Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

V/d Vaart raadt Frenkie de Jong transfer naar ‘walhalla voor middenvelders' aan

Laatste update:

Rafael van der Vaart is van mening dat Frenkie de Jong goed bij Manchester United zou passen. De analyticus reageert te gast bij Ziggo Sport op het nieuws dat the Red Devils een eerste bod op de middenvelder hebben gedaan. Met name vanwege 'de ruimte op het middenveld' zou Van der Vaart de spelverdeler adviseren om aan de slag te gaan in de Premier League.

“Kijk, een transfer naar Manchester United zou natuurlijk ideaal zijn", opent Van der Vaart donderdagavond. "Dan heb je een trainer (Erik ten Hag, red.) die precies weet wat je wel en niet kan en United heeft wel een beetje kwaliteit nodig. Bij United gaat hij wel meer hebben, wat hij bij het Nederlands elftal ook heeft." De analist vindt dat De Jong een andere speelwijze heeft bij Oranje dan bij Barcelona, niet in de laatste plaats vanwege zijn status binnen het team.

“Bij het Nederlands elftal is hij de enige die dit spel kan spelen. Bij Barcelona lopen Pedri, Gavi en Busquets rond die allemaal min of meer hetzelfde kunnen als hij. Daar moet je een schijt-aan-alles-houding tonen en echt ballen gaan vragen. En dat heeft hij naar mijn idee te weinig gedaan. Hij moet zich ook een beetje aanpassen aan de absolute top, want daar zijn spelers die misschien beter zijn dan jij of in ieder geval meer gepresteerd hebben."

“Stel je voor dat hij nu vertrekt bij Barcelona", vervolgt Van der Vaart. "Dat is natuurlijk echt zijn droomclub al drie jaar lang, maar dan zal hij niet het gevoel hebben dat hij daar is geslaagd. Maar wellicht is hij bij Barcelona niet op zijn plek zo lang die andere gasten daar lopen. Bij United zal hij misschien wel de enige zijn in zijn soort die zo op het middenveld kan spelen. Ik vind de Premier League een walhalla voor middenvelders. Iedereen zegt altijd dat het spel zo snel gaat, maar bijna niemand dekt daar door. Er is zo veel ruimte op dat middenveld en het spel lijkt heel snel te gaan omdat er zoveel balverlies wordt geleden.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

PSV nu ?? Ajax 2018/2019 ??
Reacties

Zou voor Frenkie zeker een uitstekende verbetering zijn! Bij Man Utd komt hij sws beter tot z'n recht dan bij Barcelona, omdat bij Barcelona te veel van dat soort types lopen en hij daardoor te veel onder sneeuwt. Als Man Utd: Koulibaly, Paredes/Neves, Frenkie en Dembele haalt, zie ik ze mee doen om titel komend seizoen. Dan hebben ze hun belangrijkste zwakke plekken aangepakt. Verder zou Frenkie de Jong ook uitstekend passen bij Bayern Munchen, Man City en Arsenal, waarvan ik hem bij Arsenal het best vind passen. Bij Arsenal zou hij een gigantische upgrade zijn t.o.v. Granit Xhaka. Daar kan Frenkie de Jong een perfect duo vormen in dubbele pivot met Thomas Partey en komt hij in een team terecht dat in opbouw is en perfect is afgestemd op de kwaliteiten van Frenkie de Jong, omdat alles daar gewoon klopt qua toekomst visie en de manier van spelen van Arteta, wat perfect aansluit op kwaliteiten van De Jong. Bij Man Utd kom je meer in choas situatie terecht en bij Man City heeft hij veel meer concurrentie, wat ten koste van speelminuten gaat. Arsenal is dus de gedroomde stap voor Frenkie de Jong.

9 juni 2022 om 22:08

United gaat niet mee doen om de titel in het volgende seizoen. Spelers daar spelen al jaren zonder tactiek dus Ten Hag moet vanaf 0 beginnen. Daarnaast moeten nieuwe aanwinsten zich ook weer aanpassen aan de competitie en nieuwe ploeggenoten. Dat duurt ook een tijdje. United moet zich focussen op de CL plekken.

9 juni 2022 om 23:01

Tja, bij Feyenoord was het ook twee jaar droogte en onder Slot kan het opeens wel. Als je dan de portemonnee kan trekken kun je ze in ieder geval als outsider zien.

10 juni 2022 om 00:36

Als je de portemonnee trekt betekent het niet dat die er gelijk zal staan. Zeker in de PL niet. Daarnaast is dat budget te beperkt ookal zouden ze er gelijk staan aangezien er teveel middelmaat loopt. Dat gat tussen united en city was 29 punten. Dat dicht je niet in 1 window met deze ploeg.

10 juni 2022 om 00:38

En uiteindelijk is Feyenoord nooit een titelkandidaat geweest in Slot zijn eerste jaar.

10 juni 2022 om 07:36

Outsider kan altijd, maar de PL is niet alleen een Ajax en PSV die wat kunnen. Daar is de concurrentiestrijd bovenin vele malen groter, die gaan volgend seizoen idd niet meedoen om de titel.

10 juni 2022 om 07:57

United werd toch onlangs nog een keer tweede? Dan moet eerste worden in een enkel jaar ook wel kunnen. Het moet ook weer niet te veel een lange termijn project worden, want dan gaat het misschien te veel op het v Gaal tijdperk lijken.

10 juni 2022 om 08:46

Ze zijn toen 12 punten achter city geëindigd. Dit seizoen 25 punten achter city geëindigd en twee seizoenen geleden 33 punten achter Liverpool geëindigd.

Die doen echt niet mee voor de titel komend jaar hoor.

9 juni 2022 om 22:11

Waarom zou Frenkie de Jong in hemelsnaam naar Arsenal gaan? Manchester United heeft nu een gigantisch slecht jaar en eindigt zesde, maar blijft een club die toch structureel Champions League-voetbal speelt en waarbij er genoeg potentie is om op lange termijn weer mee te spelen voor de titel. Bij Arsenal heb je het gevoel dat afgelopen seizoen een topjaar was. En dat terwijl ze vijfde werden.

9 juni 2022 om 23:12

Niet om je compleet tegen te spreken Suarez 7, want als Arsenal fan zijnde denk ik ook dat United meer mogelijkheden heeft dan wij op dit moment. Maar dat United een keertje wel CL heeft gespeeld de afgelopen jaren, betekent niet dat ze structureel CL spelen hè.. Die hebben er ook vaak zat niet in gezeten na het vertrek van Fergie. Dus om dat als mega verschil aan te geven, is toch wel een beetje overdreven.

9 juni 2022 om 22:26

Zermatt,Denk je niet dat Frenkie teveel loopt met de bal? Hij heeft nogal de neiging het spel te vertragen, in een competitie met een moordend tempo is dat iets wat wel uit zijn spel moet lijkt mij. Echter bij Barca is dat ‘m ook niet gelukt, wat eigenlijk lastig te begrijpen is met zijn technische kwaliteiten en alle training die je daar krijgt. De hele club is ingericht op snelle balcirculatie.

9 juni 2022 om 22:35

Frenkie is juist gemaakt voor het moordende tempo in BPL. Hij kan daar perfect de rust bewaren en onder de druk uit spelen door de bal in ploeg te houden.

10 juni 2022 om 06:14

Frenkie doet dat met een reden dat bal vasthouden. Zo creëert hij ruimte voor anderen. Let daar maar eens op.

9 juni 2022 om 23:19

Zermatt, nogmaals, Arsenal speelt niet met een dubbele pivot.

10 juni 2022 om 00:05

wel op zijn fifa

13 juni 2022 om 19:44

Misschien gebeurd dat juist weer wanneer Frenkie komt

Frenkie moet lekker de stap maken naar een club waar hij op zijn positie (controleur/6) komt te spelen. Net zoals we nu zien in Oranje en eerder bij Ajax. Dan is hij levensgevaarlijk en doet veel tegenstanders pijn. Dan kan hij zich ook verder ontwikkelen. Nu wordt hij bij Barca vooral misbruikt als rechtsbuiten, nummer 10 of aanvaller.

Kijk maar naar wat de trainers en spelers verklaarden na afloop van zijn wedstrijden tegen Duitsland, Frankrijk, Belgie, Italie, Wales en met Ajax tegen Real, Bayern, Juventus, Benfica. Stuk voor stuk verklaarden zij dat Frenkie hen pijn had gedaan. Ze hadden geen grip op hem. Laatst was het Bale namens Wales die verklaarde voor de BCC dat zij Frenkie een schop moesten geven om zo de 1-2 te voorkomen.

En als Van der Vaart zegt dat het voor middenvelders heerlijk is om in Engeland te spelen dan geloof ik hem. Dat zien we ook aan de spelers die klein van postuur zijn. Zijn technisch vaardig, snel, behendig en dat kunnen die reuzen daar niet bijbenen. Ik zie Frenkie zeker slagen in Engeland. Als het hem lukt met Oranje tegen grote landen en met Ajax in de CL tegen de grootste clubs, dan zeker ook in de Pl.
En United zou een goede club voor hem zijn. Ten Hag weet hoe hij Frenkie in zijn kracht moet gebruiken.

9 juni 2022 om 22:22

Man utd is eerder een middenvelder kerkhof, misschien kan ten Hag er verandering in brengen maar afgelopen jaren is het zeker geen walhalla bij man utd

9 juni 2022 om 22:32

Ja dat hoop ik wel dat Ten Hag daar verandering in kan brengen, want zo doorgaan lijkt mij geen optie voor zo'n grote club als United. Het roer moet echt om.

Belangrijk is dat Ten Hag de tijd krijgt om iets te bouwen. Hij moet ook betrokken worden bij transfers. Dus wie komen er en wie er verkocht worden. Ze moeten iig niet verwachten dat hij direct kampioen wordt. Dat is niet realistisch.

9 juni 2022 om 22:32

Je middelste stuk en daarbij horende beweringen vind ik echt ver gaan, alsof hij dé sterspeler was al die wedstrijden, ik ga hem niet inhoudelijk bekritiseren aangezien je dan van alle kanten word belaagd, maar ik vind dat je schromelijk overdrijft in het middelste stuk. Lijkt haast wel een stukje PR.

9 juni 2022 om 23:02

@jeroentje22

Ik heb het zeker met een gekleurde bril op geschreven. Zal ik niet ontkennen. Ik ben al jaren Frenkie volger en vind hem na Van Dijk de beste Nederlandse speler die wij hebben. Uiteraard kunnen meningen verschillen. Respect for that.

Maar wat ik schreef is niet verzonnen en overdreven. Je kunt de interviews gewoon terugvinden op het internet. Linkjes mogen hier niet anders had ik je geholpen.

En het staat je uiteraard vrij om hem te bekritiseren. Als je het kunt onderbouwen met argumenten waarom jij iets vindt dan zal ik de laatste zijn die jou gaat belagen. Uiteindelijk heeft iedereen hier recht op zijn of haar mening.

9 juni 2022 om 23:37

Klopt. Je moet het ook niet persoonlijk opvatten, je bent een fanatieke Ajacied en je verdedigd oud Ajacied Frenkie, begrijpelijk. Maar persoonlijk vond ik dat middelste stuk a bit to much, het schetst de indruk dat hij in al die wedstrijden dé grote ster was, terwijl dat in sommige wedstrijden niet het geval was. Persoonlijk snap ik de hele hype niet meer, kijkend naar de afgelopen 3 seizoenen. Nogmaals, hemel hem.zo vaak op als je wilt, mij hoor je niet. Maar persoonlijk vond ik het middelste stuk context loos.

9 juni 2022 om 23:57

Frenkie de Jong zijn absolute kracht is in omschakeling de bal in de diepte te geven. Hierin ben je sterk afhankelijk van je medespelers. Als die niet lopen, diepte ingaan word het lastig.
Het is jammer dat je geen inhoudelijke ziens wijze geeft. Begrijp je overigens wel, want te veel reacties missen onderbouwing en word je snel een hokje in gestopt. Waardoor een gezonde dialoog betreft zienswijze, mening onmogelijk word gemaakt.
Maar Ik ben wel zeer nieuwsgierig naar jou mening en onderbouwing.

9 juni 2022 om 23:57

@jeroentje22

Ik vat het zeker niet persoonlijk op, want je zegt niks geks of persoonlijks. Je bent het alleen niet eens met mijn middelste stuk en dat kan ik begrijpen

Overigens neem ik het hier op voor een Oranje speler. Op de verdediging en Frenkie na op het middenveld, hebben wij geen wereldtoppers bij Oranje. Ik heb het niet zo op clubvoorkeur/afkeer en sentimenten mbt Oranje. Wanneer Oranje speelt dan vertegenwoordigen zij ons land. Club kan mij niks schelen op dat moment.

Maar even een nuance; ja het klopt, hij was niet in al die wedstrijden de grote ster. Ook hij heeft zeker mindere wedstrijden. Dat geeft hij na afloop ook toe.

10 juni 2022 om 00:08

@Marc 433
Zelfs als je met argumentatie / onderbouwing komt word er te vaak gereageerd met 1 regel, Max enkele woorden. Daarmee word gecreëerd dat personen die wel de dialoog aan willen aangaan niet meer de tijd willen nemen. Het plezier word daarmee ontnomen.

Een ieder heeft zijn mening, en gekleurde bril. Als ik naar me zelf kijk, en mijn omgeving, heeft ieder zijn voorkeur en gekleurde bril. En kunnen we elkaar gek maken, plagen, uitlokken door ons gekleurde bril te spreken. Echter kunnen wij ook die bril afdoen en te spreken vanuit neutrale standpunt. Als ik jou reactie zie, ben ik van mening dat jij daar ook goed instaat in bent.

10 juni 2022 om 00:22

@Marc 433
Wereldtoppers kan je in verschillende de gradaties verdelen en zien. Want als we de top periodes van Cristiano Ronaldo en Messi nemen zou er destijds geen enkel ander wereld topper zijn.
In mijn ogen vallen de Vrij en van Dijk onder de absolute wereldtoppers.
Frenkie de Jong schaal ik op zelfde niveau als Wijnaldum bijv. Ik denk ook dat Oranje met Depay een absolute beslissende aanvaller in huis heeft.

10 juni 2022 om 01:04

@rkallan

Dat heb ik inderdaad ondervonden hier. Jammer, want ik luister graag ook naar wat anderen te zeggen hebben. En ik ben echt de beroerdste niet om mijn standpunt/mening bij te stellen indien iemand goede argumenten heeft.
Alleen zeggen dat "frenkie kan er niks van" vind ik populistisch en op niets gebaseerd. Ondervouwing ontbreekt waarom iemand dat vindt.

Dus ja ik ben het zeker met je eens. Je kunt hier nooit 100 procent neutraal zijn. Dan moet je iedereen naar de mond praten en geen eigen mening vormen. Dat lijkt mij niet de bedoeling

Ik duik mijn nestje in, morgen laatste dag werk en dan lekker weekend
Truste voor straks!

9 juni 2022 om 23:06

Weet je, klinkt misschien raar, maar ik heb liever dat hij af en toe een schop incasseert in Engeland omdat tegenstanders hem niet normaal kunnen bestrijden dan dat hij nog langer bij Barca blijft en misbruikt wordt als aanvaller om doelpunten te maken en assists te leveren. Dat is hij namelijk niet.

10 juni 2022 om 08:07

Bijna al die wedstrijden die je noemt in je middelste stuk waren in 2019, dat is inmiddels 3 jaar geleden en/of we gingen er niet met de winst van door. Dat zegt ook wel veel. Frenkie is essentieel voor ons middenveld en de beste die we hebben, maar zo geweldig als jij het nu beschrijft, met name die vorm bij Ajax heeft hij niet meer aangetikt sinds zijn vertrek.

Waarom zou Frenkie niet geslaagd zijn moest hij Barcelona nu verlaten? Men overdrijft echt betreft de prestaties van Frenkie.

Werd er meer verwacht? Zeker. Maar ze verwachten dan ook goals en assists van een voetballer die dat niet in zich heeft. Men verwacht toch ook niet van Kroos of Modric dat ze elke wedstrijd een assist of doelpunt maken.

Frenkie moet naar een club gaan waar hij de waardering en respect krijgt voor de voetballer die hij is, ze willen hem in Spanje anders maken dan hij is, puur om die Spaanse jonkies groter te laten lijken.

9 juni 2022 om 22:37

Klopt, maar aan de andere kant heb je een kamp die Frenkie helemaal ophemelt. De waarheid zou wellicht ergens in het midden liggen. Hoop dat hij bij United helemaal opbloeit.

9 juni 2022 om 22:37

Frenkie heeft toch niets bijgedragen afgelopen 3 jaar aan barca. Ze verwachten een speler die het spel versnelt, ruimte creëert, dieptepasses geeft, voorassists als assist. De actie afgelopen wedstrijd tegen wales, dat verwachten ze met regelmaat van frenkie. Respect is verdiend door je voeten te laten spreken, niet obv je nationaliteit, voorkeur of prijskaartje.
Kroos en modric zijn van een veel hoger niveau, vandaar ook het respect.

9 juni 2022 om 22:50

Niets opgedragen is toch overdreven? Hij heeft toch laten zien dat hij makkelijk met het niveau van Barcelona kan, hij is echt een geweldig voetballer. Alleen is het een voetballer die afhankelijk is van anderen, als de rest slecht speelt, rolt hij daar in mee.

Imo heeft Frenkie niet gefaald, bijlange niet. Hooguit werd er teveel verwacht van hem door zijn prijskaartje en de Spaanse jonkies die in zijn nek hijgen.

9 juni 2022 om 23:22

Dat is dus het verschil tussen een topspeler en een speler die een niveau daaronder zit. Een topspeler onderscheidt zich ook in grote wedstrijden. Frenkie zag je vaker niet dan wel in de grote wedstrijden.

9 juni 2022 om 23:34

Meen het seizoen dat Koeman het overnam hij zeker bijgedragen heeft aan.
Om spel te kunnen versnellen en spelers in de diepte aan te spelen moeten deze ook geboden worden door medespelers.
Persoonlijk vind ik hem tegenvallen, heeft niet (kunnen) laten zien het vermogen het hef in handen te nemen. Waarvan ik denk dat het voortkomt vanwege zijn bescheiden karakter eigenschappen. Zich sneller schikt als diener.

10 juni 2022 om 00:13

100 procent eens met elk woord, dat ik dat nog eens zou zeggen.

10 juni 2022 om 14:56

Jij vind hem wel geslaagd daar ? Stond er meestal voor joker bij. Als je niet wil zien dat hij door zijn teamgenoten constant werd overgeslagen dan houd het op. Veel plezier in de fanclub.

Frenkie speelt niet op zijn plek, maar hij heeft het gewoon prima gedaan bij FCB. Als hij vertrekt, is het echt absoluut geen miskoop geweest. Verder levert hij ook gewoon nog even veel geld bijna op, als hij gekost heeft.

Verder hoop ik niet dat hij naar United gaat, maar dat is puur omdat ik hem graag bij Arsenal zou zien. En ja, dat is dromen, maar het zou wel schitterend zijn. Een pivot van Partey - Frenkie met daarvoor ESR of Odegaard!

Slecht advies, Frenkie moet natuurlijk gewoon bij Barca blijven. Hoewel Real momenteel een beter team heeft is Barca zeker niet kansloos voor de landstitel, hij speelt CL voetbal, gaat met de veroudering van Busquets een nog belangrijkere rol krijgen binnen het team en hoewel dit misschien subjectief is lijkt Barcelona mij een veel prettigere plek om te leven. Kijk je naar Man Utd ben je redelijk kansloos voor de titel met City en Liverpool die veel beter zijn en dan ook nog een Chelsea daarachter dat beter is, dan moet je met de Spurs en Arsenal strijden om plek vier waarmee je dus het risico loopt om 2 seizoenen achter elkaar geen Champion League voetbal te spelen. Dan kun je nog beter PSG of naar City zelf gaan.

9 juni 2022 om 23:43

Mag ik je er helpen te herinneren waar vandaan Liverpool kwam? Was jaren geen kampioens kandidaat.
Een team kan zich wel kwalificeren voor CL maar als het geen rol van betekenis kan spelen wat schiet je daarmee op. Als die bij Barca blijft, moet hij zich realiseren dat hij bij minste of geringste als zonde bok zal worden gebombardeerd, is een aankoop van vorige president.

10 juni 2022 om 14:47

@rkallan
Liverpool was inderdaad jaren geen kampioens kandidaat , dat heeft vele jaren geduurt, kan nu met Utd precies hetzelfde verhaal worden, is gewoon zonde voor zijn carrière. Ze zullen vast wel aardige spelers halen maar het verschil met City en Liverpool is veels te groot.

Als je de media moet geloven zijn united en kamp de jong en united met kamp Antony dik aan het onderhandelen. Voor de jong hoop ik het echt. Wil hem wel in de Engelse competitie zien spelen .. ook barca kan het geld goed gebruiken en met kessie hebben ze al een goede vervanger in huis

Niemand dekt daar door??? VD Vaart ziet toch vaak hele andere dingen dan dat ik zie. Ik zie ploegen als Man C en Liverpool constant druk zetten en doordekken om zo de bal weer snel in bezit te hebben.

10 juni 2022 om 13:57

Ik ben het eigenlijk wel met vd Vaart eens hierover. Er wordt wel over het hele veld druk gezet in Engeland, maar dat is eerder man op man. Wat je veel minder ziet in Engeland is dat verdedigers doorschuiven om druk te zetten op het middenveld. Als je eenmaal je eigen man voorbij bent in Engeland dan heb je vaak een zee van ruimte voor je. Daarom zie je dat sommige voetballers die goed tussen de linies kunnen spelen heel goed uit de voeten kunnen in Engeland. vd Vaart was daar zelf ook een mooi voorbeeld van, die toch echt een fantastische periode bij Tottenham heeft gehad. In Spanje wordt er bijvoorbeeld veel meer doorgedekt door de verdedigers, maar dat komt misschien ook omdat er veel meer ploegen zijn die proberen juist tussen de linies te spelen. In Duitsland zie je het ook meer.

Kan iemand mij vertellen wanneer je niveau 1 bereikt om te mogen reageren op bepaalde items? Ik sta al jaren op niveau 2 met 63 punten. Ben heel benieuwd naar hoe je punten verzameld en wanneer je genoeg hebt voor niveau 1.

10 juni 2022 om 09:46

Reacties plaatsen die niet verwijderd worden. Kreeg laatst weer een bericht, na 25 reacties geplaatst te hebben die net verwijderd hoeven te worden krijg je er een paar punten bij dacht ik.

Frenky is beter dan Busquets, laffe trainers die niet durven te kiezen. Begrijp me goed Busquets was een geweldige spelers maar op dit moment minder dan Frenky.

10 juni 2022 om 14:58

Als achteruit voetballen de maatstaf is wel. Ik vind Frenkie bij Barca ronduit slecht.

Frenkie,, Frenkie,, Frenkie,, er gaat geen dag voorbij of er zijn 2 items of meer over Frenkie,nog even en hij is de beste speler die de wereld ooit heeft gekend

Walhalla voor middenvelders? Welke middenvelder is nou echt beter geworden bij United? Pogba niet, Fred niet, Mata niet, Bruno niet per se, Matic niet, McTomminay blinkt niet uit, Lingard niet, Fellaini, Herrera, Schweinsteiger, Cleverley, Kagawa en Anderson allemaal idem dito. Beter gezegd bijna geen een middenvelder wordt beter bij United. Tegenovergestelde van een Walhalla dus.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren