Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Johan Derksen noemt opvolger Van der Sar: ‘Uitstekende directeur voor Ajax’

Laatste update:

Als het aan Johan Derksen ligt, wordt Keje Molenaar algemeen directeur bij Ajax. De analist stelt in het programma VI Vandaag dat de positie van Edwin van der Sar onhoudbaar is geworden na zijn media-optredens van afgelopen zondag in de affaire rond Marc Overmars. Tegelijkertijd zou Derksen Wesley Sneijder of Clarence Seedorf niet aanstellen als directeur voetbalzaken bij Ajax.

“Ze kunnen niet met Van der Sar verder, want die is zo beschadigd door de media. Ik zou daar altijd Keje Molenaar neerzetten. Hij heeft nu genoeg echtscheidingen geregeld als advocaat, dat zal hij nu wel gezien hebben. Volwassen vent, juridische achtergrond, Ajacied: uitstekende directeur voor Ajax”, zo geeft Derksen te kennen. Molenaar ging na zijn actieve carrière - waarin hij speelde voor onder meer FC Volendam, Ajax en Feyenoord - aan de slag als advocaat. Hij was in het verleden tevens lid van de ledenraad van Ajax en is nu als adviseur aan FC Volendam betrokken.

Ajax zoekt momenteel naar een opvolger voor Overmars en Sneijder gaf dinsdagavond te kennen dat hij openstaat voor de functie van directeur voetbalzaken in Amsterdam. “Het is pijnlijk om over te praten”, reageert Derksen als Sneijder ter sprake komt. De analist noemde Sneijder afgelopen week al als mogelijke opvolger van Overmars en sprak toen over voor- en nadelen, maar komt nu met argumenten waarom Ajax hem niet zou moeten aanstellen.

“Wesley zou ook nog wel de kwaliteiten hebben, maar hij wordt altijd omgeven door een beetje louche vriendjes”, zo stipt Derksen een nadeel van het aanstellen van Sneijder aan. “De voetbalclub waar hij zit (amateurclub DHSC uit Utrecht, red.) is doorlopend betrokken bij incidenten. Wesley neemt zijn hele hofhouding mee, dat krijg je er gratis bij. Ik denk dat Ajax daar een beetje huiverig voor is, als beursgenoteerd bedrijf.”

Naam van Zuidam valt bij Ajax: dertien mogelijke opvolgers van Overmars

Voetbalzone stelde een lijst met dertien mogelijke opvolgers voor Marc Overmars bij Ajax samen.Lees artikel

“De naam van Sneijder is nog niet concreet genoemd, maar ze zijn sinds maandag gericht bezig met de opvolging van Overmars”, zo reageert de eveneens aanwezige Freek Jansen, hoofdredacteur en Ajax-watcher van Voetbal International. “Ze hebben bij elkaar gezeten en gekeken welke dossiers er op korte termijn moeten worden opgepakt. Maar ze hebben ook uitgesproken dat het niet te lang moet duren om een opvolger voor Overmars te vinden. Ze beginnen echt op nul. Ik denk dat Sneijder geen concrete kandidaat is. Dan denk ik eerder aan Clarence Seedorf.”

“Clarence is een leuke jongen, maar hij vindt dat hij zelf alles heel goed beheerst. Dat heeft hij overal waar hij als trainer geweest is nooit laten zien. Maar het is een jongen met flair en die de weg weet in het wereldje. Je moet nog een beetje zakelijk inzicht hebben en dat heeft Clarence niet, hoor”, zegt Derksen over Seedorf. De oud-middenvelder werd door Valentijn Driessen genoemd als kandidaat en volgens Mike Verweij zou hij ook interesse hebben om directeur voetbalzaken bij Ajax te worden.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wie zegt dat Van der Sar opstapt? Ik heb een nerveuze Edwin bij espn gezien, maar hij gaf wel een goed indruk bij NOS. Daarnaast, tot zover is niet bekend dat hij zeker wist dat Overmars zulke dingen deed, het waren volgens hem alleen maar geruchten. Op basis van geruchten of speculaties kun je iemand niet beoordelen. Dat geldt nu ook voor Edwin. Onschuldig tot er iets bewezen wordt

16 februari 2022 om 08:26

Het gaat helaas niet meer om waar of onwaar, maar beeldvorming. Edwin's imago is wel degelijk beschadigd, hij kwam laat met een reactie en die reactie werd door velen als zwak bestempeld. Dat draai je niet meer om, helaas.

16 februari 2022 om 09:05

Vergeet ook niet dat hij een cultuur heeft gecreëerd binnen Ajax waarin al dit soort dingen mogelijk waren. Hij had natuurlijk allang de eer aan zichzelf moeten houden.

16 februari 2022 om 09:11

Een cultuur gecreeerd? Alsof iedereen daar maar foto's van zijn sjakie naar elkaar aan het sturen is. Dat de vrouwen eerst naar de pers stappen voordat ze het intern melden, dat is kwalijk en dat moeten ze onderzoeken waarom dat zo gegaan is en hoe te voorkomen.
En daarmee bedoel ik niet dat het kwalijk van de vrouwen is, maar kwalijk dat het intern niet kan of ze het intern niet durven.

16 februari 2022 om 09:12

Haha wat is dat voor lulkoek, hij heeft die cultuur gecreëerd? Is er al sprake van een cultuur dan? Tot op heden lijkt het op een one-man-show, heeft niet per definitie iets met de algehele cultuur te maken. En we moeten nog maar afwachten wie waar precies wel en niet vanaf wisten. Het einde is zoek als elke directeur moet opstappen wanneer een van zijn collega's een misstap begaat.

16 februari 2022 om 09:13

Grappig dat mensen denken dat door iedereen te ontslaan en er vervolgens mensen voor terug te halen zonder ervaring alle problemen zijn opgelost. Voor zover bekend wist vd Sar van niks en lijkt juist hij op de werkvloer een ander geluid liet horen. Dan blijft zijn optreden voor de camera over en dat vind ik nou niet het belangrijkst. Molenaar zou een uitstekende man zijn, maar of die daar nou zin in heeft? Dan houdt je Sneijder en Seedorf over die middenin een project waar het hart is uitgerukt moeten instappen om de boel te lijmen, terwijl ze daar totaal geen kaas van hebben gegeten. Top zet!

16 februari 2022 om 10:45

Hij kwam te laat met een reactie. Misschien er even aan denken dat er ook een RVC is die dat misschien ook tegenhield? En je hoeft iemand niet af te schrijven op een zwak interview. Niet iedereen is daar even goed in en als we zo gaan denken hadden we ten hag na 4 maanden al de laan uit moeten sturen.

16 februari 2022 om 11:11

Helaas probeert een groot deel van de media karaktermoord op Van de Sar te plegen.. Hoop echt dat ie blijft. Van de Sar is een held. Kijk is wat ie allemaal heeft neergezet bij ajax man. Boeie, dat ie niet helemaal uit ziin woorden komt ij de media

16 februari 2022 om 11:48

Zie hier het gevaar. NRC heeft echt heel veel kapot gemaakt met hun sensatie belust verhaal. Zij wilde net zo een impact als boos, maar bereiken het tegenovergestelde. Als dadelijk onder de streep de conclusie wordt het is een one man show, die een x aantal vrouwen het leven zuur heeft gemaakt, maar alle overige vrouwen werken er met veel plezier zonder angst, dan begint het. Al die mensen die zo hard van leer trokken tegen Ajax en de cultuur, gaan vol in de verdediging en wijzen naar het NRC. Ja wij vertrouwende op het gedegen onderzoek van de NRC, wisten wij veel dat het niet klopte. Vervolgens krijg je twijfels en verwijten. Zoals waarom is het eigenlijk zo aangedikt. Terwijl het voor al die vrouwen wel echt zo gevoeld kan hebben, maar nuance is reeds de deur uit en die gaat niet terug komen. En dan is de stap naar slachtoffer shaming vrij snel gemaakt. Ja omdat zij zo overdreven hebben, hebben wij dit en dat geroepen.

Terwijl slachtoffers in dergelijke gevallen altijd het voordeel van de twijfel moeten krijgen. Je kan best iets aan de kaak stellen, maar de nuance erin houden, zodat het stapje zo hebben die personen het gevoeld ook gezet kan worden.

Wat wel een probleem is waar niemand aan heeft gedacht. In hoeverre kunnen degene die lekken naar de pers nog werkzaam blijven bij Ajax. Dan doel ik niet op de appjes van Overmars, maar de brief van van der Sar, de personeelsbijeenkomst nadat het explodeerde in de media, etc. Werken 500 mensen, in hoeverre voelen die zich nog veilig genoeg om een mening te geven, om een opmerking te maken of iets te zeggen? Kans bestaat dat je wordt ogenomen zonder jouw mede weten. Waar ligt de grens? als 10 mensen zich niet meer prettig voelen, 50 mensen? 100? Dit is wel een dingetje.

16 februari 2022 om 16:50

Het hele imago van Ajax is beschadigd inclusief dat van vd Sar waarbij zijn zwakke media optreden niet direct mee hielp.
Maar dat kun je best nog omdraaien. Het zal er ook van afhangen hoe Ajax hier verder mee om gaat en wat er evenuteel nog meer naar buiten komt.
De realiteit is ook dat, zo lang het bij Overmars blijft, dit een item wordt wat steed verder uit de actualiteit gaat verdwijnen.
Tot 2 weken geleden werden vd Sar en Overmars in binnen en buitenland geprezen om wat ze hebben neergezet. Daar zit nu een zwarte voetnoot aan, maar dat is niet ineens weg. Uiteindelijk gaat het vanzelf weer over voetbal en resultaten, zeker wanneer Ajax het in sportief opzicht goed doet en ze deze zaak verder op een goede manier afhandelen.

16 februari 2022 om 19:39

Tja zo kan je doorgaan. Denk dat elke directeur wel een misstap kan maken. Het is ook gewoon een mens. Ik vind dat Edwin lekker door moet gaan, tenzij hij wat met vrouwtjes heeft gedaan wat niet kan. Who’s next? Manager communicatie?

16 februari 2022 om 08:27

Inderdaad. Moet iemand alles perfect doen en alles opzouten?! Zo vreemd. Tuurlijk, hij had niet veel ervaring en dat merk je nu. Dat was altijd al de deal. Ook hij leert. Maar hij heeft qua uitstraling, netwerk en voetbaltechnisch zo veel. Zou het zonde vinden als het alleen media optredens zou eindigen

16 februari 2022 om 08:40

Uitstraling? Als ik iemand geen uitstraling vind hebben is het Van der Sar wel. Vooral niet als je het over een directeur hebt. Als ik aan een directeur denk, dan denk ik echt niet aan een type Van der Sar. En moet ook zeggen dat ik zijn voetbaltechnische kwaliteiten niet kan inschatten. Wat maakt hem volgens jou tot iemand die voetbaltechnisch veel heeft?

16 februari 2022 om 09:18

Ik ben het met je eens, al weet ik niet of je zijn optreden kunt wijten aan een gebrek aan ervaring. Ik zag vooral een bijna gedesillusioneerde vdsar die waarschijnlijk gewoon nog steeds geschokt is door wat er de afgelopen weken is gebeurd. Niks menselijks is hem vreemd zou ik zeggen. Neemt niet weg dat hij zich wellicht wat beter had kunnen voorbereiden op zo'n interview.

16 februari 2022 om 10:36

Inderdaad, hoe kun je zeggen dat van der Sar uitstraling heeft. Bovendien ervaring? De man zit er inmiddels lang genoeg.

16 februari 2022 om 12:48

Dat is toch niks nieuws? Directeuren die opstappen na een schandaal binnen de organisatie is vrij gebruikelijk. Je bent het gezicht/ uithangbord en verpersoonlijking van de omstandigheden. Een selectie die colletief faalt zorgt ook voor een vertrek van de coach. Daar ben je nu eenmaal eindverantwoordelijk voor, terwijl je er niet altijd direct invloed op hebt.

16 februari 2022 om 08:47

taxi

Vooropgesteld, denk dat Molenaar een prima optie is als AD, maar Derksen is niet serieus te nemen. Die schuift hem al bijna 100 jaar naar voren. Is bij hem dus meer kwestie van gunnen.

Zie je ook Sneijder vs Seedorf. Zijn echt wereld van verschil. Amper roc niveau vs master opleidingen, straatschoffie die dronken op auto's loopt vs wereldburger die wereldwijd echt gerespecteerd wordt.

Als je dit leest, denkt derksen dat Sneijder prima td kan zijn, alleen die louche vriendjes is een issue..... Die man heeft vaker onzin verspreid, maar dit moet wel allergrootste onzin zijn. Ik kan werkelijk 0 punten opnoemen, waarom Sneijder geschikt zou zijn.

16 februari 2022 om 09:05

@mrkrillin, waarom is Molenaar een prima optie? De man heeft geen relevant netwerk en was ruim 10 jaar geleden vooral één van de hoofdrolspelers in alle onrust. Wat Overmars en vd Sar hebben neergezet moet naar een nog hoger niveau getild worden en dan heb je niets aan Keje Molenaar.

16 februari 2022 om 09:13

@mrkrillin,

Maar hoe belangrijk zijn masteropleidingen om te zien of een speler goed kan voetballen of niet. Als technisch directeur is het toch het allerbelangrijkst dat je een neusje hebt voor talenten en andere goede voetballers, zodat je de juiste spelers binnen haalt die door de scouting zijn aangedragen. Er komen natuurlijk nog een hoop andere zaken bij kijken maar die zijn naar mijn mening wel te leren en andere kunnen daar altijd ondersteuning in bieden. Ook om goed te kunnen onderhandelen heb je echt geen masteropleiding nodig, iemand als Overmars heeft dat volgens mij ook niet.

Sneijder heeft vooral 0 ervaring was hij al td of bijvoorbeeld scout bij een club geweest dan zou de stap naar mijn mening veel kleiner zijn. Een netwerk heeft hij natuurlijk wel in de voetballerij en volgens mij spreekt hij ook meerdere talen bijvoorbeeld. Ik vraag me alleen af of het hem wel echt ligt, ik zie toch meer een trainer in hem.

16 februari 2022 om 09:46

Als AD heeft Molenaar natuurlijk een veel groter netwerk dan Sar had toen ie begon.

16 februari 2022 om 10:28

@mrkrillin Iets heel anders trouwens. Zou Seedorf niet juist een uitstekende keuze als AD zijn? Heeft er de uitstraling voor en al vaker aangetoond een bedrijf te kunnen runnen. Heeft ook zeker de uitstraling en staat meer dan stevig genoeg in zijn schoenen als hij voor de camera moet verschijnen.

16 februari 2022 om 12:50

@wanny, welk netwerk heeft Molenaar dan? En los daarvan, het gaat ook om het uitbreiden van je netwerk. Iets dat ik vd Sar een stuk sneller zie doen dan Molenaar.

16 februari 2022 om 17:32

Als technisch directeur ben je natuurlijk niet alleen iemand die een neusje voor talenten moet hebben. Ik denk dat dat zelfs het makkelijkste deel is van het werk voor oud top voetballers.

Sowieso wordt het meeste werk m.b.t tot het vinden van talenten gedaan door de scouting. In het geval van Ajax heb je het dan over een scoutingsapparaat (inclusief vrijwilligers) van meer dan 100 mensen waar je leiding aan moet geven.

Daarnaast is de TD eindverantwoordelijk voor de technische staf en alles wat daar aan hangt, zowel van Ajax 1 als van alle jeugd - dames teams.

Verder heeft Ajax 100 contract spelers in dienst (inclusief de jeugd) waar hij zich over moet buigen. En het heb je nog het aan en verkoop beleid voor alle elftallen waar je vaak te maken heb met complexe, grensoverschrijdende miljoenen deals.

Uiteindelijk heb je het dan, inclusief vrijwilligers over ongeveer 300 mensen waar je direct of indirect leiding aan moet geven en over een kosten post van 80 miljoen + wat er aan transfers gedaan moet worden. Dat is echt niet iets wat je zo maar even leert.

Of je daar een master opleiding voor nodig hebt weet ik niet. Overmars heeft die inderdaad niet, maar die kwam o.a. op die plek omdat hij buiten het voetbal ook zakelijk actief en succesvol was en dat hij bij GAE al e.e.a. in deze richting had gedaan was mooi meegenomen. Ook bij reguliere bedrijven kun je de top halen zonder master opleiding, en is een master opleiding ook daar geen garantie op succes. Ze bieden wel enig houvast over iemands mentale vermogen en capaciteiten om zich bepaalde zaken eigen te maken.

16 februari 2022 om 10:16

Vd Sar is simpelweg eindverantwoordelijk. Hij had dan ook de eer aan zichzelf moeten houden of het zo goed moeten aanpakken dat iedereen onder de indruk is. Het tegenovergestelde is waar. Zijn presentatie en antwoorden leiden tot meer vragen bij media, aandeelhouders en sponsoren. Zijn positie is dan ook onhoudbaar en of dat terecht is in dit soort situaties niet relevant. In plaats van door de voordeur zal hij binnenkort met pek en veren gaan. En dat allemaal door hoogmoedig te blijven zitten.

Ligt het aan mij of zou je als a.s. technisch directeur niet wat ervaring in die job moeten hebben, zeker bij een club als Ajax. De gekste namen worden gesuggereerd.

16 februari 2022 om 08:16

En als Ajax ergens behoefte aan heeft is het aan rust, dan moet je niet Sneijder aan gaan stellen.

16 februari 2022 om 12:51

Sneijder heeft het bij de fans al verbruid door zijn inmengingen bij Utrecht. Stel je hem aan, dan ontploft de boel

16 februari 2022 om 08:17

Als je goede mensen langs een TD zet, kun je misschien ook wel iets hebben aan een TD die bekend is en deuren kan openen.

16 februari 2022 om 08:22

Een portier opent deuren. Dat zou Wesley nog wel kumnen denk ik. Earnest Steward wordt genoemd bij de KNVB, zou ook wat kunnen zijn voor Ajax maakt Ajax wel inclusiever. Dat moet de belangrijKste eis zijn.

16 februari 2022 om 08:50

Janssen

Overschat aub Sneijder niet he.

Deuren openen dan moet je denken aan Seedorf, Gullit, Rijkaard, Koeman, v Basten, vd.Sar, v Nistelrooij.

Sneijder was vooral een erg goede speler bij Inter en Fenerbache. Een Kuyt was ook er goed bij 2 clubs.

16 februari 2022 om 09:02

Mrkrillin

Sneijder speelde bij Galatasaray en Kuyt deed het behoorlijk bij Utrecht, Feyenoord en Liverpool.

Overigens eens met de rest van je bericht! Maar zie jij v.basten of Rijkaard als geschikte opties?

16 februari 2022 om 09:15

Ik vind Rijkaard over komen als een doetje (dit is wel een beetje overdreven) en van Basten vind ik eigenzinnig. Eigenlijk vind ik Seedorf misschien nog wel de beste optie. Waarbij ik mij wel afvraag in hoeverre hij geliefd zal zijn in Amsterdam. Ik vind hem toch meer zakenman dan dat ik dat gevoel bij de andere 2 heb.

16 februari 2022 om 10:58

@janssen; eigenzinnigheid vind ik niet eens slecht klinken bij een TD-functie. Maar volgens mij was onze San Marco diegene die bijvoorbeeld kritiek had op Antony en wellicht meer spelers. Het is iemand die echt zijn mening uitspreekt, vooral als hij iemand niet goed genoeg vindt etc. Vraag me af of dat wel handig is en wellicht voor onrust gaat zorgen. Denk toch dat je iemand nodig hebt die de spelers ook dekt als het minder gaat.

16 februari 2022 om 11:58

Die van Overmars was natuurlijk ook heel beperkt. Die werkte als hobby voor GAE in de eerste divisie en werd daarnaast geprezen om zijn zakelijke instinct.

Als je nu een TD uit de eerste divisie voor zou stellen, zelfs iemand met een Ajax achtergrond dan wordt je direct voor gek verklaard, wat dat betreft zijn een aantal namen die rond gaan helemaal zo gek nog niet.

Door de media beschadigd? Dat komt natuurlijk door zn eigen (gebrek aan) acties. Maar zou Derksen beseffen dat ie ook onderdeel is van diezelfde media?

Dat interview van Vd Sar was echt niet om aan te zien. Na twee minuten heb ik het maar afgezet want ik werd er zenuwachtig van. Hij kwam niet uit zijn woorden, hij stotterde, ik was hem na 2 minuten echt helemaal kwijt. Als algemeen directeur kan dat natuurlijk niet. Dan hoor je wel een beetje te kunnen communiceren

16 februari 2022 om 08:52

Japie

Dit was een zeer moeilijk onderwerp. Als zoiets jou zou overkomen met je beste vriend, waar je jaren mee optrekt. Sta jij dan puur zakelijk voor de camera?

Steve Jobs was iemand met veel charisma en goed erg goed communiceren. Zijn succesor veel minder. Maakt hem dat gelijk een slechte CEO?

16 februari 2022 om 09:00

Was dit Vd Sar zijn eerste slechte interview dan zou ik me daarbij wat kunnen voorstellen, maar zo staat hij altijd voor de camera

16 februari 2022 om 09:20

@mrkrillin,
ik vind het prima dat hij emotie toont, en vooral emotie naar de slachtoffers. Echter vind ik het zelf niet goed te praten dat de enige vraag waarvan je 100% zeker wist dat je die niet duidelijk kon beantwoorden. Ik weet nog steeds niet of hij het 7,8,9 of dagen dagen voor de zondag wist. Hoeveel emotie je ook hebt (en zoals ik schreef hopelijk vooral emotie richting de slachtoffers en minder richting Overmars) op deze vraag had je gewoon duidelijk antwoord op moeten geven.

16 februari 2022 om 10:21

Je zou bijna denken dat hij zich niet comfortabel voelt midden in de spotlights, zoals al veel langer bekend is. Dat hebben sommige mensen nu eenmaal. Je kan hem zeker verwijten dat hij zich niet goed voorbereid heeft, althans dat denken wij. Wellicht had hij dat wel maar klapte hij vervolgens alsnog dicht. Bij de NOS heeft hij gewoon een goede reactie gegeven dus het is wat overdreven om hem dan direct compleet neer te sabelen.

16 februari 2022 om 10:28



Kom op het is een volwassen man toch? Die graag een belangrijke functie wil? Dan mag je een week later toch wel met een fatsoenlijke reactie komen. Of ben jij ook altijd weken lang zo in de war dat je alle belangrijke info vergeet als een vriend iets vervelends meemaakt?

De enige reden waarom hij zo stond te stuntelen, was omdat hij volgepropt was met dingen die van de juridische afdeling moest zeggen. Allemaal halve antwoorden, zodat je nergens op vast te pinnen bent. Daar stond hij over te stuntelen.

16 februari 2022 om 15:07

@JK-Ajax Maar hij is algemeen directeur en dus het uithangbord van Ajax. Dan kan je niet voor de camera gaan staab als een ventje van 8 jaar oud die voor het eerst een spreekbeurt moet houden

16 februari 2022 om 17:52

Bijzonder dat 1 interview blijkbaar voor iedereen van alles zegt, is hij na het nos interview dan nu weer een top vent?

16 februari 2022 om 09:18

Japie, het probleem tegenwoordig met zulke onderwerpen is ook dat als je een kleine verspreking heb bijvoorbeeld, dat heel het land over je heen valt van hij heeft dit gezegd. Je merkte gewoon heel erg dat hij zenuwachtig was om het verkeerde te zeggen. Over de inhoud hoor je eigenlijk weinig, dat vond schijnbaar iedereen goed, wel een beetje warrig inderdaad. Dus ik snap het wel dat je je woorden zorgvuldig uit kiest, want alles wat je zegt word onder een vergrootglas gelegd.

16 februari 2022 om 09:22

Maar wat was de inhoud dan ? Volgens mij zijn er 2 dingen gezegd: 1) het was voor de aanstelling en betaling van de bonus bekend dat er geruchten waren (hier is ook genoeg over gezegd) en 2) er komt een intern onderzoek (waar verder niets over gezegd werd).

16 februari 2022 om 19:36

En hij heeft heel duidelijk aangegeven dat hij intern gesprekken heeft gevoerd met de medewerkers, en dat is ook zijn taak! Daarnaast heeft hij gesprekken gevoerd met sponsoren, ook zijn taak en kwam hij daarna bij de pers. Was het een handig interview? Nee, heeft hij inhoudelijk goed gereageerd, ja. Alleen het punt is als ze niet reageren of laat reageren is het slecht, als ze te snel reageren is het overdreven en ga zo maar door. Ze kunnen niks goed doen in deze situatie.

Volgens mij heeft vd sar gedaan wat hij moest doen namelijk aanwezig zijn voor zijn personeel op dat moment

16 februari 2022 om 19:50

Vind jij echt dat het inhoudelijk goed reageerde ? Wat heeft hij dan gezegd? Hoeveel dagen wist hij het ?

17 februari 2022 om 07:51

Ja dat vind ik echt. Hij heeft aangegeven wat hij als directeur heeft gedaan. Hoeveel dagen hij op de hoogte was heeft ie ook aangegeven, ging dat soepel? Nee is dat gek ik vind van niet.

We moeten eens ophouden om iemand op zijn houding /uitstraling te beoordelen. Het belangrijkste wat hij heeft gedaan zijn de gesprekken met het personeel! Want daar gaat het om

Nou ik vind het echt verbazingwekkend dat Sneijder en Seedorf met de baan in verband worden gebracht. Sneijder heeft toch überhaupt nooit laten blijken dat hij hier geschikt voor is en Seedorf idem dito. Bizar wie deze namen bedenkt.

Van mij mogen ze Sneijder vandaag nog aanstellen hoor maar als Ajacied zou ik hier niet blij van worden

16 februari 2022 om 08:34

En toch past het noemen (en zelfs aanstellen) van die namen helemaal bij de voetbalwereld. Op de een of andere manier kun je, als je ooit goed tegen een bal hebt kunnen trappen, in aanmerking komen voor iedere baan die ook maar 1 procent met voetbal te maken heeft. Het lijkt wel alsof ze in de voetbalwereld denken: jij kon 10 jaar geleden een pass over 5 meter geven in de eredivisie, dus ben je perfect voor het zijn van de hoogste bestuurder van een club.

16 februari 2022 om 17:55

Bij Sneijder ben ik dat met je eens. In het geval van Seedorf heeft hij na zijn carriere als speler toch een aantal zaken gedaan die in zijn voordeel spreken. Is, net als overmars, succesvol actief als zakenman en runt daarnaast zijn eigen liefdadigheidsinstelling. Is eigenaar geweest van een Serie C club en deed daar ook deels het technische beleid (monza is denk ik een stuk groter dan GAE) en is nog steeds eigenaar van een club in Suriname. Heeft een eigen stadion (zij het heel klein) laten bouwen. Heeft zijn trainerspapieren en is, zij het met wisselend succes, op 4 continenten trainer geweest inclusief AC Milan en het bondscoachschap van Kamoeroen. Heeft op universitair niveau een master in sport psychology, management and economics.

Of hem dit een goede TD maakt weet ik niet. Maar als oudvoetballer is dat itt tot vrijwel alle andere namen die nu niet werkzaam zijn als TD een heel aardig CV voor die functie (of misschien zelfs die van algemeen directeur) lijkt me.

Ik ben zelf nooit echt een voorstander van Keje Molenaar geweest. Ondanks dat hij over het algemeen wel beter uit zijn woorden kan komen dan van de Sar en ook hoger opgeleid is, heb ik bij hem altijd het idee dat hij met zijn uitspraken te veel aan het slijmen is.

Zie je er goed uit? Heb je de juiste vrienden om je heen? En kun je lekker babbelen? Dan kun je directeur worden volgens Derksen. Geniaal toch, die man moet in de sollicitatiecommissie! Met hem is het gemakkelijk kandidaten vinden, want ervaring en inhoudelijke materie doen we nauwelijks toe.

Ik las vandaag dat de KNVB Stewart aantrekt, maar dat was een betere kandidaat geweest voor Ajax dan Seedorf en Sneijder.

16 februari 2022 om 08:25

Als directeur ben je natuurlijk wel het uithangbord van je club en moet je naar je achterban, de media, je sponsoren etc. kunnen communiceren. Laten we dus niet doen alsof het normaal is dat een directeur niet uit zijn woorden kan komen want dat is een enorm belangrijk onderdeel van je functie

16 februari 2022 om 10:23

Tot voorheen was dat geen probleem, hij functioneerde dus gewoon goed ondanks dat hij voor de camera niet uit zijn woorden kwam. Er is ook een verschil in communiceren met een camera op je pannes in een hele nare situatie dan de zaken die jij noemt. Dit is echt weer veel te simpel.

16 februari 2022 om 10:30

Dat zijn jouw woorden en is het andere uiterste, want dat een AD naar pers en publiek maar wat loopt te hakkelen en dat dat prima is hoor je mij niet zeggen. Maar Derksen kijkt puur naar de vorm, terwijl het inhoudelijke kennis en ervaring natuurlijk het vertrekpunt zouden moeten zijn.

16 februari 2022 om 15:09

Klopt, maar als de geruchten kloppen dat er bij Ajax een sfeertje hangt waar mannen vrouwen intimederen dan is Vd Sar daar ook deels verantwoordelijk voor als AD. Die moet dat soort dingen signaleren en er wat mee doen, als de rest van de werknemers binnen de club bekend zijn met dat sfeertje waar toch wel hele sterke geruchten over zijn

Het probleem met Seedorf is dat hij echt een enorme eigenwijze man is. Ik heb de indruk dat hij niet met mensen kan samenwerken en zelf altijd de wijsheid in pacht meent te hebben. Juist als TD/ algemeen directeur moet je toch goed met mensen kunnen omgaan.

16 februari 2022 om 08:39

Blijkbaar kon Overmars ook niet goed met mensen omgaan. Heeft het toch niet onverdienstelijk gedaan daar.

16 februari 2022 om 09:24

Ik weet dat jij het anders bedoeld, maar ik hoorde ook dat hij normaal ook veel via Whatsapp reageerde, en dat hij daarin vaak heel erg onduidelijk was. Hij was niet de persoon van de uitgebreide duidelijke verhalen.

16 februari 2022 om 13:07

De job van TD is heel anders dan die van algemeen directeur en Seedorf jaagt op de baan van Van der Sar volgens mij. In die positie is het nog veel belangrijker om met mensen om te kunnen gaan. Als TD ben je vaak de onderhandelaar en als je dan wat lomper en stugger bent kan dat misschien nog wel eens helpen, maar als je een hele organisatie moet aansturen kun je toch maar beter sociale skills hebben, een vaardigheid die sowieso gigantisch onderschat wordt in het management.

Daarnaast denk ik dat Ajax/barca2014 volledig gelijk heeft wat betreft Seedorf, en alleen daarom al denk ik niet dat je ook als TD misschien wel niet moet beginnen aan hem en volgens mij is daarom zijn trainerscarrière tot nu toe mislukt.

Heb je hem weer met Keje Molenaar. Old boys netwerk. Ga eens met je tijd mee dino Derksen.

Als er één iemand die ook zakelijk inzicht heeft is het Seedorf wel.

16 februari 2022 om 08:57

"als er één iemand die ook zakelijk inzicht heeft is het Seedorf wel."

Heb je daar een voorbeeld van?

Ik ken hem als prima speler en moeilijk mens.
Maar nog niet als zakelijk..

16 februari 2022 om 09:32

Heeft een master in Business. Is eigenaar van onder andere restaurants en hotels.

16 februari 2022 om 09:49

Dat zegt allemaal niet zoveel natuurlijk. Prima dat ie een master heeft behaald, maar dat hebben heel veel mensen. En in hoeverre is ie zelf betrokken bij zijn zakelijke investeringen.

Iemand als Demy de Zeeuw heeft wel echt een bedrijf vanaf 0 opgebouwd.

16 februari 2022 om 12:54

Dan kan hij misschien beter het spelershome runnen. Alles op voetbalgebied is na zijn actieve carrière is mislukt. Het lijkt mij helemaal niets als TD. Aangezien hij vindt dat hij alles beter weet is er geen trainer die het onder hem zal uithouden.

Haal gewoon Overmars terug, die is vrijwel onvervangbaar voor Ajax. Dat weegt zwaarder dan een paar seksueel getinte appjes.

16 februari 2022 om 08:59

Mijn idee, die woke storm gaat wel weer liggen.

16 februari 2022 om 10:03

Overmars kan je niet met goed fatsoen terughalen, dat heeft niets met woke te maken. Woke is hartstikke vervelend maar geen reden om alles wat echt niet kan maar te accepteren.

16 februari 2022 om 09:37

Jij denkt dat Overmars daar dan ineens mee stopt? Die man is een beetje ziek in z'n hoofd, hij zal eerst in therapie moeten. Wat wil je met al die vrouwen doen die hij appjes heeft gestuurd? Die gaan het echt leuk vinden als Overmars weer terugkomt.

16 februari 2022 om 09:49

Je moet in zulke situaties ook naar het zakelijk belang kijken en minder naar het menselijk aspect.
Hij heeft voor zover bekend niemand fysiek aangeraakt, zoals een Ali B.
Dit waren appjes en hoe ongepast ook, woorden doen geen pijn en zijn over het algemeen geen reden om iemand weg te sturen.
Ga met die man om de tafel, geef een officiële waarschuwing en ga over tot de orde van de dag.

Die vrouwen, hoe hard het ook klinkt, zullen met de situatie moeten leven of een andere baan zoeken.
Want zakelijk bekeken; die paar secretaresses zijn zo te vervangen, Overmars niet.
Het vallen of opstaan van een bedrijf als Ajax ligt daarmee in de handen van Overmars

16 februari 2022 om 09:50

Die man heeft strafbare feiten gepleegd tijdens zijn werkuren en dan ga je hem terughalen?

16 februari 2022 om 10:15

Het waren niet alleen woorden, maar ook foto's 😉. Maar je hebt toch totaal geen zekerheid dat hij nooit meer van die rare fratsen uithaalt bij Ajax? Daarnaast heeft hij de club, zichzelf en iedereen om hem heen flink beschadigd, ik snap werkelijk waar niet, waarom je zo'n kerel weer terug wilt halen.

16 februari 2022 om 14:47

Ik weet dat dit een persoonlijke aanval is, maar hoe kun je in vredesnaam World Animal Protection in je profielfoto hebben staan en wanneer het over je eigen club gaat het gedrag van Overmars wegwuiven met 'zakelijk belang gaat boven menselijk belang'?

Wanneer iedereen dat zou doen, zouden we nog steeds legbatterijen, compleet leeggeviste zeeën, en varkenfabrieken overal ter wereld en in Nederland hebben staan en zouden we dat ook niet erg vinden. Of is het plaatsen van menselijk belang boven zakelijk belang dan ineens niet schadelijk meer voor je eigen persoon als supporter en vind je het dan prima om menselijk belang boven zakelijk belang te plaatsen?

16 februari 2022 om 15:12

@PSVManUnited, Hij beweert ook nog eens dat ie een Feyenoord supporter is die Raubaht, en loopt al dagen met zijn ziel onder zijn armen vanwege overmars

16 februari 2022 om 17:30

Los van je ridicule stukje over dat de vrouwen maar een andere baan moeten zoeken is het ook vanuit zakelijk oogpunt een dramatische beslissing. Of denk je dat Ziggo en ABN Amro hun handen niet van Ajax aftrekken als ze die geile dikzak terughalen. Je bent dus niet alleen gevoelloos, maar ook gewoon dom. Knap hoor

Misschien moet Derksen het zelf doen. Die weet alles. Ow wacht puntje bij paaltje veranderd hij toch zijn mening. Wat een walgelijke vent is het toch die Derksen.
Ik denk zelf dat Van der Sar wel kan blijven, hij had eerder moeten reageren op de geluiden, maar dit blijft een lastige kwestie.

16 februari 2022 om 09:51

Derksen zit in een talkshow, die wordt betaald om zijn mening te geven. En daar kijken dagelijks een miljoen mensen naar.

Wat is hier anders aan dan al die andere analisten die hierover spreken?

Ben echt klaar met het gezeik op Edwin vd Sar Wat heeft hij fout gedaan? De media niet te woord staan wanneer iedereen het wou. Zelf gaf hij aan dat zijn focus binnen de organisatie lag: slachtoffers, medewerkers sponsoren. Dat lijkt me een logisch verhaal. Dat hij zorgvuldig zijn antwoorden koos prima. Kraaij die steeds erdoor heen probeert te kleppen en hem woorden in de mond wil drukken kwam het interview ook niet ten goede. Edwin vd Sar heeft met de huidige directie en Overmars de afgelopen jaren de club Ajax, het merk Ajax gigantisch laten groeien, verder zijn er mooie sponsordeals gesloten etc etc. Maar daar heeft Edwin vd Sar zeker niks mee te maken? Die zit er om zijn mooie gezichtje zeker? Van mij mag Edwin vd Sar blijven zitten, ja Ajax had dit wel anders kunnen aanpakken, maar Edwin heft geen wangedrag vertoond o.i.d., dus waarom opstappen? Wat een ongelooflijke bullshit dat er zo aan zijn stoelpoten wordt gezaagd.

16 februari 2022 om 09:53

Lijkt me logisch dat Sar onder druk staat als blijkt dat in het bedrijf waar jij eindverantwoordelijk bent, directieleden zwaar over de schreef zijn gegaan.

16 februari 2022 om 09:55

Dat er druk is begrijp ik, maar hij wordt nu al veroordeeld, en dat vind ik niet juist.

16 februari 2022 om 12:58

Als Edwin er niet vanaf wist wanneer dat blijkt uit onderzoek dan mag hij van mij ook blijven zitten. Dat hij in de media verder niet lekker uit zijn woorden komt daar mag hij echt wel wat aan gaan werken als AD in mijn ogen. Hij is wel AD van Ajax en niet van Fc de Scheveschaats 3.

Normaliter lees ik geen artikelen van derkse en gijp
Te veel onzin. Nu stond erbij opvolger Sar.
Het is alom bekend dat derkse een hekel heeft aan Ssr na het akkefietje, maar ik denk ook dat Sar zal gaan.al dan niet uit eigen wil.
Ik las het er stond opvolger Sar. De allerbeste is zonder meer de vertrekkende topman van KLM. Kennis ervaring geliefd bij het personeel.
Ajax wil en is daar druk mee bezig groeien op buitenlandse markten, haal dan geen onervaren man binnen
De directeur Alg Zakem hoeft geen voetbalman te zijn.
De TD wel. De namen die ik nu lees Vink Snijder Seedorf zijn ongeschikt

Het is de media in een notendop: beschadig iemand en begin met speculeren. Levert lekker veel hits op en zo maken jullie jezelf ook nog eens belangrijk.
Aasgieren zijn jullie. VD Sar zit waar hij zit. Zolang hij daar zit, heeft het speculeren van jullie geen enkele zin.

Ik heb het al eerder aangegeven dat ik Tscheu la Ling een prima kandidaat zou vinden. Succesvol zakenman, Ajacied, runt al jaren een voetbalclub. Ooit door Cruijff naar voren geschoven voor de voorzittersfunctie



Alsjeblieft, geen Keje Molenaar, de man de 'secondary ticketing' en zijn dubieuze rol tijdens de revolutie. Hele enge nare man, dan zie ik liever nog de hakkelende van der Sar. Vind trouwens dat een directeur helemaal geen ex-voetballer hoeft te zijn. Wel vijnd ik dat het een man van de club moet zijn. Wat je bij Ajax ziet (en bij andere clubs) dat mensen het maar wat mooi vinden om bij een voetbalclub te horen. Bij Ajax lopen allemaal corpsballen in de rondtje, ABN Amro, Blackrock, Boer en Croon etc etc dat soort werk.

IK heb nog wel gedacht aan de dickpics, als die mannetjes en vrouwtjes die daar werken vinden het maar wat interessant op de apenrots van Ajax.

16 februari 2022 om 19:56

Was het ook niet van Gaal die zei dat je in de BV / onderneming vakmensen moest hebben een niet alleen ex voetballers. Ik snap ook niet waarom men zo vaak vindt dat vaak een speler en goede trainer of zelfs bestuurder zal zijn. Veel van onze betere trainers of bestuurders waren juist geen goede speler.

Molenaar zou een prima opvolger voor Cd Sar zijn als dit aan de orde komt. Ik zou lekker voor Arnesen gaan en iemand ernaast zetten die die kan opleiden. Huntelaar, de Zeeuw

Volwassen vent, juridische achtergrond, Ajacied. En Derksen zegt ja. Jammer voor de ongeschoolde kinderen die voor Feyenoord zijn, die vallen af. Ben wel een beetje klaar met Derksens dagelijkse rol als recruiter bij Ajax. Als dit het niveau is waarop je bestuurders moet aannemen. Sneijder mag niet komen 'omdat hij zich omringt met louche figuren' - alsof er geen betere redenen zijn om hem af te wijzen. En Molenaar is 'uitstekend' omdat hij een juridische achtergrond heeft?

Wat is dat voor flauwekul? Een jurist is een specialist, niet gelijk een goede manager of bestuurder. Ik ken genoeg juristen die een kei zijn in hun vak, maar die je niet de sleutels van het bedrijf zou willen geven. Jammer dat zo weinig aandacht is voor bestuurservaring in het voetbal en dat sentimentele argumenten als uitstraling, persoonlijk umfeld en babbelkunst zo'n gewicht krijgen. Door het gehannes van Van der Sar snap ik dat wel voor nu, maar voor een aanstelling is toch vooral ervaring in zo'n functie van het grootste belang?

Waarom zou van der Sar nu op moeten stappen? Omdat hij niet helemaal uit zijn woorden kwam op TV? Lekker belangrijk, als Ajax een gelikt verhaal had willen voeren dan heeft Ajax daar een afdeling communicatie voor.

Als er nu straks uit het onderzoek komt dat het bestuur allang van de 'kwestie Overmars' op de hoogte was en alles verkeerd heeft aangepakt/in de doofput heeft willen stoppen, dan mogen ze hem bij kop en kont pakken en naar buiten gooien en de rest van het bestuur er achteraan.

En daar gaan we weer. Keje Molenaar. Al heel vaak in het verleden genoemd voor een top functie bij Ajax inclusief het directeurschap. Maar Keje was voorzitten van de lobbyvereniging om kaartjes voor woekerprijzen door te verkopen. Ajax wil dat niet, kaartjes mogen niet doorverkocht worden. Keje wilde dat niet opgeven, dus werd het nooit iets.

Ik denk dat vd Sar intern geliefd is en heel goed werk leverd maar zich uitspreken op camera is simpelweg niet voor hem weg gelegd en niet iedereen kan dat en ik vindt dat geen ramp, als hij zijn werk naar goed doet.
Je zag het vroeger al dat hij geen prater was

Seedorf staat toch in kennis, uitstraling en waardigheid ver boven elke andere kandidaat. Seedorf is precies wat Ajax nu nodig heeft.

Men is absoluut bezig met karaktermoord op v.d. Sar, waarvan ik hoop dat hij blijft. Hij wordt altijd afgeschilderd als emotieloos en grijs, maar juist in de interview waar de hele media over valt toont hij emotie en laat hij kleur zien. Van de Sar liet zien dat hij heel erg betrokken is met de club en al zijn medewerkers. Dat hij daarin moeite heeft om daar een houding in te vinden maakt mij niet zoveel uit. Iedereen reageert anders en het is echt zout op de slak leggen om daarover te vallen. Binnen Ajax is hij geliefd en hij heeft de afgelopen 10 jaar met Overmars een goed presterende organisatie neergezet. Dus daar is hij blijkbaar goed in. Ik zie noch thans geen reden om hem te vervangen. De vraag is of hij zelf wel wilt aanblijven. Ik vind overigens dat gehak op zijn persoon door de media en ook door reaguurders ook grensoverschrijdend een ieder moet zelf maar weten hoe hij of zij daar zelf mee omgaat, maar hoog van de daken schreeuwen over wangedrag en dan zelf je ook schuldig maken aan grensoverschrijdend gedrag is wel erg onfatsoenlijk.

Ik begrijp nog steeds niet waarom de media Van der Sar moet hebben. Een uitleg moet hij in mij ogen alleen aan geven aan stakekholders. Een belangrijk factor wordt telkens weggelaten en dat is dat deze heren al 40 jaar bevriend zijn als het niet langer is.

16 februari 2022 om 14:04

Nou omdat hij toch echt wel steken laat vallen telkens. Het begon natuurlijk met het buitenboord zetten van JC en Jonk. Dat was een zet die Marc en hij namen, alsmede het later kaltstellen van Bergkamp. Je kunt zeggen dat dat zich later heeft uitbetaald maar ook in negatieve zin. Het ego bij van der Sar heeft het gewonnen vanher zelfbeeld dat hij had moeten hebben. En dan hebben we het niet eens zo over hoe hij zich presenteert. Dat is wat onhandig maar als iemand het goed bedoeld en verder alles juist doet is daar weinig op aan te merken. Het punt is dat hij zichzelf op de directeurspositie van een organisatie heeft geplaatst terwijl hij daar de kwaliteiten nog niet voor heeft. Daar had veel langer een ervaren rot naast moeten zitten waarvan Sar kon leren. Dat Overmars piemelfototjes stuurt, daar kan Sar weinig aan doen, maar aan het hele klimaat wel. En buiten dat er dankzijn JC, Frank de Boer, Bosz en ten Hag er op voetbalgebied veel is goed gegaan hoef je de hele lijst incidenten er maar bij te pakken om je te realiseren wat er allemaal fout gaat daar. Bij een paar foutjes denk je, okay, dat kan, bij zoveel weet je dat het geen toeval is. De roep om een ervaren man, met een nieuwe adjudant daarnaast, die het daarna kan overnemen met voldoende knowhow is een juiste stap. Als Molenaar zich voor 5 jaar aan Ajax kan committeren met een van't Schip als directeur voetbal, Marciano Vink als technisch manager, dan heb je denk ik een goed team staan. En geen vrouwen meer aannemen

Keje is toevallig een bekende van mij en hij is absoluut geschikt. Komt uit het cruyff kamp, voetballer geweest en maatschappelijk succesvol geworden zonder het voetbal, dus weten hoe de echte wereld in elkaar zit.
Ik heb alleen geen idee hoe een gemiddelde werkdag van een overmars/vd sar eruit ziet eigenlijk.

16 februari 2022 om 18:41

Maar hoe kun je bepalen of Keje Molenaar absoluut geschikt is zonder te weten hoe een gemiddelde werkdag van vd Sar er uit ziet?
Hij heeft boven heel veel andere oud voetballers als voordeel zeker dat hij maatschappelijk succesvol is geworden.
Maar een jurist en zelfs een top jurist maakt natuurlijk nog geen goede algemeen directeur die leiding geeft aan een beursgenoteerde onderneming waar een paar honderd mensen werken. Ik heb hele goede juristen mee gemaakt die bij een promotie al hun handen vol hadden aan een team met 5 mensen, laat staan 500.

16 februari 2022 om 19:53

True!
Ik heb ook geen goede reden hoor, is meer een gevoel.
Denk dat het in die functie wat ik dus niet precies weet wat het inhoudt dat het wel een redelijke pre is als je enigszins voetbal hebt en de weg weet in de voetbalwereld.

Als je de mogelijkheid hebt zou ik onmiddelijk Keje Molenaar aanstellen. Bij Ajax gebeuren regelmatig dingen op het randje wat wettelijk wel of niet is toegestaan. Met zijn juridische achtergrond zou Molenaar wel in staat zijn om juiste beslissingen te nemen, in tegenstelling tot de huidige verantwoordelijke(n)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren