Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Matthijs de Ligt ondergaat ‘lijdensweg’ in Rome: ‘Hij is een ramp’

Laatste update:

Matthijs de Ligt haalde zondagavond niet het einde van de aantrekkelijke krachtmeting tussen AS Roma en Juventus in de Serie A. De verdediger kreeg negen minuten voor tijd, bij een stand van 3-4, zijn tweede gele kaart na een handsbal in het strafschopgebied en moest de kleedkamers opzoeken. De misstap van de Nederlander bleef echter zonder gevolgen: de toegekende strafschop van Lorenzo Pellegrini werd gestopt door Wojciech Szczesny. De media in Italië zijn niet voor de eerste keer kritisch op de verrichtingen van De Ligt.

De Ligt krijgt bij Tuttomercatoweb een vijf, ondanks ‘een stabiele prestatie in tachtig minuten tijd’, en dat is, net als bij Moise Kean, de laagste beoordeling van alle basiskrachten. De Oranje-international wordt echter aangerekend dat hij na nog geen tien minuten na de pauze hands maakte op een gevaarlijke plek na een duel met Felix Afena-Gyan. Pellegrini maakte vervolgens uit een heerlijke vrije trap de 3-1. Na de ommekeer van Juventus naar 3-4 kreeg De Ligt een inzet van Tammy Abraham tegen zijn elleboog en moest hij inrukken na ingrijpen van de VAR. “Dat had hij kunnen voorkomen”, zo klinkt het.

Zaakwaarnemer en transfermarktexpert Sabatino Durante was na afloop duidelijk in de Twitch-uitzending van Calciomercato. “De Ligt is naar mening altijd een overschatte voetballer geweest. Het is een libero die altijd met Giorgio Chiellini speelt, maar hij is een ramp als hij met een andere voetballer naast zich speelt. Hij is meer libero dan een centrale verdediger en hij maakt fouten omdat hij niet goed in zijn vel steekt”, verzekerde Durante. “De Ligt heeft zeker kwaliteiten. Hij heeft door omstandigheden echter amper tijd gehad om aan het Italiaanse voetbal te wennen.”

“De manier waarop De Ligt, drie minuten nadat Juventus een onwaarschijnlijke comeback maakt, de tegenstander de kans biedt om er 4-4 van te maken, is een juiste weerspiegeling van de problemen waar de ploeg mee kampt”, luidt de analyse van journalist Federico Casotti. “Meer dan een zware overwinning.” Dagblad Leggo heeft het over ‘een lijdensweg’ voor De Ligt, die een 5,5 krijgt. “Tot overmaat van ramp wordt hij ook nog weggestuurd en ontbreekt hij in de Super Cup tegen Internazionale”, wordt er verwezen naar de topwedstrijd van komende woensdag.

Romeo Agresti, werkzaam voor Goal, strooit met onvoldoendes: zes stuks. De journalist geeft Kean het laagste cijfer, een vier, en De Ligt scoort met een vijf niet veel hoger. Bij Corriere dello Sport is de laagste beoordeling juist voor de ex-speler van Ajax: een vier. “Chiellini was er niet. Leonardo Bonucci was er niet. Abraham torende hoog boven hem uit. Hij werd door Afena-Gyan op snelheid afgetroefd. Hij veroorzaakte de overtreding voorafgaand aan de 3-1 van AS Roma en leidde ook bijna de 4-4 in. Een rode kaart was de synthese.”

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1Inter3327516186
2AC Milan3321662569
3Juventus33181052164
4Bologna33171152262
5Roma3317792058
6Atalanta32166102254
7Lazio3316413752
8Napoli33131010949
9Fiorentina3213811947
10Torino3311139246
11Monza33111012-843
12Genoa3391212-539
13Lecce3381114-1835
14Cagliari3371115-2032
15Hellas Verona3371016-1331
16Empoli338718-2231
17Frosinone3471017-2031
18Udinese3341613-1928
19Sassuolo336819-2626
20Salernitana342923-4715

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zou helemaal gek worden van de media in de Zuid Europese landen als supporter van clubs daar.. de wispelturige berichtgeving is daar echt ongekend.

Vorige week of 2 weken geleden dacht ik gelezen te hebben dat de Ligt de onbetwiste leider was achterin met zijn manier van verdedigen en nu is hij weer een ramp. De waarheid zal ergens in het midden liggen.

Feit is wel dat de Ligt nog te vaak van dit soort momenten heeft om echt gezien te worden als wereldtop.

10 januari 2022 om 08:25

Alsof dat hier niet van toepassing is. De Telegraaf en al die tafels en andere kranten wisselen ook elke week van mening. De Ligt is gewoon nog te wild, maar ook nog steeds erg jong. Als hij over 4 jaar deze wilde momenten en foutjes kwijt is, dan kan hij nog 6/7 jaar als wereldtopper mee.

10 januari 2022 om 08:47

Ben ik helemaal met je eens @MessiBazoer. De Ligt komt er wel. En je noemt de Telegraaf, daar heb ik ook geen hoge pet van op..

Ik denk dat Alsjemenou gelijkt heeft, VZ brengt altijd dit soort passages naar voren en wellicht is het allemaal wat genuanceerder.

10 januari 2022 om 08:43

Het is waarschijnlijk een afspiegeling van de meningen op VZ. Denk dat wij met elkaar er onbewust ook aan mee werken. Het geheugen laat ons wel eens in de steek, wanneer een goede speler een paar wedstrijden fouten maakt. De Ligt is een prima verdediger, al zou ik in Oranje voor Van Dijk en De Vrij kiezen. Maar dan is de Ligt nog steeds een prima verdediger, ondanks zijn hands ballen

10 januari 2022 om 09:01

Ze zullen toch gewoon op basis van de desbetreffende wedstrijd een analise geven neem ik aan? Misschien speelde hij die wedstrijd idd als een leider en gisteren speelde hij rampzalig. Dan kunnen ze er weinig anders van maken als ze een analise van de wedstrijd geven

10 januari 2022 om 09:29

Het feit dat we een assumptie maken zegt veel. Ze zeggen nergens: De Ligt was deze wedstrijd een ramp.. zoals wel vaker trekken ze de context toch een stuk breder.

10 januari 2022 om 09:38

Maar ze zeggen ook nergens De Ligt is iedere wedstrijd een ramp dus misschien trekken de supporters de context wel veel breder

10 januari 2022 om 09:46

Dat is nou juist zo leuk aan dit soort reacties: Matthijs speelde helemaal niet rampzalig. Zelfs best goed. Sterker nog: hij is - sinds zijn komst - een van de betere spelers van Juve.

10 januari 2022 om 09:54

Precies Japie. Goede analyse*! De Ligt is helaas (nog) te wisselvallig. Echter die tweede gele kaart en penalty waren schandalig vond ik. Het zit hem dan ook niet mee in dat soort situaties.

10 januari 2022 om 09:59

Idd zeg. Dat je een penalty geeft kan ik me nog voorstellen, maar geel is absurd.

10 januari 2022 om 10:08

Dat vind ik dan ook weer overdreven. Het is een beetje zoals de jong. Slecht is het allemaal niet maar voor die prijs verwacht je er toch een stuk meer van.

10 januari 2022 om 10:13

Klopt Lierse. Maar de Ligt en Frenkie speelde een dermate indrukwekkend CL-seizoen dat ze direct bestempeld werden als wereldtop. Op zich niet gek, zeker als je voor Ajax speelt heb je zo een flink aantal veren in de derriere. Niet alleen is dat voor hun eigen mentale toestand vaak niet goed, ook valt het dan allemaal wat tegen als ze niet meer de absolute topvorm hebben.

10 januari 2022 om 10:20

Dat is het inderdaad. We hebben hier toen elke dag moeten aanhoren hoe goed Frenkie en De Ligt wel niet waren en er waren zelfs mensen die ze meer dan honderd miljoen waard vonden. Als het dan twee jaar later enorm tegenvalt dan moet je ze opeens de tijd geven en mag je geen kritiek op ze hebben wat ze zijn nog jong. Maar dezelfde mensen die dit zeggen hebben dan bv wel steeds kritiek op jonge spelers die toevallig niet bij Ajax hebben gespeeld en dan geldt dat leeftijdsargument opeens niet meer

10 januari 2022 om 10:23

Alleen valt het niet “enorm” tegen. De Jong speelde vorig jaar uitstekend en ook de Ligt was vorig jaar goed.

10 januari 2022 om 10:27

Dan verschillen we daarover van mening. Frenkie blonk imo alleen uit in tikkies breed en terug over het hele seizoen genomen en De Ligt vond ik ook niet goed. Tegen Ydinese bv kostte hij Juventus gewoon 3 punten en dat was niet de enige wedstrijd

10 januari 2022 om 10:36

@Japie ze zeggen hier zelfs dat hij 80 minuten goed gespeeld heeft, en dan wordt hij afgerekend op die handsbal. Waar hij volgens mij weinig aan kan doen. Hij probeert te verhinderen dat die aanvaller bij de bal komt, en voor zijn neus probeert iemand nog een omhaal te maken. Je kan nooit voorspellen waar die bal heen gaat.

10 januari 2022 om 10:47

Maar het is wel duidelijk ondertussen dat je je mening baseert op andere mening en samenvattingen in plaats van wedstrijden te kijken. De jong was vorig jaar een middenvelder die met momenten echt diepgang had en belangrijke goals maakte en de ligt stond gewoon zo stabiel te verdedigen als je van een 21-jarige kon verwachten.

10 januari 2022 om 10:54

Barcelona zie ik enorm vaak live en alleen in de eerste 5 wedstrijden liet Frenkie dat structureel zien maar over heel het seizoen genomen ging alles weer op safe en dat zei ik toen al met grote weerstand als gevolg. Toen later Gullit etc. het ook uitspraken toen was iedereen het er wel opeens mee eens

10 januari 2022 om 10:55

@Vernon dat klopt wel maar dat was gisteren niet de enige fout die hij maakte natuurlijk. Hij zag er bij meerdere tegengoals niet goed uit. Dat kan gebeuren maar dan kan je imo niet de media de schuld geven dat ze dat benoemen want dat is hun werk

10 januari 2022 om 10:58

Al die weerstand komt omdat nuance bij jou niet lijkt te bestaan. Of het is fantastisch of het is geweldig kut, zie het voorbeeld hierboven met “enorm tegenvallen”. Het kan ook gewoon degelijk zijn hoor.

10 januari 2022 om 10:58

Welke wedstrijd tegen Udinese dan Japie? Dat werd namelijk 2-2 door twee fouten van Szczesny waar De Ligt bij beide niet bij betrokken was.

10 januari 2022 om 11:02

"Hij zag er bij meerdere tegengoals niet goed uit."

Wellicht krijg ik spijt, maar vooruit: zou je deze uitspraak kunnen toelichten Japie?

10 januari 2022 om 11:08

Hij liet zich kinderlijk uitkappen door de linksbuiten van Udinese waardoor die alleen op de keeper kon afgaan met een tegengoal als gevolg. Tegen Atalanta werd hij kinderlijk uitgekapt door Gomez, ook met een tegengoal als gevolg

10 januari 2022 om 11:18

Ach kom op Japie, jij altijd met je gezeur op Frenkie. Hij is vorig jaar notabene speler van het jaar geworden bij Barca, dat wordt je echt niet met alleen maar tikkies breed. Het is wel duidelijk dat je een soort persoonlijke vendetta tegen Frenkie hebt.

10 januari 2022 om 11:20

Haha wat een onzin. Gomez speelt bij Sevilla Japie 😂.

10 januari 2022 om 14:36

Hedendaags speelt Gomez idd bij Sevilla maar in de wedstrijd dat De Ligt die fout maakte speelde hij gewoon nog bij Atalanta. Zoek die wedstrijd maar even op van vorig jaar

10 januari 2022 om 15:32

Haha , Japie, ben het vaak met je eens . maar wedstrijden uitzoeken over meerdere seizoenen , serieus ? dat is wel een beetje zoeken. Als we zo spelers gaan beoordelen , dan weten we ook wel een paar wedstijden te vinden dat Lewandowski de bal ondanks 5 kansen er niet in krjjgt . of Haaland beoordelen als matig omdat hij niet tegen ajax scoort .

10 januari 2022 om 18:04

Het is heel simpel Japie; diegene die hem een leider vond is niet dezelfde persoon als die hem nu een ramp vind. Klaar! Verschillende personen met verschillende meningen, einde discussie.
De Ligt en De Jong zijn nog steeds beide ruim 100 millies waard.
Dat je veel van Barca live ziet is fijn en het kan jou allemaal een beetje tegenvallen wat De Jong laat zien, maar 4 trainers stellen hem altijd op dus er zal wel iets zijn wat hij ontzettend goed doet, maar jij ziet dit niet. Nogmaals, 4 trainers van Barca wel!

Ja, die is echt toe aan een andere club, het liefst natuurlijk hogerop🙄

10 januari 2022 om 08:45

Deze man loopt achter de feiten aan en heeft zich totaal niet ontwikkeld.
Heeft wellicht een probleem in de mentaliteit.
Kijk naar Dumfries, daar zit het wel snor!

''hard work beats talent when talent doesn't work hard'' - (prem_93, 2022)

10 januari 2022 om 10:06

@Prem haha ouwe zolderkamerfilosoof: het probleem bij de Ligt is toch niet dat hij niet hard werkt? Die jongen heeft er echt een goede kop.op zitten voor de topsport hoor. Het lijkt er eerder op alsof zijn talent overschat is.

Overigens niet netjes om mensen hun uitspraken op te eisen haha, maar neem aan dat dit een grapje is.

10 januari 2022 om 10:09

Concluderen dat De Ligt een speler is die niet hard werkt is echt lachwekkend en dan eindigen met een gejatte quote om je zelf op de borst te kloppen. Lekker begin van de week je bent nu al af.

10 januari 2022 om 10:20

"Het lijkt er eerder op alsof zijn talent overschat is."

Dat werd ook over Bergkamp gezegd toentertijd bij Inter en Henry bij Juve was ook geen succes.

Gelukkig zijn er mensen in de voetbalwereld met verstand die het beter zien dan gemiddelde reageerder hier anders waren bovengenoemde 2 al afgeschreven voordat hun carrière een vogelvlucht kon nemen.

10 januari 2022 om 10:24

Douwe, denk niet dat je mij begrijpt. Ik vind zijn talent niet overschat(het lijkt er momenteel op, ook hoe ze over hem praten in de media dus).

Ik haakte alleen even in op de plagiaatplegende Prem. Uit zijn zin is te halen dat de Ligt niet hard zou werken.

10 januari 2022 om 10:30

Aha excusez moi dat heb ik dan inderdaad verkeerd begrepen, my bad...😷

10 januari 2022 om 10:40

Prem doe ff normaal, dat is een heel bekende quote, die niet van jou is. Sneu.

En De Ligt heeft gisteren gewoon goed gespeeld en wordt afgerekend op een zeer ongelukkige handsbal.

10 januari 2022 om 12:21

Haha kom op, waarom denken sommigen hier dat hij serieus is met die quote.

On: Zeker niet eens met wat hij zegt vóór de quote; mentaliteitsproblemen lijken me zeer onwaarschijnlijk bij de Ligt. Ook is het allemaal niet zo dramatisch als sommigen willen doen voorkomen. Hij speelt prima, kan uiteraard nog beter, maar die jongen is 22.. Geef hem wat tijd, ook al heeft hij aardig wat gekost.

10 januari 2022 om 10:20

En alle Ajacieden die hem beter dan De Vrij achten na dat super seizoen met Ajax. Er was zelfs geen enkele ruimte voor discussie, De Ligt was beter en dar was het. Toch mooi om te zien dat Van Gaal voor De Vrij kiest, beste verdediger van de Serie A van afgelopen jaar.

10 januari 2022 om 10:34

Hahaha Vrij is dit jaar de slechtste van de drie centrale verdedigers van Inter. Ging gisteren weer de fout in bij de tegengoal. Romero was afgelopen jaar trouwens de beste verdediger van de Serie A.

10 januari 2022 om 10:38

@Fenomeno: dat was dat seizoen toch ook gewoon zo? Op dit moment doet de Vrij het beter en daarom kiest LvG voor hem. Wat wil je nu eigenlijk zeggen?

@Damsterdam: vond de Vrij gister gewoon een goede pot spelen hoor

10 januari 2022 om 10:57

Dat is hij ook en mark my words; v gaal gaat ook voor de ligt kiezen.

10 januari 2022 om 10:59

@Gluubstwr. Ja maar wel schuldig aan de tegengoal. Vind zowel Skriniar als Bastoni beter dit seizoen.

10 januari 2022 om 11:03

Ja, hij heeft een dipje. Desalniettemin is hij de afgelopen jaren zo stabiel geweest dat dat ook wel eens kan beuren. Skriniar en Bastoni zijn ook niet de minste trouwens😜.

10 januari 2022 om 11:08

Haha daar heb je gelijk in. Maar ging meer over de opmerking dat hij de beste verdediger van de Serie A is.

10 januari 2022 om 16:12

De echte goede verdedigers hoeven niet in een 5 mans verdediging en kont in de 16 te staan. Netzoals dat Rudiger nu opeens zogenaamd een wereld verdediger lijkt.. De echte verdedigers lijken slechter maar spelen een veeel moeilijker spel bij bayern en city, of in het verleden iemand als pique bij barca of ramos. Iemand van dijk of ruben diaz nu

10 januari 2022 om 10:21

Bedankt voor alle leuke reacties mannen, uiteraard was het een quote met een knipoog.
Deze quote hangt bij ons op het werk in de kantine en komt niet van mij.

Penalty's en rode kaarten lopen als een rode draad door zijn carrière. Het is allemaal te veel op kracht gebaseerd. Een topverdediger zal hij nooit worden.

10 januari 2022 om 08:33

Ja, en hij heeft ook nog maar zo'n 12 jaar voor de boeg. Beter gaat ie nooit meer worden!

10 januari 2022 om 08:34

Dit was zijn eerste rode kaart in clubverband (tweede geel nota bene) in zijn hele carriere tot dusver, dat wil zeggen 1 keer een dubbele gele kaart en nooit direct rood in 214 duels, dat is absoluut niet veel.. Voor Nederland pakte hij er ook eentje (tegen Tsjechie) in officiele duels. Ook in de jeugd pakte hij zelden kaarten. Dus om dat nou een rode draad te noemen lijkt me vrij overdreven..

10 januari 2022 om 08:53

Wat een onzin, scorebordjournalistiek op en top.

Gisteren was gewoon erg ongelukkig. En dat zeg ik als Giallorossi.

Daarnaast is dit zijn 1e rode kaart dit seizoen. Erg ongelukkig nogmaals, als iemand van 1 meter afstand de bal raakt en deze komt tegen je arm.

Leuk al die negativiteit weer, de ene week is hij de topper en de andere week kan hij weer niks. Dit is ook Italiaanse journalistiek.

@VZ: Leuk dat alle negatieve berichten hier getoond worden terwijl ik ook gisteren op de Italiaanse tv andere geluiden heb gehoord. #clickbait.

10 januari 2022 om 09:11

Welke Italiaanse media vond hem gisteren wel indrukwekkend verdedigen dan?

10 januari 2022 om 09:25

@japie

Waar lees jij indrukwekkend in mijn woorden? Wat een sensatiezoeker ben jij zeg..

Daarnaast mag ik geen links geven maar meerdere Italiaanse media spreken van ongelukkig ipv hem weer de grond in te trappen.

Maar Japie wil weer scoren en je tunnelvisie tegen de Ligt. Ben niet eens een Juve fan, maar volg de Serie A op de voet ik betwijfel of jij dat ook doet.

Maar gezien jou reactie heb je moeite met begrijpend lezen. Kan je ook niet veel aan doen.

10 januari 2022 om 09:41

Hij maakte gisteren meerdere cruciale fouten. Dan kan je toch niet gaan beweren dat de media te negatief is over zijn spel gisteren

10 januari 2022 om 09:48

Het gaat mij om de kop:

"matthijs de Ligt ondergaat ‘lijdensweg’ in Rome: ‘Hij is een ramp’"

VZ neemt de woorden van Sabatino Durante over, iemand die altijd kritisch is op spelers die niet uit Brazilie over Zuid Amerka komen. De beste man loopt enkel Braziliaanse spelers de hemel in te prijzen.

Denk dat hij nog steeds gefrustreerd is dat Juve niet een Braziliaans talent heeft aangetrokken als CV.

10 januari 2022 om 10:09

Klopt, die enorme sensatietitels erg ik mij mateloos aan. Lekker niveautje rtl Boulevard bah.

Japie: ik neem aan, omdat jij je vooringenomen mening weer klaar hebt, dat je de pot gister ook gezien hebt?


10 januari 2022 om 10:11

Ongelukkig vond ik het wel echt niet. Hij maakt zich echt wel breder met zijn arm en dat is iets waar hij gewoon vaker last van heeft. In de eerste helft was die arm bijvoorbeeld ook niet waar hij moest zijn maar toen had hij geluk dat er niet rechtstreeks tegen getrapt werd maar via een eigen deviatie. Daar moet hij toch wel op letten vind ik.

10 januari 2022 om 10:15

Lierse, dit is compleet ongeloofwaardig. Je kan niet met je armen langs je lijf omhoog springen in zo'n situatie. De bal komt vervolgens van een meter keihard op de arm aan.

Hij heeft vaak losse armpjes, om het zo maar even te brengen, echter was hier elke verdediger 'de fout' ingegaan vrees ik.

10 januari 2022 om 10:21

Je kan wel perfect springen zonder je arm in die houding te houden.

10 januari 2022 om 10:23

Nee, maar ik heb wel een samenvatting gezien en daarin zag je duidelijk dat hij een paar keer grof de fout inging bij de tegengoals en beelden liegen niet

10 januari 2022 om 10:25

Maar al de keren dat hij persoonlijke duels won staan niet in zo een samenvatting. Je begrijpt toch dat het echt heel vreemd is dat je spelers/teams/coaches volledig afkraakt op wedstrijden die je niet kijkt?

10 januari 2022 om 10:28

Je hebt de samenvatting gezien. Is er dan geen enkele vorm van zelfreflectie die bij je opkomt en denkt: goh, als ik niet van de hoed en de rand weet en zelfs de pot niet helemaal gezien heb, laat ik dan maar eens niet voetbalzone volspammen met oppervlakkige reacties. Ik zet mezelf namelijk nogal voor paal.

Zou ik wel hebben namelijk!

10 januari 2022 om 10:30

@Lierse1997 Alsof dat nog relevant is als je vervolgens tegengoals weg geeft. En als je ooit een Nederlandse samenvatting hebt gekeken dan weet je dat elke simpele ingreep van een Nederlandse verdediger in het buitenland wordt uitgelicht en neergezet als een geniale ingreep dus die had ik dan ook wel gezien. Het is echt totale onzin imo dat je alle 38 wedstrijden van Juventus live moet kijken om iets over die wedstrijden te mogen zeggen. In een samenvatting zie je vaak ook meer dan genoeg

10 januari 2022 om 10:31

@ Lierse:

Serieus? Vond jij dit niet ongelukkig? Haha, kom op man, ik denk dat Abraham de bal raakt op niet eens 1 meter van zijn lichaam. Dat er een arm niet langs het lichaam was lijkt me logisch gezien de situatie waarin Abraham een omhaal tracht te maken en dus met zijn been hoog de lucht in komt waarna je ziet dat De Ligt daar als reactie op draait.

Als een bal van minder dan 1 meter onbewust op je hand komt is dat ongelukkig.

Definitie van ongelukkig is geen geluk hebben, dat is hier het geval, als Abraham hem net anders raakt dan komt de bal niet tegen de arm.

Als het opzettelijk was geweest, had ik je gelijk gegeven, maar niet opzettelijk hands is gewoon ongelukkig hoe je het wend of keert.

10 januari 2022 om 10:31

Ja je kan perfect springen met je arm naast het lijf. Maar in die situatie van gister toch niet?

Enige wat hij in mijn optiek anders had kunnen doen was helemaal niet springen. Maar in Italië staat er een flinke reprimande op, dat wordt namelijk gezien als verzaken.

10 januari 2022 om 10:34

@Gluubster TJ Nee, dat vind ik de grootst mogelijke onzin wat je hier zegt. Dus als ik een samenvatting een speler een penalty huizenhoog over zie schieten dan mag ik niet vinden dat die penalty slecht is genomen omdat ik de penalty niet live heb gezien? Als ik een verdediger meerdere keren zie flateren in een samenvatting dan is het toch duidelijk dat hij niey goed heeft gespeeld. Of jij denkt dat ze die fouten zelf hebben gemaakt met Hollywood CGI en dat die fouten niet echt zijn gemaakt?

10 januari 2022 om 10:41

@japie:

Je mag zeker iets over de wedstrijd zeggen ook al heb je de wedstrijd niet gezien, graag zelfs. Echter ga je enorm in op algemene punten, op basis van een samenvatting en wat uitspraken door bepaalde journalisten. Situaties kan je best na het zien van de situatie beoordelen, maar een algemeen beeld van iemand vormen over de gehele wedstrijd kan niet goed als je maar een fractie hebt gezien.

Je kennis en oordeel wordt wel een stuk geloofwaardiger en ook beter gegrond als je gehele wedstrijden hebt gezien. De samenvatting toont niet alles. Stel je hebt een lange samenvatting van 9 minuten, dan heb je nog maar 10 gezien waarop jij je mening baseert.

10 januari 2022 om 10:47

Hij flaterde niet meerdere keren, niet in de wedstrijden ook niet in de samenvatting😄.

Je beticht mij van het verkondigen van de grootst mogelijke onzin en dan kom je, zoals gewoonlijk, met een verkeerd gekozen vergelijking die jouw eigen punt totaal geen kracht bij zet haha. Het riedeltje is mij onderwel bekend.

Penalty is een moment opname, waarvan je inderdad mag zeggen dat hij slecht genomen is. Toch zegt het verre van alles over het spel van de penaltynemende speler. Er zijn namelijk nog 89 andere minuten waarin hij kan laten zien dat hij het wel kan.

Exact mijn punt dus. Beoordeel iemand zijn wedstrijd niet op 1 moment, zeker niet als je niet eens alle momenten gezien hebt(samenvatting).

Dat stukje zelfreflectie zou je goed doen, groei je van als mens😄.

10 januari 2022 om 10:48

@Pango, dat die bal zo tegen zijn arm komt is inderdaad pech. Hij draagt er echter wel aan bij door zijn arm zo te houden. Hij maakt zijn lichaam echt heel veel breder erdoor.

10 januari 2022 om 10:50

@Japie, ja we weten het wel. Iemand kan de beste match van zijn leven spelen, maar als hij 1 fout maakt dan is het opeens dramatisch.

Je hebt geen idee hoe de wedstrijd evolueerde, wat het algemene spelbeeld was en hoe de ligt daaraan bijdroeg. Nuance Japie, nuance.

10 januari 2022 om 10:58

Hoezo zou ik dat niet weten? In elke samenvatting zie je alle dreigende situaties in een wedstrijd dus dan zie je toch wat spelers staan te doen in die situaties? Of jij denkt dat ze alle hoogtepunten van de wedstrijd weg laten uit de samenvatting?

10 januari 2022 om 11:06

"Hoezo zou ik dat niet weten?"
Dat blijkt uit jouw analyse* haha. Als je de pot helemaal gezien had had je denk ik andere conclusies getrokken.

10 januari 2022 om 11:14

@japie:

Omdat je in een samenvatting niet ziet welke aanvallen er door een goede tussenkomst worden afgebroken. Onder andere instapmomenten en doordekken, 1 op 1 situaties die hij wint. Die zie je niet terug in de samenvatting. Ik geef ook aan dat je situaties kan beoordelen, maar een 90 minuten beoordeling kan je niet secuur doen op basis van een samenvatting.

Daarnaast blijkt uit statistieken van databureau Opta Sports dat hij bij de beste twee centrale verdedigers van de Serie A hoort. Opta heeft berekend dat De Ligt, van de verdedigers die meer dan 700 minuten in competitieverband speelden, het minst vaak voorbij gedribbeld is door een tegenstander.

Daarnaast was de media erg lovend een maandje geleden na de wedstrijd vs Bologna.

En dit bedoel ik met de media en ene moment ben je top andere moment kan je er niks meer van. Dat hij gisteren ongelukkig was, dat kan ik niet ontkennen, maar het was tot de ongelukkig handsbal echt niet slecht. Helaas beslissen dit soort sittuaties wel de wedstrijd en kritiek is logisch maar men kan ook doorslaan en overdrijven.

10 januari 2022 om 11:17

Ik weet hoe samenvattingen eruit zien. Als de ligt een kopduel wint van Abraham waarna Juventus twee minuten doelloos balbezit heeft dan zit dan nooit van zijn leven in die samenvatting. Als de ligt aan de middellijn een goede tackle maakt waarna er niks speciaals gebeurt dan zit dat ook niet in een samenvatting. Of je moet samenvattingen van 30 minuten kijken.

10 januari 2022 om 11:18

@Gluubster hij werd in de lucht een keer makkelijk geklopt door Abrahams, leidt bijna de 4-4 in, werd op snelheid een paar keer makkelijk geklopt door die Afrikaanse jongen maar goed, misschien ligt mijn standaard voor een goede wedstrijd hoger dan bij jou

10 januari 2022 om 11:20

@Lierse1997 Maar als je dan vervolgens onnodige tegengoals weg geeft en je verspeeld punten wat heb je dan aan die goede tackle op het middenveld gehad?

10 januari 2022 om 11:27

Haha of, en dit is maar een suggestie hoor, zat je er dit keer een redelijk eind naast met je beoordeling dit keer en zijn er zo een stuk of 5, 6 leden die je dit proberen duidelijk te maken. Om even Prem na te doen:

Als je oogkleppen op hebt en ze zitten lekker, dan zul je wel een paardenhoofd hebben👍.

(GluubsterTJ, 2022)

10 januari 2022 om 11:39

We weten het wel. Ook al speel je een goede pot, 1 foutje en je kan er niks van.

10 januari 2022 om 14:39

Je hebt foutjes en je hebt cruciale fouten, daar zit wel een verschil tussen natuurlijk

10 januari 2022 om 14:41

@GluubsterTJ Bijna iedereen totaan de Italiaanse media toe vond De Ligt gisteren niet goed spelen. Ik denk dus eerder dat jij ernaast zit

10 januari 2022 om 15:26

Volkomen gelijk, ik vraag mij af of de mensen in het stuk hierboven de wedstrijd wel hebben gezien. Afena-Gyan troefde De Ligt bij dat moment waar de vrije trap uitkwam juist niet af op snelheid. Het was een goede tackle op de bal maar vervolgens bleef De Ligt een beetje hangen en maakt hij per abuis hands. En die tweede handsbal is ook gewoon pech, hij keert zijn rug naar de bal toe maar Abraham schiet hem van wellicht nog geen halve meter tegen zijn arm. De genomen beslissing was juist maar om De Ligt op dit moment af te rekenen slaat nergens op. Hij speelde verder namelijk een solide wedstrijd, alleen bij standaard situaties stond het meermaals gewoon verschrikkelijk bij Juventus gister.

10 januari 2022 om 16:42

@gooner

Mee eens, denk dat velen gewoon hun mening baseren op artikelen en een 5 min samenvatting helaas...

10 januari 2022 om 09:34

De Ligt is zo een verdediger geworden, omdat die bij Juventus speelt. Die Italianen hebben hem zo ontwikkelt dat het een Vrachtwagen op drie wielen is.

10 januari 2022 om 09:51

Het zijn gewoon steeds individuele fouten die hij maakt. Dat heeft weinig met je bouw te maken. Verkeerd dekken en handsballen maken staan daar volledig los van

"Het is een libero die altijd met Giorgio Chiellini speelt, maar hij is een ramp als hij met een andere voetballer naast zich speelt."

Beetje overdreven dit, de Ligt heeft in zijn 1e jaar nagenoeg niet met Chielini naast zich gespeeld.
Dat was met Bonucci of Demiral en dat was niet zo slecht als nu beweerd word.
De spreekwoordelijke waan v/d dag, goedemorgen....

10 januari 2022 om 09:03

Zijn eerste jaar bij Juve was wel degelijk een drama. Dat was het seizoen dat hij geloof ik 5 handsballen in de eigen 16 maakte en zware dekkingsfouten met directe tegengoals als gevolg tegen o.a. Lazio en Napoli

10 januari 2022 om 09:11

Niet zo'n drama als jij nu wilt doen geloven, volgens mij was het met name zijn eerste 1/2 jaar dat hij enkele fouten maakte, waaronder een paar handsballen.
Maar ja, op 19 jarige leeftijd bij een nieuwe club/competitie spelen op een positie (LV) die niet helemaal de zijne is en dan met Bonucci/Demiral naast zich ipv Chielinni (de onbetwiste leider), mag het?

10 januari 2022 om 09:44

Ik kijk niet zo zeer naar leeftijd. Scherpen was ook jong toen hij voor Ajax blunderde maar die kreeg daar ook terechte kritiek op. De Ligt verdiend 12 miljoen per jaar en is nu full time prof bij een Europese topclub. Dan wordt je ook gewoon als een volwaardig prof beoordeeld. We zijn nu 2 jaar verder en hij speelt niet veel beter dan toen en maakt nog steeds enorm veel cruciale fouten

10 januari 2022 om 09:54

Slechte vergelijking Japie. Scherpen heeft 3 potjes Ajax 1 gespeeld. De Ligt speelde zijn eerste seizoen gewoon 39!! wedstrijden bij Juventus, waar heb je het over man. Jij ziet hem graag falen, dat is algemeen bekend, maar hij staat er nog steeds gewoon in. 22 jaar, 97 potjes in het eerste van Juve. Het moet je steken.

10 januari 2022 om 10:08

"Ik kijk niet zo zeer naar leeftijd."

Dat zou jij wel moeten doen Japie, er zit aardig wat verschil tussen ervaren verdediger aantrekken ipv een jong talent die volop in zijn ontwikkeling zit en en waarvan verwacht word dat hij leiding geeft aan een verdediging die normaal georganiseerd word door ervaren rot Chielinni.
Er zijn fouten van de Ligt geweest die voortkwamen uit verkeerd verdedigen/positioneren van Bonucci of Demiral.
Die handsballen wil ik het niet eens over hebben aangezien er aantal zeer discutabele bij zitten, net als die van gisteren.

"De Ligt verdiend 12 miljoen per jaar en is nu full time prof bij een Europese topclub."

Jij kijkt niet naar leeftijd, ik kijk niet naar salaris.
Als ik ergens in een bepaalde functie werk en een ander bedrijf neemt mij over om hetzelfde werk te doen voor het dubbele salaris, dat wil niet zeggen dat ik mijn werk beter doe zonder aansturing op vlakken (bedrijfscultuur) waar ik niet zo bekend mee ben.

10 januari 2022 om 10:21

Japie, je conclusie is dus dat hij nog steeds een drama is?

Haha, dit was het voor mij wat betreft Japie. Je hebt hier namelijk aangetoond of: totaal geen kijk op het spelletje te hebben en je de wedstrijden van Juventus totaal niet kijkt, of: je hetze jegens bepaalde spelers/trainers neemt weer absurde vormen aan en verliezen elke vorm van objectiviteit.

Dank voor de opheldering.

10 januari 2022 om 10:25

@myvision Klopt bij Ajax wel, maar we beoordelen hem nu bij Juventus en daar is De Ligt een onzekere factor. Ik was overigens een groot De Ligt fan bij Ajax, kijk de artikelen maar terug en ik heb hem ook lamg verdedigd bij Juventus toen het minder ging maar ik kan hem niet eeuwig blijven verdedigen. Op een gegeven moment moet je het ook een keer gaan laten zien

10 januari 2022 om 10:33

Hij laat het heel frequent zien met sterke tackles, heerlijke duels en complimenten van Chiellini. Hoe ik dit weet? Door HELE wedstrijden te kijken.

10 januari 2022 om 10:37

Ik zie ook genoeg hele wedstrijden maar ik kan ze niet alle 38 live kijken want er zijn buiten de Serie A en Juventus nog meer competities die ik volg. Dus wat ik niet live kan zien kijk ik in samenvatting en ook in samenvattingen worden fouten gewoon heel duidelijk in beeld gebracht

10 januari 2022 om 10:54

We weten voldoende Japie, dank voor de toelichting.

Als je niet eens begrijpt dat een samenvatting niet de gehele lading dekt(zeker niet tijdens een 3-4 wedstrijd) dan ga ik niet eens meer in discussie, zonde van de tijd.

10 januari 2022 om 11:00

Graag gedaan Gluubster. Ik zie mensen hier ook vaak genoeg oordelen over twee wedstrijden die tegelijk zijn gespeeld dus ik hou je in de gaten 😉

10 januari 2022 om 11:08

Haha zeker doen. Ik heb toevalligerwijs 3 schermen dus ik zou in theorie 3 potten tegelijk kunnen kijken alleen krijg ik dan niks meer mee. 1 potje per keer voor mij🥸.

de Ligt en hands, geen goed huwelijk zover. Al lijkt me dit gewoon sprake van pech? had die zich niet ervoor gegooid en was uit dat schot een goal gevallen, had die weer staan te verdedigen als een lulletje rozewater.

De Ligt speelt al wat jaren op niveau. Zoveel van deze ingrepen kan geen pech of toeval zijn. Het zit in zijn spel, en hij is waarschijnlijk te lomp. Bij Ajax was hij nog niet zo bonkig. Italie mag dan wel voor verdedigers een goede leerschool zijn, ik zie niet hoe hij precies beter is geworden.

Toch zonde. In zijn laatste jaar bij Ajax leek hij toch echt wel een speler te worden die bij de absolute wereldtop ging horen. Leek er eigenlijk al dicht tegenaan te zitten.

Inmiddels een paar jaar verder kan je toch wel concluderen dat hij daar voorlopig ver van verwijderd is. Kost zijn club te vaak punten, en ook bij het nationale elftal kosten schlemielige fouten zijn team te vaak de kop. Afgelopen zomer zelfs met uitschakeling als gevolg.

De Vrij en van Dijk zijn voorlopig echt een dikke klasse beter.

10 januari 2022 om 09:38

Ja want van dijk verdedigde gisteren goed bij die tegen goal😂

10 januari 2022 om 09:49

Van Dijk zal ook wel eens een cruciale fout maken maar bij lange na niet zoveel als De Ligt. Daar zit een groot verschil tussen

10 januari 2022 om 10:24

Japie, je bent te veel met jongens als vd Beek, De Jong of De Ligt bezig. Jouw hetze tegen deze gasten is echt ongekend. Jij hebt waarschijnlijk de wedstrijd van gisterenavond helemaal niet gezien, maar staat weer vooraan on kritiek te leveren. De Ligt speelde helemaal niet zo slecht, had wat mindere momenten, maar zet van Dijk in dit elftal van Juve, en je zou zien dat van Dijk ook zijn foutjes gaat maken. Los daarvan, die rode kaart was pure pech. Ik weet niet of jij ooit gevoetbald hebt, daar hoef je helemaal niet op.hoog niveau gevoetbald hebben, om het te snappen dat je hier gewoon niks aan kan doen. Er is niemand die zo springt, met de handen op de rug. Dat die bal tegen zijn arm wordt aangeschoten op 1 meter, tsja. Je staat wel weer lekker voorraad om het dan meteen te bekritiseren. Begint een beetke sneu te worden.

10 januari 2022 om 10:36

En de Vrij is dit jaar ook bijzonder matig.

10 januari 2022 om 10:39

@arhnemmer Ik volg wel meer spelers als die drie hoor. Alleen mensen lezen het niet als ik kritiek heb op andere spelers ondat ze daar toevallig geen fan van zijn

Laatst las ik hier op VZ, dat zijn transferwaarde tot 125 miljoen gestegen was. Waar is die stijging dan op gebaseerd?

10 januari 2022 om 09:05

Waarschijnlijk op basis van hoop, maar iig niet op basis van zijn spel bij Juventus

Twee weken geleden was hij nog de beoogde opvolger van de paus en nu kan hij er ineens geen reet meer van. Leve de voetbaljournalistiek en dan met name in Zuid-Europa...

De hele Ajax-gang (ziyech, de ligt, de jong) heeft zwaar gefaald, geen toeval. Snap echt niet dat grote clubs nog steeds huge bedragen neertellen voor talenten van Ajax, wetend dat ze excellereren in een Mickey Mouse competitie en bij een team als Ajax met een eigenaardig speelstijl en hecht collectief.

10 januari 2022 om 09:01

In 2018 / 2019 excelleren in de CL was ook in een Mickey Mouse competitie?

10 januari 2022 om 09:30

Er staat ook eigenaardig en hecht collectief. Hoe Ajax speelt is heel anders dan Juventus of Chelsea. Excellereren als tandwiel in een gladlopend systeem is anders dan bij een Europese topclub dat veel veelzijdiger speelt dan Ajax. En de competitie waarin je speelt heeft ook impact op je CL performance. Een CL wedstrijd spelen na 2 wedstrijden waarin je op je sloffen hebt gewonnen van Cambuur en VVV is wat anders dan CL spelen na 2 loodzware PL-wedstrijden met een moordend tempo. Als Ajax in de PL had gezeten was die CL performance van dit jaar of 3 jaar geleden er niet uitgekomen.

10 januari 2022 om 09:59

bjk helemaal gelijk. Leken allemaal veel beter dan ze daadwerkelijk zijn en dat is nu duidelijk te zien. Naar mijn mening lag dat aan Ten Hag die gewoon een genie is.

10 januari 2022 om 10:14

"Naar mijn mening lag dat aan Ten Hag die gewoon een genie is."

De Ligt liet het al zien onder Bosz dus dat heeft niets te maken met dat EtH een tactisch genie zou zijn.

10 januari 2022 om 10:24

Als Ajax een prestatie neerzet is het altijd, maar .......

10 januari 2022 om 10:47

Komop zeg de eredivisie laat verdedigers als Davinson Sanchez op wereldklasse lijken

10 januari 2022 om 11:11

Danilo die in de eredivisie bij Roda naar mening niet overtuigend was laat het later zien bij Porto en psg. Mag ik nu concluderen dat de Primeira liga en Ligue 1 niet veel voorstelt in vergelijking tot de eredivisie?

10 januari 2022 om 09:01

Zo jij kunt spelers vroeg beoordelen en afschrijven voor de rest van hun carrière.
Als de leeftijd op jouw profiel klopt ben je oud genoeg om te weten dat Bergkamp in zijn 2 jaar bij Inter ook helemaal met de grond gelijk gemaakt werd, ook door de Nederlandse pers en supporters.

Eerste 2 maanden bij Arsenal had hij het lastig maar de rest van zijn carrière hoef ik jou niet uit te schrijven.

10 januari 2022 om 09:06

Ziyech vind ik niet. Die geeft toch met regelmaat beslissende assists bij Chelsea. De rest van die namen valt idd zwaar tegen sinds hun vertrek bij Ajax

10 januari 2022 om 10:02

Terwijl Ziyech veel minder zeker is van een basisplek dan een Frenkie of Matthijs. Jij beoordeelt ze ook weer totaal verkeerd; alsof je naar assists moet kijken van De Jong of De Ligt. De Ligt is ook bij Juventus een uitermate goede verdediger die al tegen de 100 wedstrijden Juventus aan zit. En de volgens jou zwaar tegenvallende Frenkie de Jong zit volgens mij wel vrij vaak bij de beste 4-5 spelers van Barcelona. Het zijn de clubs waar ze voor voetballen die de laatste jaren ook zwaar tegenvallen, en dat kunnen De Ligt en De Jong niet in hun eentje opknappen. Dat konden ze bij Ajax ook niet, dat was het collectief dat gewoon weergaloos voetbal speelde en als schakeltjes in elkaar viel.

10 januari 2022 om 09:59

@bjk4ever, zwaar gefaald haha?? En nu de cijfers: Frenkie de Jong in 2,5 seizoen 116 potjes Barca 1, De Ligt in 2,5 seizoen 97 potjes voor Juventus 1. Daar spreekt veel te veel vertrouwen uit om te zeggen dat ze zwaar gefaald hebben. Jij wilt graag dat ze falen, dat is iets heel anders. Ziyech in 1,5 seizoen bij Chelsea zelfs nog 59 potjes...alleen Donny heeft 'gefaald' en die moet echt op zoek naar een club en trainer die iets meer bij zijn speelstijl past.

10 januari 2022 om 10:32

Veel spelen staat toch niet gelijk aan goed presteren? Als jij beweert dat deze spelers goed hebben gepresteerd moet je echt je bril afzetten. Het feit dat deze spelers zoveel wedstrijden hebben gespeeld verklaart juist waarom Barca en Juve zo ruk zijn de afgelopen 2 jaar. Ze spelen niet uit vertrouwen, maar er zijn geen betere alternatieven. In de juve en barca van 5 jaar geleden zouden de ligt en frenkie alleen hesjes en pionnen kunnen vervoeren tijdens de training en niks meer.

10 januari 2022 om 11:42

Het is altijd zeer zwak om even 5 jaar terug in de tijd te gaan om je punt te kunnen maken. Wat ik wel weet is dat Frenkie bijvoorbeeld een zeer goede klik met een van de beste spelers ter wereld had: Messi. Die vonden elkaar blind. Maar kijk naar het Juve en Barca van nu, en daar falen ze gewoon niet zwaar. Daarbij weet je helemaal niet hoe ze zouden hebben gepresteerd met klaarblijkelijk beter team om zich heen bij die clubs.

10 januari 2022 om 13:30

Heeft niks met zwakte te maken, het is een geldig argument om aan te tonen waarom deze spelers zoveel wedstrijden hebben gespeeld. Als ze een Bonucci, Barzagli, Chiellini in topvorm of een Xavi, Yaya Toure, Iniesta, Thiago, zelfs Seydou Keita als concurrent hadden konden ze het hele jaar de bench opwarmen.
Ze hebben juist zoveel gespeeld omdat Juve en Barca de slechtste team hebben gebouwd in de laatste 10 jaar. En dat is ook niet zo gek als je voor de Ligt en Frenkie 60 en 80 milljoen euro neertelt.
Maar goed, heb inmiddels geleerd dat discusseren met Ajacieden geen nut heeft. Volgens de gemiddelde reaguurder hier zijn ook Dembele, Pjanic, Umtiti, Lenglet, Maguire, Fred, Matic, Demiral, Bonucci, allemaal rukspelers.
Alleen vd Beek, de Ligt en Frenkie zijn niet ruk. Zij lijken slecht omdat 'het systeem' ze niet ligt. Juist.

10 januari 2022 om 14:43

Als speeltijd de maatstaf is dan is Depay straks misschien wel de beste Nederlandse spits allertijden, maar ik vond Bergkamp, Van Basten etc. toch echt beter

Ik had verwacht dat dit echt de juiste club zou zijn voor hem om het verdedigen nog beter onder de knie te krijgen. eerlijk is eerlijk valt het me toch wat tegen. Of hij direct naar een ander club weerbik ook niet. Maar als we de rest van de selectie van Juventus zien is het ook geen top ! Dus om het allemaal in de Ligt zijn schoenenen te schuiven is me ook wat te gek.

10 januari 2022 om 09:14

Die krijgen ook kritiek hoor. Als Dybala voorin niet best speelt en niet scoort wordt hij daarop afgerekend en als een verdediger achterin staat te stuntelen krijgt hij ook kritiek. Dat lijkt me vrij normaal

Hoe krijgt De Ligt het toch voor elkaar. Die gozer maakt zo vaak hands.

Het is een beetje overdreven om De Ligt na elke fout weer af te schrijven. Het is niet voor niks dat hij vaak in de basis staat in plaats van 1 van de topverdedigers. Hij maakt natuurlijk wel net teveel foutjes maar welke jonge centrale verdediger doet dat niet?

10 januari 2022 om 10:01

Nu zijn er ook niet veel opties. Met geblesseerde Bonucci houd je maar 3 Cv's over. Maar ik ben het er mee eens dat hij niet bij elke zwakke wedstrijd afgeschreven hoeft te worden. Het is een jongen van 22 jaar met 250+ wedstrijden in de benen. Dat is absurd en die ervaring roept het gevoel op dat hij zijn ontwikkeling al doorgemaakt heeft. Maar als 22-jarige verdediger kan je nog veel leren en mag je af en toe je foutjes maken. Alleen in Italië en zeker bij Juventus wordt je daar als verdediger keihard op afgerekend. Ik snap de beweegreden om een overstap te maken deze zomer, maar dat moet wel een verstandige zijn (met het oog op WK Qatar).

10 januari 2022 om 10:14

Het is wel zo dat allegri in het begin van het seizoen altijd met Bonucci en Chiellini speelde in toppers. Nu zijn beide er al even niet bij waardoor hij tegen Napoli en roma er gewoon in stond maar het zegt toch wel iets.

Kom op zeg, de bal wordt nog getoucheerd op 20cm voor zijn elleboog door een Roma speler. Omdat hij in duel is in de lucht kan hij zijn armen niet naast zijn lichaam houden… absoluut geen opzettelijk hands!

De bijnaam Oliver Hardy is al een aantal keer gevallen. De Ligt is nooit een leider geweest achterin bij Juventus, echt onzin dat men dat beweerde.
Jonge Nederlandse verdediger die momenteel niet goed genoeg is, maar wel in de top speelt. Dus bijleren, vooral bij Juventus, zal geen probleem zijn. Maar je moet niet van De Ligt verwachten dat die Juventus bij de hand neemt. Hij heeft zijn handen juist vaak op de verkeerde plek.

10 januari 2022 om 10:03

Waarom Oliver Hardy? Uiterlijk toch hopelijk niet.

Ik hoop echt dat De Ligt snel vertrekt bij Juventus. Het is voor hem niet de juiste club gebleken om zich te ontwikkelen. Nog afgezien van het feit dat heel Juventus echt belabberd speelt momenteel. Ik heb de wedstrijd tegen Napoli gezien en zag daar De Ligt alleen maar wat balletjes breed geven en heel af en toe een lange bal naar voren die niet aankwam. Verdedigend hoefde hij niet veel echt in actie te komen dus meer dan een beetje zorgen dat je positioneel goed staat was het niet.

Een leuke club in Engeland of Spanje zou veel beter zijn. En dan niet meteen Real Madrid of Manchester City maar iets als Everton, Leicester, Villareal of Sevilla.

Ik denk dat hij er verstandig aan doet om daar te vertrekken. Mij persoonlijk lijkt het erg gaaf om hem aan het werk te zien in de Premier League.

10 januari 2022 om 11:40

Ja maar niet bij de top 5 want daar is hij echt niet goed genoeg voor in mijn ogen.

Ach 2 weken terug was hij nog de onbetwiste nr 1 daar, kijk hoe het kan verkeren bij zo'n club.
Ik hoop echt dat de Ligt naar een andere club gaat en het liefst de PL want bij Juve valt geen eer te behalen qua prijzen.


Matthijs de Ligt ‘zeer overschatte voetballer: ‘Hij is een ramp’

Ik zie echt niet wat die jongen op het hoogste niveau moet want is maar goed dat hij in Italie zit want in Spanje, Duitsland of Engeland zou hij zwaar door de mand vallen al doet hij dit nu ook.

Onzin. De Ligt speelt gewoon top en we genieten van hem. Spijtig dat hij geen Belg is want het voelt aan dat er veel Nederlands anti De Ligt zijn wat ik echt raar vind. Maar goed hij ging ook in de fout tegen Tsjechie, zoiets blijft hangen bij sommigen.

Mensen vergeten blijkbaar dat de knaap begin 20 is.. okay hij speelt bij Juventus, en is al n tijdje daar, maar hij is nog zeer jong! Het komt wel goed met hem. En die handsballen?? Zwaar overdreven! Als je springt, dan spring je echt niet met de focus waar je je armen moet houden.. nee als je springt denk je louter maar 1 ding; ik kop die bal weg... en als dan de bal tegen je arm aan wordt geschoten.. tjah.. Vergeet niet, begin 20! Men oordeelt over hem alsof die al 34 is. En dan nog iets.. Hoe kunnen mensen nou spreken van 'n verkeerde keuze die de Ligt zou hebben gemaakt door naar Juve te gaan als je elke dag op t trainingsveld staat met "arguably" 2 van 's werelds beste centrale verdedigers? Een betere leerschool kan ik mij niet indenken..
Men zal zien, over 10/15 jaar, hoe goed deze stap voor Mathijs de Ligt is geweest.

Iemand moet de Ligt misschien nog wel eens zeggen dat voetbal met de voeten gespeeld moet worden. Handbal is een andere optie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren