Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Verenigde Staten wint beladen duel en is volgende tegenstander Oranje

Laatste update:

De Verenigde Staten is zaterdag de tegenstander van het Nederlands elftal in de achtste finale van het WK. Team USA won dinsdagavond in het afsluitende duel in groep B met 0-1 van Iran, waardoor de tweede plaats een prooi is voor het elftal van bondscoach Gregg Berhalter. Christian Pulisic tekende in de eerste helft, zij het met de nodige pijn en moeite, voor de voor de Amerikanen zo belangrijke treffer. Door de 2-0 overwinning van het Nederlands elftal tegen Qatar eerder deze dinsdag was het al bekend dat de nummer twee uit deze poule op Oranje zou stuiten. Engeland won met 0-3 van Wales en is dus groepswinnaar. Iran eindigt als derde en Wales is de hekkensluiter in groep B.

Vanwege de politiek spanningen tussen Iran en de Verenigde Staten stond er de nodige spanning op de ontmoeting in het Al Thumama Stadium in Doha. Iran, dat zonder de geschorste Alireza Jahanbakhsh aantrad, had vertrouwen geput uit de 0-2 overwinning op Wales van vrijdag. De Amerikaanse ploeg begon echter zonder angst aan de afsluitende wedstrijd in de poulefase. Met name Pulisic, Timothy Weah en Sergiño Dest lieten zich gelden in de beginfase. Het ontbrak de Amerikanen echter aan stootkracht in de buurt van het doel van Iran in de eerste twintig minuten. Na bijna een half uur spelen leek de openingstreffer er dan toch te komen, ware het niet dat Weah geen goede kopbal afleverde in kansrijke positie. Doelman Alireza Beiranvand kon derhalve redding brengen.

De Verenigde Staten begon met steeds meer vertrouwen te spelen en Iran werd daardoor steeds verder naar achteren gedrukt. De aanvallende intenties werden beloond in de 38ste minuut. Weston McKennie wist Dest te bereiken en de rechtsback kopte de bal gelijk richting Pulisic. De linksbuiten scoorde van dichtbij, maar juichen om de 0-1 kon hij niet. De vleugelaanvaller botste namelijk hard op Beiranvand. Pulisic werd lange tijd verzorgd en keerde uiteindelijk hinkend terug op het veld. Hij hield het vol tot het rustsignaal, maar moest halverwege wel worden vervangen.

Vanwege de blessure van Pulisic werden er acht minuten aan blessuretijd bijgetrokken. Weah leek Team USA op 0-2 te brengen in de zesde minuut van de toegevoegde tijd met een bekeken schot in de verre hoek. De aanvaller stond echter buitenspel, waardoor beide ploegen met een 0-1 tussenstand de kleedkamers opzochten. Pulisic kwam die kleedkamer dus niet meer uit, met Brenden Aaronson als diens vervanger. Iran wist dat er na rust gescoord moest worden om vroegtijdige uitschakeling te voorkomen. Saman Ghoddos gaf zeven minuten na de hervatting een waarschuwing af met een kopbal die over het Amerikaanse doel vloog. Diezelfde Ghoddos zag halverwege een schot maar net naast vliegen, al had een eventueel doelpunt niet geteld vanwege een overtreding kort daarvoor. Bij Amerika werd McKennie ondertussen afgelost door Kellyn Acosta.

Het dappere Iran wist uiteindelijk niet te scoren tegen Team USA

Er was door de 0-1 tussenstand veel spanning na rust, al waren de kansen voor beide doelen schaars te noemen. Aanvalsleider Josh Sargent kwam een kwartier voor het einde verkeerd terecht, waardoor de ploeg van Berhalter enige tijd met tien man verder moest in de slotfase. Sargent moest uiteindelijk de strijd staken. Haji Wright nam voorin zijn plaats in voor de laatste tien minuten. Kort na deze wissel werd Dest afgelost door de frisse Shaquell Moore, terwijl Weah plaatsmaakte voor Walker Zimmerman. Het bleef spannend voor de Amerikanen, zeker toen Iran in minuut 83 dacht aan een strafschop vanwege hands in de zestien. De arbitrage was echter resoluut: de bal ging niet op de stip.

De Verenigde Staten, dat na rust geen enkele keer meer op het doel schoot, was in de slotfase voornamelijk bezig met tegenhouden. Iran proefde dat er wat te halen viel, zeker door de negen minuten aan blessuretijd. De zo gewenste gelijkmaker, en dus een plaats in de achtste finale, leek er alsnog te komen in de vierde minuut van blessuretijd. Morteza Pouraliganji kopte uit een vrije trap vanaf links maar net naast, tot opluchting van alles en iedereen bij de Amerikanen. In de allerlaatste minuut schreeuwde heel Iran om een check van de VAR vanwege vasthouden van Cameron Carter-Vickers in de eigen zestien bij een aanval van de opponent. Die check, en dus een strafschop, kwam er desondanks niet. Verenigde Staten hield met de grootst mogelijk moeite stand en speelt zaterdag dus tegen Oranje. Het duel in de achtste finale van het WK begint om 16.00 uur.

Zie jij de Verenigde Staten ook winnen van Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Soccer is coming home!

Wat mooi voor de Verenigde Staten dat ze de overwinning over de streep hebben weten te trekken. Ze hebben prachtig gespeeld en hebben naar mijn mening verdiend de poule fase van dit wereldkampioenschap overleefd. Dit baseer ik op het spel wat de Amerikanen hebben gespeeld op dit wereldkampioenschap en het feit dat ze niet hebben verloren gedurende het wereldkampioenschap. Een zeer knappe prestatie dus!

Wie anders dan Captain America, Christian Pulisic schiet de Amerikanen naar de knock out fase? Ik had in elk geval niemand anders verwacht. Pulisic is een ware topspeler en een speler die het Nederlands voetbalelftal nog knap lastig kan maken. Ik kan me nog wel herinneren dat Pulisic tegen Liverpool meermaals de verdediging heeft uitgespeeld waar Virgil van Dijk onderdeel uit maakte. Een zeer gevaarlijke speler dus! Maar ondanks al het voorgaande heb ik er alle vertrouwen in dat Nederland de Amerikanen gaat verslaan aanstaande zaterdag.

29 november 2022 om 22:05

We zaten in de makelijkste poule en nu hebben we weer een gunstige tegenstander in de achtste finales. Lucky!

29 november 2022 om 22:09

Echt niet normaal. Nederland heeft over gebrek aan geluk niets te klagen. Eerst een poule van niks waarin je zelfs met belabberd spel eerste wordt en dan een achtste finale wat niets voorstelt. Wat zwijnt Oranje zeg... ongelooflijk.

29 november 2022 om 22:09

De makkelijkste poule was met afstand poule B. Ik denk namelijk dat de VS en Iran allebei minder zijn dan Senegal en Ecuador. Wales is gewoon niveau Qatar en heeft dit WK volgens mij 3x op doel geschoten. Ik zie Senegal het Engeland namelijk nog knap lastig maken.

29 november 2022 om 22:09

NL gaat gewoon verliezen hoor.

29 november 2022 om 22:09

Nou de enige manier om USA te laten wankelen is door er druk op te zetten maar Nederland speelt een sloom schaakspel dus tegen deze fanatiekelingen lig je er denk ik wel uit. Jammer voor Iran, ondanks de politieke dreigingen en alles er omheen toch een best aardige laatste twee poulewedstrijden gespeeld. En... tegen Iran had Oranje een grotere kans gehad.

29 november 2022 om 22:16

Eens. Dit was met afstand de makkelijkste poule. Engeland is niet eens het 'beste topteam' als je het aan iedereen voor het WK had gevraagd. En de andere 3 teams zijn dus inderdaad middelmaat

29 november 2022 om 22:17

Iran en USA speelden prima voetbal. Dat het defensief was is logisch. Poule B makkelijker vinden dan Poule A vind ik een rare mening. Dat Ecuador en Senegal niet helemaal niets van voetbal bakken klopt uiteraard ook

29 november 2022 om 22:22

Je kon vooraf toch wel al bedenken wie de tegenstander zou zijn in de achtste finale? Heeft niet zoveel met geluk te maken, maar loting.

29 november 2022 om 22:26

Een poule met de kampioen van Azië en Afrika zwak noemen. Ik denk dat het wel mee viel met hoe zwak de poule was.

29 november 2022 om 22:26

Ja echt geluk om de kampioen uit Afrika te treffen + een Ecuador is echt niet minder als een Iran, Wales of USA.

29 november 2022 om 22:26

Gezien het spel zou ik niet weten op basis waarvan dit een gunstige loting is? Zie persoonlijk VS de kwartfinale halen, temeer doordat het spel van NL niet om aan te gluren is....

29 november 2022 om 22:30

Kunnen we niet eens kappen met dat gezeik met makkelijke poule enzo. Ecuador eindige boven landen als Uruguay, Chili en Colombia in de kwafilicatje. Senegal en Qatar zijn de kampioenen van hun continenten. Als of die poule van Engeland, Kroatie, Argentinie, Portugal en Frankrijk zo lastig is. Alleen Duitsland en Brazilies poule zijn een wat sterkere poule.

29 november 2022 om 22:45

Lastige pot tegen de VS die ik beter vind spelen dan Oranje. Ook tegen Engeland lieten ze zien een goede spelopvatting te hebben. Toch missen ze mogelijk McKennie en/of Pulisic en dan blijft er weinig over. Oranje moet dit wel kunnen winnen op basis van Individuele kwaliteit, maar makkelijk zal het zeker niet zijn. Dan kom je evt tegen Argentinie , daar kan alles gebeuren. Zowel Argentinie en NL zijn erg wisselvallig, terwijl er bij beiden ploegen spelers zitten die individueel beslissend kunnen zijn. NL kan zomaar de halve finale halen, maar tegen de VS wordt het al lastig zat.

29 november 2022 om 22:53

@rickertb1999 Poule a is makelijkste want daar speel je tegen geen 1 topland. In groep b speel je tegen engeland. Amerika, wales en iran zijn niveau van senegal en beter dan ecuador. Ook op de fifa ranking. En tegen qatar krijg je 3 punten gratis.

29 november 2022 om 22:54

@myloki kampioen van afrika zonder mane en sarr van bayern. Deze senegal is niet 50% van wat senegal is op het afrika cup. Groep a is gewoon ongelofelijk zwak. Tegen qatar is het gewoon gratis 3 punten n.50 fifa ranking en ecuador zit op de n.44 van de fifa ranking lol.

29 november 2022 om 23:18

Lekker onderbouwd ook. USA komt met pijn en moeite langs Iran. Nederland wint met belabberd spel van de kampioen van Afrika en speelt gelijk tegen Ecuador welke goede resultaten heeft behaald tegen Argentinië en Brazilië. Als Oranje boven het niveau van de groepsfase kan uitstijgen zou het tegen USA gewoon appeltje eitje moeten zijn.

29 november 2022 om 23:18

@vinirealmadrid: Eh nee, dat slaat natuurlijk nergens op. Je zou dan juist in de plaats van Engeland in die poule zitten als Nederland zijnde (pot 1 landen, groepshoofden). Je moet Engeland dus buiten beschouwing laten en naar de andere drie landen kijken. Denk dat Qatar wel duidelijk de zwakste is maar USA, Iran en Wales zijn alle drie echt niet (veel) beter dan Senegal of Ecuador inderdaad.

29 november 2022 om 23:38

@Sanderr: NL was een pot2 land. Qatar was pot1

29 november 2022 om 23:41

@vini: zo gunstig is de VS helemaal niet. Als je kijkt naar alle waarschijnlijkheid nummers2 dan zullen er daar niet 4 tussen zitten die duidelijk beter zijn dan de VS. Allemaal zelfde niveau, Duitsland of een verrassing daargelaten.

30 november 2022 om 08:51

@maykel24: Woeps, je hebt helemaal gelijk inderdaad! Met Qatar heb je wel met hele grote afstand de zwakste broeder uit pot 1 gepakt nu natuurlijk. Verder met Senegal het hoogstgenoteerde land uit pot 3 en met Ecuador een gemiddeld pot 4 land. Denk dat Poule A inderdaad wel de minst sterke poule overall is, maar mij hoor je niet klagen hoor, het is ook vaak zat andersom geweest dat we een zware poule hadden

29 november 2022 om 22:05

Mand

30 november 2022 om 06:20

@bakabhaat korter!

29 november 2022 om 22:10

Pulisic? Topspeler?

1 goal gemaakt in 18 wedstrijden dit seizoen voor Chelsea. Valt reuze mee.

29 november 2022 om 22:12

Ik ben daar niet mee eens. Ik was gedurende de wedstrijd steeds meer voor Iran. Zij hebben keihard gevochten. Iets dat ik hoop dat Nederland dat ook een keertje laat zien.
De VS is niets bijzonders. En als wij in goede doen zijn en 'gewoon' spelen zoals wij horen te spelen, komt het wel goed. Wij bezitten meer kwaliteit dan de VS

29 november 2022 om 22:12

Weet jij misschien waar WK voor staat

29 november 2022 om 22:16

Mooi dit. Iedereen is mega negatief over het Nederlands elftal. Verwachting is daardoor laag en juist dan verrast Nederland weer. Vrijwel altijd als iedereen lovend is spelen ze waardeloos. Beste voorbeeld 2008? Italië vernederen, Frankrijk vernederen Roemenië vernederen en dan in de ko eruit tegen Rusland van Hiddink

29 november 2022 om 22:44

En vorig jaar tegen Tsjechië?

29 november 2022 om 23:53

Vorig jaar domineerden we alleen tegen macedonie

29 november 2022 om 23:55

@alexander: je hebt alleen iets aan deze spelwijze als het iets oplevert. Ga ie er met 1-0 af tegen de vs dan mag je dit een vd meest beschamende toernooien ooit beschouwen. Haal je de kwartfinale een zaadpartij tegen de vs en ga je er dan alsnog uit is het nog steeds een ruktoernooi geweest.

29 november 2022 om 22:25

Volgens mij is Tyler Shaan Adams van Leeds United Football Club Captain America.

29 november 2022 om 22:26

Pulisic is wel gevaarlijk, maar hij is absoluut geen topspeler. Hij is ontzettend wisselvallig en z'n rendement hapert behoorlijk. Overigens heb ik er wat minder vertrouwen in. De Amerikanen staan goed georganiseerd te voetballen en ze hebben meer kwaliteit dan Senegal en Ecuador. Oranje zal echt uit een heel ander vaatje moeten tappen en dan vooral de bondscoach. Wat loopt Van Gaal vreselijk te schutteren in z'n derde periode...

29 november 2022 om 22:35

Meer kwaliteit dan Senegal? Senegal heeft een betere keeper, in de defensie op elke positie een betere speler, het middenveld is aardig gelijk. De aanval is zonder Mane misschien wel beter van de USA. Dit Amerika is ook gewoon onder Canada geeindigd. Leek allemaal heel wat maar het is maar Wales (gelijkspel notabene) en Iran waar je boven eindigt.

29 november 2022 om 22:44

DerKaiser123

Ik vraag me ook af waarom iedereen Amerika opeens zo'n geweldig en tof elftal vindt. Paar ok spelers, de rest pure middelmaat.

29 november 2022 om 22:50

Omdat iedereen hier op VZ anti-Nederland is. Iedereen is beter dan Nederland en elk team waar we tegen gespeeld hebben.

30 november 2022 om 03:03

Die topkeeper van senegal maakt alleen 2 belangrijke blunders tegen Nederland

29 november 2022 om 22:33

Pulisic is alles behalve een topspeler. Amerika heeft een redelijke ploeg, maar het is ook totaal niet bijzonder. Die Adams vond ik bij Leipzig altijd maar heel matig. Weah is in Europa nog niet echt doorgebroken. Sargent was bij Bremen 3x niks. Mckennie hebben de Juve supporters liever kwijt dan rijk. En Dest is natuurlijk ook geen topper. Vind Reyna nog de beste speler, maaar die zit op de bank blijkbaar.

29 november 2022 om 22:46

Als NL zo gezapig blijft spelen krijgen ze het knap lastig met de inzet en energie van de VS zoals we tegen ecuador ook zagen hoor. Als je toevallig op achterstand komt moet ik het nog zien. We hebben tegen qatar al grote moeite om wat te creëren.

30 november 2022 om 05:20

Nederland gaat er gewoon af tegen USA hoor in huidige vorm.
Maar in mijn ogen is ook de selectie van USA beter of in ieder geval gelijkwaardig.
Ze hebben een beter middenveld en betere aanvallers.

Het is niet voor niets dat het middenveld van USA ook tegen het middenveld van Engeland domineerde, waar je duidelijk ziet, dat wanneer dit bij Nederland gebeurt (zoals tegen Ecuador) we het lastig hebben.

Ik hoop dat NL wint, want ik gun USA als land/natie echt helemaal niets met alles wat zij in de wereld flikken.

30 november 2022 om 06:28

Ben gestopt met lezen toen je beweerde dat Amerika een betere selectie heeft...

Iran heeft mijn hart gestolen. Wat had ik ze een goedkope penalty gegund in de laatste minuut.

29 november 2022 om 22:07

Net als gisteren? 😉

29 november 2022 om 22:08

Hij doelde natuurlijk op die goedkope penalty van Argentinië…

29 november 2022 om 22:11

Ik heb het over het moment van Taremi.

29 november 2022 om 22:09

Ik vind het ook balen dat de usa door is. Ik gun ze helemaal niks. Media praat denigrerend over elke tegenstander en dat soccer gebeuren… nee ik hoop dat ze er zo snel mogelijk uit vliegen. Vooral pulisic die ze de messi van soccer noemen. Ik hoop dat Louis ze door de gehaktmolen haalt

29 november 2022 om 22:14

Voor mij was het niet de aversie tegen Amerika die de doorslag gaf. Hoe die Iraniers als leeuwen vochten vond ik prachtig. En dat met het hele politieke gebeuren in het achterhoofd. De energie en het geloof spatten er van af. Hier stonden elf spelers die echt voor elke meter vochten en met energiek spel Amerika naar achter dreven. Ik had hen, en ook het Iraanse volk, een klein lichtpuntje gegund.

29 november 2022 om 22:16

@ronjan123 Versta jij wel ironie in het Engels? Dat met Pulisic is the Lebron James of soccer is juist als grap bedoeld, het komt uit een aflevering van Pawn Stars waarin die gozer hem vergelijkt met Lebron in basketbal. Daar is dus een meme uit voortgekomen.

29 november 2022 om 22:17

Waar heb je het over 😂

29 november 2022 om 22:27

Term "soccer" is door Engelsen bedacht en niet Amerikanen. Het is gewoon in Amerika blijven plakken.

29 november 2022 om 22:47

@alstublafmag ik heb nooit het woord LeBron James gebruikt. Misschien zou ik toch even van de alcohol afblijven doordeweeks als ik jou was

29 november 2022 om 23:15

- kan weg -

30 november 2022 om 01:07

@ronjans123 Dat is het juist: je citeerde die meme verkeerd. Het was nooit ''the Messi of soccer''. Dat roepen ze niet. En dat zou ook nergens op slaan omdat Messi al een ''soccer player'' is. En ik drink niet, jij blijkbaar wel.

29 november 2022 om 22:11

Leefde idd erg met Iran mee... Denk de laatste keer dat ik zo mee leefde met een team die ik niet zelf support, het kampioenschap van Leicester was.
Leeuwen harten die Iranezen , geweldig gestreden... helaas voetballend erg matig , maar toch genoten , met name de laatste 20min.

29 november 2022 om 22:13

Ben bang dat geen enkel Aziatisch land door zal gaan. Ook KSA morgen niet.

29 november 2022 om 22:19

KSA maakt een goede kans. Australië heeft hoop want bij 0-0 tegen Denemarken zijn ze ook door. Japan heeft het technisch gezien ook in eigen hand

Maar... Helaas wel met je eens dat ze allemaal net mis gaan grijpen. Iran was voor mij vooraf de grootste kanshebber. Japan heeft het echt aan zichzelf te danken en KSA heeft het knap gedaan en verdient het wel, maar zijn er ook nog zeker niet.

Jammer wel. Ze begonnen lekker en ik had echt op meer gehoopt al is het maar voor ons aanzien als continent

29 november 2022 om 22:13

Wat een jankerd die gozer met z’n roze schoenen. Walgelijk

Dit is toch genieten! Je kijkt Nederland omdat het je land is.. maar voor spektakel moet je toch zeker de wedstrijden opzetten waarvan je normaal denkt dat je ze wel kan missen.

29 november 2022 om 22:20

Denk jij vooraf bij een duel als USA-Iran wat zo enorm politiek geladen is (en ook nog eens om de groepsoverleving ging) dat het een wedstrijd is die je wel even kan missen dan?

29 november 2022 om 22:35

Ik bedoel meer dat wedstrijden zoals Iran - Wales, Kameroen - Servië, Z-Korea - Ghana en Tunesië - Australië op voorhand niet de wedstrijden zijn waar ik perse naar uitkijk. Dus des te leuker dat juist deze wedstrijden alle kanten opgaan met veel goals en spektakel.

29 november 2022 om 22:49

Dat waren beslissende wedstrijden waarbij ze beide moesten komen. Denk dat dat wel verschillend is en er veel meer risico genomen wordt door beide teams. Dat levert natuurlijk spektakel op.

29 november 2022 om 22:51

Oh zit genoeg leuks in hoor ook in die duels. Vind die meestal echt wat toevoegen. Wedstrijden die me normaal minder interesseren zijn duels als Spanje-Duitsland omdat die vrijwel nergens om gaan en beide ploegen toch wel doorgaan. (jammer dat Japan niet won van CR. dan had ik écht uitgekeken naar Duitsland-Spanje)

30 november 2022 om 05:23

Inderdaad. Eergisteren ook erg genoten van Kameroen - Servië en Ghana - Zuid Korea haha. Gelijkwaardige teams die lekker open en aanvallend voetbal spelen wat resulteert in mooie potjes met veel goals.

Maar ook bijv Japan-Duitsland en Argentinië - Saudi Arabië waren prachtig. Die beleving van de Japanners en de Saudies echt geweldig om te zien.

Nederland zou het met zowel Iran als USA het moeilijk hebben gehad. Beide teams hanteren een hoge bal tempo. Het is allemaal niet heel zuiver voetbal, maar deze tempo heeft Oranje nog niet aangetikt. Dus dat wordt spannend. Daarnaast hebben beiden teams absolute winnaarsmentaliteit en vechtlust en dat heb ik bij Oranje al jaren niet meer gezien.

29 november 2022 om 22:12

Schei eens uit man, op pulisic, Mckennie, Dest en Adams naar struikelen sommige spelers gewoon over de bal. Nee Nederland was niet best, maar dit Amerika is echt geen goed niveau

29 november 2022 om 22:21

Buiten Engeland, Frankrijk en Brazilie haalt niemand 'goed niveau'. Of wat je mag verwachten op een WK. Ik volg je niet helemaal als je serieus Oranje beter aal de bal vindt dan de USA hier.

29 november 2022 om 22:27

Ga knikkeren jongetje, Nederland stelt letterlijk helemaal niks voor. Ze gaan het zeker heel moeilijk krijgen tegen Amerika en de kans groot is dat ze zelfs uitgeschakeld worden. En je moet niet alleen naar beetje bekende namen kijken, die andere hebben ook vechtlust en willen ook laten zien dat ze er staan met je "sTruIkelEn" hahaha je kan gewoon er niet tegen dat Nederland kikkerlandje niks meer voorstelt 😂 adios hahaha 😂

29 november 2022 om 22:53

Kamal. Nederland gaat makkelijk met 2-0 winnen van US. Ze gaan niet door onze defensie heen komen

29 november 2022 om 23:03

Ach niet op in gaan hij heeft de heletijd van die positieve berichten.

30 november 2022 om 00:20

Kamal, waarom zo boos? Ga je straks huilen als we de VS met 3-0 verslaan? Geen 1 speler van hen zou bij ons in de basis staan en ze spelen 0-0 tegen een fucking Wales. Misschien maar een andere sport gaan zoeken jochie.

30 november 2022 om 05:25

Pulisic, Mckennie, Adams, Musah, Weah, Dest zouden gewoon allemaal basis staan bij dit Nederland hoor.

Als je gisteren het spel van Nl zag, werden ze soms zelfs onder druk gezet door Qatar. Het is dat Qatar van amateur niveau is en er niets mee kon doen. Maar het was echt beschamend wat NL liet zien.

30 november 2022 om 06:31

Want Spanje speelt heel slecht bedoel je ?

Dit gaat geen gemakkelijke opgave worden..

29 november 2022 om 22:18

Geen enkele ploeg behalve Qatar op het WK is een gemakkelijke opgave voor Oranje. Het doet pijn dat Oranje met de jaren steeds minder wordt.

Jaren 90 en 2000 had Oranje steevast meerdere Europese toppers. Na 2010 hebben we nog even kunnen teren op Robben, Van Persie, Sneijder en Van der Vaart. Nu hebben we Depay waar we op moeten leunen. De rest zijn spelers die bij Ajax of PSV zijn afgeschminkt in de CL. Uiteraard wel een aantal goede verdedigers maar daar heb je het helaas niet mee redden. Ben benieuwd wanneer er weer echte toppers aankomen. Xavi is eigenlijk de enige speler die dit potentieel heeft. Voorde rest zie ik niemand. Ook Gakpo niet.

29 november 2022 om 22:28

Ben het met alles eens behalve je laatste zin 'ook gakpo niet'. Man man man. Hoeveel meer goals en assists moet ie voor jou geven in de eredivisie, EL, en het WK voordat je gaat denken dat die jongen misschien toch wel een topper is? Papagaaienpraat.

Wat een gevecht, heerlijke tweede helft zeg!

29 november 2022 om 22:12

Nederland moet normaal makkelijk van dit Amerika kunnen winnen. Als Iran het Amerika al zo lastig maakt dan moet Nl het karwei makkelijk kunnen klaren. Zo niet dan heeft Nl verder niks te zoeken in de knock-out fases.

29 november 2022 om 22:25

Gaat Nederland verliezen hoor

Jammer, merkte dat ik toch voor Iran was. VS wordt geen makkie, maar los van dat ze fit zijn en rennen en vliegen, moeten we ook niet doen alsof we ons niet moeten schamen als we ervan verliezen.

29 november 2022 om 22:13

Omdat we zo'n wonderteam hebben? Onze hoop is een half gehandicapte depay. We spelen de tweede helft met de meest beroerde voorhoede van het WK op Qatar na...

29 november 2022 om 22:21

Helaas ben het volmondig met je eens. NL heeft helaas een heel matig elftal. Vooral in het midden en voorin. Er wordt nu alles uit de kast gehaald om vooral op het team te focussen wat op zich heel logisch is want er is helaas geen topper of toppers waar je op kunt leunen. VS overleven ze misschien nog wel als ze een goede dag hebben. Maar daarna zie ik ze niet verder komen.

29 november 2022 om 22:22

Nee, maar wel beter dan de VS. En ze moeten toch een keer perongeluk goed spelen 🙈

30 november 2022 om 06:33

Onze hoop is Gakpo! 3 uit 3 is prima...

Bij vlagen een flitsende ploeg heeft de VS. Mocht Nederland nou weer zo traag spelen, gaan ze niet van de Amerikanen winnen ben ik bang

De VS of zoals Lowie zegt: 'The United States of America!'

Goed gespeeld.

Wordt 50/50 tegen oranje

Leuk potje vechtvoetbal. Weinig kwaliteit voetbal gezien, maar dit kan ook vermakelijk zijn.

Aangezien ik in Amerika woon, ben ik natuurlijk blij met deze uitslag. Zeker gezien het onze volgende tegenstander is.

Voor het regime (niet de spelers/inwoners) van Iran: lekker, oprotten van dit WK!

29 november 2022 om 22:08

Ik heb het zelfe, jammer dat ze tegen elkaar moeten. Had ze(USA) later in het toernooi ontmoet

29 november 2022 om 22:14

Alsof dit VS een kans maakte om verder in het toernooi te komen. Het maximale hebben ze nu behaald met hun kwaliteiten. Om bij de beste 8 te eindigen moet je toch echt meer kunnen dan wat de VS tot nu toe liet zien.

29 november 2022 om 22:27

Ja meer kans dan NL. VS zal winnen op strijd, iets wat ons elftal geheel onbekend is.

29 november 2022 om 22:33

Kwalitatief gezien is Nederland gewoon 2 klasses beter. Ben het met je eens dat ze strijdlust missen. Misschien dat nu ze in de knock out fase zitten dat eindelijk word aangewakkerd

30 november 2022 om 00:10

VS is gewoon de slechtst mogelijke tegenstander voor dit Oranje. Die zijn hongerig en vleugelen het veld over. Dan hebben wij Klaassen en co. die rustig verstoppertje spelen. Je bent echt aan je stand verplicht te winnen, maar dit wordt geen appeltje eitje.

29 november 2022 om 22:10

Hopelijk gaat de VS ook snel oprotten( niet de spelers/ inwoners)

29 november 2022 om 22:12

Grappig, heel veel mensen denken het zelfde over het regime van de VS. Zo zie je maar, goed en kwaad is vaak moeilijk te onderscheiden.

29 november 2022 om 22:56

Goh linley, als geboren iranier kan ik wel zeggen dat de revolutionaire garde in Iran niet bepaald dichtbij ‘goed’ of ‘menselijk’ ligt.

Mensen die ze vergelijken met de VS in welk opzicht ook, zouden zich eens moeten inlezen in plaats van simpele zieltjes simpeler maken.

29 november 2022 om 23:07

De VS heeft direct en indirect miljoenen doden op haar geweten. Van Vietnam en Irak tot aan Zuid Amerika. Daar komen een aantal doden per jaar in Iran niet eens bij in de buurt.

29 november 2022 om 23:07

@linley: grappig dat je het verschil niet ziet. Of is dat wel grappig? Eigenlijk een beetje triest. Er is genoeg aan te merken op Amerika, maar als jij het regime van Iran op hetzelfde niveau plaats als het 'regime' van Amerika, dan is er geen discussie met je te voeren. Dan ben je gewoon rijp voor de psychiater.

29 november 2022 om 23:33

@linley, beide zijn uit hetzelfde hout gesneden. Naast wat er nu in Iran gaande is, bezetten zij al jaren Irak en vechten zij de meeste conflicten uit op Iraakse grondgebied. Over Amerika hoef ik denk ik niet eens te beginnen.

Over de teams zelf, beide voetballen met lef en pit, denk dat Amerika het Nederland erg lastig gaat maken helaas.

29 november 2022 om 23:59

@4ever4ajax Het Iraanse regime is indirect het gevolg van onder andere Amerikaanse inmenging dus je kan hoe dan ook prima zeggen dat de Amerikaanse status quo erger is dan de Iraanse.

30 november 2022 om 00:10

@4ever4ajaxOh we gaan elkaar nu dus beledigen. Prima, lets go. Als jij niet kan zien of kan erkennen wat voor duistere praktijken de USA openbaar en ook onder de radar uitvoert, dan spreekt dat boekdelen over hoe achterlijk je eigenlijk bent.

30 november 2022 om 00:11

Zo moeilijk is dat niet. Als de VS er niet was zou Europa in handen zijn van de Russen en zouden we allemaal op onze knietjes zitten voor China. Veel liever dat een andere westerse democratie de grootste macht in de wereld is.

Maarja, het is blijkbaar hip om de VS te haten. Denk dat er nog wel wat mensen te vinden zijn die liever hadden gewild dat de Tweede Wereldoorlog heel anders was geëindigd.

30 november 2022 om 00:18

@daei16 Laat ik voorop stellen dat ik absoluut niet het Iraanse regime 'goed' of iets wat daar dichtbij komt wil noemen. Dat gezegd hebbende ik heb me wel degelijk ingelezen en de VS heeft een slechter effect gehad op de wereld politiek. '' Shock doctrine'' is bijvoorbeeld een zeer informatief boek over de buitenlandse inmengingen op het conto van VS, denk aan de verscheidene zuid-amerikaanse dictators die ze gesteund hebben, inclusief Pinochet en Videla die samen verantwoordelijk zijn voor tienduizenden doden, nog meer martelingen en 'verdwijningen'. Laat staan de doden die direct voortkomen uit de oorlogen in het Midden-Oosten Puur cijfermatig gezien komt Iran daar niet in de buurt ook al is het zoals ik al zei een smerig regime. Daarbij hoef ik je waarschijnlijk niet te vertellen dat het huidige regime voortkomt uit Amerikaanse inmenging, die een democratie hebben omvergeworpen zodat ze wat oliegeld konden innen. De couppleger, pahlvavi, gesteund door de VS, is verantwoordelijk voor meerdere slachtpartijen met als doel tegengeluid te onderdrukken, (eigenlijk precies wat Iran nu doet), waardoor het weer omvergeworpen werd in de islamitische revolutie. Wat ik wil zeggen is dat er zonder VS inmenging geen coup was, geen dictator, en daarna ook geen revolutie die aan de basis staat van het huidige regime. En dat daarom de VS objectief slechter is dan Iran

30 november 2022 om 00:19

@NalydDe Russen mag je minstens net zo dankbaar zijn voor jouw vrijheid. En toch erkennen we allemaal hoe ziek de overheid daar tegenwoordig is

30 november 2022 om 06:59

Toen amerika zich kwam bemoeien met de 2e wereldoorlog en heel veel van die amerikaanse jongens hier hun leven lieten om ons (waar zij eigenlijk niks mee te maken hadden, want ze hadden alleen last van japan) te verlossen van de duitsers, werd er toen ook gezegd dat amerika zich er niet mee moest bemoeien? het is makkelijk te wijzen naar hun (in jouw ogen) verkeerde invallen. maar dat is allemaal achteraf makkelijk praten. elk land heeft zo zijn fouten uit het verleden, de een wat meer recent dan de ander. ik hoor je namelijk ook niet over duitsland die 80 jaar geleden wat erge dingen hebben gedaan. vietnam is ook al 50 jaar geleden. nee sport en politiek moeten lekker van elkaar gescheiden blijven en ik denk dat we met gemak over Amerika heen gaan lopen en als Iran had gewonnen dan hadden we daar ook niet al te veel moeite mee moeten hebben.

30 november 2022 om 07:35

@ziyech ik beschreef nergens de impact van het regime op de wereldpolitiek, maar op de binnenlandse gang van zaken. Niettemin voor jouw beeld, alle proxy oorlogen in midden oosten nu (en niet 30-50 jaar terug) worden door de Iraanse revolutionaire garde gesponsord/uitgevoerd.

@linley De Russen die voor het gemak toen Fins grond gebied afpakten én vazalstaten maakten van oost europa zijn we toen dankbaar geweest, maar is in geen enkel opzicht ooit een democratische rechtsstaat geweest.

Vietnam erbij halen is simpel, maar daarvan is in Amerika ook duidelijk zelfkritiek. Zie dat eens die vorm van zelfkritiek in andere landen. De Golfoorlogen begonnen overigens juist ook door inmenging van Iran en Irak, op de laatste na. Alleen kun je niet zeggen dat Saddam een fijne vent was. Met meer Iraanse slachtoffers op zijn naam dan alle Amerikanen samen.

@rest voetbalzone
Nederland gaat het heel heel lastig krijgen. Zelden lukt het ploegen in een toernooi de intensiteit van een ploeg met drie klassen omhoog te gooien… zie NL in wk 1990

29 november 2022 om 22:13

Ironisch

29 november 2022 om 23:47

Want Amerika is lekker perfect.

Tegen USA gaat het lastig worden, ze spelen heel intens met heel fanatieke spelers. Echter moeten we hier normaal gesproken wel gewoon van gaan winnen. Ik weet niet of we liever Iran hadden gehad, die vond ik echt heel sterk spelen.

29 november 2022 om 22:52

0-0 tegen Engeland, 1-1 tegen Wales en nu nips winnen van Iran. USA speelt met vlagen leuk voetbal en ze worden hier op VZ alweer tot outsider verkondigd maar eerlijk: dit moet je gewoon winnen.

Eerste helft waren ze aardig, tweede helft waren ze nergens. Dit USa is niet beter dan Ecuador of Segenal.

Tweede helft was niet best maar gelukkig door!

Wordt nog een pittige kluif, maar we zijn zeker niet kansloos tegen de USA

Moet te doen zijn, de organisatie van de Amerikanen in de tweede helft leek nergens op. Moet uiteraard wel beter voor Oranje.

Nederland zal echt een goede dag moeten hebben willen ze dit VS verslaan hoor. Is helemaal niet zo makkelijk als men denkt.
Verder natuurlijk terecht dat de VS door is. Alleen die Wright viel wel slecht in joh. Op het eind als hij gewoon rustig bleef had hij waarschijnlijk kunnen scoren.

29 november 2022 om 22:09

Sorry hoor, maar als je ziet hoe die linkerverdediger van de VS elke keer de bal aanneeemt. Let daar als Dumfries zijnde op en je kan wel 10x er langs rennen. Maar wij hebben van Gaal, die zorgt er wel voor met z'n domme 5-3-2 dat onze spelers ook niet zichzelf kunnen zijn.

29 november 2022 om 22:15

Wat je zegt klopt ook wel. Hun team is niet compleet maar er ziet veel meer strijd bij hun vergeleken met NLD. Ik vind ook dat de middenveld van VS veel solider is dan dat van Nederland. FdJ gaat het ook niet makkelijk krijgen.

29 november 2022 om 22:12

Inderdaad; de intensiteit moet echt omhoog! Amerika zal dit ook doen, net zoals wij het aflegde tegen Ecuador. Puur voetballend is het niet veel, maar de inzet maakt het goed. Precies zoals de Mexicanen tegen Argentinië 90 minuten gas gaven. Ik verwacht een lastig potje. Dat gezegd hebbende; naast Pulisic zit er niet veel verfijndheid in team USA. Als Nederland zijn niveau haalt en met de juiste inzet en vechtlust speelt, moeten ze normaal gewoon vrij gemakkelijk kunnen winnen. Maar als we weer slap spelen wordt het typisch zo’n wedstrijd als tegen Ecuador.

29 november 2022 om 22:21

Laten we vooral hopen dat we de eerste Nederland krijgen.

29 november 2022 om 22:16

@Sankento: Ach, hou toch op, kerel. Je moet nou niet doen of de VS onoverwinnelijk is. Als Nederland doet wat ze moeten doen, namelijk meer strijd, beleving en focus in de wedstrijd gooien, moeten ze dit gewoon winnen. Dat hebben we tot nu toe nog niet gezien op het WK van het Nederlandse elftal, maar ze hebben de afgelopen 18 wedstrijden niet verloren, ook tegen betere tegenstanders dan de VS.

29 november 2022 om 22:25

Ik zeg ook niet dat de VS onoverwinnelijk is maar als Nederland speelt als wij doen tegen Ecuador bijv. dan kan je zomaar verliezen. Kijk alleen maar naar vorige jaar tegen Tsjechië.

Dynamisch middenveld van de VS en de strijd die ze in een wedstrijd leggen, gaat oranje de das om doen. Het wordt gênant om te zien hoe koopmeiners/de roon en Blind voorbij gerend gaan worden.

Zij willen wel aanvallen dus ik ga er van uit dat het spel van Oranje dan ook iets beter tot zn recht komt. Niet meer tegen een muur voetballen. Maar USA heeft het beste voetbal gespeeld in poule B dus het zal een lastige pot worden. Maar nog altijd liever USA dan Engeland.

29 november 2022 om 22:27

Ecuador wilde ook wel aardig aanvallen, maar dat beviel NL ook niet helemaal goed…

Van Iran gewonnen gelijk gespeeld tegen Wales en Engeland.

Tuurlijk moet Nederland hiervan winnen... maar toch, ze spelen met behoorlijke passie en strijd en behalen resultaat.
Hopelijk gaat dat Nederland niet de kop kosten.

29 november 2022 om 22:13

Ze hebben gelijk gespeeld tegen Wales en Engeland, de passie en strijd is mooi om te zien bij Amerika.. word een leuke wedstrijd tegen Amerika voor Nederland

30 november 2022 om 07:33

Was niet helemaal scherp, had ook "hopelijk gaat dat Nederland de kop kosten getypt", nog even snel het woordje 'niet' ertussen gezet

29 november 2022 om 22:15

Tegen wales hadden ze gelijk gespeeld

Zo, wij gaan er hard af tegen deze energieke Yankees.

29 november 2022 om 22:49

Hahaha jaja, spreek je wel weer na de wedstrijd

Gezien het spel van Oranje acht ik ze nagenoeg kansloos tegen deze Amerikanen. Tactisch sterk, veel drang om naar voren te voetballen. Hebben een paar topspelers die in goede competities spelen.

29 november 2022 om 22:12

Hun beste spelers zijn geblesseerd.

30 november 2022 om 11:02

Is het al bekend dat deze niet fit zijn voor zaterdag?

29 november 2022 om 22:17

Als die mckennie en pulisic die geblesseerd uitvielen niet mee doen vrijdag dan moet dit echt niet zo lastig zijn. Tegen Iran was er niet veel meer van over zonder die 2

29 november 2022 om 23:35

Ik zou wel zaterdag gaan kijken als ik jou was!

29 november 2022 om 22:19

Welke topspelers? Een bankzitter van Chelsea met 1 doelpunt in 18 PL-wedstrijden geldt tegenwoordig al als topspeler?

Trouwens de controverse op het eind. Nee dat was geen penalty.

29 november 2022 om 22:09

Vindt je? Als ik zie dat er voor minder een penalty is gegeven op dit WK had dit ook wel een penalty mogen wezen.

29 november 2022 om 22:19

Ok klopt wel wat je zegt over makkelijk penaltys tijdens dit WK maar hopelijk word het tijdens de knockout fase wat strenger. Want het begint lachwekkend te worden.

Eindelijk een voetballende tegenstander. Nu kunnen we echt pas aan de bak tegen de US and a wat een sterke ploeg is met veel power en drive. Ik denk dat we het wel gaan redden met hakken over de sloot, maar als v Gaal weer aan komt zetten met Weghorst, Janssen en Koopmeijners wordt het een ander verhaal en ga ik het prinsenhof bestormen 😉

Penalty kon gegeven worden er is contact, zeker gezien al voor minder is gegeven dit WK.. Amerika komt goed weg, wordt nog een kluif voor Nederland

Prima tegenstander voor Oranje. Ze zullen meer op de mat moeten leggen, maar als het nog niet helemaal lekker loopt maak je nog steeds genoeg kans.
Goede gelegenheid dus om in het toernooi te groeien.

VS pakken we 100 procent. Easy. Die hebben alleen hun fysiek. Verder stelt het allemaal weinig voor. Oranje niet in goede doen maar dat hoeft ook niet. Het gaat om het resultaat, en we gaan weinig weggeven tegen de VS.

29 november 2022 om 22:10

Precies!

29 november 2022 om 22:19

🍏🥚

29 november 2022 om 22:47

Liever de VS dan Iran inderdaad.

Alleen Engeland heeft vandaag laten zien dat het voetballend mee kan met de top. De rest van de wedstrijden was leuk vermaak maar voetballend ontzettend matig. Schat de VS wel hoger in dan Nederland. Iedereen hoopt dat Nederland gaat groeien in het toernooi maar ze hebben teveel middelmaat rondlopen op het middenveld en in de aanval. Dat heeft de de VS ook maar conditioneel en voetballend vind ik ze wel beter.

Wat heeft Nederland toch geluk. In de poule het zwakste land ooit op een WK, de zwakste ploeg vanuit Z.-Amerika en een Senegal zonder Mané en Kouyate. En nu een USA hoogstwaarschijnlijk zonder Pulisic. Kwart finale is dus al redelijk zeker binnen.
Desalnietemin proficiat aan USA wat het toch echt zeer moeilijk had tegen een strijdend Iran

29 november 2022 om 22:12

Pff gaan we weer? Tsjechie vergeten? 🤦

Spannende einde hoor. Beide hebben gevochten, helaas voor Iran. Nou de VS tegen Oranje. Voelen we al de Tsjechie vibes? Hehe nee maar men zal vast niet zo vol vertrouwen zijn dit keer (gelukkig maar). Verwacht een spannende pot en denk dat het systeem dan ook beter tot z'n recht komt.

29 november 2022 om 22:21



Nou ik heb wel Tsjechie vibes! Dit team speelt nog steeds Frank de Boer-ball ondanks dat v Gaal nu de trainer is. En de VS is dus precies zo'n tegenstander die een Oranje dat al helemaal geconditioneerd is om in de 2e versnelling te ballen, helemaal lam gaat leggen.

USA speelt met de intentie en durf om te winnen, terwijl ze niet het beste materiaal hebben laten ze de neutrale kijker wel genieten door attractief voetbal te spelen. Daar kan Van Gaal nog wat van leren met z'n angsthazen voetbal.

Mensen zijn door negatief over Nederland , ja spel is nog niet zoals we willen zien . Vangaal maakt aparte keuzes . Maar nog steeds door naar volgende ronde ! Net of team usa zo goed speelde , ga stuk als we de finale gaan halen .

Als je die andere wedstrijden ziet, dan vraag je je toch af wanneer Nederland goed gaat voetballen of gaat vechten.
Er zijn zat wedstrijden waar ook niet goed wordt gevoetbald maar je ziet tenminste wel passie.
Bij Nederland ontbreekt alles.

Zonde, Amerika met hun popie jopie publiek die niks van voetbal snappen, 3x niks.
Dest tegen Blind wordt wel grappig. Vond hem goed spelen voor de verandering. Mooie ervaring voor hem. Amerika scoort amper en Nederland ook niet. Dat kan zomaar een verlenging worden. Verschrikkelijk saai wordt dat.

29 november 2022 om 22:22

Jaaa. Ze vliegen naar de andere kant van de wereld voor voetbal maar snappen niks van de simpelste sport ter wereld. Denk het ook.

29 november 2022 om 22:49

Als ik r/ussoccer lees, snappen ze er niks van nee. Wat daar allemaal voor revolutionaire ideeën voorbij komen...

Daarnaast denken ze daadwerkelijk goede kans te maken op de wereldtitel, en wordt Turner als top 5 keeper beschouwd.

29 november 2022 om 22:51

En toch heeft USA een enorme wk historie. Westrijden in de MLS zijn ook best ok om heen te gaan. Ik snap wat je zegt over het publiek, maar heb je publiek van het Nederlands elftal al eens goed bekeken? 🤣😂. Een potje 'soccer' (gewoon een Britse oude term) ken ik best aangluren daar. 😇😋

29 november 2022 om 23:09

Oranje is ook totaal lachwekkend natuurlijk, met die Oranje toeters altijd. De sfeer komt vooral van Afrika en Zuid-Amerika.

29 november 2022 om 23:23

100 % eens

Erg bijzonder hoe velen hier in de veronderstelling zijn dat VS een makkie wordt. De eerste helft waren de Amerikanen heer en meester met een superieure voorhoede, een compacte speelstijl en veel creativiteit.

Opvallend is wel dat van het bovenstaande niks meer te zien was in de tweede helft. als Pulisic en McKennie tijdig herstellen, voorzie ik een pittige zaterdag, en zou het mij helemaal niks verbazen als Nederland eruit vliegt.

29 november 2022 om 22:24

Vrijwel iedereen zegt hier dat we eraf gaan...

30 november 2022 om 00:32

De reacties wel gelezen?

Normaal wint Nederland dit wel, maar Nederland is niet normaal aan het spelen. Ik geef USA de meeste kans om door te gaan.

Gunde het Iran, jammer.

Oranje speelt teeeeering slecht, normaal zou je zeggen we zijn nu al verzekerd van de kwartfinale. Mja, USA ken also kom an end blijkbaar.

Denken jullie dat NL misschien expres slecht speelde in de groepsfase? Kijk de interviews maar terug hoe nonchalant iedereen antwoord geeft, zelfs van Gaal. Heb gevoel dat ze het expres doen om de andere niet in onze kaarten te laten kijken.

29 november 2022 om 22:36

Nou nee hoor, als je al ziet hoe een Bergwijn bij Ajax presteert en dit doortrekt gewoon dan zeg dit me niet dat ze het express doen, geld ook voor Depay en nog een paar namen.

30 november 2022 om 00:34

Ik hoop vooral dat je dit niet serieus bedoelt, want dan kom je toch echt van een koude kermis thuis. De kaarten die er zijn, hebben we gezien. Het is gewoon erbarmelijk.

Om LVG hoop ik dat USA Oranje eruit schopt.

Mooie affiche op weg naar de kwart finale, hopen dat Argentinië niet 1e wordt in de poule dan ligt de weg naar halve finale open voor Oranje. Natuurlijk is het spel niet best, maar wel efficient! En zo makkelijk was doe poule niet, ook de toplanden hebben het moeilijk tegen Equador en Senegal. England moet nog maar zien of het met 2-0 wint van Senegal!

30 november 2022 om 00:34

Nou ja, efficient... Het is vooral dat de tegenstanders niet efficient zijn. Zelfs Qatar kon minimaal een goal maken.

Dit oranje doet me denken aan voetbal onder Frank de boer. Ze gaan het echt moeiljk krijgen tegen amerika

Best grappig om te zien dat er mensen zijn, die werkelijk geloven dat Louis hier op vz hun berichten leest.(lol)

Wat een flut supporters zijn de (meeste) online oranje fans. We hebben al verloren voordat de wedstrijd is begonnen

Haha ik zeg het jullie nu al en mark my words: de VS gaat van dit povere Oranje winnen.

Door dat Nederland meer kwaliteit heeft. Zie ik ze wel kunnen winnen van de usa, maar het spel nivo moet echt een paar stappen omhoog wil Louis wereldkampioen worden

Zoals altijd begint het tornooi pas echt in de volgende ronde.
De VS speelden al mooier voetbal dan Nederland. Nederland zal vooral in de eerste helft goed stand moeten houden, dan kan de VS serieus tempo spelen, de tweede helft wordt het altijd wat minder.

ORANJE heeft echt mazzel met de loting van poule A om vervolgens met niks lukt voetbal een hele 270 min offday hebben
Als de loting iets zwaarder was had ORANJE het

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren