Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV komt met bevestiging: donderdag geen Europees duel met Arsenal

Laatste update:

PSV speelt aankomende donderdag niet in de Europa League. De club heeft te horen gekregen van de UEFA dat het duel met Arsenal afgelast is en de wedstrijd wordt verplaatst. Dat heeft alles te maken met het overlijden van koningin Elizabeth, de periode van nationale rouw in Engeland en het gebrek aan beveiligers vanwege de aanstaande begrafenis van de overleden royal.

Maandagmiddag heeft men in het Philips Stadion te horen gekregen dat er donderdagavond definitief niet gespeeld wordt in het Emirates Stadium. Het leek er lang op dat de wedstrijd doorgang kon vinden, maar de autoriteiten in het Verenigd Koninkrijk hebben besloten dat de veiligheid niet gewaarborgd kan worden. Er is onvoldoende inzet van politiepersoneel mogelijk vanwege de aanstaande uitvaart van de koningin.

Het is nog niet duidelijk wanneer het Europese treffen van PSV met Arsenal wordt ingehaald. Daarover zal later informatie volgen. De Eindhovense club zegt dat supporters met kaarten voor het duel in Noord-Londen persoonlijk op de hoogte gehouden zullen worden van de ontwikkelingen. Er zouden heel wat Brabantse fans afreizen naar de hoofdstad van Groot-Brittannië.

PSV begon de Europa League-campagne met een gelijkspel in het Philips Stadion tegen FK Bodø/Glimt (1-1). Arsenal won op hetzelfde moment de uitwedstrijd bij FC Zürich en is dus koploper in de groep. Door het uitstellen van de wedstrijd heeft PSV nu een week de tijd om zich voor te bereiden op de topper tegen Feyenoord van aankomend weekend. De Stadionclub moet midweeks wel Europees spelen, thuis tegen Sturm Graz.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En Ajax is er al om wel te spelen morgen? Gelden in Liverpool andere regels dan in Londen? Of in de CL ivm de EL?
Edit: zie nu gebrek aan beveiligers in Londen. Dit heeft dus niks met de dagen van nationale rouw te maken, wat eerst het bericht zou zijn geweest. Snel meer....

12 september 2022 om 14:13

Ze wordt toch in London gearchiveerd? Niet in Liverpool?

12 september 2022 om 14:16

Maar er werd bericht dat dit om de dagen van nationale rouw ging en ze wordt pas maandag begraven.

12 september 2022 om 14:42

Iedereen die dat dacht heeft gewoon niet goed gekeken. Er is constant duidelijk gecommuniceerd dat het maar om 1 ding gaat ,en dat is de inzetbaarheid van politie

12 september 2022 om 17:33

Als het er staat en je dat dus leest, dan heb je niet goed gekeken? Je zit al veel langer op VZ, dus ben je ook op de hoogte dat artikelen praktisch inhoudsloos geplaatst worden en dat er dan staat: snel meer....

12 september 2022 om 14:14

Ze word begraven in London waar Buckinham Palace staat. Niet in Liverpool, dat scheelt.

12 september 2022 om 14:18

Begrafenis is maandag. En ze zeggen dat dit om de nationale rouw ging. Dus rare reden.

12 september 2022 om 14:49

Staat duidelijk dat de veiligheid niet gewaarborgd kan worden i.v.m. beperkte inzet voor beveiliging en politie. Heeft alles te maken met de aanstaande begrafenis en alles wat daarbij komt kijken. Duidelijk toch, lijkt mij?

12 september 2022 om 15:46

Kist bewaken, waken voor aanslagen, grote groepen mensen die 'de laatste respect' willen betuigen. Je kan heel dat koningshuis onzinnig vinden. Maar dat neemt niet weg dat er simpelweg bussen vol mensen naar de stad trekken. Dan kan je daar niet ook nog een groep voetbalsupporters tussen hebben lopen (die al dan niet de boel nog meer willen frustreren)

12 september 2022 om 17:34

Troy, dat stond er dus niet duidelijk, wat, het stond er niet, maar volgens mij heb ik dat genoeg uitgelegd nu.

12 september 2022 om 14:15

Als je in Londen wordt begraven is het een beetje onzin om tegelijkertijd ook in Liverpool begraven te worden. Straks willen ze in Sheffield, Glasgow of zelfs Belfast ook een begrafenis organiseren

12 september 2022 om 14:20

Rare reactie reetje. Als ze zeggen dat dit door de dagen van nationale rouw komt, maakt t toch niet uit waar ze maandag begraven wordt?!

12 september 2022 om 14:22

Je kunt dat arme vrouwtje ook moeilijk in stukken zagen om overal een deel te begraven.

12 september 2022 om 14:28

Wie is Ze? Dat is namelijk niet de reden. Alle andere UK clubs spelen gewoon. Enkel PSV niet, omdat het toevallig in London is.

12 september 2022 om 14:28

@afca_3star: Nou, moeilijk zou het niet zijn, maar dat wordt wel heel erg luguber en verwacht niet dat het gaat gebeuren...

12 september 2022 om 15:15

Dat is anders wel met de Schotse William Wallace aka Mel Gibson, beter bekend als Braveheart gebeurt.

Ik vind het verrot voor alle betrokken partijen dat dit zo is gegaan. Dit loopt enorm in de kosten op en misschien had de stad Londen eens moeten nadenken over alternatieven zoals bijvoorbeeld beveiligers invliegen vanuit andere nabij gelegen steden. Het betreft immers maar 1 dag.

12 september 2022 om 15:21

Ik sta er eigenlijk best wel versteld van dat mensen zo simplistisch denken dat het maar 1 dag is en dat alle dagen daarvoor en daarna totaal geen organisatie behoeven. We hebben het over een evenement dat miljoenen mensen trekt en waar de locatie nu al bijna bedolven wordt onder de mensen. Denken jullie nou echt dat het alleen om de maandag gaat en dat ze van tevoren maar kijken hoe alles gaat lopen? Geen protocollen, geen instructies, geen briefings etc etc. Ik zou bijna vragen, kijken jullie geen misdaadfilms?

12 september 2022 om 19:21

Eerst mensen de les lezen over hoe de organisatie in elkaar zit alvorens te insinueren dat je zelf die kennis hebt vergaard door Peaky Blinders te kijken.

12 september 2022 om 14:19

3 punten dus voor PSV? Arsenal speelt om de 3 a 4 dagen tot het WK. Kan niet ingehaald worden lijkt me?

12 september 2022 om 14:44

3 punten zullen het niet worden, maar ben wel heel benieuwd hoe dit opgelost wordt. Meest logische zou zijn om in Eindhoven te spelen donderdag, maar geen idee of dat mogelijk is. Ook apart dat de wedstrijd van Chelsea woensdag wel doorgaat naar alle waarschijlijheid

12 september 2022 om 14:46

Ik ken het schema van Arsenal niet, maar ik had ook het gevoel dat er wel eens heel weinig momenten zijn om dit in te halen.
Het is daarbij wel de vraag of PSV iets heeft aan deze punten. Gezien het spel moet er nog veel veranderen om tot meer punten te komen.

12 september 2022 om 14:52

Het schema van Arsenal zat al enorm vol, en nu er waarschijnlijk 2 of 3 wedstrijden ingehaald moeten worden zal dat niet beter worden. En dan ook nog het WK wat alles nog lastiger maakt.

12 september 2022 om 14:53

FB Die had ik nog niet eens gezien, die zal dan toch ook niet door gaan?

12 september 2022 om 14:24

Ze verwachten buitengewoon veel mensen in London de komende dagen. Vandaar dat er niet genoeg veiligheidsdiensten beschikbaar zijn voor de wedstrijd.

12 september 2022 om 14:25

@formus: Volgens mij moet er in aanloop naar de begrafenis een enorme politiemacht in Londen worden geformeerd waardoor het lastig werd in Londen alle sportwedstrijden te laten doorgaan. Buiten Londen gaven ze al aan dat het minder lastig is. Dat zal de echte reden zijn neem ik aan.

12 september 2022 om 14:46

4ever4ajax, ik las het inderdaad. Maar de korte berichtgeving om de snelste te zijn met het nieuws, maar inhoudelijk niks eraan toe te voegen behalve de 'snel meer', zorgt inderdaad voor reacties als de mijne, dat je er nl niks van begrijpt....

12 september 2022 om 20:14

Er wordt hier gesproken van dagelijks 10.000 extra agenten die nodig zijn de komende dagen (ongeveer een derde van het aantal londonse agenten).

12 september 2022 om 16:47

Kijk 'london has Fallen' maar eens. Misschien teveel Hollywood, maar het geeft je wel een idee hoe serieus zoiets georganiseerd wordt.

Dit wordt voor Engeland en Londen echt een operatie van wereldformaat.

12 september 2022 om 19:50

Haha lekker snugger Formus😁

12 september 2022 om 22:00

Haha, lekker snugger Paultje. Je weet net zo goed als ik dat VZ snel met nieuws is en dat ze later hun bericht aanpassen.

Had verwacht dat het door zou gaan maar toch niet. Bespaart ons weer een afstraffing voor de belangrijke pot tegen Feyenoord.

12 september 2022 om 14:19

Nou, kunnen we zondag gelijk zien of het Calimero-gedrag van psv over het verzetten van Ajax-wedstrijden voor Europees voetbal wel of niet terecht is.

Aangezien Feyenoord wel speelt verwacht ik nu natuurlijk een klinkende 4-0 overwinning voor psv zondag!

12 september 2022 om 14:23

Ben er bang voor, rust hielp ons tegen Rangers ook niet bepaald

12 september 2022 om 14:35

Al speelt Feyenoord met drie marathons in de benen, tegen PSV kun je die standaard een overwinning toedichten. Scheelt wel dat Toornstra er niet meer is

12 september 2022 om 14:47

Dan maakt het wel iets uit waar de wedstrijd gespeeld wordt. In Eindhoven wil PSv nog wel eens winnen van Feyenoord.

12 september 2022 om 15:06

Zal dan net zo’n makkelijke overwinning worden als tegen Rangers, waar we ook een week vrij voor hadden. Oh wacht.

12 september 2022 om 14:48

Scheelt weer geklaag van veerman, waarom geen wedstrijd uitgesteld wordt voor psv

Zonder dollen, dit is natuurlijk wel gunstig voor PSV. Die kunnen nu de hele week gericht werken naar Feyenoord.
Feyenoord moet aandacht en tijd verdelen tussen de Europese ontmoeting en PSV.

12 september 2022 om 18:19

Het zou hilarisch zijn als een journalist na een verliespartij van psv Veerman aan zijn woorden over uitstelling herinnert

Dit is dan weer helemaal kut. Wedstrijd ritme naar de grafves

12 september 2022 om 14:13

Klagen? Hebben jullie juist extra rust voor zondag.

12 september 2022 om 14:14

Dat ging de vorige keer niet zo goed, ritme is soms beter dan rust.

12 september 2022 om 14:18

Of hij is Arsenal fan, die spelen gewoon 2 weken niet

12 september 2022 om 15:09

Maar dat doen alle Engelse clubs niet, dus dat zou niet veel uit moeten maken, toch?

12 september 2022 om 21:24

@spursfan96, Liverpool en jouw club spelen wel morgen. Chelsea en Man City de dag erop ook

12 september 2022 om 14:14

Die was toch al 3x niks 😉 mss heeft Psv iets aan een weekje rust.

12 september 2022 om 14:14

Veerman is juist blij, even rust voor komende wedstrijd

Is dit nu vanwege de nationale rouw of door het gebrek aan beveiligers? Dat eerste is natuurlijk compleet belachelijk, dat tweede is dan wel te snappen. Veiligheid moet gewaarborgd kunnen worden

12 september 2022 om 14:15

Maar hoezo heb je een gebrek aan beveiligers als een koningin dood is? Lijkt me niet dat er constant bijeenkomsten of weet ik het zijn waar beveiligers bij moeten zijn

12 september 2022 om 14:18

Gooner4. Geen idee hoe dat hele proces gaat zijn, maar kan begrijpen dat er heel veel onderdanen gaan kijken of iets dergelijks. Zal allemaal in goede banen moeten worden geleid

12 september 2022 om 14:20

Nee maar heel London stroomt wel vol met politici, dagjesmensen vanuit de rest van het land etc. Gezien hoe druk het is rondom Buckingham Palace? Dat blijft nog wel even zo tot aan de begrafenis.

12 september 2022 om 14:21

Ik denk dat vanuit het hele land miljoenen mensen naar Londen gaan en dat er vanuit de hele wereld mensen die kant op komen. Het gaat niet om een dode persoon beveiligen he.

12 september 2022 om 14:22

Lijkt mij logisch. Heb je gezien hoeveel mensen erop af zijn gekomen afgelopen week om te rouwen. Dat wordt vd week waarschijnlijk dubbel zo erg. Engeland heeft inmiddels ook ervaring met aanslagen dus qua beveiliging verwacht ik Amerikaanse praktijken.

12 september 2022 om 14:44

Ik was in London en er was veel politie op straat en overal beveiligingsmensen. Dus in dat opzicht valt het wel te relativeren.

12 september 2022 om 15:19

Heb je nog een beetje genoten El Fenomeno zonder wedstrijd? Jammer dat je wedstrijd spontaan niet doorging.

12 september 2022 om 15:22

@gooner4, omdat er op dit moment constant duizenden mensen richting Buckingham Palace trekken en dat vanaf morgen, wanneer de Queen hier aan komt, alleen nog maar meer gaat worden. Diezelfde agenten zullen ze in de dagen daara, tot en met de begrafenis, bijna 24 uur per dag extra nodig hebben om de mensenmassa en de aanwezige politici-gasten op de begrafenis te kunnen beveiligen. Dat je er dan daarnaast niet ook nog even een voetbal wedstrijd bij kan doen begrijp ik wel.
In Nederland worden net zo goed dingen uitgesteld (of vinden verplicht plaats zonder publiek) wanneer de politie geen capaciteit heeft.

12 september 2022 om 16:30

Ja, het was erg leuk, heel veel plekken bezocht en veel gezien. Jammer van de wedstrijd maar die komt de volgende keer weer, even afhankelijk welke Londense club dan thuis speelt.

12 september 2022 om 14:51

De reden is totaal ongeldig, die paar agenten over de hele stad Londen, er staat geen enkel ander evenement gepland dos hoezo geen politie beschikbaar? Die begravenis is pas volgende week, en ik kan me nauwelijks voorstellen dat die 33000 politieagenten allemaal een schepje moeten graven Maandag en dus Donderdag moeten rusten..?

12 september 2022 om 15:23

Paar agenten? Bedenk ff hoe mis het ging met Engeland op het EK, maar ook bijvoorbeeld hoe het in Parijs misging tijdens de CL. Er wordt waarschijnlijk gewoon veel ingezet rondom de beveiliging rondom op het paleis waar Britten kunnen rouwen en steun kunnen betuigen.

12 september 2022 om 15:52

@piranha Dit is wel een mooie uitspraak van iemand die vanuit een ander land die iets roept zonder een idee te hebben hoe het er hier aan toe gaat.
Je hebt het natuurlijk niet over maar een paar agenten, maar een flinke groep die je nodig hebt voor zo'n wedstrijd.
En ze zijn niet alleen maandag nodig, maar er is extra inzet nodig vanaf het moment van haar overlijden constant tot en met de begrafenis.
Het is niet alsof er maar een paar mensen naar Buckingham palace trekken. Het verschepte toezicht en de extra politie mensen om die mensenmassa in goede banen te leiden was hier direct merkbaar in het centrum. In totaal gaat het om 10.000 agenten die ze dagelijks extra nodig hebben voor die groep. Dat je er dan niet ook nog een paar honderd kan missen voor een voetbal wedstrijd lijkt me heel normaal.

12 september 2022 om 16:11

Leuk en aardig maar die chaos creëren ze toch zelf? Besloten begrafenis met wat genodigden en je hebt er maar een paar honderd nodig. Willen zij er zo nodig een grote show van maken, dan moeten ze de consequenties ook maar ervaren. PSV moet gewoon lekker voet bij stuk houden en andere data weigeren.

12 september 2022 om 16:42

Ik zou willen dat ik zo simpel naar de zaken kon kijken zeg, dat scheelt een hoop gedoe. Arsenal wil er een grote show van maken?

12 september 2022 om 20:01

@piranha Het ging mij om het excuus dat er niet voldoende politie zou zijn en dat is zeker valide. Natuurlijk is het in een bepaald opzicht een show, maar die is niet anders dan wat er in andere landen zou gebeuren. Maar wel een die recht doet aan de lokale sentimenten en tradities net zoals die er in Nederland ook zijn.

De vraag of PSV er last van moet hebben is voor mij een andere. Die kun je best met nee beantwoorden. Er zijn immers andere voorbeelden te vinden waar de thuis spelende club dan maar in het buitenland moet spelen of iets dergelijks.

Er is natuurlijk ook nog zoveel plek om te schuiven met een WK op komst.

12 september 2022 om 14:51

Volgens mij kan 28 of 29 september nog.

12 september 2022 om 15:34

28 is 2 dagen na de laatste interland van Engeland en 29 is nog geen 2 hele dagen voor Arsenal - Tottenham.

12 september 2022 om 15:42

Dat is inderdaad wel erg krap. volgens mij zijn er dan zonder andere verplaatsingen geen andere mogelijkheden over.

12 september 2022 om 22:39

Dan moet de FA de speelronde op 19 oktober maar lekker uitstellen. PSV kan hier niks aan doen en dus moet de KNVB niet gaan schuiven. Wat overigens ook niet kan voor het WK. Er zijn 2 momenten waarop psv het in kan halen, 18-19-20 oktober en nog een keer in de midweek. Beide keren speelt Arsenal premier league. Dus moeten ze er maar lekker 1 verzetten of een regelmentair verlies.

12 september 2022 om 14:52

Daarom vraag ik mij af, hebben ze ook gekeken naar optie, door te laten gaan zonder publiek. Ik weet is zwaar k#* (maar ja dat zijn de wedstrijden van PSV ook ) maar je kan dan wel door laten gaan.
Je hebt minder beveiliging en politie nodig.

Tijdens covid ook gehad.

12 september 2022 om 14:24

Lijkt mij ook

12 september 2022 om 14:53

Zou me niet verbazen. Tottenham kreeg vorig seizoen ook een reglementaire nederlaag aan z'n broek toen er geen vervangende datum kon worden gevonden. En als ik zo eens naar het programma van Arsenal kijk, dan zie ik eigenlijk gewoon geen opties.

12 september 2022 om 14:54

Europese wedstrijd kan er gewoon ingepropt worden hoor. Dan wordt een League Cup wedstrijd waarschijnlijl verplaatst o.i.d.

12 september 2022 om 14:59

"europese wedstrijd kan er gewoon ingepropt worden hoor. Dan wordt een League Cup wedstrijd waarschijnlijl verplaatst o.i.d."

Denk dat het toch erg lastig gaat worden. Ik las ergens dat ze het op 20 oktober zouden willen gaan spelen, maar Arsenal speelt al op 1, 6, 9, 13, 16, 19, 23, 27 en 30 oktober en dat zijn alleen maar competitie- en EL-wedstrijden.

12 september 2022 om 16:49

"toen er geen vervangende datum kon worden gevonden". Laten we dat eerst afwachten voor we over een reglementaire overwinning kletsen.

12 september 2022 om 20:06

Het moet natuurlijk niet alleen voor Arsenal passen maar ook voor PSV.
Die hebben tot het WK ook een dubbel programma, en ik meen dat de eerste (en enige) vrije midweek ergens eind januari gepland staat.

Dan mag ik hopen dat alle fans die tickets hebben ruim gecompenseerd worden. Vrije dagen, hotel, vliegticket en wedstrijsticket voor niks dus.

12 september 2022 om 14:18

Als ze de fans maar compenseren ja, ontzettend klote vooral voor hen. Laat ze maar duidelijk afspraken maken.

12 september 2022 om 14:24

Denk dat je kan fluiten naar je vrije dag. Vaak is er een standaard budget beschikbaar voor omkosten zoals hotel en vliegticket, wedstrijdticket zal sowieso worden vergoed. Of ze spelen het heel vies en zeggen dat je alsnog kan gaan en dus geen vliegticket plus hotel vergoeden.

12 september 2022 om 14:30

Als jij zelf je hotel / vliegticket hebt geboekt dan is dit inderdaad geen reden om vergoed te worden. Wellicht dat PSV iets regelt, maar denk dat PSV dat ook niet gaat betalen...

12 september 2022 om 14:37

Hopelijk valt er met een annuleringsverzekering nog iets te regelen voor ze. Vind dit altijd vieze spelletjes. Niet gek dat mensen door dit soort dingen zelf de boel ook beginnen te belazeren.

12 september 2022 om 15:05

Het is natuurlijk zuur, maar als je een evenement bezoekt, dan weet je gewoon dat dit bij de risico's hoort. Het geld voor je kaartje krijg je terug als het niet doorgaat, de rest niet.

En sowieso, dagje Londen, altijd leuk.

12 september 2022 om 16:14

Een doorlopende annuleringsverzekering helpt. Kost doorgaans maar een kleine 50 euro per jaar en dekt ook eigen samengestelde reizen. De annuleringsverzekering betaalt doorgaans alle vooraf geboekte kosten terug, dus ook de kosten van hotel, vliegticket huurauto, etc. Zelfs de tickets van de wedstrijd zijn verzekerd.

12 september 2022 om 22:43

Ja als je door overmacht niet kan gaan. Nu kun je gaan alleen wil je niet meer. Lijkt me sterk dat dat gedekt wordt

Belachelijk. Het is heel sneu hoor, maar de vrouw heeft 0 invloed op het Britse voetbal. Gewoon rouwband om, respect betuigen en voetballen..

12 september 2022 om 14:53

En lekker met 10 beveiligers gaan staan. Zo simpel weer dit.

12 september 2022 om 14:54

Het gaat ook niet om het voetbal, het gaat om een gebrek aan politie. En laten we eerlijk zijn, de laatste jaren hebben Nederlandse fans zich zeker niet van hun beste kant laten zien.

Als het is omdat er te weinig politie inzetbaar is en de veiligheid daardoor niet gegarandeerd kan worden, prima beslissing. Is het vanwege het overlijden en rouwen zelf, dan een belachelijke keuze. Benieuwd of Liverpool - Ajax doorgaat.

12 september 2022 om 15:11

Aangezien Londen volstroomt met allemaal hoge politicus en mensen van koninklijke families met daarbij misschien wel honderdduizenden "dagjes" mensen die ook wat willen opvangen van dit ritueel. Is het begrijpelijk dat elke politie/beveiliger nodig is. Ook voor bijv. aanslagen zou Londen nu een populaire plek zijn, dus zullen er veel mensen aan het werk zijn om deze te voorkomen.
Echter verwacht ik in Liverpool nog wel genoeg politiekracht dus die wedstrijd zal wel gewoon doorgaan.

Da's mooi, die 3 punten zijn binnen! Kan me niet voorstellen dat de FA en de UEFA een plekje in het schema kunnen vinden om deze wedstrijd alsnog te laten spelen. Zou wel eens overwintering voor PSV kunnen betekenen dit.

Dat is maar goed ook, want in deze vorm waren we denk keihard onderuit gegaan daar. Daarnaast staat de jaarlijkse verliespartij tegen Feyenoord ook op het programma. 1 domper deze week is wel genoeg.

12 september 2022 om 20:41

Ik had de strekking van dit artikel ook iets anders verwacht, iets meer als;"UEFA komt PSV tegemoet en verzet Europees duel in aanloop naar Eredivisie-topper". 😜

Geef niet-Engelse clubs dan een 3-0 winst?

Komt voor psv niet slecht uit. Arsenal zou waarschijnlijk met meer basisspelers spelen.

Ik vind het persoonlijk allemaal extreem overdreven hoe er in Engeland met de situatie wordt omgegaan. Misschien nog wel vervelender is het voor alle PSV-supporters die nu voor niets een dure vlucht + duur hotel hebben geboekt en dit waarschijnlijk nóg een keer moeten doen.

12 september 2022 om 14:47

In dit geval gaat het om een gebrek aan politiemacht. Londen gaat de komende dagen ontzettend vol stromen, waar veel beveliging voor nodig is.

Hoe belahcelijk ook, ontzettend veel mensen in Engeland hechten waarde aan het koningshuis (de jeugd niet gelukkig) en veel mensen willen deze unieke gebeurtenis gewoon bijwonen

12 september 2022 om 14:56

Ja, laten we honderduizenden/miljoenen mensen rondom Buckingham Palace laten komen zonder politie en beveiliging, want er moet een voetbalwedstrijd door gaan. En dan klagen waar de politie is wanneer er iets gebeurt.

12 september 2022 om 15:14

Die honderdduizenden mensen zullen zich waarschijnlijk wel rustig houden, maar voor een terroristische organisatie is het natuurlijk ook heel interessant zoveel mensen bij elkaar. Dus is wel begrijpelijk dat 99% van de politie/beveiliging van Londen de komende dagen alle aandacht daarop heeft en er dan even geen tijd is voor een voetbalpotje.

12 september 2022 om 15:35

@troy010

Waar zie je mij zeggen dat ik vind dat de wedstrijd door moet gaan? Het is toch duidelijk en logisch dat het wordt afgelast vanwege een tekort aan beveiliging, echter staat dat volledig los van de manier waarop er in het VK met de situatie om wordt gegaan. 10 dagen nationale rouw en alle voetbalwedstrijden die afgelast worden is imo overdreven.

12 september 2022 om 16:05

Dat de wedstrijden afgelopen weekend in heel Engeland niet door gingen vond ik ook onzin, temeer omdat andere sportwedstrijden en -evenementen wel doorgingen. Dat ze nu in Londen niet door kunnen gaan vind ik begrijpelijk, daarom zal dit weekend wrschl in andere delen van het land wel gespeeld worden.

En wat nu als het niet ingepland kan worden? Kan me vorig seizoen Spurs vs Vitesse nog herinneren. Dan toch alsnog een 0-3?

Verplaatst? Wat nou verplaatst!? Dit moet toch gewoon een reglementaire 0-3 worden dan?

Zo ontzettend balen voor die mensen met kaartjes, ik heb met jullie te doen. Ik weet ook niet goed wat ik ervan moet vinden, heb wel begrip voor de situatie dat de veiligheid niet gegarandeerd kan worden maar het voelt toch als onrecht dat hierdoor zoveel mensen niet kunnen gaan.

Dit komt psv niet slecht uit

Gelukkig is het programma niet übervol omdat we geen WK spelen in de winter.

12 september 2022 om 14:18

Nou inderdaad. Dat is ook de reden waarom ik hier op tegen ben. Er moet vast wel een oplossing voor mogelijk zijn. Ik vraag me echt af wanneer ze van plan zijn om de wedstrijd in te halen. Durf nu al te verklappen dat PSV hier niet blij mee gaat zijn.

12 september 2022 om 14:35

Eerste gaatje dat ik zo snel in het speelschema zie is in November, tussen Ajax en AZ in. Daarvoor spelen we nog tegen Bodo. Dat zou toch weer heerlijk typisch zijn.

12 september 2022 om 14:53

Is 28 of 29 september niet mogelijk ? Net na de wedstrijden van het Nederlands elftal ?

12 september 2022 om 15:13

Geen idee, eerlijk gezegd. Worst case scenario sprong me in het oog haha. Normaliter zit er ook nooit zoveel tijd tussen uitgestelde wedstrijden. Wie weet hoe we het om gaan gooien? Arsenal, Londen, PSV, Eindhoven, FA, Knvb.... je moet er allemaal rekening mee houden.

Denk dat niemand hier dat overzicht heeft.

Het is dat het zo kortdag is, anders had ik gezegd: kom lekker naar Eindhoven, dan draaien we die twee wedstrijden om.

Een oorwassing van jewelste wordt PSV hier gespaard. Laten we eerlijk zijn. Ik zag Arsenal wel met hun sterkste opstelling spelen, omdat er geen competitiewedstrijden worden gespeeld daar in Engeland.

Of veel meer rust naar zondag tegen Feyenoord een voordeel is, is een tweede. Dat ging tegen Rangers compleet fout. Trouwens, ik ben wel heel benieuwd hoe verder? Waar ga je deze pot verplaatsen? 0-3 automatische win voor PSV? Vragen, vragen. Zielig voor de fans die alles hebben geboekt voor de uitwedstrijd tegen Arsenal. Hoop dat dat ook goed komt.

12 september 2022 om 14:55

Dat lukt bij Arsenal niet helemaal, omdat niet iedereen fit is.

Zelfs na haar dood blijft deze vrouw voor commotie zorgen

Gewoon een reglementaire overwinning voor PSV dan. Laat ze maar lekker hun rouw doen daar in Engeland helemaal prima, maar dat betekent dan wel dat daar dingen tegenover staan (zoals reglementair verliezen), aangezien je anderen buiten Engeland niet zomaar kunt gaan belasten met de nadelige consequenties van het rouwen.

Teringzoooi . Vrije dagen, vlucht + verblijf geregeld, gaat t nie door door oud vrouwtje

12 september 2022 om 14:36

Die vrije dagen kan je vast wel cancellen, maar de rest ben je kwijt vrees ik. Benieuwd hoe de refund zit

Voor PSV komt dit niet geheel slecht uit...

Wel echt zuur voor de supporters die er naartoe zouden gaan qua kosten die ze eventueel al gemaakt hebben voor vluchten en hotels.

Pfff, dat kan er ook nog wel eventjes bij voor Arsenal en Psv.
Ze hebben, door het WK in de winter, al een gigantisch druk programma. Dan moet deze wedstrijd er ook nog ff tussen gepropt worden. Schandalig eigenlijk!

Is dit in overleg met Uefa? Dan neem ik aan dat ze al een andere datum hebben. Dit gaat anders zn gigantisch probleem opleveren.... Eigenlijk zou ik zeggen als UEFA zijnde: Je gaat maar ergens anders spelen, zo niet, wordt het regelmentaire nederlaag....

12 september 2022 om 14:33

EL groepsfase komt Arsenal doorheen met 4 basisspelers en 7 wisselspelers of misschien meer. Het komt Arsenal juist goed uit om wedstrijden door te schuiven naar een later moment. Ze komen een CVM te kort en kunnen die kopen in januari.
Voor PSV geen idee wat het voor hun gaat betekenen.

12 september 2022 om 14:58

Je programma is al aardig vol.
Zeker nu er 3 wedstrijden verschoven gaan worden, waarvan er in ieder geval 1 nog voor het WK gespeeld dient te worden. Je hebt deze en volgende maand nog.
Er bestaat eigenlijk alleen een mogelijkheid in November om de wedstrijd met PSV te plannen lijkt mij. Wel erg strak op deze manier!

Eerstvolgende wedstrijd van Arsenal is op 1 oktober. Thuis tegen de Spurs. Bepaalde spelers gaan een flinke tijd geen wedstrijd meer spelen en al helemaal als ze geen interlands hebben.
Partey van de partij. Knallen in oktober en dan heb je het WK. Seizoen zit opnieuw vol met gaten net als de vorige twee jaren door covid.

12 september 2022 om 14:40

22 & 25 september is interland voetbal.

12 september 2022 om 14:58

Dat klopt. Vind het een fijne rust voor Arsenal. Jesus, Martinelli en Gabriel zelfs niet opgeroepen voor Brazilië voor extra rust.

Kunnen we PSV dan niet ff 90 minuten lang heel hard rondjes laten rennen ergens? Anders zo lullig dat wij moe zijn zondag en zij niet

12 september 2022 om 15:16

Hahaha, ik maak me juist druk om de extra lamheid in de benen van onze spelers. De meesten zijn al niet zo van het rennen, afjagen, en in de duels komen.

12 september 2022 om 17:18

Of PSV verplicht van Ginkel laten opstellen, is dat ook goed?

On: hoop nu wel stiekem op een reglementaire nederlaag, zou zeer goed uitkomen.

Shees je zou je vliegticket en accomdatie maar al geregeld hebben. Krijg je dus niks van terug.

12 september 2022 om 14:45

Je zou kunnen proberen de rekening door te sturen naar Charles III. Maar inderdaad, als je geen goede/gunstige annuleringsvoorwaarden hebt dan is dit wel heel zuur.

12 september 2022 om 15:21

Meestal krijg je niks terug want 'je kan toch gewoon komen'.

Wat de reden ook moge zijn, gewoon een 0-3 winst toekennen aan PSV. Waarom moeten buitenlandse ploegen de dupe worden van het gegeven dat er te weinig beveiligers zouden zijn? Meedoen aan een Europees toernooi betekent ook je zaakje op orde hebben. Anders heb je er niets te zoeken.

12 september 2022 om 14:42

Helemaal mee eens!

Maar kennelijk is dit in overleg met de UEFA en vinden zij het een geldige reden... Aangezien PSV het nieuws van de UEFA heeft vernomen?

12 september 2022 om 14:47

Ik heb niet veel met een Koningshuis maar zelfs ik begrijp dat er bij zulke omstandigheden sprake is van overmacht. Iets wat bijna nooit gebeurd. Als je daardoor een wedstrijd of twee niet kan spelen dan so be it. Hoe kut het ook is voor iedereen.
Niet genoeg beveiligers hebben is een geldige reden. Dat jij liever drie gratis punten wilt weg doen is een ander verhaal. De zaakjes zijn op orde alleen niet dit keet.

12 september 2022 om 14:57

Tja, je kan het mooi vertellen. Maar elders in Engeland wordt er wel gewoon gevoetbald. Iedereen kan zien dat dit niet in de haak is. Vooral voor PSV nadelig. De UEFA beschermt de sterkste competities altijd. Ook als er zaken niet op orde zijn, zoals de smoes over een tekort aan beveiligers. De wedstrijd moet dan maar in uiterste nood zonder publiek gespeeld worden.

12 september 2022 om 15:00

En de wedstrijden elders wordt buiten Londen gespeelt. Het is een geldige smoes. Je wilt toch geen wedstrijd zien met geen of te weinig beveiligers of wel?

Dit is geen extra bescherming, gewoon te kort aan man kracht door bijzondere omstandigheden. Je wilt het niet begrijpen.

12 september 2022 om 14:59

Waarom moet een Engelse club dupe worden omdat Messino graag wil dat Psv een reglementaire overwinning zou moeten krijgen? Alsof Arsenal hier iets aan kan doen.

12 september 2022 om 16:15

Blijkbaar moet je voorbereid zijn op het overlijden van een staatshoofd, anders heb je je zaakjes niet op orde.

Dat de grote competities vaak bevoordeeld worden kan ik in mee gaan, maar dat is hier totaal niet aan de orde. Arsenal had deze wedstrijd net zo graag gespeeld, wat voor voordeel halen zij eruit als die verzet wordt?

12 september 2022 om 20:26

@messino Dat PSV er geen last van zou moeten hebben (of bijna geen) ben ik met je eens.
Maar dit heeft toch niets meer te maken met zaken op orde hebben.

Ze hebben dagelijks 10.000 agenten extra nodig om alles hier goed en veilig te laten verlopen. Dat ze dan even geen capaciteit hebben voor een voetbal wedstrijd lijkt me heel begrijpelijk. Geen land of stad ter wereld waar ze in een vergelijkbare situatie wel genoeg mensen over hebben.

Er zijn de afgelopen zomer in heel Nederland oefen potjes gespeeld zonder publiek omdat de politie geen extra capaciteit had om naat een festival ook nog een handje vol agenten te suren naar een vriendschappelijk potje voetbal. Er lopen hier echt dagelijks honderd duizenden mensen richting buckingham palace die moet je ook veilig kunnen houden.

Nogmaals, dat iemand vind dat PSV er geen last van zou mogen hebben kan ik in komen (er zijn om andere redenen ook wedstrijden naar andere steden of zelfs landen verplaatst). Maar je kan je zaakjes nog zo goed voor elkaar hebben maar zelfs dan moet je, zoals nu, zo nu en dan keuzes maken waar je mensen naar toe stuurt.

Als beveiliging een probleem is, kunnen ze niet uitwijken naar een ander stadion om die wedstrijd te spelen?

Of gaat de hele politiemacht van UK naar Londen die dag? De benodigde politiemacht zal in een andere Engelse stad toch wel te regelen moeten zijn?

12 september 2022 om 15:19

Dan hadden ze ook het kunnen omdraaien en deze week in Eindhoven spelen. Maar er zal vast wel iets zijn waardoor ze niet voor die opties hebben gekozen.

12 september 2022 om 15:37

@rubje: Ja dat had wellicht ook nog een optie kunnen zijn. Dat denk ik ook hoor, als er een alternatieve mogelijkheid zou zijn zouden ze die wel hebben gekozen. Althans daar ga ik dan maar vanuit...

Belachelijk dat er voor Engelse clubs speciale regelingen bestaan. Als ze niet kunnen spelen moet er gewoon een overwinning voor PSV worden toegekend. Het is toch belachelijk dat je voor de begravenis van die oude taart op Maandag 19 September!!! niet een een ander evenement zou kunnen doen voor die begrafenis?? Hoeveel wedstrijden staan er in een weekend wel niet gepland in London over al die divisies, andere sportwedstrijden en evenementen? Heel slecht van de Uefa.

12 september 2022 om 14:50



@piranha: Dat je het belachelijk vind prima. Maar om de beste vrouw nou een oude taart te noemen gaat wel wat ver.

Ik heb ook niks met koningshuizen, dus ook niet het Engelse, maar een beetje mee respect voor een overleden persoon is wellicht wel op z'n plaats.

12 september 2022 om 15:51

@svenie, is gewoon een grappige benaming voor een ouder persoon, niets mis mee.
Tevens gaan er elke dag mensen dood. Deze leider van een kongingshuis, in feite een georganiseerde misdaadclan, wordt wel een beetje te hoog op het paard gezet.

12 september 2022 om 15:25

PSV kan uiteindelijk nog wel de punten krijgen, dat zullen we komende tijd zien of er een datum voor de inhaalwedstrijd gevonden kan worden.

Maar je hebt wel een behoorlijk bord voor je hoofd als je niet kunt inzien dat wat er nu on Londen gebeurt veel meer politie en beveiliging nodig heeft dan die meerdere voetbalwedstrijden in een weekend. Deze week stroomt heel Londen vol met allemaal mensen voor de uitvaart(naast de gewone mensen ook allemaal staatshoofden, politici, etc.), jammer genoeg in de huidige tijden trekt zoveel honderdduizenden mensen ook groeperingen aan die bijv een aanslag kunnen plegen. Heel normaal dat de overheid voorrang geeft om die mensen te beschermen en even voetbal naar de achtergrond drukt.

12 september 2022 om 15:47

@rubje, das pas Maandag hoor, of willen ze Donderdagavond ook al een glaasje drinken? Denk je dat al die staatshoofden en politici tijd hebben om er lekker een weekje vakantie aan vast te plakken daar? Ik weet niet wie er een bord voor zijn kop heeft, ik keer niet. Als je lokaal niet in staat bent dat te organiseren, moet je die nederlaag maar slikken. Je kan als voetbalteam en supporters tot niet afhankelijk zijn van nationale disorganisatie?

12 september 2022 om 16:18

Piranha, jij denkt net als een hoop anderen dat er dus maar 1 dag iets geregeld hoeft te worden en dat al die mensen die nu al daar bivakkeren niets van beveiliging of begeleiding nodig hebben?

Ik als Feyenoord supporter zie dit niet echt als een voordeel voor ons.

Vind het toch wel erg belachelijk dat het zo makkelijk afgezegd word. Maar dat komt misschien ook meer omdat ik een koning en koningin iets onzinnigs vind.

12 september 2022 om 15:45

Ik denk dat je het los van het koningshuis moet zijn. Er is iets gebeurt waardoor er heel veel mensen naar Londen komen en alle politie en beveiliging daarvoor nodig is. Eventueel onderlinge ongeregeldheden maar ook terroristische aanslagen te voorkomen.

Nou succes met het vinden van een datum om de wedstrijd in te halen, dat gaat voor het WK al niet lukken. Het is overmacht en Arsenal kan hier ook niets aan doen maar dit mag je gewoon afdoen met een 0-3 voor PSV om op schema te blijven. PSV fans kunnen ook fluiten naar hun centjes.

Ben benieuwd wat bodo en Zürich er van vinden als psv met een 3-0 de overwinning in de schoot geworpen zou krijgen. Wat gebeurt er eigenlijk met coefficienten als psv reglementair met 3-0 wint. Gewoon volle mep? Of speelronde wordt door 4 gedeeld?

Maar kan dit dan niet, samen met de UEFA in een leeg stadion in Duitsland gespeelt worden of desnoods gewoon in eigen stadion. Scheelt beveiliging en dan hoef je ook niks in een onmogelijk schema in te plannen. Kut voor de fans en Arsenal dat ze geen steun hebben, maar Arsenal is als club zelf verantwoordelijk voor de beveiliging.

12 september 2022 om 15:28

En Arsenal als club betaald voor beveiligers in Londen. En als die niet aanwezig kunnen zijn door omstandigheden dan houd het op. Je kan beveiligers niet invliegen door protocollen en licenties.

Ben je mooi klaar als Feyenoord zeg

12 september 2022 om 17:20

Ach PSV had ook rust tegen Rangers en we weten allemaal hoe dat ging

Volgens psv zouden dit alleen voordelen moeten hebben:
Ze klagen als Ajax vrij krijgt voor een grote wedstrijd, dat hebben ze nu zelf ook.
Ze gaan nu die grote wedstrijd tegen Feyenoord in met een overwinning in plaats van met een nederlaag, geeft toch altijd een beter gevoel.

Ik begrijp dat de Queen op maandag wordt begraven en daardoor zijn er op donderdag niet genoeg beveiligers.
Opties: wedstrijd zonder publiek, wedstrijd verplaatsen naar een andere stad, verplaatsen naar Eindhoven ...of ...en liever 3-0 overwinning voor psv.

Verplaatsen is niet mogelijk voor het wk. Alleen naar de week waarin psv het tegen ajax en az opneemt.

Voor PSV is dit, hoe triest de reden ook mag zijn, toch mooi meegenomen. Zoals PSV momenteel aan het spelen is had het zomaar een nulletje of 6 in ons nadeel kunnen worden.

Wel prettig. Op dit moment zou ik een 5-0 billenbrand niet uitsluiten. 0-3 reglementair doen?

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren