Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Als Ajax niet van Twente wint is het over en uit voor Alfred Schreuder’

Laatste update:

Aad de Mos denkt dat de wedstrijd tussen Ajax en FC Twente van zaterdagavond een must-win is voor Alfred Schreuder. Als de Amsterdammers voor de vijfde keer op rij punten laten liggen in de Eredivisie, verwacht de analist dat het clubbestuur genoeg heeft gezien en Schreuder wegstuurt. De oefenmeester staat al tijden onder druk in de Johan Cruijff ArenA.

Na het gelijkspel bij NEC van zondagmiddag (1-1) heeft Ajax al vier competitiewedstrijden op rij niet gewonnen. Dat, en de kansloze uitschakeling in de Champions League, leidt tot het nodige chagrijn bij de fans van de regerend landskampioen. Zij roepen al weken om het vertrek van Schreuder en De Mos voelt dat er een beslissende wedstrijd aan zit te komen voor de oefenmeester. "Het kan zaterdag om 23.00 uur afgelopen zijn", zegt de voormalig trainer van de Amsterdammers tijdens Panenka, een video-item van het Algemeen Dagblad.

De publieke opinie speelt daarbij volgens De Mos een grote rol. "Als je niet van FC Twente wint, is het over voor Alfred Schreuder bij Ajax. Hoe graag je het ook wil als club en als spelersgroep, maar dan kom je de ArenA niet meer uit. Alles hangt van zaterdag af. Dit is dé wedstrijd, niet die in Rotterdam." Daarmee doelt de analist op de uitwedstrijd bij Feyenoord van een week later. Voor de wedstrijd tegen Twente speelt Ajax in het bekertoernooi ook nog uit bij FC Den Bosch.

Sjoerd Mossou, journalist van het AD, verwacht ook dat Schreuder een strijd voert die niet te winnen is. "Ik krijg er Danny Blind-vibes van. Toen hij bondscoach was, kwam hij iedere keer voor een soort onmogelijk tribunaal te staan. Dat heb ik bij Schreuder nu ook een beetje. Wat hij ook zegt, wat hij ook beslist en wat hij ook doet: het is niet meer te winnen. Hij heeft er zelf voor gekozen om in het bijennest te springen, natuurlijk. Arie van Eijden, oud-voorzitter van Ajax, zei eens dat als de fans met witte zakdoekjes zwaaien, dat hij het twee keer kan tegenhouden. Bij de derde keer houdt het echt op."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou Aad, laten we met z’n alle hopen dat ze verliezen!

9 januari 2023 om 19:21

Hadden de Beatles niet zo'n liedje? Hoe ging die ook alweer? 🤔🤔🤔
Oh ja: Let it be!

9 januari 2023 om 19:31

Ik hoop ook dat Twente verliest.

9 januari 2023 om 19:37

Ik zie het niet gebeuren. Als we van Den Bosch en Twente verliezen, mag Schreuder alsnog blijven van H2 en Van der Sar. De kritiek op Schreuder was voor de winterstop al enorm. Ze hebben toen de keuze gemaakt om hem te behouden. Als ze hem nu na 3 mindere resultaten al ontslaan, was het vertrouwen voor de winterstop eigenlijk al te klein om verder te gaan. Dan heb je zo'n passant nog even een ras-Ajacied weg laten jagen. Misschien Kudus ook nog even naar de uitgang gedirigeerd, de achterstand nog verder uit laten lopen, de onrust rondom de club nog verder toe laten nemen en als belangrijkste een opvolger de kans ontnomen om in de winterstop al zijn visie over te brengen op de spelers. In mijn ogen kan de huidige directie, gezien de keuze om Schreuder niet te ontslaan voor de winterstop, nu voorlopig niet meer terug. Dat zou ze niet alleen incapabel maken (toch al twijfelachtig), maar ook nog eens slap overkomen. Dan heb je niet de ballen om Schreuder terecht te ontslaan tijdens voor de winterstop, maar ook niet de ballen om hem dan echt langere tijd het vertrouwen te geven na de winterstop. Dan hebben we 2 technisch directeuren die samen de ballen hebben van een halfje.

9 januari 2023 om 19:55

Dit lees niet lekker. Zeker niet als ik aan de toekomst denk. Elke ochtend wordt ik wakker en het eerste wat ik doe is checken of Schreuder ontslagen is. Ik slaap al maanden slecht door hem.

Maar ik vrees met grote vrezen dat je gelijk hebt. Ze hebben de familie Blind geslachtofferd om zo Schreuder alle ruimte te geven om verder te gaan knoeien.
Enige oplossing die ik zie is dat supporters in opstand komen (nee, geen geweld). Gewoon met twee man sterk even Schreuder bij de armen pakken en buiten zetten.

9 januari 2023 om 20:03

Ik heb dit ook liever niet, maar linksom of rechtsom kan de directie nu alleen maar hopen op een nieuw wereldwonder; een gigantische ommekeer onder Schreuder. Wat dat betreft mag Ajax denk ook heel erg blij zijn dat Huntelaar nu deels TD is, want hij heeft nog net dat beetje krediet om de opstand niet ook al op de directie te richten. Als alleen Hamstra TD was, had de druk op de directie denk al een stuk groter geweest. Nu richt men zich voorlopig nog op Schreuder, maar als dit te lang doorgaat kan dat snel veranderen. Verwacht echter dat we nog een paar weken met Schreuder door moeten komen.

9 januari 2023 om 20:50

Ik heb totaal geen last van een behoefte om Schreuder af te rekenen, maar het klopt wat je zegt @de Toekomst: het is hopen op een wonder.

De man maakt stetselmatig de verkeerde keuzes en heeft daar achteraf een verzoenende verhaal bij. Ongeloofwaardig.
Als Ajax opeens gaat winnen, wat ik hoop, met Schreuder, zal er toch uitgelegd moeten kunnen worden waarom het opeens wel werkt. En dat zal vast ook niet lukken

9 januari 2023 om 21:26

Op mij heeft Schreuder al voor het aanstellen al de schijn tegen. Op basis van wat zou hij een goede coach moeten zijn? Hij heeft nergens een team fatsoenlijk laten ballen waar hij hoofdtrainer was. Hij teert puur op zijn rol as assistent van Nagelsman en Ten Hag.

9 januari 2023 om 19:38

Komt ie in het rijtje Wouters, Adriaanse en Keizer? Ik hoop het...

9 januari 2023 om 19:41

Adriaanse en Keizer waren significant beter. Daarbij denk ik dat de supporter komend weekend wel echt een statement kan gaan maken.

9 januari 2023 om 20:15

Keizer kreeg ook nog eens de situatie Nouri op zijn bordje. Daarnaast waren de resultaten onder hem een veel en veel betere prestatie dan wat onze eigen clown nu met Ajax haalt.

10 januari 2023 om 10:50

In het seizoen onder Keizer lagen we uit Europa en uit de beker. Weliswaar begon het in de competitie weer een beetje te lopen, maar "veel en veel beter" was het zeker niet. Als woensdag de horde Den Bosch niet wordt genomen, verwacht ik een ontslag op donderdag.

9 januari 2023 om 19:47

Dat zou ongelooflijk dom zijn, dan had je 'm voor het WK moeten ontslaan, dan had de nieuwe trainer een maand extra gehad. Maar ja, dan geef je als directie aan dat je een fout hebt gemaakt en dat willen vd Sar en co niet.

9 januari 2023 om 19:52

Iedereen maakt fouten, maar capabele mensen durven over hun eigen ego heen te stappen om de schade van die fouten zoveel mogelijk te beperken. Blijven volharden in een fout/iets dat fout blijft gaan is nog veel erger dan een fout maken.

9 januari 2023 om 20:18

Dat is juist het probleem. Van der Sar duikt weg. Wil niet met de spelersraad praten, schopt Blind Jr. er via de achterdeur uit, en komt alleen in de schijnwerpers wanneer een nieuwe speler wordt gepresenteerd. Waar hebben we het dan over? Iemand op het verkeerde moment op de verkeerde plaats. Maar als ook de RVC niet ingrijpt, wie dan wel???

9 januari 2023 om 21:15

Het is op zijn minst 15 wedstrijden te laat! Kansloze trainer, dat zag je al na twee drie wedstrijden. Schreuder out!

Dan weten de spelers wat ze moeten doen! Verliezen en zeg maar doei!

9 januari 2023 om 19:39

Ja, helaas heeft Aad de Mos ook bijzonder vaak niet gelijk... Ik hoop dat de spelers alles geven, maar we door duidelijk falen van de tactiek/duidelijk verkeerde keuzes van Schreuder punten laten liggen.

9 januari 2023 om 19:41

Aad probeert de druk bij Ajax op te voeren. Alsof ze niet kampioen zullen worden met Schreuder… Pfff…

9 januari 2023 om 22:38

Nee, dat gaat inderdaad niet gebeuren onder Schreuder.

Zal je net zien dat ze winnen. Ik verwacht overigens dat de meeste spelers dan wel weer terug zullen zijn en we eenvoudig gaan winnen met 3-1.Ik snap alleen niet dat elke nietsnut iets kan zeggen en dat door de media altijd maar wordt overgenomen alsof het de waarheid is. Als ik zeg dat we Bergwijn is op linksback moeten zetten wordt er nog een artikel over gemaakt..

9 januari 2023 om 19:21

HSAJX. Nehh, dit wordt de laatste pot van Schreuder. Tenminste als de technische leiding nu eindelijk eens knopen gaat doorhakken. Ook als iedereen terug is gaan ze deze niet winnen. Sterker nog, denk dat Schreuder doodleuk onze beste speler van het moment (Conceicao) op de bank gaat posteren omdat iemand als Bergwijn dan weer fit is. Conceicao had namelijk zogenaamd 'geluk' dat hij speelde volgen Schreuder omdat er zoveel geblesseerden waren. Hoop dat het Ajax publiek zich flink gaat roeren zaterdag.

9 januari 2023 om 19:29

Als Twente supporter zou het absoluut fantastisch zijn voor ons om een resultaat mee te nemen. Maar hoe graag ik het ook hoop, Twente presteert dit seizoen niet zo goed buiten Enschede als vorig seizoen. Ik snap dat mensen een stuntje hopen/verwachten, maar Twente is echt niet favoriet. Positieve is wel dat Twente heel weinig tegen treffers incasseert. Kunnen ze dit lang volhouden, zie ik de ArenA nog wel eens ontevreden worden en dat kan in ons voordeel werken.

9 januari 2023 om 19:31

Volgens mij is het helemaal geen stunt om puntjes te pakken tegen het Ajax van Schreuder. Het niet zo indrukwekkende PSV, het matige Vitesse en met alle respect rechterrijtje clubs NEC en Emmen gingen je voor.

9 januari 2023 om 19:38

Het blijft een stuntje als Twente punten pakt tegen Ajax. Vooral in de Arena lukt dat Twente zelden.

9 januari 2023 om 19:40

Red, geniet van wat ik je nu ga zeggen. Ik gun jou die drie punten. Twente en jullie coach is een maatje of 2-3 te groot voor ons losse zand onder molletje Schreuder.

9 januari 2023 om 20:02

@ Redisthecolour

Normaal gesproken heb je zeker gelijk. Maar met Schreuder als trainer, geef ik Twente alle kansen om te winnen in de JC Arena.

Wie weet zet hij ook Timber op de bank met als excuus "hij moet meer brengen".
En het is natuurlijk even afwachten waar hij Rulli gaat laten spelen...

9 januari 2023 om 20:08

Ik ga er heel erg van genieten, dit gaat echt nooit meer voorkomen haha. Ik ben heel benieuwd of Schreuder daadwerkelijk ontslagen gaan worden na puntverlies tegen Twente.

9 januari 2023 om 21:45

We moeten Ajax vol onder druk zetten de eerste helft en hopen dat we er minimaal 2 kunnen maken. Dan zie ik nog kansen. Ik zeg 1-1 of 2-2

9 januari 2023 om 19:27

@HSAJX
Wel een beetje het voorbeeld van hoogmoed he. Twente heeft er halverwege de competitie in totaal 9 tegen, maar jij verwacht dat een Ajax in slechte doen wel even 3 inschiet.

9 januari 2023 om 19:46

Twente heeft nog altijd het record van 13 tegendoelpunten over de hele competitie seizoen 1971/72.

9 januari 2023 om 20:20

Schreuder wilde Taylor als laatste man. Die stond versteld en de hele spelersgroep lachte Schreuder uit. Luca linksbuiten. Het kan nog altijd gekker.

Als Ajax supporter hoop ik dat we punten verspelen zo dat deze incapabele trainer zo gauw mogelijk de zak krijgt.

Weg met Schreuder. Liever vandaag nog dan morgen.

9 januari 2023 om 19:16

Als Ajax supporter moet je hopen dat Ajax altijd wint, ongeacht een passant. Succes staat op de eerste plaats.

Het is een leuk voordeel als Schreuder eruit vliegt als we punten verspelen, zeker, maar ik hoop gewoon op winst. Geluk bij een ongeluk als die clown ontslagen wordt.

9 januari 2023 om 19:21

Op de lange termijn is Ajax beter af zonder Schreuder.

9 januari 2023 om 19:22

Wat een kortzichtige gedachte. Hoe langer het duurt met Schreuder, hoe meer de club kapot gaat. Icoon Blind is al tegen z'n eigen planning in vertrokken, Pasveer die we erg dankbaar mogen zijn wordt voor lul gezet, de naam en faam van Ajax in Europa en de wereld wordt met een 1-6 te grabbel gegooid en het kapitaal op het veld in spelers als Alvarez en Bergwijn verdampt. Nee, je mag als supporter zeker hopen dat deze nietsnut er uit gekegeld wordt en het tekent het gebrek aan topsportklimaat en daadkracht dat het niet al na de 1-6 tegen Napoli gebeurde.

9 januari 2023 om 19:23

Rutgerrr. Als Ajax supporter moet je het beste voor je club hopen en als een technische leiding niet inziet dat een trainer dat niet is, behalve als de resultaten blijven tegenvallen, dan is soms hopen dat resultaten blijven tegenvallen zodat de leiding het wel inziet het beste voor je club

9 januari 2023 om 19:31

Ik ben het met Rutgerrr eens, hoe graag ik Alfred ook zie vertrekken gaat het wel gewoon om kampioen worden, als we zaterdag niet winnen is het gat met Feyenoord 6 punten en staat Feyenoord voor de deur, met een beetje pech is dat 9 punten achterstand, dat gaat een andere trainer ook niet meer recht breien

9 januari 2023 om 19:34

Nee. Maar Schreuder ook niet. Ajax had 'm er allang uit moeten gooien maar als ze het nu dan eindelijk doen en een Louis zou (interim) komen dan kan je in ieder geval nog CL kunnen proberen te halen. Het is ook niet zo dat PSV en Feyenoord zo weergaloos zijn. Dit seizoen is de kampioen de kampioen van de armoe.

9 januari 2023 om 19:34

Ik ben Ajacied, maar hoop toch echt wel dat we winnen van Twente. Deze ploeg het vertrouwen nodig en dat kan door wedstrijden te winnen. Een nieuwe trainer lost niks op.

9 januari 2023 om 19:36

Een nieuwe trainer gaat een hoop oplossen!!

9 januari 2023 om 19:39

Deze trainer geeft niemand duurzaam vertrouwen. Dat is juist het probleem.

9 januari 2023 om 22:26

@myvision

Ik begrijp je pleidooi volledig, maar ga je dan zaterdag hopen dat Ajax er weer niks van bakt? Het punt is namelijk: je weet helemaal niet zeker of ze Schreuder eruit gooien na een nederlaag of puntverlies tegen Twente.

Voor je het weet ben je verliespunten rijker maar zit je een week later weer naar Ajax onder Schreuder te kijken. En wat dan? Hoe wrang is het als je bij de eindbalans opmaakt dat je net te weinig punten tekort komt terwijl dat net de verliespunten zijn waarvoor jij stond te juichen (die toch de doorslag niet gaven).

Wie na Ajax - Napoli al begon met hopen op puntverlies zodat Schreuder eruit vloog is volkomen op zijn wenken bediend. Maar 11 verliespunten in de Eredivisie verder zitten we nog steeds baan Schreuder vast, ondanks al dat “geluk” van puntverlies. Weken tegen je eigen club juichen voor niks.

9 januari 2023 om 19:35

Eens!! Maar wie gaat hem opvolgen…

9 januari 2023 om 19:36

En wie moet er dan voor de groep? Heitinga is nog te onervaren. Als AZ supporter ben ik blij dat Pascal Jansen voorlopig bij AZ blijft. Elke trainer bij Ajax krijgt kritiek zelfs Ten Hag en Peter Bosz

Hopen dat Ajax wint van Twente dan maar

Als Ajax niet....... is Schreuder ontslagen?

Dat horen we al maanden, maar hij mag blijven stuntelen. Je zou toch zeggen dat de Europese afgang en de meer recente 3 punten uit 4 duels toch wel voldoende zijn voor direct ontslag, niet dus. Je had de laatste tijd de perfecte gelegenheid om een nieuwe trainer aan te stellen die dan op zijn gemak kon starten. Een lange pauze. Maar nee.. er kwam niemand. Dus ik vrees dat Schreuder nog veel krediet heeft (onbegrijpelijk).

Tijd om de bus op te wachten.

9 januari 2023 om 19:24

Getuigd juist van onvermogen als ze Schreuder nu zouden ontslaan. Dit had ik de winterstop gemoeten zodat de nieuwe trainer meer dan een maand aanloop had naar de eerste wedstrijd. Wanneer je nu een nieuwe trainer aanstelt heeft hij geen tijd om iets naar zijn hand te zetten.

9 januari 2023 om 19:28

Ja, maar dat voorspelde menig Ajacied toch al? Dat het zo zou gaan? Na de 1-6 riep ik al dat hij mocht opbokken maar Ajax is alle daadkracht verloren.

9 januari 2023 om 19:34

Ik riep het al toen hij werd aangesteld, ken aardig wat Twente supporters die mij al gelijk sterkte wenste met Schreuder, bij Brugge zijn ze ook niet rouwig om z'n vertrek.. Vond hem als assistent van Ten Hag al irritant, hij blijkt gewoon nog irritanter te zijn dan gedacht.. Doet soms net alsof hij het heeft uitgevonden maar snapt er eigelijk helemaal niks van

9 januari 2023 om 19:35

Ai. Dan moet ik mijn meerdere in jou erkennen Kokkie haha. Ik gaf hem nog een kans en al helemaal na die mooie zege thuis tegen Rangers.

9 januari 2023 om 23:01

En dat is precies waarom hij botste met Blind, die herkent na lang in de top gespeeld te hebben Schreuders onkunde direct. Je laat je niks zeggen door een onbenul, een titel hoofdtrainer Ajax doet daar niets aan af!

9 januari 2023 om 19:52

Ik heb inderdaad zelden een trainer gezien die zó slecht presteert met het gegeven materiaal en zó enorm gespaard word door zowel het bestuur van de club als de media. Die man stinkt van alle kanten. Wat mij betreft mag de RvC de directie ook wel eens op het matje roepen, want die lieten het afgelopen kalenderjaar ook echt enorme steken vallen.

In de week voor Feyenoord - Ajax ?

9 januari 2023 om 19:22

Als Ajax Schreuder aan laat blijven verliezen ze hoe dan ook van Feyenoord. Ajax kan op het moment al niet winnen van NEC, Go Ahead en Emmen.
De langste reeks zonder clean sheet sinds 40 jaar, de grootste Europese nederlaag ooit, een enorme daling in marktwaarde en dat met meer dan 100 miljoen Euro aan uitgaven. De slechtste trainer die ik in mijn leven heb mogen meemaken bij Ajax.

9 januari 2023 om 19:24

Jazeker. En dan Louis halen. Dat zou magistraal zijn.

9 januari 2023 om 19:48

Als dat ergens in de pijpleiding had gezeten, waren Blijd en Blind echt wel gebleven haha. Die kunnen lezen en schrijven met Van Gaal. Zie het niet gebeuren, helaas.

9 januari 2023 om 20:15

Het hoeft toch niet in de pijpleiding te zitten? De directie en RvC van Ajax waren blijkbaar zo naïef dat ze dachten dat het na de winterstop ineens beter zou gaan.

9 januari 2023 om 19:46

Marcel Keizer werd ook ontslagen voor Ajax Feyenoord, EtH had wel 3 weken voorbereidingstijd..

Saillant detail, Twente heeft Keizer destijds ook de kop gekost. Quizvraag, wie is de 3e Ajax coach die na een wedstrijd tegen Twente is ontslagen?

9 januari 2023 om 19:50

Co Adriaanse, ondanks een 3-2 winst op Twente. Makkelijke vraag 😜

9 januari 2023 om 20:00

Ik had inderdaad beter Keizer als antwoord kunnen nemen, dan was het iets lastiger geweest denk ik..😶

Maar wat een wedstrijd, 0-2 achter en dan Wamberto vlak voor tijd. Koeman heeft de vruchten geplukt van het werk van Adriaanse, Ajax stond op dat moment bovenaan...

9 januari 2023 om 20:57

De situatie van Adriaanse werd na zijn befaamde uitspraak over van Basten onhoudbaar. Vele supporters waren het er niet mee eens wat hij zei, uiteindelijk had hij wel gelijk.

Misschien wachten ze nog af wat de concurrentie doet of zal het afhangen van het spel, maar denk eigenlijk niet dat verlies gelijk ontslag betekent. Dat zou die wel kunnen krijgen van verlies tegen Feyenoord in de kuip. Wat ook logischer is .

Ben wel benieuwd wie ze dan als opvolger willen halen

9 januari 2023 om 19:59

Ja, helaas ben ik er ook bang voor dat de opvolger van Schreuder geen haar beter is. Het zou mij niks verbazen als ze uitkomen bij Jans, Jansen, Van der Brom of Heitinga of zo. Jans is leuk voor een club die normaal tussen plek 9 en 14 eindigt. Daar kan hij een subtopper van maken, maar bij Ajax is de druk er en is er ook veel meer interne politiek. Jansen doet het echt wel leuk bij AZ, maar acht ik nog niet klaar voor Ajax. Van der Brom omdat hij, volgens mij vrij is, en Ajacied wellicht, maar natuurlijk compleet incapabel. Heitinga is gewoon nog te licht. Bij Jong Ajax zet hij ook niks bijzonders neer tot nu toe en qua persoonlijkheid lijkt hij mij ook niet dominant/sterk genoeg voor die functie.

9 januari 2023 om 20:27

Tja lastig. In iedergeval geen John van der Brom. Jans zou een bolt move zijn. Ik denk oprecht dat hij het zou moeten kunnen. Heeft het altijd goed gedaan bij wat kleinere clubs.

Ik zit zelf te denken aan Peter Bosz of en dit zou wellicht een gok zijn maar wel leuk, Luis Enrique samen met Gabri als assistent

9 januari 2023 om 20:29

Jans is ook nog niet beschikbaar he. Hij gaat mogelijk ook zijn contract verlengen dus die viel sws al af.

Het gaat er niet om dat ze niet winnen, maar dat ze zo ontzettend slecht voerbal spelen. Ajax-onwaardig voetbal zonder enig idee. Dat is wat de fans steekt, niet de punten

En als ze woensdag eruit vliegen? Met die mafkees zie ik dat óók nog gebeuren.

Het zou een blamage zijn maar ik hoop dat Ajax woensdag al verliest.

9 januari 2023 om 19:24

Verliezen van Twente valt niet onder het kopje "blamage".

9 januari 2023 om 19:28

Woensdag is het tegen den Bosch.

9 januari 2023 om 19:30

Check. I stand corrected 😁

"denkt Aad de Mos", was handig geweest om toe te voegen aan de titel.

En het is geheel en al niet ondenkbeeldig dat het gebeurt, hoewel ik nog steeds denk dat Ajax wel zal winnen.

Laten we hopen op dat verlies, zodat het kampioenschap in Amsterdam blijft!

Maak het seizoen maar af Schreuder. Een 3de of 4de plek zal Ajax een keer goed doen.

9 januari 2023 om 19:26

Nee dat zou een Feyenoord een keer goed doen. Ik zie zoveel Feyenoorders hier roepen dat we Schreuder nog even tijd moeten geven. Lachwekkend.

9 januari 2023 om 19:29

Wat een rare comment ... Feyenoordkent die 3e en 4e plek wel hoor

9 januari 2023 om 19:37

Het zou Feyenoord goed doen als Ajax 3e of 4e wordt bedoel ik NJ haha. Maar die kan bij een dergelijke coach van Ajax die 4 klasses minder is dan die van Feyenoord toch gewoon kampioen worden? Op strategie en op wilskracht ga je met een 4-0 van Ajax winnen hoor. We zijn rijp voor de slacht.

9 januari 2023 om 19:42

Aha ... my bad ...

Weet ik niet. Ajax heeft nog steeds veel meer individuele kwaliteiten en blijft daarom gevaarlijk.
Gisteren was Feyenoord ook niet best en het gemis van Trauner en Timber is gewoon een te grote aderlating voor ons. Vervanging hiervan kunnen we niet binnen de selectie oplossen.

9 januari 2023 om 20:13

Nee, klopt ook wel maar dit lijkt me het seizoen van de coaches. Utrecht uit gelijkspelen, al is het op de valreep, zou bij Ajax ook nog wel worden geaccepteerd natuurlijk.

9 januari 2023 om 19:33

Als Ajax geen voorronde CL haalt zijn ze zwaar de l#l. Als Schreuder het seizoen mag afmaken gaat dat ook 100% gebeuren.

Welke namen zien de Ajaxfans graag komen om de beste man te vervangen? Wie zijn de topkandidaten

9 januari 2023 om 19:25

Ze zullen Van Gaal wel polsen en die zal voldoende potentieel zien om kampioen te worden en stapt dan in ...

9 januari 2023 om 20:08

Haha geloof je het zelf? Van Gaal gaat echt niet instappen. Misschien gek, maar ik hoop op Ronald Koeman. En ja, als dubbelfunctie. Na Van Gaal en Ten Hag de beste Nederlandse trainer in de top de afgelopen jaren. Slot zou ik ook geweldig vinden. Helaas hebben we het niet voor het uitkiezen en zie ik alle drie niet komen, maar goed. Wie wel? Is Bielsa nog vrij? Dat kan of heel goed of heel slecht uitpakken, maar wel een trainer met visie die de zweep erover haalt.

9 januari 2023 om 20:30

Koeman geloof ik nooit. Iets met dubbele belangen; zijn keuzes zullen altijd omstreden zijn.

Waarom zou Van Gaal niet kunnen. Hij houdt te veel van de spotlights om het niet te doen. Lekker dicht bij huis en iets met een korte tijdshorizon.

9 januari 2023 om 20:45

Of een Tuchel waar zit die ondertussen? Waarschijnlijk onbetaalbaar ook

9 januari 2023 om 21:21

Koeman is toch totaal geen Ajax trainer. Die man heeft naar mijn mening nog nooit een mooie pot voetbal op de mat weten te leggen met zijn clubs. Bielsa lijkt mij inderdaad een echte gok.

Bosz is nog beschikbaar, maar ik weet niet of ik daar heel blij van wordt. Zijn EL Finale verbloemd veel.

Van Gaal zie ik het niet doen en zijn laatste klussen bij Oranje en Man United waren ook niet geweldig.

Het hoeft van mij geen grote naam te zijn, als de trainer maar staat voor aantrekkelijk voetbal.

9 januari 2023 om 23:28

@Miccoli, Bosz had inderdaad zijn gebreken, maar wist wel een aantrekkelijke speelstijl erin te slijpen, maakte duidelijke keuzes (zette zowel dure aankopen als grote talenten op de bank) en wist uiteindelijk een ploeg te maken die zeer eensgezind en strijdbaar was. Dat zijn allemaal dingen die nu ver te zoeken zijn. Met Bosz worden we misschien ook geen kampioen, maar hij zal in veel opzichten een duidelijke verbetering zijn ten opzichte van Schreuder.

10 januari 2023 om 09:24

En die 'aantrekkelijke speelstijl' is ook alweer van jaren geleden. Is uiteindelijk overal ontslagen dus dat zal niet voor niets zijn. Bij Lyon met een oké elftal met spelers als Paqueta toch niet al te best gepresteerd. Bij Leverkusen begon het leuk maar het zakte snel weg. Onder Bosz zal het voetbal mooi zijn maar met deze matige verdediging is dat niet de prioriteit, weer elke wedstrijd huilen om eenvoudige tegengoals. Nee alsjeblieft niet.

9 januari 2023 om 20:14

Zie dat o.a. Bosz, Tuchel, Luis Enrique, Pochettino of zo vrij zijn. Hiervan lijkt mij er slechts een haalbaar en dat is Bosz. Daar zou ik prima mee kunnen leven. Wellicht worden we dan ook geen kampioen, maar hij brengt wel het spel dat we willen zien/heeft een zeer duidelijke visie.

Het zou mooi zijn dat we als Twente Schreuder eens terug kunnen naaien. Verschrikkelijke vent, maar oliedom van Ajax om hem aan te stellen. Een blinde kon vooraf zien wat er ging gebeuren.

9 januari 2023 om 19:33

Ja toen het nieuws van zijn aanstelling naar buiten kwam kreeg ik even flashbacks naar zijn tijd bij Twente. Ongelofelijk dat hij in die, pak 'm beet, 10 jaar geen steek veranderd is...

9 januari 2023 om 21:22

Dit vind ik dus ook. Heel Voetbalzone zei al dat dit niks zou worden. Bij elke club hangen ze nog de vlag uit dat ie weg is… wie stelt hem aan? Ajax.
Ongekend wat een beleid.

De uitslag doet er niet toe. Schreuder moet de eer aan zichzelf houden en vertrekken. Off topic: vreemd dat er geen ophef is geweest na het relaas van aad over davy klaassen.

Mag hopen dat na volgend weekend contact wordt gezocht met Kasper Hjulmand, na een mislukt WK met Denemarken tijd voor een volgende stap.

Mooi voor beide partijen, wij 3 punten en zij verlost van Schreuder! Man wat ben ik blij dat hij niet meer bij Twente rondloopt, hij maakt er echt overal een puinhoop van. Wel benieuwd welke kale trainer Ajax hierna gaat aanstellen haha

Ajax Twente heeft een x eerder de kop gekost van een Ajax coach, toen stond Ajax 1e in de competitie. Dat die wedstrijd nog met 3-2 werd gewonnen na een 0-2 achterstand heeft Adriaanse niet in het zadel kunnen houden...

Als aad dit roept... Zitten we dus nog maanden opgescheept met deze man

Ongeacht welke trainer Ajax wordt straks toch fluitend kampioen.

9 januari 2023 om 19:56

Fluitend kampioen maar niet eens met moeite van Emmen, NEC, GAE en Vitesse kunnen winnen

Dan zouden in het kielzog van Schreuder ook Huntelaar en Hamstra moeten worden weggestuurd.
Men moet wel realistisch blijven en erkennen dat het materiaal waar Schreuder mee moet werken niet om over naar huis te schrijven is. Vrijwel geen enkele van de aankopen presteert naar behoren en tegelijkertijd zijn met Anthony, Martinez en Mazraoui 3 van je beste spelers weg.

9 januari 2023 om 19:52

Er waren ook genoeg aankopen van Overmars die niet presteerden. Die bleef ook lekker zitten. Je kan niet allemaal voltreffers hebben en je weet van tevoren niet hoe ze het gaan doen. En nieuwe spelers op 3 a 4 maanden meedraaien afschrijven vind ik altijd zo triest.

9 januari 2023 om 20:36

Vriend, als Schreuder met Anthony , Martinez en Mazraoui zou werken dan zouden ze hetzelfde presteren als Bergwijn, Timber en Blind. Het maakt niet uit wie je koopt, zolang Schreuder op zijn plek zit zijn alle transfers miskopen

9 januari 2023 om 21:24

Hier ben ik het wel mee eens. Er zijn maar twee spelers bij Ajax die enigszins in vorm zijn en dat zijn Berghuis en Conceicao. De rest presteert allemaal belabberd. Dit moet gewoon de oorzaak zijn van de trainer.

Ik denk dat een Ajaxcied geen supporter is, ze snappen nog steeds niet dat onder ten Hag hij een zeer goede trainer was, nu is niets minder, denk beter hoor, van deze spelers maak je nooit een team, helemaal niet met jullie aanvoerder. De team weer opbouwen, na al die zaken van verkoop en kwijt raken van Mark, ben als team zoveel minder geworden, dat moeten jullie eens willen zien. Welke trainer die je nu voor de groep gooit maakt niet uit, het is gewoon een kloten team, ze willen niets voor elkaar doen, zijn alleen aan het zeiken. Jullie snappen niet dat je boven je stand hebt geleefd, elke speler die weg is gegaan in het verleden, speelt nergens meer in de top.

9 januari 2023 om 19:56

Tis meer dat we ontzettend verwend zijn geworden door de afgelopen jaren onder Ten Hag en niet willen begrijpen dat die tijd voorbij is en we weer opnieuw moeten beginnen met iemand die geen Ten Hag is. En een heel nieuw team op zn schoot gegooid heeft gekregen. Iedere trainer zou het nu moeilijk hebben idd. En we moeten niet vergeten dat toen Ten Hag er net een paar maanden zat een Tadic samen met het team ook naar Ten Hag zijn gestapt om een gesprek te voeren over hoe hij het allemaal aanpakte. Die waren toen ook niet tevreden. Tijd...tijd is iets wat wonden heelt.

9 januari 2023 om 20:11

Zo te lezen ben jij de enige die nog vertrouwen in Schreuder heeft. Het is niet het wanbeleid van de directie wat Schreuder wordt verweten, maar zijn functioneren als hoofdcoach. En dat is zwaar onvoldoende. Als je blijkbaar de spelersgroep ook min of meer kwijt bent, wie hou je dan over? Het gros van de supporters wil hem het liefst vandaag dan morgen zien vertrekken. Geldt ook voor mij. Deze man keert het niet om. Zelfs als hij 10 jaar de tijd krijgt. Hij is als hoofdcoach bij 3 verschillende clubs (meer heeft hij niet op zijn conto) weggestuurd, want ook Brugge was, ondanks het halen van de titel, hem liever kwijt dan rijk. Vraag Twente supporters. Die worden nog badend in het zweet wakker wanneer ze alleen de naam Schreuder horen. Laten we gewoon eerlijk zijn: hij is een assistent. Dus schoenmaker, blijf bij je leest. Nog een puntje: weet je met welke cijfers ras Ajacied Keizer door van der Sar is weggestuurd? Zijn gemiddelde lag aanmerkelijk hoger dan dat van Schreuder nu. En Keizer kreeg ook nog eens de kwestie Nouri op zijn bordje. Hoe meer je gaat vergelijken met voorgaande situaties, hoe oneerlijk het is tegenover eerder weggestuurde coaches dat de huidige onbenul gewoon mag blijven zitten.

Dat zou nog meer een onvermogen van het bestuur zijn want dan hadden ze dus gedacht dat hij in twee duels het even op de rit zou krijgen na een eerste seizoenshelft aan te modderen. Had hem dan meteen ontslagen dan had je nog een maand kunnen trainen en niet je seizoen weg te gooien. Ik hoop wel dat Schreuder ontslagen wordt ik zie helemaal niets in die beste man. Zet desnoods van Gaal een paar maanden voor de groep om van de zomer met een nieuwe trainer te starten.

10 januari 2023 om 00:42

Hahaha Van Gaal? Desnoods? Alsof hij heel erg blij mag zijn als Ajax hem vraagt, omdat het een trainer van niks is..... Ik zie Van Gaal dit nooit meer doen en als hij het wel doet, mag Ajax daar zeer dankbaar voor zijn richting Van Gaal in plaats van andersom.

Laat ze maar van Den Bosch verliezen. Dan is het eerder klaar.

Sowieso is de beker minder belangrijk dan de competitie. Kan Heitinga tegen Twente op de bank en de week erop tegen Feyenoord een nieuwe.

Ene Erik ten Hag begon ook tegen Feyenoord... de rest is geschiedenis!

Tis sowieso 1 grote schande dat Schreuder er nog zit. Marco van Basten pakte 0,3 punt per wedstrijd meer, Danny Blind pakte 0,25 punt per wedstrijd meer en als hij nog 1 pot niet wint doet hij het zelfs slechter dan Jan Wouters! Ja, zo erg is het!

Ik geloof er niet meer in dat Ajax Schreuder dit seizoen nog wegstuurt. Nergens heb ik tekenen waargenomen waardoor ik zou zeggen: nu is het dus genoeg. Hij wordt door Hamstra de hemel in geprezen. Van der Sar wil niet met de spelersraad in conclaaf over de positie van Schreuder. De RVC laat ook niks van zich horen. Alleen de supporters kunnen hem nog wegkrijgen. Maar dan moeten ze hem met stoel en al wegslepen, want uit zichzelf gaat hij niet weg. Zelfs als Ajax steeds maar blijft verliezen - gelijkspel is ook verlies. Wat nog erger is. Dit vindt de directie dus prima. Geen TD, Schreuder mag door, gekke aankopen gaan door. Niks van ook maar enig teken van herstel. Als de club geleid wordt door dwazen die zich aan elkaar vastklampen, dan is het einde zoek. Waar zal Schreuder nog terecht kunnen na Ajax? Van der Sar idem? Hamstra. Die kunnen nergens meer heen. Dus tegen beter weten maar hopen dat de wal het schip keert. Een ding is zeker: zowel de spelers als de supporters zijn klaar met hem. Het zal dus wel uitdraaien op een soort van Franse revolutie....

Ik ben er heilig van overtuigd dat hij na weg is als hij niet wint van Twente.ieder telt slecht resultaat telt bij elkaar op. Dit gaat de druppel zijn

Aad zit er altijd naast, waarschijnlijk nu ook, maar hoop enorm dat ie gelijk heeft. Er staat ook een leuke trainer te wachten, die is nog steeds niet onder de pannen. En als je voor een exotische naam wil gaan, zijn er ook prachtige opties. Weg met die gozer.

Zou wat zijn als wij de ajacieden een week later de helpende hand bieden en hen verlossen van deze clown. Wij de overwinning en zij een nieuwe trainer. Ik zeg win win

Ik was jl vrijdag bij Jong Ajax en Alfredje was er ook. Waar EtH nog wel eens gewoon op de tribune kwam zitten bleef Alfredje op het balkon cq achter het glas

Zolang Flappie van der Sar blijft zitten heeft een trainerswissel weinig zin.
Deze nitwit komt dan met een andere Hollandse mislukkeling als trainer aan om Ajax nog verder het moeras in te duwen.
Die man is ten ene male ongeschikt om welke beslissing dan ook te nemen.
Eerst v/d Sar en meteen daarna Schreuder eruit!

Stel nou dat Ajax veliest of niet wint van Twente, wie moet het overnemen van Schreuder want de enige die ik geschikt acht die gaat niet komen

Het is na zaterdag 23:00 hopelijk klaar, want deze soap heeft echt al te lang geduurd.
Zag vandaag schreuder in de pers, wat heeft die man een weinig verstand e. Kunde om met vedetten om te gaan.
Ik hoop stiekem dat de spelers ook stilletjes klaar zijn met schreuder, gewoon verliezen, want wij als ajax fans kunnen dit niet meer aan zien.
Ik wordt misselijk van die zelf ingenomen man, geef mij maar Peter boss.
Of ajax het dit seizoen daarmee geholpen is, is ook maar de vraag.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren