Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax schikt met familie Nouri en maakt exact schadebedrag bekend

Laatste update:

De familie van Abdelhak Nouri en Ajax hebben overeenstemming bereikt over de door de club te betalen schadevergoeding, zo melden de Amsterdammers. De partijen hebben een akkoord gesloten voor een netto-vergoeding van 7.850.000 euro. De zaak die door de familie Nouri bij de Arbitragecommissie van de KNVB was aangespannen, is als gevolg van deze minnelijke schikking beëindigd.

Op 8 juli 2017 werd Nouri tijdens een oefenwedstrijd in Oostenrijk getroffen door een hartstilstand. Als gevolg daarvan is bij de middenvelder ernstige en blijvende hersenschade opgetreden. Ajax bevestigde later dat de medische zorg van Nouri in de acute fase op het veld niet adequaat is verlopen en heeft als werkgever aansprakelijkheid voor de gevolgen daarvan erkend.

Edwin van der Sar is tevreden over de afloop van de zaak. “Het is goed dat er overeenstemming is bereikt, waardoor we dit af kunnen sluiten", aldus de algemeen directeur van Ajax. "We realiseren ons allemaal dat daarmee het leed voor Abdelhak en zijn naasten niet voorbij is. Het blijft een enorm verdrietige situatie, zo voelen wij dat hier bij Ajax ook. Wij hebben veel waardering voor de manier waarop de familie dag en nacht met ontzettend veel liefde en aandacht voor Abdelhak zorgt. Als ik bij hem langs ga word ik ook altijd met open armen door de familie ontvangen. Dat geldt ook voor andere Ajax-collega’s en dat waarderen wij enorm."

"De band tussen Ajax en de familie Nouri zal altijd blijven", vervolgt Van der Sar. "Niet alleen vanwege de Abdelhak Nouri Trofee, die de familie jaarlijks aan het grootste talent van onze opleiding overhandigt. Ook omdat we hebben besloten om het rugnummer 34 aan de familie Nouri te geven. Bij Ajax 1 zal nooit meer met rugnummer 34 worden gespeeld, tenzij de familie Nouri en Ajax daar samen een uitzondering voor willen maken. Tevens wordt in de fanshop, naast de hoofdingang van de ArenA, het kleedkamermeubel van Abdelhak geplaatst. Dat hebben we de afgelopen jaren zorgvuldig bewaard in het stadion en gaan we nu een mooie plek geven, die voor iedereen toegankelijk is.”

Ook Mohammed Nouri, de vader van Abdelhak, komt met een reactie. "Aankomende zomer is het vijf jaar geleden dat Abdelhak door het noodlot is getroffen. De afgelopen jaren hebben in het teken gestaan van zijn verzorging. Dat heeft ons naast alle moeilijke momenten ook heel veel kostbaars opgeleverd. Vooral het besef dat Abdelhak voor veel mensen een verpersoonlijking is van saamhorigheid en verbroedering. Dat is een enorm troostende gedachte."

Ondanks het moeizame verloop van de afhandeling van de kwestie spreekt de vader van Nouri positief over Ajax. "Ook de betrokkenheid en inzet van Ajax is in al die jaren enorm belangrijk geweest. Ajax is al vanaf Abdelhak zijn jongste jaren een onlosmakelijk onderdeel van ons leven. Wij koesteren de band met zowel mensen binnen de club als met de trouwe supporters. Abdelhak zal voor altijd verbonden blijven aan nummer 34, het was zijn belofte aan alle supporters om te zorgen voor de 34e landstitel. Het maakt ons trots dat dit nummer met historische waarde van hem blijft. Dit nummer stond ook op zijn locker in de kleedkamer van Ajax 1. Hij was enorm trots op die plek, het was voor hem een teken dat hij steeds dichter bij zijn doel kwam om belangrijk te zijn voor Ajax. Het is een mooi cadeau voor alle fans dat deze stoel een permanente plek zal krijgen in de fanshop en daardoor toegankelijk is voor iedereen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Blij dat hiermee de kous af is, ik vind het een aanzienlijk bedrag. Erg benieuwd of de familie op de goede voet door kan met Ajax zodat Appie voor jaren als jeugd voorbeeld kan blijven dienen. T blijft natuurlijk een buitengewoon triest verhaal.

21 februari 2022 om 17:06

En wanneer ajax Nouri zou verkopen voor 8 miljoen, dan zou je dat waarschijnlijk een laag bedrag vinden.

21 februari 2022 om 17:08

Maar dat gaat nergens over. Ajax zou Nouri nooit zoveel salaris hebben gegeven. Zelfs al was dat 2miljoen per jaar was Nouri wanneer hij op het niveau zou zijn om dat salaris waard te zijn, na twee jaar wel weg.

Prima dat het zo opgelost is.

Maar hoevaak wij wel niet hebben gehoord dat het de familie niet om het geld ging...

21 februari 2022 om 17:10

Krijgt Nouri niet 24 uur per dag zorg? Dat moet toch ook betaald worden?

21 februari 2022 om 17:10

die 8 miljoen zou de familie toch niet krijgen, rare vergelijking.....

21 februari 2022 om 17:11

Niet voor de voetballer die Nouri toen was, dan is 8 miljoen een prima bedrag. De speler die hij had kunnen worden, dan was dit bedrag waarschijnlijk te laag geweest. Al had ik nog moeten zien of Appie écht een grote speler zou zijn geworden. Was toch al 19/20? en nog niet écht door gebroken. Maar ja, we zullen het helaas nooit weten, zo zonde;

21 februari 2022 om 17:12

@genieterr

Kunnen dat soort reacties niet gewoon achterwege worden gelaten? Er is geen sprake meer van het verkopen van Nouri, sterker nog, het heeft een nare bijsmaak. En of het bedrag dan laag of hoog zou zijn, het doet er niet meer toe. Dus waarom de controverse opzoeken. Het is een trieste situatie, voetbal doet er niet meer toe, dus laten we blij zijn dat de club en de familie er samen uitgekomen zijn.

21 februari 2022 om 17:12

@Genieterr, dit is niet mijn punt. Ik vind het prijzenswaardig dat beide partijen er met een bedrag als deze uit zijn gekomen. Het is voor Ajax geen zakelijk faillissement, en familie Nouri hebben een goede toekomst met dit bedrag.

Mocht het je het zelf relevant vinden, check zijn geschatte transferswaarde even, en het gemiddelde Ajax salaris voor neo profs bij Ajax in die tijd. Voor mij doet het er niet toe.

21 februari 2022 om 17:13

Ja, maar Ajax heeft Nouri niet voor 8 miljoen verkocht en niemand kan voorspellen hoe het was gelopen. Dit is een bedrag dat ‘vrij’ te besteden is voor de familie en waarmee je, als je er goed mee omgaat, generaties financieel veilig kan stellen. We kunnen dus rustig stellen dat het een aanzienlijk (en terecht) bedrag is. Geen enkel bedrag zal goed maken wat er is gebeurd.

21 februari 2022 om 17:19

@genieterr

'ajax vergoedt daarnaast sinds de zomer van 2017 onder andere de kosten die gemaakt moeten worden voor de verpleging en verzorging van Abdelhak Nouri en zal dit blijven doen.'

staat op ajax.nl

21 februari 2022 om 17:19

@genieterr: Smakeloos. Want wat heeft een random verkoopbedrag van een speler te maken met een schadevergoeding naar een familie voor de speler die slachtoffer is van een noodlottig moment tijdens zijn werktijden? Een transferbedrag is het afbetalen van een contract van een speler waar Ajax in heeft geã£â¯nvesteerd, de best mogelijke opleiding heeft gegeven en 't best mogelijke podium had kunnen geven. Het noodlot trof niet alleen Nouri, maar ook Ajax. Ajax heeft (gelukkig) nooit met zo'n noodlot te dealen gehad, helaas heeft het blijkbaar niet fantastisch weten te handelen, en daarom treffen ze nu een schikking van een kleine 8 miljoen euro. Het is maar de vraag of iedere werkgever dat zou doen wanneer je tijdens werkuren ineens ineenstort op kantoor.

21 februari 2022 om 17:19

Het is vrij simpel: Ajax is (deels) verantwoordelijk voor het slechte handelen. Dit is een verlies van de inkomsten omdat Appie nooit meer geld kan verdienen met voetballen. En blijkbaar schatten ze dat bedrag op bijna 8 miljoen. Als dat een bedrag is waarvoor Ajax liever een rechtzaak uit de weg gaat, moeten ze dat zelf weten.

21 februari 2022 om 17:21

Haha jaa, dat kost denk je een paar miljoen?

21 februari 2022 om 17:26

@Nora, dat was 2016/2017

21 februari 2022 om 17:33

Ajax gaat geen rechtzaak aan met een van de meest favoriete ajacied die de jeugd ooit heeft gehad, en niet alleen om zijn talent, maar vooral zijn karakter.

21 februari 2022 om 17:39

Het gaat voor zover ik inschat om het salaris dat hij tijdens z’n hele carrière zou hebben ontvangen, en nu dus is misgelopen. Dan is 8 miljoen niet zo’n heel gek bedrag voor een toptalent van Ajax. Transfersommen hebben daar niks mee te maken.

21 februari 2022 om 17:47

@genieterr, ja, Nouri heeft continu zorg nodig. Ajax betaalt die zorg al vanaf het begin en blijft die betalen naast deze vergoeding. Nog meer redenen waarom Ajax fout is met dit bedrag?

21 februari 2022 om 18:00

Pro2312. Het gaat er ook niet alleen om of Ajax dat salaris ooit zou hebben gegeven. Het gaat er ook om dat er een inkomstenbron wegvalt voor de familie Nouri. Hoe cru dat ook mag klinken. Daar wordt ook naar gekeken naar de rechter. Die jongen had dit geldbedrag jaarlijks kunnen verdienen. En natuurlijk is dat ook speculeren. Uiteindelijk vind ik dit geen gek bedrag

21 februari 2022 om 18:06

Het gaat niet alleen om het salaris bij ajax maar om zijn hele loopbaan he

21 februari 2022 om 18:16

Die zit buiten deze 8 miljoen. Dit is puur een schadevergoeding. De zorg neemt Ajax op zich buiten deze 8 miljoen.

21 februari 2022 om 18:44

@Millonario

Ik bedoelde Nouri z'n leeftijd

21 februari 2022 om 19:03

Skes14 vrij te besteden lijkt me niet helemaal op zijn plaats. Er moet namelijk voor onze nouri gezorgd worden voor hem aanpassingen aan de woning en dergelijke gedaan worden.
Ik vind dit prima. Zijn werkgevers op deze wereld die hun personeel met niks achter laten, ook mede door hun fouten.

21 februari 2022 om 19:21

Jeffrey, dit bedrag komt bovenop de zorgkosten die Ajax al vanaf het begin betaalt en zal blijven betalen.

21 februari 2022 om 22:27

Ik reageer op iemand die het een te hoog bedrag vind. Ik vind dat absoluut niet.

21 februari 2022 om 22:29

Smakeloos? Ik vind het bedrag gewoon prima en dat is wat ik zeg. Wat is daar smakeloos aan? Het is eerder smakeloos dat iemand reageer dat de vergoeding te hoog is en daar reageer ik op, door een vergelijking te maken met een transfersom.

22 februari 2022 om 08:53

Daar heb je een verzekering voor die dat moet regelen. En niet een voetbalclub waar he een tijdelijk contract hebt.

21 februari 2022 om 17:07

Het is serieus geld, maar het zal nooit genoeg zijn om het verlies van Nouri te compenseren. In zo'n situatie zijn alleen verliezers.

21 februari 2022 om 17:22

Inderdaad eindelijk kan dit gedeelte van het pijnlijke dossier gesloten worden, en het eindbedrag is gigantisch en zou zeker voldoende moeten zijn voor alles. Appie...❤️

Pfff Appie, Appie. Wat een gave headerfoto bij het artikel. Het blijft triest en pijnlijk.

21 februari 2022 om 17:09

Absoluut, is wel 't meest schokkende nieuws van dat jaar geweest. Dat is misschien wel het grootste talent ooit in de Eredivisie geweest.

21 februari 2022 om 17:12

Zal altijd bij misschien blijven helaas. Mooi en fijn voor alle betrokken dat het eindelijk afgehandeld is.

21 februari 2022 om 17:12

Idd ,blijft tragisch en pijnlijk. Fijn dat de partijen in deze bij elkaar zijn gekomen.

Toch wel een behoorlijk bedrag.

21 februari 2022 om 17:10

Vind je? Ik vind het wel meevallen als je bekijkt hoe veel toptalenten/top voetballers gemiddeld verdienen. Denk dat wij Appie ook in die categorie kunnen plaatsen. Hij had veel meer kunnen verdienen in zijn carrière, mits alles anders verliep. Met name als je hem vergelijkt met zijn teamgenoten Donny, de Ligt, Frenkie etc. Los daarvan is gezondheid niet te betalen in geld. Je gezondheid blijft een kostbaar iets. Vind het mooi om te zien dat alle partijen eindelijk een oplossing hebben gevonden, maar het blijft pijnlijk en onbetaalbaar..

21 februari 2022 om 17:17

Veel mensen vergeten dat hij die hartaanval sowieso gehad heeft, al was Ajax niet nalatig tijdens zijn reanimatie.

Stel hij was succesvol gereanimeerd, ,maar had daarna op doktersadvies te horen gekregen dat hij niet meer moet gaan voetballen. Dan trefde Ajax geen blaam, kost het Ajax niks, maar had Nouri dus ook geen geld meer binnengeharkt als voetballer omdat die gedwongen had moeten stoppen.

Erg lastig om een bedrag te bepalen, maar er blind van uit gaan dat die de miljoenen aan een zou rijgen bij Real Madrid is wel erg optimistisch gesteld.

21 februari 2022 om 17:24

Ik zal niet zeggen dat het te veel of te weinig is. Maar wat jij zegt dat zijn allemaal aannames. Om nu te vergelijken met de namen die jij noemt gaat mij te ver. Maar het is belangrijk voor de familie en ook voor Ajax dat ze er nu uit zijn.

21 februari 2022 om 17:40

En toch is het gewoon een behoorlijk bedrag. Hij is degene die zelf een hartstilstand gekregen heeft en mensen die dat overkomt mogen überhaupt blij zijn als er toch nog zo redelijk snel hulp geboden word of in de beurt is.
Uiteraard is het supertriest en erg verdrietig, maar laten we ook niet vergeten dat dit soort dingen gebeuren.
Ik ken zat families die er minder "goed" vanaf zijn gekomen en niet meer dan een bloemstuk en een warme hand krijgsn op de crematie.

21 februari 2022 om 18:55

Maar er is geen stel. Er zijn wel foute. Gemaakt waar Ajax heeft aangegeven dat de club daarvoor verantwoordelijk is. Ben blij dat iedereen tevreden is

21 februari 2022 om 20:22

Ja want de hartaanval had hij waarschijnlijk toch wel ooit gekregen. En voor nalatig handelen van ajax is dan 8 miljoen een behoorlijk bedrag.

21 februari 2022 om 17:12

Hij had in zijn gehele carrière waarschijnlijk meer verdiend, ervan uitgaande dat hij minimaal niveau Ajax zou halen.

21 februari 2022 om 17:21

En dat is een aanname, niks meer niks minder. Je zegt dat hij waarschijnlijk meer zou hebben verdiend maar je veronderstelt daarbij dat hij minimaal niveau Ajax zou halen en daar is totaal geen aanleiding toe. Heeft nagenoeg niet gespeeld in Ajax 1 etc. Daarnaast zijn er genoeg talenten waarvan iedereen veel verwacht maar waar het toch niks wordt. Oftewel; aannames, aannames aannames.

21 februari 2022 om 18:36

Je gaat er daarbij vanuit dat hij meer zou verdienen als hij überhaupt kon blijven voetballen. Maar aan de hartaanval is ajax niet schuldig en met deze kennis is het een enorm bedrag

21 februari 2022 om 19:24

Je doet een aanname die zeer discutabel is. Zijn hartaanval is niet de schuld van Ajax. Of hij na zijn hartaanval in het geval van wel adequate zorg op het veld, nog meer had verdiend dan bijna 9 miljoen euro is echt zeer onaannemelijk, zeker gezien hij nog door moest breken.

Je gunt het die jongen natuurlijk niet, maar het blijft ergens toch wel een beetje vreemd dat de familie hier zo bovenop zat..

21 februari 2022 om 17:07

Lijkt me makkelijk praten als buitenstaander, terwijl eenieder van ons zijn gram zou halen als er aantoonbaar nalatig is gehandeld naar ons toe.

21 februari 2022 om 17:13

Dat is helemaal niet vreemd. Er is iets fout gegaan in de begeleiding, er is schade, er is een geknakte carriere, en er zijn kosten. Die familie heeft groot gelijk. Als Nouri op het veld plotseling door de bliksem was geraakt en niemand had er schuld aan, dan was het misschien wat anders. Maar zo was de situatie niet.

21 februari 2022 om 17:15

Weareanfield

Ach ja, als dit jou zou overkomen, dat jij geliefde verliest door verkeerd optreden van de werkgever, dan drink jij vast een koffie en klaar. Je hoeft niets. Draait voor alle kosten zelf op. Want ja, het is vreemd als jij erbovenop zit

21 februari 2022 om 17:17

Tuurlijk zitten zij hier bovenop zij hebben een minderjarige op de hoogte gebracht van zijn hartafwijking en hebben nooit de ouders op de hoogte hiervan gebracht. Daarnaast hebben ze niet preventief gehandeld of zijn ze helemaal niet voorbereid geweest op een situatie waarop zijn hart het zou begeven, terwijl ajax bekend is met zijn medische achtergrond.

21 februari 2022 om 18:15

De KNVB heeft de hartafwijking ontdekt en dit geïnformeerd aan Nouri die zelf niks tegen zijn ouders heeft verteld. (Mensen vanaf 16 jaar mogen zelf beslissen of een arts dit verteld aan hun ouders.) Verder heeft de KNVB aan Ajax verteld dat de afwijking ongevaarlijk was. De reden dat ze er bovenop zitten is omdat de medische staf van Ajax te laat is begonnen met Reanimeren waardoor hij nu hersenletsel heeft.

21 februari 2022 om 17:26

Maar brengt dit je kind terug? Dit is toch wel een aanzienlijk bedrag, er zal geen enkel bedrag zijn wat hem terug zal brengen, dat is meer mijn punt

21 februari 2022 om 17:28

Hun kind is nog in leven hoor, en die heeft elke dag topverzorging nodig. Je praat alsof hij dood is.

21 februari 2022 om 17:45

Als dat je punt is, waarom zeg je dan "het blijft ergens toch wel een beetje vreemd dat de familie hier zo bovenop zat".

Nee, het brengt je kind niet terug, en zoals Millonario al zei, Juist bij Nouri gaat het ook niet om het terug krijgen van je kind. Het gaat om zijn verzorging. Als Nouri dood was geweest, was er een andere discussie geweest, omdat er dan, wrang genoeg, geen verzorgingskosten zijn maar hooguit een uitvaart. Maar ook dan is schadevergoeding op zijn plek.

21 februari 2022 om 18:08

Ik weet niet of Ajax zijn ziekenhuiskosten vergoed mocht hij daar behandeld worden, want anders zal dit geld wel belangrijk zijn

21 februari 2022 om 18:52

Alle zorgkosten (geen ziekenhuis maar 24 uurs verzorging in de prive omgeving) betaalt Ajax al vanaf de eerste dag en dat doen ze nog steeds. Dat staat nog los van deze bijna 8 miljoen.

21 februari 2022 om 19:33

Alle kosten kunnen gewoon gehaald worden uit het ziekenfonds eventueel aangevuld vanuit de gemeente middels pgb ivm bovenwettelijke zorg. En geloof me dat gaat het niet om 5 uurtjes per dag.

21 februari 2022 om 17:58

Ja vind je? Ik zie wel eens wat letselschade afhandelingen voorbij komen en je verbaast je erover wat er allemaal van betaald moet worden. Wat denk je dat een gespecialiseerde verzorger kost, incl apparatuur etc.

Mag ik je een vraag stellen: Zou je met Nouri willen ruilen?

21 februari 2022 om 18:11

Ajax betaald sinds 2017 alle kosten voor zijn verzorging en dat blijven ze doen, Nouri is nu verzekerd van een goede begeleiding, voor Ajax is bijna 8M niet zo heel veel, voor Nouri en zijn ouders betekend rust en kunnen ze zich volledig op hem richten

21 februari 2022 om 18:21

Ik zie dat heel veel mensen het bedrag zo hoog vinden, maar als je het in proportie ziet wat er van betaald moet worden plus gederfde levensvreugd en inkomsten valt dat wel mee.

Het belangrijkste is dat beide partijen tot een oplossing zijn gekomen die voor beide partijen (blijkbaar) acceptabel is en dat het nu kan worden afgesloten.

21 februari 2022 om 18:33

Maar los van dit bedrag worden alle zorgkosten al betaald door ajax. Dus bizar hoog bedrag

21 februari 2022 om 18:53

Die kosten van de verzorging betaalt Ajax sowieso al he NJfromVOL, dat staat nog los van deze schikkingssom.

21 februari 2022 om 18:57

Njfrom ajax heeft de hartstilstand niet veroorzaakt alleen maar slecht gehandeld toen het gebeurde. Dit bedrag is de uitkomst van een soort emotionele chantage / imagoschade. Hij had via de recht nooit dit bedrag ontvangen.

21 februari 2022 om 19:29

Het is het hoogste bedrag ooit betaald in Nederland. En let wel, Ajax is niet schuldig geweest aan zijn hartaanval, enkel nalatig aan de zorg die verleend is op het veld.
Verder betaald Ajax al sinds dag 1 alle zorgkosten en blijft zij dat doen. Dit geld is puur schadeloosstelling voor de familie.
De vraag wil je ruilen met Nouri slaat nergens op, zou ook niet willen ruilen met het dodelijk slachtoffer van Vloet die met teveel alcohol op te hard reed en een ongeluk veroorzaakte. Maar ik kan je nu al vertellen, die familie gaat nimmer tegen de 9 miljoen euro schadevergoeding krijgen.

21 februari 2022 om 20:15

Ik zet het even in perspectief. Stel dat Nouri 75 jaar oud wordt (die kans is overigens afgenomen door de hartstilstand) komt dat neer op 1,5 ton per jaar, niet gecorrigeerd voor inflatie. De som wordt vastgesteld o.b.v. zijn relatief lage leeftijd, in combinatie met een hoog (potentieel) salaris en valt daarom uit op wat het is geworden.

Anderhalve ton, niet waardevast. Ik vind het wel meevallen. Die laatste 1,5 ton is over 50 jaar net over de 50K vandaag bij een jaarlijkse inflatie van 2%. Alles behalve bizar hoog.

21 februari 2022 om 20:33

@SpeedyAFC ik snap je deels en ben niet perse bewust van enige schuld bij Ajax, maar jouw voorbeeld over hoogste bedrag zegt toch alles? Ik hoef het fijne er niet van te weten, maar met een beetje logica komen we een heel end. Ajax betaald al zijn zorgkosten al, wat ik een mooi gebaar is, maar blijkbaar is dat nog steeds niet genoeg. Je betaalt natuurlijk niet bijna 8MIO aan een schikking voor de lol of wanneer je denkt dat je veel minder zou moeten betalen. Dus we kunnen ervan vinden wat we willen, maar een schikking van 8M zegt toch bijna alles. Ik vind persoonlijk dat die familie dit verdiend.

21 februari 2022 om 21:05

@psvlid
Ajax vond en vind het vreselijk wat er gebeurt is. De verzekeraar wilde allang maximaal uitkeren dus besef wel dat het niet Ajax is die het leeuwendeel betaald. Ajax wilde altijd al miljoenen euro's bovenop dat schade bedrag betalen.
Bij een eventuele rechtszaak had Ajax echt stukken minder hoeven te betalen, zeker gezien Ajax geen schuld had aan de hartaanval. De familie heeft helaas mensen getroffen die hun wijs maakte dat ze tientallen miljoenen euro's zouden krijgen, vandaar hun verwijzingen naar Frenkie en van de Beek.
Nu Eriksen bij Brentford gaat spelen, is het wel duidelijk dat een hartstilstand ook bij de allerbeste zorg op het veld een flinke impact op de carrière van een speler heeft. Na een dergelijke tragische gebeurtenis zit de Europese (sub)top er niet meer in.
Het is gewoon fijn dat het nu allemaal geregeld is.

21 februari 2022 om 23:56

@speedyafc er zijn wel hogere bedragen toegekend in Nederland. Ook binnen het betaalde voetbal. In 2009 kreeg Danny Hoekman van een rechtbank bijvoorbeeld al 12 miljoen toegekend door een rechter voor letselschade opgelopen in en wedstrijd en zijn gemiste inkomsten.

Dat er niet veel miljoenen bedragen worden toegekend in Nederland heeft veel te maken met de inkomens. Iemand met een modaal salaris gaat immers meestal niet ineens miljoen mislopen aan inkomsten.

Kennelijk zagen de juristen van Ajax ook het risico dat er bij een rechtzaak veel meer betaald moest worden. Daarom heeft deze zaak ook zo lang geduurd. Vanuit Ajax kan was het standpunt dat Nouri ook met de beste behandeling nooit meer de top zou hebben gehaald. Als de rechter daarin was mee gegaan dat had je waarschijnlijk gelijk en zouden ze veel minder kwijt zijn geweest.

Vanuit de familie Nouri was het standpunt dat hij alsnog een goede carriere had kunnen hebben. Ajax heeft in het verleden zelf iig 2 spelers onder contract gehad die een hartaanval hebben gehad en in het buitenland kunnen ze wijzen naar Casillas en Eriksen die daarna weer verder konden spelen.
Als de rechter daar in mee was gegaan dan zou het bedrag veel hoger uit hebben kunnen pakken, zie bijvoorbeeld de zaak hoekman, dat ging over de jaren 80 en 90 en ging ook nog over een jong talent wat destijds bij NEC speelde maar kon schermen met belangstelling van Ajax en de Spurs. Hierin nam de rechter ook zijn toekomstige inkomsten mee, over de jaren 90 kom je dan op 12 miljoen uit, je hebt niet heel veel verbeelding nodig om te bedenken hoe dat bedrag er dan nu uit zou zien.

De juristen van Ajax zullen ook het risico hebben gezien dat de rechter in ieder geval deels mee zou kunnen gaan in het standpunt van de familie Nouri, anders hadden ze geen schikking getroffen voor een dergelijk bedrag. Net zoals de juristen van de familie Nouri waarschijnlijk het risico zagen dat de rechter er helemaal niet in mee zou gaan en dat ze achteraf met veel minder genoegen zouden moeten nemen.

Uitstekend lijkt me, rust voor Nouri en hopelijk wat herstel nog.. er is veel teveel over gezegd. Hoop dat beide partijen blij zijn

Mooi! Zo lang geleden alweer, eeuwig zonde.

Mooi dat dit onderdeel van de hele Nouri situatie afgesloten kan worden. Nauwelijks te geloven dat dit alweer 5 jaar geleden is. Blijft een in en in triest verhaal.

Nou nu is de familie Nouri tevreden… het is een sneu verhaal van Nouri, maar geld bracht hem niet naar de oude en daar “ging het niet om”. Ik vind het sneu dat de familie hier zoveel misbruikt van heeft gemaakt, maar ben blij dat Ajax er nu vanaf js

21 februari 2022 om 17:14

Ik ben serieus benieuwd hoe jij in zo een geval was omgegaan. Als een, op zeker, veelbelovende leven/loopbaan van je zoon naar de galemiezen gaat door een onbekwame arts die later op non actief is gezet. Laat jij de dan afschepen met een appeltje en een bonuskaart?

22 februari 2022 om 07:44

@storing, Familie nouri heeft uit eindelijk geluk gehad dat het op het veld is gebeurd, want als het bijv in zijn slaap was gebeurd, dan had hij dood in zijn bedje gelegen en was er niks aan schadevergoeding uitgekeerd. en dat veelbelovende leven/loopbaan was met die hartafwijking alles van zeker.,

23 februari 2022 om 13:20

Ze hebben inderdaad geluk gehad! Wat moeten ze blij zijn dat die arts zijn werk niet goed deed inderdaad! Wat een domme manier van denken zeg.

21 februari 2022 om 17:15

Misbruik? Die jongen moet de rest van zijn leven verzorgd worden. En de medische begeleiding heeft een fout gemaakt. Niks misbruik.

21 februari 2022 om 18:15

Het is niet eens de hoogste schade vergoeding die in het Nederladse betaald voetbal is toegekend dus ik weet niet in hoeverre ze hier misbruik van hebben gemaakt. Uiteindelijk zal Ajax ook hebben ingestemd met een schikking omdat ze bij een rechter het risico zouden lopen op een nog hoger bedrag.

Fantastisch mooi bedrag en ik denk dat dit vrij weinig gebeurd in de wereld. Is ook weer gelijk het verhaald uit de wereld geholpen dat Ajax familie Nouri wilde afschepen met €500.000,-…

21 februari 2022 om 17:12

Hoe is het uit de wereld geholpen?

21 februari 2022 om 17:16

Als je intentie is om 500.000 te betalen, ga je niet schikken met 7.8mil

21 februari 2022 om 17:23

Zo werkt het natuurlijk niet, er is een zaak aangespannen. Wat de intenties zijn van de ene partij doet er niks toe. Denk je nou werkelijk dat een beursgenoteerd bedrijf 7MIO schadevergoeding betaald aan een schikking, omdat dit niet voor beide partijen het beste uitkwam. Er worden bepaalde scenario’s uitgewerkt, worst case scenario was waarschijnlijk nog een hoger bedrag.

21 februari 2022 om 17:48

Sorry cocqie maar Psvlld heeft gelijk. Het is prima denkbaar dat Ajax 500k wilde betalen, maar dat de onderhandelingen uit zijn gekomen op dit veel hogere bedrag. Als Ajax nog eens goed nagedacht heeft en een rechtszaak aan zag komen die ze nog meer zou hebben gekost, bijvoorbeeld. Ik heb dat op mijn werk ook weleens gedaan. Twee kort gedingen gewonnen, en daarna geschikt voor 5 miljoen. Terwijl sommigen dachten "als je dat kort geding gewonnen hebt, dan moet je niet gaan schikken". Maar een bodemprocedure was waarschijnlijk duurder geweest.

21 februari 2022 om 18:26

Dat hangt er natuurlijk van af wat de tegenpartij wil en denkt te kunnen ontvangen.
Als die bijvoorbeeld tientallen miljoenen vragen dan kom je toch al snel hier op uit wanneer je zelf heel laag begint.

De enige min of meer vergelijkbare zaak in Nederland gaat over Hoekman die een carriere misliep eind jaren 80 en in de jaren 90. Hij kreeg over die periode 12 miljoen toegewezen door een recher op basis van zijn potentieel en toekomstige inkomsten verlies (de rechter nam dus niet alleen zijn toenmalige contract in overweging maar ook het geld wat hij over zijn hele carriere had kunnen verdienen). De salarissen zijn sinds de tijd met een factor 20 gestegen en stijgen nog verder. Dan krijg je een aardig beeld van het theoretische maximum van een claim.

We kunnen Derksen als bron en Valentijn Driesen nu echt nooit meer serieus nemen.
Ze riepen 40mil dat de familie wilt.
Denk eerder dat Ajax te weinig wou geven maar goed.

21 februari 2022 om 17:08

Er zit natuurlijk een verschil tussen wat de familie wil en het bedrag waarvoor geschikt is, anders had het geen 5 jaar geduurd voordat het opgelost was.

21 februari 2022 om 17:08

Wie zegt dat die 40 mln niet klopte dan?

21 februari 2022 om 17:11

Agh hou op, Derksen had het toen zelfs over een bedrag richting de 100 mil. Wat een onzin, gewoon smiechten werk. Zo ongeloofwaardig. En zulke leugens hadden gevolgen voor de familie die werden neergezet als geldwolven. Triest!

21 februari 2022 om 17:14

SocioFan1. Jij bent volgens mij wel de grootste Derksen fan hier. Zelfs onder artikels waar het niet over Derksen gaat wil je hem nog graag opperen?

21 februari 2022 om 17:25

Agh een Derksen fanboy die z'n idool komt beschermen hoor. Pff als je eerlijkheid belangrijk vind had je die onzin uitspraken ook veroordeeld als achterbaks gespuw maar nee dat boeitje niet, het leed die eruit voortkwam en de familie had het al erg genoeg met die jongen. En dit is gewoon inhoudelijk, uitspraken omtrent dit onderwerp maar bedankt voor je sterke bijdrage.

21 februari 2022 om 17:29

Als je schikt voor 8 mil kan je nooit op 50 mil hebben ingezet dat kan niet.
Ik ken wat schade advocaten de kans dat het zo is is 0,001% is mij gezegd.
Ze zullen vast rond 15 hebben ingezet steeds wat ook veel was.

21 februari 2022 om 17:39

Fanboy? Waaruit concludeer jij dat? Soms kraamt hij onzin uit en soms is het wel vermakelijk om naar te luisteren. Als hij van de buis verdwijnt dan ga ik er geen seconden minder van slapen hoor. Maar jij daarintegen gaat het volgens mij stiekem wel missen, want anders sleep je hem er hier zovaak bij😉

21 februari 2022 om 17:57

Nou hey mooi toch, zolang ik dan zijn onzin aankaart kun jij het niet laten om weer op mij te reageren. Hoe leuk zeg, hopelijk kun je nog wel gewoon goed slapen.

21 februari 2022 om 17:10

Wie zegt dat de familie dat niet vroeg?
Wellicht heeft Ajax dit als maximum geopperd.

21 februari 2022 om 17:26

@khalid307wx

Dat denk ik dus niet. Sterker nog, denk eerder dat de familie met rasse schreden minder hoge eisen hebben gesteld waardoor er alsnog tot een schikking is gekomen.

Reken maar terug, de eerste geluiden dat Ajax en de familie toch tot een schikking wisten te komen dateren van november 2021. Het klinkt heel bot, maar dat is toch echt enkele maanden na het verschrikkelijke voorval met Eriksen op het EK, waarbij duidelijk werd dat zelfs met een volledig herstel en de juiste begeleiding bepaalde competities simpel weg niet meer toegankelijk zijn en de echte top zelfs transfervrij niet happig is om je over te nemen.

Dit past beter bij een familie die te veel vraagt en zich vervolgens realiseert wat nou echt de opties zijn bij een goede behandeling en goed herstel, dan een Ajax die veel te weinig boden en daarna toch meer gaan bieden.

21 februari 2022 om 17:31

Ik ben het met je eens maar dat ze teveel hebben gevraagd waarschijnlijk maar 40 mil lijkt me gezien dit bedrag zeer onwaarschijnlijk.

21 februari 2022 om 17:53

@khalid, Ik heb jaren in de letselschade gewerkt en dat kan dus wél. Mensen vroegen soms tien keer meer dan waar ze recht op hadden. En uiteindelijk gingen ze akkoord met een veel lager bedrag.

21 februari 2022 om 19:32

Sinds Eriksen, die eerste klas medische hulp kreeg op het veld, beter kan echt niet, is het duidelijk dat een speler niet zomaar even verder gaat met zijn carriere. Van Inter naar Brentford.
Dat zal ongetwijfeld wel geholpen hebben dat de familie in is gaan zien dat ook bij uitstekende medische hulp op het veld, Nouri een hele andere carriere gehad zou hebben na zijn hartaanval.

Jammer dat het zo lang heeft moeten duren. Nu kan deze kwestie eindelijk afgesloten worden, Ajax en de familie Nouri in goede harmonie aan elkaar verbonden blijven en, nog belangrijker, Nouri goede stappen in zijn herstel zetten.

Mooi dat schikking getroffen is, heeft nog te lang geduurd. Hopelijk kan de club met familie op goede voet verder in de toekomst zou mij niet verbazen als de naam Nouri in toekomst niet enkel aan Abdelhak Nouri trofee gekoppeld gaat zijn.

21 februari 2022 om 17:18

Wolterx

was het niet zo, dat de familie Nouri ook bemiddeld heeft voor Ajax voor dat talent van Anderlecht?

21 februari 2022 om 17:42

Die geluiden heb ik ook gehoord ja, verwacht daar komende 2 weken wel bevestiging van te lezen in media (de overstap, niet rol familie Nouri)

21 februari 2022 om 17:45

Helemaal mee eens en dat is eigenlijk ook het enige nuttige wat je erover kan zeggen. Gespeculeer over bedragen hoog&laag doen er nu niet meer toe, goed dat dit hoofdstuk is afgesloten en hopen dat iedereen op goede voet verder kan blijven gaan.

Maar de familie dit, de familie dat. De smerige geluiden van vele mensen, fans en vooral de leugens van Derksen met z'n 100 mil ofso. Lachwekkend en triest (jammer dat zulke clowns, eveneens Driessen nog zoveel aandacht krijgen!). Allerlei onzin gespeculeer en zo werd de familie helaas neergezet als geldwolven. Dit bedrag is zoveel lager en is eigenlijk peanuts gezien wat een gemiddelde speler vandaag de dag aan salaris binnen hengelt in zijn hele carriere. Maar goed, prima dat het nu afgesloten kan worden op een goede manier.

21 februari 2022 om 17:11

‘Allerlei onzin gespeculeer’, jij gelooft toch niet dat dit bedrag de eis van de familie Nouri is? Anders was het natuurlijk veel sneller opgelost. 100 miljoen is zwaar overtrokken en dat heeft Derksen ook nooit geroepen. De familie Nouri heeft ook nooit openheid gegeven, dus dan krijg je dat gespeculeer. Ik weet niet wat jij overigens ‘de gemiddelde speler’ vindt, maar in de Nederlandse competitie ligt dit bedrag vele malen lager. We weten niet of Nouri La Liga of de Premier League had gehaald. Wel ben ik blij dat het nu klaar is.

21 februari 2022 om 17:20

"Volgens Johan Derksen eist de Familie Nouri een gigantisch bedrag van Ajax. Volgens de analyticus gaat het om een claim van tussen de zestig en honderd miljoen. Dat zei Derksen vrijdagavond tijden Veronica Inside." Agh ja, men vergeet snel he! En maar terugkrabbelen, onzin praten is tegenwoordig zo makkelijk, roep wat je wil, men vergeet het toch wel weer he. En je gaat toch niet denken dat als de familie 40 mil wilde dat ze dan zeggen oh 7 mil is goed hoor. Dat is een te groot verschil, wellicht zaten ze op 10 mil. En is uiteindelijk een compromis gesloten rond dit bedrag. Maar die onzin bedragen die werden geroepen hebben wel veel slechts gedaan richting dit hele gebeuren en de familoe vooral. Ajax zelf heeft gewoon netjes gehandeld, daar ligt het ook niet aan. En daarnaast Nouri was geen gemiddelde jeugdspeler! Vele vonden hem een toptalent, van het niveau Frenkie e.d. die veel potentie had! Maar goed nogmaals prima dat het nu afgesloten is. Verdienen beide partijen ook. En kunnen sluwe vossen in media land niet meer sneu gaan zitten knagen en graven voor eigen belang!

21 februari 2022 om 17:56

Wat een onzin kraam je uit. Het komt dagelijks voor dat mensen bij een onderhandeling veel en veel meer vragen dan waar ze recht op hebben. Dus het kan heel goed dat de familie dat ook heeft gedaan.

21 februari 2022 om 17:11

Nou sorry hoor, dit is gwn een bizar bedrag. Zelfs al had Ajax direct gereanimeerd. Hij was wsl nooit meer op top niveau gaan spelen.

2.500.000 had al teveel geweest.

21 februari 2022 om 17:14

Maar die mensen zijn wel hun zoon kwijt. Dat kun je niet in geld uitdrukken.

21 februari 2022 om 17:19

En hoe kom jij op 2,5 miljoen? en hoe kan jij bepalen wat te veel is?
er waren heel veel specialisten betrokken. Kenners uit het voetbal oa.

En verder denk je eht dat die familie nu erg blij zijn? Die zouden dat geld liever ruilen voor gezonde Nouri.

21 februari 2022 om 17:24

Dat bedrag zou niet ver van de hoogste schade vergoeding ooit in Nederland af zitten denk ik.

Het bedrag dat nu wordt betaald is gewoon, hoe hard dat ook klinkt, veel te hoog.

Verder gun ik die familie alle geluk, maar denk ik dat 2.500.000 ook had volstaan.

21 februari 2022 om 17:28

Kom met een voorbeeld, waar een gezin 8 miljoen kreeg nadat zij hun zoon 'kwijt' waren.

Stel Nouri werkte bij de BAM, krijgt een bedrijfsongeval omdat BAM het niet goed verzorgd had. Denk jij dat BAM, ook na schuldbekenning, meer dan een miljoen zou gaan betalen?

Never nooit natuurlijk.

8 miljoen is compleet van de zotte.

21 februari 2022 om 17:29

2,5 mil had volstaan? Wauw dat krijgt een opkomende leuke speler bij Ajax al in 2,3 jaar tijd wellicht vandaag de dag. Dat is echt peanuts hoor in de voetballerij bij een topclub als Ajax en co. Die jongen speelde niet bij Utrecht ofso en was ook nog eens een toptalent!

21 februari 2022 om 17:44

Was verre van een toptalent. Althans in mijn ogen. Heel kleine, fysiek zwak, hoeft niet een belemmering te zijn, maar het is ook verre van een voordeel en nou eenmaal een nadeel eigenlijk. Had ook amper 3 wedstrijden in het eerste. Kom op zeg… wat je laat zien in de jeugd zegt NIETS. Zo was Bojan anders ook de nieuwe Messi. allemaal onderbuik gevoelens wat je zegt. want heeft niets laten zien op het hoogste niveau (1e elftal) zo kan ik ook wel ff zeggen dat ik net zo goed ben als Haaland. Hoef het toch niet te bewijzen, op de amateurveldjes laat ik het wel zien.Ik vind het gewoon te simpel om te zeggen dat hij anders een grote carrière, miljoenen etc had gehad. Tis namelijk letterlijk met nergens op gebaseerd. Had 3 wedstrijdjes in de benen..

21 februari 2022 om 17:50

Maar iemand die bij de BAM werkt heeft een minder euro-volle carriere in het verschiet. Nouri had vele miljoenen kunnen verdienen, en daar moet dan in zo'n geval een inschatting van gemaakt worden.

21 februari 2022 om 18:04

Toch moeIlijk inschatten… na 3 wedstrijden

21 februari 2022 om 18:54

@pro2312 dat bedrag is niet eens de hoogste schadevergoeding in het betaalde voetbal. in 2009 kreeg Hoekman van een rechtbank 12 miljoen toegewezen nadat hij na een forse overtreding niet meer op top niveau kon voetballen.
Dit ging over de jaren 80-90 en hierin nam de rechter al zijn toekomstige inkomsten mee. Als een rechter dat hier ook had gedaan dan was dat bedrag veel hoger uitgevallen.

22 februari 2022 om 07:48

@sociofan1 ja een nog niet doorgebroken toptalent met een hartafwijking

22 februari 2022 om 11:44

@juweel wat die hartafwijking was weet niemand (hier) en dus ook niet of die uberhaupt invloed heeft gehad op zijn hartaanval. Er zijn hartafwijkingen waar je verder nooit last van hebt.
Ik heb zelf bijvoorbeeld een afwijking die bij 1% van de mensen voor komt. Daar kwamen ze per toeval een keer achter. Maar die geeft me verder geen hogere risico's op hartaanvallen of andere aandoeningen. Hij telt alleen als afwijking omdat maar 1% van de mensen er mee rond loopt.

21 februari 2022 om 17:12

De gemiddelde jeugdspeler hengelt geen 7 miljoen binnen hoor. Sterker nog, het grootste deel van de jeugdspelers komt helemaal niet toe aan een langdurige profcarriere, laat staan eentje waarin miljoenen verdiend worden.

Voor dit netto bedrag moet je toch al flink wat jaren basisspeler zijn bij een topclub in Nederland.

21 februari 2022 om 17:34

Ten eerste juista ja, Nouri was een bovengemiddelde toptalent bij een topclub Ajax! En ten 2e je weet toch wel dat de salarissen etc. absurd gestegen zijn he in de voetballerij. Kijk alleen al hoeveel zo'n Kluivert verdiend, nadat hij bij Ajax vertrok zonder al teveel te hebben laten zien. Zie el Ghazi hoeveel hij binnenharkt. Riedewald. Met 1 contract van 4 jaar halen ze zo 8 a 10 mil binnen wellicht! En nog Nouri was een betere talent, was op het niveau van Frenkie die hem ook zo beschreef als een grote talent! Tsja. En dan is 7 mil peanuts!

21 februari 2022 om 17:42

@sociafan: ik zou het liever over Nouri hebben dan over geld, maar wat iedereen in zijn argumenten lijkt te vergeten is dat Nouri die hartstilstand natuurlijk niet door Ajax heeft gehad. Ook als er wel medisch adequaat/tijdig was ingegrepen is dat uiteraard geen garantie dat Nouri niet alsnog had moeten stopen met voetballen, lang had moeten revalideren of wat dan ook.
Dus de redenatie: zonder slecht handelen van de arts had hij minimaal 10 jaar lang miljoenen verdient als topvoetballer, die klopt ook niet helemaal.

21 februari 2022 om 17:44

Bruto inderdaad, je kan twisten of een Nouri met zijn kleine fysiek ook een dergelijke transfer had gemaakt of juist zou ondersneeuwen in een voetbal wereld die steeds fysieker wordt

21 februari 2022 om 17:51

Daarbij vergeet iedereen dat zijn hartstand zelf niet door Ajax komt. Kortom, zijn carrière had nooit meer hetzelfde geworden.

21 februari 2022 om 18:03

Sociofan, jij zegt bovengemiddeld toptalent. Dat zou zeker kunnen. Echter denk ik dat nouri blij mocht zijn als hij onbetwist basisspeler Bij Ajax zou zijn geworden in de toekomst. Voorbeelden van jou kloppen over riedewald en el ghazi. Echter is 8 mil echt aan de grote kant omdat hij wss die clubs niet had behaald na zijn hartstilstand.

21 februari 2022 om 18:20

Volgens mij speelt Eriksen toch echt bij Brentford nu in de Premier league. Daar krijgen ze ook gewoon forse salarissen vergeleken met de top van Nederland.

21 februari 2022 om 18:51

@pro2312 Hoe zijn carreire er verder uit had gezien zullen we helaas nooit weten. Maar het hebben van een hartstilstand hoeft natuurlijk niet het einde van iemands carriere te betekenen. Volgens mij had Ajax voor Blind al 2 spelers met een pacemaker agv een hartstilstand, nu speelt Eriksen na een hartstilstand in de PL en een paar jaar terug ging Casillas ook nog even door na een hartstilstand.

Wow, eindelijk even (intern) goed nieuws bij Ajax. Het verdriet dat die jongen nooit meer kan voetballen, het verdriet dat hij waarschijnlijk ook nooit meer zal kunnen functioneren als voor het verschrikkelijke drama, het verdriet van het gemis van de oude Nouri...dat verdriet is onbetaalbaar. Maar ik heb hier de afgelopen weken gelezen hoe een kille club Ajax wel niet was. Na Overmars, na Promes, na Labyad en mogelijk Mazraoui. Zelfs deze case van Nouri werd er zeer smakeloos bij getrokken, terwijl alle cases totaal verschillend zijn en ook terwijl Ajax eigenlijk niets aan al die voorvallen kon doen moeten ze er toch mee dealen. En ik wil bij deze zeggen, ook al heeft het lang (misschien wel veel te lang) geduurd, Ajax lijkt dit goed te hebben afgehandeld.

Zo'n hoog bedrag, waar baseren zij dit eigenlijk op.
Ik vindt het erg wat er is gebeurd en dat het Ajax siert dat zij de onkosten blijven betalen en dan nog is zo'n erg hoog bedrag

21 februari 2022 om 17:18

Ik ben geen jurist/advocaat, maar ze zijn akkoord gegaan op een schikkingsvoorstel die voor beide partijen waarschijnlijk acceptabel was. Dit bedrag had natuurlijk ook veel hoger (of lager) kunnen uitvallen. Zal niet alleen maar liefdadigheid zijn geweest kan ik me voorstellen, het is notabene gewoon een bedrijf. Dit was waarschijnlijk, gezien het risico voor een hoger bedrag, de beste oplossing.

Fijn dat de partijen tot een akkoord gekomen zijn. mooi bedrag en blij dat nu iedereen het er mee eens is. Hoe verdrietig alle gebeurtenissen ook zijn geweest en nog zijn

Het lijkt me dat de zorg voor de rest van zijn leven tot evt pensioen hierin is meegenomen waaruit naar mij blijkt dat dit een hoog maar bedrag om kosten te betalen is. Dan is dat ong 200.000 op jaarbasis (weet niet wat Ajax al aan zorg betaald heeft) zou dan niet weten waarom mensen dit een absurd bedrag zouden vinden. Meer een redelijk bedrag if you ask me, persoonlijke zorg is niet goedkoop.

21 februari 2022 om 17:17

De club betaalt naast de schadevergoeding ook onder meer de kosten die gemaakt moeten worden voor de verpleging en verzorging van Nouri. Ajax zal dat blijven doen.

Dat is wat ik net lees bij rtl nieuws en dat vindt ik netjes van Ajax

21 februari 2022 om 17:27

Ja de info overal is wat karig maar zoals ik al dacht ja thanks

21 februari 2022 om 17:29

Maar als Ajax de kosten op zich neemt voor alle zorgen, waarom wil de familie dan nog zoveel miljoenen? Nouri had misschien heel veel geld kunnen verdienen als voetballer, maar hij had ook binnen 3 jaar bij de amateurs kunnen staan. We weten niet hoe het gelopen zou zijn, dus op basis daarvan kun je toch eigenlijk geen geld eisen, lijkt mij. Dus ik ben oprecht benieuwd waarom de familie dan dat geld wilde.

21 februari 2022 om 17:34

@Trissy ja dat vindt ik ook raar.Oke de onkosten dat Ajax betaalt prima maar zoveel schadevergoeding hmmm

21 februari 2022 om 19:27

Je kunt het bedrag mss te hoog vinden, maar een bedrag is toch niet vreemd als er aangewezen fouten zijn gemaakt.

21 februari 2022 om 19:39

Het bedrag is wel vreemd want het is een record bedrag in Nederland. Let wel, Ajax is niet aansprakelijk voor de hartaanval an sich maar voor het niet verlenen van adequate zorg op het veld.

Ben geen Ajax fan, maar dit is naar behoren opgelost. Natuurlijk moest er financiële genoegdoening komen. Of iedereen het te hoog of te laag vindt doet er niet toe.

Nouri inmiddels alweer bijna 5 jaar geleden, nog steeds raakt het mij in mijn ziel. Hopelijk is hiermee alles er om heen voorbij. Aan Nouri veranderd er niets en dat blijft iedere dag pijnlijk.

Poeh ik denk dat het goed is voor alle partijen dat deze zaak klaar is. Zoveel getouwtrek heen en weer. Rust voor de familie en helderheid voor de club. Niemand wint in dit geval natuurlijk. Het is ontzettend pijnlijk en spijtig wat nouri is overkomen.

Als jurist kan ik jullie vermelden dat AJAX zeer mild is.
Als dit tot een rechtszaak was geworden, dan had de familie het moeten doen met maximaal 1,8 miljoen aan schadevergoeding.
Een rechter zou geen hogere schadevergoeding toekennen.
We wonen niet in de Verenigde Staten waar de schadeverzekeringen richting de miljoenen gaan.
Omdat aantoonbaar is dat de dokter in dienst van AJAX zijn werk niet correct heeft uitgevoerd, heeft de familie van Nouri recht op de schadevergoeding.
Plus de resterende uitbetaling van zijn contract tot 1 juli 2020, dat bedrag is €750.000 in totaal.
Jaarlijks bruto salaris was €250.000 per jaar, dus keer drie jaar 2017-2020 is €750.000
Dus €2.550.000 zou het maximum te ontvangen bedrag zijn voor de familie in een rechtszaak.
Bonussen in het contact zoals het winnen van wedstrijden en prijzen zal een rechter niet meenemen.

21 februari 2022 om 17:38

@Thomas Angelo omdat Ajax niet correct heeft gehaald dat klopt ja maar als Ajax gemeen spel had willen spelen, had Ajax kunnen zeggen ja maar Nouri heeft het verzwegen dat hij last van zijn hart had.
Erg moeilijk allemaal dit.

21 februari 2022 om 18:42

@thomas Angelo Als jurist mag je dan toch iets beter je huiswerk doen. Dit is niet eens de hoogste schade vergoeding in het Nederlandse voetbal. Die is in 2009, door een rechter, toegekend aan Danny Hoekman. Dat was een veel belovend talent van NEC, stond in de belangstelling van Ajax en de Spurs maar na een forse overtreding in een wedstrijd tegen Utrecht kon hij nooit meer normaal kon voetballen.

Hij liep een carriere mis in de jaren 80-90 en kreeg, van de rechter, een schade vergoeding toegewezen van 12 miljoen euro.
Hierin nam de rechter niet alleen zijn toenmalige contract mee maar ook alle inkomsten die hij over het verloop van zijn carriere had kunnen verdienen met daarbij dus meegenomen dat hij bijvoorbeeld in de PL zou kunnen gaan spelen en dat die salarissen over zijn potentiele loopbaan flink omhoog gingen.
Sinds de jaren 80 zijn de salarissen met een factor 20 gestegen en ze stijgen nog verder door. Ze hadden makkelijk kunnen wijzen naar wat iemand als vd Beek over zijn carriere verdient, of zelfs F. De Jong. dan kom je op tientallen miljoenen. Zo niet een paar honderd miljoen.

Als dat niet boven deze zaak had gehangen had Ajax nooit voor een dergelijk bedrag akkoord gegaan met een schikking natuurlijk.

21 februari 2022 om 18:53

London Calling jou verhaal klopt helemaal, alleen werd het geen 12 miljoen want FC Utrecht kon niet het volledige bedrag kon ophoesten, kwam Hoekman uiteindelijk tot een schikking met de club van enkele miljoenen enkele miljoenen euro's.

21 februari 2022 om 18:58

@mitchajax020 het verhaal klopt wel alleen gaat het inderdaad nog iets verder. Hoekman kreeg van de rechter 12 miljoen.
Alleen had Utrecht geen 12 miljoen. Omdat de club anders failliet zou gaan heeft Hoekman na de uitspraak van de rechter een schikking getroffen met de club om in ieder geval iets te krijgen.
Maar dat neemt niet weg dat hij van de rechter "gewoon" 12 miljoen kreeg toegewezen.

21 februari 2022 om 19:00

O dat wist ik niet, dacht dat er maar enkele miljoenen werd uitgekeerd ipv 12👍

21 februari 2022 om 19:40



U zegt dat ik niet goed mijn werk doe.
Vervolgens wijst u naar een zaak die niet overheen komt met deze situatie.
In het geval van Danny Hoekman was hij gezond toen het bedrijfsongeval plaats heeft gevonden.
Nouri was niet gezond door hartklachten, dat zien we in de rechtbank als een lichamelijke aandoening.
Daarom zal er anders naar gekeken worden dan naar de situatie van de heer Hoekman.
Er is namelijk geen zekerheid dat Nouri zijn carrier zou kunnen voortzetten door zijn hartaandoening.
Nouri zou nooit meer hebben ontvangen dan het door mijn genoemde bedrag.
Dat u een andere mening hebt dat kan, ik kijk alleen naar het wetboek dat voor mij ligt.

21 februari 2022 om 23:04

Dan kijkt u kennelijk anders naar de zaak dan zowel de juristen van Ajax als die van Nouri die er een stuk dieper in zitten.
Het is vaak genoeg naar buiten gekomen dat het argument van de familie Nouri - hun advocaten was dat hij in zijn carriere veel meer geld had kunnen verdienen bij een juiste medische behandeling. Er zijn immers genoeg spelers die na een hartaanval weer verder konden spelen. Binnen Ajax in het verleden waren het er al twee, en recenter hebben ook Casillas en Eriksen na een hartaanval hun carriere weer opgepakt.
Ajax is geen liefdadigheidsinstelling, als de juristen van Ajax er zo stellig van overtuigd waren dat ze die zaak zouden winnen en er met een veel kleinere (zoals ze zelf initieel voorstelden) schade vergoeding van af zouden komen dan hadden ze dat wel gedaan. Voor de publieke opinie hoefden ze het helemaal niet te doen, de meesten vinden dit bedrag al veel te hoog. Kennelijk zagen dus ook de juristen van Ajax het risico dat de rechter in iedergeval deels mee zou gaan met de stelling van de familie Nouri.

22 februari 2022 om 01:15

De garantie dat hij bij de juiste medische behandeling meer geld zou verdienen, is er niet. Dus een rechter zal die niet meenemen, een rechter kijkt niet naar als.
En inderdaad er zijn spelers die verder konden spelen na een hartaandoening, maar dat is geen garantie dat Nouri ook verder had kunnen spelen.
Als het om de publieke opinie gaat is het voor AJAX wel belangrijk dat ze een schikking hebben kunnen treffen. Anders zouden mensen AJAX egoïstisch hebben genoemd, er waren nu al mensen die dat deden.
En ik las ook al weer reacties van mensen die zeiden dat AJAX moeilijk deed over geld omdat Nouri van Marokkaanse afkomst is. De racismekaart was weer ten onrechte getrokken.

22 februari 2022 om 11:25

De meeste mensen vonden een miljoen al veel. Als het alleen om de publieke opinie te doen was geweest dan hadden ze dit voor veel minder en al veel eerder kunnen schikken. Dat was het kennelijk niet.
Of een rechter daarin was meegegaan zullen we nooit weten, maar het standpunt van de familie Nouri of van hun justist was dat hij nog op top niveau had kunnen spelen. Welk bedrag ze daar op plakten is anyones guess, maar dat had zo maar over tientallen miljoenen kunnen gaan, of meer.
Kennelijk zagen de juristen van Ajax het risico dat de rechter dit ook zou vinden anders dan hadden ze niet voor dit bedrag een schikking getroffen. Je treft immers geen schikking om er slechter van te worden.
De meeste mensen vonden een miljoen al veel dus als ze naar buiten waren gekomen met een bod van 2 of 3 miljoen in de wetenschap dat ze er in een rechtzaak beter uit zouden komen dan had niemand dat erg gevonden. Sterker, dan had bijna iedereen Ajax geprezen dat ze meer wilden betalen dan waar de familie Nouri recht op had en naar de familie Nouri gewezen (zoals velen nu al deden) als partij die te veel wilde.

21 februari 2022 om 20:15

Dit klopt niet. Ik ken iemand die een hoge functie had bij een universiteit. Als gevolg van een ongeval kon hij door hersenletsel zijn functie niet meer uitvoeren. Er is o.a. gekeken naar het salaris dat hij in de toekomst nog zou kunnen verdienen. Het bedrag dat hij uiteindelijk ontving was hoger dan het door jou genoemde bedrag. In de zaak Nouri vind ik het ook geen absurd hoog bedrag. De jongen is de rest van zijn leven een kasplantje en zijn ouders worden dagelijks geconfronteerd met deze trieste waarheid veroorzaakt door het falen van een medewerker van Ajax.

21 februari 2022 om 20:47

Dat is een andere zaak.
Nouri blijkt een hartafwijking te hebben, ook al had de medewerker van AJAX zijn werk uitstekend gedaan.
Dan was er een kans dat Nouri in de toekomst niet meer zou kunnen voetballen door zijn hartafwijking.
Daar houdt de rechter rekening mee.
Is het een lichamelijke afwijking of alleen een bedrijfsongeval.
In het geval van Nouri is het een lichamelijke aandoening.
De situatie die u opnoemt zal worden gezien als een bedrijfsongeval.

Dat is een heel gunstige financiële uitkomst voor de familie. Gewone stervelingen zoals u en mij hadden het met aanzienlijk minder moeten doen. Hoe dan ook, fijn voor alle partijen dat ze er zijn uitgekomen.

2 jaarsalarissen. Denk een betere deal voor Ajax dan voor de familie. Blijft een verschrikkelijke zaak om wat van te moeten vinden.

Het is een strijd geweest en misschien wel te veel geld maar je kind/broer verliezen kan geen geld tegenop.

Dit had nooit in het nieuws mogen komen. Ajax had dit eerder af kunnen handelen.

21 februari 2022 om 19:43

Ajax heeft meer dan eens getracht dit eerder af te handelen maar dat was niet mogelijk. Ajax heeft vanaf dag 1 alle zorgkosten betaald. Ajax heeft een groter huis betaald zodat Nouri thuis kon worden verzorgd en Ajax heeft altijd het salaris van Nouri doorbetaald. En de fysio's van Ajax gaan regelmatig lang om Nouri te behandelen.

Dat heeft echt lang geduurd. Het ging ze niet om het geld, toch?! Lijken wel Amerikaanse taferelen. Vind het een beste smak geld

Valt me tegen dat zoveel mensen die zo'n hoog bedrag vinden. Die jongen moet verzorgd worden, had een mooie carriere voor zich, en er zijn fouten gemaakt. En bovendien is het een jongen van de club, en heeft de club veel geld. Mooie oplossing zo.

21 februari 2022 om 18:04

De zorg wordt apart betaald. Dat hoeft niet betaald te worden uit dit bedrag.

Voor iedereen die dit een aanzienlijk hoog bedrag vind. De familie is door een hel gegaan met Ajax. Dus 7.5mil netto verzacht de pijn niet.

22 februari 2022 om 08:00

@storinggsw nee het verzacht de pijn niet, maar heel de familie en alle kleinkinderen hoeven niet meer te werken dus lekker is het wel.
want de zorgkosten werden al betaald, dus daar hebben ze ook niet naar om hoeven kijken, en de zorg wordt dus gedaan in een groter huis wat door ajax is betaald, er is geen een werkgever die dit voor een werknemer doet hoor, en er zijn veel meer mensen die met zo iets te maken te hebben en er dan heel wat slechter af komen en vaakt geen groter huis krijgen en ook de zorgkosten nog eens moeten regelen, dus nee het verzacht de pijn niet maar het is wel heeeeeel lekker

Buitensporig hoog, zeker omdat de hoofdpersoon zelf hier niets van ziet…

Was het niet genoeg dat Ajax de rest van zijn leven de zorg van Nouri betaald?

Je eigen verrijken over de rug van je zoon/broer, dat een kasplantje is.
En Ajax werkt eraan mee door hiermee akkoord te gaan.
Had het lekker voor de rechter laten komen.

Het is een fatsoenlijk bedrag. Alleen jammer dat Ajax er bijna 5 jaar voor nodig heeft om dit eindelijk op een fatsoenlijke manier te regelen met de familie

21 februari 2022 om 18:05

“In de arbitrageprocedure was de omvang van de schade, vanwege onder meer het verlies van arbeidsvermogen en smartengeld, onderwerp van discussie. De bereikte overeenstemming ten aanzien van deze schadeposten betreft een netto-vergoeding van €7.850.000,-“ Logisch dat ze daar eerst goed over moeten onderhandelen word ook rekening gehouden met wat Ajax wil betalen en wat de familie eist. En buiten dat betaald Ajax sinds 2017 al de dagelijkse zorg en zal dit ook blijven doen. Fatsoenlijk opgelost dus.

It's only money. Het boeit me in die zin geen reet, ik hoop dat Nouri goed verzorgd kan worden en hoop dat hij op termijn een fijn leven kan leiden.
Het zou pas echt top zijn als bv Mazraoui bijtekent voor een gelimiteerd transferbedrag van 2 a 3mln en dat dit dan ten goede komt aan Nouri, ik denk dat de club die hem koopt daar wel aan bij wilt dragen.

Vreselijk voor Nouri, ook voor Ajax uiteindelijk.

Wat nou als Albert van Staalbedrijf Iezerbroezer dit was overkomen? Die had gewoon bij huis gezeten en een schamel bedragje gehad.

Erg wat gebeurd is, maar het was nooit een uitgemaakte zaak dat die werkelijk de topper zou zijn geworden die hij toegezegd werd.
Belachelijk hoog bedrag.

Wat een geld. Je krijgt er Nouri natuurlijk geen gezonde Nouri voor terug, maar hoop dat de familie hiermee hem de zorg kan geven die nodig is en er een goed leven op na kan houden.

Dit is een hoog bedrag hoor voor spelers met 15 wedstrijden in Ajax en al 20 jaar. Ook dat hij wist van hart afwijkingen via de KNVB. Met Ajax die daarnaast de kosten nog op zich neemt. Hopelijk is nu alles voor beide partijen goed en naar tevredenheid afgehandeld.

Stond er wel even van te kijken. Hoog bedrag. Maarja goed dat het is opgelost. Ook mooi dat in de fanshop. Ga er wel een keer een bezoekje aan brengen.

Het blijft natuurlijk een zeer zeer triest dossier. Appie, zo geliefd door velen.. Maar veel te vroeg afscheid moeten nemen van de bal..

Mooi initiatief om zijn locker een mooi plekje te geven in de fanshop. De shirts “stay strong appie” hangen er ook nog altijd.

Ik hoop dat Nouri ook een mooi plekje krijgt op de nieuwe toekomst.

Ben dan ook blij dat dit getouwtrek achter de rug is. Appie Nouri moet weer centraal staan.

Nouri kon op nummer 10 spelen hij had geen probleem met een mannetje in zijn rug. Ik ben blij met deze deal.

Mooi dat dit dossier eindelijk op een minnelijke wijze kan worden afgesloten. Heeft wel lang - te lang - geduurd, al snap ik best dat het ook niet zo maar eventjes 1, 2, 3 kan worden afgesloten. Maar nu kunnen Ajax en familie eindelijk zonder frictie door 1 deur. Zoals het hoort!

Is Nouri alweer bij of komt dat nooit meer goed?

Was een talent, maar niet zoals de jong, de ligt en vroeger sneijder en vd vaart, belachelijk bedrag voor iemand waar het eerste nog mijlen ver weg was. Maargoed

Hoe gaat het eigenlijk met die jongen zelf? Is hij volledig bij bewustzijn en kan hij in ieder geval iets doen of is hij constant in een (soort van) ziekenhuisbed?

Vraag me af hoe het dan verloopt in het geval dit bij een amateurclub gebeurd, or werk, of zelfs zonder het falen van een arts. Dan is toch nog steeds dezelfde verzorging nodig?
Of wil de familie andere verzorging?
Of misschien is dit gewoon een vrij te besteden bedrag los van de zorg? Dus puur cash in hand voor wat Nouri dan ongeveer bij elkaar had gesprokkeld na een carriere met een hartkastje a la blind.

Bovenal blijft dit natuurlijk een zeer pijnlijke en nare kwestie voor een boel mensen.

Jammer dat er dan allemaal meningen de wereld ingeslingerd worden in media met een hoog emotie gehalte zonder dat er echt duidelijke informatie wordt verstrekt. Voor wie is dat nu goed?
Zou er geen onafhankelijke expert met oog op deze case (faculteit strafrecht, collega advocaat, etc) kunnen worden geraadpleegd die begint met alle onzin te filteren en ons helpt licht te schijnen op de nuances problemen?

Je zou toch verwachten dat het een verzekerings kwestie zou zijn. In plaats van via Ajax zelf. Zo gaat dat in elk bedrijf. Blijkt het dus toch alleen om geld te gaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren