Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax - Napoli was ook een serieuze waarschuwing voor het WK’

Laatste update:

Volgens Valentijn Driessen was het erbarmelijke optreden van Ajax in de Champions League tegen Napoli (1-6) niet alleen een serieuze waarschuwing voor Alfred Schreuder. Ook Louis van Gaal moet zich zorgen maken, aldus de chef voetbal. Een groot gedeelte van de Oranje-selectie stond dinsdag op het veld tijdens de oorwassing in het miljardenbal. Ruimte voor al te veel WK-optimisme is er dan ook absoluut niet, meent Driessen.

In zijn nieuwste column in De Telegraaf legt Driessen de Ajacieden die afgingen tegen Napoli nogmaals kritisch langs te meetlat. Schreuder begon met zeven Oranje-internationals en bracht later ook Davy Klaassen en Brian Brobbey in. "Blind kan de achilleshiel van Oranje zijn tegen de grote landen", aldus Driessen. "Inderdaad, in 2014 waren er ook bedenkingen en speelde Blind een geweldig WK. Met de assist bij de legendarische goal van Robin van Persie tegen Spanje als hoogtepunt. Maar toen was Blind 24 jaar."

Driessen maakt zich echter geen zorgen over een basisplaats voor Blind tijdens het WK. Volgens de columnist heeft de verdediger annex middenvelder van Ajax het geluk dat het elftal op hem wordt afgestemd. "Van Gaal en assistent Danny Blind (Daley’s vader) geloven in een laatste kunstje op het WK. Zij strepen z’n kwetsbaarheden weg tegen z’n inzicht en opbouwende kwaliteiten. Ze passen er zelfs de formatie op aan met drie centrale verdedigers in Blinds rug. Het blijft een gok als je zijn defensieve kwetsbaarheid ziet tegen Liverpool en Napoli."

Ook Steven Berghuis geeft vooralsnog niet thuis in grote wedstrijden volgens Driessen. "Het lukt hem nauwelijks het tegendeel te bewijzen in de Champions League. Het ligt niet voor de hand dat Berghuis het ineens oppakt tegen Frankrijk, Argentinië, Brazilië of Duitsland." Steven Bergwijn bewees in de ogen van de journalist maar weer eens waarom hij bij Tottenham Hotspur veelal als invaller werd ingezet. "Tegen Noorwegen, FC Groningen, Sparta en SC Cambuur scoort Bergwijn. Tegen Liverpool en Napoli liet hij niets zien en maakte duidelijk waarom hij veelal op de bank zat bij Tottenham Hotspur en de club bereid was Bergwijn te verkopen."

Tot slot krijgen ook Jurriën Timber en Remko Pasveer er van langs. "Timber ontwikkelt zich bliksemsnel, maar verloor zichzelf tegen Napoli. Niet tegen Messi, Mbappé of Mané, maar tegen Raspadori, Kvaratskhelia en Zielinski. De Napolitanen lieten Pasveer – nog goed op dreef in Liverpool – er uitzien als een stramme keeper wiens leeftijd – 38 jaar – je van zijn optreden afleest. Voor de Ajax-internationals en alles en iedereen bij Oranje was Ajax - Napoli daarom een serieuze waarschuwing voor te veel WK-optimisme."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Leuk verhaal tot je je realiseert dat we in oranje een heel ander systeem spelen en zijn verhaal kan de prullenbak in. Waar het hoort.

7 oktober 2022 om 08:17

Daarbij zit er bij Oranje wel een capabele coach op de bank wat al een wereld van verschil maakt.

7 oktober 2022 om 08:45



Nou nou….een wereld van verschil? Ook in oranje wordt bv Blind toch gewoon gezien als een verdediger die een behoorlijke ondergrens heeft als de weerstand toeneemt. Dus in die zin is ook van Gaal geen magiã«r, dus wat Driessen suggereert is niet volledig plank mis als je t mij vraagt

7 oktober 2022 om 09:25

Of je nou een Ake en Van Dijk hebt die de gaten voor je dicht lopen of een Bassey die alleen voorsta maakt wel degelijk een verschil. Daarnaast kunnen we elke keer deze discussie ter sprake brengen maar we weten met ze'n allen dat Van Gaal Blind nooit op de bank gaat zetten. Hooguit zal Van Gaal kiezen om Blind naast Frenkie op het middenveld te posteren en Malacia op Linksback te zetten.

7 oktober 2022 om 09:43

@yoda nu doet een coach meer dan alleen een opstelling maken, en schijnbaar moet Blind altijd spelen, dus is hij je zwakste schakel, dan pas je je tactiek aan waardoor je zwakste schakel zo min mogelijk gebruikt kan worden door de tegenstander. Dit is iets waar Van Gaal behoorlijk beter in is dan Schreuder. Dus ja, wel degelijk een wereld van verschil.

7 oktober 2022 om 09:47

Bij vrijwel alle coaches is Blind ongeveer nr.1 die op het wedstrijdformulier komt te staan. Inmiddels hebben we bij oranje redelijke alternatieven voor de linksback positie maar toch krijgt Blind de voorkeur omdat hij die positie gewoon beter invult. Blind zorgt ervoor altijd aanspeelbaar te zijn, behoudt het overzicht, gaat combinaties aan, in aanvallend opzicht ook belangrijk en staat verdedigend meestal goed. Blind is een alleskunner die eigenlijk nergens in uitblinkt maar erg belangrijk voor het team.

Tuurlijk brengt zijn snelheid het team af en toe in problemen maar bij oranje met een 5 mans verdediging en met Frenkie en Koopmeijners mag dit niet een al te groot probleem zijn.

7 oktober 2022 om 10:40

Niet echt, die staat daar gewoon als middenvelder. In verdedigend opzicht kantelt het systeem naar een 442 waarbij Blind de linkerkant pakt maar niet een rechtsbuiten, die gaat naar Ake.

7 oktober 2022 om 08:26

Ja, of je ziet gewoon in dat Blind wel degelijk de achilleshiel is in het Nederlands elftal. Kijk de wedstrijden maar terug, ook in oranje zorgt zijn traagheid voor het meeste gevaar. Tegen Belgie kwam de grootste kans ook daardoor. Maar he, het is Driessen, dan zeiken we het af

7 oktober 2022 om 09:29

Niemand ontkent toch dat Blind zo langzaamaan op zijn laatste benen loopt? Loopt inderdaad, want rennen kun je het niet meer noemen. Maar dat neemt niet weg dat Valentijn weer eens om zich heen schopt, alle schuld bij de spelers legt maar tegelijkertijd zijn lieveling en bron de hand boven het hoofd houdt. Geen woord over het tactisch onvermogen van Schreuder die een centrale verdediger zonder voetballend vermogen opstelt, twee middenvelders die niet onder druk kunnen uitvoetballen, de vleugelverdedigers extreem diep laat staan zodat de linies uit elkaar worden getrokken, een spits opstelt die geen ballen vasthoudt maar wel constant diepe en lange ballen op hem pompen, Brobbey kan dat echt prima in de rol, Tadic op links, etc Er. Klopt. Echt. Helemaal. Niks. Van. Tactisch. Maar daar hoor je Valentijn niet over. Want lekker bashen op Blind enzo. Newsflash: die wordt opgesteld door Schreuder. De man waar hij niet kritisch op is.

7 oktober 2022 om 10:40

Ik vind het echt bizar, geen woord over Schreuder, dit hele stukje lijkt wel een stukje om Schreuder zoveel mogelijk uit de wind te houden. Dat dit de zelfde man is die week in week uit kritiek had op Ten Hag en nu oorverdovend stil is over de coach, opeens ligt het aan de spelers. Het ligt helemaal niet aan de spelers voor het seizoen had iedereen het gevoel dat we met deze selectie wel konden overwinteren. Dat we napoli sws pakken en ook liverpool kunnen hebben op een goeie dag, en nu opeens is er niet goed ingekocht, en zijn de spelers niet goed genoeg, neen deze coach zsm er uit flikkeren.

7 oktober 2022 om 09:12

@dr.mario: En Schreuder is daar geen coach. Ik ben echt van mening dat het een mentaal issue is door het onnavolgbare beleid van Schreuder. Het kan niet zo zijn dat dezelfde spelers die eerst top waren ineens niet meer kunnen voetballen. Schreuder maakt er een potje van. Daar heeft Oranje gelukkig geen last van.

7 oktober 2022 om 09:52

Even korte vraag: welke spelers waren "top" dan, die nu niet meer zouden kunnen voetballen?

Tadic kan ik bedenken.

7 oktober 2022 om 10:00

Blind, Tadic, Berghuis, Alvarez en Timber. Timber dan wel alleen in de laatste 2 wedstrijden, maar is geen schim van wat hij geweest is. Ik geloof dat het puur mentaal is en dat Schreuder daar hopeloos in faalt.

7 oktober 2022 om 10:01

Dat is ook wel weer erg makkelijk. Een aantal internationals werden tegen Liverpool en Napoli voor het eerst dit seizoen echt getest en vielen hopeloos door de mand. We hebben weer wat oefenwedstrijdjes gewonnen en denken alweer dat we het WK kunnen winnen net zoals toen met Frank de Boer met het EK. Uiteindelijk vloog je er gewoon uit tegen Tjechie. Een Nations League is een oefentoernooitje. Op een WK tref je die zelfde landen met een hele andere mindset en dan gaat kwaliteit gewoon de doorslag geven

7 oktober 2022 om 14:15

Van Gaal weet wat druk zetten is, saamhorigheid kent hij ook. Tactisch wisselen is hij ook meester in. Weet spelers heel scherp te houden door niemand te verzekeren van een basisplaats. Ook is hij hard in zijn beslissingen, hij durft Depay en Frenkie niet naar wk mee te nemen als ze niet fit zijn. Dat heeft hij gedaan met Wijnaldum voor de wk kwalificatiewedstrijd en Van der Vaart. Ook sneijder ondanks dat hij CL had gewonnen, durft hij aan te pakken. Schreuder daarentegen kijkt naar credits van afgelopen 4 jaar. Als je in 2018/2019 belangrijk was ben je in 2022 nog steeds onaantastbaar. Van Gaal had Timber en Tadic laten banken. Puur om iedereen waarschuwing te geven. Helaas is Schreuder een watje en laat alles en iedereen beslissen en likt alleen de hielen van iedereen om aardig gevonden te worden. Maar in het voetbal telt alleen prestaties en resultaat.

Haha wat een complete onzin. Bij Oranje hebben we de beschikking over de beste bondscoach ter wereld. Serieus, ik kan geen betere opnoemen bij een ander land. Dit terwijl Schreuder niet eens bij de beste 3 trainers in de Eredivisie hoort. Verder ging het hier om 1 enkele wedstrijd terwijl spelers als Timber en Berghuis al genoeg goeds hebben laten zien dit seizoen. Op Anfield bijvoorbeeld bleven die twee goed overeind.

7 oktober 2022 om 08:22

Mee eens maar voor Rensch, Pasveer en Taylor gaat die koek niet zomaar op natuurlijk. Die zijn echt door de mand gevallen afgelopen weken. Daar mag echt wel naar vervanging voor worden gekeken.

7 oktober 2022 om 08:28

En toch zou ik Rensch meenemen. Dat is denk ik de enige die op alle posities achterin kan spelen en dus de ideale 11e verdediger om mee te nemen.

7 oktober 2022 om 08:34

Waarom? Je hebt voldoende spelers op links, rechts en centraal achterin. Je mag nota bene 26 spelers mee nemen. Het gaat om kwaliteit en daarin is hij niet goed genoeg.

7 oktober 2022 om 08:40

Ik zou dan eerder Geertruida meenemen als die fit geraakt. Veel groter talent naar mijn mening die vorig seizoen 1 van de beste Feyenoorders was.

7 oktober 2022 om 08:43

Rensch komt op al die posities te kort. Ik hoop dat frimpong, danjuma, gravenberch en eventueel brobbey megaan. Taylor, rensch jansen is niks.

7 oktober 2022 om 08:48

Nijogeth. Op alle posities even slecht ja. Hem meenemen zou echt als een tang op een varken slaan

7 oktober 2022 om 09:03

Taylor speelde zeker voor rust helemaal niet zo slecht. Maar die kan het ook niet alleen natuurlijk.

7 oktober 2022 om 09:09

Mee eens. Taylor weg, Kudus daar en Brobbey voorin. Bij Nederlands elftal zijn er sowieso 5 betere spelers op zijn plek

7 oktober 2022 om 10:08

Waarkomt dat Pasveer bashen vandaan, hij heeft een foute pass gegeven tegen Napoli. Ramde de rest van de ballen naar voren omdat 3 kwart van zijn verdediging bibberde van onzekerheid en de middenvelders ook nooit aanspeelbaar waren. Vind hem juist nog steeds zekerheid en rust uitstralen.

7 oktober 2022 om 12:00

Maar waarom zou dat moeten Nijogeth? We hebben namelijk al meerdere multifunctionele spelers achterin, waarom zou de 11e verdediger dat ook moeten zijn? Blind kan LCV en wingback. Aké kan LCV en wingback. Timber kan RCV en bij nood op de back. Waarom zou je dan een Rensch meenemen die dat ook kan? Dan kun je in mijn optiek juist beter voor een specialist gaan, met name omdat je in Dumfries maar 1 geschikte rechtsback hebt. Centraal heb je bovendien zat opties die allen vele malen beter zijn dan Rensch.

7 oktober 2022 om 08:32

Timber viel wel tegen in topduels na mijn mening. Verliest toch weer belangrijke duels wat tegendoelpunten opleveren. Maar Timber en berghuis horen wel in de basis te staan bij oranje. Ben het wel eens met pieterpost hierboven dat je rensch, Pasveer en mindere mate taylor kan overslaan.

7 oktober 2022 om 08:42

Welke 3 vind je sowieso beter? Ik denk aan Jansen, Slot, Jans en Van Wonderen. En dit zijn er eigenlijk al 4

7 oktober 2022 om 09:05

Baxman, Slot en van Wonderen zie ik ver komen, maar hebben nog niet bereikt wat van Gaal heeft bereikt. Jansen moest vorig seizoen nog ontslagen worden bij AZ, had hetzelfde (terechte) kritiek aids Schreuder nu en Jans heeft tot dusver gefaald zodra hij echt moest presteren, zowel in binnen- als buitenland. Goeie coach, maar druk moet niet te hoog liggen.

7 oktober 2022 om 09:44

Het gaat nu om trainers uit de eredivisie die beter zijn dan Schreuder. Dat geen enkele trainer vooralsnog kan tippen aan Van Gaal lijkt me wiedes. Staat er inderdaad wel een beetje onhandig.

7 oktober 2022 om 13:38

Excuus, ik las te snel. Dacht dat hij hen beter vindt dan van Gaal. Er zijn naar mijn mening maar weinig slechter dan Schreuder.

7 oktober 2022 om 08:54

Scaloni van onze albiceleste

Wat een onzin. Blind wordt bij Van Gaal, evenals onder Ten Hag, in zijn kracht gebruikt. Als hij aan de linkerkant de opbouw kan verzorgen is hij nog steeds van grote waarde. Daarnaast kun je op rechts Dumfries ook al niet opbouwen. Je hebt dus een voetballende speler nodig aan de linkerkant anders moet je alles via het midden spelen en dan ben je kwetsbaar. Overigens maakt Malacia een nog slechtere indruk de laatste wedstrijden (en was Blind alleen tegen Napoli slecht, net als 10 andere Ajacieden).

7 oktober 2022 om 08:26

Kunt het onzin noemen, maar zelfs bij ten Hag en van Gaal waar blind in zijn kracht wordt gebruikt krijgt hij dezelfde kritieken. Het is niet zo dat hij daar dan plots een geweldige back wordt. Niemand twijfelt verder aan zijn kwaliteiten aan de bal, het gaat hier vooral over het niveau dat hij (niet) haalt als de weerstand omhoog gaat. En dat kun je onzin noemen, maar helemaal mis zit Driessen hier toch niet.

En na de 4-0 wedstrijd tegen Rangers werd Oranje wereldkampioen volgens Valentijn? Van Gaal is wel een ander kaliber dan Schreuder

7 oktober 2022 om 08:34

Inderdaad. En ik denk dat Italië dan ook een waarschuwing heeft gekregen door de 5-1 vernedering tegen Midtylland en het gelijke spel van Lazio tegen Sturm Graz en tevens het verlies van AS Roma bij real betis..

7 oktober 2022 om 08:50

Daar staan bij elkaar opgeteld misschien 3 internationals op het veld. Bij Ajax in de basis alleen al 7, en er zijn er nog 2 ingebracht. Toch wel een wezenlijk verschil. Desondanks alsnog grote onzin die Driessen verkoopt, heel ander systeem met een andere trainer.

7 oktober 2022 om 08:51

Hafcahaas. Want Lazio en As Roma zijn hofleverancier van het Italiaanse elftal? Los van het feit dat Italië er niet bij is op het WK. Beetje appels met peren vergelijking

Het grote verschil is dat Van Gaal, in tegenstelling tot Schreuder, wel een toptrainer is die van kwalitatief mindere spelers een topteam weet te maken.

Het heeft puur met de trainer te maken, dus zorgen maak ik me niet. Van Gaal haalt het beste in spelers naar boven en schreuder het tegenovergestelde. Met daarbij het mankement dat hij tactisch gezien misschien wel de slechtste trainer ooit is bij Ajax.

Individueel klopt het wel wat hij zegt. Maar je er kunt natuurlijk geen conclusies aan binden. Allereerst hebben we gewoon niet beter in sommige gevallen. Ten tweede helpt het natuurlijk als je naast Van Dijk, Dumfries, De Jong en Depay speelt.

In mijn ogen horen Berghuis, Timber en Bergwijn gewoon in de basis in de beoogde 532 formatie en ben ik na de afgelopen 2 wedstrijden ook weer over Blind en Malaci gaan twijfelen.

Man man man, al jaren doet Ajax het redelijk tot heel goed in de Champions Leaque , vorig jaar nog alle (!) poule wedstrijden gewonnen met soms ruime uitslagen en dan nu na 1x dramatisch gespeeld te hebben is gelijk alles slecht en de maatstaf voor alles...

7 oktober 2022 om 09:00

Zowel tegen Liverpool als Napoli was Ajax was de veel mindere ploeg en werden een aantal tekortkomingen toch bijzonder duidelijk. Hierbij kun je denken aan het feit dat Blind niet alleen snelheid te kort komt en dat Timber echt lengte te kort komt en verdedigend (bij o.a. corners) totaal niet thuis geeft. Gelukkig voor hem heeft het Nederlands elftal in tegenstelling tot Ajax wel meer goede koppers.

7 oktober 2022 om 09:40

@janssen,

Ik zie dat anders. Het volledige elftal functioneert niet bij Ajax omdat er iemand aan het roer staat die er helemaal niets van bakt, maar dan ook echt helemaal niets. Waar ik timber met vertrouwen zie in dribbelen bij het nederlands elftal, zie ik hem in de topwedstrijden bij Ajax alleen nog maar twijfelen. Er klopt gewoon helemaal niets van. Afstanden kloppen niet, veldbezetting klopt voor geen meter, druk zetten kunnen ze niet. Het is allemaal waardeloos. En dan worden spelers heel snel heel slecht. Het is een beetje het verschil Advocaat vs Slot. Dezelfde spelers onder slot presteren echt veel meer en beter als onder advocaat. En waar advocaat voornamelijk minder presteerde omdat hij te veel was blijven hangen in het verleden, is Schreuder gewoon slecht.

7 oktober 2022 om 10:22

Natuurlijk heeft een trainer invloed op het vertrouwen van spelers en daarbij op hun prestaties. Maar dat is het niet alleen. Timber kan beter voetballen dan koppen. Bij Ajax zie je door een gebrek aan koppend vermogen dat heel veel vrije trappen en corners tegen heel erg gevaarlijk zijn. Nu krijg je in 3 van de 4 laatste CL duels van Ajax (benfica, Liverpool en nu weer Napoli) een goal tegen omdat Timber verdedigend koppend te kort komt. 3x stond hij erbij en kopte de man waar bij bij staat raak. Dat heeft niets met vertrouwen maar gewoon met een zwak punt van de speler te maken. Zoals ik al schreef heb je met o.a. van Dijk, Ake en Dumfries in het Nederlands elftal wel 3 spelers die fatsoenlijk een kopduel kunnen winnen. Dit terwijl Dumfries en van Dijk voetballend juist weer minder zijn dan Timber.
Ik vind Timber in een 5-3-2 systeem de ideale man naast van Dijk en Ake. Internationaal vind ik Timber in een 4-3-3 systeem vooral verdedigend (en in hoofdzaak koppend) echt te kort komen. Zoals ik al schreef tegen een beetje tegenstand 3 doelpunten tegen waarin hij niets doet of gewoon kansloos is.

7 oktober 2022 om 12:21

Janssen, klopt helemaal ook tegen Liverpool slecht, maar ook Ajax kan een mindere periode hebben.
Spelers als Timber en Blind( geef toe vooral Blind op moment minder, Tadic idem)nu verwijten dat ze te langzaam danwel te klein zijn vind ik onzin.
Vorige jaar speelden zij toch ook in de wel goede poulefase?

7 oktober 2022 om 13:20

@chandler,
Ajax speelde idd een goede poule fase. Waarbij je wel heel eerlijk ook toe zou moeten geven dat ze vorig jaar het geluk hadden dat ze clubs in de poule hadden zitten die vaak veel blessures hadden en daarnaast niet in vorm waren. Net zoals ze nu de pech hebben dat de nummer 3 uit de poule (napoli) juist wel in vorm is. Het ene moment heb je het geluk, de andere keer weer niet.

Dit staat allemaal los van de snelheid van Blind of de grootte van Timber. Als je zelf goed bent en vaak scoort valt het minder op, maar als je kijkt hoe gevaarlijk de betere ploegen (dit jaar PSV in de JC schaal, Liverpool en Napoli) met corners en vrije trappen zijn en je ziet daarbij dat Timber op zich wel goed gepositioneerd staat maar gewoon zelden een kopduel wint dan kun je toch moeilijk ontkennen dat dit geen zwakte van hem is. Misschien moet je de goals van Benfica, PSV en Liverpool een terug gaan kijken en erop letten hoe kinderlijk eenvoudig er binnen gekopt kan worden.

7 oktober 2022 om 09:41

Maar het gaat toch om de huidige situatie. Ajax zit nu in een crisis, tegen AZ en Go Ahead was het ook slecht. Daarnaast ben je weg gevaagd tegen Napoli. Dus ja het is nu gewoon slecht. En omdat er (naar mijn mening te veel ) ajaxieden bij Oranje zitten. Is dat zeker een probleem.

Vergeet niet dat Ajax 5 basisspelers is kwijt geraakt en oa 3 vaste stand-ins met Tagliafico en Schuurs.

Je kunt niet verwachten dat alles dan net zo goed is als vorig seizoen.
En ja , er zijn aankopen gedaan, maar de meeste voor de breedte.

Als Louis 433 gaat spelen dan was dit inderdaad een serieuze waarschuwing, gelukkig gaat hij dat niet doen waardoor Blind in ieder geval niet erbarmelijk slecht is als bij Ajax. Met de rugdekking van Aké kan zijn kwaliteit naar voren komen, mits hij die vorm wel weer weet te vinden want voetballend is het momenteel ook ruk. Malacia heeft aangetoond in ieder geval aanvallend niets uit te kunnen voeren dus het zal van de tegenstander afhangen wie er gaat spelen. Wat een armoede.

7 oktober 2022 om 12:20

Die ''mits hij zijn vorm wel weer weet te vinden'' is wel essentieel JK-Ajax. Ik zie dat namelijk niet zomaar weer gebeuren, zeker nu hij met Schreuder bij Ajax ook nog eens een coach heeft die het tactisch niet goed neer kan zetten. Dat gaat ook de vorm van Blind extra beïnvloeden in mijn optiek.

Daarnaast vind ik juist dat Blind in Oranje veel wisselvalliger is geweest dan bij Ajax, juist in de Ten Hag periode. Bij Oranje heb ik hem namelijk juist veel meer fouten zien maken en veel vaker ook dat hij juist voetballend minder goed was. En zijn aanvallende bijdrage vond ik juist bij Oranje ook echt minder.

Ik vind het wat dat betreft ook lastig. Soms voelt het als een schande om te zeggen dat Blind simpelweg ouder en minder wordt. Maar dat is toch helemaal niet gek? Ik vind het in ieder geval onterecht om nog steeds andere speler ''op te offeren'' zodat Blind in zijn kracht kan spelen. Daarmee doel ik dan met name op Aké en Frenkie, die allebei ontzettend veel vuil werk voor hem moeten oplossen.

En qua aanvallende bijdrage is het ook wel lastig te meten vind ik. Bij Blind worden namelijk vaak extra dingen aangehaald om mensen daarvan te overtuigen, maar de ''echte'' cijfers vallen toch wel tegen vind ik dan. Als ik een random periode pak op transfermarkt (oktober 2018 tot en met vandaag) dan krijg je dit:
- 38 wedstrijden gespeeld voor Oranje
- Daarvan 28 keer de 90 minuten of langer volgemaakt (ook nog 5x meer dan 80 minuten gespeeld)
- Daarin 5 assists gegeven in 4 wedstrijden en 0 goals gemaakt

Dat vind ik niet bepaald bijzondere cijfers. Laatst had iemand hier ook nog een stuk over keypasses e.d., dat die ook tegenvallen. Maar dat heb ik zelf even niet paraat, dus dat laat ik buiten beschouwing. Maar die aanvallende bijdrage is dus helemaal niet zo bijzonder toch? In Oranje bedoel ik dan.

Eens Valentijn, einde van een tijdperk...papa blind heeft het Nederlands elftal verkracht na twee keer niet kunnen meedoen aan een eindtoernooi. En de beste generatie naar de vernieling geholpen..
Bedankt Danny...scheelt de staat ook miljarden maar dat gaan ze op de boeren verhalen

7 oktober 2022 om 09:05

De beste generatie naar de knoppen helpen hebben Beenhakker in 1990 en Van Gaal in 2002 gedaan. Beide keren hadden we spelers om voor de WK titel te gaan en lagen we er in ronde 2 al uit of mochten we zelfs niet eens mee doen.

Te veel optimisme voor het WK is in ieder geval niet nodig, spelers als Bergwijn, Berghuis en Blind zijn verre van in vorm. Tevens wordt hier soms gedaan of van Gaal een wondertrainer is, maar hij laat steeds vaker zien dat hij het ook allemaal niet meer even goed begrijpt. Ik verwacht dat Oranje niet verder gaat komen dan de kwartfinale.

Andere coach , ander systeem en een aantal andere spelers....Ja natuurlijk heer Driessen ..

Ik denk dat bijna niemand in Nederland optimistisch is over onze kansen. Welke keeper je ook kiest, het is matig. Dumfries is goed bezig maar blijft een ongepolijsde speler. Centrale blok is de kracht van het elftal, ook al zijn van Dijk, de Vrij en de Ligt niet in goede vorm. Linksback Blind of Malacia zijn allebei matig. Frenkie is top, daarnaast is het kiezen uit matige spelers op het middenveld. Ik zou gaan voor Koopmeiners en Berghuis. Dan voorin Depay en Bergwijn is het hopen dat ze met een individuele actie een wedstrijd kunnen beslissen, maar er zijn genoeg dagen dat zij niet thuis geven.

Een voordeel voor Nederland is dat echt alle Europese toplanden uit vorm zijn, dat vergroot onze kansen. Maar Brazilie en Argentinie zijn daarintegen lekker bezig en zullen voor mij de favorieten voor de eindzege zijn.

7 oktober 2022 om 09:07

Ach als de verwachtingen laag zijn, kan het alleen maar meevallen. Groepsfase doorkomen is een absolute must, daarna doorstoten naar kwartfinale is zeker mogelijk als we een beetje geluk hebben met tegenstanders en blessures. Ben het met je eens dat we behoudens centraal achterin en Frenkie geen wereldtoppers hebben, maar ik denk dat dat ook niet hoeft. Frankrijk heeft op elke positie wereldtoppers bijvoorbeeld en die zijn waardeloos in vorm. Ik heb wel het idee dat er een echt team staat, dat moeilijk te verslaan is, en ook echt wel verschillende smaakjes heeft. Lukt het niet op manier A (532), dan kan je er een buitenspeler bijzetten en een verdediger eraf halen om naar 433 te gaan. Lukt dat niet, dan gooi je er een kopsterke spits in.

ON: Valentijn heeft natuurlijk niet gelijk. Er stonden inderdaad 7 internationals in de basis, maar van die 7 zijn er maar 3 onbetwiste basisspelers (timber, Blind, Bergwijn), om nog maar niet te spreken over het tactisch vermogen van Van Gaal in tegenstelling tot Schreuder en de afwijkende formatie.

7 oktober 2022 om 09:24

Lekker blijven volhouden dat Frenkie Top is Haha... ik dank dat het voor iedereen duidelijk is geweest de afgelopen jaren dat hij geen topper is, maar goed dromen mag!

7 oktober 2022 om 09:47

Frenkie de Jong heeft bij Barcelona vanaf het begin niet de kans gekregen op zijn favoriete positie. Hij heeft bij mindere elftallen (ajax en Oranje) meerdere keren aangetoond een elftal naar zijn hand te kunnen zetten tegen de beste teams op aarde (real Madrid, Juve, Frankrijk, Duitsland). Voor mij is hij echt buitencategorie en bij het Nederlands elftal, waar hij het vertrouwen krijgt op zijn favoriete plek, laat hij dat altijd zien. Het is een gemis voor Barcelona en voor voetballiefhebbers zoals ik dat hij al 3 jaar misbruikt wordt in Barcelona.

Ajacied of niet de bondscoach moet gewoon de beste 11 spelers die op dat moment het beste in vorm zijn opstellen en gewoon per wedstrijd bekijken dan geeft je als bondscoach de media ook niet de kans om je te fileren.

7 oktober 2022 om 09:10

Dat zou ik dus niet doen, ik zou het beste team opstellen die gezamenlijk het hoogste niveau hebben en/of kunnen halen en niet de 11 beste spelers

Nog nooit iets zinnigs uit deze man met toch wel een narcistisch probleempje gekomen. Het trieste is dat hij dat zelf niet doorheeft. Geef hem geen podium meer.

Wat verkondigt die Driessen weer eens onzin zeg. Het verschil zit namelijk gewoon tussen de coaches. Van Gaal is namelijk zo'n coach die 'matige' spelers optimaal laat renderen. Zijn we vergeten hoe de Vrij, Vlaar en Clasie een uitmuntend WK hadden gespeeld in 2014? Dat terwijl deze heren bij respectievelijk Feyenoord (dat toen niet eens de groepsfase van de EL wist te halen) en Aston Villa (een Engelse degradatiekandidaat). Ook Martins Indi, de Guzman,... speelden hele degelijke wedstrijden. Dat komt omdat van Gaal zijn spelers duidelijke opdrachten meegeeft. Dat is namelijk het grote verschil tussen schreuder en van Gaal. Ook bezit van Gaal over het charisma en de autoriteit waardoor spelers hem niet in de zeik gaan nemen. Wat straalt Schreuder in hemelsnaam uit? Ik sluit dus niet uit dat Pasveer, Timber, Klaassen en Taylor onder van Gaal veel beter zullen spelen. Blind blijft wel gewoon een risico. Ook ik denk dat het gewoon klaar met hem is.

Dit is in principe wederom een open deur. Iedereen ziet dat Pasveer, Berghuis, Klaassen en Blind niet als basisspeler thuishoren in het Nederlands Elftal. Bergwijn presteert nu wat minder, maar hem en Timber zou ik altijd opstellen. Zeker met het systeem waarin we spelen met Oranje.

Blind kan echt niet meer. Wordt werkelijk aan alle kanten voorbijgelopen. Dan hoor je altijd: ja, maar zijn passing is zo goed. Op CL-niveau en WK hoor je en een goede passing te hebben en fysiek in orde te zijn. Tegen Napoli was het echt 5 over 12.

Nogmaals nederland vliegt er eerste ronde uit

Ik blijf het een grote schande vonden dat journalisten als Driessen en ook Verweij een podium krijgen bij de grootste krant van Nederland. Het zijn fantasten en zuigen van alles uit hun duim. Tijdens mijn diensttijd in 78 heb ik dat krantje een paar keer gelezen en sindsdien nooit meer. Helaas mogen ze nou ook hun rotzooi publiceren in regionale kranten van het Belgische Mediahuis en wordt ik met deze flauwekul geconfronteerd. Onbegrijpelijk dat fatsoenlijke Belgen daarin mee gaan.

Het zal toch niet gebeuren dat Ajax opeens wint van Napoli volgende week.... Dan moeten alle analisten die heel Ajax gelijk hebben afgeschreven zichzelf straks nog afschrijven als analist voor het WK.



De heer Driessen ziet volgens mij een zeer belangrijk detail over het hoofd.
Namelijk ,dat niet Alfred Schreuder, maar Louis van Gaal de bondscoach is!

Haha, iedereen kan zien dat Blind, Pasveer, Rensch en Klaassen niet in een WK selectie thuis horen. Blijkbaar had Valentijn Driessen de wedstrijd tegen Napoli nog nodig om dat in te zien.

Van Gaal Schreuder.

Keuze gemaakt voor de bondscoach toch? Alleen Timber, Bergwijn en Bergwijn meenemen maar WK. Geen Blind, geen Klaassen, geen Rensch (, geen Taylor) en geen Pasveer. En svp ook ex-Ajacied Gravenberch.

Grootste verschil tussen Ajax en Oranje is dat Ake en V. Dijk de tekortkoming van Blind kunnen opvangen en Bassey bij Ajax niet. Daardoor btw Bassey de schuld krijgt, maar vind Bassey wel een topverdediger, alleen minder in de opbouw.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren