Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Janssen velt hard oordeel: 'Hij moet heel blij zijn dat 'ie speelt bij Ajax'

Laatste update:

Theo Janssen kraakt enkele kritische noten over Daley Blind. Volgens de analist is de inmiddels 32-jarige multifunctionele verdediger niet geschikt voor een rol in de achterste linie van Ajax. Janssen vindt het daarnaast geen goed idee om Blind door te schuiven richting het middenveld, zeker niet tegen de absolute topploegen in de Champions League. De routinier lijkt woensdagavond overigens wel gewoon te starten tegen Rangers.

"Ik kan gewoon op het middenveld spelen. Tegen Fortuna heb ik ook veel ballen goed weggelegd", zei Blind na de training van Ajax in de Johan Cruijff ArenA voorafgaand aan Rangers-thuis in gesprek met RTL7. "Natuurlijk zijn er momenten dat Edson Álvarez andere kwaliteiten heeft dan ik. Dat hoef je ook niet onder stoelen of banken te schuiven. Je moet je eigen kwaliteiten kennen. Maar als de trainer mij daar (op het middenveld, red.) nodig heeft, dan weet ik zeker dat ik daar gewoon goed uit de voeten kan", aldus de zelfverzekerde Ajacied.

Blind: ‘Met het oog op het WK is het niet verkeerd om daar te spelen’

De routinier is niet ontevreden met zijn rol als linksback bij Ajax.Lees artikel

Janssen trok in de studio vervolgens een harde conclusie over de inbreng van Blind bij Ajax. "Blind moet eigenlijk gewoon heel blij zijn dat 'ie speelt", zei de voormalig middenvelder van onder meer de Amsterdamse club. "Ik bedoel: links centraal achterin is Bassey beter. Wijndal is als linksback eigenlijk beter. Op het middenveld zijn er betere opties. Hij is de ideale persoon van er valt er eentje weg en we zetten Blind daar neer." Jan Boskamp vindt Blind een 'wereldgozer voor elke trainer', een mening die wordt gedeeld door Janssen.

"Ik zeg ook niet dat het geen goede speler is, alleen op zijn positie, links centraal en linksback, zijn er betere opties", voegde de analist daaraan toe. "Als iedereen fit is, denk ik dat Blind op de bank zit." Boskamp denkt niet dat het zo'n vaart zal lopen. "Dat geloof ik niet." Janssen komt gelijk met een vraag richting zijn collega-analist. "Wie gaat hij (Alfred Schreuder, red.) dan op de bank zetten, Wijndal?" Als je tegen Fortuna speelt en je hebt negentig procent van de tijd de bal, dan kan ik me voorstellen dat je Blind op het middenveld zet, prima. Maar Álvarez kun je er ook niet meer uithalen. Die kun je er toch niet meer uithalen? Die doet nu gewoon heel logische en goede dingen aan de bal."

Boskamp vindt Blind 'ontzettend bruikbaar' tegen goede ploegen in bijvoorbeeld de Champions League. Janssen liet zich echter niet overtuigen. "Als Álvarez gaat vertrekken, dan gaat er honderd procent zeker een nieuwe middenvelder komen. Want je kan niet met Blind spelen tegen Paris Saint-Germain op het middenveld. Die wordt overlopen aan alle kanten. Hij heeft al moeite als 'ie centraal achterin staat in de één-tegen-één situatie, wat Bassey wel heel goed kan", zo besloot Janssen zijn analyse over Blind.

Ben jij het eens met Theo Janssen over Daley Blind?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Blind kan al een tijdje niet meer.
Helaas lijken trainers daar nog steeds anders over te denken.

7 september 2022 om 10:42

Bizzlad: Blind kan niet meer.
Van Gaal, Ten Hag, Schreuder, Koeman: Blind staat gewoon basis.
Populistisch gelul dat hij niet goed genoeg is. Alle trainers stellen hem altijd gewoon op, zij zien hem elke dag en zullen het toch wel beter weten? Dat zijn vader assistent is bij (nu) Van Gaal heeft echt niet zo'n invloed op of Blind wel of niet speelt hoor.

7 september 2022 om 10:47

Ik zie het een beetje als met Maguire. Totdat Ten Hag kwam stelde elke coach hem op bij United en in het Engelse elftal maar ik zie niet waarom. Hetzelfde heb ik met Blind. Leuke inspeelpass hoor, maar verdedigend kan hij het niet meer bolwerken. Hij was al nooit snel, maar nu komt hij echt niet meer vooruit. En dan hoor je ja maar hij is positioneel zo enorm sterk.Waarom wordt hij dan iedere keer dat hij een directe tegenstander treft van alle kanten voorbij gelopen?

7 september 2022 om 10:51

Heerlijke redenatie altijd. Trainers stellen hem op, dus die zullen het wel beter weten.

Zullen we dan direct iedere discussie hier stoppen? Aangezien we er toch Blind van uit kunnen gaan dat de trainers het wel beter zullen weten.

Als Malacia blijft spelen zoals hij nu doet kun je imo niet meer goed praten dat Blind nog speelt in Oranje. Ajax heeft ook gewoon betere opties.

Maar idd....schreuder zal het wel beter weten, dus Theo en alle andere Nederlanders moeten gewoon hun mond houden.

7 september 2022 om 10:53

Ja Davy de Pauw, dat riedeltje kennen we nu wel. Trainers van 3-10 jaar geleden hadden wellicht ook gelijk. De concurrentie was matig en Blind speelde redelijk tot zeer goed afhankelijk van welk jaar. Maar inmiddels is hij zo traag en kan hij het snelle spel ook niet meer volgen, daarbij is zijn passing stukken minder dan voorheen. Genoeg Ajacieden die hem vervloeken bij live meepraten...en terecht. Duidelijk dat hij een lieverdje van Van Gaal is, die haalde hem zelfs naar United en hoewel hij het daar aardig deed, wist iedereen dat hij ze nooit beter maakte. Dus nee, ze weten het niet beter.

7 september 2022 om 10:54

Toch kan ik mij niet aan de indruk ontdekken dat er elke keer wat in het spel/inzet van Blind kruipt waardoor hij deze kritiek elke keer krijgt. Alsof hij het nodig heeft om weer te gaan presteren. Meeste keren weet hij de criticasters de mond te snoeren, dus mij hoor je hem nog niet afschrijven.

7 september 2022 om 10:57

Nou helemaal eens Japie. Het lijkt wel alsof er eerst slechte resultaten behaald moeten worden voordat er besloten wordt om iemand op de bank te zetten. Bij Maguire heeft het echt te lang geduurd. Heel goed dat Ten Hag die keuze durfde te maken in ieder geval.

7 september 2022 om 10:59

Ik zou gewoon solliciteren bij Ajax.. Nogmaals, Schleuder en eerder ten Hag werken dagelijks met zo'n gozer... ik denk dat die er een stukje meer zicht op hebben dan jij en ik.

7 september 2022 om 10:59

@Japie_Krekel klopt dat hij niet snel is maar als je positioneel heel erg sterk bent, hoef je niet snel te zijn
Heb zelf hoofdklasse gespeeld en als rechtsback was ik meer een diesel en niet snel maar hing nooit bij mij tegenstander on zijn nek maat hield echt afstand zodat ik hem wel had op volle snelheid

7 september 2022 om 11:00

@T-Juvar Idd. Ten Hag heeft ballen getoond door Maguire te passeren. Die heeft niet gekeken naar de hoogte van zijn transfersom en hem gewoon op de bank geposteerd. Schreuder durft dat niet met Blind. Die kijkt naar status en niet naar de prestaties van hem en blijft hem gewoon opstellen

7 september 2022 om 11:02

@mitchajax020 Dat geloof ik wel, maar dan is Blind positioneel gewoon niet zo sterk als mij iedere keer wordt wijsgemaakt want bijna iedere keer dat hij een directe tegenstander van niveau treft wordt hij aan alle kanten voorbij gelopen

7 september 2022 om 11:05

@mitchajax020, maar hij komt toch regelmatig in de problemen. Ook tegen mindere tegenstanders. Daarbij duurt het 10 minuten voordat hij voorin bijsluit waardoor de linksbuiten vrijwel altijd dubbele dekking heeft.

7 september 2022 om 11:06

@mitchajax

Dat positioneel sterke is er onderhand ook wel een beetje vanaf imo.
In zijn topdagen wist hij z'n gebrek aan snelheid idd te compenseren met goede positionering. Ik vind het laatste jaar of anderhalf z'n positionering ook niet meer zo bijzonder. Is z'n mannetje veel te vaak volledig kwijt.

Eigenlijk de enige reden dat hij er nog in staat is omdat ie af en toe een goeie pass geeft. Is er dan niemand anders die dat kanb?

7 september 2022 om 11:10

Onder de Nederlandse trainers staat hij in de basis ja. Dat zegt al heel veel. Is hij ooit gescout voor een sub/topclub in het buitenland ooit?
Man United? Ja, alleen omdat Van Gaal daar toen was.

7 september 2022 om 11:13

Volgens mij speelde hij gewoon nadat v gaal wegging.

7 september 2022 om 11:24

Ga je nu de situatie blind vergelijken met maquire? Dan doe je blind echt te kort. Blind kan gewoon ontzettend goed het spel lezen, goede inspeelbal. Door hem kan er gevoetbalt worden van achteruit...maquire, tsja...die kan er echt geen kloot van!

7 september 2022 om 11:24

@Musi Mourinho stak in zijn eerste seizoen al het geld in de aanval. In zijn tweede seizoen toen hij de verdediging versterkte schommelde Blind meteen tussen bank en tribune

7 september 2022 om 11:26

@japie: blind positioneel niet zo sterk? Dat heeft ook te maken hoe de restverdediging is. Nu met Bassey staat hef een stuk beter....dus dat ligt niet alleen aan blind.

7 september 2022 om 11:27

@Schumert Die situatie vergelijk ik zeker. Maguire is verdedigend altijd de zwakke schakel bij United en Blind is altijd verdedigend de zwakke schakel bij Ajax en in Oranje

7 september 2022 om 11:34

@davy worden jullie niet moe van elkaar naroepen inplaats van naar de situatie te kijken? Dat EtH en Koeman Blind in de basis posteerde is omdat Blind toen wel goed spel liet zien ondanks zijn traagheid. Dat Van Gaal hem paar maanden geleden in de basis zette heeft puur met gebrek aan beter te maken en dat zijn vader daar zit. Ik betwijfel of van Gaal Blind nu de basis zou zetten aangezien we een beter alternatief hebben met Malacia. Bij Ajax staat Blind laatste tijd in de basis door zijn ervaring en ook mede doordat Wijndal geblesseerd is. Als Blind blijft spelen zoals hij nu speelt kan niemand ontkennen dat hij uiteindelijk op de bank zal belanden. Dat Blind momenteel niet goed genoeg is, is geen populisch gelul. Zoals hij nu speelt komt hij simpelweg gewoon kwaliteit te kort voor het Nederlands elftal en ook Ajax.

7 september 2022 om 11:44

Op de laatste dag van de Nederlandse transferwindow had VI in de laatste uren van de window, een podcast waarin één van de journalisten/watchers stelde dat Daley in Europa het hoogste percentage van penetrerende passes in de vijandelijke strafschop heeft. Lijkt mij wel zo belangrijk, toch....?

7 september 2022 om 11:52

@ajaxmind En wat waren volgens VI Blind zijn verdedigende statistieken wat betreft de 1 op 1 duels?

7 september 2022 om 12:11

Het gaat om de spelopvatting. Wil je snel doorschakelen naar de aanval dan stel je Blind op. Wil je meer zekerheid achterin inbouwen dan stel je hem niet op. Blind is een geweldige voetballer als je zijn kwaliteiten benut, maar dan neem je op de koop toe dat je defensief wat kwetsbaarder bent. Het is net wat je belangrijk vind en welke spelopvatting je hebt.Grappig is dat bij Janssen ook dezelfde discussie is geweest. Passing super, fysiek was er nog wel wat te wensen.

7 september 2022 om 12:27

@japie: Je bent echt serieus? haha, dan hoef ik op jou posts niet meer te reageren Dus alle trainers die blind jarenlang in de basis hebben gezet, hebben het verkeerd gezien?

7 september 2022 om 12:32

Zoek een baan aub. Je hebt veel te veel vrije tijd om deze onzin uit te kramen.

7 september 2022 om 12:55

@Schumert Nogmaals, hetzelfde geldt voor Maguire. Die heeft enorm veel wedstrijden gespeeld voor United en Engeland onder allerlei verschillende coaches. Hebben al die coaches die hem constant opstelden het goed gezien dan?

7 september 2022 om 13:25

Het is toch opvallend dat fans van Feyenoord zeggen dat Blind slecht is en fans van Ajax zeggen dat Blind goed is. Als Feyenoord fan zou je dus gebaat zijn bij Blind in de basis toch? Ik vind zelf bijvoorbeeld Jason Oost op dit moment de perfecte spits voor Feyenoord. Nee maar het valt wel op dat de enigen die Blind kunnen waarderen, vaak ajacieden zijn. Persoonlijk vond ik Blind tot ongeveer een half jaar geleden een van de beste Ajax spelers jaar in jaar uit. De tandem Tadic Blind was dodelijk, van de CL tot de Eredivisie. Alleen vind ik Blind nu wel erg uit vorm en dan valt zijn traagheid iets meer op.

7 september 2022 om 13:35

ironisch inderdaad. Als er eentje is die blij mag zijn dat ie ooit bij Ajax gespeeld heeft dan is het wel Theo Janssen! Barste van het talent, maar was gewoon een luie, ongedisciplineerde speler en wat mij betreft Ajax onwaardig, zelfs op zijn top.

7 september 2022 om 14:17

Blind brengt gewoon veel meer voetbal vanuit achter en helpt vaak met steekpass of direct te spelen om linies over te slaan. Helaas doen Wijndal en Malacia dat te weinig en ook in het coachen vanuit achter, maar ze zijn wel feller in het verdedigen dan Blind. Het is maar als coach wat je wilt.

Zodra ik dat zie bij Malacia of Wijndal geef ik hen de voorkeur. Voor nu begrijp ik Ten Hag en Van Gaal waarom Blind.🤷🏾‍♂️

7 september 2022 om 17:28

@LeidseHood Dat wel maar als Blind bij Ajax speelt betekend het ook dat hij in Oranje speelt en daar zit ik niet op te wachten

7 september 2022 om 21:27

Dubbel post

7 september 2022 om 21:29

@schumert, jij wil maar niet gebrijpen wat er gezegd word.

Ja blind was aantal jaar geleden een prima spelen maar speelt het laatste jaar gewoon stuk minder dus bankie heef niks met verleden te maken.
Of is ten hag nu ook gewoon een eigenwijze drol omdat hij cr7 op de bank zet.
Want tsja, cr7 heeft het overal laten zien en elke coach liet hem spelen...

7 september 2022 om 10:46

Bizzlad, tegen teams waarbij je zo goed als altijd de bal hebt is Blind een hele belangrijke schakel, hij leest het spel goed en kan de ballen uitstekend geven. Tegen teams waarbij je minder de bal hebt en snelle buitenspelers kun je hem beter niet opstellen. Maar mensen die zeggen dat die er niks van kan of in ieder geval nu niet meer die snappen het echt niet.

7 september 2022 om 10:52

Dit ben ik wel met je eens. Tegen mindere tegenstanders kan hij nog mee, als hij een paar jongens achter zich heeft die zijn missers opvangen.

Tegen sterke tegenstanders zou ik hem persoonlijk nooit opstellen.

7 september 2022 om 10:56

Ik zie niet in waarom de linksback de passer zou moeten zijn. Ook niet tegen mindere tegenstanders. Malacia is prima aan de bal, qua passing heb je Van Dijk, Frenkie en of Veerman in de buurt staan...en Malacia kan dan gewoon lekker opkomen, wat voor de buitenspeler ook lekker is, want met Blind in het team heeft onze linksbuiten vrijwel altijd dubbele dekking. Dat lijkt iedereen te missen

7 september 2022 om 11:03

Omdat je met Blind dan een extra man op het middenveld hebt met een splijtende pass, als teams inzakken en bijna met 11 man achter de bal staan dan heb je niet heel veel aan een Malacia die er over heen gaat en verdedigend lucht staat te dekken.

7 september 2022 om 11:05

Bizzlad, nee tegen sterke tegenstanders zou ik ook zeker met Malacia spelen!

7 september 2022 om 11:08

Tsja voor die ene pass per wedstrijd verdedigend kwetsbaar zijn en de linksbuiten niet ondersteunen.
Mooi hoe Blind hier altijd verdedigd wordt, want trainers kiezen voor hem, maar ik heb Guardiola, Klopp en Ancelotti nooit met een trage back zien spelen.

7 september 2022 om 11:15

Als je een extra middenvelder creëert dan heb ik het niet alleen over zijn passes, er gebeurt dan veel meer in het veld, maar jij denkt daar anders over dat mag! Succes morgen tegen Lazio, mooi affiche!

7 september 2022 om 11:16

V dijk kan alleen een lang bal geven. Malacia is zeer matig aan de bal. Dat is echt een verdediger. De jong is een linie verder. Net als veerman waarvan ik niet eens zeker ben dat die in oranje gaat spelen.

7 september 2022 om 11:19

Inderdaad, ieder zijn mening.
Ja, ben benieuwd hoever we echt zijn. Als je al 3 goals tegen krijgt tegen GAE lijkt Lazio te vroeg te komen, maar we zullen zien. Thanks!

7 september 2022 om 11:20

@Musi26, ja ik zie de meerwaarde niet, Malacia is niet matig aan de bal. Voetbalt onder druk prima. Zijn voorzet is wel matig, maar puur in de passing prima

7 september 2022 om 10:57

Dan vraag ik me af wie er dan gelijk hebben.. De professionals die dagelijks op hoog niveau trainen met Daley, of de opportunistische Bühne met te veel emotie bij hun club.. Ik heb er geen enkele twijfel over. Blind heeft een absolute meerwaarde bij een team als Ajax waarbij je standaard 60-70% balbezit hebt. Laat Bassey/ Alvarez de restverdediging maar voor hun rekening nemen.

7 september 2022 om 11:02



Ik denk het ook man.

Jij kan iig je account verwijderen, want waarom zou jij uberhaupt een mening vormen over iets waar de duur betaalde profs dagelijks mee bezig zijn.

7 september 2022 om 11:23

“ De professionals die op het hoogste niveau met hem trainen.” Is dat je argument? Je ziet toch zelf met je eigen ogen?
Met jouw argument kun je je ook afvragen waarom hij nooit gescout is in het buitenland. Bij Man United speelde hij ook niet na periode Van Gaal.

7 september 2022 om 11:05

Tja dat krijg je wanneer papa letterlijk overal wat in de melk te brokkelen heeft. Zou toch meer verwachten bij het grote Oranje en de grootste voetbalclub van het land. Ken genoeg trainers en leiders bij de amateurs die hun zoons wel geregeld gewoon laten banken of naar een lager team sturen.

7 september 2022 om 12:14

Zo'n dooddoener, echt niet normaal. Hoe je er überhaupt bij komt dat Danny Blind enige invloed heeft op de opstelling die van Gaal, Ten Hag, Schreuder, Koeman etc? Dan ben je wel er naïef zeg. Het is geen 3e klasse in een korfbal competitie hoor.

7 september 2022 om 11:10

@bizzlad
Blind is far over the hill. Soms moet je gewoon gaan door selecteren. Kan echt nog wel wat spelen hoor, maar moet niet meer je basis zijn. Hetzelfde gaat nu ook bij Tadic spelen. Durf door te wisselen Alfred

7 september 2022 om 11:17

Helemaal met je eens Hans. Blind is prima als reserve, maar basis kan niet meer. Gezien het salaris van Blind zou ik echter overwegen om hem te verkopen (gratis te laten vertrekken).

7 september 2022 om 15:41

Maar Hans, doorselecteren? Over the hill? Waarom is dan onze nederlands international van 22, NOG Slechter dan blind?

7 september 2022 om 11:24

Lekker met de wind blijven meewaaien!

Gelukkig hebben trainers met ervaring wel gewoon het verstand om hem op te stellen. Verstuurd zoveel belangrijke passes en positioneert ook anderen goed.

7 september 2022 om 11:33

Denk als je gioed gaat op letten, het er miss 1 of 2 zijn per wedstrijd. De rest zijn balletjes die iedere voetballer kan geven. Vind dat zijn enorme bijdrage vaak wat overdreven wordt.

7 september 2022 om 14:20

Blind heeft gewoon bijzondere voetballende kwaliteiten en bepaalde zwaktes. Voorheen lagen die wat dichter tegen elkaar aan en wogen de voordelen gewoon prima op tegen de nadelen. Eigenlijk sinds vorig jaar worden de nadelen sterker en gaat die balans gewoon steeds minder op. Tijd om door te selecteren, was altijd best fan van m maar denk dat zn tijd beetje voorbij aan t gaan is.

7 september 2022 om 15:40

En toch krijgt Wijndal het voor elkaar, om het nog slechter te doen. Leg mij dat eens uit dan?

Bassey lijkt tot nu toe profijt te hebben van Blind naast hem. In het opbouwende aspect moet Bassey namelijk wennen, en hij kan in ieder geval altijd de bal kwijt bij Blind, waarvan Bassey dan ook gretig gebruik maakt. Ik ben het dus oneens met Janssen. Op lange termijn is het onvermijdelijk dat hij uit de basis verdwijnt. Als Bassey zich voetballend ontwikkeld heb je dat extra rustpunt niet nodig en kan je profiteren van de rushes van Wijndal.

7 september 2022 om 10:32

Dat kan je nog niet objectief beoordelen omdat Wijndal nog geblesserd is. Pas als Wijndal ook samen met Bassey gespeeld heeft ken je stellen dat Blind de betere combinatie is of niet.
Wijndal kan heus wel opbouwen.

7 september 2022 om 10:35

Dat klopt feitelijk, maar het is toch niet gek om te zeggen dat Blind als rustpunt aan de bal veel meer brengt dan Wijndal? De kracht van Wijndal zit hem in het halen van de achterlijn, het samenspel met de naar binnen trekkende buitenspeler en het verzorgen van goede voorzetten. Daardoor kan hij een heel goed koppel gaan vormen met Bergwijn. Maar hij is niet de speler die laag in de opbouw aanspeelbaar is, rust houdt en de passing verzorgt. Dat hoeft Wijndal ook niet te doen als Bassey zich ontwikkelt. En ik denk dat die ontwikkeling wel komt.

7 september 2022 om 10:37

Amen 👐

7 september 2022 om 10:53

Wat je schrijft is geen onzin. Maar de trainer heeft een bepaald systeem, met looplijnen en druk zetten naar voren. Ik kan me niet voorstellen dat Schreuder zijn linksback op lijn wilt hebben met de 2 centrale verdedigers. Bij balverlies wil je het liefst de tegenstander onder druk zetten op hun eigen helft. Die zullen dan uiteindelijk de diepe bal moeten geven (meeste ploegen zullen niet de voetballende capaciteiten hebben om onder de druk uit te voetballen). Bassey zal de kopduels wel winnen, dus moet je zorgen dat de afvallende bal voor jou is. Die leg je terug op Timber, die vervolgens de zijkant inspeelt etc. etc.

7 september 2022 om 11:08

Ik denk ook dat Schreuder op termijn voor Wijndal gaat opteren. Maar balvastheid in de eerste fase is natuurlijk ook belangrijk als je de lakens wil uitdelen. En met een nog enigszins onwennige Bassey is Blind nu geen overbodige luxe.

7 september 2022 om 15:42

Toen Wijndal niet geblesseerd was, speelde hij gewoon. Een stuk slechter dan Blind. Dus is Blind dan misschien beter dan we denken? Vond Wijndal bij AZ toch een aardige speler...

7 september 2022 om 17:25

Martinez, Alvarez, etc. stonden er meteen na de eerste wedstrijd en zijn sindsdien nooit meer gewisseld, not

7 september 2022 om 11:19

Mee eens dat het opbouwend fijn is. Maar als je dadelijk een tegengoal krijgt omdat Blind er bij een diepe bal finaal uitgerend wordt, weegt dat niet tegen elkaar op.

7 september 2022 om 11:28

Hou alsjeblieft op met altijd dezelfde argument “opbouwende aspect.” Alsof Ajax van Blind afhankelijk is. Kunnen ze zonder Blind niet opbouwen? Volgens mij deed Bassey het vrij aardig.
Blind z’n hoofdtaak is verdedigen. En daar is hij gewoon veels te langzaam voor.
Is makkelijk voor Blind om ballen te mogen verliezen en zelf er achteraan hobbelen met de wetenschap dat je collega’s het opvangen.
Met 90% bal is het niet moeilijk voor Blind. Maar als hij wordt getest wanneer Ajax onder druk staat, komt hij gewoon tekort.

7 september 2022 om 13:27

Nou afgelopen jaren was Blind toch wel echt cruciaal in de opbouw. Vaak sloeg hij het middenveld over, wist hij de gaten te vinden, en samen met Tadic was hij een gouden koppel aan de linkerkant. Juist in topwedstrijden ook. Op dit moment is Blind uit vorm of in ieder geval minder goed dan de afgelopen jaren.

7 september 2022 om 14:18

Ik wil wel een opsomming geven van wedstrijden waarin we een opbouwer miste in de eerste fase, als dat helpt Blind op waarde te schatten.

Ik denk dat Blind het uitstekend heeft gedaan na zijn terugkeer uit Manchester en als voetballende verdediger van grote meerwaarde is geweest. Hij is echter nooit de snelste of fysiek sterkste geweest, en nu de jaren beginnen te tellen ga je dat ook steeds meer merken.

7 september 2022 om 10:52

Ja zeker heeft zijn beste tijd gewoon gehad, wat helemaal geen schande is. 20 jaar geleden stopten spelers rond hun 33/34 met voetballen, gingen ze hun zakken vullen in Amerika of het Midden Oosten, of keerden ze terug naar een kleine club waar een verbinding mee was. Tegenwoordig lijken spelers maar niet te accepteren dat ze gewoon minder worden als ze ouder worden. Daley moet zelf toch ook wel begrijpen dat hij gewoon weg minder is dan Jonge jongens als Bassey, Wijndal en Alvarez.

7 september 2022 om 10:56



Komt ook door de hype in recente jaren waar aftakelende spelers bij hun oude clubs terugkeren, waar ze veel publiciteit krijgen en opleveren voor de club. Ze kunnen dan nog een dik salaris vangen en de grote man zijn. En als je daar geen zin in hebt zijn er altijd de ''grote geld'' competities als MLS, zandbak of China, waar ze voor de publiciteit alleen al die grote namen wel willen hebben en hoe goed ze nog zijn van minder groot belang is. Als je als voetballer flink naam hebt gemaakt kun je tot je 40e wel door bij van allerlei profclubs in verre oorden, en tot je 35e wel bij je oude liefde.

7 september 2022 om 12:27

@cr7_arsenal, tegenwoordig kan er ook veel meer in de medische wereld. Wat 20/30 jaar geleden career ending was, hoeft dat nu lang niet altijd meer. Dat kastje van Blind is misschien wel het voorbeeld daarvan. De knie blessure van Zlatan van 5 jaar geleden was hem waarschijnlijk ook fataal geworden als het niet in 2017 had plaatsgevonden.

Er zijn natuurlijk ook gewoon genoeg spelers die het nog fantastisch doen. Ik wil geen Chelsea verdediging zien zonder Thiago Silva en die wordt over een paar dagen al 38.

7 september 2022 om 11:32

Hij heeft het goed gedaan met spelers naast hem die zijn fouten opvingen als het nodig was. Blind, Martinez, of zelfs Gravenberch, als Blind voorin de bal had verloren.

7 september 2022 om 13:28

Blind ving zijn eigen fouten op?

Jansen heeft Wijndal nog niet zien spelen,die is echt nog niet beter dan Blind.

7 september 2022 om 10:36

Het grote probleem is dat Blind gewoon niet fit genoeg is om 45+ wedstrijden per seizoen te spelen én niet fit genoeg is om langer dan 60 minuten te spelen. Blind is voor mij één van mijn favoriete Ajacieden aller tijden en heeft een staat van dienst waar je U tegen zegt. Maar elke keer als Blind balverlies lijdt zo’n 65 meter van zijn goal af is het gewoon een kans voor de tegenstander omdat we er aan die kant uitgecounterd worden. Wijndal is verdedigend ook kwetsbaar, maar in tegenstelling tot Blind is Wijndal een atleet waardoor hij wat kan goedmaken met zijn snelheid. Bergwijn zal ook gebaat zijn bij een linksback die continu eroverheen gaat omdat hij dan meer in 1 tegen 1 situaties komt ipv 2 tegen 1. Het team zal beter renderen met Wijndal.

Wijndal beter ? Ik zou wel eens willen weten welke aspecten Wijndal beter beheert dan Blind ? Ik zie het namelijk helemaal niet in Wijndal, maar dat is een ander verhaal. Blind kan op zich wel in het spel dat Ajax acht van de tien keer speelt. Tegen de meeste tegenstanders speelt Ajax op de aanval. mocht Ajax zich aan moeten passen kan Blind alsnog plaats maken. Hij is 32 geen 64 jaar oud.

7 september 2022 om 10:38

Als Bassey in de opbouw stappen maakt, heb je met Timber, Taylor en Bassey drie voetballers in de eerste fase en vlak daarvoor nog spelvernellers als Berghuis en een vaak naar binnen kappende Rensch. Dan heb je genoeg voetbal en kan Wijndal Bergwijn optimaal laten excelleren door tien keer per wedstrijd erover heen te gaan. En hij zorgt zelf zo ook voor extra dreiging in het directe aanvalsspel.

7 september 2022 om 11:11

Dan moet Basey wel eerst die stappen maken. Het is altijd wel makkelijk zeiken op Blind.

7 september 2022 om 10:50

Maar Blind speelt momenteel wel alsof hij al 64 jaar is. Kan je je die sprint van Van Beukering bij Feyenoord nog herinneren? Dat is ongeveer de snelheid die Blind nu heeft

7 september 2022 om 11:12

Ik zeg ook niet dat ze tegen Liverpool met Blind moeten beginnen, maar tegen rangers zie ik echt het probleem niet. En van Beukering was echt wel trager dan Blind.

7 september 2022 om 11:17

Ligt eraan hoe de Rangers spelen. Gooien ze het over de fysieke boeg dan kan Blind een zware avond gaan krijgen

7 september 2022 om 11:38

Japie
Hou toch op man komediant Blind als een 64 jarige je begint echt sneu te worden ,plus dat je heel weinig kijk op voetbal hebt en alle trainer hebben er totaal geen verstand dat ze blind blijven opstellen alleen Japie heeft de wijsheid in pacht pff , in de opbouw en positionering is hij nog steeds een van de betere die er hier rondlopen en zolang hij spelers als Timber en Bassey om hem heen heeft is hij zeker nog van grote waarde maar lekker blijven Bashen want erg serieus wordt jij al tijden niet meer genomen hoor .

7 september 2022 om 11:49

@sloep Of jij wordt niet serieus genomen. Kijk maar even naar de reacties op dit artikel. Zo ongeveer 80 procent vind net als ik dat Blind niet meer in de basis hoort. Als jij niet ziet dat Blind het allemaal niet meer kan belopen dan ga ik serieus twijfelen aan jouw voetbalverstand

7 september 2022 om 11:57

Ik ga af op een trainer die hem opstelt en als die hem niet goed genoeg vindt dan stelt hij hem niet op toch , maar die zullen er dan wel geen kijk op hebben en dat 80 % vind dat blind er uit moet ach dat neem ik inderdaad niet serieus want die bepalen gelukkig niet ook hij speelt of niet .

7 september 2022 om 12:01

Dus eigenlijk zeg je dan ook dat jouw grote held Frenkie terecht niet speelt bij Barca omdat de coach hem niet opstelt? Als de trainer hem wel goed genoeg vindt stelt hij hem anders wel op toch?

7 september 2022 om 12:17

@japie, inderdaad, zag je die sprint van Bassey laatst? Die is nog eerder heen en weer gesprint dan dat Blind over de heenweg doet.

7 september 2022 om 12:21

Wat heeft in godsnaam Frenkie hier mee te maken dat is een beetje jou tactiek in je post om andere spelers erbij te halen om maar je gelijk te halen bye the way Frenkie is mijn grote held niet hoor , maar dit terzijde

7 september 2022 om 12:57

Nee, mijn tactiek is om je eigen argumenten erbij te halen. Op het moment dat jij zegt coaches hebben er meer verstand van dan ons dus die hebben altijd gelijk, dan geldt dat argument niet alleen voor Blind maar ook voor Frenkie toch?

7 september 2022 om 17:30

@Primetime Die Bassey vind ik idd echt een uitstekende ondruk malen. Snel, fysiek sterk en ook prima met de bal aan de voet. Goede aankoop van Ajax

Bassey en het middenveld zijn ze allemaal beter dan Blind. Dat is een no brainer. Maar tot dusver heeft Wijndal al laten zien echt significant beter te zijn dan Blind?.
Qua snelheid absoluut maar voetballend. Ik vind nog van niet. Maar wellicht gebeurt dat snel. Wat ik nu ook wel opvallend vindt is dat Baas zich echt goed aan het ontwikkelen is. Die viel echt moeiteloos in tegen Utrecht en ook bij Jong is hij een van de betere. Als ik zijn ontwikkeling zo zie en dat doorzet zou hij volgend jaar nr. 1 LB geweest kunnen zijn. Wat de aankoop van Wijndal weer onnodig maakt. Ik ben benieuwd, maar het zou leuk zijn als Baas dit doorzet en een goede concurrent gaat zijn van Wijndal.

Helemaal eens. Hij is bruikbaar als er eentje weg valt maar voor in de basis, zijn er veel betere opties. Hij is nog steeds voor opbouwende de beste optie, dus begrijp ik wel waarom de trainers elke keer weer bij hem uitkomen. Zijn snelheid is echter een groot probleem.

Meest overschatte voetballer in NL ooit. ja hij ziet het spelletje goed en kan ze aardig wegleggen, soms. maar heeft ook heel veel tekortkomingen en daardoor niet geslaagd in het buitenland. Terwijl hier in NL ze op tv soms praten alsof het de beste voetballer aller tijden is.
Ondertussen kan het niet echt meer, in de Eredivisie ja, maar niet in de CL en hopelijk helemaal niet op het WK!

7 september 2022 om 13:31

Blind was een aantal seizoenen elk jaar een van de beste Ajax spelers. En ook een van de beste spelers van de Eredivisie. Zeker 3 jaar.

8 september 2022 om 10:31

Ik zeg ook niet dat ie slecht is, zeer zeker niet. Maar hier in NL hebben we de neiging om te overschatten. Blind is niet voor niks in het buitenland mislukt. Alle respect voor zijn carriere, maar het wordt nu meer duidelijk dat beste er af is.

Blind is een echte Ajacied en heeft zowel in zijn eerste periode als sinds zijn terugkeer zijn waarde gehad voor Ajax, maar is nu gewoon toe aan vervanging. Ik weet niet wat voor blessure Wijndal heeft, want die ligt er al een tijdje uit. Maar zodra hij weer fit is, hoop ik dat hij de voorkeur krijgt op linksback boven Blind. Je ziet Blind gewoon foute passes geven en situaties verkeerd inschatten, en Wijndal is gewoon beter als linksback.

Ook centraal in de verdediging is er geen plek voor Blind. Bassey is veel beter dan dat Blind is en dan heb ik bij Bassey nog het idee dat hij nog verder 'los' moet komen. Op het middenveld hoort Blind ook niet thuis, want Álvarez is daar echt het cement tussen verdediging en aanval en als Blind op het middenveld speelt stort het gewoon in doordat hij aan alle kanten wordt overlopen en handelingssnelheid tekortkomt voor het middenveld.

Het contract van Blind loopt na dit seizoen af bij Ajax, en om eerlijk te zijn hoop en verwacht ik dat Ajax zijn contract niet verlengd. Het is ook gewoon tijd om op een bepaald moment door te selecteren op spelers als Blind en Tadic. Tadic zou ik dan nog wel houden, want zelfs als hij slecht speelt heeft hij nog zijn waarde en ik denk ook dat Tadic dit seizoen echt nog wel zijn waarde zal hebben voor Ajax. Maar Blind is gewoon toe aan vervanging en je hebt nu met Wijndal gewoon een prima linksback en links centraal in de verdediging heb je met Bassey ook gewoon iemand die veel beter is, terwijl je met Kaplan ook nog iemand achter de hand hebt die zowel rechts- als linkscentraal in de verdediging kan spelen.

7 september 2022 om 10:54

Wellicht Blind met één jaar verlengen, maar dan als wisselspeler met een lager salaris.. zo niet, dan afscheid nemen en door selecteren.

7 september 2022 om 11:32

Inderdaad Markv, hij kan best nog prima blijven maar moet beseffen en accepteren dat hij wisselspeler is en ook een salaris gaat krijgen van een wisselspeler. Dan is het alleen maar fijn als je nog iemand met zoveel ervaring achter de hand hebt.

Ik was altijd wel gecharmeerd met Blind als centrale verdediger. Maar de laatste paar wedstrijden is hij zo erg geklopt op snelheid en mist hij een beetje de slimmigheidjes om positioneel wel goed te staan. Had eigenlijk gehoopt op een centrale duo met Blind en Timber, maar Bassey doet het beter dan Blind. Zonder man, maar hij is nu gewoon niet meer goed genoeg op fysiek niveau.

7 september 2022 om 13:32

Eens. Hij is of enorm uit vorm, of de jaren beginnen te tellen, of allebei. Maar dit seizoen is het erg matig.

Absoluut heeft Blind goede potten en periodes gehad bij Ajax. Echter is hij in mijn ogen voorbij gestreefd.
Als LCV komt hij te kort t.o.v. Bassey. Die is in alles zowat beter. Wellicht voetballend nog wat minder dan Blind. Maar dat compenseert hij ruimschoots met zijn fysiek en snelheid.

Als LB heb ik liever Wijndal, daar er met Bassey, Timber, Taylor en Rensch voldoende voetbal van achteruit is. Dan wil je een LB die er constant over heen vliegt. Wijndal is voetballend minder dan Blind, maar veel sneller dan Blind en daarnaast is hij defensief ook een stuk feller in mijn ogen en minder een ''pussy'' die inhoud bij duels...

Blind is de ideale man als iemand geblesseerd is (zoals nu met Wijndal), maar hij hoort in mijn ogen niet meer bij de beste 11 van Ajax, mocht iedereen fit zijn.

Als middenvelder komt hij gewoonweg handelingssnelheid te kort. Zeker op CL niveau. Tegen een Fortuna kan je Blind wellicht nog eens op het middenveld laten ballen, maar verder ook niet. Dan wordt dat trage handelen te snel afgestraft.

Pasveer
Rensch
Timber
Bassey
Wijndal
Alvarez
Taylor/Kudus
Tadic
Berghuis/Kud
Bergwijn
Brobbey

Mensen die Blind op het middenveld een optie vinden moeten de wedstrijd tegen Fortuna nog een keer kijken. Zelfs tegen Fortuna werd hij helemaal kapot gelopen ook aan de bal is zijn handelingssnelheid veel te laag. Het is gewoon klaar met Blind als basisspeler.

Je moet met dubbele zes spelen met Blind op middenveld net als bij Frenkie. Kan. Is een keuze

Ik weet nu al wie er vanavond man van de wedstrijd zal worden.



Blind is een fantastisch goede voetballer. Je leest het goed: voetballer. Aan de bal is er bijna geen betere centrale verdediger of controlerende middenvelder te vinden. Maar in het topvoetbal komt er vandaag de dag meer bij kijken dan leuk mee ballen. Het is ook nog zo. Hij speelt bij een club dat áltijd aanvallend voetbal speelt. Speelt hij bij een counterploeg of een elftal dat weinig de bal heeft, heb je bijster weinig aan Blind en vraag ik mij af of hij wel op zo'n niveau zou kunnen acteren. Theo heeft gelijk in deze. Blind mag in zijn handjes knijpen met jarenlang Ajax 1.

Weet nog goed dat-ie rechtsback (!) werd geposteerd bij FC Groningen. En dat als linkspoot. Ongekend destijds.

Het klinkt lullig, maar het is wel een feit wat jansen gisteren zei.
Je moet het aan 2 kanten bekijken. Blind wordt een dagje ouder en het WK zal voor hem slopend zijn, al wordt Nederland snel naar huis gestuurd.
Daarnaast zijn er concurrenten die jonger en sneller zijn en dan ook beter. Dat wil niet zeggen dat hij niet kan ballen. Zeker niet. Ik hoop dan ook dat al is hij pas de 12de man hij zijn kop niet laat hangen, zijn biezen niet ¨pakt, maar blijft

Als Ajax de bovenliggende partij is en er geen echte snelle rechtsbuiten staat kun je het beste met Blind spelen. Hij kan dan met zijn inzicht en passes echt veel opbouwend werk verrichten en voegt dan echt wat toe. Tegen sterkere tegenstanders waarbij hij vooral op zijn verdedigende kwaliteiten getest gaat worden kun je beter iemand anders er neerzetten die verdedigend beter is.
Als middenvelder of als centrale verdediger vind ik Blind echt zo ie zo niet meer iets toevoegen.

In de praktijk zal het dus zo zijn dat je Blind opstelt in de competitie en in de CL en tegen de toppers (psv, AZ, Feyenoord, Twente) Wijndal.

7 september 2022 om 12:30

Zelfs opbouwend schuift hij de bal steeds vaker naar de verkeerde kleur. Dat is al sinds begin dit jaar zo.

Blind moet lekker gaan zaalvoetballen. Ik heb het idee dat het veld te groot voor hem is. Hij moet zometeen gewoon plaatsmaken voor Wijndal en volgend jaar gaan kijken of hij nog aan de bak kan bij een Groningen ofzo.

Tja voor het Hollandse opbouwen van achteruit natuurlijk een heilige speler maar daar blijft het ook bij.

Tja, dit is al heel lang het geval. Zijn specialiteit compenseert bij lange na z'n zwakke punten niet meer en dat is eigenlijk inmiddels al jaren het geval. Hij is te langzaam, hij is verdedigend ook weer niet bijzonder en wendbaar is hij ook zeker niet. Het niveau van de Eredivisie verbloemt dat nog, maar op een hoger niveau is hij een garantie voor tegendoelpunten.

Ssssst Janssen. Je mag niks over Blind zeggen. Alle spelers van Ajax mag je kritiek op hebben maar niet op Blind. Ook al heb je 100% gelijk. Die jongen ziet zelf niet dat het steeds minder wordt met hem. Zelfs als hij grote fouten maakt dan staat hij naar iemand anders te wijzen of schuift hij de schuld naar een ander in een interview na de wedstrijd. Ik hou me niet stil wat Blind betreft. Ik ben er klaar mee en als hij zelfs in balbezit al tig keer de bal in de voeten van tegenstanders begint te spelen dan heb ik zoiets van ga lekker op de bank zitten joh.

Tja, 2 Blindjes raak je niet zo maar kwijt. Die zijn hardleers in het eigen gelijk. Straks loopt Daley nog met een rollator over het veld, want je komt bij Ajax niet van hem af. Analyse van Janssen is iets met de spijker en kop. Al zal die in Amsterdam en Zeist niet worden gedeeld.

Het feit dat onze beste coach aller tijden Blind blijft opstellen bewijst het ongelijk van alle “kenners” en wijsneuzen die hem zo graag uit de basis willen. Het begint een obsessie te worden voor velen. Blind is ondanks zijn zwaktes van vitaal belang voor het voetbal van zowel Ajax als het Nederlands elftal.

Het vervelende voor Blind is dat hij altijd al niet zo snel was en er door goed positioneren mee weg kwam. Hij zal er nu hij ouder word niet sneller op worden en daardoor word het steeds lastiger voor hem. Hij kan in de Eredivisie met 3 vingers in de neus nog mee. Europees gaat hij het heel moeilijk krijgen en doet het mij denken aan Veltman die toentertijd de dissonant was in het elftal van Ajax in de halve finale CL. Hij deed zijn best maar was wel het zwakste eendje in het team.

Blind moet je gaan zien al een Pirlo, lekker strooien met mooie passes, en vuile werk laten opruimen door de jonkies. Twee jaar en dan mooi afscheid.

En daarbij Blind heeft altijd een drama begin in het seizoen en dan is hij 6 maanden prima tot zeer goed, en vaak einde van het seizoen( met name laatste jaar) niet meer zo constant

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren