar de situatie. Zomaar claimen dat Blind gelijk heeft klinkt meer als wishfull thinking. Als je objectief naar het verhaal kijkt dan klinkt het verhaal van Blind zeer twijfelachtig.

18 januari 2023 om 20:21

Waarom is het verhaal van Blind twijfelachtig? Na RKC ging hij toch ook van nummer 1 na nummer 4?

18 januari 2023 om 20:25

Kritisch kijken naar de situatie is realiseren dat Schreuder het lek naar de media is (bevestigd door Kraay, Advocaat e.d.) en zijn vriendjes in de media opeens allerlei Blind-akkefietjes wisten op te rakelen om hem in een slecht daglicht te plaatsen. Kritisch kijken naar de situatie is dat Huntelaar voor het kamp-Schreuder heeft gekozen en een wit voetje probeert te halen bij de aanhang, omdat zijn eigen lot verbonden is aan dat van Schreuder. Kritisch kijken is ook nog eens realiseren dat Blind maanden de kaken op elkaar gehouden heeft, in tegenstelling tot alles en iedereen binnen Ajax.

18 januari 2023 om 20:26

@memyselfandi,

Er zit een hoop logica in het verhaal van Blind, zoals de beschrijving dat hij van 1ste keus naar 4e keuze ging. Zoals dat hij ook met Ten Hag felle discussies had. Dat hij aangeeft dat zijn kop op onweer staat als die wissel zit. Er is genoeg zelf kritiek in deze post te vinden. Tevens, waarom zou Blind liegen over het feit dat er een geheimhouding clausule in het ontbindings contract staat?

Ben zelf geen fan van Schreuder, maar vind ook dat veel ajacieden hem teveel in de schoenen schuiven. Ben zelf wel een fan van Blind, maar vind ook dat hij (meer dan terecht) wissel werd gezet op het moment van.

Desondanks is het hele verhaal zoals Blind het hier beschrijft gewoon erg logisch en kloppend voor wat het oog buitenaf kan zien. Veel logischer dan het verhaal vanuit Schreuder. Dus ben ik geneigd om het grote verhaal lijn van Blind te volgen.

18 januari 2023 om 19:56

Want zonder Blind gaat het zo goed? Vijf duels zonder hem, 0x winst. En een dramatische opbouw. Wie neemt mensen als jij serieus? Blind blijven afkraken terwijl Ten Hag, Koeman, Nagelsmann, Van Gaal en Mourinho hem op waarde schatten.

18 januari 2023 om 20:34

Omdat het zinder Blind ook niet goed gaat is dat een argument om Blind maar altijd te moeten opstellen?
Hij maakte iedere week fatale blunders. Zelfs vorig jaar. Maar dat werd toen gecamoufleerd door de winsten die ze boekten.
En andersom kun je het ook zeggen toch? Als Wijndal niet speelt wordt het ook niet beter toch?

18 januari 2023 om 20:39

Met Blind ben je beter als zonder Blind. Als je dat niet ziet, snap je voetbal echt niet. Als Ajax een andere lage spelmaker had, okay. Maar die hebben we niet. Overigens, je zegt "ook" niet goed. Met Blind ging het al slecht inderdaad, maar zonder hem gaat het nog exponentieel slechter.

18 januari 2023 om 23:47

@Suarez Blind was vorig seizoen en ook dit seizoen aan het aftakelen bij Ajax. Dat is geen schande. Dat de alternatieven niet beter zijn, is absoluut waar en dat het wisselen van Blind de sleutel zou zijn tot succes is vrij naief gedacht. Evenals denken dat Ajax valt of staat bij Blind. Afgelopen zomer zijn er meerdere sterkhouders vertrokken. En wat daarvoor is terugkomen, kan de erfenis niet aan. Dat geldt voor zowel coach als spelers.

18 januari 2023 om 19:57

@bochherief de enige die een Ajax hart heeft, dat was Blind dus ja ik neem hem serieus.

18 januari 2023 om 20:17

Huntelaar heeft geen Ajax hart? Dat lijkt mij toch een door en door Ajacied?

18 januari 2023 om 20:33

Huntelaar zal Ajax vast een warm hart toedragen, maar moet hier reageen vanuit officiële functie en wil denk ik niets verkeerds zeggen. In grote lijnen heeft Huntelaar ook niet veel gezegd en daar gaat het ook niet helemaal om. Blind kan vrij praten.

18 januari 2023 om 20:37

Blind een Ajax hart? Op basis waarvan komt iedereen met die opmerking?
Vanaf de eerste keer dat hij werd gewisseld werd hij woedend. Keer daarop moest hij banken en ging hij stennis schoppen.
Niet normaal. Hij vindt zich tegoed voor de bank. Terwijl hij echt supervaak bij tegengoals was betrokk.

18 januari 2023 om 20:41

Vanwege het feit dat hij in 2018 terugkeerde naar de Eredivisie toen Ajax een club zonder status was in Europa en de Nederlandse competitie echt 0 status had, terwijl hij makkelijk naar de topcompetities had kunnen gaan. Vanwege de salarisoffers die hij maakte bij zijn hartproblemen en tijdens de coronaperiode. Zonder te klagen. Vanwege het feit dat het een jongen uit de opleiding is, die uit een Ajax-nest komt. Nu jij weer.

18 januari 2023 om 23:14

@suarez: Voeg daar maar aan toe dat Blind sinds zijn zevende al bij Ajax speelde, hoeveel kritiek hij nog voor z'n overstap te verduren kreeg en nooit iets van liet merken. Op en top prof. Daar doet een zuur gezicht echt niets tegenop.

18 januari 2023 om 23:19

@ MeMyselfAndl en Mvbfan Blind speelt sinds zijn zevende al bij Ajax, dat zegt toch al genoeg

18 januari 2023 om 23:41

@Regulator En toch kiest ‘ie er voor om zijn o, zo geliefde Ajax achter zich te laten op misschien wel het slechtste moment in de afgelopen vijf jaar, omdat ‘ie botst met een passant. Blind mag Schreuder niet en vice-versa. Dat is wel duidelijk, maar Blind verlaat het schip ook wel direct zodra het slecht gaat en hij wordt tegengewerkt. Beide partijen hebben verkeerd gehandeld, maar jullie club heeft nu precies niets aan de onrust die nu wordt gecreeerd, mede door clubman Blind

19 januari 2023 om 00:20

@willem: Met alle respect, maar wat moet hij precies doen in zo'n situatie? Je hebt het gevoel dat het technisch hart je liever kwijt, je trainer zet je als 4e lb.. Wat ga je doen? Lekker op de bank verpieteren, contract laten uitlopen en dat er vervolgens geen club voor je stoep staat?

Hoe creert Blind hier precies onrust? Enige wat hij doet is een reactie geven op interviews waar Huntelaar en Schreuder zich al over hem hebben uitgesproken. Daar begint de onrust. Als zij zich gewoon hoffelijk hadden opgesteld en zich aan de afspraak hielden, dan zou Blind zich nooit hoeven te verdedigen.

18 januari 2023 om 19:57

Zitten aan beide kanten fout. Het feit dat Blind zo tegen Schreuder tekeer ging tijdens de wedstrijd met RKC geeft aan dat er al anger iets broedde. Dat zich Blind zich irriteerde aan hem. Zo'n uitbarsting komt niet opeens tot stand.

18 januari 2023 om 20:00

Dit is gewoon het teken dat Schreuder de kleedkamer niet onder controle heeft.

18 januari 2023 om 20:11

Dat Blind zich irriteerde aan hem? Ja wat denk je zelf. Je bent Ten Hag gewend en krijgt met deze amateur te maken. Die dus blijkbaar het team zelf niet eens kan vertellen hoe hij wil dat ze drukzetten. Wat voor trainer is dat??? En dan moet je dat maar allemaal aan je voorbij laten gaan? Als je dat doet ben je juist een laffaard.

18 januari 2023 om 21:01

Onder controle heeft? Het gaat hier om het eerste van Ajax niet een jeugd elftal. Als je dan als ervaren speler een persoonlijke tegenslag krijgt te verwerken dan zou ik daarvan verwachten dat hij zijn voorbeeldfunctie gebruikt (als ras Ajacied) om te laten zien dat ze er alles aan moeten doen om weer in goede vorm te komen.

18 januari 2023 om 22:36

Exact dat Louis en Pisto. Blind heeft zeer lange tijd in de top gespeeld. Die herkent onkunde natuurlijk als geen ander en gaat er iets van vinden. En terecht! Het is geen speeltuin.

19 januari 2023 om 00:05

@jaakke Het is inderdaad geen speeltuin. Wie niet presteert moet eruit. Dat geldt voor Schreuder, maar ook voor Blind. Alleen dat beviel Blind niet helemaal…

18 januari 2023 om 19:59

Zijn gewoon een stelletje kleuters, heeft totaal geen nut om zo'n 'ruzie' uit te vechten in de media.

18 januari 2023 om 20:02

De club heeft Blind in een slecht daglicht geplaatst. Het is alleen maar logisch dat Blind zich verweert.

18 januari 2023 om 22:48

Hij gooit gewoon een bommetje zo vlak voor de klassieker, druk om te presteren wordt alleen maar groter zo. Terwijl de focus voor Schreuder niet optimaal zal zijn. Wie weet luidt dit het einde van Schreuder in, niet te snel hopelijk ;p

18 januari 2023 om 20:00

Wie neemt Schreuder nog sirrieus? Iemand die Bassey linksback zet en Rensch in het centrum is toch totaal ongeschikt. Ik denk dat je de curcus in Zeist moet volgen om Schreuders keuzes te snappen want ik snap ze niet 😋

18 januari 2023 om 20:04

Wat lul jij nou allemaal gek. Als je al heel het seizoen basisspeler bent en na een keer je mening geven opeens 4de optie, lijkt me toch sterk dat blind, al zou die 5 eigen goals maken, om voetballende redenen de 4de optie werd.

18 januari 2023 om 20:06

Las schreuder zijn grote waffel heeft tijdens de rust, dan moet hij die grote waffel opzetten tegen Bmind en dan zeggen dat hij andere beter vind op zijn positie. Maar dat heeft die slappe zak niet gedaan.

Denk dat vele Blind juist hiermee en nog steeds erg serieus nemen. Wat een zooitje is het geworden in zo'n korte tijd.

Met zijn verhaal verklaard weer een hoop. Of wil jij zeggen dar het allemaal lekker gaat bij Ajax.

18 januari 2023 om 20:12

Ik neem Blind als Ajacied en professional niet alleen serieus, ik kijk door dit interview nog negatiever tegen Schreuder aan. Lult de boel maar bij elkaar om niet in een nog slechter daglicht te komen. Mooi dat Blind nog even zegt hoe het daadwerkelijk is gegaan.

Bijzonder trouwens, dat Van Gaal, Bayern en Ten Hag allen zijn gezwicht voor de vriendjespolitiek om Blind heen. Dat zijn toch niet de minste figuren in de voetballerij. En dan PSV, die door die vriendjespolitiek hem nog probeerde te halen... Wat een lobbyisten moet hij in dienst hebben dan! Misschien dat jij ze ook kunt inhuren, wie weet maken ze van jou nog wel iets!

18 januari 2023 om 20:13

Ach houd op. Respect voor Daley. Hij stond wel op, de rest had toen ook kunnen opstaan, maar hij deed dat als leider. Hopelijk blijft Schreuder nog, en wordt Ajax 3e, dan zullen veel supporters toch wat beter nagaan denken. Wat in 4 5 jaar is opgebouwd, is in 6maanden kapot gemaakt

18 januari 2023 om 20:23

Hahaha inderdaad. En nu weten we ook waarom papa opeens weggaat. Dat toont aan dat hij niet onafhankelijk is wanneer het om zn zoon gaat.

18 januari 2023 om 20:29

@bocherief, er zijn vele die Blind serieus nemen. Sterker nog dit was bij vele van ons al bekend. Dat hij nu naar buitenkomt met een verhaal die elementen bevat die ook al duidelijk waren voor dit interview bevestigd dit.

Schreuder laat zien wat een slechte manager en trainer hij is voor dit Ajax. Daar kijken we namelijk elke week naar en ook nu zonder Blind. De bashers can Blind verliezen straks hun pispaaltje en halen er nog even alles uit om Blind onterecht neer te halen.

Alfred is niet capable en als je dit niet kan zien en hier een rode draad door heen kan halen ben je met maar 1 ding bezig en dat is best zielig. Je kunt al jou berichten onder elkaar zetten en dan zie je een duidelijke trend.

Dit heeft Schreuder maar ook Ajax schandalig aangepakt. Zo ga je niet me je Ajacieden om en dit was precies waarom we weer terug in de tijd gaan waar ego’s en individuen de regels denken te maken. Echt schandalig.

18 januari 2023 om 20:47

Ik. Ik neem Blind veel serieuzer dan dat ik Schreuder ooit zou geloven. Het bestuur neem ik kwalijk dat ze toezien en niks doen. Slappe hap en de zaak stinkt steeds meer en wordt alsmaar rotter.

18 januari 2023 om 22:33

@bochherief, ik! De enige die niet meer serieus te nemen is is Schreuder! Zijn positie is onhoudbaar geworden. Wat mij betreft gaan we dat met z’n allen het bestuur ook heel duidelijk maken. Deze man moet hoe dan ook weg bij Ajax!

18 januari 2023 om 23:33

Ernaast zetten prima, maar Schreuder heeft de communicative vaardigheden van een doofstomme kleuter. Schreuder moet gewoon weg. Klaar! Einde verhaal. Waarom moeten we wachten tot hij tegen Feyenoord weer met een onverklaarbare opstelling komt waarin hij misschien wel gaat proberen om Taylor als centrale verdediger op te stellen (zoals hij dat al eens tijdens de training geprobeerd heeft). De vraag is niet of Ajax verliest van Feyenoord, maar met hoeveel en als het niet met meer dan drie doelpunten is, dan blijft hij gewoon in dienst door die slappe hap van een vd Sar.

19 januari 2023 om 06:03

Nou als jij zelf niet kan relativeren wat hier allemaal gezegd is door hem dan maakt het niet uit wat jij denkt. Sommige mensen hebben nou eenmaal geen verstand van voetbal. De reden dat ajax niet loopt is blind iedereen kan wel zeggen wat je wil. Maar daar begon de laatste jaren gewoon de aanval. Alleen blind is zoals we weten niet snel dus moet je je iemand in zijn rug Egten of schuiven naar 6 samen met alvarez en eventueel berghuis. Dan heb je een middenveld die kan strijden maar ook met passen kan strooien. Als je q ste keuze ben en je komt op de bank ok. Maar fan zie je niet 1 , 2 nee 3 andere spelers op je positie gaan spelen die tot aan dat moment daar nauwelijks hebben gespeel. En dan praat ik nu niet over wijnjaar want hij was gehaald om blind op den duur te gaan vervangen. Alleen de spelers die erin kwamen die waren nog slechter dan kind op die positie. Maar als een trainer in de rust aan zijn spelers gaat vragen hoe zij het zien wtf get the f.... out of here men wtf. Ik ben geen coach maar in de rust van een ajax tergen rkc had ik wel geweten wat ik tegen die spelers moest zeggen. Hij is gewoon op ego getrapt en wilde van blind een voorbeeld maken Alleen het pakt slecht uit voor hem. Want zonder blind gaat het een moeilijke 2 de helft worden.

Schreuder is nu helemaal onhoudbaar. Wat een enorme softie, weg ermee. En wederom slecht leiderschap van van der Sar, waarom is zijn contract verlengd?

18 januari 2023 om 19:56

Blij dat Blind hiermee naar buitenkomt. Nu moet Schreuder wel vertrekken. Ontzettende amateur is het.

18 januari 2023 om 19:58

Of ze gaan hem juist verdedigen, niks zou me verbazen momenteel.

18 januari 2023 om 20:31

Op zeker anders had hij zich niet uitgesproken terwijl daar een gezamenlijk besluit over was, dat toont aan hoe veilig ze zich voelen binnen Ajax.

18 januari 2023 om 22:09

Maar moet alleen Schreuder vertrekken? Volgens mij haalt hij ook H2 en van de Sar onderuit. Van de Sar was er weer niet op het moment dat het nodig was. Maar dat zijn we inmiddels wel gewend.

18 januari 2023 om 20:02

Ongelooflijk ook dat ze contractueel hebben vastgelegd geen uitspraken over deze kwestie te mogen doen, met een boete tot gevolg. En dan is Schreuder zelfs zo stom om er 1. Iets over te zeggen en 2. Nog te liegen ook.

18 januari 2023 om 20:03

Niet alleen Schreuder, ook Huntelaar. Blind is niet voor niets boos op hem. Mooi dat ie meteen de beerput open gooit, mooi inkijkje in het moderne Ajax beleid.

18 januari 2023 om 20:09

Huntelaar ook inderdaad, al heb ik daar toch een ander gevoel bij. Ik wil eerst weten wat daar verder heeft afgespeeld voordat ik Huntelaar ga bekritiseren. Huntelaar en Blind zijn nog iets van vrienden en Blind richt zich ook niet gigantisch erg op onze voormalige topspits.

18 januari 2023 om 22:10

Wel vreemd dat je Huntelaar wel nog het voordeel geeft en Schreuder niet.

18 januari 2023 om 20:05

No way dat Schreuder onhoudbaar is. Die maakt hoe dan ook het seizoen af. Straks geen CL halen en dan is de hele club naar de kloten in 6/7 maanden. Supporters moeten echt in actie komen. Ik heb Van der Sar hier vaak verdedigd, maar wat een ongelofelijk slappe zak is dat zeg. Hij is er altijd te vinden als het goed gaat, en wanneer het slecht gaat houd meneer z’n mond. Van der Sar, Hamstra en met name die enge rat van een Schreuder eruit. Volgende thuiswedstrijd moet er gewoon 90 minuten Schreuder rot op door de Arena galmen, wat kots ik van die gozer zeg 🤢

18 januari 2023 om 20:07

Dus dit. Tijd voor ons supporters om actie te ondernemen. Niet tot zondag wachten, gewoon direct handelen. Het is onze club, Schreuder is een gezwel wat verwijderd moet worden.

18 januari 2023 om 20:15

Als hij er na maandag nog zit, dan moeten de fans het maar zelf doen. Het is veel te stil in de media, in de stadions en rondom de club.

18 januari 2023 om 20:19

Tenzij je aandelen hebt is Ajax niet jouw club.

18 januari 2023 om 20:30

Ja, wat wil je. De Telegraaf gaat Schreuder niet wegpesten, het is hun eigen mol. Na maandag? Laat Ajax maar eens zien dat ze het op een rijtje hebben en ontsla deze clown. De supporters moeten en zullen in actie komen.

Overigens is het wel apart. Hier zie ik al dagen je foto van Messi, maar af en toe heb je ook nog je oude profielfoto.

Het word maar eens duidelijk dat binnen een jaar de hele club naar de klote is gegaan. Iedereen die regelmatig Ajax volgt en een Ajax-hart heeft weet dat Blind gelijk heeft. Schreuder en het bestuur moeten eruit, of je speelt binnenkort weer verloren wedstrijden tegen Rapid Wien, Molde en Rostov.

18 januari 2023 om 20:17

Dat gaat sowieso gebeuren. Het geld dat Overmars en Ten Hag voor de club hebben verdiend wordt nu in een enorm hoog tempo verkwanseld. Om bang van te worden. Overmars mocht uiteindelijk veel uitgeven van de RvC, omdat hij zich had bewezen. Deze nieuwe leiding krijgt ineens een vrijbrief... Ze denken bij Ajax nu dat succes vanzelfsprekend aan komt waaien... Wat er dit jaar wordt afgebroken, gaat een waardeverlies van meer dan 100/150 miljoen opleveren in één jaar...

Kritiek op Huntelaar en Schreuder, maar niks over zijn dramatische vorm?

18 januari 2023 om 19:57

Daar gaat het hier niet om. Hij reageert op de uitspraken vanuit Ajax door Schreuder en Huntelaar. Schreuder probeert zijn straatje schoon te vegen en Blind wordt als het zwarte schaap neergezet. Blind komt met een keiharde tegenreactie en ik geloof eigenlijk elk woord. Blind noemt duidelijke punten, zou het bijna feiten noemen. Schreuder zegt dat hij niet wist dat Blind aanwezig was om afscheid te nemen en dat hij Blind gemist heeft, waar Blind duidelijk zegt dat het afgestemd is. Klap uit de school Daley, de club moet opgeruimd worden.

18 januari 2023 om 22:11

Ook als dit de kop van van de Sar kost? Want ook hij faalde (weer).

18 januari 2023 om 22:51

Ik heb vd Sar behoorlijk lang verdedigd, maar zoiets mag hem z'n kop gerust kosten. Waar hij eerst incompetentie op andere vlakken toonde, had hij het geluk dat het sportief nog redelijk liep. Nu heeft zijn mismanagement invloed op het sportieve aspect en dan mag je gerust af gaan.

18 januari 2023 om 23:05

Zeballos die dramatische vorm ligt ook geheel bij Schreuder , doordat hij spelers naar verkeerd blijft opstellen op gewoon totaal negeert , spelers die geen pepernoot raken en laat staan en spelers die het wel goed doen in de wedstrijd wisselt .
Hij hoort de spelers en het team beter te laten spelen hij heeft niet 1x 2 of 3 wedstrijden met een vaste basis elftal gespeeld.
Schreuder is gewoon incompetent als hoofdtrainer en Hamstra is incompetent als TD en Huntelaar is een meeloper en Vd Sar is ook gewoon een ongelofelijke lul

Dat stukje over druk zetten is wel echt zo herkenbaar. Alle slechte trainers die ik heb gehad lieten het ook maar invullen door de spelers. Teken van zwakte

18 januari 2023 om 20:14

Haha ja een trainer van ajax die geen eigen idee heeft over druk zetten. Denk je dat Ten Hag of Bosz dat ook zo doen. Hahahah ik wat een amateur die Schreuder. En een naar onbetrouwbaar persoon ook nog.

18 januari 2023 om 22:31

Daarbij ook lekker makkelijk als trainer, want als het goed gaat dan heeft de trainer het tactisch toch maar weer sterk gedaan, gaat het slecht dan hebben de spelers het niet goed bedacht en uitgevoerd. Nu vind ik dit sowieso al vaak een thema in de persmomenten van Schreuder, credits willen pakken voor het goede maar de schuld neerleggen bij spelers wanneer het minder gaat alvorens te zeggen dat een trainer uiteindelijk hoofdverantwoordelijk is als soort van reddingsboei (alsof hij dan opeens verantwoordelijkheid wil pakken).

Het heeft ook wel iets ironisch in de situatie dat hij dus de leuke openstaande trainer wil zijn die de verantwoordelijkheid voor het druk zetten bij de groep wilt leggen, maar als iemand een opmerking maakt over wat de trainer zelf wil (en dat hij er eigenlijk voor is om dit te beslissen) dan slaat de stemming compleet om en moet die speler zijn mond houden.

Al met al neig ik in deze kwestie toch meer naar dat Blind de waarheid zegt, gezien er wel telkens veel details naar boven komen over daarbij persoonlijke ervaringen (waar er grote groepen mensen zijn die dit kunnen bevestigen of ontkrachten, dus als je onzin verkondigd sta je snel voor lul). Waar bij de verhalen van Schreuder er met regelmaat wordt verwezen door 'the usual suspects' (vriendjes van de pers) naar situaties uit het verleden en van horen zeggen. Dat geval met het niet afscheid nemen van, of iemand geen succes wensen bij Oranje staat natuurlijk ook nergens op.

18 januari 2023 om 22:59

Ironische is ook dat zijn commentaar op alle kritische vragen na zijn uitbarsting bij de 7-1 overwinning was: "ik zeg het en ik ben de trainer". Nu hoor je dat hij beslissingen bij de spelers zelf neerlegde. Never go full reta... te laat.

Hup, wieberen met die Schreuder. Laat ze nou eindelijk eens druk zetten vanuit de media. Dit is niet meer te houden

Blind speelde geweldig dus had hij recht om er iets van te zeggen.

18 januari 2023 om 20:13

Als er gelogen wordt om zijn persoon in een slechter daglicht te zetten en het eigen straatje van mensen schoon te vegen, dan vind ik inderdaad dat Blind, Ajacied in hart en nieren, het recht heeft om er iets van te zeggen.

18 januari 2023 om 20:51

Nee, maar ook dan mag je er iets van zeggen, kom op zeg.

Dit geloof ik helemaal. Schreuder weiger en heeft geen duidelijke tactiek of overwicht.
Blind is vervelend maar ervaren. Kun je een keer tegen uitvaren maar niet negeren, ontzettend dom.
Ajax leiding maakt er ook een potje van maar whats new, te onervaren. Hoeft uitkomst niet anders te zijn overigens.
Ondanks vervelende Blind kun je dit niet maken. Brevet van onvermogen en niemand durft in te grijpen.
Dit wordt niks meer op deze manier. Na Feyenoord of wellicht na Berlin einde verhaal.
Opschonen spelersgroep, verlies nemen en eigen jeugd serieus nemen met gerichte en wel gescoute aankopen. Kan prima, kost wat tientallen miljoenen maar soit.

Ronduit schandalig en lachwekkend hoe er bij Ajax sinds het vertrek van Overmars gehandeld wordt en hoe er met een clubicoon als Blind is omgegaan. Bizar dat Van der Sar het blijkbaar nog steeds niet nodig vindt iemand anders voor de groep te zetten. Waarschijnlijk heeft ie de ballen er gewoon niet voor. We kunnen alleen maar dromerig terugkijken naar een tijd van Ten Hag en Overmars terwijl dat een jaar geleden was.

Zo Blind maakt Schreuder even met de grond gelijk, en als dit waar is en daar lijkt het toch zeker op dan moet hij er vanavond nog uitvliegen. Blind verdiende absoluut om gepasseerd te worden uit sportieve overwegingen maar een volwassen man en iemand met hart voor de club zo kleineren is diep triest.

Wat zullen Schreuder en Huntelaar nu balen dat ze zo dom zijn geweest om tekst en uitleg te geven rondom de situatie.

18 januari 2023 om 20:13

Er zijn al tal van redenen geweest om Schreuder er uit te knikkeren, maanden geleden al. Hij zit er nog steeds. Kortom, dit gaat er ook niet voor zorgen dat Schreuder ontslagen wordt.

18 januari 2023 om 20:30

Nee dat denk ik ook niet tenzij spelers als Klaassen en Bergwijn ook hun mond open doen, die lopen ook rond met een hoop frustratie.

Het zint me ook totaal niet dat Schreuder en Huntelaar zich veilig genoeg voelen om hun zegje te doen ondanks de overeenkomst. Dat toont echt dat het compleet verrot is binnen de club.

18 januari 2023 om 20:36

Tadic wilde ook al niet teveel kwijt over de kwestie Schreuder/vertrekBlind. Je zag hem voor de camera duidelijk reageren met ergenis.

Laat Klaassen en Berghuis een boekje open doen. Berghuis is geen Ajacied in hart en nieren maar heeft zijn mening altijd klaar. Klaassen zou op moeten staan, evenals Tadic.

Er is ook al 2x een aanvraag tot een gesprek met de directie afgewezen.

18 januari 2023 om 23:01

Je laatste zin.. Waar heb je dat vandaan en door wie zou het aangevraagd moeten zijn?

Lijkt mij wel een geloofwaardig verhaal dit en ik heb nu nog meer een hekel gekregen aan Schreuder. Het ga je goed in München, Daley

Groot gelijk dat hij nu verteld hoe het volgens hem gegaan is. Schreuder maakt meer kapot dan je lief is.

Alles wat is opgeboud word in 1 jaar helemaal na de klote geholpen. Hoe iedereen (ik ook) ervan uitging dat Ajax het Bayern van NL zou worden lijkt het nu als een kaartenhuis in elkaar te storten. Er word teveel met geld gesmeten en de dure aankopen brengen nog veel te weinig. Als Ajax dit jaar de CL misloopt kunnen ze zo'n beetje weer opnieuw beginnen. Ookal leveren jongens als Blind & Tadic te weinig dit seizoen zijn ze nog steeds heel belangerijk daarom zal Ajax het gemis van Blind echt wel merken. Ik gun het Blind ook dat hij een mooie stap naar Bayern heeft kunnen maken als voetballer vond ik het vaak een kwal maar als mens lijkt het mij een gezellige Amsterdammer.

"volgens Schreuder waren het tactische keuzes en was het niets persoonlijk. Na lang aandringen erkende de Ajax-trainer toch dat hij na het incident tegen RKC een statement moest maken in de richting van Blind." Dit zegt wel veel. Gaat lekker daar in die kleedkamer.

Ik geloof Blind en zeker gezien zijn upside. Een verklaring om van beide kanten niks te zeggen is gebruikelijk, ware het niet dat Schreuder zich makkelijk verspreekt. Het is gewoon wachten tot zondag. Feyenoord zal hem op z'n knieën dwingen en dan op z'n kin afkloppen....

Dat is even slikken als de vriendjespolitiek voorbij is.
Zijn vader is ook om deze reden vertrokken.
De familie blind heeft het Nederlands voetbal enorm veel pijn gedaan.

18 januari 2023 om 20:18

Hou toch op. Vriendjespolitiek is juist een vd sar die hamstra en huntelaar de hand boven het hoofd houdt na 100 miljoen aan kut transfers en het aanstellen van de slechtste ajax trainer ooit. En hanstra en hintelaar die schreuder niet ontslaan na alles wat hij al mis heeft gedaan. Daley Blind heeft zeker tot zijn hartproblemen geweldige dingen voor ajax gedaan. Is nog teruggekomen terwijl hij elders meer kon verdienen. Doe normaal.

18 januari 2023 om 21:35

Rot op met je vriendjespolitiek. Blind is weggepest door de meest incompetente trainer + technische hart die we ooit bij Ajax hebben gehad en hij gooit nu de beerput open. Ik geef hem groot gelijk. Misschien dat dit de ogen doet openen en dat er koppen zullen rollen. We zitten in januari en het seizoen is eigenlijk al verloren. No way dat niemand hier voor gaat boeten.

Mijn constatering in dit gehele verhaal is: Marc Overmars, had nou gewoon je banaan in je broek laten zitten.

Ik ben er van overtuigd dat we dan nog steeds een groot en sterk Ajax hadden!

Het blijft jammer, al kan ik mij voorstellen dat het vertrek van Blind, Ajax inderdaad goed uit kwam!

Het lijken verdorie allemaal wel een stel wijven man. Allemaal volwassen kerels. Niet te geloven.

Schreuder kan beter in het circus gaan werken als clown. want elk Artikel dat van hem naarbuiten komt moet ik hard lachen.

Nou nou schreuder de r..
Eerst Bogarde weg want die durft wat te zeggen, en nu Daley want die heeft ook een grote mond.
Nou wachten is op het wegsturen van Berghuis en Bergwijn ,die 2 zijn duidelijk ook niet blij met schreuder.
Pasveer heeft ook nog een appeltje met schreuder

Pfff, wat een verspilde energie dit bericht; alsof het er nu nog toe doet. Het valt voor mij ook een beetje in de categorie:"qui s'excuse, s'accuse..."

Het word wel echt tijd voor Ajax om een nieuwe technische directie aan te stellen. Dat het zo niet verder kan is heel snel gebleken en daar mogen ze zelfs blij mee zijn. Huntelaar en die andere zijn dr net en maken al heel duidelijk dat ze verre van geschikt zijn.

Behalve over Schreuder zegt dit toch ook genoeg over het huidige leidinggevende kader bij Ajax. van der Sar heeft al jaren bewezen een goed uithangbord te zijn maar verder veel te licht te zijn. Hamstra is omhooggevallen vanaf Heerenveen en Huntelaar is een groentje. Maurits Hendriks, de hockey man, erbij gaat dit ook niet verhelpen. Zonder een sterke leider erbij is dit drietal gedoemd om ellende te veroorzaken zoals je nu al een tijd ziet gebeuren. Ik denk dat Ajax behalve Schreuder eruit gooien ook Hamstra erachteraan moet sturen, van de Sar of een andere functie of ook exit en zowel een sterke algemeen als technisch directeur moet aanstellen. Alleen Schreuder eruit is symptoombestrijding en niet de oorzaak aanpakken.

Blind fan of niet, de Ajax leiding mist leiders en heeft een flapdrol van een trainer er voor gezet waar ze teveel vertrouwen in hebben. Hij zou het tactisch brein zijn geweest innde tijd van TenHag. Maar ook TenHag toont dat je beter af bent zonder Schreuder.

Blind, maar ook Bassey en de andere zouden gewoon goed fungeren als Bogarde was aangebleven als defensie trainer. Maar de "leiding" koos Schreuder en gaf hem de vrije hand.
En zie nu;
Moddergooien... en van het in potentie Bayern van Nederland afgezakt tot een subtopper

18 januari 2023 om 20:53

Helemaal mee eens. Goed verwoord. Het geeft het probleem weer maar nu….wat te doen?

18 januari 2023 om 22:13

Blind ws vorig jaar ook al een slechte verdediger.

Blind moet niet zo zielig doen. Als hij nou in plaats van te lopen zeiken zijn voeten eens liet spreken op het veld dan was er helemaal geen probleem. Maar dat was jusit het probleem. Amateurtje Blind die loopt te janken dat hij niet meer in de basis stond en relletjes begon te creeren binnen het team.

18 januari 2023 om 20:16

Wat - een - onzin. Relletjes begon te creëeren binnen het team? Schreuder is degene die de club naar de klote helpt, Schreuder is het lek naar de media. En waar we hem als coach hebben beoordeeld (en zwaar afgekeurd hebben), valt hij nu ook als persoon door de mand. Leugenaar eerste klas.

18 januari 2023 om 20:36

Dat Schreuder waardeloos is, doet niets af aan het feit dat Blind volledig terecht op de bank terechtkwam. Dat vonden Ajacieden ook, maar nu ineens word dit gebruikt om nogmaals aan te geven hoe waardeloos Schreuder is. Schreuder doet heel erg veel fout, maar Blind op de bank posteren is misschien wel z'n beste beslissing geweest tot nog toe. Bovendien lijkt het me duidelijk dat je niet verzekerd bent van je plek als de club een back van 10 miljoen euro koopt. Blind komt hier ook zeker niet goed vanaf.

18 januari 2023 om 20:40

Oh absoluut. Blind had al eerder gewisseld mogen worden, maar dat gebeurde niet. Dat hij vlak voor het WK zijn basisplaats kwijt was, was dan ook een soort van verrassing (want het, Blind leek onaantastbaar), maar begrijpelijk. Het feit waar het daarna om ging/gaat is dat Blind van eerste keuze naar 3e of 4e keuze ging en daar mag echt wel wat op gezegd worden. Wijndal kwam erin en raakte meteen geblesseerd. Dan zou je denken, oke Blind erin, de voorheen eerste keuze zal dan wel tweede keuze zijn. Nee, het werd Rensch. Onbegrijpelijk. Dan het duel daarna Bassey op links, dus was Blind gewoon laatste in de pikorde. En dat sloeg nergens op.

18 januari 2023 om 21:14

Hoezo onbegrijpelijk? Hij had altijd al 4e of 3e keus moeten zijn maar niemand die het durfde te doen. Rensch is een betere speler dan Blind en hoort eerder in de basis te spelen dan Blind. Niks onbegrijpelijks aan. In jou comment spreek je jezelf gewoon tegen door te stelen dat hij wissel had moeten zijn en dan vervolgens verrast te zijn dat hij 3e of 4e keus was. Nee hij had helemaal niet eens op de bank mogen zitten, zo waardeloos was hij. En dan ook nog eens praatjes hebben, dan verdien je zeker niet op de training aanwezig te zijn, maar gewoon je spullen te pakken en wegwezen.

18 januari 2023 om 21:15

Dit betekent overigens niet dat Schreuder een geschikte Ajax trainer is. Iedereen praat elkaar maar na en vindt alles wat tegen Schreuder gebruikt kan worden meteen goed.

Feit is dat Blind niet in de basis hoorde, en liep te zeiken. Feit is dat dit niet genormaliseerd moet worden en gestraft dient te worden. Schreuder heeft dit gedaan, en alle Ajacieden vinden ineens Schreuder slecht dat hij dit heeft gedaan.

Beetje zielig hoor.

18 januari 2023 om 23:26

Rensch is een betere spele.. yup, gestopt met lezen. Dan heb je echt de ballen verstand van voetbal.

19 januari 2023 om 22:33

Je maakt jezelf hier belachelijk. Rensch heeft over de laatste twee seizoenen betere cijfers en statistieken dan Blind. Hij heeft een hogere succesvole tackle percentage en pass percentage. Het enige wat ontbreekt is ervaring, maar heeft overduidelijk meer talent dan Blind ooit had kunnen hebben. Je praat iedereen maar na maar de statistieken liegen niet.

Schreuder gaat er niet uit. Omdat van de Sar dan ook zijn biezen moet pakken. Hij heeft er mede voor gezorgd dat Schreuder hoofdtrainer is, dus hij is net zoals de rest verantwoordelijk voor deze rotzooi.

Als Schreuder en van der Sar weg zijn heb je geen hoofdtrainer en algemeen directeur meer. En aangezien er na een jaar nog steeds geen TD is. Zie ik het al helemaal niet gebeuren dat Ajax binnen no-time een hoofdtrainer, algemeen directeur en TD regelt.

Tot zover!

18 januari 2023 om 20:17

Vd Sar hoeft zijn biezen niet te pakken omdat hij deze trainer aangesteld heeft. Dan zou elke directeur op moeten stappen zodra er een trainer ontslagen wordt...

18 januari 2023 om 20:32

Hij heeft ook Hamstra en Huntelaar aangesteld. Dan heb je er wel echt een puinhoop van gemaakt.

18 januari 2023 om 20:44

Ben ik met je eens, bedoel meer aan te geven dat een directeur niet per se hoeft op te stappen als een trainer ontslagen wordt. Want dat is min of meer wat Hoofdtrainer zegt. Van der Sar had moeten optreden en Schreuder eerder moeten ontslaan. Dat hij dat niet deed was jammer maar in het begin kon ik het ergens wel waarderen dat wij niet zo'n club zijn die na 2 verloren potjes een trainer ontslaat. Inmiddels is het echter onhoudbaar en zou Sarremans nu gewoon zijn ballen moeten tonen en Schreuder ontslaan.

18 januari 2023 om 21:08

Blijven volharden in een fout omdat je die niet wil erkennen is vele malen kwalijker dan de fout herstellen. Van der Sar hoeft er helemaal niet uit omdat hij een fout heeft gemaakt.

Heb nog nooit zo pest hekel gehad aan trainer als die scheuder weg met die man waardeloos

Als ik dit zo terug lees, moet ik toegeven is dit verhaal een stuk geloofwaardiger dan dat van Ajax. En ook qua tijdspad en de uitspraken die vanuit Schreuder en Huntelaar zijn gedaan. Zelfs op het WK hield Daley de deur nog op een kier, als je dan terug komt van het WK en je mag niet meer meetrainen. Tja ..

In principe maakt dit hele verhaal niet uit. Zelfs toen Wijndal weer kon spelen, bleef Blind spelen. Als je blijft spelen als een natte krant, houdt het natuurlijk een keer op. Ik denk dat zowel Blind als Schreuder in bepaalde aspecten gelijk hebben, maar dat gedoe over z'n rol gaat nergens over. Blind bleef gezien zijn rol nog veel te lang staan, iets dat Ajacieden ook massaal vonden. Vreemd hoe sommigen nu toch weer van mening veranderen.

18 januari 2023 om 22:40

Volgens mij gaat de essentie niet over het feit of Blind op de bank moest komen of niet (hier zullen de meningen altijd over verdeeld blijven), maar de redenatie waarom het uiteindelijk is gebeurd is natuurlijk absurd en persoonlijk (getuige ook de vervolgacties waarover hier wordt gesproken).

Ik vind persoonlijk ook dat het te veel gaat over de kwaliteiten dan wel het niveau dat Blind wel of niet heeft, waar de hele kwestie meer lijkt te gaan over communicatie en de manier waarop je met mensen omgaat. Als kers op de slagroomtaart, dat je een boeteclausule inbouwt dat er niet over gesproken mag worden, en binnen de kortste keren trekken zowel Schreuder als Huntelaar hun mond open.

Ik vind namelijk ook wat van het tactisch niveau van Schreuder als trainer zijnde (waar hij dit natuurlijk eigenlijk nog nergens heeft bewezen als hoofdtrainer ook bij jouw eigen geliefde Twente niet, waar het gros van de supporters maar wat blij was met zijn vertrek), echter vind ik dat voor de casus an sich niet heel relevant.

Het feit dat hij zelf in een situatie in de rust de verantwoordelijkheid voor tactische beslissingen bij de spelers wou leggen waar een speler een opmerking over maakte alvorens die speler met de grond gelijk te maken en er een persona non grata van te maken, dat is voor mij de kern van de hele kwestie.

De incompetentie van Schreuder en directie vind ik als Ajax-supporter in hart en nieren stuitend. Wat zijn we in korte tijd toch weer volledig afgegleden. Schreuder, H2 en v.d. Sar hebben een brevet van onvermogen afgegeven. Met Overmars en Ten Hag liep het gesmeerd binnen de club. Dat zijn vakmensen. Die missen we nu.

"maar het is zover gekomen dat ik zelfs niet meer welkom was bij de club waar ik vanaf mijn zevende heb rondgelopen"

Slachtofferrol!

Wat een ontzettend domme timing van Blind, een paar dagen voor de Klassieker.

Los daarvan, zwakke persoonlijkheden houden er niet van zich te omringen met sterke meningen. Schreuder lijkt daar een voorbeeld van. Uit Blinds reactie in de rust van RKC maak ik op dat er onduidelijkheid was over de speelstijl van Ajax. Blind meende opheldering te moeten vragen, wat gezien zijn rol als reserve-aanvoerder en locatie in een gesloten kleedkamer prima is. Dat Schreuder op deze manier reageert typeert hem. Zwak.
Maar dit had ik veel liever in de zomer gelezen. Niet in de week voor een Klassieker. Dat neem ik Blind weer kwalijk.

18 januari 2023 om 21:57

Er worden ook genoeg verhalen over Blind gespeculeerd, als er dan onwaarheden volgens hem worden verteld vind ik dat hij zichzelf mag verdedigen. Ook als dat een paar dagen voor de klassieker is. Zijn kant van het verhaal zou eventueel eraan bij kunnen dragen dat Schreuder
eerder ophoepelt. Want wachten tot de zomer op zijn ontslag lijkt mij iets te lang.
Daarnaast gaan de spelers zich echt wel focussen op de klassieker en zal deze kwestie 0 impact daarop hebben.

18 januari 2023 om 22:25

Wat voegt dit extra toe na de ontkenning die Blind vorige week tegenover de NOS deed dan? Hij legt het enkel wat uit, maar hij heeft zich al verdedigd. En de publieke oorlog heeft hij al gewonnen van Schreuder, want in de Arena zijn er weinig supporters die Schreuder boven hem verkiezen.

De prestaties van de club zouden altijd voorop moeten staan. Elke minuut afleiding die aan dit interview besteed gaan worden leiden af van Feyenoord. En dat is bijzonder onverstandig. Sterker nog, ik vind het onprofessioneel en laat zijn grijns na weer eens puntverlies in een andere context zien.

18 januari 2023 om 23:33

Iets ontkennen is helemaal geen verdedigen, vooral als de tegenpartij wel met argumenten komt. Dit voegt uitleg en en maakt zijn ontkenning begrijpbaar. Dat is zo'n beetje de essentie van een discussie. Vooral in een situatie waarin een TD en trainer hem zaten te beschuldigen, dan heb je het recht om voor jezelf op te komen. Je wil me toch niet zeggen dat jij in een soortgelijke situatie genoegen zou nemen met: "nee hoor" en denken dat het voldoende is?

Prestaties horen voorop te staan. Feit is dat Huntelaar en Schreuder nog voor Ajax werken en Blind niet. In wiens belang is het dan om de rust te bewaken?

19 januari 2023 om 00:13

'discussie'? Er is helemaal geen discussie over de vraag waar het voor Blind mee begon. Huntelaar stelde dat het met het uitfluiten begon, Blind gaf aan dat dat onzin was en dat hij op een later moment zijn verhaal zou doen. Dat is geen discussie, dat is corrigeren van onwaarheden.

19 januari 2023 om 00:25

Hoe corrigeer jij onwaarheden? Zeggen dat iets niet klopt is ontkenning, geen correctie. Zeggen dat iets niet klopt en vervolgens uitleg geven is een correctie. Ironisch genoeg precies wat ik nu doe.

Hmm. Blind die openlijk tijdens de rust de trainer uitdaagt en daarmee aan zijn stoelpoten zaagt. En dan daarna teamgenoten die zeiden dat hij gelijk had. Dit laat me wel zien hoe verziekt de selectie tegenover Schreuder staat. Ze krijgen dik geld betaald, dit is gewoon pest gedrag.
Zo gaat schreuder het nooit op de rit krijgen. De selectie probeert m al te lozen.

18 januari 2023 om 21:31

Daarnaast, zó erg waren de woorden van Huntelaar niet. Ik vond zijn woorden best meelevend. Ik vind Daley wel een beetje een primadonna dat hij daar zo op reageert.

18 januari 2023 om 22:16

Huntelaar probeerde het vertrek van Blind te verschuiven van Schreuder/h2/directie naar de supporters. Wat een meelevende man is die Huntelaar. Bij ons noemen ze het trouwens een leugenaar ipv meelevend.

Er zijn vaak twee kanten aan een verhaal, maar dit verhaal van Blind is zó overtuigend, en dat gestuntel van Schreuder zo deerniswekkend, dat het een uitgemaakte zaak is: Alfred Schaffer is een intrigant die eigenlijk nooit het trainersvak had mogen uitoefenen.

Ik moest een beetje lachen toen ik las dat Schreuder in de rust aan de aanvallers heeft gevraagd wat zij ervan denken hoe druk te zetten. ´´what do you prefer´´. Haha sorry hoor maar dan laat je echt blijken dat je als trainer qua tactiek het niet meer weet. Volgens mij moet hij dat aan de spelers uitleggen i.p.v. andersom.
Wat een slechte coach is dit zeg. Hopelijk zondag eruit.

Dit interview demonstreert maar eens perfect waarom Ajax er nooit in zal slagen het Bayern München van Nederland te worden. Het gekonkel en achterbakse ellebogenwerk zit te diep in de haarvaten van de club. Dat kan even goed gaan zolang er een grote patron is die de touwtjes in handen heeft, zoals Ajax die had in de persoon van Overmars, maar zodra die patron is vertrokken ruiken alle achterbakse onderkruipsels die elkaars bloed wel kunnen zuipen hun kans om de club naar hun hand te zetten.

18 januari 2023 om 22:17

In de tijd van Overmars was er ook al veel mis. Anders had hij niet de kans gehad veel vrouwen lastig te vallen.

Wat een onbetrouwbaar en arrogante Schreuder, zsm ontslaan

Wat mis ik Overmars zeg. Zoals Blind het hier ook aangeeft. Het is iemand die aan de lange termijn denkt. Gewoon eerlijk naar elkaar toe, zakelijke dingen ook gewoon persoonlijk kunnen brengen en elkaar daarna in de ogen kijken.

Ik heb het al vaak gezegd, Schreuder out!!
Dit is echt wat mij betreft de druppel. Wat een ongekende looser is dat, onvoorstelbaar.

Een echte Ajacied zeggen ze dan. Net voor de klassieker nog even olie op het vuur gooien. Trieste actie om dat nu te doen. Buiten dat is Schreuder natuurlijk totaal onbekwaam als people manager. Die snapt er niks van. Leuke assistent coach op tactisch vlak, maar als je spelers niet voor je willen werken gaat het nooit wat worden.

19 januari 2023 om 08:30

Als echte ajacied snap je dat de klassieker niet heilig is maar ajax wel

19 januari 2023 om 09:52

De klassieker is niet heilig? Als die wedstrijd al niet heilig is dan is het er geen 1. Kom op man. Feyenoord uit wil je koste wat het kost winnen. Dan ga je toch niet precies nu extra chaos lopen schoppen? Dat kan ook volgende week. Ajax is inderdaad heilig, maar wat maken die paar dagen nou uit met betrekking tot dit verhaal.

Als dit allemaal waar is, heeft de directie gewoon keihard gefaald en Schreuder natuurlijk ook.
Rare is dat ik dat stuk van Schreuder wel geloof, met hoe willen jullie spelen? Het spel is al tijden bagger en niks van te maken. Dat er dan 1 opstaat is prima.

Jammer dat er zo met een clubicoon wordt omgegaan .

Als het verhaal van Schreuder klopt, dan moet die man ook direct weg, coach bepaald en moet duidelijk zijn, als je dat niet kan, pak dan je biezen . Schreuder is echt de
Slechtste coach in jaren!! Wat onder Bosz is begonnen, wordt nu compleet gesloopt door een coach die maar wat doet en 2 technische mensen die maar wat aankopen doen zonder overleg met de scouting.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren