Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Depay krijgt flinke veeg uit de pan: ‘Sterker op Instagram dan op het veld’

Laatste update:

Het optreden van Memphis Depay tegen Bayern München (3-0 verlies) is niet onopgemerkt voorbij gegaan. De aanvaller van Barcelona, die zich woensdagavond met zijn ploeg voor het eerst in 21 jaar niet wist te plaatsen door de knock-outfase van de Champions League, kreeg na afloop flinke kritiek te verwerken van voormalig Bayern-spits Sandro Wagner. De Duitser merkt op dat Depay 'meer laat zien op Instagram dan op het voetbalveld'.

In de Spaanse media bleef de schade beperkt voor Depay. Waar ploeggenoten Frenkie de Jong en Marc-André ter Stegen flink door het slijk werden gehaald, toonde Marca wel zijn medeleven met de aanvaller. "Hij kreeg amper ballen. Hij was eenzaam opgesloten. Machteloos. Wanhopig." Depay speelde de volledige wedstrijd, maar wist daarin niet te overtuigen. Barcelona trad aan in een 4-3-3-formatie, met Sergiño Dest, Depay en Ousmane Dembélé als aanvallers. Depay greep in de blessuretijd naar zijn hamstring, maar kon het duel uiteindelijk wel voortzetten.

Depay verstuurde tegen Bayern 44 passes en wist slechts 27 procent van zijn duels te winnen tegen de Duitse recordkampioen. "Dat is veel te weinig als je spits nummer één wilt zijn bij Barca", oordeelt Wagner kritisch bij DAZN. "Een duelpercentage van 27 procent is een wangedrocht. Depay is momenteel sterker op Instagram dan op het veld." Ook de lichaamstaal van de 27-jarige Nederlander kan Wagner niet bekoren. "Je kunt iets doen aan die houding, dat negatieve, dat zwaaien en doen alsof je heel erg cool bent. Dat vind ik niet leuk aan hem."

Spaanse media vernietigend over Frenkie de Jong: ‘Een mislukking’

Frenkie de Jong moest het ontgelden in de Spaanse media, daags na de afgang tegen Bayern München.Lees artikel

De teller van Depay staat momenteel op 8 goals en twee assists in 21 competitieve wedstrijden in het shirt van Barça. In geen van de zes Champions League-wedstrijden wist hij het net te vinden. Maandag 13 december krijgt Barcelona te horen wie het treft in de knock-outfase van de Europa League, als de loting wordt verricht. "We willen weer een sterk team gaan opbouwen en spelen op een niveau waar we thuis horen en dat is niet de Europa League, waar we nu in moeten spelen. We willen meer. Het winnen van de Europa League is nu het doel", liet Xavi weten na de afgang tegen Bayern.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Deels eens met de stelling, maar dat ligt niet alleen aan hem. Mensen leggen de meetlat naast Messi en dat is gewoon niet realistisch. Hij is in dit dolende elftal waarin hij vaak zonder compagnons speelt voorin nog altijd 3e topscorer in de Primera Liga, dat vind ik nog best netjes. Daarnaast overlegt hij bij het Nederlands elftal veel betere cijfers iets wat veelzeggend is.

9 december 2021 om 10:36

Langzaam aan zal de aap uit de mouw komen en zal blijken dat Depay gewoon een modale speler is. Het blijft gek dat hij het zo goed doet bij Oranje. Je zou denken dat die overperformance daar ook een keer voorbij zou moeten gaan.

9 december 2021 om 10:42

Op het EK was dat wel al een beetje het geval.

9 december 2021 om 10:48

@fan: hij doet het bij Oranje... Akkoord maar tegen wie heeft Oranje gespeeld de afgelopen 12 maanden? Uitsluitend B en C landen. En daar kan Depay inderdaad 'uitblinken'.

Bij Lyon wist hij ook vooral tegen de kleinere clubs uit te blinken en nu ook bij Barcelona zie je dat hij het vooral tegen de kleinere clubs doet.

Daarnaast is 5 veldgoals en 3 penalties gewoon vrij matig als spits. In de CL wist hij zelfs niet te scoren... Het is allemaal zo wisselvallig. De ene week fantastisch en dan weer 3 weken onzichtbaar.

9 december 2021 om 10:51

@thenry, exact! En nu ie in een grote competitie speelt, tegen betere tegenstanders komt opnieuw de aap uit de mouw (net als in Engeland); Depay is overschat.

9 december 2021 om 11:22

Als iedereen in dienst speelt van zijne koninklijke hoogheid dan scoort hij weleens. Gebeurt dat niet en moet hij het spel maken, dan komt hij tekort voor de echte top. Dat wist hij, dat wist Barcelona, dat wisten we allemaal. Dat hij daar toch speelt komt omdat hij een free agent was en dus enkel wat tegengeld heeft gekregen. Ik denk dat hij daar ook liever niet meer speelt, zijn voornaamste motivaties waren Messi en Koeman, en die zijn allebei weg. Een club als Milan zou zoveel beter bij hem passen.

9 december 2021 om 11:27

Haha hij heeft zich sindsdien alweer herpakt. Wat wil je onder de na Danny Blind slechtste bondscoach aller tijden.

9 december 2021 om 13:00

Ligt wel aan je definitie van modaal. Beetje als Eva Jinek die denkt dat 150.000 per jaar een midden inkomen is. Memphis is beter dan 95% van alle profvoetballers. Hij is gewoon geen top.

9 december 2021 om 13:01

skes14, wie overschat hem dan eigenlijk? Ik ken geen mensen en ook hier op VZ zie ik nauwelijks/geen mensen die MD echt goed vinden. Zijn statistieken zijn ondanks alles best goed. Maar als je in de wedstrijd kijkt wat hij brengt is het, op momenten na, vaak niet best. Inmiddels ziet iedereen dat toch?

9 december 2021 om 13:15

Alleen het feit dat hij bij Barca speelt maakt hem al overschat. Bovendien is de algemene tendens ook dat hij de man is bij Oranje. Ja tegen wit Rusland etc. Indd.

9 december 2021 om 14:13

@football: er zijn zat mensen hier op VZ die Depay een topspeler vinden hoor... alleen reageren die alleen wanneer hij eens een goaltje maakt. En dan komen ze roepen: zie je wel...

Dat zijn dezelfde mensen die je een 'hater' noemen toen je durfde zeggen dat een Depay niets te zoeken heeft bij een club als Barcelona.

En zijn stats zijn allesbehalve goed: 8 goals, waarvan 3 penalties op 21 wedstrijden en niet gescoord in de CL. Voor de bevestiging van wat ik al langer zeg: Depay is goed voor de subtop maar daar stopt het ook.

En bij Oranje scoort hij vlotjes ja... maar de laatste 12 maanden heeft Oranje dan ook alleen tegen B/C landen gespeeld. Er was een wedstrijd van belang, thuis tegen Tsjechie en daar was hij weer afwezig.

9 december 2021 om 15:01

Wat een misgunners zo her en der. En volgend jaar zeker juichen wanneer hij ons met doelpunten naar een mooie eindpositie in Qatar loodst.

9 december 2021 om 17:08

@Henry

Onzin. Is de laatste jaren vaak genoeg tegen teams als Portugal, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Engeland en Italië beslissend geweest kijk het maar na.

En hij is wisselvallig ja. Met zijn statistieken was hij dan ook een van de beste spelers ter wereld geweest zonder die wisselvalligheid.

En je hoeft niet persé de beste te zijn, alhoewel je natuurlijk of de beste bent of matig. Dit is sowieso een wereld van uitersten.

9 december 2021 om 10:57

Depay laat idd te weinig zien maar wie bij Barca speelt beter? Het is allemaal drama

9 december 2021 om 11:25

Klopt. Ik ga niet beweren dat Depay het goed doet maar als het een fenomenale spits was dan had hij nooit salaris ingeleverd om daar te spelen en had Barca hem nooit transfervrij kunnen halen. Barca kon dit dus al op voorhand weten. Zo een Frenkie, Dembele en Coutinho die bij elkaar 300 miljoen euro hebben gekost en niet leveren dat vind ik een grotere ramp voor Barca

9 december 2021 om 11:46

Ik denk dat je beter vraagtekens kan zeggen bij het aankoopbeleid van Barca. Het lijkt nu niet of ze gekeken hebben wat heeft het team nodig , maar meer welke speler presenteerd goed op dit moment.
Die spelers die jij hier boven noemt deden het op het moment van aankoop goed bij hun club, terwijl ze bij Barca matig presteren.
Depay heeft weinig gekost en had daar voor niets laten zien bij een top-club, dus daar kan je dan ook niet veel van verwachten.
We moeten nu ook net gaan doen of het een verrassing is dat Barca het slecht doet, die proces was al een tijdje geleden ingezet.

9 december 2021 om 11:57

Vraagtekens bij het aankoopbeleid? Je gaat zonder geld de markt op en dan zoek je naar spelers die transfervrij zijn en bereid zijn salaris in te leveren bij een dolend team. Dan kom je inderdaad uit bij deze categorie spelers: mannen die het een eer vinden om bij Barca te spelen, maar normaal niet goed genoeg waren. Face it: dit is momenteel gewoon het niveau.

Al die normale basisklanten (aguero, Fati, Dembele) zijn ook nog eens mega blessuregevoelig. Van Aguero is het zelfs nog maar de vraag of hij helemaal terugkomt. Die heeft sinds zijn komst volgens mij nog geen minuut gemaakt. Heel spijtig, maar ook dat zal momenteel het niveau zijn.

9 december 2021 om 12:37

haha ja ze verwachten in catalunya veel te veel van memphis. Was zelf in catalone in augustus en weet nog dat depay echt prima begon bij barca. Hij deed het goed in het preseason en scoorde een paar goals in de eerste paar la liga wedstrijden. Ik zei al dat ie heel wisselvallig is maar nog wel dat al mijn catalaanse vrienden helemaal blij waren en dachten dat ze een wereldtopper gratis hadden binnengehaald hahaha.

Nu paar maandjes later hebben ze ook wel door dat dit hem gewoon niet is. Kan het niveau gewoon niet aan. Had wel iets meer van hem verwacht dan dit, want wat memphis nu laat zien is zelfs voor zijn standaard gewoon echt slecht. Verliest zowat elke bal en is nooit dreigend.

9 december 2021 om 11:37

Dit heeft ook niks met depay te maken. Bayern is gwn te sterk tegen zwakke barca

9 december 2021 om 11:50

Ze moesten gewoon weer een nieuw zondebok hebben. De trainer kunnen ze nu even niet ontslaan, dus slim om nu op Frenkie en Depay te gaan zeiken. Wat een slangekuil met slecht beleid is Barcelona toch niet normaal.

9 december 2021 om 12:24

Gebrek aan concurrentie maakt je niet automatisch topscoorder aller tijden. Van Persie, Huntelaar, Kluivert en Van Nistelrooij speelden uiteindelijk ook tegen de kleintjes. Daarin is niet veel veranderd. 75 interlands: 38 doelpunten. 5 wedstrijden minder gespeeld dan Kluivert en Huntelaar en dat scheelt maar 4 doelpunten totaal. Met andere woorden: hij laat het qua statistiek wel zien dat Oranje hem gewoon goed ligt.

9 december 2021 om 13:03

Robben was toch niet echt een concurrent van Van Persie?

9 december 2021 om 13:33

Van Persie meer gescoord zonder Huntelaar en Robben? Volgens mij speelden OF Van Persie, OF Huntelaar. En zorgde Robben ook vooral voor heel veel goeie voorzetten. Dus dat zou de doelpuntenproductie juist moeten vergroten. Zelfde geldt voor Kluivert/ Makaay. Altijd speelde de een of de ander. Het is toch een godswonder dat Makaay eigenlijk nooit de beste is geweest, terwijl het echt een topper was.

Wat die mindere tegenstanders betreft: dat had het andere Oranje ook. Die hebben ook kwalificaties gehad, oefenwedstrijden en daar bovenop nog eens een eindtoernooi.

9 december 2021 om 18:46

Westend, als je wilt vergelijken, moet je niet naar het aantal wedstrijden kijken maar naar het aantal speelminuten. Dan zul je zien dat Memphis verreweg het slechtste is, op de voet gevolgd door Van Persie. Als we het enigszins bij het moderne voetbal houden, is Huntelaar met afstand de beste spits van het Nederlands Elftal.

En dan is dit nog 'scorebordjournalistiek' ook, want hierin worden bijvoorbeeld belangrijke goals en penalties niet meegenomen.

Maar wat mij nog het meeste verontrust is dat met 'Meneer Depay' in de spits er gewoon niks gecreëerd wordt. Er zit gewoon totaal geen voetbal in de voorhoede als hij in de spits staat, of het nou bij Barça tegen Rabo vallecano is of bij het NL elftal tegen Letland.. Hij denkt niet als een spits, loopt niet als een spits en maakt niet af als een spits. Hij is niet snel, kan niet koppen en (zeker voor een aanspeelpunt, want de diepte hoef je hem niet in te sturen, als je het wel doet staat hij vaak buitenspel omdat zijn timing slecht is), is hij belachelijk niet-balvast. Met zijn acties komt hij nauwelijks meer iemand voorbij en als het hem wel lukt, probeert hij er nog 3 te passeren (goh, bal kwijt..), hij eist alle corners en gevaarlijke vrije trappen op, maar zelden tot nooit komt daar ook maar iets van gevaar uit, integendeel.

En dan heb ik het alleen nog over het voetballende gedeelte, laat staan zijn gebaren en maniertjes in het veld of zijn Instagram activiteiten.

Dat er nu al 3 (bonds)coaches zijn die hem nooit wisselen, vind ik onbegrijpelijk.

9 december 2021 om 17:28

nee dat is niet veelzeggend gezien niveau tegenstanders. gewoon matige subtopper.

Is het nationale zeikdag ? Depay kan er geen klote van , Van de Beek is een flop, Frenkie onzichtbaar, Nainggolan kan Lang niet uitstaan. Is het probleem niet gewoon dat er door het internet 2 miljard journalisten bij zijn gekomen.

9 december 2021 om 10:36

Er wordt gewoon gesproken over de prestaties van gisteren, iets wat al decennia lang gebeurt na voetbalwedstrijden. Of wil jij beweren dat ze goed speelden?

9 december 2021 om 10:38

Schrijf dat dan als journalist ! Maar direct weer beter op instagram en dat soort teksten. Dat dat hier gebeurd is nog tot daar aan toe, maar als professioneel journalist ….Journalisten en analisten zijn populisten aan het worden, zo kwetsend mogelijk want dan word het gelezen. Voetbal inhoudelijk een speler beoordelen, en analyseren hoe het komt dat iemand minder speelt is er bijna niet meer bij.

9 december 2021 om 10:52

Is het populistisch om vast te stellen dat Frenkie tegenvalt en neigt naar het label miskoop? Of is het een objectieve vaststelling?

Is het populistisch om vast te stellen dat Van de Beek voorlopig zwaar tegenvalt bij United? Of is dat wederom een objectieve vaststelling?

Is het populistisch om vast te stellen dat Depay voorlopig eerder zwak presteert bij Barcelona? Of is ook dat een objectieve vaststelling?

Maar als je vandaag kritisch durft zijn, ben je een 'hater'. Terwijl de 3 bovenstaande spelers momenteel als natte kranten spelen. Dan mag dat toch benoemd worden?

Enkele weken geleden stond er een artikel VZ met als titel 'depay, de magier' omdat hij een goaltje gemaakt had voor Barcelona. Heb je dan ook zo geikeerd gereageerd? Of was het in dat geval een terechte lofzang, omdat ie eens gescoord heeft?

9 december 2021 om 10:53

Van het weekend scoort ie er 2 en is hij de perfecte opvolger van Messi. Dat is helaas het niveau van de voetbaljournalisten.

9 december 2021 om 10:58

@thenry_228: Dat is wat mij betreft ook het hele eieren eten. Er wordt een conclusie getrokken op basis van een wedstrijd. Zolang mensen het over een bepaald optreden hebben, hebben ze natuurlijk helemaal gelijk. Maar ga daar dan niet een eindconclusie aan verbinden. Nu krijg je bijna elke week contrasterende nieuwsberichten dat speler A er de ene week niets van kan en de andere week 'the best' is. Het woord hater vind ik sowieso voor kleuters. Kritisch zijn is voor mij een must zolang je niet overdreven conclusies trekt, net zoals bij goede prestaties het niet moet verzanden in ellenlange loftrompetten als conclusie. Prima om te constateren dat een speler een tijdje niet presteert zoals het zou moeten (of het gewoon slecht doet), maar dan wordt nu al snel een predicaat "hij kan niet voetballen" erop geplakt, wat dan vaak weer enorm overdreven is.

9 december 2021 om 11:09

@4everajax: je hebt gelijk hoor. Op basis van een wedstrijd iemand afschrijven is waanzin, net zoals iemand ophemelen na een wedstrijd waanzin is.

Maar in het geval van Depay, de Jong en Van de Beek is alle kritiek toch gewoon terecht? Die spelen alleen gewoon al maanden ruk en dan mag dat 'gewoon' benoemd worden.

Het predikaat' kan niet voetballen' is sowieso onzin want we hebben het over profs en dus de facto stuk voor stuk steengoede voetballers. Dat is dus een uitspraak die ik nooit zal gebruiken en waar ik me eerlijk gezegd aan erger.

9 december 2021 om 11:13



@skes14. “objectief” gezien denk ik niet dat Depay de kwaliteiten heeft om ooit te worden gezien als opvolger van Messi. Al maakt hij er dit seizoen alsnog 30. Die 2 spelers zijn in kwaliteit en kwantiteit echt niet te vergelijken.

9 december 2021 om 11:31

Yoda, ik denk dat je m’n punt mist. Maar ik ben het met je eens.

9 december 2021 om 12:44

Dat is niet alleen populistisch, het is ook ronduit imbeciel. Maar goed, je hebt een flinke club mensen dat het geweldig vindt om Frenkie belachelijk te maken. Dat zijn dezelfde mensen die beweren dat Frenkie niets meer kan doen dan tikkie breed en tikkie terug, ook al vertellen de cijfers een compleet ander verhaal. Hij is de meest progressieve speler van alle topcompetities.

Het probleem van Frenkie is echter dat er voorin te weinig kwaliteit rondloopt en je op zijn positie met zijn stijl uitblinkt wanneer je assists op je naam kunt schrijven. Als de voorhoede veel ballen verliest, dan kan hij daar ook bar weinig aan doen.

9 december 2021 om 13:34

Veel bla bla maar feit is dat een Frenkie de Jong zich ,zelfs in het slechtste Barca van de laatste 20 jaar, op geen enkele manier weet te onderscheiden. En dat voor een speler van 86 miljoen euro... ongeacht waar hij dan op het veld staat.

En ik kijk heus wel verder dan assists en goals hoor. Maar van iemand als Frenkie de Jong, die ik persoonlijk een geweldig voetballer vind, verwacht ik wel meer.

De cijfers? Hier zijn ze... In defensief opzicht maakt hij 1,7 tackles per wedstrijd, 0,7 intercepties, 0,8 overtredingen, 0,6 clearances en 0,3 dribbels. Offensief 1,5 key passes, 2,4 dribbels, 1,3 verlies van de bal, 1,7 slechte aannames. En hij heeft een gemiddeld pass percentage van 91. (La Liga)

Nou, dat zijn de cijfers. En nu mag jij eens uitleggen wat daar zo progressief aan is? Of wat er zo fenomenaal aan is waardoor ik niet mag stellen dat Frenkie dit seizoen stevig tegenvalt, een mening die overigens gedeeld wordt door zo wat elke analist ter wereld?

Nou, verrijk me met je oneindige wijsheid, oh wijze Almogaver...

Edit: de zo verguisde Busquets heeft defensief betere stats dan de Jong en offensief, op key passes en dribbels na, gelijkaardige.

9 december 2021 om 16:05

Thenry: Dat komt omdat een voetballer als de Jong afhankelijk is van zijn medespelers. Als die van het niveau FC Schubbekutteveen zijn heb je heel weinig aan hem. Dat hij 86 miljoen kostte kan hij toch niks aan doen??
Dus ja: hij valt stevig tegen, maar daar is een logische verklaring voor. Is het dan terecht om te stellen dat hij er geen fluit van kan, zoals sommigen dat momenteel doen?

9 december 2021 om 16:45

@nick: conclusie is dus dat hij momenteel tegenvalt maar dat het voorts een prima voetballer is, zoals ik letterlijk schrijf in mijn comment?

Tuurlijk is hij afhankelijk van zijn ploegmaats, het is geen Messi (en zelfs die heeft ze nodig) maar los daarvan valt het gewoon allemaal tegen wat de Jong momenteel laat zien.

En nogmaals ik schrijf nergens dat de Jong er niets van kan he? Ik vind het namelijk een geweldig voetballer.

9 december 2021 om 17:12

@Henry.Ja alles wat je zegt komt voort uit populisme, de waan van de dag. Heel het team speelt dramatisch, de helft is geblesseerd en Messi is weg.Wauw wat een verrassing dat het lijkt alsof niemand er meer iets van kan! Alsof jullie zelf nooit gevoetbald hebben en nooit hebben meegemaakt dat je in een vrij goed team zat, maar het gewoon niet lukte en dit mentaal zo erg in de hoofden gaat zitten, dat het algehele niveau achteruit gaat.Echt soms denk ik dat de meesten hier zelf nooit gevoetbald hebben.

9 december 2021 om 11:06

Uiteindelijk is het makkelijk individuen uit een slechtdraaiend geheel af te zeiken. Enerzijds niet helemaal fair. Anderzijds worden spelers uit een goeddraaiend geheel soms teveel opgehemeld . Vandaar de teleurstelling in bijvoorbeeld Frenkie van 86 miljoen. Daar worden initiatieven van verwacht.

9 december 2021 om 12:54

Naja goed dat kunnen ze zeggen. Ik vind dat Xavi er niets van kan. Zelfs al neem je de selectie over die misschien niet goed is dan verwacht je dat er een frisse wind komt. Gewoon 0,0 beter geworden wat zeg ik, vind ze zelfs slechter dan onder Koeman.

9 december 2021 om 14:23

Straight from the darkness inderdaad.
Lekker afzeiken en negatief zijn. Geestelijke klappen uit delen.
Daar zijn velen zo goed in. Zegt ook iets over de gevoelswereld waar ze zelf in zitten, ik zeg je die is niet veel soeps.
Ps. Vergeet Koeman niet, die krijgt ook nog steeds trappen na.

Een typische mooi weer voetballer.

9 december 2021 om 10:28

Het sneeuwde in München, dus misschien heb je gelijk

Depay laat gewoon wekelijks zijn niveau zien. Hij kan niet beter en had nooit gehaald moeten worden. Deze jongen is teveel ego speler en net niet goed genoeg om bij een absolute topclub het verschil te maken.het is te prijzen dat die het probeert maar het is geen killer afmaker en het is geen Ronaldo/messi.
Als het elftal minder om hem gaat draaien en meer om het elftal kan het nog wat worden maar ik zou hem proberen te verkopen als ik Barca was

9 december 2021 om 11:40

Dembele, Frenkie en Coutinho kennen een enorme waardering op de balans. Verkopen moet tegen een bedrag boven boekwaarde, dat kan lastig zijn.
Dembele vertrekt en moet deze winter voor naar ik meen rond de 15-20mln verkocht om quitte te spelen, Frenkie rond de 40 mln en Coutinho weet ik niet.
Depay voor 15 miljoen verkopen levert direct 15 miljoen winst op, daarnaast vind ik hem gewoon geen speler die past bij Barcelona. Het spel draait dan om een speler die minder is dan vele andere spelers. Laat er een killer staan die de bal er in ramt, wat dat betreft is Haller veel beter voor een Barcelona omdat die er gewoon staat en de bal er in ramt, dan kan de rest lekker voetballen.
Zo'n type is nuttiger, ik wil hem niet kwijt en zeker niet ruilen voor Depay maar het is stof tot nadenken.
Verder ga je de spelers die jij noemt alleen salaris mee besparen en dus is dat effectief voor de begroting van volgend jaar, dat helpt te beperkt.

nb. ik kijk grotendeels vanuit boekhoudkundig perspectief nu en voeg daarna pas sportieve waarde toe. Ik kijk dus niet naar volgende jaren waar de verkoop van de 3 spelers die jij noemt wel effectief kan zijn zolang ze voor boekwaarde of boven boekwaarde vertrekken.

Als ie een duel won werd er afgefloten voor een schouderduw.. Lijkt me niet echt eerlijk om Depay op basis van deze wedstrijd te veroordelen. Helemaal flauw om zijn Instagram erbij te halen. Zie daar de toegevoegde waarde niet echt van. Stond op een eiland en was bij de ballen die hij kreeg nog redelijk balvast.

9 december 2021 om 11:15

Als je m niet op basis van deze wedstrijd beoordeelt, maar op alle wedstrijden van barca tot nu toe, dan nog slaat de balans niet overduidelijk over in de plus. Vind je wel?

Die Nederlanders daar krijgen nu alles op hun dak, logisch ook, ze worden gezien als de nachtmerrie die Koeman zogenaamd heeft achtergelaten. Ik zou nu heel makkelijk met mijn vinger kunnen wijzen naar de Catalanen en ik kan heel makkelijk zeggen : well well well... ik herinner me heel goed hoe hard sommige barcelona fans ons uit liepen te lachen tijdens het 18/19 seizoen... now the joke is on them. Ik ben er overigens totaal niet rouwig om dat barcelona en ook sevilla uit de CL liggen, hierdoor krijgt Real Madrid nog eens 15 miljoen extra tv-geld inkomsten. Veel mensen begrijpen ook niet waarom Xavi daar is ingestapt, in deze hel, maar dat komt omdat Laporta hem beloofd heeft dat de European Super League barcelona er weer bovenop zal helpen financieel, maar met alleen geld red je het niet.

9 december 2021 om 10:35

Zo werkt het in het voetbal. Wij konden toen lachen, nu kunnen jullie lachen. Er komt hopelijk een tijd dat wij weer lachen, alleen kan dat best wel eens een paar jaar duren. Als ik jou was, echter, zou ik me niet verheugen op de teloorgang van het Spaanse voetbal. Kijk naar wat er in Italië gebeurde: ooit een topcompetitie, ie-de-reen wilde daar voetballen, andere competities waren in die tijd b-keuze, terwijl dat nu wel even anders is. Nu dreigt hetzelfde met Spanje te gebeuren: Landen als Engeland, Duitsland en Frankrijk zijn Spanje voorbijgestreefd en het eind lijkt niet in zicht. Want laten we eerlijk zijn. Barcelona en Real bepalen de aantrekkelijkheid van la Liga. Alleen als beide sterk zijn, is er een aanzuigende werking voor de andere clubs. Als Barcelona zich niet binnen nu en 1,5 jaar herpakt, dat voorzie ik grijze wolken voor het Spaanse voetbal, Real incluis.

9 december 2021 om 10:43

@toenie Deels met je laatste opmerking eens, La Liga is in verval. Mocht Real echter Mbappe binnen halen (en misschien ook Haaland) en blijven presteren in de CL krijg je straks een soort Bundesliga tafereel, waarbij Real de Bayern rol aanneemt. Barca zal voorlopig geen rol van betekenis meer spelen en teert (nu nog) puur op zn grote naam.

9 december 2021 om 11:09

Elke grote club heeft slechte tijden gekend. Belangrijkste is hoe reageer je en welke keuzes maak je in je beleid. Zet een salarisplafond? Krijg je nooit meer dat Messi zoveel kon verdienen, Umtiti 15 miljoen krijgt en Coutinho 30 mln. Barca moet vanuit de defensie opgebouwd worden en meer op intensiteit trainen. Kijk naar Ajax, Leipzig, Bayern. Niet alleen smijten met geld goed scouten.
Waarom kan Barca geen Davies ?Timber? Haaland(voordat ie een topper werd)?Nkunku halen/scouten voordat ie doorgroeit? Als je weinig geld hebt moet je slimmer worden.

9 december 2021 om 12:23

De scouting van Bayern wees tot drie jaar geleden helemaal niks wat betreft jeugdspelers. Er stroomde na het vertrek van Van Gaal jarenlang bijna niks door uit de jeugd.

9 december 2021 om 11:29

Volgens mij was de Jong er eerder als Koeman

Dit team is zo ontzettend matig. Je moet het hebben van een Dembele die de laatste jaren bijna nooit langdurig fit is geweest, dat zegt toch genoeg.
De jeugd is talentvol dus er zit weer wat moois aan te komen, maar de Barcelona fans zouden er goed aan doen dit seizoen voor lief te nemen.

Tja dit soort berichten kan je verwachten in de media maar heel eerlijk wie had gisteren nou echt gedacht dat dit Barcelona zou gaan winnen van een Bayern dat gewoon ook nog eens in een sterke opstelling speelt? Wens Barcelona veel succes in de EL maar dat wordt ook nog een heel lastig toernooi voor deze selectie...memphis is leuk tegen mindere tegenstanders maar voor de top van Europa komt hij gewoonweg te kort en is het niet de speler die een team bij de hand neemt en/of wedstrijden beslist. Als het even niet loopt is hij een van de eerste die door de mand valt...

Gaan ze over elke Barca speler apart artikel maken over hoe slecht ze zijn? Dat weet iedereen ondertussen. Blijft pijnlijk.....

Was te verwachten. Wanneer het goed gaat heeft niemand het over zijn instagram en wanneer het slecht gaat worden er allerlei zaken bijgehaald. Depay staat 9 van de 10 keer op een eiland. Wilt dat zeggen dat hij goed genoeg is voor Barca of de ideale spits? Vast niet. Maar veel beter hebben ze op dit moment niet, dus roeien met de riemen die je hebt en niet iedere keer lopen zeuren om de Nederlanders. Men legt de lat zo hoog voor Frenkie en Depay, maar waar zijn alle andere 'belangrijke aankopen/spelers'? Vrijwel iedereen speelt verstoppertje bij Barca. Misschien is dat de reden dat de jonkies opvallen, zij durven te voetballen en zijn blij om bij Barca een kans te krijgen.

Je kan ook al zijn andere teamgenoten met de grond gelijk maken. Wat een absolute schande was het. Verdedigen kan Barcelona gewoon niet. Alleen Araujo schat ik nog in op waardig niveau. De rest moet allemaal bij het grof vuil. Nogmaals, wat een schande.

Dan heeft die Duitse reporter hem nog niet horen rappen. Dan had hij vast gezegd dat hij beter kan rappen dan voetballen.

8 uit 21 voor een spits bij Barcelona is gewoon zeer beperkt... Teleurstellend half jaar van Depay bij Barcelona tot nu toe.

9 december 2021 om 10:58

Sowieso tegenvallend en van die 8 waren er dan nog eens 3 penalties bij. Dat maakt 5 veldgoals... tja...

Waarom gaan ze nou 1 voor 1 spelers volledig fileren? Accepteer gewoon dat je momenteel niet bij de grootste clubs hoort en dat deze 3-0 gewoon een acceptable uitslag is. Te lang op te grote voet geleefd, tsja, nu op de blaren zitten en accepteren dat je niet bij de grootste hoort.
Komt wellicht wel weer goed als iemand met een goede visie en beleid het voor het zeggen heeft. Helaas moet hij dan eerst wel een gigantische schuld wegwerken.

Het zijn ook vooral zijn houding en maniertjes die irritatie opwekken.
En dat gaat tegen je werken als het niet loopt.
Iets met hoge bomen.

8 goals in 21 wedstrijden is natuurlijk niet best... maar ook niet geheel onverwacht gezien Depay geen speler is die een club naar een hoger niveau brengt.

Dit seizoen gescoord tegen Athletic, Getafe, Levante, Alaves, Celta, Espanyol, Villareal en Valencia. Van zijn 8 gescoorde goals waren er 3 penalties dus maakte hij 5 veldgoals. Daarnaast ook in de CL niet gescoord. Al bij al vrij pover toch...

Mogelijk gaat het in de EL wat makkelijker voor Barcelona. De EL winnen lijkt me alleszins een mooie doelstelling om het seizoen wat glans te geven.

Die media in Spanje kunnen nog zo verbaasd zijn, wie Depay al wat langer kent weet gewoon dat hij door zijn wisselvalligheid voor de absolute top gewoon niet stabiel genoeg is. Je kunt je afvragen of je wel meer van hem mag verwachten.

9 december 2021 om 10:55

Ach en volgende week maakt hij een goal tegen Girona en schrijven ze weer dat hij een magier is...

Maar natuurlijk kan je niet meer verwachten van Depay dan wat hij nu laat zien want in zijn gehele carriere heeft hij nog niets meer laten zien dan zijn huidige niveau.

Snap dan ook niet dat mensen zo verwonderd zijn... Depay is een prima speler voor de subtop (lyon, Arsenal, Tottenham,...) maar dat is het dan ook.

Tsjah, dit kon je van te voren al wel aanvoelen dat dit zou gaan gebeuren. Begon eventjes leuk en had de hype mee dat als je dacht dat Depay het niet zou maken je maar een simpele hater was. Zie hier, hij kan helemaal dit niveau niet aan omdat hij zo wisselvallig is als de pest en vooral voetbalt voor Depay ipv het elftal.

Kom op we weten hier allemaal hoe het zit met Depay? Vingertjes in je oren, lage sokjes en allemaal van die onzin. Verder zeer matige speler die al jaren veel en veel te veel bal verlies lijdt.

9 december 2021 om 11:07

@Zezito
Hij is niet goed genoeg voor Barcelona maar dat waren ze gisteren zo'n beetje allemaal niet. Bij Lyon heeft hij vaak genoeg bewezen een uitstekende speler te zijn alleen hij is gaan geloven dat hij wereldtop is en dat hij veel beter kan dan Lyon en dan val je bij een Barca in verval door de mand.

Barça speelde met 2 spitsen
Dembélé kreeg ballen, deed zijn best maar de overmacht was te groot
Depay was de ander of Niet?
Ik schreef het gisterenavond ook al, D epay kreeg weinig ballen en wat hij kreeg.verknalde hij. Dat hij weinig ballen kreeg kwam omdat zijn medespelers hem Bewust oversloegen.
Hij was zonder concurrentie.de slechtste op het veld. Cijfer 1
Om het leed wat te verzachten voor Barça het was wel Bayern tegen wie ze speelden.
Als ik weet dit niet zeker, de winnaar van de EL volgen d jaar CL speelt dan kan de uitschakeling een geluk bij een ongeluk worden
In de competitie wordt het (te) lastig

En de rest van Barcelona die was goed? Depay moet aanvoer krijgen en die krijgt hij niet, Frenkie moet de deur dicht houden en ballen afpakken en opzij passen, maar speelt soms achter de spits. Waar zijn de verdedigers van Barca? Die laten al die tegenstanders maar gaan hoor. Het is een team probleem, en er staat geen team. Dat probleem had Koeman en nu Xavi ook. Goh wie had dat verwacht

9 december 2021 om 11:22

Zit jij in het hoofd van Xavi? Weet jij precies wat voor opdrachten frenkie heeft meegekregen?

9 december 2021 om 11:32

Dat zie je toch op het veld? Gisteren zag je hem ook weer heel vaak vooraan spelen, niemand speelt hem daar aan, hij schiet niet .. en staat daar eigenlijk voor lul. En wat gebeurt er? Precies de counter van Bayern, 2 passes en ze kwamen alweer in de 16. Frenkie moet juist daar tussen staan, zodat ze niet met 2 passes de 16 in komen.

Circus Depay is ook geen Champions League niveau. Dat hij bij Barcelona zit is al een utopie, maar de prestaties van barca passen ook bij hem. Een prima speler voor de subtop, maar meer kan en mag je niet van hem verwachten. Depay zal straks ongetwijfeld ook onderdeel zijn van de grote schoonmaak bij Barcelona.

Ik vind het inmiddels janken om te janken.
De media mag nu ook wel het grote roze "grote almachtige Barca" bril afdoen en de realiteit onder ogen zien.
De realiteit is dat Barca de komende jaren een middenmoter gaat worden, a la Arsenal.
Op Arsenal zitten we inmiddels ook al jaren niet meer zeiken omdat we al heel lang geleden met z'n allen hebben geaccepteerd dat het niks bijzonders meer gaat worden met de visie van de club, trainers en spelers die men daar binnenhaalt (ondanks het grote budget, dat is dan wellicht pijnlijker dan de situatie bij Barca)

Hetzelfde nu met Barca, dus om telkens dezelfde feiten te benadrukken schieten we niks mee op en raak ik er persoonlijk een beetje vermoeid van.
Ja het materiaal is middelmatig en bij een middelmatige selectie hoort een middelmatige prestatie.
Enfin, dat wetende kun je nog vaak roepen dat Depay, Frenkie of Dembele en Coutinho hebben gefaald etc etc, maar aan het einde van de dag blijft het een collectief samenspel en het kwaliteit wat je als team levert.
Als collectief komen ze tekort ook vanwege het gebrek aan kwaliteit en als individu eveneens omdat het geen werelklasse spelers zijn a la PSG / Bayern.

Mee eens dat als een Ansu Fati en een Pedri erbij zijn er wel meer swing in zit, maar dan nog heb je 10/9 andere spelers die het niet kunnen opvangen tegen sterkere tegenstanders.

Maar Depay heeft gisteren ook geen fatsoenlijke bal gekregen, een spits is afhankelijk van wat de rest doet en hij moet ze erin schieten maar als er niks komt dan valt er ook niks in te schieten.

Ach joh die Spaanse media schrijven je na 1 goede wedstrijd de hemel in en een wel later ben je een mislukking. Al kon iedereen ze wel vertellen dat onze zogenaamde superster daar geen potten zou breken. Depay is geen superster, is geen topspeler. Gewoon een goede voetballer die vooral aan ikke denkt boven team. Dat zit hem vaak in de wel. Maar die media….. ene week dit andere week dat…..

Depay komt op alle fronten te kort!
Barca is zeker niet de barca van 2008- 2016 daarom heb ik alleen nog maar meer respect voor Messi dat hij de afgelopen jaren zo gepresenteerd heeft! Ja en dan heb je onze Koeman bij far de zwakste en lafste trainer die ooit barca heeft getraind. Dat Koeman dacht dat depay, dest en Luuk de jong aanwinst voor barca zoude zijn dan weet je al op welke niveau hij trainer is geweest. Hij heeft 2 leuke wedstrijdjes gespeeld met het Nederlands elftal wat tot de zwakste generatie behoord en vervolgens dacht hij even als top trainer te kunnen acteren. Barca en het Nederlandse elftal in goede tijden hadden nooit aan koeman gedacht! Ik heb vertrouwen in Xavi die heeft nog zat werkt te doen maar volgend seizoen staan ze er gewoon weer hoor en hopelijk zijn dan depay, dest, Luuk de jong, coutinho verkocht en de klap die barca door Corona heeft gehad weer te boven is gekomen!

Denk dat de Depay prima voldoet op dit moment wanneer je kijkt naar de investering in zijn algemeen. Een van de weinige spelers die scoort en je hebt nou eenmaal moeten shoppen met een lege portemonnee en wat verwacht je dan überhaupt binnen te halen. Transfervrije speler die een prima aanvulling is op dit Barca. Denk dat de media vooral zal moeten wennen dat het even minder is en dit het niveau is van Barca en als je dat accepteert bekijk je zijn prestaties vanuit een ander oogpunt. De jonkies zullen uiteindelijk Barca weer naar een hoger niveau duwen, maar dat gaat nog een paar jaar duren. Neem dan de dure Dembele als pispaal die weer niet beslissend is en bij de 3e goal weer kinderlijk de bal verspeeld waar de 3e goal uiteindelijk uit voort komt. Het zijn zware tijden voor Barca, maar ze komen er wel weer uit.

HET IS Gewoon EEN ZEER Zwakke Selectie !!! Die gaan echt niet ver komen in de EL. Moeten gewoon een paar jaar aan een goede selectie gaan bouwen. Dit hadden ze ook met Koeman kunnen doen, maar dat doen ze met Xavi. Maar die moet echt de tijd voor krijgen.

Doodvermoeiend toch dit soort berichten. Volgende week slaat het weer helemaal de andere kant door.
Depay is niet zo slecht als iedereen zegt dat die nu is, en Frenkie is niet zo goed als iedereen dacht dat die was.

Zo moeilijk is het allemaal niet mensen.

Lang leven de voetballerij, lang leven de waan van de dag

Is voetbalzone hier niet zelf schudig aan om een Depay te typeren als wereld voetballer, en hem in een adem te noemen met Messi, Ronaldo of Zlatan.

Wat erger ik me iedere keer, als er iets over sociale media, en iedere keer die vergeijking zie, door voetbalzone gemaakt, het is niet zo vreemd, dat hij niet zo populair is.

Die jonge is met zijn voetbalkwaliteiten en gedrag buiten het veld een schande voor een grote club als Barcelona.

En Xavi is sterker als speler dan als coach. Zo kan je er nog een paar opnoemen.

Vind hem eigenlijk op beiden vrij middelmatig. Tis geen De Roon op social media en geen Ronaldo op het veld.

Zijn rendement is bij NL elftal top, beetje alles op Memphis, zoals Berghuis bij Feyenoord toen!!

Uiteindelijk is Depay gewoon een hele normale voetballer, geen top, dus hij presteert naar kunnen, hij kan niet beter, anders had hij dat wel gedaan😉

De laatste tijd moeten nederlands het wel ontgelden in spanje! Beetje overdreven nietwaar? Frenkie de jong is ineens ook een misluking van 86 miljoen wordt er gezegt. Couthino bij 200 miljoen hoor je niemand over of pique, busqets gavi noem maar op! Xavi heeft ook de lat te hoog gelegt voor zichzelf met bepaalde uitspraken. Het zou logischer zijn als hij nog een paar x verliest en ook ontslagen zou worden. Hoop dat alle nederlands daar lekker weg gaan en naar een beter club gaan dan barca ondankbaar gedrag!!

9 december 2021 om 14:27

Sinds van der Vaart wat uitspraken heeft gedaan over het Nationale team van Spanje laten de Spanjaarden geen kans onbenut om een Nederlander aan te pakken.

Tere zieltjes die Spanjaarden.

9 december 2021 om 14:33

Ik denk dat het meer met Koeman te maken heeft. Beter Nederlanders de schuld geven dan de realiteit onder ogen willen zien. Maar goed, je zou denken dat ze wat dankbaarder zouden zijn jegens Nederlanders, want 'we' hebben er toch aardig wat belastingcenten naartoe gebracht en die visie die ze heilig verklaren, komt ook uit dit kikkerlandje.

9 december 2021 om 17:23

Hahah dat is niet waar. Over frenkie en coutinho of piqué is vaker wat over gezegd. Nog meer spelers hoor. Niet alleen de Nederlanders.

Je kunt gewoon merken dat journalisten daar niets meer dan hun frustratie voor zich uit aan het schrijven zijn. Hoe kun je dat nog journalistiek noemen? Dat kan ieder willekeurig leek. Ze blijven maar met het vingertje wijzen, maar licht gewoon de situatie van de club eens uit en concludeer dat dit onvermijdelijk was. Dit Barcelona krijgt het moeilijk tegen elke degelijke Europese ploeg en dat zijn er best een aantal. Waarom is er bijvoorbeeld geen journalist die zich afvraagt waarom een coach in hemelsnaam een aanvallende ploeg het veld in stuurt met een langzame houterige centrale verdediging, aanvallende backs, een middenveld waarbij slechts 1 speler z'n verdedigende taken nog uitvoert en een aanval zonder rendement? Bayern speelde gisteren niet eens zo goed en het won nog behoorlijk overtuigend.

Het is gewoon jammer voor Depay dat hij in een elftal terecht is gekomen dat uit elkaar viel. Maar dan is er nog de vraag of hij basisspeler zou zijn als het elftel niet uit elkaar was gevallen. Hoe dan ook had hij beter bij Lyon moeten blijven of naar een club van hetzelfde niveau moeten vertrekken. Zodra Barca weer wat te besteden heeft, zal er vast en zeker geprobeerd worden om een betere aanvaller te halen.

Depay is ook zeer matig. Het is geen topper. Gewoon lyon niveau is het hoogste

Een amateur ploeg speeld nog beter dan barcelona barcelona lijkt wel een bejaarde elftal

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren