Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Valentijn Driessen schrikt van Ajax: ‘Hij was de slechtste van het veld’

Laatste update:

Als het aan Valentijn Driessen ligt komt Ajax snel met een nieuwe doelman op de proppen. De chef voetbal van De Telegraaf is zaterdagavond tijdens de Johan Cruijff Schaal niet onder de indruk geraakt van Jay Gorter en noemt de goalie 'de slechtste van het veld'. Ajax was in de eigen Johan Cruijff ArenA niet opgewassen tegen PSV en moest met 3-5 het onderspit delven. Guus Til was de grote man door bij zijn officiële debuut een hattrick voor zijn rekening te nemen.

Ajax kwam nog wel op voorsprong via Steven Bergwijn, maar zakte na een half uur terug en zag hoe PSV de touwtjes in handen nam. "Aan het einde van de eerste helft en bijna de gehele tweede helft had PSV de wedstrijd in handen en had ik niet het idee dat Ajax over PSV heen zou lopen", aldus Driessen. "Gelukkig gaat PSV met een bijzonder goed gevoel de ontmoeting met AS Monaco (derde voorronde van de Champions League, red.) in. Dat is het belangrijkste. Daar moeten we heel blij mee zijn. Als PSV met 5-3 verliest gaan ze met in mineurstemming naar Frankrijk."

Volgens de chef voetbal moet Ajax zich serieus zorgen maken. "Rensch blijkt als rechtsback niet te functioneren. Hij heeft anderhalf jaar geleden wel gefunctioneerd, maar is het sindsdien helemaal kwijt. Het is eigenlijk ook geen echte rechtsback. Hij heeft in de jeugd altijd centraal gespeeld en je ziet dat hij moeite heeft met verdedigen. Cody Gakpo was hem continu te snel af en kon continu de voorzet geven. Maar ook in de combinatie met Antony loopt het niet. Dat is een gevaar. Ajax mist lengte."

Onzekere indruk
Iemand anders die door de mand viel was Jay Gorter. De doelman zat er twee keer volledig naast en werd de schlemiel van de avond. "Die zou ik er niet meer opzetten", concludeert Driessen. "Hij maakt twee grote blunders, waardoor Ajax constant achter de feiten aanloopt. Hij maakt op mij niet zo'n zekere indruk in de goal. Tegen Fortuna Sittard is dat niet zo erg, maar tegen PSV gaat je dat de Johan Cruijff Schaal kosten. En wat gebeurt er dadelijk in de Champions League als je tegen tegenstanders van formaat komt te spelen? Ik denk dat volgende week zaterdag tegen Fortuna gewoon Remko Pasveer onder de lat staat."

Trainer Alfred Schreuder vindt het te makkelijk om alleen naar Gorter te wijzen. “Ik heb er geen spijt van dat ik hem heb laten keepen. Het is ook te kort door de bocht om nu al te zeggen dat Remko Pasveer volgende week onze eerste competitiewedstrijd keept. Het lag niet alleen aan Jay dat we hebben verloren”, zei hij tijdens de persconferentie. Schreuder heeft naast Pasveer en Gorter ook Maarten Stekelenburg nog achter de hand. “Maar vijf tegentreffers kan natuurlijk niet. Dat is zorgwekkend", besloot de oefenmeester.

Wie moet volgende week keepen tegen Fortuna Sittard?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Niet voor het eerst dat Ajax een jong talent wegplukt bij een kleine club maar deze dan vervolgens wegkwijnt in jong en stilstaat in zijn ontwikkeling. Gorter, Schuurs en Scherpen hadden prima bij GAE, Fortuna en Emmen op huurbasis ervaring in het eerste en de eredivisie kunnen opdoen. Hebben ze uiteindelijk veel meer aan. Ik geloof in Gorter, maar gisteren was niet heel best.

31 juli 2022 om 12:31

Maar dat was toch allemaal te voorspellen van die 3? Eveneens Pierie natuurlijk. Ajax had ze gewoon niet moeten halen en hoger moeten mikken.

31 juli 2022 om 12:36

Ajax houdt graag een Nederlands karakter met internationals en jeugd. Dan snap ik best wel dat je bijvoorbeeld voor Schuurs gaat die op zijn 18de aanvoerder van de kampioen in de KKD was. Maar dat '' ze moeten aan het spelletje wennen '' is zo achterhaalt als je ze dan vervolgens bij jong in de basis zet. Laat ze ervaring op doen in de eredivisie. Schuurs, Gorter en Scherpen hadden gewoon basis gestaan bij hun clubs als ze weer terug waren verhuurd.

31 juli 2022 om 12:38

Niet helemaal mee eens. Scherpen en Schuurs hebben 3 miljoen gekost en als de transfer van Schuurs rond komt voor 12-15 miljoen krijg je rond de 20 miljoen terug voor die 2. Daarnaast leken het grote talenten, dus wie weet hadden ze zich net als Frenkie zichzelf opgetrokken aan het niveau. Helaas gegokt en verloren, maar zowel financieel en sportief loop je weinig risico met ze. Of je moet heel veel geven om 1 verloren Cruijff Schaal, maar die winnen we sowieso nooit.

31 juli 2022 om 12:47

Dat ze een Nederlands karakter houden is prima. Maar dat kan toch ook van een niveautje hoger?

Ja puur gebaseerd op geld misschien wel. Maar kijk ook na hoeveel punten Scherpen of schuurs heeft gekost? Door oa de blunder van Scherpen ben je uitgeschakeld door Roma in de kwartfinale. Dat staat niet gelijk aan bijv 5 miljoen meer. En dat het grote talenten waren vind ik nogal voorbarig. Ik heb schuurs in de KKD niet vaak zien spelen maar Scherpen wel en dat kon je echt geen groot talent noemen hoor. Maakte veruit de meeste blunders in de eredivisie.

31 juli 2022 om 12:51

Als club kun je veel centjes verdienen, maar je moet het ook verstandig uitgeven. Ik krijg zeer de indruk dat dit onder Hamstra niet is gedaan nadat ik de strijd met PSV heb gezien. Bergwijn speelde tot zijn goal goed, maar de rest zakte door het ijs. Die jongen van Rangers ging over de scheef en pakte rood. Een goede keeper voor het topniveau hebben ze niet. De rechtsback is zwak. Dit zijn een paar van de hoofdpijndossiers van Hamstra, wie ik zelf een lichtgewicht vind. Bij Heerenveen kon hij de club ook sportief en financieel niets gebracht. Wat mij gisteren ook opviel: emotioneel konden de Ajax spelers hun hoofd er niet bij houden. Speelde heel agressief en lieten zich het hoofd gek maken door de gasten uit Eindhoven

31 juli 2022 om 12:53

@arsenal890: Van achteren kijk je een koe in de kont. Ik heb jou die voorspelling niet zien doen en vooral bij Schuurs snap ik wel dat Ajax dacht goud in handen te hebben. Want bij een Frenkie de Jong ging het bijvoorbeeld weer wel goed.

31 juli 2022 om 12:54

@Zytto,

Ik maak me ook geen zorgen om het financiële plaatje hoor. Voor Schuurs krijg +10 miljoen en dat is enorme winst. Maar ik had liever gezien dat ze waren doorgegroeid naar een niveau waar ze verder waren en die kans acht ik na 30+ wedstrijden in de eredivisie gewoon groter dan potjes in de KKD. Niet elk talent is direct van het niveau Frenkie. Virgil speelde de leeftijd van Schuurs nog bij Groningen.

@Arsenal,

Scherpen was gewoon een mispeer. Zelfde geldt voor Portie en Danilo. Al is Danilo als pure afmaker wel echt een prima speler maar bij Ajax wordt meer gevraagd. Gewoon een mismatch.

31 juli 2022 om 13:03

Myvision

Lees het maar terug hoor. Ik heb dat van Scherpen echt altijd al geroepen dat hij er weinig van kon. Voor de wedstrijden tegen Roma nog veel discussies met jou over gehad dacht ik. Over Schuurs had ik weinig gezegd omdat ik hem nooit zien spelen in de KKD. Beetje rare beredenering, Frenkie is 1 voorbeeld van dat het wel kon. Dat is echt geen garantie op succes en meer juist een uitzondering op de regel.

DR.Mario

Klopt inderdaad maar zoiets kun je toch best zien van te voren? Er zijn echt amper spelers die van degradatiekandidaten de stap zetten naar de top. De meesten hier hadden dat van alle 4 al verwacht dat het niks zou worden.

31 juli 2022 om 13:04

@Klaas Analiste, komt 100% door Higler. Iedereen heeft het over de elleboog van Alvarez. Echter kwam PSV met behoorlijk veel weg. Hallo die mag shirtje trekken om countertenor eruit te halen en balletjes mag weg trappen om snel hervattingen te voorkomen. Bij het opstootje waar waar Benitz en Berghuis beide geen krijgen, was de aanleiding een duw van achteren bij Antony, na het fluit signaal. En zo waren er wel meer van dat soort grapjes. Dus dat opgefokte begrijp ik perfect. En dan hebben we het geen eens over het geprofoceer van Til en Xavi richting ajax publiek. Nota Bene Antony was degene die ze daarop wees.

31 juli 2022 om 13:49

@ninjakai Die kleine trucjes om de tegenstander uit hun spel te halen zie je toch overal? Ajax zal het waarschijnlijk zelf ook doen als ze voorstaan. Ik zal geen namen noemen, maar je weet vast over welke spelers ik het heb bij Ajax. Als ze straks in de CL tegen bijvoorbeeld een Spaanse tegenstander komt te staan zoals Atletico of Sevilla dan krijg je hetzelfde. Het is dan aan ajax om het hoofd koel te houden, want dat lukte gisteren niet zo goed

31 juli 2022 om 13:55

Hahah ninjakai, wat een onzin zeg. Psv ging nergens over de schreef. En Antony die anderen ergens op wijst. Het moet niet gekker worden. Een half jaar geleden was het nog geweldig toen Ajax het deed tegen Feyenoord. Maar geel voor die elleboog gaat helemaal nergens over..en dat Higler de var nodig had bij Bassey is ook al om te janken. Dat moet een scheids zo zien

31 juli 2022 om 14:43

"maar dat '' ze moeten aan het spelletje wennen '' is zo achterhaalt als je ze dan vervolgens bij jong in de basis zet".

Kortzichtig. De druk bij een topclub is onvergelijkbaar met die bij een andere club en dat is de voornaamste reden als spelers die van buitenaf komen het niet redden. Dat zie je ook weer aan Gorter, die heeft de kwaliteiten om te kunnen slagen bij Ajax, maar staat stijf van de zenuwen en is een bron van onrust. Terwijl het juist de rust die Stekelenburg en Pasveer uitstraalden in het doel was die er vorig seizoen voor zorgde dat Ajax in eerste instantie zo weinig tegendoelpunten kreeg. Als een talent aspiraties heeft om in de top te spelen, kan hij het beste op zo jong mogelijke leeftijd naar een topclub vertrekken omdat om kunnen gaan met de druk een absolute noodzaak is om te slagen. En dat gaan die talenten bij een provincieclub nooit leren. Zelfs de meeste spelers die van AZ naar Ajax gingen hadden de grootste moeite met het mentale aspect, aan hun voetbalkwaliteiten lag het zelden tot nooit.

31 juli 2022 om 15:59

Ninjakailimero, vreselijk zoals jij je laat kennen zeg. Gorter had ook rood moeten krijgen voor z'n vuist slag als je denkt zoals jij doet....

31 juli 2022 om 21:06

Zivkovic, Gorter, Daramy, Pieri , Scherpen Ajax heeft er een handje van om aangekochte jonge talenten niet te verhuren wanneer het blijkt dat ze niet kunnen aanhaken maar bij Jong te stallen. Dit zijn allen spelers die al speeltijd hebben gehad in het eerste van het team waar ze vandaan komen en klaar zijn/waren voor Eredivisie voetbal.

Ze komen tussen schip en wal terecht, stagneren in ontwikkeling en worden pas later verhuurd of soms afgeschreven na weinig tot geen kansen.

31 juli 2022 om 12:34

Ik ben het 100% eens met Valentijn dat Rensch totaal geen Ajax materiaal is en het ook niet gaat worden. Vervolgens een achterlijke constatering van Valentijn : Rensch heeft in de jeugd centraal achterin gespeeld dus heeft hij moeite met verdedigen ?! Juist als Centrale verdediger moet je kunnen verdedigen en verwacht ik op z'n minst het nodige gif tijdens wedstrijden. Ajax moet zsnm de transfermarkt op voor een nieuwe keeper en rechtsback want met deze jongens gaan we het in de Champions League niet redden en voornamelijk die Rensch wat irriteer ik me mateloos aan die gozer.

31 juli 2022 om 12:37

Een jaartje Pasveer met Scherpen die wordt verhuurd zou prima zijn. Kan Gorter het volgend jaar overnemen. Gorter is enorm talentvol. Die zie ik op termijn zelfs met Bijlow strijden voor de plek bij Oranje. Maar hij is er nog niet. Dat kost ook tijd. Rensch wil ik nog wel even aankijken. Die heeft al laten zien dat hij het niveau aan kan. ik zou hem gewoon de kans geven. Gakpo is ook niet wekelijks je tegenstander natuurlijk.

31 juli 2022 om 12:40

Op basis van wat doe jij deze uitspraken als ik vragen mag. Gorter is met alle respect een keeper die alleen in de kkd heeft gespeeld. Bij de eerste serieuze wedstrijd zakte hij meteen door het ijs.

31 juli 2022 om 12:42

Hij heeft het al laten zien dat hij het aankon nu speelt hij gewoon slecht, maar dat hij het niveau niet aankon is onzin want we hebben het gezien in dat seizoen dat Mazraoui geblesseerd was dat hij het niveau aankan

31 juli 2022 om 12:47

@Memphis,Ja, lastig. Potentie. Dingen die hij heeft laten zien in de KKD. Gorter is echt een heel talentvolle keeper. Ik zie in hem ook echt meer talent dan in Scherpen bijvoorbeeld. Gorter is atletisch, heeft prima reflexen, duikt naar beiden hoeken net zo makkelijk en kan ook prima meevoetballen. Hij heeft alleen geen ervaring en zakte gisteren inderdaad door het huis. Maar je hebt van die spelers daar zie je gewoon iets speciaals in. Ook al doen ze een wedstrijd eens een keer helemaal niks goed. Zelfde met Bakayoko van PSV. Die heeft het ook nog niet laten zien maar die jongen heeft iets speciaals. Dat zie je aan alles.

31 juli 2022 om 12:47

Feyenoord had dat met Nieuwkoop. Viel ook telkens goed in als vervanger van Karsdorp. Toen hij vertrok hadden we de opvolger al in huis, die toen ineens alles verleerd leek.
Ajax heeft dat nu met Rensch. Speelde prima als back-up, maar dat is toch blijkbaar heel wat anders.

31 juli 2022 om 13:03

Weer de transfermarkt op? Er zijn al zoveel miljoenen uit gegeven, dan gaat er toch iets mis? Natuurlijk hebben ze ook heel veel geld binnen geharkt, maar ik ga er toch vanuit dat het een keer op houdt. Vorig jaar kregen ze niet eens toestemming om Bergwijn te halen, wanneer trekken ze vanuit de directie weer aan de rem? Nieuwe keeper, nieuwe rechtsback, extra spits.... Dat het kan is te danken aan heel goed beleid voeren, maar (en het is nog kort door de bocht, seizoen is net begonnen) het is niet te hopen dat alles in één seizoen weer op het spel wordt gezet.

31 juli 2022 om 13:09

Keepers zijn helemaal niet zo duur als Schuurs vertrekt voor 10 a 12 miljoen euro kan je proberen met dat bedrag een keeper te halen. Bijvoorbeeld Livakovic van Dynamo Zagreb of Soria.

31 juli 2022 om 14:50

"ajax heeft dat nu met Rensch. Speelde prima als back-up, maar dat is toch blijkbaar heel wat anders".

Rensch is een centrale verdediger en mist volgens mij de vaardigheden die een back nodig heeft. Maar dat maakt hem niet meteen een slechte speler, het is volstrekt duidelijk dat hij barst van het talent. Misschien is het beter voor hem en Ajax om zich te richten op de posities centraal achterin, al helemaal als Schuurs ook nog vertrekt. Dan moet Ajax wel op zoek naar twee nieuwe rechtsbacks, al zou ook Regeer kunnen worden door geschoven, hoewel ik dat weer meer een middenvelder vind.

1 augustus 2022 om 00:18

Met Gorter verlies je meer geld uiteindelijk.

1 augustus 2022 om 12:15

Vergeet ook niet dat Rensch in een goed draaiend elftal inviel waardoor je je makkelijker optrekt aan de rest. Nu is het nog grotendeels los zand door het vertrek van de sterkhouders waaronder Martinez en Tagliafico achterin. Timber moet nu de grote man zijn achterin die zich vorig seizoen liet sturen door Martinez. Blind is nou niet de coachende factor. Dit zelfde geldt ook voor Gorter.

31 juli 2022 om 12:43

@dr.mario

M.i. is het niveau van Ajax1 gestegen waardoor het sommige Jong Ajax spelers veel moeite kost om aan te haken. Alleen als je heel goed bent haal je het; Timber, Mazraoui, Onana, Frenkie, Gravenberch, Brobbey, Taylor, etc.

En verhuren kan zeker een optie zijn, maar is geen garantie dat zij beter worden. Zie bijv. Danilo, Pierie. Lat ligt veel hoger bij Ajax de laatste jaren.

Gisteren waren vooral Gorter en Rensch niet goed. Die zullen plaats moet maken voor Pasveer en nieuwe aankoop. Verder moet het centrum bestaan uit Timber en Bassey.

31 juli 2022 om 12:44

Schuurs die wegkwijnt bij jong ajax. Die man heeft zoveel kansen in het 1ste elftal gehad in de competitie en zelfs op het allerhoogste niveau in de CL. Dat hij na al die jaren nog steeds zo twijfelend ingrijpt ligt denk ik ook aan Ajax. Die man is gewoon niet geschikt voor het niveau waar Ajax naar toe wilt. En datzelfde geld voor die andere namen die je opnoemt, ze hebben het niveau gewoon niet en gaan dat ook nooit halen.

31 juli 2022 om 12:50

Het is koffiedik kijken maar we zullen niet weten hoe goed Schuurs had geweest als hij bij Fortuna een jaartje extra had leren verdedigen. Bij Ajax verdedig je niet voldoende. Bij Fortuna heb je soms wedstrijden dat je 80 minuten scherp moet zijn. Dat kan enorm veel voor een ontwikkeling van een jonge speler doen. Gorter zie ik het nog prima halen. Als hij zich gewoon ontwikkeld.

31 juli 2022 om 15:05



Wat zie jij Gorter nog halen dan? Ik vind het niet alleen een matige keeper maar ook iemand een nare uitstraling. Als ajax jonge Nederlandse spelers wil beter maken is dat slecht, maar als Liverpool zo'n jonge gast bij Zwolle oppikt en uitleent aan fc bal op het dak in Engeland zou dat zeker wel een goede zet zijn.

31 juli 2022 om 12:47

Ajax denkt dat ze meer leren van het mee trainen met Ajax 1 en het spelen in de KKD dan wedstrijd ervaring opdoen in de eredivisie. Pieri, Schuurs, Scherpen en ook Gorter hadden al zoveel verder kunnen zijn. Enige is dat ze Ajax op de cv hebben staan en dan toch wel ergens binnen komen.

31 juli 2022 om 12:54

En ik lees overal dat Feijenoord de boot heeft gemist mbt de KKD. Toen riep ik al dat het enorm meeviel en dat verhuur in de Eredivisie veel beter zou zijn. Je wordt echt niet beter als jong talent in de KKD tov verhuur in de Eredivisie.

En over dat trainen op hoger niveau klopt ook niets van. De weerstand op trainingen is veel lager en bovendien speelt Ajax het merendeel van het jaar een dubbel programma waardoor er vooral veel hersteltrainingen zijn en minder intensief. Alleen in de voorbereiding maar verder niet.

31 juli 2022 om 13:54

Feyenoord heeft zeker de boot gemist. Hoewel ze met hun lichting van Kokcu, Malacia, Geertruida en Bijlow wel een paar hele goede spelers hebben opgeleid waar ik terecht complimenten voor moet geven.

Ben het niet met je eens dat een eredivisie verhuur perse beter is. Zeker voor 18-19 jarige leeftijd is het echt perfect om in de kkd te spelen en is een verhuur echt niet perse beter. Als huurspeler is je status meestal ook niet het allerhoogst. Maar als ze het eenmaal bewezen hebben in de kkd kan je ze wel beter verhuren. Maar ja dat is ook de ideale situatie de clubs moeten ook hun selectie vullen en hebben vervangers nodig indien er blessures ontstaan.

Wat Ajax doet vind ik wel raar. Eredivisiespelers halen zoals Pierie en Scherpen en die in jong Ajax stallen en ook spelers als Schuurs en Gorter hadden het al lang laten zien. Is mentaal lastig om op dat niveau te blijven spelen dan. Daarom zou ik voor die spelers ook een andere aanpak verwachten.

31 juli 2022 om 12:51

@dr Mario, ja dat werkte ook zo fsntastisch bij Frenkie de Jong, die direct terug verhuurd werd aan Willem 2. Of Kik Pierie die enorme vooruitgang boekte in Twente.

31 juli 2022 om 12:56

Zo heb je altijd aan beide kanten van het spectrum voorbeelden die het punt ontkrachten. Waarheid zal een beetje in het midden liggen.

31 juli 2022 om 13:01

Pierie was ietwat gechargeerd zijn hele uileenperiode geblesseerd, heeft in 2 jaar zo'n 20 tot 25 wedstrijden gespeeld

31 juli 2022 om 13:11

Het is duidelijk dat Ajax in de greep is van Blind en Tadic. Beiden speelden uitermate zwak maar mogen niet gewisseld worden. Beiden hebben een belangrijke stem gehad in de aanstelling van Schreuder en de beloning van de trainer is speelgarantie, hoe matig of slecht ze ook spelen. De wederom zwaar ondermaats spelende Tadic bleef staan terwijl de uitblinkende Braziliaanse international Anthony werd gewisseld. Volstrekt onbegrijpelijk. Daar liggen geen enkele voetbaltechnische motieven aan ten grondslag. Dan heb ik het nog niet eens over het kleineren van Kudus, een speler die vol vertrouwen Ajax op het hoogste niveau in de CL van extra klasse zou kunnen voorzien wordt onzeker en kapotgemaakt. Wat ook al met Daramy is gebeurd. Niet toevallig een concurrent van Tadic. En dit is dus het probleem van Ajax. Dit begon vorig seizoen al gekke vormen aan te nemen met als grootste slachtoffer onze Argentijnse strijder Tagliafico die nooit verzaakte, altijd het goede voorbeeld gaf en voorop ging in de strijd maar tot het bot werd vernederd omdat de fout op fout stapelende meneer Blind perse altijd moest blijven staan. Hetzelfde gold voor Tadic. Hoe gemakkelijk is het nu om een jonge debuterende en veelbelovende keeper als Jay Gorter de schuld te geven en weer eens de werkelijke reden van het verval van het team en de club in de doofpot te houden. Maar helaas hoeveel miljoenen je ook gaat uitgeven, een club waar technische beslissingen worden genomen op basis van politieke sentimenten is gedoemd op alle fronten te falen. Ik hoop dat ik het mis heb maar het sentiment rondom Ajax klopt helaas al heel lang niet meer met dit soort gestuntel tot gevolg.

31 juli 2022 om 13:19

Antony heeft na zijn blessure nog geen volle 90 minuten gespeeld. Zijn laatste 90 minuten waren tegen Feyenoord. Die was gewoon op en werd gespaard. Verder met je eens wat betreft Kudus. Die zie ik graag in de basis.

31 juli 2022 om 14:32

De uitblinkendeanthony? Hij was de hele wedstrijd onzichtbaar. En liep geen meter teveel waardoor Rensch in de.problemen kwam. Wat een bullshit comment.

31 juli 2022 om 18:39

snap dat populaire gelul over Tadic niet, als er iemand al sinds zijn eerste jaar constant en goed presteert is het Tadic. Zijn cijfers zeggen immers genoeg.
Tadic moet gewoon lekker aan de zijkant blijven spelen.
Ajax presteert de afgelopen vier jaar gewoon heel goed en ieder seizoen heb je aan het begin van die azijnpissers zoals jij die hel en verdoemenis schreeuwen voordat er uberhaupt nog maar iets gespeeld is. De JC Schaal heb ik nooit interessant gevonden.
Daarnaast je mening over Kudud, Kudus heeft na zijn blessure nooit meer zijn oude niveau aangetikt, waarbij dat oude niveau door veel supporters ook nog eens overdreven wordt. Hij had een paar leuke wedstrijden voordat hij zich blesseerde. Was niet alsof hij al jaren alle ballen erin knalde. Vind Kudus goed, maar die is er ook nog niet helemaal.

1 augustus 2022 om 00:24

Whaha. Antony speelde gewoon goed.
Goeie loonacties en hielp zelfs verdedigen.
Ik was daar en het hele stadion riep Antony Antony’ maar vast omdat die slecht speelde.

31 juli 2022 om 13:16

Frenkie de Jong hebben ze ook weggeplukt van Willem II voor een euroknaller en die heeft 86 miljoen opgeleverd en een onvergetelijke seizoen. Gokjes kunnen niet altijd goed uitpakken.

31 juli 2022 om 13:42

Toen Onana vanuit jong doorschoof heeft hij ook opstart problemen gehad. Ik hoop dat Schreuder hem niet direct afschrijft zoals 50% van voetbalzone… Als je hem de kans geeft heb je voor jaren een goede keeper

31 juli 2022 om 14:51

Natuurlijk koffiedik kijken welke garantie had je dat deze spelers als ze waren gebleven het wel gered zouden hebben? Ik had nog niet echt een beeld van Gorter maar gister was niet al te best.

Daar is mister zuurpruim weer. Ik vond Ajax prima spelen, en dat het achterin nog niet helemaal lekker loopt is geen doodzonde. Twee blunders van Gorter en een aangeraakt schot kosten je dan de overwinning, maar het is zo populair om nu meteen super negatief te gaan doen. Gorter heeft er ook niets aan om hem zo kapot te maken meteen.

31 juli 2022 om 12:33

Meteen super negatief te doen? Rensch en Gorter ogen al heel de voorbereiding matig en ook Blind mag structureel fouten maken maar zal nooit op de bank komen. Heb zelden een speler gezien met zoveel krediet. Maarja hij heeft geluukkig wel een goede inspeelpass.

31 juli 2022 om 12:56

Ik zag gisteren de duel statistiek van Blind. 11 duels, 4 gewonnen en 7 verloren. Dat zijn schandalige cijfers voor een CV. Daarnaast waren zijn voortzettingen, de enige reden waarom hij er denk ik in staat ook dramatisch. Blind kan echt niet meer. En zeker niet als CV. Dit gaat Ajax in de CL de kop kosten.

31 juli 2022 om 12:37

Het klopt gewoon omtrent Rensch en Gorter dat dat gewoon geen Ajax spelers zijn, komen in alles tekort. Baissey die ook als een zak aardappelen begint en meteen gefrustreerd oogt en dat bevestigt met een rode kaart en ons zo benadeeld, waar is die vriendelijke jongen gebleven in alle interviews die trots was om voor Ajax te spelen daar blijkt dus helemaal niks van te kloppen in de praktijk. Ook Tadic moet echt meer laten zien anders is het tijd om te verjongen of anders gewoon Bergwijn - Brobbey - Anthony voor dit seizoen. Om af te sluiten als die Alvarez met zo'n gefrustreerd hoofd blijft rondlopen en zo agressief blijft reageren mag hij van mij vandaag nog vertrekken, hij komt al enorm tekort voor Ajax maatstaven en dan verwacht ik op z'n minst een beetje positieve energie want dit is geen grinta meer maar gewoon pure frustratie en onkunde!

31 juli 2022 om 12:52

Ik vind het allemaal erg objectief gesteld, hulde daarvoor. Ik begreep werkelijk niet waar het venijn en de frustratie bij Ajax vandaan kwam.. Zoals gewoonlijk is dit een wedstrijd die vooral om prestige draait en nog een mooie oefening tegen een ploeg van formaat, maar het ging er aardig op moet ik zeggen

31 juli 2022 om 13:12

Bassey was een typische gretigheids overtreding. Wil direct belangrijk zijn, het verschil maken en zorgen dat Ajax alsnog langszij zou komen. Dat is heel iets anders dan frustratie. Helemaal als hij eerst een tik krijgt bij de achterlijn waar Higler lekker laat doorspelen, dan doe je er als speler nog een schepje boven op.

31 juli 2022 om 16:10

Aan je username te zien heb je iets met Ajax, maar een supporter zijn kan je dit niet noemen. Je bent geen FIFA aan het spelen, met speelpoppetjes. Zo negatief over zoveel spelers, ja het ging gister niet allemaal vlekkeloos en er werden veel fouten gemaakt. Met zoveel nieuwe spelers moeten ze aan elkaar wennen en moet de chemie gaan werken. Dat is niet direct met 1 serieus potje tegen PSV voor de Cruijff Schaal. Gaat het over 10 potjes nog zo, dan kunnen we inderdaad bepaalde conclusies trekken.

31 juli 2022 om 13:32

Ajax begon inderdaad echt goed en fell, echter ben je met Blind en Rensch achterin en Gorter(vind hem een goed talent wat nog wel kan komen, oogt alleen heel onzeker) op doel zo kwetsbaar, dat de tegen partij er bijna van overtuigd lijkt nog wel een paar goals te maken. Ik moet zeggen dat die Schreuder me totaal niet bevalt. Taylor is leuk als invaller, maar is op dit moment nog geen basismateriaal en dat je dan Kudus voor dat op de bank zet, vind Klaassen geen geweldenaar, maar zelfs die hoort natuurlijk altijd de voorkeur te krijgen t.o.v Taylor.

Ookal speelde die jongen een zeer ongelukkige wedstrijd, de verdediging hielp ook niet mee. Als je Jay nu weer laat banken wordt het een drommel, dat gaat niet meer goedkomen. Voor hem belangrijk om hem niet gelijk af te vallen... ookal is de bashtour op volle gang. Slechtste man op het veld was overigens Higler. Hoe kon Alvarez nog op dat veld staan, en hoe was Rench flink wat kaarten bespaard gebleven? Ajax was lekker bezig de laatste aanvallers die PSV had kapot te trappen.

31 juli 2022 om 12:31

Ook als je hem niet bankt word het een Drommel. Hij heeft het niveau gewoon niet

31 juli 2022 om 12:34

Tja dan is dat maar zo. Gorter heeft ook niet laten zien dat hij de nieuwe Stekelenburg/Cillessen kan worden.

31 juli 2022 om 13:10

Maar geld voor Rensch soms ook niet ongeveer hetzelfde? Hoevaak laat Antony zijn man niet lopen. Max kwam toch meerdere keren op zonder dat Antony te zien was. Los daarvan laten Rensch en Gorter wel een slechte indruk achter

31 juli 2022 om 13:19

Maar hoelang wil je hem laten staan ? Hoeveel punten mag hij je kosten ? Waarbij ik ook besef dat de verdediging voor hem het hem zeker niet makkelijk maakt. Zelfs vorig jaar met Nous en Martinez erbij bleek al dat verdediging alleen met pasveer achter hun heel stabiel leek. Zonder pasveer was het ook vaak een gatenkaas.

31 juli 2022 om 14:21

Hij moet er gewoon uit. Ajax is topsport en geen liefdadigheid. Gorter is gewoon niveau Scherpen. Enige wat Gorter mee had is dat we allemaal Scherpen al een seizoen hebben zien blunderen in de Eredivisie.

31 juli 2022 om 20:51

Ik denk dat Gorter meer talent heeft dan Scherpen en in de toekomst misschien echt wel goed genoeg is voor Ajax. Echter op dit moment zou ik voor een keeper gaan die meer ervaren is (hoeft ook geen 37 jaar te zijn zoals Pasveer). Je zag vorig jaar bij PSV als Feyenoord dat jonge talentvolle keepers (waarbij het talent van in ieder geval Bijlow toch wel algemeen erkend wordt) toch meer punten gekost heeft dan dat Pasveer punten gekost heeft.

Eens met zijn stuk over de verdediging van ajax, maar het was echt niet zo dat psv de touwtjes in handen nam. Het was echt een 50/50 wedstrijd en na de 2-2 van ajax had ik het nog wel zien gebeuren dat ajax richting die 3-2 ging. Echter een blunder en een van richting veranderd schot kantelde de wedstrijd. De rode kaart gooide de wedstrijd op slot

Ben het eigenlijk volledig eens met valentijn. Denk dat ik even een rondje ga wandelen om mijn zinnen te verzetten. Ben wat in de war nu.

Gorter een paar keer zien keepen en toen was ik al niet onder de indruk. Gister maakt hij 2 blunders bij 1-1 en 2-2 en dat kan gewoon niet. 2 keer kantelt hij daarmee de wedstrijd. Gewogen en te licht bevonden. De keuze om met 2 bejaarde keepers en 1 jeugdkeeper het seizoen in te gaan heb ik nooit begrepen. Als Pasveer fit blijft komt het wel goed, maar anders heb je gewoon een zwaar keepersprobleem. Maar goed die heeft elke club wel als de nummer 1 geblesseerd raakt.

31 juli 2022 om 12:46

Ik vind dat die 1-2 van Til echt veel te makkelijk op het conto van Gorter wordt geschreven. Daar gaat zoveel fout bij Ajax dat Gorter de schuld geven zo ontzettende tunnelvisie is om de ogen voor de rest van de verdediging maar te sluiten.

Ten eerste: Waar zijn Alvarez of Taylor die als middenvelder met Til mee moeten lopen?
2: Waarom houdt Rensch geen een voorzet tegen?
3: Waarom is Blind Til compleet kwijt en reageert hij daarna te laat?

En dan nog als laatste wat heel de situatie uberhaupt overbodig maakt, zelfs al had Gorter de bal eggestompt:

Waarom maakt Wijndal een rugby tackle van achteren op de Jong, wat een 100 penalty is?

31 juli 2022 om 13:10

Gorter gaat daar gewoon onder de bal door. Het is heel simpel: als je komt moet je hem hebben. Als je hem niet kan hebben blijf je staan. Ik vind dat een 100% blunder. Dat er meer mis ging geloof ik best, maar dat Gorter daar in de fout gaat kan je niet ontkennen.

Als je een keeper laat debuteren doe het dan in een kleine wedstrijd. Gelijk tegen de grote concurrent om een prijs en er 5 om de oren krijgen voor eigen publiek. Die kun je nu wel gelijk afschrijven.

31 juli 2022 om 12:37

Ja, dat was een verkeerde keuze inderdaad. Ik zou hem tegen Fortuna gewoon een tweede kans geven. Dat moet tegen Fortuna toch wel kunnen

31 juli 2022 om 12:48

Denk dat Burak Yilmaz er ook op hoopt.

31 juli 2022 om 14:18

Ja hallo, het is topvoetbal en geen sociale werkplaats. Als je opgesteld wordt moet je er staan, of het nou PSV of Fortuna is.

Ik zou Gorter volgende week gewoon laten staan. PSV is toch van een ander kaliber dan Fortuna en daar zou ie wat aan z’n zelfvertrouwen kunnen werken. Hem er nu weer afhalen, zou hem niet helpen.

31 juli 2022 om 12:42



Nou ik vond de fouten wel schrijnend hoor zelfs bij de eerste goal had hij meer kunnen doen die tweede en derde jonge Jonge en zelf bij het van richting veranderd schot stond hij op de 5 meter lijn als hij gewoon op de doellijn staat pak je die bal toch ? Nee ik vind dat Ajax bezuinigd op de verkeerd dingen door geen keeper van niveau aan te schaffen ik begin bijna heimwee te krijgen naar Cilissen ik vind het Ajax onwaardig 2 bejaarde keepers met alle respect en totaal niets daarachter onvoorstelbaar , dit gaat je misschien wel de titel kosten .

31 juli 2022 om 12:47

Er moet een nieuwe keeper komen ,.maar geen Cilissen aub niet.

Je moet zo een jonge speler ook wel de kans geven om van deze fouten te leren. Op dit niveau heeft hij namelijk nog niet echt gespeeld. En laten we niet vergeten dat er heel wat keepers zijn die niet super waren in hun 1e wedstrijd(en) en vervolgens wel aan alle verwachtingen voldeden.

31 juli 2022 om 13:12

Ik betwijfel of die man van nature wel keeper is. Hij heeft een slecht oriëntatie vermogen op doel. Eerste kopbal van til keek die eerst 2 seconden voor dat die eens naar de hoek ging waar die veelste laat voor was. Hij heeft dus geen enkele katachtige redding zoals zijn collega aan de overkant wel had. Daarnaast ruik je de onzekerheid door het scherm heen komen.
Hij is absoluut niet de baas in zijn eigen strafschop gebied.
Laatste goal van simons zag je hoe meneer dook? Hij zat eerst een halve meter in de lucht inplaats van laag meebewegen en strekken.
Beetje alles wat fout kon geen fout. Als speler van de tegenpartij kan je gewoon continue uit alle hoeken op doel gaan schieten.

31 juli 2022 om 14:20

Helemaal eens wat betreft die goal van Simons! Zat er volledig naast. Ook die 2-4 van Til ging behoorlijk dwars door het midden.

31 juli 2022 om 14:36

Het lijkt me sterk dat hij heel de jeugd keeper is geweest want de fouten die die maakten leken me meer op een voetballer in doel zo stond die ook echt te keepen.

VD heeft helemaal gelijk natuurlijk. Probleem is dat Schreuder koppig gaat doen, het is zijn keuze en zal Gorter laten staan. Dat wordt wel een kleine ramp want vertrouwen achterin wordt compleet aangetast. Rensch is doodzonde maar het lukt niet nu. Kaliber is afgeschreven en jeugd is net zo klein.
Bassey zou paar dingen moeten oplossen maar met Blind heb je nog iemand met specifieke tekortkomingen. Vervelende is dat Wijndal die ook heeft: zie de kopduels oa en verdedigend is het op dezelfde manier discutabel. Kun je niet compenseren. Verdedigende middenvelders zijn ook schaars en hebben ook specifieke tekortkomen, zeker Alvarez. Dat is een vervelende optelsom.
Simpele oplossing: andere mepper en andere RB. Maar Schreuder zal dat niet doen, gevaarlijk.
Verder is het hopen dat aantal spelers nieuwe stap kunnen maken, eerste zou Taylor moeten zijn maar andere jeugdspelers mag je ook wat van verwachten. Paar moeten verhuurd worden echter, geldt oa voor Hansen en Unuvar want die komen niet ad bak

Ajax liet best goeie dingen zien anders. Rensch en Gorter waren drama, maar van aanvalspatronen werd ik best enthousiast. Veel variatie en een hoog tempo. PSV vond ik daarin weer erg voorspelbaar, maar die stonden itt Ajax organisatorisch weer beter. Beide teams hebben gister iig heel goed hun zwakke en sterke punten kunnen zien.

Zo raar, dat men het nu pas ziet. Valentijn en de andere zichzelf noemende kenners zouden toch wat vaker op VZ moeten komen.
Ajax is druk bezig geweest op de markt, maar heeft drie fouten gemaakt.
1. Als Mazraoui vorig jaar wegviel zag je dat het team veel slechter was.............. zorg dat je daar een goede vervanger aantrekt Rensch is niet goed genoeg en denkt niet na. Geef geen vrije trap zomaar weg als je weet dat de tegenstander in de lucht veel sterker is. Dit heeft niet alleen met lengte te maken; Martinez was kort, maar met timing, sprongkracht en slimheid. Blind, heeft dit allemaal op die positie niet.
Maar hij is een zeer geschikte reserve
2. je verdient weliswaar veel geld, dankzij Martinez, maar je besteed ook veel geld aan de aankoop van nieuwe spelers, terwijl je een onervaren man voor de groep zet. Besteed daar dan ook geld aan. Zeker als je zoals je beweert bij de grotere jongens aan tafel willen zitten.
Servet dat graag tafellaken wil zijn
3. Je kiest, ondanks de blessures van vorig jaar en een lang herstel om toch door te gaan met TWEE OUDE keepers. Stekelenburg, die heel goed werk heeft verricht vorig jaar, zonder meer.
Maar hij had bedankt moeten worden en Ajax had een goede, beter een zeer goede keeper moeten kopen.
De moed zal de spelers voorin en op het middenveld in de schoenen zakken als zij scoren en achterin deelt men cadeautjes uit
Graag gedaan

Kan t zijn dat Gorter zn dag niet had? Er wordt redelijk definitief over m gedaan. Lijkt me niet helemaal eerlijk.

31 juli 2022 om 12:45

Tja dan moet je maar niet bij een toplcub spelen…

31 juli 2022 om 12:47

Dit zijn wel dingen die je vaak bij Gorter terug ziet. In de voorbereiding en bij jong vorig jaar was het ook echt niet goed

Voetballend gaat PSV weer zwaar tekort komen, dat was wel duidelijk gisteren. Waarom blind niet LB ging spelen snapte ik ook niet. Die Bassey wil je toch in het centrum achterin ipv voorin? En tja jammer dat de keeper z'n kans niet heeft gegrepen. Beter in dit oefenpotje dan straks in de competitie. Ik vond Ajax duidelijk de betere maar er moet wel een goeie RB komen. Ik voorzie herhaling van vorig seizoen!

Ik ben gisteren enorm geschrokken van Ajax. Defensief veel problemen, een aankoop die over de scheef gaat en spelers die heel snel gefrustreerd raken. De club gaf een fortuin uit aan nieuwe spelers en presenteerde zichzelf als de big spender met Galaticos. De titel was wel een zekerheidje volgens haar fans. Steven Bergwijn was gisteren de enige aankoop die zich liet zien, al heb ik hem na zijn goal niet veel meer zien doen. Ik verwacht dat Ajax het enorm lastig gaat krijgen met het vernieuwe PSV en Feyenoord. Zij zullen ook zomaar de titel kunnen pakken. Groeten Klaas.

Driessen deed eergisteren 3 voorspellingen , Wijnberg zal er geen 24 scoren dit seizoen, is een speler die niet veel scoort. Ajax zal kampioen worden en Ajax zou de schaal winnen. Een voorspelling is al niet uitkomen

Er word altijd benoemd dat Rensch eigenlijk een centrale verdediger is maar wie wel hem daar zien? Aan de bal is het niet veel maar het is vooral opvallend hoe slecht hij is verdedigend kan totaal geen positie kiezen of kort erop zitten en staat ook veel te vaak te dromen.

Gewoon een kwestie van door selecteren, Regeer kan prima de 2e rechtsback zijn. Anderhalf jaar geen ontwikkeling te zien dan is het gewoon klaar het is wel topsport.

31 juli 2022 om 13:16

Centraal sta je niet man tegen man waardoor het makkelijker is als je niet al te best kan verdedigen. Als back speel je vaak tegen snelle wendbare spelers 1 op 1 dus als back moet je nog beter kunnen verdedigen dan centraal. Maar ook centraal is rensch niets.
Ik weet niet hoe het zit met zijn mentaliteit maar ik zie nu nog niet de kwaliteiten bij hem. Misschien leuk voor dirk bij Ado

Gorter had gewoon naar Vitesse moeten gaan. Had hij alles gekeept met die 2 clowns in de goal. Had hij en veel EL westrijden gespeeld en een seizoen eredivisie erop zitten. 2 seizoenen later naar Feijenoord, Ajax of PSV gekund.

Ajax moet wel aan de bak voor een rechtsback want Rensch is het gewoon niet en als hij er in staat, zijn ze back-ups nog minder.
Gorter ja was niet zijn dag, het us nu ook te laat om een keeper te halen want over een week begint de competitie al.
Zou toch gaan voor Pasveer, deze man geeft zoveel rust, 3 goals had hij gisteren zeker tegen gehouden of waren niet gevallen

Meestal mee eens hoor dat Driessen lulkoek aan het verkopen is maar in deze kan je hem toch moeilijk ongelijk geven. Als Pasveer niet het hele seizoen fit blijft heb je een enorm probleem onder de lat, je rechtsback kan niet verdedigen, een centrum Timber/blind gaat tegen elke ploeg van een beetje niveau zeker Europees in de problemen komen. Kudus bewijst de hele voorbereiding al dat hij zoveel extra kan brengen vanaf het middenveld maar wordt stelselmatig genegeerd. En er doet zich een situatie voor dat hoe hard het ook klinkt er mss wel geen plek meer is voor je aanvoerder in de basis. Antony en Bergwijn zijn uitblinkers op de flank en Tadic als spits is bepaald geen gelukkige combinatie. Schreuder zal onderhand toch echt eens kleur moeten bekennen en beslissingen durven te nemen ook als die niet zo makkelijk zijn. En of H en H brengen in de laatste maand van de transferperiode de achterhoede nog flink op sterkte en zo niet dan denk ik dat het al een monsterklus zal worden om met deze achterhoede überhaupt Europees te overwinteren in de Europa League na de winterstop. Op dit moment is de harde realiteit dat we een selectie hebben die absoluut niet in balans is, en hebben we een trainer die weigert om harde keuzes te maken in het belang van Ajax omdat spelers die belangrijk zijn geweest ( Blind, Klaassen en Tadic) dan wel eens genoegen moeten nemen met een rol op het tweede plan.



De competitie moet nog beginnen en nu al regent het negatieve geluiden. Waarbij Blind en Tadic steevast de gebeten honden zijn. Belachelijk, beiden speelden een sterke wedstrijd.
De uitslag geeft m.i. een vertekend beeld van de werkelijke krachtsverhoudingen. In het eerste half uur kwam PSV er niet aan te pas. Enkele cruciale reddingen van de PSV-keeper, hielden de Eindhovenaren overeind. PSV kon vooral terug in de wedstrijd komen door fouten van Gorter, Tot de rode kaart was Ajax beslist niet de mindere !
Er gingen bij beide teams dingen fout, maar kijk liever naar wat er bij beide Nederlandse sterkhouders wèl goed ging. Dat was best veel. En dat lijkt me in deze fase veel belangrijker. Deze prijs is leuk voor de statistieken, maar niet meer dan dat.
Wel leuk om de kijkers een beeld te geven van de nieuwe teams en nieuwe spelers. En dat is bij beide best veel belovend.

De winst van deze schaal zal heel snel vergeten zijn als PSV niet dezelfde felheid toont in de wedstrijden tegen Monaco. Die zijn veel belangrijker voor PSV en voor het Nederlandse voetbal. Met name spelers als Veerman, Til, Hoever maken me op dat punt ongerust.



31 juli 2022 om 13:27

Blind en tadic een goede wedstrijd? Welke pot heb jij zitten kijken. Blind is al jarenlang de zwakste schake achterin. En als linksback kan het centrum nog wat opvangen maar nu. Bij 4 van de 5 tegengoals stond blind uit positie of was hij nog onderweg. Tadic werkelijk geen pepernoot geraakt in het centrum. Nee lekker brobbey laten spelen en ga die zirkzee halen uit München. Schuurs, blind en rensch echt direct lozen. En zoek een paar Argentijnen of Brazilianen die we kunnen verdedigen. Wat zijn die gasten slecht zeg. Maar wel 6 aanvallers die allemaal kunnen spelen.

31 juli 2022 om 14:09

"blind al jarenlang de zwakste schakel achterin..."... Hier ben ik gestopt met verder lezen. Als je zelf het spelletje niet snapt zou je eens naar (objectief) cijfermateriaal kunnen kijken.

Zirkzee halen.... Tsssss...

Er wordt heel veel gewezen naar Rensch en Gorter, wat zeker terecht is. Maar er waren wel meerdere waar je meer van mag verwachten. Waar waren Tadic/Berghuis en wat heeft Bergwijn gedaan na zijn doelpunt los van gefrustreerd over dat veld te lopen? Ook scoort Til scoort 3x! en zijn directe tegenstander Alvarez was nergens te bekennen? Dan heb ik het niet eens over de arbitrage, waardoor Ajax nog in de wedstrijd bleef. Alvarez was gewoon rood, Rensch ontsnapt meerdere keren aan geel en dat moment met Wijndal/Bakayoko snap ik nog steeds niet. Ja het is hands, maar de bal komt via het lichaam (oprecht, ik dacht dat het dan geen opzettelijk hands was) en mag de VAR hierover oordelen? Het leek alsof Higler dat moment zelf aanvroeg aangezien Wijndal hem daarop wees en als dat geval is, mag hij ook eens kijken naar de overtredingen op De Jong. Al met al heeft PSV gewoon een aantal pijnpunten blootgelegd in notabene een uitwedstrijd en het geluk voor Ajax is, is dat de transfermarkt nog wel even open is…

Gorter was inderdaad niet best maar tadic liet ook totaal niets zien maar daar hoor je niemand over. Die is echt aan vervanging toe

Schrikken.. pff. De grootste inkopper die er is, vorig jaar werd deze beker ook verloten en uiteindelijk kampioen. Niks aan de hand dus. Verder speelde ajax eigenlijk gewoon prima wat mij betreft, ondanks wat persoonlijke fouten en een (onterechte?) rode kaart. Psv daarentegen vertoont wat mij betreft weer exact hetzelfde beeld als altijd, afwachten en gokken op enkele sterke uitbraken. Precies waarom PSV nooit een echte topclub gaat worden. Te bescheiden wellicht of te onzeker. Alleen onder Schmidt vond ik het enigszins anders, en met lef. Ook al ging zeker niet alles goed, er werd wel regelmatig van eigen kracht uit gegaan. Ondanks dat ook prima wedstrijd van PSV, 5 doelpunten en een prijs mag je tevreden mee zijn. Hopelijk dinsdag ook resultaat, belangrijker dan vandaag.

Kan iemand misschien iets over die Blind zeggen want dat kan gewoon niet meer. Centraal achterin helemaal niet. En je ziet het elke keer weer gebeuren. Schuurs rensch blind kunnen allemaal weg. Tadic mag wat vaker banken is ook al op leeftijd. Ajax moet echt nog een hele nieuwe achterhoede kopen. Gaat nergens over.

Hij had beter Gorter teggen shaktar kunnen proberen en pasveer tegen psv moeten laten spelen. Rensch begint echt sneu te worden.

Mijn eerste reactie na afloop was : Gorter heeft zijn kans om nu 1ste doelman te worden verspild. Logisch ook, na een verloren wedstrijd dat dit het sentiment is. Maar het is eigenlijk een rationele afweging. Het was, als ik Schreuder moest geloven, een close battle. Nou ja, gisteren zakte Gorter hard door het ijs dus als ze dicht bij elkaar zaten dan is het niet moeilijk de keuze voor Pasveer te rechtvaardigen.

De kwetsbaarheid van Rensch is al de gehele voorbereiding zichtbaar. Ik vond hem eigenlijk niet voortdurend zwak, maar het is wel zijn kant die de achilleshiel was. Logisch als je tegenover Gapko speelt, vorig jaar speler van het jaar in de Eredivisie. Maar dat is wel het kaliber spelers wat je in de CL tegenover je krijgt.

Dat het centrum te klein was is niks nieuws. Martinez en Timber waren een heel goed duo ondanks hun lengte, maar vooral omdat Ajax het spel zo speelde dat de tegenstander niet in de situatie kwam om die kwetsbaarheid goed te benutten. Daar was Ajax gisteren maar beperkt toe in staat. Ook omdat ik het nieuwe druk zetten van Ajax onder Schreuder duidelijk niet geweldig verliep.

Kortom : veel defensief werk aan de winkel.

Je kunt je op veel posities veroorloven iemand langdurig een kans te geven en hem fouten te mogen laten maken, maar er is één positie waar dat direct fataal is: op doel. Het is echt ridicuul dat Ajax weet dat het zonder Onana nooit de halve finales van de CL had gehaald en de finale van de EL. Zonder van der Sar nooit de CL had gewonnen en dan vervolgens ergens gaat bezuinigen op de doelman. Een goede doelman betekent dat je minimaal zes punten haalt die je met een gemiddelde of zwakke niet had gehaald. Als Ajax slim is halen ze die jongen van Twente als eerste keeper, Pasveer erachter, Gorter verkopen of verhuren. Want van Jong-Ajax naar de CL is echt een belachelijk grote sprong, tenzij je een mega talent bent. Zo kan ik mij het debuut van Casillas nog herinneren (ik geloof tegen Fiorentina) en je zag gelijk: dit wordt de beste keeper ter wereld. Dat gaat Gorter niet worden. Ajax wil graag meedoen met de Europese top, maar verzuipt in zijn eigen filosofie. Even los van zijn fratsen bij de middenlijn en zijn gekke overtredingen: als ik moet kiezen tussen Tagliafico en Wijndal is de keus niet moeilijk. Als ik moet kiezen tussen een CV die groot en sterk is, maar opbouwend niet tot de uitblinkers behoort en Daley Blind die opbouwend sterker is, dat steeds minder laat zien en bij iedere omschakeling het tempo niet kan bijhouden, dan kies ik voor die grote, sterke verdediger die de bal snel afgeeft aan iemand die wel kan voetballen. Zie Sanchez destijds. Natuurlijk is er een ondergrens, maar als Ajax supporter heb ik me de laatste drie jaar dood geërgerd aan die belachelijke ruimtes die ze weggaven bij balverlies. Als Ajax stappen wil maken om steevast bij de laatste 16 en soms bij de laatste 8 of 4 van Europa te komen als het meezit, zal het echt moeten leren wat verdedigen is en een goede doelman moeten kopen. Sterker nog: met een goede doelman (onana kon niet meer eigenlijk) was je er ook tegen Benfica niet uitgevlogen. En ook niet tegen AS Roma (scherpen). Onbegrijpelijk dat met een oud-doelman als algemeen directeur op deze post wordt bezuinigd.

Mentaal is gorter nog een watje en dat had schreuder moeten zien en aanvoelen.

Schreuder heeft meer fouten gemaakt. Vreemde wissels waardoor je opeens met 2 middenvelders in de verdediging staat. Alvarez en taylor. Al was het maar voor even.

Een goede trainer was dit nooit overkomen. Ook heeft hij geen ballen getoond. Want hij moest tadic gewoon wisselen en niet op rechtsbuiten zetten.Ik kan niet geloven dat niemand zijn vreemde beslissingen aankaart.

Je mist lengte. En brengt schuurs niet erin ? Waarom niet Rensch eruit en timber rechtsback ? Je ziet toch dat rensch tot 2 keer toe gakpo een voorzet laat geven en niet agressief genoeg op de man zit ?

waarom niet Bassey centraal ( lengte )en blind linksback ( kan vanuit hier ook de opbouw organiseren ) ?

Berghuis eruit en niet taylor die later toch eraf moet met kramp ? Kudus heel de voorbereiding in vorm maar toch op de bank.

Ik had het anders gedaan en ik geloof Ten Hag ook. Gelukkig ben ik geen trainer en maar een voetballiefhebber met een mening

Trainer schreuder jij gaat ajax dit jaar de kop kosten. Mark my words !

31 juli 2022 om 14:19

Het grote probleem van Ajax is, dat zal met Schreuder niet anders zijn, dat ze vasthouden aan hun filosofie omdat ze daar ooit eens prijzen mee hebben gepakt. Maar daar kan je ook in doorslaan. Denk nu niet dat Bogarde en Frank de Boer niet konden verdedigen. Als je de kwaliteiten niet hebt om, zonder jezelf belachelijk kwetsbaar te maken, dat spelletje te spelen, dan moet je jezelf aanpassen. Het optimale resultaat uit een groep halen heet zoiets. Als topclub moet je liever eerste willen worden met niet zulk mooi voetbal dan tweede worden en denken dat iedereen het jaren later nog over je speelstijl heeft. Tegen Tottenham thuis bewees Ajax al geen echte Europese top te zijn. Een goede organisatie begint bij ELKE topclub achterin en daarachter een goede doelman. Denk nu niet dat Barcelona zonder een sloper als Pujol en een goede doelman het ook had afgekund destijds.

Zolang Blind opgesteld wordt (links, rechts, centraal, middenveld pffff wat is zijn positie nou precies???)...kun je het elftal niet uitbalanceren!!!

Lullig zeg, hoe Gorter de zwarte piet krijgt. Voorafgaand aan de goal van Gakpo ging hij in de fout. Waarom is hij nu de schlemiel en niet Blind, Wijndal en Rensch, die schuldig waren aan drie van de vier overige tegengoals?

31 juli 2022 om 16:21

Lullig, maar ook keiharde topsport. Ondanks het lucht dekken van Rensch en Blind had Gorter minimaal 3 van de 5 goals moeten hebben. Dat kost je uiteindelijk gewoon de wedstrijd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren