Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Telegraaf: Ajax identificeert gedroomde opvolger van Lisandro Martínez

Laatste update:

Ajax ziet in Calvin Bassey (rechts op de foto) de gedroomde opvolger van Lisandro Martínez. Dat schrijft De Telegraaf. De linksbenige verdediger van Rangers heeft al telefonisch met Alfred Schreuder gesproken en kreeg daar te horen dat de oefenmeester zeer gecharmeerd van hem is.

De Amsterdammers zullen wel diep in de buidel moeten tasten om de Engelse Nigeriaan los te kunnen weken bij Rangers, aangezien de Schotten een bedrag van minstens 25 miljoen euro in gedachten hebben voor hun verdediger. Op het gerenommeerde Transfermarkt wordt de waarde van Bassey, die nog een contract tot de zomer van 2024 heeft op Ibrox, geschat op twintig miljoen. Giovanni van Bronckhorst, de trainer van Bassey bij Rangers, maakte tijdens het afgelopen seizoen veelvuldig gebruik van de linksbenige verdediger.

Hij kwam in totaal al tot 65 wedstrijden in het eerste van the Gers en daarvan speelde hij er 29 in het afgelopen Premiership-seizoen. Bassey maakte echter vooral indruk in de Europa League, waarin hij met Rangers de finale haalde en uiteindelijk verloor van Eintracht Frankfurt. De 22-jarige stopper stond dertien keer in de basis in het tweede Europese clubtoernooi en mocht ook twee keer invallen van Van Bronckhorst. Scoren lukte hem, net als in de competitie, nog niet.

Bassey is in Italië geboren, heeft in Engeland gewoond en speelt zijn interlands voor Nigeria. De 1 meter 85 lange mandekker werd bij Leicester City opgeleid en maakt indruk met zijn duelkracht en inzicht. Dat maakt hem volgens Ajax de ideale opvolger van Martínez, die naar het Manchester United van Erik ten Hag lijkt te vertrekken. De onderhandelingen rond die transfer zijn in de afrondende fase en er wordt binnenkort witte rook verwacht. De ruim 50 miljoen euro die dat op zal leveren, kunnen dan ingezet worden om Bassey te halen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wie zou Calvin Bassey toch zijn? Kenners die hem bij Rangers regelmatig hebben zien spelen?

14 juli 2022 om 18:58

Bassey is een linksback die afgelopen seizoen door Van Bronckhorst in de Europa League veel als linker centrale verdediger is gebruikt.

Fysiek sterk, verdedigend goed en heeft ook aan de bal met vertrouwen. In mijn ogen is hij samen met Medina en Theate een van de best mogelijke vervangers voor Martinez.

Ik heb weliswaar alleen de Europa League wedstrijden gekeken. Misschien dat er iemand ook wat wedstrijden van de Schotse competitie heeft gezien en er dus iets meer over kan vertellen.

14 juli 2022 om 19:52

Hm interessante speler dan wel. Is het ook een goedkope optie of moet hij meer dan 10 miljoen kosten?

14 juli 2022 om 19:57

Rangers vraagt €20 Ajax

14 juli 2022 om 20:01

Ik zou gewoon voor die argentijn van lens gaan, wat denk jij peer?

14 juli 2022 om 20:09

Haha, jij hebt er verstand van. Ik zou inderdaad ook gaan voor Medina. Dat is een iets goedkopere optie (15-20m gok ik) die ook wat beter is aan de bal.

14 juli 2022 om 20:12

Direct doen zou ik zeggen. Hopen dat H2 meeleest🤞

14 juli 2022 om 20:19

Ik verwacht dat de vraagprijs rond de 23,5m ligt. Het is wel echt een hele goede verdediger en ik zou ook wel zeggen dat hij dat bedrag waard is. Bovendien is hij "homegrown" en dus kan je later nog flinke winst op maken

14 juli 2022 om 20:22

@ArsenalNac, laten we het hopen. Al zou ik ook absoluut niet klagen als we in plaats daarvan Bassey halen.

14 juli 2022 om 20:27

Lijkt me alleen vanwege z'n uitstraling al een heerlijke toevoeging voor de ed

14 juli 2022 om 23:10

Je weet het leuk te brengen.

Maar kan me herinneren dat je paar uur geleden een post hebt geplaatst waarin je niets over Bassey zei, en naast Medina en Theate Jhon Lucumi noemde als "in jouw ogen de best mogelijke vervangers voor Martinez".

zoals de wind waait waait zijn jasje

14 juli 2022 om 23:24

Dat is omdat de eerder genoemde spelers in een iets lagere prijsklasse zitten. Ik had niet verwacht dat Ajax bereidt zou zijn om 25 miljoen uit te geven aan een centrale verdediger. Als ze dat wel zijn is dit een fantastische optie.

Al met al vind ik Medina de beste optie, zou ik Theate (mits haalbaar) ook echt top vinden en is Lucumi een nog iets goedkopere optie.

14 juli 2022 om 23:26

Liep bij Lens nog een interessante speler voor Ajax rond dit jaar. Kalimuendo vind ik als spits eigenlijk interessanter dan bijvoorbeeld Brobbey (al is dit voor mij ook wel deels een principe dingetjes) en volgens mij staat hij ook open voor een vertrek bij PSG. Goed speler overigens Medina, wel echt wat minder dan Martinez, maar die zal je nooit 1 op 1 kunnen vervangen denk ik. Bassey heb ik echt geen seconde op gelet, ook niet in de EL. Op twitter lees ik veel goede dingen over hem, maargoed die kan ik misschien ook vinden over Veltman.

14 juli 2022 om 23:33

Kalimuendo is zeker een goede speler, maar die is gehuurd van PSG en ik geloof niet dat die hem zomaar zullen laten gaan.

Verder ben ik persoonlijk van mening dat er voor onder de 18 miljoen geen betere jonge spits te vinden is dan Brobbey. 25 miljoen daarentegen vind ik wel heel erg veel geld voor hem.

Tot slot is Medina inderdaad minder dan Martinez, maar wel een speler die ook die rol op zich kan nemen.

14 juli 2022 om 23:42

Ik zou graag zie dat Ajax die jonge spits van Dortmund haalt Mokouku ofso? Zirkzee kan ook interessant zijn, maar verwacht dat Tadic en Bergwijn spits gaan spelen en dan is een talentvolle spits een betere mix in mijn opinie.

14 juli 2022 om 23:43

Nou ik zou effe ze naam opzoeken op Google

14 juli 2022 om 23:46

Moukoko schijnt een 1 jarig contract te hebben en is een hele interessante optie. Ik durf alleen niet te zeggen of hij daar trek in heeft. Zirkzee daarentegen vind ik heel matig. Die is niet eens de helft van Brobbey waar. 10 miljoen vind i al te veel geld. Dat is wat mij betreft alleen een optie als hij voor 7 miljoen op te pikken is.

Poh, vond ‘em zeer sterk spelen in de EL finale en hoor ook van menig volger van de Schotse competitie dat het echt een erg goede verdediger is. Alleen de vraag of ‘ie natuurlijk voetballend past in het plaatje van Ajax.

14 juli 2022 om 18:30

Vind 25 miljoen wel vrij veel op het oog. Al moet ik wel bekennen dat ik de speler niet echt ken..

14 juli 2022 om 18:35

Ik vind 25 miljoen euro ook erg veel. Moet wel zeggen: het lijkt erop dat je niet overbetaald. Zijn waarde wordt op Transfermarkt op 20 miljoen ingeschat en je betaalt dus een dergelijk bedrag. Man Utd betaalt bijvoorbeeld 20 miljoen meer dan die geschatte transferwaarde mbt Martinez. Niet dat Transfermarkt alles zegt. Maar het lijkt erop dat je deze speler in een slecht scenario nog wel voor 10-12,5 miljoen euro kan lozen. En in een goed scenario gaat hij voor het dubbele over twee jaar de deur uit.

14 juli 2022 om 18:39

Lees nu dat het 10 miljoen is en Voetbalzone ernaast zit.

14 juli 2022 om 18:42

Hij is opgeleid door Leicester en dus homegrown. Daar betaal je extra voor, maar daar kan je ook meer voor vangen. Als hij slaagt heb je de jackpot, als hij mislukt zal er vast wel een laagvlieger uit de PL zijn die het gokje wil wagen.

14 juli 2022 om 18:42

@suarez 7 - 10 miljoen zie ik, ipv 20. Mits je een andere Calvin Bassey hebt gevonden natuurlijk. Geen idee wat ik ervan moet vinden, heb Rangers niet heel nauwlettend gevolgd, maar het is toch een iets andere verdediger dan wat Ajax normaal zoekt. Aan de andere kant, geen idee wie Martinez moet gaan opvolgen. Blind is mijn eerste gedachte, mede omdat ik altijd wel fan van hem ben wanneer hij als linkercentrale speelt ipv als linksback. Maar daarachter heb je alleen Pierie die linksbenig is. Dus snap best dat Ajax dan nog een andere gast erbij wilt zoeken. Mits Schreuder potentie ziet in Pierie natuurlijk.

14 juli 2022 om 18:43

United betaald ook veelte veel voor Martinez natuurlijk. Ik vind hem echt fantastisch maar besef even dat dit de 3e duurst uitgaande transfer van Ajax ooit gaat worden hè. Heeft ook met de situatie te maken natuurlijk. Aan de andere kant heb ik liever wel dat Ajax een echte topper haalt voor bijvoorbeeld 20 miljoen, dan iemand van 9 wat als talent gezien word. Elke transfer is afwachten natuurlijk, maar hier mag je wel meteen wat van verwachten.

14 juli 2022 om 18:47

Ikzelf heb maar 1 wedstrijd gezien en dat was de el finale. Daarin viel zijn kracht mij op. Voor de rest ken ik hem niet maar in die wedstrijd zeer sterk.
Ik ga ervan uit dat Ajax weet wat t doet dus juich deze transfer toe al is het voor 25 miljoen.

14 juli 2022 om 18:54

Lekker hoor Lee, op basis van 1 wedstrijd juich je een transfer van 25 miljoen euro toe.

14 juli 2022 om 19:09

Mensen vinden de prijs van Ajax tegenwoordig allemaal hoog. Wist je dat Ajax geld verdient aan transfers zoals Donny van de Beek, Gravenberch, De Ligt, Frenkie, Noa Lang, Kluivert, Sierhuis, Tete, Veltman. Dat is een businessmodel, bovendien als je spelers 2/3 jaar traint en je verkoopt ze daarna met dikke winst. Pak je al het geld weer terug. Bovendien stromen genoeg talenten door naar het 1e van Ajax. Ook het overwinteren in de CL levert enorm veel geld op. Ook werken aan de naamsbekendheid stimuleert de shirt-verkoop. Als je gierig gaat zijn, dan eindig je in een negatieve spiraal en word je standaard uitgeschakeld in Europa. Verder denken dan je neus lang is aub. Ajax moet en zal aanhaken aan de wereldtop. Er hoef maar een speler voor 100 miljoen te vertrekken naar PSG, City of Newcastle en je bent binnen voor de komende tijd. Als De Ligt en Frenkie beide een transfer gaan maken stroomt er weer tientallen miljoenen binnen. Ja dat heet verdienmodel begrijpen van Ajax. Ze surfen mee op de golf van rijke buitenlandse clubs.

14 juli 2022 om 19:24

@Bongiorno/ Nee, op basis van vertrouwen in de scouting van Ajax juicht Lee de transfer toe, juist niet op basis van die ene wedstrijd. Ik heb hem zelf ook slechts enkele keren gezien tijdens de EL maar niet specifiek op hem gelet ofzo dus lastig te oordelen. In de finale was ie inderdaad wel sterk. Kan vrij degelijk statistieken overleggen voor Rangers, is nog vrij jong, heeft een Engels paspoort. Goedkoop zal ie niet zijn in ieder geval, maar lijkt me zo op het eerste oog een aardig goede LCV.

14 juli 2022 om 19:37

@bongiorno,

Wil je je reactie aanpassen wanneer je zijn reactie nog een keer hebt gelezen? Thnx

14 juli 2022 om 19:53

@ajaxglobal die gast lijkt wel op zoek naar kleine dingen om lekker ruzie over te gaan maken. Heel vermoeiend. In plaats van een normaal gesprek over voetbal.

14 juli 2022 om 21:38

In die 20-25 miljoen mag je denk ik wel een paar miljoen extra mee nemen voor zijn homegrown status. Daardoor is denk ik het risico vrij beperkt (immers genoeg interesse uit de PL middenmoot voor spelers die het goed doen bij de Schotse top, zelfs als hij het bij Ajax niet direct goed zou doen) en zit er vanwege die status ook nog een aardige upside in.

14 juli 2022 om 22:34

@bongiorno Lees je niet dat ik ervan uitga dat Ajax weet wat t doet en dat ik het daarom toejuich?

Ik kan toch ook maar oordelen obv 1 wedstrijd? Hierdoor kan ik weinig zeggen en dus hopelijk maakt Ajax een goede keuze. Die ene wedstrijd was in ieder geval goed.

Nergens zeg ik dat ik het toejuich omdat hij een goeie EL finale speelde.

Begrijpend lezen is en blijft een kunst.

14 juli 2022 om 23:24

@erodinho dank voor de wijze les. Nu kunnen wij allemaal echt zomervakantie gaan vieren, want jij hebt ons even goed aangepakt

14 juli 2022 om 18:54

Laat dat voetballen Maar aan anderen over. We moeten weer een "grinta" speler hebben. Technisch loopt er al genoeg rond bij ajax. Het is die balans die je moet behouden. Iemand die gewoon zegt weg met die bal en er op klapt.

14 juli 2022 om 19:41

Helemaal mee eens Soccerfan!

Bassey is echt een beest. Een kast van een vent, die misschien lomp oogt maar toch behoorlijk kan ballen. Goede trap ook, net zoals Martinez.

14 juli 2022 om 20:11

@soccerfan_1,

Als we op links met Wijndal en/of Blind spelen dan staan we in ieder geval weer diep met onze backs en word daar inderdaad uitgegaan van een voetballer ipv een verdediger. Het is dan wel extra lekker als er een fysiek sterke en snelle man op LCV staat die dit kan belopen. En met 1.85 creeeren we ook wat extra lengte in de ploeg wat ook niet onaardig is.

14 juli 2022 om 19:15

Haha, hij is normaliter niet eens basisspeler bij Rangers. Maar oké. Ik vond hem ook aardig spelen in de EL finale. Maar wel echt heel erg druistig en onrustig aan de bal. Het is niet zomaar iemand die je tegenover je hebt staan, echt een atleet met power.

14 juli 2022 om 19:17

Ik vond hem prima aan de bal.

14 juli 2022 om 19:24

Geen basisspeler? Hij speelde dit seizoen nagenoeg alles en heeft de 4e hoogst geschatte waarde van die hele ploeg. Wanneer was hij geen basisspeler dan?

14 juli 2022 om 19:27

Huh die snap ik even niet, heeft vrijwel elk duel in de Premiership gespeeld en ook in de EL tot aan de finale vrijwel alles basis gestaan. Hoezo is hij normaal geen basisspeler dan? Was er een CV het hele seizoen geblesseerdn of?

14 juli 2022 om 19:28

Heeft 29 wedstrijden gespeelt in de pl in schotland. Nec roept maar wat.

14 juli 2022 om 19:44

50 wedstrijden vorig jaar gespeeld, bijna 4400 minuten. Dat is aardig knap als je blijkbaar geen basisspeler bent. Haha.

14 juli 2022 om 23:54

Origineel, het centrale duo van Rangers bestaat normaal gesproken uit Balogun en Goldson. Balogun heeft er ruim 2,5 maand uitgelezen met een blessure waardoor Bassey in zijn plaats kwam en heeft zijn plek kunnen behouden. We kunnen wel allemaal statistieken kijken zonder wat te weten, maar dat is de reden waarom Bassey dit seizoen zo veel heeft gespeeld. Hij heeft verdienstelijk gespeeld en daarom mocht hij blijven staan. Dus zoals ik schreef, ‘normaliter’ was Bassey helemaal geen basisspeler.

14 juli 2022 om 23:55

Behanger, kijk even mijn laatste post. Volgens mij roep ik zeker niet maar wat… Maar dat kan je makkelijk roepen als je zelf je er zelfs niets van weet he…

14 juli 2022 om 21:30

Het hoeven natuurlijk niet allemaal perfect voetballende verdedigers - spelers te zijn. Alvarez komt ook prima tot zijn recht juist omdat hij iets toe voegt wat de meeste andere spelers niet hebben.
Als ze bijvoorbeeld met Berghuis op de plek van van Gravenberch gaan spelen dan heb je met Blind, Timber en Berghuis genoeg spelers die het voetballende - opbouwende gedeelte kunnen doen.

Dit zou wel een goeie aankoop zijn.. Groot sterk en nog jong..

14 juli 2022 om 18:31

Mooi duo samen met Perrke

14 juli 2022 om 18:35

Waarde van Bassey is volgens Transfermarkt geschat op 10m...

14 juli 2022 om 18:55

Transfermarkt moeten mensen niet naar kijken. Wat is de waarde van hem voor zijn club. Net als met Martinez is dat meer dan wat anderen hem waard vinden.

14 juli 2022 om 19:19

Ken je deze speler wel ??
Martinez is voor Ajax zeker 55m waard !

14 juli 2022 om 18:37

max. 20m incl. dan maar

14 juli 2022 om 19:06

Daar ga je hem waarschijnlijk niet van kunnen kopen. Verder moet je sowieso transfermarkt maar negeren. De waarde van veel talenten schatten zij vaak veel lager dan wat er uiteindelijk wordt betaald. Kijk maar naar Martinez. Die stond er voor 32 op en er wordt nu 55 betaald.

14 juli 2022 om 19:29



Klopt wat je zegt! Toch is Martinez waarde bepaald door een goed Ajax in CL en ED! Argentina international voor het WK! ( ETH en MU in nood)
Ook al vind ik de waarde van Martinez voor Ajax meer dan 50m hoor!

14 juli 2022 om 23:57

Transferwaarde heeft niets te maken met wat een speler daadwerkelijk waard is. Daar wordt puur gekeken naar de speler zelf en niet naar contractduur, situatie bij zijn club, blessures en dergelijke.

Enorme beer maar zal zeker 20-25 miljoen gaan kosten. Maarja het geld is er wel.

14 juli 2022 om 18:29

Als jij een CV voor 55 verkoopt dan kan je er best eentje voor 25 halen

14 juli 2022 om 18:31

Mwah zo werkt het niet helemaal. Dan moet je alsnog heeeel zeker van z’n kwaliteiten zijn. Want een miskoop van 25 miljoen kan Ajax hoe dan ook niet veroorloven.

14 juli 2022 om 19:06

En hoe weet je heeeeeel zeker of hij de kwaliteiten heeft ??

14 juli 2022 om 19:08

We hebben het wel over een van de beste spelers in de Europa League finale. Het is geen koekebakker. Als je zoveel geld binnenkrijgt moet je ook meer risico gaan nemen. Kijk maar naar Benfica. Die kochten Nunez ook voor dik 30m en nu vertrekt hij voor 75-100m

Een miskoop van 25m zou vervelend zijn, maar hij is Engels en home grown, dus je kan hem altijd nog voor een redelijke prijs verkopen.

14 juli 2022 om 19:42

Kevva

Vergeet niet dat andere clubs ook een deel van het transferbedrag afsnoepen, zaakwaarnemers en andere partijen geld willen en daarbij een nieuwe aankoop (+zaakwaarnemer) ook een flinke premie willen.

14 juli 2022 om 19:42

Kevva

Vergeet niet dat andere clubs ook een deel van het transferbedrag afsnoepen, zaakwaarnemers en andere partijen geld willen en daarbij een nieuwe aankoop (+zaakwaarnemer) ook een flinke premie willen.

14 juli 2022 om 21:32

Je kan ook moeilijk 5 verderdigers van 5 miljoen halen in de hoop dat er een tussen zit die voldoet...

14 juli 2022 om 19:07

Daarnaast dus engelse nationaliteit, wat voor een toekomstige verkoop de prijs verder zal opdrijven.

Dat zou wel een hele goede aankoop van Ajax zijn. Ik zag Calvin Bassey afgelopen seizoen heel goed spelen in de Europa League voor de Rangers.
Hij is pas 22 jaar, fysiek heel sterk. En inmiddels ruim 60 wedstrijden voor de Rangers achter de rug.
Hij is linksbenig en kan in het centrum en linksback spelen. Ideaal lijkt mij.

14 juli 2022 om 18:34

Is die snel?

14 juli 2022 om 18:38

Hij heeft 50% als linksback gespeeld dus dan ben je wel aardig rap ja, denk Sanchez achtige snelheid

14 juli 2022 om 18:41

Ja hij is zeker snel, heeft overzicht en 'vreet' zijn tegenstanders op met zijn fysiek en slimmigheid.

Ik vrees alleen dat Rangers heel veel gaat vragen. Zeker ook omdat hij een hele goede EL campagne heeft gespeeld en Ajax inmiddels veel geld heeft verdiend.

14 juli 2022 om 18:47

Inderdaad. Speel je linksback dan moet je wel aardig rap zijn. Wijndal, Max, Blind...

14 juli 2022 om 19:19

Zeg je nou dat Wijndal niet snel is?

14 juli 2022 om 19:30

Dank u wel! We gaan het zien.

14 juli 2022 om 19:31

Wijndal is toch best rap? En Max al helemaal.

14 juli 2022 om 23:29

Van Peppen, van Polen

14 juli 2022 om 18:40

Valt mee kan niet onder grote druk voetballen (zie uitwedstrijd tegen Celtic) niet echt een meevoetballende verdediger…geen CL materiaal anders had hij al in de PL gespeeld.

14 juli 2022 om 18:55

Dat is natuurlijk onzin. Kijk naar Van Dijk. Speelde op die leeftijd ook in Schotland. Nog jong genoeg als verdediger om (veel) beter te worden.

14 juli 2022 om 19:03

Dan moet hij dat maar gaan leren bij Ajax Startel. Hij is nog heel jong dus genoeg rek.
En wanneer hij compleet is dan kan hij net zoals Martinez en Van Dijk naar de PL.

Wat een beest was dit tegen Frankfurt. Snel, krachtig, moedig. Aan de bal weet ik niet of hij Ajax waardig is. Maar deze gozer stopt elke spits in zijn broekzak, PL interesse zegt ook wel wat. Ben benieuwd naar de alternatieven. Dit is wel het niveau waar ik tevreden mee zou zijn.

14 juli 2022 om 18:41

Geen Ajax speler, kan slecht meevoetballen, onder druk maakt hij behoorlijk veel fouten. Wel sterk en snel.

14 juli 2022 om 19:10

Hij moet gewoon de bal bij Timber of Taylor afleveren. Het is geen type Martinez, maar wel een type Sanchez. Naar de juiste kleur passen onder druk kan hij prima. Het is bovendien zeker geen speler die bang is om aan de bal te zijn.

14 juli 2022 om 18:48

Als hij elke verdediger in zijn broekzak stop dan zijn ze volgens mij verkeerd aan het scouten. Alle gekkigheid daargelaten, ken ik deze jongen niet echt. Ik heb hem volgens mij 1 keer zien spelen, maar hij viel me niet echt op ofzo. Ik snap dat veel Ajacieden het liefst iemand hebben die ook goed aan de bal is, maar zolang hij zijn verdedigende taken goed uitvoert vind ik het prima.

14 juli 2022 om 18:55

Haha shit, wat een typo 😅

14 juli 2022 om 19:00

Kan gebeuren. Je was volgens mij zo op hem gefocust dat je automatisch verdediger typte haha.

14 juli 2022 om 21:34

Die PL interesse is ook richting de toekomst wel lekker natuurlijk. Voor homegrown spelers willen ze vaak nog fors extra betalen

Beer van een gozer die gewoon ook heel technisch is, laat maar komen.

Beer van een vent die voornamelijk linksback heeft gespeeld. Kan ook centraal. Europees goed seizoen gespeeld. Gaat denk wel minimaal 20 miljoen kosten.

14 juli 2022 om 18:37

Heeft dit seizoen bijna alles centraal achterin gespeeld. In de EL heeft hij in ieder geval altijd centraal achterin gespeeld. Zo ook in de finale als tegen Dortmund, Leipzig en Lyon.

14 juli 2022 om 19:17

Europees heeft hij groot gedeelte centraal gespeeld inderdaad. In de competitie heeft hij het grootste gedeelte als back gespeeld.

14 juli 2022 om 20:35

23 potten als linksback en 24 als linker centrale afgelopen seizoen. Aardig wisselend dus inderdaad!

14 juli 2022 om 20:36

Competitie ook best veel centraal achterin. Vooral 2de seizoenshelft nagenoeg alles centraal. Lijkt me niet per se "voornamelijk" een linksback zoals jij zegt.

15 juli 2022 om 00:20

Ik Had het anders moeten verwoorden. Hij had geluk dat zijn concurrent Balogun (centrale verdediger) geblesseerd raakte. Anders was hij niet van linksback naar cv gegaan.

Poeh 25 miljoen, ken hem zelf niet goed genoeg maar dit is wel weer een flink bedrag. Aan de andere kant als je hem voor 40 verkoopt en hij 2-3 jaar speelt hoor je niemand klagen. Ben benieuwd of het wat wordt.



Heb weleens over hem gehoord, maar ken hem verder niet. Weleens samenvattingen van Glasgow Rangers in het afgelopen seizoen gezien in de Europa League-wedstrijden en 1x zien spelen het afgelopen seizoen tegen Celtic. Viel mij daar niet echt op, maar heb wel aardig wat positieve verhalen over hem gehoord.

Martinez was fysiek al prima, terwijl hij er absoluut niet sterk uitzag. Deze Bassey ziet er fysiek wel sterk uit en is verdedigend heel sterk maar kan schijnbaar ook prima meevoetballen. Is in Italiã« geboren, maar speelt voor het nationale elftal van Nigeria sinds dit kalenderjaar en heeft tot nu toe 6 interlands voor Nigeria gespeeld en komt uit de jeugdopleiding van Leicester City.

Van wat ik tot nu toe van hem heb gezien en gehoord, lijkt het mij een goede aanwinst. Ook genoeg potentie om beter te worden. Hoop dat Ajax dan alleen nog een diepe spits aantrekt en ik zie verder Antony nog wel vertrekken, maar voor Antony heb je in principe Bergwijn gehaald en kunnen Tadic, Ihattaren, Ãœnã¼var, van Axeldongen, Daramy, Berghuis en Bandã© eventueel op de vleugels spelen en Bandã© lijkt kansen te gaan krijgen om zich te bewijzen, misschien dat hij kan verrassen en het zou helemaal fantastisch zijn als hij zich alsnog in de basis speelt. Maar dat verwacht ik niet, als hij al geregeld kan invallen als hij blijft en z'n momenten kan pakken is het al prima.

Denk niet dat Brobbey terug zal keren, dus dan zou ik verder zoeken. Hoop wel dat Ajax dan een spits aantrekt die echt een aanspeelpunt kan zijn en goals kan maken, zoals Haller en Brobbey eigenlijk ook waren. Maar ook iemand die dan kan rouleren en dat je weleens met Tadic als valse 9 speelt, maar ook een andere variant met een echte spits kan spelen afhankelijk van de tegenstander en in dit opzicht lijkt Suã¡rez mij ideaal.

Een beetje in de rol die Huntelaar destijds ook had toen hij terugkeerde bij Ajax. Dat was gewoon perfect, maar dan moet Suã¡rez natuurlijk wel genoegen nemen met geregeld een plek op de bank en natuurlijk veel minder salaris. En ik weet wel zeker dat Suã¡rez nog makkelijk een aantal jaar van grote waarde kan zijn voor Ajax, want hij speelt dan in een team wat aanvallender speelt en staat hij minder op een eiland wat hij bij Atlã©tico eigenlijk had.

Misschien dan hier en daar nog wat aankopen in de breedte, maar ik vrees dat dat dan aankopen à la Klaiber, Labyad, etc. zullen worden en dan kan je beter spelers uit de jeugd de kansen geven. Voor mij is dit dan eigenlijk de meeste ideale opstelling bij Ajax (zie opstelling).

Edit:

Voordat er reacties komen dat alles wat ik over Bassey heb beschreven ook letterlijk in de tekst staat; klopt, maar het moment dat ik dit typte stond de inleiding er alleen op en stond er 'later meer'.

Pasveer
Regeer
Timber
Bassey
Wijndal
Álvarez
Taylor
Ihattaren
Berghuis
Bergwijn
Tadic

De meeste dromen zijn bedrog. Een van de betere spelers van Rangers, maar lijkt me niet echt geschikt voor het voetbal en het niveau dat Ajax nastreeft. Niet meer dan 10 miljoen euro waard.

Van wat ik van hem gezien heb, is het een snelle behendige verdediger. Echt een beest. Ik twijfel zelf alleen of hij de rust, kalmte en het overzicht heeft om achterin bij Ajax te spelen.

Daarnaast vind ik 20-25 miljoen toch wel een aardig prijskaartje..

Super fun fact: Calvin Bassey zijn broertje is drill rapper uit Engeland (hij heet Y.CB). Hij heeft 3 nummers op Spotify met meer dan 2 miljoen streams en heeft ook herhaaldelijk vastgezeten.

Ken deze speler niet. Maar wanneer hij zo goed is als hier door sommigen wordt gezegd dan gaat hij toch niet in de eredivisie ballen. Dan zijn er vast de nodige PL ploegen in hem geinteresseerd.

14 juli 2022 om 19:10

Hoezo niet?

Als hij niet goed genoeg is voor de top 5 in de PL, maar wel graag CL wil spelen dan is Ajax toch helemaal geen slechte keus?

Dit lijkt ergens op. Je wilt voor Martinez eigenlijk eenzelfde soort verdediger. Dan kan Wijndal op limsbck - er vanuit gaande dat Tagliafico nog vertrekt - en moet je nog een opvolger voor Mazraoui scouten, want Rensch op rechtsback moet ik heel hard om lachen. Die jongen komt zo veel te kort voor Ajax, dat moet je niet willen. Doe maar in de uitverkoop.

Wat een heerlijke aankoop zou dit zijn! Opbouwend is hij niet zo goed zoals Martinez, maar met een Timber en Blind/wijndal naast je hoeft dat ook niet per se. Je kunt hem vergelijken met Sanchez, maar dan linksbenig.

Mooi nieuws, niet die speler uit de Oekraïne. Dat leidt veel te veel af. Ken deze speler niet maar basis bij Rangers die Europees de finale haalden.

15 juli 2022 om 09:50

Dat leidt teveel af? Wat is dat nou weer voor een kulargument. Als ie goed genoeg/beter is voor hetzelfde geld, dan haal je hem toch gewoon? Lijkt me niet echt heel handig om afkomst mee te laten wegen op die manier. Of begreep ik je opmerking verkeerd?

Zal best een beest zijn verdedigend, maar kan hij een beetje ballen? Dat is toch ook wel heel belangrijk bij een verdediger van een ploeg die ver van de eigen goal af wil spelen. Is heel hinderlijk als 1 van je cvs dan alles inlevert of breed speelt.

Aan de andere kant zou dit timber meer vrijheid kunnen geven. Alleen lijkt me wel zuur als hij matig aan de bal is. Als je dan nog met alvarez op 6 speelt is dat veel te veel beton.

Dit zou een hele goede vervanger zijn het geld is er in ieder geval. Zou hem alleen niet voor meer dan 20 miljoen halen.

Een geweldige speler, die goed bij Ajax zou passen. Alleen 25 miljoen... Dat gaan we toch niet doen? Ik neem aan dat er nog wel een snelle, felle en kopsterke LCV in Brasil of Argentinië voor minder voor handen is.

Als 25 miljoen klopt kan je toch beter een poging wagen voor Senesi voor 20/25 miljoen.
Die schat ik toch wel een klasse hoger in dan deze jongen.

14 juli 2022 om 19:29

Ga weg met Senesi. Die hoeven we niet. Dit zei je vorige keer ookal.

14 juli 2022 om 19:46

Rot alsjeblieft op met die eigen doelpuntenmaker. Je hebt deze gozer niet eens zien spelen hahaha

14 juli 2022 om 21:10

Senesi? Hou aub op zeg. Deze gast is zoveel beter dan Senesi.

15 juli 2022 om 09:52

Dit is wel de grap van de dag hoor. 20/25 voor Senesi betalen.. Senesi heeft zeker wel z'n goede wedstrijden maar buiten zijn beginperiode ben ik helemaal niet zo overtuigd.

Komop zeg, doe dan maar schuurs. Gaan toch geen 25mil neerleggen voor deze jongen. Is gewend om hotseknots voetbal te spelen.

Daarna nog Adrian aantrekken als eerste keeper en je hebt een gouden connectie achterin.

Sterkte vraagprijs ook, lijkt me niet dat Ajax 25mlj. gaat betalen. Misschien geld plus speler

Er gaan ook al geruchten rond Ajax en Jörgen Strand Larsen....

14 juli 2022 om 22:14

Wat moeten we daarmee? Die is gedoemd om te mislukken. Is niet behendig genoeg voor in de kleine ruimte en, is niet snel. Doe maar niet dus!

14 juli 2022 om 22:21

Daar word ik wel redelijk onrustig van moet ik zeggen. Maar de laatste spits die we uit Groningen haalden werd een absolute wereldtopper..

14 juli 2022 om 23:32

Zivkovic?

14 juli 2022 om 23:35

Die heb ik uit mijn geheugen gewist. Maakte nog het meest indruk als parkeerwachter.

Echt een beest dit. Helaas kan Feyenoord hem niet betalen want zou de ideale opvokger zijn voor Senesi. Ik denk dat hij zelfs beter is / gaat worden dan Sanchez.

Kunnen wij/ Ajax hem niet ruilen voor Kik?

Wat moet Ajax met deze speler? Normaal gesproken is het een linksback. Komt daar ook zeker beter tot zijn recht. Centraal achterin is hij veel te druistig. Flinke stap achteruit tov Martinez.

Pffff Dat Ajax vist toch wel even uit hele andere vijvers dan de overige Nederlandse clubs…. Dit soort sterkhouders kan PSV van z’n levensdagen niet bij zulke clubs weghalen…
Ben bang dat Ajax met al deze (dure) aankopen gewoon weer kampioen gaat worden…. Wij komen met een 20 jarige huurspeler, met net een gros wedstrijden in de PL in de benen….

14 juli 2022 om 23:01

Het verschil financieel is er natuurlijk, maar PSV kan ook gewoon kwaliteitsspelers halen. Alleen weigert men al jaren te investeren in goede centrale verdedigers voor onbegrijpelijke redenen...

15 juli 2022 om 01:36

Maar Ajax haalde een aantal jaren spelers op van tussen de 5 en 10 miljoen uit Zuid Amerika bv en verkochten die spelers met winst. Waarom zou PSV dit ook niet kunnen ?

15 juli 2022 om 11:57

Het zou best kunnen, maar het gebeurd blijkbaar niet… Dan loop je dus alleen maar verder achter de feiten aan…. Rare constructies (Simons) en gehuurde spelers leveren geen winst op iig….

niet 1 2 3 een "ajax verdediger", maar als hij wordt gebruikt naar zijn kwaliteiten zeker een grote aanwinst.
die 25mil lijkt veel, maar een premier league club zal dat ook gemakkelijk voor hem neerleggen...
dus als ajax zijnde snel handelen of doorschakelen naar een alternatief.

Goede verdediger dit, een ouderwetse slager waar geen enkele aanvaller blij van wordt om tegen te spelen. Voetballen kan 'ie niet, daar zie ik wel een probleem in het spelletje dat Ajax wil spelen... maar zet Timber er naast en je hebt een geweldig complementair duo.

25 miljoen is natuurlijk wel te veel, Ajax moet oppassen dat ze niet onverantwoord veel geld gaan uitgeven. Een paar miskopen en CL mislopen en je zit met de puinhopen...

Als hij meer dan 20M is doorschakelen naar:
- Salisu (Southampton)
- Morato (Benfica)
- Inácio (Sporting

15 juli 2022 om 09:29

Heel eerlijk: ik denk dat Salisu en Inacio ook niet goedkoop gaan zijn.
Zo'n Sporting leest ook dat Ajax 50+ mil ontvangt voor Martinez. Inacio is een groot eigen kweek talent, die gaan dan ook veel geld vragen, let maar op.

Salisu is gewoon basisspeler bij Soton en hoeft niet te vertrekken. Die zie ik ook niet voor minder dan 20 miljoen vertrekken.

Wat lengte en kracht achterin zou niet misstaan bij Ajax. Wat mij betreft welkom dus, al maakt De Telegraaf z'n jongen meteen 3 miljoen duurder voor Ajax door dit nieuws vroeg te brengen.



Goede speler. Snel, fysiek sterk en redelijk comfortabel aan de bal. Maar of hij 20 a 25 miljoen waard is: ik weet het niet.
Benieuwd wie het gaat worden.

Ik zou als Ajax zijnde ook best twijfelen. Immers heb je Blind die eventueel nog als CB kan spelen. Die heeft ervaring.
Ga je dan als Ajax zijnde voor een dure aankoop ala Bassey die 20 a 25 miljoen moet kosten wellicht. Of ga je voor een talentvolle speler waarvan je nog maar moet zien of hij er ''direct'' kan staan.

Wellicht kan je ook nog op andere paarden wedden. Zo'n Ndicka van Frankfurt zal ook een flinke cent kosten, maar ik acht die bijvoorbeeld een betere CV dan deze Bassey.
Of talentvolle CV's als Todibo, Badiaschile, Disasi. Issa Diop speelt ook niet alles bij West Ham, maar die is denk ik ook te duur. Evenals een Simakan van Leipzig, gok ik.

Montes uit Mexico of die Medina van RC Lens bijvoorbeeld. Ik gok dat je die Medina ook goedkoper naar Ajax kan krijgen dan deze Bassey.

Halen deze man 💪💪💪

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren