Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

The Sun openbaart salaris Erik ten Hag bij Manchester United

Laatste update:

Erik ten Hag gaat bij Manchester United een aanzienlijk salaris opstrijken. Volgens berichten van the Sun verdient de Nederlander straks 10,8 miljoen euro bij zijn nieuwe werkgever. Daarmee is Ten Hag lang niet de best betaalde manager in de Premier League. Liefst vier trainers verdienen meer op het hoogste niveau, onder wie Josep Guardiola. De Spanjaard verdient ruim het dubbele. Ten Hag wordt wel de best betaalde Nederlandse trainer ooit in Engeland, daar onder meer Louis van Gaal en Ronald Koeman aanzienlijk minder verdienden.

Opvallend genoeg zijn er liefst vier trainers die in de Premier League beter verdienen dan Ten Hag. Josep Guardiola spant de kroon met een jaarsalaris van 22,8 miljoen euro. Jürgen Klopp volgt op de tweede plaats met een jaarlijks inkomen van 19,2 miljoen euro. De top vier wordt gecompleteerd door Antonio Conte (Tottenham Hotspur, 18 miljoen) en Brendan Rodgers (Leicester City, 12 miljoen). Ten Hag volgt met 10,8 miljoen euro kort achter Rodgers en verdient daarmee meer dan Mikel Arteta (Arsenal, 10 miljoen) en Thomas Tuchel (Chelsea, 9,6 miljoen).

De slechtst betaalde trainers in de Premier League staan aan het roer bij Norwich City en Brentford FC. Dean Smith strijkt jaarlijks 2,4 miljoen euro op, terwijl Frank genoegen moet nemen met 1,8 miljoen euro. Frank Lampard (Everton, 7,2 miljoen) en Steven Gerrard (Aston Villa, 6 miljoen euro) zijn terug te vinden in de middenmoot. Zij houden onder meer Patrick Vieira, Roy Hodgson en Eddie Howe van Newcastle United onder zich. Ten Hag wordt wel de best betaalde Nederlandse trainer ooit in de Premier League, daar Van Gaal (United, 3,9 miljoen) en Koeman (Everton, 7,2 miljoen) aanzienlijk minder verdienden.

Ondertussen wordt er in Engeland druk gespeculeerd over het transferbudget van Ten Hag. Volgens Sky Sports heeft de Ajax-trainer straks 143 miljoen euro te besteden. Interim-manager Ralf Rangnick acht een grote renovatie hoogst noodzakelijk. Na de 4-0 nederlaag tegen Liverpool luidde de Duitser de noodklok. "Er zal een flinke renovatie plaatsvinden", aldus Rangnick tijdens de persconferentie. "Zes, zeven, misschien wel tien nieuwe spelers komen eraan. Ja, er komt zeker een renovatie aan, dat was voor mij de eerste drie à vier weken wel duidelijk. Jürgen Klopp tilde Liverpool en de stad naar een hoger niveau. Dat moet met ons ook gaan gebeuren."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Poeh, een riant bedrag!
Dan is het wisselgeld wat hij bij Ajax verdient. Niet gek ook, gezien de focus die weg is voor Ajax vanuit ten Hag. Het wordt nog billen knijpen want er zit al weken zand in de machine daar.
Ik voorspel dat PSV kampioen wordt.

Ook vind ik het gewoon super knap dat Ten Hag naar Engeland gaat. Wellicht toekomstige bondscoach?

22 april 2022 om 10:15

'wellicht toekomstig bondscoach?' Dat werd ook gezegd over Frank de Boer, toen hij Ajax verliet. Weten allemaal hoe dat heeft uitgepakt😉

22 april 2022 om 10:19

@ducktalido.. haha als je het zo bekijkt dan heb je wel een punt. Wat heeft Frank de Boer ons toch in de steek gelaten daar in Boedapest tegen Tsjechië.. Puur gefaald.

Laten we maar even afwachten hoe ETH het gaat doen bij Man U

22 april 2022 om 10:19

Daar zaten nog wat clubs tussen, waar het op zijn zachtst gezegd niet zo best ging. Ten Hag heeft nu met Ajax successen behaald en zou zo kunnen doorstromen naar het bondscoach schap in mijn optiek.

22 april 2022 om 10:36

@Ducktaildo: Klopt, Frank de Boer is uiteindelijk ook echt bondscoach geworden van Oranje.

22 april 2022 om 10:38

Wizzle. En de kans dat dit Ten Hag gaat overkomen is ook gewoon mogelijk. Neemt nu best wel een risico met een club als United. Je kan zo in een neerwaartse spiraal terecht komen. Kijk maar naar zo'n Peter Bosz. Was na zijn Ajax periode ook een soort van halfgod. Laten wij het in ieder geval hopen dat Ten Hag ooit eens bondscoach met het oog op afbouwen ipv met het oog op dat geen Europese (sub)top club meer op hem zit te wachten.

22 april 2022 om 10:39

Bruine. Ja en dat had van mij (en ik denk voor 99% van de volgers) niet gehoeven.

22 april 2022 om 10:54

Ik zie het toch anders. Frank de Boer heeft nationaal wel wat gepresenteerd door Ajax 4x kampioen te maken, maar verder was het spel bedroevend en werd er Europees ook niks klaargespeeld. Ik vind dat Ten Hag meer credits heeft dan Frank de boer, mede door zijn Europese campagnes. Daar kijkt een Man UTD ook uiteraard naar, anders waren ze wel op Ron Jans uitgekomen oid 😉.

22 april 2022 om 10:58

Ten hag had dan ook wat meer mogelijkheden om Europees te presteren itt frank de boer

22 april 2022 om 11:17

Precies dit Wizzle. FdB en ETH vergelijken alleen omdat ze beide ajax getraind hebben slaat helemaal nergens op. Hun speelstijl lijkt in werkelijk waar helemaal niets op elkaar.

Ot:
Vangt ie wel een mooi bedrag zeg. Ik snap dat het al een paar jaar geleden is, maar als je het afzet tegen LvG z'n salaris werd die daar toch wel wat ondergewaardeerd. (Ook vergeleken met Koeman.)

Hoop dat hij z'n salaris waard gaat worden.

22 april 2022 om 10:26

Knap staaltje open deur intrappen. Ik doe met je mee. Voor het kampioenschap in de ED zijn de komende 5 wedstrijden cruciaal. Komt Ajax die goed door dan geef ik hun een grote kans om kampioen te worden....

Neemt niet weg dat 10,8 miljoen een behoorlijk bedrag is, maar als je daar het afbreukrisico tegenover zet dan is dat ook wel enorm. Ik moet nog zien wat er met Solskjaer gebeurt en ook van Gaal en Mourinho zijn na ManU er behoorlijk op achteruit gegaan. Faalt ten Hag dan moet hij zijn carrière weer van vooraf aan opbouwen en de kans dat hij faalt is, als we eerlijk zijn, meer dan reëel aanwezig.

22 april 2022 om 12:05

Van Gaal had zijn carriere eigenlijk al gewoon afgesloten na United. Mourinho stond er al slecht voor toen ie kwam, en hij heeft 'gewoon' de Europa League gewonnen met United.

22 april 2022 om 10:32

tot nu toe had Ten Hag wel tijd nodig om de spelersgroep en zijn visie met elkaar te matchen alvorens er succes was. Het bekende stapje terug om dan 2 vooruit te zetten. Vraag is of je die tijd hebt als bondscoach waarbij je toch minder tijd met je spelers hebt

22 april 2022 om 10:34

Ik voorspel Ajax kampioen. Want bij PSV zit het hele jaar al zand in de machine.

22 april 2022 om 11:34



Machine die toch wel de beker binnen haalt en, ondanks die laatste ronde, ver komt in Europa. Voetbal is niet constant, ben ik met je eens maar vlak ze niet uit!

22 april 2022 om 15:08

Ver gekomen in Europa? Uitgeschakeld in de CL playoffs, daarna uitgeschakeld in EL groepsfase en vervolgens maar 1 ronde verder komen in de conference league. Niet echt een wereldprestatie

22 april 2022 om 10:45

10,8 miljoen is echt een heerlijk bedrag hoor. Dat doet die goed die Ten Hag

22 april 2022 om 11:41

voor het klein geld achter de comma teken ik al.

22 april 2022 om 12:23

Ik weet dat veel hier er totaaaaal geen boodschap aan hebben, maar ik vind die bedragen echt achterlijk. Niet per se voor Ten Hag hoor en ik neem hem ook niks kwalijk, het is niet aan hem om het systeem te veranderen. Maar dat sommige mensen gewoon full time werken en iets nuttigs doen (kassamedewerker, monteur, docent, verpleger) en 30 tot 50 duizend euro verdienen terwijl anderen net zo hard werken en makkelijk 100 keer zoveel verdienen vind ik echt niet te rechtvaardigen. Als ik de wereld mocht inrichten was het minimumloon voor fulltime werk altijd 50 duizend en het maximum altijd 1 miljoen. Kan je nog steeds prima rijk worden en beloond worden voor hard werk, maar zijn we af van die idiote ongelijkheid die alleen maar slecht is voor ons.

22 april 2022 om 13:07

Het kapitalisme is vreselijk, maar alle andere vormen zijn in het verleden ook behoorlijk mislukt. Er is op dit moment klaarblijkelijk geen betere oplossing voorhanden, alle redenen daarvoor even niet benoemend.

Maar goed, mooi salaris voor Ten Hag. Laten we hopen dat hij er iets moois van gaat maken.

22 april 2022 om 14:40

Ik ben het op zich wel met jullie eens maar het is gewoon de uitwerking van de omzet in de desbetreffende branche waar je in zit. Een Justin Bieber en Ben Affleck verdienen ook meer dan een docent of kassamadewerker. Dat het voor je gevoel oneerlijk is die verdeling daar kan ik verder zeker inkomen

22 april 2022 om 16:04

dingen hebben nou eenmaal waarde, mensen geven nou eenmaal meer om bieber dan om de kassa medewerker. wellicht is het werk wat ze nu doen makkelijker maar de weg erna toe lastiger. Had ik zelf maar net zo vaak buiten moeten trainen als mbappe of ronaldo ipv buiten met vrienden spelen of binnen op de playstation. Ik trainde mijn hele jeugd 4x in de week en speelde daarbij nog een wedstrijd en moest soms nog een helft spelen met een team hoger die zelfde zaterdag, was elke vakantie vooral buiten aan het voetballen van sochtends tot savonds of buiten de trainingen om nog aan het voetballen. In de jeugd een leuk niveau gespeeld maar niet eens de helft van de kwaliteiten bereikt van dat soort jongens omdat ik zo nu en dan ook nog andere leuke dingen deedt. ik kan me daarom voorstellen hoe ongelofelijk ziek hard trainen het moet zijn geweest voor dat soort jongens en wat ze wel allemaal niet hebben moeten laten om dat niveau te bereiken. Ik weet gewoon zeker dat het veel meer afzien is dan elke studie voor elke droom baan die je kan krijgen gezien ik zelf ook een goede studie heb gedaan. Ik vind het dan ook wel schandalig als mensen doen alsof voetballer zijn een gelukkige zegen is en dat het schandalig is dat ze zo veel verdienen. Ze hebben hun hele leven geknokt om die waarde te behalen. Kans is groot als jij al vanaf die leeftijd jezelf zo veel uren specialiseert en leert in iets voor bijvoorbeeld een type bedrijf dat jij ook een ontzettend goed lopend bedrijf hebt waarbij je ook heel veel geld verdiend omdat je service dat dan dus blijkbaar waard is. Iedereen die zn hele leven lui op zn reet heeft gezeten en alleen maar aan het spelen was, blowen, gamen of feesten kan kassamedewerker worden ja. Had je maar wat beter je best moeten doen of niet zo zeuren. (in meeste gevallen dan)

22 april 2022 om 19:48

Daar heb je ook zeker een goed punt

22 april 2022 om 10:59

Bondscoach is een minder hoog aangeschreven baan dan een baan bij een topclub. Als het een succes wordt bij Man United dan zal hij daarna misschien meer topclubs afgaan. Maar dit is veel te voorbarig. Voor hetzelfde geld wordt het niks en zit hij over 3 jaar bij Club Brugge.

22 april 2022 om 11:12

Waarom kom je nou weer met je onzin aanzetten dat Ten Hag zogenaamd niet gefocust zou zijn op Ajax? Dat is gisteren ook al door meerdere mensen weerlegd, waar je overigens totaal geen weerwoord op had.

22 april 2022 om 11:16

Dat die Tuchel komt opdagen voor dat hongerloontje.

22 april 2022 om 12:26

Ik snap nu wel dat hij altijd zo gestrest is langs de lijn: die moet echt de eindjes aan elkaar knopen. Dan zit je toch iets minder rustig op de bank, als je je ondertussen zorgen moet maken of je vrouw wel of niet haar vijfde Mini Cooper kan kopen, terwijl je weet dat de vrouw van je collega er moeiteloos vijftien koopt. Zielig!

22 april 2022 om 11:22

@Prem_93 hoe zo is de focus weg, ik denk juist dat Ten Hag wil afsluiten met de landstitel en er zit ook bij Psv zand in de machine en bkessures

22 april 2022 om 12:28

Nou ik ben het wel met Prem eens dat Ajax ongefocust speelt deze seizoenshelft. Volgens mij zei Ten Hag dat laatst ook nog, betere concentratie is nodig. Ik hoop alleen dat het afsluiten van dit soort deals als deze van Ten Hag precies zorgt voor wat jij al zegt: nu de focus op de laatste maanden knallen met Ajax!

22 april 2022 om 11:35

Oeh dat is wel een weddenschap die ik aan wil gaan. Jij voorspelt PSV ik voorspel Ajax

On: mooi salaris voor Ten Hag, maar in de praktijk blijkt het vaak wel mee te vallen en niet zo extreem te zijn. Bij dit soort bedragen maakt het toch ook niet meer uit wat die werkelijk verdiend, hij kan alles kopen en zijn kinderen en kleinkinderen ook.

22 april 2022 om 14:18

Wat is dit nou weer voor onnozele opmerking Prem. Gister ook al bij een ander topic meen je zogenaamd dat Ten Hag de focus kwijt is. Alle kritiek die je daar kreeg had je geen weerwoord op. Vertel me nou eens, ben je familie van hem? Hoe weet je dit zo goed? Op basis van welke feiten is hij de focus kwijt, van één verloren bekerfinale? Ik snap je reacties niet zo goed, wil je zo graag haat zaaien? Je lijkt wel een bot…

10.2 miljoen is vrij veel voor een PL debutant! Goed uitonderhandeld. Overigens is het toch niet reëel om 10 spelers denken te kunnen halen van 143 miljoen?

22 april 2022 om 10:28

Denk dat hij per saldo 143 Mio te besteden heeft, dus wanneer een speler verkocht wordt mag hij dat ook investeren. Bijvoorbeeld Mcguire kan best 20 Mio opleveren is toch een Engels international al kan hij er weinig van dan heeft Erik weer 20 Mio extra, Zou als ik Erik was niet te veel spelers halen met een NL nationaliteit werkt vaak tegen je maar zie wel Timber (kan ook rechstback) Antony en De Vrij als opties voor United. Die spits van benfica wordt ook genoemd alleen lijkt me dat meer een counterspits die past niet in het plaatje. Denk dat Ten Hag ook niet gaat kopen om het kopen. Wanneer bepaalde spelers zich kunnen aanpassen dan zijn het nog steeds potentiele wereld toppers (sancho, Elanga, Rashford) hoop dat die zich kunnen schikken in hun rol. Gezien beperkt technisch vermogen denk ik wel dat Ten Hag spelers als Mcguire, Bailly, Mctomminay) laat gaan maar hij zal ook jeugd gaan inpassen. Wellicht krijgt eindelijk Chong een kans staat toch nog onder contract bij Utd.

22 april 2022 om 10:44

Tuurlijk kun je van 143 mln 10 spelers halen, de vraag is natuurlijk wel of die dan van het gewenste niveau zijn. En ik ben benieuwd wat er herinvesteerd kan worden van eventuele verkopen. Het is in ieder geval wel meer dan genoeg geld om een flinke kwaliteitsinjectie te doen. En niet alle goede aankopen moeten persé veel geld kosten.

22 april 2022 om 11:43

haha ja zo kan je het ook bekijken weef. voor alleen al 1 ton heb ik aanstaande zaterdag 12 volledige teams voor je klaar staan als je wil?

22 april 2022 om 12:33

Er gaan dan ook spelers weg die geld opleveren. Een Pogba z’n salaris komt vrij en dat is ene hele sloot geld. Tel daarbij het salaris van de vertrekkende spelers op. Wellicht komt dat geld in het potje salaris maar als het nodig is en kan dan zal er vast geschoven worden.

22 april 2022 om 13:25

Heb geen idee of dat united zo werkt. Begreep dat er de laatste 8 a 10 jaar gemiddeld per jaar 140 miljoen per seizoen is geïnvesteerd en ongeveer 40 miljoen per seizoen aan uitgaande transfers. Daarbij kopen ze spelers voor veel om ze vervolgens voor veel minder weer te verkopen. Lukaku onder andere. Denk dat daar voor EtH een behoorlijke klus ligt en ben echt benieuwd wat het gaat worden.

Dat is toch een aardig centje. M.b.t. het transferbudget is 143 miljoen euro nog relatief karig als je in dit artikel leest dat Ragnick het heeft over 6 - 10 spelers erbij. Zou hij eventuele opbrengsten uit verkopen mogen herinvesteren of komt ten goede aan de bonus van de Glazer-familie?

22 april 2022 om 10:54

Roog

"s je in dit artikel leest dat Ragnick het heeft over 6 - 10 spelers erbij."

Dat zegt Ragnick natuurlijk om zijn eigen falen goed te praten, na de pak slaag tegen Liverpool.

Het is gewoon bizar, dat hij Man U zo slecht laat voetballen, terwijl er gewoon genoeg toppers tussen lopen. Met 2 a 3 directe aankopen speelt Man U weer om de CL plekken.

Qua selectie hebben zij veel betere spelers dan Arsenal en Spurs. En zelfs mogelijk Chelsea.

Dus nee is gewoon keihard falen van de trainer.

22 april 2022 om 11:46

Wel lekker als de trainer voor jou dit soort dingen roept, des te meer vinger je in de pap hebt als volgende trainer.

Dat is wel een flink salaris zeg, voor iemand die het in een grote competitie nog moet bewijzen bij een instabiele club op het moment.
Overigens moet de manager van Brentford ‘genoegen nemen met 1,8 miljoen aan salaris’. Alsof het een fooi is, of niet?

22 april 2022 om 11:31

Nou, gezien de huizenprijzen in Londen kom je met 1,8 miljoen waarschijnlijk net uit... 😜

On topic: 10,8 miljoen. Geen wonder dat Ajax gezien is, daar valt als Nederlandse club niet tegen op te onderhandelen. Knap geregeld van Ten Hag's zaakwaarnemer. 👍

Ter zijde verbaast het mij trouwens dat Tuchel bij Chelsea 'maar' 9 miljoen pakt. Met zijn CV en palmares had ik hem qua salaris toch wel wat hoger in geschat.

22 april 2022 om 14:12

Vind ook het salaris van Arteta opvallend. Dit is zijn eerste job als manager. Tuurlijk staat hij aangeschreven als groot talent en protege van Guardiola, maar ik had toch niet verwacht dat hij op plaats 5/6 zou staan van best betaalde managers.

Opzich niet onlogisch gezien Arsenal daar ook ongeveer staat maar toch

Geen wonder dat de Ajax poging hem te behouden weinig succes had! Buiten de grote sportieve uitdaging is dat toch wel een hele goede reden die kant op te gaan zeg.

22 april 2022 om 10:15

Inderdaad, dan moet je clubhart wel erg groot zijn....eigenlijk weet je als NL-club dat je vrijwel altijd kansloos bent zodra er een PL-club op de stoep staat voor een speler/trainer.

22 april 2022 om 11:05

Met een speler loop je als club financieel in ieder geval nog binnen, wat gelijk comfort biedt maar je trainer die je niet zo snel kan vervangen die voor 2 miljoen vertrekt, dat is wat minder makkelijk weg te slikken. Heb geen idee wie hem moet vervangen.

22 april 2022 om 12:29

Ook niet altijd, bij transfervrij sta je altijd weer machteloos. Hoe lang zal het duren voordat de clausules bij trainers ook verder omhoog gaat. Voor Nagelsmann bijvoorbeeld had Bayern al een aardig bedrag betaald. Slot a 7 miljoen vind ik ook fors. Opzich zou het voor NL-clubs een goede zaak zijn. Zien ze tenminste een substantieel bedrag terug als er een keer een top-trainer vertrekt.

Is dat 143 miljoen zonder verkopen? Denk dat er door het (mogelijke) vertrek van Ronaldo en Pogba veel salarisruimte vrijkomt. Dan zijn er nog veel B-spelers die zullen vertrekken, zoals Mata, Matic, Jones etc. Ik denk dat Ten Hag ook wel afscheid zal willen nemen van spelers als Maguire en Lindelof.

22 april 2022 om 10:55

Waarschijnlijk wel Suarez 7. Salaris ruimte kan inderdaad gecreëerd worden, maar dat maakt je transferbudget niet direct hoger. United heeft namelijk ook veel spelers die weggaan/moeten, die nauwelijks wat waard zijn. Mata, Matic, Jones enz, daar krijg je niks voor. Pogba gaat gratis de deur uit. Lindelof zal je ook niet veel opleveren. Idem voor spelers als Dalot enz.

Dat gezegd hebbende geloof ik niet dat United "slechts" 143 miljoen budget heeft. Daar gaan ze normaliter ruimschoots overheen namelijk.

22 april 2022 om 11:14

Ik dacht dat ik ergens 240 miljoen had gelezen. Denk dat er voldoende geld is voor spelers hoor. Alleen je zal ook veel afscheid moeten nemen van spelers waardoor er ook meer ruimte vrijkomt. Bijna je gehele basis veranderen kost veel tijd zie Liverpool onder Klopp en bij Arsenal hetzelfde.

Vooral Brendan Rodgers kijk ik van op. Goede trainer, maar om nou meer te verdienen dan Tuchel vind ik een beetje gek.

22 april 2022 om 10:17

Zal ook zijn om hem te behouden voor Leicester. Met dit loon valt hij in ieder geval af voor Ajax, vond dat wel een outsider.

Frank Lampard vind ik schrikbarender eerlijk gezegd, op basis van welk resultaat is hij 7 miljoen waard?

22 april 2022 om 20:30

Dat zal wel puur op basis van naam zijn, zijn prestaties verantwoorden dat bedrag inderdaad niet echt.

22 april 2022 om 17:02

Rodgers heeft goed gepresteerd bij Liverpool, deed het tot voor dit seizoen aardig bij Leicester. Ook bij Swansea goed gepresteerd, zo raar vind ik het niet eerlijk gezegd.

Ik weet niet wie Tuchel zijn zaakwaarnemer is, maar ik zou er in de zomer een nieuwe deal uit proberen te halen. Krankzinnig dat TH zijn eerste contract al beter is dan een regerend CL winnaar.

22 april 2022 om 10:31

Is toch een andere club? net alsof Chelsea uberhaupt nog geld heeft op dit moment. Zou als ik Ten Hag was proberen om Ziyech te halen

22 april 2022 om 11:10

Ik denk dat die overname wel voor de zomer rond komt en er gewoon weer geld zal liggen. Een enorme uitverkoop zie ik niet zo snel gebeuren daar. En voor hoeveel zou ten Hag Ziyech kunnen overnemen. Dat gaat gelijk een kwart van je transferbudget kosten. Als een Maguire al 80 kost in een Engelse binnenlandse transfer, moet je je als ten Hag gaan richten op de andere competities. Ik denk dat hij wel goed zicht heeft op NL en DE. In Frankrijk lopen de echte pareltjes rond en eventueel in Spanje onder de top drie kun je voor weinig nog wat ophalen.

22 april 2022 om 14:21

Waarom zou je Ziyech halen die heeft niks bewezen in Engeland zit meer op de bank dan dat hij speelt. Komt nog geen lantaarnpaal voorbij

Met een transferbudget van 143 miljoen moet je inderdaad nog vrij creatief zijn.

Aangezien Ten Hag de voorkeur geeft aan rechts-en linksbenige verdediger in het centrum zou ik Pau Torres halen (linksvoet). Zal wel ongeveer 70 miljoen kosten gok ik. Maar is voetballend sterk en zou een goed duo vormen met Varane.

Voor het middenveld zijn zeker 1 en misschien 2 centrale middenvelders nodig. Hiervoor zou ik Fabian Ruiz van Napoli voor ongeveer 45 miljoen ophalen. Met Ruiz, Mctominay, Fred, Donny heb je 4 spelers voor 2 posities.

Voorin hou je dan nog ongeveer 30 miljoen transferbudget over. Hiervoor zou je Mauro Icardi kunnen ophalen bij PSG. Hem kan je dan laten rouleren met Ronaldo. Je aanval bestaat dan uit Martial (verwacht niet dat Sevilla hem gaat kopen), Elenga, Ronaldo, Icardi, Sancho en Rashford.

De Gea, Wann Bissaka, Varana, Torres, Telles, Fabian Ruiz, Mctominay, Bruno Fernandes, Sancho, Ronaldo, Rashford, Met als reserves Henderson, Maguire, Dalot, Shaw, Lindelof, Fred, Donny, Mejbri, Elenga, Martial en Icardi.

Als je in bovenstaand systeem een duidelijk systeem weet in te slijpen moet een top 4 klassering echt wel te doen zijn.

22 april 2022 om 10:42

Das dus niet goed genoeg

22 april 2022 om 11:19

143 miljoen zal echt niet kloppen hoor. Die hebben echt veel meer geld. Verder heb je ook zeker meer spelers nodig. Een speler als Ruiz zal eerder het dubbele kosten en ook icardi zal duurder zijn dan 30 miljoen. Maar dan nog steeds kun je wel degelijk top 4 halen met dit team.

22 april 2022 om 12:35

Icardi 30 miljoen zal wel vrij realistisch zijn arsenal890. Heeft toch al een aantal jaar niets bijzonders meer gepresteerd en speelt nauwelijks. Is ook alweer 29.

Natuurlijk kun je met het team van United top 4 halen. Makkelijk. Alleen als je wil spelen zoals Ten Hag speelt, heb je wel een grote overhaul nodig. De selectie nu is een samensmelting van spelers die gehaald zijn voor verschillende manieren van spelen, voor verschillende coaches. Je hebt spelers die goed zijn voor een wat meer reactieve/counter ploeg. Je hebt spelers die goed zijn in een klassieke, verdedigende back four. Je hebt spelers die van alles wat kunnen, maar net niet top. Tja.. Dan wordt het lastig.

Maguire is geen slechte speler. Alleen kan hij gewoon niet in een team dat hoog druk zet en veel wil opbouwen. Wan Bissaka is een sterke rechtsback, maar aanvallend erg zwak. Ga zo maar door.

22 april 2022 om 14:23

Met deze selectie zie ik United geen top 4 halen.ruiz en Pau Torres zouden inderdaad goede aankopen zijn, maar dan speel je alsnog met Fred of Mctominay op het middenveld, en die hebben beiden bewezen gewoon niet goed genoeg te zijn. Fred kan in een aanvallendere rol nog wel, maar daar heb je andere spelers.

Daarnaast is Ronaldo volgend jaar ook weer een jaartje ouder. Toegegeven, die man heeft schijt aan ouder worden lijkt het, maar op een gegeven moment heb je je lichaam ook tot het limiet gepushed lijkt me. Een Icaradi is nu ook niet van een geweldig niveau, evenals Martial (waarvan ik ook niet verwacht dat hij bij United wil blijven). Van die voorhoede heb je dan alleen Sancho die echt het verschil kan maken, en uiteraard Ronaldo. Elanga is een toptalent, maar die gaat zonder twijfel ook een dip krijgen.

Daarnaast speel je dan nog altijd met of Wan Bissaka, Dalot, Shaw of Telles op links en rechtsback. Dat is natuurlijk dweilen met de kraan open.

Manchester United heeft een hele goede ploeg, alleen niet zo goed als City en Liverpool.

22 april 2022 om 10:57

Dat valt anders reuze mee. Het lijkt gewoon geen team te zijn en dat is waarschijnlijk wel iets wat Ten Hag voor mekaar kan krijgen. Echter zullen er toch zeker spelers vervangen moeten worden zoals een Maguire.

Als je een complete renovatie van je huidige selectie moet gaan bewerkstelligen, dan is 143 miljoen toch nooit genoeg!

Laten we dan maar hopen dat het geld wat binnenkomt van spelers die verkocht worden deze zomer...dat dat ook meteen weer gebruikt mag worden door ERIK.

Zo zeg, die salarissen zijn wel opvallend vind ik! Brendan Rodgers staat erg hoog. Ten Hag natuurlijk dan ook. En persoonlijk "schrik" ik ook wel een beetje van de 10 miljoen voor Arteta... Ik meen mij namelijk te herinneren dat Wenger op zijn top iets van 7,5 miljoen kreeg. Als je dan een coaching nobody als Arteta zo'n bedrag geeft... dat vind ik wel apart eigenlijk.

22 april 2022 om 11:01

Arteta is toch wel een goede coach gebleken. Als je ziet hoe hij dit Arsenal, als architect, eindelijk weer de CL in gaat brengen is dat een topprestatie. Zie hem eerlijk gezegd wel als opvolger van Ancelotti bij Real Madrid in de toekomst. Intelligente man is het

22 april 2022 om 11:12

Vind je dat echt?

Ik vind het allemaal nog erg voorbarig. Of hij ons de CL in gaat brengen is nog maar de vraag, want het hangt aan een zijden draadje terwijl je een geweldige uitgangspositie had 4 wedstrijden geleden. Ik zie nog steeds dezelfde 'fouten' onder hem, al dan niet door zijn toedoen. Het is een leerproces en ik vind hem zeker geen incapabele manager, maar hij staat in mijn boekje ook nog niet als echt goede coach te boek..

Wat betreft zijn salaris, we moeten niet vergeten dat dit zijn 1e baan is als hoofdcoach en dat hij daarvoor 3 jaartjes assistent van Pep. Dan is zo'n bedrag wel erg hoog, voor iemand met zo weinig ervaring. Vandaar ook mijn vergelijk met Wenger. Die 7,5 klopte niet, dat was 9,5 overigens (mijn fout). Maar dan nog. Wenger, met al zijn ervaring en flink grotere palmares, heeft dus nooit een dergelijk bedrag per jaar verdient. Dan is het toch een beetje van de zotte om een complete beginneling wel zo'n bedrag te geven?

Die laatste zin. ETH moet een Klopp effect teweeg brengen dus. Gaat moeilijk worden. En 10 spelers voor 143mil. Is niet onmogelijk, transfervrije toppers zijn er, maar moet men wel snel handelen.

Ik denk nu wel dat iedereen begrijpt waarom Erik deze keuze maakt, in 1 klap financieel onafhankelijk. En ontslagen worden is ook geen ramp, krijgt die man een dikke premie mee.

22 april 2022 om 12:32

Ik snap de keuze ook wel, maar wat ik moeilijk vind is: waren er nog meer clubs geinteresseerd? Want het is niet alsof Ten Hag moest kiezen tussen United of schoonmaken voor een minimumloon he. En bij United loopt hij wel een enorm risico op falen, wat bij andere clubs minder groot is. Daardoor is United weer slechter voor zijn status (en portemonnee) misschien. Maar op basis van dit salaris snap ik het zeker ja! Ik weet alleen niet wat zijn opties waren.

22 april 2022 om 13:45

Nou ik zat te denken, die Pochetinno gaat het niet lang meer volhouden in Parijs. Denk dat hij binnenkort zijn spullen kan pakken, dan zie ik Erik wel echt als potentiële opvolger. Ook wat jij zegt klopt hoor, de kans dat hij faalt bij United is groot, echter is het nog steeds de grootste club van Engeland dacht ik. De interesse van andere clubs heb ik ook geen weet van. Het liefst zou ik hem zien bij Bayern, maar dat gaat niet gebeuren wellicht op langere termijn.

22 april 2022 om 14:25

En Parijs schijnen ze toch niemand anders te willen dan Zidane? Daarbuiten zie ik ook niet een club op korte termijn van manager veranderen. Tottenham wellicht als Conte zijn zin niet krijgt, maar dat lijkt me ook niet te gaan gebeuren. Daarnaast kun je nog altijd beter het wespennest van United in gaan als het wespennest van Tottenham.

Wellicht een Juventus? De rest van de topclubs zijn volgens mij behoorlijk voorzien.

22 april 2022 om 16:09

Oh dat wist ik helemaal niet, maar dat klinkt logisch. Zidane in Parijs is misschien wel een betere optie, ik zou Spurs niet aantrekkelijk vinden om te coachen. Je speelt praktisch gezien elk jaar voor prijzen maar is het elke keer net niet. Ja Juventus zou ook een optie zijn maar zou ik persoonlijk jammer vinden aangezien ik het Italiaanse voetbal niet volg.

Poeh poeh wat een bedragen, hoeft iig niet te verhongeren.

En dan nog zeuren dat Ajax het niet geprobeerd heeft driessen en verwij. Tien miljoen mama mia

22 april 2022 om 13:46

Ja inderdaad, daar gaat een gesprek niets aan veranderen.

22 april 2022 om 15:09

Echt he, 10 miljoen euro, daar zegt niemand nee tegen. Dat is echt gestoord veel voor een trainer. Ik ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen, het is een hele goede coach gebleken, maar dit is een verschrikkelijk moeilijke klus. We gaan het zien

22 april 2022 om 16:04

Die bedragen zijn echt niet meer bij te houden, ook als je kijkt hoeveel Simeone verdiend. Maar liefst 43 miljoen per jaar. Ik ben ook erg nieuwsgierig over het verloop bij united, Erik heeft het bij ons echt heel goed gedaan. Denk dat het toch neer gaat komen op het feit of hij het in zich heeft er een team van te maken, ik denk het niet maar hoop van wel. Ik kijk in ieder geval wel onwijs uit naar de wedstrijden van komend seizoen en daarna zijn interview in het engels

Het echte nieuws is het transferbudget. 143 mln. Dat betekent dus geen Declan Rice, Haaland, De Ligt of andere gearriveerde topspelers. Misschien ergens paar transfervrije opties erbij maar veel is het niet. 4, misschien 5 aankomende toppers. Komt aan op scouting maar die zijn net ontslagen…

22 april 2022 om 21:54

Rice kan je volgend jaar transfervrij ophalen. Of dit jaar voor weinig omdat die niet gaat verlengen

Tja, ik heb de Boer heeeeel laag zitten. Maar ik geef de schuld voornamelijk aan die zwaar overgewaardeerde Mathijs de ligt. Zeker voor 80%. Dan kan je Malen 10% de schuld geven en de Boer 10%. Ik vind het te simpel om de schuld bij de trainer te geven bij pupillen fouten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren