Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Dit komt nooit meer goed voor Ten Hag, al komt Ziyech of Jezus Christus´

Laatste update:

Hugo Borst kan niet begrijpen dat Erik ten Hag ervoor gekozen heeft om trainer bij Manchester United te worden. Het werd de oefenmeester, die deze zomer Ajax achter zich liet om op Old Trafford aan de slag te kunnen, stellig afgeraden door bondscoach Louis van Gaal en Borst ziet nu dat dat niet voor niets is geweest. De crisis bij United was volgens de columnist van het Algemeen Dagblad te verwachten.

Na de 1-2 thuisnederlaag van Man United en Ten Hag tegen Brighton & Hove Albion van vorige week, werd de malaise afgelopen weekend alleen nog maar groter. Uit bij Brentford werd met 4-0 verloren en Borst zag het met lede ogen aan. "Arme Erik ten Hag. Of moet je stellen: domme Erik ten Hag? Want ná Alex Ferguson sneuvelden alle trainers bij Manchester United, ook toptrainers. De Amerikaanse eigenaren, de Glazers, houden die club van een afstand gegijzeld. Onder die omstandigheden kun je nooit presteren. Ten Hag had dat moeten weten."

Een jaartje vrijaf nemen na de zware jaren bij Ajax was volgens de columnist veel verstandiger geweest voor Ten Hag. "Hij, kroonprins van het internationale trainersgilde na imponerende jaren bij Ajax, had ook nog genoeg andere opties afgelopen voorjaar. Vooral een veilige keuze voor Duitsland lag voor de hand. Maar hij was overmoedig of eigenwijs – of allebei – en dacht de voormalige Engelse topclub wel even naar zijn hand te kunnen zetten. Na twee wedstrijden is hij nu gezien. Dit komt nooit meer goed. Al komt Hakim Ziyech. Al komt de echte Jezus Christus de gelederen versterken. Deze club wacht op een nieuwe eigenaar."

Borst wijst op Van Gaal, die de problemen op Old Trafford al voorspeld had. "Hij had het zijn gewaardeerde collega nog zo ontraden. ‘Manchester United, dat zou niet verstandig zijn.’ Dat zei Van Gaal publiekelijk heel stellig. Dat Ten Hag het absoluut niet moest doen. Er waren luitjes die beweerden dat Louis dat zei omdat hij bang was dat Ten Hag het bij die rotclub beter zou gaan doen dan hij. Maar dan kennen ze onze bondscoach niet. Die heeft van jaloezie geen last. Hij gunt de meeste mensen de wereld. Louis kan direct zijn, bot soms, maar in de kern is hij een zeer hartelijk mens."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kroonprins nog wel. Is een trainer van 52. Is een jaar ouder dan Guardiola.
Vind dat United niet echt toptrainers heeft gehad. Van Gaal en Mourinho waren al uitgeblust op (club)niveau.

15 augustus 2022 om 13:18

Alsof je met 52 niet de kroonprins kan zijn. Guardiola is al de koning, evenals een Klopp. Net daaronder komt bijvoorbeeld Nagelsmann en die is slechts 35. Daar weer achter door zijn geweldige prestaties in de CL lijkt me Ten Hag, maar die dondert wel van z'n voetstuk als dit project niet lukt. En zoals Schreuder Ajax aan de praat lijkt te hebben, hoeft EtH eerst ook nog niet terug naar Amsterdam te komen.

15 augustus 2022 om 13:32

Een "kroonprins" is iemand die het over gaat nemen als de huidige generatie ermee ophoudt, ook in deze figuurlijke context. Dan is het op z'n zachtst gezegd een behoorlijk nadeel als je ouder bent dan de huidige generatie.

15 augustus 2022 om 13:48

Eens, en meerdere koningen lijkt me ook wat problematisch.

15 augustus 2022 om 13:57

Dit is toch een leuke haalbare voorhoede voor Man United : Sancho - Bruno - Ziyech - Osimhen ? Veel beweging en ook spelers die een bal tussendoor kunnen geven zoals Ziyech of Bruno. Dit lijkt me een lekkere haalbare voorhoede die ook nog is aardig kan verassen.

15 augustus 2022 om 14:16

Even uit nieuwsgierigheid: hoe 'arrogant' vind je mij nu nog dat ik me als Chelsea fan weinig druk maak om United, myvision?

15 augustus 2022 om 14:31

Mentale gymnastiek wordt het wel dit seizoen voor jou om Ten Hag vrij te blijven pleiten myvision, ik kijk er stevig naar uit.

15 augustus 2022 om 14:40

Ik ben Ten Hag nou niet bepaald aan het vrijpleiten als ik zeg dat hij weleens van zijn voetstuk kan gaan vallen de komende maanden/weken. Ik zeg overal dat ik dit zeer zwakke begin nooit heb zien aankomen.

15 augustus 2022 om 14:51

Waarschijnlijk omdat je vanaf het begin al zo bouwt op de variabele Erik ten Hag, ipv de variabele Manchester United. Niet om nu de wonderdokter te spelen die zijn eerdere gelijk even komt halen, maar wat ik eerder zei: die club is dood en doodziek vanbinnen. Al zet je daar Klopp, Guardiola, Conte en Tuchel naast Ten Hag neer dan verandert er nog niks. Dit ligt niet zozeer aan Ten Hag maar aan de club, en daarom vind ik het nou zo zonde dat Ten Hag de klus genomen heeft. Er valt hier geen eer te behalen en volgend jaar zit hij gewoon bij een Gladbach ofzo.

Wel credits naar jou dat je je verrassing toegeeft.

15 augustus 2022 om 15:07

Persoonlijl blijf ik er ook bij dat Erik zo heeft kunnen presteren bij bij ajax juist doordat hij schreuder bij zich had staan. Dus hij mag van mij wel terug komen maar dan wel als assistent.

15 augustus 2022 om 15:41

Ja, ik ben vaak heel eigenwijs zoals jij weet John Terry, dus dan moet ik het ook toegeven wanneer ik fout lijk te zitten. Aan de andere kant vind ik het wel mooi dat jij weer zegt dat het (nog) niet aan Ten Hag ligt. Er zullen vast trainers dit United uit het slop kunnen trekken, maar helemaal eens dat United redelijk verpest is de afgelopen jaren. En iemand die aantrekkelijk wil voetballen moet daar de tijd voor krijgen en ik vrees nu wel dat het of heel snel moet veranderen of anders EtH gewoon gone is.

15 augustus 2022 om 18:46

Denk dat je het ondeschat myvision, er is geen trainer die onder de huidige omstandigheden dit united kan helpen.

Met een toptrainer smijten ze geld, wat niet helpt. Met een jonge trainer hebben ze geen geduld, die is na een paar verliespartijen de lul.

United voelt zich te groot om een traject als Arsenal te ondergaan.

16 augustus 2022 om 09:05

Je weet dat Prince Charles ook kroonprins is he?

15 augustus 2022 om 13:19

Mourinho heeft het daar gewoon prima gedaan als je kijkt naar de stats. Z’n top periode is misschien voorbij maar ook bij Roma wéér een prijs gepakt.

15 augustus 2022 om 13:24

Prince Charles (73) has entered the chat.

15 augustus 2022 om 13:29

Zeker een kroonprins van het Nederlandse voetbal. Is denk ik momenteel de beste Nederlandse coach. Al ben ik het wel met Hugo Borst eens dat die een domme zet heeft gedaan door naar Man United te gaan. Alsof je je hand in een wespennest steekt, en verbaasd bent dat je wordt gestoken.
Van Gaal had net een geweldig jaar als bondscoach achter de rug en zijn club trainerschap daarvoor was ook gewoon meer dan succesvol. Daarnaast kun je op oudere leeftijd ook gewoon nog succesvol zijn. Maar naar SAF heeft helemaal niemand meer gepresteerd met United. Al zet je Pep en Klopp er samen neer (of Conte en Tuchel, ook wel mooie combi na dit weekend) dan nog krijg je United niet in het gareel. Eerst moeten die Glazers vertrekken. En dan moet je schoon schip kunnen maken.

15 augustus 2022 om 13:33

Eens Flamengobrasil. Daarbij, als Erik ten Hag er voor komende winter uitligt, dan kan de KNVB toch mooi doorschakelen naar hem in plaats van Koeman. Want Oranje lijkt me juist weer uiterst geschikt voor Ten Hag.

15 augustus 2022 om 16:57

Lijkt me daar uiterst ongeschikt voor. Heeft bij Ajax een half jaar nodig gehad om zijn visie te implementeren, en dan werk je dag en nacht met de groep. Bij Oranje moet je binnen 20,5 minuut een spelwijze ingestudeerd hebben en daarna vliegt iedereen weer uit.

15 augustus 2022 om 18:55

Denk inderdaad dat ten Hag veel meer baat heeft bij iedere week met z'n team op het veld staan ja. Iemand die zo obsessief naar het spel van z'n ploeg kijkt, en zo nauwkeurig eraan sleutelt, heeft bij een nationaal team gewoon niet genoeg tijd. Misschien op den duur, maar nu nog niet.

15 augustus 2022 om 13:34

Vind je 52 daar te oud voor ja? Wat moet die arme Prince Charles daar wel niet van denken.

15 augustus 2022 om 14:04

Ik wist niet dat hij ouder was dan zijn moeder met een jaar verschil.

15 augustus 2022 om 14:27

Nee oké, maar Guardiola is ook niet Ten Hag's moeder

15 augustus 2022 om 13:40

Wat zijn nou toptrainers?

Natuurlijk heb je wel invloed als trainer zijnde, maar daar nog wat belangrijker is de selectie.

Ze hebben hele seizoen bekeken. Olé was niet goed genoeg Ragnick deed het niet veel beter. Iedereen gaf wel dat er kwaliteit nodig is. Wat gebeurt er? .............................. letterlijk niks. Pogba is natuurlijk niet geweest wat hij voorheen was. Maargoed je verlies spelers als Pogba, Matic, Mata etc (natuurlijk goed om door te selecteren, maar dan moet je wel spelers halen!).

Ik vrees weer een lange moeilijke zware seizoen voor ons. Ik geloof er niks van dat er nog in 2 weken 4 á 5 spelers worden gehaald.

15 augustus 2022 om 14:53

En een slechte Pogba is nog altijd iemand van 2meter die bij de tegenstander in de weg loopt en met standaard situaties echt wel een meerwaarde heeft.
Tuurlijk het is geen schim van zijn tijd bij Juve, erg jammer.

En idd er hadden gewoon spelers gehaald moeten worden. Zou ook graag Oshimen of Isaak die kant op gaan. Nog een creatieve en verdedigende middenvelder erbij en je bent al een heel eind.
Ronaldo ook gewoon eruit bonjouren, Juve is er ook alleen maar slechter van geworden. Daarvoor stond er echt een team. Ronaldo haalt heel het evenwicht uit je elftal/team

15 augustus 2022 om 16:24

Inderdaad, mocht je nog zulke aankopen doen dan kan je wel redelijk voor europees spelen. En van daaruit verder bouwen.

Dat lijkt ook te kloppen, Juventus was een hele sterke team voordat Ronaldo kwam. En nu zijn ze ook weer bezig om het weer op te bouwen.

15 augustus 2022 om 17:23

Een top trainer is niks zonder top spelers punt uit amen doei.

15 augustus 2022 om 18:52

Solskjaer werd tweede met dit United. Dan kan je wel zeggen niet goed genoeg maar ik wil Ten Hag dat wel eens zien evenaren die prestatie

15 augustus 2022 om 18:57

Met de enorme kanttekening dat de resultaten pas kwamen toen er in lege stadions gespeeld werd. Oftewel, zonder de druk van Old Trafford waar zoveel spelers onder bezwijken.

16 augustus 2022 om 00:38

Man hou toch es op met dat tweede worden. Dat kwam gewoon omdat alle concurrenten nog zwaarder verzaakten. Speel dat jaar nog 10 x over en United eindigt gewoon keurig rond plaats 4-6. Zou je niet eens dat seizoen daadwerkelijk eens gaan terug kijken.

16 augustus 2022 om 10:08

Vaak met je eens Japie, maar dit keer toch niet.

Waarom werd Solskjaer ontslagen? omdat hij in het volgend seizoen maar 7 wedstrijden had gewonnen van zijn 17 wedstrijden.

Waarom werd Griekenland geen Wereld kampioen? ze hadden toch de EK keer gewonnen. Dezelfde selectie, wat is er met Leicester gebeurd? Of is Slot per definitie slechter dan Gio?

Manchester had altijd wel paar goede spelers in de selectie. Wie is er nu?

Barcelona vind ik een schandelige club hoe ze met geld omgaan, maar moet wel zeggen dat ze de daadkracht hebben om spelers te halen. Iets waar ManU kan van leren.

15 augustus 2022 om 15:15

somagunner

"vind dat United niet echt toptrainers heeft gehad. "

Eens hoor.

Het afgeven op de eigenaren is te makkelijk. Ook het waarschuwen van Lvg sloeg nergens op.ook hij mocht een container vol geld besteden aan aankopen. Alle trainers op Erik na hebben heel veel mogen besteden. Ook met het budget van Erik, had hij wel paar betere aankopen kunnen doen.

Het is wat je zegt, de voorgaande trainers waren geen toptrainers (meer).

15 augustus 2022 om 15:56

Ooit van Ed Woodward gehoord? Die regelde de transfers, niet de trainers.

15 augustus 2022 om 16:13

Ging ook gewoon in samenspraak. Te makkelijk alle schuld bij hem neer te leggen. Ja hij betaalde vaak te veel, gaf te hoge salarissen, maar meeste aankopen waren gewoon op voorspraak van de trainers.

Check maar de trainers en welke spelers zij gehaald hebben

15 augustus 2022 om 16:22

Meeste aankopen stonden ook veel lager op de wensenlijsten. Ik geloof dat alleen Sancho en Shaw als toptargets werden gehaald.

Ik vraag me serieus af waarom niemand hier over de scouting begint. Zelfs met een trainer die inspraak heeft op transfers lijkt het me dat aannemelijk dat je verschillende profielen van spelers hebt opgesteld.

15 augustus 2022 om 17:52

Die samenspraak valt vies tegen. Moyes wou Bale en Fabregas. Bale ging naar Madrid, Cesc een jaar later naar Chelsea. Kroos was persoonlijk rond, Ronaldo werd al genoemd. Thiago, maar die ging uiteindelijk naar Bayern. Hij kreeg Mata en Fellaini als goedmakertjes, en voor de rest niemand. Van Gaal wou Martial niet eens. Helemaal niet voor de 80 miljoen die hij gekost heeft. Vroeg om een Lewandowski, toen dat onmogelijk leek Higuaín. Maar kreeg Martial. Hij wou snelle vleugelspelers, dus passeerden Neymar, Mané en Mahrez de revue. Kanté en zelfs James Milner. Ramos
en Hummels. Müller ook nog. En die kwamen er allemaal niet, waar de andere topclubs ze vervolgens wel wisten te strikken. Wat kreeg hij? Falcao die net terug kwam van een beenbreuk. Daley, Rojo, Di Maria die weg moest bij Real en niet naar PSG kon. Herrera, Shaw, Valdes, een uitgebluste Schweinsteiger, Romero, Memphis, Schneiderlin, Darmian en Martial dus. Mourinho vroeg keer op keer om een centrale verdediger, diezelfde Hummels stond bijvoorbeeld ook hoog op zijn lijstje. Kreeg in plaats daarvan Bailly en Lindelöf. Dat scheelt nogal. Hij wou Pogba niet. Hij wou Kanté. Hij wou Fred niet, hij wou Renato Sanches. En zo kun je door blijven gaan. Denk dat ik het Mourinho lijstje niet af hoef te maken hier. Maar niet alleen is die inspraak er dus lang niet altijd, maar er worden ook tientallen miljoenen uitgegeven aan spelers die de coaches niet willen, zoals Martial en Fred. En het treurigste aan het hele verhaal is dat United ze vervolgens ook bijna aan de straatstenen niet kwijt komt. Het meeste speelt er nu nog, terwijl men al jaren weet dat ze niet voldoen. Kijk naar wat er vertrokken is bij United. Dat is meestal gewoon omdat het contract af liep. Voor mij is Woodward dus wel degelijk degene om de schuld bij neer te leggen. En de Glazers ook, want die hebben hem aangesteld, en hem nooit verantwoordelijk gehouden. De man heeft een decennium mogen aanklooien. En z'n vervangers doen het ook niet veel beter.

16 augustus 2022 om 00:42

Eindelijk iemand die niet iedereen maar loopt na te praten. Klopt helemaal, in die zin is ten Hag misschien nog wel de (relatief) best gesteunde manager van t hele rijtje (ole wellicht daargelaten).

15 augustus 2022 om 18:43

Altijd grappig dat mensen denken dat dergelijke termen leeftijdsgebonden zijn.

Net alsof je na je 20e geen talent meer kan zijn XD

Gewoon eerst beginnen met je spelsysteem aanpassen aan je beschikbare materiaal. Dan wordt het al minder slecht. Als je dan eenmaal je droomversterkingen binnen hebt dan kan je je pressievoetbal implementeren. Nu maak je het je spelers en jezelf onnodig moeilijk wat nergens voor nodig is

15 augustus 2022 om 13:17

Want dat eerste lukt zn voorgangers ook zo goed.... die club is ziek. Het begint met de eigenaren. Weg met die Glazers. Die zien het alleen als Melkkoe en geen voetbalclub.

15 augustus 2022 om 13:21

Dat ging beter dan onder Ten Hag iig die de slechtste seizoen start in 42 jaar beleefd en die weg wordt gespeeld door Brighton en Brentford. Solskjaer en Mourinho werden op die manier zelfs een keer tweede, Daarna geloof ik zesde maar met hoe United nu speelt zie ik ze niet eens zesde worden. Het is nog slechter dan voorgaande seizoenen

15 augustus 2022 om 13:24

Dit zei je gisteren ook Japie, je hebt goed opgelet bij de uitzending op tv.

15 augustus 2022 om 13:26

Welke uitzending? Ik kijk niet eens naar VI waar je waarschijnlijk op doelt. Bovendien zei ik dit al na de wedstrijd tegen Brighton. Dit is gewoon een kwestie van nuchter en logisch nadenken. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te weten dat je met een elftal met een trage verdediging en middenveld wat niet kan opbouwen en drie snelle jongens voorin op de counter spelen de enige logische manier is om te voetballen. Dat is hetzelfde als je nu van Diemers gaat verlangen dat hij opeens het spel versnelt en van Michiel Kramer gaat verwachten dat hij verdedigers passeert op techniek en dat je het dan raar gaat vinden dat de resultaten zo slecht zijn

15 augustus 2022 om 13:27

De coaches kunnen genoeg geld uitgeven. Meer dan een miljard de laatste 5 of 10 jaar dacht ik. Dat is dus gewoon een smoesje. Ze halen gewoon de verkeerde spelers. Dat kun je deels de coaches en Woodward de schuld van geven.

15 augustus 2022 om 13:34

De wedstrijd op tv, de nabeschouwing. Het was Gary neville die kwam met 42 jaar dat die zelf kijkt. Of heb je echt 42 jaar aan wedstrijden van United doorgespit om te zien hoe de trainers het er vanaf hebben gebracht en of die gelijk had? Het was trouwens niet alleen gisteren dat je het zei, maar 3 uur geleden. Het gaat me er niet om of je een raketgeleerde bent, je zegt altijd exact hetzelfde.

15 augustus 2022 om 13:52

Nee, dat heb ik gezien in een artikel op VZ maar ik ben het daar wel mee eens. Ik kan me niet herinneren wanneer United twee keer op rij zo kansloos werd weggespeeld door clubs als Brighton en Brentford. Als je van Brentford met 4-0 van verliest is dat echt wel zo een beetje het dieptepunt

15 augustus 2022 om 14:14

Wat is er nou precies mis met de Glazers? Worden gezien als grote boemannen maar stellen gigantische transferbudgetten ter beschikking, en geven coaches ook de vrije hand om dat te besteden (van Gaal Depay, Ten Hag Malacia en Martinez). Ik weet niet wat je mee zou kunnen verwachten eigenlijk van eigenaars.

15 augustus 2022 om 14:32

Glazers hebben miljoenen uitgegeven, daar ligt het totaal niet aan.

15 augustus 2022 om 16:03

Het probleem dat men met de Glazers heeft is dat ze geen geld in de club stoppen, alleen maar eruit halen. En United ook met een mooie schuld opgezadeld hebben door de constructie waarmee ze de club gekocht hebben. Alle geld dat United uitgeeft, en dat is veel, is geld dat de club zelf genereert, doordat het één van de grootste clubs ter wereld is. Maar dat geld wordt weer belabberd besteed door mensen die de Glazers hebben aangesteld, zoals Ed Woodward. En die mochten dat zonder consequenties blijven doen ook. Kijk eens naar die selectie nu. Geen enkel ander team met vergelijkbare middelen zou die groep spelers verzamelen. Er zit geen enkele visie achter. En dat lijken de Glazers wel oké te vinden, want United hoeft niet goed te draaien om hen geld op te leveren. Dat is waarom men zo op die eigenaren afgeeft.

15 augustus 2022 om 13:20

Waarom zou je in hemelsnaam je systeem aanpassen als hij daarop juist genomen is door United? Dat systeem is als het werkt juist onderscheidend in Engeland en als het loopt speel je de hele PL en CL aan gort. Natuurlijk moet je het systeem juist zsm werkende hebben en dat lijkt niet te lukken en ik ben de eerste die dan zegt dat ik het niet verwacht had.

15 augustus 2022 om 13:25

Omdat je nog niet de spelers hebt die dat systeem beheersen en omdat je nu spelers dingen laat doen die ze niet kunnen en ook nooit gaan kunnen. Je hebt een tergend langzaam centrum, een Maguire en middenveld wat niet kan opbouwen en met Sancho, Martial en Rashford drie snelle jongens voorin die alleen kunnen renderen met de ruimte voor zich. Dan is er maar 1 logische manier om te spelen en dat is toeslaan vanuit de counter en je verdedigers in de buurt van de eigen 16 houden zonder al teveel ruimte in de rug. Nu werkt Ten Hag zijn eigen ontslag in de hand met zijn speelsysteem. Je eigen systeem kan je later gaan implementeren als je gewenste versterkingen die dat systeem wel kunnen uitvoeren aan zijn getrokken

15 augustus 2022 om 13:31

Eens dat ze niet de ideale spelers hebben maar de kracht van Ten Hag was juist dat hij die spelers er ideaal voor maakt. Een Schone was al 4x afgeschreven maar kwam sterker terug dan ooit, Veltman kon ineens iedereen aan tegen Juventus, Dani de Wit was weergaloos tegen Madrid. Ten Hag heeft nou eenmaal even tijd hier voor nodig, maar als je dan ook nog tussentijds plan B halfbakken gaat doorvoeren dan wordt het nooit wat. Dan maar ontslagen door consistentie, dan is United gewoon geen gelukkig huwelijk geweest.

15 augustus 2022 om 13:33

Zelfde verhaal, ander topic. Er is inmiddels in een ander topic al besproken dat toptrainers hun speelstijl rigoureus doorvoeren want daar zijn ze voor aangenomen. Laat de TD maar zien dat jij je werk niet uit kunt voeren met dit materiaal. Je hebt lef nodig om iets te kunnen veranderen. Zo gingen Slot (ander niveau) Guardiola en ook Klopp te werk. De spelers vonden die duidelijkheid heerlijk.

15 augustus 2022 om 13:33

@myvision
Japie heeft gewoon gelijk. Man Utd heeft helemaal niet het spelersmateriaal om te spelen zoals Ten Hag wil spelen. Dan heeft het nul zin om zo door te gaan.

15 augustus 2022 om 13:37

Nee, ik vind dat Ijsmuts gelijk heeft. Ik ben videograaf. Als ik op een klus kom om ineens foto's te moeten maken terwijl ik video's zou maken en dat wordt net niets, dan ligt het toch ook niet aan mij? Daarbij denk ik dat het systeem door iedere club op ieder niveau gespeeld kan worden. Je elftal moet alleen in balans zijn. Met een Eriksen, Van de Beek, Malacia, Martinez heb je al spelers in je team die het systeem begrijpen. Ik begrijp te meer dat hij gewoon Frenkie de Jong en Antony wil hebben. Ook De Ligt er bij was geen verkeerde geweest. Maar had gekund, als dan dat, dat telt allemaal niet bij zo'n wereldclub.

15 augustus 2022 om 13:42

Die spelers hebben het systeem wel is gespeeld maar het gaat ook om het niveau. Spelers als vd beek, Malacia en Martinez hebben nog totaal niet laten zien dat niveau aan te kunnen. Eveneens Antony.

De ligt en Frenkie wel alleen die zijn natuurlijk onhaalbaar.

15 augustus 2022 om 13:47

Nou, volgens mij komen die spelers dus van een team dat ongeveer een tempo en niveau of 3 hoger speelt dan dit (!!) United. Ajax 18-19, maar ook het huidige Ajax, zou niet heel veel moeite hebben gehad met dit Brentford toch? Ze spelen alleen in een team, een collectief. Ze laten de bal het werk doen, automatismen zorgen er voor dat je uit een duel kan blijven.

Ja, ik vind het doodzonde dat De Ligt niet haalbaar was en Frenkie niet wil/kan komen. Die hadden dit United echt aan de praat gekregen met deze trainer denk ik.

15 augustus 2022 om 13:49

En hebben ze dat niveau ooit nog is weer gehaald? Een handjevol CL wedstrijden is natuurlijk ook niet te vergelijken met een heel seizoen PL. Of een incidentele topprestatie of wel soms? Maar van jou had ik niks anders verwacht.

Haller bijv had ook 1 topseizoen in de CL. Maakt hem dat ook meteen een topspits dan?

15 augustus 2022 om 13:57

@ijsmuts Slot had volgens mij echt niet een Diemers de opdracht gegeven om het spel te versnellen ofzo. Dan schiet je als coach gewoon je doel voorbij. Als spelers iets niet kunnen kunnen ze het niet. Dan lig je straks midden in je zogenaamde proces met Kerst eruit en kan je in de middenmoot van de Ligue 1 aan de slag

15 augustus 2022 om 14:15

Ja, Ajax speelt al 4 seizoenen op een hoger niveau met een duidelijker plan en hoger tempo dan United ja. Enige is dat ze in een minder intensieve competitie zitten, maar in de CL speelde Ajax absoluut niet maar 1 seizoen top. Maar dan kom jij weer met het afkraken van de nummer 2 van Duitsland. Chelsea, Valencia, Sporting en Dortmund zijn ook allemaal ploegen die veel beter zijn dan Brentford en ze hadden het supermoeilijk tegen Ten Hag, Ajax en het systeem.

15 augustus 2022 om 14:22

Als je 2 keer uitgeschakeld wordt in de groepsfase zou ik dat niet top noemen. Indien je subtop van Europa wilt blijven. Maar goed, ik heb niet veel zin in de duizendste discussie over hetzelfde onderwerp met dit warme weer.

Feit blijft dat het voetbal dat ten Hag graag wilt spelen met united (nog) niet lukt. De spelers die hij daarvoor heeft zijn niet goed genoeg en vooralsnog zijn de spelers die hij gehaald heeft ook (nog) niet goed genoeg. Dat kan allemaal nog veranderen maar dat is afwachten. Ik zelf gok dat het wel is mis kan gaan indien hij de komende 4 wedstrijden ook nog verliest. En gezien het programma is dat niet heel gek. Als je al met 4-0 wordt vernederd door een middenmoter laat staan wat er dan gebeurt door betere clubs.

15 augustus 2022 om 14:30

Maar uiteindelijk won Chelsea van Ajax, en wonnen ze de CL dus zo moeilijk hebben ze het ook niet gehad tegen het systeem.

Ik zou voor de lol eens Tifo IRL kijken op YT, met name de analyse die ze gaven op Manchester United - Brighton. ETH zette Fred in de rol van 6 (frenkie rol), en Brighton spelers gingen gewoon druk zetten op Fred waardoor de overload kwam en dus de goals van Brighton. Ook viel het systeem flink door de mand tegen PSV in het begin van het seizoen, en tegen de klassieker heeft Ajax het ook alleen weten om te buigen omdat Feyenoord gesloopt was van de uefa CL in de tweede helft.

Overigens een aanrader voor VZ om ook zo'n soort content te maken als Tifo IRL, veel inhoudelijker dan dames interviewen die naar een voetbalwedstrijd gaan.

15 augustus 2022 om 14:31

@arsenal890: De prestaties waren niet altijd top, maar ook de seizoenen waarin we niet door de poulefase kwamen zaten er wel juweeltjes van (top)wedstrijden tussen. Maar je hebt gelijk, daar gaan wij niet uitkomen.

Op je 2e alinea heb ik niets aan te merken. Ik vrees ook met grote vrezen en ik heb hier vaak zat uitgesproken te verwachten dat Ten Hag het (vrij snel) goed ging doen gezien zijn spel vrij uitzonderlijk is in de PL. Helaas lijk ik geen gelijk te krijgen. Mijn goede hoop is dat hij alleen de komende pot tegen Liverpool het tij nog kan keren.

15 augustus 2022 om 14:37

@forutnazitterd: Haha, wat een scorebordjournalistiek. Als je 1-4 en 2-4 achter staat tegen Ajax, je aardig gedomineerd wordt, dan kan ik me niet voorstellen dat je het makkelijk hebt met het systeem van Ajax. Chelsea speelde uiteindelijk gelijk tegen Ajax waarvan we de oorzaak allemaal kennen. Twee rode kaarten in éã©n actie, wat absoluut onmogelijk is, waardoor je hele centrum weg is en dan nog bijna met de winst wegkomen,... Chelsea had geloof ik afgelopen weekend wel wat te klagen over de arbitrage, maar het tweeluik tegen Ajax in de CL sloeg alles in het voordeel van Chelsea.

15 augustus 2022 om 14:39

Het is niet zo uitzonderlijk, Pep en Arteta spelen vergelijkbaar. Pep heeft een portemonnee zonder bodem, Arteta moet het hebben van goede scouting. Ten Hag heeft diezelfde portemonnee, maar de elite wil niet komen. Helaas kan hij niet terugvallen op goede scouting, want de namen waar ze mee in verband gebracht worden zijn totaal niet geschikt voor zijn spel. Dat is een grote makke van Ten Hag, zo blijkt nu. Je maakt mij namelijk niet wijs dat spelers als Ramsdale, Tomi, White etc niet naar Utd hadden willen komen als ze de kans kregen. Het ontbreekt alleen aan een goed plan/project denk ik waardoor de juiste spelers niet gehaald kunnen worden.

15 augustus 2022 om 14:44

Iemand noemde bet ook Guardiola die wel meteen zijn speelwijze doorvoerde bij City en dat Ten Hag dat dus ook maar moet doen. Die vergeten echter dat Guardiola toen spelers had als Aguero, De Bruyne, Kompany en Yaya Toure. Dan is het een stuk om dat meteen te implementeren dan met de selectie van United die echt geen pressing kunnen spelen

15 augustus 2022 om 15:13

Over welke eigenschappen moeten spelers beschikken om pressing te spelen? Afstelling en loopvermogen om te beginnen.

15 augustus 2022 om 15:17

@myvision

Wat een geweldig systeem heb je dat je 1-4 en 2-4 alsnog verspeelt in een cruciale wedstrijd, en dat mag afschuiven op de arbitrage. Hetzelfde gebeurde bij Spurs, en bij Benfica. Altijd worden ze gedomineerd door Ajax maar weten ze toch door te gaan, heel raar fenomeen.

Maar om even inhoudelijk te zijn, welke positie denk je dat cruciaal is voor het systeem wat Ten Hag wilt hanteren? Iedereen spreekt dan wel over Frenkie, maar het is toch zichtbaar dat ze voorin niks kunnen omdat ze niet een speler hebben a la Tadic die de bal vanuit de as kan controleren en distribueren naar de flanken.

15 augustus 2022 om 15:27

@Ijsmuts o.a. aanvallers die goed zijn in de kleine ruimte, achterin snelheid hebben, een goede passer op een controlerende positie en op de 10 positie. Om pressing te kunnen spelen moet een team onvoorspelbaar zijn, snel de oplossing naar voren zien en ook dingen op hoge snelheid kunnen uitvoeren door goede aannames en en een snelle balbehandeling. Zeker in een competitie als de PL. Spelers die dat structureel kunnen zie ik amper lopen bij United

15 augustus 2022 om 16:17

@japie: heb jij afgelopen seizoen wel naar Feyenoord gekeken? Die speelden pressing met Til en Dessers. Zelfs voor de Eredivisie technisch gezien gemankeerd en nul creativiteit.

15 augustus 2022 om 16:32

Ja, maar Feyenoord speelt niet in de Premier League. Daar wordt in een moordend tempo gespeeld. In Nederland kan je een bal vijf keer aannemen voordat een verdediger besluit in te grijpen. Dan heb je nog Aursnes en Kokcu die het spel snel kunnen verdelen en Trauner en Geertruida die met ruimte in hun rug kunnen spelen. United heeft dat soort spelers niet

15 augustus 2022 om 18:04

Nee hoor, Utd heeft mindere spelers dan Feyenoord wil je zeggen?

15 augustus 2022 om 18:28

Japie leest gemakshalve even over de woordjes heen waarin ik aangeef dat Til en Dessers zelfs voor Eredivisiebegrippen technisch aan de zwakke kant zijn… want dat past niet in zijn argumentatie. Doetie wel vaker.

15 augustus 2022 om 18:38

Ik denk dat de as zeer cruciaal is in dit systeem. Om te beginnen varane erin voor maguire, lindelof of bailey er naast. Als er iemand is die goed kan opbouwen is het zeker lindelof. Er moet een goede nummer 6 komen en ik denk een type als veratti zou heel veel uitmaken. Maar voor nu eriksen als spelmaker, martinez voor fred en bruno op 10 en laten roteren met sancho. UTD heeft dringend een spits nodig en een linksbuiten. Oshimen zou niet verkeerd zijn of een mehdi taremi van porto voor in ieder geval de breedte? Maakt zn goals, werkt hard en is agressief in het drukzetten.

15 augustus 2022 om 18:55

@Samcro Nee, dat wil ik niet zeggen. Als bv een Europees topteam geen snelle spits en diepte op de vleugels heeft en Feyenoord wel wil dat niet zeggen dat Feyenoord beter is. Dan wil dat alleen zeggen dat dat Europese topteam misschien beter niet op de counter kan spelen. Wat ik dus zeg is dat United op de controlerende posities niemand heeft die kan opbouwen en dat ze een verdediging hebben die niet met ruimte in de rug kan spelen. Dus ze missen bepaalde eigenschappen in hun elftal. Dat staat los van of ze beter zijn dan Feyenoord

15 augustus 2022 om 18:58

@Ijsmuts Die zijn technisch ook zwak maar Aursnes en Kokcu zorgden voor tempo in het spel. Til was ook bij Feyenoord technisch gewoon matig maar camoufleerde dat door veel doelpunten te maken. Wie gaat bij United van achteruit het spel bepalen, wie gaat bij United achterin met ruimte in de rug spelen en zie jij McFred het spel verdelen? Dat zijn de Diemers varianten uit de Premier League

15 augustus 2022 om 19:44

Je haalt nu 2 zaken door elkaar. Eerst stel je dat pressing niet mogelijk is (wat voetbaltechnisch niet veel om het lijf heeft want het is een combinatie van fysiek en discipline) en nu heb je het over de opbouw van achteruit. Los daarvan (nogmaals) is ten hag aangesteld vanwege het voetbal en de prijzen bij ajax. Dat willen ze bij United zien. Deze miskleunen laten juist zien waar het aan schort bij United; logisch en fatsoenlijk spelersbeleid.

15 augustus 2022 om 20:40

Pressie spelen is naar mijn weten je tegenstander voetballend achteruit drijven door in een hoog tempo rond te passen en ze niet aan de bal te laten komen. Om pressie te spelen moet je dus veel balbezit en snel combinatiespel hebben lijkt mij. Je wil namelijk de tegenstander onder druk zetten en zo weinig mogelijk van de eigen helft laten afkomen. Dan moet je dus ook ver van de goal afspelen. Dat wordt lastig als je team voetballend matig is en niet met ruimte in hun rug kunnen spelen. Ik denk eerder dat ze bij United willen zien dat er punten gepakt worden dan dat je met je mislukte pressievoetbal wat bijna geen speler daar beheerst met 4-0 wordt opgerold door Brentford. United is momenteel het lachertje van Europa

15 augustus 2022 om 21:32

Copypaste uit voetbal voor beginners: Het druk geven op de bal of tegenstanders. Met hoge pressie probeer je de bal meteen bij de verdediging van de tegenstander te veroveren. Jij beschrijft dominantie in balbezit, dat is heel wat anders maar kan niet zonder pressie (hoge druk op de bal).

15 augustus 2022 om 13:52

@japie, dit komt zeker nooit meer goed. die club is door de hele gelederen ziek. maakt volgens mij niet uit welke trainer je voor de groep zet.

15 augustus 2022 om 13:54

Natuurlijk, United is momenteel een drama qua selectie en beleid. Dat wil echter niet zeggen dat een coach geen verkeerde tactische keuzes kan maken

15 augustus 2022 om 14:00

zo te horen moet jij voor de groep gaan staan.!! de laatst 3 is het in ieder geval niet gelukt.

15 augustus 2022 om 16:18

Gea passeren dat zou al een heleboel schelen. Die staat daar op doel of dat niks hem wat scheelt.

15 augustus 2022 om 19:20

eens japie. Ten hag zit veel te veel op zijn eigen tactiek maar dit mislukt

16 augustus 2022 om 00:43

Je kunt t ook omdraaien, United had een coach moeten aantrekken die beter paste bij het beschikbare materiaal.

16 augustus 2022 om 01:29

Sam Allardyce heeft er volgens mij voor bedankt.

Achteraf is het altijd makkelijk praten.
De kans krijgen om manager te worden bij zo'n grote club komt misschien één keer tijdens je carriere voorbij en die moet je met beide armen grijpen.

De eerste twee wedstrijden waren verschrikkelijk en erger dan de wedstrijden aan het eind van vorige seizoen maar geef de beste man nog tijd, hij kan geen wonderen verrichten met het huidige materiaal en daar moet de clubleiding wat aan doen.

15 augustus 2022 om 13:20

Manchester WAS ooit een grote club. Denk dat ten Hag wel meer mogelijkheden had, zeker met zijn liefde voor italie !!

15 augustus 2022 om 13:36

Manchester United is nog steeds een gigantisch grote club. Daar doet een mager decennium verrassend weinig aan af. Als ze nog 20 jaar zo aanmodderen zal het minder worden, maar United is nogal altijd groter dan alle clubs ter wereld buiten Spanje.

15 augustus 2022 om 13:39

Er is een verschil tussen een 'top' club en een grote club.
Wereldwijd, behoort United zeker weten nog tot de 'grote' clubs!
Je doet trouwens nu alsof je weet dat er Italiaanse clubs voor hem hebben gemeld die hij heeft geweigerd. We weten allebei niet of er dergelijke interesse was en of ze dan ook in de buurt komen van zijn huidige salaris.

15 augustus 2022 om 13:50

Ik doe niet alsof er zich Italiaanse clubs zich hebben gemeld, maar sluit het zeker niet uit .... wellicht heeft hij inderdaad voor manu salaris gekozen. Loopt dan bewust het risico op afbraak in ruil voor nog meer miljoenen. Iets minder verdienen en genieten van je talent kan ook ...zie Bergwijn

15 augustus 2022 om 13:53

Goed lezen Callee ....ik zei " ik denk " ....jij maakt ervan "ik weet " van andere interesse . Wijzend vingertje beter draaien naar jezelf.

15 augustus 2022 om 13:23

Nou ja achteraf. De mensen die zeiden dat hij het wel moest doen staan zwaar in de minderheid. Je kan niet zeggen dat hij niet gewaarschuwd is.

15 augustus 2022 om 13:27

Probleem van Ten Hag is dat hij people manager is, daar zijn zijn communicatie skills en sociale vaardigheden niet goed genoeg voor. Qua materiaal is Man United geen top, maar wel 3 klasse beter als Brighton en Brentford. Alleen het is geen team, het is geen eenheid. En daar zit het probleem, dus je hebt geen schoolmeester nodig maar een sterke persoonlijkheid en iemand die kan verbinden. Het verbaast toch niemand dat Ten Hag en Ronaldo niet klikken ? Ronaldo zie dat boertje moeizaam uit zijn woorden komen , en denkt het zal allemaal wel.

15 augustus 2022 om 13:45

Mag ik vragen waarvan je het vandaan haalt dat Man utd 3 klasses beter is dan Brighton? Sancho heeft vorig seizoen maar 3 goals gemaakt, 5 minder dan Trossard en dat is nog alleen maar het begin....

Misschien is de enige oplossing om echt al het puin weg te ruimen, van de keeper tot aan de spitspositie toe. Klinkt wellicht extreem maar tot nu toe zie ik niet 1 speler die aan het niveau tipt waarnaar Manchester United weer naartoe wilt.

15 augustus 2022 om 14:46

Ronaldo maakte vorig seizoen echter 27 goals. Die moet je gewoon goed proberen te houden. Met Martial ga je geen potten breken

15 augustus 2022 om 16:22

Een Ronaldo die weg wil kan je beter laten vertrekken. In het verlden behaalde resultaten geven geen garantie voor dit seizoen.
Of je geeft hem de tijd om de terleurstelling te verwerken. Toen Messi weg wilde bij Barca , speelde die ook als een natte krant.

Het begint ermee dat je spelers in hun kracht laat spelen. Je kan je halsstarrig blindstaren op een bepaalde filosofie, maar als de spelers daar niet binnen passen heb je een probleem. Ik denk dat cultuurverandering binnen een club geleidelijk moet gaan en je moet roeien met de riemen die je hebt. Ik zou daarom terugvallen op een 5-3-2 systeem. Maguire is verguisd, maar heeft zijn beste wedstrijden gespeeld als centrale man in een dergelijk systeem en is dan degelijk. Martinez wordt fysiek enigszins ontlast en Varane heeft ook baat bij extra rugdekking. Het biedt bovendien de mogelijkheid om twee aanvallend ingestelde middenvelders op te stellen, zonder overlopen te worden. De aanvallers hebben daarnaast ruimte nodig en dit systeem biedt ze deze ruimte. Ik zou Ronaldo en Rashford lozen, Rabiot, Dest en Aubameyang halen en spelen in de volgende opstelling: De Gea, Dest, Varane, Maguire, Martinez, Malacia, Bruno Fernandes, Rabiot, Eriksen, Sancho en Aubameyang. En ja, Dest, Rabiot en Aubameyang zijn middelmaat. Maar je zal jezelf als club weer aantrekkelijk moeten maken door bijvoorbeeld de EL te winnen. In een dergelijke 5-3-2 zie ik ook liever Dumfries, De Jong en Osihmen komen om maar wat namen te noemen.

15 augustus 2022 om 13:22

Het begint er mee dat United Ten Hag juist koos vanwege zijn flamboyante spel met Ajax in Europa. Ik denk dat United en Ten Hag onderschat hebben hoe lang het duurt dat systeem er met deze matige spelersgroep in te krijgen maar mij lijkt het niet handig om daar weer ineens van af te stappen.

15 augustus 2022 om 13:36

Maar als je het materiaal niet hebt, wordt het lastig. Het middenveld heeft totaal geen balans, evenmin de verdediging. Martinez heeft niet het fysiek, terwijl de overige verdedigers niet het voetballende vermogen hebben. Ook op het middenveld is de balans tussen fysiek en techniek afwezig.

Dan vind ik het werkelijk ongelooflijk dat je ogenschijnlijk met een beperkt budget bij Martinez en Malacia uitkomt. Je hebt ze niet per se nodig, ze zijn zeker niet onderscheidend voor dat niveau en er zijn precies 0 zwakke punten weggewerkt met de transfers.

Dan halen ze nog Eriksen in verval die enkel op 10 kan spelen en simpelweg niet het loopvermogen en de snelheid heeft om centraal op het middenveld te spelen. Zeer onnodig, want Bruno Fernandes is gewoon beter. Die gaat hij er sowieso niet uitspelen. Het was een gigantische puinhoop en het is eigenlijk alleen maar erger geworden.

Overigens is dat natuurlijk niet allemaal op het conto van Ten Hag te schrijven. Het zegt genoeg dat Van Gaal hem het afgeraden heeft, dat Mourinho's grootste prestatie naar eigen zeggen de tweede plaats met United was en dat de problemen heel wat dieper liggen dan enkel kwaliteitsgebrek. Dan helpt het ook niet dat je een sterspeler hebt die er klaar mee is en enkel aan zichzelf denkt. Die denkt dat elke club nog op hem zit te wachten en doet alsof hij er nog 60 per jaar in schopt.

15 augustus 2022 om 13:44

Naja, punt is vooral dat hij waarschijnlijk ook de tijd niet krijgt. Martinez liet het wel zien tegen Europese clubs die klasses beter zijn dan Brentford en Brighton, maar bij een team dat meer in balans was en waarbij de aanval de beste verdediging was. Hij moet vooral het collectief aan de praat krijgen maar of dat nog gaat lukken in de tijd die hij krijgt, daar begin ik dus ook aan te twijfelen.

Heerlijk.
Bij het overzicht dacht ik al; niet lezen 1 zin en al zoveel onzin
Toch aangeklikt. Heerlijk. Ik zag staan Hugo Borst en kon gelijk afsluiten. VZ bedankt

Tja en als hij straks van Liverpool wint is hij weer de beste trainer ter wereld volgens deze Borst. Enorm opportuun en nauwelijks gebaseerd op feiten. De start kon beter, maar geeft deze man een kans. En het lijkt me wel een trainer die het op de rit kan krijgen.

Ten Hag heeft bij Ajax echt wel bewezen een hele goede trainer te zijn en moet natuurlijk de tijd krijgen. Echter moet hij wel inzien dat zijn werkwijze bij Ajax niet per se in Engeland gaat werken. In de Eredivisie kreeg hij tijd en ruimte om een machine te bouwen. Met een off day win je nog steeds eenvoudig van de meeste ploegen. In de PL niet. Daar is het veel lastiger om automatismen in te bouwen, zeker als je je selectie niet versterkt.

Ik vind het wel overdreven om alles op de Glazers af te schuiven. Trainers kregen er carte blanche en hebben gezamenlijk zo'n beetje een miljard euro gespendeerd. Ja, Woodward was het schoothondje en was een ramp voor het voetbalbedrijf en tevens halen die Glazers geld uit de club, maar United is wel het bewijs dat je trainers niet teveel macht moet geven en dat je per se een technisch apparaat nodig hebt. De buurman is daar het juiste voorbeeld van. Die spendeerden ook vreselijk veel, maar met een visie. Het verschil is meerdere landstitels en prijzen, daar waar United het moet doen met een 'schamele' Europa League, iets dat een troostprijsje hoort te zijn voor zo'n enorme club. Verder is het ook wel duidelijk dat United minder te spenderen heeft dan mensen dachten, minder aantrekkelijk is dan ze wellicht zelf nog dachten, dat de problemen heel wat dieper zijn dan enkel cosmetisch en dat het inmiddels toch wel vijf voor 12 is bij Manchester United. Ze hebben in relatieve zin een zeer matige selectie en ook nog eens het hoogste salarishuis van de Premier League. Hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar?

Ik snap de keuze van ten Hag wel. Ja nu achteraf is het makkelijk praten en wie weet blijkt het inderdaad een slechte keuze te zijn.

Ik denk gewoon dat Ronaldo een behoorlijke stoorzender is in de groep. Wellicht de status als grootste voetballer allertijden (Messi de beste allertijden), zijn mentaliteit & weet ik veel wat nog meer. Heb gewoon het idee dat het met hem in team tegendraads werkt voor de rest. Tijdens pre-season speelde totaal met een andere flair dan dat ze nu doen ondanks dat het maar oefenpotjes waren. De filosofie was te zien, tactiek was te merken, aanvallend zat er duidelijk ideeën achter, verdedigend deden ze dat als team!
& nu ineens, sinds Rayo thuis, is alles als een kaartenhuis in elkaar gezakt & zie ik he-le-maal niets maar ook echt niets meer van terug. Werkelijk back to square as last season!
Er valt ETH zeker nog wel het nodige te verwijten.
Waarom staan Dalot, Maguire, Shaw, McFred, Rashford & mindere mate Bruno nog in de basis!?
Deze jongens moeten oprecht banken! Vooral de eerste 5!! Daar zijn nu echt wel vervangers voor.
Waarom speelt ETH niet als volgt: De Gea, AWB, Bailly, Varana, Malacia, CDM Martinez, CM ingesteld Eriksen, AVM Bruno, flanken Sancho Rashford of Garnacho, spits is nu een probleem aangezien man van glas weer eens toevallig geblesseerd is..
& waarom krijgen jongens als Iqbal, Garner, Savage, Garnacho & Diallo totaal geen minuten!? Deze jongens hebben zich tijdens de voorbereiding zo positief laten zien, dat zij het iig niet slechter kunnen doen dan die andere nietsnutjes!
Ben al helemaal klaar met dit seizoen, Liverpool next, Saints uit & daarna Arsenal.. & dan EL daar gelaten waar nog meer schande gebracht kan worden.
Dit is mij onwerkelijk!

Als United komend weekend tegen een zware zeperd oploopt dan kan EtH zijn koffers alvast gaan pakken. Het spel is niet om aan te gluren door spelers die gewoon kwalitatief niets brengen en spelers die liever muiten ten faveure van zichzelf. Waar ben je toch aan begonnen.

Eigen schuld Ten Hag. Hoe haal je het in je hoofd om Maguire weer captain te maken? Je vraagt erom.

United heeft gewoon een stuk of 5-6 spelers nodig die er Direct kunnen staan. Het huidige team is gewoon niet goed genoeg, maakt niet uit wie je voor de groep zet. Ik denk dat type als Frenkie De Jong of Kimmich al het nodige kan verhelpen, maar dan nog heb je gewoon minstens 2 nieuwe aanvallers, een extra middenvelder en een verdediger.

Als ik TD was met een grote zak geld had ik het volgende gedaan:

De Gea - Wan Bissaka - Tomori - Martinez - Malacia - Frenkie De Jong - Kimmich - Bruno - Martial - Schick/osimhen - Chiesa

15 augustus 2022 om 13:39

Martinez als laatste man is vragen om problemen is wel al gebleken, die moet naar CDM. De rest van de spelers die jij opnoem zal niet eens naar dit gezonken schip willen komen!
Spelers als een Milinkovic-Savic, of een Zaniolo, dat zijn spelers waarnaar gevist moet worden. Dat zijn hele goede & nuttige spelers die makkelijk bij een “topclub” mee kunnen maar daar net onder speler bij hun huidige clubs.
Transferbeleid bij United is gewoon 1 grote GRAP!

Slechte keeper, slechte verdediging, matig middenveld en slechte aanval. Ja wat moet je daarmee?

Iedereen wil topaankopen zien maar geen een topspeler is nu zo gek om bij man utd te tekenen. Dus kom je toch weer bij subtop en middelmatige spelers uit.

Wat een onzin, overduidelijk had Hugo weinig inspiratie maar was er wel een deadline voor zijn hoogstaande schrijfkunsten. Als Jezus, in de vorm zoals hij bij ons bekend is, natuurlijk is dat wel ManU zijn redding al denk ik dat hij wel belangrijkere zaken heeft af te handelen, maar de vergelijking is zowel mank als incorrect.

Na Liverpool en Chelsea staat Manu stijf onderaan met 0 punten uit 4, en denk dat Ten Hag dan geen coach meer is (hoewel hij er vrij weinig aan kan doen) als je geen A-kwaliteit aantrekt als Manu dan wordt het nooit wat. Met een Fred en consorten ga je nooit iets winnen. Moeten vanaf 0 bouwen.

Of hebben we met z’n allen Ten Hag flink overschat?
Als je de statistieken bekijkt is het toch niet zo bijzonder, zijn resultaten bij Ajax, de enige uitschieter was de halve finale CL.
Ja, ieder jaar kampioen maar met het materiaal wat hij ieder jaar tot zijn beschikking had, en het gebrek aan geduchte concurrentie, mag dat geen prestatie genoemd worden.

Nou is United niet de meest ideale club om in te springen maar we moeten toch ook wel de nodige vraagtekens zetten achter zijn trainerscapaciteiten.

EtH dacht het Ajax-spel toe te kunnen passen in de PL. Sloeg vervolgens 60 miljoen stuk op een kleine en langzame cv. Daar kom je in de Eredivisie mee weg. In de PL wordt je geslacht. Dit waren nog twee mindere ploegen. Dadelijk komt Liverpool en dan kan het telraam echt aan. Hij leert ook niet van zijn fouten gezien de interesse in Arnoutovic en Rabiot.

Voorgaande trainers lukte het ook niet met dit materiaal. En laten we nou eerlijk wezen, wat voor topaankopen zijn er nog bijgekomen?

2 spelers uit de eredivisie en Eriksen.

Met alle respect voor de eredivisie, maar het is al jaren duidelijk dat de stap van eredivisie naar premier league extreem groot is. Het is een kerkhof van spelers die het niet hebben gehaald. Je kan niet verwachten dat je met Malacia en Martinez ineens mee kan doen om de prijzen.

Op alle fronten komt Manutd enorme kwaliteiten tekort.

Ten Hag kan je ten dele verwijten als zijn spelers onvoldoende beleving en inzet tonen, maar onderaan de streep blijft Manutd gewoon een matige ploeg. Ook met Frenkie de Jong ben je er nog lang niet.

Jezus Christus stond tenminste op uit de dood. Dat zie ik dit United niet meer doen. Wat een onvermogen.

Daar is zo veel werk aan de winkel. Die hebben pas echt stilgestaan de laatste jaren. Doodzonde.

15 augustus 2022 om 14:14

Sir Alex kon het ook, de club was op sterven na door toen hij kwam

16 augustus 2022 om 00:48

Sir Alex heeft de selectie vervolgens ook op sterven na dood achtergelaten. Daar plukken we nog steeds de vruchen van (nb Jones).

als Ronaldo iets goed wil doen voor de club kan hij zich uitspreken tegen de Glazers, hij is een man waar de mensen naar luisteren. de Glazers moeten daar zsm weg.

Trainer Erik wilt graag een spelsysteem inbouwen wat zijn kracht is: opbouwen vanaf de laatste linie. Nou, daar gaat dus alles al mis. Zet je captain in ieder geval in de etalage. Hij belichaamd eigenlijk het Manchester United zoals het nu functioneert. Wat een aanfluiting is dat zeg. Stop er mee!

Kon hij allemaal incalculeren. Laat maar beste Erik dat je zo goed bent om dat zooitje aan de praat te krijgen. Liverpool gaat hem ook niet worden en gaat de druk meer toenemen

Ik vind dat je niet alles op de Glazers kan gooien. Speler A. speelt een zwakke pot. Wedstrijd 2 speler A speelt weer, weer een zwakke pot.
Volgende week staat speler A weer op het veld. Als je geen ballen toont als manager hebben de Glazers ook niets aan je.
Als je nou met een duidelijke visie en intenties aan kan tonen Man U te verbeteren en geld te laten verdienen gaan ze echt wel met je mee.

Wat ik mis zijn berichten als Shaw buiten de selectie gelaten bij Man U. Of Maguire mag uitkijken naar een nieuwe club.
Overal op de wereld, bij meerdere clubs zien we deze berichten voorbij komen maar bij Man U nou nooit.

ETH had dit kunnen weten als gelouterde namen als Mourinho, Van Gaal het ook niet kunnen en Rangnick met de staart tussen de benen is vertrokken. ETH is een groentje vergeleken met deze namen, ook met Rangnick die soort van de vader van de Gegenpress is en zeker wat heeft neergezet met oa. Rb.

Komt er zo'n Erik ten Hag, die eventjes denkt het op te lossen met Ajax speelstijl. Haalt een verdediger die nu al wordt uitgelachen. Het feit is gewoon, dat hij op basis van zijn debuut de slechtst presterende coach van allemaal is en we weten dat zijn eigen transfer visie te wensen overlaat en ook zijn mogelijkheden tot alternatieve speelwijzen niet echt hout snijden.

Hij is geen topcoach. Misschien voor Eredivisie, waar je een zee van tijd krijgt zelfs bij de top. Maar niet in de grote internationale competities waar je er simpelweg direct moet staan. Die clubs kopen doorgaans spelers die er meteen staan, die zich hebben bewezen op dat niveau. Die gaan niet als eerste voor een Martinez of Malacia en zitten niet de hele zomer achter een De Jong aan die zelf niet eens wil en ook niet het type speler is dat zo'n club meteen bij de hand neemt. Ik denk dat United heel snel gaat terugvallen op een typische Engelse coach, zoals clubs wel vaker deden met onder meer Roy Hodgson in het verleden. Die zetten het logisch neer, met een wat meer traditionele speelstijl en dan zie je meteen de resultaten ook wat verbeteren.

Hahaha. Hugo toch. Dan lever je kritiek op
Ten Hag en dan zeg je zelf: ‘al komt Hakim Ziyech’. Daarmee zet je jezelf voor schut en maak je jezelf nogal ongeloofwaardig.

waarom krijgen de eigenaren alleen de schuld? De eigenaren hebben de trainer gehaald die de fans wilde en de spelers gehaald die trainer en fans vroegen (voor zover haalbaar). Er zijn meer clubs met rijke eigenaren die van een afstand toezien op de club en daar gaat het wel goed. Zouden spelers en trainers niet ook beetje hand in eigen boezem moeten steken?

Tja, het is nog niet te laat om gewoon zelf het contract op te zeggen en eerlijk te zijn over de gang van zaken daar.

Valt helemaal niets te winnen daar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren