Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Supportersclub PSV is klaar met Schmidt en appt naar Gerbrands

Laatste update:

Supportersclub PSV Fans United vraagt Toon Gerbrands om per direct afscheid te nemen van Roger Schmidt. De supportersvereniging van de Eindhovense club is na de pijnlijke oorwassing tegen Ajax (5-0) klaar met de Duitse coach en heeft de algemeen directeur van PSV per app benaderd. "Wij hebben het vriendelijke, doch dringende beroep, gedaan op Gerbrands om Schmidt per direct te ontslaan!", zo schrijft PSV Fans United op Facebook.

Schmidt ligt bij PSV vast tot het eind van het seizoen, maar als het aan de supportersclub ligt dient de trainer zijn contract niet uit. "PSV Fans United ziet het, net als vele andere fans, alleen maar slechter gaan met de wedstrijden van onze club en vindt dat Schmidt daar verantwoordelijk voor is", zo klinkt het. "Grote nederlagen tegen twee clubs uit de top drie (Ajax en Feyenoord, red.) en moeizame overwinningen tegen op papier veel mindere tegenstanders", zo doelt de vereniging op de zeges tegen Sparta Rotterdam (2-1) en PEC Zwolle (3-1).

PSV Fans United heeft blijkbaar nul op het rekest gekregen. "Gerbrands geeft hier geen gehoor aan en ziet het allemaal anders", schrijft de supportersvereniging. "Dit is geen topsport meer, maar amateurisme eerste klas! Als het zo doorgaat kunnen we alleen nog maar dromen over kampioenschappen! Schmidt, houdoe!", zo wordt het bericht afgesloten.

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1PSV3127318684
2Feyenoord3123625675
3FC Twente3119662863
4AZ3016772455
5Ajax3113108749
6NEC30121171547
7FC Utrecht301299245
8Go Ahead Eagles3111911342
9Sparta Rotterdam3011712240
10sc Heerenveen3110615-1436
11Fortuna Sittard309813-1835
12Almere City FC3171212-2033
13PEC Zwolle308814-1832
14Heracles Almelo309516-2232
15Excelsior3151115-2026
16RKC Waalwijk306618-2124
17FC Volendam304719-4419
18Vitesse304521-46-1

Moet PSV per direct afscheid nemen van Roger Schmidt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heb ook gehoord dat de Supportersvereniging Ajax naar Gerbrands heeft geappt dat zij Schmidt graag behouden zien!

26 oktober 2021 om 16:26

Ik denk dat zijn aflopend contact na dit seizoen niet verlengd wordt, en dat ze achter de schermen al bezig zijn met een opvolger.

26 oktober 2021 om 16:35



Naar het schijnt 1 van de gebroeders van de Kerkhof en ze zeggen niet welke. Dan weten de supporters niet om wie zijn hoofd ze moeten schreeuwen bij matige resultaten

26 oktober 2021 om 16:45

Laat het in ieder geval maar iemand zijn die net als Cocu rust in de tent kan houden en goed met de selectie over weg kan, daar zijn we wel weer eens aan toe. Zolang het Cocu zelf maar niet is.

26 oktober 2021 om 17:14

Cocu is de beste trainer die PSV de afgelopen 15 jaar gehad heeft en dan kom jij aanzetten met "zolang het Cocu zelf maar niet is". Behoorlijk misplaatst als je het mij vraagt. PSV moet Cocu smeken om terug te komen in mijn ogen

26 oktober 2021 om 17:32

Van mij hoeft het niet. Leuk dat we die prijzen hebben gewonnen, maar we hadden ook een veel beter team dan de rest van de competitie en voetballend was het echt niet best. Ik heb respect voor hem als speler en als coach, maar we hebben toen wel gewoon 5 seizoenen lang kutvoetbal gezien. Ik ben benieuwd of Ajacieden ook gaan smeken om Frank de Boer als Ten Hag een keer vertrekt, puur omdat hij eerder zoveel prijzen heeft binnengehaald.

26 oktober 2021 om 17:49

Hoezo veel beter team? Cocu werd kampioen met Zoet, Brenet, Schwaab, Isimat en Hendrix als basisspelers. Persoonlijk kon ik genieten van het voetbal dat onder Cocu gespeeld werd. Spelen vanuit de controle en loeren op de omschakeling past nu eenmaal bij PSV. Kijk ik liever naar dan naar het ren je rot voetbal van Schmidt, maar ieder zijn ding natuurlijk

26 oktober 2021 om 18:04

Beter team vergeleken met zijn concurrentie destijds. Niet beter dan het huidige inderdaad. Wél merkte je onder Cocu dat het veel meer een collectief was dan nu.

26 oktober 2021 om 18:37

Snap wat je bedoelt maar buiten Ajax is de Eredivisie alleen maar zwakker geworden toch? Dat maakt het juist extra knap dat Cocu altijd zo'n enorm puntenaantal bij elkaar speelde

26 oktober 2021 om 19:38

Nee. Want anders zouden we het in Europa niet zo goed doen. Kortom. De eredivisie is nu sterker dan in de eerder genoemde periode.

26 oktober 2021 om 20:02

Eens hoor, ik zou Wim Jonk wel willen zien. Doet het goed in Volendam, heeft een verleden bij Psv, speelt aantrekkelijk voetbal en heeft al wat ervaring als trainer bij Ajax.

26 oktober 2021 om 20:11

Onelovechris welk Nederlands team doet het goed in de Europa League dan? Volgens mij geen enkele. Wel zijn er teams die het goed doen in een competitie die vorig jaar nog niet eens bestond, dus nogal wiedes dat Nederlandse teams het nu "beter" doen in Europa als je dat gaat vergelijken

26 oktober 2021 om 20:51

@tvl11 - ik vind "respect voor hem als coach" en "5 seizoenen kutvoetbal" toch wel een beetje innerlijk tegenstrijdig. En nee, ik denk niet dat Ajacieden graag FdB terug zien komen. Maar ik denk dat PSV ook niet terug moet verlangen naar Cocu. Nostalgie is net zoals angst een slechte raadgever.

26 oktober 2021 om 22:36

Cocu had met name zijn laatste seizoen ook heel veel geluk. Een recordaantal aan last minute goals. PSV heeft daar natuurlijk sowieso een patent op, maar 17/18 was écht bijzonder met winnen op de valreep. Daar hebben ze echt de titel grotendeels mee beslist.

27 oktober 2021 om 06:01

@ Tvl11

Hoezeer ik ook de Boer dankbaar ben dat hij ons geweldig door een chaotische periode heeft geloodst, en hij ook heeft bijgedragen aan het huidige succes; zie ik hem liever niet terug keren. Mocht het moment daar zijn hoop ik dat de club erin slaagt om weer een type Ten Hag te vinden.

Dus een trainer die het moderne voetbal begrijpt. En het belangrijkste, een trainer die niet vast geroest zit in zijn manier van denken. Ten Hag probeer elk seizoen accenten te verleggen waardoor het niet te voorspelbaar word, ook pikken spelers naar mijn idee zijn oefenstof veel beter op.

Maar goed hopelijk blijft hij nog een paar seizoenen, en hetzelfde geldt voor Overmars want die twee samen zijn echt een dreamteam voor ons gebleken. Zoiets is uiterst zeldzaam in het voetbal, en zo goed als schier onmogelijk om te vervangen. Het technische beleid van deze twee heren heeft de club weer internationaal glans gegeven, en mij en velen mede Ajacieden het gevoel van de succes periodes van weleer doen herleven. En uiteraard de generaties die dat niet hadden meegemaakt het te laten ervaren.

26 oktober 2021 om 16:32

Zal vast grappig zijn dit, maar moet ‘Ajax’ onder elk artikel tevoren getoverd worden?

26 oktober 2021 om 17:28

Zeker weten, anders is er toch niks aan?

26 oktober 2021 om 17:29

Het is ook grappig. Laatst maakte een PSV-supporter hetzelfde grapje tegen mij. Mensen hebben echt steeds langere tenen. Iedereen is tegenwoordig maar meteen gekwetst of ziet de humor niet.

26 oktober 2021 om 17:44

Als psver vond ik dit wel grappig. Beetje lachen om je eigen club kan geen kwaad nu vooral omdat er om te huilen is de laatste weken dqn te juichen. 9 doelpunten tegen in 2 wedstrijden. In veel andere landen lag ie nu echt buiten.

26 oktober 2021 om 16:35



Wel makkelijk 2 jaar geleden onder van Bommel was PSV kansloos tegen ploegen als Monaco en Real socidad verloor van LASC Linz en andere ploegen die van een stuk lager niveau zijn. Nu biedt je goed tegenstand tegen zulke teams en zijn er absoluut mogelijkheden om er van te winnen. Het probleem is dat Ajax gewoon is verder weggelopen van PSV op dit moment is het gewoon niet realistisch waardoor het lijkt alsnog PSV er niks op vooruit is gegaan maar als je de ploeg van 2 jaar terug vergelijkt met deze ploeg is er duidelijk progressie. Daarnaast als je Schmidt ontslaat wie dan? cocu weet niet ofmensen het voetbal van Cocu nog herrineren maar PSV is in jaren niet zo dominant geweest als onder schmidt. Natuurlijk veel ruimte voor verbetering en ikzelf en denk veel supporters hadden meer verwacht maar het mensen slaan wel door en is duidelijk vooruitgang.

26 oktober 2021 om 16:41

Cocu werd kampioen en overwinterde in de CL. Die ga je toch niet serieus met Schmidt vergelijken? Tien man van Benfica niet kunnen verslaan, vorig jaar 16 punten achter Ajax, de onderliggende partij tegen GA Eagles, vernederd tegen Feyenoord en Ajax, verliezen van Willem II. Ik zie de progressie niet in 1,5 jaar Schmidt. Dat dominante voetbal waar jij het over hebt zie ik ook niet. Ik vind het rommelig en er zit geen idee achter het spel

26 oktober 2021 om 16:46

De concurrentie die Cocu had kun je echt totaal niet vergelijken met de concurrentie die van Bommel en Schmidt hadden/hebben…

26 oktober 2021 om 16:47

Toch ook niet elk seizoen was het voetbal slecht. Ik heb genoeg leuke wedstrijden onder Cocu gezien. 14/15 bijvoorbeeld meer dan 90 goals en kampioen, 15/16 was iets minder maar ook een dominant PSV weer kampioen, 16/17 was een minder seizoen en 17/18 was het voetbal niet fantastisch maar ze werden wel kampioen.

Verder wel eens met je analyse. Ik zie ook wel degelijk progressie en denk ook niet dat je met Cocu perse heel veel oplost. Supporters moeten maar is wat realistischer worden, wie had nou gedacht dat PSV zonder Madueke en Gakpo Ajax thuis even van de mat zou tikken.

26 oktober 2021 om 16:48

De vergelijking is dat PSV onder Schmidt dominanter speelt dan onder Cocu is gewoon een feit. er zijn genoeg voorbeelden te noemen waarin PSV in de laatste minuut net een overwinning over de lijn trok tegen de verhouding in of een extra verdediger erbij zetten om zo de voorpsrong vast te houden. Ik geef alleen aan dat het onder Cocu niet om aan te zien was en PSV grootendeels vreselijk speelde de prijzen maakte een heleboel goed. Waarom ik dit zeg is omdat er reacties zijn van mensen die Cocu willen zien als vervanger van Schmidt ik vraag mijzelf af of dat nou een goede optie is.

26 oktober 2021 om 16:51

Fred Grim vind ik een goede coach. In zijn elftallen zie je echt een herkenbare speelstijl en de hand van de trainer. Bovendien haalt hij het maximale uit minimale middelen en spelen zijn teams aantrekkelijk voetbal

26 oktober 2021 om 16:55

Japie de concurrentie is nu wel een stuk sterker met ajax. Maar ben het met je eens zoals het er nu voorstaat zijn we geen zak opgeschoten

26 oktober 2021 om 16:55

Zoals ik al zei je kan toch niet beweren dat het team onder van bommel beter weerstand zou hebben gebonden tegen ploegen als socidad en Monaco dan de ploeg van Schmidt dit jaar daarnaast is PSV sinds jaren weer een overwinterd eindigt het twee terwijl het jaar ervoor 4e eindigde. Veel spelers zijn duidelijk beter geworden Obispo boscagli madueke gakpo bruma vertessen. Dus ja ik ben van mening dat je vrij duidelijk kan stellen dat er vooruitgang is of het voldoende is en je meer mag verwachte van PSV is een andere vraag.

26 oktober 2021 om 16:57

@LuukTuinbeek Klopt maar PSV is ook niet gegroeid. Vorig jaar lieten ze AZ ternauwernood achter zich en momenteel hebben ze al meer verliespunten dan Feyenoord en die komen financieel weer niet in de buurt van PSV

26 oktober 2021 om 17:02

Precies. PSV staat 2e en dat is de verwachting ook. Daarbij kunnen ze ook nog eens overwinteren in Europa. Het is een beetjevroeg om Schmidt te ontslaan.

26 oktober 2021 om 17:03

@fifavoet omdat Van Bommel het dan misschien nog slechter deed wil dat niet meteen zeggen dat PSV is gegroeid. Ik hoor maar Ajax dit eb Ajax dat maar je werd ook gewoon vernederd tegeb Feyenoord, weggespeeld door de Eagles, je wint niet van 10 man van Benfica en je verliest van Willem II. Dan ben je niet goed bezig

26 oktober 2021 om 17:03

Ik vind dit seizoen nog te vroeg om te oordelen. Begin was goed nu zakt het erg ver weg mede door blessures, en duidelijk patroon waarbij PSV te weinig scoord en te makkelijk doelpunten weggeeft. Ik denk dat om nu al te oordelen het te vroeg is over dit seizoen. Als Schmidt 2e wordt en overwinterd en de duidelijke problemen variatie in het spel kansen verzilveren en minder doelpunten weggeven weet op te lossen of in ieder geval hierbij vooruitgang weet te beiden denk ik dat schmidt naar behoren heeft gedaan.

26 oktober 2021 om 17:12

@memhisdepay

"ook niet dat je met Cocu perse heel veel oplost. "

Probleem van Cocu was toch ook dat hij jeugd amper kansen geeft. Was toch ook onder hem, laatste wedstrijd waar gewoon niets meer opstond, hij nog steeds talenten geen kans gaf.

PSV gokt op doorstroom van jeugd, veel geinvesteerd, dan lijkt me iemand die zo behoudend en laf is al Cocu geen optie. Zijn resultaten laatste jaren zijn ook bedroevend.

26 oktober 2021 om 17:12

@fifavoet Ligt eraan hoe je tweede wordt. Eindig je weer op 16 punten is dat wederom een totale wanprestatie

26 oktober 2021 om 17:12

@Japie wat is niet gegroeid? Het is niet best, maar als je het vergelijkt met het jaar daarvoor (vlak voor Corona) toen van Bommel/Faber er nog was zijn ze er zeker op vooruit gegaan. Voordat Schmidt kwam lagen ze eruit in de EL groepsfase, minder punten dan LASK en Rosenborg notabene. 8ste finale uit de beker door NAC notabene. En toen het seizoen werd stopgezet begin maart door Corona, was het al onmogelijk voor PSV om kampioen te worden. Als je dat vergelijkt met vorig seizoen, doen die ‘16’ punten van jou niks af van dat. Dit seizoen hoop je dat ze daarop voort kunnen borduren en daar leekt het heel even op, maar helaas is het weer een stuk minder geworden.

26 oktober 2021 om 17:17

Van Bommel had gewoon sterkere concurrentie. Die heeft nooit 16 punten achter Ajax gestaan maar werd daar geen tweede mee. Die groei zie ik dus persoonlijk niet

26 oktober 2021 om 17:19

precies daarom zeg ik ook of hij de problemen oplost ik denk dat als PSV de dominatie die het heeft in de meeste wedstrijd weet om te zetten in grote kansen en doelpunten ze al een heel eind komen.

26 oktober 2021 om 17:25

Helemaal eens Japie. Ik vind Fred Grim ook echt een coach die ik graag eens bij de top 3 zou willen zien. Is één van de weinige coaches bij wie je een herkenbare speelstijl kan ontdekken (bij alle clubs waar hij gecoacht heeft) en haalt ook absoluut het maximale uit het elftal. Andere alternatieven zou ik zo 1, 2, 3 ook niet kunnen bedenken. Of je moet terug willen vallen op een Cocu of het aandurven met Van Bronckhorst. De enige twee coaches van die generatie die (nog) niet helemaal gefaald zijn.

26 oktober 2021 om 17:28

@Japie uit me hele verhaal is dat je antwoord, mager. RKC en NAC waren vast betere tegenstanders dan Ajax in de beker. LASK en Rosenborg zijn inderdaad lastiger dan Benfica, Monaco of Real Sociedad. Over op cruciale momenten verliezen gesproken en dan van notabene zulke teams. Je commentaar over Schmidt en je lof over van Bommel is totaal niet in één lijn, maar goed. V. Bommel deed het werkelijk alleen in ze eerste half jaar goed bij PSV en dan vergeet je te melden dat PSV daarvoor 3 van de 4 jaar kampioen werd. PSV is toen van een uitstekende periode naar een dramatische periode gegaan zonder prijzen en de ene na andere blamage, maar blijf maar hangen op die 16 punten ja. Schmidt is niet de juiste persoon gebleken om de puinhoop van V. Bommel en het bestuur op te ruime , maar we weten allemaal wie dit allemaal in gang heeft gezet met matig beleid en aankopen, niet Schmidt. Edit: PSV eindigde dat seizoen 4e notabene, ingeleid door v. Bommel. Snap niet hoe je de beste man blijft verdedigden.

26 oktober 2021 om 17:31

@LittleLebowski, je weet dat als Feyenoord de inhaalwedstrijd wint PSV geen tweede meer is?

26 oktober 2021 om 17:33

Edit: "ze kunnen ook nog eens overwinteren in Europa". Serieus? PSV had de mogelijkheid om in de CL te spelen en nu is er een kans dat ze naar de Conference league gaan. Hoe kan je dat een succes noemen?

26 oktober 2021 om 17:34

@mrkrillin,

Vind ik ook echt overdreven van je zo'n conclusie. Brenet, Depay, Bakkali, Zoet, Willems, Hendrix, Bergwijn en Locadia. Andere jonge spelers als Rekik, Pereiro, Propper, Maher, Arias etc. kregen ook volop kansen. Kortom totale onzin wat je stelt.

26 oktober 2021 om 17:44

@Psvldd mijn lof voor Van Bommel? Dat vind ik net zo een matige coach als Schmidt. Sowieso nemen PSV en Ajax de KNVB beker niet serieus en Van Bommel deed in zijn eerste seizoen iig nog mee om de titel. Ook een slechte coach imo masr meer om aan te geven dat ik de groei niet zie. Welke prijzen heeft Schmidt dan wel gepakt bij PSV?

26 oktober 2021 om 17:53

@japie gebruik je weer het argumenten financiën.. terwijl je zelf zegt dat het slechte excuses zijn.. hou daar toch eens mee op man. Je lijdt aan selectieve verontwaardiging..Bovendien hoef je PSV’ers niet te overtuigen dat het nu slecht gaat door een miljoen keer je 16 punten verhaal weer te roepen. En je haalt weer Feyenoord erbij. Alle respect voor die club maar laat ze wat langer presteren om als voorbeeld te dienen.

26 oktober 2021 om 17:53

@Japie_Krekel het gaat hier niet om prijzen (in je verhaal), het gaat over groei (want JC zal je wel weer benoemen als niet serieus, wat prima is). Groei is altijd ivm met een andere periode. V. Bommel heeft het kampioenschap letterlijk uit handen gegeven. Als je terugkomt van een 4e positie, beker uitschakeling tegen NAC en RKC en niet kan overwinteren in een matige EL-poule, dan is het vorig jaar toch in alles een groei? Ik vraag het niet eens want dit zijn gewoon simpele feiten waar je niet om heen kan. Ik had gehoopt op een veel betere groei waarin we in de buurt van zouden blijven van Ajax (vorig seizoen) en dit jaar met een beetje geluk de CL zouden halen, maar dat is heel wat anders.

26 oktober 2021 om 18:07

Maar Van Bommel deed iig nog mee om de titel, dat kan je van Schmidt niet zeggen en Van Bommel is nooit op 16 punten achterstand van Ajax geeindigd. Vorig jaar kwam PSV slechts 1 ronde verder in de EL en ging er toen uit tegen Olympiakos. Nu staan ze geloof ik op 1 punt na 3 wedstrijden in de EL. Ik zie die groei echt niet

26 oktober 2021 om 18:09

De meeste blessures kwamen pas later. De vorm is eigenlijk weg sinds al die gekke wissels.

26 oktober 2021 om 19:32

@Japie enige argument blijft dus elke keer die 16 punten, de rest negeer je. Heeft weinig zin zo als je voorstander bent van inhoudelijke discussies. PSV heeft 4 punten na 3 wedstrijden trouwens..

26 oktober 2021 om 19:40

de rest negeer ik niet. Van Bommel deed in zijn eerste seizoen tot het eind mee mee om de titel, Schmidt niet. Wie weet dit seizoen maar als je PSV hebt gezien tegen Feyenoord, GA Eagles en Ajax zie ik het niet gebeuren. Laat ze in de EL maar ver komen dan, maar als ze er nu in de poulefase uitgaan en het weer Ajax niet lastig kunnen maken in de competitie kan je onmogelijk blijven volhouden dat Schmidt het beter heeft gedaan dan Van Bommel

26 oktober 2021 om 21:07

@Japie, wist je dat van Bommel in zijn laatste 34 wedstrijden als coach bij psv 19 punten minder behaalde dan Ajax?

26 oktober 2021 om 21:47

@Ijsmuts dat kan maar in een seizoen heeft hij nooit zover achter gestaan in een titelstrijd als Schmidt vorig jaar en nu heeft PSV ook weer aardig wat onnodige punten verspeeld. Verder zeg ik ook nergens dat Van Bommel het niet slecht heeft gedaan, maar laten we niet gaan doen of Schmidt het nou zoveel beter doet want die presteert ook gewoon slecht

26 oktober 2021 om 22:27

De enige die ik hier 100 keer vBommel zie verdedigen ben jij hoor 😂

27 oktober 2021 om 00:00

Ik verdedig hem totaal niet. Ik hoor alleen dat Schmidt het veel beter doet in vergelijking met Van Bommel en dat vind ik onzin. Ze hebben er beiden heel weinig van gebakken bij PSV

Het is toch ook te bizar voor woorden wat er allemaal door schmidt is aangetrokken in zijn tijd en er zit eigenlijk zo goed als geen progressie in.

26 oktober 2021 om 16:15

Het verbaast me dat hij koekenbakkers als Mwene heeft mogen halen. Die gast zou niet eens opvallen bij FC Emmen. Niet alleen Schmidt zijn schuld maar ook John de Jong.

26 oktober 2021 om 16:19

Ik snap ook werkelijk waar niet op basis waarvan mwene is gehaald. Blinkt nergens in uit en is pure middelmaat. In 3 jaar tijd bij mainz ook eigenlijk niks laten zien.

26 oktober 2021 om 16:24

El_guaje

"het verbaast me dat hij koekenbakkers als Mwene heeft mogen halen. '

Maar hij was gehaald als back up voor linksback en rechtsback. Dus zo zou je hem ook moeten beoordelen. Niet als basisspeler.

26 oktober 2021 om 16:24

John zit inderdaad absoluut net zo goed fout en als klapper op de vuurpijl doodleuk het contract van dertien in een dozijn voetballer mauro jr. Verlengen

26 oktober 2021 om 16:27

@El_Guaje, Helemaal eens met je laatste zin! Schmidt is het makkelijkste slachtoffer, logisch ook, maar hij is zeker niet als enige schuldig. John de Jong heeft zoveel miljoen laten verdampen en krijgt gewoon contract verlenging.. Gerbrands met zijn mooie filosofie, hij heeft van PSV een gezonde club gemaakt, maar is PSV op sportief vlak echt beter geworden? Schmidt is een makkelijk slachtoffer, maar als hij gaat, dan moeten Gerbrands en John de Jong zeker met hem mee. PSV raakt in verval met deze 3. Kijk er niet eens van op als PSV dit jaar de 2e plek niet gaat pakken.

26 oktober 2021 om 16:31

@tjeu25: Gerbrands is toch overall verantwoordelijk? Die lijkt bijna overal de dans te ontspringen maar is wel degene die uiteindelijk bepaalt.

26 oktober 2021 om 16:47

@MessiBazoer dat is toch nooit anders geweest? Van Bommel moest met dezelfde TD werken en die werd ook ontslagen want een coach is nu eenmaal eindverantwoordelijk voor de resultaten en het spel

26 oktober 2021 om 17:15

@japie

Maar dat was ook het eerste seizoen van John de Jong. Dus die kreeg nog een kans. Nu 2 jaar verder, blijkt die man nog steeds slecht en weer een elftal niet in balans.

Gerbrands onder zijn bewind is PSV afgezakt en zoals jij zegt er heerst een excuusklimaat

26 oktober 2021 om 21:48

@MrKrillin Mee eens, De Jong heeft net als Schmidt enorm veel krediet maar ze maken het beiden imo niet waar

26 oktober 2021 om 16:20

Nou Ajax heeft ook wel een bizarre groei doorgemaakt de afgelopen jaren. Er zijn maar heel weinig clubs die zo'n exponentiã«le groei hebben doorgemaakt. PSV kan dat gewoon niet aan en het enige wat ze kunnen doen is presteren in Europa en proberen de marktwaarde van je spelers te verhogen. Soms is een groei van een club zo groot dat de ander daar niet aan kan tippen.

26 oktober 2021 om 16:20

Tjeu25

"het is toch ook te bizar voor woorden wat er allemaal door schmidt is aangetrokken in zijn tijd"

Wie dan?

26 oktober 2021 om 16:21

Toen er van Ajax gewonnen werd en Galatasaray verslagen werd was alles goed. Nu komen allemaal mensen die nooit binnen een dergelijke organisatie gewerkt hebben dit soort dingen roepen. Men moet beseffen dat ze slechts fan zijn en dat ze, als ze echt willen meepraten, beter een functie kunnen gaan bekleden binnen de organisatie. Dan ga je verantwoordelijkheid dragen en is het klaar met alles roepen wat in je opkomt.

26 oktober 2021 om 16:30

Nou Sashhaha, wie gaat zijn verantwoordelijkheid nu dragen dan? Ik neem aan dat jij, als expert in 'dergelijke organisaties' ook wel snapt dat er nu iets gedaan moet worden?

26 oktober 2021 om 16:32

@SashHaha, Beetje rare reactie. Je kan inmiddels toch wel concluderen dat PSV toen gewoon boven haar niveau uit stak en dat het blijkbaar een incident was dat ze zo goed speelden. Het lijkt nergens meer op, wat een verval in een paar maanden tijd. Belachelijk veel tegen doelpunten. Daar mag je Schmidt verantwoordelijk voor houden. Maar als John de Jong als technisch directeur denkt dat je het vertrek van Malen, je topscorer, kan opvangen met Vinicius, je aanvoerder Dumfries vervangt door Mwene, iemand met kapotte knieën een contract geeft als een basisspeler dan ben je gewoon niet goed wijs. Schmidt doet ontzettend veel fout, maar met een goeie TD stond PSV er heel anders voor. Schandalig ook dat Gerbrands en De Jong voor de 2e keer in slechte tijden verstoppertje spelen. Met Van Bommel ook, en nu weer onder Schmidt.

26 oktober 2021 om 16:39

Ik ben absoluut geen expert, maar ik weet goed genoeg dat het allemaal wat complexer is dan de trainer ontslaan. Er zijn zoveel aspecten waar fans geen rekening mee houden, maar die wel het succes van een voetbalclub bepalen.

26 oktober 2021 om 16:44

Maar deze voetbalclub heeft juis geen succes, dus wat ze tot nu toe doen werkt niet, dan moet je het dus anders gaan doen.

26 oktober 2021 om 16:44

Daar heb je gelijk in. Ik zou hem ook niet perse nu ontslaan. Maar verlengen zou ik wel héél goed over nadenken. John de Jong heeft gewoon bewezen ongeschikt te zijn, dat ben je met me eens lijkt me. Wat zou jij doen in deze situatie?

26 oktober 2021 om 16:45

Ik dacht toen ook wel dat PSV uit elkaar zou vallen, maar ik weet nog hoe lyrisch mensen destijds waren over deze ploeg. Jij haalt precies aan wat ik bedoel: er zijn meer verantwoordelijke personen dan Schmidt. Ik vind het te simpel om altijd maar de trainer de laan uit te sturen als het niet goed gaat, zelf ben ik wel fan van het respecteren van de contracten. In mijn ogen is het gewoon belachelijk dat fans, die totaal geen idee hebben van de interne werking van de organisatie, gaan oproepen tot ontslag. Deze mensen zouden lekker moeten kijken als ze dat willen en niet moeten kijken als ze dat niet willen, maar zich niet gaan bemoeien met de organisatie.

26 oktober 2021 om 16:56

Je reageert totaal niet op mijn eerdere punt, dus ik zal het nogmaals proberen.
Welke aspecten heb je het dan over? Beschikbaarheid van andere trainers, andere organen binnen de organisatie die ook niet functioneren, wijziging van de bedrijfsstructuur, of de glazen bol waaruit blijkt dat over 4 weken alles weer goed gaat draaien?

Dat jij supporters af doet als mensen die er totaal geen verstand van hebben omdat zij niet werkzaam zijn bij PSV is lachwekkend. Blijkbaar mag je alleen functioneren beoordelen als je je praktisch in de kleedkamer begeeft.

26 oktober 2021 om 17:13

Volgens mij snap je totaal niet wat ik wil zeggen. Ik zeg dat het als buitenstaander erg moeilijk is om het functioneren van een organisatie goed te kunnen beoordelen. Uiteraard kan je het resultaat beoordelen, maar het is in mijn ogen bijzonder om te vragen om het ontslag van iemand terwijl je cruciale informatie mist.

26 oktober 2021 om 18:12

Het spijt me dat ik Ajax erbij haal, maar wij zaten een aantal jaar terug in dezelfde situatie. De spelersbus werd staande gehouden door supporters die het ontslag van Ten Hag eisten. De directie hield het vertrouwen en zie het resultaat. Ik denk dat Schmidt op dit moment te dominant is binnen de club. Ze moeten iemand hebben met tegengas. John de Jong vind ik een lichtgewicht.

26 oktober 2021 om 21:06

@woenselaar - eerder had je niet echt een punt, meer een soort vage vraag.

Ik vind de bijdrage van Sashhaha prettig om te lezen vanwege de nuance, die ik regelmatig mis hier en bijvoorbeeld bij VI.

Als je nu Schmidt ontslaat, ben je er nog niet. Wellicht is zijn bijdrage aan de slechte prestaties maar 30 en zijn er voor de overige 70 andere "schuldigen" aan te wijzen, zoals John de Jong of Toon Gerbrands, maar wellicht zelfs nog andere betrokkenen.

Schmidt moet het doen met de spelers die hij tot zijn beschikking heeft en ja, hij heeft eerder vreemde opstellingen en wissels toegepast, maar wie ga je op die plek neerzetten die acuut beter presteert terwijl er voor het overige niets wijzigt?

26 oktober 2021 om 16:30

Ja dat is bizar, maar dan zou de conclusie ook kunnen zijn dat Gerbrands en de Jong er een bende van maken.

Ja Schmidt eruit! En wie ervoor in de plaats dan? Ik hoop dat deze oorwassing tegen Ajax een schokeffect gaat krijgen en dat alle spelers eindelijk weer gaan spelen naar hun potentie, zoals de eerste wedstrijden van het seizoen.

26 oktober 2021 om 16:15

Iemand die wellicht een team in 2 seizoenen wel beter maakt? Heeft toch werkelijk nog niks toegevoegd aan PSV het afgelopen 1,5 jaar, behalve dan dat blijkbaar opeens geen enkele speler meer fit genoeg is om 90 minuten achter een bal aan te kunnen rennen?

26 oktober 2021 om 16:18

Eindelijk actie van de Psv supporters slechtste Psv trainer van de laatste decennia, zelfs Van Bommel deed het nog iets beter want die had met minder goede spelers niet zo een erg pak slaag gekregen van Ajax of Feyenoord als Schmidt nu.

26 oktober 2021 om 16:32

Van Bommel had wel gewoon 2 betere backs en Malen en Bergwijn. Dat team van van Bommel en het huidige PSV verschilt echt niet veel in niveau. Tel daarbij op dat van Bommel veel, maar dan ook veel meer geld heeft mogen uitgeven bij PSV dan Schmidt.

26 oktober 2021 om 16:53

Het geld is aan compleet verkeerde spelers geïnvesteerd in de van Bommel tijd, er is misschien meer uitgegeven maar het waren gewoon bijzonder matige spelers. Dat vind ik niet perse in zijn voordeel spreken. Onder hem is er ook voor 100 miljoen aan spelers verkocht, mede door zijn prestaties.

Ben het wel eens dat het niveau van de selectie niet veel zal schelen, maar het spel was denk ik ook wel wat beter. De reden van het ontslag zullen ook wel andere redenen hebben gehad bij van Bommel.

26 oktober 2021 om 17:46

In het seizoen dat Van Bommel ontslagen werd was de selectie wel echt op een dieptepunt hoor. Daarvoor had hij nog Angelino enzo nog indd, maar daarna speelde hij zonder linksback, met een centrale verdediging om van te gruwelen, en het duo Rosario / Hendrix. Wat een ellende. Nee, dan is deze selectie echt wel een heel stuk beter. We hebben helaas te laat doorgeselecteerd, en toen we dat wel deden hebben we met Baumgartl, Doan, en Bruma toch wel hele dure misperen gehad. Qua selectie staan we dus eigenlijk nu waar we twee seizoenen geleden hadden moeten staan. Dit is de langste overgangsperiode ooit... plak er dit seizoen maar weer bij aan, maar daar kan Schmidt in zijn eentje ook weinig aan doen. Straks zijn pijlers als Gakpo weg en dan gaan we weer een overgangsjaar tegemoet... tjah.

26 oktober 2021 om 16:19

Laten ze dan alsjeblieft nog even een weekje wachten voordat ze weer gaan spelen naar hun potentie, scheelt Twente misschien 1 of zelfs 3 puntjes!
Ik denk dat ze ook niet zomaar 1,2,3 een betere trainer krijgen op korte termijn. Het lijkt mij wel handig om al op zoek te gaan naar een nieuwe trainer, zodat ze aankomend seizoen met een vakbekwame trainer aan de start van het seizoen staan.

26 oktober 2021 om 16:26

Wellicht Guus Hiddink in de tussentijd? In een soort Advocaat rol zoals bij Feyenoord destijds

26 oktober 2021 om 16:32

Dat is geen gekke gedachte, ik denk dat Guusje zich wel vereerd zou voelen.
PSV moet echt oppassen dat na de winterstop alleen nog spelen om plek 2 en in Europa al uitgeschakeld zijn.

26 oktober 2021 om 16:33

Zoals welke wedstrijden? Tegen een gemankeerde midtjylland met meer jeugdspelers dan volwaardige basisklanten en galatasaray dat 8e staat in de competitie? Tegen Go ahead? AZ wat zeer geflatteerd was en de blamage tegen feyenoord? Het voetbal is gewoon niet goed genoeg en leunt voornamelijk op bevliegingen van gakpo en madueke en er zit aanvallend gewoon geen enkele lijn in terwijl de basis 11 best prima is.

26 oktober 2021 om 21:00

Als psv redenen aanvoert waarom het verliest is t meteen calimero, maar andersom geldt dat niet? Redenen aanvoeren waarom psv overtuigend gewonnen heeft tegen ajax om de jc schaal, mydtylland en Galatasaray en zelfs AZ, dan mogen r wel onbeperkt redenen aangevoerd worden?

27 oktober 2021 om 10:48

Je mag dingen toch wel in perspectief plaatsen? Daarnaast is zo een rooskleurige blik alleen maar schadelijk voor psv fans want het beeld met het verlangen naar de 'topvorm' met leuk en attractief voetbal is vertekend. Het calimero gedrag richting ajax is in mijn ogen het meest inconsistente want volgens schmidt zou psv dus 32 wedstrijden per jaar glansrijk moeten winnen op de enige wedstrijden waar psv een lager vermogen dan de tegenstander heeft.. Dat is wat storend is

26 oktober 2021 om 16:36

Als eerste wil ik zeggen dat ik niemand zijn ontslag gun. Maar bij trainers van topclubs hoef je financieel geen medelijden te hebben. Ik ben ook echt niet meer onder de indruk van Schmidt. Het gaat hem gewoon niet worden. Van mij apart pakt John de Jong ook zien biezen, vind hem medeverantwoordelijk voor deze ellende.
Ik zou het goed vinden als Cocu terug komt. Een man met realistisch spelbeeld en een rustige uitstraling die geen gekke dingen doet. Ook iemand met genoeg ervaring.

26 oktober 2021 om 16:43

Is het probleem juist niet dat een van ginkel en gotze de afgelopen 5 jaar nooit fit zijn geweest? Die 2 konden aan het begin van het seizoen met een paar maandjes rust meteen vlammen, maar nu ze weer elke 3-4 dagen moeten voetballen kunnen ze het gewoon niet meer belopen.

26 oktober 2021 om 17:02

Die spelers worden ook als gok gehaald en zijn misschien niet altijd fit maar ze voegen wel veel andere dingen toe, zoals ervaring. Dat PSV nu zo slecht speelt is niet alleen aan hen te wijten. Madueke is uit vorm, Zahavi mist kans op kans, Mwene en Max voegen aanvallend niks toe, terwijl ze meerdere keren in positie komen en van Ginkel is ook niet de middenvelder met de meeste creativiteit. Wat je ook ziet is dat er na 2 verliespartijen weer paniek uitbreekt, wat eigenlijk ook weer niet nodig is. Tegen Monaco had je zeker een gelijkspel verdient en Ajax uit is gewoon een lastige wedstrijd, zelfs goede elftallen van PSV zijn daar vaak zat op hun bek gegaan. Op dit moment is er weinig verloren maar je ziet wel wat ontwikkelingen die niet door moeten zetten. Ook moet er wat verjonging optreden naar mijn mening, op deze voet kan PSV niet doorgaan dat is niet gezond.

Ohh, dan zal hij morgen wel weg zijn.

Toch vraag ik mij af wat Gerbrands dan ziet?

26 oktober 2021 om 16:21

Als kenner en auteur : Topsportklimaat..dat ziet hij

Wauw, wat een briljante actie, wat een niveau. Geebrands was bezig met een verlenging maar zal nu dankzij de app zijn plannen wel rigoureus wijzigen tot een ontslagbrief voor Schmidt en zijn discipelen in zijn staf...

Haha, vraag me toch altijd oprecht af wat de verwachtingen zijn nadat iemand zoiets vraagt.
Gerbrands: “Jullie hebben helemaal gelijk, wacht ik bel hem nu gelijk en zet ik het op luidspreker zodat jullie kunnen meeluisteren!”

Achja, denk dat aan het einde van dit seizoen een goede en definitieve evaluatie zal plaatsvinden.

En dan ook zo mooi constructief met een oplossing komen. PSV heeft het moeilijk, Ajax gaat lekker - maar ik zie een andere coach het niet beter doen. Ik zie ‘m graag langer blijven, nuchtere coach met een duidelijke visie dat gewoon tijd nodig heeft. Hatelijk dat een club als psv zo vaak van coach zou moeten veranderen. Stabiliteit is de sleutel.

26 oktober 2021 om 16:18

Hoeveel tijd wil je hem geven? Is niet dat er veel progressie in zit.

Wat moet je dan als je Schmidt ontslaat? Je kan onmogelijk super tevreden zijn, maar het is ook niet gek dat PSV niet even makkelijk Ajax achter zich houdt. Hem ontslaan zou ik echt niet zien zitten, maar vervangen na dit seizoen moet je natuurlijk wel open laten staan. Er zijn alleen weinig goede trainers beschikbaar.

26 oktober 2021 om 16:26

Het gaat niet alleen om de wedstrijd van afgelopen zondag, maar het is een optelling van. Mislukte CL-campagne, veel moeite in de EL tegen haalbare tegenstanders, verloren met flinke cijfers van zowel Ajax als Feyenoord, nipt en moeizaam gewonnen van kleinere ploegen, geen enkele progressie in anderhalf jaar tijd en het aantrekken van matige spelers door zijn eigen invloed. Daarnaast mag John de Jong ook best wel zijn verantwoordelijkheid gaan nemen.

26 oktober 2021 om 16:32

Sportieve prestaties daargelaten, maar dat gejank achteraf elke keer... Die man heeft een gigantische plaat voor zijn kop. Had hij nou op bepaalde momenten gezegd dat hij een foute keuze heeft gemaakt, moet evalueren en er vervolgens daadwerkelijk iets veranderd, dan had ik nog hoop gehad dat hij het om kon keren.

26 oktober 2021 om 16:39

Dat je een keer met flinke cijfers van Ajax verliest kan natuurlijk gebeuren, zeker als je 2 beste spelers eigenlijk geblesseerd zijn. Dat hebben we toch veel vaker gezien? PSV heeft Ajax ook wel is van de mat getikt, dit seizoen nog zelfs. Tegen Feyenoord was natuurlijk een aanfluiting.

Cl campagne is ook deels pech natuurlijk over 2 wedstrijden was PSV gewoon beter tegen Benfica maar ze staan alsnog met lege handen. Hetzelfde geldt voor alle wedstrijden in de EL. Die tegenstanders zijn overigens ook niet misselijk kan ik jou wel vertellen. Er wordt hier net gedaan alsof Monaco en Sociedad niets voorstellen, wat natuurlijk onzin is.

Aan het begin van het seizoen zag ik toch echt wel progressie, nu als ze 2 keer achter elkaar verliezen is iedereen weer negatief. Maar winnen ze de komende wedstrijden in de el en de eredivisie wel dan is er echt niet zo veel aan de hand.

26 oktober 2021 om 16:57

Ik heb ook lang geprobeerd het als half vol te bekijken. Maar als we de statistieken er even bij pakken van de afgelopen jaren kan je niet concluderen dat het goed is. Veel wordt zelfs nog verbloemd door de net aan overwinningen.

Dat het pech is weet iedereen, maar het is wel élke keer pech bij PSV. Vind je dat niet opvallend?

26 oktober 2021 om 17:05

Soms wel en dacht dat, dat er dit seizoen ook wel uit zou gaan door de meer ervaren spelers. Jammer dat er geen fatsoenlijke opvolger voor Malen is gekomen dat zou denk ik ook een hoop verbloemen. Je kan onmogelijk tevreden zijn, maar om nu midden in het seizoen Schmidt te ontslaan los je denk ik niks mee op.

26 oktober 2021 om 17:21

@memhisdepay

"cl campagne is ook deels pech natuurlijk over 2 wedstrijden was PSV gewoon beter tegen Benfica maar ze staan alsnog met lege handen."

Dit is ook vooral te wijten aan gebrek aan tactische ingevingen van Schmidt.

Benfica speelde super lang met 10 man. En toch liet Schmidt zijn team alles door as spelen, haalde Gakp - beste speler die dag - ook eens naar as ipv op de flank.

Juist tegen 10 man en zo lang te gaan, moet je dat team kapot spelen. Snel de buitenspelers opzoeken, veld breed houden, desnoods verdediger uit voor middenvelder. Laat die Portugezen nog meer lopen.

Nu werd het hen makkelijk gemaakt, omdat PSv steeds door as wilde komen waar het propvol was.

Als de fans het toch eens voor het zeggen hadden. Wat waren ze blij met Schmidt , Propper , Van Ginkel , Götze enz maar nu willen ze ze allemaal wel weg hebben. Begin met JDJ eruit te doen en daarna Gerbrands en zet er mensen neer die de trainer tegenspraak durft te geven met aankoop

26 oktober 2021 om 16:49

Op het begin van het seizoen was het nog hosanna en dacht iedereen dat PSV een selectie had die bijna gelijkwaardig was aan die van Ajax. Nu blijkt dat je nog niet veel hebt aan Propper, van Ginkel, Madueke en Gotze op wat momentjes na en dan is het weer allemaal klaar? Vind ik toch apart. Natuurlijk doet Schmidt het niet goed, maar niemand had ook verwacht er zoveel jongens tegen zouden vallen.

Vandaag is wel de dag dat voetbalzone de ultras in het zonnetje zet. Eerst met een Twitter post van een hooligan fan site hoe geweldig die vernielingen wel niet zijn en nu deze post. Is dit nieuws? Algemeen bekend dat dit soort groepjes snel af willen van een trainer of speler. Toon kennende ligt hij hier niet wakker van.

Tsja, ik vrees na de nederlaag tegen ajax dat dhr. Schmidt gewoon mag aanblijven.

Snap nog steeds niet dat er zoveel gewisseld worden en bijna niemand "normaal" 90 min. Kan spelen.

Verval tussen begin van het seizoen en de laatste paar weken is gigantisch.

Vraag me wel af mocht schmidt ontslagen worden wie je dan ervoor kan/moet zetten.
(V. Bommel of cocu terug zie ik ook niet zitten).

Laat schmidt in ieder geval het seizoen afmaken, weer een trainer ontslaan heeft PSV absoluut niks aan. Maar ik ben er wel voor om die contract onderhandelingen in ieder geval tot Maart uit te stellen. Wat ik een uitstekende opmerking vond in de PSV podcast is dat er totaal geen ontwikkeling in het team zit. Dat Ajax de afgelopen en komende seizoenen kampioen wordt is al een tijdje duidelijk. die hebben een aantal uitstekende stappen gezet onder Van der Sar en Overmars. Maar het PSV van nu heeft vrijwel geen professionaliserings slag gemaakt ten overstaande van vorig jaar. En juist dat was de verwachting met de ervaring die is gehaald en de lange voorbereiding.

26 oktober 2021 om 17:40

@Zinedane, wie zou jij dan graag als vervanger zien?

Hem ontslaan zal PSV alleen maar geld kosten. Weliswaar niet heel veel maar toch zonde van het geld.

27 oktober 2021 om 11:55

Daarom ben ik ook van mening dat hij niet ontslagen hoeft te worden. Komende zomer loopt zijn contract af. Wat voor mij persoonlijk belangrijk zou zijn is een coach die in ieder geval niet vast houd aan 1 speelstijl, durft te veranderen van materiaal en ook de durf heeft om jeugd door te laten stromen en voor de leeuwen te gooien. Ik vind dat Schmidt dat laatste voldoende doet. De laatste coach die bij PSV meer dan 1 speelstijl had was Fred Rutten in 2012. Ook een Cocu speelde heel saai in een soort combi tussen 4-3-3 en 4-2-3-1 en kon daar vrij moeilijk vanaf stappen. Als ik kijk naar trainers die momenteel vrij zijn en aan deze drie factoren voldoen kom ik op de volgende namen: Rudi Garcia, Andriy Shevchenko, Frank Lampard, Frank Vercauteren en Lucien Favre. Persoonlijk ben ik geen fan van Vercauteren en denk ik dat Lucien Favre onhaalbaar zal zijn en wellicht wat te oud voor het moderne voetbal. Lampard lijkt me zowel onhaalbaar als een vrij onbewezen coach na mindere successen bij Derby in zijn laatste seizoen en Chelsea. Ik zou vol inzetten op Rudi Garcia of Andriy Shevchenko die bij respectivelijk bij Lyon en Oekraine beiden meer credits verdienden.

Ach zolang PSV 2e staat (3e qua verliespunten) is er geen reden om hem te ontslaan. Ja 5-0 is een oorwassing, maar je staat slechts 4 punten achter op Ajax, terwijl je Ajax, AZ en Feyenoord al hebt gehad. Als je het in perspectief bekijkt valt dat nog reuze mee en is er zelfs kans dat je in de winterstop alsnog eerste staat of op minimale afstand van Ajax en/of Feyenoord. En als je als Algemeen Directeur ook nog eens wordt lastig gevallen door de voorzitter van de supportersvereniging waarin wordt geëist dat die ontslagen moet worden, dan zou ik hem, als ik Toon was, uit principe überhaupt niet ontslaan en juist uitgebreid steunen. Supporters die altijd maar denken dat ze van alles te eisen hebben moet je niet te serieus nemen, zeker niet als ze er op Facebook mee te koop gaan lopen.

Snap de frustratie wel bij de supporters! Feyenoord en Ajax dik verloren, maar dat is meerdere trainers niet gelukt, als ik het goed heb 20 wedstrijden niet(!) gewonnen in toppers. Wie zou deze klus wel opzich kunnen nemen? Of wie zien de supporters graag?

Wat me voor de psv supporters, naast de tegenvallende resultaten, vooral heel vervelend lijkt is dat je echt naar een bijeengekocht vreemdelingenlegioen zit te kijken. Heel veel oudere spelers zonder restwaarde en eigen jeugd is er amper meer te vinden. Terwijl Gerbrands een jaar of 4 -5 geleden aankondigde daar vol op in te zetten. Iets wat onder Van Bommel ook gebeurde. Maar waar sinds Schmidt weer volledig van is afgestapt. Hoezo beleid voeren? Nu speelt Mwene ipv Teze.je ziet een Vinicius zelfs eerder dan Vertessen opgesteld worden. Je kapitaal verdampt voor 2 nietszeggende kwaliteitsloze spelers. Een nederlaag tegen Monaco volgende week en zelfs op de gemoedelijke herdgang breekt de pleuris uit als PSV ook in de europa league niet overwintert.

26 oktober 2021 om 16:31

Dat vind ik toch echt veel te makkelijk van je. Als je even naar de basis kijkt dan zijn Gakpo en Madueke opgeleid door PSV. Daarnaast heb je nog jongens als Propper en van Ginkel die je toch ook wel echte PSV spelers mag noemen, ondanks dat ze niet zijn opgeleid door PSV hebben ze er toch al jaren doorgebracht. Verder heb je nog Drommel die ook gewoon een Nederlander is. Ook komen spelers als Obispo, Teze en Vertessen aan de nodige minuten. Ben het wel met je eens dat PSV wel weer nieuwe talenten aan moet trekken. Een vreemdelingenlegioen wordt ook altijd zo overdreven, als deze spelers gewoon heel goed presteerde vond iedereen ze ook fantastisch. Alsof PSV van 2005-2008 zoveel Nederlanders of zelfopgeleide spelers had, toch vormen spelers als Kone, Gomes, Farfan, Alex, Lee, Park, Guardado, Moreno, etc een heel mooie herinnering voor menig PSV supporter.

26 oktober 2021 om 17:42

@memphis, afgelopen weekend startte PSV zelfs zonder een zelfopgeleide speler in de basis.

26 oktober 2021 om 17:56

Ja en tegen Monaco stonden er weer 3 in. Je kan niet ontkennen dat jeugd volop kansen krijgt bij PSV. Kijk even naar het aantal minuten van spelers als Vertessen, Gakpo, Madueke, Teze en Obispo. 2 grote andere talenten die op de deur bonsde zijn helaas geblesseerd(sambo en Fofana). Je kan van alles verwijten maar niet verwijten dat PSV jeugd geen kansen geeft. Schmidt geeft zelfs bijna iedereen een kans.

26 oktober 2021 om 19:52

Ik zeg ook niet dat Schmidt de jeugd geen kans geeft. Ik zeg dat het me tegenvalt hoeveel zelfopgeleide spelers er afgelopen weekend in stonden. Ik had het zelf niet gezien maar een PSV-supporter merkte het op.

26 oktober 2021 om 16:35

Als je Teze boven Mwene kiest heb je Teze werkelijk nog nooit op rechtsback gezien.

26 oktober 2021 om 16:40

Want Mwene is zo goed. Wat Teze de afgelopen tijd liet zien was natuurlijk niet om over na huis te schrijven, maar die Mwene is net zo goed een hele matige speler. Ik twijfel ook wel of Teze niet meer kan toevoegen op die positie.

Nou, als de supporters wat vinden moet je je echt zorgen maken... Misschien hebben ze over de hele gelijk, daarvoor volg ik PSV te slecht, maar het moment is wel heel oppurtunistisch hoor. Wacht nou gewoon hoe je er bij de winterstop voorstaat. Dan heb je alle clubs een keer gehad en ben je misschien gewoon door in Europa. Aan Ajax is gewoon weinig te doen op dit moment.

Ik hoop het ook als supporter dat we gewoon nu gaan verliezen, zodat ze hem wel moeten ontslaan. Heel die vent maakt psv kapot. zaterdag zullen we op oost ons eens laten horen dat we het niet meer pikken. Let maar op er gaat wat gebeuren.

26 oktober 2021 om 16:39

Dat zou ik juist niet hopen. Je moet nu juist die 2e plek pakken vanwege CL voetbal. Als je dat nu weer gaat missen....

26 oktober 2021 om 17:50

Fijne supporter ben jij.

En anders? Alsof iemand binnen PSV onder de indruk is van die semi harde kern clubje genaamd PSV Fans United. PSV heeft geen harde kern dus zal niemand daar serieus genomen worden. En Gerbrands vragen om Schmidt te ontslaan is hetzelfde als aan de slager vragen om zijn eigen vlees af te keuren. De ellende bij PSV komt door de drie eenheid genaamd Gerbrands, De Jong en Schmidt. En die hebben de club verder opgezadeld met hun pokermaatjes Jan Vennegoor of Hesselink, Ernest Faber etc.

26 oktober 2021 om 16:38

Ik zou inderdaad ook niks doen met een serieus geluid van de Officiële Supportersvereniging PSV Fans United. Vooral je achterban tegen de schenen blijven schoppen door halsstarrig vast te klampen aan deze trainer die het team vooralsnog al 1.5 jaar geen stap verder heeft gebracht.

Wat mij betreft een frisse wind door het hele bestuur, maar daar zijn ze geloof ik al mee bezig.

Psv begon zo hoopvol… had een psv vriend nog proberen te temmen met het feit dat de linksback van Galatasaray afkomstig was van NAC en Babel ineens een wereldspeler was? Terwijl heel Nederland 2 maanden eerder hem niet wou zien….

Dit was een beetje te verwachten. Op ramalho na is de selectie niet veel sterker geworden. Gakpo is nog steeds manke nelis… gotze zahavi van ginkel en propper zijn op een punt waarop ze niet meer beter worden… en dan koop je ook nog een kat in de zak (Vinicius).

Je ruilt je reservedoelman in tegen een doelman die minder is…

En de hoop uit de 0-4 tegen Ajax was met alvarez en zonder rode kaart nooit zo’n uitslag geworden.

26 oktober 2021 om 16:40

Dat waren gewoon knappe overwinningen, beetje zielig om die zo af te serveren.

En terecht het is onmogelijk om tevreden te zijn met een coach die z'n spelers niet eens op een normaal conditioneel niveau kan krijgen. Je zou toch zeggen dat als je trainingen te intensief zijn of de spelwijze te veel vraagt over 90 minuten dat je dit toch wel een keer door hebt na anderhalf jaar. Alleen Gakpo en Sangare kunnen 90 minuten lang de kar trekken de rest is na 70 minuten voetbal een stelletje zombies en ook de volgende wedstrijd zie je dat nog terug.

Na een 5-0 tegen Ajax kun je dit verwachten. Vraag me wel af of Schmidt ergens binnen de club nog bijsturing krijgt. Na anderhalf jaar kunnen we toch wel stellen dat hij 1) een tactiek hanteert die roofbouw op het huidige spelersmateriaal pleegt, ondanks al die wissels, en 2) stelselmatig trechtervoetbal speelt. Dat valt allemaal best makkelijk op te lossen, maar dan moet Schmidt af van zijn eigen doctrine. 433 gaan spelen, vleugels wijd, en vanuit de controle spelen.

Het heeft hem een jaar gekost om niet langer met twee diepe spitsen te spelen, hopelijk ziet hij wat dit betreft het licht wat sneller. Qua materiaal zit er meer in de pijpleiding.

Giovanni van Bronckhorst misschien als opvolger?

26 oktober 2021 om 16:36

Nee joh

Ik zit met smart te wachten op die contractverlenging...

Nee grapje... Ik zou als ik PSV supporter was nu ook helemaal klaar zijn met Schmidt. Die snapt er echt helemaal geen hol van. En ik had nog zulke hoge verwachtingen van hem.

26 oktober 2021 om 17:52

Ik vind niet dat je hem moet ontslaan. Zeker niet nu. Maar ik zou wel wat langer nadenken over een contractverlenging. Persoonlijk, zou ik na het seizoen afscheid nemen, al weet ik ook niet gelijk wie het over moet nemen.

Dit is een spagaat
Ger brandts en Jing waren lyrisch, ze wilden zijn contract verlengen. Buitenlandse clubs stonden in de rij van de zomer voor hem. Ze gaven hem alles, sliepen op de stoep om hem binnen te halen, Geheel nieuw elftal, maar ze vergaten wat de supporters wilden en willen
Dan kan je eigenlijk maar 1 ding doen; zelf opstappen. laat een ander het maar opknappen.
Het bestuur heeft gefaald en blijft falen

Achteraf is het natuurlijk mooi wonen maar die eerste wedstrijden in de voorronde van de CL + de opvolgende JC schaal hebben sommigen wel wat zand in de ogen gestrooid. Laten we beginnen door eerlijk te stellen dat PSV toen echt in bloedvorm was maar achteraf gezien mag je ook wel wat vraagtekens zeggen bij de tegenstand die ze toen gehad hebben. Galatasaray een veteranen team compleet in verval, die Denen hadden als ik me goed herinner had te maken met een enorme corona uitbraak en bij de JC schaal ontbraken bij Ajax nog Alvarez en Anthony en denk ik dat de vroege rode kaart van Nico ook wel iets vertekend heeft. Eigenlijk is bij de uitschakeling door Benfica tegelijk zowel bij PSV als Madueke de klad erin gekomen. Sinds die uitschakeling is PSV flink achteruit gegaan en is ook Madueke geen schim meer van de speler die hij de eerste weken van het seizoen was. En buiten dat vindt ik ook de samenstelling van de selectie van PSV bepaald niet optimaal. Je hebt met Gotze, Van Ginkel en Propper al 3 spelers met een enorme historie van blessures en ander ongemak dat je gewoon van te voren al weet dat je daar niet een heel seizoen op kan rekenen. En het gebrek aan waarde in de selectie van PSV lijkt me ook best een punt van zorg. Gakpo gaat een goudmijntje worden, als Madueke zijn vorm weet terug te vinden hij natuurlijk ook en als hij zich blijft door ontwikkelen kan je misschien nog op Sangare ook een leuke winst maken maar dan houdt het vrees ik wel op. Mwene, Ramalho, Max, Propper, Van Ginkel Gotze, Zahavi, Bruma, Doan zijn allemaal spelers die je af kan schrijven en waar je nagenoeg niks meer voor terug gaat krijgen. En als ik PSV was zou ik ook echt eens kappen met die vage huurdeals. We kennen natuurlijk nog Mitroglou, nu weer Vinicius en het levert je gewoon helemaal niks op. Er ligt echt een enorme taak voor Schmidt of een opvolger om PSV weer terug op te bouwen maar ik zou er eerlijk gezegd niet graag voor verantwoordelijk zijn. Het beleid na 1,5 Roger Schmidt is voor mij in ieder geval onnavolgbaar.

nu moet ie weg naar de overwinning in de jc tegen ajax was alles top psv had het gat naar ajax gedicht

Het zijn twee dingen die ik niet begrijp aan wat Schmidt doet.
1. Hij ging het zgn. "vollgass" voetbal bij PSV introduceren. Dan denk ik een beetje aan Klopp en Liverpool FC, waar dat met succes wordt gespeeld. Maar bij PSV is dat nog altijd niet zichtbaar.
2.hij blijft maar spelers wisselen, vooral rond de 60e minuut. Dat wordt helemaal vreemd als je zijn uitleg na de 5-0 oorwassing van afgelopen weekend hoort. Daar zegt hij dat zijn 12e , 13e , 14e mannen de kwaliteit missen. Waarom wissel je dan zo veel ? Nu moest het al vanaf minuut 1 door blessures van Madueke en Gakpo anders allemaal, maar waarom telkens ook die spelers er uit halen of uit houden bij minuut 1. Ik zie het Ten Hag niet telkens doen. Hij gebruikt zijn beste spelers sowieso voor de zwaarste wedstrijden en dus Europees en tegen b.v. PSV.
Ik had alles bij elkaar een heel ander PSV verwacht dan we sinds de komst van Schmidt hebben gezien. En helaas niet een PSV dat er beter op is geworden.

Tsja, ook de supporters vormen een groep waar je rekening mee dient te houden. Desalniettemin vind ik het te prijzen dat Schmidt een filosofie nastreeft waarin hij echt gelooft. En misschien de spelers ook wel. Ze staan 2e achter een sterker ajax, doen nog mee in Europa, er is geen enkele garantie dat een andere trainer er meer uit weet te halen. Madueke leek een uitblinker onder Schmidt, maar maakt het ook opeens niet meer waar. En over het geheel gezien loopt het elftal niet over van kwaliteit.

Ik vind deze reactie behoorlijk overdreven. Ja, de 5-0 doet veel pijn. Net zoals de 0-4 begin dit jaar pijn in Amsterdam deed. Je mag daarbij niet vergeten dat PSV zijn gevaarlijkste 2 spelers miste (en met Doan de eerste reserve voor deze positie), en 2 dagen minder rust had. Beide scheelt behoorlijk veel.
Het is voor PSV vooral jammer dat ze de wedstrijd tegen Willem 2 volledig onnodig en nog meer onverdiend niet wonnen en dat ze onterecht uitgeschakeld werden voor de CL, want in de voorronde waren ze ook beter.

26 oktober 2021 om 17:46

Hoezo is PSV onterecht uitgeschakeld? Ze konden niet winnen van tien man! Als je dat niet kan, hoor je niet in de CL.

Ik vind trouwens dat Madueke de laatste tijd niet in vorm was/is. Ik betwijfel daarom of zijn aanwezigheid dit weekend een verschil had gemaakt.

26 oktober 2021 om 21:55

Ze waren over 2 wedstrijden de betere ploeg. Dat ze met 10 man kwamen te staan was voor PSV alleen maar een nadeel dan een voordeel.
Daarnaast vind ik dit zulke dooddoeners. Verdiende Ajax de titel niet toen ze gelijk speelde tegen de Graafschap ? Het is niet altijd zo dat de uitslag de juiste afspiegeling van een wedstrijd is.

27 oktober 2021 om 07:51

Tja, Ajax was ook beter dan Tottenham maar ik heb nooit gezegd dat ze onterecht niet zijn doorgegaan. Ik heb gebaald, maar als je niet wint, houdt het op. Ik ga mezelf niet voor de gek houden.

Daarnaast had GA wel een punt verdiend. (Omdat jij het hebt over Willem II).

Aan de ene kant kun je zeggen, ze staan voorlopig 2e en doen nog mee om te overwinteren in Europa. Aan de andere kant speelt de coach een spel wat zijn selectie maar 1x per week kan spelen (en dan nog wordt er die ene keer niet altijd gewonnen), zit er geen logica in het wisselbeleid, zie je weinig vreugde of optimisme naar de toekomst in de selectie of waar dan ook. Het lijkt meer of iedereen voortmodderd. Bij Wolfsburg werd er ondanks de timing ingegrepen, bij PSV niet. Daarnaast heeft de TD nadrukkelijk aangegeven dat zijn toekomst nauw verbonden is aan die vd coach wat natuurlijk ook meespeelt. Zo lang ze 2e blijven bij de winterstop en overwinteren zal dat denk ik doorslaggevend zijn voor meer posities dan alleen die van de coach.

Ik snap de logica van Roger niet met zijn wisselbeleid, steeds rond de 60 min wisselen en bijvoorbeeld zondag vertessen niet opstellen omdat hij volgens hem geen 90 minuten kon spelen omdat hij nog zo jong is ,niet eens geblesseerd ofzo ,nee uit voorzorg, hoe dan ?? Je zit bijna tegen de winterstop aan !! Zo krijg je nooit automatismen ,echt een vreemde aanpak

Wegsturen die schmidt!!
Van Bommel terug!!

26 oktober 2021 om 17:53

Euh, nee.

Allemachtig wat een hoop onzin hier. Hoe kunnen mensen in vredesnaam het idee hebben dat dit PSV onder Cocu, Hiddink of van Bommel beter zal presteren. Ik ben helemaal geen PSV fan, maar ik zie gewoon een team waar het momenteel niet echt meezit, maar dat wel zeer aantrekkelijk en acceptabel voetbal speelt. Genoeg goede/leuke spelers met doorgroeimogelijkheden. Veel ingewikkelder ligt het niet. Maar ja, de hele kudde laat zich natuurlijk beïnvloeden door dat tendentieuze geschreeuw in de media van de Derksens en Driessens van deze wereld. PSV lekker klaar mee.

26 oktober 2021 om 18:43

Dezelfde sfeer hing er in Amsterdam toen het even wat minder ging. Toen was Ten Hag een "kabouter" en dat soort onzin. Fans zijn extreem ongeduldig. PSV staat maar vier punten achter op Ajax. Wij moeten ook nog naar Rotterdam Zuid en ontvangen AZ. De 5-0 is een vernedering, maar we leven in oktober. Tot de winterstop kan er nog zo veel gebeuren. Slaat nergens op om de naam van v.Bommel te scanderen. Men heeft een te kort geheugen.

26 oktober 2021 om 19:56

@007, ik denk dat de wedstrijd tegen Ajax de druppel was. Niet de oorzaak. Feit is dat PSV de wedstrijden moeizaam wint. Wedstrijden waarvan je eigenlijk zou moeten denken: de vraag is niet of we gaan winnen maar met hoeveel. Ook ontbreekt een duidelijke visie over het spel.

Dit betekent dat Schmidt nog weinig krediet heeft bij de achterban. Gerbrands gaat natuurlijk de trainer nu niet ontslaan, maar bij een eventuele volgende misstap zou het einde oefening voor Schmidt kunnen zijn. Op deze manier komen natuurlijk ook Gerbrands en John de Jong zelf onder vuur. Ik denk dat de situatie nog onder controle is, maar ga er van uit dat we de komende tijd geen bericht gaan krijgen dat Schmidt langer bij de club blijft.

De RVC waar zijn die? Schmidt is een klein deel van een groter probleem. Hoe functioneert Ome Toon? JDJ heeft tientallen miljoenen vernaggelt. Voor de winterstop komt er 30 miljoen ,een deel vd 50 ,vrij om oa van te investeren. Ik hou mn hart vast. Haalt ie Ramselaar terug?

17 tegengoals in 10 competitiewedstrijden. Dat zijn cijfers van een degradatiekandidaat, niet die van een ploeg die het aan haar stand verplicht is om het kampioenschap te strijden. John de Jong heeft plusminus 60 miljoen verbrast. Daar zit het probleem. Niet zo zeer bij Schmidt.

Juiste persoon gevonden om een bericht te sturen. Ontslaan is ook het juiste onderwerp. Alleen zou het over het ontstaan van Gerbrands en de Jong moeten gaan. Geen visie, dan is het voor iedereen lager in de hiërarchie onmogelijk om te presteren.

Hij is net zo lekker bezig. Geef m nog ff joh.

Zo snel mogelijk ontslaan en rap
Een beetje ben die man meer dan beu

Nu Koeman weer vrij is, zou dat geen goede optie zijn om Schmidt op te volgen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren