Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Transfervrije Blind blijkt zeer gewild en kan naast Antwerp naar topcompetitie

Laatste update:

Real Sociedad zou Daley Blind graag contracteren na zijn transfervrije vertrek bij Ajax, zo meldt het Nieuwsblad. De Spaanse club hoopt de 32-jarige verdediger te verleiden met een avontuur in LaLiga. Daarmee heeft het Royal Antwerp van Mark van Bommel en Marc Overmars er een geduchte concurrent bij. Voetbal International meldt overigens dat Blind in oktober dicht bij een avontuur in Azië was.

Het Belgische medium weet dat Blind zeer gecharmeerd is van het project waaraan Overmars bezig is in Antwerpen, maar een overstap naar Spanje kan de linkspoot ook wel bekoren. Real Sociedad staat momenteel op een knappe derde plek in LaLiga en wist zich in een poule met Manchester United als groepswinnaar te plaatsen voor de volgende ronde van de Europa League. Financieel gezien is de Spaanse club momenteel ook aantrekkelijker volgens het Nieuwsblad.

Volgens de doorgaans goed geïnformeerde krant is er daarnaast vanuit de Amerikaans MLS al gepolst naar de diensten van Blind, al worden daarbij geen specifieke namen van clubs genoemd. Voetbal International weet dat Blind in oktober bijna rond was met de Urawa Red Diamonds, maar een transfer naar Japan ketste op het laatste moment af. Dat zorgde bij beide partijen voor een flinke teleurstelling. Blind hoopt na zijn goede WK in de komende maand alsnog snel aan een nieuw avontuur te beginnen.

Dinsdagmiddag liet Ajax in een officieel persbericht weten dat de arbeidsovereenkomst van Blind met wederzijdse goedkeuring is ontbonden. De verbintenis loopt daardoor op 31 december 2022 af, terwijl de routinier eigenlijk nog vast lag tot 30 juni 2023. De Amsterdamse club laat Blind transfervrij vertrekken vanwege zijn bewezen diensten. De 99-voudig international van Oranje speelde in totaal 333 officiële wedstrijden voor Ajax, waarin hij goed was voor dertien treffers en 21 assists.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die scouts leven nog in de middeleeuwen lijkt het

27 december 2022 om 16:09

Blind kan prima mee daar. Blijft een goede voetballer. Ja, hij is langzaam, maar nog niet klaar.

27 december 2022 om 16:11

Kan makkelijk mee, Spaanse competitie is vaak een wandelcompetitie dus kan hij daar nog zeker mee. Had het wel geweten lekker naar Spanje in de zon. Al kan ik me voorstellen dat vanwege het gezin liever in België voetbalt.

27 december 2022 om 16:12

Hij is echt wel klaar hoor. Bij Antwerpen kan het nog wel maar verder houd het ook wel op.

27 december 2022 om 16:15

Als hij daar prima mee kan, kan hij bij Ajax zeker ook nog mee

27 december 2022 om 16:17

Precies, kan prima mee op het niveau dat Schreuder nastreeft

27 december 2022 om 16:20

Real Sociedad komt uit Baskenland. Daar is niet echt een typisch Spaans klimaat hoor. Veel regen en wind omdat het aan zee ligt.

27 december 2022 om 16:21

Blind is misschien wel qua voetballend inzicht het beste in de gehele eredivisie.
Zijn snelheid is misschien wat minder, maar Blind is en blijft een hele ondergewaardeerde speler in mijn opzicht.

27 december 2022 om 16:33

Blind kan idd gaan wandelen tegen een opkomende Valverde of een Raphinha

27 december 2022 om 17:09

Natuurlijk is Blind allang klaar. Op het WK was het ook weer afschuwelijk. Die moet gewoon lekker naar een zomeravond competitie gaan

27 december 2022 om 17:28

Hehe! Ze zijn niet blind… kan nog zeker mee op hoog niveau! Held van Amsterdam!

27 december 2022 om 18:08

Blind was in Oranje toch ook gewoon slecht? Heft buitenspel op bij die mega kans van Pulisic. Dekte aan de verkeerde kant bij die tegengoal. Werd aan alle kanten voorbij gelopen. Bij een diepte pass moet blind zoveel ruimte afsnijden dat de speler altijd vrij de voorzet kan geven.

27 december 2022 om 19:11

Hey Japie. Wat laat jij toch steeds weer blijken dat je totaal geen kijk op voetbal hebt met je voortdurende gezeik op Daley Blind. Op het WK was bijna het hele elftal slecht. Met name Depay en Bergwijn. Blind was een van de spelers die een voldoende scoorde. Hij kan bij Ajax onder een betere trainer nog makkelijk 2 jaar mee. Hij wil nu zelf weg omdat hij meer voetbalinteligentie heeft als de trainer Schreuder. Wat zou jij doen als je beter en slimmer bent als je manager/ trainer en die steeds op een manier laat spelen in een team waar iedereen verkeerd wordt opgesteld.Maar ga maar lekker door Japie met je lachwekkende commentaar op Blind.

27 december 2022 om 19:17

Blind leidde tegen de VS bijna twee onnodige tegengoals in, tegen Qatar werd hij er twee keer uitgelopen en tegen Argentinie geeft hij een goal weg. Hij zette daar 1 goal en 1 assist tegenover over vier wedstrijden. Dan heb je natuurlijk nooit een voldoende gescoord. Ook bij Ajax verdedigd hij gewoon slecht dit seizoen

27 december 2022 om 19:20

Blind leidde tegen de VS twee goals voor Oranje in. Dus per saldo deed hij het altijd nog beter dan onze apathische Virgil.

27 december 2022 om 19:26

Niet mee eens. Van Dijk stond verdedigend gewoon zijn mannetje in alle wedstrijden. Dat kan je van Blind niet zeggen

27 december 2022 om 19:26

Speelde gewoon een goed wk.

27 december 2022 om 19:27

Hehe heel Ajax speelt slecht dit seizoen. Rara hoe komt dat ? Misschien door de trainer Schreuder? Zeker niet door Blind, die ze nog hard gaan missen bij Ajax.

27 december 2022 om 19:29

Dus v dijk laat ze zijn man lopen, stapt verkeerd in, maar indien blind per ongeluk buitenspel opheft en een speler wie niet eens zijn man is krijgt hij de schuld en v dijk is de allerbeste van de wereld? V dijk maakt heel veel fouten en dat doet hij al 2 jaar lang.

27 december 2022 om 19:31

Blind maakt ook veel fouten en dat doet hij al langer dan twee jaar lang

27 december 2022 om 19:32

Blind stond als zogenaamde wingback opgesteld. Een van zijn belangrijkste kerntaken was dus mee opkomen en spel verdelen dmv passes geven. Alleen was de voorhoede op Gakpo na bedroevend slecht. Daardoor vaak onnodig balverlies en snelle omschakeling waar dus gevaar uit kwam vanuit de tegenstanders. Blind deed zijn taken prima. De fouten werden voor hem op het veld gemaakt

27 december 2022 om 19:37

Als wingback moet je ook gewoon verdedigen hoor. Anders had je Blind net zo goed linksbuiten of op 10 ofzo kunnen zetten als hij er alleen in stond om aan te vallen of om het spel te verdelen. Blind staat daar ook om balverlies van de aanvallers op te vangen en zijn directe man onschadelijk te maken, maar dat liet hij na

27 december 2022 om 20:06

En als aanvaller sta je er in om doelpunten te maken en niet om elke bal aan de verkeerde kleur te geven waardoor je de hele verdediging in de problemen brengt. Blind is zeker niet de snelste maar je kan niet alles op hem afschuiven. Ook van Dijk was zeker nog niet in zijn beste vorm. Aké stond er in om juist die snelle uitvallen op te vangen als Blind hoog stond zoals van Gaal dit wilde.

27 december 2022 om 20:38

Myvision , neem die man toch niet
serieus joh , het zijn zijn zelfde stokpaardjes , de Ligt kon er niets van Frenkie is zijn geld niet waard Veldman kon er niets van speelt al 2 jaar mee in de PL prima Alvarez is een huis tuin en keuken voetballer en hij loopt al jaren te zeuren op Blind en ook altijd het zelfde gezeur de cruciale fouten ach die man heeft 99 interlands gepeeld maar al die bondscoaches zien het verkeerd alleen onze voetbal professor Japie heeft er kijk op

28 december 2022 om 02:47

Als je jan Kooijman als profielfoto hebt dan moet je het al niet te serieus nemen

27 december 2022 om 16:11

Het zal geen club met veel ambitie zijn inderdaad. Ik zou zelfs balen als Blind bij Heerenveen komt ballen. Al zou hij dan ook wissel zijn. Een Real Sociedad acht ik nog een stuk hoger. Kansloos lijkt mij dus. Zij hebben oude beelden van hem gezien

27 december 2022 om 16:20

Blind zou echt geen wissel staan bij Heerenveen. Ik snap het omlaagtrappen van Blind, maar het is een degelijke voetballer nog steeds. Bij Heerenveen zou hij verreweg de beste zijn.

27 december 2022 om 16:22

Daar ben ik het mee oneens. Ik kan mij niet voorstellen dat een Köhlert hiervoor moet wijken.

27 december 2022 om 16:27

@Mangalitsa
Haha Blind zou wissel staan bij Heerenveen. Vind het toch knap. Ben je dagelijks te vinden op een voetbalsite, maar heb je er minder verstand van dan een kind van 5.

27 december 2022 om 16:27

@mangalitsa, jij kan wel echt heel erg overdrijven. Blind is echt betere dan welke speler ook die momenteel bij Heerenveen loopt.

27 december 2022 om 16:29

Natuurlijk. Je bent het ergens niet mee eens, dus ga je maar beledigen. Knap hoor. Goed van je

27 december 2022 om 16:30

Blind zal bij uitstek de beste voetballer zijn van Heerenveen. En dat gezapige tempo waarin tegenwoordig doorgaans in het Noorden wordt gespeeld, zal x4 omhoog gaan omdat Blind wel een bal 1x kan raken.

27 december 2022 om 16:31

@Nation: ik vind niet dat ik overdrijf. Ik vind Blind echt heel slecht geworden. Die mooie pass is ook al even weg. Flink snelheid ingeleverd. Hij heeft alleen zijn inzicht nog. Dit is totaal niet meer de Blind van vorig jaar

27 december 2022 om 16:35

Ik wil even puur reageren op je laatste zin. Statistisch gezien presteert Blind op vrijwel alle voetballende vlakken gelijk aan vorig seizoen (passes voorwaats, passes richting gevaarlijke zones etc). In zijn eentje heeft hij ook meer passes richting de gevaarlijke zones dan alle andere Ajax-verdedigers bij elkaar. Bij Oranje heeft hij in het tijdperk-Van Gaal ook de meeste expected assists van alle spelers en de meeste passes richting de gevaarlijke zones. Dat het defensief minder is, is natuurlijk een feit, maar dat zie je zelfs bij een groot talent als Timber: onder Schreuder presteert iedereen op dat vlak zwaar ondermaats.

27 december 2022 om 16:38

Tijdperk Van Gaal is hij ook de hoofdschuldige aan de uitschakeling. Tegen Benfica verloor Ajax door Blind. Tegen Groningen werd hij eruit gelopen door Strand Larsen, het Noorse sprintwonder. Die lange bal zie ik ook nog zelden. Hij zal wat metertjes naar voren passen nog. Maar ik zei ook "jaar". Ik vond Blind vorig seizoen al niks meer

27 december 2022 om 16:45

Over allerlei zaken kunnen we twisten, maar je meent toch niet dat Ajax tegen Benfica is uitgeschakeld door Blind? Sure, na rust werd hij er finaal uitgelopen door Rafa Silva in Lissabon, maar bij de drie tegengoals was hij niet de hoofdschuldige (fout Pasveer, Timber staat in de 16 van Benfica en lijdt balverlies, fout Onana). Als Tadic rekening houdt met buitenspel geeft Blind nog een mooie winnende voorassist ook thuis.

27 december 2022 om 17:00

Ow interessant. Ik dacht de hoofdschuldige pasveer was omdat hij ballen moet tegenhouden of wacht Timber, omdat hij rugdekking moet geven of kenneth taylor omdat hij zijn mannetje laat lopen of Anthony omdat hij niet meeverdedigt, of toch Tadic of Brobbey omdat hij niet genoeg doelpunten maakt….. tja zo ken ik er ook wel een paar.

De enige die momenteel schuldige is aan deze wanorde is Alfred droeftoeter Schreuder!

27 december 2022 om 17:14

Ik had het duidelijk over Oranje. Die uitschakeling. Van die van Benfica weet ik niet gek veel meer. Alleen het sprintje met Rafa Silva inderdaad. Verder heb ik Ajax Europees ook niet gezien afgelopen jaar eerlijk gezegd. Alleen wat Eredivisiepartijen. En als MyVision met zijn immense bril me tegenspreekt, kan ik daar niets mee. Wat jij zegt wel Suarez. Nog steeds vind ik hem standaard ruk in de Eredivisie en Oranje. Maar ik mis dusdanig veel partijen, dat ik de goede dan mis denk ik.

27 december 2022 om 17:30

Blind wissel bij Heerenveen. Wat een grap. Dat Blind het niveau van Ajax/Oranje basis niet meer redt daar ben ik het mee eens. Maar deze opmerking is toch wel echt next level hoor. Je zou niet weten wat je zag als je iemand aan Heerenveen toevoegt die dat inzicht heeft en zo'n pass techniek. Dit is hetzelfde als mn pa die bij ons langs het veld stond en bij een slechte wedstrijd zei 'ik kan gewoon meekomen met dit niveau'. Tot hij 50+ voetbal op half veld ging proberen.. Je onderschat gewoon wat Blind kan inbrengen en focussed je alleen op zn minpunten.

27 december 2022 om 19:32

Tegen benfica was hij niet schuldig aan de uitschakeling. Lange bal speelt ajax ook niet. Dat past meer bij jouw clubje, maar dat is ook direct de reden van je haat. Je wilde de reserve speler van united in de basis. Welke een goede verdediger is, maar voetballend te kort komt ten opzichte van blind.

27 december 2022 om 19:45

Blind zou verreweg de beste man zijn bij Heerenveen. Een Kohlert kan bij lange na niet tippen aan Blind

27 december 2022 om 20:57

@Mangalitsa, weet niet meer of je dit gaat lezen, maar wil mijn gedachtegang wel delen. Blind is natuurlijk niet zo fel en dwingend meer als eerder, wat logisch is gezien zijn hartproblemen en zijn leeftijd. In het ideale Ajax van de afgelopen vier jaren zou je hem doorselecteren of een rol toekennen als roulatiespeler. Niet de deur uitjagen zoals nu. Waarbij de grap is dat Blind onmisbaar is voor dit Ajax. Zoals jij vast weet speelt Ajax met Bassey links centraal en Alvarez als 6. Daar zit 0 voetbal in. Als je het initiatief hebt mis je dan ook een passer in de laatste lijn. Als je onder druk gezet wordt heb je geen enkel rustpunt in de opbouw en ben je erg matig, terwijl Ajax juist op balbezit speelt. Daarom heb je Blind nodig. Als je een beter 6 had of een voetballende CV was dat onnodig. Partijen die jij al dan niet gezien hebt tegen Rangers (uit), PSV, Vitesse en zelfs Emmen bevestigen dat er laag in de zone voetbal ontbreekt.

27 december 2022 om 21:10

Klasse, jij snapt het. Wel treurig dat mensen na al die jaren Ajax met Blind dit niet zien.

27 december 2022 om 21:21

Hij kan zich niet voorstellen dat Köhlert voor Blind zou moeten wijken, hahaha. Serieus Mangalista, dit gaat zelfs voor jouw doen wat ver... xD

28 december 2022 om 03:02

Natuurlijk kan Blind niet mee bij Heerenveen. Bij Ajax staat hij zelden onder druk en daar kan hij het verdedigend al niet meer bolwerken. Wat denk je dan dat er gebeurd bij een club als Heerenveen die vaak onder druk staan? Blind wordt dan al helemaal aan alle kanten voorbij gelopen

28 december 2022 om 07:40

@japie: Ik verbaas mij ook oprecht over alle mensen hier die denken dat hij wel zou slagen in Friesland. Gelukkig gaat het nooit gebeuren in ieder geval

27 december 2022 om 16:22

Die is allang rond met Overmars, verwacht dat het de aankomende dagen bevestigd word.

27 december 2022 om 16:33

Jij hebt geen verstand van voetbal en je bent net een papegaai

27 december 2022 om 16:44

Die scouts hebben ook van nacho Monreal nog een uitstekende back gemaakt. Snelheid is niet alles in die competitie. David Silva rendeert ook nog uitstekend.

27 december 2022 om 17:40

Denk het ook. Mensen die hun werk doen snappen er echt niks van. Kun je beter luisteren naar de supporters en een zeiksnor. Ajax gaat deze jongen verschrikkelijk missen

Transfervrij zou hij zelfs nog een interessante speler voor AS Roma zijn

27 december 2022 om 16:16

Mag niet in Italie met zon kastje

27 december 2022 om 16:20

Daar heb je helemaal gelijk in ja. Dat was met Christian Eriksen, dus dat zal voor Blind dan ook niet mogen inderdaad

27 december 2022 om 16:18

Volgens mij laten de italiaanse regels dat niet toe ivm zijn eerdere hart problemen.

Real Sociedad zou wel een mooie club zijn. Met zijn speelstijl past Blind ook wel in La Liga. Hoop op een Baskisch avontuur voor Blind.

27 december 2022 om 16:27

Qua club, competitie, klimaat, keuken, lijkt mij Real Sociedad een hele mooie club voor hem.
Ik lees nu ook dat USA wellicht tot de mogelijkheden behoort (lekker cashen).
Hoe dan ook; ik wens Daley het beste.

Wel zit ik hier met een klote gevoel dat een clubicoon zo wordt afgedankt ten faveure van Schreuder die er werkelijk niets van kan. De echte voetballiefhebbers begrijpen wat ik hiermee bedoel. Wat Ten Hag/overmars hebben opgebouwd in jaren wordt in amper halfjaar afgebroken.
Ongelooflijk!

27 december 2022 om 16:30

Als een historisch slechte passant een clubicoon de deur uit gooit is er iets goed mis met de club.

27 december 2022 om 16:47

Waar haal jij je statistieken mbt Blind vandaan? Het is gewoon gedaan met Blind. Het kan echt niet meer. Goed van Ajax dat ze in samenspraak afscheid van elkaar nemen.

27 december 2022 om 16:52

NOS en Voetbal International. Met een beetje Googelen kom je al een heel eind.

27 december 2022 om 17:36

Ik snap het echt niet. Ondanks dat ik ook klaar ben met Schreuder en geen vertrouwen heb dat hij het gaat fixen, zie ik dit als een prima besluit. Blind was toch gewoon klaar? Die raakte geen pepernoot. Het aantal briljante passes nam af en het aantal keren dat ie lucht stond te dekken nam toe. En dat was geen periode, dat was al 1/1.5 seizoen aan de gang. Voor mij is de link met het presteren van Schreuder in dit geval niet aanwezig en zie ik dit als een goede gezamelijke beslissing voor een club icoon. Ik hoop dat ie op een niveautje lager nog wat leuke jaren zal hebben.

Ik denk dat de deal met Overmars al rond is. Niet te ver van huis, en lekker vertrouwd met Overmars en Van Bommel.

Dan had ik het wel geweten! Sociedad is een geweldige plek om te leven en te wonen. Goed weer, frisse club en een zeer hoog niveau qua competitie en selectie. Dit lijkt me voor Blind een uitstekende stap.

27 december 2022 om 16:15

Goed wonen qua eten/strand zeker!
Maar is toch wel een misvatting mbt het weer hoor.
Niet heel spanje is hetzelfde of super qua weer. In Baskenland regent het veel en vaak poeeee

27 december 2022 om 16:26

Ben er afgelopen zomer weer geweest, als het mooi weer is dan is het in Baskenland goed uit te houden. Gelukkig nog geen ervaring met slecht weer in die regio. Als voetballer die aan zijn laatste stappen aan zijn carriere bezig is zit ik liever in Baskenland dan in het criminele Antwerpen.

27 december 2022 om 16:22

Antwerp heeft nog altijd Overmars. Als iemand het voor elkaar krijgt is het Overmars wel.
Sociedad is echt een prima club, maar ik vermoed dat Marc het gewoon voor elkaar krijgt

27 december 2022 om 16:44

Hmm Sociedad is geen plaats, tenzij je het gebiedje in El Salvador bedoelt. Ik neem aan dat je op San Sebastian doelt, wat inderdaad echt geweldig is. Een prachtig avontuur voor Blind.

27 december 2022 om 16:50

Dat bedoel ik, ja.

Ik weet niet of hij daar veel gaat spelen, maar als ik hem was ging ik nog lekker een paar jaar bij Sociedad voetballen denk ik. Lekker in de luwte, goed elftal, paar jaar Spanje meepakken en een topcompetitie.

Echter wil hij zelf volgens mij wel graag dicht bij huis blijven, was toentertijd bij zijn komst naar Ajax volgens mij ook al een (minore) factor.

Ik vind het jammer mocht Blind gaan.
Zijn voetballende kwaliteiten zijn echt nodig. Niemand bezit ze momenteel zo als hij bij Ajax.
Maar linkerverdediger is gewoon niet goed. Daar moet je snelheid hebben.

27 december 2022 om 16:33

Ik vind het extra erg omdat Schreuder blijft. De leiding van Ajax kiest daarmee voor een passant die alles fout doet wat hij fout kan doen en laat een echte Ajacied gaan. Ik kan nog steeds niet bevatten dat Schreuder er nog steeds is.

27 december 2022 om 17:42

Wat heeft een oud en traag wordende Blind nou te maken met het feit dat Schreuder blijft? Dat zijn gewoon twee heel verschillende topics. Blind is niet meer goed genoeg en wel enorm duur. Hij wil zelf spelen terwijl die kans bij Ajax kleiner zal worden. Mooi dat Ajax dit icoon de ruimte geeft om een nieuwe uitdaging aan te gaan en daarmee ook de salarishuishouding verbetert. Daarnaast (en echt compleet een ander topic) had Schreuder er van mij voor de winterstop al uit gemogen. Die gaat het niet redden, al hoop ik dat ie mn ongelijk bewijst.

zou barcalona ook een balletje opgooien ? die zijn stevig op zoek naar transfervrije spelers toch ?
neee ff zonder dolle, sociedad is natuurlijk een mooie club, maar antwerp geeft hem denk ik meer zekerheid. Blind ik wens je succes !!

wordt misbruikt op de linksback positie, zet hem neer als verdedigende middenvelder en je hebt gewoon een goede voetballer in je team. het is niet sprankelend, maar wel veel ervaring en speelt vaak genoeg de bal naar de juiste kleur.

27 december 2022 om 16:27

Laat Sociedad met Zubimendi en Merino nou net twee van de beste verdedigende/controlerende middenvelders van La Liga hebben die een miljoen of 40-50 waard zijn per stuk😉

27 december 2022 om 16:29

Verdedigende middenvelder? Het is geen fifa

Op je 32 een stap hogerop maken transfervrije gun ik hem wel.

Het begint met respect voor Daily goede voetballer. Daarnaast, nog niet een goed seizoen. Hoe komt dat?

Lekker naar de zon toe, Daily! Antwerpen is het niet meer waard op die leeftijd. Degradatie van competitie, entourage en sensatie.

28 december 2022 om 08:34

In het baskenland is niet veel zon te vinden hoor, het is daar behoorlijk fris met veel regen.

Ik denk dar Ajax akkoord ging met zijn vertrek, ondanks het feit dat hij heus nog wel van waarde kan zijn, maar meer omdat zijn houding/invloed op het team niet positief is.
Vaak zie je het dat de oude garde alles bij het oude wil laten; "alles gaat toch goed?" Terwijl de nieuwe leiding nieuwe dingen wil brengen.
Na veel gedoe gaat men toch met de nieuwe visie verder en op de langere termijn is dit ook het beste
Dit geldt niet alleen voor het voetbal

27 december 2022 om 18:07

De nieuwe leiding, oftewel Schreuder. De visie van Schreuder is geen visie. Dus had voor Blind eerst Schreuder eruit gegooid.

27 december 2022 om 18:34

Ook geen Overmars.
Bovendien speelde Ajax het laatste half? jaar onder ten Hag ook steeds slechter.
Met hangen en wurgen gelukkig nog kampioen.
Ik was in eerste instantie tegen de komst van Schreuder, te onervaren, maar kwam daar op terug. Hij liet het team echt mooi ballen en ineens was het weg.
Dat is dan de schuld van de trainer? Volgens mij meer de schuld van iets heel anders.
Als Schreuder op de oude voet was doorgegaan, dan zou het vroeg of laat helemaal fout gaan.
Je MOET veranderingen aanbrengen. Hij mag het doen en de klappen opvangen.
Of hij ook het succes mag inhaleren is de vraag.

Na het vertrek van Monreal is linksback wel de zwakste positie bij Sociedad. Persoonlijk zie ik hem voetballend wel in het spel passen , waar Sociadad geweldig veldspel op de mat kan leggen met onder anderen David Silva en Oyarzabal.

Echter denk ik niet dat Daley de intensiteit van La Liga meer aan kan. Sociedad doet mee voor plek 4-7. Het is niet alsof je bij Ajax overal domineert en het verdedigend op halve kracht kan. Zelfs clubs die laag staan zoals een Celta de Vigo hebben met een Iago Aspas nog een goede aanval. Dan kan je niet met een speler aankomen die zijn man constant laat lopen.

Hij zou er goed aan doen naar de Belgische competitie te gaan, waar hij op halve kracht en inzet nog leuk mee kan ballen. Sociedad is een niveau te hoog voor hem.

Het contract van Naingolan is ontbonden bij Antwerp dan zou je denken rust in de kleedkamer maar als je Blind binnen haalt dan komt er weer een storende factor in de kleedkamer. Als hij niet zou spelen wordt hij namelijk vervelend

27 december 2022 om 16:40

Hahaha...nu is Blind een storende factor. Hou nou op man!

27 december 2022 om 17:08

Ja echt hea, al die jaren dat Blind bij ajax heeft gespeeld was hij steeds de storende factor, door hem was de sfeer binnen de club echt om te huilen :-)

27 december 2022 om 18:08

Binnen Ajax is er maar 1 man de storende factor, en dat is niet Blind.

28 december 2022 om 08:36

De relatie tussen Blind en Schreuder lag gewoon niet lekker, maar dat betekent niet dat Blind een storende factor is. Verre van zelfs.

Hij zou er slim aan doen om dan toch naar Japan te gaan en daar nog een jaar of 3-4 op het middenveld als teruggetrokken spelverdeler te spelen, fysiek gaat hij het niet redden bij Sociedad en zal hij weer tussen bank en basis zitten.

Mooi dat hij op die leeftijd nog een stap omhoog kan zetten, succes Daley!

Jaren lang aan het bouwen aan een nieuw Ajax, dit wordt in enkele maanden afgebroken door Schreuder met als hoogte punt het wegschuiven van een ras ajacied.

27 december 2022 om 16:36

Volgens mij is Blind ook door heel veel ajax supporters al jaren afgeschreven. En nu Schreuder door selecteert ligt het aan Schreuder. Vreemd.

27 december 2022 om 16:53

Hoeveel mag Blind fout doen voordat de trainer hem op de bank mag zetten dan? Een Magallen wordt na 1 uitglijder al de grond in geboord maar Blind mag wekelijks zn man laten lopen lijkt het wel. Schreuder zit niet fout in deze. Blind zelf kan niet handelen dat het een keer klaar is. Hij wil zelf meteen weg.

27 december 2022 om 17:17

Treurig hoe onze club naar de knoppen gaat door zo n passant. Hopelijk is deze treurnis van korte duur. Alle supporters hebben Schreuder al afgeschreven nu nog het bestuur…

Dit is het beste nieuws van het Nederlandse voetbal van de afgelopen tien jaar
Nu moeten we hopen dat Koeman, in een slimme beslissing, deze zwakke speler niet nog een keer uitnodigt
Wanneer een persoon verliefd wordt op iemand of iets, ziet hij de zwakheden en fouten van zijn geliefde niet
De waarheid is dat Blind vol zwakheden en gebreken zat en zit
Hem aan de kant laten is een positieve en nuttige gebeurtenis

27 december 2022 om 16:51

Normaal is het goed om vooral naar de positieve punten van iemand te kijken. Maar dan moet je niet blind raken voor de punten die je echt letterlijk punten kosten. Mensen blijven hangen in zn opbouwende kwaliteiten maar ook hij heeft de laatste tijd meer ballen ingeleverd dan in 3 jaar daarvoor. Zijn zwakheden zijn volop in beeld geweest dit hele jaar maar als je idd "verliefd" bent.....
EN als hij zelf zn zwakheden niet wil zien en mokkend op de bank gaat zitten en meteen weg wil. Dan moet je gewoon uit elkaar gaan. En dit zat er aan te komen. Beter nu dan als het straks helemaal niets meer is. En Schreuder krijgt de schuld terwijl die wat Blind betreft helemaal niets fouts heeft gedaan. Blind wil zelf weg omdat hij vooral aan zn eigen ego denkt dan aan het team belang. Lekker weg laten gaan dan

Die gaat nog wel aantonen dat Ajax een foute keuze heeft gemaakt….

27 december 2022 om 16:47

Ajax heeft deze keuze niet gemaakt. Hij heeft dit verzoek zelf gedaan.

27 december 2022 om 18:41

Ik zei precies hetzelfde bij die post over Henk Fraser

Ik denk dat de Spaanse competitie te hoog gegrepen is voor Blind. Het zal wel Antwerpen worden, ook gezien het niet terugkeren van Danny in de RvC. Ze zullen beiden wel naar België verhuizen.

Als La Real hem echt wil zou ik het wel weten hoor. Donostia is een fantastische stad om in te wonen en waar je heerlijk kan genieten van alle dingen die het leven zo mooi maken. Lekker de hele dag pintxos vreten en in je vrije tijd lekker surfen op het strand.

Onmogelijk, de meerderheid van de alom gerenommeerde VZ community heeft laten weten dat Blind de slechtste verdediger van het hele WK was en qua fitheid het nog tegen Louis van Gaal zou afleggen. Dus het kan gewoon niet dat clubs met een scoutingsapparaat bij Daley Blind uitkomen. Of zijn vader moet daar een geheime functie hebben. Of misschien is de TD in kwestie nog dronken van gisteren.

Een optie moeten we wel uitsluiten : dat een heel deel van VZ er gewoon heel weinig kijk op heeft. Uitgesloten, ooit komt er een tegenhanger van de ballon d’or voor slechtste voetballer en dan krijgt Daley Blind met terugwerkende kracht de editie van 2022.

27 december 2022 om 19:30

Haha heerlijk 👌🏼

Sociedad is toch een mooie volksclub om voor te mogen ballen. Beter dan die Nederlandse enclave bij Antwerp.

Ik hoorde dat ook Feyenoord geïnformeerd heeft, na het wegvallen van Trauner. Zou toch wel heel opvallend zijn…

En nu Boufal kopen. De Marokkaanse dribbelaar.

Tuurlijk heeft Blind veel opties. Ook al krijgt hij laatste tijd veel kritiek op specifieke punten, hij kan nog steeds goed voetballen. Kwestie van hem in z'n kracht zetten. Ik wil hem niet meteen vergelijken met Messi, maar die mag ook doen en laten op het veld wat hij wil. Het vuile werk wordt door anderen opgeknapt. Als Blind een sterke en snelle verdediger naast hem heeft die hem de juiste backup kan geven, kun je echt nog veel aan hem hebben.

Rot toch op man zeer gewild hahaaha.Alleen zijn pa kan nog iets regelen voor hem,zoals zijn vaste basis plaats bij nl.fuckinghumorrrr

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren