Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Engelse media sparen Van de Beek niet: ‘Misschien had Solskjaer toch gelijk’

Laatste update:

Donny van de Beek kreeg dinsdagavond zijn eerste basisplaats dit seizoen bij Manchester United, maar dat was geen onverdeeld succes. De middenvelder werd na 66 minuten in het uitduel met Villarreal in de Champions League naar kant gehaald door interim-trainer Michael Carrick, waarna Bruno Fernandes in het veld kwam. De Nederlander zag vanaf de bank hoe Cristiano Ronaldo en Jadon Sancho het duel in Oost-Spanje in de laatste twaalf minuten alsnog lieten kantelen: 0-2. De kranten in Engeland hebben hun bedenkingen over Van de Beek.

Het hardst was The Sun. “Misschien had Ole Gunnar Solskjaer toch gelijk”, doelt de tabloid op de afgelopen weekeinde ontslagen trainer, die het ogenschijnlijk anderhalf jaar lang nooit echt in de ex-Ajacied zag zitten. “In Spanje was namelijk weinig te zien dat het tegendeel bewees. Als dit de wedstrijd had moeten zijn waarop Van de Beek eindelijk zijn stempel had kunnen drukken, dan was het verre van een succes. Als we aardig blijven, dan noemen we hem maar een harde werker.”

“Maar iemand die veertig miljoen euro heeft gekost en die volgens sommige supporters een van de beste middenvelders van Europa is, verwacht je meer. Veel meer zelfs. Het optreden van Van de Beek was net zo bleek als hijzelf. Het is geen toeval dat United na zijn wissel tot leven kwam en alsnog aan het langste eind trok door doelpunten van Ronaldo en Sancho. Van de Beek dwingt zulke dingen niet af, zo simpel is het.”

De Manchester Evening News geeft Van de Beek nog wel een voldoende, een zes, maar overtuigend vond de krant het optreden niet. “Van de Beek leidde in de eerste helft het drukzetten, maar zodra Manchester United zelf onder druk kwam, verdween ook Van de Beek langzaam uit het spel.” Bij de Daily Mail zat er voor Van de Beek niet meer in dan een 5. “Hij werd door Solskjaer met enige regelmaat genegeerd, maar tegen Villarreal leek Van de Beek op een andere golflengte te zitten dan zijn ploeggenoten.”

The Independent beoordeelde Van de Beek eveneens met een 5. "Veel werd verwacht van Van de Beek na zijn goede invalbeurt tegen Watford. Maar hij kwam amper aan de bal in de eerste helft en als dat wel gebeurde, deed hij er weinig mee. Een onbezonnen tackle leverde hem een gele kaart op.” De kranten in Engeland lijken dan ook weinig vertrouwen te hebben in speeltijd voor Van de Beek in de komende topduels met Chelsea (uit) en Arsenal (thuis).

Carrick weigerde na afloop met de eer te strijken, ook al had Manchester United in zijn debuut als interim-trainer gewonnen. Hij was met zijn gedachten meer bij Solskjaer. “Voor niemand binnen de club waren de afgelopen dagen makkelijk. Het voelt alsof we dit resultaat voor Ole hebben behaald. Dit is geen belangrijk resultaat voor mij persoonlijk, maar voor de club en de spelers. Het gaat helemaal niet om mij vanavond.”

“Het waren emotionele dagen. De eerste persoon die ik sprak toen dit allemaal in gang werd gezet, was Ole zelf”, benadrukte de voormalig rechterhand van de Noor. “Ik wilde weten hoe hij erin stond, omdat het voelde alsof ik dat moest doen. Het is nu mijn verantwoordelijkheid om dit team te managen en daar ben ik heel trots op.” Door de zege en het gelijkspel van Atalanta bij Young Boys (3-3) is Manchester United al zeker van groepswinst. De Engelsen sluiten de groepsfase op 8 december af tegen Young Boys.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zijn er echt United supporters die van de Beek een van de beste middenvelders van de wereld vinden, of is the sun weer schaamteloos aan het overdrijven? Overigens is er in Engeland tegenwoordig geen middenvelder meer te vinden die minder kost dan 40 miljoen bij wijze van spreke, dus dat argument vind ik ook niet echt top. Het is wel duidelijk dat van de Beek voor United niet de missing link is, moet een club gaan zoeken waar alles goed bij hem past en dan kan hij prima mee in de subtop. Ik vind hem eigenlijk wel een Klopp-speler.

24 november 2021 om 09:42

Liverpool is geen subtop hoor

24 november 2021 om 09:43

Dat zeg ik ook nergens hoor

24 november 2021 om 10:00

Klopp gaat niet Leipzig coachen

24 november 2021 om 10:09

Ook dat beweer ik nergens, dat ik van de Beek een goede voor de subtop vind en dat ik hem bij de speelstijl van Klopp vind passen kan toch prima naast elkaar bestaan? Verder nog iets te melden?

24 november 2021 om 12:14

Ja, Man UTD is ook subtop momenteel

24 november 2021 om 09:48

Op VZ krijgt vd Beek toch een 7,3 hetgeen gelijk is aan de waardering voor De Gea die i.m.o. de besten man van het veld was...

24 november 2021 om 09:51

Kijk jij naar de cijfers van VZ dan? Die zijn nooit serieus te nemen toch? Elke landgenoot of bekende naam krijgt steevast een hogere beoordeling dan hij verdient, maar wat is het punt dat je wilt maken? Dat er blijkbaar veel mensen een verkeerd beeld van van de Beek hebben? Die conclusie kun je ook niet zo maken, er zijn namelijk genoeg mensen die van de Beek extra hoog raten puur om een beetje te trollen

24 november 2021 om 10:00

Ook trollen hebben een verkeerd beeld, nl. te neagtief.
Punt is dat sommige voetballers nooit iets verkeerd kunnen doen in de ogen van velen. Lees de commentaren over vd Beek van VOOR de wedstrijd er maar eens op na.

24 november 2021 om 10:14

Of trollen er een verkeerd beeld op na houden weet ik niet, sommigen vinden het ook gewoon leuk dat er dan na de wedstrijd discussie ontstaat over de onrealistische cijfers. Oh ja hoor die mensen zullen er ongetwijfeld zijn geweest, maar dit is toch altijd zo? In de tijd dat Clasie naar Southampton ging las je toch ook positieve/hoopvolle verhalen van fans die hem het beste gunnen en dat is nu niet anders. Maar je hebt ook types die alles te kakken willen zetten, alvorens er een minuut gespeeld is. Het werkt dus beide kanten op. Dat is hoe het werkt met fans, niemand in Rotterdam die ook maar 1 seconde dacht dat Guus Til een topper was, nu is het in ogen van velen een Oranje kandidaat en zelfs klaar voor de basis volgens sommigen. De wens is de vader van de gedachte zullen we maar zeggen. Mensen die alles ophemelen zijn fan en mensen die bij het minste of geringste alles neersabelen zitten er gewoon op te wachten omdat ze diegene niets gunnen en willen zien falen.

24 november 2021 om 10:46

Wat de naam Ajax niet doet hè. Die verkopen nog een drol voor miljoenen. Ben ik als Feyenoord supporter wel jaloers op hoor!

24 november 2021 om 09:56

Vd Beek wordt wel erg gewaardeerd door de fans en velen vinden het onterecht dat hij 0 kansen kreeg. Dat de media hem nu ineens afschrijft als "misschien had Ole gelijk" is wel enigszins triest imo. Afgelopen weekend was hij een van de besten op het veld, nu was hij minder. Is hij beter dan Bruno Fernandez? Nee. Maar moet je perse beter zijn dan een van de 5 beste BPL spelers om van waarde te zijn voor United? Ook nee. Hij is een prima speler, met een goede basistechniek en goed oog voor ruimte.

24 november 2021 om 10:00

Ik neem af en toe een kijkje op de verschillende fora en na afgelopen weekend waren er inderdaad best wat positieve geluiden, maar ik heb nergens kunnen lezen dat er een United supporter beweerde dat Donny bij de beste middenvelders van de wereld hoort. Dat ie meer kansen verdient is nogal wat anders lijkt me.

24 november 2021 om 10:31

@Siepie: wat bizar was aan gisteren is dat we soms spelers die maar 1 keer met een nieuw team hebben getraind hun medespelers beter begrepen dan vd Beek gisteren. Zoals 1 van de kranten het al meldde: hij speelde op een totaal andere golflengte.

24 november 2021 om 12:03

Nou is United ook wel een club waarbij al jaren geen enkele tactische plannen te ontdekken zijn. Bij het team van Ten Hag werd hij namelijk juist erg goed benut en liet hij het vooral zien in de absolute topwedstrijden zoals Spurs en Juve.

24 november 2021 om 12:08

Maar zo werkt dat niet bij een club als Manchester United. Als hij net als een Fred kleurloos mee zou doen als centrale middenvelder, had hij deze kritiek niet gehad. Echter heb je niets aan Van De Beek als de ploeg de bal niet heeft en is hij aanvallende middenvelder. Daar rekenen ze hem dus ook op af en dan is hij voor dat niveau gewoon niet goed genoeg. Je ziet ook dat hij niet de status heeft die nodig is op die positie in dat team.

24 november 2021 om 13:30

Een Fernandez loopt al maanden te prutsen en die andere middenvelders doen het niet veel beter. Ronaldo had meer rode kaarten moeten hebben dan vrije trappen mee, afgelopen maand.
En dan moet van de Beek met zo'n zooitje egotrippers zich binnen een uur bewijzen?
Er staat absoluut geen team, verre van dat. En Donny kan bij uitstek spelen als teamplayer. Maar dat moeten er tenminste een stuk of 6/7 zijn. Daarnaast kun je 1 of 2 sterren hebben. En die laten het ook meestentijds afweten.

24 november 2021 om 13:37

Zo werkt het niet bij een club als manchester united, maar gezien de resultaten tov de gespendeerde miljoenen is het misschien beter om te kijken of het bij united juist wel zo moet gaan werken. Misschien eens iemand voor de groep zetten en (iemand verantwoordelijk maken voor transfers) die wel een duidelijk idee hebben.

Want hadden Salah (roma), Mane / Henderson (southampton), Firmino (hoffenheim) of Wijnaldum (newcastle) hadden ook niet de status die volgens jou nodig is. Maar zij werden gehaald met een idee en hadden een coach die ze met een plan het veld instuurden.

24 november 2021 om 09:57

Je moet van de beek simpelweg niet als 10 spelen met een fred en mctominay achter zich. Donny is niet de creatieve man en met die twee houthakkers achter zich die achteruit willen terwijl hij vooruit wilt werkt het totaal niet. Je kan beter bruno op 10 zetten en dan donny erachter als lopende 8. Dan zet je hem in zijn krijgt. Net zoals dat pogba die rol denk ik goed past waardoor je ze kan afwisselen als nummer 8. Verder zou donny zich nog op de nummer 6 positie kunnen richten, maar geen idee of hij dat goed kan invullen. Hij denkt zelf van wel. De enige keer dat ik donny op 10 wil zien is als er op de 6 en 8 iemand speelt die ook druk maar voren zet en voor creativiteit kan zorgen. Is simpelweg weer een verkeerde tactiek van de trainer, helemaal als je bedenkt dat je een speler die al maanden nauwelijks speelt op de meest creatieve plek neerzet. Dan moet je ook niet veel verwachten, want die speler durft uiteraard 0 risico in zijn spel te leggen.

24 november 2021 om 10:38

Donny kan echt prima op 6 spelen bij manchester. Die mctomminay en fred doen opbouwend echt helemaal niets. Och wat zijn die slecht zeg. Doet echt pijn aan je ogen dat middenveld. Donny is op elke positie op het middenveld veel beter dan die 2.

24 november 2021 om 11:02

Je moet wel echt beter opletten. Over de kwaliteiten van scott en fred valt zeker te twisten, maar dat ze alleen achteruit willen klopt totaal niet. Zijn juist beide, vooral scott, veel meer aanvallende spelers die gedwongen worden te spelen op een positie die hen totaal niet ligt.

24 november 2021 om 11:05

Donny is geen 6. Scott ook niet trouwens, en zelfs fred niet echt.dat donny beter is dan die 2 heeft hij zeker nog niet laten zien. Ze zijn ook niet best en vooral inconsistent, maar fred en scott heb ik in het verleden heel goede wedstrijden zien spelen voor united. Van donny heb ik dat nog niet gezien, al snap ik ook dat hij niet vaak de kans gekregen heeft.
Waar ik het wel mee eens ben is dat dat middenveld absurd slecht is voor zo'n grote club. Daar moeten pogba, bruno, en een vervanger voor matic natuurlijk altijd spelen.

24 november 2021 om 12:09

@blaugrana11 - Maar Van De Beek doet verdedigend niets of nauwelijks. Dat is veel schadelijker dan spelers die niet geweldig zijn in de opbouw. Kleurloos meedoen is nog altijd beter dan verdedigend verzaken.

24 november 2021 om 13:41

@sirius
Zolang anti-voetbal regeert, wordt het nooit wat.

24 november 2021 om 10:24

van de Beek is gewoon nooit een goede voetballer geweest, hij scoorde leuke en belangrijke doelpunten bij Ajax. Danny Hoessen scoorde ook tegen Barcelona. Nu wil ik niet zeggen dat van de Beek geen betere voetballer is, maar hij heeft gewoon weinig toegevoegde waarde in het spel en hij is ook niet echt efficient met kansen. Wat hij goed doet is vaak in positie staan om te kunnen scoren, maar 20% doeltreffendheid is gewoon veruit te weinig.

24 november 2021 om 10:52

Van de Beek is gewoon een prima voetballer, geen absolute topper maar kan heel prima mee in de subtop. Geen goede voetballer vind ik dan schromelijk overdreven. Het is geen schande om niet te slagen bij United, dat overkomen er meer. De nuance is vaak gewoon niet meer te vinden. Depay wordt de ene week opgehemeld alsof ie Messi is en de andere week neergesabeld omdat hij geen Messi is. Als je Depay langs de meetlat Messi legt en van de Beek langs Zidane, tja dan kan je elke week je gal spuwen, maar dit zijn gewoon subtoppers die als dusdanig beoordeeld moeten worden.

24 november 2021 om 11:10

Ik vond hem zelfs bij Ajax geen basisspeler en was tamelijk blij dat die verkocht was. Hij past leuk in een kick & rush team waar die afvallende ballen het net in kan rammen of naast de spits kan opduiken. Sowieso heb je gelijk dat het een prima subtopper is, maar dan praat je voor mij niet over ploegen die spelen om de titel. In Duitsland, Italie of het Engelse kick & rush (plek 7-14) kan die absoluut leuk meekomen en daar is niks mis mee. Het probleem met Donny is voor mij dat hij en zijn omgeving hem schromeloos overschatten. Hij is geen topspeler, zal het ook nooit worden, maar kan zeker zijn waarde hebben voor leuke teams.
de Roon en Koopmeiners redden het bij Atalanta in de serie A en ik denk dat vd Beek toch nog net iets beter is, mits goed gebruikt, dan deze 2 jongens.

24 november 2021 om 11:16

Dat je bij Ajax hem geen basisspeler vond, dat vind ik onbegrijpelijk. Was bij Ajax ook echt wel meer dan een kick n rush speler, was vaak belangrijk in korte combinaties in het 16 meter gebied. In mijn ogen zeker onbetwist basisspeler op dat moment en ook top 5 qua bepalende waarde in die CL campagne. Verder met je verhaal wel eens, Donny moet het besef gaan krijgen dat hij tot in de lengte van dagen een prachtige carrière kan gaan krijgen in de subtop.

24 november 2021 om 12:25

Top 5 van Ajax in de CL? Tadic, Ziyech, Frenkie, De Ligt, Onana, Mazraoui waren minimaal belangrijker dat seizoen.

24 november 2021 om 12:35

Even wel een compliment, eindelijk een fatsoenlijk gesprek waar mensen het niet met elkaar eens zijn. Dat zie je zelden in deze tijd, alleen maar leuk,
In de korte combinatie is die best aardig of zelfs goed te noemen. Ik ben zelf misschien ook meer fan van spelers die op een andere manier iets toevoegen, vertroebeld misschien het beeld een beetje. Ik zou hem in ieder geval nu niet terug willen zien bij Ajax, misschien over 2-5 jaar weer als die wat internationale ervaring heeft opgedaan en er ruimte is voor een type Donny.

24 november 2021 om 12:45

Joey prima rijtje, maar in mijn ogen staan Donny en Onana gelijk aan elkaar wat betreft waarde en mazraoui dat seizoen net iets daaronder. Mazraoui was dat seizoen minder constant zoals ik het me herinner, maar kan ernaast zitten. Desalniettemin was Donny geheel terecht basisspeler.

24 november 2021 om 12:47

@magikhetwete Donny is een iets fijner besnaarde variant van Klaassen in mijn ogen, die ook gelijk bij terugkomst weer rendeerde. Ik hoef Donny ook niet per se terug hoor, maar de kans is best aanwezig dat hij voor Ajax gewoon meteen weer van waarde zou zijn.

24 november 2021 om 10:40

Kijk op social media of Youtube shorts over VD Beek. De Engelse en andere buitenlandse supporters zijn oprecht van mening dat hij erg goed is en dat Solskjaer hem haat. Ze herdenken de Donny van 2018/2019 nog, maar ik denk ook dat Donny meer goed in dat team past dan de uitblinker is voor de top.

24 november 2021 om 11:01

Voor Donny moet alles kloppen inderdaad en daaraan merk je dat hij geen echte topper is, maar meer afhankelijk is van het team om zich heen. Maar dan kun je nog steeds gewoon een goede speler zijn en tegenwoordig is het vaak of je bent super, of je kan er geen hout van. Zaak is wel dat Donny zich er snel in schikt en op zoek gaat naar iets dat wel bij hem past, je kunt niet eeuwig blijven hangen in iets dat niet gaat werken.

Van de Beek moet aanvoer hebben en die krijg je niet van Fred en Mctomay. Als Fernandes met fred chter van de Beek speelt gaat het spel denk ikeen stuk beter lopen.

24 november 2021 om 10:55

Het ligt altijd aan een ander en niet aan Donny.
Hij is een middenvelder en geen spits hé, hij staat er zelf om kansen te creã«ren dus als je stelt dat hij geen aanvoer krijgt ben ik het niet mee eens.
Bruno viel in en in die 24 minuten liet hij veel meer zien dan Donny in 66 minuten had laten zien (met dezelfde spelers achter hem). We moeten gewoon niet elkaar napraten en doen alsof Donny zo goed is, de beste man gaat anders ook eraan geloven.

Mensen die overigens roepen dat hij weg moet etc. vergeten voor het gemak dat hij nog onder contract staat en jongens die op de bank zitten ook gewoon een onderdeel zijn van het team. We roepen altijd om Donny maar iemand als Mata zit meestal niet eens bij de selectie of de bank en die is technisch veel beter dan Donny. Met zijn volle verstand ging hij naar United terwijl er al hevige concurrentie is op de posities die hij kan spelen. McT en Fred krijgen ook altijd kritiek omdat "donny hoort te spelen" maar Donny heeft ook wel wat kansen gehad op hun positie voor de verdediging en wat liet hij eigenlijk zien?

Niet alleen Ole hoor, veel mensen zagen dat Donny dit niveau helemaal niet aankan. Alleen wat door een gekleurde bril kijkende Ajacieden en United supporters die nooit een wedstrijd van Ajax hebben gezien dachten dat ze goud in handen hadden...

24 november 2021 om 09:47

Toen MU dat bod deed werd het ook gelijk geaccepteerd door Ajax. Niet 3 miljoen meer vragen maar gelijk. Kennelijk toch goed gezien van Ajax. Wel denk ik dat van de beek een passer achter zich nodig heeft om in zijn kracht te komen. Fernandez een linie naar achter?

24 november 2021 om 10:06

Liverpool fan hier, niks met Nederlandse clubs te doen en zie steeds dat Donny dit niveau aan kan en wanneer zijn medespelers hem gebruiken op het veld hij de gevaarlijkste passing op het veld heeft.

Fred, Mctominay en/of Matic achter vdbeek zie je elke wedstrijd dat hij een kans krijgt wanneer het slecht gaat. Wanneer je een trio ziet met Vdbeek naast 1 van die 3 met Fernandez ervoor dan begint het ineens te lopen.

Dus die vlieger van Ajax fans gaat niet op voor mij en het niveau kan hij goed aan.

24 november 2021 om 11:34

Ok dan heb ik te makkelijk gedacht haha, ben zelf ook Liverpool fan maar zou jij Van de Beek dan graag bij Liverpool zien? Ik niet hoor. Dat niveau zal die toch nooit aantikken?

24 november 2021 om 12:16

Maar dan heb je Bruno Fernandes met altijd een Van De Beek in zijn buurt. Dan ben je gelijk twee man kwijt op het middenveld als je de bal verliest. Daar zit 'm ook het probleem. Van De Beek krijgt het maar niet geleerd om gedoseerd mee op te komen en daardoor is hij in verdedigend opzicht een blok aan het been. Manchester United is niet dermate dominant om zich dat te kunnen veroorloven en zeker niet met die verdediging. Je gaat natuurlijk niet alles maar aanpassen om de zwakke punten van Van De Beek te maskeren. Daar is hij simpelweg niet goed genoeg voor. Van De Beek is gewoon niet zo goed op een dergelijk niveau. Dat is ook geen schande. Er is geen club van een dergelijk statuur dat genoegen zou nemen met een Van De Beek. Dat is ook maar weinig spelers gegeven. Ik zou hem bij een Dortmund, Leverkusen of Lyon willen zien. Speel jezelf eerst daar maar de grote man en wie weet kan hij het daarna nog eens proberen op een hoger niveau.

24 november 2021 om 13:37

Perfect voor Liverpool zelf imo. Thiago was de missing link maar komt niet uit de verf tegen teams die verdedigen. Vdbeek is een tikkeltje aanvallender en Klopp maakt spelers beter

24 november 2021 om 10:11

Donny was bij Ajax gewoon heel erg goed, maar die jongen moet in een aanvallend team spelen en geen ManU dat geen pepernoot raakt. Enige reden dat jij Donny niet goed vindt is omdat je een zure PSV fan bent, dat is wel heel erg makkelijk uit je reactie te halen.

24 november 2021 om 11:13

Ik ben Ajax fan, maar vond hem bij Ajax ook niet heel erg goed. Mijn voorstel was toen om hem uit de basis te halen, het moment dat hij toen geblesseerd was ging Ajax ook als een tierelier (korte periode in ik meen 2018/2019) en hij was in piekvorm op het moment dat Ajax ver kwam in de CL (lees 4 wedstrijden tegen Real en Juve) maar dat was het dan ook, zelfs toen miste hij nog een aantal grote opgelegde kansen. Ik waardeer hem als voetballer en als Ajacied, maar ik vind het geen heel erg goede voetballer.

24 november 2021 om 11:32

Ik vond hem.bij Ajax zeker wel redelijk, maar je kan toch niet ontkennen dat deze jongen tekort komt voor de top van de premier league? En zoals magikwete hieronder aangeeft zelfs sommige Ajaxfans vinden hem niet goed. Zal wel een kwestie van smaak zijn dan en niet clubvoorkeur. Daarbij als je alleen kan renderen in een aanvallend team dan ben je toch sowieso geen topper? Voetbal is tegenwoordig meer dan lekker in de zestien staan je moet tegenwoordig veel meer arbeid leveren.

24 november 2021 om 10:38

Ja en mcfred en mctomminay kunnen het niveau wel aan zeker?

24 november 2021 om 11:40

Dit heb ik toch niet gezegd? United moet sowieso veel beter gaan inkopen dan dat ze nu doen.

24 november 2021 om 11:06

@MVB-PSV nou dat we goud in handen hadden met Donny was wel duidelijk. Halve finale cl mede dankzij zijn goals, daarna snel verkopen voor 40 miljoen, omdat de buitenwereld opeens dacht dat hij echt top was.

Beetje het zelfde als jullie met Malen hebben gedaan. Veel te veel geld gevangen voor een matige speler. Lekker toch

24 november 2021 om 11:35

Ja nee voor Ajax top inderdaad net als bij Malen haha. Doelde ook meer op de United fans😉

Van de Beek is niet gemaakt voor het spel van United. United is gewoon los zand positioneel staat het gewoon slecht. Je zag het met de analyses in de rust. De ene helft wil door dekken en de andere helft loopt achteruit en ja dan lijkt je middenveld heel slecht, omdat er zoveel gaten ontstaan op het middenveld.

24 november 2021 om 10:02

Ja datzelfde geldt voor sancho. Die denkt ook komop lekker druk zetten en dan heb je mctominay en fred die denken komop terug naar de 16. Mcfred lekker verkopen en goede voetballers halen. Pik grillitsch op voor een koek en een ei, waardoor je een 6 hebt die onder druk kan voetballen en goede passes heeft. Gebruik pogba en van de beek als lopende 8 en geef bruno de 10 rol. Is er ook altijd een aanspeelpunt voor de verdediging waarvan je weet dat je de bal daar kwijt kan. Al moet pogba stoppen met te veel willen doen.

24 november 2021 om 12:19

En waarom zou Manchester United dat doen terwijl ze ook gewoon een betere middenvelder dan Van De Beek kunnen halen? Je denkt toch niet dat de club net zolang gaat puzzelen totdat Van De Beek een beetje indruk maakt? Hij is simpelweg niet goed genoeg voor een club van een dergelijk statuur. Dan verwachten ze dat je op zijn positie bepalend bent voor het aanvalsspel. Die kwaliteiten heeft Van De Beek niet. Die is juist afhankelijk van andermans kwaliteiten.

Ligt niet aan van de beek. Na SAF is die club steeds meer van zijn identiteit aan het verliezen.

Mooiste voorbeeld: Shaw en Maguire zijn Engelsen waardoor ze daar spelen. Als ze Spaans waren had ieder bestuurslid van de club ze niet gehaald of eruit getrapt, simpelweg omdat het subtop is.

24 november 2021 om 10:37

Dan heb je Shaw en Maguire vorig jaar niet gezien

24 november 2021 om 11:02

Haha gast, Shaw zat in het PFA team van het seizoen van afgelopen seizoen. Slaat werkelijk nergens op om te beweren dat ieder bestuurslid hem er uit zou trappen als hij niet Engels was. Was vorig seizoen fantastisch.

24 november 2021 om 12:23

Tja, dan hadden ze Van De Beek ook niet gehaald, simpelweg omdat hij hooguit niveau subtop is. Het ligt niet enkel aan Van De Beek, maar voor dat niveau is hij ook gewoon geen bijzondere speler. Hij is afhankelijk van andermans kwaliteiten en de persoon die dergelijke kwaliteiten heeft, is zijn directe concurrent. Na al die kleurloze optredens in Oranje en in Engeland kunnen we gerust concluderen dat Van De Beek op dit moment niet het niveau heeft om op dat niveau enigszins het verschil te maken.

Van de Beek is geen nummer 10. Hij moet een linie terug op de plek van Mctominay spelen. Tegen Watford deed die dat uitstekend en had ook nog een goede klik met Sancho.

En nee de supporters vinden Donny niet de beste middenvelder, maar schatten hem wel veel hoger in dan Mctominay die geen een fatsoenlijke pass kan geven

Donny past niet bij deze club maar hij kan ook geen wedstrijdritme hebben. Het probleem is dat de ploeg niet in balans is. Een defensie die niet kan opbouwen en de bal niet eens wil, en aanvallers die niet terug willen lopen. Dat kan nooit wat worden. Daar moet je een voetballende verdediger bij zetten, een goede verbindingsspeler, Ole heeft verder de aanval niet op orde gekregen en wisselt daarin ook veel.

Leuk Ronaldo, maar hij heeft geen Ramos, Marcelo, Kroos, Benzema om zich heen. Dat zijn vanuit iedere linie spelers die meters maken. Kijk je bij City, dan zie je hetzelfde. In ieder linie lopen wel jongens rond die aan de bal wat kunnen en aanvallers die ook werken niet schuwen, ook KdB werkt zich het schompes.

Als ik van de beek was zou ik lekker een stapje terug doen en goed kijken waar ik zou passen als speler. dit is toch ook niet meer leuk? elke keer op de bank,en als je mag spelen loop je er verloren bij en word je weer overal afgezeken.geld kan je bij kleine clubs ook goed verdienen.

Het was geen goede optreden van Donny, maar hij wordt daar ook totaal verkeerd gebruikt of zijn medespelers snappen zijn loopacties niet. De kracht van Donny is het spelen tussen de linies, zijn diepte en in de zestien komen. Maar als hij een loopactie had dan werd hij ook niet juist aangespeeld of te laat. Verder moet United meer kijken naar de koekenbakker die centraal achterin staat, genaamd Harry Maguire. Wat is die ongeloofelijk slecht en is het voorbeeld van het wanbeleid die Manchester United voert.

Carrick is slim. Laat VdBeek meteen spelen, even laten zien dat het niet zo denderend is. En daarna gaat hij over op de anderen weer en kunnen mensen niet zitten klagen dat hij vdBeek geen kans heeft gegeven lol. Nee maar vdBeek past gewoon niet in dit team. Hij zou het nog veel beter doen bij Pep's City. Tsja.

24 november 2021 om 12:26

Maar daar zit ook het probleem. Een ploeg waarin hij past op een dergelijk niveau, zal altijd voor betere spelers dan Van De Beek gaan. Van De Beek is afhankelijk van de kwaliteiten van anderen en dan heb je nou eenmaal een plafond als speler. Ik denk dat hij gewoon naar Frankrijk of Duitsland moet gaan. Daar heeft hij meer statuur, is het niveau wat lager en zullen ploeggenoten hem sneller zoeken. Wellicht weet hij zich daar te ontwikkelen en anders speelt hij in ieder geval.

24 november 2021 om 14:58

Ja dat is waar, dat is inderdaad het probleem met hem. Hij moet idd een stap terug maken.

Pff, wel weer typisch, de ene wedstrijd ophemelen, 1 wedstrijd later weer afbranden.

Persoonlijk denk ik dat het voor VD Beek beter zou zijn om naar een club op een iets lager niveau te spelen. Een mooie subtopper in Duitsland of Frankrijk bijv. Puur om weer aan spelen toe te komen.

Ik zou Van de Beek juist als 8 gaan gebruiken zoals tegen Watford. Hij is niet de creatieve man en zeker niet met McTominay en Fred achter je. Bruno op 10 en Van de Beek erachter.

Het is nu ook wel weer gek direct conclusies te trekken na 1 keer in de basis onder Michael Carrick met ineens een heel andere selectie om je heen. Heel United speelde weer futloos maar dit was typisch zo'n wedstrijd die onder Solskjaer misschien ook gewonnen was.

Ik vind hem de beste balhandling hebben van alle middenvelders, snel onder controle, hard doorspelen, ziet de gaatjes. Zonder bal komt hij niet vrij genoeg voor het gevoel van Mctominay en Fred, die vooral bang zijn om een verkeerde pass te geven. Verdedigend zijn die 2 echt wel goed, maar aanvallend in de opbouw zijn de spelers bij United maar wat bang om het verkeerd te doen. Vdbeek vind ik nou juist direct met die durf spelen omdat hij weet dat dat nodig is op dit niveau.

Als er spelers niet het niveau aankunnen vind ik dat eerder andere spelers dan Donny. Pogba is Pogba, die kan alleen met passes strooien als hij goed heeft geslapen en zich blij voelt en niet zo verdomt stoer hoeft te doen om zijn onzekerheid te compenseren

24 november 2021 om 13:03

Eens. Wie niet ziet en toegeeft dat Van de Beek en Sancho een goed duo aan de rechterkant kunnen worden gezien hun manier van spelen, gevoel voor ruimte en waar ze elkaar aanvullen, moet haast wel een negatief gekleurde bril op hebben of andere zaken die meespelen in hun oordeel. Zeker gezien de huidige concurrentie. Punt blijft in mijn ogen gewoon dat United niet een Rodri, Jorginho, Fabinho of al was het maar een Partey, Hojbjerg of Ndidi binnen de selectie heeft die op zichzelf de verdedigende balans kunnen bewaken, en United de mogelijkheid had gegeven met de punt naar achteren te spelen op het middenveld. Met die enkele speler had Van de Beek geconcurreerd met Lingard, en Pogba met Fernandes. Terwijl ze nu concurreren voor 1 positie.

Als je Donny nou eens wisselt met de juiste (fred/mctominay) in plaats van met de onjuiste (fernandes/pogba) spelers, dan gebeurd er vast wel wat meer. Maar dit gebeurt iedere keer niet. Dan houd het een keer op voor Donny, hoe zuur het ook is.

Als je 40 mln uitgeeft kun je voortaan beter kijken wat voor type speler je koopt, hoe deze rendeert en of dat dan wel past in jouw speelstijl. Gewoon een mismatch

Hoe ga je iemand, die zo’n lastig jaar achter de rug heeft, en niet eens de kans heeft gehad om zichzelf in de ploeg te spelen, nu al zo afschrijven? Hij moet wennen aan de ploeg en andersom, en hij moet weer wat wedstrijdritme op doen. Je kan niet iemand zo snel afschrijven, dat is gewoon niet eerlijk

Ik vond hem gisteren ook matig, liet elke keer ze mannetje lopen, terwijl deze letterlijk op 1 meter van hem liep, het leek echt alsof hij al na 10 min op was. Verder was hij aan de bal slordig en handeling was te langzaam

24 november 2021 om 11:03

maar wat verwacht je van iemand die 1,5 jaar niet speelt en voor wie het niveau sowieso al te hoog is?

Natuurlijk is hij niet van het niveau waar Man Utd naar toe wil. T is gewoon een domme transfer van 2 van de 3 partijen. Alleen Overmars heeft het goed gedaan.
Maar die jongen kan best aardig voetballen, maar bij man utd heeft ie niks te zoeken.

24 november 2021 om 12:29

Maar dat is juist het grootste zwakke punt van Van De Beek. Dat heeft niets met ritme te maken en alles met zijn manier van spelen. Bij Ajax was daar namelijk al kritiek op. In verdedigend opzicht verzaakt hij te vaak en loopt hij te vaak te hoog. Dat ging bij Ajax op een gegeven moment een aantal wedstrijden goed en toch verviel hij weer in z'n oude patroon. Hij lijkt daar maar niet van te leren.

Wat een enge mensen zeg eigenlijk in de media. Vooral in Engeland. Lekker over gassies van 24 gaan schrijven dat ze er geen klote van kunnen terwijl je zelf de hele dag op je luie reet zit. Bah bah, 90% van de voetbaljournalisten doen echt aan riooljounalistiek.

24 november 2021 om 12:30

Euh... Heb je de Spaanse media niet meegemaakt? Die zijn nog veel extremer.

24 november 2021 om 19:37

ja weet het. is ook meer een algemene opmerking. Lijkt me trouwens ook helemaal geen leuke baan, voetbaljournalistiek. Gaat eigenlijk helemaal nergens over waar je over scrhijft.

24 november 2021 om 19:46

Lijkt me juist een geweldige baan. Betaald krijgen en je kunt min of meer schrijven wat je wilt. Het hoeft niet eens waarheid te bevatten

Tuurlijk heeft/had Ole het goed gezien, de enige reden dat hij Donny aan het einde van de transferperiode niet liet gaan is omdat er qua tijdsbestek en beschikbaarheid van een echte middenvelder (waar dan niet over de top voor betaald moest worden) meer gehaald kon worden.

Ole & team wilde Rice maar helaas was het merendeel van het geld al besteed aan Sancho en Varane, en toen kwam het ‘buitenkansje’ (commercieel gezien) CR7 - Weg budget.

Ik geloof echt niet dat Donny er na januari nog speelt, hij zal samen met Pogba, Bailly, Jones, Lindegard en Martial moeten gaan zorgen dat er in januari een leuke transfer opbrengst binnenkomt om daarvoor een kwalitatief sterke middenvelder en een links-back te kunnen bekostigen.

24 november 2021 om 12:00

Sorry, klopt Hangover, moet inderdaad een Rechtsback zijn..

Men verkijkt zich,omdat v/d Beek een paar goede wedstrijden (Madrid en Juventus)heeft gespeeld. Desondanks zijn de statistieken van v/d Beek niet best. 8 en 9 goals over 24 en 31 wedstrijden in zijn voorgaande Ajax seizoenen. Dat is behoorlijk weinig voor iemand die bijv. niet uitblinkt in passing en het juist van scorend vermogen moet hebben.Daarbij komt ook nog kijken dat het hier voornamelijk om de Eredivisie gaat. Ik snap zowel de verontwaardiging m.b.t. de kritiek die er is op v/d Beek als waarom wij zo tegenvalt totaal niet,simpelweg omdat v/d Beek nooit echt goed genoeg was.

Dit was z'n kans. Nieuwe trainer, gelijk basis, maar helaas. Hij is gewoon niet goed genoeg. Het was wederom een jochie dat een keer met de grote jongens mee mag doen op het schoolplein. Aandoenlijk, omschrijft hem het best.

Dus je laat iemand 2 jaar niet spelen en vervolgens reken je hem af op zo'n beetje zn eerste basisplek.
En dan zet je ook nog 2 houthakkers in zn rug.

Hoe die supporters erbij komen dat hij 1 van de beste middenvelders ter wereld zou zijn, is natuurlijk weer precies de andere kant op.

Donny is gewoon een prima voetballer bij een goed voetballende subtopper.
Man utd wil naar een niveau waarbij hij niet zal kunnen helpen. En dat het beter gaat lopen na de wissels is logisch, aangezien die ook gewoon beter zijn, dat is toch voor niemand een verrassing.

Waan van de dag. Afgelopen week speelde van de Beek heel goed, vanuit een middenveld achter de spitsen rol. En nu is het helemaal niets meer. Ik denk dat het grootste probleem is dat er in dat hele United geen lijn heeft gezeten en het voetbal slecht was. Van de beek zou een prima rol kunnen spelen bij United maar dat heb je wel een coach nodig die een idee heeft. Het beste is naar een club te gaan waar je meer kans hebt om te spelen. Dit soort clubs kopen alles wat los en vast zit en het moet allemaal spelen.

Deze jongen heeft bij Ajax gewoon goed geredeneerd in een prima elftal.
Net als F. De Jong en De Ligt die voor grote absurde bedragen verkocht zijn terwijl er toch weinig uitkomt wat de transfersom enigsinds kan verantwoorden.
Er word gewoon erg goed verkocht, maar de prijskaartjes vertegenwoordigen het spel niet, 85 miljoen voor "tikkie breed" en de duurst betaalde speler van Italië momenteel heeft erg veel moeite met uberhaupt verdedigen als het niveau wat hoog word.
Men verwijd mijn club weleens teveel voor zijn spelers te vragen en te krijgen, maar hier word dus wederom bewezen dat dat bij alle clubs zo werkt.

Mag een grap genoemd worden dat Donny op basis van een basisplaats sinds zeer lange tijd direct weer afgeschreven wordt. Donny was gisteren helaas niet beslissend maar draaide prima mee. Dat hij een aantal keren balverlies lijdt heeft m.i. vooral met ritme te maken. Zijn looptacties zijn nog steeds in orde en hij is vaak met een voorwaartse bal aanspeelbaar. Dat wil je toch graag zien? Misschien is het niveau van United te hoog gegrepen voor Donny maar een echte kans sinds zijn komst heeft hij nog niet gehad.

24 november 2021 om 16:22

Draaide prima mee ? Is het toeval dat het beter ging toen hij eruit ging ? Donny heeft in een goed draaiend elftal echt wel kwaliteiten, maar verwacht niet van hem dat hij het elftal echt beter maakt.

Wat is dat toch met van de Beek. De Nederlandse media zijn helemaal gek van hem. Als SBS een wedstrijd van Manchester aankondigt (vorig seizoen) ging dat als volgt: "donderdag op SBS dan speelt Donny vd BEEK tegen............... en dat terwijl hij helemaal niet in de basis stond . Kwam hij er 5 minuten voor tijd in dan werd al elke warmloop oefening beschreven. En ja hoor, het moment suprème, hier is hij dan: Donny vd Beek!!!
Als Feyenoord een speler van rond de 8 miljoen (senesi) vanuit een heel Zuid-Amerikaanse land niet direct opstelt, dan spreekt Derksen daar schande van. Een speler van 40 miljoen echter hoeft er niet direct te staan.
Ik denk dat vd Beek fantastisch in het spel van Ajax paste. Daar had hij nog een paar jaar moeten blijven.

Ga lekker na 1 basisplek alweer lopen janken, gun iemand tijd, anderhalf jaar op de bank heb je toch geen wedstrijdritme

24 november 2021 om 16:24

Klopt, maar als je zo speelt, dan verdien je het ook niet om te spelen. Daarnaast is hij niet de type speler waar United nu beter van wordt. Zij hebben creativiteit nodig. En dat is nu iets dat Donny heel weinig heeft. Dan kun je hem eigenwijs op blijven stellen, maar dan nog zal hij niet voldoen.

Nou dat is wel erg snel geconcludeerd na eindelijk eens een wedstrijd in de basis. Laat die jongen 4 a 5 wedstrijden staan en beoordeel hem dan. Een speler die regelmatig speelt mag je best beoordelen op een specifieke wedstrijd, maar een speler die anderhalf jaar lang nauwelijks speelt moet je niet gaan afrekenen op 1 wedstrijdje.

24 november 2021 om 16:26

Je weet dat er bij topclubs gepresteerd moet worden ? Als je het niet direct kunt laten zien dan zijn er weer anderen die de kans krijgen. En als die de kans wel pakken dan is jouw beurt voorbij. Donny heeft de kans niet gegrepen, en na zijn wissel draaide het weer beter. Heel vervelend voor hem, maar dat is de wetten van het topvoetbal.

Ik vind Donny in geen 100 jaar het vereiste niveau hebben om in de absolute top mee te draaien. Dat gezegd zijnde vind ik het altijd belachelijk als journalisten, fans en analisten een speler die al anderhalf jaar niet speelt, geen ritme en weinig vertrouwen heeft gaan afrekenen op die ene wedstrijd waar hij het vertrouwen krijgt. Dat is bijna onmogelijk om dan plots wel te presteren gezien het gebrek aan ritme en vertrouwen. Dat fans en journalisten de empathie missen om dat in te zien en zich daarin vergissen kan ik nog begrijpen maar vooral van de analisten vind ik dat frappant. Die hebben zelf vaak op dat niveau gespeeld en weten hoe belangrijk ritme en vertrouwen is

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren