Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Gaal kiest voor Cillessen onder de lat tegen Noorwegen

Laatste update:

Jasper Cillessen staat vanavond onder de lat bij het Nederlands elftal, zo bevestigen De Telegraaf en Voetbal International dinsdagmiddag. De doelman van Valencia krijgt bij afwezigheid van Justin Bijlow de voorkeur boven Mark Flekken, die vorige week nog door bondscoach Louis van Gaal tweede keeper werd genoemd.

Maandagavond bracht de KNVB naar buiten dat Bijlow onvoldoende fit was voor de beslissende WK-kwalificatiewedstrijd tegen Noorwegen. SC Freiburg-keeper Mark Flekken leek zich daardoor op te kunnen maken voor zijn basisdebuut in Oranje. “Flekken is mijn tweede doelman achter Bijlow en Jasper Cillessen is nummer drie”, sprak Van Gaal namelijk eerder deze interlandperiode.

Afgelopen vrijdag kreeg de trainer de vraag wat hij zou doen bij een blessure of rode kaart van Bijlow. Hij zei toen dat hij pas op een eventueel moment een beslissing zou nemen. “Je moet gewoon logisch nadenken”, voegde hij daaraan toe. Door de nadruk te leggen op 'logisch nadenken', leek Van Gaal te refereren aan het feit dat Cillessen na het EK niet meer werd opgeroepen, totdat Joël Drommel zich vorige week ziek meldde.

Nu Oranje voor de allesbeslissende wedstrijd tegen Noorwegen staat, kiest Van Gaal voor de ervaring van Cillessen. De Valencia-keeper gaat vanavond vanaf 20.45 uur in De Kuip op voor zijn 61ste interland. Op 14 oktober 2020 speelde hij zijn laatste interland. Mede door blessureleed en corona speelde hij al meer dan een jaar geen interland meer.

Vermoedelijke opstelling Oranje: Cillessen; Dumfries, De Ligt, Van Dijk, Blind; F. De Jong, Wijnaldum, Klaassen; Bergwijn, Depay, Danjuma.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
16 november 2021 om 15:56

Eerst even afwachten of Blind op de bank zit voordat je die conclusie kunt trekken.

16 november 2021 om 16:55

Danny Blind zit zeker weten op de bank vanavond. Misschien gaat hij ook nog even langs de lijn staan te coachen, maar hij zal daar zeker niet de hele wedstrijd staan.

16 november 2021 om 17:34

Das waar haha maar even serieus we moeten Malacia daar zetten snelheid is meer waard dan kunnen voetballen daar heb je niets aan als je de bal niet aan je voet hebt.

16 november 2021 om 17:36

Zou tactisch een blunder van je welste zijn om hier Blind op te stellen. Tegen Montenegro er van uitgaande dat je beter bent snapte ik de keus. Je moet ze ons niet weg laten counteren

16 november 2021 om 17:40

Jij gaat er dus vanuit dat we tegen Noorwegen niet de bovenliggende partij zullen zijn?

16 november 2021 om 16:14

Inderdaad en Flekken is en blijft zijn 2e keeper

16 november 2021 om 16:50

Hopelijk werkt het brein ook als we een penalty tegen krijgen

16 november 2021 om 17:32

Elke andere keeper pakt er gemiddeld ook max 1 van de 5 dus om daar nou zo'n belang aan te hechten..

16 november 2021 om 17:49

En Cillessen ongeveer 0 op 5. Verder hoeft dat geen groot criteria te zijn voor een keeper vind ik

16 november 2021 om 17:33

Jasper heeft de meeste ervaring dus logisch en je wil ook niet een Flekken laten debuteren in een dergelijk belangrijke wedstrijd al weet je het met Van Gaal maar nooit. Volgens mij liet hij Vd Sar ook debuteren in de Champions League en haalde hij Menzo er uit na een blunder in een heenwedstrijd tegen Auxerre of was dat Europa League maar in ieder geval Van Gaal is onnavolgbaar

16 november 2021 om 17:37

Die had er gestaan als ze door waren denk ik, nu kies hij toch voor een meer ervaren keeper

Topbeslissing en de enige logische. Ervaring mort namelijk voorrang krijgen.

16 november 2021 om 15:49

De minst logische mijn inziens. Redelijk lood om oud ijzer, maar bijzonder dat je de doelman niet kiest die meer in vorm is en zeker niet voor de ander onder doet

16 november 2021 om 15:51

LamJouwer. Zo'n debuut voor het Nederlands elftal doet elke speler iets. Ik vind dit ook de meest logische oplossing. Een keeper die al zenuwen heeft vanwege zijn debuut en dan ook nog in zo'n wedstrijd? Dat kan spelen met vuur zijn.

16 november 2021 om 15:52

Toch is het wel een risico om een speler in een belangrijke wedstrijd zijn debuut te laten maken. Je zegt het zelf al, lood om oud ijzer. Dan zou ik ook kiezen voor degene met de meeste ervaring, voor wie het allemaal niet nieuw is.

16 november 2021 om 15:54

Onzin, Flekken is nog een groentje vergeleken met Cillessen als het gaat om wedstrijden gespeeld op het hoogste niveau. Vanavond is mega belangrijk, dan kies je voor ervaring en routine, en niet voor een jongen die z'n debuut nog moet maken en pas net komt kijken.

16 november 2021 om 16:13

Cillessen is momenteel gewoon ook in vorm en doet het erg goed de laatste weken bij Valencia. Dit, met zijn ervaring én staat van dienst bij Oranje is het zeker de beste en meest logische keus. Zeker voor zo een alles of niets wedstrijd vanavond.

16 november 2021 om 16:18

Cillessen is helemaal niet in vorm, hoe kom je daarbij? Heeft 1 pot goed gespeeld, en terecht alle lof gekregen. Maar doen alsof hij "in vorm is" lijkt me een beetje te veel van t goede. Flekken daarentegen is weldegelijk in vorm en heeft zelfs het hoogste reddingspercentage van ALLE keepers in de Bundesliga.

16 november 2021 om 16:31

Iedereen vind hier wat van, uiteindelijk is het van Gaal die de keuze maakt en dit waarschijnlijk vanavond ook prima kan verantwoorden.
Als het tegen Gibraltar was geweest was het wellicht wel Flekken geworden. Dit is een wedstrijd waar een bepaalde druk bij komt kijken. Cillissen heeft al 50 caps gespeeld, halve finale WK gespeeld, finale nations league. Ik kan me voorstellen dat je dit als coach mee laat wegen. Maar het leuke is: vooraf weet je nooit zeker of het de juiste is. Ook niet als je voor Flekken zou kiezen.

16 november 2021 om 16:32

Cyberize7x, speelt ondertussen alweer 6-7 wedstrijden en keept gewoon goed. Zeker 2 a 3 keer de punten gered (niet verloren). Krijgt meer lof dan over die wedstrijden dan jij nu telt.

16 november 2021 om 17:58

Marsman had een hoger reddingspercentage dan Bijlow, zullen we anders Marsman maar eerste keeper maken ?

16 november 2021 om 15:54

Ervaring is natuurlijk belangrijk, maar je gaat Flekken ook niet laten debuteren wanneer de belangen zo groot zijn. Doe dat hierna bij een oefeninterland. Krul is nog koud uit het vliegtuig, en Cillessen heeft een goede reeks bij Valencia achter de rug, en heeft onder Koeman alles gespeeld met De Ligt en Van Dijk voor zich.

16 november 2021 om 15:56

Ik vind dat kwaliteit voorrang moet krijgen! Wil hier niet mee zeggen dat ik vlekken beter vind!

16 november 2021 om 16:12

Kwaliteit krijgt ook voorrang. Cilessen is de beste keeper die we hebben.

16 november 2021 om 17:12

Sorry hij doet het goed bij Valencia, echter heeft vlekken de minste tegengoals en hoogste reddingspercentage in de Bundesliga met keepers als neuer, sommer en trap. Kan ook net als cillesen goed meevoetballen. Buiten ervaring zie ik niets waar cillesen (op dit moment) beter in is.

16 november 2021 om 16:07

Ik zou niet zeggen dat ervaring voorrang moet krijgen, maar geen ervaring moet nu even geen voorrang krijgen.

16 november 2021 om 16:12

Zo zou ik het inderdaad eigenlijk moeten verwoorden. Debuteren in zo’n belangrijke wedstrijd als keeper is niet zo handig

16 november 2021 om 16:13

Vind jij dat ervaring boven kwaliteit en vorm gaat? Cillessen is tweede keeper en speelt door blessure van een andere keeper. Kwam erbij als vlgm 4de keeper ook? Hoe verkoop je zoiets aan mark flekken die als 2de keeper werd genoemd en gwn hele goede wedstrijden keept als eerste keeper in de bundesliga.

16 november 2021 om 16:17

@samhan/ Cillessen was bij Valencia dit seizoen gewoon eerste keus tot zijn blessure. Speelde toen ook al goed en sinds hij terug is, is hij gewoon in vorm. Zonder zijn blessure had hij eerder ook gewoon bij NL gezeten en had Bijlow misschien niet eens gespeeld, waarmee Flekken misschien niet eens was opgeroepen.

16 november 2021 om 16:17

Je verkoopt dit heel makkelijk aan een keeper die nog niet eens gedebuteerd heeft tegenover een keeper die al op een eindtoernooi heeft gekeept. Denk je dat flekken gaat zeggen dit pik ik niet? Hij kent zijn plek wel en is allang dankbaar dat hij erbij is. Een andere coach dan van Gaal zag hem niet eens staan.

16 november 2021 om 17:03

Hoewel ik het lood om oud ijzer vind welke doelman je na Bijlow op doel zet, vind ik dat Van Gaal zijn geloofwaardigheid te grabbel gooit en Mark Flekken aardig te kakken zet met deze beslissing. Hoe kun je nou eerst Cillessen volledig negeren, hem zelfs niet als vierde keeper oproepen en in de tussentijds Flekken roemen als eerste stand-in? Om dan vervolgens alsnog bakzeil te halen en Cillessen onder de lat zetten?

Als gewone stervelingen zullen we de diepe gronden achter dit besluit van Zijne Hooghartigheid de Arrogantste wel weer niet snappen, maar als dit teammanagement is is het wel een erg merkwaardige manier om mensen voor je te winnen.

16 november 2021 om 17:24

Ik lees alleen maar ervaring ervaring ervaring bla bla!! Hou toch is op met die onzin! Als je vorige week zegt Flekken is tweede keeper dan zeg je dat op basis van zijn vorm en prestaties tijdens de training of wedstrijden die hij gehad heeft en Flekken is verteld dat hij tweede keeper is dus die is al mentaal aan het voorbereiden om in te vallen en klaar te staan wanneer het moet en nu wordt hij aan de kant gezet door “ervaring”. Had dan Pasveer in de selectie geroepen 38 jaar en laatste tijd ook geweldig in vorm.

16 november 2021 om 17:31

Ik lees alleen maar ervaring ervaring ervaring bla bla!! Hou toch is op met die onzin! Als je vorige week zegt Flekken is tweede keeper dan zeg je dat op basis van zijn vorm en prestaties tijdens de training of wedstrijden die hij gehad heeft en Flekken is verteld dat hij tweede keeper is dus die is al mentaal aan het voorbereiden om in te vallen en klaar te staan wanneer het moet en nu wordt hij aan de kant gezet door “ervaring”. Had dan Pasveer in de selectie geroepen 38 jaar en laatste tijd ook geweldig in vorm.

Verstandige keuze, ervaring moet het doen vanavond!

Denk dat dit de beste keus is voor vanavond. Genoeg ervaring.

Cillessen is uiteindelijk toch wel de beste keuze idd. al had ik stiekem wel verwacht dat Van Gaal voor Flekken zou gaan kiezen. maar blijkbaar dus niet.

Heel erg fijn, die ervaring kunnen we wel gebruiken. Gelukkig geen debutant ala Mark Flekken.

Goed dat we Flekken als tweede doelman het vertrouwen geven als de eerste wegvalt. Oh wacht.

16 november 2021 om 15:48

Zou jij het aandurven om Flekken juist in deze wedstrijd te laten debuteren?

16 november 2021 om 15:49

Keept goed in de Bundesliga. Denk dat het kwa zenuwen wel meevalt.

16 november 2021 om 15:52

Nu ook net 10 wedstrijden. Vorige week voor het eerst tegen Bayern gespeeld denk ik, maar wel met Freiburg dus 0.0 verwachtingen.

16 november 2021 om 15:55

Waarom niet ? Het gaat om een keeper hoor. Een van de betere van de Bundesliga. Alsof die druk moet voelen en dat al helemaal in een leeg stadion

16 november 2021 om 15:55

Hij stelt dat Gaal Flekken als tweede doelman had gebombardeerd.
Overigens zeer verstandig om voor ervaring te kiezen.
Cillessen is straks de lul als het mis gaat en niet Flekken (en Bijlow)

16 november 2021 om 16:11

Puglia, De Ligt blunderde ook bij zijn debuut, terwijl hij vgm daarvoor al basis stond bij Ajax in kwartfinale, halve finale en finale EL.
Verschilt per persoon, dus waarom het risico nemen?

16 november 2021 om 16:05

Klopt toch? Hij is nu nog steeds tweede doelman!

16 november 2021 om 16:34

Je debuut maken is toch een ander gevoel dan al jaren voor dezelfde club. Dit gaat om kwalificatie. Geen enkel risico nemen en je meest ervaren doelman opstellen. Cillessen heeft al jarenlang ervaring en als enige keeper ook een toernooi gespeeld waar ook druk op zit.

16 november 2021 om 17:48

Heel logisch...

Stel het gaat mis met Flekken, hij blundert... dan krijg je de hele wereld over je heen waarom je Cillessen niet hebt opgesteld, zoveel ervaring, stomme keus om Flekken zo voor de leeuwen te gooien etc etc

Stel het gaat mis met Cillessen, hij blundert... dan heb je gewoon veel minder gezeik achteraf... hij was/ is namelijk op dit moment de beste en meest logische keus.

16 november 2021 om 18:52

Ik denk dat je bij beide dat gezeik hebt hoor. Als Cillessen blundert dan vraagt iedereen zich af waarom de 3de keeper de voorkeur kreeg boven de nummer 2…

Ben wel benieuwd naar de reden hier van. Volgens velen hier presteert Flekken veel beter dan Jappie. Dus vraag me af hoe Louis hier op is gekomen.

16 november 2021 om 15:51

Tja, hij kiest voor een steady 6je. Soms een 7, soms een 5. Zonde, maar echt slecht is Cillessen niet. Het was mijn keuze zeker niet geweest

16 november 2021 om 15:56

Cillessen was als stand-by van Ter Stegen bij Barca anders altijd een 7 of 8. Werd daar toen meermaals om geroemd. Flekken heeft nog niet 1 volledig seizoen op het hoogste niveau gekeept..

16 november 2021 om 17:03

Hij werd daar vooral om geroemd in Nederland. Barca wisselde hem niet voor niks in voor Neto

16 november 2021 om 16:22

@kjhuntelaar09: Diezelfde Flekken die net 10 wedstrijden in de BL heeft gespeeld? Die bij Freiburg zonder enige vorm van druk speelt? Die kan je toch onmogelijk als beter bestempelen dat een steady Cilessen die een bak aan interlands, CL-duels en La Liga wedstrijden heeft gespeeld en weer helemaal terug is na z'n blessure? Lijkt me nu de enig juiste beslissing om Cilessen nu op te stellen. Samen met Bijlow de beste keepers die we hebben en laat nu Bijlow (onze 1e keuze) geblesseerd zijn.

16 november 2021 om 16:27

Zonder druk? Haha, kijk aub even als voorbeeld naar de wedstrijd tegen Bayern. Waar andere clubs er met grote cijfers onderuit gingen, kreeg Freiburg dankzij Flekken slechts twee doelpunten tegen. Maar wat zou het, we gaan zien of Cillessen de juiste keuze blijkt te zijn en onze punten gaat pakken.

16 november 2021 om 16:29

Zonder druk hoeft toch niet te zeggen dat je niet goed kan spelen?
Daarmee bedoel ik druk van moeten presteren, niet druk voor de goal (maar nam aan dat dat wel duidelijk was).

16 november 2021 om 16:36

@4ever4ajax, niet om het een of ander, maar wat voor druk zou Cillessen meer moeten hebben dan Flekken? Valencia is ook maar een middenmoter die op de 10e plek staat. Zitten allebei niet bij een topclub waar kampioen worden het minimale is. Bovendien heb ik zelf niet gezegd dat Flekken beter is dan Cillessen, maar daar werd ik gister op dit medium op gewezen. Ik gaf zelf ook aan dat ik liever Cillessen zie keepen, maar dat komt ook meer omdat ik Flekken gewoon veel te weinig heb zie keepen.

16 november 2021 om 16:40

@kjhuntelaar09: Bij Valencia zit wel meer druk dan een gemiddelde middenmotor in La Liga (en ook veel meer dan bij Freiburg). Dat het al tijden een puinhoop is door het stadion en financien is 1, de verwachting bij de fans is er wel altijd naar. Maar bedoelde niet alleen Valencia, Cilessen heeft natuurlijk ook al CL-duels en andere interlands gespeeld.

Zeer terecht ook jasper is een topkeeper

16 november 2021 om 15:48

Topkeeper? Denk dat die serieus nog niet in de top 25 van keepers staat. Gewoon middelmaat, maar dat is het Nederlands elftal over de gehele linie al een jaartje of 6. Dus moeten het er mee doen

16 november 2021 om 15:50

De rest van de Nederlands keepers ook niet. Bijlow komt er wel maar is er nog niet

16 november 2021 om 15:50

Cillessen is zeker een topkeeper bro, hij is geen top 10 maar invorm is ie een topkeeper, wil je flekken dan laten debuteren in deze wedstrijd? Die man is niet eens ervaren, Nederland heeft geen wereldkeeper zoals andere landen met name, Frankrijk belgie Duitseland

16 november 2021 om 15:54

Ik denk dat mensen Cillessen hier best wel onderschatten. Hij is er wel eens naast gezet in Valencia, maar dat komt door de politieke spelletjes van de voorzitter van wie Cillessen mag vertrekken door zijn salaris. Ik vind hem op dit moment niks minder dan vroeger en voor mij is het in ieder geval de beste keuze nu Bijlow er niet bij is. Daarnaast heeft Cillessen vaak genoeg bewezen met de druk aan te kunnen, terwijl Flekken pas sinds vorig seizoen regelmatig in de Bundesliga keept.

16 november 2021 om 15:55

In vorm is het ook geen topkeeper, anders was die op deze leeftijd wel wat verder geweest in zijn carrière. Is niks mis mee, want echte topkeeper zijn zeldzaam. En waar zeg ik dat flekken moet debuteren? Ik zou ook Jasper kiezen, maar dat maakt het alles behalve een topkeeper hoor. Hebben gewoon al, sinds stekelenburg zijn prime, gewoon een probleem met keepers. Ow ja, ik ben je bro niet

16 november 2021 om 16:02

@AMadrid1991 cillessen wordt zeker onderschat, hij deed het bij barca uitstekend als wisselkeeper

16 november 2021 om 16:24

@ducktaildo: Ik zou geen enkele Nederlandse keeper als Europese topkeeper bestempelen. In mijn optiek zijn Bijlow en Cilessen by far de beste keepers. Flekken zou dat op termijn ook kunnen bereiken, maar die komt pas net kijken in de BL. Wel vind ik dat Bijlow en Cilessen meer dan prima keepers die in ieder geval niet voor puntverlies zullen zorgen normaliter.

16 november 2021 om 16:48

mee eens en Cillissen heeft zich wederom bij valencia teruggeknokt in de basis

16 november 2021 om 17:39

Een top keeper is hij misschien niet maar die hebben we sowieso niet. Bijlow, Krul, Ciilessen is allemaal geen top en een beetje lood om oud ijzer (flekken die op zijn 28ste net 10 wedstrijden een basis plaats heeft in de Bundesliga wil ik voorlopig nog niet eens in dat lijstje zetten). Het belangrijste verschil tussen die keepers is dat Cillessen en Krul inmiddels een eind in de 30 zijn en dat Bijlow midden twintig is en nog een paar stappen kan maken.

17 november 2021 om 09:28

eind in de 30? Cillessen is 31 en kan nog minimaal 5 jaar mee.

16 november 2021 om 15:54

We hebben geen topkeepers in Nederland.

16 november 2021 om 16:01

sorry maar hij heeft mij oranje nooit kunnen overtuigen is echt geen topkeeper, mist uitstraling en is gene echte kerel in het doel, heb hem nooit ene wereld save zien maken of wat dan ook. oogt vaak onzeker..

16 november 2021 om 16:04

Spanje, 2014. Wereldredding waardoor we in de wedstrijd bleven en uiteindelijk niet met 0-2 achterkwamen, maar 5-1 wonnen 😉

16 november 2021 om 17:59

Hij is ook geen top keeper, maar er wordt hier wel eens gedaan alsof hij er niets van kan - nooit iets goeds heeft laten zien en dat is natuurlijk ook niet zo.
Hij heeft, deels natuurlijk vanaf zijn overstap naar barcelona niet veel gespeeld de afgelopen jaren en daarmee niet veel kunnen laten zien.
Maar de Cillessen van begin - midden 20 was net zo belangrijk bij Ajax met knappe reddingen als Bijlow nu bij Feyenoord.
Hij hield in 2014 ook niet voor niets Vorm en Krul die beiden een goed seizoen hadden gehad in de PL uit de basis op het WK (waar hij ook best een paar aardige ballen pakte).

Veilige keuze, en volgens mij de beste keuze. Geloof best dat Flekken beter is, maar om zo'n jongen te laten debuteren in deze cruciale wedstrijd? Maar ja, Cillessen moet het ook nog maar laten zien. Ben benieuwd!

16 november 2021 om 18:04

Ik weet ook niet wat ik van Flekken moet vinden eigenlijk. Hij zal het best prima doen in de Bundesliga, maar die jongen is 28 en heeft net 10 wedstrijden een basis plaats en heeft een groot deel van zijn carriere bij kleinere clubs in de 2e bundesliga of nog daaronder gezeten (en zelfs daar had hij niet altijd een basis plaats).

Ben niet zo'n fan van Cillessen, maar het lijkt me helemaal geen slimme keuze om een vrij onervaren keeper op internationaal niveau te laten debuteren in zo'n belangrijke wedstrijd tegenover Cillessen die veel ervaring heeft.

Ervaring is belangrijk, maar een keeper die totaal uit vorm is niet. Flekken was de juiste optie geweest.

16 november 2021 om 15:49

Ik ben geen fan van Cillessen, maar hij keept wel bij Valencia momenteel. Dit is een beladen wedstrijd, dan is ervaring toch belangrijker dan een keeper die zijn eerste minuten maakt. Flekken zijn tijd komt wel

16 november 2021 om 15:52

En keept ook goed bij Valencia.

16 november 2021 om 16:04

Flekken zijn tijd komt wel? Flekken is ondertussen ook al 28 jaar oud.
Bijlow is 23 en Drommel is 25 jaar. Beduidend wat jaartjes jonger. En hij lijkt gekozen te hebben voor Bijlow (mits fit).

Dit was de kans om Flekken te laten debuteren/te laten zien uit welk hout je gesneden bent als keeper zijnde.

Nu wordt er weer teruggegrepen naar een Cilissen die nooit volledig heeft overtuigd.

16 november 2021 om 16:31

En als flekken dan niet het 8e wereldwonder blijkt heb je mooi het WK verspeeld. Laat die flekken lekker debuteren in een oefenwedstrijd of de Nations League. Niet in een wedstrijd waar zoveel vanaf hangt.

16 november 2021 om 16:46

En als Cillissen niet geweldig staat te keepen vanavond dan heb je ook mooi het WK verspeeld. De keuze maakt niet bijzonder veel uit. Cillissen heeft meer ervaring en Flekken is in de vorm van ze leven. Het is om het even. We gaan het zien vanavond.

16 november 2021 om 16:50

Je vergeet dat Cillissen al 60 interlands achter zijn naam heeft staan en dus al heel vaak met deze verdedigers heeft samengespeeld en getraind, dit is bij Flekken niet het geval.

16 november 2021 om 18:14

Voor mij is Cillessen de enige juiste optie eigenlijk.
Flekken is een laatbloeier, die heeft net 10 wedstrijden een basisplaats op zijn 28ste. Hiervoor was hij altijd reserve keeper of speelde hij op lagere niveaus (en was daar ook niet altijd eerste keeper).
Moet je dan op basis van 10 westrijden iemand in de basis zetten die nog nooit een internationale wedstrijd heeft gespeeld (hij heeft zelfs in club verband nog nooit een internationale wedstrijd gespeeld)?
Daarnaast heb ik begrepen dat hij niet makkelijk kan coachen in het Nerderlands, hij speelt immers al vanaf zijn 16e in Duistland.
Cillessen is overigens ook niet totaal uit vorm op dit moment, hij speelt de afgelopen maanden gewoon bij Valencia.

Logisch, eindelijk een coach die doordenkt en niet koppig zichzelf de hele tijd gelijk moet geven

Ik had Flekken aan het werk willen zien, maar in deze beladen wedstrijd als deze denk ik dat ervaring belangrijk is

Logisch, zou ook mijn keuze zijn.. maar wat ik wel vreemd vind is dat oorspronkelijk Flekken tweede keeper is en Drommel derde keus. En Cillessen werd pas bij blessure Drommel opgeroepen en is nu ineens de eerste back-up voor Bijlow?

16 november 2021 om 15:49

@MarkV het is wel fijn als je een keeper hebt die veel meer ervaringen heeft dan flekken, cillessen is een topkeeper ik vorm

16 november 2021 om 16:47

Cilliessen is een keeper met ervaring, Flekken is een keeper in vorm :D

Logisch natuurlijk. Flekken laten debuteren in zo’n belangrijke wedstrijd zou natuurlijk compleet gekkenwerk zijn.

Kortom, alles wat Louitje bij de bekendmaking van de selectie heeft gezegd was voor de bã¼hne.

Of het terecht is, dat is natuurlijk weer heel wat anders. Cillessen is inderdaad logischer.

Tsja, ik denk dat Flekken bij een uitval van Bijlow tijdens de wedstrijd wel er in zou komen maar bij de wedstrijd van het jaar kiest Van Gaal toch voor de man met de meeste interlandervaring. Die begrijp ik ook wel weer. Al denk ik dat we hier heel wat onbegrip gaan lezen.

Terecht, geen wedstrijd voor een debutant.

Dan mag je als Mark Flekken zijnde je conclusies ook wel trekken: geselecteerd omdat Van Gaal interessant wilde doen, maar eigenlijk zit je er voor spek en bonen bij.
Dan hoop ik dat Jasper eindelijk een vent is geworden, want ik heb het nooit in die knoepert gezien. Onzeker, 0,0 uitstraling, bang. Maar goed, laten we hopen dat hij een goeie dag heeft!

16 november 2021 om 17:19

Hoezo je conclusies trekken. Die man is gwn een betere keeper kwa prestaties op dit moment, echter kiest v gaal voor ervaring. De prestaties van flekken spreken gwn voor zich, dat mensen hem niet veel hebben zien spelen zegt niks over de kwaliteit van een speler. Dit is vergelijkbaar met het wk toen krul erin kwam voor cillesen voor penalties, terwijl cillesen duidelijk nr 1 was.

Voorkeur geven aan ervaring. Logische keuze. Hopelijk is Cillessen extra gedreven en zal hij zijn vorm weer herpakken.....

Die keeper gaat een fout maken vanavond!

16 november 2021 om 15:50

Keepers maken fouten en aanvallers hebben successen. Als niemand een fout maakt, zijn alle wedstrijden 0-0 natuurlijk. Hopen dat de keeper van Noorwegen er meer maakt

Maak flekken dan geen 2e keeper. Jasper Cillessen Groesbeekse uil.

Meest veilige keuze. Had dit niet verwacht overigens, dacht dat Louis aan z'n standpunt vast zou blijven houden. Enigszins is dit natuurlijk goed te begrijpen, Cillissen heeft meer ervaring natuurlijk.

Speelt Cillissen eigenlijk nog wel een beetje? Heb die vent echt al in geen jaren meer zien keepen

16 november 2021 om 15:56

Laatste 7 wedstrijden basis gestaan, dus sinds 3e week van September wekelijks gekeept. Ervoor was hij wel bankzitter.

16 november 2021 om 16:02

Op het begin kreeg die Georgiër de voorkeur boven Jasper. Jonge keeper die gehuurd is en enorm groot is.

Cilissen heeft in die 7 wedstrijden maar 2 keer de nul gehouden. Kan nu ook niet zeggen dat hij in topvorm is. Ja, hij keepte goed tegen Villareal. Maar dan heb je het ver gehad.

16 november 2021 om 17:18

In het begin was Cillessen geblesseerd waardoor die Georgiër een kans kreeg. In het begin deed hij het redelijk, maar na een paar blunders keepte Cillessen al snel weer.

Nou Cillessen, je bent de held of schlemiel vanavond

16 november 2021 om 16:16

Ja precies mijn gedachte. ALS hij vanavond een blunder maakt, dan zijn de rapen gaar ben ik bang en krijgt Cillessen nooit een kans meer in het NL-elftal.

Makt mij niet uit wie er op die goals staat als hij maar de pannen van het dak keept vanavond!

16 november 2021 om 16:49

Als we het van de keeper moeten hebben of we winnen of niet, dan heb ik weinig vertrouwen erin. Volgens mij moet de keeper gewoon de ballen tegenhouden en moet onze voorste linie er gewoon een hoop inschieten.

Cillessen heeft grotere wedstrijden gekeept dus dit begrijp ik wel. Is ook redelijk in het ritme en heeft punten gepakt voor Valencia. Logisch.

Gelukkig . Ondanks de afwezigen en instabiele vorm bij sommigen toch een brok ervaring in de goal. Hopelijk Bergwijn voor Malen. Noorwegen moet scoren,misschien voor de verrassing de Noren het spel laten maken en met MemphisMalenBergwijn gaan counteren.

Wat is dan de reden want van Gaal zei nog Flekken is nr 2.
Persoonlijk heb ik ook liever Cillessen, heeft meer ervaring en dat is wat wij vanavond nodig hebben

16 november 2021 om 15:58

Meer ervaring wel. Straalt wel totaal geen rust uit naar zijn defensie. En dat is wat ik in deze fase wel graag zou zien. Zeker in zo'n belangrijke wedstrijd.

16 november 2021 om 16:12

Mwah Cillesen heeft een WK gekeept. Tis geen brok 1 en al rust ,toch wel ervaring. Geen uitstekende keeper maar een 7 qua algemeen beoordelingscijfer.

Flekken is er voor de show van gaal bijgehaald. Ik schreef al eerder dat puntje bij paaltje is gekomen en hij voor zekerheid zal kiezen. Interessantdoenerij is er nu niet meer bij. Het verhaal is bekend: Cillesen kent de jongens, de jongens kennen Cilessen en bla bla bla

Het wordt hier gemeld in de titel als een voldongen feit, maar ik mis even een stukje bewijsvoering. Het is toch nog steeds Van Gaal die de opstelling maakt? En die is volgens mij nog niet bekend gemaakt. Telegraaf zit er wel vaker naast.

de mensen die nu zeggen dat flekken moet spelen klagen het hardst als flekken een cruciale fout maakt vanavond en nu jasper speelt en een fout maakt kunnen morgen weer zeggen dat ze gelijk hadden om dat juist niet te doen, kortom morgen weer een hoop wijsneuzen die het allemaal goed hadden , makkelijk he , achteraf kaarten , worden jullie nu niet gek van jezelf met dit gezever ?

Begrijpelijk, maar ook weer niet.
Van te voren was het: 1. Bijlow; 2. Flekken (op persconferentie gezegd) en 3. Drommel.
Krul viel af bij de selectie. Vervolgens meldt Drommel zich af bij ome Louis en roept hij doodleuk Cilissen op i.p.v. Krul die afgevallen was uit de voorselectie.

Vervolgens raakt de nummer 1, Bijlow, geblesseerd (wederom?) en roept hij alsnog Krul op voor één dag.
Daarna kiest hij dus voor een eerste doelman die voor deze 2 wedstrijden niet eens bij de voorselectie zat. Hij verkiest die boven 2 die wel bij de voorselectie zaten...

En ja, ik snap dat mensen het populistisch vinden als ik roep: Flekken moet in de goal. Maar hij laat het hele seizoen al zien bij Freiburg hoe goed hij is. Staat op een nette 3e plek met Freiburg en heeft met zijn ploeg de minste (!) doelpunten tegen in de Bundesliga. Pas één keer verloren en dat was pas voor de interlandbreak tegen de gedoodverfde kampioenskandidaat: Bayern München. Waren dus ook nog eens de ploeg die het langst ongeslagen waren in de BuLi tot heden. 9 doelpunten tegen in 11 wedstrijden in een competitie als de Bundesliga en ook nog eens alles gespeeld en diverse keren zijn ploeg gered (en ja, ik kijk veel Bundesliga).

Het enige wat je kan zeggen voor de keus van Cilissen: ervaring. Hij heeft ervaring met Louis. Ervaring met het spelen van enorm belangrijke wedstrijden voor Oranje en dat heeft Flekken niet. Flekken heeft zijn debuut nog niet gemaakt. Wellicht zou je zeggen: gun iemand zijn debuut maar in een andere pot, aan de andere kant: Flekken is ook al 28 jaar en het is niet dat je een jongen van 18 of 19 laat debuteren.

Persoonlijk heb ik het niet zo met Cilissen. Het is geen puntenpakker. Hij straalt absoluut nul uit. Voetballend werd hij ''geprezen'', maar vaak vind ik dat hij maar lukraak de bal maar wegtrapt/over de zijlijn. Hij straalt in mijn ogen echt totaal geen rust uit voor zo'n ervaren doelman. En dat is nu net iets wat ik in deze fase van de kwalificatie wel zou willen zien bij mijn doelman.

Bij Flekken vindt ik veel rustiger ogen. Enige wat je dan niet weet is of hij dat ook is bij zijn ''debuut'' in Oranje...

16 november 2021 om 16:13

Als een spits doelpunten begint te maken, dan staan de kranten er vol van dat hij naar Oranje moet (weghorst ttt). Een keeper heeft helaas niet zo snel sexy statistieken die de kranten halen. Een bal stoppen is niet sexy, een goal maken wel. Als jij het zo schrijft, vraag ik me ook meteen af waarom Flekken niet gewoon speelt. Zeker in een competitie als de Bundesliga.

16 november 2021 om 16:16

En nu is het 1) Cilessen, 2) Bijlow en 3) Krul. Dat is voetbal, een bondscoach ziet Bijlow glijden en glibberen in de goal en denkt terug aan zijn WK in Brazilie, aan zijn keeper die het geweldig deed. En hoppa, Bijlow met een 'blessure' naar huis en Cilessen onder de lat.

16 november 2021 om 16:20

Valentijn ben jij dat? Wat een onzin zeg. Bijlow heeft een blessure maar is nog steeds eerste keeper als die fit is. Doet het gewoon goed in zijn wedstrijden. Die tegendoelpunten waren ook niet zijn schuld.

16 november 2021 om 17:40

Niet zijn schuld dat ie uitglijd op de lijn? Wat is dat nou voor een onzin zeg. Bijlow was gewoon heel erg matig tegen de Montegrijnen en dat heeft Oranje twee punten gekost.
Terecht dat van Gaal terug grijpt op Cilessen, de geweldige keeper van het WK in Brazilie. Het gaat er nu echt om dus goed dat Bijlow met een klein pijntje naar huis gegaan is en dat de beste keeper die we hebben erin gewoon in staat.

16 november 2021 om 18:55

Bijlow als schuldige aanwijzen is echt lachwekkend. Dan is het echt duidelijk dat je door een flinke Ajax bril kijkt. Blind was de hoofdschuldige hè. Bijlow kon daar niks aan doen want die aanvaller kon van heel dichtbij vrij inkoppen omdat blind weer is niks deed. Cillessen is helemaal niet de beste keeper die we hebben. Ook dat is gewoon onzin. Je kijkt door een Ajax bril heen dat is wel duidelijk. Net doen alsof bijlow naar huis gestuurd is om dan Cillessen op te stellen. Wat een onzin zeg.

16 november 2021 om 21:44

Blind verdedigde niet best maar het was een houdbare bal, elke normale keeper, met het juiste schoeisel, had hem gewoon gepakt. Echt een grote blunder van Bijlow.
Overigens vroeg ik me wel af waarom van Dijk naar de man van de Vrij liep, die werd door twee centrale verdedigers gedekt. Dat was wel apart, want eigenlijk zie ik zelden backs in de zestien een kopduel aangaan. Kunnen ze meestal niet, dat liet Blind duidelijk zien.

16 november 2021 om 16:25

Ik snap niet zo waarom je telkens het behouden van de 0 erbij haalt. In een eerdere reactie ook al met Cillessen...
Statistieken van individuele spelers ben ik sws al ik geen fan van, maar de 0 houden vind ik een teamprestatie, niet van een individuele speler. Hoe de coach het neerzet en hoe het team het uitvoert is daarbij het belangrijkste. Hoe diep staan de middenvelders, wat is de spelopvatting, zetten aanvallers vroeg druk, hoe compact staat de verdediging, wat is het niveau van de ploeg etc etc.
Kijk naar een Pasveer in de ED. 2 tegendoelpunten in 12 wedstrijden. De volgende in de lijst is Bijlow (13 doorgelaten). Zegt dat ook maar iets over wie hier in dit geval beter is?

16 november 2021 om 16:38

Nou. Ik heb Cilissen en Flekken dit jaar beiden zien keepen (voldoende om een gedegen oordeel te geven).

Ik vond Flekken veel meer uitblinken t.o.v. Cilissen dit seizoen. Dat ik dan daarbij nog noteer dat hij vaker de 0 houdt, is mooi meegenomen.

Pasveer is absoluut geen Nederlands Elftal materiaal. Beste man is al 35+ en schijnt voetballend goed te zijn, maar daar heb ik ook nog niet veel van gezien op een lange bal richting Antony na in de CL.

16 november 2021 om 16:49

Dat Pasveer geen Nederlands elftal materiaal is was letterlijk mijn punt, en ik heb geen idee hoe je dat niet uit mijn reactie haalt.
Ik gaf letterlijk aan dat ik zulke statistieken nutteloos vind om spelers te beoordelen, dus ook een Pasveer.

16 november 2021 om 17:05

Ik geef toch duidelijk aan: ik heb beiden spelers zien keepen dit jaar. Zowel Cilissen als Flekken. Flekken straalt veel meer rust uit. Voetballend beter en daarnaast heeft hij ook nog meer gespeeld dan Cilissen.

Tel daarbij op dat hij ook nog eens vaker de 0 heeft gehouden, wat mooi meegenomen is, dan Cilissen.

16 november 2021 om 17:15

Ik weet dat je het duidelijk aangeeft, maar daar ben ik het toch ook niet mee oneens? Ik kan hier een betoog gaan houden over de punten waar ik het mee eens ben, maar daar is weinig boeiends aan.
De beste test vind ik de oogtest, oftewel; wat je zelf ziet tijdens de wedstrijden is het beste om iemand te beoordelen. Dat je daarop baseert dat je Flekken beter vindt dan Cillessen vind ik dus ook de beste manier.
Mijn enige discussiepunt was het behouden van de 0.

16 november 2021 om 16:37

Louis heeft niet alleen ervaring met Cillissen, maar Cillisen ook met de verdedigers van het Nederlands elftal, ze weten wat ze aan elkaar hebben. Van deze wedstrijd hangtt veel af, dus snap zeker deze keuze. Flekken zal het zeker een prima doelman zijn, maar heeft nog nooit een wedstrijd met deze verdediging gespeeld. Bovendien is Jasper Cillissen geen koekebakker, is gewoon eerste doelman bij valencia, waar hij zich wederom heeft teruggeknokt.

16 november 2021 om 16:39

Eens. Maar ik vindt de gang van zaken gewoon scheef. Verder ben ik totaal geen fan van Cilissen en ben ik wel onder de indruk geraakt van Flekken.

Vooral het kopje: rust. Dat vond ik bij Flekken veel en veel overtuigender dan bij Cilissen, ondanks zijn ervaring.

16 november 2021 om 16:59

@glenn: Als we een jongen in de Eredivisie in Oranje zien die net op het hoogste niveau speelt, schreeuwen we van de daken dat het veel te snel gebeurt, maar nu is het zelfs in jouw ogen de betere keuze. Hij komt net kijken op het hoogste niveau bij een club die toevallig het nu goed doet, maar de club absoluut geen hoogvlieger is die de laatste 20 jaar ook 6 jaar in de 2e BL speelde (laatste keer was wel in 2016/2017). Uitstraling van een keeper vind ik echt bullshit. Hij moet ballen tegenhouden. En dat tegenhouden doe je niet alleen, dat doe je ook met je verdediging. Je hebt het over goals tegen, maar als hieronder Pasveer wordt aangehaald, dan komt het argument je niet goed uit. Cillessen heeft in het verleden zoveel meer al bereikt (en ook z'n waarde voor Oranje) en is nu weer helemaal terug. Het is meer dan logisch dat Cilessen speelt, zo'n rookie (ook al is hij 28) moet je sowieso niet voor de leeuwen gooien bij zo'n belangrijke wedstrijd.

16 november 2021 om 17:10

Uitstraling vindt jij bullshit, om vervolgens niet aan te geven waarom dat bullshit is. ''hij moet ballen tegenhouden''. Om heel even aan te kaarten: dat doet Flekken gewoon. 9 doelpunten tegen in 11 wedstrijden. Dan betekend dat hij het toch aardig goed doet met het tegenhouden van ballen. Zeker in combinatie met zijn verdedigers.

Een doelman met uitstraling en rust (aan de bal), die zorgt voor rust in een gehele defensie. Zeker is dat fijn als er een punt gepakt moet worden. Cilissen werd wel eens ijskonijn genoemd, maar hij kwam op mij altijd erg onrustig over.

Nogmaals: ik had liever Flekken gezien. Cilissen is niet mijn keeper. Ik vindt hem niks uitstralen, ik vind hem een redelijke keeper, maar meer ook niet.

Cilissen en Flekken is qua doelverdedigen hoogstwaarschijnlijk wel redelijk hetzelfde. Dan heb je wat overblijft: ervaring vs rust/uitstraling. Ik ga dan liever voor rust/uitstraling in een belangrijke wedstrijd dan ervaring.

16 november 2021 om 17:20

Maar als jij zo op statistieken zit, dan moet Pasveer toch in deze logica keepen? Die heeft maar 2 goals tegen gehad. En nee, dat vind ik overigens niet. Ik wil dat Cilessen speelt. Maar hoe kan het zo dat je alles op dit seizoen gooit qua statistieken? Hij is 28 jaar, dat moet je toch over veel meer seizoenen bezien? Alleen dan heeft hij gewoon maar heel weinig ervaring op het hoogste niveau. Flekken heeft 34 wedstrijden in de 2e BL gespeeld, 52 in de 3e BL en 25 wedstrijden in de regionalliga.

16 november 2021 om 17:39

@glenn: Ik heb nog wat statistieken. Cilessen heeft 203 wedstrijden (europees even buiten beschouwing gelaten, net als de interlands) gespeeld, waarvan 180 op het hoogste niveau van het land (nederland en Spanje). Flekken heeft 204 wedstrijden gespeeld waarvan 25 op het hoogste niveau van het land (duitsland). In al die wedstrijden heeft Cilessen er 215 goals tegen gehad en Flekken 284. Cilessen heeft 84 clean sheets en Flekken 60.

16 november 2021 om 18:16

4ever4ajax, ik gebruikte hierboven ook al Pasveer als voorbeeld, maar vgm ziet hij het punt niet in

16 november 2021 om 18:21

@arsen(e)al: Eens, hij staart zich blind op z'n vriend en gebruikt een argument zeer selectief. Prima natuurlijk, maar wel zo inconsequent als de pest. Begrijp wel dat als je een persoonlijke band hebt met een speler, je objectieve blik snel vertroebelt. Niemand is echt objectief natuurlijk, maar in dat licht bezien zeg maar.

16 november 2021 om 17:06

Ik ben het helemaal met je eens. Vooral wat betreft de rust die Flekken uitstraalt bij Freiburg. Dat is echt een verademing, Als er veel druk wordt uitgeoefend op Cillissen, dan zie je dat hij de bal maar wat wegtrapt, hij is niet zo gecontroleerd als Flekken dat is onder druk. Flekken liet zich ook totaal niet gek maken tegen Bayern.
Alleen Flekken heeft wel de grootste blunder van alle Nederlandse keepers op z'n naam staan, dat is misschien z'n grote minpunt '

16 november 2021 om 17:13

Tja. Het klinkt wellicht populistisch, omdat velen hem niet kennen als keeper/persoon.
Persoonlijk ken ik hem ook nog eens, wat mooi meegenomen is.

Cilissen is totaal niet mijn keeper en van Flekken ben ik onder de indruk geraakt.

En ja, de keus voor Cilissen snap ik heus wel. Alleen had ik het zelf niet gedaan.

16 november 2021 om 17:22

@GLENNN heb je toevallig gemist dat Krul zichzelf eerder afgemeld had, omdat hij zich op Norwich wilde richten?

18 november 2021 om 17:38

Dat heb ik dan inderdaad gemist. Ik dacht dat Louiske gewoon voor Drommel als 3e man had gekozen!

16 november 2021 om 17:28

Vind dat debuteren ook een beetje overtrokken. Flekken is 28, dat is geen groentje meer. Zie mensen het vergelijken met het (ongelukkige) debuut van De Ligt, maar die was 10 jaar jonger. Ook is de keeperspositie heel anders dan die van veldspelers. Flekken hoeft alleen de baas te zijn op een klein deeltje van het veld en zal echt niet voor verrassingen komen te staan. Hij speelt tegen veel betere spitsen en aanvallers dan die van Noorwegen, dus waar zou hij de zenuwen van moeten krijgen? Ballen tegenhouden kan hij goed en die zestien en het doel worden echt niet groter of kleiner. Als laatste zal Cillessen ook onder hoogspanning staan want die moet zich helemaal opnieuw bewijzen en zich terugknokken van de 4e keeperspositie. Die maakt als het ware ook zijn tweede debuut.

Hopelijk krijgt Cillessen vanavond niets te doen. Dan is hij op zijn best.

Goede keuze. Helemaal niets ten nadele van Flekken, maar dit is geen wedstrijd voor een debuut. Althans, niet een keepersdebuut.

Wat een domme beslissing eerst flekken als 2de doelman aanwijzen en dan cillessen eerst 3de keus wat een domme actie flekken heeft meer wedstrijd ritme dan cillessen die heeft toevallig de laatste 4 wedstrijden gekeept. Bah bah bah

16 november 2021 om 16:40

Toevallig? Heeft al 7 potten gespeeld en is keeper van de maand geworden in La Liga. Speelt uitstekend momenteel. En is de meest ervaren doelman voor dit soort potten. Je moet niet zo’n situatie als De Ligt gaan creëren.

16 november 2021 om 17:14

Situatie als De Ligt? De Ligt was 18 of 19 jaar. Flekken is ondertussen 28 jaar en heeft de nodige ervaring. Wellicht niet altijd op het hoogste niveau, maar als je voldoende potten van hem gezien hebt weet je dat die niet snel onder de indruk is.

16 november 2021 om 17:20

Nogmaals bij een debuut weet je dat nooit. Van Gaal neemt gewoon geen enkele risico dus dat snap ik wel. Laat hem maar lekker debuteren in de volgende Nations League. Cillessen heeft die ervaring al dus ik had ook voor hem gekozen.

17 november 2021 om 11:38

Ik snapte de keus ook wel hoor. Maar toch had ik liever Flekken gezien, puur op basis van eigen bevindingen.

Uiteindelijk heeft Cilissen ook niks hoeven te doen! hahaha

Is van Gaal ook op z'n hoofd gevallen? Had toch graag Flekken gezien. Volgens mij was hij ook als 2e keeper aangesteld.

Logische keuze van Van Gaal. Natuurlijk zit Flekken er dicht tegenaan en dat zal Van Gaal ook daadwerkelijk zo menen. Echter de omstandigheden zoals vanavond om dan voor een debutant te kiezen, dat doe je gewoon niet, zeker niet als het je doelman betreft.

Gelukkig lijkt Louis beter bij zijn verstand dan met zijn wissels afgelopen zaterdag. Dat er hier ook serieus nog mensen vinden dat je Flekken voor de leeuwen moet gooien bij een wedstrijd met zulke grote belangen. Buiten het feit dat niemand weet hoe Flekken met de druk van zo'n grote wedstrijd zal omgaan, stel je eens voor dat hij vanavond een cruciale fout maakt die Nederland het WK kost. Denk je even in wat voor een bak stront hij dan van het hele land over zich heen gaat krijgen. Dan gaan we van Mark Flekken nooit meer wat vernemen en is die jongen zijn carrière in ieder geval als international direct weer voorbij. We hebben met Cillessen een keeper die dik 60 interlands heeft gespeeld, heeft op een WK gekeept en sommigen doen net of we het over een lulletje van de keuken kampioen divisie hebben.

Iedereen die denkt dat dit niet de logische keuze is die moet zich na laten kijken....Je gaat toch geen keeper laten debuteren bij een "finale" om het WK toernooi. 😂

wanneer iedereen het goed doet maakt het niet uit wie er op doel staat. En zo wil ik het vanavond ook zien. Strijd voor elke bal en elke cm. Er mag geen muis door heen komen. En gebeurt dit wel dan staat Cilissen er pas.

Begrijpelijk na zijn eerdere uitingen en al die geweldige beslissende reddingen die ik van deze topkeeper kan herrineren. Onze boos kijkende penalty killer is back! Ohnee dat is daley Blind onze back

Mooi, hopelijk doet hij het goed en kan hij blijven staan!

Ik snap deze keuze wel, er staat teveel op het spel deze wedstrijd om iemand op goal zijn debuut te geven

Snap niet waarom mensen dit geen goeie keuze vinden. Een debuut voelt altijd anders. Je voelt je dan meer gespannen als je het voor het eerst doet. En dit is een uiterst belangrijke wedstrijd voor het WK. Geen enkel risico nemen.

Het verschil tussen een b coach als Blind en een topcoach als van Gaal. Ongeacht de kwaliteiten van Flekken, kun je t m niet aan doen om m in zo n duel te laten debuteren.
Cillessen kent de klappen van dd zweep en de druk op zo n toneel. Terwijl Blind toen puur naar het talent keek en de onervaren De Ligt voor de leeuwen gooide.

16 november 2021 om 18:12

Dan had je Jasper in eerste instantie al moeten selecteren en niet Flekken.

Handig dat we een goede linksback hebben, voor op de bank te zetten

Was niet mijn keus geweest. Bewezen matige keeper die nergens eerste keuze is zodra er een keeper rondloopt die meer kan dan standaard reddingen. Maar..... in Louis we trust! Er zal hier ongetwijfeld naar gevraagd worden en dan zal hij ongetwijfeld zijn beweegredenen ontvouwen. Wel lullig naar Flekken toe. Kennelijk vertrouwd Louis zijn mentale weerbaarheid, of kwaliteiten niet. Dat mag ie wel even uitleggen.

Terecht , ervaring heb je zeker nodig in wedstrijden als deze. Flekken de volgende wedstrijden laten keepen.

Samenvatting alle reacties: Deze keuze kan Van Gaal nooit goed doen. Wie hij ook op het goal zet, bij een tegengoal zal 50% roepen dat het de verkeerde keuze was.
Hopelijk doen de spitsen dus hun werk vanavond, zodat deze keuze never nooit verkeerd uitpakt. En dan na de wedstrijd Cillessen weer lekker 4e keeper

16 november 2021 om 18:11

Het is in ieder geval wel een vreemde keuze. Flekken was je 2de keeper, en Jasper is er door blessures later bij gekomen. Nu valt de eerste keeper uit, en speelt niet de 2de maar de 4de keuze.

Flekken was een prima keuze gezien zijn stats, mensen hebben het over een debuut alsof het een jonge jochie is, Cillessen gaat behoorlijk blunderen vandaag dan richt de cameraman op zijn gezicht en wat ik dan zie is alleen wallen alsof die een week niet geslapen heeft.

Bergwijn is een goede keuze en malen in de tweede helft in laten komen, daar rendeert die beter door denk ik

Belachelijk had dan gewoon Flekken de kans gegeven....

Werd hij niet opgeroepen omdat Drommel ziek was ? Waarom krijgt de 2de keus (in dit geval Flekken) dan nu geen basisplaats. Op zich snap ik de keuze voor Jasper wel (meer ervaring) maar het verhaal met Flekken wordt hierdoor wel erg twijfelachtig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren