Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Derksen waarschuwt Ajax: ‘Dit zijn jongetjes die de kont tegen de krib gooien’

Laatste update:

Johan Derksen heeft vrijdagavond in de uitzending van Vandaag Inside begripvol gereageerd op het statement van Antony. De 22-jarige buitenspeler gaf in een exclusief interview met Fabrizio Romano aan per se naar Manchester United te willen vertrekken. Derksen vindt het logisch dat Antony de stap wil maken en stelt dat Ajax wel moet meewerken.

“Dit is een slim persbericht, want heel Nederland gaat hierdoor zeggen dat Ajax hem moet verkopen”, aldus Derksen, die denkt dat Ajax weinig meer aan Antony heeft als de club hem aan zijn contract houdt. “Dit zijn jongetjes die dadelijk de kont tegen de krib gooien.” In Amsterdam heeft de Braziliaan nog een contract tot medio 2025, maar tegenover Romano beweert hij dat het nooit het plan is geweest dat hij die termijn gaat uitdienen.


Ook René van der Gijp denkt dat Ajax Antony het best kan verkopen. “De teleurstelling bij hem zou enorm zijn. Als je Davy Klaassen of Daley Blind niet wegdoet, zitten zij in hun eigen stad met hun familie en vrienden in de buurt. Maar deze jongen heeft daar geen zin in, nog een jaartje Amsterdam. Die moet je niet willen houden.” Ajax heeft naar verluidt vrijdagmiddag nog een bod van negentig miljoen euro ontvangen voor Antony.

Als eventuele opvolger van Antony staat Hakim Ziyech hoog op de lijst in Amsterdam. Ajax zou de 29-jarige Marokkaan het liefst huren van Chelsea, terwijl Ziyech meer ziet in een permanente transfer. Begrijpelijk, zo zegt Derksen. “Ik heb er het volste begrip voor dat Ziyech zich niet leent voor één jaartje huur. Dat zou ik ook niet doen. Bij Ajax is financieel toch heel veel mogelijk?”

Moet Ajax Antony naar Manchester United laten vertrekken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik als Ajacied vind het ook een te groot risico. Een ongemotiveerde speler die je 90 mil kan opleveren. Logisch dat ze een vervanger willen maar je hebt opties met de huidige selectie die iig nationaal goed genoeg zijn. Ze hadden ook best eerder een vervanger kunnen zoeken en Ajax gaat al moeilijk krijgen met ego’s die willen spelen, ook als Anthony blijft. Ik denk dat je voor 90 mil wel een aantal problemen oplost.

27 augustus 2022 om 08:45

Antony wil naar t WK, wil naar een grote club, dus die gaat echt niet de kont tegen de krib gooien. Vergooit ie zijn eigen carrière mee. Dat Ajax eerder een vervanger hadden kunnen zoeken is natuurlijk een opmerking van het management van Antony om te stoken. Die zal Ajax natuurlijk hoogstwaarschijnlijk allang gezocht hebben en waarschijnlijk gevonden, maar als ManU het slecht op orde heeft, zo laat op de transfermarkt terugkomt, kan die optie van Ajax of allang weg zijn of hartstikke duur. Ze moeten ManU de schuld geven dat zij zo laat pas komen met het juiste bedrag. Oh, en dat ze het nationaal redden: daar ben ik al niet van overtuigd. Zie tegen Sparta. En t weekend gaan ze tegen Utrecht punten verspelen, let maar op. Ze missen creativiteit in de kleine ruimte. Een actie in de kleine ruimte. Dat moet je hebben bij clubs die zich ingraven. En dat we internationaal een keer niet mee gaan doen? Is dat wat je wilt? Dat straalt meer af namelijk op de club Ajax en op t Nederlandse voetbal (ook coefficienten) dan een speler na t WK voor 60 verkopen ipv nu voor 90.Edit: oh, en wat mensen zeggen over t slechte vb naar Zuid Amerikanen? Het is een slecht vb om altijd toe te geven als spelers je chanteren. Dat is veel slechter voor de club uiteindelijk. Precedent schepping.

27 augustus 2022 om 08:49

Maar je bent toch hopelijk wel met me eens dat Ajax der deel van 90Miljoen niet KAN laten lopen. Meer ga je nevernooit meer krijgen voor een speler (op dit moment). Daar haal je 7 nieuwe Anthony’s voor op in Brazilië.. gekkenwerk

27 augustus 2022 om 08:59

Wat maakt Ajax dat geld nou uit? We hebben geld genoeg en als we hem volgend jaar voor 40 of 50 miljoen verkopen, maken we alsnog een prima winst. We hebben ook onze eigen sportieve ambities om weer kampioen te worden en hoge ogen te gooien in de Champions League. En daarbij is Antony een enorm belangrijke schakel.

27 augustus 2022 om 09:04

Als Antony echt ongemotiveerd is heb je serieus niks aan hem. Iedereen weet toch zelf ook wel als je in je laatste uitwerk maand zit van werk of het werk niet meer leuk vindt. Dan ben je ook meer ongemotiveerd en ga je ook fouten maken. Ajax had beter de 90 miljoen kunnen pakken en gewoon al lang een lijstje klaar liggen met buitenspelers die ze graag als vervanger zien. Als je 90 miljoen voor Antony krijgt kun je echt wel die 10 miljoen extra bieden op Ziyech en je hebt je vervanger al binnen.

27 augustus 2022 om 09:17

Als je Ziyech koopt voor 44 mil, dan kun je dat bedrag ook geheel afschrijven. Hij is 29 jaar en heeft dan na een aantal haar nagenoeg geen restwaarde en daar komt zijn salaris dan nog overheen. We moeten wel realistisch blijven we zijn geen PL club.

27 augustus 2022 om 09:31

loewiegan, tuurlijk is het een bedrag waar je moeilijk nee tegen kan zeggen. Ajax kan nog even uitstellen, bekijken wat ze gaan doen, ook qua vervanging en alsnog ja zeggen. Ook als ze geen vervanger hebben. Dan kunnen ze kiezen t verlies te nemen. Antony gaat echter na t WK ook nog minstens 60 opleveren. Dan speelt een Ajacied op t WK bij Brazilië. Kijk wat dat doet met een club en de aantrekkingskracht. Dat is dat verlies van (in mijn vb) zeg 30 miljoen meer dan waard. Naast het sportieve succes waarop de kans groter is met Antony dan zonder.

27 augustus 2022 om 09:34

Rickert, het verschil is dat hij dan door moet gaan om zijn eigen glazen niet in te gooien. Hij heeft nog een carrière voor zich en gooit zijn eigen glazen in als ie 'geen zin meer heeft'. Dan gaat ie straks naar Sjaktar oid. Hij wil naar WK en naar een grote club. Dus gaat ie zich echt wel inzetten hoor. Zou ieder normaal mens doen, om de vergelijking te maken.

27 augustus 2022 om 09:34

@detoekomst en wie zegt dat hij volgend jaar nog voor 40 a 50 miljoen verkocht kan worden? misschien stort zijn kwaliteit wel in en dient hij zijn contract uit, scheurt hij beide kniebanden of whatever.

27 augustus 2022 om 10:24

Dan houd hij ook niet van het spelletje voetbal ,dat hij teleur gesteld is nu allemaal prima . Het leven gaat ook weer verder .

27 augustus 2022 om 10:41

Formus ik ben het eens Frits en Johan, nu was hij al niet in staat om het "mentaal" op te brengen. Transferverzoek en alles ingediend, hij is al in Engeland met zijn hoofd. Ik vind het zorgelijk.

27 augustus 2022 om 10:51

Ik heb in mijn omgeving met veel latino’s te maken. Maar die zijn echt niet zo nuchter van nu knop om anders ga ik niet naar het wk. hopelijk is Anthony de uitzondering, maar normaal ga je eerder kant uit dat acties net niet meer lukken, frustraties, wie weet rode kaart pakken.
Ajax lijkt het de laatste jaren intern het eindelijk voor elkaar te hebben dat zuid Amerikanen daar nu ook renderen, jaren terug was het niet voor niets dat zuid Amerikanen weinig uit de verf kwamen bij Ajax en ze eerder gedijen bij een psv.

27 augustus 2022 om 10:53

Dat chanteren van de club is al veel eerder en vaker gedaan, Johan Cruyff en de gebroeders de Boer, niet de minste Ajaxieden dwongen zo een vertrek naar Barcelona af. En er zullen er nog wel meer geweest zijn.

27 augustus 2022 om 11:20

Nevernooit op dit moment. Ja op die manier kan je alles wel je eigen kant op lullen. Wat een uitspraak zeg. Als anton gewoon goed speelt en op het wk wat minuutjes maakt, kan je hem makkelijk nog voor 80 miljoen slijten.

27 augustus 2022 om 13:50

Sule, het is nu transfertijd. Tuurlijk is dat lastig. Wordt helemaal gek gemaakt. Straks is dat voorbij, gaat alles weer door en dan kan ie niet anders dan gewoon weer zijn stinkende best doen om naar t WK te gaan en naar een grote club. Anders vergooit ie zijn carrière. En hij komt uit de sloppenwijken, dus knokken kan ie zeker.

27 augustus 2022 om 13:51

Sule, het is nu transfertijd. Tuurlijk is dat lastig. Wordt helemaal gek gemaakt. Straks is dat voorbij, gaat alles weer door en dan kan ie niet anders dan gewoon weer zijn stinkende best doen om naar t WK te gaan en naar een grote club. Anders vergooit ie zijn carrière. En hij komt uit de sloppenwijken, dus knokken kan ie zeker.

27 augustus 2022 om 13:52

Sule, het is nu transfertijd. Tuurlijk is dat lastig. Wordt helemaal gek gemaakt. Straks is dat voorbij, gaat alles weer door en dan kan ie niet anders dan gewoon weer zijn stinkende best doen om naar t WK te gaan en naar een grote club. Anders vergooit ie zijn carrière. En hij komt uit de sloppenwijken, dus knokken kan ie zeker.

27 augustus 2022 om 08:45

Oneens, na een goed jaar en dito WK krijg je er ook nog 60-70 voor, maar je hebt een veel grotere kans op wedstrijden winnen ik de CL en kwalificatie voor volgend jaar, dat levert ook veel geld op. Ik krijg hier Zlatan Ibrahimovic vibes van, zo laat je beste speler verkopen zonder adequate vervanger is zelfmoord. Tegen Sparta was het zonder Antony meteen niks. Als Ziyech kan komen: prima. Anders niet doen, terug naar de Kluiverts en El Ghazi’s moeten we echt niet willen.

27 augustus 2022 om 09:15

Precies en kom je een rondje verder in de CL en pak je weer de titel, dan verdien je dat stukje toch vanzelf terug. Tegen Sparta zag je duidelijk dat Ajax deze creativiteit nodig heeft. Ploegen graven zich tegen Ajax massaal in.

Denk dat hij wel zal vertrekken hoor, maar ManU is toch wel bereid nog wat verder te gaan. En heb je toch geen vervanger, waarom zou je dan nog niet het onderste uit de kan halen. Miss blijft de 90m wel staan, maar komt er meer geld in een keer en minder bonus gerelateerd.

27 augustus 2022 om 09:20

Of hij raakt geen pepernoot meer en je hebt en geen speler die punten voor je pakt en 50 miljoen minder. 90 miljoen is gewoon 2 jaar CL inkomsten.

27 augustus 2022 om 10:35

Mocht hij geen pepernoot meer raken dan krijgt Ajax ook geen 90 miljoen, maar stuk minder door de bonusconstructie. Er gaat ook 20% naar Sao Paulo.
Ajax heeft volgens mij door de vele punten bijna 70m binnen gehaald in de CL. Dus je berekening klopt niet Barraa

27 augustus 2022 om 12:31

Startpremie dit jaar voor CL is voor Ajax rond de 40 miljoen. Daar komt idd meer overheen naarmate hoe goed ze het doen, maar mijn punt is dat gokken met 90 miljoen gewoon onverantwoord is als Ajax zijnde. De wereld houdt niet op bij Anthony als Ajax zijnde.

27 augustus 2022 om 14:22

Ajax lijkt met Asensio nieuwe interesse te hebben in een opvolger. Dus Ajax is wel bezig om te kijken of ze waardige vervanger kunnen halen

27 augustus 2022 om 08:45

Denk aan het gevalletje Dolberg… had na de EL Finale 50 miljoen kunnen opleveren… uiteindelijk “maar 20” kunnen ontvangen met pijn en moeite.. 30 miljoen is een giga bedrag voor een NL club. Altijd verkopen!

27 augustus 2022 om 08:48

Maar wat willen wij als supporters zien? De beste Ajacieden toch? Dus ik begreep het destijds wel, want hij was gewoon onwijs goed. Ik vind het voor hem zo onwijs jammer hoe het gelopen is.

27 augustus 2022 om 08:52

Helemaal met je eens.. en fair enough dat je de beste Ajacieden wil zien. Alleen 50 miljoen was op dat moment natuurlijk bizar hoog… nu 90 Miljoen.. en geloof me… beetje scouten en er zijn nog meerdere Anthony’s op de wereld.
Aan een degemotiveerde speler heb je niks en ga je verlies draaien…
Uiteindelijk blijft Ajax (en elke andere club) toch een commercieel bedrijf…)

27 augustus 2022 om 08:46

Ik vraag me af wat er waar is van het verhaal dat hij al in februari heeft aangeven dat hij weg wilt. Als het waar is dan had Ajax zijn lijstje klaar moeten hebben, als het niet waar is dan heeft pech. Buiten dat mag ik toch hopen dat er vanuit Zuid-Amerika een nieuw groot talent is gevonden en/of ergens anders. Alleen op Ziyech wedden is behoorlijk riskant. Ik denk dat United de 100 miljoen nog gaat aantikken, want ook die zijn wanhopig. Zou Ajax dan 35-40 miljoen voor Ziyech aftikken? Het zou een stunt zijn.

27 augustus 2022 om 08:58

Als het waar is dan had United toen al in februari met een acceptabel bod moeten komen. Wat dacht je daarvan? Als United steeds 40 miljoen onder de vraagprijs zit, denkt Ajax gewoon niet aan verkopen.

27 augustus 2022 om 09:16

Mee eens. Ten Hag had dat geweten en had tijdens zijn eerste werkdag alsnog direct de boel in gang kunnen zetten, maar dat gebeurde volgens mij niet.

27 augustus 2022 om 09:16

Nee, maar dan weten ze wel dat er concrete interesse is, dus zouden ze al aan het scouten moeten gaan, of doen ze dat pas nadat ze een bod hebben geaccepteerd?

27 augustus 2022 om 09:43

Nee, die lijsten liggen als het goed is al wel klaar. Veldmate en co zitten niet uit hun neus te eten.

27 augustus 2022 om 08:57

Dat over eerder een vervanger zoeken is natuurlijk onzin. Daar was geen geld voor. Je zag al dat ze eerst Haller moesten verkopen voor Brobbey kwam, eerst Martinez verkopen voor Bassey kwam en eerst Schuurs verkopen voor Kaplan kwam. Een vervanger voor Antony ook nog even kopen (dan zit je al snel aan de 20 miljoen minimaal tegenwoordig) had er echt niet vanaf gekund. Dat is echt te simpel gedacht, ook omdat er ontzettend lang tussen het eerste en tweede bod van United zat. Als ze 60 miljoen bieden en United laat vervolgens meer dan een maand niks van zich horen, ga je als club ook gewoon verder. Antony deed toen nog uitstekend mee, dus daar was ook niks gaande qua muiten. En zo helder als Antony is in zijn communicatie richting Ajax, zo helder is Ajax ook tegen Antony; hij is niet te koop, er zijn al teveel spelers vertrokken. Dus allebei een leuk, eenzijdig en begrijpelijk verhaal, maar uiteindelijk ben je allemaal professional en moet je doen wat het beste is voor jou. Voor Antony is dat nu even een transfer proberen te forceren, voor Ajax om Antony binnenboord te houden. En als dat lukt, moet Antony ook snel de knop om gaan zetten en vlammen als hij mee wilt naar het WK.

27 augustus 2022 om 09:22

Ajax staat ten minste 20 miljoen positief deze periode en dat is volgens mij al enkele weken zo. Ze hebben dus al 20 miljoen wat ze, na de verkoop van Martinez hebben en wat ze kunnen uitgeven.

27 augustus 2022 om 10:13

Zo werkt het niet. Bruto bedragen betaal je wel maar ontvang je niet. Plus Ajax had al een gat op de lopende begroting dat ook nog gedicht moest worden. Dus dan zat Ajax eerder negatief (wat overigens niet zo erg is gezien grote eigen vermogen, maar ook geen houdbare en duurzame situatie).

27 augustus 2022 om 10:23

Ajax wil hem gewoon beschermen ,wat moet je nu bij united ? Wacht rustig af en hij heeft naar het wk veel meer keus dan united

27 augustus 2022 om 11:30

Ik heb Ajax qua beleid hoog zitten maar 90 miljoen voor Antony weigeren is echt absurd en onverantwoord imo. Natuurlijk heeft Ajax genoeg geld, maar dit ga je er nooit of te nimmer meer voor krijgen

27 augustus 2022 om 19:34

Als united 50 had geboden in December had iedereen gezegd…. Verkopen, meer ga je er echt niet voor krijgen.

Als Antony de sterren van de hemel speelt op het WK, daar scoort, assists geeft en mooie acties maakt, kan je er meer dan 100 voor krijgen.

Het kan beide kanten op. Het is gewoon gokken. Maar je kan ook zeggen dat Ajax mét Antony meer kans heeft op de volgende ronde, dan zonder. Dat scheelt je ook 30 miljoen. Zullen we dat er ook maar even bij optellen dan? Laat ze maar betalen. Als ze 135 voor Felix willen betalen, betalen ze t ook maar voor Antony.

Hij heeft een contract en Ajax hoeft niks.

Je moet helaas in dit soort gevallen toegeven. Je kan een jaar even minder goede spelers hebben. Om volgend jaar met 100 miljoen de markt op te gaan.

27 augustus 2022 om 08:40

Naja toegeven? Als hij echt in Februari heeft aangegeven te willen vertrekken dan vind ik dat Ajax gewoon slecht heeft gehandeld, tenzij het een tactiek is om meer geld te ontvangen. Gewoon 30 miljoen neer leggen voor Ziyech.

27 augustus 2022 om 08:48

Je moet helemaal niks. Dit is gewoon een uit de duim gezogen verhaal natuurlijk dat nu gebruikt wordt om die transfer af te dwingen.

27 augustus 2022 om 08:51

Want in februari kwam United al met een bod van 70-80 miljoen? Nee. Dat deed United pas afgelopen week waardoor het jongetje Antony nu ineens een klein kindje is. Prima, maar Ajax moet absoluut niets want het heeft nog geen passende vervanger.

27 augustus 2022 om 08:56

Ik snap de roep op Ziyech deels wel, maar ook deels niet. Natuurlijk.. heeft het fantastisch gedaan, is een briljante voetballer met hart voor de club.
Alleen is dit het type speler die we nodig hebben als vervanging voor Anthony? Dat waag ik te betwijfelen. Op 10 zou hij zonder meer spelen, maar dan Berghuis weer naar rechts? 🙃

27 augustus 2022 om 09:04

@MessiBazoer, dus als heel het elftal in februari aangeeft te willen vertrekken, moet je in de zomer daarop maar met iedereen meewerken en je eigen sportieve ambities in de prullenbak dumpen? Je doet nu net alsof Antony de baas is, maar Ajax betaalt zijn loon. Hij heeft een wens uitgesproken, meer niet. Het is aan Ajax wat men ermee doet. En Ziyech is niet te koop voor 30 miljoen en zijn salaris is onbetaalbaar voor Ajax.

27 augustus 2022 om 09:27

Ajax heeft al enkele weken geleden een officieel eerste bod van United ontvangen, ze weten dus dat het serieus is. Het bod was te laag, maar je gaat toch vanaf dat moment al een schaduw lijst maken, want stel ze krijgen 100 ineens geboden. Ach, en anders gaat United toch naar de rechterz een beetje dezelfde tactiek als Ajax toen bij Heerenveen.

27 augustus 2022 om 09:30

@toekomst, echter zegt niet het hele team dat ze weg willen, maar één speler. Waar jullie nu of een heel groot bedrag voor gaat vangen, of het rest van het seizoen een speler hebben met een moraal van 0%.. Het is niet zo zwart wil als wel of niet verkopen, maar ook wat hou je over als het wel of niet doet.

27 augustus 2022 om 09:45

Volgens mij was er in februari de situatie van de toenmalige TD dat er op wat anders gezogen moest worden…

27 augustus 2022 om 09:58

Hoe weet je dat dan? Misschien is het wel waar? Of zat je bij dat gesprek ?

27 augustus 2022 om 08:51

Juvedreef waarom zou Ajax dat moeten? Je kan niet ongestraft je halve basiselftal verkopen, als je dan geen CL haalt, heb je nul aantrekking op nieuwe spelers en je overgebleven sterkhouders gaan dan ook willen vertrekken. Zou korte termijndenken zijn, Ajax moet stelselmatig de CL halen om structurele aanhaking met de Europese subtop te bewerkstelligen.

27 augustus 2022 om 09:00

Als je zo'n ongemotiveerde speler hebt rondlopen. En je kan 100 miljoen voor hem vangen. Wat hij bij lange na niet waard is. Dan vind ik zeker dat je moet toegeven. Je kan dan verder scouten. En leuke spelers halen van 20-30 miljoen.

27 augustus 2022 om 09:42

100 miljoen voor een ongemotiveerde speler die in de media aan het schoppen is tegen de club.. En dan nog nadenken over of je het moet doen.

Gewoon laten gaan en vol voor Ziyech gaan. Kost je misschien wel in totaal 60 miljoen met een contract voor een paar jaar dus je eigenlijke winst op Antony zal niet veel zijn maar je hebt dan wel een ijzersterke selectie.

27 augustus 2022 om 08:43

Hoe graag ik ook Ziyech weer op de Nederlandse velden zou zien. Hopelijk kiest Ajaz hier niet voor. Zo'n transfersom en nog hoog salaris, voor iemand zonder enige restwaarde..... Dan moet de transfersom toch wel heel erg naar beneden.

27 augustus 2022 om 08:46

Ziyech voor 60 miljoen moet je echt niet willen. We hebben genoeg aanvallers die je een kans kan geven

27 augustus 2022 om 10:15

Nee, ziyech moet je niet halen. Er moet juist doorgeselecteerd worden . Niet iemand terughalen die gelijk bovenaan de pikorde wil staan. Je hebt er ook nog 2 die langzaam het elftal uit moeten.

Gewoon verkopen. Ziyech proberen te halen en als dat niet lukt lekker met Conceicao, Hansen of Berghuis op rechts. Dat een half jaar aankijken. Lukt dat niet kun je je rustig orienteren op een vervanger. Geen paniekaankopen doen in ieder geval.

Je ziet bij PSV dat Saibari en Bakayoko ook gewoon het niveau aankunnen als ze de kans krijgen.

27 augustus 2022 om 08:56

Gewoon het niveau aankunnen misschien als dit het niveau van psv is. Ze hebben er iig niet aan bijgedragen dat psv in de CL staat. Dat willen we wel. Spelers met een meerwaarde die je naar een hoger plan tillen.

27 augustus 2022 om 10:57

Maar welk niveau de Eredivisie? Ze hebben geen CL gehaald dus dat niveau kunnen ze klaarblijkelijk dus niet aan. En dat is het niveau waar Ajax op wilt presteren en dus moet er wel wat bij komen. Maar dat in toch al bezig zijn dat Ajax akkoord gaat met het bod van United maar eerst een vervanger wil zoeken/regelen. Wij weten lang niet alles wat er speelt.

Tja, hij had al ‘afgesproken’ dat hij weg wou na 2 jaar. Nu ook al in februari aangegeven etc. Ik zou hem gewoon verkopen. Je moet een keer genoegen nemen met zo’n bod. Die buitensporige bedragen komen namelijk niet zomaar terug voor Antony op een later moment. De enige met echte interesse is united en dat komt door ten Hag. Alleen een vervanger halen is nu lastig omdat Ziyech niet gaat komen waarschijnlijk.

27 augustus 2022 om 08:54

Weet je wat hij gewoon zwart op wit heeft 'afgesproken? Dat hij tot medio 2025 bij Ajax blijft. Dat heet een contract. En als je al je halve basis elftal kwijt bent dan gaan de jongens die belangrijk zijn en nog een contract van 3-4 jaar hebben de pineut zijn want die hebben met vol verstand dat contract getekend. Ajax moet gewoon krijgen wat het wil. 100 miljoen+ of blijven. Je zegt het al, de perfecte vervanger lijkt niet te komen. En Ajax heeft al lang het geld verdiend deze zomer.

27 augustus 2022 om 09:00

Als er mondelinge afspraken zijn geweest moet je dat toch gewoon nakomen? Antony tekent een contract van 5 jaar zodat Ajax na 2 jaar een flink bedrag overhoudt. Hij tekent niet voor 5 jaar om ook zolang te blijven. Ajax is opstapje naar de top. Ajax heeft voldoende geld en hoeft niet te verkopen idd. Ik denk dat bijna 100 miljoen te buitensporig is om het niet aan te nemen. Maar goed dat is mijn bescheiden mening.

27 augustus 2022 om 09:09

@arsenal890, en als Antony twee jaar geblesseerd was geweest en/of alleen maar Daramy-wedstrijden had gespeeld en geen club hem wilde voor het salaris dat hij bij Ajax kreeg, had Antony ook zijn contract ingeleverd? Of denk je dat hij dan toch wel graag zijn mooie salaris wilde incasseren tot 2025?

27 augustus 2022 om 09:13

Dan uiteraard niet. Maar zo gaat dat toch in het voetbal? Iedereen tekent lange contracten maar hoeveel worden nou uitgediend? Spelers zorgen ervoor dat clubs nog wat overhouden. Daarom dat Antony dat al heeft gezegd na 2 jaar weg te willen. Zo gaat dat al hele lange tijd bij Ajax ja? Toch niks verrassends aan?

27 augustus 2022 om 09:40

Er zijn geen mondelinge afspraken. Heeft zelf nog gezegd dat hij niet perse weg hoeft. Contract is contract.

27 augustus 2022 om 11:06

@toekomst En als Antony gewoon zijn contract wil uitdienen terwijl Ajax voorafgaand aan het laatste contractjaar nog flink kan cashen? Denk je dat Ajax hem dan toch wel graag voor een mooi bedrag wil verkopen of gratis de deur uit ziet lopen in 2025?

27 augustus 2022 om 11:06

@toekomst En als Antony gewoon zijn contract wil uitdienen terwijl Ajax voorafgaand aan het laatste contractjaar nog flink kan cashen? Denk je dat Ajax hem dan toch wel graag voor een mooi bedrag wil verkopen of gratis de deur uit ziet lopen in 2025?

27 augustus 2022 om 11:13

En dan wel klagen over spelers die hun contract uitdienen en Ajax geen centjes gunnen

27 augustus 2022 om 17:19

Was je erbij? Alleen Antony en Ajax weten of een afspraak er is. Er komen allemaal berichten, wat waar is weten wij als supports gewoonweg niet. Als die afspraak er is, dan gewoon meewerken en je aan je afspraak houden.

27 augustus 2022 om 09:04

Ik hoop van niet ik betaal een vermogen voor een seizoenkaart en wil de beste spelers zien , ik zie de laatste jaren gelukkig weer goed een aardig voetbal naar het jarenlange tikkie breed tikkie terug onder de Boer en dat wil ik graag zo houden dus hij moet gewoon nog een jaartje blijven imo, en Ziyech wordt een lastig verhaal dus dus nee gewoon aan zijn contract houden .

27 augustus 2022 om 09:11

Er is toch vast wel ergens nog een goeie rechtsbuiten te vinden? Het voetbal ligt natuurlijk niet alleen aan Antony. Ziyech was perfect geweest alleen te lastig. Ze hebben vast nog wel wat Brazilianen op het lijstje staan?

27 augustus 2022 om 11:00

Ik zou hem inderdaad verkopen en 10 miljoen bieden op Depay. Barca zit in de nood dat hij weg moet en dan kan je Depay een tekenbonus geven een een salaris A la Bergwijn. Dan ben je met 2 jaar 20/25 miljoen kwijt en met een beetje geluk kan je hem dan wel weer verkopen voor dat bedrag, zeker als Nederland kan stunten op het WK. Ziyech is helaas te duur maar als je die kan halen voor Max 25 miljoen moet je dat altijd doen maar een serieuze optie is Depay voor mij echt wel.

Dat "heel Nederland" nu zou vinden dat ze Antony moeten laten gaan moet Ajax echt een worst wezen. "Heel Nederland" vond ook Martinez maximaal 40 miljoen waard, "heel Nederland" vond ook had ook dat Alvarez niets bij Ajax te zoeken had in het begin en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Ajax trekt vrijwel altijd aan het langste eind en eigenlijk heeft Ajax dit verhaal al gewonnen, of ze hem nu verkopen of niet. Want Ajax is stoïcijns en kan het transferrecord verbreken dat velen hier onmogelijk achtte (ik heb dit trouwens hier een klein jaar geleden voorspeld). Antony laat z'n ware gezicht zien en is maar een passant. Het enige dat je als supporter wil is dat z'n plek op gepaste wijze wordt opgevangen en dat is eigenlijk alleen door een Ziyech te halen.

27 augustus 2022 om 09:46

Potverdikke, kun je voor mij het winnende lot in de loterij voorspellen?

Altijd dat trieste gebeuren dat mensen moeten aangeven dat ze, jaren geleden, alles al hebben voorspeld.. Achteraf allemaal makkelijk roepen en wat is de meerwaarde van het benoemen dat je iets voorspeld hebt?

27 augustus 2022 om 09:51

Echter in dit geval is dit in vergelijking met de antony-situatie, die nog gaande is. Dus helemaal niet achteraf. Daarnaast heeft myvision gelijk als je het bekijkt vanuit Ajax en de onderhandelingspositie van de directie. Martinez blijft een goed voorbeeld, en dat mag je gebruiken tijdens je onderhandelingen.

27 augustus 2022 om 10:36

Nou ik vind het triest dat wanneer ik zeg dat Ajax een transferrecord kan verbreken ik voor lul word gezet, maar het vervolgens wel gewoon uitkomt. Het gebeurde bij Martinez, het gebeurde destijds bij De Ligt, De Jong en Ziyech en nu gebeurde het weer en dan haal ik zonder enige twijfel wel even mijn gelijk ja.

27 augustus 2022 om 12:06

Ik ben dan heel blij dat we in het dagelijks leven niet met elkaar hoeven op te trekken.

27 augustus 2022 om 12:49

🤣🤣🤣

27 augustus 2022 om 13:06

Dat is wederzijds

27 augustus 2022 om 14:35

@eckkkte & myivision, ik kan wel een ontmoeting regelen voor jullie. Wie weet zijn jullie soulmates.

27 augustus 2022 om 10:20

Kinderachtig, myvision. Ajax heeft zichzelf in een prachtige financiele positie gemanoeuvreerd, waardoor ze hoge biedingen uit het buitenland tegenwoordig kunnen weigeren. Dat verdient respect. Maar nu even 'terugslaan' naar iedereen die de kwaliteiten van Alvarez en Martinez niet op de juiste waarde heeft geschat, is vrij droevig. En vervolgens jezelf nog ff op de borst slaan omdat jij het wel goed had gezien. Deel je het ons ook even mede als je iets niet juist hebt voorspeld? Ik denk dat die lijst langer is namelijk.

27 augustus 2022 om 10:41

Ik vind die voorbarigheid hier van velen, vaak gestoeld op afgunst, kinderachtig. "Martinez gaat nooit 50 miljoen + opleveren", dan gebeurt dat wel en dan is het "Martinez is te klein voor de PL" of "Martinez is niet goed genoeg voor het niveau wat United zou moeten nastreven". Als je zonder enig valide argument, buiten je onderbuikgevoel over Ajacieden, maandenlang die onzin hier kan posten, dan is het volgens mij vrij wenselijk dat ook mensen die het niet zo somber inzagen zich weer laten horen. En mijn lijst met dingen die ik niet goed heb gezien stopt bij Donny en Ziyech. Want ik heb het ook gezien bij Veerman en Malacia. Ik ben niet zo zuur als het om de concurrentie gaat namelijk.

27 augustus 2022 om 10:22

Dan hou je hem toch? Dan heb je geen 90 miljoen maar wel een ontevreden diva in je selectie.
Als ik Antony was zou ik sowieso willen blijven tot na de winterstop ivm het WK.

Overigens vond 'heel Nl' niet dat Martinez max 40 waard was. Dat waren mensen op VZ die hier toevallig een mening over hadden. Ajax kan voorlopig nog lekker veel vragen voor hun spelers, door internationaal succes. Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat je dan hoog in de boom moet gaan zitten.

27 augustus 2022 om 10:27

Ajax moet inderdaad ook helemaal niets. Die zouden gewoon tegen dat jochie 'moeten' zeggen: "denk jij dat we 8 doelpunten en 3 assists niet moeiteloos kunnen vervangen? Of je gaat werken voor je geld, of je gaat maar lekker een maandje op de bank zitten." Van het abnormaal hoge bedrag kun je natuurlijk iets vinden, maar dat Ajax nu het verwijt krijgt dat ze gewoon akkoord moeten gaan, dat is inderdaad onzin.

27 augustus 2022 om 10:39

Ik denk niet dat “heel Nederland” het gene is waar je je zorgen over moet maken. Daar moet je namelijk schijt aan hebben. Maar de woorden van Antony zelf zijn toch wel zorgwekkend. Je wil niet met zo’n jongen blijven zitten als hij gaat muiten. Dan verlies je namelijk dubbel.. en om heel eerlijk te zijn en kijkend naar zijn gedrag, zou het me helemaal niks verbazen als hij dit daadwerkelijk zou doen..

27 augustus 2022 om 10:44

Ik snap wat je bedoelt maar Antony is en blijft slechts een (hele dure) schakel in het team van Ajax die niet groter is dan de club zelf. Het is afwachten wat er gebeurt als we hem niet verkopen maar muiten ten kosten van z'n eigen carrière gaat Antony niet doen lijkt me.

27 augustus 2022 om 11:08

Nee en het WK komt er ook aan dus dat is een belangrijke factor die meespeelt. Ik hoop voor Ajax dat ze de beste oplossing kunnen vinden.

27 augustus 2022 om 12:29

Ajax moet hem lekker houden. Niet omdat het slim beleid is hoor het is echt extreem dom, maar voor de concurrentie wel goed. Jullie geen 90 miljoen en de volgende Antony denkt, hmm ik ga wel naar een club die snapt dat ze een opstap zijn naar de top en geen eindstation.

27 augustus 2022 om 12:33

Het zit je wel dwars hé, wat heel Nederland vindt.

27 augustus 2022 om 17:21

Tuurlijk is Antony een passant, wat had je anders verwacht? Even serieus, die gozer wil gewoon uiteindelijk bij een Europese topclub spelen en veel geld verdienen. Spelers als Antony zien Ajax als springplank, waar niks mis mee is. Hij presteerd en levert uiteindelijk veel geld op.

Is er niemand die roept tegen Anthony dat je vol in de spotlights staat in de PL met een prijskaartje van 90 mln voor een Eredivisie speler. Ik geloof wel dat ie het kan, maar die druk. Wacht ie een half jaartje, dan speelt ie het WK, heeft ie een loon perspectief (want in het begin veel verdienen is meteen ook beperking op je carriere) en zijn er meer kopers om uit te kiezen. Aan de andere kant: je leeft vandaag 🤷🏻

27 augustus 2022 om 08:56

Gezien zijn tactische klagen via de media heb ik het idee dat spotlights hem een zorg zijn. Bovendien zet deze hele soap hem sowieso al in de spotlights.

27 augustus 2022 om 09:38

Druk? Jij denkt dat Antony last van druk gaat hebben daar? Die gaat gewoon lekker voetballen voor zelfvertrouwen

27 augustus 2022 om 10:29

Natuurlijk gaat hij er last van hebben. De Nederlandse media is niets vergeleken met de Engelse. Daarnaast is de Premier League een veel hoger tempo, met een veel hogere intensiteit en met een veel drukker schema. Hier is alles wat die jongen doet geweldig. In Engeland zal dat zeker niet het geval zijn. Elke wedstrijd waarin hij niet thuis geeft, wordt hij keihard afgerekend op z'n prijskaartje. Die gaat daar absoluut veel druk ervaren. Het is de vraag hoe hij daarmee omgaat.

Hoeveel er veranderd is bij Ajax - vroeger, nog geen vijf/zes jaar terug - zouden we zeggen: laten we er een (eigen) talent tegenaan gooien. Nu moet iemand van de gevestigde orde Antony komen vervangen. Hoe snel dingen veranderen. Maar is het niet een idee om Berghuis, Tadic en Chico te laten knokken om een plek rechtsvoor en bijvoorbeeld het middenveld nog wat te versterken?

27 augustus 2022 om 11:05

Tadic en Berghuis missen echt de snelheid, dat gaat je echt opbreken. Bergwijn is dan ook eenvoudig te neutraliseren.

Ajax moet vooral niet naar Derksen en Gijp luisteren. Anders hadden ze Martinez voor 40 mln, Amtony voor 50 mln en Alvarez voor 15 mln verkocht. Laat het onderhandelen nou maar aan H&H over.

Derksen heeft wel gelijk. Dit soort spelers moeten het van hun creativiteit en motivatie hebben. Juist die motivatie zal een een stuk minder zijn en daardoor ook de creativiteit. Weg 94 miljoen. Hooguit een derde.

27 augustus 2022 om 09:37

Geen motivatie als er een WK aan zit te komen? Nee hoor, die motivatie komt wel weer. En je kan meer verdienen inde CL met hem dan zonder hem.

Voor 90 miljoen laten gaan. Ajax moet united laten weten voor welk bedrag hij weg mag. En dan Cristiano de omgekeerde weg laten maken met behoud dat united het salaris blijft betalen grotendeels. Cr7 speelt dan CL. En is een garantie op goals staat er gelijk. Alleen is je balans in de kleedkamer direct helemaal zoek.

27 augustus 2022 om 09:44



Ronaldo naar Ajax is echt het allerslechtste idee sinds iemand bedacht dat overal kaas op gooien een culinair hoogstandje is. Je zegt het zelf al: balans in de kleedkamer zoek, maar ook op het veld. Een grotere stoorzender kun je niet vinden momenteel. Laat Ronaldo maar lekker een andere club zoeken waar hij voor zichzelf kan spelen.

Editl Kan Ajax beter gewoon ff bloeden en Ziyech aantrekken. Of het intern oplossen.

27 augustus 2022 om 10:23

Hahahh zie al voor me Ronaldo tussen Hamstra en Huntelaar met sjaaltje van AFCA om zijn hals… geweldig zou dat zijn zeg! Alle drie flinke grijnzen op hun gezicht. Ronaldo die happy tegen Ajax TV zegt van dat ie eindelijk weer CL mag spelen. Heerlijk. Hopelijk komt dit uit xD!

Het is allemaal het spel van het bespelen van de media. Vorige week gaf hij een heel ander interview. Het is maar net wat je voor waar aanneemt.

Ik ben fan van het spel van Antony bij Ajax. Maar ook ik vind dat je 90 miljoen niet kan laten lopen. Het liefste zie ik Ziyech terugkeren, maar niet voor 40 miljoen. Maar ik begrijp het ook als hij nog elders in Europa wil spelen.

Als we niets kopen hebben we Conceicao, Tadic, Ihattaren en Sontje Hansen voor zijn positie. En anders vind ik Skov Olsen (club) en Tsyngankov (kiev) goede vervangers. Maar ook voor die 2 ga je gezien de deadlineday ook teveel betalen, maar dat kan Ajax hebben.

Off topic:
Het speelschema in de CL is bekend.

We openen tegen Rangers, wat wel lekker is.

7 sep: Ajax - Rangers FC
13 sep: Liverpool - Ajax
4 okt: Ajax - Napoli
12 okt: Napoli - Ajax
26 okt: Ajax - Liverpool
1 nov: Rangers FC - Ajax

Van Feyenoord heb ik ook gepost in de topic over Lazio. Voor geïnteresseerd en tot VZ en artikel heeft gemaakt.
Van PSV weet ik helaas ook nog niet.

27 augustus 2022 om 10:01

Lastig om te eindigen uit bij Rangers om nog punten te moeten halen , of Rangers moet met 0 punten kansloos zijn . Maar toch die geven geen punten weg

Dus Ajax moet altijd maar mee werken als een speler zich onprofessioneel gedraagt? Nou dacht het even niet hè. Antony gaat gewoon weer lekker z’n best doen mocht Ajax nee blijven zeggen. Hij wil naar het wk.

Ze moeten hem deze kans gunnen. Dit bedrag kunnen ze misschien niet meer voor hem krijgen. Deze jongen wil gewoon een stap hogerop.

27 augustus 2022 om 09:59

Al krijgt Ajax een honderd vijftig miljoen euro, we hebben duidelijke ambities. Het is 27 augustus...Antony had tijd genoeg om tot een deal te komen.

Ajax moet helemaal niks. Omdat Derksen het wil? Omdat andere fans het willen zo dat Ajax minder sterk zal worden? Sorry, gelukkig kan de Nederlandse recordmeester goed beleid voeren zonder de Braziliaan te verkopen. Het is bijna september en Ajax heeft ook ambities. Op dit moment sta ik volledig achter de leiding van Ajax. Ik snap heel goed de wensen van Antony, maar als het niet lukt om te vertrekken dan lukt het nu niet. Ajax doet niks tegen de regels...

Deze Antony wordt echt veel belangrijker gemaakt dan hij is, kan geweldig voetballen daar niet van maar hij.is toch niet onmisbaar en een ontevreden speler in je team hebben is nooit een goed idee!

Ajax is wel in de positie om ja of nee te zeggen maar kom op voor Nederlandse begrippen is 90 miljoen en hoop geld.
Ajax kan wel voet bij stuk houden maar stel het gaat niet door dan loop je het giga bedrag mis waarmee je had kunnen investeren en Anthony loopt misschien met een ongemotiveerde kop rond.
En ik vindt ondanks dat hij naar MU wil hij gewoon op het trainingsveld hoort te staan want dit moet Ajax ook niet pikken

Ik weet niet of we onder overmars 6 basis spelers zouden verkopen 5 nous was transfervrij .
Dat vindt ik wel een zwakte van H2 ze houden geen voet bij stuk .
En ja 90 0f 94 miljoen is een hoop geld voor die huilebalk , maar ik denk zonder hem in de CL zullen we een stuk minder gevaarlijk zijn .
Wat is wijsheid resultaat in de CL of in welk toernooi dan ook in Europa of die 94 miljoen pakken misschien niet overwinteren in de CL . We hebben wel aanvallers genoeg maar niet van zijn kwaliteit .
Wat als Antony weg gaat we halen geen vervanger in deze 3/4 dagen .
Bergwijn en brobbey raken geblesseerd en dan .
Maak dan de afspraak dat die geldwolf in de winterstop mag vertrekken en wij de tijd hebben om een degelijke vervanger te halen .

27 augustus 2022 om 11:04

Ja en wat als Anthony dit weekend zijn kruisbanden afscheurt? 90 miljoen is gewoon onverantwoord om te laten liggen voor een speler die echt nog alles te bewijzen heeft. Er zijn mensen die zeggen dat hij bij een goede CL-campagne en goed WK nog meer waard wordt. Maar dat is wel een hele grote ALS.

27 augustus 2022 om 11:10

Je zegt het al ALS , ALS dit ALS dat zo kunnen we er nog wel een paar .

27 augustus 2022 om 11:10

@Nick Danninga precies dat, je kan niet eeuwig voet bij stuk houden, we zijn misschien weliswaar Ajax en het logo en naam levert ook veel op want als hij bij een andere club had gespeeld in Nederland was het geen 90 geweest en we zijn geen City, Real of een Bayer dat we maar kunnen eisen en eisen want je kan dit simpelweg niet weigeren.Komt bij dat ik het gevoel heb dat dit lange gezeur ook zijn invloed heeft in negatieve zin op de selectie.Verkopen nu en doorpakken geen Ziyech want is echt te duur jammer

27 augustus 2022 om 14:23

Brobbey en Bassey kunne hun kruisbanden ook afscheuren. Helemaal maar stoppen met de club dan? Als je zo gaat denken....pfff



Toch ook wel verbaasd wat Ajax allemaal 'moet'. Heeft Anthony zelf niet dat vette contract getekend bij Ajax? Gaat hij zich aan zijn afspraak houden? Soms wordt ik wel moe dat we allemaal begrip moeten hebben voor gasten die een kapitaal verdienen en ergens anders meer kunnen krijgen..

Als ze slim zijn verkopen ze hem voor dat geld. Er komen bij Ajax altijd wel weer pareltje. Selectie is sterk zat. Daarnaast komen wel weer jeugdspelers door. Als ik Ajax was zou ik zonder Anthony het seizoen ingaan. Geld op de bank zetten en wachten tot er weer een Zuid Amerikaanse speler zich aandiend. Kopen voor 15 mil. Gewoon verstandig beleid voeren. Kampioen wordt je toch wel. En in de CL ga je nooit verdienen wat je nu kunt pakken. Zo goed is Anthony nou ook weer niet.

27 augustus 2022 om 14:22

Kijk eens wat ajax in die mooie CL campagne van een paar jaar geleden heeft verdiend. Die 50 miljoen afwijzen voor Neres was het waard.

Verkopen die gast en snel een vervanger halen. Zo’n bedrag is niet te weigeren. Zeker voor een speler zoals Antony niet. Kampioen worden lukt ook wel zonder hem. Europees kan je nog steeds ver komen, want een voorhoede met Tadic, Brobbey en Bergwijn is gewoon goed. Ik snap niet dat Ajax moeilijk doet.

Je zou zeggen 90 miljoen opzij schuiven, dat (k)antony maar mogelijk gebruiken ze de vd Sar troef weer om er samen met United een klap op te geven net als bij Martinez waar een absurd bedrag voor is betaald. Aan de ene kant moet je 90 altijd accepteren, maar het United van nu is zo in paniek, dat je het kan gokken. Beleid voeren ze allang niet meer bij deze club en denk niet dat ze het op 10 miljoen verschil laten klappen.

Ik las net dat Real een bod van 40miljoen plus een jeugdspeler heeft geboden.

90 miljoen veel geld, maar Ajax pokert nog even totdat de 100 miljoen eruit komt rollen.

Zowel het behouden van Antony als het kopen van Ziyech zou getuigen van een ongekende stupiditeit die helaas maar al te vaak kenmerkend is voor Ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren