Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Pierre van Hooijdonk: ‘Ik vind het best een gevaarlijke zet van Ten Hag'

Laatste update:

De mogelijke overstap van Wout Weghorst naar Manchester United heeft nog flink wat voeten in de aarde, weet Arno Vermeulen. De commentator annex analist schetst zondag bij Studio Voetbal de ingewikkelde driehoeksdeal die the Red Devils dienen te sluiten met zowel Besiktas als Burnley. Niet al Vermeulens tafelgenoten zijn overtuigd dat United dat moet willen. Met name Pierre van Hooijdonk zet zijn twijfels bij de transfer.

Zaterdagavond laat doemden de eerste geluiden op van Uniteds verregaande interesse in Weghorst. Fabrizio Romano bevestigde al gauw het waarheidsgehalte van het gerucht. United zou een bescheiden huursom over moeten maken om de spits uit Borne voor de rest van het seizoen over te nemen van Burnley, dat hem op dit moment echter verhuurt aan Besiktas. Daarom staat United voor een papieren doolhof, schetst Vermeulen.

"Hij (Weghorst, red.) is dus verhuurd aan Besiktas", steekt de Alkmaarder van wal. "Die hebben een clausule dat ze hem voor tien miljoen euro mogen overnemen aan het einde van het seizoen. Dus in de onderhandelingen moet United eerst dat regelen. Dan moeten ze ervoor zorgen dat het huurcontract verscheurd wordt en hij terugkan naar Burnley, en dan moet United hem nog overnemen van Burnley. Er zit heel wat papierwerk aan vast", zo vat Vermeulen samen, toevoegende dat ook Besiktas een vergoeding tegemoet kan zien.

Verdeeldheid
Vermeulen vindt het vele papierwerk echter wel de moeite waard. "Ik denk dat het wel een slimme zet van United is om voor relatief weinig geld een pinchhitter te halen. Ze hebben geen plan B, en kijk maar naar het Nederlands elftal, waar je kon zien hoe belangrijk het is om een tweede plan te hebben. Als je dan een speler kunt halen die overal op loopt, het publiek meekrijgt in de laatste minuten..." Ook John van 't Schip, die eveneens aan tafel zit, kan de interesse van United wel begrijpen. "Het is daar allemaal een beetje hetzelfde met Rashford, Martial, Sancho, Antony... het zijn allemaal snelle, behendige spelers."

Ibrahim Afellay is sceptischer, net als Van Hooijdonk. "Het is wel een speler die je moet brengen als je echt iets wilt forceren. Ik vind dat als we praten over Manchester United je wel meer moet kunnen brengen dan alleen het laatste kwartier met een hoge bal", zegt eerstgenoemde. Van Hooijdonk voegt toe: "Ik vind het best wel een gevaarlijke zet van Ten Hag. Een Nederlander, die ook nog eens in Engeland heeft gespeeld bij Burnley en daar nou niet de pannen van het dak gespeeld heeft. Dan heb je wel gelijk een stempeltje op je voorhoofd. Ik zie in hem niet de stormram, het aanspeelpunt door de lucht. Dat ze gaan zeggen: we gaan alles diagonaal door de lucht op Wout spelen, daar geloof ik niet zo in", aldus de oud-spits.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is toch absoluut een Fout Weghorst naar Man U …. Deze onzin moet Ten Hag zichzelf echt besparen. Ja hij had een legendarische invalbeurt tegen Argentinië, maar tegen Senegal en Ecuador kwam hij in 32 minuten tot 3 geslaagde passes en 0 gewonnen duels.

9 januari 2023 om 09:54

Wie wil je dan huren als er geen geld is? Er moet iemand bij.

9 januari 2023 om 10:10

Manchester United kan echt wel beter en moet al op basis van naamsbekendheid een betere spits kunnen aantrekken. Ze hebben nog 't geld van Ronaldo, jeugd en er zijn bovendien betere opties. Het is schandalig dat de ''kleine'' City met een van de beste spitsen op dit moment speelt en dan komt het oh zo grote Manchester United met Weghorst aanzetten. Het moet niet gekker worden.

9 januari 2023 om 10:23

Dat heeft meer te maken met jou beeld van United en City dan met de realiteit. Basisspelers vergelijken met bankspelers waren we volgens mij ook al redelijk afgeleerd hier op VZ. Toch lijkt het weer even gekker te worden

9 januari 2023 om 10:39

Arsenal stijgt United voorbij, Gakpo wordt voor hun neus gekaapt door Liverpool. Het is niet enkel City, maar puur de middelmaat, dat al geopenbaard werd door Ronaldo en wat je al jaren ziet. Iedereen ziet dat het beleid en visie van United niet klopt. Waarom ze voor Weghorst gaan is mij raadsel. Ze moeten de leegte van Ronaldo opvangen, er zijn prioriteiten en mogelijkheden waar ze op dit moment niet meebezig zijn.

9 januari 2023 om 10:50

Galapago,

Welk geld heeft United van Ronaldo? De Glazers willen de club verkopen en weigeren derhalve momenteel uitgaven te doen. Dat betekent dat een (goedkope) huurdeal momenteel de enige mogelijkheid is.

Noem eens enkele opties die volgens jou beter zijn dan Weghorst en die voor een half jaar gehuurd zouden kunnen worden.

9 januari 2023 om 11:12

@galapago….Er is geen geld van Ronaldo. De club gaat verkocht worden en er kan niets gedaan worden buiten huren. Verdiep je ooo eens in de Glazers.
Mensen roepen wel van alles maar verdiep je eens in de club en wat er nu mogelijk is of zeg maar wat er nu Niet mogelijk is.

9 januari 2023 om 11:15

@sammers…..Mensen roepen van alles zonder te weten hoe de situatie bij de club nu in elkaar steekt. Denken nog steeds dat ze bakken met geld uit kunnen geven. Dat kan nu idd niet. Huren is het enige wat kan. En dan zijn er niet veel goede opties te krijgen. Weghorst is dan een prima optie. Maar probeer mensen maar eens duidelijk te maken dat man Utd aan nu op dit moment amper iets kan qua financiën.

9 januari 2023 om 11:33

United heeft anders afgelopen zomer ruim 200 miljoen uitgegeven. Qua faciliteiten hebben ze weinig geld uitgegeven. Maar aan spelers is er de afgelopen jaren genoeg geinvesteerd naar mijn mening. Alleen faalden bijna al deze aankopen gewoon keihard.

9 januari 2023 om 11:42

Ik snap al die aversie niet, het zal een relatief laag huurbedrag zijn voor een speler die bewezen heeft dat hij soms iets kan forceren. Neem daarbij dat ze niet zo'n speler hebben, dan is het plaatje compleet. Aangezien de Glazers even zo min mogelijk willen uitgaven (alleen huren i.p.v. kopen), dan is dit een logische optie, ook omdat Weghorst al bekend is met de PL.

9 januari 2023 om 11:59

@Soccerfan,

En iedereen beoordeelt Weghorst op zijn periode bij Burnley, een verdedigende ploeg die degradeerde. Waarom beoordelen we hem op dat ene jaar van zijn vierdeurs en niet op de rest:

Wolfsburg: 144 wedstrijden met 70 goals en 20 assists
Besiktas: 18 wedstrijden met 9 goals en 4 assists
Az: 86 wedstrijden met 45 goals en 13 assists

Tezamen: 248 wedstrijden met 133 goals en 42 assists in drie competities bij drie ploegen.

9 januari 2023 om 12:18

Wie dan Galapago?
Makkelijk praten, maar er is geen geld en ze willen alleen maar huren. Denk je dat ten Hag niet eerst Gakpo en daarna Flexi wilde halen?? Als er geen geld is houdt het ver op met betere spelers halen.

Komende zomer wordt het hopelijk anders als er andere eigenaren zitten

9 januari 2023 om 12:25

@D-Bergkamp…..Waarbij hij toen in een ploeg terecht kwam die totaal niet op een manier speelde waarbij hij z’n ding kon doen. Maar dat hebben we bij haller ook gezien en die werd daar ook op afgerekend.

9 januari 2023 om 12:29

@Soccerfan,

Inderdaad, bij spelers als Weghorst, Haller, De Jong, Cavani, Ibrahimovic etc etc weet je dat ze optimaal presteren zolang je maar rondom de 16 van de tegenstander staat. Ga je 5-4-1 spelen zoals Burnley met een lange bal op 30 meter van het doel af. Tja…

9 januari 2023 om 12:31

Precies, en als mensen daar ook eens naar keken in plaats van alleen naar de cijfertjes

9 januari 2023 om 13:52

En jij gelooft blind alles wat de media je voert. Utd heeft elk jaar budgetten van 100 miljoenen, daar verandert het willen verkopen van de club niks aan, het zijn tactieken om prijzen te drukken. Je kunt anderen beschuldigen van niet op de hoogte zijn, maar je bent zelf net zo min op de hoogte omdat je enkel gelooft wat je gevoerd wordt. Al die Ajacieden die opeens alles weten van Utd, hilarisch.

9 januari 2023 om 10:06

Weghorst wordt zwaar onderschat, is gewoon een prima speler voor de breedte bij Man United. Slechter dan Ronaldo kan hij het sowieso niet doen dus ze gaan ernog op vooruit ook.

9 januari 2023 om 11:29

"slechter dan Ronaldo kan hij het sowieso niet doen dus ze gaan ernog op vooruit ook."
Dan schat je het wel hoog in. Ronaldo maakte 19 doelpunten in 40 competitiewedstrijden.

9 januari 2023 om 12:20

Wat zijn de cijfers van Ronaldo
van dit seizoen???

9 januari 2023 om 12:26

Als je in een kalenderjaar 16 goals maakt voor zowel club als land in alle competities heb je het niet heel denderend gedaan. Sowieso voor CR7 zijn doen.

9 januari 2023 om 12:30

Je moet Ronaldo beoordelen op z’n wedstrijden onder ten hag. Niet op wat daarvoor gebeurde. En in het spel van ten hag past een egoïst als Ronaldo niet. Die wil dat alles op hem afgesteld staat. Dat gaat niet.

9 januari 2023 om 10:13

Zijn taak is dan ook niet het spel verdelen, maar ballen erin knikken. Hoeveel bruikbare ballen heeft hij gekregen in die 32 minuten?

9 januari 2023 om 11:05

Weghorst is zo slecht nog niet. Kijk naar z'n statistieken. Hij is echt een prima spits voor een half jaartje. Let nou maar op die gaat weg zoals Luuk de jong bij Barca wegging, als een held

9 januari 2023 om 11:12

Je onderschat Weghorst ontzettend. Voetballend gewoon een prima spits zeker voor zijn lengte. Op het koppen na ook in alles beter dan een Luuk de Jong waar veel mensen hem mee vergelijken. Heeft ook overal behalve bij Burnley hele goede cijfers laten zien. Maar onder het seizoen bij Burnley speelde iedere speler zowat structureel onder zijn niveau met Dyche als trainer, niet alleen Weghorst. Kijk alleen naar waar Burnley eindigde dat seizoen en hoe goed ze het deden toen Dyche werd ontslagen. Zijn opvolger werd meteen uitgeroepen tot trainer van de maand. Een hele hoop spelers hadden desondanks een transfer hogerop of minimaal zijwaarts gemaakt afgelopen zomer. Tarkowski, Pope, Mee, Cornet, Mcneil, Weghorst. Dat het Burnley team vorig jaar degradeerde mocht echt niet gebeuren maar kwam door het tactische onkunde van Dyche. Dat was ook zichtbaar met hoe hij Weghorst gebruikte. Vaak toen Weghorst erin kwam werd er gekozen om door de lucht te spelen terwijl hij juist uitblonk door de ballen goed vast te houden wanneer ze in de voeten werden aangespeeld. Ook presteerde hij beter met een Rodriquez naast hem in de 442 maar werd er vaak gekozen voor de diepgaande Cornet om wat voorbeelden te noemen. Lang verhaal kort, met het type speler waar United nu naar op zoek is denk ik dat Weghorst een hele goede optie is. Meevoetballend goed, sterk aan de bal en iemand die zich helemaal kapot rent iedere wedstrijd. Perfecte breekijzer om erin te brengen maar ook een prima speler om in de basis op te stellen voor een prima prijs.

Klinkt wellicht een beetje flauw, maar in Schmidt zijn periode bij PSV stonden column, reacties en artikelen vol met kritiek op PSV/Schmidt, want die 'hadden de sleutel van de club aan die Duitse professor gegeven'. Want hij haalde Götze en wilde graag een meevoetballende keeper. Nouja als dat al de sleutel weggeven is, dan moet wat ten Hag aan het doen is wel een enorm overtreffende trap zijn. Nu presteert hij natuurlijk prima met United dus blijven de kritieken wel achterwege vooralsnog, maar waarom trapt bijna elke Nederlandse trainer in het buitenland er weer in om iedereen met een Eredivisie/NL link te willen halen. Eerst Malacia, Martinez en Antony. Ook al de interesse in Brobbey, Kudus, Gakpo en Frenkie. Nu weer Weghorst. Doe dat toch niet joh. Gaat alleen maar tegen je werken.

9 januari 2023 om 09:52

Het grappige is dat hij vorige week nog zei dat United zoveel middelmaat had gekocht de laatste jaren. Zelf komt die aan met Antony, Malacia, Weghorst en Arnautovic. Ik zeg niet dat deze spelers niks kunnen. Echter voor een club als United zijn hun wel degelijk middelmaat.

Denk dat Frenkie het wel goed zou doen, ook voor de volgende stap voor United. Verder is het 3 keer niks. Antony ook, 100 miljoen. Volstrekt belachelijk.

9 januari 2023 om 09:57

Frenkie zou inderdaad de enige van dat rijtje zijn waarbij je van te voren denkt: een transfer om als United de middelmaat te ontstijgen. En zelfs dan, als je Frenkie ziet voetballen afgelopen maanden... is ook niet alles. Op het WK ook vrij matig. Los daarvan doet ten Hag het natuurlijk echt prima, met een 4e plek. Dit seizoen het hoogst haalbare denk ik, en daarna proberen rustig terug te groeien. Samen met Real Madrid denk ik de grootste club van de wereld. Die moeten gewoon jaarlijks voor de CL en PL winst strijden. Ten Hag zou dat kunnen bereiken maar dan moet ie wel stoppen met dit soort transfers.

9 januari 2023 om 10:03

Ach, United staat 4 punten achter Manchester City en op dit moment vrij comfortabel op een CL plek. Met de aankoop van Martinez begin dit seizoen hadden de zwartkijkertjes het hier al over dat Ten Hag september niet zou halen. Chelseasupporters hier lachten zich tijden de transferzomer helemaal dood, United zou absoluut een lachertje worden van de PL en totaal geen gevaar zijn de komende jaren voor Chelsea. En zie hier? Martinez is een schot in de roos, Malacia doet het met horten en stoten ook prima, Antony is nog even afwachten. Vriend Weghorst wordt alleen maar gehaald om nog een plan B te hebben, dus juist Ten Hag zijn aanvalsoplossingen worden uitgebreid. En ik begrijp wel de interesse in Frenkie de Jong want naast dat Ten Hag hem goed kent, brengt Frenkie gewoon dominant voetbal en dat is in Engeland er naast City en Arsenal niet overmatig aanwezig. Dus noem het maar 3x niks. Arsenal is niet te evenaren (overigens wel te verslaan door Ten Hag) maar voor de rest is Ten Hag momenteel een heel solide PL trainer geworden in no time.

9 januari 2023 om 10:04

Fossen

Klopt hij doet het ook prima. Wel wat geluk natuurlijk dat Liverpool, Spurs en Chelsea minder draaien maar dat maakt niet uit. Alleen zoals jij ook al zegt, als je CL haalt zul je echt met kwalitatief betere spelers moeten komen. Anders gaat het een keer tegenzitten.

9 januari 2023 om 10:06



myvision

Maar dat als je teveel spelers haalt uit de eredivisie en er fors voor betaald zoals Antony dan kan het gewoon een keer misgaan. Frenkie heeft anders bij Barca nooit dominant voetbal gespeeld hoor .
ik geef ook gewoon duidelijk aan dat die het goed doet. Maar hij moet het zichzelf niet te moeilijk maken door teveel verkeerde spelers te gaan halen.

9 januari 2023 om 10:17

@myvision ik zeg ook niet dat het allemaal niks is he. Maar het is ook niet zo dat de prestaties van ten Hag nu te danken zijn aan de spelers die hij haalde. Hooguit Martinez die prima speelt. Voor de rest is het vooral ten Hag die spelers die er al waren weer aan het voetballen heeft gekregen, plus Casemiro.

9 januari 2023 om 10:22

MyVision: ik was er 1 die nogal een sceptische houding had omtrent Eth bij United. Helemaal van terug gekomen, hij doet het heel verdienstelijk en het voetbal is ook prima om te zien, zoals we Ten Hag kennen.

Enige onverklaarbare blijf ik 100 miljoen voor Antony vinden eigenlijk, voor de rest 0 aanmerkingen.

Frenkie zou gewoon een voltreffer kunnen zijn. Nergens was hij zo goed als onder Ten Hag.

9 januari 2023 om 10:23

@arsenal890: je eindigt letterlijk met "verder is het 3 keer niks." En Frenkie speelde gisteren nog dominant(er) tegen Atletico Maar ik begrijp wat je bedoelt, al denk ik dat het bij Barca ook enigszins aan de speelstijl, positie en trainer nog ligt. Ik denk dat Frenkie vrij snel weer in de Ajaxstyle kan spelen mocht hij die mooie transfer terug naar Ten Hag weer maken. En ik weet niet zo goed of Ten Hag de 'verkeerde spelers' haalt. Ik snap je zorgen, als het minder loopt dat krijgen de Nederlanders de schuld net als het Barca ooit onder Van Gaal, maar Ten Hag kijkt vrij vaak vrij goed naar wat hij mist in een elftal.
@fossen: Het lijkt me wel dat Martinez een heel groot aandeel heeft in de slechts 20 tegengoals ja. En dat is niet alleen een verdediger, ook iemand die voetbal brengt net als Casemiro. United scoort veel te weinig, heeft een doelsaldo van slechts 7 voor en dat kunnen we een Antony oa wel aanrekenen ja. Dus dan snap ik wel dat je even een scorend impulsje haalt in de vorm van Weghorst, die niet te duur is.

9 januari 2023 om 10:24

Ja, die 100 miljoen was natuurlijk door Ajax' uitstekende onderhandelingspositie maar ik denk dat met enige vertraging Antony er nog wel gaat komen hoor. Hij heeft geluk dat Ten Hag de tijd heeft nu hij het daar gewoon goed doet.

9 januari 2023 om 10:28


Ja verkeerd verwoord hahah, het is nog een beetje vroeg. Doelde vooral op spelers die genoemd werden zeg maar wat niet al te indrukwekkend klinkt. Ik denk wel dat die kijkt naar de verkeerde spelers. Martinez is een schot in de roos, maar een Antony die 100 miljoen kost is dan weer niks. Een Frenkie is dan weer goed en Casemiro helemaal top. Al betwijfel ik of die komt van TH. Al met al voldoende maar als je CL haalt heb je toch veel meer keus, dan moet je wel de juiste spelers aantrekken en niet teveel kijken naar Nederland denk ik.

9 januari 2023 om 10:40

Het is je vergeven, ik begreep je punt al wel haha!

9 januari 2023 om 10:48

Sommige mensen kijken ook niet verder dan alleen een aankoop. Spelers voor op de bank of die voor concurrentie zorgen zijn ook belangrijk.

Malacia is waarschijnlijk die de wereldtop gaat bereiken. Maar wel een echte concurrent voor Shaw. 15 miljoen is voor een PL club natuurlijk ook net kleingeld. Tel daarbij op dat hij nog genoeg groeipotentie heeft en dan is deze aankoop niet zo gek.

Anthony moeten we inderdaad nog afwachten, talent is er. Nu moet het er nog uitkomen.

9 januari 2023 om 11:22

@myvision…..Ten hag heeft iedereen de mond gesnoerd. In Nederland zijn er nu nog steeds mensen die denken dat als ten hag de komende 2 wedstrijden verliest meteen onder druk komt te staan. Niet wetende dat ze daar in Engeland een plan hebben wat tijd kost en die tijd krijgt hij. Bij de fans kan hij al niet meer stuk en zelfs een paar mindere uitslagen zal hem niet van dat voetstuk krijgen. Dus iedereen die riep dat hij voor de kerst thuis zou zitten hebben zich helemaal niet verdiept in de club en de plannen voor de komende jaren en wat ze nu dit jaar eigenlijk verwachten daar. De verwachtingen zijn dit seizoen eigenlijk niet eens zo hoog geweest. Ze staan er al beter voor dan vooraf werd verwacht. En weghorst, ik begrijp die mogelijke komst als plan B volkomen. Ook gezien de financiële situatie daar.

9 januari 2023 om 12:06

@Fossen,

Frankie zou juist geen transfer zijn om de middelmaat te ontstijgen. Niet omdat het Frenkie is maar de transfer an sich. De afgelopen 10 jaar heeft united de 1 na de ander grote naam gehaald met belachelijke salarissen. Denk aan de Pogba, Sanchez, Ronaldo etc etc etc

Ze hadden allemaal gemeen dat ze gigantisch veel verdienden maar het team verband in de weg stonden. Je kan beter een stap terug doen, maar iemand die wel alles geeft voor het team en nooit zal verzaken (Casemiro bijv)

Een Malacia is an sich misschien niet een directe meerwaarde. Maar een Shaw weet dat hij 100% moet leveren omdat hij anders gewoon wissel zit. Een Maguire moet verbeteren, anders verliest hij. Een Fred/Tominay moeten verbeteren of ze staan wissel.

Ten Hag heeft juist afscheid genomen van de (egoïstische) duur betaalde vedettes, en gekozen voor misschien kwalitatief iets minder maar wel vele malen sterker in team spirit.

Zeg nou zelf, een Eriksen heeft veel meer positieve invloed dan Pogba ooit gehad heeft.

9 januari 2023 om 09:53

De kritiek op Schmidt blijft bij jou diep zitten hè haha

9 januari 2023 om 09:59

Heb pas net een week met pijn in m'n hart mijn Schmidt dekbed vervangen, wat wil je 😉

9 januari 2023 om 11:24

Stap voor stap hè Fossen. Je mag er af en toe best nog een weekje onder slapen. Gewoon omdat het kan ;-)

9 januari 2023 om 11:30

Heb nog geurzakjes van Duits eikenhout hangen. Dat verzacht de pijn nog wat 😔

9 januari 2023 om 09:58

Doet uiteindelijk niet bijna elke trainer dat? Duitsers halen regelmatig Duitsers of BuLi spelers. Spanjaarden dan weer Spanjaarden of la Liga spelers.

Het grootste verschil lijkt me gewoon dat dat topcompetities en toplanden zijn waardoor de kans wat groter is dat het een succes wordt.

9 januari 2023 om 10:01

Volgens mij valt dat wel mee. Kijk naar een Klopp of Guardiola bij Liverpool en City. Die lijken veel gerichter in te kopen ipv alleen oude bekenden te willen halen. Dat is wel het segment waar United ook naar toe moet. En je laatste alinea, dat is ook precies het punt denk ik. Als de vijver waar je als trainer graag wilt vissen La Liga is of de Eredivisie, dat is nogal een verschil.

9 januari 2023 om 10:05

Ik zeg dit ook altijd maar weinig mensen geven mij gelijk. Elke trainer neemt z'n lievelingsetjes of landgenoten mee. Kijk nou naar Feyenoord, ik heb soms het idee dat ik AZ van een paar jaar terug kijk.

9 januari 2023 om 10:07

Ik vind het ook wel dom van Ten Hag. Het is gewoon zo dat er de laatste jaren amper echt succesvolle doorstroming van de eredivisie naar de top is. Al lijkt martinez daar wel de potentie voor te hebben.

9 januari 2023 om 10:11

Klopp haalde toch ook gewoon Keïta, Thiago, Karius (mainz), Matip, Klavan en Manniger uit de Bundesliga. Hij heeft alleen niet echt bij Dortmund geshopt nee.

9 januari 2023 om 10:22

Keita en Thiago waren niet direct in het begin natuurlijk. Die andere 4 wel maar kwamen of goedkoop of tansfervrij en waren meer opvulling dan hele dure versterkingen die Klopp voor zijn spel nodig dacht te hebben. Dat is wel een verschil met spelers als Antony, Martinez, Malacia en dan nog Gakpo, Brobbey en Frenkie willen halen. Het punt is dan ook niet dat spelers uit de eigen oude competitie halen verkeerd is (Thiago, Keita), maar het gaat om de frequentie en de manier waarop. Bovendien is het nogal een verschil als je eigen competitie de Bundesliga is of de Eredivisie.

9 januari 2023 om 10:27

Deels eens, alleen wil Ten Hag ook meer voetbal brengen en dat kunnen de spelers die overkomen vanuit onze competitie doorgaans wel. Weghorst wordt alleen nu met een totaal andere reden gehaald.

9 januari 2023 om 10:04

Schmidt werd bij PSV met zoveel bombarie binnengehaald, die zou wel even kampioen worden. Helemaal toen Gotze ook nog kwam. De man heeft een beker gewonnen, nou nou. PSV en Schmidt waren gewoon een waardeloos huwelijk gezien zijn prestaties nu bij Benfica.

9 januari 2023 om 10:09

Als je kijkt naar hoe het nu bij PSV gaat dan valt dat ‘waardeloos’ heel goed mee.

9 januari 2023 om 10:11

Hihi, dat is waar Maar denk dat de verwachtingen van RvN iets minder zijn.

9 januari 2023 om 10:13

@myvision dit heeft echt in niks met mijn reactie te maken he? 😅 Die luie take dat Schmidt met veel bombarie werd binnengehaald slaat ook een beetje als een tang op een varken. Niemand die beweerde dat PSV wel even kampioem zou worden. Echt helemaal niemand.

9 januari 2023 om 10:18

Dan zou ik toch VZ 2020 er even bij gaan halen. Daag me niet uit

9 januari 2023 om 10:22

@Fossen….Ik kan me juist nog wel herinneren dat veel psv supporters toch wel de indruk hadden de titel al binnen was met schmidt en götze. Ik moet eerlijk zeggen dat ik toen zelf van binnen ook wel dacht shit, zij gaan nu fantastisch voetbal spelen. Liep gelukkig voor ons toch iets anders 😅

9 januari 2023 om 10:24

@myvision @Soccerfan ik daag je/jullie uit. Als jij kunt aantonen dat er toen echt structureel door PSV supporters (en wel beetje reaguurders van niveau he) werd gesteld dat PSV 'wel even' kampioen zou worden dan neem ik mijn woorden terug 😉. Edit: alleen de titel van het artikel noemen mag ook, dan kijk ik zelf de reacties wel na en besluit ik in hoogst eigen objectieve vorm of je gelijk hebt!

Weghorst is een voetballer met heel veel energie, maar die komt voetballend zoveel te kort voor Manchester United. Hij heeft bij Burnley al aangetoond dat het niveau van de PL al te hoog voor hem is. En dat is geen schande, maar dat toont wel aan dat hij niets te zoeken heeft bij een topclub in de PL. Zou deze transfer echt heel erg onbegrijpelijk vinden.

9 januari 2023 om 09:55

Maar we dachten ook dat Luuk de jong niets bij barca te zoeken had. Voor een backup spits kan weghorst genoeg brengen. En als er geen geld is dan moet je toch iets.

9 januari 2023 om 10:05

Gezien het feit dat Luuk de Jong nu weer bij PSV speelt was niet iedereen zo tevreden over Luuk de Jong bij Barca. Het kan niet zo zijn dat ze Luuk de Jong niet meer konden betalen, want dan hadden ze wel weer een andere louche sponsordeal afgesloten.

En als er weinig geld is dan zou je nog niet moeten gaan voor een spits die al heeft aangetoond dat hij de competitie niet aan kan. Haal/huur dan een spits van een andere club in de PL die al heeft aangetoond het niveau aan te kunnen.

9 januari 2023 om 10:19

Het gaat er om dat het puur als backup is en je dan echt wel wat toe kan voegen voor korte tijd. En Luuk was ook gewoon voor een korte tijd als backup gehuurd. Nooit de intentie gehad om hem daarna over te nemen. Een weghorst zet graag druk en laat dat net iets zijn wat ten hag wil in zijn spel. Er moet een spits bij want als je dat programma ziet dan vraag je je af hoe die kleine groep spelers dat allemaal gaat doen qua fitheid.

9 januari 2023 om 10:20

Bij Burnley speel je natuurlijk ook heel anders dan bij United. Bij Burnley speel je degradatievoetbal en doorgaans dicht op je eigen goal. Afstand naar de overkant is waanzinnig groot en je moet het doen met (snelle) counters. Bij United is je press naar voren veel groter en zou je (zeker als je met een pinchhitter speelt) veel meer via voorzetten moeten doen. Daarin kan je Weghorst weer prima gebruiken. Maar of Wout de beste optie is? Denk het ook niet.

9 januari 2023 om 10:35

Ben het wel met je eens dat het voetbal bij de 2 clubs verschillend is.

daarbij komt dat Manchester ook veel meer in kleinere ruimte speelt dan Burnley. En daar heeft Weghorst ook niet de handelingssnelheid voor. En weghorst is lang, dat kan ik niet ontkennen, maar heeft hij ook de fysieke kracht om het tegen beren van verdedigers in de PL veel kopduels te winnen?

Hierboven is de naam van Luuk de Jong al gevallen, dus die pak ik er nu ook bij. Was bij Barca een redelijke pinchhitter en misschien wel de beste kopper van Nederland. Maar die kwam er in de PL, jaren geleden bij Newcastle ook niet aan de bak tegen grote fysiek sterke verdedigers.

9 januari 2023 om 10:47

Bij Newcastle speel je toch ook precies hetzelfde als bij Burnley. Zeker in die periode. Dat zijn geen spelers waar je voetbal moet verwachten en die het spel maken in de kleine ruimte, maar pure afmakers. Niet denken maar schieten. Dat eeuwige breien zie je tegenwoordig toch al veel te veel.

9 januari 2023 om 10:56

Precies wat Westend zegt. Totaal verschillende clubs met heel ander soort voetbal. Bij het laatste seizoen onder Dyche speelden alle spelers structureel onder hun niveau waaronder Weghorst die overigens heel goed begon in z´n eerste wedstrijden bij Burnley. Hij heeft bij Burnley laten zien heel goed mee te kunnen voetballen en behoorlijk technisch te zijn, zeker voor een speler van zijn lengte. Met de positie die nu open staat bij United denk ik dat Weghorst perfect in het profiel past en nog wel eens heel veel mensen kan gaan verrassen. Belangrijk zal zijn dat hij snel z´n eerste doelpunt scoort.

9 januari 2023 om 11:42

@westend: Wat Luuk de Jong (en Wout Weghorst) zijn heel goed in de kleine ruimte?

Het zijn juist spelers die denk ik goed zullen renderen bij degradatiekandidaten die de ballen hoog voor de pot gooien. Alleen zijn de verdedigers in Engeland fysiek veel te sterk voor deze 2. Ik zie beide spelers juist niet in heel aanvallende voetballende teams die heel veel in de kleine ruimte spelen. Daar is bij beide hun handelingssnelheid veel te laag voor.

9 januari 2023 om 11:48

Ik zeg toch juist niet dat ze goed zijn in de kleine ruimte, maar gewoon alles wat ze voor de voeten/ kop krijgen direct zonder nadenken richting de goal werken. Voor de basis zou je inderdaad een voetballer verwachten, maar als pinchhitter is het 'voor de goal slingeren geblazen'. Net als Luuk bij Barca. Die zet je er ook alleen maar in als je gaat wanhoopsstrijden. Werkte daar toch ook best. Soort Peter crouch Liverpool idee.

9 januari 2023 om 11:06

Burnley is niet af te rekenen op weghorst, hij komt bij een elftal was totaal niet draait en op degradatie staat. En wordt vervolgens amper gebruikt.

Een plan B als Weghorst is wel prima voor United. Hij heeft denk ik niet het niveau waar United naar toe wilt natuurlijk, maar een Luuk de Jong bewees ook zijn waarde voor FC Barcelona destijds. Twee ideale pinchitters in mijn ogen voor topclubs hoor! En als hij zijn plek weet, is het toch goed?

Persoonlijk zou ik als Weghorst zijnde nu bij Besiktas blijven spelen. Dan speel je constant, ben je de spits en je bent (neem ik aan, volg de Turkse competitie nauwelijks) een gewild persoon in Turkije! Dat is altijd wel interssant!

9 januari 2023 om 09:56

Ik vind Luuk de Jong wel echt een klasse beter dan Weghorst. Zeker bij een club die je waarschijnlijk alleen af en toe de laatste 20 minuten mee laat doen. En waarin je optimaal gebruik kunt maken van zijn kopkwaliteiten.

Weghorst is een sympathieke kerel en werkt hard. Maar veel meer dan dat is het naar mijn mening niet.

9 januari 2023 om 10:18

Oneens. Luuk de Jong is wellicht een wat betere pinchitter door de lucht, maar Weghorst is ook wel een prima pinchitter hoor.

Luuk is buitencategorie als het aankomt op koppen, maar Weghorst is ook een prima pinchitter in mijn ogen hoor.

Veel meer dan ''alleen hard werken'' vind ik zwaar overdreven. Weghorst is een goede targetman die zijn doelpunten maakt en iets kan forceren!

Is Weghorst niveau United? Nee natuurlijk niet. Heeft hij kwaliteiten die geen andere speler van United heeft? Zeker wel. Ze hebben een spits nodig voor 6 maanden, dus huur. Dan is de vijver waar je in vist nou eenmaal niet groot. Ik vind het niet eens zo'n slechte oplossing, veel beter dan Felix die eenzelfde type is als ze al hebben lopen en ook nog eens vele malen duurder.

9 januari 2023 om 11:29

Vervolgens in de zomer vol gaan voor bijvoorbeeld Vlahovic. Dat zou echt de perfecte spits zijn voor Ten Hag zijn speelstijl. Een soort Haller on steroids. Veel technischer en nog scherper voor de goal. Bovendien zit Juve in lastige tijden met die beschuldigingen van fraude en een belabberde boekhouding. Daar is voor het juist bedrag nu wel wat mogelijk.

Je koopt karakter en strijd met Weghorst. Daarnaast kan hij idd als plan b fungeren. Burnley was een team met weinig balbezit, en maakt weinig het spel. Niet gek dat hij daar niet uit de verf kwam. Hadden we verwacht dat hij bij wen degradatie kandidaat 1op1 zou lopen. Al de andere teams waren teams met redelijk balbezit en een voetballende visie op het veld. Hij zou niet misstaan, zeker niet met de passie die hij steekt in elke club waar hij heeft gevoetbald. Het is het risico wel waard om hem te halen.

Niks gevaarlijks aan. Gewoon een extra optie die Ten Hag met hem heeft. ManU heeft geen geld voor grote aankopen tot de zomer, dus dit is prima. Mocht het tegenvallen, dan neem je na een half jaar afscheid zonder veel centen erin te hebben gestoken. Maar extra opties zijn altijd beter

Ik ben fan van Ten Hag als trainer, maar dit moet die dan weer niet doen.
Er zit zoveel middelmaat bij United. Realistisch gezien wordt United geen kampioen, Europees geen prijs.
Kan je beter al die tering zooi opruimen en dan geld vrij maken en met iets beters als Weghorst aankomen.

9 januari 2023 om 10:22

Geen kampioen en geen europese prijs, maar je moet als Ten Hag zijnde wel een ticket voor de Champions League verzilveren, anders komen die grote namen volgend jaar ook niet. Dan kan een pinch hitter huren geen kwaad. Zoveel kost hij ook weer niet.

9 januari 2023 om 10:58

En daarna in de zomer gelijk doorpakken en Vlahovic halen. Dat is eigenlijk de spits die je als United zijnde mist op dit moment. Als tussenpersoon tot aan de zomer is Weghorst een prima alternatief. En mocht hij het goed doen zou je hem zelfs nog als backup kunnen aantrekken al is de kans groot dat Burnley volgend seizoen terug is in de Premier League. Wellicht dat hij daar voor een tweede kans kan gaan maar dan nu onder Kompany.

Altijd negatief over Wout Weghorst terwijl hij zich altijd keer op keer heeft bewezen.
Hij was verrassend goed met Heracles, hij was verrassend goed bij AZ, verassend goed met Wolfsburg, verassend genoeg kreeg die interesse van Arsenal, hij ging verassend genoeg ook naar de WK scoorde als verassing 2 doelpunten tegen Argentinië in de dying seconds en raad maar als die bij United ook niet gaat verassen dan zal ik zelf wel diegene zijn die verast word!

Ten Hag doet het in z'n eerste jaar gewoon naar behoren. Erg solide top 4, Carabao Cup en FA cup stabiel aan het doorbekeren en binnenkort dan playoffs tegen Barça voor de EL. Het enige waar ik me aan stoor is zij gezever over 'we hebben geen geld om in de winter te versterken'. De beste man heeft in de zomer gewoon €250 mln. mogen spenderen en lijkt te klagen dat het nóg niet genoeg is, overigens net als het merendeel van de United fans. Ook met Gakpo; dat er niet resoluut is gehandeld en dat er niet meer werd geboden dan wat Liverpool uiteindelijk heeft betaald.

9 januari 2023 om 10:35

United is al sinds het vertrek van Fergusson aan het opbouwen met bij elke trainer een andere filosofie. Dan krijg je een bus aan spelers die allemaal uitblinken in een ander systeem. Aka, een bij elkaar gekocht zooitje. Aan Ten Hag 'om het er maar mee te doen', maar in feite heb je (als je wil meedoen met de absolute top) een compleet nieuw elftal nodig. Of in ieder geval spelers die elkaar in de basis begrijpen. United zelf heeft zonder trainer ook helemaal geen filosofie (meer).

9 januari 2023 om 10:45

Dat ze niet mogen uitgeven deze periode heeft te maken met het feit dat de eigenaren van United de club tekoop hebben gezet. Dus huurdeals zijn de enige mogelijkheden nu voor United. Mocht dit niet waar zijn dan hoop ik dat iemand me verbeterd haha.

Gevaarlijk? Soms kun je voetbal ook veel moeilijker maken dan het is.

Weghorst wordt echt niet gehaald voor het basiselftal. Man U heeft op dit moment geen pinchhitter, Weghorst is een goede pinchhitter mét ervaring in de Pl.

Zo simpel is het.

Vind dit een hele goede keuze. Weghorst is een bezeten voetballer. Een trainingsbeest. Dit zou erg goed zijn voor het groepsproces in United.
Bovendien, als hij erin komt bij acherstand loopt die in ook meteen 3km in 10 minuten!
Hele sterke aankoop voor bijna niks.
Natuurlijk is hij geen niveau van de beste 16/18. Maar kan zeer zeker zijn waarde hebben op verschillende manieren.

Nooit verwacht dat ik dit ook zou typen, maar van Ronaldo naar Weghorst is een stap vooruit.

Weghorst wordt alleen gehaald als back-up spits. Niets meer en minder. Hij heeft bewezen dat hij een wedstrijd om kan draaien als wissel en kan ook uit het niets een doelpunt maken. Gewoon prima om erbij te hebben. Zeker omdat Ronaldo is vertrokken. Er wordt zo’n kulverhaal eromheen geschreven maar in de winter zijn er nou eenmaal niet veel opties. Zie ook maar is Joao Felix die aardig gaat kosten voor alleen huur.

9 januari 2023 om 11:49

Plus iemand die gif kan brengen met irritaties (zoals tegen Messi). Ontregelen, sleuren en strijden. Die moet je als United ook niet hebben voor de basis. Maar als je wat moet forceren omdat er niks meer gebeurd kan je hem goed gebruiken.

Ten Hag is veel te veel van de "bord op schoot" scouting, het lijkt wel Martin van Geel in zijn Feyenoord tijd.

Dit moet hij gewoon echt niet willen, dit gaat je op den duur opbreken als het minder gaat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren