Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Halst vernietigend voor ‘schooljongetje’ van Ajax: ‘Hoe groot is hij?’

Laatste update:

Ajax heeft zich dinsdagavond niet weten te plaatsen voor de kwartfinale van de Champions League. Het elftal van Erik ten Hag was in de eigen Johan Cruijff ArenA niet opgewassen tegen Benfica, dat met 0-1 zegevierde. De treffer viel een kwartier voor tijd via Darwin Núñez, die zowel André Onana als Jurriën Timber te slim af was. Volgens Jan van Halst gingen er drie dingen verkeerd voorafgaand aan de treffer. De analist van Ziggo Sport was vernietigend over het optreden van Timber bij de tegengoal.

Ajax domineerde nagenoeg de hele wedstrijd. De ploeg van Ten Hag had het meeste balbezit en creëerde de meeste kansen, maar stond uiteindelijk wel met lege handen. "Dit is wat Benfica wil. Wachten, laten komen tot de zestien en dan de wedstrijd doden", aldus Van Halst. "Erik ten Hag zei het al voor de wedstrijd dat Ajax alert moest zijn bij standaardsituaties en corners, maar je moet ook kritisch zijn. De organisatie bij Ajax bij die vrije trap was niet goed. Hoe lang is Timber? Die staat tegenover Núñez, maar laat zich als een schooljongetje wegduwen."

Volgens Van Halst gingen er drie dingen mis voorafgaand aan de tegentreffer. Ajax kreeg een kwartier voor tijd de deksel op de neus, toen Núñez uit een vrije trap van Álex Grimaldo voor de enige goal van de avond zorgde. "Timber op Núñez zou ik niet doen, hij laat zich als een schooljongetje wegduwen en de misser van Onana. Als je komt, moet je hem hebben. Het is een opeenstapeling van fouten. Onana is een fantastische keeper, maar we hebben het al eerder over zijn ritme gehad. Het inschatten van situaties. Bij Timber is het een kwestie van ervaring, denk ik. Je mag je niet zo eenvoudig weg laten duwen door de tegenstander."

De beste Ajacied krijgt een 8,5 ondanks grote deceptie tegen Benfica

Voetbalzone deelde rapportcijfers uit aan de spelers van Ajax.Lees artikel

Bij Ajax was men vooral ontstemd over de manier waarop de vrije trap tot stand kwam. Volgens de Amsterdammers beging Álvarez geen overtreding voorafgaand aan de 0-1. "Dat vind ik zo'n onzin, om daarover te bakkeleien", aldus Van Halst. "Het is een twijfelgeval. Volgens mij is het wel een overtreding, hij tikt hem licht aan. Maar dat is calimero-gedrag. Zorg dat die gozer niet binnenkopt en wees zelf beslissend. Dit heb je altijd. Dat is calimero-gedrag en daar moeten ze niet over zeuren." Vooral Lisandro Martínez was woedend na het laatste fluitsignaal en moest door enkele ploeggenoten en Ten Hag worden tegengehouden.

Volgens Jan Boskamp was de tegentreffer vooral te wijten aan Edson Álvarez. "Dat is toch niet te geloven. Leg me nou eens uit, waarom maakt hij daar nou die overtreding?", aldus de analist bij RTL. "Leg me dat nou eens uit. Hij (Gonçalo Ramos, red.) staat met zijn gezicht naar de tribune toe! Je weet dat ze lengte hebben, al was dat van de keeper ook niet lekker gedaan natuurlijk.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

ze zijn allemaal klein bij ajax, als alvarez otamendi pakt blijft er niks over

15 maart 2022 om 23:33

Lengte heeft niks met skills te maken. Ajax gaf 1 kans weg. 1! Er wordt gedaan alsof Benfica spelers van 2 meter hebben rondlopen aub zeg. Ze scoren door een blunder van onana.

15 maart 2022 om 23:35

Als Onana was blijven staan had hij hem ook niet gehad. Hij mag daar gewoon niet op doel kunnen koppen. Kon de keeper weinig aan doen.

15 maart 2022 om 23:36

Ja ik vind onana schuldig. Misschien reageer ik te emotioneel. Zal best. Alvast m’n excuses, maar het niveau verschil tussen hem en pasveer vind ik schrikbarend.

15 maart 2022 om 23:38

Zeg jij. Zo geweldige kopbal was het ook alweer niet. De onana voor de doping had deze bal weggestomd

15 maart 2022 om 23:39

Onana moet daar gewoon komen maar dan wel voor Núñez en niet achter die situatie. Als hij daar gewoon in dat duel komt en het komt tot een botsing krijgt hij ook nog eens altijd de vrije trap mee. Timber had uiteraard meer moeten doen, maar die wordt misschien ook wel gecoached door onana, dat hij uitkomt

15 maart 2022 om 23:40

Trouwens vind ik wel dat er verloren is door een matige aanval. Had geen moment het gevoel dat iemand zal scoren. Kortom ja blunder onana maar collectief gefaald

16 maart 2022 om 00:52

Als je komt moet je hem hebben als keeper. Simpel.

16 maart 2022 om 07:57

Aan de andere kant: de onana voor de doping had ook wel eens moeite met hoge ballen van de zijkant toch? Meen een goal tegen Liverpool paar jaar terug waar hij er ook onderdoor ging.

16 maart 2022 om 08:18

Lee. Als je 1 kans in de lucht weggeeft en die zit er direct in dan kom je dus of lengte, skills of allebei te kort in de lucht. Benfica hoeft geen spelers op te stellen van 2 meter als je ziet dat het centrum van Ajax respectievelijk 1,75 en 1,79 is. Daar kom je vroeger of later in een toernooi mee in de problemen.

16 maart 2022 om 09:07

Die goal tegen Liverpool was 3 dagen nadat hij hoorde dat hij een jaar geschorst zou worden dus kan me voorstellen dat hij er toen niet helemaal bij was met z'n hoofd. Nu heeft hij niet echt een excuus

16 maart 2022 om 09:27

Zowel Timber als Onana maakte hier een grote fout. Als je niet genoeg lengte heb dan moet je slimmer zijn. Volgens mij kon Timber niet springen omdat Nunez en groter is en dit moment slimmer.

Onana is nog niet op zijn oude niveau want als hij kwam dan kon je je maar bergen en dit maal was het te slap.

Buiten al dat is het gewoon ook bijzonder dat je ene Benfica op eigen helft kan houden maar niet de creativiteit of doelgerichtheid hebt om deze wedstrijd gewoon af te maken. Hier mag je nooit van verliezen als verschil in voetballend vermogen zo groot is.. Dan is de uitspraak, blijf rustig en zoek naar de opening ieneens niet meer zo n goed advies. Soms mag je ook wel eens de keeper testen en voor de kluts in de 16 gaan.

16 maart 2022 om 09:41

Hetzelfde centrum won zat duels. Onana sliep. Je komt zo uit je moet die bal hebben

16 maart 2022 om 09:44

Beiden verdedigingen zagen er goed uit. Zowel Benfica als Ajax. De aanvallers konden aan beiden kanten niks doen

16 maart 2022 om 11:22

Een keeper heeft niet altijd een clean sheet. Jammer van Onana, maar Ajax heeft niet gescoord. Benfica hield de 0 in de Johan Cruijff Arena. Dit verlies is niet alleen af te rekenen op Onana, Ook iedereen waarvan verwacht wordt te scoren en de assist te creëren. Het was gewoon matig, ik onderschatte Benfica niet, alleen ergens dacht ik wel dat het zou moeten lukken voor Ajax.

16 maart 2022 om 11:50

Laten we eens beginnen met als je komt, kom dan naar de bal ipv op de positie waar de bal misschien komt als Nunez er onderdoor gaat.

16 maart 2022 om 11:51

Ja dat was een blunder en dit in mijn optiek ook. Hij was op een positie waar de bal misschien kon komen

15 maart 2022 om 23:36

Klopt, dat is het nadeel van een klein centrum als ze tegenover een kopsterke speler staan. Dan ben je op absoluut topniveau gewoon vaak in het nadeel. Vaak krijg ik kritiek op die stelling maar dit moment bevestigd mijn stelling. Onana gaat in de fout maar de Ajax verdedigers zagen er ook niet goed uit

15 maart 2022 om 23:42

Japie! Eindelijk kun je het weer zeggen. Half jaar lang is bewezen dat het prima kan en een wedstrijd wordt er een kopgoal gemaakt en meteen kan het niet weer. Moet naar voor je geweest zijn on zolang ongelijk te hebben, maar fijn dat je het eindelijk weer eens kan zeggen. Niet?

15 maart 2022 om 23:43

Inderdaad. Puyol en Mascherano ging ook nooit goed samen. Ervaring en kracht zijn belangrijker. Otamendi zou Nunez gewoon omver hebben geduwd.

15 maart 2022 om 23:43

En maar te zwijgen over het feit dat het natuurlijk veel erger is dat Ajax niet weet te scoren tegen dit Benfica thuis. Dat is het grootste probleem.

15 maart 2022 om 23:47

@SanMarcos Als je logisch nadenkt dan snap je zelf ook dat dat het geval is. In wedstrijden waar je in de luchtduels komt moet je minimaal een lange kopsterke verdediger hebben staan. Dat zie je bij elke Europese topclub

15 maart 2022 om 23:49

@ViscaCatalunya Jij benoemt nu een zeldzame uitzondering op de regel als de standaard. Hoe lang is dit centrum al niet gestopt inmiddels? Noem mij momenteel twee Europese topclubs die niet minimaal 1 verdediger van rond de 1.90 meter in hun centrum heeft staan

16 maart 2022 om 00:01

Of je nu kleine of grote verdedigers hebt , die bal moet voor Onana zijn. Als zo'n bal komt in het 3-meter gebied voor de goal , dan moet de keeper die hebben. Ook bij lange verdedigers zullen er dit soort doelpunten vallen.
Timber had ondanks zijn gebrek aan lengte zich beter moeten opstellen, er zit volgens mij kracht genoeg in dat lichaam.

16 maart 2022 om 02:56

Ajax en PSG (marquinhos en Kimpembe allebei 1.83)

Das 2/16 of 12.5% van alle clubs in de top 16 van de CL dit jaar. Niet een zeldzame uitzondering sorry

16 maart 2022 om 07:17

Maar feit is dat het zorgt voor een tegendoelpunt op een belangrijk moment, dus het kan lang goed gaan, maar uiteindelijk heeft Japie gelijk....overigens ligt ook PSG eruit....

16 maart 2022 om 09:34

@fullpres Toevallig de twee teams, die gelijk zijn afgevallen...

16 maart 2022 om 09:55

Mensen zien het ook gelijk als een aanval naar Ajax maar dat is het niet. Het is een algemene stelling. Iets van lengte achterin hebben is gewoon enorm belangrijk op CL niveau. Waarschijijk niet tegen elke tegenstander maar je zal maar tegen een Van Dijk komen te staan bij een corner bv. Dan heb je echt een probleem als kleine verdediger, al heb je de beste timing ter wereld. Of zo een Llorente toen bij Spurs. Die gozer was 1.95 meter. Je gaat me niet vertellen dat een verdediger van 1.78 meter daar veel kopdiels van gaat winnen

16 maart 2022 om 09:58

@FullPresBoys PSG is er idd een. Maar wat is de tweede Europese topclub zonder lange verdediger?

16 maart 2022 om 10:28

Los van dat 1,75 en 1,79 geen 2x 1,83 is liggen ze er wel allebei uit.

15 maart 2022 om 23:45

Otamendi is anders maar 1.83. Het is uiteraard een goede kopper, maar heeft dus ook geen waanzinnige lengte. Timber is maar 4 centimeter kleiner. Dit zijn de momenten, hoe zuur ook, waar Timber van moet leren, lichaam beter gebruiken, zorgen dat Núñez niet kan springen etc

15 maart 2022 om 23:58

Klopt, maar heb je daar een kopsterke speler van rond de 1.90 meter tegen over staan dan komt Otamendi nooit of te nimmer bij die bal

16 maart 2022 om 00:05

Als dit zou kloppen Japie , dan zou het team met lange verdedigers nooit een kopgoal tegen krijgen in een soort gelijke situatie, dat geloof jij toch zeker zelf niet ?

16 maart 2022 om 01:55

Natuurlijk zullen ze dan wel kopgoals tegen krijgen, maar dan wel kopgoals tegen krijgen van spelers met lengte en niet van kleine mannetjes. HeelIncidenteel misschien een keertje, msar dat zal niet vaak gebeuren

16 maart 2022 om 06:29

Gewoon onzin Japie. Lengte kan handig zijn, maar timing, spronkracht en de bal kunnen sturen, dat is belangrijk. En dat je het hebt over grote verdedigers... Ja, veel clubs hebben die. Maar dat is niet gekozen op basis van 'kopkracht'. Kijk naar Linssen, of Bilal. Die won ook alle kopduels, puur op basis van sprongkracht. Boscagli wint bijna al zijn kopduels. Is Ronaldo groter dan zijn tegenstanders? Sergio Ramos, ook niet groot. John Terry, niet bijzonder groot. Miroslav Klose, geweldige kopper, 1.82. Tim Cahill, Luis Garcia, Chicharito, Henrik Larsson. Lang zijn is geen vereiste

16 maart 2022 om 07:59

Lord Linssen! Ook niet groot maar wel veel kopgoals in de eredivisie.

16 maart 2022 om 08:04

Njaa helemaal onzin is het natuurlijk niet wat Japie verkondigd. Als je ziet dat (bijna) elke topploeg er minimaal 1 van 1.85/1.90 heeft staan, zal dat geen toeval zijn. Of hebben zij er allemaal geen verstand van?

Ik lees iemand het hebben over Kimpembe(184) en Otamendi(183). Altijd nog langer dan Martinez, dies 1.75. Ook Timber is een ukkie met zijn 1.79. Zelfs ik ben langer hahah.

Tegen Europese tegenstanders die hier gebruik van maken is het gewoon een zwakke plek te benoemen.

16 maart 2022 om 08:11

Dat is 6 nivo's lager....

16 maart 2022 om 09:22

Bij Timber blijven ze vast houden aan de lengte van zijn meting bij eerste seizoen Jong Ajax lijkt het wel, hij schijnt 1.82 te zijn uit laatste metingen. Is ietsjes langer dan Blind ook die overal wel op 1.80 staat. Maar vind één tegengoal wel zwaktebod om aan te geven dat lengte probleem is. Enig idee hoeveel tegengoals Ajax in CL dit seizoen tegen heeft gekregen door kopbal? 2. Vorige pot na die vreemde redding Pasveer kon vrij ingekopt worden, buiten duel om dus, en nu dan eerste kopgoal uit een direct duel.

We trekken het iets verder; in de eredivisie hebben we dit seizoen nog geen doelpunt met het hoofd tegen. Voor gisteren had het centrale duo hele seizoen nog geen kopduel verloren wat direct resulteerde in een tegengoal. Je zal heel hard moeten zoeken naar een team wat minder tegendoelpunten met het hoofd krijgt dan Ajax dit seizoen. Als je dan ook nog beseft dat allebei de kopballen tegen voortkwamen uit fout van keeper kan je toch moeilijk stellen dat gebrek aan defensieve kopkracht probleem is. We hebben elk jaar zolang ik mij kan herinneren groter centraal duo gehad en elk seizoen meer kopgoals tegen dan dit seizoen.

Volgens deze logica moet elke kopgoal tegen een verdediger van 190 argument zijn dat je beter kleine verdedigers kan hebben, zo werkt het ook niet natuurlijk. Zowel Timber als Martinez zijn betere koppers dan Schuurs bijvoorbeeld die stukje over de 190 gaat. Je hebt duelkracht, ook in de lucht, nodig als CV maar lengte is een factor daarin maar is absoluut niet de drijvende factor in of je een kopduel doet winnen of niet.

16 maart 2022 om 09:38

Je zal ook heel goed moeten zoeken om een 8ste finalist CL te vinden die in een gemakkelijkere competitie zit dan Ajax. Komt zelden tot nooit voor namelijk. De eredivisie is geen graadmeter voor de defensie van Ajax. Zoals Rene Bau hierboven ook zegt: das 6 niveaus lager.

"Volgens deze logica moet elke kopgoal tegen een verdediger van 190 argument zijn dat je beter kleine verdedigers kan hebben, zo werkt het ook niet natuurlijk." Moest het 4x lezen maar snap het nog niet.

Als lengte geen drijvende factor is, waarom hebben nagenoeg alle topclubs dan wel grote cv's in de achterhoede staan?

Snappen zij het allemaal niet of is het stom toeval?


Wat is je bron voor de 1.82cm? Uit welke metingen blijkt dat? Welke bron ik ook pak, het blijft 1.79cm. edit: idd ook bronnen gevonden met 1.82cm, met m'n neus gekeken blijkt haha.

16 maart 2022 om 10:03

@Bobiku29 Maar wie stonden er naast Ramos en Terry bv. in de succesjaren van Real en Chelsea in de CL?Volgens mij gewoon een lange verdediger. Bij Real iig Varane die lamger dan 1.90 meter was. Verder waren spelers als Ramos en Cannavaro bv kleine verdedigers die uitzonderlijk waren in de lucht, maar dat geldt natuurlijk maar voor heel weinig kleine verdedigets. Daarom komen mensen in dit soort discuusies vaak aanzetten met voorbeelden die al jaren gestopt zijn zoals Baresi, Puyol en Cannavaro. Dit waren uitzonderingen op de regel. Vroeger had je kleine keeper Campos in het Mexicaanse elftal die belachelijk goed was maar dat wil niet zeggen dat iedereen dan zomaar een kleine keeper op goal kan zetten want Campis was de uitzondering op de regel

16 maart 2022 om 10:32

Linssen sprongkracht? Hij kan goed timen en goed koppen, maar hoog springen valt reuze mee.

16 maart 2022 om 10:54

De bron voor 1.82? Hijzelf in laatste interview met VI en bij NOS kwamen ze nog met "met zijn 1.82 meter is Timber, in de leer bij assistent-trainer en voormalig verdediger Winston Bogarde, geen lange centrale verdediger, maar dat heeft hij ook niet nodig om 59% van zijn duels te winnen."

Lees als ik lengte van Rensch doe googlen ook dat hij nog 1.69 zou zijn, die cijfers worden zelden geupdate. Rensch is ook minimaal 10cm groter dan op site Ajax en eerste getal dat Google eruit gooit.

Tuurlijk is Eredivisie ander niveau dan de PL bijvoorbeeld maar elk seizoen kreeg Ajax er meer tegen in Nederland dan nu met grotere verdedigers, meest vergelijkbare ploeg in vorm van PSV heeft er in Eredivisie + Beker 6 tegen met de kop. Europees nog 4. Elke samenstelling achterin daar is groter dan Martinez-Timber. Feyenoord heeft er Europees net zoveel tegen met de kop als Ajax, centraal duo daar is ook langer terwijl ze in Eredivisie ook twee kopgoals tegen kregen.

Wat is dan de toegevoegde waarde van meer lengte als je alsnog meer kopgoals tegen krijgt? Je zou toch denken dat je beter kleinere CV kan hebben als je ziet aantal kopgoals tegen van Ajax tov vergelijkbare clubs die Europees spelen in Nederland. Dit is net zo'n luie en gemakkelijke conclusie als die van Japie waar hij 38 (!) wedstrijden dit seizoen op heeft moeten wachten voor een kopduel verloren werd waar goal uit kwam.

" "volgens deze logica moet elke kopgoal tegen een verdediger van 190 argument zijn dat je beter kleine verdedigers kan hebben, zo werkt het ook niet natuurlijk." Moest het 4x lezen maar snap het nog niet. "

- Nouja, als 1 kopgoal tegen in duel met kleine verdediger direct bewijs is dat je een lange verdediger nodig hebt moet elke kopgoal tegen een lange CV langs die zelfde meetlat gehouden worden. Teams met lange verdedigers krijgen net zo veel kopgoals tegen in de CL. Man U met Maguire en Varane kreeg er al 3 met de kop tegen in de CL (meeste van de ploegen in laatste 16 als ik goed kijk nu, zijn allebei boven de 1.90cm), Atletico kreeg er 2 tegen, City kreeg er 2 tegen, Inter kreeg er 2 tegen, Bayern en Liverpool kregen kopgoals tegen. Net als Real er eentje tegen kreeg in CL met kop al. Ook Benfica moest dit seizoen in de CL vissen na tegengoal met de kop. Net als Chelsea en Lille. Tot dusverre zie ik van de ploegen die laatste 16 CL hebben gehaald alleen Juventus nog zonder kopgoal tegen en die hebben nog een wedstrijd te gaan.

Vorig seizoen won Chelsea de CL met spelers als Azpi, Silva, Kante en Jorginho in of voor de verdediging die de 1.85 niet halen. Alleen Rudiger haalde die wel, minder lengte dan dit Ajax met Gravenberch en Alvarez voor centraal duo. Toch was dat Chelsea in de lucht heel solide. Jaar ervoor stond PSG in finale met 2 Cv's onder de 1.85 in vorm van Silva en Kimpembe.

Ik weet niet of alle clubs grote Cv's hebben achterin, denk dat ik zo snel alleen Liverpool kan bedenken die echt voornamelijk 190+ Cv's heeft in de top. Rond de 1.85 lijkt de sweet spot te zijn voor Cv's laatste jaren. En vrijwel elke club die laatste 8 heeft gehaald heeft een CV die binnen 3-5 cm van lengte Timber zit (alaba, Nacho, Ramos, Silva, Kimpembe, Marquinhos, Hernandez, Aké, Hermoso, Giminez, Mandava, Otamendi, ...) hoe kan dan de conclusie zijn dat Timber 'te klein' is voor een CV? Of hij sterk genoeg is in de lucht gaat moeten blijken maar kopduels winnen is je lengte in passieve duels met weinig ruimte een factor maar zelfs daar niet meer doorslaggevend dan je timing, explosiviteit en fysieke kracht.

16 maart 2022 om 11:21

Haha Japie, wat maakt het uit wie er naast staat dan? Maar naast Terry speelde Carvalho, die 1.84 is 😉. Los daarvan: al staat er iemand van 2.00 naast, dan moet de kleinere cv nog altijd óók een kopduel aangaan bij zo'n vrije trap.

En uitzonderingen? Nee, want verdedigers moeten wel duelkracht hebben, en zulke spelers zijn vaak groter. Met kopkracht heeft dat niet direct te maken. Lees even wat Wolter zegt

16 maart 2022 om 12:42



Wolter:

Bedankt voor je, ietwat lange, repliek. Moet zeggen dat dat niet top uitkwam onder werktijd(of toch juist wel haha), maar hierbij toch de reactie.

Je maakt goede punten, zeker dat Ajax er tot noch weinig tegen krijgt met de kop. Maar ben het toch niet met alles eens. Zo ligt het aantal doelpunten wat je tegen krijgt natuurlijk niet direct en alleen aan de cv's. Die zijn ook afhankelijk van hoe het team speelt, hoeveel beter of minder de tegenstander is etc. Ajax heeft mazzel dat het in een competitie speelt waarin het verre de beste is. Dan is het natuurlijk logisch dat je er niet veel tegen krijgt, ook met de kop niet. Ook de Cl-poule bleek een geschenk, want dat was de gemakkelijkste in jaren(dortmund en Sporting liggen er ook rap uit namelijk) in een topvorm verkerend Ajax uiteraard.

Daarnaast noem je een heleboel voorbeelden die goed kloppen in vergelijking met de lengte van Timber. Echter hebben deze jongens vaak wel een speler naast zich staan met wat meer body en lengte. Soms niet eens, maar dan hebben ze er bijna altijd wel 1 in de selectie die ze op kunnen stellen of in kunnen brengen als de situatie daarom vraagt. Als je dan Martinez hebt, hoe goed hij positioneel ook is, vult dat niet echt bepaald aan in het luchtruim. De enige die echt wat zou kunnen betekenen in het luchtruim is Schuurs, maar die kopt als m'n zusje.

"nouja, als 1 kopgoal tegen in duel met kleine verdediger direct bewijs is dat je een lange verdediger nodig hebt moet elke kopgoal tegen een lange CV langs die zelfde meetlat gehouden worden." Ik denk dan ook dat als die lange Cv's de kopgoals niet hadden kunnen voorkomen dit ook niet gelukt was door de kleinere Cv's. Uitzonderingen zoals Ramos daar gelaten.

Dat je trouwens met Gravenberch en Alvarez komt vind ik bijna grappig. Dat zijn inderdaad jongens met lengte, maar koppen is bij geen van beide een kwaliteit.

Mijn punt is eigenlijk in een notendop: Ik vind dat als je je wilt gaan meten met de top, je verschillende troeven in of achter de hand moet hebben. Een grote kopsterke cv(of cvm) hoort daar gewoon bij.



16 maart 2022 om 10:25

Otamendi is 181 vgm, is nou ook niet de grootste. Maar het is gewoon zo'n agressief beest en kan zo hoog springen dat het alsnog een van de moeilijkst verdedigbare spelers (op aarde?) is. Kunnen de ajacieden nog een hoop van leren.

16 maart 2022 om 11:02

Precies dit, vermogen om te anticiperen, perfect te timen en een bal echt aan te vallen zijn veel en veel belangrijker dan je lengte. Als tegenstander ballen gaat pompen zie ik liever Tagliafico, Martinez en Timber in de 16 van Ajax dan Gravenberch en Schuurs die allebei 190+ zijn. Ronaldo en Ramos zijn twee voorbeelden van extreem goede koppers die gewoon rond de 1.85 zijn give or take 3cm. Kounde is een voorbeeld van een kleinere CV buiten Nederland die gewoon zeer solide in de lucht is ook, haalt de 1.80 niet. Je hebt alleen wel kwaliteiten nodig om mee te compenseren zoals surplus aan atletisch vermogen, geweldige timing of zeer veel power.

16 maart 2022 om 11:19

Dat geklets hier over lengte is te ver gezocht. Als je boven de 180cm bent dan ben je vrij lang in de voetbalwereld. Waar het gemiddeld ongeveer tussen 175 - 180cm ligt dan heb je verdedigers die iets langer zijn, maar de 190cm + zie je niet heel vaak en blijft meer een keepers dingetje.

Inderdaad wat een gedrag zeg.

Je koopt er niets meer voor, ik had liever met 0-5 weggespeeld door een Liverpool dan dit frustrerende gedoe waar je het gevoel hebt dat je een wedstrijd weggegooid hebt.

15 maart 2022 om 23:44

Behalve dat toen we Liverpool in de groep hadden wij wederom beter waren maar nipt ten onder gingen door dit soort rotmomenten.

16 maart 2022 om 00:01

Ajax is altijd de betere ploeg, of ze nou winnen of verliezen 😴

16 maart 2022 om 01:23

Dan hebben we andere wedstrijden gezien..

16 maart 2022 om 08:13

Er wordt met regelmaat wel duidelijke misvattingen gemaakt nq een verlies door Ajax en haar fans. "Wij waren beter". Nee hoor, kijk maar naar het scorebord. "We hadden meer kansen en meer balbezit". Alleen de goals tellen jongens. Zeker tegen die Portugese zeikerds.

Ook lees ik veel dat Ajax Benfica de wil heeft opgelegd. Dan romantiseren we de boel flink, want dit is precies hoe Benfica wilt dat je speelt.

Zou je dan, gezien de overwinning van Benfica, niet kunnen stellen dat zij wederom heel erg in de kaart gespeeld zijn?

16 maart 2022 om 08:40

@gluubstertj volgens mij heb ik dat verhaaltje de laatste jaren ook regelmatig na feyenoord - ajax gehoord, alleen dan van de andere kant.

Ik vond het vanavond wel mee vallen. Ajax heeft niet echt grote kansen gehad, maar je hebt wel het gevoel dat er veel meer in zat.
T was t gewoon allemaal net niet en dan vlieg je eruit in de CL

16 maart 2022 om 08:55

Dat zal best hoor, al heb ik dat dan een beetje gemist. Bovendien gaat het hier niet over Feyenoord, houdt het gewoon on-topic.

Kun je ook nog inhoudelijk op mij in gaan, of is dat zo vroeg na deze deceptie, even teveel gevraagd? Zou ik volledig snappen trouwens.

16 maart 2022 om 12:24

@gluubstertj, wij waren voetballend beter. Benfica wil vanuit de omschakeling spelen alleen was er bijna geen omschakeling. Wat Ajax erg goed deed was druk op de bal en snel weer terug veroveren. Wat Ajax niet goed deed was de laatste fase maar dat begint bij sneller de bal rond de 16 krijgen. Het was echt te druk om hier doorheen te spelen en dan moet je creatiever en sneller zijn in je combinaties.

Dus ja, een beter elftal kan best verliezen, je hebt er alleen niets aan als je beter bent en verliest. Dit hoort ook een beetje bij het spel van Ajax, je mag best af en toe de bal flink rondspelen en geduld bewaren als je achterin alles maar dicht blijft houden en ook dat deden we 1x niet en dat wordt dan afgestraft helaas.

Eens met beide analyses. Bij die goal gaat heel veel fout. Alvarez Timber Onana. Maar voorin ging deze wedstrijd 90 minuten lang alles fout. Haller Tadic Berghuis drama.

15 maart 2022 om 23:41

Hey Maat, jammer dat Ajax het niet heeft weten te fixe. maar alle focus nu op de competitie. er wacht jullie een spannende titel strijd met ons

16 maart 2022 om 13:05

Ja die titelstrijd is mij iets té spannend

Het is toch tenenkrommend dat ze nu nog zo praten en zichzelf omhoog praten kom toch op man.

Timber is enorm opgehemeld het afgelopen seizoen en dat was ook vaak terecht, maar vandaag is hij met Onana toch hoofdverantwoordelijke voor de uitschakeling. Aan de grond genageld.

15 maart 2022 om 23:31

Tis een opeenschakeling van fouten bij die goal. Domme overtreding, de keuze om Timber bij een grotere en kopsterke spits te zetten, het slappe ingrijpen van Timber, en de slechte timing van Onana (al denk ik dat Onana de bal ook niet had gehad als hij op de lijn was blijven staan). Naar mijn idee dus niet 1 hoofdverantwoordelijke aan te wijzen.

15 maart 2022 om 23:34

Vind ik te makkelijk gezegd. Het hele team is gewoon verantwoordelijk. Als je de hele wedstrijd geen kans creëert, dan kun je verwachten dat de tegenstander er wel is eentje gaat krijgen en ook direct afmaakt.

15 maart 2022 om 23:41

Maar hij springt gewoon totaal niet mee. Kan zijn dat het komt doordat Nunez een beetje op hem leunt maar dit leek wel makkelijk.

15 maart 2022 om 23:46

Tuurlijk, dat ben ik ook volledig met je eens. Maar de wedstrijd verlies je niet alleen daardoor. Ajax heeft gewoon geen vuist kunnen maken tegen het defensief sterke Benfica. Je had geen enkel het idee dat Ajax echt ging scoren, terwijl je van Benfica wist dat ze aan een corner/vrije trap of counter genoeg zouden hebben. Hopelijk kunnen we nog van de andere Nederlandse clubs genieten in Europa.

15 maart 2022 om 23:34

Als de keeper zo uitkomt moet je hem hebben. Hij mist gewoon de bal.

16 maart 2022 om 00:08

Precies en zeker in het 3-meter gebied. Alleen had Timber zich wel wat beter kunnen opstellen en verweren.

Het mag dan calimero gedrag wezen, maar die Otamendi mocht om een voorbeeld te noemen wel 10 overtredingen maken. Ballen werden weggeschoten door iemand van Benfica die geel had, en die Nunez schopte Martinez in de eerste helft bijna doormidden. Het lag totaal niet in de lijn van de wedstrijd om voor zo'n aai over zijn been te fluiten - waar gelijk over geprotesteerd werd - en gelijk daarna valt die goal de enige kans van Benfica, waar weliswaar genoeg over op aan te merken is door matig verdedigend werk.
Dat maakt het bijzonder zuur.

Altijd leuk achteraf dat ze met dooddoenders komen alsof Benfica dit zo uitgestippeld heeft. Ajax heeft gewoon weer eens ouderwets gechoked en ligt er wat betreft ook gewoon verdiend uit. Maar Benfica kan er werkelijk waar helemaal niets van, dat interessante geleuter is achteraf heel makkelijk maar Ajax heeft ze over 2 wedstrijden de zege cadeau gedaan met 3 cruciale fouten. Dit was by far de zwakste tegenstander die je kon loten maar net zoals in de Eredivisie wil het juist daar tegen niet lukken de laatste weken.

16 maart 2022 om 00:00

Benfica ligt er volgende ronde ook gegarandeerd uit. Kunnen echt niet voetballen. En dan komen ze ook niet zo'n naïeve ploeg als Ajax tegen.

16 maart 2022 om 07:36

Dit is ook een manier om te winnen, over twee wedstrijden winnen is verdiend, of je het nou terecht vind of niet..

Hij laat zich kinderlijk wegduwen. Met lengte heeft het weinig te maken. Cannavaro en Puyol waren nog kleiner. Als verdediger moet je altijd een aanvaller wat duwen bij een corner om hem uit balans te brengen.

Tja dit was Valencia en Atalanta thuis all over again. Je voelde het in de rust al aankomen toen het 0-0 stond. Vraag me dan toch af of Ten Hag niet door heeft dat je ze zo in de kaart speelt. Zowel Valencia en Benfica was een gelijkspel geen ramp geweest. Toch ga je vrij naïef lopen voetballen naar mijn mening. Geef Benfica een keer de bal en probeer in de omschakeling iets te foceren. Dit was gewoon typisch Frank De Boer gebrei. Zonde dat het niet gelukt is vandaag. Hopelijk kunnen ze de landstitel nog over de streep trekken, maar gezien de laatste weken heb ik er een hard hoofd in.

Maar Cannavaro was ook klein toch? Vandaag is wel exemplarisch voor het gegeven dat lengte best handig is.

15 maart 2022 om 23:35

Klopt. En ook op latere leeftijd pas top. Misschien iets met ervaring..

Ajax heeft alle hoeken van het veld gezien vandaag. Jammer maar helaas; gewoon overklast. Misschien kan een andere Nederlandse club de eer redden dit seizoen

15 maart 2022 om 23:34

Geweldige reactie. Helemaal mee eens. Beter wordt dat Feyenoord. Ik kijk er al naar uit.

15 maart 2022 om 23:39

Feyenoord wint easy de conference league; heb het gezegd.

15 maart 2022 om 23:41

Goed dat je het zegt. Volgens mij ben jij de enige eerste. Dat is knap. Dat je dat nu al ziet en zegt. Oneindige kudo's voor jou.

15 maart 2022 om 23:42

Oei maar goed dat je dat niet over ajax zegt dan ben je heeeeeeel arrogant

16 maart 2022 om 08:05

Klinkt als een Ajacied die Feyenoord zo omhoog loopt te praten haha. Zo’n competitie win je nooit easy Pasa

Als je Timber hieraan ophangt, kan je verrotten. Timber is echt een heerlijke verdediger. Vandaag ook weer veel duels gewonnen en belangrijk geweest. We hebben gewoon te weinig echte kansen gecreëerd om te kunnen winnen.

16 maart 2022 om 08:38

Mee eens dat Timber het over het algemeen goed doet, maar hier doet hij totaal niets. Dat is toch een grote fout. Op zich worden veel fouten gemaakt, maar dit zijn cruciale.

16 maart 2022 om 11:31

Timber is een heerlijke verdediger maar het is geen toeval dat centrale verdedigers in topcompetities 95% van de tijd langer zijn dan 1,85. Dit soort goals liggen anders altijd op de loer.

Dat trucje met de voeten kennen ze overal, het was geen overtreding. Het probleem begint en eindigt bij de lengte van Timber en Onana die wel vaker dit soort fouten heeft gemaakt. Benfica is door en de rest kan me nu niet boeien.

16 maart 2022 om 08:41

Ik denk dat jij Alvarez bedoelt, maar je ziet heel duidelijk dat hij hem aan tikt. De speler wil ook gewoon verder voetballen en stelt zich niet aan.het is gewoon een hele domme actie van Alvarez. Hij hoeft helemaal niets doen maar grijpt wel in.

Nou ja dat is de enige zwakte van Timber, hij is te klein voor een cb, dus in de lucht is hij kwetsbaar tegen grotere spitsen. Het probleem is gewoon dat er nul komma nul lengte bij ajax in stond. In principe alleen Haller en Alvarez. Als die dan al Otamendi en Vertonghen moeten verdedigen, heb je geen andere keus

15 maart 2022 om 23:36

Misschien gek, maar Gravenberch is toch ook geen ukkie?

15 maart 2022 om 23:39

En niet alles draait om lengte. Normaal gesproken weten Tadic, Blind, Martinez, Tadic ook hun lichaam slim te gebruiken of goed te timen.

15 maart 2022 om 23:48

Precies het gaat om hoe men z’n lichaam gebruikt.
Leuk lengte maar zegt vrij weinig als je slungelig speelt.
Timber en Martinez zijn zeer goed dit seizoen en vandaag ook.

15 maart 2022 om 23:51

Ach ik had het misschien anders moeten omschrijven, maar lengte is natuurlijk wel super belangrijk bij kopduels, zeker als je nauwelijks ruimte hebt om te bewegen. Dan worden sprongkracht en timing ineens een stuk minder waardevol. Tel daarbij op dat je nog zoveel sprongkracht kan hebben, maar als je iemand tegen komt die gewoon 10 centimeter langer is en even hoog kan springen dan ben je altijd gezien.
Gravenberch is zeker wel groot, die lijkt alleen allergisch voor koppen, vandaar dat ik hem niet noemde. Die had in deze situatie overigens met zijn lengte wel voor meer hinder gezorgd dan Timber nu, puur alleen door in de weg te staan.

Laten we even grootste schooljongetje van allemaal niet vergeten. Meneer Del Cerro Grande. Wat een ramp, te ligt voor dit niveau. Er had niet eens een vrije trap mogen zijn om te benutten. Wat een farce deze man.

Het is gewoon een blunder van Onana. Je krijgt nu eenmaal wel eens een corner of vrije trap tegen welke ploeg dan ook. Daarnaast, Ajax kan het de laatste decennia thuis in beslissende wedstrijden nooit afmaken. Daar zit een probleem. Buiten het feit dat ze het in Lissabon weg hebben gegeven. Dat was cruciaal. En daar ging Ten Hag in de fout. Ook vanavond weer geen plan B toen het niet liep in de tweede helft. Dus de titel toptrainer kan er zo langzamerhand wel af. Of team dat zo maar eventjes de CL gaat winnen. Het is een flinke domper. En vooral voor het grootste deel aan jezelf te danken.

Hij mag zich natuurlijk nooit zo weg laten zetten, maar als we het over slecht hebben kan ik niet anders dam Berghuis benoemen. Dan word je eindelijk gevaarlijk en dan heb je zoveel tijd nodig..

Ongekend frustrerend natuurlijk. Alvarez laat zich na een, tot dan, goede wedstrijd van zijn kant veel te makkelijk uitlokken. Tuurlijk is het licht, maar aangezien Benfica niets wist te creeeren moet je je bewust zijn dat ze op zoek gaan naar dergelijke momenten. Vond Timber niet eens veel fout doen, anders dan teveel vertrouwen op Onana. Hij ziet Onana komen en lijkt overtuigd dat hij hem gaat pakken, maar die moet je na vanavond natuurlijk nooit meer opstellen. Dan kan je nog beter een B-junior voor de leeuwen gooien bij wijze van. Hoofdschuldige voor de deceptie is vanavond in mijn ogen toch Ten Hag en dat vind ik pijnlijk, omdat ik hem hoog heb zitten. Weer wachten met wisselen tot je die tegentreffer krijgt, te bizar. Tot aan de goal was Berghuis al zeker 15 minuten onzichtbaar en dat kan gewoon niet op dit niveau, met dit belang. Ze hadden met de basis elf nog 3 dagen door kunnen voetballen zonder te scoren. Benfica scoort, Ajax niet, dus de Portugezen verdiend door. Als je zoveel de bal hebt lijkt het al gauw heel wat, maar het stelde erg weinig voor natuurlijk. Ook redelijk teleurgesteld in het publiek in de Arena, voelde zo nu en dan alsof ik op zaterdagmiddag naar Ajax - Excelsior (bij wijze van) zat te kijken. Slapeloze nacht incoming.

16 maart 2022 om 09:35

Volledig eens met je analyse. Tyton erin? Onana hoefde ik al niet meer te zien, die zit met zijn hoofd niet full focus.

Met camera aan de voorkant zie je dat er geen enkel contact is, om dan Alvarez de schuld te geven gaat ver. Moet hij 86 meter achter zijn man staan te verdedigen ofzo

16 maart 2022 om 00:12

In dit hele specifieke geval had het, achteraf natuurlijk, wellicht beter geweest.

16 maart 2022 om 00:39

Alvarez moet die gast inderdaad gewoon op afstand dekken ja, voor zich houden en richting de zijlijn dwingen. Overigens zie je op de beelden gewoon duidelijk dat er juist wel licht contact is hoor, zowel de hand op de rug (zeer licht) en een klein tikje tegen de voet.. Neemt niet weg dat Onana mijns inziens een groter debet heeft aan de tegengoal dan Alvarez. Edson speelde (buiten dit momentje) echt een ijzersterke pot ook, extra zuur voor hem..

16 maart 2022 om 00:59

Ik vond het ook onbegrijpelijk dat hij eruit moest. Hij zat er zo vaak/snel tussen.. Bij balverlies kon je door zijn balveroveringen vaak juist snel weer vooruit, daarna waren we dat kwijt en ging het nog meer/sneller op en neer. En dat is niet in ons voordeel/iets wat bij ons past.

16 maart 2022 om 08:43

Alvarez kwam voetballend geregeld rond de 16 van Benfica aan de bal, hij deed niets anders dan balletjes breed. Als je iets moet forceren heb je niets aan zulk soort spelers.

16 maart 2022 om 09:24

Complete onzin Janssen. Alvarez is een nummer 6, balafpakker en breekijzer die het centrum bijstaat. Hij staat niet op het veld om openingen te forceren. Wie verwacht er nou van een controleur op het middenveld dat die met steekpassjes begint te strooien? Alvarez won vrijwel al zijn duels, had meerdere belangrijke intercepties en zat op ruim 90 procent passnauwkeurigheid. Exact wat je zoekt in een controleur. Als je de opening moet vinden in een compacte defensie moet dat komen van Blind, Tadic, Nous, Antony en Berghuis, niet van Alvarez.

16 maart 2022 om 11:07



Sander, volgens mij doet Janssen niets anders dan uitleggen waarom Alvarez gewisseld werd. Alvarez speelde verdedigend inderdaad een topwedstrijd tot het moment van de tegengoal. Toen had Ajax geen Alvarez meer nodig, omdat Benfica met 11 man naar achteren ging om de voorsprong te verdedigen. Dus het is precies wat je zegt, die opening vinden is geen taak voor Alvarez, net als het afmaken van de kansen dat niet is, dus werd hij gewisseld.

16 maart 2022 om 11:20

Ah, op die fiets, ik dacht dat Janssen op mij reageerde i.p.v. op De Toekomst omdat ik een notificatie kreeg maar dat klinkt vrij plausibel inderdaad wat jij zegt, teedee

In dat geval ben ik het er ook wel mee eens inderdaad. Ajax ging een soort 3-3-4 spelen na de tegengoal. Het was wel begrijpelijk dat Edson er toen afgehaald werd ja. Was alles of niks en met Brobbey en Klaassen i.p.v. Berghuis en Alvarez zet je gewoon meer scorend vermogen op het veld. Mocht niet baten helaas..

Ja als alles foutloos is blijft elke wedstrijd 0-0. Timmer moet beter zijn lichaam gebruiken. Maar je kunt ook eens zeggen dat Benfica dit gewoon goed doet. Vrije trap perfect ingedraaid. Die hoef je alleen maar te schamen. Heel moeilijk te verdedigen.

In dit geval slaat Boskamp de spijker op zijn kop. Die gast kan daar helemaal niks doen in die hoek. Je moet daar geen duel aangaan, en al helemaal geen contact maken. Ja het was licht, maar ook lichte overtredingen zijn overtredingen.
Hou die kerel gewoon voor je, verder hoef je niks te doen.
Timber en Onana zien er niet al te best uit, dat klopt, maar de grootste fout ligt voor mij bij Alvarez.

16 maart 2022 om 08:30

Mee eens. De scheids moet je geen kans geven om te fluiten. Tuurlijk kan je discussieren over wel of geen vrije trap, maar je weet ook dat de scheids de hele wedstrijd voor elk klein dingetje floot dus dan weet je ook dat hier een vrije trap voor wordt gegeven. In zulke situaties wilt Alvarez veel te graag het duel aangaan om de bal te veroveren. In de uitwedstrijd al met zn sliding waar hij gewoon mee moet lopen en nu dit. Verder speelde hij wel goed hoor en is een belangrijke kracht voor Ajax maar hier liggen wel zn verbeterpunten.

16 maart 2022 om 15:06

Niemand zal ontkennen dat Alvarez een hele harder werker is en vaak heel nuttig is, maar soms krijg je toch echt het gevoel dat hij bepaalde voetbalintelligentie mist waardoor hij de verkeerde keuze maakt.

Niet klagen maar dragen, nu gaat het over lengte wanneer de kleine mannetjes van Ajax een ander ere divisie team met lange mannen wegspelen of in de voorronde CL met groot machtsvertoon andere teams met lange mannen opzij schuiven dan wordt er niet gehuild.
Ze stonden gewoon verkeerd wat zijn de afspraken bij een corner of een vrijetrap op het doel Haler, Anthony, Mazraui, Gravenberg, Tadic zijn geen kleine mannetjes waar staan die bij een corner .En waar stonden die gisteravond. De keiharde waarheid is dat Ajax bij een gelijkwaardige tegenstander altijd het onderspit delft. want dan worden de tekortkomingen meteen zichtbaar. Dus niet klagen maar dragen trouwens hoeveel kansen heeft ajax gekregen en niet gescoord? Als ze dat wel hadden gedaan dan was het niet 0-1 geworden maar zeker 3-1

Wat een moeimakers allemaal. Ajax domineert gisteren maar komt helaas niet tot scoren. Benfica stond aardig gisteren maar ajax heeft genoeg kansen gehad dus laten we niet doen alsof Benfica alle zaakjes prima op orde had. En ja, die goal van Benfica mag niet vallen maar Onana komt ongecontroleerd invliegen. Dan moet je hem hebben. Wat moet Timber dan nog doen?

Als ajax er gisteren 3 inschiet is niemand verrast

16 maart 2022 om 08:45

Welke kansen heeft Ajax gehad ? In totaal 2 schoten binnen de palen binnen 90 minuten. Ajax verzette wel veel werk, maar de vorm was er niet waardoor geen echt gevaar was.

Iedereen was blij dat je Benfica loot, maar voor Ajax zijn zulke wedstrijden vaal juist een hoofdpijndossier geweest. Ajax was de favoriet tegen Valencia en Atalanta en daar redden ze het ook niet terwijl iedereen dacht dat wint Ajax wel. Nu precies hetzelfde met Benfica natuurlijk. Ajax heeft gewoon moeite met ploegen die het systeem zo hanteren dat het Ajax het voetballen onmogelijk wordt gemaakt ipv zelf voetballend wat te creeeren. Als dan ook de grootse vorm ontbreekt ja dan krijg je dit voor frustrerende avonden waar je wel beter bent, veel te weinig creeert en 1 a 2 kansjes tegen krijgt uit een standaard situatienen er ook uitvliegt. Achteraf natuurlijk makkelijk praten maar misschien had je liever Inter moeten hebben qua loting. Ten eerste passen die zich minder aan op de tegenstander en ten tweede als je daar door uitgeschakeld wordt is het natuurlijk beter te verteren.

Hoe kun je ooit Timber de schuld geven? Die bal is in het 5m gebied van de keeper, Onana coacht hem waarschijnlijk dat ie eraan komt. Tuurlijk spring je als CV dan niet mee, anders blokkeer je je keeper alleen maar. Ballen binnen de 5m horen gewoon voor de keeper te zijn

16 maart 2022 om 16:29

Heb je nooit zelf gevoetbald ofzo? Als de keeper roept dat hij eraan komt spring je niet. Op die manier geef je je keeper de ruimte om de bal te pakken/weg te stompen. Anders botsen jullie tegen elkaar in de lucht

Ajax is gewoon niet goed genoeg om ver in de CL te komen. Elk jaar komt er een team bij, waar het over struikelt: Tottenham, Atalanta, AS Roma, Valencia, Getafe, Benfica. Dat kan toch geen toeval meer zijn. Het geweldige seizoen, toen ze tot in de halve finales reikten, was een grote uitzondering. Dat zou men nu eens onder ogen moeten zien, in plaats van kinderachtig naar individuele spelers of de scheidsrechter te wijzen. In Nederland is Ajax van het EL-niveau en de rest van het Conference League-niveau. In de CL hebben we niets te zoeken.

16 maart 2022 om 13:39

Ik snap je punt hoor, maar er komt behalve voor de winnaar voor vrijwel iedereen een club bij waar ze over vallen. Ajax is van CL niveau als ze een oplossing vinden als ze tegen een tegenstander spelen die zich helemaal ingraaft en gaat etteren. En dat kan volgens mij deels al zo simpel zijn dat er tijdig gewisseld wordt en dat er geen uitzonderingen zijn (bijv Tadic die altijd blijft staan).

Fout van Onana, zeker en ook van Timber (afhankelijk van hoe die gecoacht is). Maar we hadden nog wel een uur kunnen doorspelen, de bal kwam nauwelijks voor de goal. Ja in de laatste opportunistische 5 minuten.

16 maart 2022 om 15:12

Ik denk dat als Onana was blijven staan dat hij ook kansloos was. Deze bal gaat met zo'n tempo richting de hoek dat je hier normaal gesproken nooit op kunt reageren. Los daarvan, als je komt moet je hem hebben. Maar Timber mag de volgende keer wel iets meer doen. Ik vind Timber een groot talent, maar met zijn schwalbe in de uitwedstrijd en met zijn zwakke verdedigen nu heeft hij toch wel zijn leermomenten gehad.

Los daarvan ben ik het vooral met je eens dat Ajax aanvallend te onmachtig was. Ten Hag kan dan wel een vorm dip tegen spreken, maar de buitenspelers hebben weinig tot geen goede voorzetten gegeven. Vooral Tadic vond ik echt matig (ook bal aannames).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren